abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166585552
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 14:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hoezo wijst de praktijk uit dat het niet mogelijk is...

Onzin. Kijk verder dan de Nederlandse grenzen en de Angelsaksische blikvernauwing.
Geef eens een voorbeeld van een plek waar het wel slaagt? Ik ben er de afgelopen jaren van overtuigd geraakt dat sommige culturen onverenigbaar zijn. En alle culturen hoeven ook niet verenigd te zijn, wat mij betreft.
  vrijdag 11 november 2016 @ 18:01:10 #103
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_166586665
quote:
Ik kwam niet verder dan de naam van de schrijver.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_166586681
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ok?
  vrijdag 11 november 2016 @ 18:04:58 #105
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_166586718
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:02 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ok?
Oh, sorry. Ik dacht dat ik in het café zat :@
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_166586733
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Oh, sorry. Ik dacht dat ik in het café zat :@
Geeft niet, ik dacht ik draag ook wat bij maar :'(
  vrijdag 11 november 2016 @ 18:21:10 #107
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_166586964
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 november 2016 11:35 schreef GSbrder het volgende:
Zouden we mensen compenseren omdat ze tot een verkeerde sociaal-economische groep behoren, dan hou je die groep in stand.
Dan hou je mensen in strand, in leven ja. Jij wilt ze laten verhongeren.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_166587054
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

:D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_166587145
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:56 schreef deelnemer het volgende:
Wat is eigen aan rechts?

Ze hebben veel last van angst:
- de angst om iets te verliezen.
- de angst dat anderen misbruik van ze maken.
- de angst om niet voor vol aangezien te worden.

Wat doen ze als ze zich bedreigd voelen?

Ze blazen zichzelf op (als een pauw) en creeren zo de angst in anderen:
- pas maar op Chinezen de VS is nu al in paniek
- pas maar op werklozen, rechtse mensen hebben daar alleen negatieve verklaringen voor, en dan verdien je straf
- commercie, lever ons aub de voorschriften en uiterlijkheden om veel te lijken.

Wees niet bang en de problemen lossen zich veel makkelijker op !!!
De angsten zijn gegrond en de analyse van de reactie is niet helemaal kloppend. Ik denk dat een groot deel van de Trump-stemmers bijvoorbeeld niet per se economisch rechts zijn, en in zekere mate zelfs negatief staan tegenover het ultra-kapitalistische/neo-liberale model. Althans, de versie in de globaliserende/automatiserende markt. Ik vind ze nog veel te optimistisch. Met al hun gegronde angsten overgeleverd worden aan een man als Trump... Het zou voor mij reden zijn voor paniekmodus.
pi_166587433
een verklaring en een oplossing(?)

Simpel, de centrumpartijen moeten stoppen met de bedrijven en het grootkapitaal verdienen, alle neoliberalen uit de partij schoppen, luisteren naar alle lagen van de bevolking met een gelijke representatie per laag in verhouding tot het aandeel van de laag en het volk dienen.

De nadere uitwerking is veel groter en omslachtier maar dit zijn de principes.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_166587575
quote:
Dat gaf die AD-medewerker bij Pauw 2 dagen geledne ook aan. Hij had een oproep geplaatt, tientaallen mensen reageerden en de meeste van hen deden dat op een hele fatsoenlijke en goed onderbouwde manier. Bij GeenStijl hadden ze hier ook over bericht, het typische profiel van de PVV-stemmers is dat het modale burgers zijn die een HBO- of WO-diploma hebben.
Waarom bestaat er dan het beeld dat het tokkies zijn? Mijn speculatie:
- demonisering door het establishment, dit zag je al bij Melkert vs. Fortuyn en dat zie je steeds
- de meeste PVV-stemmers (ook volgens di AD-medewerker) durven er niet voor uit te komen dat ze op de PVV stemmen omdat ze dan "hun vrienden, werk etc. verliezen".
#NoDAPL
  vrijdag 11 november 2016 @ 19:04:37 #112
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_166587673
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan hou je mensen in strand, in leven ja. Jij wilt ze laten verhongeren.
Zeker niet. Ik wil ze als individu beschouwen, in plaats van slachtoffer omdat ze tot een groep behoren.
Ik pleit hier niet voor het afschaffen van een sociaal vangnet.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_166587692
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat gaf die AD-medewerker bij Pauw 2 dagen geledne ook aan. Hij had een oproep geplaatt, tientaallen mensen reageerden en de meeste van hen deden dat op een hele fatsoenlijke en goed onderbouwde manier. Bij GeenStijl hadden ze hier ook over bericht, het typische profiel van de PVV-stemmers is dat het modale burgers zijn die een HBO- of WO-diploma hebben.
- demonisering door het establishment, dit zag je al bij Melkert vs. Fortuyn en dat zie je steeds
- de meeste PVV-stemmers (ook volgens di AD-medewerker) durven er niet voor uit te komen dat ze op de PVV stemmen omdat ze dan "hun vrienden, werk etc. verliezen".
Wierd Duk, is dat, die medewerker van AD? ;).
Hierboven had ik het al even over hem.
I´m back.
pi_166587712
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
een verklaring en een oplossing(?)

Simpel, de centrumpartijen moeten stoppen met de bedrijven en het grootkapitaal verdienen, alle neoliberalen uit de partij schoppen, luisteren naar alle lagen van de bevolking met een gelijke representatie per laag in verhouding tot het aandeel van de laag en het volk dienen.

De nadere uitwerking is veel groter en omslachtier maar dit zijn de principes.
Je kunt het ook beschouwen als de opstand van het precariaat. Precariaat term gemunt door socioloog Guy standing. https://nl.wikipedia.org/wiki/Precariaat
Ik heb in een ander topic al eens uitvoerige het eea over hem uitgelegd.
I´m back.
pi_166587782
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wierd Duk, is dat, die medewerker van AD? ;).
Hierboven had ik het al even over hem.
Volgens mij wel, ik ben slecht met namen. ;)
#NoDAPL
pi_166587807
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:33 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

De angsten zijn gegrond en de analyse van de reactie is niet helemaal kloppend. Ik denk dat een groot deel van de Trump-stemmers bijvoorbeeld niet per se economisch rechts zijn, en in zekere mate zelfs negatief staan tegenover het ultra-kapitalistische/neo-liberale model. Althans, de versie in de globaliserende/automatiserende markt. Ik vind ze nog veel te optimistisch. Met al hun gegronde angsten overgeleverd worden aan een man als Trump... Het zou voor mij reden zijn voor paniekmodus.
Het was een algemene post, geen analyse van de verkiezingsuitslag in de VS.
The view from nowhere.
pi_166587819
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 14:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Links zal zeker weggevaagd worden als links doorgaat met er niet in slaagt linkse keuzes te maken. Een arbeider die drie banen nodig heeft om rond te komen zit niet te wachten op een derde toilet, ongeacht of hij zelf transgender is.

In Nederland was het juist rechts dat de kant van de homo's koos in het conflict met de islam en koos links praktisch gezien voor de islam. Hetzelfde qua vrouwenemancipatie. Sowieso heb je linkse en rechtse vrouwenemancipatie, vrouwenemancipatie zodat er twee mensen moeten werken om één kost te winnen en de opbrengst in een belastingparadijs verdwijnt zou ik rechts noemen. Is het homohuwelijk eigenlijk wel zo links, uiteindelijk leidt dat er toe dat welgestelde stelletjes vinden dat ze recht hebben op een kind, gewoon omdat ze het willen en ze de vioolles en de tennisvereniging kunnen betalen, en dat dan dus mogen kopen.

Massa-immigratie komt van rechts, en blijft van rechts komen. Antiracisme is links, maar dat is heel wat anders dan verzet tegen immigratie die de lonen moet drukken en verzet tegen de islam zoals links zich tegen elke religie moet verzetten die zijn macht wil uitbreiden.

Hillary Clinton werkt voor Wall Street, voert oorlog voor het MIC, steunt massa-immigratie, de war on drugs die voor meer negerslaven zorgt dan de VOC, steunt militarisering van een racistische en gewelddadige politie, steunt de inzet van anti-terrorismewetgeving tegen linkse demonstranten, is voor fracking, luistert iedereen af, en steunde het afschaffen van de wet die de kredietcrisis zou hebben voorkomen. Als dat de hoop van links is dan is links zeker ten dode opgeschreven.
Die vermeende dichotomie tussen LGBT's/vrouwen en moslims is om te beginnen al vals, en een verzinsel van rechts. Het is puur een truc bedoeld om (nog meer) een "Us" vs. "Them" te creeren en dus verdeeldheid te zaaien.
Homofobie drijft vooral op machoculturen en patriarchale machtsstructuren, religie is slechts van secundair belang. Het is weliswaar zo dat relatief veel Turks/Marokkaanse jongens deel uitmaken van een machocultuur, maar dat is voor veel witte Nederlanders niet anders. Uit onderzoeken in Nederland (bijv. van een socioloog als Laurens Buijs) blijkt juist dat geweld tegen LGBT's vooral van witte mannen komt die dat als een bedreiging zien van hun hegemonische masculiniteit.
Rechts koos voor verdeeldheid zaaien, links koos voor een (poging tot een) inclusieve samenleving.

Verder heb je wel een goed punt. Het huwelijk is vooral een patriarchisch, bourgeoise instituut, dat eigenlijk afgeschaft zou moeten worden, en daarom vind ik het homohuwelijk ook onzin: Wat voor zin heeft het om LGBT'ers geforceerd door zo'n heteronormatieve mal heen te persen? Het probleem is echter dat, vooral in de VS, je meer rechten hebt als getrouwde dan als alleenstaande (bijv. op het gebied van belasting), dus wat dat betreft is het goed dat nu ook LGBT-stellen die rechten hebben.

En kinderen worden in de neoliberale samenleving inderdaad als commodity beschouwd, maar dat is bij heteroseksuele stellen niet anders. Dat is al helemaal zo in de VS, samen met Somalie het enige land ter wereld wat het VN verdrag voor de rechten van het kind niet geratificeerd heeft. In de VS mag je als ouder praktisch doen met je kind wat je maar wilt: slaan met een houten plank of zweep (mag de leraar ook op school in de meeste staten), een naam geven als Adolf Hitler, van een geaccrediteerde schoolopleiding onthouden, met echte wapens laten schieten, (body) shamen vanwege kledingkeuze of seksuele voorkeur etc. etc.
De VS is een heel masculiene cultuur, waarin ook in de wetgeving het principe terug te zien is dat de man de baas is over zijn vrouw en kinderen. Dat is niet los te zien van de kapitalistische economie.

Misschien stemt de boze witte arbeider daarom wel op Trump. Hoewel de witte arbeider geen macht (meer) heeft in het "publieke domein", heeft hij nog wel macht in het "private domein", d.w.z. de macht over zijn gezin. En die wil hij niet kwijt.
pi_166587904
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Volgens mij wel, ik ben slecht met namen. ;)
Ja, dat is Wierd, die zegt ook precies hetzelfde. Gevolg van het neoliberalisme, waar je dus de opkomst van een geheel nieuwe klasse kunt koppelen in het westen. In principe is die klasse gevaarlijk voor de gevestigde orde. Bij een echte opstand van deze klasse neigen de gevolgen wel naar fascisme. De gevestigde orde heeft alleen nog niet door dat de manier waarop zij geglobaliseerde wereldwijde orde nastreven het ontstaan van dit precariaat in de hand werkt. Ze hebben geen idee zelfs. Nog steeds niet.
I´m back.
pi_166587926
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:11 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Het was een algemene post, geen analyse van de verkiezingsuitslag in de VS.
Daarom voegde ik toe 'bijvoorbeeld'. Ik ging er vanuit dat jouw analyse van rechts een gegeneraliseerde interpretatie is van 'rechts' in westerse staten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2016 19:17:38 ]
pi_166587942
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat is Wierd, die zegt ook precies hetzelfde. Gevolg van het neoliberalisme, waar je dus de opkomst van een geheel nieuwe klasse kunt koppelen in het westen. In principe is die klasse gevaarlijk voor de gevestigde orde. Bij een echte opstand van deze klasse neigen de gevolgen wel naar fascisme. De gevestigde orde heeft alleen nog niet door dat de manier waarop zij geglobaliseerde wereldwijde orde nastreven het ontstaan van dit precariaat in de hand werkt. Ze hebben geen idee zelfs. Nog steeds niet.
Hier zijn we er ook op ingegaan.
POL / Neoliberalisme, wat houdt het in? #8
Vanuit alle hoeken hoor je hetzelfde geluid, ook bijvoorbeeld bij RT, TYT, Democracy Now en zelfs hier in Nederland. Ik raad jou trouwens aan om naar de documentaire van Tegenlicht over Sanders te kijken, het is een prachtige, hoopvolle, inspirerende en leerzame documentaire.
#NoDAPL
pi_166588039
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hier zijn we er ook op ingegaan.
POL / Neoliberalisme, wat houdt het in? #8
Vanuit alle hoeken hoor je hetzelfde geluid, ook bijvoorbeeld bij RT, TYT, Democracy Now en zelfs hier in Nederland. Ik raad jou trouwens aan om naar de documentaire van Tegenlicht over Sanders te kijken, het is een prachtige, hoopvolle, inspirerende en leerzame documentaire.
Heb je een linkje?
Overigens is het een gemiste kans voor de Democraten om al hun geld op Clinton te zetten idd. Vanaf het prille begin zag ik Sanders als my guy, helaas is het er door gekonkel door het establishment van de Democratische partij niet van gekomen...
I´m back.
pi_166588167
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:12 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Die vermeende dichotomie tussen LGBT's/vrouwen en moslims is om te beginnen al vals, en een verzinsel van rechts. Het is puur een truc bedoeld om (nog meer) een "Us" vs. "Them" te creeren en dus verdeeldheid te zaaien.
Homofobie drijft vooral op machoculturen en patriarchale machtsstructuren, religie is slechts van secundair belang. Het is weliswaar zo dat relatief veel Turks/Marokkaanse jongens deel uitmaken van een machocultuur, maar dat is voor veel witte Nederlanders niet anders. Uit onderzoeken in Nederland (bijv. van een socioloog als Laurens Buijs) blijkt juist dat geweld tegen LGBT's vooral van witte mannen komt die dat als een bedreiging zien van hun hegemonische masculiniteit.
Rechts koos voor verdeeldheid zaaien, links koos voor een (poging tot een) inclusieve samenleving.

Verder heb je wel een goed punt. Het huwelijk is vooral een patriarchisch, bourgeoise instituut, dat eigenlijk afgeschaft zou moeten worden, en daarom vind ik het homohuwelijk ook onzin: Wat voor zin heeft het om LGBT'ers geforceerd door zo'n heteronormatieve mal heen te persen? Het probleem is echter dat, vooral in de VS, je meer rechten hebt als getrouwde dan als alleenstaande (bijv. op het gebied van belasting), dus wat dat betreft is het goed dat nu ook LGBT-stellen die rechten hebben.

En kinderen worden in de neoliberale samenleving inderdaad als commodity beschouwd, maar dat is bij heteroseksuele stellen niet anders. Dat is al helemaal zo in de VS, samen met Somalie het enige land ter wereld wat het VN verdrag voor de rechten van het kind niet geratificeerd heeft. In de VS mag je als ouder praktisch doen met je kind wat je maar wilt: slaan met een houten plank of zweep (mag de leraar ook op school in de meeste staten), een naam geven als Adolf Hitler, van een geaccrediteerde schoolopleiding onthouden, met echte wapens laten schieten, (body) shamen vanwege kledingkeuze of seksuele voorkeur etc. etc.
De VS is een heel masculiene cultuur, waarin ook in de wetgeving het principe terug te zien is dat de man de baas is over zijn vrouw en kinderen. Dat is niet los te zien van de kapitalistische economie.

Misschien stemt de boze witte arbeider daarom wel op Trump. Hoewel de witte arbeider geen macht (meer) heeft in het "publieke domein", heeft hij nog wel macht in het "private domein", d.w.z. de macht over zijn gezin. En die wil hij niet kwijt.
De afbraak van het (klassieke) gezin is de facto afbraak van de homogene en gestructureerde maatschappij. Dat beseffende kan ik antwoord geven op jouw vraag; '' Wat voor zin heeft het om LGBT'ers geforceerd door zo'n heteronormatieve mal heen te persen?''. Het antwoord is namelijk dat de waarde van het huwelijk (en de bijbehorende klassieke gezinswaarde) teniet gedaan wordt door het open te stellen voor LGBT'ers. Het valt m.a.w. in lijn met de (door wie dan ook gegeven) projectie dat zij die voor de immigratie van moslims zijn ook (pro) LGBTE'ers (kunnen) zijn. Als je er in gelooft dat 'rechts' verzinsels de wereld in werpt met achterliggende machtsmotieven dan kun je er ook zeker wel in geloven dat 'links' (of eigenlijk; cultureel-marxisten) verwarring (met als gevolg; liefde vanuit de LGTB jegens de islam) de wereld in helpt en zodoende onheilige allianties creëert in het spel van verdeel en heers.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2016 19:30:27 ]
pi_166588200
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik krijg meer het idee wat mensen het leuk vinden om politiek incorrect te zijn. Omdat het kan. Omdat het hoort. En dan huilen als ze zelf slachtoffer voelen.
pi_166588231
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Heb je een linkje?
Overigens is het een gemiste kans voor de Democraten om al hun geld op Clinton te zetten idd. Vanaf het prille begin zag ik Sanders als my guy, helaas is het er door gekonkel door het establishment van de Democratische partij niet van gekomen...
Een linkje zou ik het niet noemen, klik maar op citeer. ;)

http://www.npo.nl/vpro-te(...)%2C%22max%22%3A20%7D

Hmmm, ik vraag me af of dat ik een hogere resolutie zou kunnen regelen door wat met die link te spelen. ;)
#NoDAPL
  vrijdag 11 november 2016 @ 19:31:07 #125
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_166588255
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:29 schreef skrn het volgende:

[..]

Ik krijg meer het idee wat mensen het leuk vinden om politiek incorrect te zijn. Omdat het kan. Omdat het hoort. En dan huilen als ze zelf slachtoffer voelen.
politiek correct zijn is NIET zeggen wat je voelt of denkt

politiek vrij denken vereist MOED
politiek correct praten kan zonder na te denken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_166588285
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:29 schreef skrn het volgende:

[..]

Nee, omdat mensen de gevolgen van het neoliberalisme zat zijn en ze daarom een baksteen door de ruit van het establishment willen gooien. Als zoiets in 1 land gebeurt dan zou jouw theorie misschien enige validiteit hebben maar je ziet het in heel Europa en in meerdere continenten.
Dit is trouwens niet belerend bedoeld. ;)
#NoDAPL
  vrijdag 11 november 2016 @ 19:33:00 #127
323876 michaelmoore
pi_166588300
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee, omdat mensen de gevolgen van het neoliberalisme zat zijn en ze daarom een baksteen door de ruit van het establishment willen gooien. Als zoiets in 1 land gebeurt dan zou jouw theorie misschien enige validiteit hebben maar je ziet het in heel Europa en in meerdere continenten.
JUIST

MENSEN ZIJN PISLINK
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_166588308
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

politiek correct zijn is NIET zeggen wat je voelt of denkt

politiek vrij denken vereist MOED
politiek correct praten kan zonder na te denken
Het gebeurt niet vaak (omdat wij volgens mij politiek gezien tegenpolen zijn), ik ben het met jou eens. De convergentie waar Dick Morris over sprak.
Dezelfde ergernissen voor de beide vleugels (links en rechts), andere oplossingen.
#NoDAPL
pi_166588371
quote:

[..]

Knap, je het alle punten gemist en vooral het belangrijkste. Een verbod op homoseksualiteit was niet de inzet van de verkiezingen, en het legaliseren van potenrammen evenmin. Verder gaat de overheid niet of nauwelijks over dat soort dingen.

Dat gekoketteer daarmee is een masker wat Clinton opzet om zich als links en progressief voor te doen, terwijl ze ondertussen de bevolking laat kaalplukken en de oorlogsmachine draaiende houdt voor degenen die haar betalen en betaald hebben. Daar heeft de president alle invloed op, maar daar willen zogenaamd progressieve mensen het helemaal niet over hebben, want dan zou blijken dat ze nog beter op Trump hadden kunnen stemmen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_166588394
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een linkje zou ik het niet noemen, klik maar op citeer. ;)

http://www.npo.nl/vpro-te(...)%2C%22max%22%3A20%7D

Hmmm, ik vraag me af of dat ik een hogere resolutie zou kunnen regelen door wat met die link te spelen. ;)
Ga ik vanavond even kijken.
I´m back.
pi_166588423
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het gebeurt niet vaak (omdat wij volgens mij politiek gezien tegenpolen zijn), ik ben het met jou eens. De convergentie waar Dick Morris over sprak.
Dezelfde ergernissen voor de beide vleugels (links en rechts), andere oplossingen.
Hou toch eens op met die domme Cenk.
  vrijdag 11 november 2016 @ 19:41:38 #132
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_166588479
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:04 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Zeker niet. Ik wil ze als individu beschouwen, in plaats van slachtoffer omdat ze tot een groep behoren.
Jij wil bijstand (in feite betaalde dwangarbeid) maximeren tot vijf jaar en een minimumloon onder het bestaansminimum. Daar pleitte je nadrukkelijk voor.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 11 november 2016 @ 19:44:18 #133
pi_166588553
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:04 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ja, dat zeiden Weltsmerz en deelnemer al. Jij wilt van een sociaal probleem een individueel probleem maken.
quote:
Post ff in het basisloon topic dat je er voor bent aub.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_166588556
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Knap, je het alle punten gemist en vooral het belangrijkste. Een verbod op homoseksualiteit was niet de inzet van de verkiezingen, en het legaliseren van potenrammen evenmin. Verder gaat de overheid niet of nauwelijks over dat soort dingen.

Dat gekoketteer daarmee is een masker wat Clinton opzet om zich als links en progressief voor te doen, terwijl ze ondertussen de bevolking laat kaalplukken en de oorlogsmachine draaiende houdt voor degenen die haar betalen en betaald hebben. Daar heeft de president alle invloed op, maar daar willen zogenaamd progressieve mensen het helemaal niet over hebben, want dan zou blijken dat ze nog beter op Trump hadden kunnen stemmen.
Dat is allemaal waar maar ik zie 1 grote omissie, voor Obama geldt exact hetzelfde. Een pretty face for an ugle package. Je hoeft maar te kijken naar wat er momenteel in North Dakota of Flint gebeurt (playlist TYT Politics op Youtube) om te begrijpen waar ik het over heb. Obama werd gewoon vanaf het begin gesteunt door de Podesta Group. Wie? Dit.

https://www.youtube.com/p(...)TrDy1WU4xR5xqTDT4KCP
https://www.youtube.com/p(...)Nuhr5v8NOPJkiuevFN8c

Waarom ik hierop focus? Omdat dit heel erg goed het ware gezicht van Obama laat zien. Ik moet de Podesta's van het land een comlpliment geven, ze hadden geen betere posterboy kunnen uitkiezen dan Obama, we zijn er met zijn allen ingetrapt. Niet weer. Gelukkig was het bij Hillary Rodham Corrupt iets duidelijker.

Wat betreft die Obamacare, dit was een Republikeins plan uit de jaren 70/80, geschreven (feit) door verzekeringsbedrijven en farmaceutische bedrijven.
#NoDAPL
pi_166588599
quote:
8s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:38 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Hou toch eens op met die domme Cenk.
Nee!
Het gaat bovendien niet om Cenk maar om Dick Morris en laat dit (interviews en 1 op 1 gesprekken) nu net zijn beste werk zijn. Bovendien is Cenk waarschijnlijk intelligenter dan jij: hij heeft diploma's van Wharton en Columbia University.

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Jij wil bijstand (in feite betaalde dwangarbeid) maximeren tot vijf jaar en een minimumloon onder het bestaansminimum. Daar pleitte je nadrukkelijk voor.
Hij is eveneens een voorstander van censuskiesrecht. In ieder geval is hij een wolf in wolfskleding en niet een wolf in schaapskleding zoals je ook veel ziet.
#NoDAPL
pi_166588627
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee!
Het gaat bovendien niet om Cenk maar om Dick Morris en laat dit (interviews en 1 op 1 gesprekken) nu net zijn beste werk zijn. Bovendien is Cenk waarschijnlijk intelligenter dan jij: hij heeft diploma's van Wharton en Columbia University.
Deze dans hebben we al gedaan.
pi_166588946
quote:

[..]

Islam net als christelijke geloof ligt aan de basis van het conservatisme en sociaal-conservatisme, als je niet ziet dat dat idd hetzelfde is, dan valt iedere bodem onder een verdere discussie.
I´m back.
  vrijdag 11 november 2016 @ 20:04:29 #138
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_166588962
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 08:27 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ah! Ik ken de situatie in het midwesten natuurlijk niet (want door de media zien wij alleen de grote steden) en kon alleen maar vermoeden dat ze daar klaar zijn met de liberale media. Dat ze als tegenreactie rare complottheorieën tot zich nemen wist ik niet, maar het verbaast me eigenlijk niet. Treurig, dat is het wel. Maar dat is iets wat de liberalen zich aan mogen rekenen. Die hebben het laten gebeuren en zijn volkomen blind voor hoe men daar denkt.
Ik weet niet of je de liberalen het aan kunt rekenen dat conservatieven een groot gedeelte van de Amerikaanse bevolking plat hebben gemanipuleerd. Volgens mij ligt in de eerste plaats de schuld bij de conservatieve media. Neem bijvoorbeeld talk-radio, dat is nog steeds een erg groot fenomeen in de VS en wordt vrijwel uitsluitend gedomineerd door conservatieve praatjesmakers. Wat mij opviel is hoezeer een complotgekkie als Alex Jones geaccepteerd is in de VS. Alex Jones is géén marginaal figuur in de VS. Sterker nog, Trump is gast geweest in zijn radioshow en Alex Jones is (paradoxaal genoeg) groot fan van Trump.

Wat je de liberalen wellicht wel kunt verwijten is dat zij niet doorhebben in welke mate de conservatieve media of alt-right media grip hebben op de conservatieve kiezer. Neem nu deze cijfers over Trump stemmers:

-65% think President Obama is a Muslim, only 13% think he's a Christian.
-59% think President Obama was not born in the United States, only 23% think that he was.
http://www.publicpolicypo(...)has-modest-lead.html

Deze Trump stemmers zijn echt niet allemaal op eigen houtje tot deze conclusie gekomen. Dat is hen gevoed door tal van conservatieve media, die gezamenlijk een echokamer vormen. Ik denk dat je deze mensen erg moeilijk kunt bereiken als je liberal bent. De epistemische bubbel waarin deze mensen zich bevinden is vrijwel niet door te prikken.

Wat ook niet meehelpt is dat de Amerikaanse overheid en de Amerikaanse mainstream media zelf ook notoir onbetrouwbaar zijn gebleken. Hoe kan het anders dat meer dan 60% van de Amerikanen op een gegeven moment dacht dat Saddam Hoessein iets met 9/11 te maken had? Die campagne is nog geen luttele uren na de aanslagen door de regering Bush ingezet en alle media hebben dat jarenlang kritiekloos overgenomen. Dat een overgrote meerderheid van de Amerikanen voor de invalsoorlog in Irak was, kon alleen maar gebeuren door massale manipulatie van de overheid en de media. Het is in die zin geen wonder dat de Amerikaanse burger weinig vertrouwen heeft in de overheid en de media.

Kort gezegd: ik denk dat de invloed van conservatieve opiniemakers en media een onderschat component is in de boosheid van veel Amerikanen. Mijn idee is dat de boosheid maar voor een deel voortkomt uit de eigen ervaring en voor een groot deel de kiem gezaaid wordt/ versterkt wordt door de media.
  vrijdag 11 november 2016 @ 20:11:05 #139
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_166589101
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is nog niet hetzelfde als waar ik door Papierversnipperaar van beticht wordt.
  vrijdag 11 november 2016 @ 20:12:45 #140
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_166589130
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:11 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat is nog niet hetzelfde als waar ik door Papierversnipperaar van beticht wordt.
Oké Machiavelli
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 11 november 2016 @ 20:13:57 #141
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_166589142
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ja, dat zeiden Weltsmerz en deelnemer al. Jij wilt van een sociaal probleem een individueel probleem maken.
Armoede is toch ook een individueel probleem? Het is het individu dat er last van heeft en het ene individu kan van een inkomen van 800 euro rondkomen terwijl een ander met 1500 nog te weinig heeft.

quote:
Post ff in het basisloon topic dat je er voor bent aub.
Want niet een sociaal vangnet willen afschaffen is zijn voor een basisloon? Ik denk dat een basisloon volstrekt onwenselijk is.
pi_166589152
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:04 schreef Terecht het volgende:
Ik weet niet of je de liberalen het aan kunt rekenen dat conservatieven een groot gedeelte van de Amerikaanse bevolking plat hebben gemanipuleerd.
1. Het gaat niet om de liberalen! Clinton, Obama, Podesta etc. zijn geen liberalen, ze zijn neoliberalen!
2. Dat mag je de Democraten zeker aanrekenen, net als dat je in Nederland de PvdA en de D66 het mag aanrekenen dat hier de neoliberalen de macht hebben gegrepen. Dat hebben andere mensen in die partij toegestaan.
#NoDAPL
  vrijdag 11 november 2016 @ 20:14:45 #143
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_166589159
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:12 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Oké Machiavelli
Goede inhoudelijke reactie.
Waarom mopper jij over persoonlijke aanvallen als je er zelf ook van houdt?
pi_166589189
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:14 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Omdat dit geen aanvallen waren. :?
Hij legt zijn vinger op de zeker plek. Als buitenstaander stel ik vast dat juist Klopkoek de hele tijd wordt aangevallen, als hij dan eens reageert...
#NoDAPL
  vrijdag 11 november 2016 @ 20:16:33 #145
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_166589203
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Omdat dit geen aanvallen waren. :?
Machiavelli, dat lijkt me geen koosnaampje.
Tenminste, zo ziet Klopkoek dat niet.
pi_166589207
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:14 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Btw ben je al afgestudeerd?
I´m back.
  vrijdag 11 november 2016 @ 20:17:15 #147
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_166589220
quote:
12s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Btw ben je al afgestudeerd?
Uiteraard. Al weer bijna 2 jaar aan de fulltime arbeid.
pi_166589256
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:16 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Machiavelli, dat lijkt me geen koosnaampje.
Ik vind het geen aanval, het ligt er maar net aan wat de duiding is. Vraag hem liever waarom hij jou zo noemt. Misschien komen jullie dan verder met zijn tweeën.
#NoDAPL
pi_166589276
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Islam net als christelijke geloof ligt aan de basis van het conservatisme en sociaal-conservatisme, als je niet ziet dat dat idd hetzelfde is, dan valt iedere bodem onder een verdere discussie.
Is het ook andersom? Conservatisme is een normale menselijke neiging die ook zonder religie bestaat. Omdat genoemde religies als eeuwen lang stevig genesteld zijn in de heersende moraal is er een verwevenheid met conservatisme.
Conservatisme in Rusland bijv.. is nog steeds atheistisch terugverlangen naar Stalin, sovjettijden,
En dit naast een afkeer van homo's en buitenlanders.
pi_166589290
We zijn inmiddels wel weer flink aan het afdwalen en terug aan het vervallen in een detaildiscussie die werkelijk niets te maken heeft met ofwel de titel van de draad ofwel een antwoord op de vraag.
#NoDAPL
  vrijdag 11 november 2016 @ 20:20:47 #151
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_166589299
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik vind het geen aanval, het ligt er maar net aan wat de duiding is. Vraag hem liever waarom hij jou zo noemt.
Zou een beetje de omgekeerde wereld zijn.
Ik geef de voorkeur aan een discussie zonder dit soort beledigingspogingen.
  vrijdag 11 november 2016 @ 20:21:06 #152
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_166589304
quote:
3s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
We zijn inmiddels wel weer flink aan het afdwalen en terug aan het vervallen in een detaildiscussie die werkelijk niets te maken heeft met ofwel de titel van de draad ofwel een antwoord op de vraag.
Correct, weer OT!
pi_166589335
quote:
12s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:17 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Uiteraard. Al weer bijna 2 jaar aan de fulltime arbeid.
Okee, op naar de 3 ton dan hè. ;).

Ik was een tijdje geleden op een VMBO-school. Kinderen die wat minder slim zijn dan jij, hoewel sommige ook afstuderen in stenen stapelen en gipswandjes inzetten, maar dan vanaf het niveau van uitvoering. Weet je waar ik bang voor ben dat 75% straks ook in tijdelijke kutbaantjes zit. En geleerd hebben ze niets, want wat ze leren is van een erbarmelijk laag niveau.
Dat geeft een beetje aan dat er een nieuwe klasse aan het ontstaan is of als is ontstaan (zie VS).
Dat kan lang onderdrukt worden hoor. Doe je het te lang kan dat een serieus gevaar opleveren. Je kunt ook niet alle meisjes met blond haar met een extra Cito-toetsje van een particulier bedrijf via de Havo naar een HBO-pretstudie sturen, want die worden ook werkloos of krijgen een kutbaantje.
I´m back.
pi_166589403
quote:

[..]

Dit. Maar tomatenrood denkt dat de vijand van haar /zijn vijand een bondgenoot is. Het eerste wat de islamieten doen als ze de macht hebben is drank verbieden, homohuwelijk verbieden, vrouwen verplicht hun hoofd laten bedekken. Voorbeelden te over.

Inclusief kan alleen als de religieuzen niet te veel macht hebben. Maar ook alle andere extremen niet. Extreem links is debiel, net als extreem rechts.
Whatever...
  vrijdag 11 november 2016 @ 20:26:29 #155
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_166589418
quote:

[..]

Ik vind het geen aanval, het ligt er maar net aan wat de duiding is. Vraag hem liever waarom hij jou zo noemt. Misschien komen jullie dan verder met zijn tweeën.
Machiavelli was ook zo één kaarten op de borst en socialisme voor de rijken figuur. Maar dan niet dmv de geldprinter maar het zwaard.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_166589426
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Is het ook andersom? Conservatisme is een normale menselijke neiging die ook zonder religie bestaat. Omdat genoemde religies als eeuwen lang stevig genesteld zijn in de heersende moraal is er een verwevenheid met conservatisme.
Conservatisme in Rusland bijv.. is nog steeds atheistisch terugverlangen naar Stalin, sovjettijden,
En dit naast een afkeer van homo's en buitenlanders.
Nou, ik bedoel meer dat als je denkt dat je als LBGT moslims aan de borst moet drukken en die moet zien als dezelfde zogenaamde onderdrukte minderheid, dat je niet echt een soepele toekomst tegemoet gaat op den duur. Kun je beter een sociaaldemocratische partij aan de borst drukken die niet alleen kritisch is tov het conservatisme van het christelijke geloof maar ook tav de islam en dus met name seculariteit nastreeft.
Uiteraard bestaat die sociaaldemocratische partij (nog) niet, maar die zou er wel moeten komen wmb.
I´m back.
pi_166589449
Het gaat erom dat we eens ophouden met de dogma's. Die zorgen voor ellende. Welke dan ook.
Whatever...
  vrijdag 11 november 2016 @ 20:28:01 #158
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_166589457
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Okee, op naar de 3 ton dan hè. ;).

Ik was een tijdje geleden op een VMBO-school. Kinderen die wat minder slim zijn dan jij, hoewel sommige ook afstuderen in stenen stapelen en gipswandjes inzetten, maar dan vanaf het niveau van uitvoering. Weet je waar ik bang voor ben dat 75% straks ook in tijdelijke kutbaantjes zit. En geleerd hebben ze niets, want wat ze leren is van een erbarmelijk laag niveau.
Dat geeft een beetje aan dat er een nieuwe klasse aan het ontstaan is of als is ontstaan (zie VS).
Dat kan lang onderdrukt worden hoor. Doe je het te lang kan dat een serieus gevaar opleveren. Je kunt ook niet alle meisjes met blond haar met een extra Cito-toetsje van een particulier bedrijf via de Havo naar een HBO-pretstudie sturen, want die worden ook werkloos of krijgen een kutbaantje.
Vmbo had nooit ingevoerd moeten worden.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 11 november 2016 @ 20:29:12 #159
pi_166589491
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:13 schreef GSbrder het volgende:
Armoede is toch ook een individueel probleem?
Nee. Armoede is slecht voor de economie. En het brengt sociale onrust, wat slecht is voor de economie. En het is slecht voor onderwijs en de volksgezondheid wat weer slecht is voor de economie. En zo kan ik door gaan.
  vrijdag 11 november 2016 @ 20:30:02 #160
pi_166589506
quote:

[..]

GSbrder wil helemaal niet verder komen, hij zit goed.
pi_166589519
quote:

[..]

Volgens mij is religie (of het nu islam of christendom is) maar een tool (geen oorzaak) om mensen/de bevolking te onderdrukken en af te leiden van de echte zaken ("Opium van het volk"). Calvijn was bijvoorbeeld heel erg koningsgezind, en dat zijn zijn aanhangers vandaag de dag nog steeds.

En nu wordt het gebruikt als tool om verdeeldheid te zaaien: "Zij", de "barbaarse" moslims en "wij", de "keurige" Amerikaanse christenen cq. "wij" seculiere Nederlanders die zogenaamd zo begaan zijn met LGBT- en vrouwenrechten.
pi_166589545
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:28 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Vmbo had nooit ingevoerd moeten worden.
Ja, maar daarvoor waren de voorgangers ook al het afvoerputje van de lagere school hoor.
I´m back.
  vrijdag 11 november 2016 @ 20:31:32 #163
pi_166589559
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:20 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Zou een beetje de omgekeerde wereld zijn.
Ik geef de voorkeur aan een discussie zonder dit soort beledigingspogingen.
Tenzij jij degene bent die het doet.
pi_166589563
Die nieuwe klasse is een oude klasse; het proletariaat. Een klasse die opgezweept kon worden om bijvoorbeeld het marxisme te omarmen. Moet je nagaan wat deze arbeidsklasse wel niet zal slikken met afwezigheid van arbeid (en, al relatief, bijbehorend onafhankelijkheid/zelfredzaamheid/zelfstandigheid/zelfwaardering). Het Chinese burgerpuntensysteem (wordt al niet eens meer fout gerekend door google) zal de omheining zijn voor de anders verloren en groeiende onderklasse.
pi_166589654
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:30 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Volgens mij is religie (of het nu islam of christendom is) maar een tool (geen oorzaak) om mensen/de bevolking te onderdrukken en af te leiden van de echte zaken ("Opium van het volk"). Calvijn was bijvoorbeeld heel erg koningsgezind, en dat zijn zijn aanhangers vandaag de dag nog steeds.

En nu wordt het gebruikt als tool om verdeeldheid te zaaien: "Zij", de "barbaarse" moslims en "wij", de "keurige" Amerikaanse christenen cq. "wij" seculiere Nederlanders die zogenaamd zo begaan zijn met LGBT- en vrouwenrechten.
En dus ben je tegen de migratie van moslims richting het westen lijkt mij?
pi_166589682
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:30 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Ja, maar dat is toch geen antwoord op mijn stelling. We hebben die christenen gelukkig een beetje bij de kliko gezet, hun ideeën komen wel altijd nog naar boven. Maar nu druk jij moslim aan je borst als homo, want die worden ook onderdrukt? 1) homo's worden niet meer onderdrukt (iig niet in NL) en 2) als je als homo echt met je leven wilt spelen moet je je onder moslims begeven en zeggen dat je homo bent. Islam is nog 100 x agressiever en vijandiger tegen alles wat afwijkt van de norm dan het christendom was.
I´m back.
  vrijdag 11 november 2016 @ 20:36:29 #167
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_166589685
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar daarvoor waren de voorgangers ook al het afvoerputje van de lagere school hoor.
Oneens :)
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 11 november 2016 @ 20:37:10 #168
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_166589701
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:31 schreef LelijKnap het volgende:
Die nieuwe klasse is een oude klasse; het proletariaat. Een klasse die opgezweept kon worden om bijvoorbeeld het marxisme te omarmen. Moet je nagaan wat deze arbeidsklasse wel niet zal slikken met afwezigheid van arbeid (en, al relatief, bijbehorend onafhankelijkheid/zelfredzaamheid/zelfstandigheid/zelfwaardering). Het Chinese burgerpuntensysteem (wordt al niet eens meer fout gerekend door google) zal de omheining zijn voor de anders verloren en groeiende onderklasse.
Niks mis met marxisme. Zinvol analytisch instrument.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_166589726
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Oneens :)
Ja, maar jij bent jong. Je kunt het niet weten uit eigen ervaring.
Ambachtschool was nog okee in de jaren 40, 50 en wrs 60. Eind jaren 60 ging het al door de plee.
I´m back.
pi_166589742
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou, ik bedoel meer dat als je denkt dat je als LBGT moslims aan de borst moet drukken en die moet zien als dezelfde zogenaamde onderdrukte minderheid, dat je niet echt een soepele toekomst tegemoet gaat op den duur. Kun je beter een sociaaldemocratische partij aan de borst drukken die niet alleen kritisch is tov het conservatisme van het christelijke geloof maar ook tav de islam en dus met name seculariteit nastreeft.
Uiteraard bestaat die sociaaldemocratische partij (nog) niet, maar die zou er wel moeten komen wmb.
De sociaal-democratie is van oudsher antireligieus , dan wel houdt er afstand van .
Die seculariteit zit er ingebakken, sinds hun voorouder, het 19e eeuwse socialisme.
In dit land met zoveel moslimhaat .is het logisch en humanistisch te realiseren dat moslims een minderheid zijn en ongewenst, net zoals LBGT-mensen.
aan de borst drukken, knuffelen, pamperen... dat zijn van die verkapte haatuitingen .
pi_166589759
Het zijn niet alleen de 'proleten' die boos zijn. Er is een hele groep slimme, fatsoenlijke en hoogopgeleide mensen die zich belazerd voelen.

Die willen geen homohaat, vrouwenhandel en ander middeleeuws achterlijk gedoe. Ze willen voorkomen dat een handvol extreem rijken alle Andere werkenden uitbuit terwijl ze zelf zonder iets te doen meer binnenhalen dan ze ooit kunnen opmaken.

Het nieuwe feodale systeem van lijfeigenen is bijna af...
Whatever...
pi_166589903
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ambachtschool was nog okee in de jaren 40, 50 en wrs 60. Eind jaren 60 ging het al door de plee.
Met dat verschil dat het 'vroeger' eenvoudiger was om met een lage opleiding binnen een organisatie op te klimmen tot een respectabele functie. Tegenwoordig zie je steeds meer dat er van veel ontwikkeling / carrière binnen een organisatie niet veel sprake meer is (niet in die mate waarin het vroeger gebruikelijk was).

Nu klink ik vast als een oude lul (ik ben van 1981 notabene :') ) maar 'vroeger' konden mensen ook nog prima van 1 salaris rondkomen, een fatsoenlijke woning kopen, een nieuwe auto rijden en er was nog voldoende koopkracht over voor een modaal leven, van 1 inkomen.

Wat dat betreft draait dat neoliberalisme ons wel een rad voor ogen. We zijn allemaal rijker geworden in materiële zin, en het zou ons allemaal verder brengen en iedereen is ambitieuzer, maar de mobiliteit is tegenwoordig fors minder dan dat het voorheen was onder meer sociaal-democratische politiek.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 11 november 2016 @ 20:44:55 #173
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_166589930
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Tenzij jij degene bent die het doet.
Kun je me aangeven waar ik jou heb beledigd?
pi_166589961
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De sociaal-democratie is van oudsher antireligieus , dan wel houdt er afstand van .
Die seculariteit zit er ingebakken, sinds hun voorouder, het 19e eeuwse socialisme.
In dit land met zoveel moslimhaat .is het logisch en humanistisch te realiseren dat moslims een minderheid zijn en ongewenst, net zoals LBGT-mensen.
aan de borst drukken, knuffelen, pamperen... dat zijn van die verkapte haatuitingen .
Het punt is inderdaad dat het een minderheid is. Het punt dat rechts vooral maakt is dat dat zo (op zowel op macro als microniveau) moet blijven. 'Linkse argumenten' lijken vooral gebaseerd op het idee, of voorstelling, dat de meerderheid van moslims (eigenlijk) geen moslims zijn om de islamitische minderheid te beschermen tegen de grote meerderheid. Enerzijds is het nobel (beschermen van minderheid), anderzijds is de daarvoor ingezette retoriek het levensgevaarlijk; kan je opeens, van de ene dag op de andere dag, stoppen met de stelling dat moslims eigenlijk niet in de Koran geloven? Wanneer is de minderheid voor hen groot genoeg om eerlijk te worden?
pi_166589983
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:39 schreef Spanky78 het volgende:
Het zijn niet alleen de 'proleten' die boos zijn. Er is een hele groep slimme, fatsoenlijke en hoogopgeleide mensen die zich belazerd voelen.

Die willen geen homohaat, vrouwenhandel en ander middeleeuws achterlijk gedoe. Ze willen voorkomen dat een handvol extreem rijken alle Andere werkenden uitbuit terwijl ze zelf zonder iets te doen meer binnenhalen dan ze ooit kunnen opmaken.

Helaas gelooft het gros van de groep (zelfbenoemde) slimme, fatsoenlijke, hoogopgeleide mensen nog altijd in het huidige systeem waarin de welvaart 'naar beneden sijpelt' en waarin 'hard werken wordt beloond', en waarin mensen gewoon hun 'kansen moeten grijpen' en dat dan alles goedkomt. :')

Die visie is echt voor 80% gebaseerd op gebakken lucht.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 11 november 2016 @ 20:47:26 #176
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_166590016
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee. Armoede is slecht voor de economie. En het brengt sociale onrust, wat slecht is voor de economie. En het is slecht voor onderwijs en de volksgezondheid wat weer slecht is voor de economie. En zo kan ik door gaan.
Het alternatief, alle armoede wegnemen door ze een zak met geld te geven, zorgt ook voor armoede, namelijk de groep die daar direct boven zit. Ik wil best met je mee dat er negatieve maatschappelijke effecten ontstaan zodra een te grote groep individuen met een armoedeprobleem zit. De vraag bij mij is echter over welke vormen van armoede we het dan hebben. Relatieve armoede of absolute armoede?

De "boze" mensen die op Trump stemden zijn wel eens weggezet als de verliezers van de globalisering, maar het is de vraag of hij die mensen vertegenwoordigde. Natuurlijk, de steun van rijke WASPs had hij al, maar in de rust belts zijn dit niet de mensen die op hem gestemd hebben. Noch zijn het mensen die onderaan de sociale ladder hingen.
pi_166590024
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het zit zo, bij mij althans: conservatisme/sociaal-conservatisme is uit de koker van religie.
Bij het afleggen van de religie ontstaan vormen van emancipatie: de arbeider, vrouwen, homoseksuelen.
De religie werkt dit tegen. In de religie kent iedereen zijn door god gegeven plaats en daar mag je niet aan tornen, want anders wordt god heel boos etc.
De arbeider houdt zijn bek en is gehoorzaam en dankbaar tov de boven hem geplaatste (op ieder niveau), de vrouw houdt haar bek en luistert naar haar man, de homoseksueel is een ziekte en dat mag eruit geslagen worden.
Dit geldt voor: christendom, jodendom en islam.
I´m back.
  vrijdag 11 november 2016 @ 20:49:13 #178
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_166590070
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mijn vader heeft mulo gedaan. Van daaruit de mts en hts gedaan. Dat was een veelgebruikte weg.

Toen kwam de VVD en werd 'stapelen' opzettelijk gefrustreerd.

Vergelijk de babyboom voetballers en popsterren maar met die van nu. Verschil in vorming is duidelijk. De arbeiderswijken van de jaren 60 (niet te verwarren met 1900) bestaan nu niet meer.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_166590102
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:43 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Met dat verschil dat het 'vroeger' eenvoudiger was om met een lage opleiding binnen een organisatie op te klimmen tot een respectabele functie. Tegenwoordig zie je steeds meer dat er van veel ontwikkeling / carrière binnen een organisatie niet veel sprake meer is (niet in die mate waarin het vroeger gebruikelijk was).

Nu klink ik vast als een oude lul (ik ben van 1981 notabene :') ) maar 'vroeger' konden mensen ook nog prima van 1 salaris rondkomen, een fatsoenlijke woning kopen, een nieuwe auto rijden en er was nog voldoende koopkracht over voor een modaal leven, van 1 inkomen.

Wat dat betreft draait dat neoliberalisme ons wel een rad voor ogen. We zijn allemaal rijker geworden in materiële zin, en het zou ons allemaal verder brengen en iedereen is ambitieuzer, maar de mobiliteit is tegenwoordig fors minder dan dat het voorheen was onder meer sociaal-democratische politiek.
Heb je gelijk in vanaf generatie X al is dit weg, en uiteraard is opleiding niet alles, zelfs weinig in zo'n situatie en als je ergens goed in was was er ruimte en mogelijkheid om op te klimmen.
I´m back.
  vrijdag 11 november 2016 @ 20:51:58 #180
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_166590168
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:43 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Het CBS moet eens bestormd worden. Een pure leugensfabriek is het geworden.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_166590169
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:39 schreef Spanky78 het volgende:

'belazerd' is nog een eufemisme. Misschien voelen ze zich zo, maar in werkelijkheid worden ze platweg aangevallen. Economisch, etnisch en cultureel.
  vrijdag 11 november 2016 @ 20:52:14 #182
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_166590188
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Mijn vader heeft mulo gedaan. Van daaruit de mts en hts gedaan. Dat was een veelgebruikte weg.

Vergelijk de babyboom voetballers en popsterren maar met die van nu. Verschil in vorming is duidelijk. De arbeiderswijken van de jaren 60 (niet te verwarren met 1900) bestaan nu niet meer.
In die tijd was er echter een veel kleiner deel dat het gymnasium/HBS deed en een nog geringere groep wat op de universiteit kon studeren. Mijn tante was één van de eerste meisjes op de Technische Hogescholen, toen er nog geen 1000 mensen studeerden. Toen mijn ouders van de universiteit kwamen had nog geen 10% een hbo OF wo-opleiding. Je zou kunnen stellen dat het ongetapt potentieel toen vele malen groter was, waardoor de slimsten van de laagopgeleiden sneller opvielen en een positie kregen waarin zij mochten doorstudeerden.
pi_166590226
quote:

[..]

Ja, maar dat is al gaan veranderen vanaf de 70, 80.
Jouw vader heeft nog voor 1968 op het VO gezeten (vandaar mulo), Mamoetwet, voor die categorie babyboomers lag die weg ook nog ruim open. Maar LTS was al ruim voordat het overging in VMBO het afvoerputje van het onderwijs. En nu is dat nog veel erger geworden.
I´m back.
pi_166590227
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het CBS moet eens bestormd worden. Een pure leugensfabriek is het geworden.
Vooral het CPB met hun discutabele tabellen, rekenmethoden en uitgangspunten.
  vrijdag 11 november 2016 @ 20:55:08 #185
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_166590278
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:52 schreef GSbrder het volgende:

[..]

In die tijd was er echter een veel kleiner deel dat het gymnasium/HBS deed en een nog geringere groep wat op de universiteit kon studeren. Mijn tante was één van de eerste meisjes op de Technische Hogescholen, toen er nog geen 1000 mensen studeerden. Toen mijn ouders van de universiteit kwamen had nog geen 10% een hbo OF wo-opleiding. Je zou kunnen stellen dat het ongetapt potentieel toen vele malen groter was, waardoor de slimsten van de laagopgeleiden sneller opvielen en een positie kregen waarin zij mochten doorstudeerden.
Er is nog steeds ongetapt potentieel. Het gemiddelde IQ stijgt nog steeds. IQ van 100 nu is IQ van 135 in 1916.

Zoveel hoogopgeleiden heeft Nederland niet (bron: OESO)

Natuurlijk, als land kun je ook jezelf in de voet schieten en achterop raken...
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 11 november 2016 @ 20:55:43 #186
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_166590301
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het zit zo, bij mij althans: conservatisme/sociaal-conservatisme is uit de koker van religie.
Bij het afleggen van de religie ontstaan vormen van emancipatie: de arbeider, vrouwen, homoseksuelen.
De religie werkt dit tegen. In de religie kent iedereen zijn door god gegeven plaats en daar mag je niet aan tornen, want anders wordt god heel boos etc.
De arbeider houdt zijn bek en is gehoorzaam en dankbaar tov de boven hem geplaatste (op ieder niveau), de vrouw houdt haar bek en luistert naar haar man, de homoseksueel is een ziekte en dat mag eruit geslagen worden.
Toch vraag ik me af, bij twee toch redelijk atheistische Amerikaanse presidentskandidaten, hoe het dan komt dat belijdend christenen zo dogmatisch voor de Republikeinen stemmen. Is dat echt vanwege het geslacht van Hillary en de traditionele rolverdeling waar zij niet in wil passen en vergeeft men Trump dan dat hij meerdere keren gescheiden is en een weinig christelijk leven heeft gevolgd?
pi_166590326
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Religie was in den beginne, in elk geval die van de absolutistische en monotheïstische vorm, juist een middel om onder slavernij uit te komen door middel van God te tornen aan de macht van de slaveneigenaren en via Hem moraliteit bij hen af te dwingen. Religie is bij uitstek een double edged sword.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2016 20:58:22 ]
pi_166590336
quote:

[..]

Dat is nu trouwens weer heel actueel: hogere exameneisen voor havo/vwo, instellingscollegegeld voor als je na een HBO-opleiding naar het WO wilt etc.

Allemaal uit de koker van de neolibs en neocons vanuit het telkens weer herhaalde sentiment (want een feit is het niet!) dat het niveau van het onderwijs van nu lager zou zijn dan vroeger, "want tegenwoordig gaat iedereen naar het havo/vwo cq. hbo/wo" (Alsof die twee dingen automatisch gecorreleerd zouden zijn. Dat is niet zo).
pi_166590370
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:46 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Helaas gelooft het gros van de groep (zelfbenoemde) slimme, fatsoenlijke, hoogopgeleide mensen nog altijd in het huidige systeem waarin de welvaart 'naar beneden sijpelt' en waarin 'hard werken wordt beloond', en waarin mensen gewoon hun 'kansen moeten grijpen' en dat dan alles goedkomt. :')

Die visie is echt voor 80% gebaseerd op gebakken lucht.
Hoe kom je erbij dat de gemiddelde Nederlander die visie het?

De meeste Nederlanders willen heel gewoon zijn.

Ze willen gewoon hun leven leiden, veilige plek voor hun gezin. Zorg voor hun naasten en goed onderwijs voor hun kinderen. Geen uitzonderingen voor immigranten of beroepszieligerds.

Een Ja, als je hard werkt mag je best goed verdienen, maar ze willen ook gewoon dat iedereen belasting betaald en er voor iedereen een fatsoenlijk bestaan is.

Trickle down is helemaal niet Nederlands, hoe kom je erbij?
Whatever...
pi_166590397
Wat ik eigenlijk ook opmerkelijk vind, maar eigenlijk is dat compleet offtopic, is de aanname dat het kapitalisme, de vrije markt en het liberalisme ons vrijwel oneindige keuzevrijheid en mogelijkheden zou geven, en dat dit innovatie en concurrentie zou bevorderen.

Maar ik heb de afgelopen 30 jaar vooral de diversiteit zien afnemen, winkelstraten zijn steeds meer op elkaar gaan lijken (wereldwijd), en in iedere plaats kom je dezelfde Cool Cat's, Primark's, H&M's, Stings, Blokkers, Hema's, Jeans Centers, enz. enz. tegen.

Alle winkelsteden lijken tegenwoordig op elkaar. Er is werkelijk vrijwel geen enkel onderscheid meer. Allemaal dezelfde meuk.

Leuk hoor, die concurrentie en diversiteit.

Tot zover mijn klaagzang. :P
pi_166590413
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:55 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Toch vraag ik me af, bij twee toch redelijk atheistische Amerikaanse presidentskandidaten, hoe het dan komt dat belijdend christenen zo dogmatisch voor de Republikeinen stemmen. Is dat echt vanwege het geslacht van Hillary en de traditionele rolverdeling waar zij niet in wil passen en vergeeft men Trump dan dat hij meerdere keren gescheiden is en een weinig christelijk leven heeft gevolgd?
Trump is een beetje een à-typische, liberaal New Yorkse, Republikein is mijn vermoeden, men heeft in eerste instantie ook meer voor zijn sociaal-economische punten gekozen dan voor zijn bible belt sociaal conservatisme. Wat ik hierboven zeg, het is een beetje de opstand van het precariaat. waar overigens hoog opgeleide Amerikanen ook mee te maken hebben.
Grappige is dat hij in zijn acceptance speech niet één keer verwees naar god almachtig die het Amerikaanse volk zegent bijv.
Pence daarentegen is wel iemand die vooraan in de kerk zit.
Hij was trouwens in 2000 al kandidaat voor de reform party van Ross Perott hè. Volgens mij was Perott ook geen bible belt gekkie.
(Spelling: of Ross met 1 s, of Perott met 1 t, of varianten daarvan btw)

[ Bericht 3% gewijzigd door Ryan3 op 11-11-2016 21:06:17 ]
I´m back.
  vrijdag 11 november 2016 @ 21:00:25 #192
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_166590430
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Er is nog steeds ongetapt potentieel. Het gemiddelde IQ stijgt nog steeds. IQ van 100 nu is IQ van 135 in 1916.

Zoveel hoogopgeleiden heeft Nederland niet (bron: OESO)

Natuurlijk, als land kun je ook jezelf in de voet schieten en achterop raken...
Volgens datzelfde OESO-rapport zijn nagenoeg alle Nederlandse hoogopgeleiden (35% van 25 tot 65-jarigen) wel in het bezit van een bachelor of master. In landen als Finland (43%) en Canada (55%) heeft respectievelijk 20-40% een "Associate Degree". Het is de vraag in hoeverre je dat kan meetellen als volwaardig hoogopgeleiden.

Tevens is er nog altijd ongetapt potentieel, uiteraard. Er zijn bijvoorbeeld immigranten die door hun taalachterstand qua schoolprestaties achterblijven bij wat je met hun intelligentie zou mogen verwachten.
pi_166590469
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:58 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat de gemiddelde Nederlander die visie het?

De meeste Nederlanders willen heel gewoon zijn.

Ze willen gewoon hun leven leiden, veilige plek voor hun gezin. Zorg voor hun naasten en goed onderwijs voor hun kinderen. Geen uitzonderingen voor immigranten of beroepszieligerds.

Een Ja, als je hard werkt mag je best goed verdienen, maar ze willen ook gewoon dat iedereen belasting betaald en er voor iedereen een fatsoenlijk bestaan is.

Trickle down is helemaal niet Nederlands, hoe kom je erbij?
Hoe ik daarbij kom?

De VVD is de grootste partij, en staat in de peilingen ook alweer op zo'n 20 zetels?
D'66 is één van de grotere partijen (en staat op winst in de peilingen).

Dat zijn partijen die dat wereldbeeld als visie en uitgangspunt hebben.

Je lees het ook vaak hier op FOK! of op andere sites als commentaar of reactie. Schijnbaar zijn er nog steeds veel mensen die dat wereldbeeld onderschrijven.
  vrijdag 11 november 2016 @ 21:04:42 #194
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_166590571
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:00 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Volgens datzelfde OESO-rapport zijn nagenoeg alle Nederlandse hoogopgeleiden (35% van 25 tot 65-jarigen) wel in het bezit van een bachelor of master. In landen als Finland (43%) en Canada (55%) heeft respectievelijk 20-40% een "Associate Degree". Het is de vraag in hoeverre je dat kan meetellen als volwaardig hoogopgeleiden.

Tevens is er nog altijd ongetapt potentieel, uiteraard. Er zijn bijvoorbeeld immigranten die door hun taalachterstand qua schoolprestaties achterblijven bij wat je met hun intelligentie zou mogen verwachten.
Heb je het OESO rapport wel gelezen? Ze hebben al jaren kritiek op het Nederlandse onderwijssysteem dat sociale mobiliteit fnuikt. Dat heeft niets te maken met dat het Flynn effect is uitgeput.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_166590599
Of er is in het geheim een cordon sanitaire uitgeroepen of ik lul langs jullie heen. Of ik heb teveel wijn op en te weinig gegeten. Hoe dan ook, ik ben van mening dat jullie je teveel en te lang op de oppervlakte bevinden. Een boor in de grond; waar willen we eigenlijk heen?
  vrijdag 11 november 2016 @ 21:11:19 #196
323876 michaelmoore
pi_166590775
de blanke arbeider, erg rare titel

wie ben jij dan ?? sukkel

leeft van een uitkering neem ik aan
pi_166590809
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:11 schreef michaelmoore het volgende:
de blanke arbeider, erg rare titel

wie ben jij dan ?? sukkel

leeft van een uitkering neem ik aan
Knulletje van 20 jaar die praat over "de blanke arbeider"

Daar gaat het al mis inderdaad, zo jong en al zo elitair bezig.
  vrijdag 11 november 2016 @ 21:16:38 #198
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_166590939
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:56 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Dat is nu trouwens weer heel actueel: hogere exameneisen voor havo/vwo, instellingscollegegeld voor als je na een HBO-opleiding naar het WO wilt etc.

Allemaal uit de koker van de neolibs en neocons vanuit het telkens weer herhaalde sentiment (want een feit is het niet!) dat het niveau van het onderwijs van nu lager zou zijn dan vroeger, "want tegenwoordig gaat iedereen naar het havo/vwo cq. hbo/wo" (Alsof die twee dingen automatisch gecorreleerd zouden zijn. Dat is niet zo).
In het 2016 rapport zegt de OESO nadrukkelijk "the country needs to work on making it easier for school students to progress to higher education."

Nederland heeft juist een onderbenut potentieel.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_166591016
Onbenut potentieel waartoe? Wie/wat moeten de onbenutte mensen zijn/worden en voor wie/wat?
pi_166591024
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nederland heeft juist een onderbenut potentieel.
Onderbenut potentieel; ook slecht voor de economie.

Net als armoede en minder optimale / efficiënte gezondheidszorg bijvoorbeeld.

Jammer dat de economie vaak zo kortzichtig wordt benaderd.

Niet dat Trump daar iets aan gaat doen overigens (terug ontopic :) ).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')