Wat zou het zijn? Iets met het neergeschoten vliegtuig in Oekraïne?twitter:nrc twitterde op vrijdag 02-12-2016 om 17:27:481,9 terabyte, 60 journalisten, 7 maanden onderzoek: om 21 uur presenteren NRC en buitenlandse media ontluisterend nieuws. Volg het op nrc.nl reageer retweet
Als dat 1,9 terabyte, 60 journalisten, 7 maanden onderzoek heeft gekost. Verdient Ronaldo een Nobelprijs die ik dan zelfs met trots aan hem wil uitreikenquote:
Om dat bedrag van de belasting af te trekken wat denk jij nouquote:Op vrijdag 2 december 2016 21:07 schreef Stimorol- het volgende:
Echt boeie hoor die man geeft miljoenen aan het goede doel, hij kan veel maken en breken.
boeie, zie het de rest niet doen.quote:Op vrijdag 2 december 2016 21:08 schreef Slaro het volgende:
[..]
Om dat bedrag van de belasting af te trekken wat denk jij nou![]()
.
Dat ze geld verdienen is bekend, dat Ronaldo ook miljoenen schenkt aan goede doelen is ook bekend. Dit onderzoek slaat dus als kut op dirk.quote:Op vrijdag 2 december 2016 21:08 schreef Slaro het volgende:
Dit is een gerechtvaardigd onderzoek, natuurlijk wisten we het al lang maar nu heb je ook nog eens de feiten, dit soort voetballers functioneren als rolmodellen maar gedragen zich allerminst op die manier. Bovendien is de geld-factor een steeds grotere rol gaan spelen, name and shame, hopelijk zal dat het gevolg zijn van deze serie.
Hahaquote:Op vrijdag 2 december 2016 21:09 schreef JanCees het volgende:
[..]
Dat ze geld verdienen is bekend, dat Ronaldo ook miljoenen schenkt aan goede doelen is ook bekend. Dit onderzoek slaat dus als kut op dirk.
Iemand die met succes zijn belastbaar vermogen naar beneden weet te krijgen is meer een rolmodel voor mij dan een voetballer. Ronaldoquote:Op vrijdag 2 december 2016 21:08 schreef Slaro het volgende:
Dit is een gerechtvaardigd onderzoek, natuurlijk wisten we het al lang maar nu heb je ook nog eens de feiten, dit soort voetballers functioneren als rolmodellen maar gedragen zich allerminst op die manier. Bovendien is de geld-factor een steeds grotere rol gaan spelen, name and shame, hopelijk zal dat het gevolg zijn van deze serie.
De rest heeft dat geld ook niet, en zij doen het ook, of de adviseurs eigenlijk die ze zo duur betalen want denk maar niet dat Ronaldo hier zelf allemaal op is gekomen of iets in die richting.quote:Op vrijdag 2 december 2016 21:08 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
boeie, zie het de rest niet doen.
Of verrassend.quote:Op vrijdag 2 december 2016 21:11 schreef LelijKnap het volgende:
Het is t.a.z. van al wat er gaande is in Europa natuurlijk absolute non-nieuws. Het is een belediging jegens de gemiddelde Europeaan dat er zoveel tijd en geld ingestoken is en dat het gepresenteerd wordt alsof het ook maar op enige wijze interessant of relevant moet zijn voor ons. De verwachting dat we er in mee zullen gaan en hysterisch over zoiets minuscuul gaan lopen doen is een klap in het gezicht. Men zou eens met 60 man 7 maanden lang deze corrupte mediaorganisaties moeten onderzoeken.
quote:Op vrijdag 2 december 2016 21:07 schreef deedeetee het volgende:
Ik dacht dat het nieuw nieuws zou zijn, dit is oud nieuws
Een Goed Doel mogen de belastingen gewoon worden genoemd, heb je het zo Goed, kan je niet meebetalen aan je land zo Goed mogelijk te houden?quote:Op vrijdag 2 december 2016 21:09 schreef JanCees het volgende:
[..]
Dat ze geld verdienen is bekend, dat Ronaldo ook miljoenen schenkt aan goede doelen is ook bekend. Dit onderzoek slaat dus als kut op dirk.
Het is niet zijn vermogen, hij steelt het van de staat, feitelijk is hij nu een dief geworden van al onze zakken.quote:Op vrijdag 2 december 2016 21:11 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Iemand die met succes zijn belastbaar vermogen naar beneden weet te krijgen is meer een rolmodel voor mij dan een voetballer. Ronaldo
Ja.quote:Op vrijdag 2 december 2016 21:12 schreef nikky het volgende:
Wat een deceptie.
Zo'n aankondiging en dan krijg je een verhaal over belastingontduiking.
Een instantie die met geweld meer dan de helft van je inkomsten opeist kan ik geen goed doel noemen.quote:Op vrijdag 2 december 2016 21:13 schreef Slaro het volgende:
[..]
Een Goed Doel mogen de belastingen gewoon worden genoemd, heb je het zo Goed, kan je niet meebetalen aan je land zo Goed mogelijk te houden?
Dat is gewoon 55% belasting, terecht dat ze niks hebben gekregen.quote:De Portugese topvoetballer Cristiano Ronaldo heeft eind 2014 63,5 miljoen euro weggesluisd naar een belastingparadijs. Deze belastingontwijking bespaarde hem ongeveer 35 miljoen aan belastingen.
Nee, hij heeft het beschermd tegen de schurken van de staatquote:Op vrijdag 2 december 2016 21:14 schreef Slaro het volgende:
[..]
Het is niet zijn vermogen, hij steelt het van de staat, feitelijk is hij nu een dief geworden van al onze zakken.
belasting = diefstalquote:Op vrijdag 2 december 2016 21:13 schreef Slaro het volgende:
[..]
Een Goed Doel mogen de belastingen gewoon worden genoemd, heb je het zo Goed, kan je niet meebetalen aan je land zo Goed mogelijk te houden?
Het gaat niet om voetbalquote:Op vrijdag 2 december 2016 21:15 schreef EvilMarc het volgende:
Is dat voetbalgezeur nu het grote nieuws? Dan zeg ik mn nrc abonnement op. Eerst de NOS met die sport onzin en nu de NRC ook?
Gaan we zo beginnen.quote:Op vrijdag 2 december 2016 21:16 schreef MrBadGuy het volgende:
Nee, hij heeft het beschermd tegen de schurken van de staat
Verhuis dan.quote:Op vrijdag 2 december 2016 21:15 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Een instantie die met geweld meer dan de helft van je inkomsten opeist kan ik geen goed doel noemen.
Je bent echt een arme sloeber als je dat betaalt.quote:Dat is gewoon 55% belasting, terecht dat ze niks hebben gekregen.
55% belastingen eisen, terecht dat je ze dan de middelvinger geeft als die mogelijkheid zich voordoet. Ronaldoquote:Op vrijdag 2 december 2016 21:18 schreef Ringo het volgende:
[..]
Gaan we zo beginnen..
Elk land met een volwassen infrastructuur draait op belastinggeld.
Maar er zijn altijd wel een paar hobby-libertariërs die het Haïti-model komen propageren..
De enige schurk hier is Ronaldo.quote:Op vrijdag 2 december 2016 21:16 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Nee, hij heeft het beschermd tegen de schurken van de staat
De enige reden dat je dit zegt is omdat je denkt dat jij ook een van die grootverdieners kan worden, nu ben je nog gewoon een arme sloeber net als 99% van dit forum maar wie weet op een dag ben je ook wel meer vermogend en dan wil je dat soort bedragen echt niet afstaan aan iets als de belasting, dit is hoe het grootkapitaal jou voor de gek houdt.quote:
Daarom betaalt hij het ook niet, hij wil geen arme sloeber wordenquote:Op vrijdag 2 december 2016 21:19 schreef Slaro het volgende:
[..]
Je bent echt een arme sloeber als je dat betaalt.
Het wetboek heeft geen pacht op de definitie van diefstal.quote:Op vrijdag 2 december 2016 21:20 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Het is niet wederrechtelijk. Per definitie dus geen diefstal.
Dan verzin je lekker zelf je eigen definitie.quote:Op vrijdag 2 december 2016 21:21 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het wetboek heeft geen pacht op de definitie van diefstal.
Stel je voor 30 Miljoen in Plaats van het dubbele, Ronaldo is niet dom, Ronaldo luier om.quote:Op vrijdag 2 december 2016 21:21 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Daarom betaalt hij het ook niet, hij wil geen arme sloeber worden
twitter:DBFetmann twitterde op vrijdag 02-12-2016 om 21:15:29Godver, echt alles draait om geld in het voetbal. En ik maar denken dat ze voor een beker chocomel en een lauwe tos… https://t.co/m6W6ALvLOm reageer retweet
Ja, maar wat denk je?quote:
Dat wel inderdaad. Toch vind ik zelfverrijking zoals beschreven nog steeds wel triest en spraakmakend.quote:Op vrijdag 2 december 2016 21:55 schreef KLTZK het volgende:
Zo'n aankondiging en dan een enorme openstaande deur intrappen
Jezus man
Het zou eerder wereldnieuws zijn als bekend zou worden na 6 maanden onderzoek door 60 journalisten dat hij niet de belasting belazerde.quote:Op vrijdag 2 december 2016 22:02 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat wel inderdaad. Toch vind ik zelfverrijking zoals beschreven nog steeds wel triest en spraakmakend.
Mwah, ik vind dat we moeten oppassen dit allemaal normaal en begrijpelijk te gaan vinden en over dit soort zaken onze schouders gaan ophalen.quote:Op vrijdag 2 december 2016 22:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het zou eerder wereldnieuws zijn als bekend zou worden na 6 maanden onderzoek door 60 journalisten dat hij niet de belasting belazerde.
Tokkies, extreemrechts, fascisten, nazi's, PVV'ers, boze witte mannen van middelbare leeftijd?quote:Op vrijdag 2 december 2016 21:49 schreef nikky het volgende:
Ik vraag me af hoe nrc het commentaar ervaart op oa Twitter.
Ik denk toch wel dat dat schering en inslag is bij de klasse der puissant rijken hoor.quote:Op vrijdag 2 december 2016 22:05 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Mwah, ik vind dat we moeten oppassen dit allemaal normaal en begrijpelijk te gaan vinden en over dit soort zaken onze schouders gaan ophalen.
quote:Op vrijdag 2 december 2016 21:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar wat denk je?
Voor dit soort dingen is er vast een mooi Frans leenwoord beschikbaar.
quote:
Soit?quote:
Dat denk ik ook.quote:Op vrijdag 2 december 2016 22:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk toch wel dat dat schering en inslag is bij de klasse der puissant rijken hoor.
Ja, maar ja dan nog is dat gewoon verspilde moeite, dat weten we tegenwoordig ook.quote:Op vrijdag 2 december 2016 22:07 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.
Maar dan kan en mag daar nog wel maatschappelijke verontwaardiging over ontstaan.
Niet als het niet van belastinggeld is.quote:Op vrijdag 2 december 2016 22:02 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat wel inderdaad. Toch vind ik zelfverrijking zoals beschreven nog steeds wel triest en spraakmakend.
Ik vind de belachelijk hoge salarissen en bonussen in het bedrijfsleven zelfde laken een pak, bovendien sluizen die lui hun geld ook wel weg hoor.quote:Op vrijdag 2 december 2016 22:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Niet als het niet van belastinggeld is.
Ik vraag me echt af watvoor commentaar ze hadden verwacht.quote:Op vrijdag 2 december 2016 21:49 schreef nikky het volgende:
Ik vraag me af hoe nrc het commentaar ervaart op oa Twitter.
Voetballers, zakenlieden, hoe meer geld hoe corrupter en versterkt alleen maar het argument voor een sterke staat.quote:Op vrijdag 2 december 2016 22:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik vind de belachelijk hoge salarissen en bonussen in het bedrijfsleven zelfde laken een pak, bovendien sluizen die lui hun geld ook wel weg hoor.
Tja, we beginnen wel wat overeenkomsten te hebben met het (West) Romeinse Rijk dat ten gronde ging iig.quote:Op vrijdag 2 december 2016 22:19 schreef Slaro het volgende:
[..]
Voetballers, zakenlieden, hoe meer geld hoe corrupter en versterkt alleen maar het argument voor een sterke staat.
quote:Op vrijdag 2 december 2016 22:33 schreef Arcee het volgende:
NRC loeihard uitgelachen om #FootballLeaks
Dat is idd wel voor open doel inschieten.quote:Op vrijdag 2 december 2016 22:33 schreef Arcee het volgende:
NRC loeihard uitgelachen om #FootballLeaks
Je weet dat dat imperium al vanaf ca. 200 AD in verval was?quote:Op vrijdag 2 december 2016 22:20 schreef Ryan3 het volgende:
Tja, we beginnen wel wat overeenkomsten te hebben met het (West) Romeinse Rijk dat ten gronde ging iig.
Ach, zo'n vaart zal het wel niet lopen. Maar om eerlijk te zijn.. ik ben voetballiefhebber en snap dat de sterspelers goed worden betaald. Het is allemaal echter een beetje doorgeschoten, ik zou het niet zo erg vinden als het voetbalwereldje ten gronde gaat. Het is steeds meer in handen gekomen van foute figuren, uit allerlei windstreken. Daar kan je je ogen voor sluiten, geef het volk brood en spelen en ze houden zich wel koest.quote:Op vrijdag 2 december 2016 22:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Tja, we beginnen wel wat overeenkomsten te hebben met het (West) Romeinse Rijk dat ten gronde ging iig.
twitter:RTLLateNight twitterde op vrijdag 02-12-2016 om 21:29:54Vreemde contracten & belastingconstructies uit de voetbalwereld zijn boven water gekomen. Vanavond de details. Lees… https://t.co/FpVwdlAEbK reageer retweet
Ja, onder Commodus (ca. 180-192 n. Chr.) idd. Cleander die aan de hoogste bieder ambten ging verkopen. Gezellig een hongersnoodje op touw zette om er beter van te worden. Germanen waarmee vrede werd gesloten, maar die opgenomen werden in het Romeinse Legioen. Commodus zelf die wappie werd en in de film Gladiator ging spelen.quote:Op vrijdag 2 december 2016 22:36 schreef Ringo het volgende:
[..]
Je weet dat dat imperium al vanaf ca. 200 AD in verval was?
En uiteindelijk pas in 476 AD officieel het loodje legde?
De tering dat gaan ze uitgebreid op tv brengen ook nog?quote:Op vrijdag 2 december 2016 22:38 schreef superniger het volgende:
[ afbeelding ]twitter:RTLLateNight twitterde op vrijdag 02-12-2016 om 21:29:54Vreemde contracten & belastingconstructies uit de voetbalwereld zijn boven water gekomen. Vanavond de details. Lees… https://t.co/FpVwdlAEbK reageer retweet
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-toegestaan-a1534781quote:Illustratief is een e-mail van de Noor Hans Erik Odegaard, geschreven in december vorig jaar, toen Real Madrid zijn zestienjarige zoon Martin contracteerde. Martin was een van de grootste talenten van Europa. Spaanse advocaten wilden zijn beeldrechten onderbrengen in een speciaal op te richten vennootschap; een standaardmethode voor mensen als Ronaldo en Mourinho om hun belastingen te drukken.
Het mag dan wel geen nieuws meer zijn, maar het is nog altijd schandalig genoeg om onder de aandacht te blijven brengen toch?quote:Op vrijdag 2 december 2016 22:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De tering dat gaan ze uitgebreid op tv brengen ook nog?.
Precies wat ik zei, zou nieuws zijn als het niet gebeurde. Dit kun je echt met 1 tweetje afdoen wmb.quote:Op vrijdag 2 december 2016 22:46 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Het mag dan wel geen nieuws meer zijn, maar het is nog altijd schandalig genoeg om onder de aandacht te blijven brengen toch?
Snap dat cynisme bij jou niet zo. Jij maakt je hier ook altijd druk over. Maar je schouders ophalen gaat in ieder geval niets oplossen.
Ach kom nou toch, dit is gewoon een dood paard uit de sloot trekken en hem er vervolgens weer induwen.quote:Op vrijdag 2 december 2016 22:46 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Het mag dan wel geen nieuws meer zijn, maar het is nog altijd schandalig genoeg om onder de aandacht te blijven brengen toch?
Snap dat cynisme bij jou niet zo. Jij maakt je hier ook altijd druk over. Maar je schouders ophalen gaat in ieder geval niets oplossen.
Als zelfs redelijke en ook nog redelijk intelligente mensen dit soort dingen normaal gaan vinden, dan wordt duidelijk hoe erg de westerse wereld moreel is afgegleden. De 'Wolf of Wallstreet'-mentaliteit wordt nog net niet geïdealiseerd.quote:Op vrijdag 2 december 2016 22:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De tering dat gaan ze uitgebreid op tv brengen ook nog?.
quote:Op vrijdag 2 december 2016 22:45 schreef Slaro het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-toegestaan-a1534781
Smerige praktijken worden met uitzonderingen als dit voorbeeld onderstreept.
Ja, ondergang van het Romeinse Rijk.quote:Op vrijdag 2 december 2016 22:51 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Als zelfs redelijke en ook nog redelijk intelligente mensen dit soort dingen normaal gaan vinden, dan wordt duidelijk hoe erg de westerse wereld moreel is afgegleden. De 'Wolf of Wallstreet'-mentaliteit wordt nog net niet geïdealiseerd.
Wat wil je daar nu mee zeggen? Dat het van alle tijden is?quote:Op vrijdag 2 december 2016 22:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Precies wat ik zei, zou nieuws zijn als het niet gebeurde. Dit kun je echt met 1 tweetje afdoen wmb.
Ik haal niet voor niets de ondergang van het Romeinse Rijk aan.
Wat ik ermee wil zeggen is dat niemand er een reet mee gaat doen ook c.q. dat is wrs niet eens mogelijk en dat de powers that be hun eigen graf aan het graven zijn. Het ondermijnt steeds verder de geloofwaardigheid van het "systeem".quote:Op vrijdag 2 december 2016 22:57 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat wil je daar nu mee zeggen? Dat het van alle tijden is?
Het kan tegenwoordig weliswaar allang geen nieuws meer zijn, en ze graven er op de lange termijn hun eigen graf mee, maar ik kan alleen maar blij zijn dat dit desondanks toch nog onder de aandacht gebracht blijft worden zo nu en dan. Al is het alleen om mensen bij de les te houden en de bewustwording te blijven vergroten.
Nogmaals, met schouders ophalen ga je niets oplossen en houdt je dergelijke morele standaarden in stand en zal het de komende jaren / decennia alleen maar erger worden.
Wie zegt dat er niks mee gedaan wordt? Ik heb het niet echt gevolgd, maar na de Panama Papers zijn er toch steeds meer geluiden dat men iets wil doen om belastingontwijking moeilijker te maken? Als dat lukt zou dat mooi zijn.quote:Op vrijdag 2 december 2016 23:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat ik ermee wil zeggen is dat niemand er een reet mee gaat doen ook c.q. dat is wrs niet eens mogelijk en dat de powers that be hun eigen graf aan het graven zijn. Het ondermijnt steeds verder de geloofwaardigheid van het "systeem".
Ja, ze willen in de EU gezamenlijk die belastingparadijzen voor multinationals opdoeken. Soort convenant ondertekend, geloof ik, en dan zou dat over x-aantal jaar afgelopen moeten zijn. Maar ja, ik heb ook al weer gelezen dat dat geen reet voorstelt, omdat de verschillende lidstaten toch wel wat verzinnen om die multinationals van dienst te zijn. Verder gaat dat dan niet over puissant rijke individuen hè, waar dit onderhavige geval wat mee te maken heeft.quote:Op vrijdag 2 december 2016 23:17 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wie zegt dat er niks mee gedaan wordt? Ik heb het niet echt gevolgd, maar na de Panama Papers zijn er toch steeds meer geluiden dat men iets wil doen om belastingontwijking moeilijker te maken? Als dat lukt zou dat mooi zijn.
Ik niet.quote:Op vrijdag 2 december 2016 22:40 schreef Ryan3 het volgende:
We hebben allemaal Gladiator gezien, Ringo.
Is een aardige film. Kun je wat bij lezen en dan snap je een beetje waarom Edward Gibbon daar de val van het Romeinse Rijk al laat beginnen.quote:
Dus zolang je wat geld aan goede doelen schenkt mag je verder alles doen wat je wilt? Eigenaardige gedachte..quote:Op vrijdag 2 december 2016 21:09 schreef JanCees het volgende:
[..]
Inderdaad, en vaak zijn die schenkingen aan goede doelen ook nog eens verkapte belastingontwijkingen.quote:Op vrijdag 2 december 2016 23:54 schreef Strani het volgende:
[..]
Dus zolang je wat geld aan goede doelen schenkt mag je verder alles doen wat je wilt? Eigenaardige gedachte..
Ronaldo heeft gewoon te betalen aan de fiscus van het land waarin hij woont, zo simpel is het.
Bovendien kunnen we gerust stellen dat de liefdadigheid weer extra interesse wekt van sponsoren, 'want het is zo'n goed rolmodel'.quote:Op vrijdag 2 december 2016 23:57 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Inderdaad, en vaak zijn die schenkingen aan goede doelen ook nog eens verkapte belastingontwijkingen.
Door een eigen stichting die ze hebben opgericht grote bedragen geld te laten beheren waar dan geen of minder belasting over hoeft te worden afgedragen. Een deel vindt dan heus wel z'n weg naar daadwerkelijk goede doelen, maar veelal is het toch een constructie om door middel van goede sier juist nog meer geld over te houden ook.
Kan je beter op Netflix Roman Empire Reign of Blood kijken.quote:Op vrijdag 2 december 2016 23:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Is een aardige film. Kun je wat bij lezen en dan snap je een beetje waarom Edward Gibbon daar de val van het Romeinse Rijk al laat beginnen.
Geromantiseerd, met aardige muziek.
Over Spartacus? Maar dat ligt volgens mij zeker 3 eeuwen eerder.quote:Op zaterdag 3 december 2016 00:38 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Kan je beter op Netflix Roman Empire Reign of Blood kijken.
Al is Gladiator geen slechte film.
Nee, niet dat ding over Spartacus, dat is idd een heel stuk eerder, Pompeius Magnus en Crassus, Sertorius in Spanje.quote:Op zaterdag 3 december 2016 00:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Over Spartacus? Maar dat ligt volgens mij zeker 3 eeuwen eerder.
Of die over Commodus ook?
I, Claudius heb ik op DVD liggen.quote:(Btw weet jij dat je de serie I, Claudius gewoon kunt zien via youtube?)
PS
Gedramatiseerde docu?
Er gaat niets boven I, Claudius!quote:Op zaterdag 3 december 2016 14:28 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee, niet dat ding over Spartacus, dat is idd een heel stuk eerder, Pompeius Magnus en Crassus, Sertorius in Spanje.
Nee, dit is een half drama/half docu serie met tussen de drama een zooi historici en schrijvers.
[..]
I, Claudius heb ik op DVD liggen..
Ja, is blijkbaar een nieuwe hybride vorm, ben er nog niet over uit of ik het wat vind, qua stijl.
IS THERE ANYONE IN ROME WHO HAS NOT SLEPT WITH MY DAUGHTER!?quote:Op zaterdag 3 december 2016 14:58 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Er gaat niets boven I, Claudius!![]()
![]()
De bard is dan ook onovertroffen.....quote:Op zaterdag 3 december 2016 15:59 schreef Dagonet het volgende:
[..]
IS THERE ANYONE IN ROME WHO HAS NOT SLEPT WITH MY DAUGHTER!?
Maar The Hollow Crown is ook een geweldige serie aan films.
Ja, ook echt van hetzelfde niveau.quote:Op zaterdag 3 december 2016 17:07 schreef Karina het volgende:
Is dit de nws-sc? Vikings is ook een goeie serie net weer begonnen
quote:Miljoenen voor voetbalsterren geaccepteerd
3 uur geleden Valentijn Driessen
Geen maatschappelijke opstand, geen debat, zelfs geen verontwaardiging; het marktmechanisme is diep geworteld in de Nederlandse maatschappij. Tevens wordt topvoetbal geaccepteerd als amusementsindustrie waarin honderden miljoenen omgaat.
Vandaar, en omdat er (nog) niets strafbaars is aangetoond, slaat niemand aan op een verhaal in de zaterdageditie van de NRC. Daarin worden huishoudboekjes van voetbalsterren als Ronaldo, José Mourinho, Nederlandse toppers en zaakwaarnemers geopenbaard.
Het netwerk van onderzoeksjournalisten EIC – European Investigation Collaborations – trad naar buiten met een sappig scala aan contractgegevens. De miljoenenbedragen vlogen je om de oren betreffende salarissen, premies voor doelpunten en wedstrijden, afkoopsommen, transfervergoedingen, commissies, belastingconstructies en het ging over ter beschikking gestelde auto’s en hotelkamers. Heerlijk leesvoer, al die exacte bedragen tot twee decimalen achter de komma, maar ook niet veel meer dan dat.
Om het verhaal als grote onthulling te verkopen werd een zweem van verdachtmaking rond Ronaldo opgeroepen. Hij heeft tientallen miljoenen euro’s portretrechten weggesluisd naar belastingparadijzen om de Spaanse fiscus te omzeilen. Moreel gezien misschien verwerpelijk, maar niet strafbaar.
Het EIC heeft de gelekte (of gehackte) documenten gekregen (of gekocht) en dacht ongetwijfeld dat de (internationale) voetbalwereld op de grondvesten zou schudden en er een maatschappelijke revolte zou volgen.
Niets van dit alles. De NOS bracht na Roda JC-PSV een interview met Siem de Jong in plaats van Davy Pröpper. Terwijl we nu weten hoeveel miljoen hij exact rijker is geworden van de overgang van Vitesse naar PSV, maar desondanks niet voorkwam dat de landskampioen 0-0 speelde in Kerkrade.
De doorsnee fan kijkt niet op van een miljoen meer of minder. Het is maatschappelijk geaccepteerd dat in een commerciële bedrijfstak goed wordt betaald voor talent. Terwijl het ontwijken van belasting in alle landen een nationale sport is. Eentje van alle tijden, die niet als verderfelijk wordt gezien zolang ontwijking geen ontduiking is.
Het laatste is het geval bij Messi en Neymar. De Argentijn is daarvoor inmiddels veroordeeld en de Braziliaan wacht een veroordeling in Spanje. Prima, wie de wet overtreedt moet aangepakt worden. Maar als een team van fiscalisten voor Ronaldo de mazen van het net vindt dan is dat zo. Doen grote bedrijven niet exact hetzelfde? Apple zit niet in Ierland vanwege het mooie landschap. Starbucks, U2 en The Rolling Stones kiezen niet voor Nederland als hoofdvestiging omdat het hier een coffeeshopparadijs is, maar een belastingparadijs.
Als de maatschappij dit niet wil dan zal de politiek maatregelen moeten nemen. Alleen zijn ze in Den Haag druk met de verkiezingen en met oog hierop is het niet sexy voetballers aan te pakken. Helemaal als ze niets misdaan hebben en juist de gaten vinden in door politici gefabriceerde wetten.
Ik vind het tuinhuisje van de buurman ook lelijk maar we leven in een vrij land.quote:Op vrijdag 2 december 2016 22:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik vind de belachelijk hoge salarissen en bonussen in het bedrijfsleven zelfde laken een pak, bovendien sluizen die lui hun geld ook wel weg hoor.
LOLquote:Op maandag 5 december 2016 17:38 schreef stopnaald het volgende:
Mooi, kunnen we nu dan ook eens een keertje ophouden met zaniken over de salarissen van Mathijs van Nieuwkerk en Paul de Leeuw? Die worden immers ook betaald door de VARA-leden (en dus NIET door de belastingbetaler!!!!). Vrijheid blijheid!
lees hier verderquote:Liefdadigheid voor Unicef moet Beckham wel wat opleveren
Ambassadeur Wat David Beckham doet voor Unicef heeft een prijs, blijkt uit gelekte mails. Intussen creëert de „positieve PR” voor hem wel een „aureool-effect”.
Het was een onaangename verrassing, de e-mail die in de zomer van 2015 binnenkwam bij het Londense kantoor van Unicef. David Beckhams onderneming, DB Ventures, stuurde een rekening van 6.685 pond (7.993 euro) voor een business class-vlucht naar Cambodja.
Beckham ging daar aandacht vragen voor de hulp die Unicef er biedt aan kinderen in nood. Hij is – sinds 2005 – een van de ruim dertig wereldsterren die als ‘ambassadeur’ het kinderfonds van de Verenigde Naties helpen een groot publiek te bereiken.
Op zich was het niet vreemd dat het voetbalicoon de reiskosten in rekening bracht. Dat was vastgelegd in het contract. Toch was Unicef geschokt. Het stond namelijk al vast dat Beckham die vlucht niet zou nemen. Hij zou de reis voor Unicef combineren met commercieel werk voor zijn sponsors in het Verre Oosten. Beckham zou met een privéjet van sponsors naar Azië gaan, en dit toestel zou hem ook naar Cambodja brengen.
„We hadden begrepen dat het fonds niet voor DB’s reiskosten hoefde te betalen”, antwoordde Chloe Edwards, relatiemanager voor Unicef-ambassadeurs, op de e-mail. Maar DB Ventures was onverbiddelijk. „Er is een voorziening in de overeenkomst voor DB’s reizen, en die is 1 x business class retour voor alle veldbezoeken”, schreef een medewerker terug. „We zullen altijd doen wat we kunnen om kosten bij Unicef weg te houden, maar ik moet in rekening kunnen brengen wat we hebben afgesproken.”
Deze e-mailwisseling is onderdeel van het datalek Football Leaks, waaruit het Europese onderzoeksnetwerk EIC en NRC artikelen publiceren. De mails laten zien dat Beckham, met een geschat vermogen van omgerekend 335 miljoen euro, niet altijd zo toegewijd is aan het goede doel als Unicef zou hopen. Het mag hem vooral niet te veel tijd of geld kosten.
Liefdadigheid moet geld opleveren
bronquote:'I'm just a normal person who is extremely disappointed not to get a knighthood': Beckham's jaw-dropping excuse for his leaked c-word rants
It was never going to be easy for Beckham to repair his shredded public image
But in giving it his best shot yesterday, he offered an extraordinary excuse
The former England captain, 41, was referring to the release of damning emails
bronquote:In an email to his friend and PR adviser Simon Oliveira, Beckham allegedly wrote: ‘Katherine Jenkins OBE for what? Singing at the rugby and going to see the troops plus admitting to taking coke? F****** joke.’
Jenkins, 36, had previously admitted in an interview with The Mail on Sunday that her life was almost ruined by cocaine and ecstasy.
Beckham’s outburst would no doubt have come as an unpleasant surprise to the classical star, who only a year earlier had been forced to deny unfounded internet rumours of an affair with him. Yesterday she declined to comment.
bronquote:RIP brand Beckham: Hacked emails suggest ex-England captain called gong bosses 'unappreciative c****' after knighthood snub, refused to donate $1m to Unicef declaring 'it's my f***ing money' and railed against tax bill advice
Former star accused of calling the honours committee 'unappreciative c****'
Emails include allegation he demanded £6,685 from the charity for a flight
His image rights team also planned to send him to space to increase sponsorship
He was advised that his financial affairs could be costing him a knighthood
A gold laptop was allegedly kept off social media as 'idiots will think we're being showy'
It is also alleged he fiercely backed 'stay' in Scottish referendum for his image
His team emailed The Jonathan Ross Show to angle questions about a gong
Beckham's representative said the emails had been 'hacked and doctored'
NRC is echt een tabloid geworden, eerst het formaat, nu verhalen over prominenten en hun wel en weequote:Op zondag 5 februari 2017 09:53 schreef Mylene het volgende:
De beerput rond David Beckham gaat open. Hij wil heel graag geridderd worden in Engeland.
[..]
lees hier verder
Jaloezie en afgunst als een ander wel wordt geridderd.
[..]
bron
[..]
bron
[..]
bron
Net begonnen? Net weer afgelopen zul je bedoelen.quote:Op zaterdag 3 december 2016 17:07 schreef Karina het volgende:
Is dit de nws-sc? Vikings is ook een goeie serie net weer begonnen
Oh, krijgt de Vara dan geen miljoenen subsidie?quote:Op maandag 5 december 2016 17:38 schreef stopnaald het volgende:
Mooi, kunnen we nu dan ook eens een keertje ophouden met zaniken over de salarissen van Mathijs van Nieuwkerk en Paul de Leeuw? Die worden immers ook betaald door de VARA-leden (en dus NIET door de belastingbetaler!!!!). Vrijheid blijheid!
Doet er niet toe, die salarissen worden immers betaald door de VARA-leden (en dus NIET door de belastingbetaler!!!!). Maar kennelijk vind jij dat VARA-leden niet zélf mogen bepalen waaraan hun geld wordt uitgegeven. Tot zover jouw liberalisme....quote:Op zondag 5 februari 2017 16:12 schreef hottentot het volgende:
[..]
Oh, krijgt de Vara dan geen miljoenen subsidie?
Aha. Maar als de VARA dat geld zou inzetten voor programma's ipv salarissen, zou er minder subsidie moeten worden verstrekt, nietwaar?quote:Op maandag 6 februari 2017 10:12 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Doet er niet toe, die salarissen worden immers betaald door de VARA-leden (en dus NIET door de belastingbetaler!!!!). Maar kennelijk vind jij dat VARA-leden niet zélf mogen bepalen waaraan hun geld wordt uitgegeven. Tot zover jouw liberalisme....
Ik denk dat Paul de Leeuw voornamelijk kwakjes op zijn rug gepompt krijgt.quote:Op maandag 6 februari 2017 12:57 schreef Beathoven het volgende:
Paul de leeuw heeft zo'n sleuf in zn rug zitten waar men het geld direct inpompt.
Nee, dat is een stompzinnige aanname die jij maakt. Met hetzelfde gemak kan ik beweren dat het geld zou worden gestopt in ledenwerving, het steunen van een goed doel of gratis gadgets voor medewerkers en leden. Weet jij veel?quote:Op maandag 6 februari 2017 11:27 schreef eriksd het volgende:
[..]
Aha. Maar als de VARA dat geld zou inzetten voor programma's ipv salarissen, zou er minder subsidie moeten worden verstrekt, nietwaar?
Waar jij aan voorbij gaat is dat stompzinnige mensen het in tegenstelling tot jou wel achterlijk vinden dat bedrijven die leven van subsidie zulke salarissen betalen.quote:Op maandag 6 februari 2017 14:48 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Nee, dat is een stompzinnige aanname die jij maakt. Met hetzelfde gemak kan ik beweren dat het geld zou worden gestopt in ledenwerving, het steunen van een goed doel of gratis gadgets voor medewerkers en leden. Weet jij veel?
Waar jij en hottentot volkomen aan voorbij gaat, is dat de subsidies voor programma's is geoormerkt en dus alleen daarvoor mag worden gebruikt.
Het salaris van de presentator is natuurlijk ook een investering in het programma en in zekere zin draagt het bij aan de kwaliteit ervan.quote:Op maandag 6 februari 2017 11:27 schreef eriksd het volgende:
Aha. Maar als de VARA dat geld zou inzetten voor programma's ipv salarissen, zou er minder subsidie moeten worden verstrekt, nietwaar?
Dit is dus pertinent niet waar. De omroep VARA (oftewel het bedrijf) betaalt helemaal niets van die salarissen. Het zijn de VARA-leden die die salarissen betalen en dat is hun goed recht. Dat heeft overigens helemaal niks met rooie rakker/links zijn te maken, maar de haat tov MvN en PdL is kennelijk erg groot.quote:Op maandag 6 februari 2017 16:09 schreef hottentot het volgende:
[..]
Waar jij aan voorbij gaat is dat stompzinnige mensen het in tegenstelling tot jou wel achterlijk vinden dat bedrijven die leven van subsidie zulke salarissen betalen.
Als men zelf ervoor kiest om het geld zo te besteden dan zouden we beter overwegen om te kappen met die subsidies.
Jij Rooie Rakker.
Begrijpend lezen is niet echt je sterkste kant....quote:
Kennelijk snap jij niet wat het verschil is tussen een omroep/bedrijf en een groep leden van een vereniging en toch is het eigenlijk helemaal niet zo moeilijk of ingewikkeld....quote:Op maandag 6 februari 2017 16:48 schreef hottentot het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is niet echt je sterkste kant....
1. Wie krijgt het geld van de leden op de rekening?quote:Op maandag 6 februari 2017 16:55 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Kennelijk snap jij niet wat het verschil is tussen een omroep/bedrijf en een groep leden van een vereniging en toch is het eigenlijk helemaal niet zo moeilijk of ingewikkeld....
De haat zit diep.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |