Toen hadden van Moorsel en de Bruijn 3 gouden plakken en vd Hoogenband 2. Ze vallen dit jaar op meer prijswinnaars lijkt het. Wat ook veel leuker isquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 19:22 schreef TLC het volgende:
Dit zijn veel leukere spelen geworden dan Sydney imho![]()
meer verscheidenheid aan sporten waar de medailles vallen
![]()
De keuze voor sportman, sportvrouw en sportteam van het jaar wordt wel enorm lastig.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 19:48 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Toen hadden van Moorsel en de Bruijn 3 gouden plakken en vd Hoogenband 2. Ze vallen dit jaar op meer prijswinnaars lijkt het. Wat ook veel leuker is
Wat dat betreft wel prettig dat het Nederlandse voetbal op z'n gat ligt, anders was het helemaal onmogelijk geweest.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 19:50 schreef kilon het volgende:
[..]
De keuze voor sportman, sportvrouw en sportteam van het jaar wordt wel enorm lastig.
lijkt he hahaquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 19:48 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Toen hadden van Moorsel en de Bruijn 3 gouden plakken en vd Hoogenband 2. Ze vallen dit jaar op meer prijswinnaars lijkt het. Wat ook veel leuker is
Dafne sws als ze 200 meter wint.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 19:52 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wat dat betreft wel prettig dat het Nederlandse voetbal op z'n gat ligt, anders was het helemaal onmogelijk geweest.
Ik ga voor Sanne...quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 19:50 schreef kilon het volgende:
[..]
De keuze voor sportman, sportvrouw en sportteam van het jaar wordt wel enorm lastig.
Sportman wordt Niek Kimman als hij goud haalt hier. Sportvrouw Schippers en Team de handbalsters.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 19:50 schreef kilon het volgende:
[..]
Waarom Schippers dan?quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 23:05 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Sportman wordt Niek Kimman als hij goud haalt hier. Sportvrouw Schippers en Team de handbalsters.
Ondanks een mooie dag toch jammer dat de beachvolleyballers er uitliggen. Hadden zeker kans op goud. Zelfde voor de hockeymannen die lijken te verliezen
Omdat Schippers op het EK ook al succes boekte. Maar van der Breggen kan ook ja met 2 medailles.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 23:10 schreef aloa het volgende:
[..]
Waarom Schippers dan?
Ik vind die turnster of die wielrenster een groter kans maken.
welke?quote:Op woensdag 17 augustus 2016 00:22 schreef marcodej het volgende:
14 nu. Nog 6 plakken te gaan voor de 20. Moet lukken.
Springruiters landenteams en individueel. Noushka Fontijn hoeft maar 1 potje te winnen voor een medaille.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 00:27 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
welke?
Hockey 2
Dafne
Hasan
Volley
Beachvolley
Handbal
Bmx
2quote:Op woensdag 17 augustus 2016 00:29 schreef marcodej het volgende:
[..]
Springruiters landenteams en individueel. Noushka Fontijn hoeft maar 1 potje te winnen voor een medaille.
4 jaar geleden ook alquote:Op woensdag 17 augustus 2016 08:17 schreef Twiitch het volgende:
Voor de mannen in ieder geval wel. Volgens mij nog nooit zo'n hoog percentage vrouwelijke medaillewinnaressen. Niks mis mee maar deze editie valt het wel erg op.
Turnen hebben we bij de vrouwen nog nooit een medaille gewonnen op de OS, laat staan goud. Wielrennen en atletiek/200m hebben we dat wel al eerder gedaan. Wevers dus wat mij betreft gewoon sportvrouw van het jaarquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 23:10 schreef aloa het volgende:
[..]
Waarom Schippers dan?
Ik vind die turnster of die wielrenster een groter kans maken.
Ondanks dat Van der Breggen ook nog brons heeft gepakt kies ik nu al ook voor Wevers. Kippenvel! (Hoewel Van Zetten daar ook een groot aandeel in had)quote:Op woensdag 17 augustus 2016 09:06 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Turnen hebben we bij de vrouwen nog nooit een medaille gewonnen op de OS, laat staan goud. Wielrennen en atletiek/200m hebben we dat wel al eerder gedaan. Wevers dus wat mij betreft gewoon sportvrouw van het jaar
Natuurlijk is daar wel wat mis mee...quote:Op woensdag 17 augustus 2016 08:17 schreef Twiitch het volgende:
Voor de mannen in ieder geval wel. Volgens mij nog nooit zo'n hoog percentage vrouwelijke medaillewinnaressen. Niks mis mee maar deze editie valt het wel erg op.
Ik vind van niet. Het bevestigd bij mij alleen maar het beeld dat Nederlandse mannen over het algemeen gewoon niet kunnen presteren onder grote druk. Iets wat iemand die voetbal volgt al lang wist trouwens.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 10:46 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Natuurlijk is daar wel wat mis mee...
Wat dan?quote:Op woensdag 17 augustus 2016 10:46 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Natuurlijk is daar wel wat mis mee...
Dat is een beetje kort door de bocht. De concurrentie bij de mannen is een stuk groter, waardoor het daar moeilijker is om te winnen dan bij de vrouwen.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 10:48 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik vind van niet. Het bevestigd bij mij alleen maar het beeld dat Nederlandse mannen over het algemeen gewoon niet kunnen presteren onder grote druk. Iets wat iemand die voetbal volgt al lang wist trouwens.
Uiteraard. Ze gaan denk ik ook wel snijden in het aantal afstanden met het lange baan schaatsen.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 11:09 schreef Giggio het volgende:
verheug me nu al op de zeeeeeeeeeeeeer teleurstellende O-winter-S in pjongpang - 2014 is niet te overtreffen
Wel frappant dat Nederland dan het enige land is waar de verhoudingen structureel zo scheef staan.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 11:15 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat is een beetje kort door de bocht. De concurrentie bij de mannen is een stuk groter, waardoor het daar moeilijker is om te winnen dan bij de vrouwen.
Jij hebt het per land uitgezocht? Ben wel benieuwd naar die cijfers. Geen idee namelijk of het alleen in Nederland zo scheef is.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 11:21 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Uiteraard. Ze gaan denk ik ook wel snijden in het aantal afstanden met het lange baan schaatsen.
[..]
Wel frappant dat Nederland dan het enige land is waar de verhoudingen structureel zo scheef staan.
Nou ja, wel landen die over het algemeen meerdere medailles halen. Zullen ook genoeg kleintjes tussen zitten waar een vrouw alle medailles wint. Ik meen in de VK gelezen te hebben dat het vooral vergeleken met andere West-Europese landen heel erg opvalt. In China en de VS is de verdeling wat gelijker.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 11:24 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Jij hebt het per land uitgezocht? Ben wel benieuwd naar die cijfers. Geen idee namelijk of het alleen in Nederland zo scheef is.
Het kan niet overal zo scheef zijn aangezien er ongeveer voor beiden evenveel medailles zijn.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 11:24 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Jij hebt het per land uitgezocht? Ben wel benieuwd naar die cijfers. Geen idee namelijk of het alleen in Nederland zo scheef is.
Misschien andere landen waar de mannen structureel beter presteren dan de vrouwen? (en dan niet de Arabische landen, want die presteren sowieso niet)quote:Op woensdag 17 augustus 2016 11:26 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Het kan niet overal zo scheef zijn aangezien er ongeveer voor beiden evenveel medailles zijn.
Canada is ook bizar deze OS in ieder geval. Geen idee of dat een normaal patroon is bij hen.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 11:26 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Nou ja, wel landen die over het algemeen meerdere medailles halen. Zullen ook genoeg kleintjes tussen zitten waar een vrouw alle medailles wint. Ik meen in de VK gelezen te hebben dat het vooral vergeleken met andere West-Europese landen heel erg opvalt. In China en de VS is de verdeling wat gelijker.
Edit: Ah soortgelijke conclusie op NOS.nl
http://nos.nl/rio2016/art(...)derlandse-vrouw.html
1. Als ze wint staat ze in de halve finale en bij het boksen krijgt een halve finalist sowieso brons.quote:
echt? dat is wel erg triestquote:Op woensdag 17 augustus 2016 12:08 schreef marcodej het volgende:
[..]
1. Als ze wint staat ze in de halve finale en bij het boksen krijgt een halve finalist sowieso brons.
Echt ?quote:Op woensdag 17 augustus 2016 12:08 schreef marcodej het volgende:
[..]
1. Als ze wint staat ze in de halve finale en bij het boksen krijgt een halve finalist sowieso brons.
Het competitieve niveau ligt bij de mannen gewoon hoger in veel sporten. De prioriteit van de sportwetenschap, coaching e.d. ligt dikwijls daar en er is een grotere poel van talent. Meisjes spelen prinsesje en jongetjes cowboytje.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 10:48 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik vind van niet. Het bevestigd bij mij alleen maar het beeld dat Nederlandse mannen over het algemeen gewoon niet kunnen presteren onder grote druk. Iets wat iemand die voetbal volgt al lang wist trouwens.
quote:
Als je KO geslagen wordt mag je een paar dagen niet boksen. Dit zou betekenen dat als een halve finalist KO gaat, deze niet kan vechten om brons.quote:
okquote:Op woensdag 17 augustus 2016 13:57 schreef marcodej het volgende:
[..]
[..]
Als je KO geslagen wordt mag je een paar dagen niet boksen. Dit zou betekenen dat als een halve finalist KO gaat, deze niet kan vechten om brons.
wat mij betreft ookquote:Op woensdag 17 augustus 2016 09:06 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Turnen hebben we bij de vrouwen nog nooit een medaille gewonnen op de OS, laat staan goud. Wielrennen en atletiek/200m hebben we dat wel al eerder gedaan. Wevers dus wat mij betreft gewoon sportvrouw van het jaar
Raar systeem. Wat als haar tegenstander zich nu - om wat voor reden dan ook - moet terugtrekken. Is Fontijn dan al zeker van een medaille zonder te spelen?quote:Op woensdag 17 augustus 2016 12:08 schreef marcodej het volgende:
[..]
Fontijn hoeft maar 1 wedstrijd te winnen toch voor een medaille, en daarin is ze volgens mij favoriet.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 19:07 schreef Van_Poppel het volgende:
Schippers: 80%
Volleybal: 40%
Handbal: 40%
Fontein: 25%
Hockey Mannen: 50%
Beach Volleybal: 50%
Springruiter: 30%
BMX-Man: 50%
BMX-Vrouw: 20%
Oogink: 20%
Er liggen dus circa 4 medailles in het verschiet, maar eigenlijk is alleen Schippers (als ze "gewoon" 21.9 loopt) een relatief zekerheidje.
Dan komt er nog een virtuele halve medaille bij.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 19:36 schreef Felagund het volgende:
[..]
Fontijn hoeft maar 1 wedstrijd te winnen toch voor een medaille, en daarin is ze volgens mij favoriet.
En bij de hockey dames is een medaille iig al binnen, alleen de kleur nogquote:Op woensdag 17 augustus 2016 19:37 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dan komt er nog een virtuele halve medaille bij.Smulders schat ik nu trouwens ook wat hoger in. Misschien zijn 20 medailles dan toch net haalbaar.
Die had ik al meegerekend.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 19:43 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En bij de hockey dames is een medaille iig al binnen, alleen de kleur nog
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |