abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166440439
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:03 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij een klein detail gemist: weet je wat 'eerste indruk' betekent? Hmmm?
Mijn eerste indruk van sylvana gaat ook niet meer weg.
pi_166440559
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik schreef dit: nepallochtoon
En dan bedoel ik de echte levende mensen die de zp-rol aan het spelen zijn.
Maar dat zijn toch allemaal blanke racisten? Dus die zijn hier ook geboren en getogen en ook geen allochtoon. Misschien ben je een beetje in de war?
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  zaterdag 5 november 2016 @ 22:32:01 #203
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166441142
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:03 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij een klein detail gemist: weet je wat 'eerste indruk' betekent? Hmmm?
Ik geloof niet dat kleuters het verschil niet zien. Eerste indruk of niet. Dus dat ze hun eerste ervaring met Piet niet doortrekken naar alles wat niet-blank is, noch dat Sylvana of welke andere neger dan ook hun idee over Piet zal beïnvloeden.
Heck, die Sylvana zit qua kleur dichter bij je moeder met een zonnebankabonnement dan bij een zwarte Zwarte Piet!
pi_166441337
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:11 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Maar dat zijn toch allemaal blanke racisten?
Is dat jouw stupide mening over zp-acteurs?
Jij hebt ook last van een racismecomplex dus

Nog eens uitleggen: zp-acteurs spelen een allochtoon.
Net doen alsof = nep.
Het is niet van belang of je de acteur wel of niet in het hokje autochtoon kunt proppen.
  zaterdag 5 november 2016 @ 22:52:36 #205
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166441740
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:39 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hahahhahaahahaha
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_166441789
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 5 november 2016 @ 22:55:56 #207
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166441831
quote:
Ja goeie oplossing zeg die roetpiet :').
pi_166441983
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ja goeie oplossing zeg die roetpiet :').

Dit vind ik wel gaaf *O*
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 5 november 2016 @ 23:03:08 #209
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166442009
Blauw kan niet, dan gaan de smurfen klagen.
pi_166442016
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:03 schreef Fir3fly het volgende:
Blauw kan niet, dan gaan de smurfen klagen.
Dat zien we dan wel weer :+
  zaterdag 5 november 2016 @ 23:06:42 #211
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166442077
quote:
ZP heeft allang geen rode lippen meer. Hij ziet ook wat bleekjes.
  Moderator zaterdag 5 november 2016 @ 23:08:32 #212
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166442126
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:39 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Is dat jouw stupide mening over zp-acteurs?
Jij hebt ook last van een racismecomplex dus

Net doen alsof = nep.
Het is niet van belang of je de acteur wel of niet in het hokje autochtoon kunt proppen.
zwart is niet hetzelfde als allochtoon :{w
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 5 november 2016 @ 23:08:59 #213
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166442140
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:01 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dit vind ik wel gaaf *O*
Negerclowns. Gaat helemaal nergens meer over. Waarom blauw of groen? Omdat zwart niet mag. Waarom mag zwart niet? Want racisme. Dit zijn dus duidelijk racisten die er niet voor uit willen komen.
pi_166442192
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:08 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Negerclowns. Gaat helemaal nergens meer over. Waarom blauw of groen? Omdat zwart niet mag. Waarom mag zwart niet? Want racisme. Dit zijn dus duidelijk racisten die er niet voor uit willen komen.
Omdat ik het mooi vind O+ Maar als jij pikzwart mooi vindt die je dat toch lekker :?
pi_166442203
quote:
Ach schei uit, "the rest of the world" zal die zwarte piet discussie aan de reet roesten.
Daar hebben ze wel belangrijkere dingen om zich druk over te maken.
pi_166442257
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:11 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ach schei uit, "the rest of the world" zal die zwarte piet discussie aan de reet roesten.
Daar hebben ze wel belangrijkere dingen om zich druk over te maken.
Mij boeit het ook niet wat de rest van de wereld denkt :N
pi_166442313
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:13 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Mij boeit het ook niet wat de rest van de wereld denkt :N
Gebruik het dan ook niet in deze discussie.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zaterdag 5 november 2016 @ 23:16:57 #218
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166442333
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:10 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Omdat ik het mooi vind O+ Maar als jij pikzwart mooi vindt die je dat toch lekker :?
Het gaat bij Zwarte Piet niet om mooi, maar om symboliek, onherkenbaarheid, zingeving, folklore.
Ik vind dat pikzwart echt niet mooi.

Ik zie trouwens dat dikke lippen weer mogen, dat er brede neuzen en andere negroïde zaken zijn geïntroduceerd alsof Zwarte Piet een neger is.
pi_166442407
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:16 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het gaat bij Zwarte Piet niet om mooi, maar om symboliek, onherkenbaarheid, zingeving, folklore.

Ik zie trouwens dat dikke lippen weer mogen, dat er brede neuzen en andere negroïde zaken zijn geïntroduceerd alsof Zwarte Piet een neger is.
Ik vind het juist heel symbolisch. We denken niet meer in zwart/ wit en goed/ kwaad :P
pi_166442912
quote:
Context!

De 'Zwarte Piet (Black Pete)' speelt een archetype
De 'Blackface' speelt een neger

Is iedereen zo vastgeroest in het idee dat wanneer je zwarte schmink gebruikt dat dan meteen een neger moet voorstellen?

Van Amerikanen kan ik me dat vanuit hun cultuur historisch perspectief wel voorstellen, maar dat nuchtere intelligente Nederlanders zo'n beperkt voorstellingsvermogen hebben is me nieuw.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166442981
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:06 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

ZP heeft allang geen rode lippen meer. Hij ziet ook wat bleekjes.
ze zullen het vast nooit toegeven, maar het sinterklaas journaal heeft een serieuze poging gedaan om er spanjaarden van te maken. lichtbruin, ineens heet er een diego....
  zaterdag 5 november 2016 @ 23:43:40 #222
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166442987
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:20 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ik vind het juist heel symbolisch. We denken niet meer in zwart/ wit en goed/ kwaad :P
Ga dat de anti-pieten maar vertellen.
De symboliek was trouwens vooral Elckerlyck.
pi_166443028
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:16 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik wel, en dan met name in de combinatie met rood.

In Australië heb je de sport 'Aussie Rules', ofwel Australisch 'rugby'. Daarin speelt de club Essendon. Puur en alleen om hun outfit ben ik fan!

pi_166443032
Doe mij maar zwart met een blauw of groene streep erdoor, dat is in ieder geval geen black face meer toch!
pi_166443113
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:45 schreef john2406 het volgende:
Doe mij maar zwart met een blauw of groene streep erdoor, dat is in ieder geval geen black face meer toch!
Misschien is de intocht in Tilburg iets voor je?

Zwarte Piet wordt daar vergezeld van een witte clown en een blauwe smurf.

http://www.volkskrant.nl/(...)de-intocht~a4409083/

Ofwel, hoe gooi ik een traditie te grabbel. :')
pi_166443139
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:48 schreef Montagui het volgende:

[..]

Misschien is de intocht in Tilburg iets voor je?

Zwarte Piet wordt daar vergezeld van een witte clown en een blauwe smurf.

http://www.volkskrant.nl/(...)de-intocht~a4409083/

Ofwel, hoe gooi ik een traditie te grabbel. :')
Waarom perse omgooien vraag ik me af, zet het gewoon naar de hand, streep erdoor of erbij is toch prima niet?
pi_166443209
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:08 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Precies..
  zondag 6 november 2016 @ 00:09:29 #228
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_166443611
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:49 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waarom perse omgooien vraag ik me af, zet het gewoon naar de hand, streep erdoor of erbij is toch prima niet?

Wat een debiel. Dit is gewoon racisme, de blanke voor aap zetten. :(
  Moderator zondag 6 november 2016 @ 00:22:24 #229
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166443903
alles is racisme!
pi_166444052
De zeurpieten zijn toch alleen maar uit op herstelbetalingen voor het slavernijverleden?
  Moderator zondag 6 november 2016 @ 00:32:48 #231
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166444118
nee dat boeit niemand
pi_166444170
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 00:32 schreef sp3c het volgende:
nee dat boeit niemand
Niemand behalve de beroepsprotesteerders.
pi_166444209
Prachtige column op Joop.nl van de Zwarte Piet fan (zo eerlijk ben ik) Han van der Horst.

http://www.joop.nl/opinie(...)-en-divers-nederland

Hieruit wil ik het volgende uitlichten:
quote:
De een volgt Appa of Ilgun, de Zaanse treitervlogger met zijn contract, de ander Zwarte Piet. De een laat de oren hangen naar FunX de ander naar Marianne Zwagerman op WNL. Wij leven in een kleurrijke samenleving of wij willen of niet en van die kleurrijke samenleving is Zwarte Piet net zo’n onlosmakelijk onderdeel als de steeds kunstiger gevouwen doeken om het hoofd van islamitische jonge dames of de soul en de sabor die door mensen met een Caribische en Latijns-Amerikaanse achtergrond aan de mix van ons land is toegevoegd.

Heerlijk land. Laten wij ons niet afnemen door gladstrijkers en grijsmakers zoals Lodewijk Asscher.
Exact! laat iedereen in zijn of haar waarde en ga niet 'jou gelijk' (wat niet echt het echte 'gelijk' hoeft te zijn omdat het 'jouw gelijk' is) tot halszaak maken.

En ja:

"Heerlijk land. Laten wij ons niet afnemen door gladstrijkers en grijsmakers zoals Lodewijk Asscher."

Als in Southpark's "Mr Hankey, the Christmas Poo".
  Moderator zondag 6 november 2016 @ 00:37:51 #234
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166444219
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 00:35 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Niemand behalve de beroepsprotesteerders.
geloof niet dat je als propieter de mening van de extremen voor waar aan moet willen zien _O-
pi_166444226
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 00:09 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Wat een debiel. Dit is gewoon racisme, de blanke voor aap zetten. :(
Ok, handige reactie. Dus het moest wél een Afrikaan voorstellen? :')
pi_166444344
Eigenlijk wilden ze ook 'Zwarte Piet is racistisch' op het shirt maar dat paste er niet op _O-
pi_166444417
Wel toevallig dat Verene Shepherd met haar foponderzoekje 'ZP is racistisch' ook de drijvende kracht is achter een commissie dat 30 miljard aan herstelbetalingen van Nederland wilt.

http://nieuws.tpo.nl/2013(...)g-slavernijverleden/
pi_166444540
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 00:37 schreef sp3c het volgende:

[..]

geloof niet dat je als propieter de mening van de extremen voor waar aan moet willen zien _O-
Sorry, maar ik heb tig topics geleden al volledig uit de doeken gedaan dat degene achter de demonisering (dank je Bluesdude) van Zwarte Piet gasten zitten die 'herstelbetalingen' willen. Check alleen maar Sandew Hira (Dew Baboeram) en het is meteen duidelijk.

Sandew Hira is ook degene die een compleet 'plan de campagne' heeft opgesteld hiervoor. Check zijn IISR site.

http://www.iisr.nl/

Zijn credo is: "Dekolonizing your mind"

Ja, hij! De Nederlanders die in deze tijd leven hebben nul punt niks meer met DIE tijd van kolonialisme, van slavernij of racisme te maken Ja, het verleden moet geleerd worden om van dat verleden te leren. 100% mee eens. Maar uiteindelijk is het verleden niet de schuld van jou of mij en kan je jou of mij dat verleden ook niet verwijten De enigen die nog aan die tijd refereren zijn de anti-Piet activisten. Zij verwijten 'jou en mij' wel dat IK schuld heb aan dat verleden. I call BULLSHIT.

Dekolonizing your mind lijkt mij dan ook bij uitstek van toepassing op de anti-Piet activisten als Jerry Afriyie en consorten. Zij hebben dat meer nodig dan ik.

Uitendelijk is het wel ongelofelijk dat intelligente Nederlanders intrappen in het ZP = racisme gewauwel.
pi_166444700
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:59 schreef Red_85 het volgende:
De aanhangers van de pvv zijn ook boos, schreeuwen en zijn ook niet in de meerderheid. Hun ook maar de zin geven en alle marokkanen het land uit trappen? Die zijn immers oververtegenwoordigd in alle negatieve statistieken en heel veel mensen hebben nare herinneringen en ervaringen met ze.

Zo democratisch ridicuul is het.
Laten we eerlijk zijn, ook jij vindt dat we het gevoel van die pvv-ers wel serieus moeten nemen. Niet moeten negeren, niet weg moeten wuiven.
Dat alle Marokkanen eruit trappen overdreven is, maar dat de onrust en onvrede bij die mensen wel iets is wat aandacht verdient, op z'n minst erkenning verdiend.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166444721
Ik ben benieuwd hoe alle zwarte piet voorstanders gaan reageren op de veranderingen in het Sinterklaasjournaal.

Wat ga je doen als je uitgehuild bent?
Want veranderen gaat het toch.
Make my day!
pi_166444729
(Echt) veel mensen nemen voor waar aan wat een zogenaamde, zelfbenoemde of zelf getorpedeerde autoriteit zegt. Quinsy, Jerry Afriyie, Verene Shepherd, ombudsvrouw, etc, zijn niet heilig!

Doe aub je eigen (zonder eigen vooringenomendheid) research en sta open voor alle invalshoeken.

Nogmaals, ik snap de redenatie van de anti Piet activisten. Ik ben het er alleen 'om mijn redenen' mee oneens. En 'mijn redenen' zouden er minimaal net zo moeten toe doen als de redenen van de anti-Pieten.
pi_166444749
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 01:10 schreef agter het volgende:
Ik ben benieuwd hoe alle zwarte piet voorstanders gaan reageren op de veranderingen in het Sinterklaasjournaal.

Opnieuw beginnen :? :P
pi_166444785
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:32 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat kleuters het verschil niet zien. Eerste indruk of niet. Dus dat ze hun eerste ervaring met Piet niet doortrekken naar alles wat niet-blank is, noch dat Sylvana of welke andere neger dan ook hun idee over Piet zal beïnvloeden.
Heck, die Sylvana zit qua kleur dichter bij je moeder met een zonnebankabonnement dan bij een zwarte Zwarte Piet!
Toch ken ik echt vele voorbeelden van ukjes die donkere mensen aanklampen alsof ze zp zijn in de Sinterklaas periode...
Dat kinderen dat in die periode plaatsen en niet zozeer daarbuiten is niet zo vreemd, zo rollen kinderen.

Dat grote verschil wat je probeert te maken is er dus minder dan je denkt in het kinderbrein, het is meer dat (gelukkig) de meeste ouders dat snel corrigeren.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166444858
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 01:10 schreef agter het volgende:

Hahaha...en dat is een dikke lach. In den lande boeit dat hele Sinterklaasjournaal nauwelijks. Men zal het jammer vinden dat het Sinterklaasjournaal anders overkomt, maar in den lande gaat men gewoon door met een zwarte Zwarte Piet. Net als in de 17e eeuw toen men ook Zwarte Piet wilde verbieden. Voor 'het klootjesvolk' zou het wel fijner zijn als de media de traditie zou volgen, want dat maakt het dan een stuk makkelijker qua uitleg naar de kinderen. Nu moeten de ouders dingen gaan verzinnen als 'dat zijn geen echte Zwarte Pieten' etc. Ook daar kan dan een draai aan gegeven worden, maar essentieel aan die draai blijft wel dat Zwarte Piet ZWART is. :)
pi_166444893
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 01:19 schreef Montagui het volgende:

[..]

Hahaha...en dat is een dikke lach. In den lande boeit dat hele Sinterklaasjournaal nauwelijks. Men zal het jammer vinden dat het Sinterklaasjournaal anders overkomt, maar in den lande gaat men gewoon door met een zwarte Zwarte Piet. Net als in de 17e eeuw toen men ook Zwarte Piet wilde verbieden. Voor 'het klootjesvolk' zou het wel fijner zijn als de media de traditie zou volgen, want dat maakt het dan een stuk makkelijker qua uitleg naar de kinderen. Nu moeten de ouders dingen gaan verzinnen als 'dat zijn geen echte Zwarte Pieten' etc. Ook daar kan dan een draai aan gegeven worden, maar essentieel aan die draai blijft wel dat Zwarte Piet ZWART is. :)
In de 17de eeuw was het meer een volwassenen feest dan een kinderfeest en was er geen tv e.d die leidend was....
pi_166445009
quote:

[..]

Ik weet niet hoor, maar voor de meeste kinderen is het Sinterklaasjournaal de absolute waarheid.
Ouders die daar omheen gaan staan liegen maken het onnodig ingewikkeld.

Tradities veranderen nu eenmaal met de tijd.
En de eerste slag is door de pro zwarte pieten verloren.
Make my day!
pi_166445042
quote:

[..]

Je kan wel van alles vinden of willen maar je houdt als individu vooruitgang niet tegen, ook niet in tradities. Je bent gedoemd mee te gaan in de vaart der volkeren -O-
pi_166445066
quote:
9s.gif Op zondag 6 november 2016 01:32 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Je kan wel van alles vinden of willen maar je houdt als individu vooruitgang niet tegen, ook niet in tradities. Je bent gedoemd mee te gaan in de vaart der volkeren -O-
Ja precies.
En wat ga je er aan doen?
Niets toch.
Make my day!
pi_166445177
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 01:14 schreef erodome het volgende:

[..]

Toch ken ik echt vele voorbeelden van ukjes die donkere mensen aanklampen alsof ze zp zijn in de Sinterklaas periode...
Dat kinderen dat in die periode plaatsen en niet zozeer daarbuiten is niet zo vreemd, zo rollen kinderen.

Dat grote verschil wat je probeert te maken is er dus minder dan je denkt in het kinderbrein, het is meer dat (gelukkig) de meeste ouders dat snel corrigeren.
En waarom zou je als (volwassen) 'neger' aanstoot nemen aan de 'onschuldige' gedachtegang van kinderen tot een jaar of 6? Serieus, die kinderen houden zich echt niet bezig met 'racisme'.

Het tekent de gedachtegang van de anti-Piet activisten (en hun sympathisanten) dat zij menen dat dat wel zo is.

Uiteindelijk zullen waarschijnlijk de ouders voornamelijk de gedachtegang bepalen van deze kleuters.
pi_166445276
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 01:30 schreef agter het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor, maar voor de meeste kinderen is het Sinterklaasjournaal de absolute waarheid.
Ouders die daar omheen gaan staan liegen maken het onnodig ingewikkeld.

Tradities veranderen nu eenmaal met de tijd.
En de eerste slag is door de pro zwarte pieten verloren.
In de huidige mediatijd vinden de ouders het fijn als de media hun mening vertolkt.

Uiteindelijk is voor de ouderen/ouders het Sinterklaasjournaal een issue. Voor de kleuters niet. Die geloven op dat moment nog steeds onvoorwaardelijk wat hun ouders hen op de mouw spelden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')