Je was me voor?quote:
Oh. Dan blijft de OP een dagje zo.quote:Op zaterdag 5 november 2016 08:58 schreef Arcee het volgende:
Waarschijnlijk wel, maar hij kan 'm niet posten.
Die hoinkquote:Op zaterdag 5 november 2016 08:58 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, maar hij kan 'm niet posten.
Hier staat wel een mooie.quote:Op zaterdag 5 november 2016 08:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
Oh. Dan blijft de OP een dagje zo.
misschien wel....quote:Op zaterdag 5 november 2016 01:12 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee, bijna niemand weet wat het Sinterklaasfeest nou exact is en inhoudt. Dan wordt het tijd om mensen te onderwijzen, en te verduidelijken waarom de pro- en anti-Pieten er in staan zoals ze er in staan. Helaas werkt de media niet mee. Alleen anti-Piet gasten worden uitgenodigd in de media en mochten er al pro-Piet bepleiters uitgenodigd worden dan worden die geridiculiseerd e/o weggehoond.
M.i. lijkt me een inmiddels een gedegen reclamecampagne en uitzending van bv ´Wild geraas´ alvast een start om ook het tegen (pro-Piet)geluid een podium te geven.
Kan me daarna voorstellen dat menig onwetende voorstander van Zwarte Piet ´wild geraas´ omarmd en daarmee de score voor of tegen tot stilstand brengt of zelfs ten gunste van pro-Piet wijzigt.
wat mij betreft is het en oplossing, ja. wel hand in hand met iets andere kleding, geen zwart kroeshaar meer, geen rode lippen, geen oorbellen. doe het gewoon echt dan, in een keer, dan kunnen we gewoon weer verder met een leuk kinderfeest, en is iedereen blij. (op wat zeurkousen na...)quote:Op zaterdag 5 november 2016 08:57 schreef Arcee het volgende:
Ik vind die roetveegpiet wel een goede oplossing. Als het tenmiste ook als een oplossing wordt gezien door de harde ZP=racisme-kern. Is dat zo?
Die bontgekleurde Pieten zou ik dan weer niet doen. Die lijken eigenlijk nergens op.
Tradities zijn en blijven nu eenmaal aan verandering onderhevig, voortgestuwd door voortschrijdend inzicht en veranderende tijden. En dat is mooi. En goed.quote:Op zaterdag 5 november 2016 09:19 schreef Prutzenberg het volgende:
Tja, als we de traditie van een goede OP al niet meer serieus nemen in onze traditie van de Zwartepietendiscussie, dan wordt het met de traditie van de Roetmoppiet natuurlijk nooit wat.
Amen.quote:Op zaterdag 5 november 2016 09:23 schreef Copycat het volgende:
[..]
Tradities zijn en blijven nu eenmaal aan verandering onderhevig, voortgestuwd door voortschrijdend inzicht en veranderende tijden. En dat is mooi. En goed.
Nee, want het is nog steeds een slaaf en de herstelbetalingen zijn nog niet gedaan.quote:Op zaterdag 5 november 2016 08:57 schreef Arcee het volgende:
Ik vind die roetveegpiet wel een goede oplossing. Als het tenmiste ook als een oplossing wordt gezien door de harde ZP=racisme-kern. Is dat zo?
Jawel, op Teletubbiesquote:Die bontgekleurde Pieten zou ik dan weer niet doen. Die lijken eigenlijk nergens op.
http://www.wildgeraasdefilm.nl/quote:Op zaterdag 5 november 2016 09:14 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
misschien wel....
weet jij trouwens waar ik die kan kijken, Wild geraas? ik denk dat ik het meeste al weet, maar ben wel benieuwd. en online kan ik hem niet vinden.
Het beeldt de veranderingen m.b.t. Zwarte Piet goed uit. Van iets moois naar niks.quote:Op zaterdag 5 november 2016 09:23 schreef Copycat het volgende:
[..]
Tradities zijn en blijven nu eenmaal aan verandering onderhevig, voortgestuwd door voortschrijdend inzicht en veranderende tijden. En dat is mooi. En goed.
Jij vindt onder chantage ontstane veranderingen en ethische slavernij prima?quote:Op zaterdag 5 november 2016 09:23 schreef Copycat het volgende:
[..]
Zwarte Piet is geen slaaf maar een folkore figuur.quote:Op zaterdag 5 november 2016 09:27 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nee, want het is nog steeds een slaaf en de herstelbetalingen zijn nog niet gedaan.
Nee. Dat zijn niet mijn argumenten, vriend.quote:Op zaterdag 5 november 2016 09:34 schreef Lunatiek het volgende:
Jij vindt onder chantage ontstane veranderingen en ethische slavernij prima?
Waar er geen enkel voortschrijdend inzicht is, behalve "dan zijn we van de beschuldiging van racisme en de rest van het gezeik af"?
Jij vind het prima dat blanken "white guilt" bevestigen door toe te geven aan de haatgevoelens van een kleine groep anti-blanke racisten, die handelt uit ongebreidelde geldzucht?
Dat zal niet lang duren dan.quote:Op zaterdag 5 november 2016 09:31 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Jawel. Zie de Facebookpagina van Zwarte Piet is Racisme.
En dan die eerste reactie eronder:quote:Op zaterdag 5 november 2016 09:55 schreef Toefjes het volgende:
Roetveegpiet lijkt een nieuwe Nederlandse traditie te worden. Het schijnt dat Sinterklaas ook een bijrolletje heeft weten te bemachtigen in de festiviteiten.
http://www.ad.nl/amsterda(...)-gemeenten~a82752da/
Sylvana heeft het Sinterklaasfeest doordvermoord!!!1!1!!11!!quote:En wat zal ze weer in d'r knuistje lachen dat onmens die stiekeme boze mevrouw dat enge vrouwtje met d'r enge politieke partij bahbah. ik zou niet eens met mezelf kunnen leven nadat ik zoveel duizenden kinderen iets moois (wat door de kinderen en ook door de ouders totaal niet als iets racistisch word gezien) afpak. Ga je schamen eng vrouwtje!!!
Zo denk ik er ook over. Een klein groepje heeft het voor elkaar gekregen.quote:Op zaterdag 5 november 2016 08:56 schreef tipiewan het volgende:
Ik word zo moe van deze discussie dat ik helemaal klaar ben met het Sinterklaasfeest. Ik heb een zoontje van 2 en ik weet gewoon niet meer wat ik ga doen. Heb absoluut geen zin in deze onzin discussie en denk dat ik vanaf het begin maar de waarheid ga vertellen dat het een sprookje is en het allemaal nep is. En dat gaat mij geeneens erom of piet nou zwart blauw of geel is maar vooral om de agressie en het de les willen lezen van mensen.Hier ga ik mijn zoon niet aan blootstellen. Bedankt voor het om zeep helpen van een traditie!
de linkse politiek correcte elite heeft dit land in zijn greepquote:Op zaterdag 5 november 2016 10:01 schreef aloa het volgende:
[..]
Zo denk ik er ook over. Een klein groepje heeft het voor elkaar gekregen.
Dat mensen er uiteindelijk massaal in meegaan![]()
Ik ga kerst vieren
Je zal maar zo boos zijn op zaterdagochtend.quote:Op zaterdag 5 november 2016 09:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
En dan die eerste reactie eronder:
[..]
Sylvana heeft het Sinterklaasfeest doordvermoord!!!1!1!!11!!
Is er nog een partij voor zwarte Piet ?quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:02 schreef JanCees het volgende:
[..]
de linkse politiek correcte elite heeft dit land in zijn greep
En heel je leven zo'n domme dramaqueen.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:02 schreef Toefjes het volgende:
Je zal maar zo boos zijn op zaterdagochtend.
VNL en PVV in ieder geval uitgesproken. VVD vind dat het niet iets voor politiek is geloof ik.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:04 schreef aloa het volgende:
[..]
Is er nog een partij voor zwarte Piet ?
Daar stem ik dan weer niet opquote:Op zaterdag 5 november 2016 10:05 schreef JanCees het volgende:
[..]
VNL en PVV in ieder geval uitgesproken. VVD vind dat het niet iets voor politiek is geloof ik.
Bij dat programma over voetbalagressie op de amateurvelden zie je dat vaak de oorzaak ligt bij onverwerkte trauma's, of een weggelopen vrouw. Misschien is dat met de Pietendiscussie hetzelfde bij de bozige deelnemers.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:04 schreef Copycat het volgende:
[..]
En heel je leven zo'n domme dramaqueen.
andere mening = domquote:Op zaterdag 5 november 2016 10:04 schreef Copycat het volgende:
[..]
En heel je leven zo'n domme dramaqueen.
Er is daadwerkelijk een programma over voetbalagressie op amateurvelden?quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:08 schreef Toefjes het volgende:
Bij dat programma over voetbalagressie op de amateurvelden zie je dat vaak de oorzaak ligt bij onverwerkte trauma's, of een weggelopen vrouw. Misschien is dat met de Pietendiscussie hetzelfde bij de bozige deelnemers.
Als je gaat gillen dat je het feest met deze aanpassing van duizenden kinderen en volwassenen afpakt, ja, dan ben je aardig dom. En een enorme dramaqueen.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:09 schreef JanCees het volgende:
andere mening = dom
Typische linkse retoriek maar what else is new
Basisschool niet afgemaakt, obese partner met reuma, sociale huurwoning met lekkende dakgoot en dan verandert ook het uiterlijk van zwarte piet nog.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:08 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Bij dat programma over voetbalagressie op de amateurvelden zie je dat vaak de oorzaak ligt bij onverwerkte trauma's, of een weggelopen vrouw. Misschien is dat met de Pietendiscussie hetzelfde bij de bozige deelnemers.
Nee hoor dat is ze niet.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:11 schreef Copycat het volgende:
[..]
Als je gaat gillen dat je het feest met deze aanpassing van duizenden kinderen en volwassenen afpakt, ja, dan ben je aardig dom. En een enorme dramaqueen.
Buitenspel heet het programma. Als je ooit iets met de laagste regionen van het amateurvoetbal te maken hebt gehad is het wel een aardig programma om te kijkenquote:Op zaterdag 5 november 2016 10:10 schreef Copycat het volgende:
[..]
Er is daadwerkelijk een programma over voetbalagressie op amateurvelden?
Help, mijn man is hobbyhooligan?
De spelling van Brutus Boef is niet eens zo belabberd. Al is dat meer iets voor DIG heb ik begrepen. Ik denk dat z'n vrouw hem verlaten heeft, en zo vlak voor de Sint komt en de altijd vervelende feestdagen, moeten roetveegpiet en zijn bedenkers het ontgelden. Arme Brutusquote:Op zaterdag 5 november 2016 10:12 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Basisschool niet afgemaakt, obese partner met reuma, sociale huurwoning met lekkende dakgoot en dan verandert ook het uiterlijk van zwarte piet nog.
Ja, dan ga je los.
Gelukkig nooit iets mee te maken gehad, maar ik zal het eens een paar minuten aankijken. Welke zender, welke dag?quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:13 schreef Toefjes het volgende:
Buitenspel heet het programma. Als je ooit iets met de laagste regionen van het amateurvoetbal te maken hebt gehad is het wel een aardig programma om te kijken
Brutus schijnt ook nog een vrouw te zijn.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:15 schreef Toefjes het volgende:
De spelling van Brutus Boef is niet eens zo belabberd. Al is dat meer iets voor DIG heb ik begrepen. Ik denk dat z'n vrouw hem verlaten heeft, en zo vlak voor de Sint komt en de altijd vervelende feestdagen, moeten roetveegpiet en zijn bedenkers het ontgelden. Arme Brutus
Sterkte, Brutus.quote:
BNN, op donderdag. Maar ga je nog braaf zitten als een programma op TV komt? Ik ben al overgestapt op uitzendinggemistquote:Op zaterdag 5 november 2016 10:15 schreef Copycat het volgende:
[..]
Gelukkig nooit iets mee te maken gehad, maar ik zal het eens een paar minuten aankijken. Welke zender, welke dag?
Waar heb jij het over?quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:16 schreef Copycat het volgende:
[..]
Brutus schijnt ook nog een vrouw te zijn.
[..]
Sterkte, Brutus.
Dan weet ik toch waar ik moet zoeken, jonguh!quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:16 schreef Toefjes het volgende:
BNN, op donderdag. Maar ga je nog braaf zitten als een programma op TV komt? Ik ben al overgestapt op uitzendinggemist
Waar had jij het toen je 'ze is' schreef, waar het over Brutus gaat?quote:
Wie denkt dat?quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:19 schreef tesssssssss het volgende:
Je bent wel ontzetten naïef als je denkt dat met het verwijderen van een beetje schmink het racisme/slavernij uit de wereld is.
Oh ja, dat had ik me ook wel kunnen bedenken, excuus.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:17 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dan weet ik toch waar ik moet zoeken, jonguh!
Jij begint over dramaqueen wijsneus.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:18 schreef Copycat het volgende:
[..]
Waar had jij het toen je 'ze is' schreef, waar het over Brutus gaat?
Een dramaking bestaat toch helemaal niet?quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:20 schreef JanCees het volgende:
[..]
Jij begint over dramaqueen wijsneus.
Volgende stap is het aanpakken van onze Christelijke feestdagen. Nou dan zijn de rapen gaar hé.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:19 schreef tesssssssss het volgende:
Je bent wel ontzetten naïef als je denkt dat met het verwijderen van een beetje schmink het racisme/slavernij uit de wereld is.
Bepaal jij nietquote:Op zaterdag 5 november 2016 10:21 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Een dramaking bestaat toch helemaal niet?
Was meer een algemene gedachte om de gehele discussie, die waarschijnlijk tot in de eeuwen der eeuwigheid gaat duren, samen te vatten voor mezelf.quote:
Ja. Straks is Pinksteren geen officiële feestdag meer. Wanneer moeten we dan godverdomme de uitstorting van de heilige geest vieren?quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:21 schreef JanCees het volgende:
[..]
Volgende stap is het aanpakken van onze Christelijke feestdagen. Nou dan zijn de rapen gaar hé.
Dat klopt. Goed gezien. Daarom heb ik google geraadpleegd, en het bestaat wel. Alleen is het hier nog niet ingeburgerd.quote:
Jah. Vrije dagen weg, jonguh.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja. Straks is Pinksteren geen officiële feestdag meer. Wanneer moeten we dan godverdomme de uitstorting van de heilige geest vieren?
Zou wel chill zijn als we al die flauwekul feestdagen als extra vrij opneembare dagen zouden kunnen krijgen. Zo niet, dan hecht ik uiteraard aan onze tradities.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:24 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Jah. Vrije dagen weg, jonguh.
Principes kosten vrije dagen.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:26 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Zou wel chill zijn als we al die flauwekul feestdagen als extra vrij opneembare dagen zouden kunnen krijgen. Zo niet, dan hecht ik uiteraard aan onze tradities.
Klopt. En dat was dus Brutus. Dramaking is geen woord.quote:
Oh.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:21 schreef Toefjes het volgende:
Een dramaking bestaat toch helemaal niet?
De wereld wordt steeds harderquote:Op zaterdag 5 november 2016 10:26 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Principes kosten vrije dagen.
Wil je even op je taal letten? En ja je hebt gelijk, van ons Joods-christelijk land blijft dan niets meer van over.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja. Straks is Pinksteren geen officiële feestdag meer. Wanneer moeten we dan godverdomme de uitstorting van de heilige geest vieren?
Kun je eens een typisch joods element van de Nederlandse cultuur noemen?quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:28 schreef JanCees het volgende:
[..]
Wil je even op je taal letten? En ja je hebt gelijk, van ons Joods-christelijk land blijft dan niets meer van over.
Ik heb tenminste ruggengraat.Ik laat meteen al mijn principes vallen voor een vrije dag.quote:
Krijg je met Sinterklaas ook vrij? Wij mogen dan een uurtje eerder naar huisquote:Op zaterdag 5 november 2016 10:30 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik heb tenminste ruggengraat.Ik laat meteen al mijn principes vallen voor een vrije dag.
Gierigheid?quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:29 schreef Jigzoz het volgende:
Kun je eens een typisch joods element van de Nederlandse cultuur noemen?
Hé! Dat mag niet!quote:
De normen en waarden binnen onze beschaving, maar dat jij dat zelf niet wist te bedenken verrast mij allerminst.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Noem er maar drie. Kun je niet.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:34 schreef JanCees het volgende:
[..]
De normen en waarden binnen onze beschaving,
Het is dan ook onzin.quote:maar dat jij dat zelf niet wist te bedenken verrast mij allerminst.
Dat Joods-Christelijke is bedacht door het momenteel langst zittende Kamerlid. Dankbaar overgenomen door de overige christelijke partijen omdat ze met alleen christelijke cultuur worden uitgelachen natuurlijk.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
is xenofobie een typisch joods-christelijk goed?quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:34 schreef JanCees het volgende:
[..]
De normen en waarden binnen onze beschaving, maar dat jij dat zelf niet wist te bedenken verrast mij allerminst.
Wij hebben ook nog Sinterklaas voor de bewoners, surprise op het werk, bezigheidstherapie goes Sinterklaas, koks die gevulde speculaas maken.......quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:31 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Krijg je met Sinterklaas ook vrij? Wij mogen dan een uurtje eerder naar huis
Kan ik wel maar ik laat mij niet voor het karretje spannen door een of andere nobuddy.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Noem er maar drie. Kun je niet.
[..]
Het is dan ook onzin.
Yep. Platrechts dogma. Meer niet.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:36 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Dat Joods-Christelijke is bedacht door het momenteel langst zittende Kamerlid. Dankbaar overgenomen door de overige christelijke partijen omdat ze met alleen christelijke cultuur worden uitgelachen natuurlijk.
Had je een eeuw geleden gezegt dat NL een Joods-Christelijke cultuur was dan hadden ze je hard uitgelachen.
Veel culturele uitingen hebben hun oorsprong in de germaanse cultuur en zijn slechts overgoten met een christelijk sausje. Dit geldt voor Sinterklaas, carnaval en alle christelijke feestdagen.
Dat lijkt mij niet, hoe kom je daarbij?quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:36 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
is xenofobie een typisch joods-christelijk goed?
Ja, en ik kan vliegen, maar alleen als niemand kijkt.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:38 schreef JanCees het volgende:
[..]
Kan ik wel maar ik laat mij niet voor het karretje spannen door een of andere nobuddy.
Uiteraard!quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:38 schreef JanCees het volgende:
Kan ik wel maar ik laat mij niet voor het karretje spannen door een of andere nobuddy.
Ik geloof je op je woord.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:39 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, en ik kan vliegen, maar alleen als niemand kijkt.
Klinkt allemaal goed. En fijn te horen dat bewoners er nog volop van kunnen genieten. Kan de rest van Nederland nog wat van lerenquote:Op zaterdag 5 november 2016 10:37 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Wij hebben ook nog Sinterklaas voor de bewoners, surprise op het werk, bezigheidstherapie goes Sinterklaas, koks die gevulde speculaas maken.......
Geen vrij. Wel kadootjes![]()
....en hele leuke sfeer.
wie denkt dat?quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:19 schreef tesssssssss het volgende:
De meerderheid heeft gelukkig niet altijd gelijk.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:42 schreef JanCees het volgende:
Toch gek dat een absolute minderheid er in slaagt zwarte piet kapot te maken, klinkt niet erg DEMOCRATISCH in mijn oren!!
Klopt, maar dat is hoe een democratie werkt.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:43 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
De meerderheid heeft gelukkig niet altijd gelijk.
snel, like en share nog een facebookplaatje met die tekst!quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:42 schreef JanCees het volgende:
Toch gek dat een absolute minderheid er in slaagt zwarte piet kapot te maken, klinkt niet erg DEMOCRATISCH in mijn oren!!
Ja. En dit soort zaken worden niet democratisch geregeld.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:43 schreef JanCees het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is hoe een democratie werkt.
En met Zwarte Piet het hele feest! En de harten van duizenden kindertjes en nog meer volwassenen.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:42 schreef JanCees het volgende:
maar je dacht toch niet dat iedere verandering aan een democratisch beslismodel wordt onderworpen?quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:42 schreef JanCees het volgende:
Maakt het niet minder democratisch? Wil je niet steeds woorden in mijn mond leggen?quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:44 schreef Drug het volgende:
[..]
maar je dacht toch niet dat iedere verandering aan een democratisch beslismodel wordt onderworpen?
De meerderheid heeft ook geen affiniteit met Pinksteren, hemelvaart, en dat soort dagen. De meerderheid heeft ook geen idee waarom die feestdagen gevierd worden. Toch wel prettig dat we die vrije dagen hebben omdat een minderheid er wel waarde aan hecht, toch?quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:42 schreef JanCees het volgende:
Groepsverkrachting is daarentegen dan wel weer een bijzonder democratisch gebeuren.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:46 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De meerderheid heeft ook geen affiniteit met Pinksteren, hemelvaart, en dat soort dagen. De meerderheid heeft ook geen idee waarom die feestdagen gevierd worden. Toch wel prettig dat we die vrije dagen hebben omdat een minderheid er wel waarde aan hecht, toch?
Ja, die koddige vergelijking zag ik al de revue passeren hihiquote:Op zaterdag 5 november 2016 10:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Groepsverkrachting is daarentegen dan wel weer een bijzonder democratisch gebeuren.
ja, wees er blij mee! Die hebben ze in het VK niet! Prijs de heer, ¤7,50!quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:46 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De meerderheid heeft ook geen affiniteit met Pinksteren, hemelvaart, en dat soort dagen. De meerderheid heeft ook geen idee waarom die feestdagen gevierd worden. Toch wel prettig dat we die vrije dagen hebben omdat een minderheid er wel waarde aan hecht, toch?
Geldt voor wel meer. Slavernij ook.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:48 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, die koddige vergelijking zag ik al de revue passeren hihi
Eh...quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:48 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ja, wees er blij mee! Die hebben ze in het VK niet! Prijs de heer, ¤7,50!
Zwarte piet gaat dan ook heel nederland aanquote:Op zaterdag 5 november 2016 10:46 schreef Toefjes het volgende:
[..]
lol okquote:Op zaterdag 5 november 2016 10:46 schreef JanCees het volgende:
[..]
Maakt het niet minder democratisch? Wil je niet steeds woorden in mijn mond leggen?
Cultureel Erfgoed! Daar mag niet aan getornd worden!quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:49 schreef JanCees het volgende:
Zwarte piet gaat dan ook heel nederland aan
De meest intolerante dicteert.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:42 schreef JanCees het volgende:
Ik zie mogelijkheden voor een politieke partij.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:49 schreef JanCees het volgende:
[..]
Zwarte piet gaat dan ook heel nederland aan
Zoals ik al eerder gezegd heb heeft een kleine minderheid hier Nederland in zijn greep. De politieke correctheid regeert en slaat door en de blanke man is schuldig.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:50 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
De meest intolerante dicteert.
https://medium.com/@nntal(...)f83ce4e15#.55ja9uv5d
Je bent een jaar of 12 te laat.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:51 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik zie mogelijkheden voor een politieke partij.
Prijs de heer, 7,50quote:
Wij fungeren als seksslavinnen voor die zwarte onmensenquote:Op zaterdag 5 november 2016 10:53 schreef motorbloempje het volgende:
Zolang de blanke vrouwen dat maar niet zijn.
maar dan wel vrijwillig.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:54 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wij fungeren als seksslavinnen voor die zwarte onmensen.
Daar zijn ze in Frankrijk al mee begonnen, geen openbare kerststallen meer daar.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:21 schreef JanCees het volgende:
[..]
Volgende stap is het aanpakken van onze Christelijke feestdagen. Nou dan zijn de rapen gaar hé.
Dan heb je alleen nog je white privilege.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:53 schreef motorbloempje het volgende:
Zolang de blanke vrouwen dat maar niet zijn.
Dacht dat de P voor Partij stond, niet voor Piet.quote:
Ze gaan ten onder aan hun eigen waanzin, let maar opquote:Op zaterdag 5 november 2016 10:52 schreef JanCees het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder gezegd heb heeft een kleine minderheid hier Nederland in zijn greep. De politieke correctheid regeert en slaat door en de blanke man is schuldig.
Laïcisme is al iets ouder hoor.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Daar zijn ze in Frankrijk al mee begonnen, geen openbare kerststallen meer daar.
daar ben ik me van bewust. Jij ook?quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:55 schreef JanCees het volgende:
[..]
Dan heb je alleen nog je white privilege.
Een A4'tje is genoeg bedoel je?quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dacht dat de P voor Partij stond, niet voor Piet.
Maar een echte Pietenpartij kan het meest begrijpelijke verkiezingsprogramma alle tijden maken:
* Zwarte Piet moet blijven.
Dat begrijpt de simpele burger ook. Voordeel: je hoeft je maar 2 maanden een beetje boos te maken en daarna kun je chillen, zonder je schuldig te maken aan kiezersbedrog.
eindigen we straks met de wegwijspiet als PM.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dacht dat de P voor Partij stond, niet voor Piet.
Maar een echte Pietenpartij kan het meest begrijpelijke verkiezingsprogramma alle tijden maken:
* Zwarte Piet moet blijven.
Dat begrijpt de simpele burger ook. Voordeel: je hoeft je maar 2 maanden een beetje boos te maken en daarna kun je chillen, zonder je schuldig te maken aan kiezersbedrog.
Nee want ik oordeel niet op basis van huidskleur en afkomst.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:56 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
daar ben ik me van bewust. Jij ook?
dat hoef jij persoonlijk ook niet te doen om het te genieten.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:57 schreef JanCees het volgende:
[..]
Nee want ik oordeel niet op basis van huidskleur en afkomst.
Het is in platrechtse kringen zéér ongewenst om je daarvan bewust te zijn. Dan ben je een moslimknuffelende weg-met-onsgutmensch en dan moet je eigenlijk opgesloten worden wegens landverraad.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:56 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
daar ben ik me van bewust. Jij ook?
Jij gelooft werkelijk in white privileges?quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:58 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dat hoef jij persoonlijk ook niet te doen om het te genieten.
ik ben 'het land' al uitquote:Op zaterdag 5 november 2016 10:58 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het is in platrechtse kringen zéér ongewenst om je daarvan bewust te zijn. Dan ben je een moslimknuffelende weg-met-onsgutmensch en dan moet je eigenlijk opgesloten worden wegens landverraad.
QED. ^^quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:58 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het is in platrechtse kringen zéér ongewenst om je daarvan bewust te zijn. Dan ben je een moslimknuffelende weg-met-onsgutmensch en dan moet je eigenlijk opgesloten worden wegens landverraad.
Het bestaat niet, dus ik geniet het niet.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:58 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dat hoef jij persoonlijk ook niet te doen om het te genieten.
1 Regel. En er is ruimte voor een tegenpartij. Die kan natuurlijk: Zwarte Piet moet weg als programmapunt aandragen.quote:
quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:57 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
eindigen we straks met de wegwijspiet als PM.
Niet in Nederland in ieder geval.quote:Op zaterdag 5 november 2016 11:00 schreef JanCees het volgende:
[..]
Het bestaat niet, dus ik geniet het niet.
Gewoon een beetje luchtig houden, dan gaat het wel.quote:Op zaterdag 5 november 2016 11:01 schreef Toefjes het volgende:
Best gezellig eigenlijk die Pietendiscussie
Wij gedragen ons als slaven van een kleine intolerante minderheid. Doen we helemaal zelf. Slavernij is een zelfverkozen lot.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:52 schreef JanCees het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder gezegd heb heeft een kleine minderheid hier Nederland in zijn greep. De politieke correctheid regeert en slaat door en de blanke man is schuldig.
O, nu zijn we zelfs al slaven. Het loopt helemaal uit de klauwen, dat sinterklaasfeest.quote:Op zaterdag 5 november 2016 11:02 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Wij gedragen ons als slaven van een kleine intolerante minderheid. Doen we helemaal zelf. Slavernij is een zelfverkozen lot.
Ik doe dat verder niet, daarom moet je niet stemmen op volksvertegenwoordiging die elk jaar met 180 graden draaien. Ik noem een D66 en VVD.quote:Op zaterdag 5 november 2016 11:02 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Wij gedragen ons als slaven van een kleine intolerante minderheid. Doen we helemaal zelf. Slavernij is een zelfverkozen lot.
O wee als ze later witte mannetjes achter een computer neerzetten met een feest om een persiflage van ons te willen maken, dan hoop ik dat de toekomstige generaties het voor ons opnemen.quote:Op zaterdag 5 november 2016 11:03 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
O, nu zijn we zelfs al slaven. Het loopt helemaal uit de klauwen, dat sinterklaasfeest.
Veilig gokje: PVV.quote:Op zaterdag 5 november 2016 11:03 schreef JanCees het volgende:
[..]
Ik doe dat verder niet, daarom moet je niet stemmen op volksvertegenwoordiging die elk jaar met 180 graden draaien. Ik noem een D66 en VVD.
Hedendaagse slavernij bestaat wel degelijk maar interesseert deze beroepsintoleranten helemaal niets.quote:Op zaterdag 5 november 2016 11:05 schreef JanCees het volgende:
Slavernij is al zo lang afgeschaft dat het geen reden is voor politiek beleid.
Eh... Dat zie je als slavernij?quote:Op zaterdag 5 november 2016 11:17 schreef KingRadler het volgende:
Slavernij bestaat nog steeds, hoog opgeleiden totaal geen respect hebben voor laag opgeleiden en hun als vuilnis behandelen.
Hard gelachen.quote:Op zaterdag 5 november 2016 11:17 schreef KingRadler het volgende:
Slavernij bestaat nog steeds, hoog opgeleiden totaal geen respect hebben voor laag opgeleiden en hun als vuilnis behandelen.
nee ze vinden dat witmans moet doen wat ze zeggen omdat ze 'beter' zijnquote:Op zaterdag 5 november 2016 01:07 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ze vinden dat ze een speciale behandeling verdienen omdat ze 'zielig' zijn.
ja gratis, bedoel ik...quote:Op zaterdag 5 november 2016 09:29 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
http://www.wildgeraasdefilm.nl/
[ afbeelding ]
Alsof respect een verworven heid is?quote:Op zaterdag 5 november 2016 11:17 schreef KingRadler het volgende:
We hebben ze al met al als gelijken behandeld, op een zeer kleine minderheid van racisten na. Veel meer kun je iemand niet accepteren.quote:Op zaterdag 5 november 2016 11:15 schreef KingRadler het volgende:
Als wij in het verleden de afgelopen tientallen jaren de zwarte medemens meer hadden geaccepteerd dan had Zwarte Piet nog bestaan.
Dat er discriminatie is, valt niet te ontkennen, maar waarom is dat "rond deze periode" meer dan anders?quote:Omdat zwarte mensen nog altijd gediscrimineerd worden rond deze periode is het misschien ook wel tijd voor verandering.
Wat dacht je van ipv een passieve debiel zijn die alles door de staat moet laten aanpraten voordat ze activeert gewoon dat sinterklaasfeest vieren met de tv uit zoals het hoort met familie en vrienden die zp en sk spelen. God wat een onkunde hebben mensen toch hier..quote:Op zaterdag 5 november 2016 08:56 schreef tipiewan het volgende:
Ik word zo moe van deze discussie dat ik helemaal klaar ben met het Sinterklaasfeest. Ik heb een zoontje van 2 en ik weet gewoon niet meer wat ik ga doen. Heb absoluut geen zin in deze onzin discussie en denk dat ik vanaf het begin maar de waarheid ga vertellen dat het een sprookje is en het allemaal nep is. En dat gaat mij geeneens erom of piet nou zwart blauw of geel is maar vooral om de agressie en het de les willen lezen van mensen.Hier ga ik mijn zoon niet aan blootstellen. Bedankt voor het om zeep helpen van een traditie!
Kunnen ze nietquote:Op zaterdag 5 november 2016 13:51 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Toon maar aan dan. Niet zo huilen.
Nou ja, 'doe maar wat, maakt me niet uit' kan ook nog hè.quote:Op zaterdag 5 november 2016 14:22 schreef sp3c het volgende:
is ook niemand die het echt voorsteld
het is of 'zwarte piet = racisme' of 'rot op naar je eigen land'
beetje jammer
RTL stelt toch een ''compromis''?quote:Op zaterdag 5 november 2016 14:22 schreef sp3c het volgende:
is ook niemand die het echt voorsteld
het is of 'zwarte piet = racisme' of 'rot op naar je eigen land'
beetje jammer
'doe maar waar je zelf zin an hebt'quote:Op zaterdag 5 november 2016 14:24 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou ja, 'doe maar wat, maakt me niet uit' kan ook nog hè.
euhquote:Op zaterdag 5 november 2016 15:34 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
RTL stelt toch een ''compromis''?
Wel een beetje jammer dat het niet uit het anti-pietenkamp komt.
Maar goed laten we lekker een voorbeeld stellen dat zwarte mensen in deze samenleving niet mee Mogen doen en ze vervangen voor blanke mensen met een roetveeg
Er zijn 2 kleuters. De ene komt zwarte Piet tegen en de andere Sylvana. Ik weet wel welke kleuter een positiever beeld zal hebben van 'donkergekleurde' mensen.quote:
Die ene nepallochtoon zit kinderen te lokken met grappig doen en snoepjes.quote:Op zaterdag 5 november 2016 19:00 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Er zijn 2 kleuters. De ene komt zwarte Piet tegen en de andere Sylvana. Ik weet wel welke kleuter een positiever beeld zal hebben van 'donkergekleurde' mensen.
Een beetje kleuter ziet echt wel het verschil tussen een Zwarte Piet en een neger. Vooral omdat Zwarte Piet veel meer is dan alleen het zwartgemaakte gezicht, zoals Sinterklaas ook niet alleen een oude man is.quote:Op zaterdag 5 november 2016 19:00 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Er zijn 2 kleuters. De ene komt zwarte Piet tegen en de andere Sylvana. Ik weet wel welke kleuter een positiever beeld zal hebben van 'donkergekleurde' mensen.
Is dit nou ook rasicme volgens de Gutmensch ? Immers, een gekleurde doet deze uitspraak. Hoe moet je dit nou als policor linksmensch met hart voor de moral highground gaan interpreteren ? Lastig.quote:
Wat een flauwe grap zeg, maar toch moest ik even grinnikenquote:
Ik denk dat ze dat is, ja. Dat is niet iets wat je aan en uit zet.quote:Op zaterdag 5 november 2016 19:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
...alsof ze een vreselijk mens is in de dagelijkse omgang.
Sylvana schijnt echt een verschrikkelijk mens te zijn in de omgang, zeker nadat ze bij DENK naar binnen is gedoken. Hoog in de bol, aldus een hoop insiders. Ze ziet zichzelf echt als de nieuwe Mandela van de Lage Landen aldus iemand dicht bij haar.quote:Op zaterdag 5 november 2016 19:59 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat is, ja. Dat is niet iets wat je aan en uit zet.
Echt waar? Maar volgens de AP's is Zwarte Piet een neger. Dat is toch precies wat er 'fout' is aan Zwarte Piet? En nu zeg jij dat een kleuter dat verschil echt wel ziet?quote:Op zaterdag 5 november 2016 19:29 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Een beetje kleuter ziet echt wel het verschil tussen een Zwarte Piet en een neger.
Hoe kom jij er bij dat Zwarte Piet een allochtoon is? Hij is hier geboren en getogen.quote:Op zaterdag 5 november 2016 19:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die ene nepallochtoon zit kinderen te lokken met grappig doen en snoepjes.
Er is zelfs een Sylvana Simons Syndroom:quote:Op zaterdag 5 november 2016 20:01 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Sylvana schijnt echt een verschrikkelijk mens te zijn in de omgang, zeker nadat ze bij DENK naar binnen is gedoken. Hoog in de bol, aldus een hoop insiders. Ze ziet zichzelf echt als de nieuwe Mandela van de Lage Landen aldus iemand dicht bij haar.
Goed punt.. Iedere keer als ik een Marokkaan zie wordt ik inderdaad herinnerd aan wat mij is aangedaan.. en ik ben lang niet de enige die dat zo ervaart.. dus ja als we de AP logica toepassen zou het de meest logische stap zijn om ze er gewoon maar uit te trappen.quote:Op zaterdag 5 november 2016 19:59 schreef Red_85 het volgende:
De aanhangers van de pvv zijn ook boos, schreeuwen en zijn ook niet in de meerderheid. Hun ook maar de zin geven en alle marokkanen het land uit trappen? Die zijn immers oververtegenwoordigd in alle negatieve statistieken en heel veel mensen hebben nare herinneringen en ervaringen met ze.
Zo democratisch ridicuul is het.
joh.. je kent haar niet....je reageert vanuit een vooroordeelquote:Op zaterdag 5 november 2016 19:59 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat is, ja. Dat is niet iets wat je aan en uit zet.
Jij bent zo'n figuur die zulke dingen gaat liegen.quote:Op zaterdag 5 november 2016 20:01 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Sylvana schijnt echt een verschrikkelijk mens te zijn in de omgang, zeker nadat ze bij DENK naar binnen is gedoken. Hoog in de bol, aldus een hoop insiders. Ze ziet zichzelf echt als de nieuwe Mandela van de Lage Landen aldus iemand dicht bij haar.
Cognitieve dissonantie heb je blues. Alles wat je niet bevalt is fout of klopt niet.quote:Op zaterdag 5 november 2016 20:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij bent zo'n figuur die zulke dingen gaat liegen.
Ik schreef dit: nepallochtoonquote:Op zaterdag 5 november 2016 20:03 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Hoe kom jij er bij dat Zwarte Piet een allochtoon is? Hij is hier geboren en getogen.
hummm dat is jouw projectie ?quote:Op zaterdag 5 november 2016 20:45 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Cognitieve dissonantie heb je blues. Alles wat je niet bevalt is fout of klopt niet.
1. Kleuters vragen niet op 7 december waarom Piet nog niet naar Spanje is als ze een zwarte zien.quote:Op zaterdag 5 november 2016 20:02 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Echt waar? Maar volgens de AP's is Zwarte Piet een neger. Dat is toch precies wat er 'fout' is aan Zwarte Piet? En nu zeg jij dat een kleuter dat verschil echt wel ziet?
Nee, ik reageer aan de hand van haar gedrag en mijn mensenkennis gebaseerd op levenservaring. Ik denk dat het een heel erg vervelende mevrouw is.quote:Op zaterdag 5 november 2016 20:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
joh.. je kent haar niet....je reageert vanuit een vooroordeel
Wanneer zien we de foto waarop jij haar high-fived?quote:Op zaterdag 5 november 2016 20:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
joh.. je kent haar niet....je reageert vanuit een vooroordeel
Is het Haat Sylvana Simons Syndroom ook al onderzocht door deze meneer? Kan het niet vindenquote:Op zaterdag 5 november 2016 20:17 schreef Montagui het volgende:
[..]
Er is zelfs een Sylvana Simons Syndroom:
http://www.meditatione-ig(...)ana-simons-syndroom/
![]()
Lijkt me een goed idee voor een follow up!quote:Op zaterdag 5 november 2016 21:20 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Is het Haat Sylvana Simons Syndroom ook al onderzocht door deze meneer? Kan het niet vinden
😂😂😂 Geweldig!quote:Op zaterdag 5 november 2016 20:17 schreef Montagui het volgende:
[..]
Er is zelfs een Sylvana Simons Syndroom:
http://www.meditatione-ig(...)ana-simons-syndroom/
![]()
Dat mag jij nog altijd voor jezelf uitmaken of het mag of niet, mits dat jij er anderen niet mee lastig valt!quote:Op zaterdag 5 november 2016 21:41 schreef DrMabuse het volgende:
De Roetmop piet.
Mag die ook inmiddels?
zodat je toch nog even leuk racistisch kan doen, ofzo?quote:Op zaterdag 5 november 2016 21:41 schreef DrMabuse het volgende:
De Roetmop piet.
Mag die ook inmiddels?
Volgens mij heb jij een klein detail gemist: weet je wat 'eerste indruk' betekent? Hmmm?quote:Op zaterdag 5 november 2016 20:48 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
1. Kleuters vragen niet op 7 december waarom Piet nog niet naar Spanje is als ze een zwarte zien.
2. Zwarten worden niet massaal door kleuters lastiggevallen met de roep om pepernoten of cadeaus.
3. Kleuters gaan doorgaans op gelijke voet om met gekleurde leeftijdgenootjes, niet met het idee dat het (een kind van) Zwarte Piet is.
4. Kleuters verkleden zich graag als Zwarte Piet, maar niet als neger. Gekleurde kleuters doen daarin even goed mee, die verkleden zich nooit als blanke (volgens mij hebben kleuters niet zo door dat er een verschil is, in elk geval niet groter dan de variatie aan haar- en oogkleuren).`
Lijkt me een stuk urgenter, het neemt epidemische vormen aanquote:Op zaterdag 5 november 2016 21:49 schreef Montagui het volgende:
[..]
Lijkt me een goed idee voor een follow up!
Mijn eerste indruk van sylvana gaat ook niet meer weg.quote:Op zaterdag 5 november 2016 22:03 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij een klein detail gemist: weet je wat 'eerste indruk' betekent? Hmmm?
Maar dat zijn toch allemaal blanke racisten? Dus die zijn hier ook geboren en getogen en ook geen allochtoon. Misschien ben je een beetje in de war?quote:Op zaterdag 5 november 2016 20:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik schreef dit: nepallochtoon
En dan bedoel ik de echte levende mensen die de zp-rol aan het spelen zijn.
Ik geloof niet dat kleuters het verschil niet zien. Eerste indruk of niet. Dus dat ze hun eerste ervaring met Piet niet doortrekken naar alles wat niet-blank is, noch dat Sylvana of welke andere neger dan ook hun idee over Piet zal beïnvloeden.quote:Op zaterdag 5 november 2016 22:03 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij een klein detail gemist: weet je wat 'eerste indruk' betekent? Hmmm?
Is dat jouw stupide mening over zp-acteurs?quote:Op zaterdag 5 november 2016 22:11 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Maar dat zijn toch allemaal blanke racisten?
Hahahhahaahahahaquote:Op zaterdag 5 november 2016 22:39 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nog eens uitleggen: zp-acteurs spelen een allochtoon.
Ja goeie oplossing zeg die roetpietquote:
quote:Op zaterdag 5 november 2016 22:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja goeie oplossing zeg die roetpiet.
Dat zien we dan wel weerquote:Op zaterdag 5 november 2016 23:03 schreef Fir3fly het volgende:
Blauw kan niet, dan gaan de smurfen klagen.
zwart is niet hetzelfde als allochtoonquote:Op zaterdag 5 november 2016 22:39 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Is dat jouw stupide mening over zp-acteurs?
Jij hebt ook last van een racismecomplex dus
Nog eens uitleggen: zp-acteurs spelen een allochtoon.
Net doen alsof = nep.
Het is niet van belang of je de acteur wel of niet in het hokje autochtoon kunt proppen.
Negerclowns. Gaat helemaal nergens meer over. Waarom blauw of groen? Omdat zwart niet mag. Waarom mag zwart niet? Want racisme. Dit zijn dus duidelijk racisten die er niet voor uit willen komen.quote:Op zaterdag 5 november 2016 23:01 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit vind ik wel gaaf
Omdat ik het mooi vindquote:Op zaterdag 5 november 2016 23:08 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Negerclowns. Gaat helemaal nergens meer over. Waarom blauw of groen? Omdat zwart niet mag. Waarom mag zwart niet? Want racisme. Dit zijn dus duidelijk racisten die er niet voor uit willen komen.
Ach schei uit, "the rest of the world" zal die zwarte piet discussie aan de reet roesten.quote:
Mij boeit het ook niet wat de rest van de wereld denktquote:Op zaterdag 5 november 2016 23:11 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ach schei uit, "the rest of the world" zal die zwarte piet discussie aan de reet roesten.
Daar hebben ze wel belangrijkere dingen om zich druk over te maken.
Gebruik het dan ook niet in deze discussie.quote:Op zaterdag 5 november 2016 23:13 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Mij boeit het ook niet wat de rest van de wereld denkt
Het gaat bij Zwarte Piet niet om mooi, maar om symboliek, onherkenbaarheid, zingeving, folklore.quote:Op zaterdag 5 november 2016 23:10 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Omdat ik het mooi vindMaar als jij pikzwart mooi vindt die je dat toch lekker
Ik vind het juist heel symbolisch. We denken niet meer in zwart/ wit en goed/ kwaadquote:Op zaterdag 5 november 2016 23:16 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Het gaat bij Zwarte Piet niet om mooi, maar om symboliek, onherkenbaarheid, zingeving, folklore.
Ik vind dat pikzwart echt niet mooi.
Ik zie trouwens dat dikke lippen weer mogen, dat er brede neuzen en andere negroïde zaken zijn geïntroduceerd alsof Zwarte Piet een neger is.
Context!quote:
ze zullen het vast nooit toegeven, maar het sinterklaas journaal heeft een serieuze poging gedaan om er spanjaarden van te maken. lichtbruin, ineens heet er een diego....quote:Op zaterdag 5 november 2016 23:06 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
ZP heeft allang geen rode lippen meer. Hij ziet ook wat bleekjes.
Ga dat de anti-pieten maar vertellen.quote:Op zaterdag 5 november 2016 23:20 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik vind het juist heel symbolisch. We denken niet meer in zwart/ wit en goed/ kwaad
Ik wel, en dan met name in de combinatie met rood.quote:Op zaterdag 5 november 2016 23:16 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ik vind dat pikzwart echt niet mooi.
Misschien is de intocht in Tilburg iets voor je?quote:Op zaterdag 5 november 2016 23:45 schreef john2406 het volgende:
Doe mij maar zwart met een blauw of groene streep erdoor, dat is in ieder geval geen black face meer toch!
Waarom perse omgooien vraag ik me af, zet het gewoon naar de hand, streep erdoor of erbij is toch prima niet?quote:Op zaterdag 5 november 2016 23:48 schreef Montagui het volgende:
[..]
Misschien is de intocht in Tilburg iets voor je?
Zwarte Piet wordt daar vergezeld van een witte clown en een blauwe smurf.
http://www.volkskrant.nl/(...)de-intocht~a4409083/
Ofwel, hoe gooi ik een traditie te grabbel.
Precies..quote:Op zaterdag 5 november 2016 23:08 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Negerclowns. Gaat helemaal nergens meer over. Waarom blauw of groen? Omdat zwart niet mag. Waarom mag zwart niet? Want racisme. Dit zijn dus duidelijk racisten die er niet voor uit willen komen.
quote:Op zaterdag 5 november 2016 23:49 schreef john2406 het volgende:
[..]
Waarom perse omgooien vraag ik me af, zet het gewoon naar de hand, streep erdoor of erbij is toch prima niet?
Exact! laat iedereen in zijn of haar waarde en ga niet 'jou gelijk' (wat niet echt het echte 'gelijk' hoeft te zijn omdat het 'jouw gelijk' is) tot halszaak maken.quote:De een volgt Appa of Ilgun, de Zaanse treitervlogger met zijn contract, de ander Zwarte Piet. De een laat de oren hangen naar FunX de ander naar Marianne Zwagerman op WNL. Wij leven in een kleurrijke samenleving of wij willen of niet en van die kleurrijke samenleving is Zwarte Piet net zo’n onlosmakelijk onderdeel als de steeds kunstiger gevouwen doeken om het hoofd van islamitische jonge dames of de soul en de sabor die door mensen met een Caribische en Latijns-Amerikaanse achtergrond aan de mix van ons land is toegevoegd.
Heerlijk land. Laten wij ons niet afnemen door gladstrijkers en grijsmakers zoals Lodewijk Asscher.
geloof niet dat je als propieter de mening van de extremen voor waar aan moet willen zienquote:Op zondag 6 november 2016 00:35 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Niemand behalve de beroepsprotesteerders.
Ok, handige reactie. Dus het moest wél een Afrikaan voorstellen?quote:Op zondag 6 november 2016 00:09 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat een debiel. Dit is gewoon racisme, de blanke voor aap zetten.
Sorry, maar ik heb tig topics geleden al volledig uit de doeken gedaan dat degene achter de demonisering (dank je Bluesdude) van Zwarte Piet gasten zitten die 'herstelbetalingen' willen. Check alleen maar Sandew Hira (Dew Baboeram) en het is meteen duidelijk.quote:Op zondag 6 november 2016 00:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
geloof niet dat je als propieter de mening van de extremen voor waar aan moet willen zien
Laten we eerlijk zijn, ook jij vindt dat we het gevoel van die pvv-ers wel serieus moeten nemen. Niet moeten negeren, niet weg moeten wuiven.quote:Op zaterdag 5 november 2016 19:59 schreef Red_85 het volgende:
De aanhangers van de pvv zijn ook boos, schreeuwen en zijn ook niet in de meerderheid. Hun ook maar de zin geven en alle marokkanen het land uit trappen? Die zijn immers oververtegenwoordigd in alle negatieve statistieken en heel veel mensen hebben nare herinneringen en ervaringen met ze.
Zo democratisch ridicuul is het.
Opnieuw beginnenquote:Op zondag 6 november 2016 01:10 schreef agter het volgende:
Ik ben benieuwd hoe alle zwarte piet voorstanders gaan reageren op de veranderingen in het Sinterklaasjournaal.
Wat ga je doen als je uitgehuild bent?
Want veranderen gaat het toch.
Toch ken ik echt vele voorbeelden van ukjes die donkere mensen aanklampen alsof ze zp zijn in de Sinterklaas periode...quote:Op zaterdag 5 november 2016 22:32 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat kleuters het verschil niet zien. Eerste indruk of niet. Dus dat ze hun eerste ervaring met Piet niet doortrekken naar alles wat niet-blank is, noch dat Sylvana of welke andere neger dan ook hun idee over Piet zal beïnvloeden.
Heck, die Sylvana zit qua kleur dichter bij je moeder met een zonnebankabonnement dan bij een zwarte Zwarte Piet!
Hahaha...en dat is een dikke lach. In den lande boeit dat hele Sinterklaasjournaal nauwelijks. Men zal het jammer vinden dat het Sinterklaasjournaal anders overkomt, maar in den lande gaat men gewoon door met een zwarte Zwarte Piet. Net als in de 17e eeuw toen men ook Zwarte Piet wilde verbieden. Voor 'het klootjesvolk' zou het wel fijner zijn als de media de traditie zou volgen, want dat maakt het dan een stuk makkelijker qua uitleg naar de kinderen. Nu moeten de ouders dingen gaan verzinnen als 'dat zijn geen echte Zwarte Pieten' etc. Ook daar kan dan een draai aan gegeven worden, maar essentieel aan die draai blijft wel dat Zwarte Piet ZWART is.quote:Op zondag 6 november 2016 01:10 schreef agter het volgende:
Ik ben benieuwd hoe alle zwarte piet voorstanders gaan reageren op de veranderingen in het Sinterklaasjournaal.
Wat ga je doen als je uitgehuild bent?
Want veranderen gaat het toch.
In de 17de eeuw was het meer een volwassenen feest dan een kinderfeest en was er geen tv e.d die leidend was....quote:Op zondag 6 november 2016 01:19 schreef Montagui het volgende:
[..]
Hahaha...en dat is een dikke lach. In den lande boeit dat hele Sinterklaasjournaal nauwelijks. Men zal het jammer vinden dat het Sinterklaasjournaal anders overkomt, maar in den lande gaat men gewoon door met een zwarte Zwarte Piet. Net als in de 17e eeuw toen men ook Zwarte Piet wilde verbieden. Voor 'het klootjesvolk' zou het wel fijner zijn als de media de traditie zou volgen, want dat maakt het dan een stuk makkelijker qua uitleg naar de kinderen. Nu moeten de ouders dingen gaan verzinnen als 'dat zijn geen echte Zwarte Pieten' etc. Ook daar kan dan een draai aan gegeven worden, maar essentieel aan die draai blijft wel dat Zwarte Piet ZWART is.
Ik weet niet hoor, maar voor de meeste kinderen is het Sinterklaasjournaal de absolute waarheid.quote:Op zondag 6 november 2016 01:19 schreef Montagui het volgende:
[..]
Hahaha...en dat is een dikke lach. In den lande boeit dat hele Sinterklaasjournaal nauwelijks. Men zal het jammer vinden dat het Sinterklaasjournaal anders overkomt, maar in den lande gaat men gewoon door met een zwarte Zwarte Piet. Net als in de 17e eeuw toen men ook Zwarte Piet wilde verbieden. Voor 'het klootjesvolk' zou het wel fijner zijn als de media de traditie zou volgen, want dat maakt het dan een stuk makkelijker qua uitleg naar de kinderen. Nu moeten de ouders dingen gaan verzinnen als 'dat zijn geen echte Zwarte Pieten' etc. Ook daar kan dan een draai aan gegeven worden, maar essentieel aan die draai blijft wel dat Zwarte Piet ZWART is.
Je kan wel van alles vinden of willen maar je houdt als individu vooruitgang niet tegen, ook niet in tradities. Je bent gedoemd mee te gaan in de vaart der volkerenquote:Op zondag 6 november 2016 01:19 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ja precies.quote:Op zondag 6 november 2016 01:32 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Je kan wel van alles vinden of willen maar je houdt als individu vooruitgang niet tegen, ook niet in tradities. Je bent gedoemd mee te gaan in de vaart der volkeren
En waarom zou je als (volwassen) 'neger' aanstoot nemen aan de 'onschuldige' gedachtegang van kinderen tot een jaar of 6? Serieus, die kinderen houden zich echt niet bezig met 'racisme'.quote:Op zondag 6 november 2016 01:14 schreef erodome het volgende:
[..]
Toch ken ik echt vele voorbeelden van ukjes die donkere mensen aanklampen alsof ze zp zijn in de Sinterklaas periode...
Dat kinderen dat in die periode plaatsen en niet zozeer daarbuiten is niet zo vreemd, zo rollen kinderen.
Dat grote verschil wat je probeert te maken is er dus minder dan je denkt in het kinderbrein, het is meer dat (gelukkig) de meeste ouders dat snel corrigeren.
In de huidige mediatijd vinden de ouders het fijn als de media hun mening vertolkt.quote:Op zondag 6 november 2016 01:30 schreef agter het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar voor de meeste kinderen is het Sinterklaasjournaal de absolute waarheid.
Ouders die daar omheen gaan staan liegen maken het onnodig ingewikkeld.
Tradities veranderen nu eenmaal met de tijd.
En de eerste slag is door de pro zwarte pieten verloren.
Dus als de NPO kerstmis naar hartje zomer verhuist dan volg jij braaf? Nou ja, met jou wil ik dat best geloven maar we zijn niet allemaal schaapjes die de NPO als morele herder nodig hebben.quote:Op zondag 6 november 2016 01:30 schreef agter het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar voor de meeste kinderen is het Sinterklaasjournaal de absolute waarheid.
quote:Op zondag 6 november 2016 01:30 schreef agter het volgende:
[..]
En wat ga je er aan doen, dat Piet verandert, niets toch?quote:Op zondag 6 november 2016 01:50 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dus als de NPO kerstmis naar hartje zomer verhuist dan volg jij braaf? Nou ja, met jou wil ik dat best geloven maar we zijn niet allemaal schaapjes die de NPO als morele herder nodig hebben.
Neuh, wat jij bestempeld als vooruitgang wordt niet door iedereen gezien als vooruitgang. Misschien zelfs eerder naar achteruitgang door meer discriminatie (blanken mogen zich bv niet zwart schminken) ipv acceptatie van verschillen.quote:Op zondag 6 november 2016 01:32 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Je kan wel van alles vinden of willen maar je houdt als individu vooruitgang niet tegen, ook niet in tradities. Je bent gedoemd mee te gaan in de vaart der volkeren
Je mag je echt wel zwart schminken en voorlopig zullen veel mensen dat ook gewoon doenquote:Op zondag 6 november 2016 01:53 schreef Montagui het volgende:
[..]
Neuh, wat jij bestempeld als vooruitgang wordt niet door iedereen gezien als vooruitgang. Misschien zelfs eerder naar achteruitgang door meer discriminatie (blanken mogen zich bv niet zwart schminken) ipv acceptatie van verschillen.
Op het platteland doet men niet mee aan die hele discussie en gaat men gewoon op dezelfde voet verder.quote:Op zondag 6 november 2016 01:30 schreef agter het volgende:
[..]
Prachtig. Zelfs de streekkrant noemt het Pieten. En geen Zwarte Pieten.quote:Op zondag 6 november 2016 02:19 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Op het platteland doet men niet mee aan die hele discussie en gaat men gewoon op dezelfde voet verder.
[ afbeelding ]
Je kunt wel als een klein kind blijven stampvoeten en hopen op verandering maar dat moet toch echt vanuit de mensen zelf komen.quote:Op zondag 6 november 2016 02:30 schreef agter het volgende:
[..]
Prachtig. Zelfs de streekkrant noemt het Pieten. En geen Zwarte Pieten.
Dat het wat langer duurt voordat veranderingen daar landen, zal niemand verbazen.
Maar het gaat veranderen.
Daar doe je niets tegen.
Een soort Staphorst wordt het daar.
Traditie-liefhebbers, luister eens naar critici. Soms hebben ze gelijkquote:Op zondag 6 november 2016 03:38 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Je kunt wel als een klein kind blijven stampvoeten en hopen op verandering maar dat moet toch echt vanuit de mensen zelf komen.
quote:Stampvoeten op een toetsenbord
Een strijd tegen een traditie is geen gevecht met de ratio. Je mag alle argumenten – en de rest van de wereld – achter je hebben, meestal leg je het af tegen een biologisch fenomeen genaamd ‘inprenting’; gedrag dat in de kindertijd wordt aangeleerd gaat zo diep dat het nauwelijks meer te veranderen is. Babygansjes die in 1935 uit hun ei kropen en als eerste levende wezen onderzoeker Konrad Lorenz tegenkwamen, bleven hem altijd slaafs volgen, ook nadat ze hun echte moeder hadden ontmoet.
Dus wie tussen zijn eerste en tiende levensjaar is grootgebracht met Zwarte Piet en een koning(in) – en alle bevestigende franje eromheen, zoals liedjes, koningsspelen, postzegels, muntafbeeldingen, tv-beelden, etc. – ziet die twee als absolute waarheden. Probeer ze hun vaderlandse iconen op latere leeftijd af te pakken en ze reageren als kinderen die hun speelgoed moeten afstaan. Intelligente volwassenen slaan weer kindertaal uit – ze gaan stampvoetend over hun toetsenbord heen en vullen Facebook en Twitter met scheldwoorden, en taalfouten.
Ook zielig voor de Goedvolkkindjes dan. Die zullen hun hele leven Piet associëren met een katoenplukkende slaaf.quote:Op zondag 6 november 2016 03:51 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Traditie-liefhebbers, luister eens naar critici. Soms hebben ze gelijk
[..]
Beetje te simpel gesteld. De media en de grotere winkelbedrijven nemen het voortouw en de bevolking gaat daar op een bepaald tempo in mee. Kinderen zijn zo om. Die zijn gewend aan extreem snelle verandering, dus een piet die ineens een iets ander gezicht heeft, maakt ze geen fuck uit.quote:Op zondag 6 november 2016 03:38 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Je kunt wel als een klein kind blijven stampvoeten en hopen op verandering maar dat moet toch echt vanuit de mensen zelf komen.
Onderzoek heeft aangetoond dat ruim 83% gewoon de traditionele ZP verkiest en de hele discussie onzin vinden.quote:Op zondag 6 november 2016 06:57 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Beetje te simpel gesteld. De media en de grotere winkelbedrijven nemen het voortouw en de bevolking gaat daar op een bepaald tempo in mee. Kinderen zijn zo om. Die zijn gewend aan extreem snelle verandering, dus een piet die ineens een iets ander gezicht heeft, maakt ze geen fuck uit.
De enigen die er zo'n enorm probleem van maken zijn volwassenen die teveel member-berries hebben gegeten.
[ afbeelding ]
Oninteressant.quote:Op zondag 6 november 2016 08:37 schreef Elzies het volgende:
[..]
Onderzoek heeft aangetoond dat ruim 83% gewoon de traditionele ZP verkiest en de hele discussie onzin vinden.
Enerzijds de racistische stereotypering en anderzijds... Wat?quote:Ik ben op zich niet tegen veranderingen en kinderen passen zich inderdaad aan, maar het gaat hier om de achterliggende argumenten waar de meningen over verschillen.
Namelijk?quote:ZP wordt misbruikt voor een heel ander onderliggend probleem.
Een grote minderheid die de mening van een overduidelijke meerderheid oninteressant noemt. Hadden we iets anders verwacht? Grappig dat in Amsterdam een school (Flevoschool) met hoofdzakelijk donkere leerlingen vast wil blijven houden aan de ZP.quote:Op zondag 6 november 2016 08:40 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Oninteressant.
[..]
Enerzijds de racistische stereotypering en anderzijds... Wat?
[..]
Namelijk?
Bij het woord aap alleen aan een Afrikaan denken.quote:Op zondag 6 november 2016 00:38 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ok, handige reactie. Dus het moest wél een Afrikaan voorstellen?
Wat let je om jouw feestje met een roetpiet te vieren en je kinderen te verbieden naar feestjes te gaan waar echte pieten komen?quote:Op zondag 6 november 2016 09:03 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Dus het gevaar dat we met de roetpieten het hele feest voor de kinderen verpesten lijkt me niet.
Hoeveel generaties kinderen zijn opgegroeid zonder schoorsteen? Dat is toch een kul argument? Dan had ZP net zo goed zwart kunnen blijven. ZP is geen mijnwerker.quote:Op zondag 6 november 2016 08:48 schreef Copycat het volgende:
Een afwasbare neger? Iemand die onder schoorsteenroet zit? Noem je mijnwerkers ook afwasbare negers?
Je weet dat kinderen fantasie hebben? Daarom geloven ze ook in het kulverhaal van een goedheiligman uit Spanje die op een boot vol cadeautjes vanuit Spanje alle kindertjes in Nederland van cadeaus voorziet. Via de daken ...quote:Op zondag 6 november 2016 09:13 schreef Elzies het volgende:
[..]
Hoeveel generaties kinderen zijn opgegroeid zonder schoorsteen? Dat is toch een kul argument? Dan had ZP net zo goed zwart kunnen blijven.
Denk je dat kinderen deze discussie niet meekrijgen? Het opgelegde taboe van zwart schminken omdat zwart een 'foute' associatie oproept? Een kind van zes legt echt geen associatie met een slavenverleden. Die zien alleen ruziënde volwassenen over de smaak van de kleur zwart en de associatie met donker gekleurde mensen.
Als kind begreep ik al dat Sinterklaas zijn cadeautjes niet via daken en de schoorsteen bracht. Want we hadden thuis geen schoorsteen. Sinterklaas (lees afgesproken buurman) belde s' avonds 'onverwachts' aan nadat mijn vader alle cadeautjes in de gang had neergelegd.quote:Op zondag 6 november 2016 09:15 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je weet dat kinderen fantasie hebben? Daarom geloven ze ook in het kulverhaal van een goedheiligman uit Spanje die op een boot vol cadeautjes vanuit Spanje alle kindertjes in Nederland van cadeaus voorzien. Via de daken ...
Hebben ze ook genoeg fantasie om bij de plaatselijke intocht de buurman met een paar zwarte vegen op zijn gezicht niet te herkennen maar enkel de roetveegpiet te zien?quote:Op zondag 6 november 2016 09:15 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je weet dat kinderen fantasie hebben? Daarom geloven ze ook in het kulverhaal van een goedheiligman uit Spanje die op een boot vol cadeautjes vanuit Spanje alle kindertjes in Nederland van cadeaus voorziet. Via de daken ...
Ja. Dat is meermalen proefondervindelijk bewezen.quote:Op zondag 6 november 2016 09:23 schreef timmmmm het volgende:
Hebben ze ook genoeg fantasie om bij de plaatselijke intocht de buurman met een paar zwarte vegen op zijn gezicht niet te herkennen maar enkel de roetveegpiet te zien?
O, bron?quote:Op zondag 6 november 2016 09:23 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja. Dat is meermalen proefondervindelijk bewezen.
Kindjes zonder schoorsteen overslaan. Problem solved.quote:Op zondag 6 november 2016 09:13 schreef Elzies het volgende:
Hoeveel generaties kinderen zijn opgegroeid zonder schoorsteen? Dat is toch een kul argument? Dan had ZP net zo goed zwart kunnen blijven. ZP is geen mijnwerker.
Ik kom schoorstenen in de gemiddelde Vinex wijk niet meer tegen, hoor!quote:Op zondag 6 november 2016 09:20 schreef Copycat het volgende:
Maar er zijn nog steeds huisjes met schoorstenen, kleine Elzies. En ook van één schoorsteen word je vies van het roet ...
De ooijevaarssjo waar het bekendste voorbeeld in zat: een juf die zich voor de klas als heel basic sinterklaas verkleedde. Zodra ze mijter op en wattenbaard voor had, was ze Sint en was de juf weg. Terwijl het nota bene voor hun neus gebeurde. Kun je wel nagaan welk effect er is als ze niet eens zien dat meneer A zich als Piet verkleedt.quote:
En toch word je nog steeds van elke schoorsteen die er is, roetvies. Gelukkig is Nederland nog niet een grote Vinex-wijk.quote:Op zondag 6 november 2016 09:26 schreef Elzies het volgende:
Ik kom schoorstenen in de gemiddelde Vinex wijk niet meer tegen, hoor!
Wel veel centrale verwarming.
Die huizen met schoorstenen vindt je hoofdzakelijk binnen kleine plattenlandgemeenten. Ra, ra, die houden zich veelal vast aan het behoud van de traditionele ZP.quote:Op zondag 6 november 2016 09:29 schreef Copycat het volgende:
[..]
En toch word je nog steeds van elke schoorsteen die er is, roetvies. Gelukkig is Nederland nog niet een grote Vinex-wijk.
Ja. Mooi he?quote:Op zondag 6 november 2016 09:34 schreef Jigzoz het volgende:
Wacht. De mate van geloofwaardigheid van pieten die door schoorstenen komen staat nu ter discussie?
Nou, het zal mij benieuwen. Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik denk dat het aantal kinderen die het uit zichzelf uit gaan vinden, die zijn er nu al, behoorlijk toe gaat nemen. Een groot deel zal het altijd gewoon slikken, maar het zou zonde zijn als het feest van de rest op die manier vergald wordt. Dus ik hoop dat je gelijk krijgt en dat mee blijkt te vallenquote:Op zondag 6 november 2016 09:28 schreef Copycat het volgende:
[..]
De ooijevaarssjo waar het bekendste voorbeeld in zat: een juf die zich voor de klas als heel basic sinterklaas verkleedde. Zodra ze mijter op en wattenbaard voor had, was ze Sint en was de juf weg. Terwijl het nota bene voor hun neus gebeurde. Kun je wel nagaan welk effect er is als ze niet eens zien dat meneer A zich als Piet verkleedt.
Erodome had volgens mij in een van deze topics een voorbeeld uit eigen praktijk.
Omdat dit hun 100ste jaar is en ze in Spanje oefenen. Dat weet toch iedereen! Zwarte piet is nu eenmaal zwart als roet. Van de schoorsteenquote:Op zondag 6 november 2016 09:32 schreef Elzies het volgende:
[..]
Die huizen met schoorstenen vindt je hoofdzakelijk binnen kleine plattenlandgemeenten. Ra, ra, die houden zich veelal vast aan het behoud van de traditionele ZP.![]()
Daarbij komen alle zwarte pieten al zwart binnen bij de intocht voordat ze in ieders denkbeeldige schoorsteen zijn gekropen. Ook dat belangrijke detail is door de tegenstanders vergeten.
een bekende zal maar meelopen in een optocht, dan is dat geloof zo weg hoorquote:Op zondag 6 november 2016 09:35 schreef Copycat het volgende:
Als je denkt dat kinderen van hun geloof afstappen en sinterklaas laten vallen omdat piet voortaan zwart van roet en niet zwart als roet is, dan heb je echt te weinig inlevingsvermogen in de kindergeest.
Ik zie het dus eerder gebeuren dat sommige kinderen makkelijker door de vegen heenkijken dan door de schmink. En de zwemjuf, de buurman of wie dan ook toch herkennenquote:Op zondag 6 november 2016 09:35 schreef Copycat het volgende:
Als je denkt dat kinderen van hun geloof afstappen en sinterklaas laten vallen omdat piet voortaan zwart van roet en niet zwart als roet is, dan heb je echt te weinig inlevingsvermogen in de kindergeest.
Nee hoor. Een kind dat nog waarachtig gelooft, ziet Piet, niet buurman Henk. Een kind dat de schone schijn ophoudt om cadeautjes te blijven vangen, doet alsof hij Piet ziet.quote:Op zondag 6 november 2016 09:37 schreef mschol het volgende:
een bekende zal maar meelopen in een optocht, dan is dat geloof zo weg hoor
Net als die kindertjes die juf niet herkenden die zich voor de klas verkleedde?quote:Op zondag 6 november 2016 09:37 schreef timmmmm het volgende:
Ik zie het dus eerder gebeuren dat sommige kinderen makkelijker door de vegen heenkijken dan door de schmink. En de zwemjuf, de buurman of wie dan ook toch herkennen
Spanje schoorsteenland.quote:Op zondag 6 november 2016 09:36 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Omdat dit hun 100ste jaar is en ze in Spanje oefenen. Dat weet toch iedereen! Zwarte piet is nu eenmaal zwart als roet. Van de schoorsteen
Zwart van roet dus. Dat is nu juist het issue ...quote:Op zondag 6 november 2016 09:36 schreef timmmmm het volgende:
Omdat dit hun 100ste jaar is en ze in Spanje oefenen. Dat weet toch iedereen! Zwarte piet is nu eenmaal zwart als roet. Van de schoorsteen
Ja ga jij een beetje logisch nadenken over een man die op een avond alle kindertjes cadeau's brengt met zijn paard op de daken.quote:
Nogmaals, ik hoop dat je gelijk hebt.quote:Op zondag 6 november 2016 09:38 schreef Copycat het volgende:
[..]
Net als die kindertjes die juf niet herkenden die zich voor de klas verkleedde?
Nee, dat klopt. Ik denk dat al die kinderen meteen zien dat Piet Klaas is van drie huizen verder en dan het sinterklaasfeest walgend van zich afwerpen. Dan maar geen cadeautjes. Als het zo moet!!!11!!!quote:Op zondag 6 november 2016 09:42 schreef timmmmm het volgende:
Nogmaals, ik hoop dat je gelijk hebt.
Maar jij weet even goed als ik dat een voorbeeld van een klas geen zekerheid geeft voor het algemeen.
Jammerlijke manier van discussieren dit. Dat hyperboliseren en overdrijven. Moet dat zo of kunnen we gewoon normaal posts uitwisselen?quote:Op zondag 6 november 2016 09:44 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee, dat klopt. Ik denk dat al die kinderen meteen zien dat Piet Klaas is van drie huizen verder en dan het sinterklaasfeest walgend van zich afwerpen. Dan maar geen cadeautjes. Als het zo moet!!!11!!!
Volgens mij mag ik nog steeds zelf uitmaken hoe ik een discussie als deze aan wil gaan.quote:Op zondag 6 november 2016 09:46 schreef timmmmm het volgende:
Jammerlijke manier van discussieren dit. Dat hyperboliseren en overdrijven. Moet dat zo of kunnen we gewoon normaal posts uitwisselen?
klopt, maar volgens mij mag ik ool vragen of je nog van plan bent enigszins normaal in gesprek te gaan. Dat doe ik namelijk wel en als jij dat dan uit zijn verband trekt en dat als argument poneert om het belachelijk te maken, heb ik er niet zoveel zin in.quote:Op zondag 6 november 2016 09:47 schreef Copycat het volgende:
[..]
Volgens mij mag ik nog steeds zelf uitmaken hoe ik een discussie als deze aan wil gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |