abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 9 september 2016 @ 17:32:34 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165203749


Ambachtelijk consumentenprogramma. Simpele vragen, hilarische antwoorden, wonderlijke televisie. De verslaggevers van de Keuringsdienst vragen zich af wat fabrikanten ze wijs willen maken. Op doodgewone vragen krijgen ze de meest bizarre antwoorden.

http://keuringsdienstvanwaarde.kro.nl/
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator vrijdag 9 september 2016 @ 18:00:41 #2
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_165204312
Over je laatste bericht, niet direct KvW, maar natuurlijk wel over dergelijke praktijken in onze "dagelijkse" winkels.
Er zijn ook bakkers met "merkbroden", dat is ook gewoon groothandelswerk. Ze krijgen zakken mix binnen en ze moeten het alleen nog kneden, water en vloeibaar gist toevoegen en bakken maar. Bijna afbakwerk dus.
Nederland zit vol met dit soort dikke nep waar je dik voor betaalt.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_165210378
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 12:25 schreef Pietverdriet het volgende: [..]

Je moest eens weten hoeveel prefab de hoereca gebruikt.
Ja, ik was een keer een week in een hotel. Er werd een lezing gehouden in een zaaltje waarvoor we door de keuken heen moesten, wat al twijfelachtig is. In het voorbijgaan zag ik pakken aardappelpuree (gewoon de pakken die je in de winkel koopt) en eten onafgedekt in warmhoudbakken. Dat was dus onbedoelde extra informatie. Bij Ikea zag dat een bak groente werd aangevuld door een nieuwe opgewarmde bak uit te storten over een bodempje in de smoezelige bijna lege toonbankbak. De opscheplepel werd niet vervangen door een schone, om de bak heen werd niet schoongemaakt. Wie daar werkt heeft volgens een sollicitatieformulier koks-hbo.

quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 17:32 schreef Pietverdriet het volgende: [..]

IJssalons ook, gebruiken voor een 90% schat ik allemaal poeiermixen, net als bakkers, jaja ambachtelijk, een zak mix gebruiken waar ze water aan toevoegen, gebak en allerlei broodsoorten van de groothandel. Mijn man was pissig toen we bij een groothandel waren en hij allerlei zaken herkende uit bakkerijen en rastaurants.
AH had vrij goede groothandel-gevulde koeken op de versafdeling. Ze waren een keer in de aanbieding 2 voor de prijs van 1. Heb de pakken verschillende malen bekeken, maar het waren gewoon dezelfde voor dezelfde prijs. Toen de aanbieding voorbij was, waren ze 2x zo duur. Heb ze voortaan laten staan. Toen ik veel later nog eens een pak nam, waren ze anders. Smaakte alsof er kokos door zat, had ook het kruimelige. Ik werd er vaag misselijk van. Tig maal de ingrediëntenlijst bekeken, maar geen kokos kunnen vinden. Het moet een van de aroma's geweest zijn. Ze heetten geen gevulde koeken meer, maar picolientjes. Onlangs waren er gevulde roomboterkoeken in de aanbieding. Meteen geprobeerd. Gevulde koeken zijn van zanddeeg en deze leken halfweg van boterkoekdeeg te zijn. Smaakte wel beter, waarschijnlijk zijn de aroma's zorgvuldiger gekozen en/of gedoseerd.
Er is een vreemd smaakje waarvan ik niet begrijp dat mensen niet doorhebben dat dit nu chemische boteraroma is. Daar kan ik ook misselijk van worden. Ja, ik probeer het te vermijden, maar soms zondig ik bewust omdat een gereduceerd dieet de neiging heeft te eenzijdig te worden en elke eetlust in de kiem te smoren.
pi_165211030
quote:
Dierenpark Amersfoort heeft al een hele tijd een actie voor inzamelen van afgeknipte nagels. Die worden aangeboden aan delegaties van China, Vietnam en Zuid-Afrika op de Cites-top in Johannesburg (Zuid-Afrika), eind deze maand. Nagels en haar en neushoornhoorns zijn immers van hetzelfde materiaal, hoofdzakelijk keratine. Het is een ludieke actie om erop te wijzen dat neushoornstropen nergens goed voor is qua gezondheid.
http://www.ad.nl/amersfoo(...)-stroperij~a9aa2e2f/
pi_165363108
Oei die McDonals filiaalmanager :D
pi_165370194
Het was best een eerlijk verhaal van hem.
Built for Speed
pi_165376152
Leuke aflevering en ik tuin er dus ook in met die Angus-koeien. :@
Nier dat ik ooit bij McDonalds kom, maar ik koop dus wel Angusvlees en dat schijnt dus ook al helemaal vermengd te zijn.
Benieuwd hoe het dan zit met het ook door mij gekochte Wagyu-vles.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_165376912
quote:
11s.gif Op vrijdag 16 september 2016 23:37 schreef golfer het volgende: Leuke aflevering en ik tuin er dus ook in met die Angus-koeien. :@ Nier dat ik ooit bij McDonalds kom, maar ik koop dus wel Angusvlees en dat schijnt dus ook al helemaal vermengd te zijn. Benieuwd hoe het dan zit met het ook door mij gekochte Wagyu-vles.
Er is een tijd geweest, dat op de verpakking vermeld werd wat de route is. Bijvoorbeeld: geteeld in Nederland, geslacht in Duitsland, uitgebeend in Oostenrijk en toen kwam het in een Nederlandse winkel. Het opmerkelijkste vond ik, dat het om biologisch vlees ging.
Ik denk dat het wat al te informatief was. Het was snel weer weg.
pi_165424890
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 17:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

IJssalons ook, gebruiken voor een 90% schat ik allemaal poeiermixen, net als bakkers, jaja ambachtelijk, een zak mix gebruiken waar ze water aan toevoegen, gebak en allerlei broodsoorten van de groothandel. Mijn man was pissig toen we bij een groothandel waren en hij allerlei zaken herkende uit bakkerijen en rastaurants.
Anderzijds is het wel knap als je ziet hoe ver de technologie is gekomen. Want prefab of niet het meeste is prima te eten.

Er was laatst een BBC docu op TV die ging over de logistiek achter legers en dan zie je dat die vooruitgang vooral (in het begin) door het leger gedreven werd.

Nog niet zo lang geleden moesten complete kuddes aan vee met bijhorende slagers mee op campagne.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 19 september 2016 @ 11:53:50 #10
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_165425583
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 00:11 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Er is een tijd geweest, dat op de verpakking vermeld werd wat de route is. Bijvoorbeeld: geteeld in Nederland, geslacht in Duitsland, uitgebeend in Oostenrijk en toen kwam het in een Nederlandse winkel. Het opmerkelijkste vond ik, dat het om biologisch vlees ging.
Ik denk dat het wat al te informatief was. Het was snel weer weg.
Zelfs als de route erbij staat weet je nog niet of het nou een echte Angus was of nog maar een paar procent Angus omdat het meermaals doorgekruisd is :P
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  maandag 19 september 2016 @ 16:34:33 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165431249
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 11:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Anderzijds is het wel knap als je ziet hoe ver de technologie is gekomen. Want prefab of niet het meeste is prima te eten.

Als ik aardbeienijs of mangoijs maak van aardbeien of mangos smaakt het niet alleen beter dan wat je bij een ijssalon krijgt, het smaakt echt heeeeel veel beter, het is een totaal ander product.
Anderzijds, als ik banket bij het gros van de bakkers koop en ik koop diepvriesbanket van Coppenrath &Wiese is dat laatste echt heel veel beter. Ik heb ook niet zo een moeite met prefab, ik heb moeite met de belazerhandel van mensen die in zekere mate claimen iets ambachtelijks te maken.
Ik haal hier in D bij de Aldi een afgebakken roombotercroissant uit de automaat, die is eigenlijk erg goed, kost een 35 cent. Ik kom bij de bakker en betaal een euro voor een croissant, die is slap, met margarine gemaakt en een kutproduct.
Er zijn prima prefabproducten en er is rotzooi.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165431371
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 16:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als ik aardbeienijs of mangoijs maak van aardbeien of mangos smaakt het niet alleen beter dan wat je bij een ijssalon krijgt, het smaakt echt heeeeel veel beter, het is een totaal ander product.
Anderzijds, als ik banket bij het gros van de bakkers koop en ik koop diepvriesbanket van Coppenrath &Wiese is dat laatste echt heel veel beter. Ik heb ook niet zo een moeite met prefab, ik heb moeite met de belazerhandel van mensen die in zekere mate claimen iets ambachtelijks te maken.
Ik haal hier in D bij de Aldi een afgebakken roombotercroissant uit de automaat, die is eigenlijk erg goed, kost een 35 cent. Ik kom bij de bakker en betaal een euro voor een croissant, die is slap, met margarine gemaakt en een kutproduct.
Er zijn prima prefabproducten en er is rotzooi.
Ik draai ook wel eens zelf ijs, maar ik moet toch eerlijk zeggen dat ik vooral de fruitsmaken vele malen beter, sterker en lekkerder vind bij de ijsboer, die hoogstwaarschijnlijk zo'n mix of siroopachtige substantie gebruikt.
  maandag 19 september 2016 @ 16:44:19 #13
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165431445
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 16:40 schreef Unites het volgende:

[..]

Ik draai ook wel eens zelf ijs, maar ik moet toch eerlijk zeggen dat ik vooral de fruitsmaken vele malen beter, sterker en lekkerder vind bij de ijsboer, die hoogstwaarschijnlijk zo'n mix of siroopachtige substantie gebruikt.
Je doet room door je fruitijs zeker?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165432992
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 16:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je doet room door je fruitijs zeker?
Ghehehe... ja :@

Fout? :o Voor de smaakkwaliteit dan? :o
  maandag 19 september 2016 @ 19:48:13 #15
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165434793
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 18:03 schreef Unites het volgende:

[..]

Ghehehe... ja :@

Fout? :o Voor de smaakkwaliteit dan? :o
Jep room onderdrukt de smaak
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165436012
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 19:48 schreef Pietverdriet het volgende: [..]

Jep room onderdrukt de smaak
In Zwitserland schonk iemand koffieroom over m'n aardbeien. Dat vond ik niets, ook niet toen ik besefte dat het echte koffieroom was en niet de enge koffiemelk van ons. Ik hoef helemaal geen room of suiker over de aardbeien. Beide nemen de eigen smaak weg. Natuurlijk moet je dan wel echt rijpe aardbeien hebben. In augustus had AH twee soorten aardbeien die beide meestal helemaal rijp waren. Erg lekker.
  maandag 19 september 2016 @ 20:37:12 #17
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165436264
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 20:30 schreef Teslynd het volgende:

[..]

In Zwitserland schonk iemand koffieroom over m'n aardbeien. Dat vond ik niets, ook niet toen ik besefte dat het echte koffieroom was en niet de enge koffiemelk van ons. Ik hoef helemaal geen room of suiker over de aardbeien. Beide nemen de eigen smaak weg. Natuurlijk moet je dan wel echt rijpe aardbeien hebben. In augustus had AH twee soorten aardbeien die beide meestal helemaal rijp waren. Erg lekker.
Ik koop aardbeien bij een aardbeienboer hier vlakbij, korona of lambadas.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165436286
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 20:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik koop aardbeien bij een aardbeienboer hier vlakbij, korona of lambadas.
Zelf plukken?
  maandag 19 september 2016 @ 20:39:16 #19
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165436322
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 20:38 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Zelf plukken?
Neuh, daar hebben ze hele hordes Roemeense vrouwen voor.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165436493
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 20:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Neuh, daar hebben ze hele hordes Roemeense vrouwen voor.
Win-win-situatie voor beide partijen. Ik heb wel een paar keer zelf geplukt. Dan ga je door tot je genoeg hebt of omdat het zo ontspannen is.
pi_165496172
Vanavond:
De Keuringsdienst kreeg een vraag van een aantal kampioen rugbyspelers. Het voltallige team snoept na de training uit grote potten vol met eiwitpoeder. Om nog breder te worden dan ze al zijn. Want als je spieren wilt kweken moet je aan de eiwit-shakes. Zo lijkt het. Maar wat zit er precies in die grote mysterieuze potten? De Keuringsdienst op zoek naar het verhaal achter de witte sportpoeders.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 22 september 2016 @ 17:27:04 #22
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_165496705
quote:
3s.gif Op donderdag 22 september 2016 16:59 schreef golfer het volgende:
Vanavond:
De Keuringsdienst kreeg een vraag van een aantal kampioen rugbyspelers. Het voltallige team snoept na de training uit grote potten vol met eiwitpoeder. Om nog breder te worden dan ze al zijn. Want als je spieren wilt kweken moet je aan de eiwit-shakes. Zo lijkt het. Maar wat zit er precies in die grote mysterieuze potten? De Keuringsdienst op zoek naar het verhaal achter de witte sportpoeders.
Ik lees dit stuk ook gewoon in de typische ' keuringsdienst van waarde stem' :')
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_165500760
Poederpotten.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_165501822
Interesting, maar even terugkijken vannacht!
pi_165510338
Wat was nou de conclusie ?
Dat je ook 2 glazen chocolademelk kan drinken ipv zo'n shake? (ze zeggen er niet bij dat er dan tig suikerklontjes inzitten, maar goed)
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
  vrijdag 23 september 2016 @ 11:22:44 #26
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_165510409
Domme aflevering
pi_165510766
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:19 schreef Walter81 het volgende:
Wat was nou de conclusie ?
Dat je ook 2 glazen chocolademelk kan drinken ipv zo'n shake? (ze zeggen er niet bij dat er dan tig suikerklontjes inzitten, maar goed)
als je zo fanatiek sport dat je extra eiwit nodig hebt dan kan beetje suiker ook geen kwaad
  vrijdag 23 september 2016 @ 12:08:29 #28
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_165511516
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:22 schreef ErkendFokker het volgende:
Domme aflevering
Goed onderbouwde mening. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 23 september 2016 @ 13:54:15 #29
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_165513552
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 12:08 schreef golfer het volgende:

[..]

Goed onderbouwde mening. :')
Ja sorry hoor, maar er zit haast geen nieuws in deze aflevering:
Wei, komt van de koe. Is een bijproduct van melk.
Wordt poeder van gemaakt en een smaakstof aan toegevoegd.
En verkocht als huismerk en als A-merk voor een hogere prijs.

Wat is hier nou voor uitzendwaarde aan.
Sowieso, is die zin aan het eind absoluut onjuist, 2 glazen chocolademelk bevat niet heel veel eiwitten, wel veel suiker.
Je kan beter dan je shake aanlengen met chocolademelk, dan heb je 2x zo veel eiwit.
pi_165515656
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 september 2016 13:54 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

Ja sorry hoor, maar er zit haast geen nieuws in deze aflevering:
Wei, komt van de koe. Is een bijproduct van melk.
Wordt poeder van gemaakt en een smaakstof aan toegevoegd.
En verkocht als huismerk en als A-merk voor een hogere prijs.

Wat is hier nou voor uitzendwaarde aan.
Sowieso, is die zin aan het eind absoluut onjuist, 2 glazen chocolademelk bevat niet heel veel eiwitten, wel veel suiker.
Je kan beter dan je shake aanlengen met chocolademelk, dan heb je 2x zo veel eiwit.
Je lichaam kan niet eens zoveel eiwit opnemen is de clou, succes met je poeders :W
pi_165516301
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 15:25 schreef Joezi het volgende:

[..]

Je lichaam kan niet eens zoveel eiwit opnemen is de clou, succes met je poeders :W
Vertel dat dan in die uitzending, ipv een beetje verbaasd naar wei zitten kijken.
  zaterdag 24 september 2016 @ 16:49:33 #32
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165536882
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:19 schreef Walter81 het volgende:
Wat was nou de conclusie ?
Dat je ook 2 glazen chocolademelk kan drinken ipv zo'n shake? (ze zeggen er niet bij dat er dan tig suikerklontjes inzitten, maar goed)
Je kan ook gewone melk drinken natuurlijk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 24 september 2016 @ 16:51:47 #33
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165536912
Net de aflevering over Angus gekeken, begrijp nu waarom ik die steaks nooit als echt bijzonder waarnam. Het is niets bijzonders. Vet in het vlees is belangrijk, goed afhangen is belangrijk.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165537316
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 16:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Net de aflevering over Angus gekeken, begrijp nu waarom ik die steaks nooit als echt bijzonder waarnam. Het is niets bijzonders. Vet in het vlees is belangrijk, goed afhangen is belangrijk.
Ik denk dat mensen het concept van een hamburger ook niet helemaal snappen. Dat is een ronde schijf gehakt, gehakt is manier van verwerken van waarbij je de structuur breekt zodat je het niet uren hoeft te sudderen en het toch niet taai is. Daarvoor neem je dan een stuk van de voorpoot zodat het lekker vet is en de hamburger smeuiig en smaakvol wordt. Bij vlees in lappen komt het veel preciezer, want dan moet je vlees hebben dat al mals is, en aangezien het vet het meest smaakvol is, goed gemarmerd is. Bij gehakt maakt dat niet uit want dan komt dat vet vanzelf in elke hap, dus daar hoef je dan geen koe voor te nemen die goed is in marmering. .

Maar de keuringsdienst trapt wel vaker open deuren in die je al lang zelf had kunnen proeven of zien. Ik wist al dat gewone wodka nergens naar smaakt en het dus niet uitmaakt of je dure koopt, ik wist dat al dat er een laagje op citroenen zit wat je er vanaf moet halen als je de schil gebruikt, en dat eiwitten in gewone voeding zitten wist ik ook al heel lang. Dat maakt het geen oninteressant programma, maar als je gewoon proeft, kijkt wat je in handen hebt en nadenkt is niet elke aflevering een enorme eye-opener.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 24 september 2016 @ 17:33:11 #35
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165537479
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 17:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen het concept van een hamburger ook niet helemaal snappen. Dat is een ronde schijf gehakt, gehakt is manier van verwerken van waarbij je de structuur breekt zodat je het niet uren hoeft te sudderen en het toch niet taai is. Daarvoor neem je dan een stuk van de voorpoot zodat het lekker vet is en de hamburger smeuiig en smaakvol wordt. Bij vlees in lappen komt het veel preciezer, want dan moet je vlees hebben dat al mals is, en aangezien het vet het meest smaakvol is, goed gemarmerd is. Bij gehakt maakt dat niet uit want dan komt dat vet vanzelf in elke hap, dus daar hoef je dan geen koe voor te nemen die goed is in marmering. .

Maar de keuringsdienst trapt wel vaker open deuren in die je al lang zelf had kunnen proeven of zien. Ik wist al dat gewone wodka nergens naar smaakt en het dus niet uitmaakt of je dure koopt, ik wist dat al dat er een laagje op citroenen zit wat je er vanaf moet halen als je de schil gebruikt, en dat eiwitten in gewone voeding zitten wist ik ook al heel lang. Dat maakt het geen oninteressant programma, maar als je gewoon proeft, kijkt wat je in handen hebt en nadenkt is niet elke aflevering een enorme eye-opener.
Ze hadden een paar jaar geleden al moeten stoppen, nu schrapen ze echt onderin het vat.
Mbt vlees van de voorpoot, hoe meer een stuk vlees heeft bewogen, hoe krachtiger het smaakt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Pietverdriet op 25-09-2016 08:45:09 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator zaterdag 24 september 2016 @ 20:34:58 #36
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_165540587
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 17:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
ik wist dat al dat er een laagje op citroenen zit wat je er vanaf moet halen als je de schil gebruikt
Dat laagje krijg je er dus nooit helemaal af en het is nog zo giftig als de pest ook. Beter gebruik je ongewaxte citroenen als je de schil nodig hebt.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  maandag 26 september 2016 @ 14:21:09 #37
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_165576231
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 15:25 schreef Joezi het volgende:

[..]

Je lichaam kan niet eens zoveel eiwit opnemen is de clou, succes met je poeders :W
Je kan 1,5kg eiwit per kg lichaamsgewicht nemen geloof ik. Das nog best veel hoor
pi_165576517
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 14:21 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

Je kan 1,5kg eiwit per kg lichaamsgewicht nemen geloof ik. Das nog best veel hoor
1,5 kilogram per 1 kilogram :?
  maandag 26 september 2016 @ 14:35:13 #39
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_165576646
quote:
11s.gif Op maandag 26 september 2016 14:31 schreef Joezi het volgende:

[..]

1,5 kilogram per 1 kilogram :?
Doet me denken aan een medestudente die ooit berekende 15 kilo suiker in een kilo water op te kunnen lossen :')
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_165576963
quote:
10s.gif Op maandag 26 september 2016 14:35 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Doet me denken aan een medestudente die ooit berekende 15 kilo suiker in een kilo water op te kunnen lossen :')
Was ie zijn binas vergeten
  maandag 26 september 2016 @ 15:05:12 #41
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_165577524
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 14:21 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

Je kan 1,5kg eiwit per kg lichaamsgewicht nemen geloof ik. Das nog best veel hoor
;)

Nee bedoelde natuurlijk 1,5gram maar het is makkelijker om niet op de inhoud in te gaan maar op een typefout
pi_165580184
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 20:34 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Dat laagje krijg je er dus nooit helemaal af en het is nog zo giftig als de pest ook. Beter gebruik je ongewaxte citroenen als je de schil nodig hebt.
Daar heb ik interesse in. Ik doe namelijk schijfjes citroen in mijn water.
Hoe moet je dat wassen. Ik doe dat nu met water maar dat is meer voor de vorm en de pesticiden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator maandag 26 september 2016 @ 16:58:45 #43
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_165580297
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 16:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Daar heb ik interesse in. Ik doe namelijk schijfjes citroen in mijn water.
Hoe moet je dat wassen. Ik doe dat nu met water maar dat is meer voor de vorm en de pesticiden.
Pesticiden kun je niet van je citroenen "afwassen", die zitten er helemaal doorheen.
Waxlaagje is ook amper te doen, dan moet je ze echt met warm water en zeep en een borstel boenen.
Best ga je naar een boerderijwinkel/ekowinkel en haal je daar niet-gewaxte biologische citroenen, dan heb je ook het minste kans op pesticiden (100% uitsluiten is lastig, want het gaat gewoon door de lucht en ook een biologische citroen kan zoiets opvangen van een ander, niet-biologisch gewas in de omgeving, al zal het percentage met een enorme factor lager zijn).
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_165580802
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 15:25 schreef Joezi het volgende:

[..]

Je lichaam kan niet eens zoveel eiwit opnemen is de clou, succes met je poeders :W
Dit is onzin
pi_165580884
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 17:23 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Dit is onzin
Ah deze man brengt de echte feiten, eindelijk duidelijkheid, dank voor alles. Topic kan dicht.
pi_165580980
quote:
14s.gif Op maandag 26 september 2016 17:26 schreef Joezi het volgende:

[..]

Ah deze man brengt de echte feiten, eindelijk duidelijkheid, dank voor alles. Topic kan dicht.
Geen dank
pi_165581268
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 15:05 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

;)

Nee bedoelde natuurlijk 1,5gram maar het is makkelijker om niet op de inhoud in te gaan maar op een typefout
Voor de fanatieke sporter factcheck ik een max van 1,7 grammers wat nut kan hebben, dan is er nog discussie op lichaamsgewicht of lichaamsgewicht - vetpercentage.

De discussie is denk ik dat ze het voor doen komen dat een normale sporter dit nodig heeft. Tevens is het alleen nuttig voor spierherstel, waarbij gewoon rust houden beter werkt.

Dat het extra of sneller spieren kweekt is onzin.
  maandag 26 september 2016 @ 18:15:32 #48
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165581691
quote:
10s.gif Op maandag 26 september 2016 14:35 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Doet me denken aan een medestudente die ooit berekende 15 kilo suiker in een kilo water op te kunnen lossen :')
Als je het aan de kook brengt zou dat best eens kunnen lukken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 26 september 2016 @ 19:47:34 #49
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_165583669
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 18:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je het aan de kook brengt zou dat best eens kunnen lukken.
Dan blijf je nog hangen op 5 kg/l, maar het ging over kamertemperatuur in dit geval ;)
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_165590977
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 17:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Maar de keuringsdienst trapt wel vaker open deuren in die je al lang zelf had kunnen proeven of zien.
Dat besefte ik me laatst ook. Ik kijk het programma al jaren trouw, maar voor mij is de reden dat ik kijk niet per se meer dat ik iets nieuws te weten wil komen. Vaak is het open deuren intrappen: de tonijn wordt gekleurd, keratine doet vrijwel niks voor je haar en Angus is gewoon een koe. De bottom-line van het programma is vooral ofwel de markt doet vreemde dingen met producten om meer geld te kunnen verdienen, ofwel de markt verkoopt achterlijke leugens om ons die producten te verkopen. De kinderlijke toon die in de telefoongesprekken wordt gehanteerd vond ik eerst vervelend worden, maar het is de goede manier om uit de door de markt verziekte consumentengeest te stappen en tegen de poort van de ivoren toren van nare bedrijven te bonken.

Vooral bij de bedrijfsbezoekjes is het elke keer weer genieten als ze zo'n stumper die bij het bedrijf werkt zo ver te krijgen om toe te geven dat het eigenlijk toch allemaal best wel onzin is wat ze verkopen. Die manager van de McDonalds uit de Angus beef aflevering was daar weer een mooi voorbeeld van. Die zal nog wel een telefoontje hebben gekregen van het McDonalds HQ.
  dinsdag 27 september 2016 @ 19:11:09 #51
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165607330
Denk dat McDonalds heel blij is met de uitzending, een half uur een semikritische infomercial met iedere keer de naam McDonalds
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 27 september 2016 @ 19:14:17 #52
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_165607398
A.s. donderdag:

Kook je culinair, dan is een ui te ordinair. Sjalotten moet je hebben. Verfijnd en vol aroma. Maar wat is een sjalot precies? Daar blijkt grote ruzie over te zijn. De sjalot uit Bretagne is de enige echte sjalot, zeggen ze in Frankrijk. Nederland teelt namaak. Uien vermomd als sjalot, aldus de Fransen. De Keuringsdienst doet verslag van de sjalottenstrijd en gaat langs bij boze Fransozen en slimme zaadknutselaars.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 27 september 2016 @ 20:20:12 #53
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165609165
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 september 2016 19:14 schreef golfer het volgende:
A.s. donderdag:

Kook je culinair, dan is een ui te ordinair. Sjalotten moet je hebben. Verfijnd en vol aroma. Maar wat is een sjalot precies? Daar blijkt grote ruzie over te zijn. De sjalot uit Bretagne is de enige echte sjalot, zeggen ze in Frankrijk. Nederland teelt namaak. Uien vermomd als sjalot, aldus de Fransen. De Keuringsdienst doet verslag van de sjalottenstrijd en gaat langs bij boze Fransozen en slimme zaadknutselaars.
Sjalotjes zijn net als angus, nooit gesnapt waarom mensen daar zo moeilijk over doen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165626360
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 20:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sjalotjes zijn net als angus, nooit gesnapt waarom mensen daar zo moeilijk over doen.
Is toch gewoon een soort ui? Ik proef zelden verschil tussen de soorten behalve dat rode ui zoeter smaakt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_165657172
Verschil zit hem in de plant- en oogstmethode. Een Franse sjalot is een bolproduct, een Nederlandse sjalot is een zaadproduct. Franse worden handmatig gepoot en geoogst, Nederlandse machinaal.
Verder zijn ze qua smaak vrijwel identiek.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator vrijdag 30 september 2016 @ 00:23:25 #56
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_165662388
Wat een waardeloos gefilmde aflevering weer. Constant onscherp, of eerst inzoomen, dan scherpstellen. Vaak niet scherp wat scherp moet zijn, ongelooflijk schokkerig beeld.
Als je niet kunt filmen doe het dan niet. Huur echte cameramensen in met echte camera's. Dit is allemaal supergoedkoop met spiegelreflexcamera's gemaakt. Daar kun je leuke dingen mee, maar dit werkt niet, het ziet er niet uit.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  vrijdag 30 september 2016 @ 00:25:40 #57
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_165662415
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 00:23 schreef djkoelkast het volgende:
Wat een waardeloos gefilmde aflevering weer. Constant onscherp, of eerst inzoomen, dan scherpstellen. Vaak niet scherp wat scherp moet zijn, ongelooflijk schokkerig beeld.
Als je niet kunt filmen doe het dan niet. Huur echte cameramensen in met echte camera's. Dit is allemaal supergoedkoop met spiegelreflexcamera's gemaakt. Daar kun je leuke dingen mee, maar dit werkt niet, het ziet er niet uit.
Heb je dit ook even aan de redactie van het programma doorgegeven?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator vrijdag 30 september 2016 @ 00:33:06 #58
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165662459
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 21:39 schreef golfer het volgende:
Verschil zit hem in de plant- en oogstmethode. Een Franse sjalot is een bolproduct, een Nederlandse sjalot is een zaadproduct. Franse worden handmatig gepoot en geoogst, Nederlandse machinaal.
Verder zijn ze qua smaak vrijwel identiek.
Ik heb alleen de laatste 5 minuten gezien... Maar als je die Franse laat bloeien en het zaad wint krijg je idd hetzelfde product.

Wat ik wel weet, over gele uien is dat de zogenaamde plantuien vaak een stuk groter zijn en droger. Daarom worden deze vaak gebruikt als gesneden uien. Ook zijn deze volgens mij minder goed houdbaar.

De uien die je in de netjes koopt bij de super zijn zaaiuien.

Genetisch dezelfde plant en weinig smaakverschil
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator vrijdag 30 september 2016 @ 00:48:25 #59
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_165662543
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 00:25 schreef golfer het volgende:

[..]

Heb je dit ook even aan de redactie van het programma doorgegeven?
Die kunnen het hier toch lezen ;) Het is al een paar seizoenen mis en dit was weer een heel erg slechte aflevering.
Maar het is net als met eten in Nederland, men vindt het wel best zo "het is toch te kijken".
Net als eten vol met aroma's en conserveerrommel; "het is toch lekker".
Kwaliteit is niet meer belangrijk, niet in eten (McD), niet in kleding (Primark) en ook niet meer in tv-land.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_165666853
Ik geef die Fransen op zich wel gelijk, als het een kruising is, is het geen sjalot. Of er dan smaakverschil is, is niet zo belangrijk. Een andere gewas is een ander gewas en de burger heeft recht op een correcte aanduiding voor het geval hij het onderscheid zou willen maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_165681418
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 21:39 schreef golfer het volgende:
Verschil zit hem in de plant- en oogstmethode. Een Franse sjalot is een bolproduct, een Nederlandse sjalot is een zaadproduct. Franse worden handmatig gepoot en geoogst, Nederlandse machinaal.
Verder zijn ze qua smaak vrijwel identiek.
Mijn knoflookjes zijn à la France: handmatig bolletjes gepoot en geoogst. De supermarkt meldt nooit welke soort je daar koopt, dus origineel of kruising is niet bekend.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 02:29:39 #62
798 voyeur
bemoeit zich
pi_165683226
Ik dacht dat ik naar boer zoekt vrouw keek. Gluren in Sophie's decollete terwijl we met de boerenzoon over echt hollands zaad praten. Verder grappig dat die franse kok het verschil ook niet kon proeven.
Here we are now, entertain us.
  donderdag 6 oktober 2016 @ 15:00:44 #63
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_165790144
Vanavond:
De Keuringsdienst onderzoekt kaarsen met een luchtje. Een kijker kocht 'geurloze' kaarsen. Maar na gebruik thuis bleef toch een penetrante lucht hangen. Waar zijn die kaarsen eigenlijk van gemaakt?

De Keuringsdienst duikt in de wereld van de kaarsvetten. Die kun je ook van dieren maken, zo blijkt. Zou daar dat luchtje ook van kunnen komen? De Keuringsdienst zoekt antwoorden op deze brandende vragen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_165790317
Ze zijn deze week komen filmen bij mijn broer.
Wanneer het uitgezonden gaat worden is niet bekend.

Het ging over Streaky Bacon zei hij. Dus dan weten we dat vast :P
  Moderator donderdag 6 oktober 2016 @ 18:05:03 #65
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165793152
quote:
4s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 15:10 schreef fotostarter het volgende:
Ze zijn deze week komen filmen bij mijn broer.
Wanneer het uitgezonden gaat worden is niet bekend.

Het ging over Streaky Bacon zei hij. Dus dan weten we dat vast :P
Dan werkt je broer bij Henri van de Bilt zeker? ;)

Dat is niets anders plakjes dan uitgebakken spek :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 6 oktober 2016 @ 21:35:22 #66
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_165799209
Haha. Die domme antwoorden weer van die klantenservices over kaarsen. _O-
"Buiten bereik van kinderen en dieren houden" als antwoord op de vraag of kaarsen ook van dieren kunnen zijn gemaakt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 6 oktober 2016 @ 21:38:59 #67
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_165799365
Een potje met vet. 8-)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 6 oktober 2016 @ 21:40:14 #68
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_165799413
Veganist mogen dus eigenlijk geen kaarsen gemaakt van stearine branden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator donderdag 6 oktober 2016 @ 21:42:51 #69
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165799523
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 21:40 schreef golfer het volgende:
Veganist mogen dus eigenlijk geen kaarsen gemaakt van stearine branden.
Veganisten mogen misschien nog net ademen :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 6 oktober 2016 @ 21:52:45 #70
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165799909
Talg als materiaal voor kaarsen is al millennia oud
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 6 oktober 2016 @ 21:53:51 #71
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_165799947
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 21:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Talg als materiaal voor kaarsen is al millennia oud
Gewoon dierenvet is het.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_165827600
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 18:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dan werkt je broer bij Henri van de Bilt zeker? ;)

Dat is niets anders plakjes dan uitgebakken spek :)
Jep :D
Jij ook?
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 09:04:14 #73
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165827872
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 21:53 schreef golfer het volgende:

[..]

Gewoon dierenvet is het.
Wat denk je wat talg is?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Talg_(dierlijk)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator zaterdag 8 oktober 2016 @ 09:05:37 #74
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165827883
quote:
4s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 08:24 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Jep :D
Jij ook?
Nee, ik ben er es op een excursie geweest :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165827892
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 09:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Nee, ik ben er es op een excursie geweest :)
Ok, in Beuningen of destijds nog in Weurt? Er is in de tussentijd een hoop veranderd daar. Mooi bedrijf wel :)
  Moderator zaterdag 8 oktober 2016 @ 09:10:37 #76
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165827921
quote:
4s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 09:06 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Ok, in Beuningen of destijds nog in Weurt? Er is in de tussentijd een hoop veranderd daar. Mooi bedrijf wel :)
Beuningen volgens mij, is al een tijdje terug. Volgens mij was het een gloednieuwe fabriek. De vorige was uitgebrand.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165827951
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 09:10 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Beuningen volgens mij, is al een tijdje terug. Volgens mij was het een gloednieuwe fabriek. De vorige was uitgebrand.
Jep Beuningen. Het oude gebouw was al 2 x afgebrand, en weer opgebouwd.
Maar vanwaar die excursie? Zit je in de vleesbranche, of gewoon voor de fun?
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 12:06:16 #78
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_165829720
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 18:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dan werkt je broer bij Henri van de Bilt zeker? ;)

Dat is niets anders plakjes dan uitgebakken spek :)
Niet per se uitgebakken; het is gewoon buikspek, that's all :P
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 13:34:48 #79
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165830991
In de VS schijnt er al een tijdje bacon mania te zijn
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Bacon_mania
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator zaterdag 8 oktober 2016 @ 14:00:13 #80
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165831413
quote:
4s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 09:13 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Jep Beuningen. Het oude gebouw was al 2 x afgebrand, en weer opgebouwd.
Maar vanwaar die excursie? Zit je in de vleesbranche, of gewoon voor de fun?
Ik volgde het vak 'vleeskunde' als vrij keuzevak ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 8 oktober 2016 @ 14:03:42 #81
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165831488
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 12:06 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Niet per se uitgebakken; het is gewoon buikspek, that's all :P

Streaky Bacon is lekker krokant gebakken mager ontbijtspek.

http://www.henrivandebilt.nl/nl/streaky-bacon-52.html
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 14:22:19 #82
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165831782
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 14:03 schreef derLudolf het volgende:

[..]


Streaky Bacon is lekker krokant gebakken mager ontbijtspek.

http://www.henrivandebilt.nl/nl/streaky-bacon-52.html
Dat Henri dat zo noemt is wat anders, streaky bacon is gewoon buikspek
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 13 oktober 2016 @ 15:36:04 #83
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_165931858
Vanavond:
De Keuringsdienst duikt in brood. Niet in witte, maar in bruine boterhammen. Volkoren om precies te zijn. Donker en gezond. Maar wat is volkoren? En wat is bruin dan precies? Wat blijkt, het ene bruine brood is het andere niet. Broodnodig om eindelijk eens helder te krijgen wat er wel en niet in onze boterhammen zit.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 13 oktober 2016 @ 17:36:09 #84
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165934383
quote:
3s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 15:36 schreef golfer het volgende:
Vanavond:
De Keuringsdienst duikt in brood. Niet in witte, maar in bruine boterhammen. Volkoren om precies te zijn. Donker en gezond. Maar wat is volkoren? En wat is bruin dan precies? Wat blijkt, het ene bruine brood is het andere niet. Broodnodig om eindelijk eens helder te krijgen wat er wel en niet in onze boterhammen zit.
Hebben ze het daar al niet eens over gehad? Dat het chocoladebruine bruinbrood met moutcaramel gekleurd is, en niet veel vezels bevat?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165934467
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 17:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hebben ze het daar al niet eens over gehad? Dat het chocoladebruine bruinbrood met moutcaramel gekleurd is, en niet veel vezels bevat?
diverse consumentenprogramma's volgens mij al keer keer of tien, maar ze moeten zendtijd vullen en heel veel mensen weten het nog steeds niet
  donderdag 13 oktober 2016 @ 17:43:22 #86
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165934524
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 17:40 schreef computergirl het volgende:

[..]

diverse consumentenprogramma's volgens mij al keer keer of tien, maar ze moeten zendtijd vullen en heel veel mensen weten het nog steeds niet
Ja, zie collegas die op de gezonde toer zijn nog steeds hun becel op dit soort brood smeren
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator donderdag 13 oktober 2016 @ 18:20:05 #87
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_165935150
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja, zie collegas die op de gezonde toer zijn nog steeds hun becel op dit soort brood smeren
Ze hebben laatst in zo'n programma ook weer die larie lopen ophangen dat alles in vloeibare bakproducten bakken beter is dan in vaste vetten, dat verzadigd vet slecht is en die hele cholesterolkolder.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_165935471
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 17:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hebben ze het daar al niet eens over gehad? Dat het chocoladebruine bruinbrood met moutcaramel gekleurd is, en niet veel vezels bevat?
Volkoren brood (fijn/grof) is toch niet chocoladebruin?
  donderdag 13 oktober 2016 @ 18:39:54 #89
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165935504
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 18:20 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Ze hebben laatst in zo'n programma ook weer die larie lopen ophangen dat alles in vloeibare bakproducten bakken beter is dan in vaste vetten, dat verzadigd vet slecht is en die hele cholesterolkolder.
De invloed van unilever is groot
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165939632
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 17:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hebben ze het daar al niet eens over gehad? Dat het chocoladebruine bruinbrood met moutcaramel gekleurd is, en niet veel vezels bevat?
Leek me ook al een herhaling, bijna exact hetzelfde als bij het oorspronkelijke team.

Alleen wat dommer, die bakker aan het eind had volgens mij ook zoiets van wat moet ik hier mee.
pi_165939772
Hier vond ik ze wel een beetje moeilijk doen om het moeilijk doen.

Ok misschien is er wat te veel variatie in broodnaamgevingen, maar volkoren brood is heel duidelijk (wettelijk vastgelegd), wit brood ook duidelijk, en de rest van alle broden is ook 'wit' qua basis ingrediënt (bloem) plus wat kleur & smaak stoffen.
pi_165939884
En ook vervelend dat ze 'volkoren brood is gezonder dan wit brood' heel gemakkelijk omdraaien naar 'wit brood is ongezond' om hun punt te benadrukken.
pi_165939990
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 21:06 schreef Tim_Schuhmacher het volgende:
En ook vervelend dat ze 'volkoren brood is gezonder dan wit brood' heel gemakkelijk omdraaien naar 'wit brood is ongezond' om hun punt te benadrukken.
Die bakker probeerde het nog een paar keer uit te leggen maar zij kwam niet verder dan "wel verwarrend voor een gewoon persoon"
pi_165940608
Dus feitelijk is de Plus met de 'Korenlanders Rond volkoren' in overtreding?
Op de sticker staat namelijk heel volkorentarwebrood. De ingrediënten geven echter aan dat er 65% volkorentarwemeel in zit en verder o.a. tarwebloem.
  Moderator donderdag 13 oktober 2016 @ 22:07:11 #95
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_165942555
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 18:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De invloed van unilever is groot
Ja, verschrikkelijk is het. Volgens mij sponsorden ze ook die cholesterolprikken in de supermarkt.
Sterker nog, het voedingscentrum wordt gerund door ex-unilvermensen en gesponsord door o.a. Unilever :')
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  donderdag 13 oktober 2016 @ 22:09:59 #96
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165942659
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 21:06 schreef Tim_Schuhmacher het volgende:
En ook vervelend dat ze 'volkoren brood is gezonder dan wit brood' heel gemakkelijk omdraaien naar 'wit brood is ongezond' om hun punt te benadrukken.
Onder hun kloten cq muts wil ik ze schoppen voor zulke onzin
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 13 oktober 2016 @ 22:14:37 #97
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165942842
Thomas Allinson, de grote pleitbezorger van het zogenaamde gezonder zijn van volkoren was ook een groot tegenstander van vaccinatie tegen de pokken btw
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator donderdag 13 oktober 2016 @ 22:14:58 #98
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165942856
Uit hoeveel procent bloem zal echt volkorenmeel bestaan? Bloem maakt daar ook deel vanuit natuurlijk.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 13 oktober 2016 @ 22:16:04 #99
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_165942910
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 22:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Thomas Allinson, de grote pleitbezorger van het zogenaamde gezonder zijn van volkoren was ook een groot tegenstander van vaccinatie tegen de pokken btw
Complete idioot dus.
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  donderdag 13 oktober 2016 @ 22:18:33 #100
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165942987
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 22:14 schreef derLudolf het volgende:
Uit hoeveel procent bloem zal echt volkorenmeel bestaan? Bloem maakt daar ook deel vanuit natuurlijk.
Ligt volgens mij aan het graan wat je gebruikt. Afaik moet een volkorenbrood gewoon van gemalen graan zijn zonder extra bloem van andere malingen. Je maalt 100 kilo tarwe tot meel en bakt daar brood mee
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 13 oktober 2016 @ 22:19:59 #101
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165943039
quote:
10s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 22:16 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Complete idioot dus.
En vegetarier, tegenstander van alcohol, tabak, koffie en thee, tegen het gebruik van medicijnen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 13 oktober 2016 @ 22:20:56 #102
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165943064
En ja, volkoren brood bevat meer vezels wat goed is voor de stoelgang.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator donderdag 13 oktober 2016 @ 22:25:50 #103
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_165943210
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 22:20 schreef Pietverdriet het volgende:
En ja, volkoren brood bevat meer vezels wat goed is voor de stoelgang.
Ik merk wel dat mijn lichaam zo gewend is aan een ruime hoeveelheid vezels dagelijks (ik eet en bak zowat alles volkoren en zo weinig mogelijk bewerkt) dat als ik op vakantie eens een dag of 2 moet uit eten dat mijn darmen daar niet heel blij van worden :P (mijn vrouw ervaart hetzelfde trouwens)
Dus kook ik op vakantie tegenwoordig de meeste dagen zelf.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator donderdag 13 oktober 2016 @ 22:25:55 #104
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165943214
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 22:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ligt volgens mij aan het graan wat je gebruikt. Afaik moet een volkorenbrood gewoon van gemalen graan zijn zonder extra bloem van andere malingen. Je maalt 100 kilo tarwe tot meel en bakt daar brood mee
Klopt. Op een gegeven moment had Sophie een brood te pakken en vroeg ze 'dit is dus eigenlijk voor 90% een witbrood?'

Stel 100kg tarwe geeft 45kg bloem, dan is een volkorenbrood ook voor 45% witbrood ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 13 oktober 2016 @ 22:31:37 #105
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165943370
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 22:25 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Klopt. Op een gegeven moment had Sophie een brood te pakken en vroeg ze 'dit is dus eigenlijk voor 90% een witbrood?'

Stel 100kg tarwe geeft 45kg bloem, dan is een volkorenbrood ook voor 45% witbrood ;)
De vraag is natuurlijk belachelijk, een brood dat 0% witbrood is volgens deze redenatie heeft nul voedingswaarde, is alleen maar zemelen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 13 oktober 2016 @ 22:34:31 #106
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165943454
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 22:25 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Ik merk wel dat mijn lichaam zo gewend is aan een ruime hoeveelheid vezels dagelijks (ik eet en bak zowat alles volkoren en zo weinig mogelijk bewerkt) dat als ik op vakantie eens een dag of 2 moet uit eten dat mijn darmen daar niet heel blij van worden :P (mijn vrouw ervaart hetzelfde trouwens)
Dus kook ik op vakantie tegenwoordig de meeste dagen zelf.
Eet je verder geen groente, fruit etc? Voedingsvezels zitten natuurlijk niet alleen in brood. Verder ben ik het met je eens dat in de vakantielanden in zuid europa het brood niet bepaald geweldig is. Ik vind het schuimbrood in NL al kut met peren
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 00:14:24 #107
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_165945605
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 22:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Eet je verder geen groente, fruit etc? Voedingsvezels zitten natuurlijk niet alleen in brood. Verder ben ik het met je eens dat in de vakantielanden in zuid europa het brood niet bepaald geweldig is. Ik vind het schuimbrood in NL al kut met peren
Ik wou zeggen, wij aten als kind in Frankrijk altijd een paar pruimen per dag als tegenhanger van al dat stokbrood, dan rende je wel naar wc hoor :P
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_165946261
Ik heb met een schuin ook gekeken maar begreep ik nu goed dat Alisson een van de weinige echte volkorenbroden zijn?
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:05:26 #109
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_165946709
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 22:25 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Ik merk wel dat mijn lichaam zo gewend is aan een ruime hoeveelheid vezels dagelijks (ik eet en bak zowat alles volkoren en zo weinig mogelijk bewerkt) dat als ik op vakantie eens een dag of 2 moet uit eten dat mijn darmen daar niet heel blij van worden :P (mijn vrouw ervaart hetzelfde trouwens)
Dus kook ik op vakantie tegenwoordig de meeste dagen zelf.
Ik heb dit ook. Met zo'n beetje alles wat prefab is. Wij maken vrijwel alles zelf normaal gesproken. Ik denk echt dat er een verschil is in hoe dat verteert. Jammer dat er weinig onderzoek naar lijkt te zijn gedaan.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:38:14 #110
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165946930
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 03:13 schreef praadje het volgende:
Ik heb met een schuin ook gekeken maar begreep ik nu goed dat Alisson een van de weinige echte volkorenbroden zijn?
Alisson is een volkoren dat gemaakt is met weinig gist, veel water, volkoren tarwemeel en geen vet. Persoonlijk vind ik het niet echt een geweldig. Heb liever een brood met een hoog rogge aandeel en met desems
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165947123
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 08:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Alisson is een volkoren dat gemaakt is met weinig gist, veel water, volkoren tarwemeel en geen vet. Persoonlijk vind ik het niet echt een geweldig. Heb liever een brood met een hoog rogge aandeel en met desems
En welke zou jij dan aanraden? Het liefst zo donker mogelijk met veel pitten en zaden.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:06:10 #112
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_165947197
'Zo donker mogelijk' -> ook nep hè? Hele donkere broden zijn kunstmatig gekleurd. Een echt volkorenbrood is helemaal niet zo donker.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_165947207
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 09:06 schreef Isegrim het volgende:
'Zo donker mogelijk' -> ook nep hè? Hele donkere broden zijn kunstmatig gekleurd. Een echt volkorenbrood is helemaal niet zo donker.
Hmm ja dat is ook weer waar. Zal wel eens een rondje langs de bakker doen.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:10:58 #114
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165947249
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 08:59 schreef praadje het volgende:

[..]

En welke zou jij dan aanraden? Het liefst zo donker mogelijk met veel pitten en zaden.
Als je in Rotjeknor woont, ga bij LHO zijn en Isegrim haar bakkerij langs. Voor de rest weet ik natuurlijk niet wat jouw bakker er van bakt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:33:24 #115
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_165947485
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 22:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Eet je verder geen groente, fruit etc? Voedingsvezels zitten natuurlijk niet alleen in brood. Verder ben ik het met je eens dat in de vakantielanden in zuid europa het brood niet bepaald geweldig is. Ik vind het schuimbrood in NL al kut met peren
Ik heb het niet over alleen brood, maar ga maar eens uit eten, dan moet je echt zoeken naar een vezeltje. En dan maakt het niet veel uit waar in Europa je zit. Ja, of ik ga naar de verkeerde plaatsen ;)
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:35:18 #116
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_165947505
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 08:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Alisson is een volkoren dat gemaakt is met weinig gist, veel water, volkoren tarwemeel en geen vet. Persoonlijk vind ik het niet echt een geweldig. Heb liever een brood met een hoog rogge aandeel en met desems
Dan zit je in Duitsland wel goed, daar vind je amper brood zonder rogge :P
Ik vind dat wel lekker, maar ik heb toch liever een brood met 100% volkoren speltmeel. Die zijn hier wel te krijgen, als ik ze ergens bestel.
Hier in de omgeving wil "men" alleen sponsbrood en heb je sponsbakkers die fabrieksbrood met toegevoegd gehard vet verkopen. "blijft zo lekker lang vers" :')
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_165947601
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 09:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je in Rotjeknor woont, ga bij LHO zijn en Isegrim haar bakkerij langs. Voor de rest weet ik natuurlijk niet wat jouw bakker er van bakt.
Beetje ver vanuit Belgie anders was ik er allang geweest :9
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:49:25 #118
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_165947708
Roggebrood versturen we ook per post eventueel. :D Geen idee wat dat kost, naar België.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_165947838
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 09:06 schreef Isegrim het volgende:
'Zo donker mogelijk' -> ook nep hè? Hele donkere broden zijn kunstmatig gekleurd. Een echt volkorenbrood is helemaal niet zo donker.
Hoe zit het dan bij Waldkorn en vergelijkbare varianten? Helemaal geen volkoren?
pi_165947894
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 09:59 schreef showtimer het volgende:

[..]

Hoe zit het dan bij Waldkorn en vergelijkbare varianten? Helemaal geen volkoren?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Waldkorn
pi_165948057
quote:
Snap ik, maar waar bevindt zich dat dan in de klassieke scheiding volkoren-tarwe/bruin-wit?
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:13:11 #122
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_165948062
'Waldkorn' is gewoon een concept. Als je bakker bent, kun je concepten kopen. Je betaalt voor het mogen gebruiken van die naam en je krijgt dan gewoon premix aangeleverd. Alle zooi zit er al in. Er staat zelfs op zo'n zak hoeveel water en hoeveel zout erbij moet, hoe lang je het moet kneden en op welke wijze je het moet bakken.

Wij zijn een keer op de Bakkersvak geweest. Man, man, man, wat een droefenis...
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:13:53 #123
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_165948071
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 10:12 schreef showtimer het volgende:

[..]

Snap ik, maar waar bevindt zich dat dan in de klassieke scheiding volkoren-tarwe/bruin-wit?
Het eerste ingrediënt is tarwebloem. Nuff said...
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:17:03 #124
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_165948100
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 09:49 schreef Isegrim het volgende:
Roggebrood versturen we ook per post eventueel. :D Geen idee wat dat kost, naar België.
Een bakker!!

Ik heb een vraag als dat mag: waarom stinkt al het bruin brood tegenwoordig? En wit brood niet. Zo'n muffe lucht komt er dan uit, ook bij brood van de bakker hier. Die speciale broden van de AH roken een jaar of 5 geleden nog goed, maar nu ook niet meer.

Waar vind ik bruin brood dat niet muf ruikt?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:19:32 #125
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_165948123
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 10:17 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Een bakker!!

Ik heb een vraag als dat mag: waarom stinkt al het bruin brood tegenwoordig? En wit brood niet. Zo'n muffe lucht komt er dan uit, ook bij brood van de bakker hier. Die speciale broden van de AH roken een jaar of 5 geleden nog goed, maar nu ook niet meer.

Waar vind ik bruin brood dat niet muf ruikt?
Weet ik veel! :D Ik heb echt geen idee wat 'ze' tegenwoordig allemaal doen. Wij bakken gewoon brood. Meel, water, zout desem, that's it. Ons brood stinkt niet. :') Sterker nog, mensen melden regelmatig dat ze door de straat liepen en de geur volgden en bij onze winkel uitkwamen. _O-
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:24:26 #126
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_165948177
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 10:19 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Weet ik veel! :D Ik heb echt geen idee wat 'ze' tegenwoordig allemaal doen. Wij bakken gewoon brood. Meel, water, zout desem, that's it. Ons brood stinkt niet. :') Sterker nog, mensen melden regelmatig dat ze door de straat liepen en de geur volgden en bij onze winkel uitkwamen. _O-
Ok...kun je me wel vertellen hoe ik aan jouw brood kom dan..? Keertje proberen dan maar...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_165948207
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 10:13 schreef Isegrim het volgende:
'Waldkorn' is gewoon een concept. Als je bakker bent, kun je concepten kopen. Je betaalt voor het mogen gebruiken van die naam en je krijgt dan gewoon premix aangeleverd. Alle zooi zit er al in. Er staat zelfs op zo'n zak hoeveel water en hoeveel zout erbij moet, hoe lang je het moet kneden en op welke wijze je het moet bakken.

Wij zijn een keer op de Bakkersvak geweest. Man, man, man, wat een droefenis...
:) En gildekorn, ken je dat ook?
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:38:34 #128
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_165948375
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 10:26 schreef showtimer het volgende:

[..]

:) En gildekorn, ken je dat ook?
Naam wel eens gehoord, zal soortgelijk concept zijn. Klinkt natuurlijk reuze-ambachtelijk met dat 'gilde' erin.

Het wordt in elk geval bijgekleurd met gebrande mout.

Mag kennelijk alleen verkocht worden bij 'De Echte Bakker'. Dus zal het antwoord van 'De Echte Bakker' op Waldkorn zijn...?
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:39:16 #129
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_165948386
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 10:24 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Ok...kun je me wel vertellen hoe ik aan jouw brood kom dan..? Keertje proberen dan maar...
Ik wil hier geen reclametopic van maken, maar zie mijn post history. ;)
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:41:15 #130
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_165948423
Ingrediënten Gildekorn:

quote:
tarwemeel, water, gist, tarwegluten, sesamzaad, roggevlokken, lijnzaad, zonnebloempitten, gist, tarwebloem, havervlokken, roggebloem, maisgries (geëxtrudeerd), bakkerszout, tarwegries, roggemoutmeel, tarwemoutvlokken, plantaardige olie, gierst, gerstemoutmeel, dextrose, zuurdesempoeder, gistextract, enzymen, gerstemoutextract, enzym, tarwemoutmeel, gist (geïnactiveerd), Emulgator(E482), Meelverbeteraar(E300)
Ik zou elk brood met meer dan pakweg vijf of zes ingrediënten lekker laten liggen. :D
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:43:09 #131
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_165948460
Oh ja, 'zuurdesempoeder', a.k.a. 'dikke vette bullshit'. :')

Vier op een rij. 8-)
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_165948513
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 10:24 schreef Tyr80 het volgende:
Ok...kun je me wel vertellen hoe ik aan jouw brood kom dan..? Keertje proberen dan maar...
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 10:39 schreef Isegrim het volgende:
Ik wil hier geen reclametopic van maken, maar zie mijn post history. ;)
Duwtje naar een topicreeks over het bakken van echt brood is toch geen reclame plug? O-)
Topicreeks: [Volgtopic] Een bakkerij beginnen!
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:48:36 #133
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_165948542
Als iemand anders het doet, vind ik het best. :D
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:52:14 #134
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_165948595
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 10:48 schreef Isegrim het volgende:
Als iemand anders het doet, vind ik het best. :D
Dank, PM was ook prima hoor :) Ben benieuwd!
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  Moderator vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:56:17 #135
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_165948667
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 09:59 schreef showtimer het volgende:

[..]

Hoe zit het dan bij Waldkorn en vergelijkbare varianten? Helemaal geen volkoren?
Ingrediënten lezen.
(Tarwe)bloem is altijd wit
(Tarwe)meel is meestal deels volkoren
Volkorenmeel is volkoren

quote:
Ingrediënten zijn: tarwebloem, water, haver, soja, tarwegluten, roggebloem, gerstemeel, lijnzaad, volkoren tarwemeel, zonnebloemzaad, gist, zout, mout, sesamzaad, sojabloem, natriumstearoyl-2-lactylaat en broodverbeteraar (ascorbinezuur)
Dat betekent dat er een héél klein deel volkoren in zit, want het staat op volgorde. Als je weet dat water iets meer dan de helft van het bloemgewicht is (meestal 500 meel, 300 water) dan kun je wel nagaan dat er niet meer dan een paar korrels volkorenmeel in zit.

natriumstearoyl-2-lactylaat is o.a. een zuur uit stearinezuur, je weet wel, van die kaarsen gemaakt uit varkensvet ;) Ik heb het nog nooit in mijn brood gestopt.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:59:02 #136
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_165948728
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 10:56 schreef djkoelkast het volgende:
natriumstearoyl-2-lactylaat is o.a. een zuur uit stearinezuur, je weet wel, van die kaarsen gemaakt uit varkensvet ;) Ik heb het nog nooit in mijn brood gestopt.
Echt niet? :P
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_165948729
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 10:56 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Ingrediënten lezen.
(Tarwe)bloem is altijd wit
(Tarwe)meel is meestal deels volkoren
Volkorenmeel is volkoren

[..]

Dat betekent dat er een héél klein deel volkoren in zit, want het staat op volgorde. Als je weet dat water iets meer dan de helft van het bloemgewicht is (meestal 500 meel, 300 water) dan kun je wel nagaan dat er niet meer dan een paar korrels volkorenmeel in zit.

natriumstearoyl-2-lactylaat is o.a. een zuur uit stearinezuur, je weet wel, van die kaarsen gemaakt uit varkensvet ;) Ik heb het nog nooit in mijn brood gestopt.
Ik heb de aflevering niet gezien, maar in bruinbrood zit geen bloem maar alleen meel?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:00:38 #138
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_165948775
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 10:43 schreef Isegrim het volgende:
Oh ja, 'zuurdesempoeder', a.k.a. 'dikke vette bullshit'. :')

Vier op een rij. 8-)
En wtf is geïnactiveerde gist? Gist dat niet meer werkt? Waarom moet het er dan in?
En gistextract is een smaakversterker, in brood, really? Zijn we zo dom geworden?

Ik snap het niet meer, net zoals al die mensen die gewoon spullen in hun mandje stoppen in winkels zonder maar te kijken (of zich af te vragen) wat er in zit.
Vind maar eens mayonaise zonder aroma's en conserveermiddel. Kun je bijna niet vinden, dan moet je al bio gaan (zelf maken is nog veel lekkerder natuurlijk en helemaal niet zo moeilijk).
In Duitsland heb je zo een tube prima mayonaise zonder aroma's en conserveermiddel voor 80 cent. Rare wereld.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:02:16 #139
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_165948820
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 10:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik heb de aflevering niet gezien, maar in bruinbrood zit geen bloem maar alleen meel?
Ik heb de aflevering ook nog niet gezien, maar veel echt donker brood is witbrood, bruingekleurd, meestal met gebrande mout. Dat is algemeen bekend.
Volkorenbrood wat 100% volkoren is is ook helemaal niet zo luchtig als het brood wat de bakkers hier kopen, daar is het meel te zwaar voor. Dan is het altijd deels volkoren, deels bloem (en meestal een overgroot deel witte bloem).
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:09:01 #140
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_165950071
Verder heb je bloem en bloem. Industrieel gemalen (en gebleekte) bloem versus steengemalen (en ongebleekte) bloem. Totaal ander product. Steengemalen bloem zit de kiem nog bij -> meer voedingswaarde.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_165950380
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 09:49 schreef Isegrim het volgende:
Roggebrood versturen we ook per post eventueel. :D Geen idee wat dat kost, naar België.
Ahh wat lief, ik hou het in gedachten O+
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:10:44 #142
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_165951092
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 11:00 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

En wtf is geïnactiveerde gist? Gist dat niet meer werkt? Waarom moet het er dan in?
En gistextract is een smaakversterker, in brood, really? Zijn we zo dom geworden?

Ik snap het niet meer, net zoals al die mensen die gewoon spullen in hun mandje stoppen in winkels zonder maar te kijken (of zich af te vragen) wat er in zit.
Vind maar eens mayonaise zonder aroma's en conserveermiddel. Kun je bijna niet vinden, dan moet je al bio gaan (zelf maken is nog veel lekkerder natuurlijk en helemaal niet zo moeilijk).
In Duitsland heb je zo een tube prima mayonaise zonder aroma's en conserveermiddel voor 80 cent. Rare wereld.
Geïnactiveerde gist is gewoon gistextract van biologische oorsprong, ofwel ook smaakversterker :P Geen idee waarom ze het er dan beiden ingooien, misschien doet geïnactiveerde gist het beter op het etiket..
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_165951344
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 08:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Alisson is een volkoren dat gemaakt is met weinig gist, veel water, volkoren tarwemeel en geen vet. Persoonlijk vind ik het niet echt een geweldig. Heb liever een brood met een hoog rogge aandeel en met desems
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 09:06 schreef Isegrim het volgende:
'Zo donker mogelijk' -> ook nep hè? Hele donkere broden zijn kunstmatig gekleurd. Een echt volkorenbrood is helemaal niet zo donker.
Maar Allison is toch best donker brood?

Is dat gewoon één van de uitzonderingen dan?



Ik hoop het want dat is het enige volkorenbrood dat ik nog wel te hachelen vind als ik op
de supermarkt ben aangewezen :P

En AH heeft heel lekker brood, maar daar kom ik niet zo vaak en van te veel wit brood
raak ik verstopt :+
  Moderator vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:38:32 #144
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_165951560
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 13:10 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Geïnactiveerde gist is gewoon gistextract van biologische oorsprong, ofwel ook smaakversterker :P Geen idee waarom ze het er dan beiden ingooien, misschien doet geïnactiveerde gist het beter op het etiket..
Gistextract is niet hetzelfde als smaakversterker (die we kennen als E621), maar het is wel een smaakversterker (die ook van nature een deel glutamaat bevat, maar niet zo geconcentreerd als ve-tsin).
Dus dan is geïnactiveerde gist ook "een" smaakversterker, dat wist ik nog niet.

Ik vind het nog steeds eng dat men "proceshulpstoffen" niet hoeft te noemen op etiketten, er kan dus nog veel meer in dat brood zitten (of in je meel) als het maar een "proceshulpstof" is.

Daarom zo veel mogelijk kleinschalig inkopen doen (bij kleinschalige zelfstandigen), dan heb je het minste kans op zooi. Al zijn er zat mensen die bang zijn voor beestjes in hun eten dan. "liever landbouwgif dan een worm in mijn appel". Geef mij die worm maar :P
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:41:23 #145
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165951612
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 13:24 schreef FANN het volgende:

[..]


[..]

Maar Allison is toch best donker brood?

Is dat gewoon één van de uitzonderingen dan?

[ afbeelding ]

Ik hoop het want dat is het enige volkorenbrood dat ik nog wel te hachelen vind als ik op
de supermarkt ben aangewezen :P

En AH heeft heel lekker brood, maar daar kom ik niet zo vaak en van te veel wit brood
raak ik verstopt :+
Zie je het verschil tussen volkoren en bruin gekleurd?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:47:44 #146
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_165951712
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 13:38 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Gistextract is niet hetzelfde als smaakversterker (die we kennen als E621), maar het is wel een smaakversterker (die ook van nature een deel glutamaat bevat, maar niet zo geconcentreerd als ve-tsin).
Dus dan is geïnactiveerde gist ook "een" smaakversterker, dat wist ik nog niet.

Ik vind het nog steeds eng dat men "proceshulpstoffen" niet hoeft te noemen op etiketten, er kan dus nog veel meer in dat brood zitten (of in je meel) als het maar een "proceshulpstof" is.

Daarom zo veel mogelijk kleinschalig inkopen doen (bij kleinschalige zelfstandigen), dan heb je het minste kans op zooi. Al zijn er zat mensen die bang zijn voor beestjes in hun eten dan. "liever landbouwgif dan een worm in mijn appel". Geef mij die worm maar :P
Gistextract wordt gebruikt als smaakversterker en is dus onderdeel van de smaakversterkers, dat zeg ik, niet dat smaakversterker per definitie gistextract is ;) Maargoed, er zit ook gist in je brood, die ook geïnactiveerd is na het bakken, dus ik zou me nou niet zo'n zorgen maken over geïnactiveerde gist ;) Los van dat het inderdaad vrij weinig toevoegt in dit geval ja.
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:51:06 #147
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165951748
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 13:47 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Gistextract wordt gebruikt als smaakversterker en is dus onderdeel van de smaakversterkers, dat zeg ik, niet dat smaakversterker per definitie gistextract is ;) Maargoed, er zit ook gist in je brood, die ook geïnactiveerd is na het bakken, dus ik zou me nou niet zo'n zorgen maken over geïnactiveerde gist ;) Los van dat het inderdaad vrij weinig toevoegt in dit geval ja.
En als je je zorgen maakt over glutamaat kan je beter ook geen oude kaas of gerijpte salami op je brood doen, gedroogde ham of garneren met rijpe tomaat. Deze, en heel veel andere levensmiddelen staan stijf van de glutamaten die zijn ontstaan tijdens het rijpen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:56:22 #148
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_165951843
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 13:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En als je je zorgen maakt over glutamaat kan je beter ook geen oude kaas of gerijpte salami op je brood doen, gedroogde ham of garneren met rijpe tomaat. Deze, en heel veel andere levensmiddelen staan stijf van de glutamaten die zijn ontstaan tijdens het rijpen.
Exact. Een wereld zonder glutamaat, brrrr.
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:58:39 #149
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165951891
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 13:56 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Exact. Een wereld zonder glutamaat, brrrr.
Lijkt me trouwens technisch onmogelijk, ze ontstaan bij het afbreken van eiwitten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:01:01 #150
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165951931
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 13:38 schreef djkoelkast het volgende:

Ik vind het nog steeds eng dat men "proceshulpstoffen" niet hoeft te noemen op etiketten
In het geval van mandarijntjes uit blik zou dan op het etiket staan "zoutzuur en kaliloog". Dat klinkt eng en van beide zou ik niet aanraden een eetlepel 1 molair te nemen. Maar flikker je het bij elkaar houdt je kaliumchloride over, een soort keukenzout. (Die groene busjes van jozo bevat 80% KCl en 20% NaCl ofzo)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:45:11 #151
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165952703
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 14:01 schreef derLudolf het volgende:

[..]

In het geval van mandarijntjes uit blik zou dan op het etiket staan "zoutzuur en kaliloog". Dat klinkt eng en van beide zou ik niet aanraden een eetlepel 1 molair te nemen. Maar flikker je het bij elkaar houdt je kaliumchloride over, een soort keukenzout. (Die groene busjes van jozo bevat 80% KCl en 20% NaCl ofzo)
Mja, de zoutzuur en natronloog gaan niet het blik in. Als je processtoffen zou moeten declareren, dan alleen als ze het blik ingaan. Moet je anders het water waar ze in gewassen zijn ook declareren?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165952945
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 13:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zie je het verschil tussen volkoren en bruin gekleurd?
[ afbeelding ]
eh... die is niet goed? :o

en er staat nog wel bij ''Kenmerk: Ambachtelijk, Verantwoord'' :D

http://webshop.lunchtafel(...)-brood/hollands-grof
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 16:33:49 #153
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165954693
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 14:59 schreef FANN het volgende:

[..]

eh... die is niet goed? :o

en er staat nog wel bij ''Kenmerk: Ambachtelijk, Verantwoord'' :D

http://webshop.lunchtafel(...)-brood/hollands-grof
Chocoladebruin gekleurd. Ik zeg niet dat hij niet goed is, ik zeg dat er gecarameliseerde mout in zit als kleurstof.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165954702
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 16:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Chocoladebruin gekleurd. Ik zeg niet dat hij niet goed is, ik zeg dat er gecarameliseerde mout in zit als kleurstof.
i know... :Y
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 18:14:08 #155
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_165956120
Het woord 'ambachtelijk' zegt werkelijk helemaal niets. Ik kocht vandaag nog 'ambachtelijke' kipkerriesalade bij de Lidl. :')
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  Moderator vrijdag 14 oktober 2016 @ 19:40:54 #156
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_165957610
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 14:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mja, de zoutzuur en natronloog gaan niet het blik in. Als je processtoffen zou moeten declareren, dan alleen als ze het blik ingaan. Moet je anders het water waar ze in gewassen zijn ook declareren?
Nee, maar wel het vet of losmiddel waar de broodpan mee ingespoten wordt of de hulpstoffen in het meel die dus ook in het eindproduct terechtkomen.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:18:35 #157
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165958429
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 19:40 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Nee, maar wel het vet of losmiddel waar de broodpan mee ingespoten wordt of de hulpstoffen in het meel die dus ook in het eindproduct terechtkomen.
Eens, sowieso zou ik graag bij bakkers zien wat er in het brood zit.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:36:35 #158
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_165958889
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 20:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Eens, sowieso zou ik graag bij bakkers zien wat er in het brood zit.
De bakker om de hoek heeft het online staan. Dit is hun standaard "witbrood"

quote:
Ingrediënten: TARWEBLOEM, Water, gist, bakkerszout, plantaardig vet (palm), veldbonenmeel, dextrose, wei-eiwit (concentraat) (MELK), emulgator(E482, E481, E471), glucosestroop, gehard plataardige vet (palm), plantaardige olie (raapzaad), aroma (MELK), MELKEIWIT.
Je begrijpt dat ik daar nooit iets koop.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:39:22 #159
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_165958964
M.a.w.: hij gebruikt premixen.

Ik snap dat niet zo goed. Wat is daar nog leuk aan? Dan ben je geen bakker.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  Moderator vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:45:41 #160
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_165959155
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 20:39 schreef Isegrim het volgende:
M.a.w.: hij gebruikt premixen. Er is er 1 met een eigen desemtank die 2 broden zelf maakt, de rest is volgens mij ook rommel.

Ik snap dat niet zo goed. Wat is daar nog leuk aan? Dan ben je geen bakker.
Ze gebruiken ook vloeibare gist.
Bijna alle bakkers in de wijde omgeving gebruiken broodnamen die ik ook tegenkom bij broodgrondstoffengroothandels, dus ook van die premixen.

Maar men is ook helemaal idolaat van de "vers gebakken broodjes" van Lidl. Ik vind het daar stinken naar aroma's sinds ze het hier in de buurt hebben. Er hangt een lijst met ingrediënten (niet eens van alles trouwens) en ik heb nog nooit iemand die zien lezen (ik heb ze zelf wel gelezen, genoeg reden om er nooit 1 broodje te kopen).

Ik ken mensen die zijn helemaal gek op bovenstaande premixbakker. Ik hoef het niet. Maar hier in de buurt is bijna niks te krijgen. Dan moet ik bestellen, bijvoorbeeld via Willem & Drees.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:54:37 #161
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_165959400
Ik kan me niet zo goed voorstellen dat je daar nou heel gelukkig van wordt. Het zal financieel wel aantrekkelijker zijn. Wij hebben een vrij bescheiden inkomen vanuit ons bakkerijtje. Maar we kunnen wel volledig ons eigen ding doen. Het scheelt misschien dat wij geen expansiedrang hebben en liever geen personeel willen.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_165959584
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 20:54 schreef Isegrim het volgende:
Ik kan me niet zo goed voorstellen dat je daar nou heel gelukkig van wordt. Het zal financieel wel aantrekkelijker zijn. Wij hebben een vrij bescheiden inkomen vanuit ons bakkerijtje. Maar we kunnen wel volledig ons eigen ding doen. Het scheelt misschien dat wij geen expansiedrang hebben en liever geen personeel willen.
Als je wel heel hard werkt en het juiste personeel aanneemt hou je tijd over om je ding te doen. O wacht.....

Prima instelling maar R is te ver om brood te halen. Bak het zelf wel in de machine (met soort van premix, dat dan weer wel).
pi_165961383
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 18:14 schreef Isegrim het volgende:
Het woord 'ambachtelijk' zegt werkelijk helemaal niets. Ik kocht vandaag nog 'ambachtelijke' kipkerriesalade bij de Lidl. :')
:D

huisgemaakte appeltaart van de supermarkt _O_
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 12:26:43 #164
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_165968917
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 20:45 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Ze gebruiken ook vloeibare gist.
Bijna alle bakkers in de wijde omgeving gebruiken broodnamen die ik ook tegenkom bij broodgrondstoffengroothandels, dus ook van die premixen.

Maar men is ook helemaal idolaat van de "vers gebakken broodjes" van Lidl. Ik vind het daar stinken naar aroma's sinds ze het hier in de buurt hebben. Er hangt een lijst met ingrediënten (niet eens van alles trouwens) en ik heb nog nooit iemand die zien lezen (ik heb ze zelf wel gelezen, genoeg reden om er nooit 1 broodje te kopen).

Ik ken mensen die zijn helemaal gek op bovenstaande premixbakker. Ik hoef het niet. Maar hier in de buurt is bijna niks te krijgen. Dan moet ik bestellen, bijvoorbeeld via Willem & Drees.
Vloeibare gist? :D Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_165969007
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 20:45 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Ze gebruiken ook vloeibare gist.
Bijna alle bakkers in de wijde omgeving gebruiken broodnamen die ik ook tegenkom bij broodgrondstoffengroothandels, dus ook van die premixen.

Maar men is ook helemaal idolaat van de "vers gebakken broodjes" van Lidl. Ik vind het daar stinken naar aroma's sinds ze het hier in de buurt hebben. Er hangt een lijst met ingrediënten (niet eens van alles trouwens) en ik heb nog nooit iemand die zien lezen (ik heb ze zelf wel gelezen, genoeg reden om er nooit 1 broodje te kopen).

Ik ken mensen die zijn helemaal gek op bovenstaande premixbakker. Ik hoef het niet. Maar hier in de buurt is bijna niks te krijgen. Dan moet ik bestellen, bijvoorbeeld via Willem & Drees.
Heel veel brood van de supermarkt ruikt harstikke muf en smaakt nergens naar :r

croissantjes van de Jumbo zijn wél weer lekker, maar misschien zit daar ook wel zooi in :+
  Moderator zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:58:30 #166
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_165971427
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 12:31 schreef FANN het volgende:

[..]

Heel veel brood van de supermarkt ruikt harstikke muf en smaakt nergens naar :r

croissantjes van de Jumbo zijn wél weer lekker, maar misschien zit daar ook wel zooi in :+
Grote kans op boteraroma en andere aroma's

quote:
10s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 12:26 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Vloeibare gist? :D Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Ik weet ook niet hoe, maar ik heb ze eens gebeld voor gist voor oliebollen (ik vind er met verse gist toch een iets betere geur aan zitten dan met instantgist, weet ook niet hoe dat zit, wellicht toch met de hoeveelheid te maken of met het indrogen), toen meldden ze dat de gist daar in een tank zit en vloeibaar is en dat ze het niet los (kunnen) verkopen.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_165971736
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:58 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Grote kans op boteraroma en andere aroma's


Bestaat er ook al boteraroma?

ze worden verkocht als roombotercroissantjes :D
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:20:41 #168
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_165971741
Ons desem zit ook vloeibaar in emmers en dat verkopen we ook los. Ik zie geen probleem eigenlijk.

Maar kennelijk gebruiken ze een poolish ofzo. Dat is dan wel weer okee.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  Moderator zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:20:44 #169
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_165971744
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 15:19 schreef FANN het volgende:

[..]

Bestaat er ook al boteraroma?

e wordn vrkocht als roombotercroissantjes :D
Voor alles zijn aroma's. Meestal gebruiken ze melkvet + boteraroma want dat smaakt veel meer naar boter dan boter (en zal wel goedkoper zijn).
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:21:14 #170
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_165971753
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 15:20 schreef Isegrim het volgende:
Ons desem zit ook vloeibaar in emmers en dat verkopen we ook los. Ik zie geen probleem eigenlijk.

Maar kennelijk gebruiken ze een poolish ofzo. Dat is dan wel weer okee.
Nee, het is echt vloeibare gist die ze aangeleverd krijgen per truckload. Ze maken daar niks zelf eigenlijk.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:21:43 #171
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_165971760
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 15:19 schreef FANN het volgende:

[..]

Bestaat er ook al boteraroma?

ze worden verkocht als roombotercroissantjes :D
Er staan ingrediënten op. :Y

Ja, er bestaat boteraroma. Geloof dat het wordt gemaakt van een restproduct van de olieverwerkende industrie. :9
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_165971798
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 15:21 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Er staan ingrediënten op. :Y

Ja, er bestaat boteraroma. Geloof dat het wordt gemaakt van een restproduct van de olieverwerkende industrie. :9
Nee staan geen ingrediënten op, ze liggen in zo'n bak, 4 voor 1 euro :+
  Moderator zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:25:43 #173
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_165971810
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 15:21 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Er staan ingrediënten op. :Y

Ja, er bestaat boteraroma. Geloof dat het wordt gemaakt van een restproduct van de olieverwerkende industrie. :9
Ik vind alles waar aroma in zit vaak veel en veel te sterk naar dat aroma smaken (of ruiken!)

Zoals van die koffiebroodjes bij de lidl, zeer sterk vanillevla-aroma (maar lijkt niet op vanille)
Van die wafels die mensen op braderieën bakken, dat is een soort wafelaroma, echt niet te doen, blijft een week in mijn neus zitten
Oliebollenaroma in de olie die ze gebruiken om oliebollen in te bakken (ik bak in arachideolie zonder aroma's en je ruikt dat echt niet hoor, bak ze altijd gewoon binnen)
Poffertjesaroma (poffertjes maak ik van spelt en boekweit en met gist, niks geen aroma en bakpoeder, die stinken ook niet zo zoals bij de poffertjeskraam).

Als er aroma op een product staat laat ik het sowieso liggen. Dan maak ik het zelf wel.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:32:23 #174
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_165971887
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 15:24 schreef FANN het volgende:

[..]

Nee staan geen ingrediënten op, ze liggen in zo'n bak, 4 voor 1 euro :+
Die met ham en kaas zijn meestal voorverpakt. Zit ongeveer hetzelfde in. :Y
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_165971944
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 15:32 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Die met ham en kaas zijn meestal voorverpakt. Zit ongeveer hetzelfde in. :Y
ah......... die gore ham die daar tussen zit, ik snap niet dat mensen dat kunnen eten _O-

Ik heb wel eens bij Dirk v.d. Broek, daar verkopen ze ze ook, per ongeluk een ham kaas
tussen mijn kaascroissantjes gevonden, die moet je ook zelf uit een bak plukken, dus er zal
er wel eentje in de verkeerde bak terecht zijn gekomen, maar toen heb ik dat ding even
ontleed,

gadverdamme :')
  Moderator zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:54:58 #176
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_165972156
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 15:36 schreef FANN het volgende:

[..]

ah......... die gore ham die daar tussen zit, ik snap niet dat mensen dat kunnen eten _O-

Ik heb wel eens bij Dirk v.d. Broek, daar verkopen ze ze ook, per ongeluk een ham kaas
tussen mijn kaascroissantjes gevonden, die moet je ook zelf uit een bak plukken, dus er zal
er wel eentje in de verkeerde bak terecht zijn gekomen, maar toen heb ik dat ding even
ontleed,

gadverdamme :')
Getumblede plakham! Tja, goedkoop hè.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:58:54 #177
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_165972209
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 15:21 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Nee, het is echt vloeibare gist die ze aangeleverd krijgen per truckload. Ze maken daar niks zelf eigenlijk.
Mmh, dan zal het wel gewoon gist + water + voedingsstoffen zijn :P Gewoon een gistpapje dus. Is ook al actief, dus je kan er meteen mee aan de gang.
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  Moderator zaterdag 15 oktober 2016 @ 16:04:07 #178
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_165972288
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 15:58 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Mmh, dan zal het wel gewoon gist + water + voedingsstoffen zijn :P Gewoon een gistpapje dus. Is ook al actief, dus je kan er meteen mee aan de gang.
Zoiets verwacht ik eerder. Ze maken ook gigantisch veel brood, hebben meerdere filialen (en ik snap het niet want het is echt niet lekker).
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_165974416
Wat doen ze eigenlijk met de zemelen en de kiem die dus als restproduct overblijven door het vele 'witbrood'? Is dat met meer winst ergens anders te gebruiken :?

Of is het omdat mensen witbrood gewoon lekkerder vinden, als dunne boterham is volkoren wel prima maar bij strokbrood of grote bol is echt 90% volkoren niet lekker. Of denk aan volkoren pasta bijvoorbeeld :r

In andere Europese landen eten ze ook voornamelijk witbrood, dat bruin en volkoren lijkt ook wel iets typisch Nederlands. Stokbrood en zoet bladerdeeg in Frankrijk, de Engelsen met hun eeuwige toast. En die viesdikke Amerikanen: pancakes en wafels :') Of melk met een emmer suiker erdoor.

Las ook dat vroeger witbrood juist voor de rijken was: lekkerder en ook duurder door meer arbeid van het zeven.

[ Bericht 4% gewijzigd door Joezi op 15-10-2016 18:33:11 ]
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 18:35:13 #180
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165974527
Er is ook niets mis met goed witbrood vind ik, lekkere duitse broodjes, baguettes, chiabata, bretzeln etc.
Mensen die volkoren pasta eten hou ik voor niet goed snik.
Kan ook heerlijk genieten van het zware duitse zuurdesembrood, op basis van roggemeel.
Enige bezwaar tegen witbrood is dat het minder voedingsvezels bevat.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165974547
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 18:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Enige bezwaar tegen witbrood is dat het minder voedingsvezels bevat.
:Y en dat je dus niet kan kakken als je daar te vaak te veel van eet :+
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 18:37:56 #182
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_165974556
Wij verkopen ook vrij weinig witbrood, zeker doordeweeks ( :') ). Behalve als er zaadjes of pitjes in zitten, dan willen ze het wel! :D

Vroeger: hoe witter, hoe beter gezeefd. Vandaar dat ze ooit zijn begonnen om bloem te bleken. En dat doen ze nog steeds. Zinloos gedoe.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  Moderator zaterdag 15 oktober 2016 @ 20:59:12 #183
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165977369
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 18:35 schreef Pietverdriet het volgende:

Mensen die volkoren pasta eten hou ik voor niet goed snik.
Kan ook heerlijk genieten van het
Echt welke malloot dat heeft verzonnen 8)7
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165977930
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 20:59 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Echt welke malloot dat heeft verzonnen 8)7
Een slimmerik die begrijpt dat je zoiets aan gezondheidsfreaks kunt slijten. :N
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 21:45:26 #185
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165978531
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 18:37 schreef FANN het volgende:

[..]

:Y en dat je dus niet kan kakken als je daar te vaak te veel van eet :+
Dus zuid europa kan niet kakken?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator zaterdag 15 oktober 2016 @ 21:46:14 #186
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165978551
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 21:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dus zuid europa kan niet kakken?
Daar hebben ze olijfolie voor :7
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165979978
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 18:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Er is ook niets mis met goed witbrood vind ik, lekkere duitse broodjes, baguettes, chiabata, bretzeln etc.
Mensen die volkoren pasta eten hou ik voor niet goed snik.
Kan ook heerlijk genieten van het zware duitse zuurdesembrood, op basis van roggemeel.
Enige bezwaar tegen witbrood is dat het minder voedingsvezels bevat.
Wat is er mis met volkoren pasta?
  Moderator / Redactie Sport / Devops zaterdag 15 oktober 2016 @ 23:41:42 #188
176766 crew  zoem
zoemt
pi_165980923
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 18:14 schreef Isegrim het volgende:
Het woord 'ambachtelijk' zegt werkelijk helemaal niets. Ik kocht vandaag nog 'ambachtelijke' kipkerriesalade bij de Lidl. :')
Ik kan me daar zo gruwelijk aan storen. Een industrieel product als ambachtelijk verkopen, het is gewoon contradictio in terminis. Net zoals dat overal tegenwoordig 'vers' op staat. Marketeers doen er alles aan om het zo mooi mogelijk te presenteren en de gemiddelde consument trapt er nog in ook.

Nu ben ik ook wel benieuwd naar wat er mis is met volkoren pasta? :P
pi_165983570
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 23:41 schreef zoem het volgende:

Nu ben ik ook wel benieuwd naar wat er mis is met volkoren pasta? :P
Het smaakt gewoon nergens naar.
pi_165983701
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 03:44 schreef female81 het volgende:

[..]

Het smaakt gewoon nergens naar.
het smaakt juist wel ergens naar, itt de neutrale smaak van gewone pasta. ik denk dat dat voor sommigen een probleem is
  zondag 16 oktober 2016 @ 08:44:31 #191
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165984153
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 22:52 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Wat is er mis met volkoren pasta?
Hetzelfde wat er mis is met volkoren croissants, volkoren stokbrood etc
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator zondag 16 oktober 2016 @ 10:08:21 #192
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_165984696
Ik vind volkorenpasta erg lekker :9
Als ik het zelf maak is het van normaal griesmeel met ook een beetje volkoren speltgriesmeel, het geeft meer textuur aan het product.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_165984972
Gelukkig, de zaanse snijder volkoren kan ermee door (afgezien van de dextrose).

Ingrediënten: volkoren TARWEMEEL, water, bakkersgist, TARWEGLUTEN, moutmeel (GERST, TARWE), gejodeerd zout, dextrose.


Heb gisteren de aflevering gekeken. Voor mij grotendeels bekend, maar blijkbaar toch nieuw voor veel mensen als ik Twitter bekijk. Goed dat ze het even ontleden. Wel jammer dat ze witbrood en bruinbrood zo verdoemen. Terecht dat ze meergranen aanpakken, maar ze deden net alsof dat volkoren zou zijn. Raar uitgangspunt. Geen wonder dat je dan verontwaardigd bent over de uitkomst.
Somebody that I used to know
pi_165985010
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 21:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dus zuid europa kan niet kakken?
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 21:46 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Daar hebben ze olijfolie voor :7
Of het een persoonlijk probeempje of wat Ludolf zegt :P

en volkoren pasta is inderdaad niet te hachelen :N
  zondag 16 oktober 2016 @ 10:55:09 #195
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_165985026
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 10:45 schreef Postbus100 het volgende:
Gelukkig, de zaanse snijder volkoren kan ermee door (afgezien van de dextrose).

Ingrediënten: volkoren TARWEMEEL, water, bakkersgist, TARWEGLUTEN, moutmeel (GERST, TARWE), gejodeerd zout, dextrose.


Heb gisteren de aflevering gekeken. Voor mij grotendeels bekend, maar blijkbaar toch nieuw voor veel mensen als ik Twitter bekijk. Goed dat ze het even ontleden. Wel jammer dat ze witbrood en bruinbrood zo verdoemen. Terecht dat ze meergranen aanpakken, maar ze deden net alsof dat volkoren zou zijn. Raar uitgangspunt. Geen wonder dat je dan verontwaardigd bent over de uitkomst.
Ik denk dat consumenten heel vaak denken dat dat volkoren is. En dat die suggestie ook wel gewekt wordt.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_165985502
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 08:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hetzelfde wat er mis is met volkoren croissants, volkoren stokbrood etc
Nou, vertel knul. Wat is daar mis mee?
pi_165986226
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 11:32 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Nou, vertel knul. Wat is daar mis mee?
niet lekker...

maar lekker is ook maar een kwestie van smaak.

Wat Piet lekker vindt hoef jij niet lekker te vinden B-)
pi_165986381
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 12:17 schreef FANN het volgende:

[..]

niet lekker...

maar lekker is ook maar een kwestie van smaak.

Wat Piet lekker vindt hoef jij niet lekker te vinden B-)
Dat staat buiten kijf!
pi_165987034
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 12:25 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Dat staat buiten kijf!
daarom.......... :+
  zondag 16 oktober 2016 @ 13:40:25 #200
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165988011
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 10:55 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik denk dat consumenten heel vaak denken dat dat volkoren is. En dat die suggestie ook wel gewekt wordt.
Als het uit volkoren tarwemeel wordt gemaakt...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator zondag 16 oktober 2016 @ 14:40:46 #201
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_165989369
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 13:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als het uit volkoren tarwemeel wordt gemaakt...
Men denkt dat meergranen hetzelfde als volkoren is, maar dat is natuurlijk niet zo. Kan net zo goed allemaal bloem zijn, maar dan van meerdere granen. En dat is ook meestal zo ;)
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  donderdag 20 oktober 2016 @ 12:19:52 #202
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_166078849
Vanavond:

Wie kent de smaak niet van de groene zakken chips. Bolognese. Maar je hebt natuurlijk ook pasta Bolognese. Wat hebben de beroemde pastasaus en de chips eigenlijk met elkaar te maken? Bolognesesaussmaak staat er bij de ingrediënten van chips. De Keuringsdienst zoekt naar de herkomst van de chipssmaak en komt terecht in Italie waar een heuse Academie zich buigt over wat zich wel en niet Bolognese zou mogen noemen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_166079564
Onze bolognese heet toch geen bolognese in Italie

Heb ik van Top Gear geleerd :@
  donderdag 20 oktober 2016 @ 13:03:04 #204
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_166079681
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 12:56 schreef Chewie het volgende:
Onze bolognese heet toch geen bolognese in Italie

Heb ik van Top Gear geleerd :@
noemen het ragout, en in Bologna eet men het zonder tomaten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator donderdag 20 oktober 2016 @ 13:32:44 #205
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_166080265
Laten we voorop stellen dat bolognesechips nergens naar smaakt, maar het de ene (Croky en de huismerken, die ook door Croky gemaakt worden) smaakt totaal anders dan de andere (bv die van de Lidl).
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_166080439
Ja maar dat is net zoals hamka's niks met ham en kaas te maken hebben en bacon chips ook geen bacon bevat.

Dit lijkt me wederom een weinig interessante aflevering, en die gespeelde onnozelheid van die Marijn is ook steeds vervelender.
  donderdag 20 oktober 2016 @ 13:44:13 #207
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_166080493
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 13:41 schreef Chewie het volgende:
Ja maar dat is net zoals hamka's niks met ham en kaas te maken hebben en bacon chips ook geen bacon bevat.

Dit lijkt me wederom een weinig interessante aflevering, en die gespeelde onnozelheid van die Marijn is ook steeds vervelender.
Met haar kleine meisjes stemmetje en hoofdbewegingen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_166080521
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 13:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Met haar kleine meisjes stemmetje en hoofdbewegingen
"maar dat is toch heel verwarrend voor de gewone consument"

Nee doos niet voor de consument die in staat is om te lezen.
  Moderator donderdag 20 oktober 2016 @ 14:23:28 #209
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_166081321
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 13:45 schreef Chewie het volgende:

[..]

"maar dat is toch heel verwarrend voor de gewone consument"

Nee doos niet voor de consument die in staat is om te lezen.
Feit blijft dat de meeste mensen nooit lezen wat er in hun eten zit.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_166081401
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 14:23 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Feit blijft dat de meeste mensen nooit lezen wat er in hun eten zit.
Dat zal maar het staat er wel gewoon en dan is het nogal bespottelijk dat ze gewoon door blijft gaan met haar onnozele opmerkingen, zeker als het haar ook nog eens zeer duidelijk uitgelegd word (ik als gewone consument snapte het ook).
  Moderator donderdag 20 oktober 2016 @ 14:36:10 #211
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_166081579
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 14:27 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat zal maar het staat er wel gewoon en dan is het nogal bespottelijk dat ze gewoon door blijft gaan met haar onnozele opmerkingen, zeker als het haar ook nog eens zeer duidelijk uitgelegd word (ik als gewone consument snapte het ook).
Ja het was ook duidelijk

bloem = witte, gezeefde, (gebleekte) bloem
meel (dus ook tarwemeel) = mengsel van volkorenmeel en bloem
volkoren = volkorenmeel

dat kwam er duidelijk uit naar voren, alleen zij vond het maar heel erg moeilijk.
Ik verlang terug naar Wouter "als ik veel eieren heb gebruik ik veel eieren, als ik er weinig heb gebruik ik weinig" Klootwijk.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_166083178
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 14:36 schreef djkoelkast het volgende:

Ik verlang terug naar Wouter "als ik veel eieren heb gebruik ik veel eieren, als ik er weinig heb gebruik ik weinig" Klootwijk.
Ja die mag wel weer terug, alhoewel ik zijn eigen programma's ook graag keek.

Komt de wilde keuken nog terug?
  donderdag 20 oktober 2016 @ 16:59:14 #213
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_166084638
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 13:45 schreef Chewie het volgende:

[..]

"maar dat is toch heel verwarrend voor de gewone consument"

Nee doos niet voor de consument die in staat is om te lezen.
De tijd dat ze echt wat wisten te onthullen is wel voorbij
Spijkers op laag water is een betere titel tegenwoordig
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 20 oktober 2016 @ 16:59:50 #214
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_166084649
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 14:23 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Feit blijft dat de meeste mensen nooit lezen wat er in hun eten zit.
Dat is hun eigen schuld
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator donderdag 20 oktober 2016 @ 17:02:34 #215
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_166084707
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 16:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is hun eigen schuld
Dat is helemaal waar. En men weet ook niks. Oh, hier zit een E-nummer in.
Oh wacht, in deze niet (en dan zijn al die stoffen gewoon uitgespeld) dus dit is beter.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  donderdag 20 oktober 2016 @ 17:03:51 #216
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_166084727
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:02 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Dat is helemaal waar. En men weet ook niks. Oh, hier zit een E-nummer in.
Oh wacht, in deze niet (en dan zijn al die stoffen gewoon uitgespeld) dus dit is beter.
Ken mensen met universitaire opleidingen die zo denken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 20 oktober 2016 @ 17:14:55 #217
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_166084962
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:02 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Dat is helemaal waar. En men weet ook niks. Oh, hier zit een E-nummer in.
Oh wacht, in deze niet (en dan zijn al die stoffen gewoon uitgespeld) dus dit is beter.
Eigenlijk een totaal omgekeerde wereld dus. Mensen zouden gerust moeten zijn als er een E-nummer in zit, aangezien het goedgekeurd is en blabla, maar mensen zijn juist bang van E-nummers. En inderdaad, als het wél uitgespeld staat vindt men het opeens niet eng. Rare wereld :N

Zelfde mensen die bang zijn voor het feit dat over diwaterstofoxide in zit enzo ;)
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_166085061
.

[ Bericht 99% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 20-10-2016 17:18:57 ]
  donderdag 20 oktober 2016 @ 17:39:52 #219
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_166085528
quote:
Daar ben ik het helemaal mee eens. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator donderdag 20 oktober 2016 @ 18:50:59 #220
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_166087125
quote:
10s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:14 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Eigenlijk een totaal omgekeerde wereld dus. Mensen zouden gerust moeten zijn als er een E-nummer in zit, aangezien het goedgekeurd is en blabla, maar mensen zijn juist bang van E-nummers. En inderdaad, als het wél uitgespeld staat vindt men het opeens niet eng. Rare wereld :N

Zelfde mensen die bang zijn voor het feit dat over diwaterstofoxide in zit enzo ;)
Er zijn echter E-nummers die in de jaren '60 gewoon goed zijn gekeurd, maar die nu nooit meer toegelaten zouden worden. Zoiets moet gewoon jaarlijks getoetst worden, dan is er niks aan de hand.
Veel toevoegingen zijn trouwens totaal onnodig als we niet alles maar superlang willen bewaren.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  donderdag 20 oktober 2016 @ 19:01:09 #221
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_166087451
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 18:50 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Er zijn echter E-nummers die in de jaren '60 gewoon goed zijn gekeurd, maar die nu nooit meer toegelaten zouden worden. Zoiets moet gewoon jaarlijks getoetst worden, dan is er niks aan de hand.
Veel toevoegingen zijn trouwens totaal onnodig als we niet alles maar superlang willen bewaren.
Zoals? En liever conserveermiddel dan bv botuline toxine
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_166088205
quote:
3s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 12:19 schreef golfer het volgende:
Vanavond:

Wie kent de smaak niet van de groene zakken chips. Bolognese. Maar je hebt natuurlijk ook pasta Bolognese. Wat hebben de beroemde pastasaus en de chips eigenlijk met elkaar te maken? Bolognesesaussmaak staat er bij de ingrediënten van chips. De Keuringsdienst zoekt naar de herkomst van de chipssmaak en komt terecht in Italie waar een heuse Academie zich buigt over wat zich wel en niet Bolognese zou mogen noemen.
Doet mij denken dat ik daar geweest ben maar het idd niet op de kaart zag staan of op heb :?.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_166088328
Ragu :9~
Tomatensaus met gehakt :')
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  Moderator donderdag 20 oktober 2016 @ 19:38:02 #224
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_166088573
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 19:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zoals? En liever conserveermiddel dan bv botuline toxine
Een aantal kleurstoffen en zoetstoffen zouden er anno nu niet meer door komen.
Er zijn veel producten waar conserveermiddel in zit omdat we graag veel voor weinig willen. Sambal bijvoorbeeld. Is helemaal niet nodig, gewoon in kleine potjes en in de koelkast bewaren.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  donderdag 20 oktober 2016 @ 19:55:10 #225
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_166089111
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 19:38 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Een aantal kleurstoffen en zoetstoffen zouden er anno nu niet meer door komen.
Zoals?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 20 oktober 2016 @ 20:41:24 #226
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_166090358
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 19:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Doet mij denken dat ik daar geweest ben maar het idd niet op de kaart zag staan of op heb :?.
Als je in Italië Bolognese op een kaart ziet staan zit je in een toeristenval.

Dit is Pasta al Ragu ... Meest bekend vanuit de streek van Bologna. Vandaar in het buitenland: Bolognese ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Eindredactie Games donderdag 20 oktober 2016 @ 20:54:27 #227
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_166090750
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 20:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Als je in Italië Bolognese op een kaart ziet staan zit je in een toeristenval.

Dit is Pasta al Ragu ... Meest bekend vanuit de streek van Bologna. Vandaar in het buitenland: Bolognese ...
ja, maar chinees eten heet in china ook eten.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  donderdag 20 oktober 2016 @ 23:35:23 #228
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_166096691
Zin om a.s. zondag maar weer eens een echte ragu Bolognese te maken. :9

http://keuringsdienstvanw(...)-ragu-alla-bolognese

[ Bericht 40% gewijzigd door golfer op 21-10-2016 00:58:49 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_166098413
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 23:35 schreef golfer het volgende:
Zin om a.s. zondag maar weer eens een echte ragu Bolognese te maken. :9
indeed, zonde dat onze eet cultuur zo verpest is met al die rotzooi in de supermarkt.
pi_166100477
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 23:35 schreef golfer het volgende:
Zin om a.s. zondag maar weer eens een echte ragu Bolognese te maken. :9

http://keuringsdienstvanw(...)-ragu-alla-bolognese
Alleen raar dat er in het recept witte wijn staat, terwijl die man er duidelijk rode bij deed.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:37:51 #231
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_166100553
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 08:28 schreef rene90 het volgende:

[..]

Alleen raar dat er in het recept witte wijn staat, terwijl die man er duidelijk rode bij deed.
1 kopje vloeistof (halfje witte wijn en halfje melk) lijkt mij ook veel te weinig voor drie uur sudderen. Dat kookt droog in een uurtje en daarna brand het aan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_166101266
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 08:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

1 kopje vloeistof (halfje witte wijn en halfje melk) lijkt mij ook veel te weinig voor drie uur sudderen. Dat kookt droog in een uurtje en daarna brand het aan.
Vandaar "een beetje" bouillon. :+
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:20:35 #233
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_166104905
Volgens Giorgio Locatelli ( in Italy unpacked) horen er geen eigenlijk tomaten in de ragu. Maar toen hij het maakte ging er wel tomaat doorheen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:31:40 #234
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_166105064
In alle Italiaanse recepten die ik tot nu toe tegen kwam werd er wel tomaat of tomatenpuree gebruikt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:48:47 #235
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166105337
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 09:44 schreef Felagund het volgende:

[..]

Vandaar "een beetje" bouillon. :+
Dat lijkt mij ook, dat is een vrij ruim begrip :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 17:53:45 #236
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_166109148
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 08:28 schreef rene90 het volgende:

[..]

Alleen raar dat er in het recept witte wijn staat, terwijl die man er duidelijk rode bij deed.
Toch is het het "officiele" recept zoals hier:

http://www.accademiaitalianacucina.it./it/content/rag%C3%B9-alla-bolognese

Typisch gerecht dat iedereen lekker ander maakt.
Siesta & Fiesta!
pi_166172488
Ik vond het wel een leuke aflevering. Vooral het gedeelte in Italië. Die quasi-verbaasde Italianen. :D
gr gr
pi_166173473
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 13:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zie je het verschil tussen volkoren en bruin gekleurd?
[ afbeelding ]
AH heeft nu ook glutenvrij brood en het ziet eruit als echt brood met sneden die niet in dorre kruimels uit elkaar vallen. Het is er in wit, met zaden en met vruchten. De witte is hagelwit en zoetig, hoofdzakelijk zetmeel. Heeft geen beet en vult totaal niet. De andere twee hebben een zweem van bruin brood, dat is te danken aan de zaden en de caramel. De middelste is wel eetbaar, maar is vooral beleg met zetmeel. Het vruchtenbrood heb ik niet geprobeerd, want dat gedroogde fruit erdoor geeft een extra overdosis aan suikers.
pi_166173702
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 15:19 schreef FANN het volgende:

[..]

Bestaat er ook al boteraroma?

ze worden verkocht als roombotercroissantjes :D
Als de keuken naar boter ruikt, dan heb je boteraroma. Als je het de volgende dag nog steeds ruikt, dan weet je dat je hardnekkige boteraroma in je keuken hebt hangen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 15:25 schreef djkoelkast het volgende: [..]

Ik vind alles waar aroma in zit vaak veel en veel te sterk naar dat aroma smaken (of ruiken!)

Zoals van die koffiebroodjes bij de lidl, zeer sterk vanillevla-aroma (maar lijkt niet op vanille)
Van die wafels die mensen op braderieën bakken, dat is een soort wafelaroma, echt niet te doen, blijft een week in mijn neus zitten
Oliebollenaroma in de olie die ze gebruiken om oliebollen in te bakken (ik bak in arachideolie zonder aroma's en je ruikt dat echt niet hoor, bak ze altijd gewoon binnen)
Poffertjesaroma (poffertjes maak ik van spelt en boekweit en met gist, niks geen aroma en bakpoeder, die stinken ook niet zo zoals bij de poffertjeskraam).

Als er aroma op een product staat laat ik het sowieso liggen. Dan maak ik het zelf wel.
Ja, die "vanille" is onprettig. Kwam jarenlang door de omgeving van een koekjesfabriek en af en toe schoot de vanilline uit en hingen er extra walmen.

Heb buren gehad die wel op balkon leken te koken als ze "Indisch" kookten, dus een lepel geconcentreerde pasta door de saus deden. Net of ze een eetlepel gebruikten waar het recept over theelepel sprak.
  maandag 24 oktober 2016 @ 17:27:35 #240
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_166174541
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 23:35 schreef golfer het volgende:
Zin om a.s. zondag maar weer eens een echte ragu Bolognese te maken. :9

Gisteren gemaakt, maar dan volgens dit recept:
http://www.culy.nl/recepten/culy-italia-5/

en de rauwe ham vervangen door pancetta.

Was heerlijk. :9
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 27 oktober 2016 @ 16:58:14 #241
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_166243525
Vanavond:

Bekend van de Chinees of thuis op de boterham met pindakaas. Sambal oelek. Van oorsprong Indonesisch. Maar wat is toch die hete rode saus uit het glazen potje of dichtgeknoopte boterhamzakje? En waar komt ie vandaan? De Keuringsdienst start een pittige zoektocht naar de herkomst van de vermalen Spaanse pepers en komt totaal onverwachts in Italië terecht.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_166244059
Sambal oeloek en pittig in 1 zin :') . Behalve zout en zout met zout heeft dat spul amper smaak.
pi_166244124
quote:
99s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 17:37 schreef CrashO het volgende:
Sambal oeloek en pittig in 1 zin :') . Behalve zout en zout met zout heeft dat spul amper smaak.
Dit. De meest vieze sambal die er is ongeveer.
pi_166247467
Begint al goed. Met looie pepel. :')
gr gr
pi_166247567
Alles wordt tegenwoordig in China gemaakt, behalve ons Chinees voer. _O-
gr gr
pi_166247694
Prachtig Engels van die Italiaan :D
pi_166247696
Die Italiaan. _O_ Dat accentje uit Napels is fantastisch.
gr gr
pi_166247727
de Jopen van Marijn liegen er ook niet om vanavond.
pi_166247749
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:42 schreef TUFKAL het volgende:
de Jopen van Marijn liegen er ook niet om vanavond.
De zwangerschap legt haar geen windeieren
pi_166247771
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:42 schreef Littlerabbit het volgende:

[..]

De zwangerschap legt haar geen windeieren
Heb het idee dat ze constant zwanger is :')
pi_166247793
En je plassertje _O-
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_166247799
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:43 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Heb het idee dat ze constant zwanger is :')
Ik ook :')
gr gr
pi_166247805
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:43 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Heb het idee dat ze constant zwanger is :')
Wellicht voor een item over paar seizoen over condooms en meer
pi_166247815
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:42 schreef TUFKAL het volgende:
de Jopen van Marijn liegen er ook niet om vanavond.
Tering, ben gelukkig niet de enige die dat dacht :D
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_166247816
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:44 schreef Littlerabbit het volgende:

[..]

Wellicht voor een item over paar seizoen over condooms en meer
"na jaren van testen en zeven kinderen verder kan ik zeggen..."
pi_166247846
quote:
14s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:44 schreef yosander het volgende:

[..]

Tering, ben gelukkig niet de enige die dat dacht :D
Elke gezonde, oplettende, kerel had dat al lang gezien
pi_166247907
quote:
99s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:45 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Elke gezonde, oplettende, kerel had dat al lang gezien
Klopt. Zit met een half oog te kijken, maar dit trok wel de aandacht :+
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 20:48:19 #258
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_166247970
Ga jij even achter de glazen deur ruiken hahaha
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_166251083
Lekkere tieten idd. Ze heeft best een goed lichaam voor iemand die 2 (3) kinderen heeft.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 23:26:07 #260
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_166252991
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 22:21 schreef dexamfetamine het volgende:
Lekkere tieten idd. Ze heeft best een goed lichaam voor iemand die 2 (3) kinderen heeft.
Nu 1, tweede is op komst.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 23:44:25 #261
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_166253650
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 22:21 schreef dexamfetamine het volgende:
Lekkere tieten idd. Ze heeft best een goed lichaam voor iemand die 2 (3) kinderen heeft.
:')
Ze ziet er niet uit en is in die paar jaar er echt 15 jaar ouder uit gaan zien.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_166258840
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:42 schreef TUFKAL het volgende:
de Jopen van Marijn liegen er ook niet om vanavond.
Viel mij idd ook al op.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:12:27 #263
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_166258890
Toch maar gekeken. :') Maar wel :9~
Isn't it ironic, don't you think
  Moderator vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:09:49 #264
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_166259793
En ze kappen maar overal weer conserveermiddel in alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Bah.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:55:48 #265
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166260566
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 12:09 schreef djkoelkast het volgende:
En ze kappen maar overal weer conserveermiddel in alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Bah.
In Marijn?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:00:46 #266
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_166260666
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 12:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]

In Marijn?
Die is al heel lang niet meer houdbaar. In de sambal natuurlijk.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 18:45:22 #267
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_166267562
Ik had het overigens over sambal :')
Isn't it ironic, don't you think
pi_166268027
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 18:45 schreef jcdragon het volgende:
Ik had het overigens over sambal :')
maar zou je Marijn raken?
pi_166277532
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 18:45 schreef jcdragon het volgende:
Ik had het overigens over sambal :')
Ja ja...
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_166277533
Marijn niet raken :')
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_166277905
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 04:53 schreef yosander het volgende:
Marijn niet raken :')
En dan haar meloenen keuren?
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 10:34:14 #272
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_166278798
Oké, genoeg nu over de tieten van Marijn. Jezus zeg, zijn jullie niks gewend ofzo?
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_166278819
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 10:34 schreef Curiosity het volgende:
Oké, genoeg nu over de tieten van Marijn. Jezus zeg, zijn jullie niks gewend ofzo?
ik kwam hier ook even om te kijken hoe het met de sambal ging want ik had het programma gemis
maar ik les alleenmaar tetten tetten en nog eens tetten :')
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 11:09:57 #274
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_166279253
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 12:09 schreef djkoelkast het volgende:
En ze kappen maar overal weer conserveermiddel in alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Bah.
Nou niet altijd zo huilie huilie hoor, volgens mij gebruikt elke fabrikant gewoon azijnzuur om de pH een beetje omlaag te brengen, daar kan je glazen per dag van drinken :P
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  Moderator zaterdag 29 oktober 2016 @ 11:19:52 #275
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_166279377
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 11:09 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Nou niet altijd zo huilie huilie hoor, volgens mij gebruikt elke fabrikant gewoon azijnzuur om de pH een beetje omlaag te brengen, daar kan je glazen per dag van drinken :P
Ik heb het over kaliumsorbaat, niet over azijnzuur.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 12:09:34 #276
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_166279944
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 11:19 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Ik heb het over kaliumsorbaat, niet over azijnzuur.
Ah, ik had even random 5 sambals opgezocht en daar zat louter azijnzuur in :+

Maargoed, kaliumsorbaat mag je echt veel van hebben, daar kom je heel moeilijk aan als je gewoon normaal eet.
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 12:17:22 #277
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_166280045
Enummers zijn vreselijk eng natuurlijk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator zaterdag 29 oktober 2016 @ 12:38:35 #278
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_166280306
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 12:09 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Ah, ik had even random 5 sambals opgezocht en daar zat louter azijnzuur in :+

Maargoed, kaliumsorbaat mag je echt veel van hebben, daar kom je heel moeilijk aan als je gewoon normaal eet.
In de sambal die ik heb zit geen 'azijnzuur' (wel biologisch natuurazijn) èn geen kaliumsorbaat.

quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 12:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Enummers zijn vreselijk eng natuurlijk
Daar gaat het niet om, het is een additief dat totaal niet nodig is, waarom zou je niet gewoon een kleiner potje sambal halen wat gewoon in de koelkast bewaard kan worden. Dan heeft het geen 18 maanden houdbaarheid nee, maar dat moet je eigenlijk ook helemaal niet willen.
Kaliumsorbaat wordt door de een als onschuldig gezien, door de ander als puur gif. Als de waarheid in het midden ligt dan is het voor mij voldoende reden om geen producten met kaliumsorbaat te kopen.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 15:34:57 #279
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_166282576
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 12:38 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

In de sambal die ik heb zit geen 'azijnzuur' (wel biologisch natuurazijn) èn geen kaliumsorbaat.

[..]

Daar gaat het niet om, het is een additief dat totaal niet nodig is, waarom zou je niet gewoon een kleiner potje sambal halen wat gewoon in de koelkast bewaard kan worden. Dan heeft het geen 18 maanden houdbaarheid nee, maar dat moet je eigenlijk ook helemaal niet willen.
Kaliumsorbaat wordt door de een als onschuldig gezien, door de ander als puur gif. Als de waarheid in het midden ligt dan is het voor mij voldoende reden om geen producten met kaliumsorbaat te kopen.
Koop dan sambal bij de biowinkel
Je had het eerder over kleurstoffen en zoetstoffen die niet meer goedgekeurd zouden worden, toen ik je vroeg welke kwam je niet met een antwoord.

De waarheid is dat bederf veel ongezonder is dan conserveermiddelen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator zaterdag 29 oktober 2016 @ 16:00:10 #280
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_166282983
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 15:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Koop dan sambal bij de biowinkel
Je had het eerder over kleurstoffen en zoetstoffen die niet meer goedgekeurd zouden worden, toen ik je vroeg welke kwam je niet met een antwoord.

De waarheid is dat bederf veel ongezonder is dan conserveermiddelen.
Ik koop mijn sambal ook in de biowinkel.
Aspartaam zou nu nooit worden goedgekeurd. Tartrazine is een voorbeeld van een kleurstof die nu niet zou worden toegelaten.
Bedorven sambal heb je niet zo snel, het gaat hooguit schimmelen als je het te lang laat staan. Kan ook vrij weinig kwaad trouwens.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 17:23:14 #281
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_166284621
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 16:00 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Ik koop mijn sambal ook in de biowinkel.
Aspartaam zou nu nooit worden goedgekeurd. Tartrazine is een voorbeeld van een kleurstof die nu niet zou worden toegelaten.
Bedorven sambal heb je niet zo snel, het gaat hooguit schimmelen als je het te lang laat staan. Kan ook vrij weinig kwaad trouwens.
Waarom zouden aspertaam en tartazine niet worden goedgekeurd?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_166285477
Aspartaam is al meerdere keren veilig bevonden in wetenschappelijke studies. Het "voelt" goed om tegen bepaalde stoffen te zijn, maar zeker bij aspartaam ontbreekt een wetenschappelijke grondslag.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 18:16:44 #283
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_166285573
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 10:34 schreef Curiosity het volgende:
Oké, genoeg nu over de tieten van Marijn. Jezus zeg, zijn jullie niks gewend ofzo?
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 10:36 schreef FANN het volgende:

[..]

ik kwam hier ook even om te kijken hoe het met de sambal ging want ik had het programma gemis
maar ik les alleenmaar tetten tetten en nog eens tetten :')
Zulke voorgevels noem je smaballen. _O-

Haha, ik ga kapot.

ONZ / Smabal bij?
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 18:17:39 #284
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_166285577
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 10:36 schreef FANN het volgende:

ik kwam hier ook even om te kijken hoe het met de sambal ging want ik had het programma gemis
maar ik les alleenmaar tetten tetten en nog eens tetten :')
Ja, laat de jouwe eens zien ter vergelijking met die van Marijn? *)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_166285615
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 18:17 schreef golfer het volgende:

[..]

Ja, laat de jouwe eens zien ter vergelijking met die van Marijn? *)
daar maak ik geen vrienden mee hoor :+
pi_166286194
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 10:34 schreef Curiosity het volgende:
Oké, genoeg nu over de tieten van Marijn. Jezus zeg, zijn jullie niks gewend ofzo?
Ik vermoed van niet nee. Een boel eenzame jongetjes hier hoor.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 19:03:08 #287
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_166286228
Ach Marijn doet zo haar best met haar fake kinderstemmetje
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator zaterdag 29 oktober 2016 @ 19:11:18 #288
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_166286366
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 18:09 schreef McNulty het volgende:
Aspartaam is al meerdere keren veilig bevonden in wetenschappelijke studies. Het "voelt" goed om tegen bepaalde stoffen te zijn, maar zeker bij aspartaam ontbreekt een wetenschappelijke grondslag.
Wetenschap is alles natuurlijk.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_166286410
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 19:11 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Wetenschap is alles natuurlijk.
Het weegt wel zwaarder dan je onderbuikgevoelens.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_166286445
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 19:13 schreef McNulty het volgende:

[..]

Het weegt wel zwaarder dan je onderbuikgevoelens.
Bij voedingswetenschap vraag ik me dat weleens af.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator zaterdag 29 oktober 2016 @ 19:17:39 #291
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_166286459
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 19:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Bij voedingswetenschap vraag ik me dat weleens af.
+1
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator zaterdag 29 oktober 2016 @ 19:19:50 #292
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_166286488
Maar ik ga er verder niet op in, Piet weet het toch altijd zijn straatje in te draaien (en gaat dit zien als een gebrek aan argumenten, prima). Ontopic over de tieten van Marijn directe onderwerpen in de uitzending maar weer.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_166286638
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 19:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Bij voedingswetenschap vraag ik me dat weleens af.
Klopt. Daarom laat ik het weerleggen van wetenschappelijke onderzoeken liever over aan mensen die zelf een wetenschappelijk basis hebben en de literatuur bijhouden.

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 19:17 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

+1
Maar dat wil niet zeggen dat jij het automatisch bij het rechte eind hebt.

Aspartaam is één van de meest onderzochte voedingsstoffen.[4] In 2002, 2009 en 2013 evalueerde de Europese autoriteit voor voedselveiligheid (EFSA) alle tot op dat moment verrichte wetenschappelijke onderzoeken.[3] Zij zag daarbij geen reden om haar aanbeveling van een toelaatbare dagelijkse inname van maximaal 40 mg per kilogram lichaamsgewicht te wijzigen. Tijdens een herevaluatie van honderden studies naar aspartaam, oordeelde een wetenschappelijk panel van EFSA dat de geldende ADI-norm veilig is, met uitzondering van mensen die lijden aan de stofwisselingsziekte fenylketonurie.[5][6][7]
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_166286805
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 19:29 schreef McNulty het volgende:

[..]

Klopt. Daarom laat ik het weerleggen van wetenschappelijke onderzoeken liever over aan mensen die zelf een wetenschappelijk basis hebben en de literatuur bijhouden.
Een wetenschappelijke basis is een onafhankelijjke basis, die vind je bijna niet meer als het om voeding gaat. Ook niet bij de EU.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_166286958
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 19:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Een wetenschappelijke basis is een onafhankelijjke basis, die vind je bijna niet meer als het om voeding gaat. Ook niet bij de EU.
Ik heb het over hoog opgeleide individuen met een opleiding met verwante opleidingen, die beter een mening kunnen vormen vanwege hun kennis die verder gaat dan oppervlakkigheden zoals synthetisch=slecht. Deze kunnen gewoon onafhankelijk zijn.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_166287985
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 19:44 schreef McNulty het volgende:

[..]

Ik heb het over hoog opgeleide individuen met een opleiding met verwante opleidingen, die beter een mening kunnen vormen vanwege hun kennis die verder gaat dan oppervlakkigheden zoals synthetisch=slecht. Deze kunnen gewoon onafhankelijk zijn.
Ik kan zelf ook wel een onderzoek lezen en tot op zekere hoogte beoordelen wat het nou eigenlijk zegt, maar als de onderzoeksopzet niet onafhankelijk is wordt dat lastig. Studies naar bestaande onderzoeken zijn ook lastig, als je niet weet welke onderzoeken er waarom niet worden meegenomen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 20:37:54 #297
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_166288244
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 19:11 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Wetenschap is alles natuurlijk.
Wetenschap poogt het komen tot zo objectief mogelijke kennis.
Als jij een een betere methode weet om tot objectieve kennis te komen hoor ik het graag. Heb dit soort discussies vaker gehad met mensen die glutamaat als de duivel zien, of homeopatie liepen te verdedigen, die kwamen nooit met enige inhoudelijke kennis van zaken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 30 oktober 2016 @ 02:05:21 #298
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_166294887
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 12:38 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

In de sambal die ik heb zit geen 'azijnzuur' (wel biologisch natuurazijn) èn geen kaliumsorbaat.
Nou dan toch liever azijnzuur; natuurazijn kan allemaal meuk in zitten wat niet gedeclareerd wordt op het etiket.
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  donderdag 3 november 2016 @ 16:50:06 #299
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_166393602
Vanavond:
Het is vet en zit aan een varken. Bacon, ontbijtspek of pancetta. Het ene kost een schijntje, de ander is weer schreeuwend duur. Maar wat is het verschil? De Keuringsdienst vraagt naar vlees dat in elk land weer anders heet. Ja, het komt uit een varken, daar is iedereen het over eens. Maar waar uit het varken precies? De Keuringsdienst wast het varkentje en gaat op zoek naar het verhaal achter de plakjes spek.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_166395539
nah.. zat ik nou écht op te wachten :+
  donderdag 3 november 2016 @ 18:57:58 #301
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_166395802
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 18:45 schreef FANN het volgende:
nah.. zat ik nou écht op te wachten :+
Echt eentje voor jouw, hè?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')