abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166536214

Actuele stand in Kiesmannen:

Trump: 289 kiesmannen
Clinton: 218 kiesmannen

(270 kiesmannen nodig om te winnen)

Staten per kandidaat

quote:

Trump: nu is het tijd voor Amerika om wonden te helen

Donald Trump heeft de Amerikaanse verkiezingen gewonnen. Om 08.30 uur werd bekend dat de Republikein tegen alle verwachtingen in de staat Wisconsin heeft binnengehaald. Daarmee heeft hij 276 kiesmannen, zes meer dan de benodigde 270.

Clinton heeft met Trump gebeld om haar verlies toe te geven. Kort daarna kwam Trump met zijn gezin het podium oplopen in het Hilton Hotel in Manhattan waar de Republikeinen de uitslagen afwachtten.

Trump sloeg meteen een verzoenende toon aan en bedankte Clinton voor haar inzet voor het land en de felle campagne van de afgelopen maanden.

"Nu is het tijd om de wonden van de verdeeldheid te helen", zei Trump. "Tegen alle Democraten, Republikeinen en onafhankelijken zeg ik: laten we samenkomen als één verenigd volk. Ik beloof dat ik een president zal zijn voor iedere Amerikaan. Dat is heel belangrijk voor me."

Trump: nu is het tijd voor Amerika om wonden te helen Video afspelen 01:06
Trump richtte zich ook kort op het buitenland in zijn toespraak. "Ik wil de wereldgemeenschap zeggen: we zullen Amerika's belang altijd voorop stellen, maar we willen eerlijk met iedereen omgaan. Elk volk, elk land. We zoeken naar wat ons bindt, geen vijandschap. Partnerschap, geen conflict."

Verder bedankte Trump de mensen die altijd in hem hebben geloofd, zoals zijn familie en politici als Rudy Giuliani en Chris Christie. Trump zei dat zijn gooi naar het presidentschap geen campagne was, maar het begin van een beweging. "De vergeten mannen en vrouwen zullen niet meer vergeten worden."

Hij verliet het podium met het Rolling Stones-nummer You can't always get what you want.
Volg alle ontwikkelingen, uitslagen en reacties in ons liveblog. De uitslagen per staat kun je hier live volgen.

Onverwacht

De toespraak van Trump kwam na een ongekend spannende kiesnacht, waarin Trump steeds meer belangrijke swing states binnenhaalde: eerst Ohio, toen Florida, daarna North Carolina en Iowa. Clintons winst in Virginia en Colorado gaven haar aanhangers hoop, maar het verlies van Pennsylvania om 07.37 uur kon ze niet meer te boven komen.

Vlak voordat de verkiezingsuitslag bekend werd gemaakt stuurde de campagneleider van Clinton aanhangers die in Manhattan de uitslag afwachtten naar huis. "Vanavond hebben we niets meer te zeggen", zei John Podesta tegen de menigte. "Ga allemaal naar huis, ga slapen. Morgen hebben we meer nieuws."

Kort daarna kwam het nieuws dat Clinton had verloren. Zij heeft zich nog niet laten zien sinds dat nieuws bekend werd.
ZIE OOK
Fok Live Presidentsverkiezingen
POL-topicreeks Amerika Kiest Livetopic
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_166536221

TRUMPED
#superniger2020
pi_166536223
Van de nos liveblog

Intens verdeeld
Donald Trump heeft zijn verkiezing tot president vooral te danken aan het stemgedrag van blanke Amerikanen. Dat valt op te maken uit grote verkiezingsonderzoeken als Edison Research en Reuters/Ipsos Election Day. Uit de onderzoeken komt het het beeld naar voren van een intens verdeeld land.
pi_166536248
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:40 schreef Yasmin23 het volgende:
Van de nos liveblog

Intens verdeeld
Donald Trump heeft zijn verkiezing tot president vooral te danken aan het stemgedrag van blanke Amerikanen. Dat valt op te maken uit grote verkiezingsonderzoeken als Edison Research en Reuters/Ipsos Election Day. Uit de onderzoeken komt het het beeld naar voren van een intens verdeeld land.
Uneducated white america. _O_
#superniger2020
pi_166536258
Make 'Murica Great Again!
pi_166536259
quote:
Uit de onderzoeken komt het het beeld naar voren van een intens verdeeld land.
Je verwacht 't niet.
Ja doei.
pi_166536279
Clinton haalt meer stemmen dan Trump...

2000 all over again :P
pi_166536290
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:44 schreef Frutsel het volgende:
Clinton haalt meer stemmen dan Trump...

2000 all over again :P
Mooi systeem hè? O+
Ja doei.
pi_166536306
quote:
Van de nos liveblog

Intens verdeeld
In de VS heb je 2 grote partijen en een paar splinters.
In Nederland heb je 13 splinterpartijen met talloze afscheidingen.
Dus hoe verdeeld is Nederland?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_166536332
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:45 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Misschien bedoelen ze blank en niet blank?
pi_166536339
Het zal mij niet verbazen als het woord 'deplorables' voor Clinton een zeer averechtse uitwerking heeft gehad. In veel Amerikaanse gezinnen wonen democraten en republikeinen samen onder één dak. Als dan ineens je naaste voor 'deplorable' wordt uitgemaakt zal dat ongetwijfeld kwaad bloed gezet hebben.
Het is een vermoeden maar de reden van Clinton's verlies zal ongetwijfeld nog tot in de treure uitgezocht worden. Maar het zou mij niet verbazen als dit een factor was.
pi_166536357
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:45 schreef Oud_student het volgende:

[..]

De 2 partijen staan keihard tegenover elkaar, terwijl tussen de Nederlandse partijen over het algemeen meer samenwerking mogelijk is.

Daarnaast heeft het aantal partijen niet veel te maken met de verdeeldheid van een land. Dat heeft meer met de opbouw van de overheidsstructuur te maken.
pi_166536366
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:43 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Je verwacht 't niet.
Birds of a feather flock together. Vanzelfsprekend. Opposites attract. Ook vanzelfsprekend. Maar wacht, beide uitspraken kunnen niet tegelijkertijd waar zijn. Dat moet getoetst worden. Uit onderzoek blijkt dat birds of a feather flock together. Reactie op het onderzoek: zonde van het geld want vanzelfsprekend.

o|O
  woensdag 9 november 2016 @ 14:49:12 #14
460156 Anthonie24
ben een aardige jongen...
pi_166536386
dat dit kan. |:( echt onbegrijpelijk.
...maar niet heus HAAAAAAA! _O-
pi_166536392
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:46 schreef Yasmin23 het volgende:
Misschien bedoelen ze blank en niet blank?
Dat is in Nederland ook behoorlijk verdeeld.
Landen met relatieve rust zijn monocultureel zoals Japan (dat dit jaar maarliefst 11 asielzoekers opnam)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_166536406
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:49 schreef Anthonie24 het volgende:
Komt goed. Hij is geen Nero.
pi_166536412
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:46 schreef Dutchguy het volgende:
Het zal mij niet verbazen als het woord 'deplorables' voor Clinton een zeer averechtse uitwerking heeft gehad. In veel Amerikaanse gezinnen wonen democraten en republikeinen samen onder één dak. Als dan ineens je naaste voor 'deplorable' wordt uitgemaakt zal dat ongetwijfeld kwaad bloed gezet hebben.
Het is een vermoeden maar de reden van Clinton's verlies zal ongetwijfeld nog tot in de treure uitgezocht worden. Maar het zou mij niet verbazen als dit een factor was.
Clinton zelf was natuurlijk ook gewoon een grote factor. Het was een verkiezing zonder winnaars voor velen, met het veelgebruikte argument "Clinton is de minst erge, dus stem ik daar maar op". Met diezelfde gedachte zullen veel andere zwevers gedacht hebben 'fuck it, als we naar de klote gaan, dan maar goed ook', ofzo, of die Trump het voordeel van de twijfel gaven dat zijn grote mond kleiner zou worden bij wist, wat in de acceptance speech meteen te zien was.
Ja doei.
pi_166536413
quote:
Beste is gewoon dat je het accepteert.

TRUMP TRUMP *O*
pi_166536419
quote:
Ga je nu in ieder topic huilen? Zo ja, dan lees ik dat graag, want dan trek ik nog even een zak popcorn open om mijn vingers af te likken bij de smaak van jouw zoute tranen. >:)
pi_166536433
quote:
10s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:50 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Ga je nu in ieder topic huilen? Zo ja, dan lees ik dat graag, want dan trek ik nog even een zak popcorn open om mijn vingers af te likken bij de smaak van jouw zoute tranen. >:)
:D
  woensdag 9 november 2016 @ 14:52:30 #21
460156 Anthonie24
pi_166536451
quote:
10s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:50 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Beste is gewoon dat je het accepteert.

TRUMP TRUMP *O*
het heeft even tijd nodig.
pi_166536465
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:50 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Clinton zelf was natuurlijk ook gewoon een grote factor. Het was een verkiezing zonder winnaars voor velen, met het veelgebruikte argument "Clinton is de minst erge, dus stem ik daar maar op". Met diezelfde gedachte zullen veel andere zwevers gedacht hebben 'fuck it, als we naar de klote gaan, dan maar goed ook', ofzo, of die Trump het voordeel van de twijfel gaven dat zijn grote mond kleiner zou worden bij wist, wat in de acceptance speech meteen te zien was.
Zeker.

Het is interessant om uiteindelijk te weten te komen waardoor Clinton verloor. Ook al ben ik bang dat de uitkomsten hiervan ook weer door de media ingekleurd zullen worden.
  Moderator woensdag 9 november 2016 @ 14:53:16 #23
8781 crew  Frutsel
pi_166536466
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:44 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Mooi systeem hè? O+
Rigged :{w
pi_166536468
quote:

[..]

_O-

We treffen het wel dit jaar met het Oekraïne referendum, de Brexit en nu dit. Aan zout geen tekort *O*
  woensdag 9 november 2016 @ 14:56:00 #25
460156 Anthonie24
pi_166536513
quote:

[..]

gast wat lul je. nu eet je nog lekker een bakje popcorn met lekkere warme choco erbij. maar misschien dat je over een jaartje of ..........1 of 2 misschien wel aan de frontline staat omdat de 3e wereld oorlog uitgebroken is.

jij denkt nu misschien van....ach dat gebeurd heus niet. :') maar ik zeg je dat deze beste meneer Trump niet goed is voor de wereld vrede.
pi_166536516
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:53 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Zeker.

Het is interessant om uiteindelijk te weten te komen waardoor Clinton verloor. Ook al ben ik bang dat de uitkomsten hiervan ook weer door de media ingekleurd zullen worden.
De hele media was dan ook een gigantische farce en heeft zich van de slechtste kant laten zien, overal ter wereld, niet alleen in de VS, met de gekleurde verslaggeving. Kijk, ik zou zelf ook 'democrats' stemmen bij keuze uit deze twee, en 'van armoe maar op Clinton' (ookal gunde ik haar echt die 'eerste vrouwelijke president'-achievement niet), maar ben op een gegeven moment maar gewoon gestopt met lezen/volgen van de media, want de tering hè.... Ergens een kleine hoop dat de media hiervan leren, maar dat zal ook wel ijdele hoop zijn.

Edit ter verduidelijking: Zelf zou ik groen stemmen, maar als de keus Hillary of Trump was, dan liever Hillary.

[ Bericht 6% gewijzigd door motorbloempje op 09-11-2016 15:34:00 ]
Ja doei.
  woensdag 9 november 2016 @ 14:56:36 #27
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_166536525
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:56 schreef Anthonie24 het volgende:

[..]

gast wat lul je. nu eet je nog lekker een bakje popcorn met lekkere warme choco erbij. maar misschien dat je over een jaartje of ..........1 of 2 misschien wel aan de frontline staat omdat de 3e wereld oorlog uitgebroken is.

jij denkt nu misschien van....ach dat gebeurd heus niet. :') maar ik zeg je dat deze beste meneer Trump niet goed is voor de wereld vrede.
_O- _O- bedankt voor het lachen
Rock you in your face and stab your brain with your nosebone
pi_166536531
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:53 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

_O-

We treffen het wel dit jaar met het Oekraïne referendum, de Brexit en nu dit. Aan zout geen tekort *O*
Het gaat lekker inderdaad :7
Volgend jaar de verkiezingen in Nederland, Duitsland en Frankrijk en het feest is compleet.
  Moderator woensdag 9 november 2016 @ 14:57:14 #29
8781 crew  Frutsel
pi_166536539
quote:

[..]

Clinton heeft te weinig ingespeeld op de gevoelens die heersten bij de Sanders kiezers. Er waren genoeg sentimenten aanwezig en kiezers die ze op dat moment over de streep had moeten trekken. Dat lukte nooit omdat ze er gewoon te weinig aandacht heeft geschonken misschien...

Het gevoel dat Clinton corrupt en van de oude stempel is werkte al niet in haar voordeel en werd door de FBI nog eens verder aangewakkerd.

Too little too late
pi_166536558
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:57 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Clinton heeft te weinig ingespeeld op de gevoelens die heersten bij de Sanders kiezers. Er waren genoeg sentimenten aanwezig en kiezers die ze op dat moment over de streep had moeten trekken. Dat lukte nooit omdat ze er gewoon te weinig aandacht heeft geschonken misschien...

Het gevoel dat Clinton corrupt en van de oude stempel is werkte al niet in haar voordeel en werd door de FBI nog eens verder aangewakkerd.

Too little too late
Yup, denk dat we de Burn hadden 'gefeeld' als hij de kandidaat was geworden, maar hey, we zullen het nooit weten...
Ja doei.
pi_166536583
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:56 schreef Anthonie24 het volgende:

[..]

Als je je had ingelezen wist je dat juist Clinton niet goed is voor de wereldvrede.
pi_166536602
Trumps plannen:

Werkgelegenheid

Donald Trump wil banen creëren. In zijn overwinningsspeech zegt hij dat Amerika weer moet gaan bouwen; wegen, woningen, scholen en ziekenhuizen. En dat levert veel werk op, zo hoopt Trump.

Ook wil hij een einde maken aan vrijhandelsverdragen die naar zijn zeggen veel werkgelegenheid naar het buitenland laat glippen. Zo wil hij banen uit China, Mexico, Japan en Vietnam terug naar Amerika halen. Amerikaanse bedrijven moeten gaan profiteren van belastingverlaging. ook dat zou werkgelegenheid moeten opleveren.

Belastingen

Niet alleen de bedrijven, ook rijke Amerikanen gaan profiteren van belastingverlaging. De rijkste Amerikanen zouden bijna zeven procent minder belasting gaan betalen.

Inkomen

Voor de armsten wil Trump het minimumloon van 7,25 dollar per uur verhogen. Een precies bedrag is niet bekend gemaakt, maar Trump zou mikken op een loon van 10 dollar per uur. Ook zouden vrouwen meer moeten gaan verdienen.
NOSop3 sprak vier Amerika-deskundigen. Zij leggen uit wat de Amerikaanse keuze voor Trump betekent.
Immigratie inperken

Donald Trump wil iets doen tegen de ruim elf miljoen illegale immigranten in de VS. Zo wil hij een muur bouwen tussen Mexico en de VS, om een einde te maken aan de stroom illegale migranten. Maar ook asielzoekers uit landen als Syrië en de Libië komen, het land niet meer in. Trump wil een ideologische test afnemen, om nieuwkomers te laten bewijzen dat ze echt van Amerika houden.

Gezondheidszorg

Tijdens de campagne heeft Trump zich fel geuit tegen Obamacare. De zorgverzekering is omstreden omdat hij de overheid veel belastinggeld kost. Volgens Trump veroorzaakt het systeem minder concurrentie op de zorgmarkt en minder keuze. Hij zal daarom inzetten op een veel soberder systeem.

Milieu

Trump heeft eerder aangegeven dat hij het klimaatverdrag wil opzeggen. Volgens deskundigen kan dat, maar pas drie jaar na ratificatie en dat is net gebeurd.

Internationale politiek

Trump zal zich meer op de VS gaan richten en minder op de wereld. We gaan alleen samenwerken met landen waar we het goed mee kunnen vinden", zei hij in zijn overwinningstoespraak. Trump heeft weinig op met Europa en wil juist een goede relatie opbouwen met president Poetin van Rusland.

http://nos.nl/artikel/214(...)trump-gaan-doen.html
pi_166536622
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:57 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Too little too late
Ik ben juist verbaasd dat Clinton nog zoveel stemmen heeft gekregen na de leaks en de anti Sanders mentaliteit in de DNC.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  woensdag 9 november 2016 @ 15:00:35 #34
460156 Anthonie24
pi_166536629
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:56 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Het gaat lekker inderdaad :7
Volgend jaar de verkiezingen in Nederland, Duitsland en Frankrijk en het feest is compleet.
ik hoop sirri niet dat geert wilders dan president word van nederland want dan val ik echt flauw. ;(
  Moderator woensdag 9 november 2016 @ 15:01:14 #35
8781 crew  Frutsel
pi_166536650
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:59 schreef Yasmin23 het volgende:
Trumps plannen:

Werkgelegenheid

Donald Trump wil banen creëren. In zijn overwinningsspeech zegt hij dat Amerika weer moet gaan bouwen; wegen, woningen, scholen en ziekenhuizen. En dat levert veel werk op, zo hoopt Trump.

Ook wil hij een einde maken aan vrijhandelsverdragen die naar zijn zeggen veel werkgelegenheid naar het buitenland laat glippen. Zo wil hij banen uit China, Mexico, Japan en Vietnam terug naar Amerika halen. Amerikaanse bedrijven moeten gaan profiteren van belastingverlaging. ook dat zou werkgelegenheid moeten opleveren.

Belastingen

Niet alleen de bedrijven, ook rijke Amerikanen gaan profiteren van belastingverlaging. De rijkste Amerikanen zouden bijna zeven procent minder belasting gaan betalen.

Inkomen

Voor de armsten wil Trump het minimumloon van 7,25 dollar per uur verhogen. Een precies bedrag is niet bekend gemaakt, maar Trump zou mikken op een loon van 10 dollar per uur. Ook zouden vrouwen meer moeten gaan verdienen.
NOSop3 sprak vier Amerika-deskundigen. Zij leggen uit wat de Amerikaanse keuze voor Trump betekent.
Immigratie inperken

Donald Trump wil iets doen tegen de ruim elf miljoen illegale immigranten in de VS. Zo wil hij een muur bouwen tussen Mexico en de VS, om een einde te maken aan de stroom illegale migranten. Maar ook asielzoekers uit landen als Syrië en de Libië komen, het land niet meer in. Trump wil een ideologische test afnemen, om nieuwkomers te laten bewijzen dat ze echt van Amerika houden.

Gezondheidszorg

Tijdens de campagne heeft Trump zich fel geuit tegen Obamacare. De zorgverzekering is omstreden omdat hij de overheid veel belastinggeld kost. Volgens Trump veroorzaakt het systeem minder concurrentie op de zorgmarkt en minder keuze. Hij zal daarom inzetten op een veel soberder systeem.

Milieu

Trump heeft eerder aangegeven dat hij het klimaatverdrag wil opzeggen. Volgens deskundigen kan dat, maar pas drie jaar na ratificatie en dat is net gebeurd.

Internationale politiek

Trump zal zich meer op de VS gaan richten en minder op de wereld. We gaan alleen samenwerken met landen waar we het goed mee kunnen vinden", zei hij in zijn overwinningstoespraak. Trump heeft weinig op met Europa en wil juist een goede relatie opbouwen met president Poetin van Rusland.

http://nos.nl/artikel/214(...)trump-gaan-doen.html
Hmmmm Melania past niet in deze plannen lees ik :P
  woensdag 9 november 2016 @ 15:01:23 #36
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_166536655
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:00 schreef Anthonie24 het volgende:

[..]

ik hoop sirri niet dat geert wilders dan president word van nederland want dan val ik echt flauw. ;(
President zelfs.. Jij verwacht dat de monarchie nog ontmanteld wordt?
Rock you in your face and stab your brain with your nosebone
  woensdag 9 november 2016 @ 15:02:16 #37
460156 Anthonie24
pi_166536678
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:01 schreef MrvanTrapZ het volgende:

[..]

President zelfs.. Jij verwacht dat de monarchie nog ontmanteld wordt?
nou ja.....je snap wat ik bedoel toch..... nederland heeft toch ook zoiets als een president??
  Moderator woensdag 9 november 2016 @ 15:02:24 #38
8781 crew  Frutsel
pi_166536683
CNN twitterde op woensdag 09-11-2016 om 15:00:03 Melania Trump's old school principal has advice for Donald Trump: "She is very wise. He should listen to her more." https://t.co/oakdG7aWIm reageer retweet
Luisteren zal je ! :(
pi_166536696
quote:
Van de nos liveblog

Intens verdeeld
Welnee, inmiddels is al gebleken dat ondanks alle pogingen hem weg te zetten als een racist, een fors deel van de latino's gewoon op hem gestemd hebben, zo heeft hij gewoon New Mexico gewonnen als ik me niet vergis, en dat zegt al genoeg. Ook ondanks alle pogingen hem weg te zetten als een perv die zijn handjes niet kan thuishouden, heeft gewoon een meerderheid van de vrouwen op hem gestemd. Maar de grootste fout die de Dems hebben gemaakt is de staten waarvan ze er blind vanuit gingen die toch wel te winnen, zolas bv Wisconsin, gewoon helemaal geen campaign te voeren, terwijl Trump juist daar als een gek rond heeft lopen rennen om zieltjes te winnen. De Democraten hebben Trump gewoon onderschat, maar met hun arrogante houding jegens hun traditionele aanhang, vooral zich schromelijk overschat. Klassiek geval van jezelf in de voet schieten dus.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_166536699
quote:

[..]

Hij is natuurlijk ook al heel lang een bekende Amerikaan en de laatste 10 jaar een hele grote TV-ster. In die tijd heeft hij heel veel gezegd, en niet met de voorzichtigheid van iemand met een politieke carriere. Dat verdunt zijn uitspraken die hij in de campagne heeft gedaan, terwijl de mensen hem kennen en waarschijnlijk wel een beetje weten wat ze aan hem hebben.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_166536707
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:56 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

De hele media was dan ook een gigantische farce en heeft zich van de slechtste kant laten zien, overal ter wereld, niet alleen in de VS, met de gekleurde verslaggeving. Kijk, ik zou zelf ook 'democrats' stemmen, en 'van armoe maar op Clinton' (ookal gunde ik haar echt die 'eerste vrouwelijke president'-achievement niet), maar ben op een gegeven moment maar gewoon gestopt met lezen/volgen van de media, want de tering hè.... Ergens een kleine hoop dat de media hiervan leren, maar dat zal ook wel ijdele hoop zijn.
Klopt, het was meer dan tenenkrommend. Ik hoop ook dat ze hier lering uit trekken maar ik heb er een hard hoofd in zolang politiek en media veel te close zijn. Dat zie ik niet zomaar veranderen.
  Redactie Frontpage woensdag 9 november 2016 @ 15:05:07 #42
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_166536741
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:59 schreef Yasmin23 het volgende:
Alleen al door dit punt heeft die denk ik al een hoop stemmen mee binnen gehaald.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  woensdag 9 november 2016 @ 15:05:20 #43
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_166536753
quote:
Van de nos liveblog

Intens verdeeld
Wat een ironie, bij de vorige verkiezingen waren er zelfs bij de republikeinen mensen die zeiden dat de partij geen toekomst meer had omdat de blanke stem niet meer volstond voor een overwinning, want die kiezersgroep werd steeds kleiner...
are we infinite or am I alone
pi_166536771
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:02 schreef Anthonie24 het volgende:

[..]

nou ja.....je snap wat ik bedoel toch..... nederland heeft toch ook zoiets als een president??
Een minister president, maar die heeft bij lange na niet zoveel macht als de president in de Verenigde Staten. De minister president wordt natuurlijk ook niet direct door het volk gekozen.
pi_166536781
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:05 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Alleen al door dit punt heeft die denk ik al een hoop stemmen mee binnen gehaald.
Ik vraag me alleen af hoe realistisch dat allemaal is; enerzijds allerlei belastingverlagingen en anderzijds voor heel veel mensen meer geld.
pi_166536818
quote:
7s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik vraag me alleen af hoe realistisch dat allemaal is; enerzijds allerlei belastingverlagingen en anderzijds voor heel veel mensen meer geld.
Gewoon alles wegzuigen uit de bijdrages aan de NAVO bv. Dat werd voor 80% bekostigd door de VS.
pi_166536822
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:05 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Hillary was voor hogere verhogingen. Dus nee, daarom stemmen mensen niet op Trump.
  woensdag 9 november 2016 @ 15:08:20 #48
460156 Anthonie24
pi_166536824
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:05 schreef kipknots het volgende:

[..]

Een minister president, maar die heeft bij lange na niet zoveel macht als de president in de Verenigde Staten. De minister president wordt natuurlijk ook niet direct door het volk gekozen.
aah oke. dus bijv geert wilder zou dan wel minister pesident kunnen worden toch? maar zou geert wilder als minister president van nederland veel schade aan kunnen richten aan nederland zelf?
pi_166536868
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:08 schreef Anthonie24 het volgende:

[..]

aah oke. dus bijv geert wilder zou dan wel minister pesident kunnen worden toch? maar zou geert wilder als minister president van nederland veel schade aan kunnen richten aan nederland zelf?
De handelsbetrekkingen met Islamitische landen zullen er in ieder geval niet beter op worden.
  Redactie Frontpage woensdag 9 november 2016 @ 15:12:21 #50
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_166536924
quote:
7s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mja, dat in combinatie van alle productie weer terug naar Amerika halen zorgt voor een prijsverhoging (dus indirecte belastingverhoging) bij producten die mensen kopen.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')