Ik ga er voor.quote:
Leer mij alcoholisten liegen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:43 schreef kanovinnie het volgende:
Maar je bent nu dus nog alcoholist? Je hebt hier al jarenlang iedereen voorgehouden dat je gestopt was?
Verbaasd me eigenlijk niets. Aan het eind van de dag werd je in bepaalde periode's steeds waziger.quote:
Ha ha ha Bedankt jongen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Verbaasd me eigenlijk niets. Aan het eind van de dag werd je in bepaalde periode's steeds waziger.
Succes iig.
Waar denk jij waar al die bans vandaan kwamen. Ik durfde 's ochtends niet naar het beeldscherm te kijken. Vanaf augustus heb ik 7 keer een ban gehad. Kon me er niks meer van herinneren. Op een gegeven moment hoopte ik alleen nog maar dat de ban niet te lang zou zijn.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Verbaasd me eigenlijk niets. Aan het eind van de dag werd je in bepaalde periode's steeds waziger.
Vanaf toen ben ik geen mod meer en je mag best weten dat jouw gedrag daar ook een aandeel in gehad heeft.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:53 schreef tong80 het volgende:
[..]
Waar denk jij waar al die bans vandaan kwamen. Ik durfde 's ochtends niet naar het beeldscherm te kijken. Vanaf augustus heb ik 7 keer een ban gehad. Kon me er niks meer van herinneren. Op een gegeven moment hoopte ik alleen nog maar dat de ban niet te lang zou zijn.
Ik ken de oorzaak. Hoe vaak heb ik moeten lezen: 'Ik herken mijn Tongie niet meer.'quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vanaf toen ben ik geen mod meer en je mag best weten dat jouw gedrag daar ook een aandeel in gehad heeft.
Dein je post laat mij concluderen dat het je allemaal niet zo kan schelen.
Die heeft niet iedereen. Net een andere buurman hier die verhuist helaas. Kun je ook op rekeken. Ik heb mazzel. Heb ook mazzel met mijn familie. Ze hadden me ook kunnen laten vallen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 16:03 schreef jogy het volgende:
Succes, sterkte, welkom terug en nog meer van dat soort uitspraken. En ook nog eens tof dat je zo'n stoere meelevende buurman hebt.
Vertelquote:Op dinsdag 1 november 2016 16:21 schreef murp het volgende:
hoevaak tong80 achter de schermen wel niet is genoemd trouwens
Best wel h`r ?quote:
Eerst dit afmaken. Dan opname en dan wat jij zegt Golfert.quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:26 schreef golfer het volgende:
Zelf proberen boodschappen te doen en te koken is nu of straks misschien ook wel een goede vorm van afkicken en afleiding?
Goezo!quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:28 schreef tong80 het volgende:
Eerst dit afmaken. Dan opname en dan wat jij zegt Golfert.
Onverwacht zeker net als destijds. Blijft jammer dat de foto van m'n toetsenbord er niet meer is.quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Goezo!
Kom ik een keertje bij je eten dan.
Ik ga wel vragen aan m'n internetverslaving te werken, volgens mij kan ik dat combinerenquote:Op dinsdag 1 november 2016 17:47 schreef MissMSX het volgende:
Mag je wel FOK!Ken tijdens opname of moet je dubbel afkicken?
Laatste jaren ?quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:56 schreef Infection het volgende:
Het verklaart in ieder geval de topic-diarree van de afgelopen jaren. Maar sterkte ermee!
HAAAANNNSSSS kom eens, ze roepen je steedsquote:Op dinsdag 1 november 2016 17:58 schreef bamibij het volgende:
Hans
maar kijk eens of je ook een internetverslaving hebt toevallig
Dat zeg ik toevallig net.quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:58 schreef bamibij het volgende:
Hans
maar kijk eens of je ook een internetverslaving hebt toevallig
Is okquote:Op dinsdag 1 november 2016 18:50 schreef BoneThugss het volgende:
Dit wist ik niet, mijn excuses voor de beledigingen.
Als je ze niet accepteert snap ik dat heel goed. Sterkte kerel, ik heb vanuit mijn werk met alcohollisten te maken en wat je zegt klopt wel. Eersteklas leugenaars, alles voor de drank.
Dus nogmaals sterkte.
quote:
quote:
Als je blowed kun je idd wel wat geurtjes gebruiken.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:09 schreef BoneThugss het volgende:
[..]![]()
Ik heb ook een verslaving hoor ik rook te veel wiet als sinds mijn 15e, ik ben nu 21. Ik ben wel een jaar gestopt geweest en wat voor mij hielp was al het geld dat ik normaal aan de wiet uitgaf in een spaarpot doen en af en toe wat leuks kopen, kleren, geurtjes, maakt niet uit.
Moest een beetje lachen om bovenste regel, maar het is waar ik ben wat je noemt een 'pothead', kan moeilijk zonder wiet, het lukt wel op vakantie enzo maar je mist het wel.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
Als je blowed kun je idd wel wat geurtjes gebruiken.Ik meur van mezelf al genoeg geur.
Ik heb wel eens uitgerekend wat ik met het geld uitgegeven aan drank had kunnen besteden.
Ik heb ook nog eens 30 jaar gerookt. Nu wordt ik verdrietig Ha ha ha
Ik FOK!kte voor het eerst op m'n 36ste. Er zijn FOK!kers van boven de 70. Begrijp niet was de leeftijd zegt.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:19 schreef SecretPret het volgende:
54 en fokken? ben benieuwd wat de jeugd van tegenwoordig later gaat doen...
Wat een lieve post. Moet gewoon blozen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 20:05 schreef mtchel112 het volgende:
Tong, ik ken je verder niet (afgezien dat ik je wel eens quote oid.) maar ik weet wel dat je een held bent op fok!
Ik wil eigenlijk alleen zeggen dat je het vol moet houden, want je bent het echt waard. Gelukkig heb je om je heen fijne mensen, dat is natuurlijk ook erg belangrijk.
Zet hem op tong!
ik heb wel voor een ton aan wiet opgerooktquote:Op dinsdag 1 november 2016 19:59 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Moest een beetje lachen om bovenste regel, maar het is waar ik ben wat je noemt een 'pothead', kan moeilijk zonder wiet, het lukt wel op vakantie enzo maar je mist het wel.
Ik wil niet eens weten wat het me gekost heeft.![]()
365 dagen per jaar keer 6 jaar, waarvan 1 jaartje gestopt.quote:
quote:Op dinsdag 1 november 2016 21:21 schreef MissMSX het volgende:
Oh, en Hans is een baas natuurlijk
Iedereen zou een Hans moeten hebben
quote:Op dinsdag 1 november 2016 21:21 schreef MissMSX het volgende:
Oh, en Hans is een baas natuurlijk
Iedereen zou een Hans moeten hebben
God is iets te veel eer onderdaan. Hare Majesteit voldoetquote:Op dinsdag 1 november 2016 22:27 schreef Eenskijken het volgende:
God, wat kan ik me daaraan irriteren
Nog een beetje de dag doorgekomen?quote:Op woensdag 2 november 2016 11:01 schreef tong80 het volgende:
Vandaag: Gisteren nog een euforisch/high gevoel. Vandaag hondsberoerd, griepgevoel. Moet nog drie weken wachten tot de opname. Heb het al zwaar gehad door plots in m'n ééntje te stoppen. Stom van me natuurlijk. Je denkt alles in je eentje te kunnen en het te verbergen. Ik kan je vertellen. Ik gun niemand zo'n cold turkey. Daarna pas de huisarts bezocht, speedy en high. Nu lower dan low en koud en pijn en warm en zweten. Hele shitzooi. Huisarts belt me zo terug. Weet niet of dit normaal is, of die twee valiumtabletjes vandaag en de rest genoeg is. Man man, dit is afzien.
Even er uit geweest. De rest in bed gelegen. Gelukkig wel kunnen eten. Voel me al iets sterker. Wel hoofdpijn. Hoop dat ik snel een telefoontje krijg. Nu proberen uit bed te blijven en lekker voetballen kijken. Misschien dat ik vannacht een keer door kan slapen.quote:Op woensdag 2 november 2016 17:59 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Nog een beetje de dag doorgekomen?
Die heeft vanmiddag de boodschappen al gebracht en vanavond de Spaghetti. Trouwens ik hoef niet drie weken te wachten. Ik heb voor drie weken valium. Ze kunnen bwv morgen al bellen voor een intake. Was wel een opluchting. De Dokter belde het.quote:
Amenquote:Op woensdag 2 november 2016 17:54 schreef ekmef321 het volgende:
Blijf geloven in je eigen kracht en geef niet op!!!!
Lekker FOK!ken. Wijzijnvoetbal. Muziek luisteren. Kranten lezen. TV kijken. Eigenlijk het zelfde als anders. 7 uur opgestaan. Daarna van 11.00-13.00 naar bed en van 16.00-18.00. Voel me nu redelijk. Valiumpje ingenomen. Half 1 naar bed. Hopen dat je dan gelijk in slaap valt. Door dat spul slaap je meestal goed door.quote:Op woensdag 2 november 2016 17:59 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Nog een beetje de dag doorgekomen?
Ik slaap altijd slecht. Met dit spul slaap ik beter dan zonder. Als ik maar 2 keer wakker wordt is het meegenomen. Afgelopen nacht er alleen om 3 uur uit om te pissen. De rest geslapen. Dat is voor mij winst.quote:Op woensdag 2 november 2016 23:29 schreef praadje het volgende:
Tong, heel veel succes. Ik wil je niet ontmoedigen maar het doorslapen kan wel even duren. Misschien dat je je er beter mentaal op kunt voorbereiden dat je niet doorslaapt vannacht anders hoop je er te veel op, krijg je een pesthumeur, ga je liggen draaien enz. enz.
Maak een simpel plan 'oke als ik wakker wordt ga ik eruit, drink een kop thee en kijk even wat televisie of op de pc'. Dan is de teleurstelling ook niet zo groot, hoop ik.
Jij mag hard zingen Bluezzie.quote:Op woensdag 2 november 2016 23:54 schreef Bluezz het volgende:
Ik zing alvast zachtjes een slaapliedje
'Wat is er Herm ?'quote:Op donderdag 3 november 2016 00:17 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ga je weer liggen headbangen, komt Hansie weer kijken
Echt niet. Ik ga Hans niet opzetten. Ze hebben net Daphne Dekkers uit Madame Tussaud gezet.quote:Op donderdag 3 november 2016 00:23 schreef yvonne het volgende:
Hans is een toffe peerZet hem op Tong
Dat bedoelde iedereen met 'Wat is er Tong ? Ik herken je niet meer.'quote:Op donderdag 3 november 2016 08:17 schreef Perrin het volgende:
Hé Tong is nuchter best samenhangend (en nóg leuker)
En degene die zei dat je zoutwaarde omhoog moest weet dat je bloeddruk te hoog is?quote:Op donderdag 3 november 2016 07:12 schreef tong80 het volgende:
Kreeg vanmiddag telefoontje over m'n bloedwaarden. O.a dat mijn nitraat/zout veel te laag is. 'Dus dat moet ik aanvullen?''Ja.' Ik liters bouillon naar binnen werken. Lees ik net over te hoge bloeddruk, die bij mij extreem hoog, dat ik ter alle tijden zo min mogelijk zout tot me moet nemen.
Ach we gaan toch naar de klote.![]()
Yepquote:Op donderdag 3 november 2016 09:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
En degene die zei dat je zoutwaarde omhoog moest weet dat je bloeddruk te hoog is?
80 %quote:Op donderdag 3 november 2016 09:37 schreef Remzz het volgende:
Is de verslaving ook een verklaring van alle andere klachten waar de dokter niet uitkwam in je KLB topic?
Succes en sterkte in ieder geval
Ontploffingsgevaar in Bommel.quote:
Plat blijven liggen en alleen vrolijke dingen denken.quote:
Supertof van hemquote:Op donderdag 3 november 2016 20:50 schreef tong80 het volgende:
Erg slordig van de apotheek vandaag, had een vervolgrecept doorgegeven die zouden ze komen brengen. Nada noppes. Mijn Hans gaat ze morgen halen en levert ze gelijk met de boodschappen af.
Je weet gewoon niet hoe je zo iemand moet bedanken. Je blijft het proberen en het is steeds van 'Is goed joh.'Hoe is ie nou?'Hans bedankt jongen. 'Ja ja ja is best.'
Zeg ik kan hem niet genoeg bedanken. Hij heeft ook een telefoonlijntje met moeke. Dat stelt haar gerustquote:Op donderdag 3 november 2016 21:03 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Supertof van hemsowieso een flinke stok achter de deur die Hans! En maar goed ook, zonder hulp is het veel lastiger. Zet 'm op!
Ik denk dat als jij volhoud dat het de beste manier van bedanken is!quote:Op donderdag 3 november 2016 21:06 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zeg ik kan hem niet genoeg bedanken. Hij heeft ook een telefoonlijntje met moeke. Dat stelt haar gerust
We hebben afgesproken dat ie tot de opname zoveel mogelijk een oogje in het zeil houdt. Zoals gisteren had ik een enorme terugval. Als zelfs ik tijdens de rust van een wedstrijd van Ajax naar bed ga, is het niet normaal. Maakte me vannacht zorgen en heb de huisartsenpraktijk gebeld. Het kon geen kwaad tot 8 uur te wachten. Hans gebeld vanochtend en om 9 uur had ik de medicatie.quote:Op vrijdag 4 november 2016 13:04 schreef Leonos het volgende:
Ook niet te afhankelijk worden van je buurman he.
Goed om te horen dat je goed geslapen hebt, al was Ajax wel meesterlijk.
Huh?quote:Op vrijdag 4 november 2016 13:12 schreef praadje het volgende:
Als het wat beter gaat schrijf dan eens een leuk kaartje met hoe belangrijk hij voor je is geworden en hoe erg je het waardeert wat hij allemaal voor je doet en doe er een doosje merci ofzo bij. Dat zegt meer dan woorden en cadeaus kan ik je vertellen.
Dat Tong tzt een leuk kaartje voor de buurman moet schrijven, doosje merci erbij, het zijn namelijk wel de kleine dingen die tellen.quote:
Zeg zegt dat woorden en cadeau's niet hoeven maar dat een kaartje en een doos merci een goed iets is om te geven.quote:Op zondag 6 november 2016 09:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat Tong tzt een leuk kaartje voor de buurman moet schrijven, doosje merci erbij, het zijn namelijk wel de kleine dingen die tellen.
Wij allemaal eigenlijk, ondanks alles.quote:Op zondag 6 november 2016 09:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat Tong tzt een leuk kaartje voor de buurman moet schrijven, doosje merci erbij, het zijn namelijk wel de kleine dingen die tellen.
Goed geslapen. Toch moe. Natrium moet aangevuld worden.quote:Op zondag 6 november 2016 00:47 schreef praadje het volgende:
Hey Tong, hoe is het vandaag gegaan? Hopelijk een goede dag gehad en ik hoop dat je vannacht weer goed slaapt.
Welterusten voor nu of straks.
Hij kan de pot op.quote:Op zondag 6 november 2016 09:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
quote:
Ga je ook nog wat doen aan de oorzaak/reden dat je bent gaan drinken? Anders kun je net zo goed door blijven drinken.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:35 schreef tong80 het volgende:
Ik ben momenteel aan het afkicken van een alcoholverslaving.
Ja, ik wacht op bericht voor opname. En we zijn al bezig.quote:Op zondag 6 november 2016 11:56 schreef OEM het volgende:
[..]
Ga je ook nog wat doen aan de oorzaak/reden dat je bent gaan drinken? Anders kun je net zo goed door blijven drinken.
Ik bedoel meer dat hij niet iedere dag steeds een aantal keren hoeft te herhalen hoe dankbaar hij is en dat hij geen dure cadeaus hoeft te kopen maar dat een aardigheidje volstaat.quote:Op zondag 6 november 2016 10:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zeg zegt dat woorden en cadeau's niet hoeven maar dat een kaartje en een doos merci een goed iets is om te geven.
Hoe is dat geen woorden en cadeau's?
Ik kan morgen al een telefoontje krijgen. Ik dacht eerst over 3 weken maar ik heb voor drie weken valium.quote:Op zondag 6 november 2016 12:53 schreef Geralt het volgende:
Begrijp ik het nu goed dat je over een paar weken in rehab gaat?
Succes ermee in elk geval. Hopelijk kan je daar wel FOK!ken
Vind het moeilijk. Vaak de zucht. En het gemis van de roes. Er staan wel positieve dingen tegenover die nu al goed zijn. Regelmatig en gezond eten. IPV ëén keer per dag een rookwordt. Net 4 bruine sneden kaas ham sla komkommer op met een kiwi. Ontbeten met yuogurt muesli en banaan. Gewoon zoals het hoort en ik altijd deed. De rest moet volgen. M'n Cholesterol was boven de 5 m'n bloeddruk 205 en m'n natium dusdanig laag dat de huisarts me zelf belde om te waarschuwen. Etc.quote:Op zondag 6 november 2016 12:58 schreef Bluezz het volgende:
Hoe gaat het met het 'nuchter' zijn, vind je het moeilijk om niet te drinken, uit je vaste patronen te stappen?
Je bent goed bezig, en het zal makkelijker gaan, net als het stoppen met roken.quote:Op zondag 6 november 2016 14:51 schreef tong80 het volgende:
Vind het moeilijk. Vaak de zucht. En het gemis van de roes. Er staan wel positieve dingen tegenover die nu al goed zijn. Regelmatig en gezond eten. IPV ëén keer per dag een rookwordt. Net 4 bruine sneden kaas ham sla komkommer op met een kiwi. Ontbeten met yuogurt muesli en banaan. Gewoon zoals het hoort en ik altijd deed. De rest moet volgen. M'n Cholesterol was boven de 5 m'n bloeddruk 205 en m'n natium dusdanig laag dat de huisarts me zelf belde om te waarschuwen. Etc.
Gewoon weer Tongquote:Op zondag 6 november 2016 18:36 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Je bent goed bezig, en het zal makkelijker gaan, net als het stoppen met roken.
De weegschaal slaat door naar de goeie kant.
Nu nog in je hoofd rustig krijgen
Je post echt zo anders en normaler trouwens
Dude, goed bezig!quote:Op zondag 6 november 2016 18:49 schreef tong80 het volgende:
Hij heeft net Patates-Frietates met Bamischijf gebracht.
Op en neer. Slapen gaat gelukkig wel wat beter. Lichaam jarenlang vergiftigd dus van alles wat. Maar het went.quote:
Ik had al chronische hoofdpijn was een paar dagen extreem. Is nu weer aan het minderen. Zolang het zeurt kan ik het hebben.quote:
Over een jaar ren je de halve marathonquote:Op zondag 6 november 2016 21:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik had al chronische hoofdpijn was een paar dagen extreem. Is nu weer aan het minderen. Zolang het zeurt kan ik het hebben.
Heel gevaarlijk weet je dat? Je had zomaar het syndroom van Korsakov kunnen oplopen met deze levensstijl!quote:Op zondag 6 november 2016 14:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
Vind het moeilijk. Vaak de zucht. En het gemis van de roes. Er staan wel positieve dingen tegenover die nu al goed zijn. Regelmatig en gezond eten. IPV ëén keer per dag een rookwordt. Net 4 bruine sneden kaas ham sla komkommer op met een kiwi. Ontbeten met yuogurt muesli en banaan. Gewoon zoals het hoort en ik altijd deed. De rest moet volgen. M'n Cholesterol was boven de 5 m'n bloeddruk 205 en m'n natium dusdanig laag dat de huisarts me zelf belde om te waarschuwen. Etc.
Herman op een terras zag Lennie Rennen.quote:Op zondag 6 november 2016 21:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Over een jaar ren je de halve marathon
Ik weet het. Onverantwoord was het.quote:Op zondag 6 november 2016 21:38 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Heel gevaarlijk weet je dat? Je had zomaar het syndroom van Korsakov kunnen oplopen met deze levensstijl!
Niet goed eten en zo vitaminetekorten oplopen is de oorzaak ervan dat mensen korsakov krijgen door alcoholisme!
Verder erg goede zaak dat je zo'n buurman hebt.En succes... wel volhouden nu. Zou echt té zonde om wéér terug te vallen en dan ook wéér dat hele klote proces van stoppen moeten ondergaan en daarin weer vanaf 0 moeten beginnen.
Dat heb ik zelf ook met roken nu.
Valt wel mee. Meer een gezelligheids sherry nipper.quote:
Dank je. Nu even liggen.quote:Op maandag 7 november 2016 11:28 schreef praadje het volgende:
Goedemorgen Tong, weer een week met nieuwe kansen. Knap dat je al twee weken gestopt bent. En fijn ook dat je een tevreden gevoel hebt.
Fijne dag Tong.
I KNOOOOOOWquote:Op maandag 7 november 2016 12:47 schreef PeneGrande het volgende:
[..]
Het gaan nog zware tijden worden Tong!
Doe ik, met steun.quote:Op maandag 7 november 2016 17:34 schreef vigier het volgende:
Super goed bezig Tong! Keep up the good work.
Maar wel op eigen kracht alvast gestopt!!!!!!!! Dus!!!!quote:Op maandag 7 november 2016 08:28 schreef tong80 het volgende:
Dank jullie. Woensdag 2 weken gestopt. Ritme nog steeds niet gevonden. Komen veel dingen op m'n pad. Teveel om op te noemen. Maar ik ben tevreden.
Met cold Turkey als gevolgquote:Op maandag 7 november 2016 19:16 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Maar wel op eigen kracht alvast gestopt!!!!!!!! Dus!!!!
Ja had niet gehoeven. Maar goed, vooralsnog nog geen terugval toch ondanks alles. Dat is wel sterk qua wilskracht. Je brein de baasquote:
Moeilijk hoor. Ik drink drie anderhalve liter flessen spa.quote:Op maandag 7 november 2016 20:44 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ja had niet gehoeven. Maar goed, vooralsnog nog geen terugval toch ondanks alles. Dat is wel sterk qua wilskracht. Je brein de baas
Glukkig kan je maat houdenquote:Op maandag 7 november 2016 20:45 schreef tong80 het volgende:
Moeilijk hoor. Ik drink drie anderhalve liter flessen spa.
Ik ben extreem.quote:
quote:Op maandag 7 november 2016 17:34 schreef vigier het volgende:
Super goed bezig Tong! Keep up the good work.
Verslaving 2 incquote:Op dinsdag 1 november 2016 16:00 schreef tong80 het volgende:
Weet je wat wel lekker is van dit spul ik kan nu blind zonder fouten typen in het tempo van een secretaresse
quote:Op zondag 6 november 2016 21:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
Herman op een terras zag Lennie Rennen.
Moest ik ook aan denkenquote:
Jeetje Rapquote:Op dinsdag 8 november 2016 05:43 schreef raptorix het volgende:
Herkenbaar Tong, ik dronk nog veel meer, ik had dagen dat ik er gerust 6 flessen rose doorheen knalde, aangevuld met bier, financiën 1 grote chaos, gelukkig hebben mijn ouders er me doorheen gesleept.
2 jaar terug, iets van 10 jaar lang volgehouden.quote:Op dinsdag 8 november 2016 07:39 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Jeetje Rap
Is dat lang geleden en hoe is het nu?
Tong, zie je het kan
Ik heb ook de steun. Zonder had ik het niet gered. Te vaak mislukt.quote:Op dinsdag 8 november 2016 05:43 schreef raptorix het volgende:
Herkenbaar Tong, ik dronk nog veel meer, ik had dagen dat ik er gerust 6 flessen rose doorheen knalde, aangevuld met bier, financiën 1 grote chaos, gelukkig hebben mijn ouders er me doorheen gesleept.
De zucht neemt de laatste dagen toe.quote:Op dinsdag 8 november 2016 07:39 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Jeetje Rap
Is dat lang geleden en hoe is het nu?
Tong, zie je het kan
Ga je helemaal nooit meer drinken? Of soms nog wel in het weekend bij een feestje ofzo?quote:Op dinsdag 8 november 2016 09:54 schreef tong80 het volgende:
[..]
De zucht neemt de laatste dagen toe.
Hans brengt straks, komkommer, sla, kaas, spa rood, rosbief. Vanavond eten we prei-gehakt.
Nooit meer. Als ik een rumbonbon eet gaat er een krat bier achteraan.quote:Op dinsdag 8 november 2016 09:55 schreef Leonos het volgende:
[..]
Ga je helemaal nooit meer drinken? Of soms nog wel in het weekend bij een feestje ofzo?
Goed dat je je dat realiseert, want zo werkt het in 99.99% van de gevallen, niet meer drinken betekent nooit meer drinken.quote:Op dinsdag 8 november 2016 09:57 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nooit meer. Als ik een rumbonbon eet gaat er een krat bier achteraan.
Je kunt ook niet een beetje zwanger zijn. Gaat wel moeilijk worden is het nu al natuurlijk. Maar het sociale drinken hoorde er 30 jaar bij, langer zelfsquote:Op dinsdag 8 november 2016 10:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Goed dat je je dat realiseert, want zo werkt het in 99.99% van de gevallen, niet meer drinken betekent nooit meer drinken.
Dat maakt het vaak zo moeilijk, drinken hoort er toch een beetje bij, maar als je er niet mee om kunt gaan dan moet je leren dat je het ook echt niet meer kunt doen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 10:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je kunt ook niet een beetje zwanger zijn. Gaat wel moeilijk worden is het nu al natuurlijk. Maar het sociale drinken hoorde er 30 jaar bij, langer zelfs
Dit dus.quote:Op dinsdag 8 november 2016 10:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat maakt het vaak zo moeilijk, drinken hoort er toch een beetje bij, maar als je er niet mee om kunt gaan dan moet je leren dat je het ook echt niet meer kunt doen.
Volgende dorpsfeest;quote:
Dorpquote:Op dinsdag 8 november 2016 11:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgende dorpsfeest;
- Biertje Herman?
- Nee, ik kan er niet mee omgaan
Edit: dat gezegd hebbende; zorg dat er bij het volgende feest iemand bij je is die weet dat je niet meer drinkt, en die ook zorgt dat je werkelijk geen biertje neemt, nee ook niet ééntje, want het kan niet.
Daar kwam ik de laatste jaren toch al niet veel meer. Maar dat kwam dan weer omdat ik lekker thuis aan het zuipen was.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:09 schreef raptorix het volgende:
Het stoppen met drinken is het minst lastige, wat ik zelf heel vervelend vind is dat feestjes, of de kroeg doorgaans een ramp zijn als je nuchter bent.
Zeker gaat het lukken.quote:Op dinsdag 8 november 2016 11:43 schreef broccoli. het volgende:
Ik lees dit nu pas Tong maar ik wens je heel veel sterkteHet gaat je lukken!
Klinkt misschien raar. Maar momenteel heb ik gelukkig veel afleiding op FOK! en internet. Ik ben nog drukker aan het tikken dan normaal.quote:Op dinsdag 8 november 2016 12:53 schreef Bluezz het volgende:
Standaard een drankje in je gedachten nemen, zodat je het automatisch zegt als ze zeggen: Biertje?
Colaatje graag
Dan zeg je het zonder nadenken.
Als je er zin in krijgt, ff naar buiten, rondje doen, afleiding, wég van de zucht.
Overigens had ik hier zeer veel baat bij: https://www.jellinek.nl/b(...)eve-gedragstherapie/quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
Daar kwam ik de laatste jaren toch al niet veel meer. Maar dat kwam dan weer omdat ik lekker thuis aan het zuipen was.
Ik ben nu 2 weken schoon. En wacht een week op een telefoontje voor de opname. Ik kijk eerst dat aan. Maar bedankt voor de tip. Ter zijner tijd zal ik me er in verdiepen. Ik merk dat nu ik uit de kast ben gekomen er veel anderen zich solidair verklaren en hun ervaringen delen of me steunen omdat ze de situatie herkennen of kennen. Ik geloof dat er 2 miljoen probleem drinkers zijn in Nederland. En de hoge heren nuttigen deze harddrug bij de vrijdagborrel. terwijl de wiet gedoogd wordt en strafbaar kan zijn.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Overigens had ik hier zeer veel baat bij: https://www.jellinek.nl/b(...)eve-gedragstherapie/
Heb het niet gedaan bij jellinek, maar bij een professor die nog een plekje in zijn agenda had
Ik weet niet of je naar Jellinek gaat, maar hou er rekening mee dat het keihard, en zeer zwaar is.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:37 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik ben nu 2 weken schoon. En wacht een week op een telefoontje voor de opname. Ik kijk eerst dat aan. Maar bedankt voor de tip. Ter zijner tijd zal ik me er in verdiepen. Ik merk dat nu ik uit de kast ben gekomen er veel anderen zich solidair verklaren en hun ervaringen delen of me steunen omdat ze de situatie herkennen of kennen. Ik geloof dat er 2 miljoen probleem drinkers zijn in Nederland. En de hoge heren nuttigen deze harddrug bij de vrijdagborrel. terwijl de wiet gedoogd wordt en strafbaar kan zijn.
In Tielquote:Op dinsdag 8 november 2016 13:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik weet niet of je naar Jellinek gaat, maar hou er rekening mee dat het keihard, en zeer zwaar is.
Veel regels:quote:
Klopt, daarom word bij de 12 stappen methode ook heel erg gehamerd om uit te komen voor een terugval, het is geen zwakte omdat terugval onderdeel van een levenslange verslaving is. Ik ken mensen die zelfs na 25 jaar een terugval kregen, overigens vind ik de 12 stappen methode wel een hoog Scientology gehalte hebben.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:44 schreef golfer het volgende:
Er zijn niet voor niks TV-programma's als Verslaafd (RTL, dinsdagavond 20:30) en Anita wordt Opgenomen (NPO1 maandagavond) die er veel aandacht aan besteden.
Het eerste programma is een 12 -stappen methode afkick-overval-programma. Het tweede is een inkijkje van Anita Witzier in de behandelmethodes en bewoners van een aantal verslavingsklinieken in Nederland.
Elke keer weer in dit soort programma's blijkt dat de mensen met een alcoholverslaving het meest lastig er vanaf te krijgen zijn en het meest vaak weer terugvallen in oude drinkgewoontes.
Laat maar zitten danquote:Op dinsdag 8 november 2016 13:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Veel regels:
-Alleen contact met je groepsgenoten, niet met andere groepen
-Je mag 2 maanden niet naar huis, eerste weken ook niet uit de kliniek (alleen onder begeleiding
-Doordeweeks geen koffie met caffeine
-Geen Zout
-1 keer per week 2 uur bezoek, max 3 personen
-Internet zeer beperkt, met 10 man 1 computer delen
-Geen mobiele telefoon, beperkt bellen
Denk dat als je opbiecht dat je 500K posts heb op een forum, dat ze je daar vasthouden
Ja, ik vind het altijd als ik op dinsdag naar dat programma kijk ook wat sektarisch aandoen. Met ex-verslaafden als coach en buddy's en een beetje zweverige gezinstherapeuten er omheen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, daarom word bij de 12 stappen methode ook heel erg gehamerd om uit te komen voor een terugval, het is geen zwakte omdat terugval onderdeel van een levenslange verslaving is. Ik ken mensen die zelfs na 25 jaar een terugval kregen, overigens vind ik de 12 stappen methode wel een hoog Scientology gehalte hebben.
Overigens zijn de 12 stappen niet lichtzinnig, en er zijn maar weinig mensen die ook daadwerkelijk alle stappen afronden, voorbeeld, 1 van de stappen is het rechtzetten van schade die je hebt gemaakt, onder verslaafden is dat vaak zeer zwaar, behalve reële schade heb je vaak ook te maken met zeer verstoorde verhoudingen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:56 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, ik vind het altijd als ik op dinsdag naar dat programma kijk ook wat sektarisch aandoen. Met ex-verslaafden als coach en buddy's en een beetje zweverige gezinstherapeuten er omheen.
De keiharde overvalmethode in de vroege ochtend met familie en vrienden bij zo'n verslaafde levert (behalve het verplicht voorlezen van brieven) altijd wel spectaculaire beelden op.
Ik dank uquote:Op dinsdag 8 november 2016 16:09 schreef onlogisch het volgende:
Goed topic. Hier moet op gedronken worden. Oh wacht...
Ik lees dit nu pas. Ik wist niet dat je een drankprobleem had.
Lijkt me klote. Sterkte ermee.
Zeker. Gaat steeds beter. Ben na een jaar zelfs naar de kapper geweest net. Nu maar hopen dat ik m'n streken niet ben kwijtgeraakt, zoveel last haar viel er van m'n schouder. Hans Belde aan en schrok. Zag plots geen Koos Koets maar de broer van James Dean.quote:Op donderdag 10 november 2016 11:03 schreef Geralt het volgende:
Er zit in elk geval een stijgende lijn in Tong
En trots op jezelf.!quote:Op donderdag 10 november 2016 13:04 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zeker. Gaat steeds beter. Ben na een jaar zelfs naar de kapper geweest net. Nu maar hopen dat ik m'n streken niet ben kwijtgeraakt, zoveel last haar viel er van m'n schouder. Hans Belde aan en schrok. Zag plots geen Koos Koets maar de broer van James Dean.Nu nog beter slaap ritme zien te krijgen. Ben nog te moe overdag. Komt ook goed. Met Hans afgesproken later stukjes te gaan wandelen. Parken en mooie omgeving om stimulerend op te bouwen. Twee weken geleden in het diepe gesprongen. Wist niet waar ik twee weken later zou staan. Tong is voorlopig tevreden.
En dankbaar.
Bietje welquote:
quote:
Ik wacht eerst tot na zaterdag. Misschien sta ik in zijn grote boek.quote:Op donderdag 10 november 2016 16:54 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hou eens een lijstje bij met zaken die je tot nu toe allemaal hebt gedaan/overwonnen.
Op momenten dat je er doorheen zit pak je die erbij en weet je weer dat je gewoon super goed bezig bent!
quote:Op donderdag 10 november 2016 13:09 schreef Dimitri_ het volgende:
Succes Tong!
En als je Hans de volgende keer ziet bedank hem maar namens mensen van Fok! Gouden kerel, daar zijn er te weinig van.
Ik heb het getroffen.quote:Op donderdag 10 november 2016 13:09 schreef Dimitri_ het volgende:
Succes Tong!
En als je Hans de volgende keer ziet bedank hem maar namens mensen van Fok! Gouden kerel, daar zijn er te weinig van.
Ik weet er alles van, heel m'n leven gesport en sporten gevolgd. Het resultaat dat er het eenvoudigst uit ziet, kost vaak de meeste arbeid en moeitequote:Op donderdag 10 november 2016 16:54 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hou eens een lijstje bij met zaken die je tot nu toe allemaal hebt gedaan/overwonnen.
Op momenten dat je er doorheen zit pak je die erbij en weet je weer dat je gewoon super goed bezig bent!
Tot kerst een deel van het geld wat je anders had opgezopen oppotten en een grote bos bloemen?quote:Op donderdag 3 november 2016 20:50 schreef tong80 het volgende:
Je weet gewoon niet hoe je zo iemand moet bedanken.
Daar maakte ik al grapjes over met m'n chauffeur/neef.quote:Op vrijdag 11 november 2016 08:23 schreef derLudolf het volgende:
Succes in elk geval en nu niet verslaafd raken aan valium
Kun je na een maandje wel de gehele keukenhof cadeau doen...quote:Op vrijdag 11 november 2016 08:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tot kerst een deel van het geld wat je anders had opgezopen oppotten en een grote bos bloemen?
Succes in elk geval en nu niet verslaafd raken aan valium
Komt goed. Bedanktquote:Op zondag 13 november 2016 18:49 schreef praadje het volgende:
Goedenavond Tong. Hoe gaat het en ben je goed het weekend doorgkomen? Ik hoop van wel en ik hoop ook dat je wat meer rust in je hoofd hebt.
Fijne avond.
Het is inmiddels geen echte crisissituatie meer. Weet niet of ze me nog (willen) opnemen. Ze hebben in Tiel wel een bloemencorso. Misschien dat ik er de bloemetjes buiten kan zetten. Ben al lang niet meer wezen stappen. Is eens wat anders dan de vuile was buiten hangen.quote:Op maandag 14 november 2016 11:58 schreef de_boswachter het volgende:
Hebben ze in Tiel wel internet Tong ?
Ik bedoel, wat zou FOK zijn zonder jou.
Ik las 'een slok achter de deur'quote:Op maandag 14 november 2016 11:56 schreef tong80 het volgende:
Straks wordt ie m'n stok achter de deur, de deur die hij altijd voor me open heeft staan.
Tiel krijg je ook lekker jam. Jam van Flipje. Maar misschien na al die jam en zonder alcohol flip je.quote:Op maandag 14 november 2016 12:02 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het is inmiddels geen echte crisissituatie meer. Weet niet of ze me nog (willen) opnemen. Ze hebben in Tiel wel een bloemencorso. Misschien dat ik er de bloemetjes buiten kan zetten. Ben al lang niet meer wezen stappen. Is eens wat anders dan de vuile was buiten hangen.
Ha ha ha. Ik was overgestapt naar de mannelijke helft van het duo. Ik moest op dat moment naar haar, ze had dienst. Ik had geen keus.quote:Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Bluezz het volgende:
Wat een eikel die huisarts.
Mag ik dat zeggen? Ja!
Mijn humor. Coolquote:Op maandag 14 november 2016 12:02 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik las 'een slok achter de deur'
Ja hoor, lekker uitgeslapen. Om 3 uur vannacht her en der goeiemorgen gepost op FOK!.quote:Op dinsdag 15 november 2016 10:40 schreef Leonos het volgende:
[..]
Hoe gaat ie Tong? Slaap je al goed?
Hoelang duurt dat dan wel niet joh? Je staat nu 2/3 weken droog?quote:Op dinsdag 15 november 2016 10:42 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja hoor, lekker uitgeslapen. Om 3 uur vannacht her en der goeiemorgen gepost op FOK!.Serieus. Het valt allemaal niet mee, maar het gaat steeds beter. Zweten als ik het koud heb en honger als ik net gegeten heb. Etc. Maar het slijterijt langzaam.
Het wordt steeds minder, lichamelijk heb ik het ergste achter de rug. Maar af en toe komt er iets op je pad.quote:Op dinsdag 15 november 2016 10:43 schreef Leonos het volgende:
[..]
Hoelang duurt dat dan wel niet joh? Je staat nu 2/3 weken droog?
quote:Op dinsdag 15 november 2016 15:03 schreef golfer het volgende:
Heb je vandaag een terugval?
Ik zie je soms weer onsamenhangend posten?
Vraag je wel weer hulp als het zo is?
Ben er even uit. Gaat kut. Je hebt het goed gezien Golfert. Net M'n broer aan de telefoon. Ik ga zo weer liggen. Je kent me en herkent me dan niet. Kom bed uit en dacht dat het 6 uur in de ochtend is. Ik ga liggen en hoop te slapen. Het is fucking moeilijk maat Sorry.quote:Op dinsdag 15 november 2016 15:03 schreef golfer het volgende:
Heb je vandaag een terugval?
Ik zie je soms weer onsamenhangend posten?
Vraag je wel weer hulp als het zo is?
Gaat je broer iet voor je regelen qua hulp? Misschien nog een keer de huisarts achter de broek zitten voor een snelle opname?quote:Op dinsdag 15 november 2016 18:39 schreef tong80 het volgende:
Ben er even uit. Gaat kut. Je hebt het goed gezien Golfert. Net M'n broer aan de telefoon. Ik ga zo weer liggen. Je kent me en herkent me dan niet. Kom bed uit en dacht dat het 6 uur in de ochtend is. Ik ga liggen en hoop te slapen. Het is fucking moeilijk maat Sorry.
Net m'n broer aan de lijn. Het houdt een keer op met de instanties. Ik morgen ga weer aan de bel trekken anders m'n broer. Mooi dat je zo mee denkt en dat je ziet als ik mezelf niet ben. Je wordt dan niet kwaad maar bezorgd. Dat heet empathie of vriendschap. Ik ga zo weer liggen, ben moe. Er komt zoveel op me af. Ik ben dankbaar voor alle hulp. Ook van jou Golfert.quote:Op dinsdag 15 november 2016 18:43 schreef golfer het volgende:
[..]
Gaat je broer iet voor je regelen qua hulp? Misschien nog een keer de huisarts achter de broek zitten voor een snelle opname?
Als wij iets kunnen doen voor je geef dan even een seintje.
Precies! Je kunt hem niet beter bedanken denk ikquote:Op dinsdag 15 november 2016 22:39 schreef Lucky_Strike het volgende: Laat het werk van Hans niet voor niets zijn
Heel veel succes tongquote:Op dinsdag 15 november 2016 18:39 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ben er even uit. Gaat kut. Je hebt het goed gezien Golfert. Net M'n broer aan de telefoon. Ik ga zo weer liggen. Je kent me en herkent me dan niet. Kom bed uit en dacht dat het 6 uur in de ochtend is. Ik ga liggen en hoop te slapen. Het is fucking moeilijk maat Sorry.
Ik word vandaan gebeld of het bericht van de huisarts is doorgekomen. Dan is het afwachten tot de intake. Die bepaalt wat voor een traject het wordt. Gisteren een vreselijke kutdag. Kon m'n verhaal gelukkig kwijt. Ben naar bed gegaan er later een uurtje uit. Vannacht redelijk geslapen.quote:Op woensdag 16 november 2016 03:52 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Heel veel succes tong
Ik zou je toch aanraden je op te laten nemen
Dank je, zo meteen de hulp in de huishouding, kan ik een praatje mee maken. Daarna Hans om het lijstje boodschappen door te nemen en even de dag door te nemen. Even m'n hart luchten.quote:
Ben nu aan het lullen met m'n hulp in de huishouding.quote:Op woensdag 16 november 2016 09:54 schreef praadje het volgende:
Fijne dag vandaag Tong, nieuwe ronde, nieuwe kansen. Praat het lekker van je af met je hulp en met Hans.
Dan moet je niet tussendoor op je pc kijken maar hem/haar aandacht geven.quote:Op woensdag 16 november 2016 09:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ben nu aan het lullen met m'n hulp in de huishouding.
Vrouwelijk?quote:Op woensdag 16 november 2016 09:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ben nu aan het lullen met m'n hulp in de huishouding.
Ik heb net een uur met haar zitten praten.quote:Op woensdag 16 november 2016 10:04 schreef nanuk het volgende:
[..]
Dan moet je niet tussendoor op je pc kijken maar hem/haar aandacht geven.
Mea culpa.quote:Op woensdag 16 november 2016 10:05 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik heb net een uur met haar zitten praten.
Volgens mij plast ze zittend. Maar dat wil natuurlijk niks meer zeggen tegenwoordig.quote:
En? Al iets gehoord?quote:Op woensdag 16 november 2016 08:01 schreef tong80 het volgende:
Ik word vandaan gebeld of het bericht van de huisarts is doorgekomen. Dan is het afwachten tot de intake. Die bepaalt wat voor een traject het wordt.
Gelukkig gaat het een stuk beter. Gisteren een grote terugval.quote:Op woensdag 16 november 2016 13:54 schreef golfer het volgende:
[..]
En? Al iets gehoord?
Heb je een iets betere dag vandaag?
Probeer het niet te bagatelliseren bij je intake, je kan ook je voorkeur uitspreken, succesquote:Op woensdag 16 november 2016 08:01 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik word vandaan gebeld of het bericht van de huisarts is doorgekomen. Dan is het afwachten tot de intake. Die bepaalt wat voor een traject het wordt. Gisteren een vreselijke kutdag. Kon m'n verhaal gelukkig kwijt. Ben naar bed gegaan er later een uurtje uit. Vannacht redelijk geslapen.
Hopen dat het tijdelijk was. Bedankt voor jullie reacties.
Ik weet het, speel open kaart. Dat heb ik inmiddels wel geleerd.quote:Op donderdag 17 november 2016 01:51 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Probeer het niet te bagatelliseren bij je intake, je kan ook je voorkeur uitspreken, succes
Zo te zien heeft hij weer een terugval.quote:
Hopelijk overwint ie ook die.quote:Op donderdag 17 november 2016 22:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zo te zien heeft hij weer een terugval.
Ja ik vrees het ook. Hopelijk zien de instellingen nu ool de noodzaak voor opname.quote:Op donderdag 17 november 2016 22:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dit vooral.quote:Op donderdag 17 november 2016 22:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja ik vrees het ook. Hopelijk zien de instellingen nu ool de noodzaak voor opname.
Blijf vooral nabellen naar de instantie (1x per week ofzo).quote:Op donderdag 17 november 2016 22:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja ik vrees het ook. Hopelijk zien de instellingen nu ool de noodzaak voor opname.
Prachtig ook dat zo iemand alle ruimte krijgt en men hem vooral niet een beetje tegen zichzelf in bescherming neemt. Als iemand hier roept 'ik heb een hand pillen die ik nú neem' worden de instanties ingelicht en de topics en het account preventief gesloten. Maar als iemand toegeeft een alcoholprobleem te hebben, en hij vervolgens 's avonds half FOK! overstruint om vervelend te doen dan moet het allemaal maar kunnen, want iedereen is zo welkom. Neem zo iemand dan ff in bescherming en gooi 'm eraf tot de volgende morgen. Of - ik noem maar wat geks - ga eens in gesprek als zo iemand zó'n pareltje van FOK! is...quote:Op donderdag 17 november 2016 22:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hij is toch wel een aantal keren weggeweest vanwege zijn gedrag?quote:Op vrijdag 18 november 2016 15:42 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Prachtig ook dat zo iemand alle ruimte krijgt en men hem vooral niet een beetje tegen zichzelf in bescherming neemt. Als iemand hier roept 'ik heb een hand pillen die ik nú neem' worden de instanties ingelicht en de topics en het account preventief gesloten. Maar als iemand toegeeft een alcoholprobleem te hebben, en hij vervolgens 's avonds half FOK! overstruint om vervelend te doen dan moet het allemaal maar kunnen, want iedereen is zo welkom. Neem zo iemand dan ff in bescherming en gooi 'm eraf tot de volgende morgen. Of - ik noem maar wat geks - ga eens in gesprek als zo iemand zó'n pareltje van FOK! is...
Het is hier ook geen verslavingskliniek hč.quote:Op vrijdag 18 november 2016 15:42 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Prachtig ook dat zo iemand alle ruimte krijgt en men hem vooral niet een beetje tegen zichzelf in bescherming neemt. Als iemand hier roept 'ik heb een hand pillen die ik nú neem' worden de instanties ingelicht en de topics en het account preventief gesloten. Maar als iemand toegeeft een alcoholprobleem te hebben, en hij vervolgens 's avonds half FOK! overstruint om vervelend te doen dan moet het allemaal maar kunnen, want iedereen is zo welkom. Neem zo iemand dan ff in bescherming en gooi 'm eraf tot de volgende morgen. Of - ik noem maar wat geks - ga eens in gesprek als zo iemand zó'n pareltje van FOK! is...
Volgens mij was dat vóór deze openbaring. Maar inderdaad; hij is recentelijk wel wat 'weggeweest'.quote:Op vrijdag 18 november 2016 15:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hij is toch wel een aantal keren weggeweest vanwege zijn gedrag?
Daarom juist, je hoeft dit gedrag toch niet te faciliteren?quote:Op vrijdag 18 november 2016 15:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is hier ook geen verslavingskliniek hč.
Gewoon de reguliere regels handhaven lijkt me.quote:Op vrijdag 18 november 2016 16:01 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Volgens mij was dat vóór deze openbaring. Maar inderdaad; hij is recentelijk wel wat 'weggeweest'.
[..]
Daarom juist, je hoeft dit gedrag toch niet te faciliteren?
Laat Imca Marina er buiten. Wil je ?quote:Op vrijdag 18 november 2016 15:42 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Zo te zien niet al te best en er staat weer eens een streepje door zijn naam.quote:
Jammer, ik hoop ook dat hij snel opgenomen kan worden. Hoe kun je eigenlijk zien of iemand een ban heeft?quote:Op maandag 21 november 2016 17:25 schreef golfer het volgende:
[..]
Zo te zien niet al te best en er staat weer eens een streepje door zijn naam.![]()
Hoop dat ie snel kan worden opgenomen in de kliniek.
klik op dequote:Op maandag 21 november 2016 17:50 schreef praadje het volgende:
[..]
Jammer, ik hoop ook dat hij snel opgenomen kan worden. Hoe kun je eigenlijk zien of iemand een ban heeft?
Aha, weer wat geleerd. Dankjewel.quote:Op maandag 21 november 2016 17:52 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
klik op de [ afbeelding ] rechts boven z'n post; een doorgestreepte username betekent een ban.
Daar is hij hard mee bezig maar ik heb t idee dat de huisarts geen acute noodzaak voor opname ziet.quote:Op maandag 21 november 2016 20:35 schreef Straatcommando. het volgende:
Tong, zoek aub professionele hulp.
Ik heb ook niet het idee dat hij heel doortastend is, behalve op FOK!quote:Op maandag 21 november 2016 21:03 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Daar is hij hard mee bezig maar ik heb t idee dat de huisarts geen acute noodzaak voor opname ziet.Hij heeft ook al 2 wk voor niks zitten wachten omdat zijn aanmelding niet doorgekomen is.
Dat is heel lastig als het over jezelf gaat.quote:Op maandag 21 november 2016 21:24 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik heb ook niet het idee dat hij heel doortastend is, behalve op FOK!
Nah, twee of drie weken een cold turkey volhouden getuigd wel van karakter. Hij claimde twee flessen wijn per dag te drinken. Meestal is het veel meer dan mensen zeggen. Hij was echt weken ziek, dat ben je niet van anderhalve liter wijn per dag.quote:Op maandag 21 november 2016 21:24 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik heb ook niet het idee dat hij heel doortastend is, behalve op FOK!
quote:Op maandag 21 november 2016 22:18 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dat is heel lastig als het over jezelf gaat.
vandaag intake las ik.quote:Op maandag 21 november 2016 20:35 schreef Straatcommando. het volgende:
Tong, zoek aub professionele hulp.
Om half 12.quote:Op donderdag 24 november 2016 07:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh kijk aan, hopelijk gaan ze hem helpen.
Als ik het zo zie van de laatste dagen hoop ik van wel.quote:Op donderdag 24 november 2016 07:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh kijk aan, hopelijk gaan ze hem helpen.
Go Tong!quote:Op donderdag 24 november 2016 08:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
Om half 12.
Neef rijd me naar Tiel.
Goeiemorgen.
Komt goedquote:Op donderdag 24 november 2016 08:15 schreef Fogel het volgende:
Zie het topic nu pas voor het eerst.
Succes en sterkete Tong
Succes Tong!quote:Op donderdag 24 november 2016 08:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
Om half 12.
Neef rijd me naar Tiel.
Goeiemorgen.
Dit!quote:Op donderdag 24 november 2016 08:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als ik het zo zie van de laatste dagen hoop ik van wel.
650.000 posts op FOK! en ze komen met dit!.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |