Er worden geen kruizen doormidden gebroken. Ze worden verwijderd van de paasstokken van leerlingen die dat willen. En dat andere gedoe is complete onzin, en dat weet je zelf ook.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Stel je voor dat op scholen in de Randstad Islamitische halve manen doormidden gebroken werden!! Bekken zullen schuimen en het NOS-journaal zal de racistisch/facistische daders streng veroordelen. Waarschijnlijk 5 jaar EBI wegens terrorisme.
Hm ik voel me helemaal niet weggezet als landverrader dus geen idee waar je het over hebt.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:13 schreef 2dope het volgende:
Typerend weer dat de eerste de beste persoon die in een topic als dit iets van nuance bezigt (lees: niet schuimbekkend en fakkelzwaaiend jankt over de ondergang van het Westen) meteen wordt weggezet als landverrader.
Verder wel een slechte zaak dit. Stuur je moslimgrut lekker naar een openbare of moslimschool als je een paar symbooltjes en tradities niet kunt handelen. Maar nee, er moet meteen weer geklaagd wordenZijn sommige dingen toch nog goed gegaan qua inburgering.
Heb nooit begrepen wat hier nou mis mee is. Ben met school (vak: levensbeschouwing) langs een moskee een Kerk een synagoge en een Boedhistische tempel geweest.quote:
Jong maak je niet zo druk. Denk aan je bloeddruk.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Stel je voor dat op scholen in de Randstad Islamitische halve manen doormidden gebroken werden!! Bekken zullen schuimen en het NOS-journaal zal de racistisch/facistische daders streng veroordelen. Waarschijnlijk 5 jaar EBI wegens terrorisme.
Als mensen hun kinderen op een islamitische school doen, en die school gaat een moskee bezoeken, dan moeten die mensen niet janken vind ik.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Er worden geen kruizen doormidden gebroken. Ze worden verwijderd van de paasstokken van leerlingen die dat willen. En dat andere gedoe is complete onzin, en dat weet je zelf ook.
Stel je voor dat op scholen in de Randstad niet-islamitische leerlingen rond zouden moeten lopen met halve manen! Bekken zullen schuimen en de PVV gaat Kamervragen stellen. Waarschijnlijk loopt Facebook weer vol met boze blanke mannen die huilen over het opdringen van de islam.
The Passion is vorige maand al opgenomen in Australie, met Nederlands decor.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:11 schreef Barrah het volgende:
[..]
Nee, dat het in Leeuwarden zou zijn wordt ons alleen maar wijsgemaakt in verband met de veiligheid
Wel als het om basisschoolleerlingen gaat. Daarvan kun je niet verwachten dat ze volwassen genoeg zijn om zelf connecties te leggen tussen hun eigen situatie en het paasfeest. Door ook de Koran te vernoemen, krijgen een boel islamitische leerlingen het idee van: "Hé, ik hoor er ook bij!"quote:Op woensdag 12 april 2017 09:13 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Maar het hele gegeven dat er een link moet worden gemaakt met de koran is onzin.
Pasen hoort niet bij de islam als viering. Laat dan ook de islam erbuiten. Betrokken zijn bij iets hoeft niet steeds maar van 1 kant te moeten komen...
Want op Fok! mag je niet overal posten? Oke.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Toch besloot je om dit topic aan te klikken en te reageren. Waarom eigenlijk? Het interesseert je toch allemaal niks?
Verder heb ik je al uitgelegd dat dit nieuwsbericht onderdeel van een breder plaatje is, maar dat wil je niet lezen of niet snappen. Het zij zo.
Het symbool dat bij de viering hoort verwijderen is ook totaal niet vreemd...?quote:Op woensdag 12 april 2017 09:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Er worden geen kruizen doormidden gebroken. Ze worden verwijderd van de paasstokken van leerlingen die dat willen. En dat andere gedoe is complete onzin, en dat weet je zelf ook.
Ja, die hebben zo'n hekel aan het christendom dat ze ieder jaar een paasviering houden op hun christelijke school. Wat een klootzakken!quote:Op woensdag 12 april 2017 09:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit incident staat niet geisoleerd. En progressief-links is inderdaad de stroming die het makkelijkste meewaait. Ik denk ook dat deze christelijke basisscholen voor een groot deel door dit soort figuren geleid wordt in de praktijk.
Ja, maar sommige dingen mag je niet over leren. Want als je je een beetje leert inleven in die mensen, is de kans veel kleiner dat je hen als het ultieme kwaad ziet en ga je minder snel instemmen met allemaal islamofobe maatregelen.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:15 schreef bamibij het volgende:
[..]
Heb nooit begrepen wat hier nou mis mee is. Ben met school (vak: levensbeschouwing) langs een moskee een Kerk een synagoge en een Boedhistische tempel geweest.
Dat is toch het idee van zo'n vak? Dat je ook over andere culturen en godsdiensten leert?
Dan verschillen wij daarvan duidelijk van mening. Ik zie in mijn klassen dagelijks namelijk exact het omgekeerde beeld; islamitisch opgroeiende kinderen krijgen van huis uit mee zich vooral niet te mengen in het niet-islamitische. Dus niet die koppeling/connectie zoeken maar alleen gelijkgestemden. Moet ik je helaas uit die droom halen.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wel als het om basisschoolleerlingen gaat. Daarvan kun je niet verwachten dat ze volwassen genoeg zijn om zelf connecties te leggen tussen hun eigen situatie en het paasfeest. Door ook de Koran te vernoemen, krijgen een boel islamitische leerlingen het idee van: "Hé, ik hoor er ook bij!"
En dat is op verschillende manieren enorm goed voor hen.
Dat is onderwijstechnisch nog wel te verklaren. Het is 'weigeren' van een les. Hoe een school een feest viert is echter vrije keuze.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:17 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Het symbool dat bij de viering hoort verwijderen is ook totaal niet vreemd...?
Maar als een leerling niet mee wil naar een moskee dan zit de leerplichtambtenaar erbovenop.
Maar goed, we moeten het normaal vinden dat aanpassing van 1 kant komt en blijft komen. Dat is wel duidelijk.
Nee, gewoon finaal afgebroken:quote:Op woensdag 12 april 2017 09:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Er worden geen kruizen doormidden gebroken.
quote:Als kinderen van het thuisfront niet mogen rondlopen met een christelijk kruis, worden soms de bovenkant van paasstokken afgebroken.
Maar bidden gaat dan wel weer ver. En hoe draag je dan het atheïsme over in het vak levensbeschouwing, daar mist die symboliek, die indoctrinatie, dus hoe zorg je dat atheïsme dezelfde impact heeft op de kinderzieltjes ?quote:Op woensdag 12 april 2017 09:15 schreef bamibij het volgende:
Heb nooit begrepen wat hier nou mis mee is. Ben met school (vak: levensbeschouwing) langs een moskee een Kerk een synagoge en een Boedhistische tempel geweest.
Dat is toch het idee van zo'n vak? Dat je ook over andere culturen en godsdiensten leert?
Maar je gaat wel janken als mensen op een christelijke school proberen een connectie te zoeken met niet-christenen. Dan heb je maar weinig begrepen van wat Christus nou precies gezegd heeft.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als mensen hun kinderen op een islamitische school doen, en die school gaat een moskee bezoeken, dan moeten die mensen niet janken vind ik.
Het begrip landverrader is gelukkig aan inflatie onderhevig door fora als deze. Maar het zegt wel wat idd. Stukje onmacht vooral denk ik.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:13 schreef 2dope het volgende:
Typerend weer dat de eerste de beste persoon die in een topic als dit iets van nuance bezigt (lees: niet schuimbekkend en fakkelzwaaiend jankt over de ondergang van het Westen) meteen wordt weggezet als landverrader.
Verder wel een slechte zaak dit. Stuur je moslimgrut lekker naar een openbare of moslimschool als je een paar symbooltjes en tradities niet kunt handelen. Maar nee, er moet meteen weer geklaagd wordenZijn sommige dingen toch nog goed gegaan qua inburgering.
Toefjes bezigt helemaal geen nuance, hoe kom je daarbij? Hij toont de bereidheid om naast Sinterklaas en Pasen nog veel meer feesten en tradities aan te tasten / af te schaffen. Daar getuigt helemaal geen nuance uit, integendeel. De gretigheid waarmee hij die vraag beantwoordt (en de inhoud van dat antwoord) is eerder radicaal dan genuanceerd.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:13 schreef 2dope het volgende:
Waar ontken ik dat dan? Ik zeg niet dat geloof per definitie thuishoort namelijk. Jij opperde het, ik niet!quote:Op woensdag 12 april 2017 09:14 schreef Chadi het volgende:
Als je alle uitingen van geloof weert van het straatbeeld moet dat ook. Je ontkent gewoon het bestaan van die zijde van de mens.
Het symbool wordt niet 'verwijderd'. Het wordt van de stok gehaald van leerlingen die er niet mee willen rondlopen. Tien tegen een dat er nog steeds een hele hoop kruizen te zien zijn, op stokken en anderszins.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:17 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Het symbool dat bij de viering hoort verwijderen is ook totaal niet vreemd...?
Ja, omdat ze dan niet op school zitten terwijl ze dat wel zouden moeten. Deze leerlingen zitten gewoon op school en doen mee met schoolactiviteiten. Het enige verschil is dat ze geen kruis op hun stok hebben.quote:Maar als een leerling niet mee wil naar een moskee dan zit de leerplichtambtenaar erbovenop.
Nee dus.quote:Maar goed, we moeten het normaal vinden dat aanpassing van 1 kant komt en blijft komen. Dat is wel duidelijk.
Dan mag je voor POL ook "naïef-links" lezen. Het gaat me niet zozeer om dat forum, maar meer om de typerende houding van een groep FOK!'ers in dit soort discussies. Elkaar het gelijk aanpraten op basis van een compleet onjuiste samenvatting van andermans mening is een terugkerend patroon dat ik iets te vaak tegenkom.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:15 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik kom zelden in POL, maar bedankt voor de geboden informatie
Dat weet ik niet meer zo goed idd, maar kreeg dat van huis al meequote:Op woensdag 12 april 2017 09:19 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar bidden gaat dan wel weer ver. En hoe draag je dan het atheïsme over in het vak levensbeschouwing, daar mist die symboliek, die indoctrinatie, dus hoe zorg je dat atheïsme dezelfde impact heeft op de kinderzieltjes ?
Het gaat helemaal niet om het zoeken van een connectie met een ander, het gaat om het verloochenen van de eigen traditie. Daarom is het weghalen van dat haantje van brood op die paastak ook zo symbolisch.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Maar je gaat wel janken als mensen op een christelijke school proberen een connectie te zoeken met niet-christenen. Dan heb je maar weinig begrepen van wat Christus nou precies gezegd heeft.
Een paasviering vervangt ook gewoon het curriculum zonder alternatief.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:19 schreef Handleiding het volgende:
[..]
Dat is onderwijstechnisch nog wel te verklaren. Het is 'weigeren' van een les. Hoe een school een feest viert is echter vrije keuze.
Je denkt serieus dat dit niet (ook) voor een andere groep FOK!kers geldt?quote:Op woensdag 12 april 2017 09:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dan mag je voor POL ook "naïef-links" lezen. Het gaat me niet zozeer om dat forum, maar meer om de typerende houding van een groep FOK!'ers in dit soort discussies. Elkaar het gelijk aanpraten op basis van een compleet onjuiste samenvatting van andermans mening is een terugkerend patroon dat ik iets te vaak tegenkom.
Waarom hoeven moslims dan niet mee naar een katholieke kerk, onder schooltijd?quote:Op woensdag 12 april 2017 09:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ja, omdat ze dan niet op school zitten terwijl ze dat wel zouden moeten. Deze leerlingen zitten gewoon op school en doen mee met schoolactiviteiten. Het enige verschil is dat ze geen kruis op hun stok hebben.
Er bestaat ook zoiets als zondagsschool. Lijkt me een prima keuze voor je kinderen als je dat zo belangrijk vindt.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:21 schreef detaris het volgende:
Ik wil mijn kinderen juist naar een katholieke basisschool sturen om ook op school hen in aanraking te laten komen met het geloof. Het "nuanceren" van christelijke feestdagen past daar niet bij.
Als islamitische ouders daar niet vrolijk van worden sturen zij hun kinderen maar naar het islamitisch of het openbaar onderwijs.
Ik dacht dat vrouwen dramaqueens waren, maar mannen kunnen er ook wat van. Ik zeg alleen dat ik niks met die feesten heb, en ze niet vier. Zwarte Piet: Prima. Roet Piet: Prima. Mensen zoeken het maar lekker uit met elkaar.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:20 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Toefjes bezigt helemaal geen nuance, hoe kom je daarbij? Hij toont de bereidheid om naast Sinterklaas en Pasen nog veel meer feesten en tradities aan te tasten / af te schaffen. Daar getuigt helemaal geen nuance uit, integendeel. De gretigheid waarmee hij die vraag beantwoordt (en de inhoud van dat antwoord) is eerder radicaal dan genuanceerd.
"Weg met ons" en dat alleen omdat Toefjes zelf niks met de betreffende feesten / tradities heeft. Wat verder kijken dan zijn neus lang is - nadenken over de consequenties van deze houding op langere termijn - is er niet bij. Dat maakt zijn antwoord op die vraag pijnlijk duidelijk.
Ah, daar is de bron-troefkaart weerquote:Op woensdag 12 april 2017 09:15 schreef Handleiding het volgende:
[..]
De Telegraaf gebruiken als waarheid en dan anderen wijzen op onjuistheid, tja....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |