De originele opener van dit topic moet met pek en veren het land uit gejaagd worden.quote:Op maandag 15 augustus 2016 21:46 schreef MrBadGuy het volgende:
Serieus, een deel twee van het meest onterechte topic van dit forum?
Twee gouden medailles vandaag. We mogen zeker niet klagen.quote:Op maandag 15 augustus 2016 21:46 schreef MrBadGuy het volgende:
Serieus, een deel twee van het meest onterechte topic van dit forum?
26 deelneemsters met 24 nationaliteiten, Brazilië en Hongarije met 2.quote:Op maandag 15 augustus 2016 17:18 schreef Riofan83 het volgende:
Zwemmen is één van de meest mondiale sporten. In het open water waren 28 zwemsters met 27 nationaliteiten. Alleen Brazilië had 2 deelnemers, alle andere landen maar 1. Superknap dus van Sharon!
Zeilen is morgen, gaat het morgen niet door dan is het goud.quote:Op maandag 15 augustus 2016 21:50 schreef kilon het volgende:
Het meest teleurstellende is dat morgen precies hetzelfde gaat zijn als vandaag:
Openwaterzwemmen winnen we goud
Turnen winnen we goud
Zeilen gaat niet door, en dus winnen we goud
Dat zeg ik.quote:Op maandag 15 augustus 2016 21:56 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Zeilen is morgen, gaat het morgen niet door dan is het goud.
Dit dus. Dit topic is een groot anti-jinx.quote:Op maandag 15 augustus 2016 21:53 schreef Jane het volgende:
Ik vind dat we vrolijk moeten blijven doorzeuren, want blijkbaar komen de gouden plakken dan vanzelf.
http://nos.nl/teletekst#607quote:Op maandag 15 augustus 2016 22:07 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Heeft iemand een update van de medaillespiegel? Met het goud van Sanne erbij dus?
Mooiquote:Op maandag 15 augustus 2016 22:09 schreef beantherio het volgende:
[..]
http://nos.nl/teletekst#607
We staan inmiddels 11e. 1x goud erbij en we stijgen al naar 9.
Oh best netjes.quote:Op maandag 15 augustus 2016 22:09 schreef beantherio het volgende:
[..]
quote:Op maandag 15 augustus 2016 22:09 schreef Syntix het volgende:
Het gaat te goed idd. Zo lijkt het net alsof we nog wat kunnen en voorstellen![]()
Voor het gemak vergeten we dan wel dat andere landen ook nog medailles gaan pakken.quote:Op maandag 15 augustus 2016 22:09 schreef beantherio het volgende:
[..]
Zilver en brons zijn voor de chokers en falers.quote:Op maandag 15 augustus 2016 22:11 schreef beantherio het volgende:
Het aantal zilveren en bronzen medailles valt trouwens best wel tegen.
Iedere keer weer he? We zullen het wel nooit leren.quote:Op maandag 15 augustus 2016 22:20 schreef kilon het volgende:
[..]
Voor het gemak vergeten we dan wel dat andere landen ook nog medailles gaan pakken.
Dit is deel 2. Alle azijnzeikers zijn allang weer gevlogen maar dit topic moet in ere blijvenquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 16:09 schreef Columbiafan het volgende:
Ik word een beetje moe van dit treurig gedrag. Nederland presteert fantastisch en iedereen loopt walgelijk negatief te doen al tijdens wedstrijden. Wat verwachten jullie dan, 20 keer goud ofzo?
quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 16:17 schreef Wespensteek het volgende:
Vanaf het moment dat Yuri naar huis is lijkt alles goed te lopen.
Wat een beetje nachtrust al niet kan doen, hè.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 16:17 schreef Wespensteek het volgende:
Als we geen zilver en brons meer halen en enkel goud (waar het nu op lijkt) hebben we dat aantal wel nodig om het aantal medailles op peil te houden. Het gaat wat dat betreft niet zo goed als we denken: we laten een hoop zilver en brons liggen. Mensen zijn veel te positief.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 16:09 schreef Columbiafan het volgende:
Ik word een beetje moe van dit treurig gedrag. Nederland presteert fantastisch en iedereen loopt walgelijk negatief te doen al tijdens wedstrijden. Wat verwachten jullie dan, 20 keer goud ofzo?
zilver en brons is voor losersquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 16:21 schreef beantherio het volgende:
[..]
Als we geen zilver en brons meer halen en enkel goud (waar het nu op lijkt) hebben we dat aantal wel nodig om het aantal medailles op peil te houden. Het gaat wat dat betreft niet zo goed als we denken: we laten een hoop zilver en brons liggen. Mensen zijn veel te positief.
Deze manquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 16:21 schreef beantherio het volgende:
[..]
Als we geen zilver en brons meer halen en enkel goud (waar het nu op lijkt) hebben we dat aantal wel nodig om het aantal medailles op peil te houden. Het gaat wat dat betreft niet zo goed als we denken: we laten een hoop zilver en brons liggen. Mensen zijn veel te positief.
Ik oefen mijn kwaliteiten op het gebied van trollingquote:
Heerlijk gekaapt door de Olumpiers.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 16:30 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik oefen mijn kwaliteiten op het gebied van trolling![]()
Ook vind ik het zielig dat dit topic te vondeling gelegd is. Niemand die het voor hem opneemt.
Perfecte zet van de Nederlandse Bond.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 16:17 schreef Wespensteek het volgende:
OS / NL heeft geen topsport klimaat meerquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 16:41 schreef beantherio het volgende:
Zijn er ooit meer onterechte topics geweest op Fok! dan deze?
Het is wel op Olympisch niveau dus misschien ook niet vreemd dat het een topic in dit subforum is.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 16:43 schreef Windhapper het volgende:
[..]
OS / NL heeft geen topsport klimaat meer
Het zal erom spannen.
Fotofinish.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 16:43 schreef Windhapper het volgende:
[..]
OS / NL heeft geen topsport klimaat meer
Het zal erom spannen.
quote:Op maandag 15 augustus 2016 21:53 schreef Jane het volgende:
Ik vind dat we vrolijk moeten blijven doorzeuren, want blijkbaar komen de gouden plakken dan vanzelf.
dat worden dus 19 gouden medaillesquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 17:00 schreef marcodej het volgende:
13 medailles nu (incl. Bouwmeester), waarvan 7 keer goud.
Wat zit er nog in het vat? Halve finales voor Handbal, Volleybal, Beachvolleybal, Hockeymannen, hockeyvrouwen, Ligtlee. Epke, Schippers, Hassan, BMX, springruiters, Noushka Fontijn.
Oioioi!
Smulders moet je ook miet uitvlakken voor een medaille en Kirsten Wildquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 17:02 schreef the_ring het volgende:
[..]
dat worden dus 19 gouden medailles
En we pakken natuurlijk nog goud bij de 5km vrouwenquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 17:09 schreef kavu het volgende:
[..]
Smulders moet je ook miet uitvlakken voor een medaille en Kirsten Wild
Sydney moest het hebben van drie talenten: Van den Hoogenband, De Bruijn en Van Moorsel. 12 Goud is niet onmogelijk, maar ook niet heel waarschijnlijk. Ik vind hoe Nederland nu presteert toch wel wat uitzonderlijker en knapper dan Sydney 2000. Wel zit er wat geluk tussen of valt het allemaal net goed maar dat hoort er bij.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 16:54 schreef Jane het volgende:
Pffff, nog steeds Sydney niet ingehaald.
[..]
echt verschutquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 17:55 schreef Tinos85 het volgende:
http://www.nu.nl/rio-2016(...)o-dan-in-londen.html
Nu al meer goud dan vier jaar geleden. Teleurstellend.
Drama, als je 7e bent, val je toch buiten de medailles?quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 18:38 schreef TheArt het volgende:
We gaan naar 7 in de medaillespiegel
Dit topic
twitter:sportzeloot twitterde op dinsdag 16-08-2016 om 18:35:21FEIT: Nederland heeft in 100 uur meer gouden medailles veroverd dan België sinds 1996: 7 om 6. 😉 reageer retweet
quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 18:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Drama, als je 7e bent, val je toch buiten de medailles?
Watquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 18:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
als elis de finale haalt ga ik haar beffenquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 18:43 schreef marcodej het volgende:
Als Epke vanavond goud pakt gaat mijn broekje uit en nooit meer aan.
Huuuu.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 18:46 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
als elis de finale haalt ga ik haar beffen
En als Epke goud pakt?quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 18:46 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
als elis de finale haalt ga ik haar beffen
Graag gedaan mensen. Sorry Vanuatuquote:Op zaterdag 13 augustus 2016 14:35 schreef Madhouse11 het volgende:
Ik heb mijn Facebook foto aangepast en in plaats van een Nederlandse vlag eentje van Vanuatu gekozen. Zul je zien dat ik hem ontzettend ga jynxen nu. Vanuatu zal geen medaille halen en Nederland gaat oogsten.
Oh ja die profielfoto's met vlaggen
1988 zelfs, omdat in 1992 en 1988 België geen goud won.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 18:44 schreef marcodej het volgende:
twitter:sportzeloot twitterde op dinsdag 16-08-2016 om 18:35:21FEIT: Nederland heeft in 100 uur meer gouden medailles veroverd dan België sinds 1996: 7 om 6. 😉 reageer retweet
quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 18:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Daar zaten wedstrijden bij waar je niet eens kon verliezen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 18:55 schreef Wombcat het volgende:
Was ook in Antwerpen. Waarschijnlijk hebben ze dat onderdeel speciaal verzonnen omdat ze er goed in waren.
Aan Vast vogeldoel, kleine vogel, individueel deden ook alleen maar Belgen mee.quote:Slechts één deelnemende ploeg.
Ja hoorquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 18:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
1988 zelfs, omdat in 1992 en 1988 België geen goud won.
Nog twee erbij en we hebben meer goud deze spelen dan België sinds 1968.
Nog 4 erbij en het zijn er meer dan België sinds 1956. Zou dat nog kunnen?
Zou wat zijn. Als NL op 14x goud komt (niet echt reëel, maar als), dan hebben we deze spelen meer goud dan België sinds 1928(!).quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 19:00 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Ja hoor
Hockey hockey epke dafne
BMX ligtlee paardjes
Volley hand
Beachvolley
Er deden toen ook 1945 deelnemers mee voor België. Dat is 4x zoveel als Amerika nu.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 18:55 schreef Wombcat het volgende:
België heeft het trouwens wel eens gepresteerd om op één OS 14x goud te halen: 1920. Maar 8 daarvan waren met boogschieten. Toen nog op vogeldoelen (wat dat ook mag zijn). Daarbij had je kleine en grote doelen en die ook nog bewegend en stilstaand.
https://nl.wikipedia.org/(...)che_Spelen#Overzicht
https://nl.wikipedia.org/(...)che_Zomerspelen_1920
Was ook in Antwerpen. Waarschijnlijk hebben ze dat onderdeel speciaal verzonnen omdat ze er goed in waren.
Edit: lijkt er wel op. Bij de meeste onderdelen deden er maar twee mee, een belg en een fransman https://nl.wikipedia.org/(...)che_Zomerspelen_1920
Er staat 1945 deelnemers. Niet dat het belgen waren.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 19:06 schreef Collide het volgende:
[..]
Er deden toen ook 1945 deelnemers mee voor België. Dat is 4x zoveel als Amerika nu.
Dat zijn de deelnemers voor België. Nederland had er 130.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 19:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Er staat 1945 deelnemers. Niet dat het belgen waren.
Dus eigenlijk nog steeds slecht gepresteerdquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 19:11 schreef Collide het volgende:
[..]
Dat zijn de deelnemers voor België. Nederland had er 130.
Totaal deden er 2669 deelnemers mee.
Dus ongeveer 73% kwam uit België.![]()
Nog minder dan dit jaar, zeker als je zelf een sport invoert waar er maar 1 deelnemer aan meedoet.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 19:17 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dus eigenlijk nog steeds slecht gepresteerd
61,54% van de medailles is goud. Helaas is er online geen vergelijkingsmateriaal te vinden.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 19:18 schreef Mykonos het volgende:
Op dit moment zijn ook gewoon 8 van de 13 medailles goud, dat is ook wel een bijzondere verhouding
winnaarscultuur dus?quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 19:18 schreef Mykonos het volgende:
Op dit moment zijn ook gewoon 8 van de 13 medailles goud, dat is ook wel een bijzondere verhouding
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |