Want jij krijgt die als buren? Wat is precies de context van je vraag?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:18 schreef Meiss1989 het volgende:
Dag Fokkers,
Mensen met ervaring met statushouder's als buren gezocht.
Hoe ervaren jullie dat?
Is het verstandig als alleenstaande vrouw naast alleenstaande statushouder te gaan wonen?
Alvast bedankt.
Leren, inspannen, ellebogen gebruiken, en dan een vrijstaande hut kopen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:27 schreef Meiss1989 het volgende:
Tegenwoordig zitten ze bijna in elke portiek/flat van sociale woningen. Dus jaa. Wat moet je dan?
OK dan.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:28 schreef Meiss1989 het volgende:
[..]
Graag alleen serieuze reacties.
Voelde je je wel veilig?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:29 schreef Igen het volgende:
Statushouders zijn ook mensen hč. Dus het hangt maar net ervan af.
Heb in als student een tijdje tussen twee Somaliėrs gewoond in de studentenflat, die waren beide zo verschillend als dag en nacht.
Dat kan zijn en is ook prima, vandaar ook mijn wedervraag. :-)quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:32 schreef Meiss1989 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zaterdag 6 augustus 2016 14:29 schreef Mucha-Girl het volgende:
Is het verstandig als alleenstaande vrouw naast een alleenstaande statushouders te gaan wonen?
Zelden een vraag gezien die zo openlijk racistisch was. Wat is je bezwaar tegen een statushouder ten opzichte van een willekeurige Hollandse alleenstaande knul?
[/quote
Het is helemaal niet racistisch bedoelt.
Omdat er de laatste tijd veel over in het nieuws is.. zoals wat in Duitsland is gebeurt met jaarwisseling.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:33 schreef Mucha-Girl het volgende:
[..]
Dat kan zijn en is ook prima, vandaar ook mijn wedervraag. :-)
Statistieken liggen nietquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:29 schreef Mucha-Girl het volgende:
Is het verstandig als alleenstaande vrouw naast een alleenstaande statushouder te gaan wonen?
Zelden een vraag gezien die zo openlijk racistisch was. Wat is je bezwaar tegen een statushouder ten opzichte van een willekeurige Hollandse alleenstaande knul?
Right. En een Nederlandse alleenstaande knul kan dat niet natuurlijk. Nee duidelijk.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:36 schreef Meiss1989 het volgende:
[..]
Omdat er de laatste tijd veel over in het nieuws is.. zoals wat in Duitsland is gebeurt met jaarwisseling.
Ja hoor. We hadden trouwens ook een paar meiden op de afdeling en die hadden er ook geen probleem mee.quote:
Voordeuren, ramen en achterdeuren kunnen op slot.quote:
Maar je gaat niet naast een statistiek wonen maar naast een paar specifieke mensen.quote:
En dan jezelf de hele dag opsluiten?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:39 schreef Mucha-Girl het volgende:
[..]
Voordeuren, ramen en achterdeuren kunnen op slot.
Wat is je punt?
Je gaat voorbij aan het punt wat ik trachtte te maken.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:42 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
En dan jezelf de hele dag opsluiten?
Dat dus. Ik heb jarenlang naast statushouders gewoond en nooit problemen gehad. Totdat ze weg gingen en Sjonnie en Anita er in trokken....quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:46 schreef bamibij het volgende:
Zelden zo'n racistische vraag gezien. En dan nog zeggen 'is niet racistisch bedoeld'.
Ik hoop dat je de woning niet neemt en uiteindelijk naast roomsblanke tokkies komt te wonen.
TS
Tsja. Maar dat is het wel.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:32 schreef Meiss1989 het volgende:
Ik heb even de memo gemist waarin staat dat iedere statushouder een andere huidskleur heeft dan TS.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:46 schreef bamibij het volgende:
Zelden zo'n racistische vraag gezien. En dan nog zeggen 'is niet racistisch bedoeld'.
Ik hoop dat je de woning niet neemt en uiteindelijk naast roomsblanke tokkies komt te wonen.
TS
quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:29 schreef Platina het volgende:
[..]
Ik heb even de memo gemist waarin staat dat iedere statushouder een andere huidskleur heeft dan TS.
Dit gaat over Kaukasiėrs dan zeker platina? ts is gewoon bang voor moslim-burenquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:36 schreef Meiss1989 het volgende:
[..]
Omdat er de laatste tijd veel over in het nieuws is.. zoals wat in Duitsland is gebeurt met jaarwisseling.
ze kunnen ook net iets blijer zijn met wonen in een vrij,welvarend, oorlogsvrij land dan Sjonnie de Frikandelvreter. Je weet het nietquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:49 schreef Redcoon het volgende:
Tja, lastig.
Vluchtelingen zijn altijd net iets meer beschadigd/verknipt dan een gemiddelde Nederlander. Ze hebben het e. a. meegemaakt. En in dit geval ook nog eens een alleenstaande man. Weet je uit welk land hij komt? De ene cultuur is de andere niet.
Er zit wel een verschil tussen vluchteling en statushouder.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:49 schreef Redcoon het volgende:
Tja, lastig.
Vluchtelingen zijn altijd net iets meer beschadigd/verknipt dan een gemiddelde Nederlander. Ze hebben het e. a. meegemaakt. En in dit geval ook nog eens een alleenstaande man. Weet je uit welk land hij komt? De ene cultuur is de andere niet.
Maargoed, een klootzak als buur is nooit uit te sluiten. Die gok maak je altijd als je verhuist.
Dat de buurman/vrouw/transseksueel/panseksuele aanvalshelicopter wel status heeft en TS niet.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:29 schreef Mucha-Girl het volgende:
Is het verstandig als alleenstaande vrouw naast een alleenstaande statushouder te gaan wonen?
Ja, dit.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:34 schreef Cat22 het volgende:
De vraag is racistisch. Maar ik vind het nog erger dat TS dat blijkbaar niet door heeft
Deur stevig barricaderen en een hangbuikzwijntje als huisdier nemenquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:25 schreef Meiss1989 het volgende:
Ik kan een huis krijgen. Naast mij een statushouder.
Kon dat ook maar met het bestand vluchtelingen. Even de bezem erdoor halen, zodat de goede, welwillende gescheiden konden worden van het tuig dat tegelijkertijd met ze binnenkomen. Hoeft de vraag die TS stelt, ook nooit meer gesteld te worden.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 17:52 schreef Vonkenboer het volgende:
Even met de bezem er door, graag gewoon normaal reageren op elkaar !
Ook onder Nederlanders zitten tokkies. Heeft niks met de afkomst te maken.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 17:55 schreef Halle_Luja het volgende:
[..]
Kon dat ook maar met het bestand vluchtelingen. Even de bezem erdoor halen, zodat de goede, welwillende gescheiden konden worden van het tuig dat tegelijkertijd met ze binnenkomen. Hoeft de vraag die TS stelt, ook nooit meer gesteld te worden.
Klopt. Met dat verschil dat die tokkies helaas hier geboren zijn en dus nimmer uitgezet kunnen wordenquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 17:59 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Ook onder Nederlanders zitten tokkies. Heeft niks met de afkomst te maken.
Met andere woorden: je kan geen invloed uitoefenen op hetgeen wat naast je komt wonen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 18:04 schreef Halle_Luja het volgende:
[..]
Klopt. Met dat verschil dat die tokkies helaas hier geboren zijn en dus nimmer uitgezet kunnen wordenEn ook die kunnen naast je komen wonen :/
Precies wat ik bedoel, en misschien niet terecht. Maar ik denk er dus wel over na. Maar ze worden toch wel bijgeschoold over normen en waarden in Nederland? Ik ben echt niet racistisch, maar als vrouw alleen wil je je wel veilig voelen. En je hoort nou eenmaal veel in de media over testosteronbommen enzovoort (niet mijn woorden). Eigenlijk maken de media mij bangquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 19:24 schreef zozozozo het volgende:
Wees blij dat ts hier een topic over opent. De media kleurt alles enorm toch? Neemt niet weg dat als je een alleenstaande statushouder naast je krijgt wonen die uit een land komt waarbij de positie van de vrouw toch wat anders is dan hier in NL je als alleenstaande vrouw toch wel even achter de oren krabt puur om het feit dat ze zich daar dan niet prettig bij voelt (al dan niet terecht)
Goeie tip dus een beetje bitchie gedragen. Laten zien dat je niet bang bent. Niet met je laat sollen ofzoiets;)?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 19:37 schreef Baas_bas het volgende:
Niet over je heen laten lopen bij die gasten. Desnoods ff een grote vriend van je uitnodigen die ook even meekomt kennismaken
ja maar ook weer niet te agressiefquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:34 schreef Meiss1989 het volgende:
[..]
Goeie tip dus een beetje bitchie gedragen. Laten zien dat je niet bang bent. Niet met je laat sollen ofzoiets;)?
Want bij autochtonen laat je wel met je sollen?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:34 schreef Meiss1989 het volgende:
[..]
Goeie tip dus een beetje bitchie gedragen. Laten zien dat je niet bang bent. Niet met je laat sollen ofzoiets;)?
Nee ook niet.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:49 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Want bij autochtonen laat je wel met je sollen?
En je Hollandse buur begroet je ook als een enorme bitch uiteraard.....quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:49 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Want bij autochtonen laat je wel met je sollen?
Wat dacht je van gewoon vriendelijk zijn?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:34 schreef Meiss1989 het volgende:
[..]
Niet een enorme bitch. Maar je zou toch bijvoorbeeld de indruk kunnen maken dat je wel in bent voor een verzetje. Dat zij bijvoorbeeld lachen of in een strak jurkje lopen interpreteren als dat ze aan je mogen komen. Dat kan toch verschil zijn in normen en waarden. Met die cultuur enzo.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:57 schreef Mucha-Girl het volgende:
[..]
En je Hollandse buur begroet je ook als een enorme bitch uiteraard.....
Maar er zijn dus wel Nederlanders waarbij je ervoor moet zorgen dat je niet met je laat sollen?quote:
Ja klopt maar zou toch kunnen dat zij dat interpreteren als dat je ze leuk vind?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 22:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat dacht je van gewoon vriendelijk zijn?
Definieer 'die cultuur' .quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 22:04 schreef Meiss1989 het volgende:
[..]
Niet een enorme bitch. Maar je zou toch bijvoorbeeld de indruk kunnen maken dat je wel in bent voor een verzetje. Dat zij bijvoorbeeld lachen of in een strak jurkje lopen interpreteren als dat ze aan je mogen komen. Dat kan toch verschil zijn in normen en waarden. Met die cultuur enzo.
Moet je eens een paar topics lezen in R&P. Dat heeft helemaal niks met afkomst te maken, maar meer met hoe de schroefjes in je hoofd zijn verbonden.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 22:05 schreef Meiss1989 het volgende:
[..]
Ja klopt maar zou toch kunnen dat zij dat interpreteren als dat je ze leuk vind?
O ja, want alle landen op het continent Afrika hebben precies dezelfde cultuur. Hoe kon ik het vergeten?quote:
Deze topic bedoel je?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 22:07 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Moet je eens een paar topics lezen in R&P. Dat heeft helemaal niks met afkomst te maken, maar meer met hoe de schroefjes in je hoofd zijn verbonden.
En dat is een reden om nooit aardig te doen tegen iemand met een kleurtje? Voor het geval hij jou ook aardig vindt?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 22:05 schreef Meiss1989 het volgende:
[..]
Ja klopt maar zou toch kunnen dat zij dat interpreteren als dat je ze leuk vind?
Ja ik weet niet precies welk land. Excuse me. Dat vind ik ook nogal brutaal staan om dat gelijk te vragen. Maar het is iig iemand uit Afrika.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 22:08 schreef Cat22 het volgende:
[..]
O ja, want alle landen op het continent Afrika hebben precies dezelfde cultuur. Hoe kon ik het vergeten?
Eigenlijk net als in Europa. Zoveel verschil zit er niet tussen Italianen, russen en nederlanders.
Oh gelukkig;)quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 22:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
En dat is een reden om nooit aardig te doen tegen iemand met een kleurtje? Voor het geval hij jou ook aardig vindt?
Dan laat je toch gewoon op een normale manier weten dat hij je verkeerd begrepen heeft. Zoals je ook bij een Nederlandse man zou doen. Je maakt je echt druk om niets hoor.
Nee. Ik bedoel topics in het subforum Relatie en Psychologie. Daar zitten users die signalen die de ander geeft op een andere manier oppikken dan het gros van de bevolking.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 22:09 schreef Meiss1989 het volgende:
[..]
Deze topic bedoel je?
Bedoel je dat het een probleem is met de schroefjes in mijn hoofd
Lieve schat, ik snap je onderbuikgevoel heus wel. Wat de boer niet kent, dat vreet-ie niet. Maar het is ireėel, onrealistisch en je reinste racisme om te veronderstellen dat iedere alleenstaande statushouder onmiddellijk bij jou in je broek wil. Hier ben je bij een Hollandse gozer ook niet bang voor, dat is wat we je proberen duidelijk te maken.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 22:04 schreef Meiss1989 het volgende:
[..]
Niet een enorme bitch. Maar je zou toch bijvoorbeeld de indruk kunnen maken dat je wel in bent voor een verzetje. Dat zij bijvoorbeeld lachen of in een strak jurkje lopen interpreteren als dat ze aan je mogen komen. Dat kan toch verschil zijn in normen en waarden. Met die cultuur enzo.
Dan weet je toch ook niet of deze persoon iemand is die meteen de kleren van je lijf rukt als je naar hem lacht?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 22:10 schreef Meiss1989 het volgende:
[..]
Ja ik weet niet precies welk land. Excuse me. Dat vind ik ook nogal brutaal staan om dat gelijk te vragen. Maar het is iig iemand uit Afrika.
Als TS ook een topic zou openen als ze naast een autochtoon zou komen wonen dan zou ik je helemaal gelijk geven. Alleen denk ik dat dat niet zo snel gaat gebeuren 'want je weet immers al hoe die mensen zijn, ons kent ons'.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 22:21 schreef zozozozo het volgende:
Nou, het is wel duidelijk uit welke hoek de laatste bijdragen komen. Volgens mij moeten jullie je niet zo druk maken. Ts voelt zich er nu eenmaal niet goed bij als ze naast een statushouder komt te wonen. Ts is niet helemaal gelukkig in haar woordkeuze maar geloof niet dat ze hier bewust de racust wil uithangen. Ze hangt bij jullie nog net niet aan de hoogste boom. Je ogen overal voor sluiten is ook niet terecht......
Eens met dat laatste: geef ook aan dat ik haar gevoelens begrijp, maar ik vind wel dat ze rationeel en realistisch moet blijven.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 22:21 schreef zozozozo het volgende:
Nou, het is wel duidelijk uit welke hoek de laatste bijdragen komen (cat22 en mucha-girl). Volgens mij moeten jullie je niet zo druk maken. Ts voelt zich er nu eenmaal niet goed bij als ze naast een statushouder komt te wonen. Ts is niet helemaal gelukkig in haar woordkeuze maar geloof niet dat ze hier bewust de racust wil uithangen. Ze hangt bij jullie nog net niet aan de hoogste boom. Je ogen overal voor sluiten is ook niet terecht......
Ik heb geen idee wat je bedoelt met "hoek" en "ogen overal voor sluiten" maar dat lijkt me ook niet relevant verder.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 22:21 schreef zozozozo het volgende:
Nou, het is wel duidelijk uit welke hoek de laatste bijdragen komen (cat22 en mucha-girl). Volgens mij moeten jullie je niet zo druk maken. Ts voelt zich er nu eenmaal niet goed bij als ze naast een statushouder komt te wonen. Ts is niet helemaal gelukkig in haar woordkeuze maar geloof niet dat ze hier bewust de racust wil uithangen. Ze hangt bij jullie nog net niet aan de hoogste boom. Je ogen overal voor sluiten is ook niet terecht......
lekker op de boerderij blijven dan maarquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 23:02 schreef Meiss1989 het volgende:
En ik heb wel ervaring met andere allochtonen. Maar niet met deze soort ..cultuur. Dus ja misschien is het idd.. wat de boer niet kent. .
Laat je niks aanpraten.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:32 schreef Meiss1989 het volgende:
Dat is om geen agressie op te wekken dat je geen oogcontact moet maken.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 22:51 schreef Meiss1989 het volgende:
Zag pas ook in een programma dat zij respect laten zien door mensen niet in de ogen te kijken
Grotere kans op problemen natuurlijk.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:29 schreef Mucha-Girl het volgende:
Dat dus. Al die moraalridders in dit topicquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 19:24 schreef zozozozo het volgende:
Wees blij dat ts hier een topic over opent. De media kleurt alles enorm toch? Neemt niet weg dat als je een alleenstaande statushouder naast je krijgt wonen die uit een land komt waarbij de positie van de vrouw toch wat anders is dan hier in NL je als alleenstaande vrouw toch wel even achter de oren krabt puur om het feit dat ze zich daar dan niet prettig bij voelt (al dan niet terecht)
Hoe haal je het in je hoofd om zo'n verhaal neer te plempen, enkel omdat TS een niet meer dan terechte vraag stelt. TS verwoordt het misschien wat ongelukkig, maar als je enigszins tussen de regels door kunt lezen zie ook jij vast wel dat dit niks met rascisme te maken heeft.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 22:13 schreef Mucha-Girl het volgende:
[..]
Lieve schat, ik snap je onderbuikgevoel heus wel. Wat de boer niet kent, dat vreet-ie niet. Maar het is ireėel, onrealistisch en je reinste racisme om te veronderstellen dat iedere alleenstaande statushouder onmiddellijk bij jou in je broek wil. Hier ben je bij een Hollandse gozer ook niet bang voor, dat is wat we je proberen duidelijk te maken.
Wat jij moet is je niet aanstellen, en op basis van rationele, realistische argumenten bepalen of het huis in kwestie wel of niet iets voor je is. Dat heeft niets, maar dan ook echt helemaal NIETS met al of niet statushouders en een cultuur te maken.
Hier in Nederland trekken we korte rokjes aan als we dat willen en zijn we vriendelijk tegen mensen (over het algemeen). Maar je oogst wat je zaait: mensen als een bitch benaderen is over het algemeen DE manier om ruzie te krijgen: ongeacht afkomst reageren heel veel mensen daar slecht op.
Als je bang bent voor de "islamitische cultuur": lees je erover in, of contacteer me per PM. Zit als vriendin van de zoon van een bekeerde moslim tot in mijn oksels in de Islam, en ik draag zelf ook een hoofddoek, al ben ik geen moslima.
Maar kom op: je snapt toch zelf hopelijk wel hoe extreem polariserend en belachelijk je argumenten zijn?
Ja nogal, sowieso alsof statushouder een ras isquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 23:04 schreef SOG het volgende:
Hoe triest ben je om de vraag van ts te gaan beschouwen als "nog nooit zo'n racistische vraag gezien".
Misschien moet je even opzoeken wat de definitie is van racisme. Met jequote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:30 schreef bamibij het volgende:
[..]
Dit gaat over Kaukasiėrs dan zeker platina? ts is gewoon bang voor moslim-buren
ts
Zij, dat zijn die mensen (nou ja, mensen) uit Allochtoniė?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 22:51 schreef Meiss1989 het volgende:
Jullie denken maar wat je wilt. Maar ik ben echt niet racistisch. Heb altijd goede contacten gehad met allochtonen en ben altijd aardig voor ze. Maarja kan toch ook dat voor hun aardig overkomt als jij ze leuk vind. Zag pas ook in een programma dat zij respect laten zien door mensen niet in de ogen te kijken. Terwijl het bij ons onbetrouwbaar over komt als mensen niet aankijkt tijdens een gesprek.
nou best wel, tenzij deze user ergens in oost Groningen woont en nooit buiten komt.quote:Op zondag 7 augustus 2016 01:22 schreef leolinedance het volgende:
Niet zo gek dus dat TS deze vraag stelt toch?
Grote onzin, het is een hele normale vraag. Als zelfs dit al als rascisme wordt gezien gaat het land echt naar de klotequote:Op zondag 7 augustus 2016 09:07 schreef computergirl het volgende:
[..]
nou best wel, tenzij deze user ergens in oost Groningen woont en nooit buiten komt.
Of dat het een account is die alleen aangemaakt om een beetje te rellen
Dat dus.quote:Op zondag 7 augustus 2016 01:37 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja nogal, sowieso alsof statushouder een ras isje zou het hooguit xenofoob kunnen noemen, maar wat mij betreft is het gewoon een normale vraag van TS. Helemaal gezien alle problemen rondom asielzoekers, waarvan waarschijnlijk ook nog een deel ook niet eens door de media wordt verslagen.
Allochtonie? Dat land ken ik niet....quote:Op zondag 7 augustus 2016 09:01 schreef Copycat het volgende:
[..]
Zij, dat zijn die mensen (nou ja, mensen) uit Allochtoniė?
Copycat denkt grappig te zijn.quote:Op zondag 7 augustus 2016 09:10 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Allochtonie? Dat land ken ik niet....
de PVV fanboys ook. Dus?quote:Op zondag 7 augustus 2016 09:10 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
De moraalpolitie is ook weer aanwezig hoor![]()
Ik zou jou adviseren om minder naļef te worden.quote:Op zondag 7 augustus 2016 09:18 schreef computergirl het volgende:
[..]
de PVV fanboys ook. Dus?
Ik zou deze user ook adviseren om bij moeders te blijven, dus eigenlijk zijn we het eens
ik ben helemaal niet naļef. Ik woon in Amsterdam omringt door van alles en nog wat, van losgeslagen studenten, tokkies, Spanjaarden, Portugezen, Surinamers , Marokkanen t/m allerlei mensen van Afrikaanse komaf.quote:Op zondag 7 augustus 2016 09:28 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik zou jou adviseren om minder naļef te worden.
Als je vooraf garanties wil dat je geen last hebt van je buren raad ik je aan om bij mij in de wijk wat te kopen. Zelfs luidruchtige buren hoor je hier niet omdat huizen op gepaste afstand van elkaar staan.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:18 schreef Meiss1989 het volgende:
Dag Fokkers,
Hoe ervaren jullie dat?
Is het verstandig als alleenstaande vrouw naast alleenstaande statushouder te gaan wonen?
Alvast bedankt.
Nee hoor, maar het zou kunnen dat zij dat zo interpreteren. Sommige culturen vinden ook dat Nederlandse vrouwen er uit zien als hoeren.quote:Op zondag 7 augustus 2016 08:57 schreef karr-1 het volgende:
Dus door een rokje te dragen of een keer te lachen geef je iemand het idee dat je wel meer wilt? En het krampachtig blijven melden dat het vooral niet racistisch bedoeld is maakt het er ook niet beter op.
Zijn er ook objectieve gronden om het huis wel of niet te nemen?
Laat je niet gek maken door die moraalridders hier. Je hebt gewoon een punt. Statistisch gezin heb je meer kans op problemen met een alleenstaande (jonge) statushouder naast je dan met een alleenstaande (jonge) autochtoon. Naast de gebruikelijke geluidsoverlast die je van haast iedereen evenveel kunt verwachten speelt er meer mee; geloof (is het een moslim?) met eventueel de manier waarop hij thuis zijn geloof belijdt (luidruchtig Allah aanroepen een aantal malen per dag?), normen en waarden, sociale omgangsnormen en de manier waarop hij tegen (westerse) vrouwen aankijkt.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 22:51 schreef Meiss1989 het volgende:
Jullie denken maar wat je wilt. Maar ik ben echt niet racistisch. Heb altijd goede contacten gehad met allochtonen en ben altijd aardig voor ze. Maarja kan toch ook dat voor hun aardig overkomt als jij ze leuk vind. Zag pas ook in een programma dat zij respect laten zien door mensen niet in de ogen te kijken. Terwijl het bij ons onbetrouwbaar over komt als mensen niet aankijkt tijdens een gesprek.
Dit dus.quote:Op zondag 7 augustus 2016 09:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je vooraf garanties wil dat je geen last hebt van je buren raad ik je aan om bij mij in de wijk wat te kopen. Zelfs luidruchtige buren hoor je hier niet omdat huizen op gepaste afstand van elkaar staan.
Waarschijnlijk zit jij budgettair vast aan woningen die wat dichter op elkaar staan. Zat ik ook ooit. Werd ik steevast in het weekend wakker met volksmuziek. En nee, het waren geen statushouders die dat deden.
Probeer het gewoon eens uit. Wie weet is het wel een hele lekkere kerel en klaagt hij straks over dat opdringerige wijf van hiernaast.
Als ik jouw reacties lees vermoed ik altijd dat jij een jaar of achthonderd bent. Je kan het namelijk zo gek niet verzinnen of jij hebt er wel ruime ervaring mee.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:12 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Laat je niet gek maken door die moraalridders hier. Je hebt gewoon een punt. Statistisch gezin heb je meer kans op problemen met een alleenstaande (jonge) statushouder naast je dan met een alleenstaande (jonge) autochtoon. Naast de gebruikelijke geluidsoverlast die je van haast iedereen evenveel kunt verwachten speelt er meer mee; geloof (is het een moslim?) met eventueel de manier waarop hij thuis zijn geloof belijdt (luidruchtig Allah aanroepen een aantal malen per dag?), normen en waarden, sociale omgangsnormen en de manier waarop hij tegen (westerse) vrouwen aankijkt.
Ik heb verschillende allochtone buren gehad en het grootste verschil zat hem niet in afkomst maar of het een sociale huurwoning was (die buren waren echt ruk) of een koopwoning (zeer goed contact met een Egyptenaar en later met een Marokkaanse buurvrouw).
In die sociale huurwoning had ik meerdere malen per dag geluidsoverlast van het bidden, er werd gestolen als raven (al denk ik niet dat dat mijn directe buren waren maar vooral de Roma die ook in die flat woonden), discriminatie (vooral naar mijn blonde kinderen en zelfs met fysiek geweld) en het 'vrouwenprobleem'. Ik ben niet seksueel lastig gevallen maar meerdere keren wel op agressieve wijze aangesproken op mijn westerse kledingstijl (broek) die volgens hen niet door de beugel kon en een slecht voorbeeld was voor hun dochters.
Ik moet daar wel bij zeggen dat het hier niet om statushouders ging maar wel om gezinnen. Heeft die eventuele buurman trouwens een gezin dat nog hierheen komt?
Tja, wat moet je. Het beste kan je denk ik eens met de vorige bewoners praten, met andere buren en uiteraard kennis maken met die man in kwestie. Heel misschien wil de woningbouwvereniging wel meewerken en mag je 24 uur 'kamperen' in de woning zodat je aan den lijve kunt ervaren of er binnenshuis sprake is van overlast van buren (en dat kunnen ook die autochtone buren aan de andere kant zijn!). Je kan het namelijk ook enorm treffen met zo'n man. Er zitten er ook zat fatsoenlijke tussen en overigens ook Christenen. En dan heb je straks een buurman met een kleurtje die die wijnfles voor je opentrekt die jij met geen mogelijkheid open kreeg, die je kerstboodschappen voor je naar boven tilt omdat die tas zo zwaar is, die jouw ramen ook even meepakt omdat hij toch bezig is en die een oogje in het zeil houdt voor jouw veiligheid. Elkaar helpen is in die culturen namelijk veel normaler dan in het individuele Nederland.
Bij mij was een groot deel van de overlast buitenshuis over toen ik een hond aangeschafte.. Dus als je toch een hond wilt..
Enne.. er zijn ook websites waar je kunt kijken hoeveel 112 meldingen er in je wijk/straat gedaan zijn met onderscheid tussen ambulance, brandweer en politie. Die checken kan nooit kwaad, ook niet in een blanke straat.
Waarom onderzoek je niet hoe het zit met die specifieke cultuur?quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:15 schreef Meiss1989 het volgende:
Ik vind mezelf niet racistisch. Maar er is toch verschil in cultuur per afkomst, en daardoor verschil in normen en waarden.
wat wil je nou eigenlijk met dit topic?quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:15 schreef Meiss1989 het volgende:
Ik vind mezelf niet racistisch. Maar er is toch verschil in cultuur per afkomst, en daardoor verschil in normen en waarden.
Laat ik het voorzichtig zeggen: je hebt wel opvallend veel last van vooroordelen.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:15 schreef Meiss1989 het volgende:
Dit is toch een forum. Als je je aan mij irriteert kom je toch lekker niet reageren in dit topic.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:18 schreef computergirl het volgende:
[..]
wat wil je nou eigenlijk met dit topic?
Je bent bang van mannen met andere culturele achtergrond, dat weten we nou wel. Dan accepteer je dat huis toch niet?
Nee, ze twijfelt. Dat mag en is niets mis mee. Als ze racistisch was dan had ze de woning meteen geweigerd. Nu geeft ze het nog een kans, o.a. door hier om advies te vragen.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:18 schreef computergirl het volgende:
[..]
wat wil je nou eigenlijk met dit topic?
Je bent bang van mannen met andere culturele achtergrond, dat weten we nou wel. Dan accepteer je dat huis toch niet?
Is toch niks mis met die vraag? Het staat je vrij om het huis niet te accepteren.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:21 schreef Meiss1989 het volgende:
[..]
Dit is toch een forum. Als je je aan mij irriteert kom je toch lekker niet reageren in dit topic.
Het kleine groepje overlastgevers heeft het zeer druk met reizen tegenwoordig.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Laat ik het voorzichtig zeggen: je hebt wel opvallend veel last van vooroordelen.
Ik snap dat dat in deze tijd waar onverholen racistische uitingen helaas gemeengoed geworden zijn het lastig is om die vooroordelen van je af te schudden, maar toch.
In de krant lees je over uitzonderingen (anders zou de krant niet door de brievenbus passen).
Dom advies. Met pech ben je maar zo 5 jaar bezig om iemand die ernstige overlast geeft uit een huurwoning te krijgen en zelf kan je tegenwoordig met pech 10 jaar of langer op een wachtlijst gaan staan voor een andere sociale huurwoning.quote:Kortom: maak je niet druk. Ga er lekker wonen.
Computergirl stelt een valide vraag. Er is meer dan genoeg info gegeven hier, van beide kanten.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:21 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee, ze twijfelt. Dat mag en is niets mis mee. Als ze racistisch was dan had ze de woning meteen geweigerd. Nu geeft ze het nog een kans, o.a. door hier om advies te vragen.
Beter kan je die dan ook geven ipv TS aan te vallen op vermeend racisme.
Computergirl stelt idd een vraag. Voor die vraag staat echter een opmerking en daar reageerde ik vooral op.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:26 schreef Samzz het volgende:
[..]
Computergirl stelt een valide vraag. Er is meer dan genoeg info gegeven hier, van beide kanten.
Als TS nog steeds twijfels heeft bij haar buurman, dan zoekt ze een andere plek.
hoezo geeft ze het een kans? Moet die statushouder blij zijn met haar als buur of zo?quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:21 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee, ze twijfelt. Dat mag en is niets mis mee. Als ze racistisch was dan had ze de woning meteen geweigerd. Nu geeft ze het nog een kans, o.a. door hier om advies te vragen.
Je spreekt jezelf tegen. Dubbel zelfs!quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:26 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het kleine groepje overlastgevers heeft het zeer druk met reizen tegenwoordig.
[..]
Dom advies. Met pech ben je maar zo 5 jaar bezig om iemand die ernstige overlast geeft uit een huurwoning te krijgen en zelf kan je tegenwoordig met pech 10 jaar of langer op een wachtlijst gaan staan voor een andere sociale huurwoning.
Er 'lekker gaan wonen' zonder een beetje onderzoek kan dus de komende 10 jaar van je leven vergallen.
Ze geeft het (de woning) een kans, niet hem een kans. Ken het verschil.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:29 schreef computergirl het volgende:
[..]
hoezo geeft ze het een kans? Moet die statushouder blij zijn met haar als buur of zo?
niemand dwingt haar te verhuizen
Logische vraag wel als redelijke antwoorden haar kennelijk geen richting geven. Dan zoekt ze wellicht andere antwoorden.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:28 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Computergirl stelt idd een vraag. Voor die vraag staat echter een opmerking en daar reageerde ik vooral op.
Waar?quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen. Dubbel zelfs!
dat ze bang is van mannen met andere culturele achtergrond bedoel je? Dat is evident nav haar eigen inbreng. Lees het topic eensquote:Op zondag 7 augustus 2016 10:28 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Computergirl stelt idd een vraag. Voor die vraag staat echter een opmerking en daar reageerde ik vooral op.
Ze geeft hem inderdaad zo het lijkt geen kans. Op basis van afkomst.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:31 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ze geeft het (de woning) een kans, niet hem een kans. Ken het verschil.
Dat ga je overal hebben, tussen autochtone Nederlanders onderling is er al enorm verschil, zo woont er bij mij in de straat een streng gelovig gezin. Totaal verschillende normen en waarden, totaaaaal verschillende levensstijl, maar ik kan prima met ze opschietenquote:Op zondag 7 augustus 2016 10:15 schreef Meiss1989 het volgende:
Klein groepjequote:
Ah, het bekende ik-open-een-topic-en-als-je-het-niet-met-me-eens-bent-vind-ik-je-stom syndroom.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:21 schreef Meiss1989 het volgende:
[..]
Dit is toch een forum. Als je je aan mij irriteert kom je toch lekker niet reageren in dit topic.
Tja het zou kunnen, het kan ook niet. En wat sommige culturen vinden lijkt me ook niet echt relevant.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:08 schreef Meiss1989 het volgende:
[..]
Nee hoor, maar het zou kunnen dat zij dat zo interpreteren. Sommige culturen vinden ook dat Nederlandse vrouwen er uit zien als hoeren.
Doet me denken aan dat kunstproject waar ik kortgeleden over las. Dat heette 'Ik ben niet racistisch, maar...' (en dan uiteraard gevolgd door iets tenenkrommends racistisch).quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:34 schreef Cat22 het volgende:
De vraag is racistisch. Maar ik vind het nog erger dat TS dat blijkbaar niet door heeft
Welk onderzoek is dat dan?quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:43 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
Als alleenstaande vrouw zou ik dat zeker niet doen, uit onderzoek is gebleken dat burenoverlast (en god je mag hopen dat het slechts bij overlast blijft) statistisch gezien vaker voorkomt dan bij "de normale Nederlander". Ook seksuele intimidatie gebeurt/zie je vaker bij statushouders.
Zij concludeert toch dat ik bang ben voor mannen van andere culturele achtergronden. En dat ik nu maar moet ophouden met m'n gezeik.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:39 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ah, het bekende ik-open-een-topic-en-als-je-het-niet-met-me-eens-bent-vind-ik-je-stom syndroom.
Ik weet ook niet wat je van ons wil horen. De users die het begrip statushouder een stuk genuanceerder zien dan jij, daar ben je het niet mee eens (en dat kan), en de users die je in je angst bevestigen, daar wil je naar mijn idee een garantie van krijgen dat het echt andere mensen zijn dan jij en dat het nooit gaat werken.
Wat al meermalen gezegd is: als jij je er bij voorbaat al zo ongemakkelijk bij voelt en je jezelf niet de kans wil geven om te ontdekken of je angst gegrond is, accepteer de woning dan niet en move on.
Prima, maar ik wil de cijfers en onderzoek wel eens zienquote:Op zondag 7 augustus 2016 10:45 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
Het is statistisch gezien een feit dat het zeker zo is.
dat ben je ook.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:45 schreef Meiss1989 het volgende:
[..]
Zij concludeert toch dat ik bang ben voor mannen van andere culturele achtergronden. En dat ik nu maar moet ophouden met m'n gezeik.
Maar goed, je wordt hier niet gerustgesteld, dus je kunt die woning maar beter weigeren.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:45 schreef Meiss1989 het volgende:
[..]
Zij concludeert toch dat ik bang ben voor mannen van andere culturele achtergronden. En dat ik nu maar moet ophouden met m'n gezeik.
Heb je een link vanwaar ik dat kan vinden op internet?quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:43 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
Als alleenstaande vrouw zou ik dat zeker niet doen, uit onderzoek is gebleken dat burenoverlast (en god je mag hopen dat het slechts bij overlast blijft) statistisch gezien vaker voorkomt dan bij "de normale Nederlander". Ook seksuele intimidatie gebeurt/zie je vaker bij statushouders.
Ik houd je niet tegen!quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:47 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Prima, maar ik wil de cijfers en onderzoek wel eens zien
Laat maar gaan..quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:45 schreef Meiss1989 het volgende:
[..]
Jij roept iets, dus jij kunt me vast de bronnen erbij leverenquote:
Dat ben ik helemaal niet. Ben jij ons?quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:47 schreef computergirl het volgende:
[..]
dat ben je ook.
Mijn vraag is nog steeds: wat wil je nou horen van ons?
http://www.telegraaf.nl/b(...)cht_aldus_CRT__.htmlquote:Op zondag 7 augustus 2016 10:50 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Jij roept iets, dus jij kunt me vast de bronnen erbij leveren
Die link werkt nietquote:Op zondag 7 augustus 2016 10:51 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)cht_aldus_CRT__.html
Link werkt niet en de Telegraaf is geen bron. Iets serieuzer kan best.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:51 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)cht_aldus_CRT__.html
Die zijn er blijkbaar niet, ik heb even kort gezocht. Wat ik wel vond:quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:47 schreef karr-1 het volgende:
bronquote:Van jonge mannen is – los van de nu gepubliceerde cijfers – bekend dat ze bovenmatig crimineel gedrag vertonen. Leefstijl, positie op de sociale ladder en biologische aspecten spelen een rol. Blokland: „Dan nog kun je natuurlijk óók los van etniciteit de vraag stellen: haal je met de komst van al die jonge mannen in een asielzoekerscentrum een risico binnen?” Het antwoord is dan vast en zeker ‘ja’. „Maar dat is óók het antwoord als elke keer in Nederland een jongetje wordt geboren.”
Als je nu eens inhoudelijk reageert op de users die je advies geven? Blijkbaar ben je enkel geinteresseerd in de posts die in jouw straatje vallen.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:50 schreef Meiss1989 het volgende:
[..]
Dat ben ik helemaal niet. Ben jij ons?
Je hebt gelijk het zijn stuk voor stuk super lieve gelukszoekers en er is totaal geen verhoogd risico op gezeik.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:47 schreef karr-1 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:56 schreef Samzz het volgende:
Als je nu eens inhoudelijk reageert op de users die je advies geven? Blijkbaar ben je enkel geinteresseerd in de posts die in jouw straatje vallen.
Dan is de keuze toch duidelijk?
quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:48 schreef Lienekien het volgende:
Maar goed, je wordt hier niet gerustgesteld, dus je kunt die woning maar beter weigeren.
Ja tnx voor je adviezen. Maar ik denk niet dat de woningbouw mij 24 uur daar laat proef wonen. En ik heb ook korte beslis termijn.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:48 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Laat maar gaan..
Kan je ook reageren op mijn post ( #105 ) ?
Echt hč, naļviteit viert weer hoogtijquote:Op zondag 7 augustus 2016 10:57 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je hebt gelijk het zijn stuk voor stuk super lieve gelukszoekers en er is totaal geen verhoogd risico op gezeik.
Dat zeg ik niet en dat vraag ik ook niet. Ik vraag alleen bewijs voor gedane uitspraken.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:57 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je hebt gelijk het zijn stuk voor stuk super lieve gelukszoekers en er is totaal geen verhoogd risico op gezeik.
quote:
Nou dat is frappantquote:Op zondag 7 augustus 2016 10:55 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Link werkt niet en de Telegraaf is geen bron. Iets serieuzer kan best.
Evenals dingen roeptoeteren zonder bewijsquote:Op zondag 7 augustus 2016 10:58 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
Echt hč, naļviteit viert weer hoogtij
En bij de buren even langs gaan? Of even verdiepen in de specifieke cultuur?quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:58 schreef Meiss1989 het volgende:
[..]
Ja tnx voor je adviezen. Maar ik denk niet dat de woningbouw mij 24 uur daar laat proef wonen. En ik heb ook korte beslis termijn.
Sorry heb geen tijd om overal inhoudelijk op in te gaan. Maar iig bedankt allemaal.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:56 schreef Samzz het volgende:
[..]
Als je nu eens inhoudelijk reageert op de users die je advies geven? Blijkbaar ben je enkel geinteresseerd in de posts die in jouw straatje vallen.
Dan is de keuze toch duidelijk?
Misschien kun je de man eerst ontmoeten?quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:58 schreef Meiss1989 het volgende:
[..]
Ja tnx voor je adviezen. Maar ik denk niet dat de woningbouw mij 24 uur daar laat proef wonen. En ik heb ook korte beslis termijn.
Standaard op een internetforum. Hier om advies vragen werkt dan ook meestal niet.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:59 schreef karr-1 het volgende:
Evenals dingen roeptoeteren zonder bewijs
Kansberekening. Jammer voor die misschien wel heel leuke buurman, maar logisch natuurlijk. Waarom denk je dat er hele wijken en dorpen tegen de komst van een AZC in de achtertuin zijn?quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ze geeft hem inderdaad zo het lijkt geen kans. Op basis van afkomst.
Maar gelukkig was jij er om te vertellen dat dat niets met racisme te maken heeft.
Ook dat is ooit door iemand bewezen. Maar goed, ik constateer dus dat je geen bron hebt.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:59 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
[..]
Nou dat is frappant
Sowieso vind ik een bron wat overbodig trouwens
want 1+1=2 vraag je ook geen bron over
Jammer, maar helaas waarquote:Op zondag 7 augustus 2016 11:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Standaard op een internetforum. Hier om advies vragen werkt dan ook meestal niet.
Goh, en er zijn ook plekken in Nederland waar ze warm welkom zijn geheten.quote:Op zondag 7 augustus 2016 11:00 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Kansberekening. Jammer voor die misschien wel heel leuke buurman, maar logisch natuurlijk. Waarom denk je dat er hele wijken en dorpen tegen de komst van een AZC in de achtertuin zijn?
Dan ga je daar vanmiddag en vanavond in de buurt rondhangen om de sfeer te proeven enzo. Je hebt al gegoogeld op het adres en de buurt voor meldingen etc..?quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:58 schreef Meiss1989 het volgende:
[..]
Daarbij kan niemand haar echt advies geven, want niemand kent die beste man. Wie weet is het een IS aanhanger, wie weet is het een geweldige superbuurman die altijd voor je klaar staat en leuk met je op stap kan zonder enige bijbedoelingen. Misschien is die man zoals de meeste mensen gewoon veel op zichzelf en is het enige contact een groet als je langs elkaar loopt. Hoe moeten wij dat nou weten.quote:
Als je nog even kunt wachten en er een kans is dat er binnen afzienbare tijd een andere fatsoenlijke woning voor je beschikbaar komt zou ik dat doen.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:58 schreef Meiss1989 het volgende:
[..]
Beetje een zwaktebod, want ts kan wel degelijk geholpen zijn door hier ook wel positieve verhalen te horen en tips te krijgen hoe zij tot een beter besluit zou kunnen komen.quote:Op zondag 7 augustus 2016 11:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daarbij kan niemand haar echt advies geven, want niemand kent die beste man. Wie weet is het een IS aanhanger, wie weet is het een geweldige superbuurman die altijd voor je klaar staat en leuk met je op stap kan zonder enige bijbedoelingen. Misschien is die man zoals de meeste mensen gewoon veel op zichzelf en is het enige contact een groet als je langs elkaar loopt. Hoe moeten wij dat nou weten.
Het is gewoon angst van TS voor een situatie die ze in haar hoofd gecreėerd heeft en daar kunnen wij niets in betekenen omdat we ook niets weten. Op statistieken afgaan is ook zoiets. Dan moet je als vrouw sowieso geen partner nemen, want de meeste mishandelingen en moorden in Nederland vinden plaats in huiselijke kring door de (ex)partner.
Het gaat erom dat de vraag van TS zo gek nog niet is. Als je ziet dat hele dorpen in opstand komen.quote:Op zondag 7 augustus 2016 11:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Goh, en er zijn ook plekken in Nederland waar ze warm welkom zijn geheten.
Zonder dat er op dat moment ook nog maar een asielzoeker binnen was ...quote:Op zondag 7 augustus 2016 11:09 schreef leolinedance het volgende:
Het gaat erom dat de vraag van TS zo gek nog niet is. Als je ziet dat hele dorpen in opstand komen.
Angst voor het onbekende.quote:Op zondag 7 augustus 2016 11:00 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Kansberekening. Jammer voor die misschien wel heel leuke buurman, maar logisch natuurlijk. Waarom denk je dat er hele wijken en dorpen tegen de komst van een AZC in de achtertuin zijn?
Volgens mij valt dat wel mee.quote:Op zondag 7 augustus 2016 11:09 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Het gaat erom dat de vraag van TS zo gek nog niet is. Als je ziet dat hele dorpen in opstand komen.
Ts vraag niet nee, maar deze beredenering geeft precies een kern van het probleem weer en is niet de beste onderbouwing lijkt me..quote:Op zondag 7 augustus 2016 11:09 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Maar dan komen we allemaal met positieve verhalen, besluit TS het wel te doen en hoppa, zij krijgt die enkeling die zijn handen niet thuis kan houdenquote:Op zondag 7 augustus 2016 11:09 schreef Scary_Mary het volgende:
Beetje een zwaktebod, want ts kan wel degelijk geholpen zijn door hier ook wel positieve verhalen te horen en tips te krijgen hoe zij tot een beter besluit zou kunnen komen.
Want de gelukszoekers doen veel moeite om zich te verdiepen in onze cultuur? Laat staan aanpassen aan...quote:Op zondag 7 augustus 2016 11:00 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
En bij de buren even langs gaan? Of even verdiepen in de specifieke cultuur?
Daarom typte ik ook positieve verhalen, bedoelend als tegenwicht dat het per definitie kut met peren hoeft te zijn enzo. Dat geeft al een wat breder praktijkvoorbeeld dan onderbuikgevoelens van jakkiebah enzo.quote:Op zondag 7 augustus 2016 11:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar dan komen we allemaal met positieve verhalen, besluit TS het wel te doen en hoppa, zij krijgt die enkeling die zijn handen niet thuis kan houdenWat ook kan als het een Nederlander is natuurlijk, maar daar was TS niet bang voor van te voren.
Hoe zouden ze dit het beste kunnen doen denk je? Om even te kijken in hoeverre je iets hebt meegekregen van de procedé's enzo waar ze mee te maken krijgen en alles..quote:Op zondag 7 augustus 2016 11:20 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Want de gelukszoekers doen veel moeite om zich te verdiepen in onze cultuur? Laat staan aanpassen aan...
Als ik je buurman was en je was een knappe alleenstaande meid zou ik je ook proberen te versieren. Maar zoals vaak bij vrouwen: is de man knap, dan vinden ze het leuk. Is de man lelijk of in dit geval een asielzoeker, zien vrouwen het vaak als creepy of intimidatie. Man in kwestie moet natuurlijk wel van je af blijven.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 22:04 schreef Meiss1989 het volgende:
[..]
Ja, gelukszoekers houden er niet dezelfde normen en waarden op na als wij. Grote kans dat zijn 'versiermethoden' wat anders zijn dan die van ons. Trouwens, als je de afgelopen 2 jaar het nieuws een beetje in de gaten had gehouden zou dit bekend moeten zijn.quote:Op zondag 7 augustus 2016 11:32 schreef Desmosedici het volgende:
[..]
Als ik je buurman was en je was een knappe alleenstaande meid zou ik je ook proberen te versieren. Maar zoals vaak bij vrouwen: is de man knap, dan vinden ze het leuk. Is de man lelijk of in dit geval een asielzoeker, zien vrouwen het vaak als creepy of intimidatie. Man in kwestie moet natuurlijk wel van je af blijven.
Op enkele uitzonderingen doen ze dat zeker wel ja. In mijn vorige woonplaats kwam de hele straat in opstand toen de mensen gedwongen weg moesten. Ze waren keurig geļntegreerd in de straat, deden aan alles mee en met wat hulp spraken ze keurig Nederlands.quote:Op zondag 7 augustus 2016 11:20 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Want de gelukszoekers doen veel moeite om zich te verdiepen in onze cultuur? Laat staan aanpassen aan...
Waarom?quote:Op zondag 7 augustus 2016 12:20 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik zou het niet doen hoor TS. Zou een woning zoeken in een wijk met overwegend autochtonen.
Hmmm ja beetje een rare redenering maar vooruit.quote:Op zondag 7 augustus 2016 12:21 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Lekker vertrouwtEn krijgt die statushouder niet zo'n simpele buur. Iedereen blij.
Ik vraag me altijd af of die mensen überhaupt wel eens met een asielzoeker of statushouder hebben gesproken.quote:Op zondag 7 augustus 2016 12:20 schreef karr-1 het volgende:
Het is alleen raar dat iedereen de mond vol heeft van statistiek, onderzoek en dingen die daaruit zouden blijken maar zodra ik om toelichting vraag valt men terug in allerlei algemeenheden.
Hoezo raar? TS heeft er allemaal geen vertrouwen in. Kan ze beter een wijk uitzoeken waar overwegend mensen wonen waar zij wel vertrouwen in heeft toch.quote:Op zondag 7 augustus 2016 12:21 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Hmmm ja beetje een rare redenering maar vooruit.
Ik durf wel te wedden dat het grootste deel van de reageerders hier niet eens weet hoe een asielzoeker er van dichtbij uitziet en alleen maar afgaat op beelden uit de media en de Telegraaf.quote:Op zondag 7 augustus 2016 12:22 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af of die mensen überhaupt wel eens met een asielzoeker of statushouder hebben gesproken.
Volgens TS is het misschien wel iemand uit Afrika. Denk dat we allemaal wel eens een Afrikaan hebben gezien.quote:Op zondag 7 augustus 2016 12:23 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik durf wel te wedden dat het grootste deel van de reageerders hier niet eens weet hoe een asielzoeker er van dichtbij uitziet en alleen maar afgaat op beelden uit de media en de Telegraaf.
Dat TS geen enkel vertrouwen heeft in mensen met een kleurtje of een andere afkomst is haar probleem, maar om de keuze van een huis er van af te laten hangen zou ik een rare keuze vinden. Maar goed, wie ben ik.quote:Op zondag 7 augustus 2016 12:22 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoezo raar? TS heeft er allemaal geen vertrouwen in. Kan ze beter een wijk uitzoeken waar overwegend mensen wonen waar zij wel vertrouwen in heeft toch.
Je weet hoe groot Afrika is? En uiteraard zijn alle Afrikanen hetzelfde, net zoals alle Nederlanders hetzelfde zijn.quote:Op zondag 7 augustus 2016 12:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Volgens TS is het misschien wel iemand uit Afrika. Denk dat we allemaal wel eens een Afrikaan hebben gezien.
Nou vind dat vrij logisch. Als je bang bent voor mensen met een kleurtje ga je toch niet ergens wonen waar er veel met een kleurtje wonen :pquote:Op zondag 7 augustus 2016 12:24 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat TS geen enkel vertrouwen heeft in mensen met een kleurtje of een andere afkomst is haar probleem, maar om de keuze van een huis er van af te laten hangen zou ik een rare keuze vinden. Maar goed, wie ben ik.
No shit.quote:Op zondag 7 augustus 2016 12:25 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Je weet hoe groot Afrika is? En uiteraard zijn alle Afrikanen hetzelfde, net zoals alle Nederlanders hetzelfde zijn.
Beter zo.quote:Op zondag 7 augustus 2016 12:25 schreef karr-1 het volgende:
Je weet hoe groot Afrika is? En uiteraard zijn alle Afrikanen hetzelfde, net zoals alle Nederlanders Euopeanen hetzelfde zijn.
quote:
TS weet ook niet precies waar uit Afrika die persoon dan misschien vandaan komt. Dus gewoon beter geen Afrikanen als buur.quote:
Of Nederlandse buren met Afrikaantjes in de tuin.quote:Op zondag 7 augustus 2016 12:28 schreef Yasmin23 het volgende:
TS weet ook niet precies waar uit Afrika die persoon dan misschien vandaan komt. Dus gewoon beter geen Afrikanen als buur.
Misschien zou TS gewoon eens met die persoon gaan praten en er achter komen wie het is en wat zijn/haar achtergrond is. Misschien leert TS er dan nog wat van.quote:Op zondag 7 augustus 2016 12:28 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
TS weet ook niet precies waar uit Afrika die persoon dan misschien vandaan komt. Dus gewoon beter geen Afrikanen als buur.
Dat zijn toch wel de ergste mensen.....quote:Op zondag 7 augustus 2016 12:28 schreef Copycat het volgende:
[..]
Of Nederlandse buren met Afrikaantjes in de tuin.
Eerlijk. Ik heb liever een statushouder als buur als ik tussen TS moet kiezen en een statushouder.quote:Op zondag 7 augustus 2016 12:28 schreef Copycat het volgende:
[..]
Of Nederlandse buren met Afrikaantjes in de tuin.
Nou geloof dat dat wel eerder is gezegd maar TS daar niet zoveel vertrouwen in heeft.quote:Op zondag 7 augustus 2016 12:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Misschien zou TS gewoon eens met die persoon gaan praten en er achter komen wie het is en wat zijn/haar achtergrond is. Misschien leert TS er dan nog wat van.
oh ja. Dat gebeurt natuurlijk NOOIT met autochtonen he.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 22:05 schreef Meiss1989 het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat bekend is of de statushoudende buurman een probleem heeft met TS als buurvrouw. Dus waar dit nou helemaal op slaat begrijp ik niet. Misschien moet je even het topic lezen.quote:Op zondag 7 augustus 2016 11:20 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat ze naast een bepaald soort FOK!ker komt te wonen. Alleen al een groet is voor sommigen het ultieme bewijs dat ze hem wil.quote:Op zondag 7 augustus 2016 12:32 schreef knokkels het volgende:
oh ja. Dat gebeurt natuurlijk NOOIT met autochtonen he.
quote:Op zondag 7 augustus 2016 12:36 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat ze naast een bepaald soort FOK!ker komt te wonen. Alleen al een groet is voor sommigen het ultieme bewijs dat ze hem wil.
Tja dat ligt dus niet aan de statushouder maar aan TS. TS denkt dat ze een keer glimlacht naar de man in kwestie en hij haar dan meteen bespringt, zonder hem überhaupt te kennen.quote:Op zondag 7 augustus 2016 12:31 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou geloof dat dat wel eerder is gezegd maar TS daar niet zoveel vertrouwen in heeft.
Nou dan is het toch gewoon beter als TS een woning in een wijk zoekt waar voornamelijk autochtonen wonen?quote:Op zondag 7 augustus 2016 12:38 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tja dat ligt dus niet aan de statushouder maar aan TS. TS denkt dat ze een keer glimlacht naar de man in kwestie en hij haar dan meteen bespringt, zonder hem überhaupt te kennen.
Gezellig, lief, hartelijk, gepassioneerd, goed eten. Maar goed, ik heb een voorkeur voor Afrikaanse damesquote:Op zondag 7 augustus 2016 12:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik heb op het moment autochtonen als bovenburen. En ik overdrijf niet maar ik draai door van het geluid wat ze veroorzaken. Daarvoor dus een vrouw met een kleurtje. En die was zo stil als een muis.
Ze was ook een stuk gezelliger dan de huidige buren.
Reportage voor de telegraaf zeker.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:19 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Want jij krijgt die als buren? Wat is precies de context van je vraag?
Maar ga je wel iets doen met de tips en adviezen?quote:Op zondag 7 augustus 2016 11:00 schreef Meiss1989 het volgende:
[..]
Sorry heb geen tijd om overal inhoudelijk op in te gaan. Maar iig bedankt allemaal.
Dat denken Nederlandse jongens toch ook.quote:Op zondag 7 augustus 2016 12:38 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tja dat ligt dus niet aan de statushouder maar aan TS. TS denkt dat ze een keer glimlacht naar de man in kwestie en hij haar dan meteen bespringt, zonder hem überhaupt te kennen.
quote:Op zondag 7 augustus 2016 12:46 schreef Yasmin23 het volgende:
Als ik een statushouder naast mij zou krijgen als buur zou ik wel super nieuwsgierig zijn naar de persoon.
Nu snap ik wel dat niet iedereen dat heeft natuurlijkquote:
Ja toch. Daar is helemaal niets mis mee.quote:Op zondag 7 augustus 2016 12:50 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nu snap ik wel dat niet iedereen dat heeft natuurlijk
Maar ik zou als die persoon geen volslagen idioot blijkt te zijn toch wel goed contact proberen op te bouwen en eventueel de persoon helpen bij het settelen.
Mocht ik op een totaal nieuwe plek terecht komen zou ik het wel fijn vinden als de mensen dat daar zouden doen.
Ja dat kan je gewoon doen maar dan moet je dus ook daarnaar handelen. Dus liever geen buitenlandse mensen dan ook niet in zo'n wijk gaan wonen.quote:Op zondag 7 augustus 2016 12:53 schreef knokkels het volgende:
Je kunt wel als een totale spast iedereen die "anders" dan jou is met argusogen gaan bekijken. Maar ja, wat héb je daar aan?
Ja, leuk.. wijken met alleen blanken. Wijken met chinezen, wijken met afrikanen.quote:Op zondag 7 augustus 2016 12:54 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dat kan je gewoon doen maar dan moet je dus ook daarnaar handelen. Dus liever geen buitenlandse mensen dan ook niet in zo'n wijk gaan wonen.
Doe je echt niemand een plezier mee namelijk.
Nja weet niet waar TS woont. Ik woon in Den Haag. Als je nou niet zoveel hebt met kleurtjes dan ga je dus in Duindorp wonen.quote:Op zondag 7 augustus 2016 12:56 schreef knokkels het volgende:
[..]
Ja, leuk.. wijken met alleen blanken. Wijken met chinezen, wijken met afrikanen.
Doet de integratie vast heel veel goeds
[/sarcasm]
Nieuw Den Helder, hier.quote:Op zondag 7 augustus 2016 12:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja weet niet waar TS woont. Ik woon in Den Haag. Als je nou niet zoveel hebt met kleurtjes dan ga je dus in Duindorp wonen.
In Den Haag is er ook een Chinatown...
Maar zouden jouw andere buren daar ook zo blij mee zijn?quote:Op zondag 7 augustus 2016 13:00 schreef knokkels het volgende:
[..]
Nieuw Den Helder, hier.
Ik woon zelf in een flat van 6 appartementen waar de helft niet bezet is. En woningnood.
Zet daar wat statushouders in. Zij blij want ze kunnen integrereren, woningstichting blij want er komt een x bedrag per maand meer binnen, leuk voor exploitatiekosten. Gemeente blij want die kunnen statushouders plaatsen.
Ik zou niet weten waarom niet. Zolang ze maar geen overlast veroorzaken.quote:Op zondag 7 augustus 2016 13:04 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Maar zouden jouw andere buren daar ook zo blij mee zijn?
In mijn straat is geen sociale woningbouw. Wel goedkope koopwoningen. Denk dat de meeste buren in mijn straat er niet zo happy mee zouden zijn.quote:Op zondag 7 augustus 2016 13:09 schreef knokkels het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom niet. Zolang ze maar geen overlast veroorzaken.
Maar is dat dan vanwege de "te verwachten" overlast van statushouders? Of worden dezelfde criteria losgelaten op autochtonen van een "lagere" klasse?quote:Op zondag 7 augustus 2016 13:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
In mijn straat is geen sociale woningbouw. Wel goedkope koopwoningen. Denk dat de meeste buren in mijn straat er niet zo happy mee zouden zijn.
Nee dat is dan van te verwachte overlast van vreemd volk. Het is pvv sentiment :p Het zijn namelijk voornamelijk autochtonen van een lagere klasse.quote:Op zondag 7 augustus 2016 13:17 schreef knokkels het volgende:
[..]
Maar is dat dan vanwege de "te verwachten" overlast van statushouders? Of worden dezelfde criteria losgelaten op autochtonen van een "lagere" klasse?
Elke dag op mijn werk en zou er zonder twijfel direct naast gaan wonen. Kom minder Nederlanders tegen die zo vriendelijk en beleefd zijn.quote:Op zondag 7 augustus 2016 12:22 schreef Copycat het volgende:
Ik vraag me altijd af of die mensen überhaupt wel eens met een asielzoeker of statushouder hebben gesproken.
Jij bent niet 'die mensen'.quote:Op zondag 7 augustus 2016 13:21 schreef Isabeau het volgende:
Elke dag op mijn werk en zou er zonder twijfel direct naast gaan wonen. Kom minder Nederlanders tegen die zo vriendelijk en beleefd zijn.
Zou mij niets verbazen als het niet zo is. Wat een figuren hier...men doet hier alsof we met een crimineel te maken hebben. Stelletje idioten.quote:
Waar doen mensen alsof ze met een crimineel te maken hebben dan?quote:Op zondag 7 augustus 2016 13:34 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zou mij niets verbazen als het niet zo is. Wat een figuren hier...men doet hier alsof we met een crimineel te maken hebben. Stelletje idioten.
En wat is jouw punt eigenlijk?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:39 schreef Mucha-Girl het volgende:
[..]
Voordeuren, ramen en achterdeuren kunnen op slot.
Wat is je punt?
Domme meid, wat er met de jaarwisseling gebeurd is in Duitsland waren geen statushouders.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:36 schreef Meiss1989 het volgende:
[..]
Het waren anders ook geen opgeschoten kwajongens van puur Duitse of Europese afkomst.quote:Op zondag 7 augustus 2016 14:02 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Domme meid, wat er met de jaarwisseling gebeurd is in Duitsland waren geen statushouders.
Welk deel van jou is afrikaans?quote:Op zondag 7 augustus 2016 12:30 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Eerlijk. Ik heb liever een statushouder als buur als ik tussen TS moet kiezen en een statushouder.
Maar ik ben dan ook gedeeltelijk een Afrikaan.
Serieus ik snap niet hoe mensen zo simpel kunnen denken?
Aangezien dit een Gutmensch-zelfpijperij-slowchat is geworden, en de TS al voor rascist en dom is uitgemaakt: nee, ik denk niet dat TS nog terugkomt.quote:
Dat heb ik dan even gemist.....quote:Op zondag 7 augustus 2016 14:23 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Aangezien dit een Gutmensch-zelfpijperij-slowchat is geworden
Ik noem ze gewoon tuig. Want dit waren mannen die al veel langer in Duitsland zijn, die dus precies weten hoe en wat, en die niet behoren tot de nieuwe groep (statushouders) waar we over spreken.quote:Op zondag 7 augustus 2016 14:05 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Het waren anders ook geen opgeschoten kwajongens van puur Duitse of Europese afkomst.
Jij mag ze van mij een naam geven![]()
Nou vooruit, hoe noem jij ze?
Welk deel?quote:Op zondag 7 augustus 2016 14:10 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Welk deel van jou is afrikaans?
Heb in principe niks tegen afrikaantjes, heb er de hele tuin mee volstaan!
Stoort mij helemaal niet, kijk er graag naar, zo lekker kleurrijk en vrolijk.
![]()
Waar in Aziė mag ik je je bord niet leeg eten?quote:Op zondag 7 augustus 2016 14:33 schreef LeesFoknl het volgende:
Ik geef taalles aan mensen uit Eritrea en Syriers. Vroeger ook aan Tamils en Somaliers.
Nagenoeg allen sloven zich uit, minder nog bij de taallessen (best wel intensief voor hen) maar als mens. Ze dragen ons nog net niet de kont achterna. Koffie hoef ik nooit voor mij te halen, dan schiet zo een (meest jonge) man al van zij stoel en haalt mij koffie. Laatst hadden we een avond dat deze mensen ons eens op wat lekkers (zelf gekookt en gebakken) van uit hun land zouden vergasten. Ongelooflijk, er waren 60 mensen aanwezig en hooguit een vijfde van het meegebrachte eten was op, zoveel hadden ze gemaakt en meegebracht. Ze sloven zich echt uit om goed te zijn voor jou, een goede buur of een goede kennis, dat willen ze graag zijn, laten blijken dat ze positief zijn, goede mensen, willen leren, begrijpen (ook onze cultuur) en aanpassen, in ieder geval zo dat men prettig met hen samen kan leven.
Ook hun religie (soms Christen, soms Moslim, soms Hindu) is geen belemmering. Soms zijn er gewoontes, gebruiken die wij minder leuk vinden. Maar toen ik in Azie leefde was ik ook een soort olifant in de porseleinen kast. Allerlei voornamelijk ongeschreven regeltjes overtrad ik. Een kus bij een ontmoeting, het uitstrekken van een voet in iemands richting, het wijzen met de vinger, het leegeten van je bord (=not done!), iets aanreiken met de linkerhand In Azie gewoon onmogelijk. Maar dat werd mij , als "nieuweling)nvergeven, dat stukje krediet had ik want ik was immers onbekend met hun zeden en gewoontes. Geef die statushouders dus ook dat stukje krediet, want wat ze niet weten kunnen ze zich ook niet aan houden.
Mijn buren mogen graag statushouders zijn. Denk dat je minder kans op problemen of onprettige verhoudingen hebt dan met de doorsnee buur. Heel belangrijk is, stel jezelf ook vriendelijk op. Wees aardig voor hun kinderen, wees gewoon mens naar hen, en dan een leuk mens, dan zijn zij dat ook voor jou. en meer nog. Zoals ik zei, ze sloven zich uit om een goed buur te zijn!
![]()
Ja tuig uit AFRIKAquote:Op zondag 7 augustus 2016 14:39 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Ik noem ze gewoon tuig. Want dit waren mannen die al veel langer in Duitsland zijn, die dus precies weten hoe en wat, en die niet behoren tot de nieuwe groep (statushouders) waar we over spreken.
![]()
Maak er dan niet of nauwelijks ingeburgerd tuig (oorspronkelijk uit 'den vreemde') van.quote:Op zondag 7 augustus 2016 14:39 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Ik noem ze gewoon tuig. Want dit waren mannen die al veel langer in Duitsland zijn, die dus precies weten hoe en wat, en die niet behoren tot de nieuwe groep (statushouders) waar we over spreken.
![]()
Rascist? Wat is dat?quote:Op zondag 7 augustus 2016 14:23 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Aangezien dit een Gutmensch-zelfpijperij-slowchat is geworden, en de TS al voor rascist en dom is uitgemaakt: nee, ik denk niet dat TS nog terugkomt.
Oh ja, ik was even vergeten dat er in Nederland onder de Nederlandse bevolking geen tuig is.quote:
Iemand die naar de Efteling gaat en met plezier plaatsneemt in de pannen bij Monsigneur Cannibale.quote:
En die niet kan spellen.quote:Op zondag 7 augustus 2016 16:40 schreef Halle_Luja het volgende:
[..]
Iemand die naar de Efteling gaat en met plezier plaatsneemt in de pannen bij Monsigneur Cannibale.
quote:Op zondag 7 augustus 2016 17:54 schreef borbit het volgende:
Niet aan beginnen joh. Ik had een paar statushouders als buren en er is niet mee te leven. Het was een gezin en iedere ochtend hoorde ik die man om 5 uur zijn auto starten om ergens in een of andere fabriek te gaan werken. En dat in een straat met verder enkel steun trekkers die willen uitslapen. Daar hou je dan toch rekening mee lijkt me? Hij zou prima een straat verderop kunnen parkeren en dan het kleine stukje lopen.
Ook belde ze steevast de politie iedere avond om 2 uur omdat mijn muziek te hard zou staan. En zijn kinderen er zogenaamd last van hadden. Echt ongelooflijk asociale mensen. Uiteindelijk is hun dochter een paar keer aangerand door mijn andere buurman en is het gezin verhuisd.
Dus gelukkig kan ik nu weer uitslapen.
nee, dat is het niet.quote:
quote:Op zondag 7 augustus 2016 16:40 schreef Halle_Luja het volgende:
[..]
Iemand die naar de Efteling gaat en met plezier plaatsneemt in de pannen bij Monsigneur Cannibale.
Lijkt me ook. Ze neemt wel een risico met zo'n afrikaan naast de deur. Die mensen hebben toch andere normen en waarden. Bijvoorbeeld aids enz verspreid zich met een reden zo snel daar.quote:Op zondag 7 augustus 2016 18:13 schreef Manke het volgende:
[..]
nee, dat is het niet.
Ze wil gewoon rust en geen culture clash. Kan me niet voorstellen dat ze iets om hun huidskleur of gloof geeft.
Oh manquote:Op zondag 7 augustus 2016 21:37 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Lijkt me ook. Ze neemt wel een risico met zo'n afrikaan naast de deur. Die mensen hebben toch andere normen en waarden. Bijvoorbeeld aids enz verspreid zich met een reden zo snel daar.
Jawel, dat is het wel. Verder, hoe weet jij wat ze wil? Hou je verzinsels gewoon voor je..quote:Op zondag 7 augustus 2016 18:13 schreef Manke het volgende:
[..]
nee, dat is het niet.
Ze wil gewoon rust en geen culture clash. Kan me niet voorstellen dat ze iets om hun huidskleur of gloof geeft.
Wauw, zijn er echt mensen die dit denken?quote:Op zondag 7 augustus 2016 21:37 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Lijkt me ook. Ze neemt wel een risico met zo'n afrikaan naast de deur. Die mensen hebben toch andere normen en waarden. Bijvoorbeeld aids enz verspreid zich met een reden zo snel daar.
ik hoopte eigenlijk dat dit gevalletje foute puberhumor wasquote:Op zondag 7 augustus 2016 22:18 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Wauw, zijn er echt mensen die dit denken?
Hoewel het niet per se een risico hoeft te vormen hebben mensen uit Afrika over het algemeen nu eenmaal andere normen en waarden. Eerlijk gezegd heb ik die ook minder graag naast me wonen.quote:Op zondag 7 augustus 2016 22:18 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Wauw, zijn er echt mensen die dit denken?
In Botswana, elk extra jaar school na 9 jaar educatie doet de kans op HIV infectie met 12% dalen.quote:Op zondag 7 augustus 2016 21:37 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Die mensen hebben toch andere normen en waarden. Bijvoorbeeld aids enz verspreid zich met een reden zo snel daar.
Want? Hoe heb jij er last van?quote:Op zondag 7 augustus 2016 22:30 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Hoewel het niet per se een risico hoeft te vormen hebben mensen uit Afrika over het algemeen nu eenmaal andere normen en waarden. Eerlijk gezegd heb ik die ook minder graag naast me wonen.
Naja last, ik heb persoonlijk gezien dat ze hun woning vaak verwaarlozen wat ik sowieso al een beetje kansloos vind van een woning die je krijgt van de staat. En bovendien laten de statistieken zien dat deze mensen vaker betrokken zijn bij criminaliteitquote:
Gaan we weer met die statistieken. Waar vind ik die statistieken? En sinds wanneer krijg je een woning van de staat?quote:Op zondag 7 augustus 2016 23:22 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Naja last, ik heb persoonlijk gezien dat ze hun woning vaak verwaarlozen wat ik sowieso al een beetje kansloos vind van een woning die je krijgt van de staat. En bovendien laten de statistieken zien dat deze mensen vaker betrokken zijn bij criminaliteit
Over de woningen:quote:Op zondag 7 augustus 2016 23:24 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Gaan we weer met die statistieken. Waar vind ik die statistieken? En sinds wanneer krijg je een woning van de staat?
Bonusje over gedetineerden:quote:Op zondag 7 augustus 2016 23:30 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Over de woningen:
" Gemeenten hebben gemiddeld 12 weken de tijd om woonruimte te vinden en de verhuizing te regelen"
Bron: https://www.rijksoverheid(...)-verblijfsvergunning
En de statistieken over misdaad:
http://statline.cbs.nl/St(...),G1,G3,G4&STB=T&VW=T
Hierbij geen absolute percentages, maar als de aantallen van de allochtonen en autochtonen vrijwel gelijk zijn terwijl er vele malen meer autochtonen in Nederland zijn kan je denk ik zelf ook wel je conclusies trekken. De percentages zouden ook berekend kunnen worden maar heb daar momenteel niet echt zin in, dit lijkt me duidelijk genoeg.
Dat is algemeen bekend (mag ik hopen). Ik heb hier zelfs ooit een megapost aan gewijd met allerlei berekeningen en alles. Het is geen hogere wiskunde, simpel kansberekenen. Waarom dat dat volgens meerderen hier racistisch zou zijn is mij nog altijd een raadsel.quote:Op zondag 7 augustus 2016 23:34 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Bonusje over gedetineerden:
http://statline.cbs.nl/St(...)NL&PA=82321NED&LA=NL
36,9% autochtoon
44,9% niet westerse allochtoon
Het is racisme omdat het gedrag van een kleine groep mensen word geprojecteerd op een grotere groep en dan wordt gezegd "Ze zullen allemaal wel zo zijn"quote:Op maandag 8 augustus 2016 00:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is algemeen bekend (mag ik hopen). Ik heb hier zelfs ooit een megapost aan gewijd met allerlei berekeningen en alles. Het is geen hogere wiskunde, simpel kansberekenen. Waarom dat dat volgens meerderen hier racistisch zou zijn is mij nog altijd een raadsel.
Dat zegt helemaal niemand hier. En al zeker TS niet.quote:Op maandag 8 augustus 2016 01:42 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het is racisme omdat het gedrag van een kleine groep mensen word geprojecteerd op een grotere groep en dan wordt gezegd "Ze zullen allemaal wel zo zijn"
Als je in de Bijlmer gaat wonen kun je ook prima buren krijgen inderdaad.quote:Ik geloof meteen dat het aandeel allochtonen in een gevangenis groter is dan de autochtonen, maar dat zegt nog steeds niets over de statushouder die naast TS komt wonen.
ja boeien?quote:Op zondag 7 augustus 2016 23:34 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Bonusje over gedetineerden:
http://statline.cbs.nl/St(...)NL&PA=82321NED&LA=NL
36,9% autochtoon
44,9% niet westerse allochtoon
wat voegt dit toe aan deze discussie?quote:Op maandag 8 augustus 2016 00:38 schreef leolinedance het volgende:
Bonusklacht:
Users met: "Ja maar ik woon langs een gelukszoeker en die is super tof dus er is niks aan de hand!!1!!" ->![]()
Ja, het merendeel van de Nederlanders woont naast een autochtoon en daarmee is vermoedelijk in >90% van de gevallen ook niks aan de hand. De n=1 methode
Tering, wat ben jij dom.quote:Op maandag 8 augustus 2016 06:38 schreef computergirl het volgende:
[..]
ja boeien?
De vraag is over wonen naast statushouder, niet over de gevangenispopulatie.
Hij is dan vast ook dom?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:22 schreef hottentot het volgende:
Ja hoi, een vriend van mij had in hetzelfde portiek een nest Somaliers als buren, voor die tijd was hij links, na die tijd was hij rechts en racistisch.
Je kunt geluk hebben dat er een gezin komt met vriendelijke mensen, je kunt pech hebben dat je 5 testosteronbommen krijgt.
Toch bijzonder hoor. Ik ben half Afrikaans, ken veel Afrikanen, heb familie in Afrika maar ken echt geeneen die een woning laat verwaarlozen. Misschien woon je gewoon heel erg pauper waardoor je sowieso al sneller tokkies als buren hebt. Zo gaat dat. Alleen dat heeft dan weer niks met afkomst te maken.quote:Op zondag 7 augustus 2016 23:22 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Naja last, ik heb persoonlijk gezien dat ze hun woning vaak verwaarlozen wat ik sowieso al een beetje kansloos vind van een woning die je krijgt van de staat. En bovendien laten de statistieken zien dat deze mensen vaker betrokken zijn bij criminaliteit
Het zijn niet mijn buren, beter lezen. Verder pretendeer ik ook nergens dat dit voor iedereen uit Afrika geldt, ik zeg toch ook "ik heb persoonlijk gezien...". Als ik 3x gebeten ben door een pitbull is het toch ook logisch dat ik geen pitbull als hond neem, terwijl er ook genoeg lieve pitbulls zijn.quote:Op maandag 8 augustus 2016 06:58 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Toch bijzonder hoor. Ik ben half Afrikaans, ken veel Afrikanen, heb familie in Afrika maar ken echt geeneen die een woning laat verwaarlozen. Misschien woon je gewoon heel erg pauper waardoor je sowieso al sneller tokkies als buren hebt. Zo gaat dat. Alleen dat heeft dan weer niks met afkomst te maken.
Jij hebt het persoonlijk gezien zeg je, dus wat moet ik dan denken? Jij zegt dat je liever geen Afrikanen naast je wil hebben omdat ze andere normen en waarden hebben, vervolgens vraagt iemand of je d'r last van hebt en kom je ermee dat je persoonlijk hebt gezien dat ze hun woning verwaarlozen en vaak in de criminaliteit zitten. Nouja, dan krijg ik dus inderdaad het idee dat je gewoon niet in tokkie-omgevingen moet gaan wonen. De dingen die jij beschrijft zie je in de tokkie omgevingen niet enkel bij Afrikanen of allochtonen, natuurlijk. En Afrikanen hebben niet als norm of waarde om een woning te verwaarlozen of de criminaliteit in te gaan. Vandaar dus mijn reactie.quote:Op maandag 8 augustus 2016 07:03 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Het zijn niet mijn buren, beter lezen. Verder pretendeer ik ook nergens dat dit voor iedereen uit Afrika geldt, ik zeg toch ook "ik heb persoonlijk gezien...". Als ik 3x gebeten ben door een pitbull is het toch ook logisch dat ik geen pitbull als hond neem, terwijl er ook genoeg lieve pitbulls zijn.
Het klopt allemaal wat je zegt, maar je mist mijn punt een beetje (en wellicht had ik het een beetje vaag verwoord). Wat ik bedoelde is dat ik liever een oer-nederlands gezin naast me krijg wonen dan statushouders. De reden is simpelweg dat de kans dat zij overlast veroorzaken kleiner is dan bij niet westerse allochtonen. Maar als er vervolgens vriendelijke Ethiopische mensen naast me komen wonen heb ik daar 0,0 problemen mee.quote:Op maandag 8 augustus 2016 07:33 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Jij hebt het persoonlijk gezien zeg je, dus wat moet ik dan denken? Jij zegt dat je liever geen Afrikanen naast je wil hebben omdat ze andere normen en waarden hebben, vervolgens vraagt iemand of je d'r last van hebt en kom je ermee dat je persoonlijk hebt gezien dat ze hun woning verwaarlozen en vaak in de criminaliteit zitten. Nouja, dan krijg ik dus inderdaad het idee dat je gewoon niet in tokkie-omgevingen moet gaan wonen. De dingen die jij beschrijft zie je in de tokkie omgevingen niet enkel bij Afrikanen of allochtonen, natuurlijk. En Afrikanen hebben niet als norm of waarde om een woning te verwaarlozen of de criminaliteit in te gaan. Vandaar dus mijn reactie.
Om aan te geven hoe dom bepaalde mensen in dit topic zijn.quote:Op maandag 8 augustus 2016 06:41 schreef computergirl het volgende:
[..]
wat voegt dit toe aan deze discussie?
Kijk, jij snapt hetquote:Op maandag 8 augustus 2016 08:02 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Het klopt allemaal wat je zegt, maar je mist mijn punt een beetje (en wellicht had ik het een beetje vaag verwoord). Wat ik bedoelde is dat ik liever een oer-nederlands gezin naast me krijg wonen dan statushouders. De reden is simpelweg dat de kans dat zij overlast veroorzaken kleiner is dan bij niet westerse allochtonen. Maar als er vervolgens vriendelijke Ethiopische mensen naast me komen wonen heb ik daar 0,0 problemen mee.
Nogmaals, ik heb totaal geen problemen met vriendelijke, normale statushouders, ik heb ook een hekel aan Nederlandse tokkies inderdaad, maar de kans op problemen is nu eenmaal groter bij de groep van statushouders.
bedoel je TS?quote:Op maandag 8 augustus 2016 08:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Om aan te geven hoe dom bepaalde mensen in dit topic zijn.
Racisme gaat verder dan huidskleur alleenquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:29 schreef Platina het volgende:
[..]
Ik heb even de memo gemist waarin staat dat iedere statushouder een andere huidskleur heeft dan TS.
mooi toch? Hoe meer zielen... #omdenken #positiefquote:Op maandag 8 augustus 2016 08:32 schreef Copycat het volgende:
Wel leuk dat dit topic nieuw bloed naar R&P trekt. Misschien toch meer hiervan.
Meer, meer, meer.
Elke dag zo'n topic openen komt de integratie van Fok! ten goedequote:Op maandag 8 augustus 2016 08:32 schreef Copycat het volgende:
Wel leuk dat dit topic nieuw bloed naar R&P trekt. Misschien toch meer hiervan.
Meer, meer, meer.
Hey TS, als je het adres hebt, dan bel je toch even bij de buren aan?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:18 schreef Meiss1989 het volgende:
Dag Fokkers,
Hoe ervaren jullie dat?
Alvast bedankt.
Als je gewoon schrijft dat je een buurman hebt die een lastpak is krijg je dit soort reacties niet. Wel als je volstrekt overbodige informatie gaat geven als 'het is een statushouder'. Het maakt nl geen reet uit voor de vraag of iets wangedrag is, of niet.quote:Op maandag 8 augustus 2016 11:14 schreef overigens het volgende:
Hallo Meiss 1989,
Ik ben een nieuwe gebruiker, maar val toch maar even met de deur in huis. Ik wil inhoudelijk reageren op je vraag en niet de race-card trekken en je op lieve toon voor racist uitmaken.
Ik kom uit een GETINTE familie. En erger mij dagelijks aan het feit dat veelvuldig mensen worden uitgemaakt voor racist waardoor goede discussies onmogelijk worden gemaakt.
Ik kan je moeilijk advies geven want daarvoor weet ik te weinig van je situatie.
Ik kan je wel dit zeggen: Kijk naar de reacties op je vraag....Als er ooit moeilijkheden ontstaan met deze buren dan kun je waarschijnlijk rekenen op eenzelfde soort reacties en zul je grotendeels alleen staan.
Ik hoop dat je tot een goede beslissing komt.
jij ook....quote:Op zondag 7 augustus 2016 22:08 schreef DonJames het volgende:
[..]
Jawel, dat is het wel. Verder, hoe weet jij wat ze wil? Hou je verzinsels gewoon voor je..
Statistieken liegen niet.quote:
Nou, hij is op basis van vijf Somalische personen racistisch geworden, schrijf je. Dan ben je toch vrij simpel?quote:Op maandag 8 augustus 2016 13:07 schreef hottentot het volgende:
[..]
Statistieken liegen niet.
En nee, ik zou hem niet dom noemen.
Denken dat iedereen die Somaliėrs niet leuk vind of een hekel aan "economische" vluchtelingen heeft en vind dat wie kan werken maar op de bank wil blijven hangen een vuile parasiet is een laag IQ heeft, dat is pas dom.
5?quote:Op maandag 8 augustus 2016 13:11 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Nou, hij is op basis van vijf Somalische personen racistisch geworden, schrijf je. Dan ben je toch vrij simpel?
Wat heeft nadenken te maken met links/rechts?quote:Op maandag 8 augustus 2016 13:22 schreef zozozozo het volgende:
Volgens mij is hier met name de linkerkant nogal aanwezig en ook nogal extreem in haar uitlatingen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |