abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168732099
quote:
Kinderpardon
Extra belangrijk

In Nederland opgegroeide kinderen van asielzoekers moeten hier kunnen blijven (kinderpardon).
quote:
Forum voor Democratie: Oneens
Toelichting van de partij
"Forum voor Democratie wil dat de asielprocedures worden versneld en bij afwijzen asiel meteen uitzetting volgt. Deze kinderen worden het slachtoffer van de veel te lange asielprocedures."
Antwoord 3 dat tegen ze werkt....
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 7 februari 2017 @ 12:48:26 #252
78918 SeLang
Black swans matter
pi_168732116
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 12:39 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Kwam bij mij verrassend genoeg ook ergens op plaats 20 terwijl ik die ergens top 5 had verwacht.
Ik had die eigenlijk ook wat hoger verwacht bij mezelf. De oorzaak is waarschijnlijk omdat ze redelijk vaak "geen van beiden" hebben als antwoord terwijl ik zelf meestal probeer om tenminste iets te kiezen, ook al zijn de vragen in isolatie vaak te ongenuanceerd.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_168732132
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 12:26 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Ohja, het AD heeft deze op hun website

[ afbeelding ]

http://www.ad.nl/binnenla(...)t~a1e85a80/75917811/
Ik bedoel maar, fotoshoppen is zo gedaan. PvdA, PVV en VVD als top drie had ik al wel verwacht. Maar PvdD als nr 4 :o
mag het weten
pi_168732155
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 12:48 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik had die eigenlijk ook wat hoger verwacht bij mezelf. De oorzaak is waarschijnlijk omdat ze redelijk vaak "geen van beiden" hebben als antwoord terwijl ik zelf meestal probeer om tenminste iets te kiezen, ook al zijn de vragen in isolatie vaak te ongenuanceerd.
Maar ik heb op veel vragen juist geen van beide gekozen vanwege de ongenuanceerde stelling.
pi_168732168
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 12:48 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik ben bij vraag 17 en heb al 4 nuances gelezen bij ze waarvan ik denk: Je hebt die hele stemwijzer gewoon verkeerd ingevuld.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 7 februari 2017 @ 12:54:33 #256
78918 SeLang
Black swans matter
pi_168732234
Als je hun programma doorleest is het helemaal niet slecht imo. Beter doordacht dan de meeste beginnende partijtjes. Er is echter een reden waarom ik er niet op ga stemmen:

:')
Mijn reisverslagen
pi_168732274
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 12:54 schreef SeLang het volgende:
Als je hun programma doorleest is het helemaal niet slecht imo. Beter doordacht dan de meeste beginnende partijtjes. Er is echter een reden waarom ik er niet op ga stemmen:

[ afbeelding ]

Hij en Hiddema _O_.

Cultfiguren in de TK _O_.
  dinsdag 7 februari 2017 @ 12:59:22 #258
3542 Gia
User under construction
pi_168732343
Zal em later nog es doen en alle vragen even zwaar laten wegen en alle partijen meenemen.
Gewoon voor de gein.
pi_168732349
Ik ben voor een groot deel voor FvD maar die anti Europa houding van ze staat me niet aan.

Maar als je op willekeurige pro Europa partij gaat stemmen krijg je er gelijk cultuur kusje knuffel kom maar binnen met je Islam erbij. Of VVD met zijn conservatieve "alles voor de rijken" cultuur.
  dinsdag 7 februari 2017 @ 13:00:43 #260
78918 SeLang
Black swans matter
pi_168732379
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 12:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik ben bij vraag 17 en heb al 4 nuances gelezen bij ze waarvan ik denk: Je hebt die hele stemwijzer gewoon verkeerd ingevuld.
Daarom laat ik mezelf ook nauwelijks leiden door een stemwijzer. Het is meer een vorm van vermaeck.

Uiteindelijk moet je gewoon verkiezingsprogramma's lezen en dan jezelf bedenken of je de betreffende mensen kunt vertrouwen. De VVD heeft bijvoorbeeld ook geen slecht programma, alleen houden ze zich nooit aan verkiezingsbeloften, dus heb je niets aan een VVD stem en kun je net zo goed een muntje opwerpen.

Daarom eerst je blacklist raadplegen om te weten welke partijen er evt voor je stem in aanmerking komen en dan kijken welk programma het beste bij je past.
Mijn reisverslagen
pi_168732445
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 13:00 schreef SeLang het volgende:

[..]

Daarom laat ik mezelf ook nauwelijks leiden door een stemwijzer. Het is meer een vorm van vermaeck.

Uiteindelijk moet je gewoon verkiezingsprogramma's lezen en dan jezelf bedenken of je de betreffende mensen kunt vertrouwen. De VVD heeft bijvoorbeeld ook geen slecht programma, alleen houden ze zich nooit aan verkiezingsbeloften, dus heb je niets aan een VVD stem en kun je net zo goed een muntje opwerpen.

Daarom eerst je blacklist raadplegen om te weten welke partijen er evt voor je stem in aanmerking komen en dan kijken welk programma het beste bij je past.
De VVD zegt liberaal te zijn maar is uiterst conservatief en speelt teveel voor de rijken.
pi_168732515
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 12:54 schreef SeLang het volgende:

[ afbeelding ]

Voorkeurstemmen voor hiddema
  dinsdag 7 februari 2017 @ 13:09:07 #263
78918 SeLang
Black swans matter
pi_168732527
Ow, en ook belangrijk dat je niet op "idealen" gaat stemmen. Je kunt bijvoorbeeld de Christenfundi's gaan uitsluiten omdat je tegen een theocratie bent, terwijl er 0% gevaar is dat Nederland in een theocratie verandert als de SGP 4 zetels ipv 3 zetels krijgt. En abortus wordt echt nooit meer afgeschaft, evenals het homohuwelijk of stemrecht voor vrouwen. Als je je door dat soort criteria laat leiden dan maak je de verkeerde keuze imo.

Het gaat er dus om de verschillen die een partij maakt in kwesties waar het er daadwerkelijk om spant en het standpunt van een partij de doorslag kan geven. Denk bijvoorbeeld aan geld voor Griekse bailout 4.0 die eraan zit te komen.
Mijn reisverslagen
pi_168732553
Welja, ik wil een partij die:

- Iets doet tegen de Islam, ik wil minder minder minder Islam in NL.
- Progressief is en liberaal van karakter.
- Sociaal is naar de minder bedeelden.
- Economische oplossingen biedt voor milieu, dat moet per definitie met meerdere landen en dus door economisch samen te werken..... Anti EU partijen zien niet in dat economische samenwerking ontiegelijk belangrijk is om milieu problematiek aan te pakken (en ook belastingontwijking door NV's bijvoorbeeld)

Dusja, wat moet je dan stemmen?
pi_168732560
Op nummer 1 staat bij mij Artikel 1, dan DENK en pas op de vierde plek staat GL, wat ik de afgelopen jaren veel gestemd heb.

Artikel 1 is imho kansloos en DENK heeft een paar puntjes waar ik het absoluut niet mee eens ben evenals de SP die op 3 staat. De kieswijzer is erg beperkt in aantal onderwerpen natuurlijk en sowieso test het niet op in hoeverre ze werkelijk de standpunten aanhouden.

Zal nog eens kieskompas en andere wijzers testen.
  dinsdag 7 februari 2017 @ 13:11:13 #266
78918 SeLang
Black swans matter
pi_168732567
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 13:04 schreef ludovico het volgende:

[..]

De VVD zegt liberaal te zijn maar is uiterst conservatief en speelt teveel voor de rijken.
Het gaat mij niet om de VVD, dat was maar een voorbeeldje. Het ging mij erom dat je partijen die routinematig hun verkiezingsbeloften breken bij voorbaat moet uitsluiten. Zo hoort democratie te werken maar veel mensen zijn inmiddels zo cynisch geworden dat ze niet anders verwachten dan dat politici hun beloften toch niet nakomen.
Mijn reisverslagen
pi_168732598
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 13:09 schreef SeLang het volgende:
Ow, en ook belangrijk dat je niet op "idealen" gaat stemmen. Je kunt bijvoorbeeld de Christenfundi's gaan uitsluiten omdat je tegen een theocratie bent, terwijl er 0% gevaar is dat Nederland in een theocratie verandert als de SGP 4 zetels ipv 3 zetels krijgt. En abortus wordt echt nooit meer afgeschaft, evenals het homohuwelijk of stemrecht voor vrouwen. Als je je door dat soort criteria laat leiden dan maak je de verkeerde keuze imo.

Het gaat er dus om de verschillen die een partij maakt in kwesties waar het er daadwerkelijk om spant en het standpunt van een partij de doorslag kan geven. Denk bijvoorbeeld aan geld voor Griekse bailout 4.0 die eraan zit te komen.
Zelfs daarbij doe ik met een SGP concessies op mijn liberale gedachtegoed...
Of bij FvD op hun Europa en economische beleid.
Of bij de VVD met hun conservatisme en sociale ongelijkheid...
D66 met hun Islam en cultuur knuffelen.
pi_168732615
1. Christenunie (70%)
2. CDA (63%)
3. Denk (57%)
pi_168732638
Maareh, ik vind wel dat Elbert Dijkgraaf in de kamer moet blijven dus de SGP moet wel 2 zetels behouden.
pi_168732690
1. Piratenpartij 92%
2. SP 76%
3. PvdD 73%
4. De Burger Beweging 70%
5. Vrijzinnige Partij 70%
6. Lokaal in de Kamer 68%
7. Nieuwe Wegen 65%
8. 50plus 63%
9. GroenLinks 59%
10. Denk 59%
....
20. VVD 30%
21. CDA 30%
22. SGP 19%
23. Niet Stemmers 11%

Geen verassing, ben niet voor niets lid van de Piratenpartij :P PvdD komt gewoon bij elke test in mijn top 3, al zeker 7 jaar lang. Daar zal ik dan ook vast ooit een keer op stemmen :)

De stemmentracker van ProDemos is trouwens ook erg interessant, die is gebaseerd op echt stemgedrag van partijen. Wel dus alleen over al zittende partijen.
  dinsdag 7 februari 2017 @ 13:21:09 #271
78918 SeLang
Black swans matter
pi_168732727
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 13:12 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zelfs daarbij doe ik met een SGP concessies op mijn liberale gedachtegoed...
Of bij FvD op hun Europa en economische beleid.
Of bij de VVD met hun conservatisme en sociale ongelijkheid...
D66 met hun Islam en cultuur knuffelen.
Het ging mij wederom niet om een stemadvies maar meer om aan te geven dat je pragmatisch in plaats van idealistisch moet stemmen.

Verder is er nogal een verschil tussen euro kritisch en tegen de EU zijn. Ik ben zelf een voorstander van de EU. De EU wil ik behouden. Juist daarom stem ik op een partij die niet in de kont van de EU zit (zoals GL en D66) omdat ik denk dat dat de ondergang van de EU wordt. De EU zal een fors aantal stappen terug moeten doen om te kunnen overleven. Al ben ik bang dat het inmiddels een verloren zaak is geworden. Het opbreken is inmiddels begonnen en de reactie van de EU daarop maakt me niet bepaald optimistisch.

Btw: om dezelfde reden stemde ik ook tegen dat waardeloze Oekraine verdrag. Dat was juist een stem voor de EU omdat dat Oekraine verdrag mede oorzaak wordt van de ondergang van de EU. Al die lemmingen die achter Pechtold aanrennen begrijpen dat niet.

[ Bericht 5% gewijzigd door SeLang op 07-02-2017 13:27:44 ]
Mijn reisverslagen
pi_168732900
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 13:21 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het ging mij wederom niet om een stemadvies maar meer om aan te geven dat je pragmatisch in plaats van idealistisch moet stemmen.

Verder is er nogal een verschil tussen euro kritisch en tegen de EU zijn. Ik ben zelf een voorstander van de EU. De EU wil ik behouden. Juist daarom stem ik op een partij die niet in de kont van de EU zit (zoals GL en D66) omdat ik denk dat dat de ondergang van de EU wordt. De EU zal een fors aantal stappen terug moeten doen om te kunnen overleven. Al ben ik bang dat het inmiddels een verloren zaak is geworden. Het opbreken is inmiddels begonnen en de reactie van de EU daarop maakt me niet bepaald optimistisch.

Btw: om dezelfde reden stemde ik ook tegen dat waardeloze Oekraine verdrag. Dat was juist een stem voor de EU omdat dat Oekraine verdrag mede oorzaak wordt van de ondergang van de EU. Al die lemmingen die achter Pechtold aanrennen begrijpen dat niet.
Pechtold.... Hij is voor referenda maar tegen de Nee stem, hoe dan?
  dinsdag 7 februari 2017 @ 13:30:52 #273
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_168732934
Mijn top3 bestaat uit 2 partijen waar ik nog nooit van heb gehoord. Nice.
Andere is VVD.
pi_168732959
Denken jullie dat de PVV meer of minder dan 35 zetels haalt? Heb een weddenschap met twee vrienden.
Rossoneri siamo noi.
pi_168732981
Ik snap je punt wel Selang, SGP zou ik wel op stemmen als ze niet zeker zullen zijn van 2 zetels.

FvD haalt maybe 5 zetels, die zijn dan in ieder geval goed vertegenwoordigd...
De rest maakt me niet zo heel veel uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')