abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 augustus 2016 @ 14:39:38 #241
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_164296863
quote:
2s.gif Op zondag 7 augustus 2016 14:05 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Het waren anders ook geen opgeschoten kwajongens van puur Duitse of Europese afkomst.
Jij mag ze van mij een naam geven :Y
Nou vooruit, hoe noem jij ze? :7
Ik noem ze gewoon tuig. Want dit waren mannen die al veel langer in Duitsland zijn, die dus precies weten hoe en wat, en die niet behoren tot de nieuwe groep (statushouders) waar we over spreken.

oO/ 8}
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_164296984
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 14:10 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Welk deel van jou is afrikaans?
Heb in principe niks tegen afrikaantjes, heb er de hele tuin mee volstaan!
Stoort mij helemaal niet, kijk er graag naar, zo lekker kleurrijk en vrolijk.

^O^ :W
Welk deel?

Mijn moederskant, tenminste neem aan dat je dat bedoeld :P
pi_164297109
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 14:33 schreef LeesFoknl het volgende:
Ik geef taalles aan mensen uit Eritrea en Syriers. Vroeger ook aan Tamils en Somaliers.
Nagenoeg allen sloven zich uit, minder nog bij de taallessen (best wel intensief voor hen) maar als mens. Ze dragen ons nog net niet de kont achterna. Koffie hoef ik nooit voor mij te halen, dan schiet zo een (meest jonge) man al van zij stoel en haalt mij koffie. Laatst hadden we een avond dat deze mensen ons eens op wat lekkers (zelf gekookt en gebakken) van uit hun land zouden vergasten. Ongelooflijk, er waren 60 mensen aanwezig en hooguit een vijfde van het meegebrachte eten was op, zoveel hadden ze gemaakt en meegebracht. Ze sloven zich echt uit om goed te zijn voor jou, een goede buur of een goede kennis, dat willen ze graag zijn, laten blijken dat ze positief zijn, goede mensen, willen leren, begrijpen (ook onze cultuur) en aanpassen, in ieder geval zo dat men prettig met hen samen kan leven.
Ook hun religie (soms Christen, soms Moslim, soms Hindu) is geen belemmering. Soms zijn er gewoontes, gebruiken die wij minder leuk vinden. Maar toen ik in Azie leefde was ik ook een soort olifant in de porseleinen kast. Allerlei voornamelijk ongeschreven regeltjes overtrad ik. Een kus bij een ontmoeting, het uitstrekken van een voet in iemands richting, het wijzen met de vinger, het leegeten van je bord (=not done!), iets aanreiken met de linkerhand In Azie gewoon onmogelijk. Maar dat werd mij , als "nieuweling)nvergeven, dat stukje krediet had ik want ik was immers onbekend met hun zeden en gewoontes. Geef die statushouders dus ook dat stukje krediet, want wat ze niet weten kunnen ze zich ook niet aan houden.

Mijn buren mogen graag statushouders zijn. Denk dat je minder kans op problemen of onprettige verhoudingen hebt dan met de doorsnee buur. Heel belangrijk is, stel jezelf ook vriendelijk op. Wees aardig voor hun kinderen, wees gewoon mens naar hen, en dan een leuk mens, dan zijn zij dat ook voor jou. en meer nog. Zoals ik zei, ze sloven zich uit om een goed buur te zijn!

^O^ :W
Waar in Azië mag ik je je bord niet leeg eten?
pi_164297237
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 14:39 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Ik noem ze gewoon tuig. Want dit waren mannen die al veel langer in Duitsland zijn, die dus precies weten hoe en wat, en die niet behoren tot de nieuwe groep (statushouders) waar we over spreken.

oO/ 8}
Ja tuig uit AFRIKA :')
People are always teaching us democracy but the people who teach us democracy don't want to learn it themselves.
  † In Memoriam † zondag 7 augustus 2016 @ 14:58:38 #245
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_164297354
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 14:39 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

oO/ 8}
Maak er dan niet of nauwelijks ingeburgerd tuig (oorspronkelijk uit 'den vreemde') van.
En wanneer is het eerder voorgekomen dat zoiets überhaupt plaats vond?
Als je het nou over een klein groepje tuig zou hebben kon ik nog best met jouw gedachtegang meegaan, maar bij een groep van 800+ losgeslagen testosteronbommen lukt me dat met de beste wil van de wereld niet meer. :')
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  zondag 7 augustus 2016 @ 14:59:00 #246
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_164297370
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 14:23 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Aangezien dit een Gutmensch-zelfpijperij-slowchat is geworden, en de TS al voor rascist en dom is uitgemaakt: nee, ik denk niet dat TS nog terugkomt.
Rascist? Wat is dat?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 7 augustus 2016 @ 16:23:29 #247
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_164299952
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 14:54 schreef LievePoetin het volgende:

[..]

Ja tuig uit AFRIKA :')
Oh ja, ik was even vergeten dat er in Nederland onder de Nederlandse bevolking geen tuig is.
Of in Engeland (ASBO) of in Duitsland, of in.... noem maar een willekeurig land op.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  zondag 7 augustus 2016 @ 16:40:55 #248
455618 Halle_Luja
Lekkere kont, niet?
pi_164300469
quote:
10s.gif Op zondag 7 augustus 2016 14:59 schreef Copycat het volgende:

[..]

Rascist? Wat is dat?
Iemand die naar de Efteling gaat en met plezier plaatsneemt in de pannen bij Monsigneur Cannibale.

[ Bericht 2% gewijzigd door Halle_Luja op 08-08-2016 05:57:50 ]
  zondag 7 augustus 2016 @ 16:57:46 #249
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_164300942
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 16:40 schreef Halle_Luja het volgende:

[..]

Iemand die naar de Efteling gaat en met plezier plaatsneemt in de pannen bij Monsigneur Cannibale.
En die niet kan spellen.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  zondag 7 augustus 2016 @ 17:54:22 #250
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_164302525
Niet aan beginnen joh. Ik had een paar statushouders als buren en er is niet mee te leven. Het was een gezin en iedere ochtend hoorde ik die man om 5 uur zijn auto starten om ergens in een of andere fabriek te gaan werken. En dat in een straat met verder enkel steun trekkers die willen uitslapen. Daar hou je dan toch rekening mee lijkt me? Hij zou prima een straat verderop kunnen parkeren en dan het kleine stukje lopen.
Ook belde ze steevast de politie iedere avond om 2 uur omdat mijn muziek te hard zou staan. En zijn kinderen er zogenaamd last van hadden. En dat terwijl we hier als traditie al generaties lang in de zomer op straat in de partytent bier zitten te drinken/ voetbal kijken e.d. Echt ongelooflijk asociale mensen. Uiteindelijk is hun dochter een paar keer aangerand door mijn andere buurman en is het gezin verhuisd.
Dus gelukkig kan ik nu weer uitslapen.
pi_164302594
quote:
7s.gif Op zondag 7 augustus 2016 17:54 schreef borbit het volgende:
Niet aan beginnen joh. Ik had een paar statushouders als buren en er is niet mee te leven. Het was een gezin en iedere ochtend hoorde ik die man om 5 uur zijn auto starten om ergens in een of andere fabriek te gaan werken. En dat in een straat met verder enkel steun trekkers die willen uitslapen. Daar hou je dan toch rekening mee lijkt me? Hij zou prima een straat verderop kunnen parkeren en dan het kleine stukje lopen.
Ook belde ze steevast de politie iedere avond om 2 uur omdat mijn muziek te hard zou staan. En zijn kinderen er zogenaamd last van hadden. Echt ongelooflijk asociale mensen. Uiteindelijk is hun dochter een paar keer aangerand door mijn andere buurman en is het gezin verhuisd.
Dus gelukkig kan ik nu weer uitslapen.
:D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 7 augustus 2016 @ 18:13:24 #252
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_164302992
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 15:42 schreef DonJames het volgende:

[..]

Tsja. Maar dat is het wel.
nee, dat is het niet.
Ze wil gewoon rust en geen culture clash. Kan me niet voorstellen dat ze iets om hun huidskleur of gloof geeft.
  zondag 7 augustus 2016 @ 19:43:36 #253
427685 MiszSpace
Are you kidding me?!
pi_164305768
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 16:40 schreef Halle_Luja het volgende:

[..]

:'(
Immer gerade aus!
  zondag 7 augustus 2016 @ 21:37:38 #254
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_164310807
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 18:13 schreef Manke het volgende:

[..]

nee, dat is het niet.
Ze wil gewoon rust en geen culture clash. Kan me niet voorstellen dat ze iets om hun huidskleur of gloof geeft.
Lijkt me ook. Ze neemt wel een risico met zo'n afrikaan naast de deur. Die mensen hebben toch andere normen en waarden. Bijvoorbeeld aids enz verspreid zich met een reden zo snel daar.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_164311992
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 21:37 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Lijkt me ook. Ze neemt wel een risico met zo'n afrikaan naast de deur. Die mensen hebben toch andere normen en waarden. Bijvoorbeeld aids enz verspreid zich met een reden zo snel daar.
Oh man :')
pi_164312063
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 18:13 schreef Manke het volgende:

[..]

nee, dat is het niet.
Jawel, dat is het wel. Verder, hoe weet jij wat ze wil? Hou je verzinsels gewoon voor je..
  zondag 7 augustus 2016 @ 22:18:44 #257
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_164312415
quote:

[..]

Wauw, zijn er echt mensen die dit denken?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_164312793
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 22:18 schreef karr-1 het volgende:

[..]

ik hoopte eigenlijk dat dit gevalletje foute puberhumor was
  zondag 7 augustus 2016 @ 22:28:58 #259
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_164312845
Kan 2 kanten uit gaan.

links woont een wat ouder stel met ook oudere kinderen, spreken helaas vrijwel geen Nederlands, maar toch komt ze 1x per maand langs met zelf gebakken dingetjes ( lijken wel koekjes, vreselijk lekker) Dan hebben we wat vreemde hand gebaren conversatie en dat was het dan. Als ze ons zien zwaaien ze ook altijd, niks mis mee.

Aan de andere kant 2 huizen verderop woont een gezin met 3 kinderen, en dat hele gezin is zo ontspoort als maar zijn kan, 9 jaar oud lopen ze met sigaretten, honden te schoppen, vrouwen omver duwen op de fiets, noem maar op. Politie doet geen zak, en die pa en ma staan er bij te kijken en moedigen nog net niet aan.
pi_164312883
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 22:18 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Hoewel het niet per se een risico hoeft te vormen hebben mensen uit Afrika over het algemeen nu eenmaal andere normen en waarden. Eerlijk gezegd heb ik die ook minder graag naast me wonen.
pi_164313949
quote:
Die mensen hebben toch andere normen en waarden. Bijvoorbeeld aids enz verspreid zich met een reden zo snel daar.
In Botswana, elk extra jaar school na 9 jaar educatie doet de kans op HIV infectie met 12% dalen.
https://www.hsph.harvard.(...)han-Facebook-General

Zeer succesvolle aanpak en preventie van HIV in Botswana
https://aids.harvard.edu/(...)han-Facebook-General

Botswana als vb wegens hoge infectie cijfers

----------------
Ga ergens wonen waar je de mensen aankan. Zat mensen die op een woning azen en blij zullen zijn als jij weigert.
pi_164314452
  zondag 7 augustus 2016 @ 23:20:37 #263
152789 karr-1
pi_164315344
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 22:30 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Hoewel het niet per se een risico hoeft te vormen hebben mensen uit Afrika over het algemeen nu eenmaal andere normen en waarden. Eerlijk gezegd heb ik die ook minder graag naast me wonen.
Want? Hoe heb jij er last van?
pi_164315426
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:20 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Want? Hoe heb jij er last van?
Naja last, ik heb persoonlijk gezien dat ze hun woning vaak verwaarlozen wat ik sowieso al een beetje kansloos vind van een woning die je krijgt van de staat. En bovendien laten de statistieken zien dat deze mensen vaker betrokken zijn bij criminaliteit
  zondag 7 augustus 2016 @ 23:24:07 #265
152789 karr-1
pi_164315477
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:22 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Naja last, ik heb persoonlijk gezien dat ze hun woning vaak verwaarlozen wat ik sowieso al een beetje kansloos vind van een woning die je krijgt van de staat. En bovendien laten de statistieken zien dat deze mensen vaker betrokken zijn bij criminaliteit
Gaan we weer met die statistieken. Waar vind ik die statistieken? En sinds wanneer krijg je een woning van de staat?
pi_164315780
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:24 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Gaan we weer met die statistieken. Waar vind ik die statistieken? En sinds wanneer krijg je een woning van de staat?
Over de woningen:
" Gemeenten hebben gemiddeld 12 weken de tijd om woonruimte te vinden en de verhuizing te regelen"
Bron: https://www.rijksoverheid(...)-verblijfsvergunning

En de statistieken over misdaad:
http://statline.cbs.nl/St(...),G1,G3,G4&STB=T&VW=T

Hierbij geen absolute percentages, maar als de aantallen van de allochtonen en autochtonen vrijwel gelijk zijn terwijl er vele malen meer autochtonen in Nederland zijn kan je denk ik zelf ook wel je conclusies trekken. De percentages zouden ook berekend kunnen worden maar heb daar momenteel niet echt zin in, dit lijkt me duidelijk genoeg.
pi_164315976
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:30 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Over de woningen:
" Gemeenten hebben gemiddeld 12 weken de tijd om woonruimte te vinden en de verhuizing te regelen"
Bron: https://www.rijksoverheid(...)-verblijfsvergunning

En de statistieken over misdaad:
http://statline.cbs.nl/St(...),G1,G3,G4&STB=T&VW=T

Hierbij geen absolute percentages, maar als de aantallen van de allochtonen en autochtonen vrijwel gelijk zijn terwijl er vele malen meer autochtonen in Nederland zijn kan je denk ik zelf ook wel je conclusies trekken. De percentages zouden ook berekend kunnen worden maar heb daar momenteel niet echt zin in, dit lijkt me duidelijk genoeg.
Bonusje over gedetineerden:
http://statline.cbs.nl/St(...)NL&PA=82321NED&LA=NL
36,9% autochtoon
44,9% niet westerse allochtoon
  maandag 8 augustus 2016 @ 00:38:09 #268
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_164318095
quote:
14s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:34 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Bonusje over gedetineerden:
http://statline.cbs.nl/St(...)NL&PA=82321NED&LA=NL
36,9% autochtoon
44,9% niet westerse allochtoon
Dat is algemeen bekend (mag ik hopen). Ik heb hier zelfs ooit een megapost aan gewijd met allerlei berekeningen en alles. Het is geen hogere wiskunde, simpel kansberekenen. Waarom dat dat volgens meerderen hier racistisch zou zijn is mij nog altijd een raadsel.

Bonusklacht:
Users met: "Ja maar ik woon langs een gelukszoeker en die is super tof dus er is niks aan de hand!!1!!" -> :')

Ja, het merendeel van de Nederlanders woont naast een autochtoon en daarmee is vermoedelijk in >90% van de gevallen ook niks aan de hand. De n=1 methode :')
  maandag 8 augustus 2016 @ 01:42:23 #269
152789 karr-1
pi_164319389
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 00:38 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat is algemeen bekend (mag ik hopen). Ik heb hier zelfs ooit een megapost aan gewijd met allerlei berekeningen en alles. Het is geen hogere wiskunde, simpel kansberekenen. Waarom dat dat volgens meerderen hier racistisch zou zijn is mij nog altijd een raadsel.
Het is racisme omdat het gedrag van een kleine groep mensen word geprojecteerd op een grotere groep en dan wordt gezegd "Ze zullen allemaal wel zo zijn"

Ik geloof meteen dat het aandeel allochtonen in een gevangenis groter is dan de autochtonen, maar dat zegt nog steeds niets over de statushouder die naast TS komt wonen.
  maandag 8 augustus 2016 @ 01:57:19 #270
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_164319772
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 01:42 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Het is racisme omdat het gedrag van een kleine groep mensen word geprojecteerd op een grotere groep en dan wordt gezegd "Ze zullen allemaal wel zo zijn"

Dat zegt helemaal niemand hier. En al zeker TS niet.

quote:
Ik geloof meteen dat het aandeel allochtonen in een gevangenis groter is dan de autochtonen, maar dat zegt nog steeds niets over de statushouder die naast TS komt wonen.
Als je in de Bijlmer gaat wonen kun je ook prima buren krijgen inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')