Mijn eerste indruk van sylvana gaat ook niet meer weg.quote:Op zaterdag 5 november 2016 22:03 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij een klein detail gemist: weet je wat 'eerste indruk' betekent? Hmmm?
Maar dat zijn toch allemaal blanke racisten? Dus die zijn hier ook geboren en getogen en ook geen allochtoon. Misschien ben je een beetje in de war?quote:Op zaterdag 5 november 2016 20:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik schreef dit: nepallochtoon
En dan bedoel ik de echte levende mensen die de zp-rol aan het spelen zijn.
Ik geloof niet dat kleuters het verschil niet zien. Eerste indruk of niet. Dus dat ze hun eerste ervaring met Piet niet doortrekken naar alles wat niet-blank is, noch dat Sylvana of welke andere neger dan ook hun idee over Piet zal beïnvloeden.quote:Op zaterdag 5 november 2016 22:03 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij een klein detail gemist: weet je wat 'eerste indruk' betekent? Hmmm?
Is dat jouw stupide mening over zp-acteurs?quote:Op zaterdag 5 november 2016 22:11 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Maar dat zijn toch allemaal blanke racisten?
Hahahhahaahahahaquote:Op zaterdag 5 november 2016 22:39 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nog eens uitleggen: zp-acteurs spelen een allochtoon.
Ja goeie oplossing zeg die roetpietquote:
quote:Op zaterdag 5 november 2016 22:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja goeie oplossing zeg die roetpiet.
Dat zien we dan wel weerquote:Op zaterdag 5 november 2016 23:03 schreef Fir3fly het volgende:
Blauw kan niet, dan gaan de smurfen klagen.
zwart is niet hetzelfde als allochtoonquote:Op zaterdag 5 november 2016 22:39 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Is dat jouw stupide mening over zp-acteurs?
Jij hebt ook last van een racismecomplex dus
Nog eens uitleggen: zp-acteurs spelen een allochtoon.
Net doen alsof = nep.
Het is niet van belang of je de acteur wel of niet in het hokje autochtoon kunt proppen.
Negerclowns. Gaat helemaal nergens meer over. Waarom blauw of groen? Omdat zwart niet mag. Waarom mag zwart niet? Want racisme. Dit zijn dus duidelijk racisten die er niet voor uit willen komen.quote:Op zaterdag 5 november 2016 23:01 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit vind ik wel gaaf
Omdat ik het mooi vindquote:Op zaterdag 5 november 2016 23:08 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Negerclowns. Gaat helemaal nergens meer over. Waarom blauw of groen? Omdat zwart niet mag. Waarom mag zwart niet? Want racisme. Dit zijn dus duidelijk racisten die er niet voor uit willen komen.
Ach schei uit, "the rest of the world" zal die zwarte piet discussie aan de reet roesten.quote:
Mij boeit het ook niet wat de rest van de wereld denktquote:Op zaterdag 5 november 2016 23:11 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ach schei uit, "the rest of the world" zal die zwarte piet discussie aan de reet roesten.
Daar hebben ze wel belangrijkere dingen om zich druk over te maken.
Gebruik het dan ook niet in deze discussie.quote:Op zaterdag 5 november 2016 23:13 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Mij boeit het ook niet wat de rest van de wereld denkt
Het gaat bij Zwarte Piet niet om mooi, maar om symboliek, onherkenbaarheid, zingeving, folklore.quote:Op zaterdag 5 november 2016 23:10 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Omdat ik het mooi vindMaar als jij pikzwart mooi vindt die je dat toch lekker
Ik vind het juist heel symbolisch. We denken niet meer in zwart/ wit en goed/ kwaadquote:Op zaterdag 5 november 2016 23:16 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Het gaat bij Zwarte Piet niet om mooi, maar om symboliek, onherkenbaarheid, zingeving, folklore.
Ik vind dat pikzwart echt niet mooi.
Ik zie trouwens dat dikke lippen weer mogen, dat er brede neuzen en andere negroïde zaken zijn geïntroduceerd alsof Zwarte Piet een neger is.
Context!quote:
ze zullen het vast nooit toegeven, maar het sinterklaas journaal heeft een serieuze poging gedaan om er spanjaarden van te maken. lichtbruin, ineens heet er een diego....quote:Op zaterdag 5 november 2016 23:06 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
ZP heeft allang geen rode lippen meer. Hij ziet ook wat bleekjes.
Ga dat de anti-pieten maar vertellen.quote:Op zaterdag 5 november 2016 23:20 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik vind het juist heel symbolisch. We denken niet meer in zwart/ wit en goed/ kwaad
Ik wel, en dan met name in de combinatie met rood.quote:Op zaterdag 5 november 2016 23:16 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ik vind dat pikzwart echt niet mooi.
Misschien is de intocht in Tilburg iets voor je?quote:Op zaterdag 5 november 2016 23:45 schreef john2406 het volgende:
Doe mij maar zwart met een blauw of groene streep erdoor, dat is in ieder geval geen black face meer toch!
Waarom perse omgooien vraag ik me af, zet het gewoon naar de hand, streep erdoor of erbij is toch prima niet?quote:Op zaterdag 5 november 2016 23:48 schreef Montagui het volgende:
[..]
Misschien is de intocht in Tilburg iets voor je?
Zwarte Piet wordt daar vergezeld van een witte clown en een blauwe smurf.
http://www.volkskrant.nl/(...)de-intocht~a4409083/
Ofwel, hoe gooi ik een traditie te grabbel.
Precies..quote:Op zaterdag 5 november 2016 23:08 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Negerclowns. Gaat helemaal nergens meer over. Waarom blauw of groen? Omdat zwart niet mag. Waarom mag zwart niet? Want racisme. Dit zijn dus duidelijk racisten die er niet voor uit willen komen.
quote:Op zaterdag 5 november 2016 23:49 schreef john2406 het volgende:
[..]
Waarom perse omgooien vraag ik me af, zet het gewoon naar de hand, streep erdoor of erbij is toch prima niet?
Exact! laat iedereen in zijn of haar waarde en ga niet 'jou gelijk' (wat niet echt het echte 'gelijk' hoeft te zijn omdat het 'jouw gelijk' is) tot halszaak maken.quote:De een volgt Appa of Ilgun, de Zaanse treitervlogger met zijn contract, de ander Zwarte Piet. De een laat de oren hangen naar FunX de ander naar Marianne Zwagerman op WNL. Wij leven in een kleurrijke samenleving of wij willen of niet en van die kleurrijke samenleving is Zwarte Piet net zo’n onlosmakelijk onderdeel als de steeds kunstiger gevouwen doeken om het hoofd van islamitische jonge dames of de soul en de sabor die door mensen met een Caribische en Latijns-Amerikaanse achtergrond aan de mix van ons land is toegevoegd.
Heerlijk land. Laten wij ons niet afnemen door gladstrijkers en grijsmakers zoals Lodewijk Asscher.
geloof niet dat je als propieter de mening van de extremen voor waar aan moet willen zienquote:Op zondag 6 november 2016 00:35 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Niemand behalve de beroepsprotesteerders.
Ok, handige reactie. Dus het moest wél een Afrikaan voorstellen?quote:Op zondag 6 november 2016 00:09 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat een debiel. Dit is gewoon racisme, de blanke voor aap zetten.
Sorry, maar ik heb tig topics geleden al volledig uit de doeken gedaan dat degene achter de demonisering (dank je Bluesdude) van Zwarte Piet gasten zitten die 'herstelbetalingen' willen. Check alleen maar Sandew Hira (Dew Baboeram) en het is meteen duidelijk.quote:Op zondag 6 november 2016 00:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
geloof niet dat je als propieter de mening van de extremen voor waar aan moet willen zien
Laten we eerlijk zijn, ook jij vindt dat we het gevoel van die pvv-ers wel serieus moeten nemen. Niet moeten negeren, niet weg moeten wuiven.quote:Op zaterdag 5 november 2016 19:59 schreef Red_85 het volgende:
De aanhangers van de pvv zijn ook boos, schreeuwen en zijn ook niet in de meerderheid. Hun ook maar de zin geven en alle marokkanen het land uit trappen? Die zijn immers oververtegenwoordigd in alle negatieve statistieken en heel veel mensen hebben nare herinneringen en ervaringen met ze.
Zo democratisch ridicuul is het.
Opnieuw beginnenquote:Op zondag 6 november 2016 01:10 schreef agter het volgende:
Ik ben benieuwd hoe alle zwarte piet voorstanders gaan reageren op de veranderingen in het Sinterklaasjournaal.
Wat ga je doen als je uitgehuild bent?
Want veranderen gaat het toch.
Toch ken ik echt vele voorbeelden van ukjes die donkere mensen aanklampen alsof ze zp zijn in de Sinterklaas periode...quote:Op zaterdag 5 november 2016 22:32 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat kleuters het verschil niet zien. Eerste indruk of niet. Dus dat ze hun eerste ervaring met Piet niet doortrekken naar alles wat niet-blank is, noch dat Sylvana of welke andere neger dan ook hun idee over Piet zal beïnvloeden.
Heck, die Sylvana zit qua kleur dichter bij je moeder met een zonnebankabonnement dan bij een zwarte Zwarte Piet!
Hahaha...en dat is een dikke lach. In den lande boeit dat hele Sinterklaasjournaal nauwelijks. Men zal het jammer vinden dat het Sinterklaasjournaal anders overkomt, maar in den lande gaat men gewoon door met een zwarte Zwarte Piet. Net als in de 17e eeuw toen men ook Zwarte Piet wilde verbieden. Voor 'het klootjesvolk' zou het wel fijner zijn als de media de traditie zou volgen, want dat maakt het dan een stuk makkelijker qua uitleg naar de kinderen. Nu moeten de ouders dingen gaan verzinnen als 'dat zijn geen echte Zwarte Pieten' etc. Ook daar kan dan een draai aan gegeven worden, maar essentieel aan die draai blijft wel dat Zwarte Piet ZWART is.quote:Op zondag 6 november 2016 01:10 schreef agter het volgende:
Ik ben benieuwd hoe alle zwarte piet voorstanders gaan reageren op de veranderingen in het Sinterklaasjournaal.
Wat ga je doen als je uitgehuild bent?
Want veranderen gaat het toch.
In de 17de eeuw was het meer een volwassenen feest dan een kinderfeest en was er geen tv e.d die leidend was....quote:Op zondag 6 november 2016 01:19 schreef Montagui het volgende:
[..]
Hahaha...en dat is een dikke lach. In den lande boeit dat hele Sinterklaasjournaal nauwelijks. Men zal het jammer vinden dat het Sinterklaasjournaal anders overkomt, maar in den lande gaat men gewoon door met een zwarte Zwarte Piet. Net als in de 17e eeuw toen men ook Zwarte Piet wilde verbieden. Voor 'het klootjesvolk' zou het wel fijner zijn als de media de traditie zou volgen, want dat maakt het dan een stuk makkelijker qua uitleg naar de kinderen. Nu moeten de ouders dingen gaan verzinnen als 'dat zijn geen echte Zwarte Pieten' etc. Ook daar kan dan een draai aan gegeven worden, maar essentieel aan die draai blijft wel dat Zwarte Piet ZWART is.
Ik weet niet hoor, maar voor de meeste kinderen is het Sinterklaasjournaal de absolute waarheid.quote:Op zondag 6 november 2016 01:19 schreef Montagui het volgende:
[..]
Hahaha...en dat is een dikke lach. In den lande boeit dat hele Sinterklaasjournaal nauwelijks. Men zal het jammer vinden dat het Sinterklaasjournaal anders overkomt, maar in den lande gaat men gewoon door met een zwarte Zwarte Piet. Net als in de 17e eeuw toen men ook Zwarte Piet wilde verbieden. Voor 'het klootjesvolk' zou het wel fijner zijn als de media de traditie zou volgen, want dat maakt het dan een stuk makkelijker qua uitleg naar de kinderen. Nu moeten de ouders dingen gaan verzinnen als 'dat zijn geen echte Zwarte Pieten' etc. Ook daar kan dan een draai aan gegeven worden, maar essentieel aan die draai blijft wel dat Zwarte Piet ZWART is.
Je kan wel van alles vinden of willen maar je houdt als individu vooruitgang niet tegen, ook niet in tradities. Je bent gedoemd mee te gaan in de vaart der volkerenquote:Op zondag 6 november 2016 01:19 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ja precies.quote:Op zondag 6 november 2016 01:32 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Je kan wel van alles vinden of willen maar je houdt als individu vooruitgang niet tegen, ook niet in tradities. Je bent gedoemd mee te gaan in de vaart der volkeren
En waarom zou je als (volwassen) 'neger' aanstoot nemen aan de 'onschuldige' gedachtegang van kinderen tot een jaar of 6? Serieus, die kinderen houden zich echt niet bezig met 'racisme'.quote:Op zondag 6 november 2016 01:14 schreef erodome het volgende:
[..]
Toch ken ik echt vele voorbeelden van ukjes die donkere mensen aanklampen alsof ze zp zijn in de Sinterklaas periode...
Dat kinderen dat in die periode plaatsen en niet zozeer daarbuiten is niet zo vreemd, zo rollen kinderen.
Dat grote verschil wat je probeert te maken is er dus minder dan je denkt in het kinderbrein, het is meer dat (gelukkig) de meeste ouders dat snel corrigeren.
In de huidige mediatijd vinden de ouders het fijn als de media hun mening vertolkt.quote:Op zondag 6 november 2016 01:30 schreef agter het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar voor de meeste kinderen is het Sinterklaasjournaal de absolute waarheid.
Ouders die daar omheen gaan staan liegen maken het onnodig ingewikkeld.
Tradities veranderen nu eenmaal met de tijd.
En de eerste slag is door de pro zwarte pieten verloren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |