abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166585552
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 14:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hoezo wijst de praktijk uit dat het niet mogelijk is...

Onzin. Kijk verder dan de Nederlandse grenzen en de Angelsaksische blikvernauwing.
Geef eens een voorbeeld van een plek waar het wel slaagt? Ik ben er de afgelopen jaren van overtuigd geraakt dat sommige culturen onverenigbaar zijn. En alle culturen hoeven ook niet verenigd te zijn, wat mij betreft.
  vrijdag 11 november 2016 @ 18:01:10 #103
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_166586665
quote:
Ik kwam niet verder dan de naam van de schrijver.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_166586681
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ok?
  vrijdag 11 november 2016 @ 18:04:58 #105
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_166586718
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:02 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ok?
Oh, sorry. Ik dacht dat ik in het café zat :@
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_166586733
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Oh, sorry. Ik dacht dat ik in het café zat :@
Geeft niet, ik dacht ik draag ook wat bij maar :'(
  vrijdag 11 november 2016 @ 18:21:10 #107
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_166586964
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 november 2016 11:35 schreef GSbrder het volgende:
Zouden we mensen compenseren omdat ze tot een verkeerde sociaal-economische groep behoren, dan hou je die groep in stand.
Dan hou je mensen in strand, in leven ja. Jij wilt ze laten verhongeren.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_166587054
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

:D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_166587145
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:56 schreef deelnemer het volgende:
Wat is eigen aan rechts?

Ze hebben veel last van angst:
- de angst om iets te verliezen.
- de angst dat anderen misbruik van ze maken.
- de angst om niet voor vol aangezien te worden.

Wat doen ze als ze zich bedreigd voelen?

Ze blazen zichzelf op (als een pauw) en creeren zo de angst in anderen:
- pas maar op Chinezen de VS is nu al in paniek
- pas maar op werklozen, rechtse mensen hebben daar alleen negatieve verklaringen voor, en dan verdien je straf
- commercie, lever ons aub de voorschriften en uiterlijkheden om veel te lijken.

Wees niet bang en de problemen lossen zich veel makkelijker op !!!
De angsten zijn gegrond en de analyse van de reactie is niet helemaal kloppend. Ik denk dat een groot deel van de Trump-stemmers bijvoorbeeld niet per se economisch rechts zijn, en in zekere mate zelfs negatief staan tegenover het ultra-kapitalistische/neo-liberale model. Althans, de versie in de globaliserende/automatiserende markt. Ik vind ze nog veel te optimistisch. Met al hun gegronde angsten overgeleverd worden aan een man als Trump... Het zou voor mij reden zijn voor paniekmodus.
pi_166587433
een verklaring en een oplossing(?)

Simpel, de centrumpartijen moeten stoppen met de bedrijven en het grootkapitaal verdienen, alle neoliberalen uit de partij schoppen, luisteren naar alle lagen van de bevolking met een gelijke representatie per laag in verhouding tot het aandeel van de laag en het volk dienen.

De nadere uitwerking is veel groter en omslachtier maar dit zijn de principes.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_166587575
quote:
Dat gaf die AD-medewerker bij Pauw 2 dagen geledne ook aan. Hij had een oproep geplaatt, tientaallen mensen reageerden en de meeste van hen deden dat op een hele fatsoenlijke en goed onderbouwde manier. Bij GeenStijl hadden ze hier ook over bericht, het typische profiel van de PVV-stemmers is dat het modale burgers zijn die een HBO- of WO-diploma hebben.
Waarom bestaat er dan het beeld dat het tokkies zijn? Mijn speculatie:
- demonisering door het establishment, dit zag je al bij Melkert vs. Fortuyn en dat zie je steeds
- de meeste PVV-stemmers (ook volgens di AD-medewerker) durven er niet voor uit te komen dat ze op de PVV stemmen omdat ze dan "hun vrienden, werk etc. verliezen".
#NoDAPL
  vrijdag 11 november 2016 @ 19:04:37 #112
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_166587673
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan hou je mensen in strand, in leven ja. Jij wilt ze laten verhongeren.
Zeker niet. Ik wil ze als individu beschouwen, in plaats van slachtoffer omdat ze tot een groep behoren.
Ik pleit hier niet voor het afschaffen van een sociaal vangnet.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_166587692
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat gaf die AD-medewerker bij Pauw 2 dagen geledne ook aan. Hij had een oproep geplaatt, tientaallen mensen reageerden en de meeste van hen deden dat op een hele fatsoenlijke en goed onderbouwde manier. Bij GeenStijl hadden ze hier ook over bericht, het typische profiel van de PVV-stemmers is dat het modale burgers zijn die een HBO- of WO-diploma hebben.
- demonisering door het establishment, dit zag je al bij Melkert vs. Fortuyn en dat zie je steeds
- de meeste PVV-stemmers (ook volgens di AD-medewerker) durven er niet voor uit te komen dat ze op de PVV stemmen omdat ze dan "hun vrienden, werk etc. verliezen".
Wierd Duk, is dat, die medewerker van AD? ;).
Hierboven had ik het al even over hem.
I´m back.
pi_166587712
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
een verklaring en een oplossing(?)

Simpel, de centrumpartijen moeten stoppen met de bedrijven en het grootkapitaal verdienen, alle neoliberalen uit de partij schoppen, luisteren naar alle lagen van de bevolking met een gelijke representatie per laag in verhouding tot het aandeel van de laag en het volk dienen.

De nadere uitwerking is veel groter en omslachtier maar dit zijn de principes.
Je kunt het ook beschouwen als de opstand van het precariaat. Precariaat term gemunt door socioloog Guy standing. https://nl.wikipedia.org/wiki/Precariaat
Ik heb in een ander topic al eens uitvoerige het eea over hem uitgelegd.
I´m back.
pi_166587782
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wierd Duk, is dat, die medewerker van AD? ;).
Hierboven had ik het al even over hem.
Volgens mij wel, ik ben slecht met namen. ;)
#NoDAPL
pi_166587807
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:33 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

De angsten zijn gegrond en de analyse van de reactie is niet helemaal kloppend. Ik denk dat een groot deel van de Trump-stemmers bijvoorbeeld niet per se economisch rechts zijn, en in zekere mate zelfs negatief staan tegenover het ultra-kapitalistische/neo-liberale model. Althans, de versie in de globaliserende/automatiserende markt. Ik vind ze nog veel te optimistisch. Met al hun gegronde angsten overgeleverd worden aan een man als Trump... Het zou voor mij reden zijn voor paniekmodus.
Het was een algemene post, geen analyse van de verkiezingsuitslag in de VS.
The view from nowhere.
pi_166587819
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 14:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Links zal zeker weggevaagd worden als links doorgaat met er niet in slaagt linkse keuzes te maken. Een arbeider die drie banen nodig heeft om rond te komen zit niet te wachten op een derde toilet, ongeacht of hij zelf transgender is.

In Nederland was het juist rechts dat de kant van de homo's koos in het conflict met de islam en koos links praktisch gezien voor de islam. Hetzelfde qua vrouwenemancipatie. Sowieso heb je linkse en rechtse vrouwenemancipatie, vrouwenemancipatie zodat er twee mensen moeten werken om één kost te winnen en de opbrengst in een belastingparadijs verdwijnt zou ik rechts noemen. Is het homohuwelijk eigenlijk wel zo links, uiteindelijk leidt dat er toe dat welgestelde stelletjes vinden dat ze recht hebben op een kind, gewoon omdat ze het willen en ze de vioolles en de tennisvereniging kunnen betalen, en dat dan dus mogen kopen.

Massa-immigratie komt van rechts, en blijft van rechts komen. Antiracisme is links, maar dat is heel wat anders dan verzet tegen immigratie die de lonen moet drukken en verzet tegen de islam zoals links zich tegen elke religie moet verzetten die zijn macht wil uitbreiden.

Hillary Clinton werkt voor Wall Street, voert oorlog voor het MIC, steunt massa-immigratie, de war on drugs die voor meer negerslaven zorgt dan de VOC, steunt militarisering van een racistische en gewelddadige politie, steunt de inzet van anti-terrorismewetgeving tegen linkse demonstranten, is voor fracking, luistert iedereen af, en steunde het afschaffen van de wet die de kredietcrisis zou hebben voorkomen. Als dat de hoop van links is dan is links zeker ten dode opgeschreven.
Die vermeende dichotomie tussen LGBT's/vrouwen en moslims is om te beginnen al vals, en een verzinsel van rechts. Het is puur een truc bedoeld om (nog meer) een "Us" vs. "Them" te creeren en dus verdeeldheid te zaaien.
Homofobie drijft vooral op machoculturen en patriarchale machtsstructuren, religie is slechts van secundair belang. Het is weliswaar zo dat relatief veel Turks/Marokkaanse jongens deel uitmaken van een machocultuur, maar dat is voor veel witte Nederlanders niet anders. Uit onderzoeken in Nederland (bijv. van een socioloog als Laurens Buijs) blijkt juist dat geweld tegen LGBT's vooral van witte mannen komt die dat als een bedreiging zien van hun hegemonische masculiniteit.
Rechts koos voor verdeeldheid zaaien, links koos voor een (poging tot een) inclusieve samenleving.

Verder heb je wel een goed punt. Het huwelijk is vooral een patriarchisch, bourgeoise instituut, dat eigenlijk afgeschaft zou moeten worden, en daarom vind ik het homohuwelijk ook onzin: Wat voor zin heeft het om LGBT'ers geforceerd door zo'n heteronormatieve mal heen te persen? Het probleem is echter dat, vooral in de VS, je meer rechten hebt als getrouwde dan als alleenstaande (bijv. op het gebied van belasting), dus wat dat betreft is het goed dat nu ook LGBT-stellen die rechten hebben.

En kinderen worden in de neoliberale samenleving inderdaad als commodity beschouwd, maar dat is bij heteroseksuele stellen niet anders. Dat is al helemaal zo in de VS, samen met Somalie het enige land ter wereld wat het VN verdrag voor de rechten van het kind niet geratificeerd heeft. In de VS mag je als ouder praktisch doen met je kind wat je maar wilt: slaan met een houten plank of zweep (mag de leraar ook op school in de meeste staten), een naam geven als Adolf Hitler, van een geaccrediteerde schoolopleiding onthouden, met echte wapens laten schieten, (body) shamen vanwege kledingkeuze of seksuele voorkeur etc. etc.
De VS is een heel masculiene cultuur, waarin ook in de wetgeving het principe terug te zien is dat de man de baas is over zijn vrouw en kinderen. Dat is niet los te zien van de kapitalistische economie.

Misschien stemt de boze witte arbeider daarom wel op Trump. Hoewel de witte arbeider geen macht (meer) heeft in het "publieke domein", heeft hij nog wel macht in het "private domein", d.w.z. de macht over zijn gezin. En die wil hij niet kwijt.
pi_166587904
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Volgens mij wel, ik ben slecht met namen. ;)
Ja, dat is Wierd, die zegt ook precies hetzelfde. Gevolg van het neoliberalisme, waar je dus de opkomst van een geheel nieuwe klasse kunt koppelen in het westen. In principe is die klasse gevaarlijk voor de gevestigde orde. Bij een echte opstand van deze klasse neigen de gevolgen wel naar fascisme. De gevestigde orde heeft alleen nog niet door dat de manier waarop zij geglobaliseerde wereldwijde orde nastreven het ontstaan van dit precariaat in de hand werkt. Ze hebben geen idee zelfs. Nog steeds niet.
I´m back.
pi_166587926
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:11 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Het was een algemene post, geen analyse van de verkiezingsuitslag in de VS.
Daarom voegde ik toe 'bijvoorbeeld'. Ik ging er vanuit dat jouw analyse van rechts een gegeneraliseerde interpretatie is van 'rechts' in westerse staten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2016 19:17:38 ]
pi_166587942
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat is Wierd, die zegt ook precies hetzelfde. Gevolg van het neoliberalisme, waar je dus de opkomst van een geheel nieuwe klasse kunt koppelen in het westen. In principe is die klasse gevaarlijk voor de gevestigde orde. Bij een echte opstand van deze klasse neigen de gevolgen wel naar fascisme. De gevestigde orde heeft alleen nog niet door dat de manier waarop zij geglobaliseerde wereldwijde orde nastreven het ontstaan van dit precariaat in de hand werkt. Ze hebben geen idee zelfs. Nog steeds niet.
Hier zijn we er ook op ingegaan.
POL / Neoliberalisme, wat houdt het in? #8
Vanuit alle hoeken hoor je hetzelfde geluid, ook bijvoorbeeld bij RT, TYT, Democracy Now en zelfs hier in Nederland. Ik raad jou trouwens aan om naar de documentaire van Tegenlicht over Sanders te kijken, het is een prachtige, hoopvolle, inspirerende en leerzame documentaire.
#NoDAPL
pi_166588039
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hier zijn we er ook op ingegaan.
POL / Neoliberalisme, wat houdt het in? #8
Vanuit alle hoeken hoor je hetzelfde geluid, ook bijvoorbeeld bij RT, TYT, Democracy Now en zelfs hier in Nederland. Ik raad jou trouwens aan om naar de documentaire van Tegenlicht over Sanders te kijken, het is een prachtige, hoopvolle, inspirerende en leerzame documentaire.
Heb je een linkje?
Overigens is het een gemiste kans voor de Democraten om al hun geld op Clinton te zetten idd. Vanaf het prille begin zag ik Sanders als my guy, helaas is het er door gekonkel door het establishment van de Democratische partij niet van gekomen...
I´m back.
pi_166588167
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:12 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Die vermeende dichotomie tussen LGBT's/vrouwen en moslims is om te beginnen al vals, en een verzinsel van rechts. Het is puur een truc bedoeld om (nog meer) een "Us" vs. "Them" te creeren en dus verdeeldheid te zaaien.
Homofobie drijft vooral op machoculturen en patriarchale machtsstructuren, religie is slechts van secundair belang. Het is weliswaar zo dat relatief veel Turks/Marokkaanse jongens deel uitmaken van een machocultuur, maar dat is voor veel witte Nederlanders niet anders. Uit onderzoeken in Nederland (bijv. van een socioloog als Laurens Buijs) blijkt juist dat geweld tegen LGBT's vooral van witte mannen komt die dat als een bedreiging zien van hun hegemonische masculiniteit.
Rechts koos voor verdeeldheid zaaien, links koos voor een (poging tot een) inclusieve samenleving.

Verder heb je wel een goed punt. Het huwelijk is vooral een patriarchisch, bourgeoise instituut, dat eigenlijk afgeschaft zou moeten worden, en daarom vind ik het homohuwelijk ook onzin: Wat voor zin heeft het om LGBT'ers geforceerd door zo'n heteronormatieve mal heen te persen? Het probleem is echter dat, vooral in de VS, je meer rechten hebt als getrouwde dan als alleenstaande (bijv. op het gebied van belasting), dus wat dat betreft is het goed dat nu ook LGBT-stellen die rechten hebben.

En kinderen worden in de neoliberale samenleving inderdaad als commodity beschouwd, maar dat is bij heteroseksuele stellen niet anders. Dat is al helemaal zo in de VS, samen met Somalie het enige land ter wereld wat het VN verdrag voor de rechten van het kind niet geratificeerd heeft. In de VS mag je als ouder praktisch doen met je kind wat je maar wilt: slaan met een houten plank of zweep (mag de leraar ook op school in de meeste staten), een naam geven als Adolf Hitler, van een geaccrediteerde schoolopleiding onthouden, met echte wapens laten schieten, (body) shamen vanwege kledingkeuze of seksuele voorkeur etc. etc.
De VS is een heel masculiene cultuur, waarin ook in de wetgeving het principe terug te zien is dat de man de baas is over zijn vrouw en kinderen. Dat is niet los te zien van de kapitalistische economie.

Misschien stemt de boze witte arbeider daarom wel op Trump. Hoewel de witte arbeider geen macht (meer) heeft in het "publieke domein", heeft hij nog wel macht in het "private domein", d.w.z. de macht over zijn gezin. En die wil hij niet kwijt.
De afbraak van het (klassieke) gezin is de facto afbraak van de homogene en gestructureerde maatschappij. Dat beseffende kan ik antwoord geven op jouw vraag; '' Wat voor zin heeft het om LGBT'ers geforceerd door zo'n heteronormatieve mal heen te persen?''. Het antwoord is namelijk dat de waarde van het huwelijk (en de bijbehorende klassieke gezinswaarde) teniet gedaan wordt door het open te stellen voor LGBT'ers. Het valt m.a.w. in lijn met de (door wie dan ook gegeven) projectie dat zij die voor de immigratie van moslims zijn ook (pro) LGBTE'ers (kunnen) zijn. Als je er in gelooft dat 'rechts' verzinsels de wereld in werpt met achterliggende machtsmotieven dan kun je er ook zeker wel in geloven dat 'links' (of eigenlijk; cultureel-marxisten) verwarring (met als gevolg; liefde vanuit de LGTB jegens de islam) de wereld in helpt en zodoende onheilige allianties creëert in het spel van verdeel en heers.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2016 19:30:27 ]
pi_166588200
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik krijg meer het idee wat mensen het leuk vinden om politiek incorrect te zijn. Omdat het kan. Omdat het hoort. En dan huilen als ze zelf slachtoffer voelen.
pi_166588231
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Heb je een linkje?
Overigens is het een gemiste kans voor de Democraten om al hun geld op Clinton te zetten idd. Vanaf het prille begin zag ik Sanders als my guy, helaas is het er door gekonkel door het establishment van de Democratische partij niet van gekomen...
Een linkje zou ik het niet noemen, klik maar op citeer. ;)

http://www.npo.nl/vpro-te(...)%2C%22max%22%3A20%7D

Hmmm, ik vraag me af of dat ik een hogere resolutie zou kunnen regelen door wat met die link te spelen. ;)
#NoDAPL
  vrijdag 11 november 2016 @ 19:31:07 #125
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_166588255
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:29 schreef skrn het volgende:

[..]

Ik krijg meer het idee wat mensen het leuk vinden om politiek incorrect te zijn. Omdat het kan. Omdat het hoort. En dan huilen als ze zelf slachtoffer voelen.
politiek correct zijn is NIET zeggen wat je voelt of denkt

politiek vrij denken vereist MOED
politiek correct praten kan zonder na te denken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')