Eens. Het kruis is het belangrijkste symbool van het Christendom en dat wordt voor moslimkinderen doormidden gebroken.quote:Op woensdag 12 april 2017 08:59 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Je kunt de ouders natuurlijk ook gewoon vragen wat hun kinderen in godsnaam dan nog op hun school te zoeken hebben. Sterker nog: dat moet de standaardprocedure zijn.
Dit is gewoon te walgelijk voor woorden.
Appease-eitjes moet het zijn, neem ik aan.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:05 schreef bamibij het volgende:
Hoop dat de volgende stap is dat bruine paaseitjes verboden worden. Bah.
Witte paaseitjes daarentegen.
quote:Op woensdag 12 april 2017 09:07 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Zodra je geen kritiek kan leveren zonder dat daar een direct gevaar vanuit ontstaat heb je te maken met een groot gevaar. Dat mensen dit nog steeds normaal vinden snap ik dus echt niet.
quote:De route van het muziekspektakel The Passion blijft tot het laatste moment geheim vanwege veiligheidsmaatregelen. De burgemeester van Leeuwarden, waar The Passion komende donderdag wordt gehouden, zegt dat er geen specifieke dreigingen zijn maar dat de organisatie het zekere voor het onzekere wil nemen.
"We volgen een algemeen scenario. Daarbij hebben we ook de gebeurtenissen als in Nice of vorige week in Stockholm in het hoofd", zegt burgemeester Ferd Crone
Het is het onmiddelijke toegeven aan dit soort eisen, wat je toch echt wel onder progressief-links ziet. Het irriteert me dubbel omdat D66 c.s. in de vorige eeuw juist altijd op allerlei manieren het Christendom heeft proberen te ondermijnen en belachelijk te maken.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Hé TS, dit gebeurt op christelijke basisscholen. Daar heeft 'progressief-links' niets mee te maken.
Dat gebeurt ook helemaal niet. Er staat alleen dat de islamitische kinderen niet met christelijke symbolen rond hoeven lopen en dat ze bij de viering betrokken worden door middel van een verwijzing naar de Koran.quote:Maar als Christelijke scholen onder druk van islamitische ouders stoppen met Paasvieringen is dat een totaal verkeerd signaal.
Ze laten niets vallen.quote:Hiermee geven wij aan hen aan dat wanneer ze druk opvoeren, we onmiddelijk onze identiteit laten vallen om de lieve vrede te bewaren.
Nee en nee, omdat homo's van flats afgooien iets heel anders is dan een verwijzing naar de Koran maken tijdens een paasviering.quote:En waar ligt dan de grens? Laten we ze over 30 jaar ook homo's van gebouwen afflikkeren als ze 'de druk opvoeren'? Gaan we islamtisch worden als ze bommen in onze kerken laten ontploffen zoals nu in Egypte?
Het verbaast me niks dat christenen voor een paar centen hun overtuigingen op de tocht zetten. Ze moeten hun gesponsorde scholen toch ergens mee vullen.quote:,,Enerzijds moeten christelijke scholen ferm voor hun tradities staan, anderzijds moeten we respect hebben voor elkaar en ons begripvol opstellen'', zegt Ewald van Vliet, bestuursvoorzitter vande katholieke onderwijskoepel in Den Haag in de krant.
Toch besloot je om dit topic aan te klikken en te reageren. Waarom eigenlijk? Het interesseert je toch allemaal niks?quote:Op woensdag 12 april 2017 09:08 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je hebt toch tijd genoeg. Ik zou zeggen: doe je toch lekker aangifte van landverraad?
En dat kinderen niet met 1 of andere stok rondlopen waar we bijna geen van allen mee rond gelopen hebben... Ik kan er geen seconde minder om slapen. Ondanks jouw tirade nog steeds niet.
Mij ook. Van mij part vieren ze het in elke school. Ik ga die extra vrije dag echt niet weigeren omdat het een christelijk feest is. Joh doe mij er even nog wat feesten bij.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het lijkt sommigen te ontgaan dat het hier gaat om protestantse en katholieke basisscholen. Viering van Pasen lijkt me daar een vrij logische, te verwachten activiteit.
Klopt, maar het christelijke geloof was erg flexibel om lokale feestdagen te kapen en daar een bijbelse uitleg aan te verbinden.quote:Op woensdag 12 april 2017 08:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat heeft dan ook allemaal weinig tot niks met Pasen te maken.
Nee, dat het in Leeuwarden zou zijn wordt ons alleen maar wijsgemaakt in verband met de veiligheidquote:Op woensdag 12 april 2017 09:07 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Het is ook verplaatst? Zou in Leeuwarden zijn.
Dus het 'christenfobe' progressief-links heeft het voor het zeggen op christelijke basisscholen...quote:Op woensdag 12 april 2017 09:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is het onmiddelijke toegeven aan dit soort eisen, wat je toch echt wel onder progressief-links ziet. Het irriteert me dubbel omdat D66 c.s. in de vorige eeuw juist altijd op allerlei manieren het Christendom heeft proberen te ondermijnen en belachelijk te maken.
En dat terwijl bekrompen nationalisten de enige echte landverraders zijn. Als er iets niet past binnen de Nederlandse cultuur is het wel bekrompen nationalisme.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:09 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Zo gaat dat hier. Dat heet traditie.
Je lult nu een hoop bullshit.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er is geen reden om Christelijke symboliek te bestrijden. Het christendom is Nederland eigen en heeft ons groot gemaakt. Niet voor niets willen miljoenen over de hele wereld het liefst in Christelijke landen wonen (en daarna eisen dat deze landen zich aanpassen).
Er zijn genoeg redenen om de islam buiten de deur te houden.
Stel je voor dat op scholen in de Randstad Islamitische halve manen doormidden gebroken werden!! Bekken zullen schuimen en het NOS-journaal zal de racistisch/facistische daders streng veroordelen. Waarschijnlijk 5 jaar EBI wegens terrorisme.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Eens. Het kruis is het belangrijkste symbool van het Christendom en dat wordt voor moslimkinderen doormidden gebroken.
Maar het hele gegeven dat er een link moet worden gemaakt met de koran is onzin.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat gebeurt ook helemaal niet. Er staat alleen dat de islamitische kinderen niet met christelijke symbolen rond hoeven lopen en dat ze bij de viering betrokken worden door middel van een verwijzing naar de Koran.
[..]
Ze laten niets vallen.
[..]
Nee en nee, omdat homo's van flats afgooien iets heel anders is dan een verwijzing naar de Koran maken tijdens een paasviering.
Dit incident staat niet geisoleerd. En progressief-links is inderdaad de stroming die het makkelijkste meewaait. Ik denk ook dat deze christelijke basisscholen voor een groot deel door dit soort figuren geleid wordt in de praktijk.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dus het 'christenfobe' progressief-links heeft het voor het zeggen op christelijke basisscholen...
Weet je wel hoe belachelijk je klinkt?
En al heel lang niet. Mijn kinderen hebben de communie en het vormsel gedaan. Zij hadden onder schooltijd een bezoek aan de kerk, maar degenen die niet de communie deden, hoefden niet mee. Ze kregen geen vrij of zo, maar toch.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:01 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Ja want aan de andere kant moeten leerlingen (ook christelijk) mee op moskeebezoek inclusief religieuze handelingen die daarbij horen. Maar andersom is dat niet erg schijnbaar.
Als je alle uitingen van geloof weert van het straatbeeld moet dat ook. Je ontkent gewoon het bestaan van die zijde van de mens.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:05 schreef Rikkert-de-Kikkert het volgende:
[..]
Geloof hoort toch thuis? Dan ook die hoofddoek!
Er worden geen kruizen doormidden gebroken. Ze worden verwijderd van de paasstokken van leerlingen die dat willen. En dat andere gedoe is complete onzin, en dat weet je zelf ook.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Stel je voor dat op scholen in de Randstad Islamitische halve manen doormidden gebroken werden!! Bekken zullen schuimen en het NOS-journaal zal de racistisch/facistische daders streng veroordelen. Waarschijnlijk 5 jaar EBI wegens terrorisme.
Hm ik voel me helemaal niet weggezet als landverrader dus geen idee waar je het over hebt.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:13 schreef 2dope het volgende:
Typerend weer dat de eerste de beste persoon die in een topic als dit iets van nuance bezigt (lees: niet schuimbekkend en fakkelzwaaiend jankt over de ondergang van het Westen) meteen wordt weggezet als landverrader.
Verder wel een slechte zaak dit. Stuur je moslimgrut lekker naar een openbare of moslimschool als je een paar symbooltjes en tradities niet kunt handelen. Maar nee, er moet meteen weer geklaagd wordenZijn sommige dingen toch nog goed gegaan qua inburgering.
Heb nooit begrepen wat hier nou mis mee is. Ben met school (vak: levensbeschouwing) langs een moskee een Kerk een synagoge en een Boedhistische tempel geweest.quote:
Jong maak je niet zo druk. Denk aan je bloeddruk.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Stel je voor dat op scholen in de Randstad Islamitische halve manen doormidden gebroken werden!! Bekken zullen schuimen en het NOS-journaal zal de racistisch/facistische daders streng veroordelen. Waarschijnlijk 5 jaar EBI wegens terrorisme.
Als mensen hun kinderen op een islamitische school doen, en die school gaat een moskee bezoeken, dan moeten die mensen niet janken vind ik.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Er worden geen kruizen doormidden gebroken. Ze worden verwijderd van de paasstokken van leerlingen die dat willen. En dat andere gedoe is complete onzin, en dat weet je zelf ook.
Stel je voor dat op scholen in de Randstad niet-islamitische leerlingen rond zouden moeten lopen met halve manen! Bekken zullen schuimen en de PVV gaat Kamervragen stellen. Waarschijnlijk loopt Facebook weer vol met boze blanke mannen die huilen over het opdringen van de islam.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |