Mijn opa zei al, het zijn niet de gekken die het maken, het zijn de gekken die het kopenquote:Op vrijdag 9 januari 2026 12:49 schreef Felagund het volgende:
[..]
Niet per se uit Zwitserland en slechts 50% kaas?
https://www.ah.nl/product(...)zwitserse-kaasfondue
Op zich is het geen probleem als ze het gewoon eerlijk vermelden.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 12:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mijn opa zei al, het zijn niet de gekken die het maken, het zijn de gekken die het kopen
Zag ze jaaaren geleden al bij rokende vriendenquote:Op vrijdag 16 januari 2026 12:02 schreef golfer het volgende:
Vanavond:
Vroeger kwam de vijand van buiten, vandaag de dag zit die gewoon binnen bij je op de bank: binnenlucht. Vol met ziektekiemen, fijnstof en ander gevaar. Gelukkig zijn er luchtreinigers te koop. Plastic dozen met een stekker. Boordevol beloftes over alles wat ze uit de lucht halen. De ene goed voor 99,5 procent filtratie, de ander voor 99,7. Maar hoe doen ze dat eigenlijk? De 'Keuringsdienst van waarde' werpt een frisse blik op luchtreinigers en ontdekt gebakken lucht.
Zelfde ervaring, maar dan familie met een kind met astma. En zo'n filter in de woonkamer. Dan konden ze gewoon binnen blijven roken.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 12:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zag ze jaaaren geleden al bij rokende vrienden
Veel luchtreinigers combineren klassieke filters met elektrostatische filters (laden de lucht electro statisch op wat de dan geladen zwevende deeltjes in de lucht doet neerslaan op een geaard “filter”)
Tot zover het verkoopverhaal.
Het is geen volledige onzin, maar eisen veel reiniging en onderhoud. HEPA filters functioneren beter, maar ik denk dan, gewoon niet binnen roken en vooral, voldoende luchten, ook al rook je niet.
Kind met astma en blijven roken. Yep, been there, seen that. Kind mag geen melk drinken want daar moet ze van hoesten.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 12:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zelfde ervaring, maar dan familie met een kind met astma. En zo'n filter in de woonkamer. Dan konden ze gewoon binnen blijven roken.
....
Overigens zou zo'n filter de 'luchtdeeltjes' positief of juist negatief maken en dat was dan gezond. Me er nooit in verdiept wat daarmee bedoeld werd, het klonk mij als nonsens in de oren (zeker zolang je blijft roken in huis).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |