hiddit | maandag 10 oktober 2016 @ 07:36 |
![]() Na het spektakelstuk in Maleisië gaat het Formule 1-seizoen deze week verder in Japan. Zoals gebruikelijk zal de race worden verreden op het circuit van Suzuka. De 5,8 kilometer lange baan werd in de vroege jaren ’60 ontworpen door de Nederlander Hans Hugenholtz als testcircuit voor Honda. Het geldt als een favoriet onder rijders en fans. Twee jaar geleden beleefde Suzuka echter een dieptepunt toen Jules Bianchi van de baan gleed en op een takelwagen knalde. De slechts 25-jarige Fransman stierf negen maanden later aan zijn verwondingen. Aangezien de Japanse race vaak aan het einde van het jaar wordt verreden, werd er liefst dertien maal een wereldkampioen gekroond op Japans grondgebied. Het ging in de titelstrijd echter ook wel eens mis. Legendarisch zijn de grimmige duels die aartsrivalen Alain Prost en Ayrton Senna op Suzuka uitvochten. Tot tweemaal toe eindigde de strijd in een veelbesproken crash. Beide grootheden gelden dan ook niet als de meest succesvolle rijders in Japan. Senna won er slechts twee keer en Prost zelfs nooit. Michael Schumacher deed het aanmerkelijk beter. De Duitser won in Japan liefst zesmaal, meer dan wie dan ook. Dit jaar zal er geen rijder tot wereldkampioen gekroond worden in Japan, al komt Nico Rosberg met een nieuwe zege wel erg dichtbij. De Duitser zal echter boven zichzelf uit moeten stijgen want hij won nog nooit in Japan. Achter Mercedes lijkt Red Bull inmiddels een behoorlijk voordeel te hebben ten opzichte van het ploeterende Ferrari. Het Italiaanse team kwam er in Maleisië dan ook niet echt aan te pas. In Suzuka lijkt dat niet anders te zijn. Met name de snelle en vloeiende eerste sectie van Suzuka lijkt op voorhand op het lijf van de Red Bull geschreven te zijn. Ook in Japan liggen er dus weer volop podiumkansen voor onze landgenoot Max Verstappen. ![]() ![]() FIA Grand Prix van Japan Informatie Banden: ![]() ![]() ![]() ![]() Coureurs; ![]() Constructeurs ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Actueel weer ![]() | |
motorbloempje | maandag 10 oktober 2016 @ 08:21 |
Bedankt Hans | |
Dven | maandag 10 oktober 2016 @ 09:01 |
Wel leuk om te zien dat ze in het buitenland ook gek zijn op Max. Schoonvader is fan van RBR en is als een kind zo blij met Max Verstappen. Andere hier lopen ook met hem weg. | |
Abed | maandag 10 oktober 2016 @ 09:06 |
Ok. | |
Leandra | maandag 10 oktober 2016 @ 09:16 |
Het is ook nog gewoon een leuk joch, maar goed dat was Lewis Hamilton in 2007/2008 ook, en dat ging al hard achteruit sinds hij zo'n pratende kut op z'n gezicht liet staan, en sinds hij bij Mercedes rijdt helemaal. Dus ik hoop dat Max wel gewoon het leuke joch blijft dat hij is, ook als hij een volwassen vent is. | |
motorbloempje | maandag 10 oktober 2016 @ 09:24 |
Hij moet gewoon een Button doen. ![]() ![]() | |
tja77 | maandag 10 oktober 2016 @ 09:42 |
Ikzelf heb Hamilton nooit een leuk joch gevonden. Heb meer met mannen als Alonso, Montoya en nog langer geleden Alesi en Senna. | |
ESF1Gamer | maandag 10 oktober 2016 @ 12:40 |
http://www.circuitoftheam(...)a-1-drivers-playlist Leuk om te weten wat voor muziek de coureurs leuk vinden | |
Justevo | maandag 10 oktober 2016 @ 12:45 |
Leuk hoor, maar een lijstje met bijna enkel politiek correcte muziek als Coldplay en U2. | |
Sked | maandag 10 oktober 2016 @ 13:07 |
Ik tel wel één keer Coldplay en twee keer U2, waarvan 2/3e nog eens voor de rekening van Sergio Perez komt. ![]() Tevens vreemd hè, dat de grootste artiesten op deze aardkloot fans hebben. | |
#ANONIEM | maandag 10 oktober 2016 @ 13:13 |
Behalve Kimi. Die trolled hard ![]() | |
Justevo | maandag 10 oktober 2016 @ 13:21 |
Eenheidsworsten. | |
fathank | maandag 10 oktober 2016 @ 13:26 |
dus als je een formule 1 auto rijdt mag je niet van mainstreammuziek houden. Je kn ook over alles wat te mekkeren hebben of niet ![]() | |
motorbloempje | maandag 10 oktober 2016 @ 13:34 |
Ach meid toch... | |
bloodymary1 | maandag 10 oktober 2016 @ 13:41 |
Wel he! En wat een oude muziek allemaal, Max ook met zijn Michael Jackson. Maar ze hebben vast geen tijd om zich in de hedendaagse muziek te verdiepen. Alleen Ocun. | |
Jane | maandag 10 oktober 2016 @ 13:41 |
Vettel is toch ook fan van The Beatles? ![]() Verder vind ik het wel tof dat Max voor Michael Jackson gaat. Kweenie, ik had het niet verwacht, ofzo. ![]() | |
bloodymary1 | maandag 10 oktober 2016 @ 13:42 |
![]() | |
Geralt | maandag 10 oktober 2016 @ 13:44 |
Met nog 4 races te gaan kunnen alleen Grosjean of Perez nog maximaal 4x in totaal Driver of the Day worden. Dus Max is nu al Driver of the Year ![]() | |
Greys | maandag 10 oktober 2016 @ 13:50 |
Ha! Leuk! ![]() | |
H0D3NPYL | maandag 10 oktober 2016 @ 13:55 |
![]() | |
Geralt | maandag 10 oktober 2016 @ 13:59 |
Feitelijk gezien was ie dat vóór dit weekend natuurlijk ook al met 5 awards ![]() | |
Zorro | maandag 10 oktober 2016 @ 14:02 |
De Finnen ![]() Kvyat ![]() Nasr ![]() Ericcson ![]() En opperbaas Palmer, die gewoon naar De Tune luistert ![]() | |
heywoodu | maandag 10 oktober 2016 @ 14:07 |
Ik had niet anders verwacht dan dat Hamilton naar dit soort meuk zou luisteren ![]() | |
BeamofLight | maandag 10 oktober 2016 @ 14:09 |
Zou Seentz (en zijn gevolg) nog steeds de overtuiging hebben dat hij hetzelfde of nèt iets beter zou presteren dan Der Max? | |
heywoodu | maandag 10 oktober 2016 @ 14:10 |
Als je er twee hebt - zoals Grosjean en Perez - en er zijn nog vier races te gaan, kun je er toch nog vier winnen en dus, net als Verstappen, uiteindelijk zes winnen? ![]() | |
Schnitzels | maandag 10 oktober 2016 @ 15:00 |
Skysports. Vervelende toon altijd in hun artikels. | |
motorbloempje | maandag 10 oktober 2016 @ 15:08 |
Vervelende toon? | |
bloodymary1 | maandag 10 oktober 2016 @ 15:12 |
Leuk om te zien dat er in dat lijstje toch regelmatig coureurs uit de achterhoede staan, waarvan je soms het idee hebt dat ze niet opgemerkt worden. En Max springt er dus echt wel uit! | |
BeamofLight | maandag 10 oktober 2016 @ 15:20 |
nee jij snapt het niet | |
Beach | maandag 10 oktober 2016 @ 15:24 |
sorry dat iemand het waagt jouw Maxgod te benoemen | |
Schnitzels | maandag 10 oktober 2016 @ 15:56 |
A bloody scene? Alsof men er vanuit gaat dat er dan ernstige ongelukken gaan gebeuren. | |
motorbloempje | maandag 10 oktober 2016 @ 15:58 |
Beeldspraak. | |
#ANONIEM | maandag 10 oktober 2016 @ 15:58 |
Toegegeven, het was wel een bende de laatste keer dat Max op de 1e rij stond (plek 2 op Spa) ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2016 16:00:09 ] | |
Jane | maandag 10 oktober 2016 @ 16:00 |
Niet zo'n vervelende toon, alleen die conclusie op het eind is misschien een beetje vreemd. Sowieso 'if'?? Het lijkt me duidelijk dat een pole voor Max slecht een kwestie van (hopelijk niet al te veel) tijd is. ![]() ![]() Maar waarom het dan per se in bocht 1 fout zou gaan, specifiek met Max....? Ach ja... | |
Fiorano | maandag 10 oktober 2016 @ 16:06 |
Uhhhh juist positief toch? Ze zeggen eigenlijk dat hij niet in te halen is wat men ook probeert. | |
Jane | maandag 10 oktober 2016 @ 16:06 |
Ik lees trouwens nu pas dat het specifiek om 'driving songs' ging bij die playlist. Dan moet het natuurlijk deze zijn.![]() | |
sasquatsch | maandag 10 oktober 2016 @ 16:09 |
Voor mij deze. | |
Blik | maandag 10 oktober 2016 @ 16:19 |
Driving music en dan geen Radar Love... prutsers | |
Rossdale | maandag 10 oktober 2016 @ 16:32 |
A bloody scene, alsin een spektakel. | |
motorbloempje | maandag 10 oktober 2016 @ 16:50 |
![]() ![]() | |
Greys | maandag 10 oktober 2016 @ 16:56 |
![]() ![]() | |
Beach | maandag 10 oktober 2016 @ 17:11 |
nee deze dan | |
ikwilookwatzeggen | maandag 10 oktober 2016 @ 17:22 |
Of deze | |
Gloorbek | maandag 10 oktober 2016 @ 17:28 |
![]() ![]() | |
bloodymary1 | maandag 10 oktober 2016 @ 17:42 |
Ja zo lees ik het eigenlijk ook. Zo van "niemand kan dat menneke aan, sommigen hebben het geprobeerd, zonder succes". | |
bloodymary1 | maandag 10 oktober 2016 @ 17:47 |
Haha, die draaiden wij altijd als we een hele week gingen feesten op de Nurburgring vroeger tijdens F1. Maar dan wel de Finse versie, die is veel leuker. Vonden de Duitsers overigens niet. | |
Luco | maandag 10 oktober 2016 @ 17:54 |
| |
buzz1291 | maandag 10 oktober 2016 @ 18:17 |
Wanneer dit als antwoord op reactie 301 uit de vorige reeks bedoeld is, komt het wel over als je arrogantie en vermeende superieure kennis van dit spelletje op een geweldig domme wijze ten toon spreiden. ![]() | |
motorbloempje | maandag 10 oktober 2016 @ 18:18 |
Bedankt Hans! | |
TagForce | maandag 10 oktober 2016 @ 18:18 |
Some say his doors cannot open. Some say the only one he allows passed is himself. Some say they've tried and failed. All we know is, he's called Max Verstappen. | |
motorbloempje | maandag 10 oktober 2016 @ 18:23 |
*pinkt traantje weg* ![]() *stil* *mooi* | |
Afhaalchinees | maandag 10 oktober 2016 @ 18:27 |
Dit is gewoon een ode aan max | |
KillerBee4ever | maandag 10 oktober 2016 @ 18:32 |
Die speen! ![]() | |
Nattekat | maandag 10 oktober 2016 @ 18:36 |
Heeft ie al heel lang ![]() | |
Max23 | maandag 10 oktober 2016 @ 18:49 |
Max zijn teambaas is blij. Geri Halliwell is zwanger van ![]() | |
motorbloempje | maandag 10 oktober 2016 @ 18:50 |
Babies ![]() | |
motorbloempje | maandag 10 oktober 2016 @ 18:53 |
Zwanger van een jompelsmiley trouwens? Heeft die haar bezwangerd of gaat ze die werpen? | |
Peterselieman | maandag 10 oktober 2016 @ 18:56 |
Volgend jaar niet meer denk ik, want dan is Stroll de benjamin van het veld | |
TagForce | maandag 10 oktober 2016 @ 18:56 |
Plottwist: daar had Max Verstappen op de plek van de smiley moeten staan. | |
Peterselieman | maandag 10 oktober 2016 @ 18:57 |
Je wilt geen kleine MoBlo's? | |
motorbloempje | maandag 10 oktober 2016 @ 18:58 |
Nee. | |
Beach | maandag 10 oktober 2016 @ 19:01 |
Wacht maar totdat jouw eierstokken beginnen te rammelen. | |
Fer | maandag 10 oktober 2016 @ 19:05 |
Kon Oldspice nog zwanger worden dan? | |
motorbloempje | maandag 10 oktober 2016 @ 19:06 |
Oldspice. ![]() | |
Nattekat | maandag 10 oktober 2016 @ 19:07 |
Was na Singapore '15 ![]() | |
Schnitzels | maandag 10 oktober 2016 @ 19:07 |
Okee dan is het een gebrek aan mijn Engels. Ik las het echt als een bloederig tafereel. | |
potjecreme | maandag 10 oktober 2016 @ 19:19 |
Dacht dat ze al kinderen samen hadden maar lees dat het hun eerste gezamenlijke wordt. | |
loveli | maandag 10 oktober 2016 @ 19:28 |
Ze heeft 'em van z'n vrouw afgetroggeld toen ze net een kind hadden gekregen, ben benieuwd of ze binnenkort zelf aan de beurt is. Zijn ouders waren niet blij met dit huwelijk. http://www.dailymail.co.u(...)r-expected-baby.html /SHO | |
loveli | maandag 10 oktober 2016 @ 19:36 |
Met een korreltje zout? | |
potjecreme | maandag 10 oktober 2016 @ 19:38 |
Hmm hij valt op oudere vrouwen met kinderen. | |
Gezicht | maandag 10 oktober 2016 @ 20:54 |
Over Ocon van de officiële F1 website:
![]() Opvallend dat 'ie toch 20 seconden voor Wehrlein heeft kunnen wegrijden in een Manor trouwens. Wehrlein had echt z'n dag niet. | |
Fer | maandag 10 oktober 2016 @ 20:59 |
Wehrleijn lijkt echt los te komen op rechte stukken en korte bochten zoals Monza. Suzuka is met zijn vloeiende lijnen weer anders. | |
SnowOokami | maandag 10 oktober 2016 @ 21:08 |
Gutierrez had trouwens ook een mega race ![]() | |
Ferry_76 | maandag 10 oktober 2016 @ 21:40 |
![]() ![]() | |
daNpy | maandag 10 oktober 2016 @ 22:00 |
Max pakt de binnenkant, Vettel raakt Kimi -> Max zijn schuld. Vettel pakt de binnenkant, Vettel raakt Max en rost Rosberg eraf -> Max zijn schuld. In principe: Alles wat er gebeurt en Max rijdt er achter/voor/naast/op/tussen/bij/in de buurt; Max zijn schuld ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door daNpy op 10-10-2016 22:08:19 ] | |
buzz1291 | maandag 10 oktober 2016 @ 22:04 |
Ach, het is net als een APKtje voor een nieuwere tweedehands met meer power en comfort inruilen moet je maar denken. Doet tie goed die Horner ![]() | |
gbm | maandag 10 oktober 2016 @ 22:06 |
LOL ![]() | |
Evenstar | maandag 10 oktober 2016 @ 23:18 |
Behalve Rosberg, Wehrlein en Ocon prima smaak die coureurs ![]() | |
Peterselieman | maandag 10 oktober 2016 @ 23:25 |
Kvyat zit wel in de uitersten qua stijl. Sinatra aan de ene kant en AC/DC en Metallica aan de andere kant ![]() | |
Evenstar | maandag 10 oktober 2016 @ 23:27 |
Motorhead i.p.v AC/DC dus dat maakt het zelfs een groter contrast ![]() | |
Peterselieman | maandag 10 oktober 2016 @ 23:29 |
oh ja. Ik zat al met een schuin oog naar die van Ericsson te kijken | |
Peterselieman | maandag 10 oktober 2016 @ 23:30 |
Kevin Magnussen lijkt maar één plaat te kennen: Born in the USA van Bruce ![]() | |
Geralt | maandag 10 oktober 2016 @ 23:40 |
Godver inderdaad. Ik zat aan 2 coureurs en 4 races dus 2 per stuk erbij te denken ![]() #netwakker ![]() | |
maan_man | dinsdag 11 oktober 2016 @ 08:22 |
Lekker dit. Alsof de grensrechter na de wedstrijd Cocu gaat aanmoedigen om protest in te dienen, omdat hij het niet eens is met de scheidsrechter, | |
#ANONIEM | dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:18 |
Dan ben je gelijk al je geloofwaardigheid als steward kwijt, als een klein kind maar vragen bij papa terwijl mama al gezegd heeft dat het niet mocht. ![]() | |
Greys | dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:22 |
Als het allemaal waar is, is een tik op de vingers natuurlijk niet genoeg. Als je als FIA nog iets van je geloofwaardigheid en betrouwbaarheid wilt redden neem je openlijk afstand en afscheid van die knakker en bied je je excuses aan aan zowel RB als Mercedes. | |
motorbloempje | dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:23 |
Het komt oorspronkelijk van Autobild.de geloof ik, dit gerucht. | |
Montelly | dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:37 |
Deputy President of the FIA Institute, Director of the Australian Institute of Motor Sport Safety, F1 and WTCC Steward, and FIA World Motorsport Council Member. Biography Gary Connelly was widely known as a rally driver, competing in the World Rally Championship for a long time. He helped to bring the rally championship to Australia and was on the board of organisers for the event. He also held the position of Clerk of the Course for Rally Australia, stepping down in late 2002. As a member of the World Motorsport Council for the FIA, and a director of the Institute of Motorsport Safety in Australia, Connelly can take an overview of how motorsport is shaping up. He also delves into the details for Formula One, having been an FIA Observer and a Steward since 1989. He undertakes those roles in the World Rally and World Touring Car Championships as well. | |
Evenstar | dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:04 |
Als het waar is moet zo'n gast gewoon uit functie worden gezet. Dit kan je niet maken. Je raakt je geloofwaardigheid en onpartijdigheid kwijt. Zulke "hardliners" moeten sowieso verdwijnen uit de Formule 1. De afgelopen 10 jaar is F1 kapot gemaakt door pussies die het liefst ronden lang optochten rijden. Een beetje van je lijn om te verdedigen roept al meteen vraagtekens op bij iedereen. Gaat nergens meer over. | |
Rossdale | dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:28 |
Waarom zijn er trouwens vier stewards en niet een oneven aantal? Lijkt me niet handig als je twee voor en twee tegenstemmers hebt... | |
SnowOokami | dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:46 |
Is Charlie Whiting niet de 5e persoon als het nodig is? (gokje) | |
Nattekat | dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:29 |
Laat dat 'als het nodig is' maar weg ![]() | |
opgebaarde | dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:39 |
Ik heb geen verstand van snel rijden, maar ik begrijp het gedoe rondom deze inhaalactie niet zo goed. Want als Max hier keifout is, en je wilt een voorganger inhalen, dan flikker je dus je auto er naast en moest de voorste auto maar inhouden en je ruimte gaan geven? | |
motorbloempje | dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:42 |
Ondanks dat het in essentie gaat om hard rijden, zijn er wel regels aan verbonden om het zo veilig mogelijk en eerlijk te houden. Je mag als je verdedigt niet eindeloos blijven bewegen/schijnbewegingen maken/etc. om te voorkomen dat er ongelukken gebeuren. Als je met je ene move het niet houdt, mag je niet ineens weer gaan verwisselen van lijn om te voorkomen dat mensen elkaar van de baan drukken, enzo. | |
Greys | dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:44 |
Nee, maar zoals Moblo hierboven al uitlegt moeten er wel enige regels zijn. Anders zou degene die voorop rijdt gewoon eindeloos tot aan de finish kunnen blijven zigzaggen zodat een ander er onmogelijk nog langs komt. Dat zou ook niet fair zijn, plus als iemand gewoon maar onverwacht heen en weer mag blijven schieten gaat het op botsauto's lijken. Als die regels er niet waren, zou Max ook nooit meer iemand normaal kunnen inhalen en dat willen we ook niet ![]() | |
opgebaarde | dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:56 |
Max is toch maar één keer van de ideale lijn afgeweken? Want daar gaat het toch om, Max had in dit geval niet meer van zijn lijn mogen wijken omdat Hamilton zijn beweging had ingezet? | |
SnowOokami | dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:59 |
Dat was de intentie van Hamilton idd ![]() | |
SnowOokami | dinsdag 11 oktober 2016 @ 12:01 |
Het zit hem in de beweging, Max gaat nog naar rechts wanneer Lewis nog deels achter zijn auto zit. Als Hamilton al helemaal rechts (en los van Max) had gezeten was het een ander verhaal geweest en was het idd gevaarlijk geweest. Hamilton schrok dit keer van zijn beweging, want hij had het niet verwacht... maakte een remfout en vloekte eenmaal. Maar de move van Max was gewoon briljant en zo'n move haalt vaak het bloed onder je nagels vandaan. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 11 oktober 2016 @ 12:18 |
![]() | |
ender_xenocide | dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:11 |
Het ging er dan ook om of hij wel of niet al in de remzone zat (waarin je niet van je lijn mag afwijken, correct me if i'm wrong), dat is dus een grijs gebied waar Max steeds heel mooi op het randje balanceert, vandaar ook de vele discussies omtrent zijn acties. Verder vraag ik me af, wat ziet men als remzone? Is dat het moment waarop je zelf begint te remmen of is dat een vaststaand gebied in de bocht? | |
fathank | dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:21 |
Dat gemekker over remzone of niet ![]() Gaan ze dan ook bordjes langs de kant zetten 'ritsen over 300 meter' | |
Greys | dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:49 |
Want als iemand midden IN een bocht alsnog even op de rem springt en iemand zich daar achter op dood rijdt is het geen probleem vind je? Dat die zone er is vind ik nou niet echt gek. | |
fathank | dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:54 |
want dat bedoelen ze met remzone inderdaad. Onverwachts remmen in de bocht. | |
Weltschmerz | dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:04 |
Dit is vast dezelfde knakker die het begrip 'racing room' speciaal voor Hamilton had geintroduceerd en nog wel meer dubieuze straffen heeft uitgedeeld, en straffen dubieus niet wilde uitdelen. Laat ze meteen maar eens even kijken naar dat zwaaien van die blauwe vlaggen, ging dat bij alle auto's even slecht, of was er eentje die nauwelijks last van achterbijvers had. Die stewards maken er al heel lang een potje van, en lijken in geen enkel opzicht neutraal. Dit is gewoon het zoveelste voorbeeld van dubieuze keuzes door de stewards. | |
Greys | dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:11 |
Nee, daarmee bedoelen ze dat er een zone is waar het wél mag. En op andere plekken dus niet. Maar goed, als jij liever lekker opstandig stommetje wilt spelen mag hoor. ![]() | |
fathank | dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:20 |
Van je lijn af komen terwijl een achterligger een move maakt is heel wat anders dan plotseling op de rem stampen waar het niet hoeft Is ook niet heel bevorderlijk voor je exitsnelheid. Tenzij je er op gokt dat je exit in de grindbak ligt ![]() | |
Tocadisco | dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:32 |
Dood rijden ook nog ![]() | |
motorbloempje | dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:34 |
Je hebt gezien wat er met Alonso gebeurde eerder dit jaar? | |
motorbloempje | dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:35 |
fathank | dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:37 |
Alonso is idd hartstikke dood. | |
motorbloempje | dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:37 |
![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:38 |
Dat was niet slim gedaan van Alonso | |
Tocadisco | dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:38 |
Een gebroken rib ofzo had hij er aan over gehouden, maar dat is in principe nog een worst case scenario. Magnussen had bijvoorbeeld maar één sneetje in zijn enkel nadat hij met 200+ per uur zijn auto in de muur boorde op Spa. edit: Het is trouwens op orders van de FIA dat hij de GP in Bahrein heeft over geslagen, hijzelf en Mclaren wilden hem eigenlijk gewoon laten racen. | |
BeamofLight | dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:41 |
SAINZ: "NET ZO GOED ALS OF BETER DAN VERSTAPPEN" Gepubliceerd op 11 okt 2016 13:52 Scuderia Toro Rosso-coureur Carlos Sainz zit erg in zijn maag met het feit dat Red Bull eerder dit seizoen de voorkeur gaf aan Max Verstappen als vervanger van Daniil Kvyat bij Red Bull Racing. Dat vernam JamesAllenonF1.com van de Spanjaard. Sainz reed anderhalf jaar samen met Verstappen voor Toro Rosso. De resultaten uit die periode spreken in het voordeel van de Nederlander. "Mensen hebben de neiging te vergeten dat het het ook een moeilijke periode voor mij was en niet alleen voor Daniil. Voor mij was het moeilijk te begrijpen dat de keuze niet op mij viel. De resultaten die ik daarna boekte in Barcelona, Monaco en Canada kun je zien als mijn manier om te zeggen dat Red Bull ook voor mij had kunnen kiezen. Ik ben daar heel boos over en ik wil ook in die positie komen." "Het kwam op mij over alsof ze me vertelden dat ik niet zo goed als Max was, terwijl ik geloof dat ik net zo goed of misschien wel beter ben. Dat heeft iedere Formule 1-coureur. Het was een moeilijke periode voor me, maar toen heb ik tegen mezelf gezegd: Ik ga bewijzen wat ik kan. De drie weekenden daarna waren de beste in mijn carrière", aldus Sainz. "Ik zie het ook als goed vergelijkingsmateriaal. Als je ziet wat Max doet met een topauto, denk ik dat ik dat ook zou kunnen. Ik begrijp dat de situatie bij Red Bull moeilijk voor me is. Ze hebben nu twee heel goede coureurs en dat is voor mij niet ideaal natuurlijk. Maar iedereen moet begrijpen, ook bij Red Bull, dat mijn uiteindelijke doel is te rijden voor podiumplaatsen en overwinningen. Daarom ben ik hier." "Buiten de baan is het met het vertrek van Max misschien rustiger geworden, maar die druk en die situatie binnen het team hielpen me ook. Het maakte me sterker, want als er een rivaliteit is, leer je daar veel van. Je leert van de ander, wordt volwassener en leert reageren." | |
sasquatsch | dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:41 |
Nogmaals, met die beslissing over racing room was niets mis. Diegene die (ver genoeg) voor ligt moet gelegenheid krijgen om de bocht in te sturen. Die ruimte (hier dus racing room genoemd) kreeg hij niet. Diezelfde actie op Max vond ik minder erg omdat Rosberg diegene was die voor lag, maar daar werd het gezien als iemand bewust van de baan duwen wat ook niet mag. | |
fathank | dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:45 |
Wat probeer je met dat filmpje te laten zien? het is vooral Alonso die met een behoorlijk snelheidsverschil nogal dicht langs z'n voorganger verwacht te kunnen. | |
motorbloempje | dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:49 |
Dat een aanraking (in de remzone, of waar dan ook), onafhankelijk van wie z'n fout het is, zéker zeer gevaarlijk kan zijn, en ondanks de extreme veiligheid vandaag de dag, het zéker ook anders af had kunnen lopen. Ja, mensen kunnen nog steeds omkomen in F1, dus. Maargoed, prima als je dat verder ook wilt ontkennen, daar ga ik verder m'n best niet voor doen. | |
Sander_Van_Hoorn | dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:03 |
Vroeger heette dat gewoon een brake-test. Zat je te slapen had je pech. Dat hoorde erbij, dat gezeur van tegenwoordig. | |
Tocadisco | dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:05 |
Ow het is zeker mogelijk dat er op die manier mensen omkomen, het risico daarop is echter zo klein dat het door de meesten gewoon als een acceptabel risico wordt gezien. | |
Nieuwschierig | dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:09 |
Op zich wordt de waarde van de coureur door iedereen in het wereldje zwaar overdreven. Als je naar de laatste 25 jaar F1 kijkt dan zie je nauwelijks verschillen tussen teamgenoten in de race-uitslagen. Jolyon Palmer zou in de Mercedes van Rosberg ook tweede zijn geworden dit seizoen. | |
BeamofLight | dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:11 |
Je zou nu een Max - Kvyat perfect kunnen vergelijken | |
fathank | dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:18 |
Een aanraking in de remzone is wat anders dan een een zone waar het blijkbaar geoorloofd is om om op de rem te stampen waar het niet nodig is. Want dat is hetgeen wat beweert wordt, dat daar speciale zones voor zijn dat dat blijkbaar mag. In jouw voorbeeld zit alonso vooral fout. Die Haas maakt wel heel iets van een verdedigende move maar niet waarvan je zegt dat ie een deur dichtgooit voor je snufferd. | |
Rossdale | dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:20 |
Kvyat reed begin dit jaar in de RB ook naar het podium. Daarnaast is het niet eerlijk om te vergelijken m.b.t. de prestaties bij Toro Rosso, omdat dat team nu enorm in rangorde terugvalt door de oude motor. Dus die auto is nu in vergelijking t.o.v. de rest van het veld een stuk slechter dan toen Max nog in die auto zat. | |
zoem | dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:20 |
Dat denk ik ook. Je kunt het wegnemen van risico's zien als een soort 'creep'. Het wegnemen van triviale risico's vereist weinig aanpassen aan de sport. De laatste beetjes risico indammen kost echter dermate veel aanpassing aan de sport (zie o.a. de halo), dat het karakter verloren gaat en/of de populariteit afneemt. Het is mijns inziens ook niet verstandig om bij elk incident de regels meteen aan te willen passen. Dat komt niet ten goede aan de stabiliteit van de sport. | |
sasquatsch | dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:25 |
De remzone is de zone waarin je remt voor een bocht. Daar van je lijn afwijken om een ander te blokkeren is gevaarlijk omdat de ander dan nauwelijks meer kan uitwijken (en de bocht halen) De rest van de discussie staat imho nergens op. Sowieso zijn er geen zones waar niet geremd mag worden. | |
fathank | dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:29 |
Maar als je van achter komt mag je wel een divebomb plaatsen en jezelf er tussen proppen. Gewoon de binnenkant pakken met een hoge snelheid in de wetenschap dat je voorganger toch niks mag. Bovendien als de een van z'n lijn af kan komen tijdens het remmen moet de ander dat ook kunnen. Hou d'r maar rekening mee dat er coureurs zijn die je er niet zomaar langs laten. Zeker als je er kog gewoon achter zit zoals Hamilton afgelopen weekend. Zit ie ernaast dan ben je te laat met je verdedigende actie | |
sasquatsch | dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:35 |
Je mag zeker insturen als je voor ligt. Dat is wat anders dan bewust iemand blokkeren in de remzone door van je racelijn af te wijken. De coureur die aan de binnenkant zit moet er maar voor zorgen of er op tijd naast te zitten zodat hij nog de bocht kan halen of er niet meer naast te zitten. | |
sasquatsch | dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:39 |
Als je op hetzelfde moment reageert wel, maar je reageert altijd later, namelijk op de reactie van je voorligger. En die tijd heb je niet in de remzone, zeker niet omdat jouw snelheid hoger is dan die van je voorligger. | |
Greys | dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:47 |
Ah, je kunt dus wel normaal praten ipv dat kleuterachtige gedoe. Jij stelde volgens mij zo ongeveer dat die hele break zone net zo'n onzin is als ritsen bordjes. Ik vind dat onzin. En ik denk dat je dat je stiekem ook wel vindt. Dat is alles. ![]() | |
Aethereal | dinsdag 11 oktober 2016 @ 18:14 |
Als HAM niet doorgeschoten was had hij er misschien via de buitenkant langs kunnen gaan, aangezien de volgende bocht naar links is. | |
SnowOokami | dinsdag 11 oktober 2016 @ 18:39 |
Zo groot was het snelheidsverschil niet want hij maakt de move relatief laat, Hamilton wilde echt heel laat remmen... met de kans om Max aan de binnenkant te raken bij doorglijden. Een schijnbeweging had misschien volstaan en had ie erin Hulk-style "see you later" voorbij gekund ![]() Maar goed zoals die kerel laatst zei op twitter (ben ff z'n naam kwijt) dat bij elke verdedigende move van Max de wereld te klein is begint gewoon ronduit idioot te worden. En dan nog die steward zich zo gedraagt ... man man ![]() edit, deze tweet:
| |
Aethereal | dinsdag 11 oktober 2016 @ 18:44 |
https://f1metrics.wordpress.com/2014/08/28/the-rules-of-racing/ | |
TagForce | dinsdag 11 oktober 2016 @ 18:46 |
Er is alleen geen enkele regel die verbied dat je in de remzone van je lijn afwijkt. De enige regel die spreekt over een remzone (voor zover ik heb kunnen vinden) is regel 27.7 van de sporting regulations: Daar staat, vrij letterlijk, dat een coureur die op een recht stuk en vóór een remzone zijn positie wil verdedigen de volledige breedte van de baan mag gebruiken tijdens zijn eerste manoeuvre. Interpretatie kan dus zijn: IN de remzone mag je doen wat je wil, want hier wordt specifiek gesproken over VOOR de remzone, en er is geen specifieke regel voor IN de remzone. Dan hebben we natuurlijk nog regel 27.8, wat zeg maar het artikel 5 van de F1 is... Alles wat eventueel mogelijk gevaarlijk zou kunnen zijn of andere coureurs zou kunnen hinderen kan bestraft worden dankzij dat artikel. Probleem met deze regel is natuurlijk direct duidelijk: ELKE verdedigende actie is er precies voor bedoeld "to hinder other drivers". Dus ELKE gelukte verdedigingsactie kan in potentie bestraft worden volgens dit artikel. Overigens: Dat het gevaarlijk is om in de remzone te blocken lijkt me duidelijk. Punt is dat er geen enkele regel is die dit expliciet verbiedt. | |
sasquatsch | dinsdag 11 oktober 2016 @ 18:52 |
Is ook geen officiële regel maar meer een soort gentlemen's agreement voor zover ik het begrepen heb en dat overtreding daarvan onder een van de bestaande regels bestraft kan worden. Overigens kan ik die regel ook interpreteren als op het rechte stuk voor de remzone mag je van je lijn afwijken maar in de remzone niet. | |
Mexicanobakker | dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:14 |
Nasrgod. | |
TagForce | dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:16 |
Dat klopt. De ongeschreven wetten van het racen. Dat is de reden van 27.8... Uberhaupt de reden waarom er in de regels van de FIA nergens staat hoe een coureur zich in een bocht of remzone moet gedragen is zodat er ruimte is om te racen. Helaas laat dit veel ruimte voor interpretatie van de dienstdoende stewards, en is de tendens de afgelopen jaren vooral geweest om racen te bestraffen. Met de komst van Max, die blijkbaar toch iets losmaakt bij alles en iedereen en dus ook de stewards, zie je dat er nu veel vaker voor gekozen wordt om ze gewoon te laten racen. Het feit dat er de afgelopen 2 seizoenen geen klapjosties op de grid stonden zal ook geholpen hebben. Het talent komt langzaam weer terug in de F1, en dan heb je ook de optie om ze te laten racen. Regel 27.6 en 27.7 gaan niet over of je wel of niet van je lijn mag afwijken, maar over hoe vaak en hoe ver. Beide regels kunnen dus nooit een verbod op het van de lijn afwijken in de remzone opleveren. 27.6 spreekt uberhaupt niet over waar of wanneer, maar zegt slechts dat het 1 keer mag en dat je een wagenbreedte over moet laten als je weer terug gaat. 27.7 zegt alleen dat je de hele baan mag gebruiken bij je eerste move, zolang de auto achter je niet een deel al naast je heeft zitten. Je kan het ook interpreteren als 'in de remzone mag dat ook als er wel een deel van de auto achter je al naast je zit'. Daarom ook regel 27.8 ![]() | |
Tijn | dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:25 |
Ah joh, het was hartstikke lachen altijd met Maldonado ![]() | |
Fer | dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:23 |
Het probleem in de remzone is, dat de aanvaller in principe zo hard en zo laat mogelijk remt om in te halen. Als de verdediger gaat reageren op de aanvaller, die al besloten heeft in te halen en laat te remmen, kan deze niet meer reageren, door nog harder te remmen of uit te wijken. Maar persoonlijk vind ik dat er altijd nog wat marge is wat kan en wat echt gevaarlijk is. Zoals in dit geval was het snelheidsverschil al minimaal door de 130r en kon Lewis toch niet extreem laat remmen, door de krapte in de chicane. Bovendien moet er wat actie overblijven. De actie in Belgie was onnodig, maar in principe nog niet in de braking zone en Raikkonen kon nog remmen. Echter de Hongaarse actie was over de limiet. Het was in de remzone van bocht 2 en bovendien maakte Max eerste een (schijn)beweging naar rechts en reageerde toen laat in de remzone door weer naar links te sturen. Maar ik verwacht dat Max de fijne kneepjes nog wel leert van Ricciardo en Hamilton, die als geen ander op en net over de limiet kunnen racen. | |
nils7 | dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:25 |
Nou die leeuw lag in Oostenrijk wel in de schaduw mooi bij te komen onder de tribune | |
buzz1291 | dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:30 |
Ik vind het maar een moeilijk begrip en op verschillende manieren uitlegbaar. Wanneer je de deur dichtgooit voor een rechterbocht door naar de binnenkant te gaan vóór de remzone, maar tegelijkertijd op het moment dat de remzone aanvangt, iets naar links stuurt, kun je nog steeds in een hele strakke lijn die remzone benutten en tegelijkertijd links ruimte genoeg laten voor een auto ernaast om zo de rechterbocht nog redelijk aan te kunnen snijden. Je hoeft tenslotte niet de ideale lijn te volgen wanneer je je plek verdedigt. Maar de stewards zullen het ook niet echt makkelijk hebben om te beoordelen wat nog net wel en wat niet kan op het moment dat er geen contact tussen beide kemphanen is. Overigens kan ik die actie van Max, hoe mooi ook om voor de tweede keer een Mercedes het bos in te sturen bij een chicane, nog steeds lastig beoordelen zonder een beeld vanuit de lucht. | |
daNpy | dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:46 |
Ja Rosberg ![]() | |
daNpy | dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:49 |
Precies, het is HAM die zelf de bocht niet kon halen. Het spelletje is altijd hetzelfde; Ham naar rechts, VES naar rechts. VES moet minimaal 1 auto breedte links voor HAM open laten (terug naar de race lijn). HAM moet dus zorgen dat hij links naast VES uitremt en mee de bocht in; als hij het goed doet met een hogere snelheid. Het feit dat HAM rechtdoor schoot wil zeggen dat hij de bocht simpelweg gemist heeft. Dat een 3-voudig wereldkampioen niet weet hoe je een knulletje van 19 in moet halen, nadat RAI en ROS exact hetzelfde hebben geprobeerd is treurig. Maar niet voor Max. | |
Swetsenegger | dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:56 |
"Het gevecht om pole was een bloedbad" zou een hele normale zin zijn als er in Q3 twee coureurs met een geplofte motor langs de kant staan. En dan denkt niemand dat er dramatische ongelukken gebeurt zijn. | |
buzz1291 | dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:02 |
Treurig? Misschien heeft Max wel als enige de juiste taktiek zodat je er simpelweg nooit voorbij kan in een krappe bocht. Want denk erom dat iedereen nu zit te studeren en te analyseren hoe Max op "simpele" wijze ROS, RAI en HAM het bos instuurde. ![]() | |
XL | dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:02 |
En dan een 10 sec straf krijgen, terwijl je slachtoffer door schade amper tijd kan verdedigen. Duurt niet lang meer en dan hebben alle moord en brand schreeuwende concurrenten een straf gehad en praten we hier steeds alleen nog maar over het onbestrafte gedrag van max. | |
opgebaarde | dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:04 |
bedoel je dat HAM zijn remweg met 300 meter onderschatte of dat hij wel tijdens het remmen kan sturen en een auto kan ontwijken? | |
daNpy | dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:06 |
Idd komt Rosberg (weer) goed weg met een straf die niks uithaalt. Zoals ik al eerder zei; dergelijke need-for-speed acties mogen best harder bestraft worden. | |
daNpy | dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:06 |
Omdat zijn plan niet omvatte dat Max ging (en mocht) verdedigen. | |
Peterselieman | dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:08 |
tsja, de rest zet de deur open als Hamilton zich een weg door het veld probeert te bangen. Max niet en dat is even wennen. | |
opgebaarde | dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:12 |
Oja natuurlijk die optie is er ook. Je zei het al eerder. Hij "kan niet eens een 19 jarig knulletje inhalen" ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door opgebaarde op 11-10-2016 21:23:25 ] | |
Klummie | dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:02 |
http://www.verstappen.nl/nl/article/9954/ | |
TheFreshPrince | dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:10 |
Besteld! | |
Gloorbek | dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:33 |
![]() ![]() | |
Sked | dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:36 |
![]() | |
Gloorbek | dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:45 |
was nog best veel werk om Lewis over die dikke kop van Frank Lammers heen te plakken ![]() | |
Sinister-D- | dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:47 |
![]() | |
Gezicht | dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:50 |
Gevalletje tijd te veel dit ![]() ![]() | |
ondeugend | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:24 |
Hier een gevalletje... te weinig tijd! http://www.redbullracing.com/article/gone-2-seconds | |
Sjemmert | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:33 |
Al uitverkocht ? | |
Sjemmert | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:35 |
![]() | |
motorbloempje | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:35 |
kansloos | |
Tijn | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:36 |
Kheb de mijne net een half uurtje geleden besteld. | |
motorbloempje | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:37 |
tof! | |
Sjemmert | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:39 |
Die dingen zijn altijd zo weg. Deze zou ik wel willen. Maar het liefst zou ik eentje in 1:18 hebben. | |
Fopje | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:43 |
Hij is al uitverkocht. Binnen 6 uur ![]() | |
Gloorbek | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:51 |
Die bek van jou zouden ze DRS moeten inbouwen ![]() | |
APK | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:53 |
![]() | |
Fopje | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:53 |
Ze heeft wel een punt. Het is een kansloos gifje. | |
APK | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:55 |
Ach kom op zeg... | |
Nattekat | woensdag 12 oktober 2016 @ 00:00 |
Is toch ook kansloos? Dat ik er wel om kon lachen is wat anders ![]() | |
sasquatsch | woensdag 12 oktober 2016 @ 00:01 |
Dit. En die moet nog komen. | |
TheFreshPrince | woensdag 12 oktober 2016 @ 00:05 |
Dat is erg snel idd ![]() Collega twijfelde maar ik niet dus gelijk 1 voor hem meebesteld ![]() | |
Geralt | woensdag 12 oktober 2016 @ 00:15 |
En ik was te laat terug van mn werk. Thanks fopje voor de reminder in elk geval. Dees is wel mooier denk ik dan de Spark die ik al heb van diezelfde race. Maargoed, het verzamelen ligt een klein beetje op een zachter pitje hier, moet nog een hoop in huis opgeknapt worden en gespaard worden voor het de verkoop ingaat, dus elke maand 2 van die modelletjes kopen zit er ff niet in momenteel ![]() | |
Geralt | woensdag 12 oktober 2016 @ 00:15 |
En alle 17 stuks staan opgeborgen in een doos op het moment ![]() | |
Aethereal | woensdag 12 oktober 2016 @ 02:03 |
Bij deze bocht is het nog veel erger als ik het goed begrijp; VES wordt naar rechts "gedwonen" door HAM, terwijl hoe meer naar links je rijdt hoe beter je lijn wordt door de aankomende bocht naar rechts en aan aangezien de bocht erna naar links is zit je daarna aan de binnenkant. Het lijkt mij dat HAM betere kansen heeft om er links langs te gaan en dan de volgende bocht (naar links) aan de binnenkant uit te komen dan wanneer hij rechts erlangs gaat, hierdoor een mindere snelheid heeft en aan de buitenkant terecht komt. | |
SnowOokami | woensdag 12 oktober 2016 @ 07:39 |
Uitverkocht ![]() | |
motorbloempje | woensdag 12 oktober 2016 @ 08:26 |
en dan? | |
Zorro | woensdag 12 oktober 2016 @ 08:29 |
Kan die extra ver open als je vlak achter iemand staat. Of zo. | |
motorbloempje | woensdag 12 oktober 2016 @ 08:35 |
![]() Of.... ![]() | |
Gloorbek | woensdag 12 oktober 2016 @ 11:42 |
-dat is dus niet de bedoeling- [ Bericht 94% gewijzigd door Nattekat op 12-10-2016 11:48:55 ] | |
motorbloempje | woensdag 12 oktober 2016 @ 11:49 |
Zou je zo vriendelijk willen zjin die foto weg te halen? daar ben ik niet zo van gediend. | |
Nattekat | woensdag 12 oktober 2016 @ 11:49 |
![]() Twijfelde door die enorme prijs. | |
bloodymary1 | woensdag 12 oktober 2016 @ 12:37 |
Wat was dit toch een gezellig topic toen max nog bij Torro Rosso reed... | |
Nattekat | woensdag 12 oktober 2016 @ 12:39 |
Nu nog steeds toch? ![]() | |
BeamofLight | woensdag 12 oktober 2016 @ 12:43 |
ik heb dan toch liever dat jij weggaat en max bij RBR blijft dan andersom | |
bloodymary1 | woensdag 12 oktober 2016 @ 12:45 |
Haha, ja dat snap ik! Scherp. Maar ik bedoel dat gedoe allemaal hierboven (dat mij niet persoonlijk aangaat) en dat gezever steeds na elke race. Maar het is zoals het is. | |
_-_ratjetoe_-_ | woensdag 12 oktober 2016 @ 12:50 |
Toen werd er met weemoed teruggekeken naar de tijd toen Max nog niet in de Formule 1 reed... | |
_-_ratjetoe_-_ | woensdag 12 oktober 2016 @ 13:02 |
Ik vond vooral het volgen van Max vorig jaar leuker, alles was nieuw en interessantere battles. Nu prima prestaties, maar de races met hem zijn vaak wel saaier. Gelukkig is hij wel spraakmakend, en is zijn volwassenwording interessant om te volgen. | |
Rossdale | woensdag 12 oktober 2016 @ 13:07 |
Toen kreeg je continue van die josties die riepen dat Max een prutser was omdat hij alweer niet gewonnen had ![]() | |
motorbloempje | woensdag 12 oktober 2016 @ 13:14 |
Het is siwosie nooit goed. | |
opgebaarde | woensdag 12 oktober 2016 @ 14:23 |
chanant | |
sasquatsch | woensdag 12 oktober 2016 @ 14:28 |
Gênant! | |
motorbloempje | woensdag 12 oktober 2016 @ 14:30 |
Chanant. Ken je foks. | |
heywoodu | woensdag 12 oktober 2016 @ 14:33 |
Hopelijk gaat de Verstappenhype ooit een beetje liggen en wordt dit weer wat minder, het is inderdaad een beetje jammer allemaal ja ![]() | |
Rossdale | woensdag 12 oktober 2016 @ 14:48 |
soberso | |
Sjemmert | woensdag 12 oktober 2016 @ 15:20 |
Ik denk dat de grootste hype nog moet komen ![]() | |
nils7 | woensdag 12 oktober 2016 @ 15:25 |
Ik denk er is nog tijd voor eventueel een tweede omdat die STR nog niet is uitverkocht... had er al wel 1 besteld. Gelukkig, kreeg ik een mail dat ie niet betaald was. Inmiddels recht gezet | |
SnowOokami | woensdag 12 oktober 2016 @ 17:30 |
Je hebt nu vooral last van wannabe fans, zelfde met voetbal... als Oranje het goed doet zijn er opeens 11 miljoen fans, doen ze het kut nog maar 2 miljoen (bv). Ik ben eerlijk gezegd ook weer gaan kijken vorig jaar omdat Max in de F1 ging rijden want na de V10 > V8 was ik er wel een beetje klaar mee. Maar voor wie je ook bent, laat iedereen gewoon in z'n waarden dat maakt het voor iedereen leuk. Krijg je ook normale discussies van. | |
Meike26 | woensdag 12 oktober 2016 @ 17:37 |
In grote lijnen is de F1 nog steeds erg tolerant wat fans betreft, welke tribune je ook ziet, Hamilton en Vettel fans zitten naast elkaar, wonen met elkaar of feesten met elkaar. | |
Sparqq | woensdag 12 oktober 2016 @ 18:58 |
Commercieel gezien is bestraffen van Verstappen niet slim. F1 heeft het al jaren moeilijk, minder kijkcijfers en tribunes zitten lang niet altijd vol. Driver of the Day contest laat zien dat de rijstijl wordt gewaardeerd door het publiek (die uiteindelijk dit hele circus financieren). Het bestraffen van Verstappen zal de toekomst van F1 geen goed doen. | |
Gezicht | woensdag 12 oktober 2016 @ 19:02 |
Ik heb altijd als Max DotD wordt de indruk dat heel Nederland heeft gekeken en op hem heeft gestemd, niet omdat hij per sé de DotD was hoor. ![]() | |
SnowOokami | woensdag 12 oktober 2016 @ 19:11 |
En toch blijft het vreemd, zelfs al zouden alle fans in Nederland op Verstappen stemmen denk ik nog steeds dat Hamilton meer fans heeft. Dus of die fans stemmen objectief (of niet) of een deel stemt stiekem ook op Verstappen ![]() | |
Nattekat | woensdag 12 oktober 2016 @ 19:13 |
De meerderheid zal wel tijdens het gevecht hebben gestemd, zo laat mogelijk ![]() | |
sasquatsch | woensdag 12 oktober 2016 @ 19:21 |
Dit verhaal schijnt wat genuanceerder te liggen dan hier wordt voorgesteld. Paddy Lowe zou tegen Gary Connely gezegd hebben dat hij het er niet mee eens was dat Verstappen geen straf gekregen had en Connely zou gezegd hebben dat hij dan maar een protest moest indienen wat Lowe dan ook gedaan heeft zonder medeweten van Wolff en Hamilton, die al weg waren. Aanstichter zou dus Lowe zijn en niet Connely. | |
Sparqq | woensdag 12 oktober 2016 @ 19:22 |
Gary Connely hoort helemaal niet te bespreken hoe er gestemd wordt, daar gaat het al fout. | |
sasquatsch | woensdag 12 oktober 2016 @ 19:25 |
Er schijnt helemaal niet gestemd te zijn want er was geen investigation. | |
SnowOokami | woensdag 12 oktober 2016 @ 19:28 |
Je moet sowieso ballen hebben om Toto, Lauda en Lewis te passeren als die geen interesse hebben in een protest. | |
Swetsenegger | woensdag 12 oktober 2016 @ 19:56 |
Er zijn 750K nederlandse kijkers op 400M kijkers wereldwijd. Die paar Hollanders maken niet zo'n groot verschil. | |
daNpy | woensdag 12 oktober 2016 @ 20:24 |
Precies, maar hij miste de bocht. Zijn schijnbeweging had hij eerder kunnen doen, daar had Max op kunnen (moeten) reageren, maar niet meer terug gemogen naar de race lijn. Al had HAM er met enkel zijn voorspoiler langs gezeten, dan had hij nog voordeel gehad vanwege de tweede bocht. | |
BeamofLight | woensdag 12 oktober 2016 @ 20:26 |
Hamilton was er nog 3 minuten al klaar mee maar hier op Fok gaan ze gewoon nog een week door | |
Nattekat | woensdag 12 oktober 2016 @ 20:28 |
Welkom op FOK!. Discussieforum sinds 1999 ![]() | |
franklop | woensdag 12 oktober 2016 @ 20:28 |
Nederlanders hebben er wel vaker een handje van om een soort van 'fraude' mee te plegen bij zuke polls ![]() Zitten toch zeker een aantal discutabele DotD voor Max tussen hoor. | |
daNpy | woensdag 12 oktober 2016 @ 20:28 |
Laten we het topic van maandag na de race t/m donderdag voor de volgende race op slot gooien. Anders zitten er alleen maar mensen te posten hier, het lijkt wel een forum ![]() | |
BeamofLight | woensdag 12 oktober 2016 @ 20:30 |
haha snap je | |
Nattekat | woensdag 12 oktober 2016 @ 20:31 |
Over zowel Maleisië als Japan valt wel wat te zeggen. Vergeet niet dat er tegenwoordig al voor de finish gestemd moet worden. | |
franklop | woensdag 12 oktober 2016 @ 20:33 |
Klopt, dus nog meer afhankelijk van wie er in beeld komt en Max komt echt echt veel in beeld. Soms terecht, soms wat minder. Maleisië heb ik niet kunnen zien, maar Alonso deed het daar wel goed toch | |
potjecreme | woensdag 12 oktober 2016 @ 20:44 |
Ik snap wel dat hij boos was. | |
Swetsenegger | woensdag 12 oktober 2016 @ 20:54 |
Dat ze discutabel zijn betekent niet per definitie dat het Nederlanders zijn. Hij zal wereldwijd fans hebben | |
daNpy | woensdag 12 oktober 2016 @ 20:55 |
Als hij beter is als Max dan rijdt hij elke race in de top 10, toch? Of...? ![]() | |
Nattekat | woensdag 12 oktober 2016 @ 21:00 |
En pas na de race had ik door dat Alonso een geweldige race had gereden. En ik was vast niet de enige. | |
WEST | woensdag 12 oktober 2016 @ 21:06 |
Max heeft een grote schare fans ja. Maar niet alleen uit Nederland ook de rest van de wereld zitten er veel. De Britten stemmen toch ook..., en daar zit meer inwoners dan Nederland. | |
SnowOokami | woensdag 12 oktober 2016 @ 21:10 |
Idem, al had ik iets meer op z'n posities gelet dan de rest lijkt het ![]() | |
buzz1291 | woensdag 12 oktober 2016 @ 22:36 |
Werd er dan niet gestemd of er wel of niet een investigation zou moeten komen? | |
Geralt | woensdag 12 oktober 2016 @ 22:54 |
Jawel. Hij had dan alleen voldoende ruimte voor een auto naast hem over moeten laten. Na een beweging mag je wel degelijk terug, mits je dus die ruimte laat. | |
daNpy | woensdag 12 oktober 2016 @ 23:07 |
Dat bedoel ik idd ![]() | |
Geralt | woensdag 12 oktober 2016 @ 23:08 |
Dan moet je zeggen wat je bedoelt. Als iedereen dingen anders gaat zeggen dan hij/zij bedoelt dan snapt niemand er dadelijk nog wat van ![]() | |
daNpy | donderdag 13 oktober 2016 @ 08:50 |
Staat er vlak boven ook al he ![]() | |
Tarado | donderdag 13 oktober 2016 @ 08:59 |
zo'n kop vind ik dan weer een beetje lullig want hij zegt letterlijk: https://www.jamesallenonf(...)when-i-believe-i-am/ Doet me een beetje denken aan Barrichello maar goed hij heeft nog de tijd om het tegendeel te bewijzen | |
ShaoliN | donderdag 13 oktober 2016 @ 09:21 |
Hij heeft het in een rechtstreeks duel met Max iig zelden kunnen bewijzen. | |
ShaoliN | donderdag 13 oktober 2016 @ 09:27 |
Leuk stukje daarover ![]() http://bleacherreport.com(...)-sainz-at-toro-rosso | |
Beach | donderdag 13 oktober 2016 @ 10:47 |
Max zou ook niks meer klaarmaken in de Torro Rosso nu. | |
Nattekat | donderdag 13 oktober 2016 @ 10:58 |
Sainz ook. Die twee zaten samen zo dicht bij de Red Bulls iedere keer ![]() | |
Peterselieman | donderdag 13 oktober 2016 @ 11:03 |
Ondanks de zwakke motor lijkt het er wel op dat ze bij Toro Rosso iets onderpresteren. Ze krijgen best wel kansen op een paar punten, maar vaak komt het er niet van om die mogelijkheden te benutten. | |
ShaoliN | donderdag 13 oktober 2016 @ 12:10 |
Ik vind Sainz eigenlijk gewoon een rukker. Nu mekkert hij dat hij de kans niet gekregen heeft, en dat de onderlinge strijd er niet is waardoor hij zelf ook minder presteert. Eigenlijk zegt hij dus; *Ik kan mezelf niet zomaar motiveren *Kvyat is een prutser | |
ShaoliN | donderdag 13 oktober 2016 @ 12:13 |
Is dit Circuit of the Americas eigenlijk een beetje een Red Bull circuit? Zitten wel aardig wat bochten in. | |
Peterselieman | donderdag 13 oktober 2016 @ 12:16 |
Ook twee lange rechte stukken, dus ik verwacht een strijd met de Ferrari's die waarschijnlijk net iets sneller zullen zijn | |
ShaoliN | donderdag 13 oktober 2016 @ 12:17 |
Aha. Ik zag ook dat beide Torro Ross's vorig jaar voor Red Bull eindigde. | |
Beach | donderdag 13 oktober 2016 @ 12:18 |
https://vimeo.com/187070412 | |
Peterselieman | donderdag 13 oktober 2016 @ 12:24 |
De Bulls stonden volgens mij vorig jaar meer op een regenafstelling, terwijl het circuit opdroogde. Daarom vielen ze later terug. Max had daarnaast een goede timing met de stops, waardoor hij een optimaal resultaat behaalde. Het bracht Kimi tijdens de race zelfs aan de kook, omdat hij in de jacht op Max een foutje maakte en op moest geven. | |
nils7 | donderdag 13 oktober 2016 @ 12:52 |
Daarom viel er 1 Bull terug: ![]() | |
BeamofLight | donderdag 13 oktober 2016 @ 12:57 |
echt he alsof ze kop of munt hebben gedaan. Kop boven is Max naar RBR. Nee sainzkutje de baas heeft ingegrepen en in zijn optiek de beste wisseling gemaakt. Jij hoorde daar niet bij. | |
daNpy | donderdag 13 oktober 2016 @ 13:11 |
Sainz kijkt om een of andere reden alleen maar naar Max, niet naar zichzelf. Vorig jaar zou hij blijer zijn geweest met een p12 en Max op 13, dan hij op 4 en Max op 3 (bij wijze van). Hij moet voor zichzelf en het team racen ipv te zitten kniezen. Rijden kan hij echt wel, maar niet met zo'n instelling. Opvallend is dat kvyat vorig jaar ook boven ric geëindigd is in de eindstand. | |
Geralt | donderdag 13 oktober 2016 @ 13:15 |
Ricardo zegt feitelijk gezien hetzelfde. Die geeft ook ruiterlijk toe dat hij sinds de komst van Verstappen beter is geworden. Ergo: hij kan zichzelf ook niet motiveren zonder goeie teamgenoot en die vorige van hem bakte er weinig van. Dat soort mensen worden bijna nooit wereldkampioen ![]() | |
Ener-G | donderdag 13 oktober 2016 @ 13:15 |
Sainz is opzich echt wel snel, maar dan vooral in de kwalificatie. Als het om racepace gaat moet ie het toch echt afleggen tegenover Max. Kan me wel voorstellen dat voor hem het omruilen van Max voor Kvyat niet echt een motivatie is om harder te gaan, dat zie je nu met Ricciardo die ook ineens beter is gaan rijden. | |
Peterselieman | donderdag 13 oktober 2016 @ 16:56 |
Stevige krachten krijgt een Formule 1-auto te verwerken. In deze foto is dat mooi in beeld gebracht:![]()
| |
Rossdale | donderdag 13 oktober 2016 @ 17:27 |
Het eerste gedeelte zijn er wel echt veel snelle bochten, dus ik schat RB voor Ferrari in deze race. | |
opreis | vrijdag 14 oktober 2016 @ 06:38 |
Sainz heeft op 1 of 2 kwalificatie resultaten in bijna 2 jaar nooit iets exceptioneels of wonderbaarlijks laten zien. Maar constant spiegelt hij zich aan Max en zegt hij dingen als dat wat Max laat zien kan hij ook omdat hij even goed is. Maar puntje bij paaltje laat hij niet zo veel zien. | |
rockstah | vrijdag 14 oktober 2016 @ 07:01 |
Een coureur die zichzelf met zijn teamgenoten vergelijkt. Ongehoord inderdaad ![]() | |
opreis | vrijdag 14 oktober 2016 @ 07:01 |
En Hulkenberg schijnbaar naar Renault, hopelijk Bottas erbij, die twee schat ik vergelijkbaar in dus zal leuk worden om te zien hoe die het t.o.v elkaar doen. | |
ShaoliN | vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:17 |
Dat vind ik niet ongehoord. Hij is alleen niet realistisch. En als de teamgenoot niet naar zijn zin is kan hij niet presteren. Dat vind ik voor een topsporter wel ongehoord. | |
rockstah | vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:30 |
Dat zegt ie helemaal niet, eerder het omgekeerde: "Mensen hebben de neiging te vergeten dat het het ook een moeilijke periode voor mij was en niet alleen voor Daniil. Voor mij was het moeilijk te begrijpen dat de keuze niet op mij viel. De resultaten die ik daarna boekte in Barcelona, Monaco en Canada kun je zien als mijn manier om te zeggen dat Red Bull ook voor mij had kunnen kiezen. Ik ben daar heel boos over en ik wil ook in die positie komen" En als je dit bedoeld: "Buiten de baan is het met het vertrek van Max misschien rustiger geworden, maar die druk en die situatie binnen het team hielpen me ook. Het maakte me sterker, want als er een rivaliteit is, leer je daar veel van. Je leert van de ander, wordt volwassener en leert reageren." "Ik leerde veel van de rivaliteit" is niet hetzelfde als zeggen dat je jezelf niet kan motiveren. Hij zegt feitelijk gewoon dat hij meer kan leren van een coureur die meer aan hem gewaagd is. | |
Rossdale | vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:32 |
Dan hoop ik dat zowel Ocon en Wehrlein een stapje omhoog maken richting Force India of Williams ![]() Mijn inschatting: Wehrlein naast rookie Stroll bij Williams (geld van stroll en korting op motoren door Wehrlein?), dat zou een ernorme win win-situatie voor Williams zijn aangezien het ook beide nog eens grote talenten zijn. Verder dan dus Ocon naast Perez, zal het talent van Ocon ook zeker ten goede komen om zich met Perez te kunnen meten. Manor heeft weer twee plekkies vrij, dus hopelijk wil iemand Giovinazzi helpen aan een zitje bij Manor, al zal dat moeilijk worden zonder backing. | |
D_A | vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:36 |
Nico Hülkenberg verhuist deze winter naar het Formule 1-team van Renault. De Duitser heeft volgens Autosport een tweejarig contract getekend bij de Franse renstal. | |
Dubbeldrank | vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:39 |
Yup! http://www.autosport.com/news/report.php/id/126644 | |
opreis | vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:43 |
Waren die resultaten dan zo spectaculair? | |
motorbloempje | vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:06 |
![]() | |
franklop | vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:07 |
Zekerheid, denk ik. Bij Force India gaat het achter de schermen niet helemaal lekker. | |
Sinister-D- | vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:08 |
als hij zichzelf daar weer vergelijkt met de andere STR, dan heeft ie inderdaad bijna een spectaculaire prestatie neergezet in vergelijking met een neergeslagen Kvyat. | |
motorbloempje | vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:08 |
En dat terwijl de prestaties zo in de lift zitten ![]() ![]() | |
franklop | vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:09 |
Spanje was echt een sterke race van hem en Canada ook (van 20 naar 9 in de race) Monaco vond ik hem niet super sterk, wel punten. | |
Greys | vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:10 |
Duurt lang. | |
Beach | vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:11 |
Je kan zondag naar de MotoGP kijken. | |
opreis | vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:13 |
Als de mercs niet waren uitgevallen was hij 8ste geworden. Hij laat bijna nooit een snellere auto achter zich. Hij finishte waar hij gekwalificeerd was, minus de 2 mercs dus | |
Sinister-D- | vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:14 |
Renault is in staat races te winnen, als RBR als klantenteam met die motor wint moet het fabrieksteam dat ook kunnen. Force India dat als klantenteam nooit gaan doen. Daarbij, waar vergelijk je het mee mee? Die 2016 Frankenstein wagen, waar een 2015 voor Mercedes power-unit ontworpen chassis met een 2016 Renault power-unit rondrijdt? Renault is al een jaar bezig met de 2017 wagen, en zoals al bekend gaat er weer een hoop veranderen, dus dat ze daar een enorme stap vooruit kunnen maken zou dan niet als een verassing mogen komen. | |
Greys | vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:16 |
Daar heb ik dan weer helemaal niks mee. ![]() | |
D_A | vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:17 |
Dat Renault de zwarte wagen met gele accenten dan maar weer terug brengt ipv het gele gedrocht nu. | |
D_A | vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:17 |
![]() ![]() ![]() En dan net als de RBR, in een matte finish. | |
opreis | vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:18 |
Ik denk ook dat Force India met de huidige 4de plaats behoorlijk aan het plafond van hun mogelijkheden zit. Renault heeft de financiele middelen/ambitie om voor kampioenschappen te gaan vechten over een aantal jaren. Het is een gok maar zeker geen slechte voor hulkenberg, andere coureurs staan hoger op de lijstjes dan hij bij de topteams dus dit is misschien wel zijn laatste kans op podiums of misschien wel overwinningen | |
franklop | vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:29 |
Tsja, als de Mercs niet waren uitgevallen had Max ook niet gewonnen.. ![]() | |
heywoodu | vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:36 |
![]() | |
Abed | vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:38 |
Hulkgod in Brazilie https://vimeo.com/33801904 | |
opreis | vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:39 |
Dan nog laat Max meer zien dan Sainz. Sainz doet nooit iets exceptioneels wat Max wel deed en doet. Hij hoort wel op de grid te staan. Maar een stoeltje bij een topteam heeft ie wat mij betreft nog niet verdient. er zijn andere coureurs die daar meer recht op hebben. | |
Fopje | vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:40 |
Hij gaat natuurlijk ook voor het geld. Bij FI gaat ie toch niet winnen. Bij Renault misschien ook niet, maar krijgt ie wel een lekker salaris. | |
Beach | vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:41 |
Tegen de tijd dat Renault kan winnen gok ik dat Hulk zijn tijd in de F1 er wel op zit. | |
heywoodu | vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:42 |
Force India gaat nog eerder een race winnen dan Renault, dus dat is wel jammer voor de Hulk. | |
Fopje | vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:43 |
Dat denk ik echt niet. In Renault zit veel meer toekomst. Dit jaar hebben ze misschien onderschat. Maar de rollen worden nog wel omgedraaid volgend jaar. | |
opreis | vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:45 |
Ik denk niet onderschat, ze hebben gewoon meteen alles op 2017 gezet en 2016 gelaten voor wat het was. | |
franklop | vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:51 |
Ben benieuwd wat hij volgend jaar in de Toro Rosso met Renault motoren kan laten zien. Nu zakken ze qua competitiviteit toch iets weg met de oude Ferrari's | |
Rossdale | vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:20 |
Dat denk ik niet, hij wil net als de rest WK worden. Bij Force India gaat dat nooit lukken en hij is nu al zo vaak door echte topteams over het hoofd gezien dat Renault zijn laatste kans is. Dat denk ik wel. Renault hoopt binnen 3 jaar voor de winst te kunnen gaan en binnen 5 jaar voor het kampioenschap, dan moet Hulk wel zijn contract verlengen. Misschien in een race met enorm veel uitvallers, maar bij FI is het geld ver op. Daarnaast zit de hoofdsponsor in de bak en Vijay heeft ook genoeg stront aan de knikker. Ik vrees dat het team volgend jaar in een flink dal gaat vallen. | |
opreis | vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:55 |
Ik verwacht eigenlijk dat ze het alleen maar moeilijker gaan krijgen. Met wat geluk zullen ze het 5de team zijn maar 7de of 8ste is ook weer goed mogelijk | |
edraket31 | vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:38 |
Hij gaat voor t geld, maar niet zoals jij het bedoelt. Bij Force India loopt t achter de schermen inderdaad niet zo lekker, 1 van de teameigenaren zit in de gevangenis en dat schijnt nogal invloed te hebben op de financiën. Daarnaast schijnt t zo te zijn dat Hulk nog wat salaris tegoed heeft, waardoor hij onder zijn contact uit kan en zou hij nu kiezen voor meer zekerheid op financieel vlak (en toekomstperspectief) Bron: heb t tijdens het Suzuka weekend op tv gehoord, geen idee welke zender/journalist. | |
Fopje | vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:39 |
Zo bedoel ik het ook. Renault = meer toekomst + meer geld. Lijkt me geen moeilijke keuze. | |
edraket31 | vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:41 |
Als je "meer geld" vervangt door "niet betaald worden door Force India" zitten we op 1 lijn ;-) | |
Peterselieman | vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:43 |
precies. De auto van dit jaar is een enorm compromis en doorontwikkeling is er nauwelijks. Het is knap dat er toch nog punten mee zijn behaald. | |
Tarado | vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:53 |
Daarom, ik verwacht ook wel wat van ze volgend jaar, plek 4 of 5 bij de constructeurs | |
Sjemmert | vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:14 |
Ik denk dat Renault de laatste kans is voor Hulkenberg om nog voor een fabrieksteam te rijden. Dit jaar was niet representatief voor wat Renault kan en ik verwacht dat ze in de toekomst wel weer mee zullen doen met de grote jongens op het paddock. Hoop dat Hulkenberg dan in ieder geval nog een keer race kan winnen met die auto. | |
Geralt | vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:48 |
Fucking hell waar blijft de tijd?! Is dit serieus alweer 6(!!!) jaar geleden?!?!?!?! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Fopje | vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:51 |
Ookal krijgt ie betaald van FI, Ik denk dat Renault wel iets meer betaald ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:00 |
Zo, dat was nog eens een spannende quali! | |
Rossdale | vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:54 |
Het jaar dat Webber kampioen had kunnen en moeten worden ![]() | |
XL | vrijdag 14 oktober 2016 @ 16:47 |
Leuk ook, die kleine baantjes waar een rondje zo kort is. | |
AMDB | vrijdag 14 oktober 2016 @ 16:56 |
Lance Stroll rijdt volgend jaar voor Williams, benieuwd wat hij er van gaat bakken. | |
Greys | vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:55 |
Ergens vind ik het irritant dat ie Max z'n jonkie-shine gaat stealen. Maar dat is dan weer heel kinderachtig van mij, ik weet het. ![]() ![]() | |
Montov | vrijdag 14 oktober 2016 @ 18:01 |
Maar de stroll-woordgrappen zullen veel goedmaken. ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 14 oktober 2016 @ 18:04 |
mja. Max is al genoeg aan het shinen en heeft dat deel niet meer nodig | |
aesop | vrijdag 14 oktober 2016 @ 18:06 |
Hij kan idd een paar records overnemen, maar ik denk dat daar heel veel geluk bij komt kijken. Relatief heeft ie een betere auto dan Max destijds, maar de overgang van F3 naar F1 is straks ook wta groter vermoed ik. | |
Nattekat | vrijdag 14 oktober 2016 @ 18:06 |
Zelfs Hamilton zou niet winnen... waar komt dat idee toch vandaan? ![]() | |
Fopje | vrijdag 14 oktober 2016 @ 18:07 |
Voor de mensen die editie 5 nog willen hebben van de schaalmodellen: wees snel. Er zijn nu orders vervallen waardoor je weer heel even kan bestellen! | |
buzz1291 | vrijdag 14 oktober 2016 @ 18:24 |
Goh, dan zul je na Abu Dhabi wel in een heel diep zwart gat vallen. | |
Fopje | vrijdag 14 oktober 2016 @ 18:25 |
Hij is weer uitverkocht. Duurde toch een leuk half uurtje. | |
Nattekat | vrijdag 14 oktober 2016 @ 18:25 |
Dat was snel ![]() |