Overbelast.quote:Op maandag 6 februari 2017 12:52 schreef Tem het volgende:
Stemwijzer is online!
[ afbeelding ]
https://tweedekamer2017.stemwijzer.nl/#intro
Plaats hier je uitkomst als je daar behoefte aan hebt.
Hmmm. wilde hem net gaan doen.quote:
GeenStijl / GeenPeil ligt in de clinch met de Stemwijzer, inmiddels:quote:Op maandag 6 februari 2017 12:57 schreef Berkery het volgende:
Zoals verwacht, als je overal 'geen mening' invult krijg je een 100% match met GeenPeil en de Niet-Stemmers
Niet?quote:Op maandag 6 februari 2017 13:22 schreef racerdkb het volgende:
Verbaas me dat mensen hier hun resultaat zo postenhet is geen spelletje toch.
Snap je gevolgtrekking niet zo. Vroeger was men inderdaad niet zo open over in wat men stemde maar dat is volgens mij wel een beetje passé.quote:Op maandag 6 februari 2017 13:22 schreef racerdkb het volgende:
Hier is die website overbelast; op zich een goed teken dat er zo veel animo en belangstelling is.
Op basis waarvan denk jij dat mensen hun resultaat / stemgedrag als een spelletje zien?quote:Op maandag 6 februari 2017 13:22 schreef racerdkb het volgende:
Hier is die website overbelast; op zich een goed teken dat er zo veel animo en belangstelling is.
Ah gossie. Je zou bijna medelijden krijgen met die GeenStijlers.quote:Op maandag 6 februari 2017 13:05 schreef Elfletterig het volgende:
GeenStijl / GeenPeil ligt in de clinch met de Stemwijzer, inmiddels:
http://www.geenstijl.nl/m(...)ie_svp_11u_want.html
Die gaan hun kansloze verlies tijdens de verkiezingen ook vast af proberen te wimpelen op de Stemwijzer.quote:Op maandag 6 februari 2017 13:28 schreef Berkery het volgende:
[..]
Ah gossie. Je zou bijna medelijden krijgen met die GeenStijlers.
Sowieso: als jij je stem aan geen enkele politieke partij toevertrouwt en als je niet kunt leven met het principe van een volksvertegenwoordiging (politici die jouw belang vertegenwoordigen), waarom zou je dan een Stemwijzer invullen?quote:Op maandag 6 februari 2017 13:28 schreef Berkery het volgende:
[..]
Het zou nieuws zijn als ze eens niet in de clinch lagen.quote:Op maandag 6 februari 2017 13:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
GeenStijl / GeenPeil ligt in de clinch met de Stemwijzer, inmiddels:
http://www.geenstijl.nl/m(...)ie_svp_11u_want.html
Voordat ik medelijden krijg met Geenstijl moet het wel heel erg zijn.quote:Op maandag 6 februari 2017 13:28 schreef Berkery het volgende:
[..]
Lekker veel werk om dat met de hand te doen, 24 partijen voor elke user. Of pak je alleen de bovenste?quote:Op maandag 6 februari 2017 13:30 schreef Tem het volgende:
Ik zal op basis van de geposte uitslagen ook wel een uitslag van het totaal maken in de OP. Je kan maar 1x meedoen.
Ja, alleen de bovenste anders kost het me teveel tijdquote:Op maandag 6 februari 2017 13:34 schreef SeLang het volgende:
[..]
Lekker veel werk om dat met de hand te doen, 24 partijen voor elke user. Of pak je alleen de bovenste?
Bovendien is FOK! zelf voor de meeste users gewoon anoniem.quote:Op maandag 6 februari 2017 13:36 schreef karr-1 het volgende:
Het zal me jeuken dat mensen weten wat ik stem. Bovendien, wie zegt dat ik me ga houden aan het resultaat van de stemwijzer?
Weet het echt nog niet. Toch, ondanks Pechtold, maakt D66 wel weer wat meer kans op dit moment.quote:Op maandag 6 februari 2017 13:34 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Waar neig je momenteel oprecht naar eigenlijk?
en datquote:Op maandag 6 februari 2017 13:37 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Bovendien is FOK! zelf voor de meeste users gewoon anoniem.
-Het is min of meer anoniem;quote:Op maandag 6 februari 2017 13:22 schreef racerdkb het volgende:
Ik vind het juist raar als mensen dat niet durven te posten. Dit is een politiek forum waar mensen in detail posten wat ze van allerlei onderwerpen vinden. Maar het resultaat dat een stemwijzer levert op basis van een paar concrete vragen zou je dan niet durven posten?quote:Op maandag 6 februari 2017 13:22 schreef racerdkb het volgende:
Ik ben ook geen fan van Pechtold, maar ik vind persoonlijk het verkiezingsprogramma nogal wat belangrijker dan het poppetje dat het in de media verdedigt.quote:Op maandag 6 februari 2017 13:38 schreef Tem het volgende:
[..]
Weet het echt nog niet. Toch, ondanks Pechtold, maakt D66 wel weer wat meer kans op dit moment.
Mja zit wat in maar ik vind het zelf toch te persoonlijk om te posten denk ik.quote:Op maandag 6 februari 2017 13:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
-Het is min of meer anoniem;
-Het is maar een stemwijzer, het is niet dat je gebonden bent aan de uitslag
Dat is ook zo maar ik twijfelde of D66 nog wel bij mij past.quote:Op maandag 6 februari 2017 13:54 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik ben ook geen fan van Pechtold, maar ik vind persoonlijk het verkiezingsprogramma nogal wat belangrijker dan het poppetje dat het in de media verdedigt.
Omdat het gevoelsmatig geen partij voor gezinnen is? Maar zijn alle partijen die wel op dat imago inzetten niet enkel de confessionelen?quote:Op maandag 6 februari 2017 13:56 schreef Tem het volgende:
[..]
Dat is ook zo maar ik twijfelde of D66 nog wel bij mij past.
Jij móét wel links stemmen als je zo naïef bent!quote:Op maandag 6 februari 2017 13:55 schreef racerdkb het volgende:
[..]
Mja zit wat in maar ik vind het zelf toch te persoonlijk om te posten denk ik.
Je plaatst een schets van je politieke voorkeur op een openbaar forum en als je een beetje naamsbekendheid hebt dan zie ik mensen dit soort dingen wel onthouden en tegen je gebruiken.
Aan de andere kant is FOK! ondertussen misschien volwassen genoeg dat mensen niet meer gaan trollen met "Linkse boomknuffelaar" en mensen wel in hun waarde laten ongeacht hun politieke voorkeur.
Maar vanwege de tijdelijke hype toch maar op Klaver stemmen?quote:Op maandag 6 februari 2017 14:01 schreef 99.999 het volgende:
D66 bovenaan. Gevolgd door PvdA en GL. De populistisch-rechtse clubjes allemaal stijf onderaan.
Daar is waarschijnlijk wel zo. Al is dat het niet alleen, die ¤500 aktie vind ik weer waardeloos bijvoorbeeld. Maar ik ga het nog helemaal doornemen de komende periode.quote:Op maandag 6 februari 2017 13:58 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Omdat het gevoelsmatig geen partij voor gezinnen is? Maar zijn alle partijen die wel op dat imago inzetten niet enkel de confessionelen?
Ja, ondanks dat je me te links vindt.quote:Op maandag 6 februari 2017 13:55 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Jij hebt vooralsnog D66 bovenaan in elke peiler.
Bij mij eindigde de PVV ergens onderaan de middenmoot. Verbaasde me een beetje, die stonden bij eerdere stemhulpen altijd stijf onderaan.quote:Op maandag 6 februari 2017 14:01 schreef 99.999 het volgende:
D66 bovenaan. Gevolgd door PvdA en GL. De populistisch-rechtse clubjes allemaal stijf onderaan.
Die actie is hemeltergend ja. Jammer dat ze door dergelijke politieke fouten nu de aandacht afleiden van een mooi programma.quote:Op maandag 6 februari 2017 14:03 schreef Tem het volgende:
[..]
Daar is waarschijnlijk wel zo. Al is dat het niet alleen, die ¤500 aktie vind ik weer waardeloos bijvoorbeeld. Maar ik ga het nog helemaal doornemen de komende periode.
Als je er dit keer ook gewoon eens op gaat stemmen neem ik dat terug.quote:Op maandag 6 februari 2017 14:05 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ja, ondanks dat je me te links vindt.
Nee niet naïef maar wel optimistisch en veel vertrouwen in het kordaat optreden van de modjes.quote:Op maandag 6 februari 2017 14:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Jij móét wel links stemmen als je zo naïef bent!
Mooie top-3.quote:Op maandag 6 februari 2017 14:10 schreef Houtenbeen het volgende:
FVD - 80%
CDA - 67%
VNL - 67%
VVD - 67%
OP - 67%
PVV - 63%
SGP - 57%
.
.
Artikel1 - 17%
GL - 10%
Nóg meer naïviteit!quote:Op maandag 6 februari 2017 14:10 schreef racerdkb het volgende:
[..]
Nee niet naïef maar wel optimistisch en veel vertrouwen in het kordaat optreden van de modjes.
Die komen NWS, POL en KLB niet uit denk ik....quote:Op maandag 6 februari 2017 14:18 schreef Apekoek het volgende:
Weinig PVV stemmers hier zo te zien, dacht dat Fok daar bomvol mee zat?
Dat ding is niet te bereiken vanuit het buitenland.quote:
Hier in BG werkt het prima.quote:Op maandag 6 februari 2017 14:19 schreef static het volgende:
[..]
Dat ding is niet te bereiken vanuit het buitenland.
Genoeg betere alternatieven nu.quote:Op maandag 6 februari 2017 14:18 schreef Apekoek het volgende:
Die zijn er genoeg alleen die houden zich anoniem omdat ze niet zitten te wachten op commentaar. Het zijn die mensen die nu stil blijven maar hun stem laten horen pas op verkiezingsdag waar ik bang voor ben.quote:Op maandag 6 februari 2017 14:18 schreef Apekoek het volgende:
Buitenland voortrekken. Duidelijk een links platform.quote:Op maandag 6 februari 2017 14:22 schreef Dubbeldrank het volgende:
Hier in NL doet 'ie nu helemaal niets!
Nee, vanwege cliëntelisme. Klaver stoot me eerder af.quote:Op maandag 6 februari 2017 14:03 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Maar vanwege de tijdelijke hype toch maar op Klaver stemmen?
Vind 30 vraagjes ook maar erg basaal. Alhoewel ik ongetwijfeld vrij links uit blijf komen, al waren het 500 vragenquote:Op maandag 6 februari 2017 14:24 schreef dimmak het volgende:
Te weinig vragen over privacy en milieu naar mijn mening.
Mijn top 3 zonder dingen die zwaarder tellen:
1. SP
2. Denk
3. Christen Unie
Laat ik dingen zwaarder tellen komt de Piraten Partij eruit. Waarschijnlijk gaat daar ook mijn stem naar toe. PVV gelukkig op de laatste plek.
SCHAN-DALIG!quote:Op maandag 6 februari 2017 14:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Buitenland voortrekken. Duidelijk een links platform.
Bij mij scoorden alleen FvD, Geenpeil en Niet-Stemmers lager dan de PVVquote:Op maandag 6 februari 2017 14:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Bij mij eindigde de PVV ergens onderaan de middenmoot. Verbaasde me een beetje, die stonden bij eerdere stemhulpen altijd stijf onderaan.
VVD wel zoals gebruikelijk bijna geen match mee. CDA stond lager dan ik verwacht had. Ik had het idee dat die een tikkeltje linkser/progressiever waren geworden maar dat zal geheel in CDA-traditie dan wel weer vooral met de mond geweest zijn
Protip : Klik op de hyperlink betreffende visueel beperkten. Dan kom je in een text-only versie welke wel gewoon werkt.quote:Op maandag 6 februari 2017 14:26 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
SCHAN-DALIG!
Ondertussen zie ik nu al een gradientbalk onderin, er is vooruitgang...
Het is een erg bot instrument om daadwerkelijk je keuze mee te bepalen ja. Dat doe ik dan ook nietquote:Op maandag 6 februari 2017 14:25 schreef Dven het volgende:
[..]
Vind 30 vraagjes ook maar erg basaal. Alhoewel ik ongetwijfeld vrij links uit blijf komen, al waren het 500 vragen
Die ene keer dat ik gestemd hebt was op de PvdD, omdat dieren, voor de rest geen aandacht aan besteed. Op basis van dit testje goed gegokt dusquote:Op maandag 6 februari 2017 14:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het is een erg bot instrument om daadwerkelijk je keuze mee te bepalen ja. Dat doe ik dan ook niet
quote:Op maandag 6 februari 2017 14:19 schreef static het volgende:
[..]
Dat ding is niet te bereiken vanuit het buitenland.
twitter:ADnl twitterde op maandag 06-02-2017 om 14:38:42Stemwijzer in Nederland heeft beveiliging tegen hackers https://t.co/1O8m5hC6O9 https://t.co/E8O8DhUvjt reageer retweet
Verbaast.quote:Op maandag 6 februari 2017 14:47 schreef SecretPret het volgende:
Verbaasd me dat Nederlander die DENK niet mogen die partij toch redelijk bovenaan hebben.
NederlanderSquote:Op maandag 6 februari 2017 14:47 schreef SecretPret het volgende:
Verbaasd me dat Nederlander die DENK niet mogen die partij toch redelijk bovenaan hebben.
Nouja, dat kan toch? Ik zal nooit op DENK stemmen i.v.m. een aantal "breekpunten", maar ben het (volgens de stemwijzer) wel voor 72% eens met hun standpunten.quote:Op maandag 6 februari 2017 14:47 schreef SecretPret het volgende:
Dat is echt een domme fout idd.quote:
Tikfout.quote:
Maar ik bedoel, die partij wordt door BIJNA elke hollander afgezeikt naar de tering. Maar zo te zien zijn hun standpunten voor die gene best wel goed.quote:Op maandag 6 februari 2017 14:52 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Nouja, dat kan toch? Ik zal nooit op DENK stemmen i.v.m. een aantal "breekpunten", maar ben het (volgens de stemwijzer) wel voor 72% eens met hun standpunten.
Ben er wel blij mee jaquote:
Mij niet, zoals al eerder gezegd: de Stemwijzer is nogal een bot instrument en 30 vragen is niet veel. Als je wat links van snit bent zal je vast de nodige overlap met Denk en ook artikel 1 hebben lijkt me.quote:Op maandag 6 februari 2017 14:47 schreef SecretPret het volgende:
Verbaast me dat Nederlanders die DENK niet mogen die partij toch redelijk bovenaan hebben.
Die zijn idd voor positieve discriminatie dus dat zou best eens de reden kunnen zijn. Staat het niet bij de toelichting?quote:Op maandag 6 februari 2017 15:32 schreef DrDentz het volgende:
Waarom is DENK tegen anoniem solliciteren? Is dat omdat ze vinden dat mensen met een migratieachtergrond juist bevoordeeld moeten worden?
Bijna een PvdD-metgezel gevondenquote:Op maandag 6 februari 2017 15:40 schreef Fera het volgende:
Top 3 voor mij:
1. Piratenpartij
2. Partij voor de Dieren
3. SP
Stem blanco?quote:Op maandag 6 februari 2017 15:48 schreef BeamofLight het volgende:
doet t goed die site
blijft geheel wit, dus ik weet t wel wat ie bedoelt voor mij
quote:
quote:Op maandag 6 februari 2017 13:36 schreef Tourniquet het volgende:
Partij voor de Dieren 87%
GroenLinks 82%
Artikel1 79%
D66 74%
SP 72%
Denk 72%
Vrijzinnige Partij 69%
PvdA 64%
ChristenUnie 62%
DBB 56%
Piratenpartij 56%
Wat een linkse hippie ben ik toch.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 26% gewijzigd door Tourniquet op 06-02-2017 16:34:45 ]
quote:Op maandag 6 februari 2017 16:12 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
VKZ / Stemwijzer verkiezingen 2017
PvdD-boysSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
& girlquote:
quote:Op maandag 6 februari 2017 14:18 schreef SacreCoeur het volgende:
68% PvdD
63% GL
63% SP
VVD, CDA & SGP onderaan.
Ik was al van plan PvdD te stemmen.
Team PvdDquote:
Welkom bij de clubquote:Op maandag 6 februari 2017 16:33 schreef ijs_beer het volgende:
62 % PvdD
59 % GL
59 % Artikel 1
Keuze zou toch al wel vallen tussen PvdD en GL, maar D66 zat ook nog ergens in m'n achterhoofd. Die valt eigenlijk wel definitief af zo, met 46%.
quote:
Gewoon net zolang finetunen tot er D66 uitkomt. Dat is namelijk het sociaal gewenste antwoord op FOK!quote:Op maandag 6 februari 2017 16:45 schreef 6star6lord6 het volgende:
Dat wordt hem niet... nog maar een keer overnieuw doen.
DENK, de anti-Nederlandse moslimpartij, staat bij mij precies waar het thuishoort: op gelijke voet met de populisten van de PVV, hun christelijke soortgenoten van de SGP, de leugenaars van 50PLUS en de one-issuepartijen Dierenpoes en Ondernemerspartij.quote:Op maandag 6 februari 2017 14:52 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Nouja, dat kan toch? Ik zal nooit op DENK stemmen i.v.m. een aantal "breekpunten", maar ben het (volgens de stemwijzer) wel voor 72% eens met hun standpunten.
Die willen met dubbele sollicitaties gaan werken meen ik, zodat ze organisaties kunnen pakken bij inconsistent beleid en straffen.quote:Op maandag 6 februari 2017 15:32 schreef DrDentz het volgende:
Waarom is DENK tegen anoniem solliciteren? Is dat omdat ze vinden dat mensen met een migratieachtergrond juist bevoordeeld moeten worden?
Wat kansloos.quote:Op maandag 6 februari 2017 17:19 schreef Fascination het volgende:
[..]
Die willen met dubbele sollicitaties gaan werken meen ik, zodat ze organisaties kunnen pakken bij inconsistent beleid en straffen.
Tja, DENK, he.quote:
Hallo ondernemerquote:Op maandag 6 februari 2017 17:26 schreef tralalala het volgende:
[ afbeelding ]
D66 helemaal onderaan(met Geenpeil dan)
Voor mij ook.quote:Op maandag 6 februari 2017 15:40 schreef Fera het volgende:
Top 3 voor mij:
1. Piratenpartij
2. Partij voor de Dieren
3. SP
De partij van Hero Brinkmanquote:Op maandag 6 februari 2017 18:10 schreef MaLo het volgende:
70% OndernemersPartij (nooit van gehoord)
67% VVD
63% PVV
Ik heb inmiddels gegoogledquote:
Is een ex-PVVerquote:Op maandag 6 februari 2017 18:26 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels gegoogled![]()
Ik ben geen ondernemer maar geloof wel in hard werken en voor jezelf zorgen. Ik ga me eens verder verdiepen in die partij
Verdiep je dan ook meteen even in Hero Brinkman. Compleet los van het programma zou ik nooit op een partij stemmen waar hij een vinger in de pap heeft.quote:Op maandag 6 februari 2017 18:26 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels gegoogled![]()
Ik ben geen ondernemer maar geloof wel in hard werken en voor jezelf zorgen. Ik ga me eens verder verdiepen in die partij
Volgens mij heeft GL hun "tegen GMO"-standpunt wat laten varen ja. Maar zou 1 zo'n standpunt voor jou een breekpunt zijn?quote:Op maandag 6 februari 2017 18:02 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]
Niet zo heel verrassend. Toch ga ik geen PvdA stemmen denk ik, ze hebben op veel te veel punten ingegeven afgelopen 4 jaar. Groenlinks stem ik uit principe niet op vanwege hun GMO-standpunt. Dan blijft D66 over, wat ik sowieso al van plan was.
Ik moet trouwens eerlijk toegeven dat de meeste stellingen van de Stemwijzer me weinig kunnen boeien. Heb er wel een mening over, maar het weegt me nou niet heel zwaar. Enkel die over kolencentrales, de kilometerheffing en het legaliseren van de wietteelt vond ik een beetje interessant eigenlijk.
Edit: Zie nu dat dat standpunt helemaal is verdwenen van de site van Groenlinks.
Vanwaar dequote:Op maandag 6 februari 2017 19:01 schreef summer2bird het volgende:
76% Partij voor de dieren ()
73% SP
64% Piratenpartij
Het zal wel weer SP worden voor mij.
Ik zag zijn foto en ik wist het weerquote:Op maandag 6 februari 2017 18:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Verdiep je dan ook meteen even in Hero Brinkman. Compleet los van het programma zou ik nooit op een partij stemmen waar hij een vinger in de pap heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Tja, omdat ze vrij weinig zetels krijgen elke keer.quote:Op maandag 6 februari 2017 19:03 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Vanwaar deachter de Partij voor de Dieren?
Ooit in het verkiezingsprogramma verdiept behalve alleen af te gaan op de belachelijke naam?
quote:Op maandag 6 februari 2017 19:05 schreef MaLo het volgende:
Dan toch maar weer VVD denk ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Sommige partijen krijgen met weinig zetels meer voor elkaar dan anderen met een heleboel. Ik denk dat Thieme en van der Staaij meer hebben bereikt dan Roemer in de afgelopen vier jaar.quote:Op maandag 6 februari 2017 19:05 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Tja, omdat ze vrij weinig zetels krijgen elke keer.
En ik heb mij er idd nooit in verdiept.
Hele slechte naam voor een partij, imago is dat ze alleen maar om dieren bekommeren terwijl het een oke partij is.quote:Op maandag 6 februari 2017 19:03 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Vanwaar deachter de Partij voor de Dieren?
Ooit in het verkiezingsprogramma verdiept behalve alleen af te gaan op de belachelijke naam?
Ja, het zou denk ik wel goed voor ze zijn een andere naam te overwegen.quote:Op maandag 6 februari 2017 19:14 schreef Kermit. het volgende:
[..]
Hele slechte naam voor een partij, imago is dat ze alleen maar om dieren bekommeren terwijl het een oke partij is.
En wat staat bovenaan?quote:Op maandag 6 februari 2017 20:18 schreef Koffieplanter het volgende:
Artikel I en DENK helemaal onderaan met 30%. Ik ben trots op mezelf.
Zelfde afkorting maar dan partij voor de duurzaamheid. Want dat is toch de grootste algemene deler van hun gehele programma. Vanuit die visie goed omgaan met mens, milieu, dieren.quote:Op maandag 6 februari 2017 19:16 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ja, het zou denk ik wel goed voor ze zijn een andere naam te overwegen.
PVV, daar was ik dan weer minder blij mee. Maarja, als ik invul dat ik tegen Islamitische immigranten ben, sta ik weer voor 100% bij hen. Ik ben tegen immigranten überhaupt. Polen, Hongaren en weet ik veel wat mogen van mij ook gerust wegblijven. Wat echt vreselijk hypocriet is in mijn geval, maar enfin.quote:
Klopt wel, als je bijvoorbeeld bij die euthanasievraag positief antwoord ga je ook al direct richting D66. Wat dat betreft is het natuurlijk een beetje schrale test met die 30 vragen maar wel vermakelijk op wat hoofdpunten.quote:Op maandag 6 februari 2017 20:25 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
PVV, daar was ik dan weer minder blij mee. Maarja, als ik invul dat ik tegen Islamitische immigranten ben, sta ik weer voor 100% bij hen. Ik ben tegen immigranten überhaupt, Polen, Hongaren en weet ik veel wat mogen van mij ook gerust wegblijven, wat vreselijk hypocriet is in mijn geval, maar enfin.
Er zal ook nog wel iets als een kieskompas komen en nog een handvol andere stemwijzers. Kan je straks gewoon testjes invullen tot je eigen voorkeur voorbij komtquote:Op maandag 6 februari 2017 20:27 schreef Tem het volgende:
[..]
Klopt wel, als je bijvoorbeeld bij die euthanasievraag positief antwoord ga je ook al direct richting D66. Wat dat betreft is het natuurlijk een beetje schrale test met die 30 vragen maar wel vermakelijk op wat hoofdpunten.
Kieskompas ook maar een apart topic voor maken en die totalen met elkaar vergelijken. Wel grappig eigenlijkquote:Op maandag 6 februari 2017 20:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Er zal ook nog wel iets als een kieskompas komen en nog een handvol andere stemwijzers. Kan je straks gewoon testjes invullen tot je eigen voorkeur voorbij komt
twitter:HeroBrinkman twitterde op maandag 06-02-2017 om 21:13:17Pfff staan we net 1 dag op de @StemWijzer is onze site van de @OPNederland al gehackt. Begint dat nu al? reageer retweet
Ik overweeg het. Niet zo zeer omdat ik er alle vertrouwen in heb.quote:Op maandag 6 februari 2017 22:20 schreef golfer het volgende:
Onbegrijpelijk dat de PVV dan toch zo groot gaat worden, als je moet geloven wat de Fok!ers als stemwijzeradvies krijgen.
Of durft niemand hier er voor uit te komen dat ze toch PVV gaan stemmen?
twitter:DeSpeld twitterde op maandag 06-02-2017 om 20:09:36Error 404 populairste partij bij Stemwijzer - Veel kiezers herkennen zich in foutmelding https://t.co/dm6B40s3U0 https://t.co/Y3pvfiekrR reageer retweet
Ja als iedereen zo denkt worden ze ook niet groot he?quote:Op maandag 6 februari 2017 20:52 schreef Injetta het volgende:
Partij van de dieren scoort elke verkiezing hoog bij mij. Toch stem ik er niet op. Te klein en weinig invloed op de onderwerpen die niet over dieren gaan.
Hier nog eenquote:
quote:Op maandag 6 februari 2017 23:46 schreef Fylax het volgende:
https://twitter.com/LoranKloeze/status/828734734456995841
Als je dat ziet, onvoorstelbaar hoeveel mensen schijnbaar bij de Partij voor de Dieren uitkomen als stemadvies (gewoon de 4de partij bij de stemadviezen).quote:
Nou dat zegt ook lekker veel want ikzelf heb hem al 6 keer ingevuld om wat te spelen met antwoordenquote:Op maandag 6 februari 2017 23:46 schreef Fylax het volgende:
https://twitter.com/LoranKloeze/status/828734734456995841
Dan is het een behoorlijke middenpartij, zou het lage aantal zetels dan puur door de naam komen?quote:Op maandag 6 februari 2017 23:55 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als je dat ziet, onvoorstelbaar hoeveel mensen schijnbaar bij de Partij voor de Dieren uitkomen als stemadvies (gewoon de 4de partij bij de stemadviezen).
Als je dan ziet hoeveel zetels zij daadwerkelijk krijgen....
Woef!quote:Op maandag 6 februari 2017 23:57 schreef Dagoduck het volgende:
Dan is het een behoorlijke middenpartij, zou het lage aantal zetels dan puur door de naam komen?
Het scheelt elkaar niet veel. Drie procent of zo.quote:
Dan wordt het gewoon PVVquote:Op dinsdag 7 februari 2017 01:21 schreef Impressme het volgende:
De stemwijzer is gewoon een klucht. 30 stellingen, zwart/wit, zonder enige nuance. En als je de partijprogramma's leest dan wordt het niet veel beter helaas.
Ik weet het dus nog steeds niet.
Het is een vrij land, dus leef je uit.quote:
Ik heb (uiteraard) positief geantwoord op de euthanasievraag. Mensen zijn baas over hun eigen lichaam en leven, niemand anders. Desondanks blijf ik mijlenver van D66 verwijderd. Op GeenStijl en de Niet Stemmers na (zeg maar de partijen die de politiek niet vertrouwen) staat D66 bij mij helemaal onderaan. Op zich wel bijzonder, omdat de PvdA "gewoon" in mijn Top 3 staat.quote:Op maandag 6 februari 2017 20:27 schreef Tem het volgende:
[..]
Klopt wel, als je bijvoorbeeld bij die euthanasievraag positief antwoord ga je ook al direct richting D66. Wat dat betreft is het natuurlijk een beetje schrale test met die 30 vragen maar wel vermakelijk op wat hoofdpunten.
Man man man. Ben jij nou een jongen van Zaandam?quote:
Toch wel knap dat je dan een afsplitsing van die extreemlinkse PVV bovenaan hebt staan. Sowieso vreemd dat je de clubjes die zo'n het meest overeen komen met de PVV bovenaan hebt staan en dan de PVV heel laagquote:Op dinsdag 7 februari 2017 07:53 schreef Nielsch het volgende:
1. Ondernemerspartij
2. VVD
3. CDA
De extreem-linkse partijen als SP, PVV en GroenLinks scoren heel laag. Ook de asocialenpartij 50Plus scoort laag.
Ik ga voor Mark Rutte.
Ik kan het ook nog niet helemaal goed duiden want op gebied van flexcontracten, referendum en leenstelsel sta ik bijvoorbeeld lijnrecht tegenover D66 en op nog wel meer punten. Kan wel verklaren dat ik maar 67% overeenkom met D66 maar met de andere partijen nog veel minder overeenkomsten heb.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 03:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb (uiteraard) positief geantwoord op de euthanasievraag. Mensen zijn baas over hun eigen lichaam en leven, niemand anders. Desondanks blijf ik mijlenver van D66 verwijderd. Op GeenStijl en de Niet Stemmers na (zeg maar de partijen die de politiek niet vertrouwen) staat D66 bij mij helemaal onderaan. Op zich wel bijzonder, omdat de PvdA "gewoon" in mijn Top 3 staat.
Je kan het natuurlijk ook wel eens zijn met de standpunten, maar niet met de manier van politiek voeren of met hun belangrijkste standpunten. Volgens deze stemwijzer sta ik bijvoorbeeld nog relatief dicht bij DENK. Ik vind alleen hun manier van politiek bedrijven en hun obsessie met Erdogan zeer afstotelijk.quote:Op maandag 6 februari 2017 23:55 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als je dat ziet, onvoorstelbaar hoeveel mensen schijnbaar bij de Partij voor de Dieren uitkomen als stemadvies (gewoon de 4de partij bij de stemadviezen).
In dat geval kun je op GeenPeil stemmen. Dan kun je de stem op elk issue zelf bepalen.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 08:52 schreef Weakling het volgende:
Stemwijzer heeft mij niet geholpen in het maken van een keuze. De linkse, midden en rechtse partijen liggen allemaal op ongeveer 10% van elkaar met als hoogste score maar 60%. Dus geen afgetekende winnaar en ook nog eens voor een heel groot deel oneens met de nummer 1. Meh.
Vooruit. Je mag erbijquote:Op dinsdag 7 februari 2017 01:20 schreef Fera het volgende:
[..]
Het scheelt elkaar niet veel. Drie procent of zo.
Ik heb niet voor niks bij Stemwijzer "oneens" gestemd op de vraag of we een bindend referendum moeten krijgenquote:Op dinsdag 7 februari 2017 09:01 schreef SeLang het volgende:
In dat geval kun je op GeenPeil stemmen. Dan kun je de stem op elk issue zelf bepalen.
De VVD scoort bij mij ook hoog. CDA en VVD gaan het bij mij samen uitmaken vrees ik.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 07:53 schreef Nielsch het volgende:
1. Ondernemerspartij
2. VVD
3. CDA
De extreem-linkse partijen als SP, PVV en GroenLinks scoren heel laag. Ook de asocialenpartij 50Plus scoort laag.
Ik ga voor Mark Rutte.
Ik woon al een poosje niet meer in Zaandamquote:Op dinsdag 7 februari 2017 08:08 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Man man man. Ben jij nou een jongen van Zaandam?
twitter:LoranKloeze twitterde op dinsdag 07-02-2017 om 06:22:53Hij doet het nog natuurlijk. Nog altijd onder voorbehoud. #StemWijzer update: https://t.co/VGyKkVSabz reageer retweet
Dat wordt dus partij voor de niet-stemmers.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 09:23 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De VVD scoort bij mij ook hoog. CDA en VVD gaan het bij mij samen uitmaken vrees ik.
Het probleem is dat ik ze allemaal niet eens een beetje vertrouw. Toen ze toch gewoon met de PVV in bed gingen had ik CDA gestemd en die lijzige Buma is wel wát beter dan rat Verhagen, maar CDA blijft een draaikontenpartij om maar bij de macht te blijven. VVD is ook allemaal leuk en aardig, maar die hebben effectief maar weinig van hun partijpunten doorgevoerd. Dan kan je wel op 1 staan aan de hand van die punten, maar wat zegt dat.
Eigenlijk is dir hele haagse kliek gewoon niet te vertrouwen, ik twijfel of ik uberhauot wel ga stemmen.
Volgens mij wel 4-5 vragen over immigratie, integratie en ontwikkelingshulp. Logisch dat de extremen als Artikel1, Denk en PVV er dan uit springen. Klimaat maar één vraagje geloof ik. Vegetariërs die de vleestax aanvinken hebben het wss ook al hangen met de PvdD. Daarnaast zullen de meeste mensen niet de moeite nemen om aan te vinken wat ze wel en niet belangrijk vinden. Godzijdank nemen de meesten deze poppenkast niet al te serieusquote:Op maandag 6 februari 2017 23:55 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Heb je de vragen goed gelezen?quote:Op dinsdag 7 februari 2017 11:33 schreef Tijn het volgende:
Artikel 1 en Denk voeren bij mij de lijst aan, wtf
Jij bent in elk geval eerlijk. Ik zou wel eens willen weten hoeveel mensen hun resultaat net zo lang finetunen tot er een sociaal gewenst antwoord uitkomt. Niemand gaat dat natuurlijk toegeven maar ik ben er vrij zeker van dat dat hier op FOK! geldt voor aardig wat mensen.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 11:33 schreef Tijn het volgende:
Artikel 1 en Denk voeren bij mij de lijst aan, wtf
Oh vast, maar daar interesseert het me eigenlijk allemaal te weinig voor. En ik stem sowieso niet op nieuwe partijen die zich nog niet bewezen hebben.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 11:43 schreef SeLang het volgende:
[..]
Jij bent in elk geval eerlijk. Ik zou wel eens willen weten hoeveel mensen hun resultaat net zo lang finetunen tot er een sociaal gewenst antwoord uitkomt. Niemand gaat dat natuurlijk toegeven maar ik ben er vrij zeker van dat dat hier op FOK! geldt voor aardig wat mensen.
quote:Op dinsdag 7 februari 2017 10:20 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:LoranKloeze twitterde op dinsdag 07-02-2017 om 06:22:53Hij doet het nog natuurlijk. Nog altijd onder voorbehoud. #StemWijzer update: https://t.co/VGyKkVSabz reageer retweet
Wat houdt die kolom 'telling' in?quote:
Aantal uitgebrachte adviezen met de partij op nr 1 die meegenomen wordt als telling?quote:
Dacht ik ook, maar 4,5 miljoen keer Forum voor de Democratie lijkt me wel erg sterkquote:Op dinsdag 7 februari 2017 12:18 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Aantal uitgebrachte adviezen met de partij op nr 1 die meegenomen wordt als telling?
Als die it-beveiligingspecialist deze gegevens zo kan ophalen, dan is een beetje knutselen met de gegevens ook zo gebeurd. Of wat te denken van een good ol' photoshop?quote:Op dinsdag 7 februari 2017 12:20 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Dacht ik ook, maar 4,5 miljoen keer Forum voor de Democratie lijkt me wel erg sterk
Ohja, het AD heeft deze op hun websitequote:Op dinsdag 7 februari 2017 12:25 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Als die it-beveiligingspecialist deze gegevens zo kan ophalen, dan is een beetje knutselen met de gegevens ook zo gebeurd. Of wat te denken van een good ol' photoshop?
Mwa, dat geloof ik niet. Er zijn ook genoeg reacties die aangeven dat ze de meest sociaal ongewenste partij bovenaan hebben staan, maar daar toch niet op stemmen.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 11:43 schreef SeLang het volgende:
[..]
Jij bent in elk geval eerlijk. Ik zou wel eens willen weten hoeveel mensen hun resultaat net zo lang finetunen tot er een sociaal gewenst antwoord uitkomt. Niemand gaat dat natuurlijk toegeven maar ik ben er vrij zeker van dat dat hier op FOK! geldt voor aardig wat mensen.
Bij mij staat de libertarische partij ook bovenaan, maar ik vind dat de meest idiote partij ooit, als die aan de macht zouden komen zou het land in elkaar vallen.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 11:11 schreef Chewie het volgende:
Verrassend met deze stellingen de Libertarische partij en D66 bij mij bovenaan met elk 63% daarna VVD met 60% .
Helemaal onderaan met 17% GeenPeil en niet stemmers.
quote:Op maandag 6 februari 2017 20:17 schreef Tem het volgende:
[..]
Grutjes is wel een mooi woord voor 50+
Ja dan ben je voor vrijheid van meningsuiting op die vraag....quote:Forum voor Democratie: Geen van beide
Toelichting van de partij
"De vrijheid van meningsuiting moet prevaleren tenzij er opgeroepen wordt tot geweld."
Kwam bij mij verrassend genoeg ook ergens op plaats 20 terwijl ik die ergens top 5 had verwacht.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 12:37 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Wel grappig dat het Forum voor Democratie helemaal onderaan de lijst uitkomt, ik dacht dat die veel hoger zou uitkomen.
.quote:De periode waarbinnen je meerdere tijdelijke arbeidscontracten na elkaar kunt afsluiten, moet langer worden dan twee jaar
Antwoord 2 die niet klopt bij FvDquote:Forum voor Democratie
Forum voor Democratie: Eens
"De flex-wet van Asscher (PvdA) werkt in de praktijk totaal averechts en vergroot de werkloosheid, deze dient afgeschaft te worden."
Dat zou kunnen, ik ben namelijk ook van mening dat veel van de stellingen niet bij een overheid thuishoren.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 12:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Bij mij staat de libertarische partij ook bovenaan, maar ik vind dat de meest idiote partij ooit, als die aan de macht zouden komen zou het land in elkaar vallen.
Maar misschien komt dat omdat zij zich bij een hoop stellingen afzijdig hebben gehouden?
quote:Kinderpardon
Extra belangrijk
In Nederland opgegroeide kinderen van asielzoekers moeten hier kunnen blijven (kinderpardon).
Antwoord 3 dat tegen ze werkt....quote:Forum voor Democratie: Oneens
"Forum voor Democratie wil dat de asielprocedures worden versneld en bij afwijzen asiel meteen uitzetting volgt. Deze kinderen worden het slachtoffer van de veel te lange asielprocedures."
Ik had die eigenlijk ook wat hoger verwacht bij mezelf. De oorzaak is waarschijnlijk omdat ze redelijk vaak "geen van beiden" hebben als antwoord terwijl ik zelf meestal probeer om tenminste iets te kiezen, ook al zijn de vragen in isolatie vaak te ongenuanceerd.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 12:39 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Kwam bij mij verrassend genoeg ook ergens op plaats 20 terwijl ik die ergens top 5 had verwacht.
Ik bedoel maar, fotoshoppen is zo gedaan. PvdA, PVV en VVD als top drie had ik al wel verwacht. Maar PvdD als nr 4quote:Op dinsdag 7 februari 2017 12:26 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ohja, het AD heeft deze op hun website
[ afbeelding ]
http://www.ad.nl/binnenla(...)t~a1e85a80/75917811/
Maar ik heb op veel vragen juist geen van beide gekozen vanwege de ongenuanceerde stelling.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 12:48 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik had die eigenlijk ook wat hoger verwacht bij mezelf. De oorzaak is waarschijnlijk omdat ze redelijk vaak "geen van beiden" hebben als antwoord terwijl ik zelf meestal probeer om tenminste iets te kiezen, ook al zijn de vragen in isolatie vaak te ongenuanceerd.
Ik ben bij vraag 17 en heb al 4 nuances gelezen bij ze waarvan ik denk: Je hebt die hele stemwijzer gewoon verkeerd ingevuld.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 12:48 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik had die eigenlijk ook wat hoger verwacht bij mezelf. De oorzaak is waarschijnlijk omdat ze redelijk vaak "geen van beiden" hebben als antwoord terwijl ik zelf meestal probeer om tenminste iets te kiezen, ook al zijn de vragen in isolatie vaak te ongenuanceerd.
Hij en Hiddemaquote:Op dinsdag 7 februari 2017 12:54 schreef SeLang het volgende:
Als je hun programma doorleest is het helemaal niet slecht imo. Beter doordacht dan de meeste beginnende partijtjes. Er is echter een reden waarom ik er niet op ga stemmen:
[ afbeelding ]
Daarom laat ik mezelf ook nauwelijks leiden door een stemwijzer. Het is meer een vorm van vermaeck.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 12:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik ben bij vraag 17 en heb al 4 nuances gelezen bij ze waarvan ik denk: Je hebt die hele stemwijzer gewoon verkeerd ingevuld.
De VVD zegt liberaal te zijn maar is uiterst conservatief en speelt teveel voor de rijken.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 13:00 schreef SeLang het volgende:
[..]
Daarom laat ik mezelf ook nauwelijks leiden door een stemwijzer. Het is meer een vorm van vermaeck.
Uiteindelijk moet je gewoon verkiezingsprogramma's lezen en dan jezelf bedenken of je de betreffende mensen kunt vertrouwen. De VVD heeft bijvoorbeeld ook geen slecht programma, alleen houden ze zich nooit aan verkiezingsbeloften, dus heb je niets aan een VVD stem en kun je net zo goed een muntje opwerpen.
Daarom eerst je blacklist raadplegen om te weten welke partijen er evt voor je stem in aanmerking komen en dan kijken welk programma het beste bij je past.
Voorkeurstemmen voor hiddemaquote:Op dinsdag 7 februari 2017 12:54 schreef SeLang het volgende:
Als je hun programma doorleest is het helemaal niet slecht imo. Beter doordacht dan de meeste beginnende partijtjes. Er is echter een reden waarom ik er niet op ga stemmen:
[ afbeelding ]
Het gaat mij niet om de VVD, dat was maar een voorbeeldje. Het ging mij erom dat je partijen die routinematig hun verkiezingsbeloften breken bij voorbaat moet uitsluiten. Zo hoort democratie te werken maar veel mensen zijn inmiddels zo cynisch geworden dat ze niet anders verwachten dan dat politici hun beloften toch niet nakomen.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 13:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
De VVD zegt liberaal te zijn maar is uiterst conservatief en speelt teveel voor de rijken.
Zelfs daarbij doe ik met een SGP concessies op mijn liberale gedachtegoed...quote:Op dinsdag 7 februari 2017 13:09 schreef SeLang het volgende:
Ow, en ook belangrijk dat je niet op "idealen" gaat stemmen. Je kunt bijvoorbeeld de Christenfundi's gaan uitsluiten omdat je tegen een theocratie bent, terwijl er 0% gevaar is dat Nederland in een theocratie verandert als de SGP 4 zetels ipv 3 zetels krijgt. En abortus wordt echt nooit meer afgeschaft, evenals het homohuwelijk of stemrecht voor vrouwen. Als je je door dat soort criteria laat leiden dan maak je de verkeerde keuze imo.
Het gaat er dus om de verschillen die een partij maakt in kwesties waar het er daadwerkelijk om spant en het standpunt van een partij de doorslag kan geven. Denk bijvoorbeeld aan geld voor Griekse bailout 4.0 die eraan zit te komen.
Het ging mij wederom niet om een stemadvies maar meer om aan te geven dat je pragmatisch in plaats van idealistisch moet stemmen.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 13:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zelfs daarbij doe ik met een SGP concessies op mijn liberale gedachtegoed...
Of bij FvD op hun Europa en economische beleid.
Of bij de VVD met hun conservatisme en sociale ongelijkheid...
D66 met hun Islam en cultuur knuffelen.
Pechtold.... Hij is voor referenda maar tegen de Nee stem, hoe dan?quote:Op dinsdag 7 februari 2017 13:21 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het ging mij wederom niet om een stemadvies maar meer om aan te geven dat je pragmatisch in plaats van idealistisch moet stemmen.
Verder is er nogal een verschil tussen euro kritisch en tegen de EU zijn. Ik ben zelf een voorstander van de EU. De EU wil ik behouden. Juist daarom stem ik op een partij die niet in de kont van de EU zit (zoals GL en D66) omdat ik denk dat dat de ondergang van de EU wordt. De EU zal een fors aantal stappen terug moeten doen om te kunnen overleven. Al ben ik bang dat het inmiddels een verloren zaak is geworden. Het opbreken is inmiddels begonnen en de reactie van de EU daarop maakt me niet bepaald optimistisch.
Btw: om dezelfde reden stemde ik ook tegen dat waardeloze Oekraine verdrag. Dat was juist een stem voor de EU omdat dat Oekraine verdrag mede oorzaak wordt van de ondergang van de EU. Al die lemmingen die achter Pechtold aanrennen begrijpen dat niet.
als fok model staat voor de rest van nederland dan komen ze op 0 stemmen zie ikquote:Op dinsdag 7 februari 2017 13:32 schreef ForzaMilan het volgende:
Denken jullie dat de PVV meer of minder dan 35 zetels haalt? Heb een weddenschap met twee vrienden.
Je kent het antwoord toch op die vraag? MINDER MINDER MINDERquote:Op dinsdag 7 februari 2017 13:32 schreef ForzaMilan het volgende:
Denken jullie dat de PVV meer of minder dan 35 zetels haalt? Heb een weddenschap met twee vrienden.
Waarom denk je dat FvD 5 zetels zou kunnen halen? 1 of 2 is toch al erg hoopvol voor nieuwe partijen?quote:Op dinsdag 7 februari 2017 13:33 schreef ludovico het volgende:
Ik snap je punt wel Selang, SGP zou ik wel op stemmen als ze niet zeker zullen zijn van 2 zetels.
FvD haalt maybe 5 zetels, die zijn dan in ieder geval goed vertegenwoordigd...
De rest maakt me niet zo heel veel uit.
Heb je die PR machine niet gezien van FvD, denk je dat dat te vergelijken is met PVDD of de Piratenpartij oid?quote:Op dinsdag 7 februari 2017 13:36 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
Waarom denk je dat FvD 5 zetels zou kunnen halen? 1 of 2 is toch al erg hoopvol voor nieuwe partijen?
Nieuwe wegenquote:Op dinsdag 7 februari 2017 13:10 schreef ludovico het volgende:
Welja, ik wil een partij die:
- Iets doet tegen de Islam, ik wil minder minder minder Islam in NL.
- Progressief is en liberaal van karakter.
- Sociaal is naar de minder bedeelden.
- Economische oplossingen biedt voor milieu, dat moet per definitie met meerdere landen en dus door economisch samen te werken..... Anti EU partijen zien niet in dat economische samenwerking ontiegelijk belangrijk is om milieu problematiek aan te pakken (en ook belastingontwijking door NV's bijvoorbeeld)
Dusja, wat moet je dan stemmen?
quote:
Jezus.quote:Er is een probleem.
U heeft onvoldoende serieuze antwoorden op de stellingen van de StemWijzer gegeven, waardoor geen betrouwbaar advies verstrekt kan worden.
Heb je een keer of 10 Geen Idee ingevuld?quote:Op dinsdag 7 februari 2017 13:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
Jezus.
Waarom doet die site zo irritant?
Ik denk dat ze blij mogen zijn als ze 1 of 2 zetels halen. Maar ik hoop wel dat ze die krijgen, vooral als die zetels van bijvoorbeeld de PVV komen.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 13:33 schreef ludovico het volgende:
FvD haalt maybe 5 zetels, die zijn dan in ieder geval goed vertegenwoordigd...
Dan ga je toch voor nr. 4quote:Op dinsdag 7 februari 2017 13:44 schreef CrashO het volgende:
Wat een bagger result van die stemwijzer. Top 3 bestaande uit nimbie partijen waar ik never nooit op zou stemmen
[ afbeelding ]
In de virtuele peilingen staan ze op 3.....quote:Op dinsdag 7 februari 2017 13:49 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik denk dat ze blij mogen zijn als ze 1 of 2 zetels halen. Maar ik hoop wel dat ze die krijgen, vooral als die zetels van bijvoorbeeld de PVV komen.
FvD vult toch eindelijk een gat dat er al heel lang was in het politieke landschap, namelijk een wat rechtse, tamelijk liberale partij. Als het een serieuze partij blijkt te zijn dan is dat wel een verrijking.
Als iedereen zo denkt, blijven ze natuurlijk kleinquote:Op dinsdag 7 februari 2017 13:46 schreef Schnitzels het volgende:
Bij mij kwam overduidelijk de Piratenpartij eruit. Zou ik normaal nooit overwegen (one-issue-partij), ik heb alle punten eens onder elkaar gezet, maar ze hebben best wel een behoorlijk aantal punten waarmee ik het eens ben. Alleen tja, zet het zoden aan de dijk om op zo'n kleinere partij te stemmen?
Want het imago van partijen is belangrijker dan jouw eigen standpunten?quote:Op dinsdag 7 februari 2017 14:24 schreef zoekeenleven het volgende:
Net de stemwijzer ingevuld:
1. Artikel 1
2. PVDA
3. DENK
Ik ga niet stemmen dit jaar denk ik
Ik denk niet dat deze partijen mij op de juiste manier kunnen vertegenwoordigen in Den Haag. Daarom stem ik er niet op, is dat zo raar?quote:Op dinsdag 7 februari 2017 14:29 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Want het imago van partijen is belangrijker dan jouw eigen standpunten?
Waar stem je normaal op dan?quote:Op dinsdag 7 februari 2017 13:44 schreef CrashO het volgende:
Wat een bagger result van die stemwijzer. Top 3 bestaande uit nimbie partijen waar ik never nooit op zou stemmen
[ afbeelding ]
True, ik zou ook weinig alternatief weten.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 14:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als iedereen zo denkt, blijven ze natuurlijk klein
Nee. Was achteraf wel goed geweest als dat erin had gezeten...quote:Op dinsdag 7 februari 2017 14:08 schreef Drugshond het volgende:
Zijn de maatregelen vwb Griekenland, uitstellen, kwijtschelden etc onderdeel van de stemwijzer? Me dunkt dat het standpunt van partijen hierover wel van belang is voor het stemadvies.
Wat vind je belangrijke thema's dan? En waarom schieten de PvdA, hun afsplitsing en daar weer een afsplitsing van tekort? Genoeg denkbare alternatieven...quote:Op dinsdag 7 februari 2017 14:24 schreef zoekeenleven het volgende:
Net de stemwijzer ingevuld:
1. Artikel 1
2. PVDA
3. DENK
Ik ga niet stemmen dit jaar denk ik
Ik denk dat ze 25 zetels zullen halen. Eerlijk gezegd denk ik dat de hype rondom de PVV wel wat afgezakt is, ze zullen zeker groeien maar ik denk dat de kleinere partijen wel wat redelijke aantal zetels van de PVV weg snoept.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 13:32 schreef ForzaMilan het volgende:
Er valt echt niks over te zeggen nog. De grote tv-debatten moeten nog plaatsvinden en kunnen flinke verschuivingen opleveren. Grote internationale gebeurtenissen (bijvoorbeeld terreuraanslagen) kunnen ook een grote invloed hebben.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 15:34 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze 25 zetels zullen halen. Eerlijk gezegd denk ik dat de hype rondom de PVV wel wat afgezakt is, ze zullen zeker groeien maar ik denk dat de kleinere partijen wel wat redelijke aantal zetels van de PVV weg snoept.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |