De originele opener van dit topic moet met pek en veren het land uit gejaagd worden.quote:Op maandag 15 augustus 2016 21:46 schreef MrBadGuy het volgende:
Serieus, een deel twee van het meest onterechte topic van dit forum?
Twee gouden medailles vandaag. We mogen zeker niet klagen.quote:Op maandag 15 augustus 2016 21:46 schreef MrBadGuy het volgende:
Serieus, een deel twee van het meest onterechte topic van dit forum?
26 deelneemsters met 24 nationaliteiten, Brazilië en Hongarije met 2.quote:Op maandag 15 augustus 2016 17:18 schreef Riofan83 het volgende:
Zwemmen is één van de meest mondiale sporten. In het open water waren 28 zwemsters met 27 nationaliteiten. Alleen Brazilië had 2 deelnemers, alle andere landen maar 1. Superknap dus van Sharon!
Zeilen is morgen, gaat het morgen niet door dan is het goud.quote:Op maandag 15 augustus 2016 21:50 schreef kilon het volgende:
Het meest teleurstellende is dat morgen precies hetzelfde gaat zijn als vandaag:
Openwaterzwemmen winnen we goud
Turnen winnen we goud
Zeilen gaat niet door, en dus winnen we goud
Dat zeg ik.quote:Op maandag 15 augustus 2016 21:56 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Zeilen is morgen, gaat het morgen niet door dan is het goud.
Dit dus. Dit topic is een groot anti-jinx.quote:Op maandag 15 augustus 2016 21:53 schreef Jane het volgende:
Ik vind dat we vrolijk moeten blijven doorzeuren, want blijkbaar komen de gouden plakken dan vanzelf.
http://nos.nl/teletekst#607quote:Op maandag 15 augustus 2016 22:07 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Heeft iemand een update van de medaillespiegel? Met het goud van Sanne erbij dus?
Mooiquote:Op maandag 15 augustus 2016 22:09 schreef beantherio het volgende:
[..]
http://nos.nl/teletekst#607
We staan inmiddels 11e. 1x goud erbij en we stijgen al naar 9.
Oh best netjes.quote:Op maandag 15 augustus 2016 22:09 schreef beantherio het volgende:
[..]
quote:Op maandag 15 augustus 2016 22:09 schreef Syntix het volgende:
Het gaat te goed idd. Zo lijkt het net alsof we nog wat kunnen en voorstellen![]()
Voor het gemak vergeten we dan wel dat andere landen ook nog medailles gaan pakken.quote:Op maandag 15 augustus 2016 22:09 schreef beantherio het volgende:
[..]
Zilver en brons zijn voor de chokers en falers.quote:Op maandag 15 augustus 2016 22:11 schreef beantherio het volgende:
Het aantal zilveren en bronzen medailles valt trouwens best wel tegen.
Iedere keer weer he? We zullen het wel nooit leren.quote:Op maandag 15 augustus 2016 22:20 schreef kilon het volgende:
[..]
Voor het gemak vergeten we dan wel dat andere landen ook nog medailles gaan pakken.
Dit is deel 2. Alle azijnzeikers zijn allang weer gevlogen maar dit topic moet in ere blijvenquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 16:09 schreef Columbiafan het volgende:
Ik word een beetje moe van dit treurig gedrag. Nederland presteert fantastisch en iedereen loopt walgelijk negatief te doen al tijdens wedstrijden. Wat verwachten jullie dan, 20 keer goud ofzo?
quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 16:17 schreef Wespensteek het volgende:
Vanaf het moment dat Yuri naar huis is lijkt alles goed te lopen.
Wat een beetje nachtrust al niet kan doen, hè.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 16:17 schreef Wespensteek het volgende:
Als we geen zilver en brons meer halen en enkel goud (waar het nu op lijkt) hebben we dat aantal wel nodig om het aantal medailles op peil te houden. Het gaat wat dat betreft niet zo goed als we denken: we laten een hoop zilver en brons liggen. Mensen zijn veel te positief.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 16:09 schreef Columbiafan het volgende:
Ik word een beetje moe van dit treurig gedrag. Nederland presteert fantastisch en iedereen loopt walgelijk negatief te doen al tijdens wedstrijden. Wat verwachten jullie dan, 20 keer goud ofzo?
zilver en brons is voor losersquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 16:21 schreef beantherio het volgende:
[..]
Als we geen zilver en brons meer halen en enkel goud (waar het nu op lijkt) hebben we dat aantal wel nodig om het aantal medailles op peil te houden. Het gaat wat dat betreft niet zo goed als we denken: we laten een hoop zilver en brons liggen. Mensen zijn veel te positief.
Deze manquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 16:21 schreef beantherio het volgende:
[..]
Als we geen zilver en brons meer halen en enkel goud (waar het nu op lijkt) hebben we dat aantal wel nodig om het aantal medailles op peil te houden. Het gaat wat dat betreft niet zo goed als we denken: we laten een hoop zilver en brons liggen. Mensen zijn veel te positief.
Ik oefen mijn kwaliteiten op het gebied van trollingquote:
Heerlijk gekaapt door de Olumpiers.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 16:30 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik oefen mijn kwaliteiten op het gebied van trolling![]()
Ook vind ik het zielig dat dit topic te vondeling gelegd is. Niemand die het voor hem opneemt.
Perfecte zet van de Nederlandse Bond.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 16:17 schreef Wespensteek het volgende:
OS / NL heeft geen topsport klimaat meerquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 16:41 schreef beantherio het volgende:
Zijn er ooit meer onterechte topics geweest op Fok! dan deze?
Het is wel op Olympisch niveau dus misschien ook niet vreemd dat het een topic in dit subforum is.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 16:43 schreef Windhapper het volgende:
[..]
OS / NL heeft geen topsport klimaat meer
Het zal erom spannen.
Fotofinish.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 16:43 schreef Windhapper het volgende:
[..]
OS / NL heeft geen topsport klimaat meer
Het zal erom spannen.
quote:Op maandag 15 augustus 2016 21:53 schreef Jane het volgende:
Ik vind dat we vrolijk moeten blijven doorzeuren, want blijkbaar komen de gouden plakken dan vanzelf.
dat worden dus 19 gouden medaillesquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 17:00 schreef marcodej het volgende:
13 medailles nu (incl. Bouwmeester), waarvan 7 keer goud.
Wat zit er nog in het vat? Halve finales voor Handbal, Volleybal, Beachvolleybal, Hockeymannen, hockeyvrouwen, Ligtlee. Epke, Schippers, Hassan, BMX, springruiters, Noushka Fontijn.
Oioioi!
Smulders moet je ook miet uitvlakken voor een medaille en Kirsten Wildquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 17:02 schreef the_ring het volgende:
[..]
dat worden dus 19 gouden medailles
En we pakken natuurlijk nog goud bij de 5km vrouwenquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 17:09 schreef kavu het volgende:
[..]
Smulders moet je ook miet uitvlakken voor een medaille en Kirsten Wild
Sydney moest het hebben van drie talenten: Van den Hoogenband, De Bruijn en Van Moorsel. 12 Goud is niet onmogelijk, maar ook niet heel waarschijnlijk. Ik vind hoe Nederland nu presteert toch wel wat uitzonderlijker en knapper dan Sydney 2000. Wel zit er wat geluk tussen of valt het allemaal net goed maar dat hoort er bij.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 16:54 schreef Jane het volgende:
Pffff, nog steeds Sydney niet ingehaald.
[..]
echt verschutquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 17:55 schreef Tinos85 het volgende:
http://www.nu.nl/rio-2016(...)o-dan-in-londen.html
Nu al meer goud dan vier jaar geleden. Teleurstellend.
Drama, als je 7e bent, val je toch buiten de medailles?quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 18:38 schreef TheArt het volgende:
We gaan naar 7 in de medaillespiegel
Dit topic
twitter:sportzeloot twitterde op dinsdag 16-08-2016 om 18:35:21FEIT: Nederland heeft in 100 uur meer gouden medailles veroverd dan België sinds 1996: 7 om 6. 😉 reageer retweet
quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 18:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Drama, als je 7e bent, val je toch buiten de medailles?
Watquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 18:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
als elis de finale haalt ga ik haar beffenquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 18:43 schreef marcodej het volgende:
Als Epke vanavond goud pakt gaat mijn broekje uit en nooit meer aan.
Huuuu.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 18:46 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
als elis de finale haalt ga ik haar beffen
En als Epke goud pakt?quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 18:46 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
als elis de finale haalt ga ik haar beffen
Graag gedaan mensen. Sorry Vanuatuquote:Op zaterdag 13 augustus 2016 14:35 schreef Madhouse11 het volgende:
Ik heb mijn Facebook foto aangepast en in plaats van een Nederlandse vlag eentje van Vanuatu gekozen. Zul je zien dat ik hem ontzettend ga jynxen nu. Vanuatu zal geen medaille halen en Nederland gaat oogsten.
Oh ja die profielfoto's met vlaggen
1988 zelfs, omdat in 1992 en 1988 België geen goud won.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 18:44 schreef marcodej het volgende:
twitter:sportzeloot twitterde op dinsdag 16-08-2016 om 18:35:21FEIT: Nederland heeft in 100 uur meer gouden medailles veroverd dan België sinds 1996: 7 om 6. 😉 reageer retweet
quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 18:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Daar zaten wedstrijden bij waar je niet eens kon verliezen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 18:55 schreef Wombcat het volgende:
Was ook in Antwerpen. Waarschijnlijk hebben ze dat onderdeel speciaal verzonnen omdat ze er goed in waren.
Aan Vast vogeldoel, kleine vogel, individueel deden ook alleen maar Belgen mee.quote:Slechts één deelnemende ploeg.
Ja hoorquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 18:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
1988 zelfs, omdat in 1992 en 1988 België geen goud won.
Nog twee erbij en we hebben meer goud deze spelen dan België sinds 1968.
Nog 4 erbij en het zijn er meer dan België sinds 1956. Zou dat nog kunnen?
Zou wat zijn. Als NL op 14x goud komt (niet echt reëel, maar als), dan hebben we deze spelen meer goud dan België sinds 1928(!).quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 19:00 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Ja hoor
Hockey hockey epke dafne
BMX ligtlee paardjes
Volley hand
Beachvolley
Er deden toen ook 1945 deelnemers mee voor België. Dat is 4x zoveel als Amerika nu.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 18:55 schreef Wombcat het volgende:
België heeft het trouwens wel eens gepresteerd om op één OS 14x goud te halen: 1920. Maar 8 daarvan waren met boogschieten. Toen nog op vogeldoelen (wat dat ook mag zijn). Daarbij had je kleine en grote doelen en die ook nog bewegend en stilstaand.
https://nl.wikipedia.org/(...)che_Spelen#Overzicht
https://nl.wikipedia.org/(...)che_Zomerspelen_1920
Was ook in Antwerpen. Waarschijnlijk hebben ze dat onderdeel speciaal verzonnen omdat ze er goed in waren.
Edit: lijkt er wel op. Bij de meeste onderdelen deden er maar twee mee, een belg en een fransman https://nl.wikipedia.org/(...)che_Zomerspelen_1920
Er staat 1945 deelnemers. Niet dat het belgen waren.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 19:06 schreef Collide het volgende:
[..]
Er deden toen ook 1945 deelnemers mee voor België. Dat is 4x zoveel als Amerika nu.
Dat zijn de deelnemers voor België. Nederland had er 130.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 19:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Er staat 1945 deelnemers. Niet dat het belgen waren.
Dus eigenlijk nog steeds slecht gepresteerdquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 19:11 schreef Collide het volgende:
[..]
Dat zijn de deelnemers voor België. Nederland had er 130.
Totaal deden er 2669 deelnemers mee.
Dus ongeveer 73% kwam uit België.![]()
Nog minder dan dit jaar, zeker als je zelf een sport invoert waar er maar 1 deelnemer aan meedoet.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 19:17 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dus eigenlijk nog steeds slecht gepresteerd
61,54% van de medailles is goud. Helaas is er online geen vergelijkingsmateriaal te vinden.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 19:18 schreef Mykonos het volgende:
Op dit moment zijn ook gewoon 8 van de 13 medailles goud, dat is ook wel een bijzondere verhouding
winnaarscultuur dus?quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 19:18 schreef Mykonos het volgende:
Op dit moment zijn ook gewoon 8 van de 13 medailles goud, dat is ook wel een bijzondere verhouding
Toen hadden van Moorsel en de Bruijn 3 gouden plakken en vd Hoogenband 2. Ze vallen dit jaar op meer prijswinnaars lijkt het. Wat ook veel leuker isquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 19:22 schreef TLC het volgende:
Dit zijn veel leukere spelen geworden dan Sydney imho![]()
meer verscheidenheid aan sporten waar de medailles vallen
![]()
De keuze voor sportman, sportvrouw en sportteam van het jaar wordt wel enorm lastig.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 19:48 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Toen hadden van Moorsel en de Bruijn 3 gouden plakken en vd Hoogenband 2. Ze vallen dit jaar op meer prijswinnaars lijkt het. Wat ook veel leuker is
Wat dat betreft wel prettig dat het Nederlandse voetbal op z'n gat ligt, anders was het helemaal onmogelijk geweest.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 19:50 schreef kilon het volgende:
[..]
De keuze voor sportman, sportvrouw en sportteam van het jaar wordt wel enorm lastig.
lijkt he hahaquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 19:48 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Toen hadden van Moorsel en de Bruijn 3 gouden plakken en vd Hoogenband 2. Ze vallen dit jaar op meer prijswinnaars lijkt het. Wat ook veel leuker is
Dafne sws als ze 200 meter wint.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 19:52 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wat dat betreft wel prettig dat het Nederlandse voetbal op z'n gat ligt, anders was het helemaal onmogelijk geweest.
Ik ga voor Sanne...quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 19:50 schreef kilon het volgende:
[..]
De keuze voor sportman, sportvrouw en sportteam van het jaar wordt wel enorm lastig.
Sportman wordt Niek Kimman als hij goud haalt hier. Sportvrouw Schippers en Team de handbalsters.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 19:50 schreef kilon het volgende:
[..]
Waarom Schippers dan?quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 23:05 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Sportman wordt Niek Kimman als hij goud haalt hier. Sportvrouw Schippers en Team de handbalsters.
Ondanks een mooie dag toch jammer dat de beachvolleyballers er uitliggen. Hadden zeker kans op goud. Zelfde voor de hockeymannen die lijken te verliezen
Omdat Schippers op het EK ook al succes boekte. Maar van der Breggen kan ook ja met 2 medailles.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 23:10 schreef aloa het volgende:
[..]
Waarom Schippers dan?
Ik vind die turnster of die wielrenster een groter kans maken.
welke?quote:Op woensdag 17 augustus 2016 00:22 schreef marcodej het volgende:
14 nu. Nog 6 plakken te gaan voor de 20. Moet lukken.
Springruiters landenteams en individueel. Noushka Fontijn hoeft maar 1 potje te winnen voor een medaille.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 00:27 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
welke?
Hockey 2
Dafne
Hasan
Volley
Beachvolley
Handbal
Bmx
2quote:Op woensdag 17 augustus 2016 00:29 schreef marcodej het volgende:
[..]
Springruiters landenteams en individueel. Noushka Fontijn hoeft maar 1 potje te winnen voor een medaille.
4 jaar geleden ook alquote:Op woensdag 17 augustus 2016 08:17 schreef Twiitch het volgende:
Voor de mannen in ieder geval wel. Volgens mij nog nooit zo'n hoog percentage vrouwelijke medaillewinnaressen. Niks mis mee maar deze editie valt het wel erg op.
Turnen hebben we bij de vrouwen nog nooit een medaille gewonnen op de OS, laat staan goud. Wielrennen en atletiek/200m hebben we dat wel al eerder gedaan. Wevers dus wat mij betreft gewoon sportvrouw van het jaarquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 23:10 schreef aloa het volgende:
[..]
Waarom Schippers dan?
Ik vind die turnster of die wielrenster een groter kans maken.
Ondanks dat Van der Breggen ook nog brons heeft gepakt kies ik nu al ook voor Wevers. Kippenvel! (Hoewel Van Zetten daar ook een groot aandeel in had)quote:Op woensdag 17 augustus 2016 09:06 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Turnen hebben we bij de vrouwen nog nooit een medaille gewonnen op de OS, laat staan goud. Wielrennen en atletiek/200m hebben we dat wel al eerder gedaan. Wevers dus wat mij betreft gewoon sportvrouw van het jaar
Natuurlijk is daar wel wat mis mee...quote:Op woensdag 17 augustus 2016 08:17 schreef Twiitch het volgende:
Voor de mannen in ieder geval wel. Volgens mij nog nooit zo'n hoog percentage vrouwelijke medaillewinnaressen. Niks mis mee maar deze editie valt het wel erg op.
Ik vind van niet. Het bevestigd bij mij alleen maar het beeld dat Nederlandse mannen over het algemeen gewoon niet kunnen presteren onder grote druk. Iets wat iemand die voetbal volgt al lang wist trouwens.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 10:46 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Natuurlijk is daar wel wat mis mee...
Wat dan?quote:Op woensdag 17 augustus 2016 10:46 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Natuurlijk is daar wel wat mis mee...
Dat is een beetje kort door de bocht. De concurrentie bij de mannen is een stuk groter, waardoor het daar moeilijker is om te winnen dan bij de vrouwen.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 10:48 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik vind van niet. Het bevestigd bij mij alleen maar het beeld dat Nederlandse mannen over het algemeen gewoon niet kunnen presteren onder grote druk. Iets wat iemand die voetbal volgt al lang wist trouwens.
Uiteraard. Ze gaan denk ik ook wel snijden in het aantal afstanden met het lange baan schaatsen.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 11:09 schreef Giggio het volgende:
verheug me nu al op de zeeeeeeeeeeeeer teleurstellende O-winter-S in pjongpang - 2014 is niet te overtreffen
Wel frappant dat Nederland dan het enige land is waar de verhoudingen structureel zo scheef staan.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 11:15 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat is een beetje kort door de bocht. De concurrentie bij de mannen is een stuk groter, waardoor het daar moeilijker is om te winnen dan bij de vrouwen.
Jij hebt het per land uitgezocht? Ben wel benieuwd naar die cijfers. Geen idee namelijk of het alleen in Nederland zo scheef is.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 11:21 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Uiteraard. Ze gaan denk ik ook wel snijden in het aantal afstanden met het lange baan schaatsen.
[..]
Wel frappant dat Nederland dan het enige land is waar de verhoudingen structureel zo scheef staan.
Nou ja, wel landen die over het algemeen meerdere medailles halen. Zullen ook genoeg kleintjes tussen zitten waar een vrouw alle medailles wint. Ik meen in de VK gelezen te hebben dat het vooral vergeleken met andere West-Europese landen heel erg opvalt. In China en de VS is de verdeling wat gelijker.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 11:24 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Jij hebt het per land uitgezocht? Ben wel benieuwd naar die cijfers. Geen idee namelijk of het alleen in Nederland zo scheef is.
Het kan niet overal zo scheef zijn aangezien er ongeveer voor beiden evenveel medailles zijn.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 11:24 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Jij hebt het per land uitgezocht? Ben wel benieuwd naar die cijfers. Geen idee namelijk of het alleen in Nederland zo scheef is.
Misschien andere landen waar de mannen structureel beter presteren dan de vrouwen? (en dan niet de Arabische landen, want die presteren sowieso niet)quote:Op woensdag 17 augustus 2016 11:26 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Het kan niet overal zo scheef zijn aangezien er ongeveer voor beiden evenveel medailles zijn.
Canada is ook bizar deze OS in ieder geval. Geen idee of dat een normaal patroon is bij hen.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 11:26 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Nou ja, wel landen die over het algemeen meerdere medailles halen. Zullen ook genoeg kleintjes tussen zitten waar een vrouw alle medailles wint. Ik meen in de VK gelezen te hebben dat het vooral vergeleken met andere West-Europese landen heel erg opvalt. In China en de VS is de verdeling wat gelijker.
Edit: Ah soortgelijke conclusie op NOS.nl
http://nos.nl/rio2016/art(...)derlandse-vrouw.html
1. Als ze wint staat ze in de halve finale en bij het boksen krijgt een halve finalist sowieso brons.quote:
echt? dat is wel erg triestquote:Op woensdag 17 augustus 2016 12:08 schreef marcodej het volgende:
[..]
1. Als ze wint staat ze in de halve finale en bij het boksen krijgt een halve finalist sowieso brons.
Echt ?quote:Op woensdag 17 augustus 2016 12:08 schreef marcodej het volgende:
[..]
1. Als ze wint staat ze in de halve finale en bij het boksen krijgt een halve finalist sowieso brons.
Het competitieve niveau ligt bij de mannen gewoon hoger in veel sporten. De prioriteit van de sportwetenschap, coaching e.d. ligt dikwijls daar en er is een grotere poel van talent. Meisjes spelen prinsesje en jongetjes cowboytje.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 10:48 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik vind van niet. Het bevestigd bij mij alleen maar het beeld dat Nederlandse mannen over het algemeen gewoon niet kunnen presteren onder grote druk. Iets wat iemand die voetbal volgt al lang wist trouwens.
quote:
Als je KO geslagen wordt mag je een paar dagen niet boksen. Dit zou betekenen dat als een halve finalist KO gaat, deze niet kan vechten om brons.quote:
okquote:Op woensdag 17 augustus 2016 13:57 schreef marcodej het volgende:
[..]
[..]
Als je KO geslagen wordt mag je een paar dagen niet boksen. Dit zou betekenen dat als een halve finalist KO gaat, deze niet kan vechten om brons.
wat mij betreft ookquote:Op woensdag 17 augustus 2016 09:06 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Turnen hebben we bij de vrouwen nog nooit een medaille gewonnen op de OS, laat staan goud. Wielrennen en atletiek/200m hebben we dat wel al eerder gedaan. Wevers dus wat mij betreft gewoon sportvrouw van het jaar
Raar systeem. Wat als haar tegenstander zich nu - om wat voor reden dan ook - moet terugtrekken. Is Fontijn dan al zeker van een medaille zonder te spelen?quote:Op woensdag 17 augustus 2016 12:08 schreef marcodej het volgende:
[..]
Fontijn hoeft maar 1 wedstrijd te winnen toch voor een medaille, en daarin is ze volgens mij favoriet.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 19:07 schreef Van_Poppel het volgende:
Schippers: 80%
Volleybal: 40%
Handbal: 40%
Fontein: 25%
Hockey Mannen: 50%
Beach Volleybal: 50%
Springruiter: 30%
BMX-Man: 50%
BMX-Vrouw: 20%
Oogink: 20%
Er liggen dus circa 4 medailles in het verschiet, maar eigenlijk is alleen Schippers (als ze "gewoon" 21.9 loopt) een relatief zekerheidje.
Dan komt er nog een virtuele halve medaille bij.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 19:36 schreef Felagund het volgende:
[..]
Fontijn hoeft maar 1 wedstrijd te winnen toch voor een medaille, en daarin is ze volgens mij favoriet.
En bij de hockey dames is een medaille iig al binnen, alleen de kleur nogquote:Op woensdag 17 augustus 2016 19:37 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dan komt er nog een virtuele halve medaille bij.Smulders schat ik nu trouwens ook wat hoger in. Misschien zijn 20 medailles dan toch net haalbaar.
Die had ik al meegerekend.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 19:43 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En bij de hockey dames is een medaille iig al binnen, alleen de kleur nog
quote:Op woensdag 17 augustus 2016 20:34 schreef marcodej het volgende:
Nummertje 16 binnen. Minimaal brons voor Fontijn.
Ze wordt getraind door @CoachLuicito, dus ik denk het niet.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 21:35 schreef Jane het volgende:
We schijnen ook nog iemand op de triatlon te hebben. Geen idee of die enige kans maakt?
Dat is het ook, een paar medailles op halve sporten maakt dat niet goedquote:Op woensdag 17 augustus 2016 19:46 schreef KingRoland het volgende:
Deze TTalleen omdat een paar favorieten niet naar verwachting presteerde is het opeens een teleurstellende OS
Prima voor Nederland. Waarom moet je meetellen met de rest? bijvoorbeeld met Amerika, China of Rusland. Dan kan gewoon echt niet.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 23:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat is het ook, een paar medailles op halve sporten maakt dat niet goed
Kromo = Goud 50, Zilver 100
Schippers = Goud 200
Dumolin = Goud tijdrit
Heren hockey = Goud
Dame hockey = Goud
Zonderland = Goud
Van Gelder = Goud
Dan tel je echt mee
Hockey zou ik weglaten uit dat lijstje, zo groot is die sport wereldwijd nou ook weer niet. Maar denk jij nou echt dat andere landen uitgebreid gaan checken waar Nederland medailles op heeft gewonnen? Die zien alleen maar onze klassering in de medaillespiegel en denken 'zo, die gaan lekker'.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 23:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat is het ook, een paar medailles op halve sporten maakt dat niet goed
Kromo = Goud 50, Zilver 100
Schippers = Goud 200
Dumolin = Goud tijdrit
Heren hockey = Goud
Dame hockey = Goud
Zonderland = Goud
Van Gelder = Goud
Dan tel je echt mee
Dit inderdaad, blijft vooral een beetje een naar wat als gevoel over.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:03 schreef Jules123 het volgende:
De verrassingen redden Nederland. Als de verwachte/favorieten gewoon normaal/gemiddeld gepresteerd hadden was t super.
Apart inderdaad. De toppers hebben het bijna allemaal verprutst. Zonde.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:03 schreef Jules123 het volgende:
De verrassingen redden Nederland. Als de verwachte/favorieten gewoon normaal/gemiddeld gepresteerd hadden was t super.
Moet wel zeggen dat veel verwachte favorieten, voor mijn gevoel niet eens topfavoriet (meer) waren, maar wel constant zo worden neergezet waardoor de verwachtingen gewoon te hoog worden.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:03 schreef Jules123 het volgende:
Hockey is sws in Noord Europa, Argentinie(qua sport dichtbij de Engelse wereld) en in de 'Engelse' wereld groot. Baanwielrennen is eigenlijk alleen in de GB een sport, in de wielerlanden is het een veredelde festival sportquote:Op donderdag 18 augustus 2016 00:48 schreef Strani het volgende:
[..]
Hockey zou ik weglaten uit dat lijstje, zo groot is die sport wereldwijd nou ook weer niet. Maar denk jij nou echt dat andere landen uitgebreid gaan checken waar Nederland medailles op heeft gewonnen? Die zien alleen maar onze klassering in de medaillespiegel en denken 'zo, die gaan lekker'.
Bovendien, veruit de meeste medailles op de Spelen komen uit relatief kleine sporten. Zonder het baanwielrennen (nou niet echt een enorme sport) zou GBR het ook een stuk minder goed doen.
Bij Handbal en Volleybal vrees ik een beetje voor de zoveelste ondankbare 4e plaats. BMX-medaille moet nog wel mogelijk zijn.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 03:56 schreef marcodej het volgende:
18e binnen. 20+ medailles nog mogelijk.
Moet van de BMX'ers en springruiters komen denk ik ja. Hoop nog op 10 goud, maar dat wordt ook pittig ja.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 04:01 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Bij Handbal en Volleybal vrees ik een beetje voor de zoveelste ondankbare 4e plaats. BMX-medaille moet nog wel mogelijk zijn.
Jammer dat het d sporten zijnquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 04:03 schreef marcodej het volgende:
[..]
Moet van de BMX'ers en springruiters komen denk ik ja. Hoop nog op 10 goud, maar dat wordt ook pittig ja.
Nou en, daar voel je niks van,quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 04:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Jammer dat het d sporten zijn
Alleen in september weer voor de baas werkenquote:
BMX'ers en springruiters zijn fulltime met de sport bezig.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 04:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Alleen in september weer voor de baas werken
Dat geld kon beter naar echte sporten gaanquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 04:40 schreef marcodej het volgende:
[..]
BMX'ers en springruiters zijn fulltime met de sport bezig.
Je bent gek. Weet je hoeveel een goed springpaard opbrengt? Dat is gouden handel. Google maar eens op stal Jan Tops, dan krijg je een beeld hoe zoiets er uit ziet. Zijn vrouw doet trouwens ook mee (voor Australië).quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 04:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat geld kon beter naar echte sporten gaan
quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 04:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Alleen in september weer voor de baas werken
Geef je plaat ff een zetje.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 04:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Jammer dat het d sporten zijn
Ga maar aan Amerika vragen of ze basketbalgoud willen ruilen tegen twee openwaterzwem medailles.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 09:22 schreef Ericr het volgende:
Al zou Nederland goud winnen in sporten waar wereldwijd 20 man aan meedoen boeit het nog niet. Als het olympisch is en je wint een medaille telt het gewoon.
Denigrerend over zogenaamde B,C,D sporten doen is trolgedrag. Ook in een kleinere sport moet je tegenwoordig vol aan de bak om de OS te halen, laat staan om een medaille te halen.
Vast niet.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 10:25 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ga maar aan Amerika vragen of ze basketbalgoud willen ruilen tegen twee openwaterzwem medailles.
Misschien ook dat het last heeft van andere 'die hard' duursporten zoals triatlon. In de triatlon is het zwemmen wel verreweg het meest technische onderdeel denk ik.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 10:31 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Vast niet.
Vreemd trouwens dat openwaterzwemmen een toch nog vrij kleine sport is. Het heeft op zich best ingrediënten om groter te worden. Het is simpel te begrijpen, er zit een bepaalde heroïek in en het is ook nog vaak op televisiegenieke plekken (Copacabana, de vijver in Hyde Park). Alleen is het lastig om in beeld te brengen en kun je de zwemmers amper uit elkaar houden.
Er zijn genoeg landen waar basketbal niet populair is.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 10:25 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ga maar aan Amerika vragen of ze basketbalgoud willen ruilen tegen twee openwaterzwem medailles.
Maar in de grote sportmarkten en grote sportlanden is dat m.u.v. Groot Brittannië en misschien Italië wel het geval. De UK is hier de vreemde eet in de bijt. Lekker boeiend voor de Amerikanen dat Denemarken niet warm loopt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 10:35 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Er zijn genoeg landen waar basketbal niet populair is.
Volgens mij is de enige commercieel belangrijke basketbal competitie de NBA maar ik kan me vergissen want ik volg het niet zo. De rest hobbelt er volgens mij een heel eind achteraan al zal het best populair zijn in sommige landen bij sommige mensen maar dat geldt voor bijna elke sport.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 10:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Maar in de grote sportmarkten en grote sportlanden is dat m.u.v. Groot Brittannië en misschien Italië wel het geval. De UK is hier de vreemde eet in de bijt. Lekker boeiend voor de Amerikanen dat Denemarken niet warm loopt.
Het is ook héél populair in een aantal kleinere landen zoals de Balkan, de Slavische landen en Griekenland.
En de twee grootste sporten ter wereld (Cricket en voetbal) kunnen de Amerikanen niets/weinig schelen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 10:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Maar in de grote sportmarkten en grote sportlanden is dat m.u.v. Groot Brittannië en misschien Italië wel het geval. De UK is hier de vreemde eet in de bijt. Lekker boeiend voor de Amerikanen dat Denemarken niet warm loopt.
Het is ook héél populair in een aantal kleinere landen zoals de Balkan, de Slavische landen en Griekenland.
De Eredivisie hobbelt inmiddels ook achter de tweede bundesliga aan....quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 10:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Volgens mij is de enige commercieel belangrijke basketbal competitie de NBA maar ik kan me vergissen want ik volg het niet zo. De rest hobbelt er volgens mij een heel eind achteraan al zal het best populair zijn in sommige landen bij sommige mensen maar dat geldt voor bijna elke sport.
Cricket is een verhaal apart.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 10:42 schreef Felagund het volgende:
[..]
En de twee grootste sporten ter wereld (Cricket en voetbal) kunnen de Amerikanen niets/weinig schelen.
Maar bij de topvoetbalploegen komen in Europa Duitse, Engelse, Spaanse, Franse en Italiaanse clubs voor. Dan heb je ook nog Braziliaanse en Argentijnse ploegen wereldwijd. Bij basketbal heb je dat toch echt niet.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 10:46 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De Eredivisie hobbelt inmiddels ook achter de tweede bundesliga aan....
http://www.ad.nl/sport/we-zien-wat-we-willen-zien~abb0f7ad/
Vooral de laatste paar alineas zijn raak.
Wat is daar raak aan? Het is namelijk nogal absurd om een medaille bij de ene sport hoger aan te rekenen dan bij de andere en al helemaal met als argument dat een bepaalde sport internationaal minder voor zou stellen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 10:46 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De Eredivisie hobbelt inmiddels ook achter de tweede bundesliga aan....
http://www.ad.nl/sport/we-zien-wat-we-willen-zien~abb0f7ad/
Vooral de laatste paar alineas zijn raak.
Nee, ik zeg ook helemaal niet dat basketbal even groot is als voetbal. Voetbal is de enige sport ter wereld die overal, in elk land, in de top 10 staat qua kijkcijfers, beoefenaars en financiën (de belangrijkste factoren waar je grootte aan af meet). Dat is een feit. Voetbal is nl. in beginsel een vrij elegant en simpel spel, zonder al te veel kunstmatige regeltjes. 'Easy to pick up, difficult to master'.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 10:49 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Maar bij de topvoetbalploegen komen in Europa Duitse, Engelse, Spaanse, Franse en Italiaanse clubs voor. Dan heb je ook nog Braziliaanse en Argentijnse ploegen wereldwijd. Bij basketbal heb je dat toch echt niet.
Uhmm nee.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 10:55 schreef Chewie het volgende:
zo is veld hockey 1 van de grootste sporten in de wereld en vele malen groter dan basketbal
Eh jaquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 11:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Uhmm nee.
http://www.biggestglobalsports.com/
http://www.topendsports.com/world/lists/popular-sport/final.htm
Intuïtief voel je toch wel aan dat dit niet zo is? Kijkcijfers, bezoekersaantallen, voorpaginanieuws enzovoorts... het is nogal provinciaal, gevoed door RTL en NOS. En ja, bezoekersaantallen doen er toe. Zonder toeschouwers geen sport.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 10:55 schreef Chewie het volgende:
zo is veld hockey 1 van de grootste sporten in de wereld en vele malen groter dan basketbal
Kijk dat lijstje wat ik poste en wat je al enkele malen eerder is getoond nog eens door, cijfers zijn duidelijkquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 11:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Intuïtief voel je toch wel aan dat dit niet zo is? Kijkcijfers, bezoekersaantallen, voorpaginanieuws enzovoorts... het is nogal provinciaal, gevoed door RTL en NOS. En ja, bezoekersaantallen doen er toe. Zonder toeschouwers geen sport.
Boude stelling: Dafne Schippers op 24 jarige leeftijd is een grotere sportvrouw dan Ireen Wust op dezelfde leeftijd...
Ik negeer dat lijstje omdat het uit hun duim lijkt te zijn gezogen. Je doet nogal hatelijk en agressief.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 11:14 schreef Chewie het volgende:
[..]
Kijk dat lijstje wat ik poste en wat je al enkele malen eerder is getoond nog eens door, cijfers zijn duidelijk
Commercie en geld is gewoon een factor. Sportbestuurders snappen dat dit noodzakelijk is voor de ontwikkeling en creativiteit van een sport.quote:Wel bizar dat een socialist zoals jij beweert te zijn zo op commercie en geld is gefocust
India is inderdaad geen groot sportland. Het is wel groot in cricket.quote:Of telt een land als India niet voor je?
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_sports_attendance_figuresquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 11:14 schreef Chewie het volgende:
[..]
Kijk dat lijstje wat ik poste en wat je al enkele malen eerder is getoond nog eens door, cijfers zijn duidelijk
Wel bizar dat een socialist zoals jij beweert te zijn zo op commercie en geld is gefocust
Of telt een land als India niet voor je?
Van dezelfde bron die jij gebruikt:quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 11:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_sports_attendance_figures
Waar is hockey?
http://www.totalsportek.com/most-popular-sports/
Waar is hockey?
quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 11:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik negeer dat lijstje omdat het uit hun duim lijkt te zijn gezogen. Je doet nogal hatelijk en agressief.
Ja Nederland kent ook full prof basketballers maar dat zegt niks over het niveau en bij basketbal op de olympische spelen is het ook nog eens zo dat als de VS geen goud wint de VS van zichzelf verloren heeft niet omdat de tegenstander zo goed is wat dat betreft is er bij schaatsen meer concurrentie en bij hockey al helemaal.quote:Commercie en geld is gewoon een factor. Sportbestuurders snappen dat dit noodzakelijk is voor de ontwikkeling en creativiteit van een sport.[/quote
Uiteraard is dat een factor maar nogmaals hockey doet het wereldwijd gewoon goed.
[quote]Verder kijk ik ook naar de bezoekersaantallen, kijkcijfers, de beoefenaars en in hoeveel landen men full-prof is. Er zijn veel en veel meer landen met full prof basketballers dan waar men full prof hockey beoefent. Uiteraard brengt dat het niveau en competitiviteit omhoog. Dat is een abctje.
En hockey, durf zelfs te stellen dat hockey op de OS wereldwijd beter bekeken word dan basketbal en ja dit komt alleen maar door India.quote:India is inderdaad geen groot sportland. Het is wel groot in cricket.
SPT / De slechtste landen ooit op de Olympische Spelen
Klopkoekje kennende zal hij deze cijfers toevallig weer niet vertrouwenquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 11:28 schreef Felagund het volgende:
[..]
Van dezelfde bron die jij gebruikt:
http://www.topendsports.c(...)port/most-viewed.htm
Hier is hockeyquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 11:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waar is hockey?
Waar is hockey?
Nee hoor, dat lijstje vertrouw ik al meer. Want cricket staat daar op nummer twee dankzij India. Ik vertrouw die methode wel. Maar het zegt ook een aantal dingen over basketbal, en dit wordt in meer landen intensiever gevolgd.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 11:29 schreef Chewie het volgende:
[..]
Klopkoekje kennende zal hij deze cijfers toevallig weer niet vertrouwen
Het is precies hetzelfde lijstje, met precies dezelfde methode.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 11:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee hoor, dat lijstje vertrouw ik al meer. Want cricket staat daar op nummer twee dankzij India. Ik vertrouw die methode wel. Maar het zegt ook een aantal dingen over basketbal, en dit wordt in meer landen intensiever gevolgd.
Waar ik het 100% mee oneens ben is hoe je het punt over full-time professionals volledig weg wuift. Dat is zowel wetenschappelijk als historisch gezien niet houdbaar.
Hockey heeft een hoge drempel, heel veel regeltjes en is vaak gewoon wat te statisch. Vanuit stilstand de bal rondspelen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 11:34 schreef antiderivative het volgende:
Basketball is wereldwijd een grotere sport dan Hockey. En dat heeft niet alleen te maken met de VS. Latijns-Amerika, Zuid-Europa en geheel Azie (Zelfs in N-Korea is het 1 van dé sporten) zijn gebieden waar het basketball erg populair is.
Hockey heeft vaak ook een wat hogere drempel, er kleeft nog steeds een beetje het etiket elitesport aan vast.
Ik vat je niet. Kijk ook even dit, en waar hockey niet tussen staat.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 11:41 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het is precies hetzelfde lijstje, met precies dezelfde methode.![]()
Dat doet er niet toe en is één van de redenen waarom India geen groot sportland is.quote:Of iemand professioneel met de sport bezig kan zijn hangt natuurlijk sterk af van de economische situatie van een land.
Nope.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 11:50 schreef Ericr het volgende:
Een lijst waar American Football en drakenbootsraces in voorkomt kan je toch amper serieus nemen
Overigens is het beoefenen van meerdere sporten vanuit het oogpunt van 'differentieel leren' niet verkeerd.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 11:34 schreef antiderivative het volgende:
Basketball is wereldwijd een grotere sport dan Hockey. En dat heeft niet alleen te maken met de VS. Latijns-Amerika, Zuid-Europa en geheel Azie (Zelfs in N-Korea is het 1 van dé sporten) zijn gebieden waar het basketball erg populair is.
Hockey heeft vaak ook een wat hogere drempel, er kleeft nog steeds een beetje het etiket elitesport aan vast.
Ik was eens in Oostenrijk. Daar is de NFL als kijksport heel populair. Er worden zelfs drukbezochte avondjes georganiseerd en de pubs in Wenen zaten aardig vol met fans.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 11:50 schreef Ericr het volgende:
Een lijst waar American Football en drakenbootsraces in voorkomt kan je toch amper serieus nemen
Wel nog wat kansjes met o.a. Oogink (taekwondo) en Klamer (triatlon), maar normaal gesproken alleen nog BMX, springruiters en de volleybalsters/handbalsters voor de medailles ja, naast de al zekere medailles van Fontijn en de hockeysters.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 04:03 schreef marcodej het volgende:
[..]
Moet van de BMX'ers en springruiters komen denk ik ja. Hoop nog op 10 goud, maar dat wordt ook pittig ja.
Geef gewoon toe dat hockey mondiaal nou eenmaal de nummer drie van de wereld is, dat je hockey een kutsport vindt en dat je fan bent van alles wat Amerikaans is.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 11:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik was eens in Oostenrijk. Daar is de NFL als kijksport heel populair. Er worden zelfs drukbezochte avondjes georganiseerd en de pubs in Wenen zaten aardig vol met fans.
Geen grapje.
Dat doen ze in andere landen met Phelps ook...quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 12:10 schreef Da_Sandman het volgende:
Is dat iets typisch Nederlands, het devalueren van de sporten waarin we toevallig goed blijken te zijn? Of doen ze dat in andere landen ook?
Heeft Phelps meerdere paspoorten of kun je gewoon niet zo goed lezen?quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 12:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat doen ze in andere landen met Phelps ook...
Goh die kroegen heb je in mijn stad ook, dat zegt natuurlijk helemaal niks en dat snap je zelf ook wel.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 11:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik was eens in Oostenrijk. Daar is de NFL als kijksport heel populair. Er worden zelfs drukbezochte avondjes georganiseerd en de pubs in Wenen zaten aardig vol met fans.
Geen grapje.
Maar dat doe ik helemaal niet ,dat maak jij er van.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 11:38 schreef Klopkoek het volgende:
Waar ik het 100% mee oneens ben is hoe je het punt over full-time professionals volledig weg wuift. Dat is zowel wetenschappelijk als historisch gezien niet houdbaar.
Hier in Nederland heb je ook Super Bowl-parties.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 11:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Geen grapje.
Een mondiale sport waar de topcompetitie in Nederland ligt (of één van de topcompetities). Jaja.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 12:31 schreef Chewie het volgende:
Is het nu zo moeilijk toe te geven dat Hockey gewoon een grote mondiale sport is en dat het ook nog eens vaak profs zijn? Of komen die Australische, Indische enz spelers hier gratis spelen denk je?
Dit heeft toch helemaal niks met politiek te maken man. Het gaat om gewoon objectief je observaties doen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 12:33 schreef Chewie het volgende:
[..]
Maar dat doe ik helemaal niet ,dat maak jij er van.
Wel vind ik je ronduit hypocriet als zelfbenoemde socialist om daar zo de focus op te leggen en bovendien ga je daar met hockey ook volledig de mist in.
quote:Global base & audience
TV Viewership numbers
Number Professional leagues around the world
TV rights deals
Endorsement & Sponsorship deals
Average athlete salary in top league
Biggest competition & (number of countries represented)
Social media presence
Prominence in sports headlines on media outlets (websites, tv)
Relevancy through the year
Regional dominance
Gender equality
Accessible to general public worldwide
Ikzelf ben er niet zo kapot van en het is ook nog eens een enorm agressieve sport. Maarja, basketbal is dan ook begrijpelijk en terecht veel populairder in Azië en Europa. Op zijn best is het een mooi combinatie van gratie, motorische begaafdheid en atletisch vermogen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 12:49 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Hier in Nederland heb je ook Super Bowl-parties.
Nederland hoort m.u.v. het voetbal tot het kransje landen dat - eerlijk is eerlijk - een nogal provinciale en beperkte kijk op sport heeft.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 11:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Geef gewoon toe dat hockey mondiaal nou eenmaal de nummer drie van de wereld is, dat je hockey een kutsport vindt en dat je fan bent van alles wat Amerikaans is.
En jij heb het over objectiefquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 13:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Een mondiale sport waar de topcompetitie in Nederland ligt (of één van de topcompetities). Jaja.
[..]
Dit heeft toch helemaal niks met politiek te maken man. Het gaat om gewoon objectief je observaties doen.
[..]
En dat komt uit het toetsenbord van de "verdediger" van lokale Amerikaanse sportenquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 13:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nederland hoort m.u.v. het voetbal tot het kransje landen dat - eerlijk is eerlijk - een nogal provinciale en beperkte kijk op sport heeft.
Ben je Amerikaans toevallig? Want ik krijg meer en meer het idee dat het zo is.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 13:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nederland hoort m.u.v. het voetbal tot het kransje landen dat - eerlijk is eerlijk - een nogal provinciale en beperkte kijk op sport heeft.
Voetbal is hier dan ook relatief gezien niet zo dominant aanwezig als in bijvoorbeeld Engeland of Portugal. Dat wijzen de eigen cijfers van UEFA uit...
Hardop gelachen. Dank.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 13:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Voetbal is hier dan ook relatief gezien niet zo dominant aanwezig als in bijvoorbeeld Engeland of Portugal. Dat wijzen de eigen cijfers van UEFA uit...
En wat ik ook een groot pluspunt vindt van deze OS, alleen vd Breggen pakte 2 medailles, restant van de medailles is gepakt door verschillende sporters. En dan had die 2de medaille van vd Breggen eigenlijk voor van Dijk moeten zijn.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 13:10 schreef hhh38 het volgende:
Wat mij betreft is de medaillespiegel ook veel te leidend. Het is het beste middel om de prestaties aan af te meten, maar ik heb het gevoel dat we op meer vlakken goed meedoen dan ooit.
Het aantal zilveren en bronzen medailles is bijvoorbeeld allebei 4 tot nu toe, maar daarnaast zijn er wel 8 4e plaatsen behaald en 6 5e plaatsen. Daar koop je niets voor, maar het geeft wel aan dat we er op heel veel onderdelen dichtbij waren.
Vind je Anna trouwens sportvrouw van het jaar?quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 13:48 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En wat ik ook een groot pluspunt vindt van deze OS, alleen vd Breggen pakte 2 medailles, restant van de medailles is gepakt door verschillende sporters. En dan had die 2de medaille van vd Breggen eigenlijk voor van Dijk moeten zijn.
Gelijkspel met Weversquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 13:58 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Vind je Anna trouwens sportvrouw van het jaar?
Anna heeft natuurlijk wel nog het EK wielrennen en het WK tijdrijden, misschien kan dat de doorslag geven.quote:
Rachel Klamer heeft af en toe een uitschieter, maar lijkt meer een kandidaat voor de subtopquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 14:04 schreef Columbiafan het volgende:
Zijn er nog verrassingen mogelijk bij triatlon?
Dan geef ik Oogink meer kans op een medaille ja.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 14:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Rachel Klamer heeft af en toe een uitschieter, maar lijkt meer een kandidaat voor de subtop
Persoonlijk vind ik van niet, als je ook ziet hoe ze aan beide medailles is gekomen (kan zij niets aan doen, maar toch). Denk dat van Vleuten een goede kans had gemaakt mocht ze niet gevallen zijn.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 13:58 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Vind je Anna trouwens sportvrouw van het jaar?
Ja, jij hoort ook bij het bekrompen clubje. Ik zou zeggen: kijk eens op google news en hoeveel aandacht de hockey finale genereert.quote:
waarom is het een wedstrijdje welke sport belangrijker is of internationaal gezien meer allure heeft?quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 14:53 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, jij hoort ook bij het bekrompen clubje. Ik zou zeggen: kijk eens op google news en hoeveel aandacht de hockey finale genereert.
Omdat mensen zich blind staren op de medaillespiegel. Bovendien investeren overheden en bedrijven in topsport om tal van redenen, maar ook vanwege het verkrijgen van exposure en aanzien.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:03 schreef the_ring het volgende:
[..]
waarom is het een wedstrijdje welke sport belangrijker is of internationaal gezien meer allure heeft?
Ik heb nul komma nul gezegd over honkbal.quote:in amerika hebben ze de zogenaamde world series waar buiten zijzelf geen hond om geeft
naar hockey keken van de week 300 miljoen indiërsquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Omdat mensen zich blind staren op de medaillespiegel. Bovendien investeren overheden en bedrijven in topsport om tal van redenen, maar ook vanwege het verkrijgen van exposure en aanzien.
[..]
Ik heb nul komma nul gezegd over honkbal.
Honkbal is iig de populairste sport in ten minste vijf landen op de wereld. Hockey in geen één. Het valt ook niet te ontkennen dat honkbal atletisch, tactisch, analytisch op hoog niveau wordt gespeeld. Honkbal wordt in meer landen op professioneel niveau gespeeld, zonder twijfel.
Overigens kennen zijzelf de grap van John Cleese maar al te goed...
Heb je daar een bron van? Hoeveel naar andere sporten?quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:19 schreef the_ring het volgende:
[..]
naar hockey keken van de week 300 miljoen indiërs
quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 14:53 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, jij hoort ook bij het bekrompen clubje. Ik zou zeggen: kijk eens op google news en hoeveel aandacht de hockey finale genereert.
Haha, je denkt toch niet dat het me iets interesseert of hockey nou een A of Z sport is hè? Ik vind het alleen nogal grappig dat je zo vast zit in die gedachtegang en dat Nederland dan een provinciale en beperkte kijk op sport zou hebben. Terwijl de enige die op dit moment een beperkte blik heeft jijzelf bent.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 14:53 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
http://nos.nl/rio2016/art(...)miljoen-kijkers.htmlquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van? Hoeveel naar andere sporten?
Een Euroleague basketbal finale trekt meer bezoekers dan een heel hoofdklasse seizoen bij elkaar.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:21 schreef Chewie het volgende:
[..]zegt de meest bekrompen user van allemaal hier
Leer eens je ongelijk te erkennen kleuter met je Amerikaanse sporten die buiten dat continent er eigenlijk niet echt toe doen.
hoofdklasse voetbal? of hockey? maakt ook niet uiit, dat zijn echt de lagere competitiesquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Een Euroleague basketbal finale trekt meer bezoekers dan een heel hoofdklasse seizoen bij elkaar.
Integendeel, ik kan het allemaal redelijk in perspectief plaatsen, in plaats van opgedweept te worden door de cocktail van pompende basmuziek, derderangs persoonlijkheden, de inteelt koninklijke familie enzovoorts. In de internationale sportkranten heeft hockey nul betekenis. Maar goed, ik houd erover op.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Haha, je denkt toch niet dat het me iets interesseert of hockey nou een A of Z sport is hè? Ik vind het alleen nogal grappig dat je zo vast zit in die gedachtegang en dat Nederland dan een provinciale en beperkte kijk op sport zou hebben. Terwijl de enige die op dit moment een beperkte blik heeft jijzelf bent.
En weer kijk je met een zeer bekrompen westerse blikquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Een Euroleague basketbal finale trekt meer bezoekers dan een heel hoofdklasse seizoen bij elkaar.
HET INTERESSEERT ME NIET OF HOCKEY EEN A OF EEN Z SPORT IS.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:27 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Integendeel, ik kan het allemaal redelijk in perspectief plaatsen, in plaats van opgedweept te worden door de cocktail van pompende basmuziek, derderangs persoonlijkheden, de inteelt koninklijke familie enzovoorts. In de internationale sportkranten heeft hockey nul betekenis. Maar goed, ik houd erover op.
Een beetje behoorlijk verknipt Amerikaans perspectief danquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:27 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Integendeel, ik kan het allemaal redelijk in perspectief plaatsen, in plaats van opgedweept te worden door de cocktail van pompende basmuziek, derderangs persoonlijkheden, de inteelt koninklijke familie enzovoorts. In de internationale sportkranten heeft hockey nul betekenis. Maar goed, ik houd erover op.
Sorry. Hier een lekker wijf ter compensatiequote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:30 schreef groenen het volgende:
Goh, topic gekaapt door Klopkoek en Da_Sandman , wat een horror.
Bij hockey heb je tenminste nog voldoende concurrentie in tegenstelling tot basketbal (helaas), bij basketbal kun je net zo goed aan de Amerikanen vragen of ze er zin in hebben en zo ja dan geef je ze gewoon goud, hebben ze niet zoveel zin dan kan het nog een beetje spannend worden.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
HET INTERESSEERT ME NIET OF HOCKEY EEN A OF EEN Z SPORT IS.
ik dacht, ik doe het in hoofdletters misschien lees je het dan
Het originele punt was dat Amerika never nooit niet een gouden basketbalmedaille gaat ruilen voor twee openwaterzwemmedailles.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:30 schreef DO2 het volgende:
Wat is nu eigenlijk het punt dat je wil maken, Klopkoek? Dat Nederland geen echt sportland is omdat het niet weet te presteren in sporten als basketbal en honkbal, ofzo?
Onderbouw dat laatste nou allemaal eens. Aan wat is sportcultuur af te meten? In wat zijn we bekrompen? Definieer wansmaak? Provincialisme? Hoe?quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:35 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het originele punt was dat Amerika never nooit niet een gouden basketbalmedaille gaat ruilen voor twee openwaterzwemmedailles.
http://fivethirtyeight.co(...)t-people-care-about/
Daarna is het allemaal een beetje ontspoort en afgedreven dankzij de diverse persoonlijke aanvallen.
Ik vind ook inderdaad dat in Nederland, tov andere landen, de bekrompenheid, provincialisme en wansmaak regeert. Andere landen hebben veel meer een sportcultuur.
Boeien. Dat is slechts één van de vele factoren die ertoe doen, en niet zo heel relevante ook.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:33 schreef Chewie het volgende:
[..]
Bij hockey heb je tenminste nog voldoende concurrentie in tegenstelling tot basketbal (helaas), bij basketbal kun je net zo goed aan de Amerikanen vragen of ze er zin in hebben en zo ja dan geef je ze gewoon goud, hebben ze niet zoveel zin dan kan het nog een beetje spannend worden.
En stop eens met andermans argumenten continu af te serveren met niet boeiend of niet relevant.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Boeien. Dat is slechts één van de vele factoren die ertoe doen, en niet zo heel relevante ook.
Het voetbal is gelange tijd ook gedomineerd door een handjevol landen. Niemand gaat daardoor de enorme populariteit en het niveau ontkennen, doordat toevallig Duitsland zoveel constanter en consistenter is dan de rest.
Ja, ik stop er al mee. Alleen in Nederland bestaan er bozige en bekrompen mensen die denken dat hockey de derde sport ter wereld is.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:37 schreef Nattekat het volgende:
Hou alsjeblieft op met jezelf belachelijk maken
Volgens mij ben je nog niet zoveel in het buitenland geweest aangezien je kennis over sport voornamelijk uit Amerikaanse tv pulp lijkt te komenquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:35 schreef Klopkoek het volgende:
Ik vind ook inderdaad dat in Nederland, tov andere landen, de bekrompenheid, provincialisme en wansmaak regeert. Andere landen hebben veel meer een sportcultuur.
Als Amerikanen massaal gaan zeilen, dat in dat land echt helemaal hot wordt en ze met gemak alle klasses winnen, is het op eens wel een grote sport?quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, ik stop er al mee. Alleen in Nederland bestaan er bozige en bekrompen mensen die denken dat hockey de derde sport ter wereld is.
Nederland was het eerste land met een fanhuis voor fans tijdens de spelen(1992), nu hebben alle andere landen dat. Nederlandse supporters worden wereldwijd geroemd om hun enthousiasme(kijk EK in Zwitserland). Zal jij dit wel geen argument voor een sportcutuur vinden. Maar sporten zit hier hoe dan ook behoorlijk diep in de cultuur verweven, kijk alleen naar hoe het koningshuis ermee omgaat.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:35 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het originele punt was dat Amerika never nooit niet een gouden basketbalmedaille gaat ruilen voor twee openwaterzwemmedailles.
http://fivethirtyeight.co(...)t-people-care-about/
Daarna is het allemaal een beetje ontspoort en afgedreven dankzij de diverse persoonlijke aanvallen.
Stop dan ook echtquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, ik stop er al mee. -overbodig-
quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, ik stop er al mee. Alleen in Nederland bestaan er bozige en bekrompen mensen die denken dat hockey de derde sport ter wereld is.
Als Chewie dat doet (mijn punt over professionele beoefenaars) dan doe ik dat ook ja.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En stop eens met andermans argumenten continu af te serveren met niet boeiend of niet relevant.
Leuk dat je me deze vragen blijft stellen, ik heb net in hoofdletters geschreven wat ik er van denk. Misschien lezen in plaats van je plaat af te blijven spelen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:42 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Als Chewie dat doet (mijn punt over professionele beoefenaars) dan doe ik dat ook ja.
Telt de sprint bij het atletiek ook niet meer doordat toevallig Jamaica steeds wint? Volgens sommigen hier zijn alleen voetbal en atletiek de A sporten, en verder niet...
Doei.
quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:41 schreef Remzz het volgende:
[..]
Nederland was het eerste land met een fanhuis voor fans tijdens de spelen(1992), nu hebben alle andere landen dat. Nederlandse supporters worden wereldwijd geroemd om hun enthousiasme(kijk EK in Zwitserland). Zal jij dit wel geen argument voor een sportcutuur vinden. Maar sporten zit hier hoe dan ook behoorlijk diep in de cultuur verweven, kijk alleen naar hoe het koningshuis ermee omgaat.
Lekker verhuizen dan, doei!quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]Dat is juist ultieme triestheid en geen sportcultuur
![]()
Groot Brittannië: dat is pas echt een sportland.
Gras, groener.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:44 schreef Ericr het volgende:
Wat maakt GB dan een sportland en Nederland niet?
Onzin. Dit land is echt compleet de weg kwijt wanneer gasten gaan denken dat Teuntje de Nooijer een grotere atleet en personality is dan Lebron James of Dirk Nowitzki.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:41 schreef Nattekat het volgende:
Je bent jezelf onstervelijk belachelijk aan het maken, echt waar.
Ach natuurlijk doet dat er niet zoveel toe omdat je gewoon te bekrompen en koppig bent om je ongelijk toe te durven geven.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Boeien. Dat is slechts één van de vele factoren die ertoe doen, en niet zo heel relevante ook.
Ik hoor dit voor het eerst.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Onzin. Dit land is echt compleet de weg kwijt wanneer gasten gaan denken dat Teuntje de Nooijer een grotere atleet en personality is dan Lebron James of Dirk Nowitzki.
Nee, nee en nee.
quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:44 schreef Ericr het volgende:
Wat maakt GB dan een sportland en Nederland niet?
Met welke relevante sporten van de verschillende top 10 lijstjes blinken zij dan uit?quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:43 schreef Klopkoek het volgende:
Groot Brittannië: dat is pas echt een sportland.
dit soort statistieken vertekenen nogal, ze zijn leuk om te gebruiken voor een leuk artikel zoals in de tweede link maar het zegt eigenlijk helemaal niet zoveelquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 11:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waar is hockey?
Waar is hockey?
Waar slaat dit nu weer op? Zowel jij als chewie maken er een politieke aanval van. Compleet lachwekkend. Zegt veel over jullie benepen en heikneuteruge conservatisme. Jullie beiden slepen de politiek er met de haren bij.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:47 schreef Nattekat het volgende:
Mensen zoals klopkoek zijn eigenlijk de reden waarom TTIP nog niet compleet weggelachen is en dat wel onze ziel aan het verkopen zijn aan het gedrocht dat de EU heet.
Ja maar bekrompen Amerikaans gericht klopkoekje moet natuurlijk wel vol kunnen houden dat het teleurstellende spelen zijn voor Nederland dus worden de sporten waar we goed in zijn maar gedegradeerd tot B/C/D sporten.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 16:00 schreef the_ring het volgende:
we slaan wel door want het ging over de teleurstellende prestaties op sportief vlak tijdens deze olympische spelen en niet over de sporten waar wij super goed in zijn (hockey) of niet eens aan mee doen (basketbal)
Het ging eigenlijk over dat we alleen kunnen winnen in "C-sporten", wat hockey schijnbaar is.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 16:00 schreef the_ring het volgende:
we slaan wel door want het ging over de teleurstellende prestaties op sportief vlak tijdens deze olympische spelen en niet over de sporten waar wij super goed in zijn (hockey) of niet eens aan mee doen (basketbal)
oke dan zijn het hele teleurstellende spelen. echt zo slecht dat we niet in de basketbal finale staanquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 16:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het ging eigenlijk over dat we alleen kunnen winnen in "C-sporten", wat hockey schijnbaar is.
Een formule 1 auto levert ook geld op, dat wil nog niet zeggen dat het een olympische sport moet zijn. En juist omdat een paard zo belangrijk is zou je het niet op de OS mee moeten laten doen, daar gaat het om sport prestaties van de sportersquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 09:43 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Je bent gek. Weet je hoeveel een goed springpaard opbrengt? Dat is gouden handel. Google maar eens op stal Jan Tops, dan krijg je een beeld hoe zoiets er uit ziet. Zijn vrouw doet trouwens ook mee (voor Australië).
Daar hoeft echt geen cent subsidiegeld of wat dan ook bij.
Hockey is geen C sportquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 16:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het ging eigenlijk over dat we alleen kunnen winnen in "C-sporten", wat hockey schijnbaar is.
Daar ging het niet over, jij zei dat het geld beter ergens anders aan besteed kon worden. Het ging over geld.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 17:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Een formule 1 auto levert ook geld op, dat wil nog niet zeggen dat het een olympische sport moet zijn. En juist omdat een paard zo belangrijk is zou je het niet op de OS mee moeten laten doen, daar gaat het om sport prestaties van de sporters
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |