quote:Yuri van Gelder is door het NOC*NSF naar huis gestuurd. De turner heeft zich "de normen en waarden die gelden op grove wijze overschreden", zo meldt de sportkoepel.
Van Gelder is zaterdagnacht, nadat hij zich had geplaatst voor de finale op het onderdeel ringen, weggegaan uit het Olympisch Dorp en tegen de afspraak in alcohol geconsumeerd, zo staat in een persbericht. De turner keerde pas in de vroege ochtenduren terug.
http://nos.nl/rio2016/art(...)-moet-naar-huis.html
quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 02:13 schreef Joezi het volgende:
Wat een mongolen bij het NOC*NSF zeg, mag een echte man zn biertje niet drinken en achter de chickies aan om een finaleplaats te vieren
Gooi ff een medaille wegWat een kutland zijn we toch.
Mag deze regel weg uit de OP? Wat een onzin is dat.quote:Gooi ff een medaille wegWat een kutland zijn we toch.
Neequote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:21 schreef superniger het volgende:
Heeft Maurits Hendriks nog verdere tekst en uitleg gegeven?
Nee, hoezo?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:20 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Mag deze regel weg uit de OP? Wat een onzin is dat.
Waarover? Vooralsnog is het een medaille weggooien.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:23 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Daar mekker je al 3 topics over. Antwoord weet je al.
Als je betrapt wordt is het over en uit en wordt er niks onder de pet gehouden. Dat er lui zijn die niet betrapt worden is pure mazzel voor ze.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:12 schreef fathank het volgende:
[..]
En hoe strikt wordt dat gehandhaafd? Als het in de publiciteit komt misschien, maar er wordt genoeg onder de pet gehouden. Dat weet jij ook wel.
In Afghanistan was een biertje drinken al een reden voor een repat.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dat is ook wat ik heb meegekregen van een maat welke in Afghanistan is geweest.
Ja, medaille was echt onwaarschijnlijkquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:20 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Mag deze regel weg uit de OP? Wat een onzin is dat.
Doeiquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:25 schreef Joezi het volgende:
[..]
Waarover? Vooralsnog is het een medaille weggooien.
Nope een goede landing was minstens brons geweestquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:25 schreef TheTraveler het volgende:
[..]
Ja, medaille was echt onwaarschijnlijk
Hij land NOOIT goedquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:26 schreef Joezi het volgende:
[..]
Nope een goede landing was minstens brons geweest
hij land?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:29 schreef TheTraveler het volgende:
[..]
Hij land NOOIT goed
Dus onwaarschijnlijk
Jawel, in de trainingen ging het vaak goed, nooit is gelulquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:29 schreef TheTraveler het volgende:
[..]
Hij land NOOIT goed
Dus onwaarschijnlijk
Ik heb er foto's van gezien (bier drinken) daar werd weinig geheimzinnigs over gedaan was voor iedereen zichtbaar zover ik het kon beoordelen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als je betrapt wordt is het over en uit en wordt er niks onder de pet gehouden. Dat er lui zijn die niet betrapt worden is pure mazzel voor ze.
[..]
In Afghanistan was een biertje drinken al een reden voor een repat.
Maar nogmaals, dan moet je natuurlijk wel betrapt worden. Als je het stiekem doet en niemand komt er verder achter is er weinig aan de hand natuurlijk.
Wij dachten nog even aan Eythora Thorsdottirquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:31 schreef de_boswachter het volgende:
Ik denk dat Youri dronken een paard van de dressuurploeg heeft genaaid.
Die kwam in deel 2 al voorbij...quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:31 schreef de_boswachter het volgende:
Dat zou wat zijnquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:31 schreef de_boswachter het volgende:
Nee, maar zijn aartsvijand Jacques Brinkman wel.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:21 schreef superniger het volgende:
Heeft Maurits Hendriks nog verdere tekst en uitleg gegeven?
Uruzgan? Daar was niet eens bier te krijgen...quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik heb er foto's van gezien (bier drinken) daar werd weinig geheimzinnigs over gedaan was voor iedereen zichtbaar zover ik het kon beoordelen.
En nee dat was geen 0,0% spul.
Ja dat dus.. Maar niet alleen door de media etc allemaal.. Maar ook gewoon van zich zelf al dat de OS alweer voor hem voorbij zijn.. Dit is echt moeilijk voor hem te relativeren, of hij nu fouten heeft gemaakt of niet, geen idee. Maar dit zal hem nog de rest van zijn leven blijven achtervolgen, nog meer dan zijn coke gebruik. Als het al niet terug gaat komen hierdoor.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:31 schreef tjaptjoep het volgende:
Yuri wordt nu letterlijk met de grond gelijk gemaakt, triest. Ik heb wel te doen met die jongen.
Dat is niet waar. Ik ken meerdere voorbeelden van jongens die de hand boven het hoofd werd gehouden. Tot en met de KMAR aan toe. Dat het niet mag snappen we allemaal, maar het gebeurt. Stellig zeggen dat het niet gebeurt getuigt van enige naïviteit imho.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als je betrapt wordt is het over en uit en wordt er niks onder de pet gehouden. Dat er lui zijn die niet betrapt worden is pure mazzel voor ze.
[..]
Maar nogmaals, dan moet je natuurlijk wel betrapt worden. Als je het stiekem doet en niemand komt er verder achter is er weinig aan de hand natuurlijk.
Ja nu terughalen zou echt het allerdomste zijnquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:39 schreef polderturk het volgende:
Waarom hebben ze hem geen waarschuwing gegeven? Kunnen ze hem nog terughalen?
Harddrugs?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:39 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Ik ken meerdere voorbeelden van jongens die de hand boven het hoofd werd gehouden. Tot en met de KMAR aan toe. Dat het niet mag snappen we allemaal, maar het gebeurt. Stellig zeggen dat het niet gebeurt getuigt van enige naïviteit imho.
Hoe wordt hij letterlijk met de grond gelijk gemaakt? Ik mag toch hopen dat zoiets niet gebeurt.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:31 schreef tjaptjoep het volgende:
Yuri wordt nu letterlijk met de grond gelijk gemaakt, triest. Ik heb wel te doen met die jongen.
uit je artikel:quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:35 schreef riazop het volgende:
[..]
Nee, maar zijn aartsvijand Jacques Brinkman wel.
Haalt hard uit in de Telegraaf
Een gedeelte van de ploeg zette het destijds ook 'op een drinken'.
De hockeyers kwamen er in 2000 mee weg en pakte later zelfs het goud.
"Er moet meer aan de hand zijn"
http://www.telegraaf.nl/t(...)de_hand_zijn___.html
En Jeffrey Wammes is nog in Rio?quote:an Gelder verliet zaterdagavond, nadat hij zich eerder op dag had geplaatst voor de ringfinale, het olympisch dorp. Samen met teamgenoot Jeffrey Wammes deed hij zich in het Holland Heineken House te goed aan bier en bitterballen. Hij keerde pas in de vroege uurtjes terug en gaf tegenover de KNGU het gebruik van alcohol toe.
Jeffrey is toch klaar?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:42 schreef fruityloop het volgende:
Volgens artikel op de site vd Telegraaf was hij aan het bier + bitterballen gegaan met Jeffrey Wammes, en die laatste is volgens mij niet op vliegtuig gezet.
Zijn er nog mensen die de Telegraaf serieus nemen?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:42 schreef fruityloop het volgende:
Volgens artikel op de site vd Telegraaf was hij aan het bier + bitterballen gegaan met Jeffrey Wammes, en die laatste is volgens mij niet op vliegtuig gezet.
ja die lag op tijd in zijn mandje hequote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:44 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
uit je artikel:
[..]
En Jeffrey Wammes is nog in Rio?
Iemand is hem in stukken aan het zagen op schiphol. Je bent snel klaar want groot is hij nietquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:43 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Hoe wordt hij letterlijk met de grond gelijk gemaakt? Ik mag toch hopen dat zoiets niet gebeurt.
Dus toch bier...quote:Van Gelder verliet zaterdagavond, nadat hij zich eerder op dag had geplaatst voor de ringfinale, het olympisch dorp. Samen met teamgenoot Jeffrey Wammes deed hij zich in het Holland Heineken House te goed aan bier en bitterballen. Hij keerde pas in de vroege uurtjes terug en gaf tegenover de KNGU het gebruik van alcohol toe. Daarop werd in overleg met de leiding van TeamNL besloten om hem zonder pardon uit het team gezet.
Jep. Coke, mdma, speed.quote:
Maar ook een LORD toch?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:46 schreef riazop het volgende:
Voor de meeste Nederlanders is die jongen een KONING hoor
Iemand die zijn hele leven voor de sport geeft en keer op keer als het er echt op aan komt in de fout gaat? Hij is 33, heeft een slechte reputatie, een mislukte carrière die nu toch wel voorbij is en een goede kans dat hij in een grote depressie zal raken. Wat maakt hem een koning? Hij staat wel ergens onderaan het lijstje van personen waarmee ik zou willen ruilen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:46 schreef riazop het volgende:
Voor de meeste Nederlanders is die jongen een KONING hoor
En die zijn de hand boven het hoofd gehouden? Sorry hoor, nu doe je wel een heel boude uitspraak. Dan zal er ongetwijfeld iets anders aan de hand zijn geweest dan "de hand boven het hoofd houden"...quote:
Ik weet het. Ik loop wat achter vandaag. Druk aan het koken.quote:
Oei. Hier was Everse bij Zwolle ook over gestruikeld.quote:Samen met teamgenoot Jeffrey Wammes deed hij zich in het Holland Heineken House te goed aan bier en bitterballen.
Ik mis alleen het motief om dat rond te bazuinen. Lijkt me niet zo heel handig aangezien je anderen ook behoorlijke schade kunt berokkenen. Maar goed, geloof vooral dat alles volgens het boekje gedaan wordt.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
En die zijn de hand boven het hoofd gehouden? Sorry hoor, nu doe je wel een heel boude uitspraak. Dan zal er ongetwijfeld iets anders aan de hand zijn geweest dan "de hand boven het hoofd houden"...
Maar goed, het is natuurlijk wel stoere kroegpraat dat je er mee weggekomen bent...
Kandahar.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Uruzgan? Daar was niet eens bier te krijgen...
Of zag je flessen Becks? (alcoholvrij)...
En ergens in dat feestgedruis heeftie het ook nog aangelegd met die Anni Friesinger..quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:55 schreef rajknier het volgende:
http://www.nporadio1.nl/h(...)deel-over-van-gelder
Idsgod!
Nee, dat geloof ik helemaal niet. Maar als je met harddrugs geschaakt wordt binnen defensie en dat wordt in de lijn aangekaart dan sta je dezelfde dag nog buiten het hek. Als eea door collega's onder de pet gehouden wordt dan ben je feitelijk niet betrapt omdat je collega's het stil houden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:55 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik mis alleen het motief om dat rond te bazuinen. Lijkt me niet zo heel handig aangezien je anderen ook behoorlijke schade kunt berokkenen. Maar goed, geloof vooral dat alles volgens het boekje gedaan wordt.
Ja oke, als je het op die manier invult zijn ze inderdaad niet betrapt. Maar daar hebben leidinggevenden ' vrolijk' aan meegewerkt. Dus ja, wat is betrappen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, dat geloof ik helemaal niet. Maar als je met harddrugs geschaakt wordt binnen defensie en dat wordt in de lijn aangekaart dan sta je dezelfde dag nog buiten het hek. Als eea door collega's onder de pet gehouden wordt dan ben je feitelijk niet betrapt omdat je collega's het stil houden.
Met "betrappen" bedoel ik dus dat het reguliere militair strafrecht in werking gaat en dan is er geen sprake van een hand boven het hoofd houden.
Welnee, Yuri maakte nauwelijks kans op een medaile. Dat hij de finale überhaupt gehaald heeft was al een topprestatie waar we allemaal blij mee waren.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:25 schreef Joezi het volgende:
[..]
Waarover? Vooralsnog is het een medaille weggooien.
Oefening ging gewoon goed, goede landing erbij en je doet mee om de plakken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:05 schreef Moira. het volgende:
[..]
Welnee, Yuri maakte nauwelijks kans op een medaile. Dat hij de finale überhaupt gehaald heeft was al een topprestatie waar we allemaal blij mee waren.
Ies cultuurquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:06 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Op de Belg zeggen ze ook dat heel Nederland hem belachelijk maakt (zelfs de grap van Lord of the drinks word gebruikt als voorbeeld).
Er maken nog wel een paar wat grote fouten en als hij dan foutloos is kan ij zo brons halen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:05 schreef Moira. het volgende:
[..]
Welnee, Yuri maakte nauwelijks kans op een medaile. Dat hij de finale überhaupt gehaald heeft was al een topprestatie waar we allemaal blij mee waren.
Kandahar... Vast de Klu of niet? Het geklaag was niet van de lucht toen ze (AH64) plotseling naar Uruzgan moesten.quote:
Wie had dat gedacht?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:06 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Op de Belg zeggen ze ook dat heel Nederland hem belachelijk maakt (zelfs de grap van Lord of the drinks word gebruikt als voorbeeld).
Wammes turnt niet meer, heeft geen finales gehaald.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:44 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
uit je artikel:
[..]
En Jeffrey Wammes is nog in Rio?
Dat kan altijd, maar die kans is erg onrealistisch. Zeker niet groot genoeg om te zeggen dat NL hier een medaille mee weggooit.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:06 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Er maken nog wel een paar wat grote fouten en als hij dan foutloos is kan ij zo brons halen.
Alle deelnemers die klaar zijn, moeten naar huis.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:07 schreef Moira. het volgende:
[..]
Wammes turnt niet meer, heeft geen finales gehaald.
Dude, hartstikke leuk dat je erover mee wilt praten enzo, maar doe maar niet. Yuri had alleen een kans als hij geen enkele fout zou maken en alle mensen die hem voorgingen wel. Dat wist hij, dat wist het team, dat wist heel turnkennend-Nederland.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:06 schreef Joezi het volgende:
[..]
Oefening ging gewoon goed, goede landing erbij en je doet mee om de plakken.
Overigens wel een kwalijke zaak dat leidinggevenden het onder de pet houden. Directe collega's kan ik me dan nog iets bij voorstellen als maatjes onderling.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:02 schreef fathank het volgende:
[..]
Ja oke, als je het op die manier invult zijn ze inderdaad niet betrapt. Maar daar hebben leidinggevenden ' vrolijk' aan meegewerkt. Dus ja, wat is betrappen.
Die is de volgende dag waarschijnlijk ook op het vliegtuig gegaan. Het ging hier om zaterdagavond, toen ze net de kwalificaties hadden geturnd. Wammes wist officieel om 03:00 (Nederlandse tijd) pas dat hij het niet had gehaald.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Alle deelnemers die klaar zijn, moeten naar huis.
Ik denk dat ik meer verstand van ringen heb dan jij, hij had nog een extra techniek voor de finale hequote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:09 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dude, hartstikke leuk dat je erover mee wilt praten enzo, maar doe maar niet. Yuri had alleen een kans als hij geen enkele fout zou maken en alle mensen die hem voorgingen wel. Dat wist hij, dat wist het team, dat wist heel turnkennend-Nederland.
Heb je ook coke gesnoven met Yuri?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:11 schreef Joezi het volgende:
[..]
Ik denk dat ik meer verstand van ringen heb dan jij, hij had nog een extra techniek voor de finale he
Als je er verstand van had had je niet geroepen dat Nederland hiermee een medaille weggooit.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:11 schreef Joezi het volgende:
[..]
Ik denk dat ik meer verstand van ringen heb dan jij, hij had nog een extra techniek voor de finale he
Euh, hij hij heeft gewoon gelijk. Goede kans ook dat anderen wel foutjes maken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:09 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dude, hartstikke leuk dat je erover mee wilt praten enzo, maar doe maar niet. Yuri had alleen een kans als hij geen enkele fout zou maken en alle mensen die hem voorgingen wel. Dat wist hij, dat wist het team, dat wist heel turnkennend-Nederland.
quote:Bauke Mollema kent de regel niet dat sporters geen alcohol mogen drinken tijdens de Olympische Spelen. Hij zei dat dinsdag op Schiphol, nadat de wielrenner uit een vliegtuig was gestapt dat rechtstreeks uit Rio de Janeiro kwam.
Hij reageerde op het nieuws dat turner Yuri van Gelder is weggestuurd van de Spelen nadat hij het olympisch dorp had verlaten, alcohol had gedronken en pas vroeg in de ochtend terugkwam.
Mollema noemt het overigens 'misschien wel zo verstandig voor sporters die nog in actie moeten komen', om geen drank te nuttigen.
Of Yuri van Gelder ook in het toestel zat, is niet duidelijk. Mollema zegt hem niet gezien te hebben. Twee passagiers claimen van wel en zeggen zelfs met hem te hebben gesproken.
Iets met de pols? Als in: een drinkgebaar maken? Wat is de moeilijkheidsgraad daarvan?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:11 schreef Joezi het volgende:
Ze namen hem mee om de medaillekansquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:12 schreef Moira. het volgende:
[..]
Als je er verstand van had had je niet geroepen dat Nederland hiermee een medaille weggooit.
De kans was er, maar te klein om dat zo stellig te durven zeggen.
Yep f16's.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kandahar... Vast de Klu of niet? Het geklaag was niet van de lucht toen ze (AH64) plotseling naar Uruzgan moesten.![]()
Daar was het dan ook niet zo moeilijk om aan bier te komen... Maar goed, neemt niet weg dat Nederland (in tegenstelling tot zo'n beetje de rest van de coalitie) drooggelegd was.
Als je daar vanuit moet gaan om te roepen dat je een medaille weggooit, dan doe je iets niet goed.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:12 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Euh, hij hij heeft gewoon gelijk. Goede kans ook dat anderen wel foutjes maken.
Ja de reacties van BN-ers stromen binnen! Vergeet ook de mening van John Troost niet!!quote:
Heeft Miss Montreal al een reactie gegeven?quote:Biertje Yuri van Gelder...naar huis gestuurd! Terecht? Nee..! Proost v John Troost
Yuri van Gelder springt uit de band...en wordt naar huis gestuurd en mag de finale van de ringen niet turnen.
Terecht?
Hij heeft een voorbeeldfunctie wordt gezegd voor de jeugd.
Eerder heeft hij drugs gebruikt en is jaren geschorst. Hij heeft geboet voor zijn zonde en geleden. Ook heeft hij al die jaren keihard getraind en gevochten om nu weer naar Rio te mogen en kunnen. Hij heeft geleerd van zijn lessen.
Nu in Rio turnt hij een prachtige oefening en als zijn landing helemaal top was geweest wat zou kunnen dan was hij mogelijk als 1e geëindigd. Goud winnen was een reëele optie.
Echter voordat hij wist of hij naar de finale kon moest hij uren in hoge spanning wachten totdat hij wist of hij bij de eerste 8 zou zitten voor de finale.
Eindelijk het verlossende woord, na jaren trainen opnieuw beginnen eindelijk de olympische spelen bereiken, keihard trainen en werken om t hoogste te bereiken en nog uren wachten in hoogspanning, is t feest en voelt Yuri de bevrijding...heerlijk na zijn duistere periode en alle lessen afzien en trainen en een prachtige oefening mag hij later deze week de finale turnen.
In die euforie ontlading van opgebouwde spanning gaat hij die late avond en nacht er op uit en drinkt zoals ik begrijp enkele biertjes en komt laat in de nacht of vroeg in de ochtend thuis.
En hij wordt daarom naar huis gestuurd!
Hij was gewoon blij, totale vreugde en loslaten van jaren opgebouwde spanning en dan drinkt hij een paar biertjes in de nacht. Is dat zo erg, is dat echt een groot vergrijp en een zonde of wel logisch begrijpelijk, wellicht niet verstandig, maar voor hemzelf juist wel misschien goed.
ONTSPANNING NA JAREN VERNEDERENDE TERECHTE EN HARD WERKENDE INSPANNING IS VOOR SOMMIGE MENSEN JUIST EEN GROTE POSITIEVE BOOST.
En een paar biertjes en in de nacht terwijl hij pas dagen later aan de bak moet...!
Lieve mensen WIJ stellen zogenaamd weer een voorbeeld vanuit onze moraal. In deze is deze gestelde grens in mijn ogen voor Yuri, de grote kansen voor hem en Oranje op een medaille niet terecht en te hard. Had hem 1 op 1 daarover duidelijk aangesproken. Een biertje in de nacht is geen criminele daad, geen drugs en geen doping. Je doet er ook niemand anders pijn mee toch. En voel uit welke situatie hij die keuze maakt...best begrijpelijk.
De maatregel van Team NL de chef vind ik dan ook tever gaan en wat Roomser dan de Paus.
Yuri het was wetende je verleden niet slim en verstandig, wel heel begrijpelijk en eigenlijk ook best onschuldig. Een groen heineken biertje na een ultiem resultaat wetende uit de diepe positie waaruit je kwam...dat kon best eenmalig en was geen reden om nu naar NL te moeten vliegen. Voor de Chef de Mission zou ik zeggen...net een stapje tever gegaan met dit niet vanuit het HART en liefde genomen besluit.
En ja...voor Yuri zeg ik dan maar als schrale troost....proost van John Troost!
Die is nog bezig met de eerste twee lettergrepen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:14 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Ja de reacties van BN-ers stromen binnen! Vergeet ook de mening van John Troost niet!!
[..]
Heeft Miss Montreal al een reactie gegeven?
Ik ken verder de achtergrond van die foto's waar je het over had niet. Daarbij weet ik niet wat de afspraken van de Klu op dat moment waren. Maar bij de KL was het vrij simpel, alcohol was een reden voor een repat. Zelfs in de week van vertrek terug naar Nederland (wachten op Kabul en 20 nationaliteiten zitten daar bier te zuipen) rookte je nog een zware pijp als je gesnaaid werd met alcohol.quote:
quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:16 schreef Godtje het volgende:
[..]
Die is nog bezig met de eerste twee lettergrepen.
Nee. Daar viel Erben Wennemars ook al over.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:25 schreef Windhapper het volgende:
Waarom is zo'n Mollema al thuis? Mag je als sporter niet de OS uitzitten als je al klaar bent? Is toch mooi, beetje door Rio slenteren, live sport kijken en 's avonds een kleurplaatje maken met Tess Wester?
Voorbereiden op de Vueltaquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:25 schreef Windhapper het volgende:
Waarom is zo'n Mollema al thuis? Mag je als sporter niet de OS uitzitten als je al klaar bent? Is toch mooi, beetje door Rio slenteren, live sport kijken en 's avonds een kleurplaatje maken met Tess Wester?
Dat is het beleid. Ben je klaar? Dan op vliegtuig naar Nederland.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:25 schreef Windhapper het volgende:
Dat mag allemaal niet meer van equipe fuhrer Hendriks...quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:25 schreef Windhapper het volgende:
alsof zijn seizoen voorbij is...quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:25 schreef Windhapper het volgende:
Zodra je klaar bent, en geen medaille hebt gewonnen, mag je binnen 48 uur op het vliegtuig.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:25 schreef Windhapper het volgende:
erbenquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:27 schreef Chai het volgende:
[..]
Nee. Daar viel Erben Wennemars ook al over.
http://www.nporadio1.nl/n(...)turen-van-van-gelder
En van aardappels.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:29 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
erbendie heeft alleen verstand van schaatsen.
Winnen is belangrijker dan meedoen voor NOC. Als je eruit ligt mag je oprotten.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:25 schreef Windhapper het volgende:
terecht.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:29 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Winnen is belangrijker dan meedoen voor NOC. Als je eruit ligt mag je oprotten.
Topshowtwitter:PimSedeeRTL twitterde op dinsdag 09-08-2016 om 16:26:10Bronnen bevestigen dat #YurivanGelder in #HHH is geweest die nacht. Zoeken nu uit of daar al dan niet afspraken over zijn gemaakt #Rio2016 reageer retweet
Het ging me eigenlijk om dat het alcoholverbod bij hem niet bekend was.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:14 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Ja de reacties van BN-ers stromen binnen! Vergeet ook de mening van John Troost niet!!
[..]
Heeft Miss Montreal al een reactie gegeven?
quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:30 schreef Wespensteek het volgende:
Een biertje drinken hoeft helemaal niet slecht te zijn volgens het NOC*NSF.
http://www.volkskrant.nl/(...)ht-te-zijn~a3292864/
Ik heb me nooit echt in de OS verdiept, maar ik heb vandaag in dit topic een aantal regels voorbij zien komen die ik toch wel opvallend vind.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:27 schreef Chai het volgende:
[..]
Nee. Daar viel Erben Wennemars ook al over.
http://www.nporadio1.nl/n(...)turen-van-van-gelder
De Olympische gedachte he! Lui die niet binnen de lijntjes kleuren naar huis trappen met oa als onzinsmoes "niet in het team passen" enzo. Maar als je verloren hebt moet je goed kijken want anders zie je de deur nog niet eens achter de verliezers dichtklappen zo hard worden ze naar het vliegveld gebonjourd... Tot zover de teamspirit...quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:29 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Winnen is belangrijker dan meedoen voor NOC. Als je eruit ligt mag je oprotten.
Dikgedrukte zin is wel bijzonder. 'Zelfs na hetgeen er gebeurd is, had hij nog medaillekansen'. Er is dus iets voorgevallen.quote:'Van Gelder aangeslagen en kapot'
VANDAAG, 15:14
Het management van Yuri van Gelder heeft aan het ANP laten weten dat de turner na zijn verwijdering van de Olympische Spelen "enorm aangeslagen en kapot is". Zelf is Van Gelder er nog niet aan toe om een reactie te geven.
De ringenspecialist is naar huis gestuurd omdat hij de normen en waarden "op grove wijze" geschonden zou hebben. Er is sprake van alcoholgebruik. Begin deze middag landde Van Gelder al op Schiphol.
"We weten wat Yuri er al die jaren voor heeft gedaan en gelaten om op het hoogste niveau te kunnen presteren", zegt Orlando van den Bosch van Zeloo Sports, het management van Van Gelder.
"Uiteindelijk haalde hij de Spelen en belandde hij in de finale. We hadden de overtuiging dat hij medaillekansen had. Ook na hetgeen er gebeurd was. Yuri zal eerst de klap moeten verwerken om later zijn verhaal te doen."
Maar goster zat er een judoka bij studio rio uitgeschakeld was, die mocht nog een week blijven....quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:28 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Zodra je klaar bent, en geen medaille hebt gewonnen, mag je binnen 48 uur op het vliegtuig.
Dat wat er is voorgevallen praten we al 14 uur over hier.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:35 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dikgedrukte zin is wel bijzonder. 'Zelfs na hetgeen er gebeurd is, had hij nog medaillekansen'. Er is dus iets voorgevallen.
Gaat dat niet gewoon over zijn 'geschiedenis'?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:35 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dikgedrukte zin is wel bijzonder. 'Zelfs na hetgeen er gebeurd is, had hij nog medaillekansen'. Er is dus iets voorgevallen.
In het dorp? Of op eigen kosten in de favela'squote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:36 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Maar goster zat er een judoka bij studio rio uitgeschakeld was, die mocht nog een week blijven....
Heeft de sporter hier geen keuze in?
Joh. Ik dacht dat hen zomaar voor de lol hadden weggestuurd.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:35 schreef marcodej het volgende:
Maar dat is dus niet alleen 'een biertje' dan.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:36 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat wat er is voorgevallen praten we al 14 uur over hier.
In het dorp. Zo klonk het wel in ieder geval.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:37 schreef Joezi het volgende:
[..]
In het dorp? Of op eigen kosten in de favela's
Veel doen het voorkomen dat hij alleen een biertje gepakt heeft.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:37 schreef golfer het volgende:
[..]
Joh. Ik dacht dat hen zomaar voor de lol hadden weggestuurd.
Veel meer is er vooralsnog ook niet bekend...quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:38 schreef marcodej het volgende:
[..]
Veel doen het voorkomen dat hij alleen een biertje gepakt heeft.
De tussentijdse verplichte vlucht is volgende week maandag pas.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:36 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Maar goster zat er een judoka bij studio rio uitgeschakeld was, die mocht nog een week blijven....
Ook bitterballen las ik...quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:37 schreef marcodej het volgende:
[..]
Maar dat is dus niet alleen 'een biertje' dan.
Wat bedoel je?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:39 schreef Pino112 het volgende:
[..]
De tussentijdse verplichte vlucht is volgende week maandag pas.
Ik ook, het moet het hoogtepunt van je carrière zijn maar vervolgens wordt je per direct op het vliegtuig terug gezet.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:33 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik heb me nooit echt in de OS verdiept, maar ik heb vandaag in dit topic een aantal regels voorbij zien komen die ik toch wel opvallend vind.
Vroeger mochten ze blijven, beetje andere sporten kijken, beetje ontspannen na jaren trainen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:36 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Degenen die nu al naar huis zijn doen dat (op Yuri na dan..) uit eigen vrije wil.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:36 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Als hij echt in het HHH was, dan zouden er nu toch wel beelden moeten zijn. Hij zal dus wel ergens anders wat hebben gedronken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:42 schreef Zorro het volgende:
Grappig, tegenwoordig kun je je nergens meer vertonen of je staat met je snufferd op feesboek omdat er altijd 72 mobile telefoons lopen te fotograferen of filmen, en hier is geen enkel bewijs te vinden.
Bier en bitterballen, meteen je hele leven naar de kloten...quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:42 schreef Moira. het volgende:
[..]
Hardgaan op de bitterballen en dagdag finale.
zo niet grappig De Speld.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:45 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://speld.nl/2016/08/0(...)biertje-yuri-gelder/
Als Nederlander niet nee. Die moeten verplicht met de flight of shame mee naar huis.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:25 schreef Windhapper het volgende:
Waarom is zo'n Mollema al thuis? Mag je als sporter niet de OS uitzitten als je al klaar bent?
Dat sowieso.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 17:04 schreef Vlaggenroof het volgende:
Is er nou wel een statement of niet om 7 uur?
niks grappigs aanquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:45 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://speld.nl/2016/08/0(...)biertje-yuri-gelder/
Voor zover ik weet is er één tussentijdse vlucht die verplicht is voor degenen die klaar zijn. En die is volgende week.quote:
Tijdens toernooien gebeurt wel meer.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 17:07 schreef TheTraveler het volgende:
Die voetballers deden dat in 2011. Ergo: niet tijdens een groot toernooi.
Zekerquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 17:04 schreef Vlaggenroof het volgende:
Is er nou wel een statement of niet om 7 uur?
Moest ze dat jaar nog zwemmen?quote:
Maak die maar koningin van de NOC.quote:
Toen was haar sportcarrière al weer een tijdje voorbijquote:
Zij is hierna ook geschorst van deelname aan het turnen.quote:
Wel de gedragsregels van het NOC uitdragen!!!quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 17:23 schreef Godtje het volgende:
[..]
Moest ze dat jaar nog zwemmen?![]()
De 100km drijven?
Korte versie: kutbobo'squote:Op dinsdag 9 augustus 2016 17:24 schreef mcmlxiv het volgende:
Op basis van de informatie die nu bekend is moeten we dus concluderen dat een sporter die zich al geplaatst had voor de finale en die pas op maandag 15 augustus weer aan de bak zou moeten op 8 augustus schorsen vanwege wat alcohol.
Ja als dat de waarheid is en er daadwerkelijk niets meer aan de hand is, dan heb je het daadwerkelijk over suffe kloterige nietsnutten van regeltjesneukers. Bobo's die weer eens belangrijker zijn dan de sporters zelf.
Puur objectief bezien is er namelijk helemaal niets mis met een moment van ontspanning na het behalen van de finaleplaats. Als er nog een ruime week te gaan is tot het volgende piekmoment dan is dat waarschijnlijk zelfs heel slim. En die drank is er ruim voor de 15de wel weer uit.
Kortom, tenzij er andere middelen of andere omstandigheden in het spel zijn een ronduit stomme beslissing van een stelletje kneuzen.
is de officiele lezing hequote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:38 schreef marcodej het volgende:
[..]
Veel doen het voorkomen dat hij alleen een biertje gepakt heeft.
tering wat slechtquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 17:30 schreef Joezi het volgende:
En dit dan? Zo opvallend, zo overduidelijk
[ afbeelding ]
wat is de link naar die foto ?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 17:30 schreef Joezi het volgende:
[ afbeelding ]
staat op liveleak geloof ik, gelekte beelden van de NOSquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 17:33 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
wat is de link naar die foto ?
nou nouquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 17:36 schreef boik het volgende:
lekker voor 'm![]()
![]()
hoop dat dat misbaksel nog harder huilt dan met koningsdag een aantal jaar geleden
Het is toch wel grappig dat inhoudelijke nulletjes zoals jij alleen slecht gedrag goed kunnen praten door op mogelijk ander slecht gedrag te wijzen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 17:30 schreef Joezi het volgende:
[ afbeelding ]
Bedankt godverdommequote:Op dinsdag 9 augustus 2016 17:39 schreef Godtje het volgende:
[..]
Het is toch wel grappig dat inhoudelijke nulletjes zoals jij alleen slecht gedrag goed kunnen praten door op mogelijk ander slecht gedrag te wijzen.
Calimero gedrag zoals we dat wel noemen. Voor als je niks beter weet.
Dat wat gebeurt? Voorlopig weten we dus niet meer dat hij naar buiten is gegaan en wat heeft gedronken, met zijn vriendin waarschijnlijk, het enige wat niet te begrijpen is dat er niemand van het team is meegegaan om hem in het gareel te houden als hij zo'n losbandig type is! Maar dat is dan plotselin wel eigen verantwoordelijkheid en jezelf kapot zuipen niet meer?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 17:40 schreef beantherio het volgende:
In een artikel op de website van RTL Nieuws vraagt een psycholoog zich af of het geen bewuste actie van Van Gelder is geweest in ze zin van faalangst.
Er valt wat voor te zeggen. Het is namelijk ongelooflijk dat dit gebeurt na die eerdere rel met Van Gelder.
Het is geen klein kind maar een volwassen kerel. En eentje die dit soort situaties wel eens eerder aan de hand heeft gehad nog wel.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 17:42 schreef Slaro het volgende:
[..]
Dat wat gebeurt? Voorlopig weten we dus niet meer dat hij naar buiten is gegaan en wat heeft gedronken, met zijn vriendin waarschijnlijk, het enige wat niet te begrijpen is dat er niemand van het team is meegegaan om hem in het gareel te houden als hij zo'n losbandig type is! Maar dat is dan plotselin wel eigen verantwoordelijkheid en jezelf kapot zuipen niet meer?
Als hij een volwassen kerel is dan mag je hem ook zelf verantwoordelijk houden voor slechte resultaten als hij uit de band schiet, maar schijnbaar zit je er als team vanwaar heb je anders die regels (het zijn immers niet de regels van het IOC die hij heeft overtreden), dan hadden ze hem ook gewoon in de gaten moeten houden daar komen die belangen net zo goed bij kijken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 17:43 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het is geen klein kind maar een volwassen kerel. En eentje die dit soort situaties wel eens eerder aan de hand heeft gehad nog wel.
Zo typisch Nederlands weer. Die quasi-grappige marketing ten koste van iemand anders. Alles om goedkoop te scoren.quote:Kritiek op Grolsch over lollige reclame Van Gelder
Yuri van Gelder is mikpunt van spot en leedvermaak op internet. De Lord of the Drinks heeft het zwaar. Biermerk Grolsch probeert leuk mee te doen maar krijgt ook bergen kritiek over zich heen.
Ton Voermans 09-08-16, 16:12 Laatste update: 16:23
16
32
2
0 reacties
Met twee ringen maakt Grolsch op Facebook reclame voor Radler 0.0%: 'Voor als je wat langer wilt blijven hangen.' Het biermerk kreeg veel 'hahaha'-reacties maar ook boze mensen die zeggen geen druppel meer te drinken van het merk.
,,RESPECTLOOS GROLSCH! Damn jullie maatschappelijke standpunt is nog smeriger dan jullie bier. Over de rug van iemand anders jezelf proberen te verheerlijken. Waar haal je het lef vandaan?'' reageert Jim Leeuw.
Gerrit Roelof de Graaf: ,,Interessante social media strategie van Grolsch: schaamteloos debiele grapjes maken over een publiek persoon en niet meer reageren als er kritische reacties komen. Grolsch is best lekker, maar probleemloos in te ruilen voor Hertog Jan.''
Jacco Lanjouw: ,,Typisch Nederlands hoor snel oordelen. En dan idiote reclamespotjes van maken. Sneu.''
Bert Tielemans: ,,Sneu van @grolsch! Willen scoren over de rug van een prachtige sporter die waarschijnlijk de mentale druk niet meer aankon. Zo'n trieste case uitbuiten voor commercieel succes vind ik echt een tegenvaller van een mooi en groot bedrijf! Ik laat Grolsch voorlopig staan!''
De heer Van Gelder
,,Eh, waarom wij het hebben gepost? Eh, ja dat kwam vanochtend bij ons op. Het is een mooie fit met ons product 0.0% Radler,'' zegt marketing-manager Jaap Sühre van Grolsch. ,,We wilden er snel op inhaken. Het is niet op de persoon gespeeld. We hebben bewust de naam van de heer Van Gelder niet genoemd. Nee, we weten niet waarom de heer Van Gelder is weggestuurd. We begrijpen dat hij nog met een verklaring komt. Deze post is gewoon een knipoog.'' Grolsch laat de post op Facebook staan ondanks de kritiek en de vele mensen die hem smakeloos vinden. ,,De meerderheid vindt hem leuk. We krijgen ook positieve reacties,'' zegt Sühre.
Toen "we" op het WK met 5-0 van Spanje wonnen vond iedereen de grappen en grollen van de heren marketeers helemaal super grappig en nu kan het ineens nietquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 17:55 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Zo typisch Nederlands weer. Die quasi-grappige marketing ten koste van iemand anders. Alles om goedkoop te scoren.
Ik vind het vooral typisch Nederlands om niet tegen een grapje te kunnen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 17:55 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Zo typisch Nederlands weer. Die quasi-grappige marketing ten koste van iemand anders. Alles om goedkoop te scoren.
Welk WK?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:00 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Toen "we" op het WK met 5-0 van Spanje wonnen vond iedereen de grappen en grollen van de heren marketeers helemaal super grappig en nu kan het ineens niet
Bazenstukje prozaquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:03 schreef StaceySinger het volgende:
Als TeamNL echt een team was, pakte iedereen zijn spullen
"Als Yuri gaat, ga ik ook." Dat is een team. Dat is eenheid
5-1quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:00 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Toen "we" op het WK met 5-0 van Spanje wonnen vond iedereen de grappen en grollen van de heren marketeers helemaal super grappig en nu kan het ineens niet
Grapje over rug van iemand die het al moeilijk heeft vind ik erg goedkoopquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:03 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik vind het vooral typisch Nederlands om niet tegen een grapje te kunnen.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:03 schreef StaceySinger het volgende:
Als TeamNL echt een team was, pakte iedereen zijn spullen
"Als Yuri gaat, ga ik ook." Dat is een team. Dat is eenheid
Tja, de tijd zal het leren. Met de geschiedenis van Yuri in ogenschouw genomen kan het een mogelijke oorzaak zijn. Gezien de snelheid waarmee het besluit van uitsluiting is genomen kan je vermoeden dat de situatie ernstiger is dan in de media wordt voorgehouden. Maar aangezien de roddelmachine tot heden ook uitblijft ...quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 17:40 schreef beantherio het volgende:
In een artikel op de website van RTL Nieuws vraagt een psycholoog zich af of het geen bewuste actie van Van Gelder is geweest in ze zin van faalangst.
Er valt wat voor te zeggen. Het is namelijk ongelooflijk dat dit gebeurt na die eerdere rel met Van Gelder.
Dat zou zomaar kunnen, Yuri werd natuurlijk wel behoorlijk wat druk in de schenen gelegd door de Nederlandse pers, dat hij wel even een medaille zal halen, terwijl voor hem het doel de OS halen was en de finale zelfs een extra.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:16 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Tja, de tijd zal het leren. Met de geschiedenis van Yuri in ogenschouw genomen kan het een mogelijke oorzaak zijn. Gezien de snelheid waarmee het besluit van uitsluiting is genomen kan je vermoeden dat de situatie ernstiger is dan in de media wordt voorgehouden. Maar aangezien de roddelmachine tot heden ook uitblijft ...
Dat lijkt me toch wel erg verstandig ja.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:19 schreef marcodej het volgende:
Tijd dat Maurits Hendriks even voor de camera verschijnt om wat speculaties de kop in te drukken.
Helemaal niet. Hij was het vooral zelf die zei dat een medaille heel goed mogelijk was.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:19 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dat zou zomaar kunnen, Yuri werd natuurlijk wel behoorlijk wat druk in de schenen gelegd door de Nederlandse pers, dat hij wel even een medaille zal halen, terwijl voor hem het doel de OS halen was en de finale zelfs een extra.
Ook als ze waar zijn?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:19 schreef marcodej het volgende:
Tijd dat Maurits Hendriks even voor de camera verschijnt om wat speculaties de kop in te drukken.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:25 schreef AchJa het volgende:
Jury.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:22 schreef Cootz het volgende:
(2) Er waren met Juri specifiekere afspraken gemaakt, die hij dus ook met licht drankgebruik overtrad.
Maurits Hendriks kan niet vaak genoeg voor de buis komen als hij wat te vertellen heeft, Maar nu hij Yuri de laan heeft uitgestuurd zie je hem ineens niet meer. Heel onprofessioneel.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:19 schreef marcodej het volgende:
Yuri is een 'strijder', dus wat dat betreft mag het wel.quote:
Ik dacht bij dat laatste even aan de mogelijkheid dat het bijvoorbeeld cocaine was en dat er daarom niets bekend is gemaakt, omdat dat hem in Brazilie in de problemen zou kunnen brengen. Maar na een snelle check blijkt dat het bezitten van cocaine in Brazilie gedecriminaliseerd is.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:22 schreef Cootz het volgende:
Alle informatie nu overwegende, zie ik 4 scenario's:
(1) Men heeft het zero-tolerance beleid daadwerkelijk een beetje te rigoureus doorgevoerd. Uitsluiting was niet nodig en ook niet proportioneel.
(2) Er waren met Juri specifiekere afspraken gemaakt, die hij dus ook met licht drankgebruik overtrad.
(3) Het waren niet 2 biertjes, maar het was behoorlijke dronkenschap, al dan niet i.c.m. overlast.
(4) Het was iets anders dan alcohol.
Dat leek me sowieso al voor de hand liggen, want ook in de eerste berichten was hij in de ochtend teruggekeerd.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:26 schreef Cootz het volgende:
Scenario 3 lijkt met de meest recente info van NOS toch wel in waarschijnlijkheid te stijgen.
De kans dat het alleen om een biertje gaat, lijkt me ook wel nihil.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:29 schreef marcodej het volgende:
Haha, mooie tweet van Brinkman.
Als het alleen om simpel drankgebruik gaat had Maurits Hendriks geen goud behaald in 2000 als hockeycoach.
Inspecteur speurneus.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:27 schreef Joezi het volgende:
Nieuwe feiten:
Nachtclub
Dikke Party
Bellyshots
Latina's
Kwam terug en iemand werd er 3 minuten wakker van en heeft m verlinkt
Ja, even kijken wat dat voor idioot is en weer verder slapen. Big Deal.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:28 schreef Joezi het volgende:
Erg hoor even wakker worden s'ochtends als je op moet staan om 6 uur
Welk OS? Win95?quote:
Als je anderen op deze manier lastig valt met je gedrag, waarvan sommigen misschien diezelfde dag nog moeten presteren, dan ben je gewoon een grote aso en mag je idd wel oprotten. Ga dan desnoods naar een hotel toe, maar val andere sporters niet lastig.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:28 schreef Joezi het volgende:
Wat een hufter, wie zal het zijn?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:27 schreef Joezi het volgende:
Nieuwe feiten:
Kwam terug en iemand werd er 3 minuten wakker van en heeft m verlinkt
En die muggen daar kunnen nog wat overbrengen ook in tegenstelling tot die mietjes hier.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:31 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ja, even kijken wat dat voor idioot is en weer verder slapen. Big Deal.
Al die kutmuggen dan als je slaapt
Uh ja?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:28 schreef Joezi het volgende:
Stepanova was er toch.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:33 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Wat een hufter, wie zal het zijn?
Ik gok een springruiter of Nummerdor?
Dat is toch geen reden om iemand naar huis te sturen? Geef hem een waarschuwing en een boete ofzo.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:26 schreef Snowbomb het volgende:
Na HHH naar nachtclub gegaan, 06:00 teruggekeerd en veel rumoer daar gemaakt. Aldus NOS nu.
Deurtje kan soms iets te hard dichtgaan, kan gebeuren toch.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:32 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als je anderen op deze manier lastig valt met je gedrag, waarvan sommigen misschien diezelfde dag nog moeten presteren, dan ben je gewoon een grote aso en mag je idd wel oprotten. Ga dan desnoods naar een hotel toe, maar val andere sporters niet lastig.
Femke Heemskerk zwemt sinds zondag geen deuk in een pakje boter meer.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:36 schreef Pedroso het volgende:
Zal me ook niet verbazen als ie met z'n dronken kop één van de sportvrouwen lastig gevallen heeft, het is volgens eigen zeggen nogal een geil ventje.
Terwijl hij haar toch aangeduwd heeft.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:37 schreef marcodej het volgende:
[..]
Femke Heemskerk zwemt sinds zondag geen deuk in een pakje boter meer.
als ie anderen heeft lastiggevallen bij thuiskomst valt er wat voor te zeggenquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:37 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Ik vind het erg kinderachtig allemaal, het is een volwassen vent en wordt nu als een klein kind behandeld. Het geen schoolreisje of zo.
nee het is de OS waar je voor je werk bentquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:37 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Ik vind het erg kinderachtig allemaal, het is een volwassen vent en wordt nu als een klein kind behandeld. Het geen schoolreisje of zo.
benieuwd naar de reactie van Joeziequote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:26 schreef tralalala het volgende:
Tot 01:00 HHH, daarna tot 6 uur 's ochtends lopen feesten in Rio en met een hoop herrie naar bed gegaan.
Een volwassen vent met een mentale geest van een kind. Dan moet je hem ook behandelen als een kind.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:37 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:34 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dat is toch geen reden om iemand naar huis te sturen? Geef hem een waarschuwing en een boete ofzo.
Als jij daardoor mensen die prestaties moeten leveren stoort vind ik dat een prima reden (naast dat naar een nachtclub gaan en om 06:00 uur terugkomen mijn inziens niet bij het leven van een in competitie zijnde topsporter hoort).quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:34 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dat is toch geen reden om iemand naar huis te sturen? Geef hem een waarschuwing en een boete ofzo.
Wel als je om 0700 weer moet presteren. Maar dat was nou net niet aan de orde he.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:39 schreef marcodej het volgende:
[..]
Een volwassen vent met een mentale geest van een kind. Dan moet je hem ook behandelen als een kind.
Als je als volwassen topsporter om 06:00 dronken thuis komt, dan is er mentaal iets mis.
Het is inderdaad iets veel serieuzers dan een schoolreisje, voorbeelfunctiegedoe enzo.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:37 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Ja zal mij verdommen wat die doet, als die op de wedstrijddag maar wat presteert toch?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:39 schreef marcodej het volgende:
[..]
Een volwassen vent met een mentale geest van een kind. Dan moet je hem ook behandelen als een kind.
Als je als volwassen topsporter om 06:00 dronken thuis komt, dan is er mentaal iets mis.
Tsja...quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:41 schreef marcodej het volgende:
Ik neem aan dat ze ook elke dag trainen. Als je om 06:00 thuis komt kan je ook niet normaal trainen en dus heeft het ook nog eens effect op zijn prestaties.
ook al 3x voorbijgekomenquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:41 schreef bamibij het volgende:
De maandag naar huis gestuurde Yuri van Gelder is het oneens met zijn straf. Volgens de 33-jarige turner heeft hij geen bier gedronken, maar zat er Heineken in zijn glas.
Van Gelder moest maandagavond het olympisch dorp verlaten omdat hij – tegen de afspraken in – bier zou hebben gedronken. ,,Niet waar”, pareert de ringspecialist. ,,Ik heb het de ober nog op zijn hart gedrukt: tap een glas Heineken voor me. Dat kun je immers met de beste wil van de wereld geen bier noemen. Hoe ik me voel nu ik gediskwalificeerd ben? Ik heb een kater. Maar dat is standaard, als je Heineken drinkt.”
fb-humorquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:41 schreef bamibij het volgende:
De maandag naar huis gestuurde Yuri van Gelder is het oneens met zijn straf. Volgens de 33-jarige turner heeft hij geen bier gedronken, maar zat er Heineken in zijn glas.
Van Gelder moest maandagavond het olympisch dorp verlaten omdat hij – tegen de afspraken in – bier zou hebben gedronken. ,,Niet waar”, pareert de ringspecialist. ,,Ik heb het de ober nog op zijn hart gedrukt: tap een glas Heineken voor me. Dat kun je immers met de beste wil van de wereld geen bier noemen. Hoe ik me voel nu ik gediskwalificeerd ben? Ik heb een kater. Maar dat is standaard, als je Heineken drinkt.”
ook van die sneuneuzen die niet snappen wat topsport is?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:42 schreef Cootz het volgende:
He, wat leuk! Ze vatten bij RTL Boulevard deze hele topicreeks samen...
Wat is "topsport" volgens jou dan? Zaaddodend zulke uitspraken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:43 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
ook van die sneuneuzen die niet snappen wat topsport is?
Jij snapt dat wel?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:43 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
ook van die sneuneuzen die niet snappen wat topsport is?
De Nederlandse sporters die uitgeschakeld zijn, worden ook meteen naar huis gestuurdquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:37 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Topsporters zijn zelfverklaarde bubbelaars die alles laten wat van het klootjesvolk is. Als je dat niet kunt ben je geen "topsporter". Geen enkele aanleiding om te denken dat Yuri minder zou presteren dan wanneer die niet was wezen stappen, maarja hij past niet in het keurslijf hoor, dus opzouten.quote:
Hele dorp, wonen 14.000 atletenquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De Nederlandse sporters die uitgeschakeld zijn, worden ook meteen naar huis gestuurd
Maar hele dat dorp, is ingericht voor de allerbeste prestaties. Dus dan is zo'n Yuri wel een enorme stoorzender, alleen al omdat hij extern op stap gaat
Ze slapen vast niet met alle 200 op 1 slaapzaal toch...quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:49 schreef Smoofie het volgende:
Marianne vos zei net dat de meeste sporters het uit de media hebben moeten vernemen. Dus zo veel lawaai heeft ie dan niet gemaakt
Als je 2 etages onder of boven hem zit dan kun je ook weinig merken. Eigen etage en misschien die net er boven of er onder is ander verhaal.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:49 schreef Smoofie het volgende:
Marianne vos zei net dat de meeste sporters het uit de media hebben moeten vernemen. Dus zo veel lawaai heeft ie dan niet gemaakt
Een nacht doorhalen, met (veel) alcohol, is sowieso niet bevordelijk voor je presteren (of voorbereiden).quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:49 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Topsporters zijn zelfverklaarde bubbelaars die alles laten wat van het klootjesvolk is. Als je dat niet kunt ben je geen "topsporter". Geen enkele aanleiding om te denken dat Yuri minder zou presteren dan wanneer die niet was wezen stappen, maarja hij past niet in het keurslijf hoor, dus opzouten.
Geschreeuw enz hoor je wel een etage of 2 erboven of onderquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:52 schreef Snowbomb het volgende:
[..]
Als je 2 etages onder of boven hem zit dan kun je ook weinig merken. Eigen etage en misschien die net er boven of er onder is ander verhaal.
Wat voor signaal geeft het af dan? En nogmaals had hij het slimmer moeten doen, maar dit gaat natuurlijk niet over presteren of signalen maar om wie de baas is.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Een nacht doorhalen, met (veel) alcohol, is sowieso niet bevordelijk voor je presteren (of voorbereiden).
En wat voor signaal geeft het af naar de anderen, dje wel serieus bezig zijn? "Ach kijk maar wat je doet, als je volgende week maandag wel op tijd terug bent, 11 uur ontbijt! Veel plezier!"
Ik ken net zoals jou het hele verhaal nietquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hele dorp, wonen 14.000 atletenen het gaat niet om de straf maar de buitensporigheid ervan. Gelijk opzouten..nogmaals zouden ze dat ook bij Dafne doen? Betuttelende hansworsten zijn het.
Gewoon uitschrijven denk ik?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:53 schreef Piet_Piraat het volgende:
Wat zouden ze doen als Yuri zegt: Ik blijf hier en ga niet naar huis?
Verschil is dat Dafne dat niet zou doen. Daar is ze professional genoeg voor, Yuri blijkbaar niet. En #TeamNL willen alleen professionals, want: WIJ ZIJN NEDERLAND. WIJ ZIJN DE BESTE.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hele dorp, wonen 14.000 atletenen het gaat niet om de straf maar de buitensporigheid ervan. Gelijk opzouten..nogmaals zouden ze dat ook bij Dafne doen? Betuttelende hansworsten zijn het.
Dat klopt, het hele verhaal kennen we niet. Als hij dingen heeft gedaan dat heel teamNL in diskrediet heeft gebracht dan is het logisch. Maar dat blijkt nergens uit, en door dat laatste valt voor mij een heel stuk geloofwaardigheid weg...quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ken net zoals jou het hele verhaal niet
En ik zal je een plezier doen, Daphne zouden ze niet wegsturen
waarom denk jij dat dit een "ik ben de baas" spelletje is?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:53 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wat voor signaal geeft het af dan? En nogmaals had hij het slimmer moeten doen, maar dit gaat natuurlijk niet over presteren of signalen maar om wie de baas is.
Dan halen ze Henk Grol er even bij.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:53 schreef Piet_Piraat het volgende:
Wat zouden ze doen als Yuri zegt: Ik blijf hier en ga niet naar huis?
sneuneus gespotquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:44 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wat is "topsport" volgens jou dan? Zaaddodend zulke uitspraken.
"Professionals" om te kotsen zulke onzin. We willen de besten, niet wie het braafste zijn op de campus, kom nou..quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:56 schreef marcodej het volgende:
[..]
Verschil is dat Dafne dat niet zou doen. Daar is ze professional genoeg voor, Yuri blijkbaar niet. En #TeamNL willen alleen professionals, want: WIJ ZIJN NEDERLAND. WIJ ZIJN DE BESTE.
Door de onevenredige strafmaat. Yuri is een jongen met een gebruiksaanwijzing maar heeft er op zijn manier wel hard voor geknokt.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
waarom denk jij dat dit een "ik ben de baas" spelletje is?
Ja, even een boete van ¤10.000 ofzo, dan komt de boodschap ook wel over.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:34 schreef polderturk het volgende:
Al die verhalen dat topsport en alcohol niet samengaanquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:52 schreef opgebaarde het volgende:
Een nacht doorhalen, met (veel) alcohol, is sowieso niet bevordelijk voor je presteren (of voorbereiden).
Zou hij Annemiek van Vleuten wakker hebben gemaakt met gestommel in de gang, en heeft zij zodoende te weinig rust gehad ?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:37 schreef marcodej het volgende:
Femke Heemskerk zwemt sinds zondag geen deuk in een pakje boter meer.
Dat mag ik wel hopen ja. Voorlopig vind ik het allemaal erg streng en snap ik niet waarom ie niet gewoon een waarschuwing kon krijgen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:56 schreef Evertjan het volgende:
moet trouwens meer aan de hand zijn dan dit alleen
Dus jij geeft in je vorige posting toe dat je het hele verhaal niet weet maar nu kom je weer met een simpel oordeel en is de strafmaat onevenredig... Ook echt...quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:59 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Door de onevenredige strafmaat. Yuri is een jongen met een gebruiksaanwijzing maar heeft er op zijn manier wel hard voor geknokt.
Dit dus... Maar Nederlanders en geluidsoverlast...quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:58 schreef StaceySinger het volgende:
er was dus alleen wat geluidsoverlast
Turnbond is wel treurig ja, kijk naar het personeelsbeleid daar.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 19:01 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Dat mag ik wel hopen ja. Voorlopig vind ik het allemaal erg streng en snap ik niet waarom ie niet gewoon een waarschuwing kon krijgen.
Maar goed, Turnbond is dan ook de treurigste sportbond van nederland natuurlijk
judobond is nog een stapje sneuer qua organisatie en begeleiding topsportersquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 19:01 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Dat mag ik wel hopen ja. Voorlopig vind ik het allemaal erg streng en snap ik niet waarom ie niet gewoon een waarschuwing kon krijgen.
Maar goed, Turnbond is dan ook de treurigste sportbond van nederland natuurlijk
Om 6:00 lallend terugkomen is niet even ontspannen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 19:02 schreef Collide het volgende:
Hij wordt dus naar huis gestuurd omdat hij nadat hij een net een inspanning heeft geleverd even gaat ontspannen in plaats van in een half afgebouwd olympisch dorp te zijn.In dat olympisch dorp draait alles om presteren, dat blijkt ook dat sommige sporters geïrriteerd werden door de overlast.
Zouden meer Nederlandse sporters moeten doen eventjes ontspannen (als het kan) dan 24/7 met prestaties bezig zijn. Denk dat ze dan veel beter zouden presteren.
Als ik nu bij de bekende feiten blijf: weggestuurd na avondje doorzakken, dan is de strafmaat schandalig ja.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 19:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus jij geeft in je vorige posting toe dat je het hele verhaal niet weet maar nu kom je weer met een simpel oordeel en is de strafmaat onevenredig... Ook echt...
Nou veel plezier er mee, ik zal je niet langer irriteren
6 uurtjes ontspanning terwijl zijn volgende wedstrijd pas over een week is.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 19:03 schreef marcodej het volgende:
[..]
Om 6:00 lallend terugkomen is niet even ontspannen.
Dat denk ik dus niet. Als je een prestatie moet leveren ga je niet relaxen. Dan bouw je richting het leveren van die prestatie. En het lijkt me dat je dan met een nachtje tanken en niet slapen juist een hypotheek neemt op die prestatie.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 19:02 schreef Collide het volgende:
Hij wordt dus naar huis gestuurd omdat hij nadat hij een net een inspanning heeft geleverd even gaat ontspannen in plaats van in een half afgebouwd olympisch dorp te zijn.In dat olympisch dorp draait alles om presteren, dat blijkt ook dat sommige sporters geïrriteerd werden door de overlast.
Zouden meer Nederlandse sporters moeten doen eventjes ontspannen (als het kan) dan 24/7 met prestaties bezig zijn. Denk dat ze dan veel beter zouden presteren.
Ja maar "topsport"quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 19:06 schreef Smoofie het volgende:
Wtf boeit het 6 uur nou? Zo laat is dat niet. Er zijn NFL spelers die een paar dagen voor de super bowl helemaal de weg kwijt zijn door drank maar alsnog super presteren.
Veel meer als dit is het volgens mij inderdaad niet, geen drugsmisbruik, geen mishandeling.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 19:04 schreef inslagenreuring het volgende:
Als ik nu bij de bekende feiten blijf: weggestuurd na avondje doorzakken, dan is de strafmaat schandalig ja.
En ja er zijn voldoende gronden om deze straf te rechtvaardigen. Als dit gebeurt is...als. De enige als die er nu bij mij opkomt is: wat als dit het is?
Dan blijft de straf schandalig. Misschien is dit wel het hele verhaal?
Precies daarom. Het is geen schoolreisje. Er zijn mensen die de volgende ochtend moeten presteren, iets waar ze al jaren en jaren voor trainen en veel voor opzij zetten. Natuurlijk laat je dat niet zomaar even verzieken door een bezopen medesporter.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:37 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Want jij bent topsporter en weet precies hoe het opgebouwd moet worden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 19:06 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat denk ik dus niet. Als je een prestatie moet leveren ga je niet relaxen. Dan bouw je richting het leveren van die prestatie. En het lijkt me dat je dan met een nachtje tanken en niet slapen juist een hypotheek neemt op die prestatie.
Sporters mogen niet meelopen met de openingsceremonie maar moeten zich wel helemaal kapot trainen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 19:06 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat denk ik dus niet. Als je een prestatie moet leveren ga je niet relaxen. Dan bouw je richting het leveren van die prestatie. En het lijkt me dat je dan met een nachtje tanken en niet slapen juist een hypotheek neemt op die prestatie.
Ik hoop dat die hele IOC kapot geprocedeerd wordt.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 19:07 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Veel meer als dit is het volgens mij inderdaad niet, geen drugsmisbruik, geen mishandeling.
http://nos.nl/rio2016/art(...)s-voor-sporters.html
Geert Jan Knoops wil er vast wel een zaak van maken.
Het IOC heeft hier helemaal niks mee te maken. Tot zover jouw awareness van de zaak.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 19:08 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik hoop dat die hele IOC kapot geprocedeerd wordt.
Het kan natuurlijk niet bestaan dat zo 'n vuige Texaan jou een beetje zoek schaatst en daarna ff een biertje gaat drinken...quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 19:01 schreef bluemoon23 het volgende:
Al die verhalen dat topsport en alcohol niet samengaan![]()
Een Chad Hedrick bijvoorbeeld stond er om bekend dat hij regelmatig bier dronk en uit de band sprong.
In 2004 werd hij allround wereldkampioen schaatsen terwijl hij amper een jaar lange baan reed.
Alle Nederlanders spraken er schande van dat hij niet leefde voor zijn sport.
Je bent niet van suiker, verdomme manquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 19:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Precies daarom. Het is geen schoolreisje. Er zijn mensen die de volgende ochtend moeten presteren, iets waar ze al jaren en jaren voor trainen en veel voor opzij zetten. Natuurlijk laat je dat niet zomaar even verzieken door een bezopen medesporter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |