Mijn eerste indruk van sylvana gaat ook niet meer weg.quote:Op zaterdag 5 november 2016 22:03 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij een klein detail gemist: weet je wat 'eerste indruk' betekent? Hmmm?
Maar dat zijn toch allemaal blanke racisten? Dus die zijn hier ook geboren en getogen en ook geen allochtoon. Misschien ben je een beetje in de war?quote:Op zaterdag 5 november 2016 20:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik schreef dit: nepallochtoon
En dan bedoel ik de echte levende mensen die de zp-rol aan het spelen zijn.
Ik geloof niet dat kleuters het verschil niet zien. Eerste indruk of niet. Dus dat ze hun eerste ervaring met Piet niet doortrekken naar alles wat niet-blank is, noch dat Sylvana of welke andere neger dan ook hun idee over Piet zal beïnvloeden.quote:Op zaterdag 5 november 2016 22:03 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij een klein detail gemist: weet je wat 'eerste indruk' betekent? Hmmm?
Is dat jouw stupide mening over zp-acteurs?quote:Op zaterdag 5 november 2016 22:11 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Maar dat zijn toch allemaal blanke racisten?
Hahahhahaahahahaquote:Op zaterdag 5 november 2016 22:39 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nog eens uitleggen: zp-acteurs spelen een allochtoon.
Ja goeie oplossing zeg die roetpietquote:
quote:Op zaterdag 5 november 2016 22:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja goeie oplossing zeg die roetpiet.
Dat zien we dan wel weerquote:Op zaterdag 5 november 2016 23:03 schreef Fir3fly het volgende:
Blauw kan niet, dan gaan de smurfen klagen.
zwart is niet hetzelfde als allochtoonquote:Op zaterdag 5 november 2016 22:39 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Is dat jouw stupide mening over zp-acteurs?
Jij hebt ook last van een racismecomplex dus
Nog eens uitleggen: zp-acteurs spelen een allochtoon.
Net doen alsof = nep.
Het is niet van belang of je de acteur wel of niet in het hokje autochtoon kunt proppen.
Negerclowns. Gaat helemaal nergens meer over. Waarom blauw of groen? Omdat zwart niet mag. Waarom mag zwart niet? Want racisme. Dit zijn dus duidelijk racisten die er niet voor uit willen komen.quote:Op zaterdag 5 november 2016 23:01 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit vind ik wel gaaf
Omdat ik het mooi vindquote:Op zaterdag 5 november 2016 23:08 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Negerclowns. Gaat helemaal nergens meer over. Waarom blauw of groen? Omdat zwart niet mag. Waarom mag zwart niet? Want racisme. Dit zijn dus duidelijk racisten die er niet voor uit willen komen.
Ach schei uit, "the rest of the world" zal die zwarte piet discussie aan de reet roesten.quote:
Mij boeit het ook niet wat de rest van de wereld denktquote:Op zaterdag 5 november 2016 23:11 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ach schei uit, "the rest of the world" zal die zwarte piet discussie aan de reet roesten.
Daar hebben ze wel belangrijkere dingen om zich druk over te maken.
Gebruik het dan ook niet in deze discussie.quote:Op zaterdag 5 november 2016 23:13 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Mij boeit het ook niet wat de rest van de wereld denkt
Het gaat bij Zwarte Piet niet om mooi, maar om symboliek, onherkenbaarheid, zingeving, folklore.quote:Op zaterdag 5 november 2016 23:10 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Omdat ik het mooi vindMaar als jij pikzwart mooi vindt die je dat toch lekker
Ik vind het juist heel symbolisch. We denken niet meer in zwart/ wit en goed/ kwaadquote:Op zaterdag 5 november 2016 23:16 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Het gaat bij Zwarte Piet niet om mooi, maar om symboliek, onherkenbaarheid, zingeving, folklore.
Ik vind dat pikzwart echt niet mooi.
Ik zie trouwens dat dikke lippen weer mogen, dat er brede neuzen en andere negroïde zaken zijn geïntroduceerd alsof Zwarte Piet een neger is.
Context!quote:
ze zullen het vast nooit toegeven, maar het sinterklaas journaal heeft een serieuze poging gedaan om er spanjaarden van te maken. lichtbruin, ineens heet er een diego....quote:Op zaterdag 5 november 2016 23:06 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
ZP heeft allang geen rode lippen meer. Hij ziet ook wat bleekjes.
Ga dat de anti-pieten maar vertellen.quote:Op zaterdag 5 november 2016 23:20 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik vind het juist heel symbolisch. We denken niet meer in zwart/ wit en goed/ kwaad
Ik wel, en dan met name in de combinatie met rood.quote:Op zaterdag 5 november 2016 23:16 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ik vind dat pikzwart echt niet mooi.
Misschien is de intocht in Tilburg iets voor je?quote:Op zaterdag 5 november 2016 23:45 schreef john2406 het volgende:
Doe mij maar zwart met een blauw of groene streep erdoor, dat is in ieder geval geen black face meer toch!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |