Precies...quote:Op woensdag 9 november 2016 15:12 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Mja, dat in combinatie van alle productie weer terug naar Amerika halen zorgt voor een prijsverhoging (dus indirecte belastingverhoging) bij producten die mensen kopen.
De productie terughalen naar Amerika klinkt alsnog als enorm wensdenken. Het effect zal vooral zijn dat de producten nog steeds in het buitenland gemaakt worden (want ook met een importheffing is er niet te concurreren tegen lage lonen landen) en de producten dus wel duurder worden.quote:
Euhm, als het van de kiezers en politici afhing zou abortus in de meeste staten nog steeds illegaal zijn. Het zijn niet de kiezers of politici, maar 5 rechters van het hooggerechtshof, die het legaal gemaakt hebben.quote:Op woensdag 9 november 2016 15:13 schreef Drieklank het volgende:
Even een serieuze post.
Ik mag aannemen dat iedereen die hier een grote mond heeft de debatten heeft gekeken. In een debat van anderhalf uur wordt er nog geen vijf minuten aan controversiële uitspraken gedaan, maar dat is alles wat je in de media leest, alsof dat alles is wat er gezegd wordt.
Beide kandidaten hebben elkaar beschuldigd van vriendjes te zijn met Poetin. Dat is niet anders te interpreteren dan modder gooien.
In het laatste debat zijn slechts enkele punten naar voren gekomen:
- Trump is anti-abortus/pro-life; Hilary wil vrouwen de keuze geven;
- Trump wil 10 miljoen illegale Mexicanen deporteren en een 'muur'; Hilary wil 10 miljoen illegalen een generaal pardon geven; Trump vindt dat niet eerlijk voor de mensen die netjes een asielprocedure afwachten;
- Hilary's plan om de economie aan te zwengelen is belastingen verhogen voor inkomens hoger dan 250.000 dollar.
- Hilary wil de vergunningen voor wapens scherper reguleren; Trump wil die regulering niet.
- Trump wil af van het klimaatakkoord; Hilary niet.
Het is merkwaardig dat de nieuwe president zoveel macht toegeschreven wordt. Een president is omringd door een leger van ervaren politici met een eigen wil, eigen belangen en eigen invloed. De wil van de president is niet de wet. Daarom is het belachelijk om in doemscenario's te denken.
Mocht een doemscenario toch werkelijkheid worden, ik kan me voorstellen dat je niet blij wordt van anti-abortus wetgeving, dan kan het volk daar goed van leren. Als alle mormonen, boerenkinkels en andere mensen die graag hun zus, nicht en tante bezwangeren opgescheept worden met de gevolgen van hun daden, dan lijkt het me dat het snel afgelopen is met de eeuwenoude discussie over wel/geen abortus.
Ja, want God heh.quote:Op woensdag 9 november 2016 15:18 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Euhm, als het van de kiezers en politici afhing zou abortus in de meeste staten nog steeds illegaal zijn. Het zijn niet de kiezers of politici, maar 5 rechters van het hooggerechtshof, die het legaal gemaakt hebben.
Als ik een Amerikaan was geweest had ik waarschijnlijk op Stein of Johnson gestemd, maar hier heb ik zo weinig over die 2 gehoord dat ze me geheel onbekend zijn qua inhoud. Weet dat de een "groen" is en de ander "liberaal", verder weet ik er echt niets van. Maar slechter als Trump en Hilary is bijna niet mogelijk.quote:Op woensdag 9 november 2016 14:56 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
De hele media was dan ook een gigantische farce en heeft zich van de slechtste kant laten zien, overal ter wereld, niet alleen in de VS, met de gekleurde verslaggeving. Kijk, ik zou zelf ook 'democrats' stemmen, en 'van armoe maar op Clinton' (ookal gunde ik haar echt die 'eerste vrouwelijke president'-achievement niet), maar ben op een gegeven moment maar gewoon gestopt met lezen/volgen van de media, want de tering hè.... Ergens een kleine hoop dat de media hiervan leren, maar dat zal ook wel ijdele hoop zijn.
Ja, da's waar, ik had op Stein gestemd, stem hier ook Groen, maar meer als het de keus tussen twee was, wat het voor velen was.quote:Op woensdag 9 november 2016 15:31 schreef erodome het volgende:
[..]
Als ik een Amerikaan was geweest had ik waarschijnlijk op Stein of Johnson gestemd, maar hier heb ik zo weinig over die 2 gehoord dat ze me geheel onbekend zijn qua inhoud. Weet dat de een "groen" is en de ander liberaar, verder weet ik er echt niets van. Maar slechter als Trump en Hilary is bijna niet mogelijk.
Hahahaquote:Op woensdag 9 november 2016 15:31 schreef erodome het volgende:
[..]
Als ik een Amerikaan was geweest had ik waarschijnlijk op Stein of Johnson gestemd, maar hier heb ik zo weinig over die 2 gehoord dat ze me geheel onbekend zijn qua inhoud. Weet dat de een "groen" is en de ander liberaar, verder weet ik er echt niets van. Maar slechter als Trump en Hilary is bijna niet mogelijk.
Ik ben wel benieuwd waarom.quote:Op woensdag 9 november 2016 15:33 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, da's waar, ik had op Stein gestemd
Dan had ik me er wel wat beter in verdiept, nu niet omdat ik geen Amerikaan ben.quote:Op woensdag 9 november 2016 15:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hahaha.
Stemmen zonder idee te hebben. Die Stein en Johnson zijn beide net zulke grote idioten. Met Stein voorop, die is zo mogelijk nog gevaarlijker dan Trump. En Johnson heeft geen inhoud, net als libertarisme.
daar heeft hij zelf voor gespaard natuurlijk, komt gewoon uit zijn eigen zakquote:Op woensdag 9 november 2016 15:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik vraag me alleen af hoe realistisch dat allemaal is; enerzijds allerlei belastingverlagingen en anderzijds voor heel veel mensen meer geld.
Het feit dat ze Trump supporter is helpt niet natuurlijk.quote:Op woensdag 9 november 2016 15:39 schreef erodome het volgende:
[..]
Dan had ik me er wel wat beter in verdiept, nu niet omdat ik geen Amerikaan ben.
Het groene van Stein staat me wel aan trouwens, maar zoals al gezegd zou ik dan meer over de werkelijke inhoud moeten weten.
Dat vindt jij, maar of ik dat ook vind is een 2de.quote:Op woensdag 9 november 2016 15:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het feit dat ze Trump supporter is helpt niet natuurlijk.
Verder de standaard extreemlinkse nonsens.
Naja, dan zit ie toch niet meer in het kabinetquote:Op woensdag 9 november 2016 15:41 schreef Hathor het volgende:
Rutte loopt zich nu al zorgen te maken over de NAVO, die weet gewoon dat hij straks op de vingers getikt gaat worden over het tekort in het defensiebudget.
Neuh, die wil alleen maar van alles verbieden.quote:Op woensdag 9 november 2016 15:50 schreef erodome het volgende:
[..]
Of Stein dat voorstaat weet ik niet,
Dan was het waarschijnlijk blanco geworden ipv stemmen op H of T.quote:Op woensdag 9 november 2016 15:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Neuh, die wil alleen maar van alles verbieden.
Zal alleen maar erger worden. We leven in de tijd van de Feniks.quote:Op woensdag 9 november 2016 14:53 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]![]()
We treffen het wel dit jaar met het Oekraïne referendum, de Brexit en nu dit. Aan zout geen tekort
Dit ja. Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 9 november 2016 15:50 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat vindt jij, maar of ik dat ook vind is een 2de.
Persoonlijk ben ik voor een geheel ander systeem op deze wereld, waarin duurzaamheid en welvaart vooraan staan ipv economie en meer, meer en meer. Alleen ben ik me ervan bewust dat een verandering naar zo'n systeem pijn gaat doen, ook bij mij. Dat heb ik er wel voor over.
Of Stein dat voorstaat weet ik niet, het enige wat ik weet is dat dat stemmen op de een omdat je de ander zo stom vindt niet het meest handige is.
Maarja, ik snap al niet dat H&T het tot presidentskandidaten hebben geschopt. Het was echt kiezen tussen een broodje poep en een vaginale douche, southpark gone irl.
pardon? nee natuurlijk niet. ik ben er juist bang voor.quote:Op woensdag 9 november 2016 15:55 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Je vindt het jammer dat er geen oorlog komt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |