We hebben afgesproken dat ie tot de opname zoveel mogelijk een oogje in het zeil houdt. Zoals gisteren had ik een enorme terugval. Als zelfs ik tijdens de rust van een wedstrijd van Ajax naar bed ga, is het niet normaal. Maakte me vannacht zorgen en heb de huisartsenpraktijk gebeld. Het kon geen kwaad tot 8 uur te wachten. Hans gebeld vanochtend en om 9 uur had ik de medicatie.quote:Op vrijdag 4 november 2016 13:04 schreef Leonos het volgende:
Ook niet te afhankelijk worden van je buurman he.
Goed om te horen dat je goed geslapen hebt, al was Ajax wel meesterlijk.
Huh?quote:Op vrijdag 4 november 2016 13:12 schreef praadje het volgende:
Als het wat beter gaat schrijf dan eens een leuk kaartje met hoe belangrijk hij voor je is geworden en hoe erg je het waardeert wat hij allemaal voor je doet en doe er een doosje merci ofzo bij. Dat zegt meer dan woorden en cadeaus kan ik je vertellen.
Dat Tong tzt een leuk kaartje voor de buurman moet schrijven, doosje merci erbij, het zijn namelijk wel de kleine dingen die tellen.quote:
Zeg zegt dat woorden en cadeau's niet hoeven maar dat een kaartje en een doos merci een goed iets is om te geven.quote:Op zondag 6 november 2016 09:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat Tong tzt een leuk kaartje voor de buurman moet schrijven, doosje merci erbij, het zijn namelijk wel de kleine dingen die tellen.
Wij allemaal eigenlijk, ondanks alles.quote:Op zondag 6 november 2016 09:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat Tong tzt een leuk kaartje voor de buurman moet schrijven, doosje merci erbij, het zijn namelijk wel de kleine dingen die tellen.
Goed geslapen. Toch moe. Natrium moet aangevuld worden.quote:Op zondag 6 november 2016 00:47 schreef praadje het volgende:
Hey Tong, hoe is het vandaag gegaan? Hopelijk een goede dag gehad en ik hoop dat je vannacht weer goed slaapt.
Welterusten voor nu of straks.
Hij kan de pot op.quote:Op zondag 6 november 2016 09:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
quote:
Ga je ook nog wat doen aan de oorzaak/reden dat je bent gaan drinken? Anders kun je net zo goed door blijven drinken.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:35 schreef tong80 het volgende:
Ik ben momenteel aan het afkicken van een alcoholverslaving.
Ja, ik wacht op bericht voor opname. En we zijn al bezig.quote:Op zondag 6 november 2016 11:56 schreef OEM het volgende:
[..]
Ga je ook nog wat doen aan de oorzaak/reden dat je bent gaan drinken? Anders kun je net zo goed door blijven drinken.
Ik bedoel meer dat hij niet iedere dag steeds een aantal keren hoeft te herhalen hoe dankbaar hij is en dat hij geen dure cadeaus hoeft te kopen maar dat een aardigheidje volstaat.quote:Op zondag 6 november 2016 10:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zeg zegt dat woorden en cadeau's niet hoeven maar dat een kaartje en een doos merci een goed iets is om te geven.
Hoe is dat geen woorden en cadeau's?
Ik kan morgen al een telefoontje krijgen. Ik dacht eerst over 3 weken maar ik heb voor drie weken valium.quote:Op zondag 6 november 2016 12:53 schreef Geralt het volgende:
Begrijp ik het nu goed dat je over een paar weken in rehab gaat?
Succes ermee in elk geval. Hopelijk kan je daar wel FOK!ken
Vind het moeilijk. Vaak de zucht. En het gemis van de roes. Er staan wel positieve dingen tegenover die nu al goed zijn. Regelmatig en gezond eten. IPV ëén keer per dag een rookwordt. Net 4 bruine sneden kaas ham sla komkommer op met een kiwi. Ontbeten met yuogurt muesli en banaan. Gewoon zoals het hoort en ik altijd deed. De rest moet volgen. M'n Cholesterol was boven de 5 m'n bloeddruk 205 en m'n natium dusdanig laag dat de huisarts me zelf belde om te waarschuwen. Etc.quote:Op zondag 6 november 2016 12:58 schreef Bluezz het volgende:
Hoe gaat het met het 'nuchter' zijn, vind je het moeilijk om niet te drinken, uit je vaste patronen te stappen?
Je bent goed bezig, en het zal makkelijker gaan, net als het stoppen met roken.quote:Op zondag 6 november 2016 14:51 schreef tong80 het volgende:
Vind het moeilijk. Vaak de zucht. En het gemis van de roes. Er staan wel positieve dingen tegenover die nu al goed zijn. Regelmatig en gezond eten. IPV ëén keer per dag een rookwordt. Net 4 bruine sneden kaas ham sla komkommer op met een kiwi. Ontbeten met yuogurt muesli en banaan. Gewoon zoals het hoort en ik altijd deed. De rest moet volgen. M'n Cholesterol was boven de 5 m'n bloeddruk 205 en m'n natium dusdanig laag dat de huisarts me zelf belde om te waarschuwen. Etc.
Gewoon weer Tongquote:Op zondag 6 november 2016 18:36 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Je bent goed bezig, en het zal makkelijker gaan, net als het stoppen met roken.
De weegschaal slaat door naar de goeie kant.
Nu nog in je hoofd rustig krijgen
Je post echt zo anders en normaler trouwens
Dude, goed bezig!quote:Op zondag 6 november 2016 18:49 schreef tong80 het volgende:
Hij heeft net Patates-Frietates met Bamischijf gebracht.
Op en neer. Slapen gaat gelukkig wel wat beter. Lichaam jarenlang vergiftigd dus van alles wat. Maar het went.quote:
Ik had al chronische hoofdpijn was een paar dagen extreem. Is nu weer aan het minderen. Zolang het zeurt kan ik het hebben.quote:
Over een jaar ren je de halve marathonquote:Op zondag 6 november 2016 21:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik had al chronische hoofdpijn was een paar dagen extreem. Is nu weer aan het minderen. Zolang het zeurt kan ik het hebben.
Heel gevaarlijk weet je dat? Je had zomaar het syndroom van Korsakov kunnen oplopen met deze levensstijl!quote:Op zondag 6 november 2016 14:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
Vind het moeilijk. Vaak de zucht. En het gemis van de roes. Er staan wel positieve dingen tegenover die nu al goed zijn. Regelmatig en gezond eten. IPV ëén keer per dag een rookwordt. Net 4 bruine sneden kaas ham sla komkommer op met een kiwi. Ontbeten met yuogurt muesli en banaan. Gewoon zoals het hoort en ik altijd deed. De rest moet volgen. M'n Cholesterol was boven de 5 m'n bloeddruk 205 en m'n natium dusdanig laag dat de huisarts me zelf belde om te waarschuwen. Etc.
Herman op een terras zag Lennie Rennen.quote:Op zondag 6 november 2016 21:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Over een jaar ren je de halve marathon
Ik weet het. Onverantwoord was het.quote:Op zondag 6 november 2016 21:38 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Heel gevaarlijk weet je dat? Je had zomaar het syndroom van Korsakov kunnen oplopen met deze levensstijl!
Niet goed eten en zo vitaminetekorten oplopen is de oorzaak ervan dat mensen korsakov krijgen door alcoholisme!
Verder erg goede zaak dat je zo'n buurman hebt.En succes... wel volhouden nu. Zou echt té zonde om wéér terug te vallen en dan ook wéér dat hele klote proces van stoppen moeten ondergaan en daarin weer vanaf 0 moeten beginnen.
Dat heb ik zelf ook met roken nu.
Valt wel mee. Meer een gezelligheids sherry nipper.quote:
Dank je. Nu even liggen.quote:Op maandag 7 november 2016 11:28 schreef praadje het volgende:
Goedemorgen Tong, weer een week met nieuwe kansen. Knap dat je al twee weken gestopt bent. En fijn ook dat je een tevreden gevoel hebt.
Fijne dag Tong.
I KNOOOOOOWquote:Op maandag 7 november 2016 12:47 schreef PeneGrande het volgende:
[..]
Het gaan nog zware tijden worden Tong!
Doe ik, met steun.quote:Op maandag 7 november 2016 17:34 schreef vigier het volgende:
Super goed bezig Tong! Keep up the good work.
Maar wel op eigen kracht alvast gestopt!!!!!!!! Dus!!!!quote:Op maandag 7 november 2016 08:28 schreef tong80 het volgende:
Dank jullie. Woensdag 2 weken gestopt. Ritme nog steeds niet gevonden. Komen veel dingen op m'n pad. Teveel om op te noemen. Maar ik ben tevreden.
Met cold Turkey als gevolgquote:Op maandag 7 november 2016 19:16 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Maar wel op eigen kracht alvast gestopt!!!!!!!! Dus!!!!
Ja had niet gehoeven. Maar goed, vooralsnog nog geen terugval toch ondanks alles. Dat is wel sterk qua wilskracht. Je brein de baasquote:
Moeilijk hoor. Ik drink drie anderhalve liter flessen spa.quote:Op maandag 7 november 2016 20:44 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ja had niet gehoeven. Maar goed, vooralsnog nog geen terugval toch ondanks alles. Dat is wel sterk qua wilskracht. Je brein de baas
Glukkig kan je maat houdenquote:Op maandag 7 november 2016 20:45 schreef tong80 het volgende:
Moeilijk hoor. Ik drink drie anderhalve liter flessen spa.
Ik ben extreem.quote:
quote:Op maandag 7 november 2016 17:34 schreef vigier het volgende:
Super goed bezig Tong! Keep up the good work.
Verslaving 2 incquote:Op dinsdag 1 november 2016 16:00 schreef tong80 het volgende:
Weet je wat wel lekker is van dit spul ik kan nu blind zonder fouten typen in het tempo van een secretaresse
quote:Op zondag 6 november 2016 21:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
Herman op een terras zag Lennie Rennen.
Moest ik ook aan denkenquote:
Jeetje Rapquote:Op dinsdag 8 november 2016 05:43 schreef raptorix het volgende:
Herkenbaar Tong, ik dronk nog veel meer, ik had dagen dat ik er gerust 6 flessen rose doorheen knalde, aangevuld met bier, financiën 1 grote chaos, gelukkig hebben mijn ouders er me doorheen gesleept.
2 jaar terug, iets van 10 jaar lang volgehouden.quote:Op dinsdag 8 november 2016 07:39 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Jeetje Rap
Is dat lang geleden en hoe is het nu?
Tong, zie je het kan
Ik heb ook de steun. Zonder had ik het niet gered. Te vaak mislukt.quote:Op dinsdag 8 november 2016 05:43 schreef raptorix het volgende:
Herkenbaar Tong, ik dronk nog veel meer, ik had dagen dat ik er gerust 6 flessen rose doorheen knalde, aangevuld met bier, financiën 1 grote chaos, gelukkig hebben mijn ouders er me doorheen gesleept.
De zucht neemt de laatste dagen toe.quote:Op dinsdag 8 november 2016 07:39 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Jeetje Rap
Is dat lang geleden en hoe is het nu?
Tong, zie je het kan
Ga je helemaal nooit meer drinken? Of soms nog wel in het weekend bij een feestje ofzo?quote:Op dinsdag 8 november 2016 09:54 schreef tong80 het volgende:
[..]
De zucht neemt de laatste dagen toe.
Hans brengt straks, komkommer, sla, kaas, spa rood, rosbief. Vanavond eten we prei-gehakt.
Nooit meer. Als ik een rumbonbon eet gaat er een krat bier achteraan.quote:Op dinsdag 8 november 2016 09:55 schreef Leonos het volgende:
[..]
Ga je helemaal nooit meer drinken? Of soms nog wel in het weekend bij een feestje ofzo?
Goed dat je je dat realiseert, want zo werkt het in 99.99% van de gevallen, niet meer drinken betekent nooit meer drinken.quote:Op dinsdag 8 november 2016 09:57 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nooit meer. Als ik een rumbonbon eet gaat er een krat bier achteraan.
Je kunt ook niet een beetje zwanger zijn. Gaat wel moeilijk worden is het nu al natuurlijk. Maar het sociale drinken hoorde er 30 jaar bij, langer zelfsquote:Op dinsdag 8 november 2016 10:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Goed dat je je dat realiseert, want zo werkt het in 99.99% van de gevallen, niet meer drinken betekent nooit meer drinken.
Dat maakt het vaak zo moeilijk, drinken hoort er toch een beetje bij, maar als je er niet mee om kunt gaan dan moet je leren dat je het ook echt niet meer kunt doen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 10:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je kunt ook niet een beetje zwanger zijn. Gaat wel moeilijk worden is het nu al natuurlijk. Maar het sociale drinken hoorde er 30 jaar bij, langer zelfs
Dit dus.quote:Op dinsdag 8 november 2016 10:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat maakt het vaak zo moeilijk, drinken hoort er toch een beetje bij, maar als je er niet mee om kunt gaan dan moet je leren dat je het ook echt niet meer kunt doen.
Volgende dorpsfeest;quote:
Dorpquote:Op dinsdag 8 november 2016 11:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgende dorpsfeest;
- Biertje Herman?
- Nee, ik kan er niet mee omgaan
Edit: dat gezegd hebbende; zorg dat er bij het volgende feest iemand bij je is die weet dat je niet meer drinkt, en die ook zorgt dat je werkelijk geen biertje neemt, nee ook niet ééntje, want het kan niet.
Daar kwam ik de laatste jaren toch al niet veel meer. Maar dat kwam dan weer omdat ik lekker thuis aan het zuipen was.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:09 schreef raptorix het volgende:
Het stoppen met drinken is het minst lastige, wat ik zelf heel vervelend vind is dat feestjes, of de kroeg doorgaans een ramp zijn als je nuchter bent.
Zeker gaat het lukken.quote:Op dinsdag 8 november 2016 11:43 schreef broccoli. het volgende:
Ik lees dit nu pas Tong maar ik wens je heel veel sterkteHet gaat je lukken!
Klinkt misschien raar. Maar momenteel heb ik gelukkig veel afleiding op FOK! en internet. Ik ben nog drukker aan het tikken dan normaal.quote:Op dinsdag 8 november 2016 12:53 schreef Bluezz het volgende:
Standaard een drankje in je gedachten nemen, zodat je het automatisch zegt als ze zeggen: Biertje?
Colaatje graag
Dan zeg je het zonder nadenken.
Als je er zin in krijgt, ff naar buiten, rondje doen, afleiding, wég van de zucht.
Overigens had ik hier zeer veel baat bij: https://www.jellinek.nl/b(...)eve-gedragstherapie/quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
Daar kwam ik de laatste jaren toch al niet veel meer. Maar dat kwam dan weer omdat ik lekker thuis aan het zuipen was.
Ik ben nu 2 weken schoon. En wacht een week op een telefoontje voor de opname. Ik kijk eerst dat aan. Maar bedankt voor de tip. Ter zijner tijd zal ik me er in verdiepen. Ik merk dat nu ik uit de kast ben gekomen er veel anderen zich solidair verklaren en hun ervaringen delen of me steunen omdat ze de situatie herkennen of kennen. Ik geloof dat er 2 miljoen probleem drinkers zijn in Nederland. En de hoge heren nuttigen deze harddrug bij de vrijdagborrel. terwijl de wiet gedoogd wordt en strafbaar kan zijn.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Overigens had ik hier zeer veel baat bij: https://www.jellinek.nl/b(...)eve-gedragstherapie/
Heb het niet gedaan bij jellinek, maar bij een professor die nog een plekje in zijn agenda had
Ik weet niet of je naar Jellinek gaat, maar hou er rekening mee dat het keihard, en zeer zwaar is.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:37 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik ben nu 2 weken schoon. En wacht een week op een telefoontje voor de opname. Ik kijk eerst dat aan. Maar bedankt voor de tip. Ter zijner tijd zal ik me er in verdiepen. Ik merk dat nu ik uit de kast ben gekomen er veel anderen zich solidair verklaren en hun ervaringen delen of me steunen omdat ze de situatie herkennen of kennen. Ik geloof dat er 2 miljoen probleem drinkers zijn in Nederland. En de hoge heren nuttigen deze harddrug bij de vrijdagborrel. terwijl de wiet gedoogd wordt en strafbaar kan zijn.
In Tielquote:Op dinsdag 8 november 2016 13:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik weet niet of je naar Jellinek gaat, maar hou er rekening mee dat het keihard, en zeer zwaar is.
Veel regels:quote:
Klopt, daarom word bij de 12 stappen methode ook heel erg gehamerd om uit te komen voor een terugval, het is geen zwakte omdat terugval onderdeel van een levenslange verslaving is. Ik ken mensen die zelfs na 25 jaar een terugval kregen, overigens vind ik de 12 stappen methode wel een hoog Scientology gehalte hebben.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:44 schreef golfer het volgende:
Er zijn niet voor niks TV-programma's als Verslaafd (RTL, dinsdagavond 20:30) en Anita wordt Opgenomen (NPO1 maandagavond) die er veel aandacht aan besteden.
Het eerste programma is een 12 -stappen methode afkick-overval-programma. Het tweede is een inkijkje van Anita Witzier in de behandelmethodes en bewoners van een aantal verslavingsklinieken in Nederland.
Elke keer weer in dit soort programma's blijkt dat de mensen met een alcoholverslaving het meest lastig er vanaf te krijgen zijn en het meest vaak weer terugvallen in oude drinkgewoontes.
Laat maar zitten danquote:Op dinsdag 8 november 2016 13:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Veel regels:
-Alleen contact met je groepsgenoten, niet met andere groepen
-Je mag 2 maanden niet naar huis, eerste weken ook niet uit de kliniek (alleen onder begeleiding
-Doordeweeks geen koffie met caffeine
-Geen Zout
-1 keer per week 2 uur bezoek, max 3 personen
-Internet zeer beperkt, met 10 man 1 computer delen
-Geen mobiele telefoon, beperkt bellen
Denk dat als je opbiecht dat je 500K posts heb op een forum, dat ze je daar vasthouden
Ja, ik vind het altijd als ik op dinsdag naar dat programma kijk ook wat sektarisch aandoen. Met ex-verslaafden als coach en buddy's en een beetje zweverige gezinstherapeuten er omheen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, daarom word bij de 12 stappen methode ook heel erg gehamerd om uit te komen voor een terugval, het is geen zwakte omdat terugval onderdeel van een levenslange verslaving is. Ik ken mensen die zelfs na 25 jaar een terugval kregen, overigens vind ik de 12 stappen methode wel een hoog Scientology gehalte hebben.
Overigens zijn de 12 stappen niet lichtzinnig, en er zijn maar weinig mensen die ook daadwerkelijk alle stappen afronden, voorbeeld, 1 van de stappen is het rechtzetten van schade die je hebt gemaakt, onder verslaafden is dat vaak zeer zwaar, behalve reële schade heb je vaak ook te maken met zeer verstoorde verhoudingen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:56 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, ik vind het altijd als ik op dinsdag naar dat programma kijk ook wat sektarisch aandoen. Met ex-verslaafden als coach en buddy's en een beetje zweverige gezinstherapeuten er omheen.
De keiharde overvalmethode in de vroege ochtend met familie en vrienden bij zo'n verslaafde levert (behalve het verplicht voorlezen van brieven) altijd wel spectaculaire beelden op.
Ik dank uquote:Op dinsdag 8 november 2016 16:09 schreef onlogisch het volgende:
Goed topic. Hier moet op gedronken worden. Oh wacht...
Ik lees dit nu pas. Ik wist niet dat je een drankprobleem had.
Lijkt me klote. Sterkte ermee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |