Evenals dingen roeptoeteren zonder bewijsquote:Op zondag 7 augustus 2016 10:58 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
Echt hè, naïviteit viert weer hoogtij
En bij de buren even langs gaan? Of even verdiepen in de specifieke cultuur?quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:58 schreef Meiss1989 het volgende:
[..]
Ja tnx voor je adviezen. Maar ik denk niet dat de woningbouw mij 24 uur daar laat proef wonen. En ik heb ook korte beslis termijn.
Sorry heb geen tijd om overal inhoudelijk op in te gaan. Maar iig bedankt allemaal.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:56 schreef Samzz het volgende:
[..]
Als je nu eens inhoudelijk reageert op de users die je advies geven? Blijkbaar ben je enkel geinteresseerd in de posts die in jouw straatje vallen.
Dan is de keuze toch duidelijk?
Misschien kun je de man eerst ontmoeten?quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:58 schreef Meiss1989 het volgende:
[..]
Ja tnx voor je adviezen. Maar ik denk niet dat de woningbouw mij 24 uur daar laat proef wonen. En ik heb ook korte beslis termijn.
Standaard op een internetforum. Hier om advies vragen werkt dan ook meestal niet.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:59 schreef karr-1 het volgende:
Evenals dingen roeptoeteren zonder bewijs
Kansberekening. Jammer voor die misschien wel heel leuke buurman, maar logisch natuurlijk. Waarom denk je dat er hele wijken en dorpen tegen de komst van een AZC in de achtertuin zijn?quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ze geeft hem inderdaad zo het lijkt geen kans. Op basis van afkomst.
Maar gelukkig was jij er om te vertellen dat dat niets met racisme te maken heeft.
Ook dat is ooit door iemand bewezen. Maar goed, ik constateer dus dat je geen bron hebt.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:59 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
[..]
Nou dat is frappant
Sowieso vind ik een bron wat overbodig trouwens
want 1+1=2 vraag je ook geen bron over
Jammer, maar helaas waarquote:Op zondag 7 augustus 2016 11:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Standaard op een internetforum. Hier om advies vragen werkt dan ook meestal niet.
Goh, en er zijn ook plekken in Nederland waar ze warm welkom zijn geheten.quote:Op zondag 7 augustus 2016 11:00 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Kansberekening. Jammer voor die misschien wel heel leuke buurman, maar logisch natuurlijk. Waarom denk je dat er hele wijken en dorpen tegen de komst van een AZC in de achtertuin zijn?
Dan ga je daar vanmiddag en vanavond in de buurt rondhangen om de sfeer te proeven enzo. Je hebt al gegoogeld op het adres en de buurt voor meldingen etc..?quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:58 schreef Meiss1989 het volgende:
[..]
Daarbij kan niemand haar echt advies geven, want niemand kent die beste man. Wie weet is het een IS aanhanger, wie weet is het een geweldige superbuurman die altijd voor je klaar staat en leuk met je op stap kan zonder enige bijbedoelingen. Misschien is die man zoals de meeste mensen gewoon veel op zichzelf en is het enige contact een groet als je langs elkaar loopt. Hoe moeten wij dat nou weten.quote:
Als je nog even kunt wachten en er een kans is dat er binnen afzienbare tijd een andere fatsoenlijke woning voor je beschikbaar komt zou ik dat doen.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:58 schreef Meiss1989 het volgende:
[..]
Beetje een zwaktebod, want ts kan wel degelijk geholpen zijn door hier ook wel positieve verhalen te horen en tips te krijgen hoe zij tot een beter besluit zou kunnen komen.quote:Op zondag 7 augustus 2016 11:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daarbij kan niemand haar echt advies geven, want niemand kent die beste man. Wie weet is het een IS aanhanger, wie weet is het een geweldige superbuurman die altijd voor je klaar staat en leuk met je op stap kan zonder enige bijbedoelingen. Misschien is die man zoals de meeste mensen gewoon veel op zichzelf en is het enige contact een groet als je langs elkaar loopt. Hoe moeten wij dat nou weten.
Het is gewoon angst van TS voor een situatie die ze in haar hoofd gecreëerd heeft en daar kunnen wij niets in betekenen omdat we ook niets weten. Op statistieken afgaan is ook zoiets. Dan moet je als vrouw sowieso geen partner nemen, want de meeste mishandelingen en moorden in Nederland vinden plaats in huiselijke kring door de (ex)partner.
Het gaat erom dat de vraag van TS zo gek nog niet is. Als je ziet dat hele dorpen in opstand komen.quote:Op zondag 7 augustus 2016 11:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Goh, en er zijn ook plekken in Nederland waar ze warm welkom zijn geheten.
Zonder dat er op dat moment ook nog maar een asielzoeker binnen was ...quote:Op zondag 7 augustus 2016 11:09 schreef leolinedance het volgende:
Het gaat erom dat de vraag van TS zo gek nog niet is. Als je ziet dat hele dorpen in opstand komen.
Angst voor het onbekende.quote:Op zondag 7 augustus 2016 11:00 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Kansberekening. Jammer voor die misschien wel heel leuke buurman, maar logisch natuurlijk. Waarom denk je dat er hele wijken en dorpen tegen de komst van een AZC in de achtertuin zijn?
Volgens mij valt dat wel mee.quote:Op zondag 7 augustus 2016 11:09 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Het gaat erom dat de vraag van TS zo gek nog niet is. Als je ziet dat hele dorpen in opstand komen.
Ts vraag niet nee, maar deze beredenering geeft precies een kern van het probleem weer en is niet de beste onderbouwing lijkt me..quote:Op zondag 7 augustus 2016 11:09 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Maar dan komen we allemaal met positieve verhalen, besluit TS het wel te doen en hoppa, zij krijgt die enkeling die zijn handen niet thuis kan houdenquote:Op zondag 7 augustus 2016 11:09 schreef Scary_Mary het volgende:
Beetje een zwaktebod, want ts kan wel degelijk geholpen zijn door hier ook wel positieve verhalen te horen en tips te krijgen hoe zij tot een beter besluit zou kunnen komen.
Want de gelukszoekers doen veel moeite om zich te verdiepen in onze cultuur? Laat staan aanpassen aan...quote:Op zondag 7 augustus 2016 11:00 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
En bij de buren even langs gaan? Of even verdiepen in de specifieke cultuur?
Daarom typte ik ook positieve verhalen, bedoelend als tegenwicht dat het per definitie kut met peren hoeft te zijn enzo. Dat geeft al een wat breder praktijkvoorbeeld dan onderbuikgevoelens van jakkiebah enzo.quote:Op zondag 7 augustus 2016 11:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar dan komen we allemaal met positieve verhalen, besluit TS het wel te doen en hoppa, zij krijgt die enkeling die zijn handen niet thuis kan houdenWat ook kan als het een Nederlander is natuurlijk, maar daar was TS niet bang voor van te voren.
Hoe zouden ze dit het beste kunnen doen denk je? Om even te kijken in hoeverre je iets hebt meegekregen van de procedé's enzo waar ze mee te maken krijgen en alles..quote:Op zondag 7 augustus 2016 11:20 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Want de gelukszoekers doen veel moeite om zich te verdiepen in onze cultuur? Laat staan aanpassen aan...
Als ik je buurman was en je was een knappe alleenstaande meid zou ik je ook proberen te versieren. Maar zoals vaak bij vrouwen: is de man knap, dan vinden ze het leuk. Is de man lelijk of in dit geval een asielzoeker, zien vrouwen het vaak als creepy of intimidatie. Man in kwestie moet natuurlijk wel van je af blijven.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 22:04 schreef Meiss1989 het volgende:
[..]
Niet een enorme bitch. Maar je zou toch bijvoorbeeld de indruk kunnen maken dat je wel in bent voor een verzetje. Dat zij bijvoorbeeld lachen of in een strak jurkje lopen interpreteren als dat ze aan je mogen komen. Dat kan toch verschil zijn in normen en waarden. Met die cultuur enzo.
Ja, gelukszoekers houden er niet dezelfde normen en waarden op na als wij. Grote kans dat zijn 'versiermethoden' wat anders zijn dan die van ons. Trouwens, als je de afgelopen 2 jaar het nieuws een beetje in de gaten had gehouden zou dit bekend moeten zijn.quote:Op zondag 7 augustus 2016 11:32 schreef Desmosedici het volgende:
[..]
Als ik je buurman was en je was een knappe alleenstaande meid zou ik je ook proberen te versieren. Maar zoals vaak bij vrouwen: is de man knap, dan vinden ze het leuk. Is de man lelijk of in dit geval een asielzoeker, zien vrouwen het vaak als creepy of intimidatie. Man in kwestie moet natuurlijk wel van je af blijven.
Op enkele uitzonderingen doen ze dat zeker wel ja. In mijn vorige woonplaats kwam de hele straat in opstand toen de mensen gedwongen weg moesten. Ze waren keurig geïntegreerd in de straat, deden aan alles mee en met wat hulp spraken ze keurig Nederlands.quote:Op zondag 7 augustus 2016 11:20 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Want de gelukszoekers doen veel moeite om zich te verdiepen in onze cultuur? Laat staan aanpassen aan...
Waarom?quote:Op zondag 7 augustus 2016 12:20 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik zou het niet doen hoor TS. Zou een woning zoeken in een wijk met overwegend autochtonen.
Hmmm ja beetje een rare redenering maar vooruit.quote:Op zondag 7 augustus 2016 12:21 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Lekker vertrouwtEn krijgt die statushouder niet zo'n simpele buur. Iedereen blij.
Ik vraag me altijd af of die mensen überhaupt wel eens met een asielzoeker of statushouder hebben gesproken.quote:Op zondag 7 augustus 2016 12:20 schreef karr-1 het volgende:
Het is alleen raar dat iedereen de mond vol heeft van statistiek, onderzoek en dingen die daaruit zouden blijken maar zodra ik om toelichting vraag valt men terug in allerlei algemeenheden.
Hoezo raar? TS heeft er allemaal geen vertrouwen in. Kan ze beter een wijk uitzoeken waar overwegend mensen wonen waar zij wel vertrouwen in heeft toch.quote:Op zondag 7 augustus 2016 12:21 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Hmmm ja beetje een rare redenering maar vooruit.
Ik durf wel te wedden dat het grootste deel van de reageerders hier niet eens weet hoe een asielzoeker er van dichtbij uitziet en alleen maar afgaat op beelden uit de media en de Telegraaf.quote:Op zondag 7 augustus 2016 12:22 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af of die mensen überhaupt wel eens met een asielzoeker of statushouder hebben gesproken.
Volgens TS is het misschien wel iemand uit Afrika. Denk dat we allemaal wel eens een Afrikaan hebben gezien.quote:Op zondag 7 augustus 2016 12:23 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik durf wel te wedden dat het grootste deel van de reageerders hier niet eens weet hoe een asielzoeker er van dichtbij uitziet en alleen maar afgaat op beelden uit de media en de Telegraaf.
Dat TS geen enkel vertrouwen heeft in mensen met een kleurtje of een andere afkomst is haar probleem, maar om de keuze van een huis er van af te laten hangen zou ik een rare keuze vinden. Maar goed, wie ben ik.quote:Op zondag 7 augustus 2016 12:22 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoezo raar? TS heeft er allemaal geen vertrouwen in. Kan ze beter een wijk uitzoeken waar overwegend mensen wonen waar zij wel vertrouwen in heeft toch.
Je weet hoe groot Afrika is? En uiteraard zijn alle Afrikanen hetzelfde, net zoals alle Nederlanders hetzelfde zijn.quote:Op zondag 7 augustus 2016 12:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Volgens TS is het misschien wel iemand uit Afrika. Denk dat we allemaal wel eens een Afrikaan hebben gezien.
Nou vind dat vrij logisch. Als je bang bent voor mensen met een kleurtje ga je toch niet ergens wonen waar er veel met een kleurtje wonen :pquote:Op zondag 7 augustus 2016 12:24 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat TS geen enkel vertrouwen heeft in mensen met een kleurtje of een andere afkomst is haar probleem, maar om de keuze van een huis er van af te laten hangen zou ik een rare keuze vinden. Maar goed, wie ben ik.
No shit.quote:Op zondag 7 augustus 2016 12:25 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Je weet hoe groot Afrika is? En uiteraard zijn alle Afrikanen hetzelfde, net zoals alle Nederlanders hetzelfde zijn.
Beter zo.quote:Op zondag 7 augustus 2016 12:25 schreef karr-1 het volgende:
Je weet hoe groot Afrika is? En uiteraard zijn alle Afrikanen hetzelfde, net zoals alle Nederlanders Euopeanen hetzelfde zijn.
quote:
TS weet ook niet precies waar uit Afrika die persoon dan misschien vandaan komt. Dus gewoon beter geen Afrikanen als buur.quote:
Of Nederlandse buren met Afrikaantjes in de tuin.quote:Op zondag 7 augustus 2016 12:28 schreef Yasmin23 het volgende:
TS weet ook niet precies waar uit Afrika die persoon dan misschien vandaan komt. Dus gewoon beter geen Afrikanen als buur.
Misschien zou TS gewoon eens met die persoon gaan praten en er achter komen wie het is en wat zijn/haar achtergrond is. Misschien leert TS er dan nog wat van.quote:Op zondag 7 augustus 2016 12:28 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
TS weet ook niet precies waar uit Afrika die persoon dan misschien vandaan komt. Dus gewoon beter geen Afrikanen als buur.
Dat zijn toch wel de ergste mensen.....quote:Op zondag 7 augustus 2016 12:28 schreef Copycat het volgende:
[..]
Of Nederlandse buren met Afrikaantjes in de tuin.
Eerlijk. Ik heb liever een statushouder als buur als ik tussen TS moet kiezen en een statushouder.quote:Op zondag 7 augustus 2016 12:28 schreef Copycat het volgende:
[..]
Of Nederlandse buren met Afrikaantjes in de tuin.
Nou geloof dat dat wel eerder is gezegd maar TS daar niet zoveel vertrouwen in heeft.quote:Op zondag 7 augustus 2016 12:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Misschien zou TS gewoon eens met die persoon gaan praten en er achter komen wie het is en wat zijn/haar achtergrond is. Misschien leert TS er dan nog wat van.
oh ja. Dat gebeurt natuurlijk NOOIT met autochtonen he.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 22:05 schreef Meiss1989 het volgende:
[..]
Ja klopt maar zou toch kunnen dat zij dat interpreteren als dat je ze leuk vind?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |