abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164628550
Deze TT :') alleen omdat een paar favorieten niet naar verwachting presteerde is het opeens een teleurstellende OS
graag op anoniem
pi_164630059
Nummertje 16 binnen. Minimaal brons voor Fontijn.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_164630092
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 20:34 schreef marcodej het volgende:
Nummertje 16 binnen. Minimaal brons voor Fontijn.
_O_
pi_164630190
Peking al geëvenaard qua medailles _O_
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  woensdag 17 augustus 2016 @ 21:35:41 #155
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_164631476
We schijnen ook nog iemand op de triatlon te hebben. Geen idee of die enige kans maakt?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_164631712
quote:
2s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 21:35 schreef Jane het volgende:
We schijnen ook nog iemand op de triatlon te hebben. Geen idee of die enige kans maakt?
Ze wordt getraind door @CoachLuicito, dus ik denk het niet.
pi_164636517
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 19:46 schreef KingRoland het volgende:
Deze TT :') alleen omdat een paar favorieten niet naar verwachting presteerde is het opeens een teleurstellende OS

Dat is het ook, een paar medailles op halve sporten maakt dat niet goed

Kromo = Goud 50, Zilver 100
Schippers = Goud 200
Dumolin = Goud tijdrit
Heren hockey = Goud
Dame hockey = Goud
Zonderland = Goud
Van Gelder = Goud

Dan tel je echt mee
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_164637556
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 23:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Schippers = Goud 200
Dumolin = Goud tijdrit
Heren hockey = Goud
Dame hockey = Goud
Zonderland = Goud
Van Gelder = Goud

Dan tel je echt mee
Prima voor Nederland. Waarom moet je meetellen met de rest? bijvoorbeeld met Amerika, China of Rusland. Dan kan gewoon echt niet.
graag op anoniem
  donderdag 18 augustus 2016 @ 00:48:58 #159
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_164637869
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 23:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Schippers = Goud 200
Dumolin = Goud tijdrit
Heren hockey = Goud
Dame hockey = Goud
Zonderland = Goud
Van Gelder = Goud

Dan tel je echt mee
Hockey zou ik weglaten uit dat lijstje, zo groot is die sport wereldwijd nou ook weer niet. Maar denk jij nou echt dat andere landen uitgebreid gaan checken waar Nederland medailles op heeft gewonnen? Die zien alleen maar onze klassering in de medaillespiegel en denken 'zo, die gaan lekker'.

Bovendien, veruit de meeste medailles op de Spelen komen uit relatief kleine sporten. Zonder het baanwielrennen (nou niet echt een enorme sport) zou GBR het ook een stuk minder goed doen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_164641390
En nummero 17 binnen. Springruiters, BMX en we winnen vast wel wat matches om brons.
pi_164641448
De verrassingen redden Nederland. Als de verwachte/favorieten gewoon normaal/gemiddeld gepresteerd hadden was t super.
pi_164641538
Als we toch uit zouden kunnen komen op 10 goud en 20 medailles totaal.
pi_164641948
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 04:03 schreef Jules123 het volgende:
De verrassingen redden Nederland. Als de verwachte/favorieten gewoon normaal/gemiddeld gepresteerd hadden was t super.
Dit inderdaad, blijft vooral een beetje een naar wat als gevoel over.
pi_164641952
quote:
Apart inderdaad. De toppers hebben het bijna allemaal verprutst. Zonde.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_164642587
quote:
Moet wel zeggen dat veel verwachte favorieten, voor mijn gevoel niet eens topfavoriet (meer) waren, maar wel constant zo worden neergezet waardoor de verwachtingen gewoon te hoog worden.

Neem bijv. de estafette dames bij het zwemmen, minimaal 2 landen die daar vooraf al hoog bovenuit staken, dan speel je eigenlijk voor brons, die je ook niet makkelijk even op gaat halen. Toch verwacht "iedereen" deze "zekere" medaille omdat die de voorgaande edities ook gepakt werd. Idem met Kromo, ook op de 50 en 100 meerdere favorieten voor zich, toch hoor je aan de koffie tafel dat die wel even wat medailles gaat ophalen, want dat deed ze 4 jaar geleden ook.

Dumoulin valt in de tour, breekt zijn pols toch blijf je (buiten de kenners) niets anders horen dan dat hij de te kloppen man moet zijn, met zo'n voorbereiding kun je gewoon trots zijn op zilver want als Cancellara geen superdag had gehad, had het ook "gewoon" goud kunnen zijn.

En uiteraard gaat niet alles goed, maar ik krijg ook het gevoel dat zeker in bepaalde gevallen de verwachten veel te hoog worden gezet enkel op behaalde resultaten in het verleden, zonder naar de huidige stand van zaken te kijken.
pi_164651006
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 00:48 schreef Strani het volgende:

[..]

Hockey zou ik weglaten uit dat lijstje, zo groot is die sport wereldwijd nou ook weer niet. Maar denk jij nou echt dat andere landen uitgebreid gaan checken waar Nederland medailles op heeft gewonnen? Die zien alleen maar onze klassering in de medaillespiegel en denken 'zo, die gaan lekker'.

Bovendien, veruit de meeste medailles op de Spelen komen uit relatief kleine sporten. Zonder het baanwielrennen (nou niet echt een enorme sport) zou GBR het ook een stuk minder goed doen.
Hockey is sws in Noord Europa, Argentinie(qua sport dichtbij de Engelse wereld) en in de 'Engelse' wereld groot. Baanwielrennen is eigenlijk alleen in de GB een sport, in de wielerlanden is het een veredelde festival sport
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_164651020
Die wissel net :')
pi_164669531
18e binnen. 20+ medailles nog mogelijk.
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 04:01:58 #169
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_164669604
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 03:56 schreef marcodej het volgende:
18e binnen. 20+ medailles nog mogelijk.
Bij Handbal en Volleybal vrees ik een beetje voor de zoveelste ondankbare 4e plaats. BMX-medaille moet nog wel mogelijk zijn.
pi_164669633
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 04:01 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Bij Handbal en Volleybal vrees ik een beetje voor de zoveelste ondankbare 4e plaats. BMX-medaille moet nog wel mogelijk zijn.
Moet van de BMX'ers en springruiters komen denk ik ja. Hoop nog op 10 goud, maar dat wordt ook pittig ja.
pi_164670259
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 04:03 schreef marcodej het volgende:

[..]

Moet van de BMX'ers en springruiters komen denk ik ja. Hoop nog op 10 goud, maar dat wordt ook pittig ja.
Jammer dat het d sporten zijn
pi_164670284
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 04:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Jammer dat het d sporten zijn
Nou en, daar voel je niks van,
pi_164670301
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 04:38 schreef marcodej het volgende:

[..]

Nou en, daar voel je niks van,
Alleen in september weer voor de baas werken :')
pi_164670311
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 04:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Alleen in september weer voor de baas werken :')
BMX'ers en springruiters zijn fulltime met de sport bezig.
pi_164670326
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 04:40 schreef marcodej het volgende:

[..]

BMX'ers en springruiters zijn fulltime met de sport bezig.
Dat geld kon beter naar echte sporten gaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')