Nee hoor, maar het zou kunnen dat zij dat zo interpreteren. Sommige culturen vinden ook dat Nederlandse vrouwen er uit zien als hoeren.quote:Op zondag 7 augustus 2016 08:57 schreef karr-1 het volgende:
Dus door een rokje te dragen of een keer te lachen geef je iemand het idee dat je wel meer wilt? En het krampachtig blijven melden dat het vooral niet racistisch bedoeld is maakt het er ook niet beter op.
Zijn er ook objectieve gronden om het huis wel of niet te nemen?
Laat je niet gek maken door die moraalridders hier. Je hebt gewoon een punt. Statistisch gezin heb je meer kans op problemen met een alleenstaande (jonge) statushouder naast je dan met een alleenstaande (jonge) autochtoon. Naast de gebruikelijke geluidsoverlast die je van haast iedereen evenveel kunt verwachten speelt er meer mee; geloof (is het een moslim?) met eventueel de manier waarop hij thuis zijn geloof belijdt (luidruchtig Allah aanroepen een aantal malen per dag?), normen en waarden, sociale omgangsnormen en de manier waarop hij tegen (westerse) vrouwen aankijkt.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 22:51 schreef Meiss1989 het volgende:
Jullie denken maar wat je wilt. Maar ik ben echt niet racistisch. Heb altijd goede contacten gehad met allochtonen en ben altijd aardig voor ze. Maarja kan toch ook dat voor hun aardig overkomt als jij ze leuk vind. Zag pas ook in een programma dat zij respect laten zien door mensen niet in de ogen te kijken. Terwijl het bij ons onbetrouwbaar over komt als mensen niet aankijkt tijdens een gesprek.
Dit dus.quote:Op zondag 7 augustus 2016 09:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je vooraf garanties wil dat je geen last hebt van je buren raad ik je aan om bij mij in de wijk wat te kopen. Zelfs luidruchtige buren hoor je hier niet omdat huizen op gepaste afstand van elkaar staan.
Waarschijnlijk zit jij budgettair vast aan woningen die wat dichter op elkaar staan. Zat ik ook ooit. Werd ik steevast in het weekend wakker met volksmuziek. En nee, het waren geen statushouders die dat deden.
Probeer het gewoon eens uit. Wie weet is het wel een hele lekkere kerel en klaagt hij straks over dat opdringerige wijf van hiernaast.
Als ik jouw reacties lees vermoed ik altijd dat jij een jaar of achthonderd bent. Je kan het namelijk zo gek niet verzinnen of jij hebt er wel ruime ervaring mee.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:12 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Laat je niet gek maken door die moraalridders hier. Je hebt gewoon een punt. Statistisch gezin heb je meer kans op problemen met een alleenstaande (jonge) statushouder naast je dan met een alleenstaande (jonge) autochtoon. Naast de gebruikelijke geluidsoverlast die je van haast iedereen evenveel kunt verwachten speelt er meer mee; geloof (is het een moslim?) met eventueel de manier waarop hij thuis zijn geloof belijdt (luidruchtig Allah aanroepen een aantal malen per dag?), normen en waarden, sociale omgangsnormen en de manier waarop hij tegen (westerse) vrouwen aankijkt.
Ik heb verschillende allochtone buren gehad en het grootste verschil zat hem niet in afkomst maar of het een sociale huurwoning was (die buren waren echt ruk) of een koopwoning (zeer goed contact met een Egyptenaar en later met een Marokkaanse buurvrouw).
In die sociale huurwoning had ik meerdere malen per dag geluidsoverlast van het bidden, er werd gestolen als raven (al denk ik niet dat dat mijn directe buren waren maar vooral de Roma die ook in die flat woonden), discriminatie (vooral naar mijn blonde kinderen en zelfs met fysiek geweld) en het 'vrouwenprobleem'. Ik ben niet seksueel lastig gevallen maar meerdere keren wel op agressieve wijze aangesproken op mijn westerse kledingstijl (broek) die volgens hen niet door de beugel kon en een slecht voorbeeld was voor hun dochters.
Ik moet daar wel bij zeggen dat het hier niet om statushouders ging maar wel om gezinnen. Heeft die eventuele buurman trouwens een gezin dat nog hierheen komt?
Tja, wat moet je. Het beste kan je denk ik eens met de vorige bewoners praten, met andere buren en uiteraard kennis maken met die man in kwestie. Heel misschien wil de woningbouwvereniging wel meewerken en mag je 24 uur 'kamperen' in de woning zodat je aan den lijve kunt ervaren of er binnenshuis sprake is van overlast van buren (en dat kunnen ook die autochtone buren aan de andere kant zijn!). Je kan het namelijk ook enorm treffen met zo'n man. Er zitten er ook zat fatsoenlijke tussen en overigens ook Christenen. En dan heb je straks een buurman met een kleurtje die die wijnfles voor je opentrekt die jij met geen mogelijkheid open kreeg, die je kerstboodschappen voor je naar boven tilt omdat die tas zo zwaar is, die jouw ramen ook even meepakt omdat hij toch bezig is en die een oogje in het zeil houdt voor jouw veiligheid. Elkaar helpen is in die culturen namelijk veel normaler dan in het individuele Nederland.
Bij mij was een groot deel van de overlast buitenshuis over toen ik een hond aangeschafte.. Dus als je toch een hond wilt..
Enne.. er zijn ook websites waar je kunt kijken hoeveel 112 meldingen er in je wijk/straat gedaan zijn met onderscheid tussen ambulance, brandweer en politie. Die checken kan nooit kwaad, ook niet in een blanke straat.
Waarom onderzoek je niet hoe het zit met die specifieke cultuur?quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:15 schreef Meiss1989 het volgende:
Ik vind mezelf niet racistisch. Maar er is toch verschil in cultuur per afkomst, en daardoor verschil in normen en waarden.
wat wil je nou eigenlijk met dit topic?quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:15 schreef Meiss1989 het volgende:
Ik vind mezelf niet racistisch. Maar er is toch verschil in cultuur per afkomst, en daardoor verschil in normen en waarden.
Laat ik het voorzichtig zeggen: je hebt wel opvallend veel last van vooroordelen.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:15 schreef Meiss1989 het volgende:
Dit is toch een forum. Als je je aan mij irriteert kom je toch lekker niet reageren in dit topic.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:18 schreef computergirl het volgende:
[..]
wat wil je nou eigenlijk met dit topic?
Je bent bang van mannen met andere culturele achtergrond, dat weten we nou wel. Dan accepteer je dat huis toch niet?
Nee, ze twijfelt. Dat mag en is niets mis mee. Als ze racistisch was dan had ze de woning meteen geweigerd. Nu geeft ze het nog een kans, o.a. door hier om advies te vragen.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:18 schreef computergirl het volgende:
[..]
wat wil je nou eigenlijk met dit topic?
Je bent bang van mannen met andere culturele achtergrond, dat weten we nou wel. Dan accepteer je dat huis toch niet?
Is toch niks mis met die vraag? Het staat je vrij om het huis niet te accepteren.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:21 schreef Meiss1989 het volgende:
[..]
Dit is toch een forum. Als je je aan mij irriteert kom je toch lekker niet reageren in dit topic.
Het kleine groepje overlastgevers heeft het zeer druk met reizen tegenwoordig.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Laat ik het voorzichtig zeggen: je hebt wel opvallend veel last van vooroordelen.
Ik snap dat dat in deze tijd waar onverholen racistische uitingen helaas gemeengoed geworden zijn het lastig is om die vooroordelen van je af te schudden, maar toch.
In de krant lees je over uitzonderingen (anders zou de krant niet door de brievenbus passen).
Dom advies. Met pech ben je maar zo 5 jaar bezig om iemand die ernstige overlast geeft uit een huurwoning te krijgen en zelf kan je tegenwoordig met pech 10 jaar of langer op een wachtlijst gaan staan voor een andere sociale huurwoning.quote:Kortom: maak je niet druk. Ga er lekker wonen.
Computergirl stelt een valide vraag. Er is meer dan genoeg info gegeven hier, van beide kanten.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:21 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee, ze twijfelt. Dat mag en is niets mis mee. Als ze racistisch was dan had ze de woning meteen geweigerd. Nu geeft ze het nog een kans, o.a. door hier om advies te vragen.
Beter kan je die dan ook geven ipv TS aan te vallen op vermeend racisme.
Computergirl stelt idd een vraag. Voor die vraag staat echter een opmerking en daar reageerde ik vooral op.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:26 schreef Samzz het volgende:
[..]
Computergirl stelt een valide vraag. Er is meer dan genoeg info gegeven hier, van beide kanten.
Als TS nog steeds twijfels heeft bij haar buurman, dan zoekt ze een andere plek.
hoezo geeft ze het een kans? Moet die statushouder blij zijn met haar als buur of zo?quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:21 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee, ze twijfelt. Dat mag en is niets mis mee. Als ze racistisch was dan had ze de woning meteen geweigerd. Nu geeft ze het nog een kans, o.a. door hier om advies te vragen.
Je spreekt jezelf tegen. Dubbel zelfs!quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:26 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het kleine groepje overlastgevers heeft het zeer druk met reizen tegenwoordig.
[..]
Dom advies. Met pech ben je maar zo 5 jaar bezig om iemand die ernstige overlast geeft uit een huurwoning te krijgen en zelf kan je tegenwoordig met pech 10 jaar of langer op een wachtlijst gaan staan voor een andere sociale huurwoning.
Er 'lekker gaan wonen' zonder een beetje onderzoek kan dus de komende 10 jaar van je leven vergallen.
Ze geeft het (de woning) een kans, niet hem een kans. Ken het verschil.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:29 schreef computergirl het volgende:
[..]
hoezo geeft ze het een kans? Moet die statushouder blij zijn met haar als buur of zo?
niemand dwingt haar te verhuizen
Logische vraag wel als redelijke antwoorden haar kennelijk geen richting geven. Dan zoekt ze wellicht andere antwoorden.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:28 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Computergirl stelt idd een vraag. Voor die vraag staat echter een opmerking en daar reageerde ik vooral op.
Waar?quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen. Dubbel zelfs!
dat ze bang is van mannen met andere culturele achtergrond bedoel je? Dat is evident nav haar eigen inbreng. Lees het topic eensquote:Op zondag 7 augustus 2016 10:28 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Computergirl stelt idd een vraag. Voor die vraag staat echter een opmerking en daar reageerde ik vooral op.
Ze geeft hem inderdaad zo het lijkt geen kans. Op basis van afkomst.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:31 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ze geeft het (de woning) een kans, niet hem een kans. Ken het verschil.
Dat ga je overal hebben, tussen autochtone Nederlanders onderling is er al enorm verschil, zo woont er bij mij in de straat een streng gelovig gezin. Totaal verschillende normen en waarden, totaaaaal verschillende levensstijl, maar ik kan prima met ze opschietenquote:Op zondag 7 augustus 2016 10:15 schreef Meiss1989 het volgende:
Klein groepjequote:
Ah, het bekende ik-open-een-topic-en-als-je-het-niet-met-me-eens-bent-vind-ik-je-stom syndroom.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:21 schreef Meiss1989 het volgende:
[..]
Dit is toch een forum. Als je je aan mij irriteert kom je toch lekker niet reageren in dit topic.
Tja het zou kunnen, het kan ook niet. En wat sommige culturen vinden lijkt me ook niet echt relevant.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:08 schreef Meiss1989 het volgende:
[..]
Nee hoor, maar het zou kunnen dat zij dat zo interpreteren. Sommige culturen vinden ook dat Nederlandse vrouwen er uit zien als hoeren.
Doet me denken aan dat kunstproject waar ik kortgeleden over las. Dat heette 'Ik ben niet racistisch, maar...' (en dan uiteraard gevolgd door iets tenenkrommends racistisch).quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:34 schreef Cat22 het volgende:
De vraag is racistisch. Maar ik vind het nog erger dat TS dat blijkbaar niet door heeft
Welk onderzoek is dat dan?quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:43 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
Als alleenstaande vrouw zou ik dat zeker niet doen, uit onderzoek is gebleken dat burenoverlast (en god je mag hopen dat het slechts bij overlast blijft) statistisch gezien vaker voorkomt dan bij "de normale Nederlander". Ook seksuele intimidatie gebeurt/zie je vaker bij statushouders.
Zij concludeert toch dat ik bang ben voor mannen van andere culturele achtergronden. En dat ik nu maar moet ophouden met m'n gezeik.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:39 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ah, het bekende ik-open-een-topic-en-als-je-het-niet-met-me-eens-bent-vind-ik-je-stom syndroom.
Ik weet ook niet wat je van ons wil horen. De users die het begrip statushouder een stuk genuanceerder zien dan jij, daar ben je het niet mee eens (en dat kan), en de users die je in je angst bevestigen, daar wil je naar mijn idee een garantie van krijgen dat het echt andere mensen zijn dan jij en dat het nooit gaat werken.
Wat al meermalen gezegd is: als jij je er bij voorbaat al zo ongemakkelijk bij voelt en je jezelf niet de kans wil geven om te ontdekken of je angst gegrond is, accepteer de woning dan niet en move on.
Prima, maar ik wil de cijfers en onderzoek wel eens zienquote:Op zondag 7 augustus 2016 10:45 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
Het is statistisch gezien een feit dat het zeker zo is.
dat ben je ook.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:45 schreef Meiss1989 het volgende:
[..]
Zij concludeert toch dat ik bang ben voor mannen van andere culturele achtergronden. En dat ik nu maar moet ophouden met m'n gezeik.
Maar goed, je wordt hier niet gerustgesteld, dus je kunt die woning maar beter weigeren.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:45 schreef Meiss1989 het volgende:
[..]
Zij concludeert toch dat ik bang ben voor mannen van andere culturele achtergronden. En dat ik nu maar moet ophouden met m'n gezeik.
Heb je een link vanwaar ik dat kan vinden op internet?quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:43 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
Als alleenstaande vrouw zou ik dat zeker niet doen, uit onderzoek is gebleken dat burenoverlast (en god je mag hopen dat het slechts bij overlast blijft) statistisch gezien vaker voorkomt dan bij "de normale Nederlander". Ook seksuele intimidatie gebeurt/zie je vaker bij statushouders.
Ik houd je niet tegen!quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:47 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Prima, maar ik wil de cijfers en onderzoek wel eens zien
Laat maar gaan..quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:45 schreef Meiss1989 het volgende:
[..]
Jij roept iets, dus jij kunt me vast de bronnen erbij leverenquote:
Dat ben ik helemaal niet. Ben jij ons?quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:47 schreef computergirl het volgende:
[..]
dat ben je ook.
Mijn vraag is nog steeds: wat wil je nou horen van ons?
http://www.telegraaf.nl/b(...)cht_aldus_CRT__.htmlquote:Op zondag 7 augustus 2016 10:50 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Jij roept iets, dus jij kunt me vast de bronnen erbij leveren
Die link werkt nietquote:Op zondag 7 augustus 2016 10:51 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)cht_aldus_CRT__.html
Link werkt niet en de Telegraaf is geen bron. Iets serieuzer kan best.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:51 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)cht_aldus_CRT__.html
Die zijn er blijkbaar niet, ik heb even kort gezocht. Wat ik wel vond:quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:47 schreef karr-1 het volgende:
bronquote:Van jonge mannen is – los van de nu gepubliceerde cijfers – bekend dat ze bovenmatig crimineel gedrag vertonen. Leefstijl, positie op de sociale ladder en biologische aspecten spelen een rol. Blokland: „Dan nog kun je natuurlijk óók los van etniciteit de vraag stellen: haal je met de komst van al die jonge mannen in een asielzoekerscentrum een risico binnen?” Het antwoord is dan vast en zeker ‘ja’. „Maar dat is óók het antwoord als elke keer in Nederland een jongetje wordt geboren.”
Als je nu eens inhoudelijk reageert op de users die je advies geven? Blijkbaar ben je enkel geinteresseerd in de posts die in jouw straatje vallen.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:50 schreef Meiss1989 het volgende:
[..]
Dat ben ik helemaal niet. Ben jij ons?
Je hebt gelijk het zijn stuk voor stuk super lieve gelukszoekers en er is totaal geen verhoogd risico op gezeik.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:47 schreef karr-1 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:56 schreef Samzz het volgende:
Als je nu eens inhoudelijk reageert op de users die je advies geven? Blijkbaar ben je enkel geinteresseerd in de posts die in jouw straatje vallen.
Dan is de keuze toch duidelijk?
quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:48 schreef Lienekien het volgende:
Maar goed, je wordt hier niet gerustgesteld, dus je kunt die woning maar beter weigeren.
Ja tnx voor je adviezen. Maar ik denk niet dat de woningbouw mij 24 uur daar laat proef wonen. En ik heb ook korte beslis termijn.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:48 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Laat maar gaan..
Kan je ook reageren op mijn post ( #105 ) ?
Echt hè, naïviteit viert weer hoogtijquote:Op zondag 7 augustus 2016 10:57 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je hebt gelijk het zijn stuk voor stuk super lieve gelukszoekers en er is totaal geen verhoogd risico op gezeik.
Dat zeg ik niet en dat vraag ik ook niet. Ik vraag alleen bewijs voor gedane uitspraken.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:57 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je hebt gelijk het zijn stuk voor stuk super lieve gelukszoekers en er is totaal geen verhoogd risico op gezeik.
quote:
Nou dat is frappantquote:Op zondag 7 augustus 2016 10:55 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Link werkt niet en de Telegraaf is geen bron. Iets serieuzer kan best.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |