Als het in moslimlanden allemaal zo geweldig was, maar dan met een islamitisch tintje, dan zou ik nog kunnen voorstellen dat mensen zeiden dat ze niet wakker liggen van het verruilen van Christelijke gebruiken en symbolen voor islamitische symbolen (neit dat ik er zelf voorstander van zou zijn)quote:Op woensdag 12 april 2017 08:47 schreef Barrah het volgende:
Diezelfde ouders die in tegenstelling tot hun voorouders al lang niet meer trouw naar de kerk gaan zullen echt niet wakker liggen van het afschaffen van een paastak hoor
Wat een commotie dit.
Ik ga in ieder geval met het gezin naar de kerk. En ook paaseieren zoeken, al vind ik dat totaal niet christelijk, maar wel leuk voor de kinderen.quote:Op woensdag 12 april 2017 08:52 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Hoe christelijk vier jij pasen dan?
Ik kan uit de geciteerde tekst en uit het bronartikel niet opmaken of uitsluitend sommige moslims zonder kruis rondliepen of dat de rest van de kinderen hier eveneens toe werd gedwongen. Als jij die informatie wel hebt, wil je die vast wel met ons delen?quote:Op woensdag 12 april 2017 08:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat sommigen wel of niet doen; het gaat er om wat sommigen, vanwege de moslims, niet MOGEN doen.
Hoe islamtisch vier jij ramadan?quote:Op woensdag 12 april 2017 08:52 schreef Toefjes het volgende:
[..]
En mooi weer hebben en lekker kunnen vreten.quote:Op woensdag 12 april 2017 08:49 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nederland heeft collectief al het Paasfeest belachelijk gemaakt door de woonboulevards massaal te bezoeken, om daar vervolgens niks te kopen en de kerk links te laten liggen. Niemand geeft een fuck. Als we maar vrij zijn.
Ja. Geloven doe je maar privé.quote:Op woensdag 12 april 2017 08:52 schreef truthortruth het volgende:
Ik vind het prima. Maar dat suikerfeest en die ramadan, die doen ook heel wat met mijn tere zieltje. Die symboliek mag ook wel weg. En die uitgesproken moskee torentjes, ophoepelen. Hoofddoekjes, geen gezicht en een aanval op mijn seculiere leven. Religieuze symboliek weg, ik ben voor!
Dat je deze vraag stelt, maakt pijnlijk duidelijk dat je het punt van deze discussie niet snapt. Overigens mag zo onderhand wel bekend zijn dat ik atheïst ben en derhalve dus geen Pasen vier. Maar dat boeit dus totaal niet. Ik sta namelijk voor het recht van mensen om hun feestdagen te vieren; onaangetast en onaangepast.quote:Op woensdag 12 april 2017 08:52 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je kunt de ouders natuurlijk ook gewoon vragen wat hun kinderen in godsnaam dan nog op je school te zoeken hebben. Sterker nog: dat moet de standaardprocedure zijn.quote:Op de protestantse school O3 wordt bij de paaswandeling het bovenste deel van het kruis afgebroken als islamitische kinderen niet met een christelijk symbool willen rondlopen.
Ja want aan de andere kant moeten leerlingen (ook christelijk) mee op moskeebezoek inclusief religieuze handelingen die daarbij horen. Maar andersom is dat niet erg schijnbaar.quote:Op woensdag 12 april 2017 08:59 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Je kunt de ouders natuurlijk ook gewoon vragen wat hun kinderen in godsnaam dan nog op je school te zoeken hebben. Sterker nog: dat moet de standaardprocedure zijn.
Dit is gewoon te walgelijk voor woorden.
het is een brede school in de rivierenbuurt:quote:Op woensdag 12 april 2017 08:59 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Je kunt de ouders natuurlijk ook gewoon vragen wat hun kinderen in godsnaam dan nog op je school te zoeken hebben. Sterker nog: dat moet de standaardprocedure zijn.
Dit is gewoon te walgelijk voor woorden.
Dat is de tendens in dit land. Geloof houd je thuis. Daarbuiten moet alles gestript zijn van geloof.quote:
Grappig dat je in mijn posts leest dat ik de islam en hoe het er in moslimlanden aan toe gaat geweldig vind en in het nieuwsbericht leest dat gelijktijdig met het afzwakken van de viering van een christelijk feest islamitische elementen worden ingevoerd.quote:Op woensdag 12 april 2017 08:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als het in moslimlanden allemaal zo geweldig was, maar dan met een islamitisch tintje, dan zou ik nog kunnen voorstellen dat mensen zeiden dat ze niet wakker liggen van het verruilen van Christelijke gebruiken en symbolen voor islamitische symbolen (neit dat ik er zelf voorstander van zou zijn)
Maar je moet wel totaal wereldvreemd zijn om niet te weten wat voor een agressieve, intolerante, blinde, puinhoop het is in islamitische landen. En heel dom om niet te beseffen dat iedere kleine afschaffing van Nederlandse gebruiken ten gunste van de islam een -kleine- stap die kant op is.
En dat we met jullie zogenaamde progressieve deugdzaamheid we uiteindelijk al onze vrijheid, veiligheid, welvaart en tolerantie juist op het spel zetten.
Je moet een duidelijke grens stellen tov de islam: tot hier en niet verder. Anders ga je maar terug naar je apenland. De toestanden aldaar willen we niet naar Nederland brengen.
als het kruisje van de hals en de kerk afgaat?quote:Op woensdag 12 april 2017 08:13 schreef Rikkert-de-Kikkert het volgende:
[..]
En wanneer blijft die hoofddoek dan eens thuis?
Geloof hoort toch thuis? Dan ook die hoofddoek!quote:Op woensdag 12 april 2017 09:03 schreef Chadi het volgende:
als het kruisje van de hals en de kerk afgaat?
Dat heeft (helaas) toch gewoon te maken met de hoeveelheid bezoekers en de terreurdaden de laatste tijd? Minder met het type evenement volgens mij.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:04 schreef LXIV het volgende:
De route van "the Passion" in Groningen blijft ook tot op het laatste moment geheim vanwege "veiligheidsmaatregelen"
http://nos.nl/artikel/216(...)wege-veiligheid.html
Het is eigenlijk onvoorstelbaar dat in Nederland 2017 zoiets niet meer 'gewoon' gedaan kan worden. De kans bestaat dat een vrachtwagen over het publiek heen dendert. Dat we het Christendom half in het verborgene moeten vieren uit angst voor de islamitische bezetters en hun progressief-linkse handlangers.
Het lijkt sommigen te ontgaan dat het hier gaat om protestantse en katholieke basisscholen. Viering van Pasen lijkt me daar een vrij logische, te verwachten activiteit.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:02 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat is de tendens in dit land. Geloof houd je thuis. Daarbuiten moet alles gestript zijn van geloof.
Deze man.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:05 schreef bamibij het volgende:
Hoop dat de volgende stap is dat bruine paaseitjes verboden worden. Bah.
Witte paaseitjes daarentegen.
Zodra je geen kritiek kan leveren zonder dat daar een direct gevaar vanuit ontstaat heb je te maken met een groot gevaar. Dat mensen dit nog steeds normaal vinden snap ik dus echt niet.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:04 schreef LXIV het volgende:
De route van "the Passion" in Groningen blijft ook tot op het laatste moment geheim vanwege "veiligheidsmaatregelen"
Het is eigenlijk onvoorstelbaar dat in Nederland 2017 zoiets niet meer 'gewoon' gedaan kan worden. De kans bestaat dat een vrachtwagen over het publiek heen dendert. Dat we het Christendom half in het verborgene moeten vieren uit angst voor de islamitische bezetters en hun progressief-linkse handlangers.
Hé TS, dit gebeurt op christelijke basisscholen. Daar heeft 'progressief-links' niets mee te maken.quote:De manier waarop de islam ontzien wordt door Progressief-Links staat in schril contrast met de hetze die Progressief-Links in de 20-ste eeuw gevoerd heeft tegen de Christenen.
Het is ook verplaatst? Zou in Leeuwarden zijn.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:04 schreef LXIV het volgende:
Er is geen reden om Christelijke symboliek te bestrijden. Het christendom is Nederland eigen en heeft ons groot gemaakt. Niet voor niets willen miljoenen over de hele wereld het liefst in Christelijke landen wonen (en daarna eisen dat deze landen zich aanpassen).quote:Op woensdag 12 april 2017 09:03 schreef Chadi het volgende:
[..]
als het kruisje van de hals en de kerk afgaat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |