abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166536214

Actuele stand in Kiesmannen:

Trump: 289 kiesmannen
Clinton: 218 kiesmannen

(270 kiesmannen nodig om te winnen)

Staten per kandidaat

quote:

Trump: nu is het tijd voor Amerika om wonden te helen

Donald Trump heeft de Amerikaanse verkiezingen gewonnen. Om 08.30 uur werd bekend dat de Republikein tegen alle verwachtingen in de staat Wisconsin heeft binnengehaald. Daarmee heeft hij 276 kiesmannen, zes meer dan de benodigde 270.

Clinton heeft met Trump gebeld om haar verlies toe te geven. Kort daarna kwam Trump met zijn gezin het podium oplopen in het Hilton Hotel in Manhattan waar de Republikeinen de uitslagen afwachtten.

Trump sloeg meteen een verzoenende toon aan en bedankte Clinton voor haar inzet voor het land en de felle campagne van de afgelopen maanden.

"Nu is het tijd om de wonden van de verdeeldheid te helen", zei Trump. "Tegen alle Democraten, Republikeinen en onafhankelijken zeg ik: laten we samenkomen als één verenigd volk. Ik beloof dat ik een president zal zijn voor iedere Amerikaan. Dat is heel belangrijk voor me."

Trump: nu is het tijd voor Amerika om wonden te helen Video afspelen 01:06
Trump richtte zich ook kort op het buitenland in zijn toespraak. "Ik wil de wereldgemeenschap zeggen: we zullen Amerika's belang altijd voorop stellen, maar we willen eerlijk met iedereen omgaan. Elk volk, elk land. We zoeken naar wat ons bindt, geen vijandschap. Partnerschap, geen conflict."

Verder bedankte Trump de mensen die altijd in hem hebben geloofd, zoals zijn familie en politici als Rudy Giuliani en Chris Christie. Trump zei dat zijn gooi naar het presidentschap geen campagne was, maar het begin van een beweging. "De vergeten mannen en vrouwen zullen niet meer vergeten worden."

Hij verliet het podium met het Rolling Stones-nummer You can't always get what you want.
Volg alle ontwikkelingen, uitslagen en reacties in ons liveblog. De uitslagen per staat kun je hier live volgen.

Onverwacht

De toespraak van Trump kwam na een ongekend spannende kiesnacht, waarin Trump steeds meer belangrijke swing states binnenhaalde: eerst Ohio, toen Florida, daarna North Carolina en Iowa. Clintons winst in Virginia en Colorado gaven haar aanhangers hoop, maar het verlies van Pennsylvania om 07.37 uur kon ze niet meer te boven komen.

Vlak voordat de verkiezingsuitslag bekend werd gemaakt stuurde de campagneleider van Clinton aanhangers die in Manhattan de uitslag afwachtten naar huis. "Vanavond hebben we niets meer te zeggen", zei John Podesta tegen de menigte. "Ga allemaal naar huis, ga slapen. Morgen hebben we meer nieuws."

Kort daarna kwam het nieuws dat Clinton had verloren. Zij heeft zich nog niet laten zien sinds dat nieuws bekend werd.
ZIE OOK
Fok Live Presidentsverkiezingen
POL-topicreeks Amerika Kiest Livetopic
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_166536221

TRUMPED
#superniger2020
pi_166536223
Van de nos liveblog

Intens verdeeld
Donald Trump heeft zijn verkiezing tot president vooral te danken aan het stemgedrag van blanke Amerikanen. Dat valt op te maken uit grote verkiezingsonderzoeken als Edison Research en Reuters/Ipsos Election Day. Uit de onderzoeken komt het het beeld naar voren van een intens verdeeld land.
pi_166536248
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:40 schreef Yasmin23 het volgende:
Van de nos liveblog

Intens verdeeld
Donald Trump heeft zijn verkiezing tot president vooral te danken aan het stemgedrag van blanke Amerikanen. Dat valt op te maken uit grote verkiezingsonderzoeken als Edison Research en Reuters/Ipsos Election Day. Uit de onderzoeken komt het het beeld naar voren van een intens verdeeld land.
Uneducated white america. _O_
#superniger2020
pi_166536258
Make 'Murica Great Again!
pi_166536259
quote:
Uit de onderzoeken komt het het beeld naar voren van een intens verdeeld land.
Je verwacht 't niet.
Ja doei.
pi_166536279
Clinton haalt meer stemmen dan Trump...

2000 all over again :P
pi_166536290
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:44 schreef Frutsel het volgende:
Clinton haalt meer stemmen dan Trump...

2000 all over again :P
Mooi systeem hè? O+
Ja doei.
pi_166536306
quote:
Van de nos liveblog

Intens verdeeld
In de VS heb je 2 grote partijen en een paar splinters.
In Nederland heb je 13 splinterpartijen met talloze afscheidingen.
Dus hoe verdeeld is Nederland?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_166536332
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:45 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Misschien bedoelen ze blank en niet blank?
pi_166536339
Het zal mij niet verbazen als het woord 'deplorables' voor Clinton een zeer averechtse uitwerking heeft gehad. In veel Amerikaanse gezinnen wonen democraten en republikeinen samen onder één dak. Als dan ineens je naaste voor 'deplorable' wordt uitgemaakt zal dat ongetwijfeld kwaad bloed gezet hebben.
Het is een vermoeden maar de reden van Clinton's verlies zal ongetwijfeld nog tot in de treure uitgezocht worden. Maar het zou mij niet verbazen als dit een factor was.
pi_166536357
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:45 schreef Oud_student het volgende:

[..]

De 2 partijen staan keihard tegenover elkaar, terwijl tussen de Nederlandse partijen over het algemeen meer samenwerking mogelijk is.

Daarnaast heeft het aantal partijen niet veel te maken met de verdeeldheid van een land. Dat heeft meer met de opbouw van de overheidsstructuur te maken.
pi_166536366
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:43 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Je verwacht 't niet.
Birds of a feather flock together. Vanzelfsprekend. Opposites attract. Ook vanzelfsprekend. Maar wacht, beide uitspraken kunnen niet tegelijkertijd waar zijn. Dat moet getoetst worden. Uit onderzoek blijkt dat birds of a feather flock together. Reactie op het onderzoek: zonde van het geld want vanzelfsprekend.

o|O
  woensdag 9 november 2016 @ 14:49:12 #14
460156 Anthonie24
ben een aardige jongen...
pi_166536386
dat dit kan. |:( echt onbegrijpelijk.
...maar niet heus HAAAAAAA! _O-
pi_166536392
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:46 schreef Yasmin23 het volgende:
Misschien bedoelen ze blank en niet blank?
Dat is in Nederland ook behoorlijk verdeeld.
Landen met relatieve rust zijn monocultureel zoals Japan (dat dit jaar maarliefst 11 asielzoekers opnam)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_166536406
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:49 schreef Anthonie24 het volgende:
Komt goed. Hij is geen Nero.
pi_166536412
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:46 schreef Dutchguy het volgende:
Het zal mij niet verbazen als het woord 'deplorables' voor Clinton een zeer averechtse uitwerking heeft gehad. In veel Amerikaanse gezinnen wonen democraten en republikeinen samen onder één dak. Als dan ineens je naaste voor 'deplorable' wordt uitgemaakt zal dat ongetwijfeld kwaad bloed gezet hebben.
Het is een vermoeden maar de reden van Clinton's verlies zal ongetwijfeld nog tot in de treure uitgezocht worden. Maar het zou mij niet verbazen als dit een factor was.
Clinton zelf was natuurlijk ook gewoon een grote factor. Het was een verkiezing zonder winnaars voor velen, met het veelgebruikte argument "Clinton is de minst erge, dus stem ik daar maar op". Met diezelfde gedachte zullen veel andere zwevers gedacht hebben 'fuck it, als we naar de klote gaan, dan maar goed ook', ofzo, of die Trump het voordeel van de twijfel gaven dat zijn grote mond kleiner zou worden bij wist, wat in de acceptance speech meteen te zien was.
Ja doei.
pi_166536413
quote:
Beste is gewoon dat je het accepteert.

TRUMP TRUMP *O*
pi_166536419
quote:
Ga je nu in ieder topic huilen? Zo ja, dan lees ik dat graag, want dan trek ik nog even een zak popcorn open om mijn vingers af te likken bij de smaak van jouw zoute tranen. >:)
pi_166536433
quote:
10s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:50 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Ga je nu in ieder topic huilen? Zo ja, dan lees ik dat graag, want dan trek ik nog even een zak popcorn open om mijn vingers af te likken bij de smaak van jouw zoute tranen. >:)
:D
  woensdag 9 november 2016 @ 14:52:30 #21
460156 Anthonie24
pi_166536451
quote:
10s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:50 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Beste is gewoon dat je het accepteert.

TRUMP TRUMP *O*
het heeft even tijd nodig.
pi_166536465
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:50 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Clinton zelf was natuurlijk ook gewoon een grote factor. Het was een verkiezing zonder winnaars voor velen, met het veelgebruikte argument "Clinton is de minst erge, dus stem ik daar maar op". Met diezelfde gedachte zullen veel andere zwevers gedacht hebben 'fuck it, als we naar de klote gaan, dan maar goed ook', ofzo, of die Trump het voordeel van de twijfel gaven dat zijn grote mond kleiner zou worden bij wist, wat in de acceptance speech meteen te zien was.
Zeker.

Het is interessant om uiteindelijk te weten te komen waardoor Clinton verloor. Ook al ben ik bang dat de uitkomsten hiervan ook weer door de media ingekleurd zullen worden.
  Moderator woensdag 9 november 2016 @ 14:53:16 #23
8781 crew  Frutsel
pi_166536466
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:44 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Mooi systeem hè? O+
Rigged :{w
pi_166536468
quote:

[..]

_O-

We treffen het wel dit jaar met het Oekraïne referendum, de Brexit en nu dit. Aan zout geen tekort *O*
  woensdag 9 november 2016 @ 14:56:00 #25
460156 Anthonie24
pi_166536513
quote:

[..]

gast wat lul je. nu eet je nog lekker een bakje popcorn met lekkere warme choco erbij. maar misschien dat je over een jaartje of ..........1 of 2 misschien wel aan de frontline staat omdat de 3e wereld oorlog uitgebroken is.

jij denkt nu misschien van....ach dat gebeurd heus niet. :') maar ik zeg je dat deze beste meneer Trump niet goed is voor de wereld vrede.
pi_166536516
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:53 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Zeker.

Het is interessant om uiteindelijk te weten te komen waardoor Clinton verloor. Ook al ben ik bang dat de uitkomsten hiervan ook weer door de media ingekleurd zullen worden.
De hele media was dan ook een gigantische farce en heeft zich van de slechtste kant laten zien, overal ter wereld, niet alleen in de VS, met de gekleurde verslaggeving. Kijk, ik zou zelf ook 'democrats' stemmen bij keuze uit deze twee, en 'van armoe maar op Clinton' (ookal gunde ik haar echt die 'eerste vrouwelijke president'-achievement niet), maar ben op een gegeven moment maar gewoon gestopt met lezen/volgen van de media, want de tering hè.... Ergens een kleine hoop dat de media hiervan leren, maar dat zal ook wel ijdele hoop zijn.

Edit ter verduidelijking: Zelf zou ik groen stemmen, maar als de keus Hillary of Trump was, dan liever Hillary.

[ Bericht 6% gewijzigd door motorbloempje op 09-11-2016 15:34:00 ]
Ja doei.
  woensdag 9 november 2016 @ 14:56:36 #27
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_166536525
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:56 schreef Anthonie24 het volgende:

[..]

gast wat lul je. nu eet je nog lekker een bakje popcorn met lekkere warme choco erbij. maar misschien dat je over een jaartje of ..........1 of 2 misschien wel aan de frontline staat omdat de 3e wereld oorlog uitgebroken is.

jij denkt nu misschien van....ach dat gebeurd heus niet. :') maar ik zeg je dat deze beste meneer Trump niet goed is voor de wereld vrede.
_O- _O- bedankt voor het lachen
Rock you in your face and stab your brain with your nosebone
pi_166536531
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:53 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

_O-

We treffen het wel dit jaar met het Oekraïne referendum, de Brexit en nu dit. Aan zout geen tekort *O*
Het gaat lekker inderdaad :7
Volgend jaar de verkiezingen in Nederland, Duitsland en Frankrijk en het feest is compleet.
  Moderator woensdag 9 november 2016 @ 14:57:14 #29
8781 crew  Frutsel
pi_166536539
quote:

[..]

Clinton heeft te weinig ingespeeld op de gevoelens die heersten bij de Sanders kiezers. Er waren genoeg sentimenten aanwezig en kiezers die ze op dat moment over de streep had moeten trekken. Dat lukte nooit omdat ze er gewoon te weinig aandacht heeft geschonken misschien...

Het gevoel dat Clinton corrupt en van de oude stempel is werkte al niet in haar voordeel en werd door de FBI nog eens verder aangewakkerd.

Too little too late
pi_166536558
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:57 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Clinton heeft te weinig ingespeeld op de gevoelens die heersten bij de Sanders kiezers. Er waren genoeg sentimenten aanwezig en kiezers die ze op dat moment over de streep had moeten trekken. Dat lukte nooit omdat ze er gewoon te weinig aandacht heeft geschonken misschien...

Het gevoel dat Clinton corrupt en van de oude stempel is werkte al niet in haar voordeel en werd door de FBI nog eens verder aangewakkerd.

Too little too late
Yup, denk dat we de Burn hadden 'gefeeld' als hij de kandidaat was geworden, maar hey, we zullen het nooit weten...
Ja doei.
pi_166536583
quote:

[..]

Als je je had ingelezen wist je dat juist Clinton niet goed is voor de wereldvrede.
pi_166536602
Trumps plannen:

Werkgelegenheid

Donald Trump wil banen creëren. In zijn overwinningsspeech zegt hij dat Amerika weer moet gaan bouwen; wegen, woningen, scholen en ziekenhuizen. En dat levert veel werk op, zo hoopt Trump.

Ook wil hij een einde maken aan vrijhandelsverdragen die naar zijn zeggen veel werkgelegenheid naar het buitenland laat glippen. Zo wil hij banen uit China, Mexico, Japan en Vietnam terug naar Amerika halen. Amerikaanse bedrijven moeten gaan profiteren van belastingverlaging. ook dat zou werkgelegenheid moeten opleveren.

Belastingen

Niet alleen de bedrijven, ook rijke Amerikanen gaan profiteren van belastingverlaging. De rijkste Amerikanen zouden bijna zeven procent minder belasting gaan betalen.

Inkomen

Voor de armsten wil Trump het minimumloon van 7,25 dollar per uur verhogen. Een precies bedrag is niet bekend gemaakt, maar Trump zou mikken op een loon van 10 dollar per uur. Ook zouden vrouwen meer moeten gaan verdienen.
NOSop3 sprak vier Amerika-deskundigen. Zij leggen uit wat de Amerikaanse keuze voor Trump betekent.
Immigratie inperken

Donald Trump wil iets doen tegen de ruim elf miljoen illegale immigranten in de VS. Zo wil hij een muur bouwen tussen Mexico en de VS, om een einde te maken aan de stroom illegale migranten. Maar ook asielzoekers uit landen als Syrië en de Libië komen, het land niet meer in. Trump wil een ideologische test afnemen, om nieuwkomers te laten bewijzen dat ze echt van Amerika houden.

Gezondheidszorg

Tijdens de campagne heeft Trump zich fel geuit tegen Obamacare. De zorgverzekering is omstreden omdat hij de overheid veel belastinggeld kost. Volgens Trump veroorzaakt het systeem minder concurrentie op de zorgmarkt en minder keuze. Hij zal daarom inzetten op een veel soberder systeem.

Milieu

Trump heeft eerder aangegeven dat hij het klimaatverdrag wil opzeggen. Volgens deskundigen kan dat, maar pas drie jaar na ratificatie en dat is net gebeurd.

Internationale politiek

Trump zal zich meer op de VS gaan richten en minder op de wereld. We gaan alleen samenwerken met landen waar we het goed mee kunnen vinden", zei hij in zijn overwinningstoespraak. Trump heeft weinig op met Europa en wil juist een goede relatie opbouwen met president Poetin van Rusland.

http://nos.nl/artikel/214(...)trump-gaan-doen.html
pi_166536622
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:57 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Too little too late
Ik ben juist verbaasd dat Clinton nog zoveel stemmen heeft gekregen na de leaks en de anti Sanders mentaliteit in de DNC.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  woensdag 9 november 2016 @ 15:00:35 #34
460156 Anthonie24
pi_166536629
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:56 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Het gaat lekker inderdaad :7
Volgend jaar de verkiezingen in Nederland, Duitsland en Frankrijk en het feest is compleet.
ik hoop sirri niet dat geert wilders dan president word van nederland want dan val ik echt flauw. ;(
  Moderator woensdag 9 november 2016 @ 15:01:14 #35
8781 crew  Frutsel
pi_166536650
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:59 schreef Yasmin23 het volgende:
Trumps plannen:

Werkgelegenheid

Donald Trump wil banen creëren. In zijn overwinningsspeech zegt hij dat Amerika weer moet gaan bouwen; wegen, woningen, scholen en ziekenhuizen. En dat levert veel werk op, zo hoopt Trump.

Ook wil hij een einde maken aan vrijhandelsverdragen die naar zijn zeggen veel werkgelegenheid naar het buitenland laat glippen. Zo wil hij banen uit China, Mexico, Japan en Vietnam terug naar Amerika halen. Amerikaanse bedrijven moeten gaan profiteren van belastingverlaging. ook dat zou werkgelegenheid moeten opleveren.

Belastingen

Niet alleen de bedrijven, ook rijke Amerikanen gaan profiteren van belastingverlaging. De rijkste Amerikanen zouden bijna zeven procent minder belasting gaan betalen.

Inkomen

Voor de armsten wil Trump het minimumloon van 7,25 dollar per uur verhogen. Een precies bedrag is niet bekend gemaakt, maar Trump zou mikken op een loon van 10 dollar per uur. Ook zouden vrouwen meer moeten gaan verdienen.
NOSop3 sprak vier Amerika-deskundigen. Zij leggen uit wat de Amerikaanse keuze voor Trump betekent.
Immigratie inperken

Donald Trump wil iets doen tegen de ruim elf miljoen illegale immigranten in de VS. Zo wil hij een muur bouwen tussen Mexico en de VS, om een einde te maken aan de stroom illegale migranten. Maar ook asielzoekers uit landen als Syrië en de Libië komen, het land niet meer in. Trump wil een ideologische test afnemen, om nieuwkomers te laten bewijzen dat ze echt van Amerika houden.

Gezondheidszorg

Tijdens de campagne heeft Trump zich fel geuit tegen Obamacare. De zorgverzekering is omstreden omdat hij de overheid veel belastinggeld kost. Volgens Trump veroorzaakt het systeem minder concurrentie op de zorgmarkt en minder keuze. Hij zal daarom inzetten op een veel soberder systeem.

Milieu

Trump heeft eerder aangegeven dat hij het klimaatverdrag wil opzeggen. Volgens deskundigen kan dat, maar pas drie jaar na ratificatie en dat is net gebeurd.

Internationale politiek

Trump zal zich meer op de VS gaan richten en minder op de wereld. We gaan alleen samenwerken met landen waar we het goed mee kunnen vinden", zei hij in zijn overwinningstoespraak. Trump heeft weinig op met Europa en wil juist een goede relatie opbouwen met president Poetin van Rusland.

http://nos.nl/artikel/214(...)trump-gaan-doen.html
Hmmmm Melania past niet in deze plannen lees ik :P
  woensdag 9 november 2016 @ 15:01:23 #36
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_166536655
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:00 schreef Anthonie24 het volgende:

[..]

ik hoop sirri niet dat geert wilders dan president word van nederland want dan val ik echt flauw. ;(
President zelfs.. Jij verwacht dat de monarchie nog ontmanteld wordt?
  woensdag 9 november 2016 @ 15:02:16 #37
460156 Anthonie24
pi_166536678
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:01 schreef MrvanTrapZ het volgende:

[..]

President zelfs.. Jij verwacht dat de monarchie nog ontmanteld wordt?
nou ja.....je snap wat ik bedoel toch..... nederland heeft toch ook zoiets als een president??
  Moderator woensdag 9 november 2016 @ 15:02:24 #38
8781 crew  Frutsel
pi_166536683
CNN twitterde op woensdag 09-11-2016 om 15:00:03 Melania Trump's old school principal has advice for Donald Trump: "She is very wise. He should listen to her more." https://t.co/oakdG7aWIm reageer retweet
Luisteren zal je ! :(
pi_166536696
quote:
Van de nos liveblog

Intens verdeeld
Welnee, inmiddels is al gebleken dat ondanks alle pogingen hem weg te zetten als een racist, een fors deel van de latino's gewoon op hem gestemd hebben, zo heeft hij gewoon New Mexico gewonnen als ik me niet vergis, en dat zegt al genoeg. Ook ondanks alle pogingen hem weg te zetten als een perv die zijn handjes niet kan thuishouden, heeft gewoon een meerderheid van de vrouwen op hem gestemd. Maar de grootste fout die de Dems hebben gemaakt is de staten waarvan ze er blind vanuit gingen die toch wel te winnen, zolas bv Wisconsin, gewoon helemaal geen campaign te voeren, terwijl Trump juist daar als een gek rond heeft lopen rennen om zieltjes te winnen. De Democraten hebben Trump gewoon onderschat, maar met hun arrogante houding jegens hun traditionele aanhang, vooral zich schromelijk overschat. Klassiek geval van jezelf in de voet schieten dus.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_166536699
quote:

[..]

Hij is natuurlijk ook al heel lang een bekende Amerikaan en de laatste 10 jaar een hele grote TV-ster. In die tijd heeft hij heel veel gezegd, en niet met de voorzichtigheid van iemand met een politieke carriere. Dat verdunt zijn uitspraken die hij in de campagne heeft gedaan, terwijl de mensen hem kennen en waarschijnlijk wel een beetje weten wat ze aan hem hebben.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_166536707
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:56 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

De hele media was dan ook een gigantische farce en heeft zich van de slechtste kant laten zien, overal ter wereld, niet alleen in de VS, met de gekleurde verslaggeving. Kijk, ik zou zelf ook 'democrats' stemmen, en 'van armoe maar op Clinton' (ookal gunde ik haar echt die 'eerste vrouwelijke president'-achievement niet), maar ben op een gegeven moment maar gewoon gestopt met lezen/volgen van de media, want de tering hè.... Ergens een kleine hoop dat de media hiervan leren, maar dat zal ook wel ijdele hoop zijn.
Klopt, het was meer dan tenenkrommend. Ik hoop ook dat ze hier lering uit trekken maar ik heb er een hard hoofd in zolang politiek en media veel te close zijn. Dat zie ik niet zomaar veranderen.
  Redactie Frontpage woensdag 9 november 2016 @ 15:05:07 #42
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_166536741
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:59 schreef Yasmin23 het volgende:
Alleen al door dit punt heeft die denk ik al een hoop stemmen mee binnen gehaald.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  woensdag 9 november 2016 @ 15:05:20 #43
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_166536753
quote:
Van de nos liveblog

Intens verdeeld
Wat een ironie, bij de vorige verkiezingen waren er zelfs bij de republikeinen mensen die zeiden dat de partij geen toekomst meer had omdat de blanke stem niet meer volstond voor een overwinning, want die kiezersgroep werd steeds kleiner...
are we infinite or am I alone
pi_166536771
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:02 schreef Anthonie24 het volgende:

[..]

nou ja.....je snap wat ik bedoel toch..... nederland heeft toch ook zoiets als een president??
Een minister president, maar die heeft bij lange na niet zoveel macht als de president in de Verenigde Staten. De minister president wordt natuurlijk ook niet direct door het volk gekozen.
pi_166536781
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:05 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Alleen al door dit punt heeft die denk ik al een hoop stemmen mee binnen gehaald.
Ik vraag me alleen af hoe realistisch dat allemaal is; enerzijds allerlei belastingverlagingen en anderzijds voor heel veel mensen meer geld.
pi_166536818
quote:
7s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik vraag me alleen af hoe realistisch dat allemaal is; enerzijds allerlei belastingverlagingen en anderzijds voor heel veel mensen meer geld.
Gewoon alles wegzuigen uit de bijdrages aan de NAVO bv. Dat werd voor 80% bekostigd door de VS.
pi_166536822
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:05 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Hillary was voor hogere verhogingen. Dus nee, daarom stemmen mensen niet op Trump.
  woensdag 9 november 2016 @ 15:08:20 #48
460156 Anthonie24
pi_166536824
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:05 schreef kipknots het volgende:

[..]

Een minister president, maar die heeft bij lange na niet zoveel macht als de president in de Verenigde Staten. De minister president wordt natuurlijk ook niet direct door het volk gekozen.
aah oke. dus bijv geert wilder zou dan wel minister pesident kunnen worden toch? maar zou geert wilder als minister president van nederland veel schade aan kunnen richten aan nederland zelf?
pi_166536868
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:08 schreef Anthonie24 het volgende:

[..]

aah oke. dus bijv geert wilder zou dan wel minister pesident kunnen worden toch? maar zou geert wilder als minister president van nederland veel schade aan kunnen richten aan nederland zelf?
De handelsbetrekkingen met Islamitische landen zullen er in ieder geval niet beter op worden.
  Redactie Frontpage woensdag 9 november 2016 @ 15:12:21 #50
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_166536924
quote:

[..]

Mja, dat in combinatie van alle productie weer terug naar Amerika halen zorgt voor een prijsverhoging (dus indirecte belastingverhoging) bij producten die mensen kopen.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_166536938
Even een serieuze post.

Ik mag aannemen dat iedereen die hier een grote mond heeft de debatten heeft gekeken. In een debat van anderhalf uur wordt er nog geen vijf minuten aan controversiële uitspraken gedaan, maar dat is alles wat je in de media leest, alsof dat alles is wat er gezegd wordt.

Beide kandidaten hebben elkaar beschuldigd van vriendjes te zijn met Poetin. Dat is niet anders te interpreteren dan modder gooien.

In het laatste debat zijn slechts enkele punten naar voren gekomen:

- Trump is anti-abortus/pro-life; Hilary wil vrouwen de keuze geven;
- Trump wil 10 miljoen illegale Mexicanen deporteren en een 'muur'; Hilary wil 10 miljoen illegalen een generaal pardon geven; Trump vindt dat niet eerlijk voor de mensen die netjes een asielprocedure afwachten;
- Hilary's plan om de economie aan te zwengelen is belastingen verhogen voor inkomens hoger dan 250.000 dollar.
- Hilary wil de vergunningen voor wapens scherper reguleren; Trump wil die regulering niet.
- Trump wil af van het klimaatakkoord; Hilary niet.

Het is merkwaardig dat de nieuwe president zoveel macht toegeschreven wordt. Een president is omringd door een leger van ervaren politici met een eigen wil, eigen belangen en eigen invloed. De wil van de president is niet de wet. Daarom is het belachelijk om in doemscenario's te denken.

Mocht een doemscenario toch werkelijkheid worden, ik kan me voorstellen dat je niet blij wordt van anti-abortus wetgeving, dan kan het volk daar goed van leren. Als alle mormonen, boerenkinkels en andere mensen die graag hun zus, nicht en tante bezwangeren opgescheept worden met de gevolgen van hun daden, dan lijkt het me dat het snel afgelopen is met de eeuwenoude discussie over wel/geen abortus.
pi_166536940
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:12 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Mja, dat in combinatie van alle productie weer terug naar Amerika halen zorgt voor een prijsverhoging (dus indirecte belastingverhoging) bij producten die mensen kopen.
Precies...
pi_166537034
quote:
9s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Precies...
De productie terughalen naar Amerika klinkt alsnog als enorm wensdenken. Het effect zal vooral zijn dat de producten nog steeds in het buitenland gemaakt worden (want ook met een importheffing is er niet te concurreren tegen lage lonen landen) en de producten dus wel duurder worden.
  woensdag 9 november 2016 @ 15:18:50 #54
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_166537077
quote:
2s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:13 schreef Drieklank het volgende:
Even een serieuze post.

Ik mag aannemen dat iedereen die hier een grote mond heeft de debatten heeft gekeken. In een debat van anderhalf uur wordt er nog geen vijf minuten aan controversiële uitspraken gedaan, maar dat is alles wat je in de media leest, alsof dat alles is wat er gezegd wordt.

Beide kandidaten hebben elkaar beschuldigd van vriendjes te zijn met Poetin. Dat is niet anders te interpreteren dan modder gooien.

In het laatste debat zijn slechts enkele punten naar voren gekomen:

- Trump is anti-abortus/pro-life; Hilary wil vrouwen de keuze geven;
- Trump wil 10 miljoen illegale Mexicanen deporteren en een 'muur'; Hilary wil 10 miljoen illegalen een generaal pardon geven; Trump vindt dat niet eerlijk voor de mensen die netjes een asielprocedure afwachten;
- Hilary's plan om de economie aan te zwengelen is belastingen verhogen voor inkomens hoger dan 250.000 dollar.
- Hilary wil de vergunningen voor wapens scherper reguleren; Trump wil die regulering niet.
- Trump wil af van het klimaatakkoord; Hilary niet.

Het is merkwaardig dat de nieuwe president zoveel macht toegeschreven wordt. Een president is omringd door een leger van ervaren politici met een eigen wil, eigen belangen en eigen invloed. De wil van de president is niet de wet. Daarom is het belachelijk om in doemscenario's te denken.

Mocht een doemscenario toch werkelijkheid worden, ik kan me voorstellen dat je niet blij wordt van anti-abortus wetgeving, dan kan het volk daar goed van leren. Als alle mormonen, boerenkinkels en andere mensen die graag hun zus, nicht en tante bezwangeren opgescheept worden met de gevolgen van hun daden, dan lijkt het me dat het snel afgelopen is met de eeuwenoude discussie over wel/geen abortus.
Euhm, als het van de kiezers en politici afhing zou abortus in de meeste staten nog steeds illegaal zijn. Het zijn niet de kiezers of politici, maar 5 rechters van het hooggerechtshof, die het legaal gemaakt hebben.
  woensdag 9 november 2016 @ 15:28:34 #55
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_166537289
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:18 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Euhm, als het van de kiezers en politici afhing zou abortus in de meeste staten nog steeds illegaal zijn. Het zijn niet de kiezers of politici, maar 5 rechters van het hooggerechtshof, die het legaal gemaakt hebben.
Ja, want God heh.
Christenen. Brrrr.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_166537360
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:56 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

De hele media was dan ook een gigantische farce en heeft zich van de slechtste kant laten zien, overal ter wereld, niet alleen in de VS, met de gekleurde verslaggeving. Kijk, ik zou zelf ook 'democrats' stemmen, en 'van armoe maar op Clinton' (ookal gunde ik haar echt die 'eerste vrouwelijke president'-achievement niet), maar ben op een gegeven moment maar gewoon gestopt met lezen/volgen van de media, want de tering hè.... Ergens een kleine hoop dat de media hiervan leren, maar dat zal ook wel ijdele hoop zijn.
Als ik een Amerikaan was geweest had ik waarschijnlijk op Stein of Johnson gestemd, maar hier heb ik zo weinig over die 2 gehoord dat ze me geheel onbekend zijn qua inhoud. Weet dat de een "groen" is en de ander "liberaal", verder weet ik er echt niets van. Maar slechter als Trump en Hilary is bijna niet mogelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door erodome op 09-11-2016 15:38:28 ]
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166537383
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:31 schreef erodome het volgende:

[..]

Als ik een Amerikaan was geweest had ik waarschijnlijk op Stein of Johnson gestemd, maar hier heb ik zo weinig over die 2 gehoord dat ze me geheel onbekend zijn qua inhoud. Weet dat de een "groen" is en de ander liberaar, verder weet ik er echt niets van. Maar slechter als Trump en Hilary is bijna niet mogelijk.
Ja, da's waar, ik had op Stein gestemd, stem hier ook Groen, maar meer als het de keus tussen twee was, wat het voor velen was.
Ja doei.
  Moderator woensdag 9 november 2016 @ 15:33:32 #58
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_166537390
trump *O*
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_166537409
De toespraak van Clinton is een uur uitgesteld. Ze zal om 10:30 plaatselijke tijd (16:30 Nederlandse tijd) haar medewerkers en aanhangers toespreken in een hotel in de wijk Manhattan in New York. Dat heeft haar campagneteam bekendgemaakt.
  woensdag 9 november 2016 @ 15:37:57 #60
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166537473
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:31 schreef erodome het volgende:

[..]

Als ik een Amerikaan was geweest had ik waarschijnlijk op Stein of Johnson gestemd, maar hier heb ik zo weinig over die 2 gehoord dat ze me geheel onbekend zijn qua inhoud. Weet dat de een "groen" is en de ander liberaar, verder weet ik er echt niets van. Maar slechter als Trump en Hilary is bijna niet mogelijk.
Hahaha :D.

Stemmen zonder idee te hebben :'). Die Stein en Johnson zijn beide net zulke grote idioten. Met Stein voorop, die is zo mogelijk nog gevaarlijker dan Trump. En Johnson heeft geen inhoud, net als libertarisme.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 9 november 2016 @ 15:38:15 #61
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166537482
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:33 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, da's waar, ik had op Stein gestemd
Ik ben wel benieuwd waarom.
pi_166537506
quote:
10s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:37 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hahaha :D.

Stemmen zonder idee te hebben :'). Die Stein en Johnson zijn beide net zulke grote idioten. Met Stein voorop, die is zo mogelijk nog gevaarlijker dan Trump. En Johnson heeft geen inhoud, net als libertarisme.
Dan had ik me er wel wat beter in verdiept, nu niet omdat ik geen Amerikaan ben.
Het groene van Stein staat me wel aan trouwens, maar zoals al gezegd zou ik dan meer over de werkelijke inhoud moeten weten.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166537545
Rutte loopt zich nu al zorgen te maken over de NAVO, die weet gewoon dat hij straks op de vingers getikt gaat worden over het tekort in het defensiebudget. :')
pi_166537565
quote:

[..]

daar heeft hij zelf voor gespaard natuurlijk, komt gewoon uit zijn eigen zak :Y
  woensdag 9 november 2016 @ 15:44:44 #65
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166537599
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:39 schreef erodome het volgende:

[..]

Dan had ik me er wel wat beter in verdiept, nu niet omdat ik geen Amerikaan ben.
Het groene van Stein staat me wel aan trouwens, maar zoals al gezegd zou ik dan meer over de werkelijke inhoud moeten weten.
Het feit dat ze Trump supporter is helpt niet natuurlijk.

Verder de standaard extreemlinkse nonsens.
pi_166537706
quote:
14s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:44 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het feit dat ze Trump supporter is helpt niet natuurlijk.

Verder de standaard extreemlinkse nonsens.
Dat vindt jij, maar of ik dat ook vind is een 2de.
Persoonlijk ben ik voor een geheel ander systeem op deze wereld, waarin duurzaamheid en welvaart vooraan staan ipv economie en meer, meer en meer. Alleen ben ik me ervan bewust dat een verandering naar zo'n systeem pijn gaat doen, ook bij mij. Dat heb ik er wel voor over.

Of Stein dat voorstaat weet ik niet, het enige wat ik weet is dat dat stemmen op de een omdat je de ander zo stom vindt niet het meest handige is.
Maarja, ik snap al niet dat H&T het tot presidentskandidaten hebben geschopt. Het was echt kiezen tussen een broodje poep en een vaginale douche, southpark gone irl.
  Moderator woensdag 9 november 2016 @ 15:51:03 #67
8781 crew  Frutsel
pi_166537726
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:41 schreef Hathor het volgende:
Rutte loopt zich nu al zorgen te maken over de NAVO, die weet gewoon dat hij straks op de vingers getikt gaat worden over het tekort in het defensiebudget. :')
Naja, dan zit ie toch niet meer in het kabinet :P

Wilders roggelt het dan :')
  woensdag 9 november 2016 @ 15:51:54 #68
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166537744
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:50 schreef erodome het volgende:

[..]

Of Stein dat voorstaat weet ik niet,
Neuh, die wil alleen maar van alles verbieden.
pi_166537754
quote:
14s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:51 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Neuh, die wil alleen maar van alles verbieden.
Dan was het waarschijnlijk blanco geworden ipv stemmen op H of T.
  woensdag 9 november 2016 @ 15:54:52 #70
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_166537793
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:53 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

_O-

Zal alleen maar erger worden. We leven in de tijd van de Feniks.
Feyenoord!
  woensdag 9 november 2016 @ 15:55:25 #71
314582 Japie77
Alle harten naar links!
  woensdag 9 november 2016 @ 15:55:55 #72
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_166537815
quote:
Je vindt het jammer dat er geen oorlog komt?
  woensdag 9 november 2016 @ 15:56:10 #73
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_166537818
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:50 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat vindt jij, maar of ik dat ook vind is een 2de.
Persoonlijk ben ik voor een geheel ander systeem op deze wereld, waarin duurzaamheid en welvaart vooraan staan ipv economie en meer, meer en meer. Alleen ben ik me ervan bewust dat een verandering naar zo'n systeem pijn gaat doen, ook bij mij. Dat heb ik er wel voor over.

Of Stein dat voorstaat weet ik niet, het enige wat ik weet is dat dat stemmen op de een omdat je de ander zo stom vindt niet het meest handige is.
Maarja, ik snap al niet dat H&T het tot presidentskandidaten hebben geschopt. Het was echt kiezen tussen een broodje poep en een vaginale douche, southpark gone irl.
Dit ja. Helemaal mee eens.
Feyenoord!
  woensdag 9 november 2016 @ 15:56:47 #74
460156 Anthonie24
pi_166537827
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:55 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Je vindt het jammer dat er geen oorlog komt?
pardon? nee natuurlijk niet. ik ben er juist bang voor.
  woensdag 9 november 2016 @ 15:57:21 #75
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_166537839
Feyenoord!
  woensdag 9 november 2016 @ 15:57:58 #76
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_166537848
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:56 schreef Anthonie24 het volgende:

[..]

Met Clinton had je veel meer kans op oorlog met Rusland in ieder geval.
Feyenoord!
  woensdag 9 november 2016 @ 15:59:54 #77
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166537876
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:52 schreef erodome het volgende:

[..]

Dan was het waarschijnlijk blanco geworden ipv stemmen op H of T.
Of Harambe. Hebben ook nogal wat mensen gedaan.

Psst, Stein is vaag over vaccines en promoot homeopathie.
pi_166537879
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:57 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Heb ik al geprobeerd uit te leggen, hij is er immuun voor.
pi_166537898
quote:
14s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:59 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Of Harambe. Hebben ook nogal wat mensen gedaan.

Psst, Stein is vaag over vaccines en promoot homeopathie.
Ben me een klein beetje aan het inlezen over Stein en tot nu toe bevalt het me wel om eerlijk te zijn. Homeopathie of niet.

De kans is zo snel gezien erg groot dat ik daar mijn stem aan had gegeven, maarja ik ben dan ook een "groene" in hart in nieren ;)
pi_166537912
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:59 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Heb ik al geprobeerd uit te leggen, hij is er immuun voor.
Mwah, oorlog lijkt me sterk. Daar heeft niemand belang bij. Alleen zou ze minder snel geneigd zijn gehoor te geven aan de grillen van Poetin.
  woensdag 9 november 2016 @ 16:02:31 #81
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166537921
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:01 schreef erodome het volgende:

[..]

De kans is zo snel gezien erg groot dat ik daar mijn stem aan had gegeven, maarja ik ben dan ook een "groene" in hart in nieren ;)
Maar Stein niet. Het enige dat zij doet is schreeuwen over vage conspiracies. Alle GMO-voedsel verbieden en dat soort onzin. Heeft niets met 'groen' te maken.
  woensdag 9 november 2016 @ 16:03:46 #82
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_166537945
quote:

[..]

Niet bepaald. Trump geeft niet duidelijk aan waar de grens ligt dus Rusland gaat feesten in Europa.
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
  woensdag 9 november 2016 @ 16:05:00 #83
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_166537969
Is er al een eerste analyse waarom de markten en eigenlijk de rest van de wereld relatief rustig reageert?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  woensdag 9 november 2016 @ 16:10:54 #84
452947 frietenstamp
pi_166538070
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:56 schreef Anthonie24 het volgende:

[..]

Luister dan maar eens goed naar Putin's reactie. Zij gaan thee drinken en matties worden.
  woensdag 9 november 2016 @ 16:17:34 #85
460156 Anthonie24
pi_166538176
quote:

[..]

heeft je glazen bol je dat verteld?
  woensdag 9 november 2016 @ 16:18:43 #86
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_166538195
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:17 schreef Anthonie24 het volgende:

[..]

heeft je glazen bol je dat verteld?
Jij doet toch precies hetzelfde met je voorspelling over Trump? :')
  woensdag 9 november 2016 @ 16:19:15 #87
460156 Anthonie24
pi_166538203
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:10 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Luister dan maar eens goed naar Putin's reactie. Zij gaan thee drinken en matties worden.
ja maar....je zou dan zegen dat er eigenlijk niks aan de hand is....toch?......waarom heb ik dan toch het gevoel dat er iets aan de hand is? iets naars.
  woensdag 9 november 2016 @ 16:19:15 #88
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_166538204
quote:
7s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:05 schreef phpmystyle het volgende:
Is er al een eerste analyse waarom de markten en eigenlijk de rest van de wereld relatief rustig reageert?
Fate accepted? :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_166538212
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:10 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Tja, misschien "beter" voor Amerika, maar gaat het ook beter uitvallen voor ons hier in Europa?
Ik maak me daar wel zorgen over met Trump, die zover hij tot nu toe heeft laten weten de banden met Europa wat losser gaat laten, Poetin meer vrij spel gaat geven. Dat kan voor ons hier weleens erg ongunstig uit gaan vallen.
  woensdag 9 november 2016 @ 16:19:47 #90
460156 Anthonie24
pi_166538217
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:18 schreef MrvanTrapZ het volgende:

[..]

Jij doet toch precies hetzelfde met je voorspelling over Trump? :')
Neen. :')
  woensdag 9 november 2016 @ 16:20:37 #91
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_166538234
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:19 schreef Anthonie24 het volgende:

[..]

Neen. :')
Jawel want jij zegt dat er meer kans is op oorlog met Trump..
  woensdag 9 november 2016 @ 16:21:49 #92
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_166538248
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:19 schreef Maraca het volgende:

[..]

Fate accepted? :P
Joah, koers stijgt alweer.

Rationeel was ik voor Clinton. Meer stabiliteit. Maar irrationeel gunde ik het Trump wel, bovendien geeft dit een goed signaal aan de wereld. En nu wordt de EU -dus ook wij- meer moeten investeren in defensie.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  woensdag 9 november 2016 @ 16:22:05 #93
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_166538254
Van mij mag Amerika samen met Rusland de IS kapotmaken. Zijn wij hier in Europa ook gelijk van de aanslagen af. Of zeg ik nu iets heel doms?
pi_166538272
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:19 schreef erodome het volgende:

[..]

Tja, misschien "beter" voor Amerika, maar gaat het ook beter uitvallen voor ons hier in Europa?
Ik maak me daar wel zorgen over met Trump, die zover hij tot nu toe heeft laten weten de banden met Europa wat losser gaat laten, Poetin meer vrij spel gaat geven. Dat kan voor ons hier weleens erg ongunstig uit gaan vallen.
Rusland heeft geen enkel belang om de confrontatie met de EU aan te gaan. Als de gemoederen tussen de VS en Rusland weer wat zijn bedaard zal de EU de VS zoals gewoonlijk volgen als een slaafs hondje en ook weer vriendjes met de Russen worden.
  woensdag 9 november 2016 @ 16:23:17 #96
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_166538277
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:22 schreef Aventura het volgende:
Van mij mag Amerika samen met Rusland de IS kapotmaken. Zijn wij hier in Europa ook gelijk van de aanslagen af. Of zeg ik nu iets heel doms?
Samen met Assad, ook.

Aanslagen zijn overigens niet IS-gebonden.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_166538287
quote:
Ja. Want we hebben in de samenleving nog wat haatentiteiten zitten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166538319
quote:
Die tweede zij is vrij naief ja.
  woensdag 9 november 2016 @ 16:25:53 #99
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_166538326
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:23 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

Samen met Assad, ook.
Juist niet, dat heeft in Libië ook niet gewerkt.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_166538327
quote:
Waarom gaat het alleen nog maar over IS?

En IS maak je niet zomaar kapot, die zitten niet op een plek. De beste kans zou zijn om ons niet meer met die zaken daar te bemoeien. De haat voor het westen komt niet omdat we daar een kopje thee zijn gaan drinken. Ga je dus all-out aanvallen, geheid dat er dan aanslagen zullen komen. Al denk ik dat die in dit stadium toch niet meer te voorkomen zijn.

Thx Bush O+
pi_166538337
quote:
Ja. Al qaida had ook geen kalifaat nodig om aanslagen te kunnen plegen. Het kalifaat kun je geografisch gezien laten verdwijnen, het gedachtegoed is al verspreid. Denk dat er eerder een intensivering van aanslagen plaats zal gaan vinden.
pi_166538339
quote:
6s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:51 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Naja, dan zit ie toch niet meer in het kabinet :P

Wilders roggelt het dan :')
Als het zover komt mag wat mij betreft de aarde uit elkaar spatten.
  woensdag 9 november 2016 @ 16:26:55 #103
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_166538348
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:25 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Juist niet, dat heeft in Libië ook niet gewerkt.
Ergens gelezen of gehoord dat hij dat van plan is. Weet de bron helaas niet.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_166538351
quote:
7s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:05 schreef phpmystyle het volgende:
Is dat zo?

Misschien omdat Trump een zakenman is. Geen idee.
  woensdag 9 november 2016 @ 16:27:14 #105
460156 Anthonie24
pi_166538355
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:20 schreef MrvanTrapZ het volgende:

[..]

Jawel want jij zegt dat er meer kans is op oorlog met Trump..
kan me niet herineren dat ik dat gezegt heb.
pi_166538360
quote:
Ja.
pi_166538437
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:22 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Rusland heeft geen enkel belang om de confrontatie met de EU aan te gaan. Als de gemoederen tussen de VS en Rusland weer wat zijn bedaard zal de EU de VS zoals gewoonlijk volgen als een slaafs hondje en ook weer vriendjes met de Russen worden.
Tuurlijk heeft Rusland daar wel belang bij, die hebben nu eenmaal een expansiedrift die vrij stevige wortels heeft. Die expansiedrift bedreigd onze grenzen, onze stabiliteit (zover die er is dan).
Ze zullen echt niet zomaar op onze stoep staan, maar dat betekend niet dat ze niet gaan inzetten op moeder Rusland weer in ere herstellen (voor een deel) en dat zal veel conflict met Europa opleveren.
Als we dan niet meer ook Amerika aan onze zijde hebben kan dat best weleens lastig worden. Als Trump echt de banden met Europa verzwakt en die met Rusland aanhaald kan dat best vergaande gevolgen hebben op verschillende vlakken, we (europa) raken daarmee een deel van het overwicht op Rusland kwijt en Rusland staat er niet om bekend om daar zo fijn mee om te gaan.
pi_166538470
quote:
Als het alleen om Isis ging was ik het geheel met je eens geweest. Maar het gaat niet enkel om Isis, maar om alles wat niet blij achter Assad aan loopt.
Poetin en Assad geven niet zoveel om de burgers die daartussen gevangen zitten, wat veel kwaad bloed zal kweken wat nog heel erg lang zal doorsudderen.
pi_166538503
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:26 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ja. Al qaida had ook geen kalifaat nodig om aanslagen te kunnen plegen. Het kalifaat kun je geografisch gezien laten verdwijnen, het gedachtegoed is al verspreid. Denk dat er eerder een intensivering van aanslagen plaats zal gaan vinden.
Al Qa'ida wilde natuurlijk ook een streng islamitische samenleving. Ze moesten wel ergens voor vechten, als je dan een eigen kalifaat had, en dat is mislukt dan is de boodschap dat je weer opnieuw moet beginnen wat minder wervend dan wanneer er vooral optimisme en hoop gloort.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_166538573
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:31 schreef erodome het volgende:

[..]

Als we dan niet meer ook Amerika aan onze zijde hebben kan dat best weleens lastig worden.

Daarvoor zijn de belangen nog veel te verstrengeld om dit in 4 jaar compleet om te doen slaan. Trump bepaald het natuurlijk ook niet even in z´n eentje. Ik zie het allemaal nog niet zo doemdenkerig in als sommigen hier.
  woensdag 9 november 2016 @ 16:38:47 #111
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_166538577
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:34 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Al Qa'ida wilde natuurlijk ook een streng islamitische samenleving. Ze moesten wel ergens voor vechten, als je dan een eigen kalifaat had, en dat is mislukt dan is de boodschap dat je weer opnieuw moet beginnen wat minder wervend dan wanneer er vooral optimisme en hoop gloort.
Al Qaida wilde vooral geen Westerse inmenging in het Midden Oosten.
pi_166538583
Volkskrant doet hysterisch:

We dachten dat de natie, hoewel we raciale vooroordelen en misogynie nog lang niet ontstegen zijn, door de jaren heen ontzaglijk veel opener en toleranter was geworden.
We dachten dat de grote meerderheid van de Amerikanen waarde hechtte aan democratie en regering volgens de wet.
Er blijkt een enorm aantal mensen te zijn die ons idee van waar Amerika voor staat helemaal niet delen
Nu blijkt dat we het mis hadden. Er blijkt een enorm aantal mensen te zijn - blanke mensen, voornamelijk woonachtig in landelijke gebieden - die ons idee van waar Amerika voor staat helemaal niet delen. Voor hen staat het voor bloed en aarde, voor het traditionele patriarchaat en raciale hiërarchie. Dan waren er nog vele anderen die weliswaar die anti-democratische waarden niet delen, maar die desalniettemin bereid waren te stemmen op welke Republikein dan ook.
Ik weet niet hoe we nu verder moeten gaan. Is Amerika een mislukte staat en samenleving? Het lijkt een reële mogelijkheid te zijn. We zullen onze moed bij elkaar moeten rapen en voorwaarts moeten gaan, maar dit was een nacht van afschuwelijke openbaringen, en een flinke dosis wanhoop lijkt mij geoorloofd.
http://www.volkskrant.nl/(...)enbaringen~a4411743/

Zoveel mensen kijken niet naar al die debatten, die kijken naar de man, naar de vrouw, naar de belangrijkste dingen die de media naar voren haalt, en schatten dan in: wie kan het beste het land leiden? En dan komen ze bij Trump uit.
  woensdag 9 november 2016 @ 16:39:59 #113
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_166538608
Jullie hebben gelijk. Het moet ook geen War on terror all over again gaan worden. We weten wat dat heeft opgeleverd.
pi_166538612
http://edition.cnn.com/election/results/president

De vierde keer dat de kandidaat met de minste stemmen dankzij het verkiesstelsel toch wint. Tijd voor een verandering?
pi_166538649
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:38 schreef OpslugtAfMorket het volgende:

[..]

Daarvoor zijn de belangen nog veel te verstrengeld om dit in 4 jaar compleet om te doen slaan. Trump bepaald het natuurlijk ook niet even in z´n eentje. Ik zie het allemaal nog niet zo doemdenkerig in als sommigen hier.
Het zal allemaal zo'n vaart niet lopen idd. Maar het is wel iets waarvoor opgepast moet worden.
pi_166538668
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:31 schreef erodome het volgende:

[..]

Tuurlijk heeft Rusland daar wel belang bij, die hebben nu eenmaal een expansiedrift die vrij stevige wortels heeft. Die expansiedrift bedreigd onze grenzen, onze stabiliteit (zover die er is dan).
Ze zullen echt niet zomaar op onze stoep staan, maar dat betekend niet dat ze niet gaan inzetten op moeder Rusland weer in ere herstellen (voor een deel) en dat zal veel conflict met Europa opleveren.
Als we dan niet meer ook Amerika aan onze zijde hebben kan dat best weleens lastig worden. Als Trump echt de banden met Europa verzwakt en die met Rusland aanhaald kan dat best vergaande gevolgen hebben op verschillende vlakken, we (europa) raken daarmee een deel van het overwicht op Rusland kwijt en Rusland staat er niet om bekend om daar zo fijn mee om te gaan.
Ik begrijp je zorgen maar ik zie het niet gebeuren dat Rusland zonder reden een ander land gaat binnenvallen om de expansiedrift die ze in het verleden hadden. Zonder de door de EU gesteunde staatsgreep in de Oekraine zat Rusland niet op de Krim. Dat was meer een reactie op de situatie in Oekraine. Ik denk dat het eerder andersom is, de Russen voelen zich steeds meer bedreigt door de expansiedrift van de EU. De EU zit straks rechtstreeks aan de grens van Rusland als het zo doorgaat en dat maakt de kans op oorlog een stuk groter lijkt me.
  Moderator woensdag 9 november 2016 @ 16:43:02 #117
8781 crew  Frutsel
pi_166538687
Mochten Minnesota, Michigan en New Hampshire alsnog naar Clinton gaan (wat mogelijk is) komt ze op 248 kiesmannen.

Pennsylvania (20 kiesmannen) heeft haar laten vallen maar daar had ze het dus ook niet mee gered.
  Moderator woensdag 9 november 2016 @ 16:43:53 #118
8781 crew  Frutsel
pi_166538709
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:42 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Ik begrijp je zorgen maar ik zie het niet gebeuren dat Rusland zonder reden een ander land gaat binnenvallen om de expansiedrift die ze in het verleden hadden. Zonder de door de EU gesteunde staatsgreep in de Oekraine zat Rusland niet op de Krim. Dat was meer een reactie op de situatie in Oekraine. Ik denk dat het eerder andersom is, de Russen voelen zich steeds meer bedreigt door de expansiedrift van de EU. De EU zit straks rechtstreeks aan de grens van Rusland als het zo doorgaat en dat maakt de kans op oorlog een stuk groter lijkt me.
Wat weerhoudt Rusland er van om zelf lid te worden van diezelfde EU?
pi_166538749
Kiezers schaamden zich voor hun stem op Trump

David Lauter van de L.A. Times, de enige grote peiler die consequent Trump meer kans gaf dan andere peilers, onderzocht of kiezers zich op hun gemak voelden bij het delen van hun stem met een telefoonenquêteur. Daaruit bleek dat Trumpstemmers daar helemaal niet comfortabel mee waren, en Clintonstemmers juist wel. De schaamte om toe te geven voor Trump te zijn, kan de resultaten bij andere peilers enorm hebben beïnvloed. Het was voor Lauter een reden om bij de weging van zijn resultaten Trump nog meer voordeel te geven.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ast-5212027-a1531005
pi_166538756
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:43 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Omdat ze zelf ervaring hebben met de Sovjet Unie en weten dat het voor geen meter werkt misschien?
  woensdag 9 november 2016 @ 16:45:22 #121
452947 frietenstamp
pi_166538759
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:19 schreef erodome het volgende:

[..]

Hoe dan?
  Moderator woensdag 9 november 2016 @ 16:46:28 #122
8781 crew  Frutsel
pi_166538785
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:45 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Omdat ze zelf ervaring hebben met de Sovjet Unie en weten dat het voor geen meter werkt misschien?
Dat lijkt me niet echt vergelijkbaar.
pi_166538786
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:45 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Dat is juist de reden waarom de voormalig Oostbloklanden nou juist zo graag bij de EU en de NAVO willen horen ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_166538798
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:45 schreef Loekie1 het volgende:
Kiezers schaamden zich voor hun stem op Trump

David Lauter van de L.A. Times, de enige grote peiler die consequent Trump meer kans gaf dan andere peilers, onderzocht of kiezers zich op hun gemak voelden bij het delen van hun stem met een telefoonenquêteur. Daaruit bleek dat Trumpstemmers daar helemaal niet comfortabel mee waren, en Clintonstemmers juist wel. De schaamte om toe te geven voor Trump te zijn, kan de resultaten bij andere peilers enorm hebben beïnvloed. Het was voor Lauter een reden om bij de weging van zijn resultaten Trump nog meer voordeel te geven.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ast-5212027-a1531005
Hetzelfde als hier in Nederland met Wilders.
pi_166538824
quote:

[..]

Gewoon trots natuurlijk.
Voor de EU is dat ook wel goed natuurlijk, een enorm groot en armzalig land (economie slechts iets groter dan die van de Benelux!) met iets van 140 miljoen inwoners gaat natuurlijk wel een berg geld kosten.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_166538864
quote:
Mochten Minnesota, Michigan en New Hampshire alsnog naar Clinton gaan (wat mogelijk is) komt ze op 248 kiesmannen.

Pennsylvania (20 kiesmannen) heeft haar laten vallen maar daar had ze het dus ook niet mee gered.
Het is goed dat Trump zo overduidelijk heeft gewonnen van Clinton. Dat daar geen misverstand over bestaat en we om half negen vanmorgen een eerlijk gewonnen nieuwe president van de VS zagen.

Het tijdperk Clinton is voorbij en het is tijd voor nieuwe sterke leiders. Het volk wil verandering. Dat zien we ook in Europa waar Brexit een realiteit werd, waar het tijdperk Merkel zijn einde nadert en waar het Front National volgend jaar haar eerste Franse premier zal leveren. Heugelijke tijden breken aan en de geur van nationale trots en veranderingen hangen in de lucht. Mooier had 2016 zich niet kunnen afsluiten. :)
  Moderator woensdag 9 november 2016 @ 16:50:06 #127
8781 crew  Frutsel
pi_166538874
Het maakt echt bijna niet uit welke staat je aanklikt, elke grote stad stemt Clinton, alles daarom heen Trump
  Moderator woensdag 9 november 2016 @ 16:51:20 #128
8781 crew  Frutsel
pi_166538909
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:49 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het is goed dat Trump zo overduidelijk heeft gewonnen van Clinton. Dat daar geen misverstand over bestaat en we om half negen vanmorgen een eerlijk gewonnen nieuwe president van de VS zagen.

Overduidelijk omdat het een totale verassing was gezien de Polls bedoel je?
Voor de rest zijn de kiesmannen aardig verdeeld en heeft Clinton meer stemmen maar te weinig kiesmannen?
pi_166538945
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:49 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het tijdperk Clinton is voorbij en het is tijd voor nieuwe sterke leiders. Het volk wil verandering. Dat zien we ook in Europa waar Brexit een realiteit werd, waar het tijdperk Merkel zijn einde nadert en waar het Front National volgend jaar haar eerste Franse premier zal leveren. Heugelijke tijden breken aan en de geur van nationale trots en veranderingen hangen in de lucht. Mooier had 2016 zich niet kunnen afsluiten. :)
Overtuigend door het kiesstelsel, waar hij ironisch genoeg in het verleden tegen ageerde. Hillary had de meeste stemmen.
pi_166539141
waar is die clinton dan?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_166539189
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:51 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Overduidelijk omdat het een totale verassing was gezien de Polls bedoel je?
Voor de rest zijn de kiesmannen aardig verdeeld en heeft Clinton meer stemmen maar te weinig kiesmannen?
Als je mijn post van eerder terugleest voorspelde ik al dat Donald Trump de volgende president van de VS zou worden.

De media was bij voorhand op de hand van Clinton waarmee ze niet in de kaarten van de ander wilde kijken. Met uitzondering van het programma van Jensen. Die liet het echte Amerika zien en toen was het voor mij een gelopen race. Trump zou winnen.

Het is ook goed zo. Het tijdperk Clinton was de jaren negentig. Dat moet je niet willen overdoen, vergelijkbaar dat een Jeb Bush opnieuw een Bush president zou worden. Toen Reagan president werd en won van vrededuif Cartner voorspelde men ook moord en brand, maar dat bleek later ongegrond. Reagan werd een uitstekende president. We krijgen met Donald Trump in ieder geval geen saaie president. :')
pi_166539322
clinton live, als het even mee zit :P

http://nos.nl/livestream/(...)hillary-clinton.html
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_166539352
quote:
10s.gif Op woensdag 9 november 2016 17:05 schreef Slayage het volgende:

:9~

:p
  woensdag 9 november 2016 @ 17:06:40 #134
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_166539362
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 17:00 schreef Elzies het volgende:

[..]

Als je mijn post van eerder terugleest voorspelde ik al dat Donald Trump de volgende president van de VS zou worden.

De media was bij voorhand op de hand van Clinton waarmee ze niet in de kaarten van de ander wilde kijken. Met uitzondering van het programma van Jensen. Die liet het echte Amerika zien en toen was het voor mij een gelopen race. Trump zou winnen.

Het is ook goed zo. Het tijdperk Clinton was de jaren negentig. Dat moet je niet willen overdoen, vergelijkbaar dat een Jeb Bush opnieuw een Bush president zou worden. Toen Reagan president werd en won van vrededuif Cartner voorspelde men ook moord en brand, maar dat bleek later ongegrond. Reagan werd een uitstekende president. We krijgen met Donald Trump in ieder geval geen saaie president. :')
Ik moet vooral keihard lachen om al die mensen die een jaar geleden riepen:

- Brexit komt er niet
- Trump wordt niet de Republikeinse kandidaat (en toen dat wel gebeurde: hij wordt nooit president)
- Oekraine-referendum levert een ja op

Of je het nu eens bent met al die dingen: de tegenstanders van Brexit, Trump etc. hebben vooral geprobeerd de voorstanders zwart te maken, ze te betichten van angst, onderbuik. Vaak zonder inhoudelijke argumenten. Uiterst zwak. Totaal losgerukt van de realiteit en weten wat er speelt onder de gewone man.

Ik denk niet dat Trump de VS zomaar de goede kant op gaat krijgen. En of Brexit goed uitpakt, is ook een gok. Zoiets valt niet te voorspellen. Waar het vooral om gaat is dat die vastgeroeste patronen van de laatste paar decennia eens doorbroken gaan worden. Dat politici weer gaan doen waarvoor ze zijn aangesteld: het volk van hun eigen land dienen in plaats van de baantjescaroussel in Brussel of Afrikanen knuffelen die hier niks te zoeken hebben.

Als je op dezelfde voet blijft doorgaan als de laatste jaren wordt het voor Jan Modaal in Europa en de VS alleen maar moeilijker om de eigen broek op te houden.
pi_166539383
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 17:00 schreef Elzies het volgende:

[..]

Met dat laatste ben ik het eens.

Ik vind het heel naar dat Trump gewonnen heeft, maar nu hij gewonnen heeft wens ik hem alle succes. Dat hij de beste president ooit moge worden, want daar profiteren we allemaal van.

En de wereld blijft vast doordraaien, ook als hij wat meer presteert op het niveau wat ik vooraf vermoed.
pi_166539400
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 17:06 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

:9~

:p
ik ben benieuwd of ze de verslagenheid kan verbergen :P kennelijk kon ze dat gisteren niet ;)
-Rabia Al-Basri
pi_166539425
quote:
10s.gif Op woensdag 9 november 2016 17:08 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik ben benieuwd of ze de verslagenheid kan verbergen :P kennelijk kon ze dat gisteren niet ;)
Ik ben blij dat ik niet in haar schoenen sta :p
  woensdag 9 november 2016 @ 17:09:51 #138
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_166539444
quote:
10s.gif Op woensdag 9 november 2016 17:05 schreef Slayage het volgende:

Ah, eens zien of ze haar ongetwijfeld niet geweldige humeur kan verbergen.
pi_166539472
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 17:09 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik ben blij dat ik niet in haar schoenen sta :p
idd.
-Rabia Al-Basri
pi_166539581
quote:
10s.gif Op woensdag 9 november 2016 17:11 schreef Slayage het volgende:

[..]

idd.
Wel vrolijk muziekje nog.
pi_166539617
quote:

Michigan is al Republikein. Ruim 17.000 kiezers meer voor Trump dan voor Clinton.
Hier zijn nog de meeste kiesmannen.

In new Hampshire zijn nu 2000 meer stemmen voor Clinton en ook Minnesota zal wel voor Clinton uitkomen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Idisrom op 09-11-2016 17:24:08 ]
  woensdag 9 november 2016 @ 17:19:48 #142
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_166539669
quote:

[..]

Trump kan het goed vinden met Putin, Clinton daarintegen vergelijkt hem met Hitler en is het niet eens met hem over de zaken in Syrië. Zeker weten dat het Trump is die voor een wo3 gaat zorgen?
pi_166539689
Dit is toch heerlijk gewoon :D Geweldig hoe al die o zo genuanceerde en 'intelligente' lutsers er doodleuk naastzitten

Trump is het gewoon! Hahaaa
pi_166539706
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 17:16 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wel vrolijk muziekje nog.
dat kan ze wel gebruiken :P
-Rabia Al-Basri
pi_166539707
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 17:20 schreef Friek_ het volgende:
Dit is toch heerlijk gewoon :D Geweldig hoe al die o zo genuanceerde en 'intelligente' lutsers er doodleuk naastzitten

:D

Ben blij dat je zo geniet.
pi_166539763
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 17:20 schreef Friek_ het volgende:

wat zegt het feit dat je geniet van het "falen" van iemand anders over jou, vraag ik me af.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 9 november 2016 @ 17:24:02 #147
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_166539767
Hillary is wel een enorm slechte verliezer.

Eerst al naar bed gaan, dan de beloofde toespraak een uur uitstellen en nu laat ze iedereen weer wachten.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  woensdag 9 november 2016 @ 17:24:08 #148
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_166539770
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 17:19 schreef warp995 het volgende:

[..]

Trump kan het goed vinden met Putin, Clinton daarintegen vergelijkt hem met Hitler en is het niet eens met hem over de zaken in Syrië. Zeker weten dat het Trump is die voor een wo3 gaat zorgen?
Ik kom er van terug dat alleen Trump er voor gaat zorgen. Clinton was ook niet bepaald deëscalerend aan het praten. Echter schatte ik in dat dat spierballencampagnetaal was om beter als grote leider over te komen bij Trumps electoraat.

De oorlog gaat er komen. Of door een natuurramp, of door ruzie maken met Rusland, of door genaaid te worden door Rusland waar we bij staan en goede vriendjes beweren te zijn met ome Vladimir. Hoe dan ook worden de komende vijf jaar zeer bepalend, net als Bush' interventie 15 jaar geleden de grootst mogelijke klerezooi in het Midden-Oosten heeft veroorzaakt. We gaan het merken in 2030.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_166539771
nu
-Rabia Al-Basri
pi_166539814
quote:
10s.gif Op woensdag 9 november 2016 17:24 schreef Slayage het volgende:
nu
Nopes :p
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')