Nee, puur door voelen en meten wist ze dat. Beetje tegenstrijdig wel, buik ligt 2 weken voor,baby is wel gemiddeld maar buik is wel heel vol als in er past niet zo veel meer bij? Je zou zeggen dat als de buik groot is er ook meer baby in pastquote:Op maandag 18 juli 2016 13:31 schreef Quoi het volgende:
Fijn Nazil! Had je een echo?
En als je medisch bent heb je natuurlijk geen keus en wordt het het ziekenhuis.
Ik ben eigenlijk best overtuigd geweest van thuisbevallen tijdens mijn hele zwangerschap. Als geen indicatie, waarom naar het zkh? Maar net als het fles/borstvoedingsdilemma staat die overtuiging even op wankele schroeven. Omdat het dichtbij komt vermoed ikVan fles en thuis ben ik momenteel naar borst en zkh veranderd, maar dat ksn nog veranderen. Keuzes!
Mies, als ik begin met klagen houd ik niet meer op, dus ja herkenbaar. En daarom stap ik er maar overheen. En bedenk ik me wat ik niet heb: striae en dikke voeten, hoezee![]()
Rady, klinkt goed, die kattenkamer bij jou! En nu inspiratie opdoen voor de babykamer. Pinteresten tot je het niet meer weet
Klopt, bij een normaal verlopende zwangerschap zonder complicaties, kan je prima zonder extra risico thuis bevallen. En je vk is ervaren genoeg om je op tijd naar het zkh te sturen of indien nodig een ambulance te bellen.quote:Op maandag 18 juli 2016 13:50 schreef Quoi het volgende:
Mijn omgeving reageert ook altijd een beetje verbaasd. Thuisbevallen is de laatste tijd ook (onterecht) wat negatief in de media geweest. Als er niks met je aan de hand is verder zou je gewoon op de vk moeten kunnen bouwen, rationeel gedacht
Nazil, dat doe ik zeker. Wil het alleen voor mezelf toch een beetje uitgepuzzeld hebben voorafMaar alles kan op het moment suprème idd. Fijn.
Vacuümpomp moet je ook voor naar het ziekenhuis, alleen gynaecologen mogen dat doen.quote:Op maandag 18 juli 2016 13:57 schreef Nazil het volgende:
Vorige week bij de voorlichting van vk/gyn/kraamzorg zeiden ze nog dat het niks uit maakt thuis of zh. Thuis kunnen ze alles wat in het ziekenhuis ook kan, behalve pijnstilling. Alleen als de placenta niet los komt moet je met ambulance naar het zh.
+1quote:Op maandag 18 juli 2016 14:19 schreef Arja het volgende:
Ik ben ook nieuwsgierig naar de naam van amsels kleine. Mag ik een pm?
Je gaat niet voor een vacuüm naar het ziekenhuis, je gaat wegens een niet vorderende uitdrijving. Of foetale nood. Bij een niet vorderende uitdrijving is, hoe vervelend de situatie ook is, geen superspoed, dus ga je vaak met eigen vervoer. Zelfde voor niet vorderende ontsluiting of pijnstillingswens. Echte spoedsituaties tijdens een thuisbevalling zijn gelukkig maar zeldzaam.quote:Op maandag 18 juli 2016 14:09 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Vacuümpomp moet je ook voor naar het ziekenhuis, alleen gynaecologen mogen dat doen.
Daar heb je gelijk in, Burdie, dat het uit maakt hoe ver je van het ziekenhuis woont. Voor ons is het ongeveer tien minuten rijden (maar dan moet het niet in de spits zijn...). Ambulance is er natuurlijk zo.
Ja die meting denk ik. Gooien ze dan in een grafiekje en als je af gaat wijken mag je voor een groeiecho.quote:Op maandag 18 juli 2016 13:59 schreef ikke_84 het volgende:
Ow ja nazil een sticker bij de vk![]()
Hoe bevalt je verlof?
Volgens mij meten ze de bovenkant van je baarmoeder tot aan je schaambot en als dat dan bv 20 cm is dan ben je 22 weken. (Weet niet of ik het helemaal goed zeg) maar denk dat ze aan de hand van die meting heeft gezegt dat je buik voor loopt?
Dat bedoelde ik.quote:Op maandag 18 juli 2016 14:23 schreef WupWup het volgende:
[..]
Je gaat niet voor een vacuüm naar het ziekenhuis, je gaat wegens een niet vorderende uitdrijving. Of foetale nood. Bij een niet vorderende uitdrijving is, hoe vervelend de situatie ook is, geen superspoed, dus ga je vaak met eigen vervoer. Zelfde voor niet vorderende ontsluiting of pijnstillingswens. Echte spoedsituaties tijdens een thuisbevalling zijn gelukkig maar zeldzaam.
Maar hoe zit dat dan met foetale nood bij het persen? Bij mij ging alles nog goed tot ik begon te persen, toen was het gelijk dippende hartslag en al na 20 min de vacuumpomp erop. Ik was al in het zkh, maar als ik thuis was geweest had het veel te lang geduurd voordat ik in het zkh was. Hoe doe je dat dan als vk thuis?quote:Op maandag 18 juli 2016 14:23 schreef WupWup het volgende:
[..]
Je gaat niet voor een vacuüm naar het ziekenhuis, je gaat wegens een niet vorderende uitdrijving. Of foetale nood. Bij een niet vorderende uitdrijving is, hoe vervelend de situatie ook is, geen superspoed, dus ga je vaak met eigen vervoer. Zelfde voor niet vorderende ontsluiting of pijnstillingswens. Echte spoedsituaties tijdens een thuisbevalling zijn gelukkig maar zeldzaam.
quote:
Jij ging toch voor borstvoeding?quote:Op maandag 18 juli 2016 15:28 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Vandaag trouwens 31 weken wissel![]()
![]()
Met een beetje geluk over een week of 9 weer lekker op mijn buik slapen! Het idee alleen al
Dan ga je naar het ziekenhuis als je daar eerder zal zijn dan dat de baby geboren wordt. De meeste veronderstelde foetale nood, blijkt achteraf niet zo met kinderen die met een goede start geboren worden. En áls er daadwerkelijk een baby geboren wordt die hulp nodig heeft, geeft de verloskundige dezelfde basic life support (reanimatie) als de kinderarts. Mocht de situatie dan alsnog persisteren, dan is een kinderarts nodig voor verdere hulp. Maar ook dat is weer uitzondering op uitzondering. Ik denk dat ik in de jaren dat ik nu werk misschien drie keer aan de reanimatietafel heb gestaan, waarvan er twee kinderen al onderweg naar die kamer begonnen te huilen en eentje slechts wat zuurstof op de kap nodig had, dus geen actieve behandeling.quote:Op maandag 18 juli 2016 14:55 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Maar hoe zit dat dan met foetale nood bij het persen? Bij mij ging alles nog goed tot ik begon te persen, toen was het gelijk dippende hartslag en al na 20 min de vacuumpomp erop. Ik was al in het zkh, maar als ik thuis was geweest had het veel te lang geduurd voordat ik in het zkh was. Hoe doe je dat dan als vk thuis?
Maargoed, dit was toch al niet natuurlijk, want ingeleid, bij een normale thuisbevalling was het misschien niet zo geweest.
Team Limburgs platteland? 😎quote:Op maandag 18 juli 2016 15:28 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Vandaag trouwens 31 weken wissel![]()
![]()
Met een beetje geluk over een week of 9 weer lekker op mijn buik slapen! Het idee alleen al
Ik heb vooral 's avonds en 's nachts een stuiterbaby en als ikhet al in mijn hoofdhaal om iets te ver door te draaien van zij naar buik krijg ik al commentaar van binnenuitquote:Op maandag 18 juli 2016 15:49 schreef Ggirl het volgende:
[..]
Team Limburgs platteland? 😎
Oh, buikslapen.. En geen 9 weken meer hoeven wachten...vorige zwangerschap tot het einde stug buik geslapen, deze baby is alleen een stuk minder tolerant..
Mjoh ja, bij mij was dat dus wel zo... Vacuumpomp, Kinderarts, beademing (weet niet wat voor soort...), nacht in de couveuse...quote:Op maandag 18 juli 2016 15:40 schreef WupWup het volgende:
[..]
Dan ga je naar het ziekenhuis als je daar eerder zal zijn dan dat de baby geboren wordt. De meeste veronderstelde foetale nood, blijkt achteraf niet zo met kinderen die met een goede start geboren worden. En áls er daadwerkelijk een baby geboren wordt die hulp nodig heeft, geeft de verloskundige dezelfde basic life support (reanimatie) als de kinderarts. Mocht de situatie dan alsnog persisteren, dan is een kinderarts nodig voor verdere hulp. Maar ook dat is weer uitzondering op uitzondering. Ik denk dat ik in de jaren dat ik nu werk misschien drie keer aan de reanimatietafel heb gestaan, waarvan er twee kinderen al onderweg naar die kamer begonnen te huilen en eentje slechts wat zuurstof op de kap nodig had, dus geen actieve behandeling.
Bij 2 van de 3 zkh hier in de directe omgeving (regio Utrecht) geweigerd, vorige maand.. Nummer 3 wilde eigenlijk ook weigeren....quote:Op maandag 18 juli 2016 14:53 schreef Heliotrope het volgende:
En bij een poliklinische bevalling kan er ook wel eens geen 'medische' plek zijn, en moet je alsnog ergens anders heen.
Maar dat komt zelden voor geloof ik.
Klapquote:Op maandag 18 juli 2016 15:50 schreef klaprooss het volgende:
Ik kom weer eens buurten! Peuter is bij opa dus even tijd voor mezelf!
Woensdag al 30 weken! Man wat gaat de tijd snel!
Alles gaat goed, peuter die niet slaapt is wel vermoeiend maar hij is heel nieuwsgierig naar de baby!
Twink wisselslag
En vorige bevalling was poliklinisch nu wil ik hoe dan ook thuis. Hopelijk gaat alles prima de aankomende weken en kunnen we dit op onze 'eigen' manier doen.
Was je toen al in het ziekenhuis voor een poliklinische bevalling toen je geweigerd werd?quote:Op maandag 18 juli 2016 17:01 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Bij 2 van de 3 zkh hier in de directe omgeving (regio Utrecht) geweigerd, vorige maand.. Nummer 3 wilde eigenlijk ook weigeren....
Was nog thuis, vk was aan t bellen..quote:Op maandag 18 juli 2016 17:11 schreef ikke_84 het volgende:
[..]
Was je toen al in het ziekenhuis voor een poliklinische bevalling toen je geweigerd werd?![]()
Of was je nog thuis?
Dat kan ik me wel voorstellen. Vol is vol (heel lullig gezegt)quote:
Ooh ik las het verkeerd.quote:Op maandag 18 juli 2016 17:43 schreef ikke_84 het volgende:
[..]
Dat kan ik me wel voorstellen. Vol is vol (heel lullig gezegt)![]()
Maar als je al op een verloskamer ligt voor een poliklinische bevalling en je wordt klinisch dan kan ik me niet voorstellen dat ze je weigeren. Zou dat echt gebeuren?
Wij hebben een ledikantje en een co-sleeper. Ik heb bij allebei 2 dekentjes en 2 lakentjes. Bij het wiegje 2 hoeslakens en bij het ledikantje 4 hoeslakens (dat kwam omdat ik 2 pakken gekocht had en niet doorhad dat ze er 2 in een pakje zaten) bij het ledikant ook 2 moltons. Ik dacht mocht het bevuild zijn heb ik een set om het te verschonen. We hebben een droger dus in 2 uurtjes is alles weer schoon en droog. Mocht later blijken dat het toch te weinig is kunnen we altijd weer bijkopen.quote:Op maandag 18 juli 2016 19:49 schreef Quoi het volgende:
Zo Fien, lekker!![]()
In hoeverre hebben jullie trouwens dekentjes? Ik moet 'officieel volgens het lijstje' nog één dekentje halen voor in de wieg, maar denk nu: een dubbel (of als het warm is enkel) lakentje kan in de zomer toch ook wel? Ik stik nl van de lakentjes
Ik ga ook voor een thuisbevalling. Ben ook de enige in mijn omgeving, maar geen negatieve reacties gehad nog. Eigenlijk zelfs ook een paar die stiekem thuis hadden willen bevallen maar toch voor ziekenhuisbevalling zijn gegaan (zowel poliklinisch als medisch).quote:Op maandag 18 juli 2016 13:46 schreef Mies_poes het volgende:
Fijn te lezen dat ik toch niet de enige ben die thuis wil bevallen (wat mijn omgeving me wel laat vermoeden). Alleen als ik dan de post van Burdie lees, denk ik weer dat ik gek ben en onnodig risico op zoek. Terwijl ik ook al meerdere keren heb gelezen dat wetenschappelijk is aangetoond dat thuis of in het ziekenhuis bevallen even veilig is.
Ik ga mijn gevoel gewoon volgen, we kunnen altijd nog beslissen om naar het ziekenhuis te gaan
Dat dacht ik ook al met 4 hoeslakens inderdaad. En ik dacht ook dat het met een wiegje/co-sleeper niet zo'n vaart zou lopen. En meer dan 2 lakentjes voor een ledikant leek me ook onnodig want tegen de tijd dat hij uit de co-sleeper is slaapt hij vast en zeker in slaapzak en dan is het te betwijfelen of ze überhaupt een dekentje willen of deze alleen maar weg schoppen hoorde ik van sommigen om mij heen. Voor de kinderwagen hebben we trouwens wel weer een apart setje hoeslaken, laken en dekentje. Maar wel maar 1 setje, en voor de maxicosi hebben we zo'n koeka voetenzak.quote:Op maandag 18 juli 2016 19:56 schreef Crumpette het volgende:
Klinkt ongeveer gelijk aan wat ik heb fien. 4 hoeslakens is ook niet overdreven voor een ledikant hoor, als je baby van 8 maanden een keer ziek is ben je er wel blij mee. Met een wiegje loopt het nog niet zo'n vaart als je geen spuger hebt.
Ik heb 1 dekentje voor beiden. Ik vind het wel bestvorige keer kwamen we er ook wel uit, en voor je het weet liggen ze toch in een slaapzakje.
Tjee wat snel! Gefeliciteerd en heel veel liefde en geluk samen!!!quote:Op maandag 18 juli 2016 04:46 schreef _Ophelia_ het volgende:
Gisteravond, in anderhalf uur tijd gerekend vanaf de eerste serieuze wee. (Of 3,5 vanaf het eerste plensje vruchtwater) Ik kon nog net mijn grotein bed leggen. Mini
en ik doen het goed al is ze nog wel erg misselijk van de snelle bevalling.
Klopt, bij zorgvuldig gebruik van anticonceptie.quote:Op donderdag 14 juli 2016 14:51 schreef MaJo het volgende:
[..]Gefeliciteerd!
NIet in de planning dus?
het WKZ en Diak nemen geen poliklinische bevallingen aan als de medische verloskamers al vol zijn. dus dat zou aan de hand geweest kunnen zijn.quote:Op maandag 18 juli 2016 17:43 schreef ikke_84 het volgende:
[..]
Dat kan ik me wel voorstellen. Vol is vol (heel lullig gezegt)![]()
Maar als je al op een verloskamer ligt voor een poliklinische bevalling en je wordt klinisch dan kan ik me niet voorstellen dat ze je weigeren. Zou dat echt gebeuren?
Haha dat laatste vond ik ook, maar dichtbij dus swa. Vol dus, Diak ook vol, uiteindelijk WKZ geworden. Is ze toch Utrechtsequote:Op maandag 18 juli 2016 21:04 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
[..]
het WKZ en Diak nemen geen poliklinische bevallingen aan als de medische verloskamers al vol zijn. dus dat zou aan de hand geweest kunnen zijn.
Waar was je allemaal afgewezen Nouk? daar ben ik dus zo bang voor, ik wil naar Diak, diak vol, dan WKZ, wkz vol.. waar moet je dan heen? No way dat ik mijn kind in Nieuwegein ter wereld laat komen
quote:Op maandag 18 juli 2016 21:07 schreef Kyara het volgende:
Ophelia bevallen? Waarom is daar geen update van? Nu moet ik terug gaan zoeken.
Gefeliciteerd!![]()
En voor de wandelwagen dan?quote:Op maandag 18 juli 2016 19:53 schreef Fien10 het volgende:
[..]
Wij hebben een ledikantje en een co-sleeper. Ik heb bij allebei 2 dekentjes en 2 lakentjes. Bij het wiegje 2 hoeslakens en bij het ledikantje 4 hoeslakens (dat kwam omdat ik 2 pakken gekocht had en niet doorhad dat ze er 2 in een pakje zaten) bij het ledikant ook 2 moltons. Ik dacht mocht het bevuild zijn heb ik een set om het te verschonen. We hebben een droger dus in 2 uurtjes is alles weer schoon en droog. Mocht later blijken dat het toch te weinig is kunnen we altijd weer bijkopen.
Haha, dat komt hier vaker voorbij. Staan ze daar met hun mooie ziekenhuis.quote:Op maandag 18 juli 2016 21:04 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
No way dat ik mijn kind in Nieuwegein ter wereld laat komen
Zo mooi is het niet. Over een paar jaar kun je in Leidsche Rijn bevallen.quote:Op maandag 18 juli 2016 22:02 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Haha, dat komt hier vaker voorbij. Staan ze daar met hun mooie ziekenhuis.
Mooi niet! Er zijn zes medische verloskamers en drie poliklinische. Hoewel we ze echt wel met elkaar delen, weiger ik echt geen poliklinische bevallingen omdat zíj druk zijn!quote:Op maandag 18 juli 2016 21:04 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
[..]
het WKZ en Diak nemen geen poliklinische bevallingen aan als de medische verloskamers al vol zijn. dus dat zou aan de hand geweest kunnen zijn.
Jup precies met die termijn ook, zonder vaccin overigens. Ook tijd aan ctg gehangen, wel meer harde buiken dan jij, ook baarmoederdinges opgemeten, 3 cm. Rustig aan doen, minder werken, idd met regelmaat of pijn direct aan de bel trekken. Heb het nu nog steeds (34 weken) maar het hoort bij mij denk ik. Baby doet het geweldig iig.quote:Op maandag 18 juli 2016 20:44 schreef Saarah het volgende:
Zijn er hier nog dames met veel harde buiken?
Ik ben nu 28+2 weken zwanger. Precies een week geleden kreeg ik mijn kinkhoestvaccin. De volgende dag (dinsdag dus) voelde ik me echt ellendig: grieperig, pijnlijke spieren enz. Maar aangezien dat door het vaccin kwam, maakte ik me verder geen zorgen.
's Avonds voelde ik me beter maar kreeg ik echter veel last van harde buiken. Op een gegeven moment om de vijf minuten... Ze deden wel geen pijn maar ik was toch niet gerust, dus naar materniteit gebeld en ze zeiden om even langs te komen.
Vervolgens heb ik aan de monitor gehangen een half uurtje (3 harde buiken) en is er een echo gemaakt. Alles was verder wel in orde: baarmoederhals van 3,1 cm en dat zou goed zijn. Dus ik mocht terug naar huis, maar ze zeiden wel dat als de harde buiken pijn begonnen te doen of als ze nog regelmatiger kwamen, dat ik moest terugkomen.
Sindsdien nog altijd geen pijn gehad maar toch nog altijd veel harde buiken hoor... Ook 's avonds, als ik gewoon in de zetel lig. Ik zou denken dat ik dan ontspannen ben en dus minder harde buiken krijg, maar nee.
Morgen heb ik een afspraak bij de gynaecoloog dus dan ga ik haar ook eens vragen of dit wel normaal ismaar heeft iemand van jullie er ervaring mee?
De vroedvrouw vorige week zei dat de vele harde buiken dan waarschijnlijk toch door het kinkhoestvaccin zouden komen (dat zou ook op de spieren kunnen werken), maar nja. Aangezien de harde buiken blijven komen (weliswaar iets minder vaak dan die avond), kan het toch niet meer door het vaccin komen.
quote:Op maandag 18 juli 2016 22:07 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb even de update van ophelia geplaatst. Ik heb een beetje het idee dat veel mensen tegenwoordig afwachten tot de modjes dat doen?
In elk geval is het leuk als een van de andere users het nieuws deelthet is geen mod-only topic, iedereen kan updates plaatsen!
quote:Op maandag 18 juli 2016 20:44 schreef Saarah het volgende:
Zijn er hier nog dames met veel harde buiken?
Ik ben nu 28+2 weken zwanger. Precies een week geleden kreeg ik mijn kinkhoestvaccin. De volgende dag (dinsdag dus) voelde ik me echt ellendig: grieperig, pijnlijke spieren enz. Maar aangezien dat door het vaccin kwam, maakte ik me verder geen zorgen.
's Avonds voelde ik me beter maar kreeg ik echter veel last van harde buiken. Op een gegeven moment om de vijf minuten... Ze deden wel geen pijn maar ik was toch niet gerust, dus naar materniteit gebeld en ze zeiden om even langs te komen.
Vervolgens heb ik aan de monitor gehangen een half uurtje (3 harde buiken) en is er een echo gemaakt. Alles was verder wel in orde: baarmoederhals van 3,1 cm en dat zou goed zijn. Dus ik mocht terug naar huis, maar ze zeiden wel dat als de harde buiken pijn begonnen te doen of als ze nog regelmatiger kwamen, dat ik moest terugkomen.
Sindsdien nog altijd geen pijn gehad maar toch nog altijd veel harde buiken hoor... Ook 's avonds, als ik gewoon in de zetel lig. Ik zou denken dat ik dan ontspannen ben en dus minder harde buiken krijg, maar nee.
Morgen heb ik een afspraak bij de gynaecoloog dus dan ga ik haar ook eens vragen of dit wel normaal ismaar heeft iemand van jullie er ervaring mee?
De vroedvrouw vorige week zei dat de vele harde buiken dan waarschijnlijk toch door het kinkhoestvaccin zouden komen (dat zou ook op de spieren kunnen werken), maar nja. Aangezien de harde buiken blijven komen (weliswaar iets minder vaak dan die avond), kan het toch niet meer door het vaccin komen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is anders wel wat ons verteld werd tijdens de open dagen bij beide ziekenhuizen. Ze zeiden dat ze niet willen dat je komt als de medische vol zijn, omdat je dan niet kan doorstromen mocht dat nodig zijn.quote:Op maandag 18 juli 2016 22:22 schreef WupWup het volgende:
[..]
Mooi niet! Er zijn zes medische verloskamers en drie poliklinische. Hoewel we ze echt wel met elkaar delen, weiger ik echt geen poliklinische bevallingen omdat zíj druk zijn!
Oh, ik hoop het zo! Vind het zo jammer dat het daar nu niet kan, perfecte locatie voor ons. En met mijn operatie vorig jaar vond ik het echt een fijn ziekenhuis!quote:Op maandag 18 juli 2016 22:06 schreef Arja het volgende:
[..]
Zo mooi is het niet. Over een paar jaar kun je in Leidsche Rijn bevallen.
quote:Op maandag 18 juli 2016 22:50 schreef ikke_84 het volgende:
Hier ook al heel snel harde pijnlijke buiken. Nog voordat ik het vaccin had gehad.
Niet helemaal het goede topic maar gooi m er hier toch maar in
37 weken vandaag en de babykamer is eindelijk klaar.Heel mooi! Die letterbak is gaaf zegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Waar is die van?
Heheh vriend vroeg wat zit hier in? Dus ik zei maak maar open is leukquote:Op maandag 18 juli 2016 21:09 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
mijn kraampakket is trouwens al bezorgd! ben maandag pas 28 weken! ik heb het nog niet open durven maken
En?quote:Op dinsdag 19 juli 2016 01:30 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Heheh vriend vroeg wat zit hier in? Dus ik zei maak maar open is leuk.
Vroeg wakker voor goed geslapen.. 😉quote:Op dinsdag 19 juli 2016 06:17 schreef Quoi het volgende:
[..]
En?Hij heeft er nog een besteld?
Ik moet er binnenkort eens goed doorheen om te kijken hoe/wat. Had ik ff geparkeerd.
Mán wat een nachtGoed slapen doet een mens goed! Nog maar even van genieten.
In het ziekenhuis waar ik mijn coschap gynaecologie liep, gebeurde dat doorstromen zonder van kamer te wisselen. De poliklinische verloskamers hadden dezelfde apparatuur als de medische, maar dat werd gewoon niet gebruikt tot iemand medisch werd. Er moet dan uiteraard wel genoeg ziekenhuispersoneel zijn om die extra bevalling over te nemen.quote:Op maandag 18 juli 2016 22:53 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Dit is anders wel wat ons verteld werd tijdens de open dagen bij beide ziekenhuizen. Ze zeiden dat ze niet willen dat je komt als de medische vol zijn, omdat je dan niet kan doorstromen mocht dat nodig zijn.
quote:Op maandag 18 juli 2016 22:50 schreef ikke_84 het volgende:
Hier ook al heel snel harde pijnlijke buiken. Nog voordat ik het vaccin had gehad.
Niet helemaal het goede topic maar gooi m er hier toch maar in
37 weken vandaag en de babykamer is eindelijk klaar.Oh wat leuk. Hopelijk geeft het je een fijn gevoel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
In een van beide (diak/wkz) ga je echt de gang over als je medisch wordt, bij de andere weet ik het niet zo zeker. Maar ik vind het wel vreemd dat ze dit vertellen bij een open dag/rondleiding als het niet waar zou zijn..quote:Op dinsdag 19 juli 2016 06:51 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
In het ziekenhuis waar ik mijn coschap gynaecologie liep, gebeurde dat doorstromen zonder van kamer te wisselen. De poliklinische verloskamers hadden dezelfde apparatuur als de medische, maar dat werd gewoon niet gebruikt tot iemand medisch werd. Er moet dan uiteraard wel genoeg ziekenhuispersoneel zijn om die extra bevalling over te nemen.
quote:Op dinsdag 19 juli 2016 08:05 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Er werd hier wel eens gesproken over fijne broeken van de hema, is dit er zo een? http://www.hema.nl/winkel(...)1ed21%2C&color=zwart
Ik moet nog iets van een zomerboek maar eigenlijk geen zin om de positieversie te kopen..
Haha goeie tip! Dan haal ik hem, vind hem er wel leuk uit zien 😃quote:Op dinsdag 19 juli 2016 08:07 schreef Marjolijntje het volgende:
[..]
Die elastieken band kan dan fijn onder je buik! Alleen niks in je zakken doen, dan zakt ie af
Ikke, ik wil wel over 1,5e week ofzo. Kunnen het maar gehad hebbenNog niet vandaag hoor!
Jaaaaaaa, diequote:Op dinsdag 19 juli 2016 08:05 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Er werd hier wel eens gesproken over fijne broeken van de hema, is dit er zo een? http://www.hema.nl/winkel(...)1ed21%2C&color=zwart
Ik moet nog iets van een zomerboek maar eigenlijk geen zin om de positieversie te kopen..
Dat idd. In het Diak moet je verplaatst worden, in het WKZ niet. Bij "bijna vol" wordt er wel onderscheid gemaakt tussen eigen populatie en mensen van buitenpraktijken. Eigen zwangeren gaan dan voor.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 06:51 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
In het ziekenhuis waar ik mijn coschap gynaecologie liep, gebeurde dat doorstromen zonder van kamer te wisselen. De poliklinische verloskamers hadden dezelfde apparatuur als de medische, maar dat werd gewoon niet gebruikt tot iemand medisch werd. Er moet dan uiteraard wel genoeg ziekenhuispersoneel zijn om die extra bevalling over te nemen.
Persen!quote:Op dinsdag 19 juli 2016 09:44 schreef ikke_84 het volgende:
Nou ik vroeg me gisteren hetzelfde af crump!!ik voel/hoor ook regelmatig wat knakken
![]()
Mijn peuter is opgehaald door oma en komt vanavond pas terug. Ik heb geen idee war ik kan gaan doenheerlijk!
Bij ons ook, ik was medisch maar kwam door drukte op een poliklinische kraamsuite. Het verschil is dat de kamer iets kleiner is en geen crashroom ernaast heeft, maar verder is de uitrusting precies hetzelfde. Het personeel in dit geval ook.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 06:51 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dat zou ik ook hebben. Dat wachten ook. Ik vind het al erg als ik niet weet wanneer TNT gaat komen..quote:Op dinsdag 19 juli 2016 10:07 schreef Fien10 het volgende:
Ik verloor net onder de douche een naaktslak.
Nu denk ik dat ik van alles voel maar ik denk meer dat ik van alles wil voelen en het me inbeeld.
Dat wachten op vind ik eigenlijk wel leuk en spannend en het is ook niet dat ik het helemaal zat ben maar ik wil gewoon zo graag. Ik zou t bij een geplande keizersnede ook jammer vinden dat je al weet wanneer het gaat gebeuren. Nu kijken m'n vriend en ik elkaar iedere ochtend aan en zeggen we zou het vandaag?quote:Op dinsdag 19 juli 2016 10:19 schreef Quoi het volgende:
[..]
Dat zou ik ook hebben. Dat wachten ook. Ik vind het al erg als ik niet weet wanneer TNT gaat komen..
Ik voel niks meer haha! Ik heb overigens wel de laatste dagen in de ochtend wat krampjes enzo dat ik denk zou het? Maar dat neemt iedere keer weer helemaal af.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 10:38 schreef ikke_84 het volgende:
Ow gelukkig er zijn meer mensen die het kraken en knakken herkennen.
Een blub herken ik niet uni
Fien je naaktslak![]()
Spannend!! Wat denk je te voelen?
Hopelijk hoef je niet meer zo lang te wachten
Dat had mijn moeder ook. Ik durf er niet eens op te hopen dat ik dat ook ga krijgen. Al is m'n moeder ervan overtuigd. Net zoals dat iedereen in m'n omgeving ervanuit gaat dat ik eerder dan de UD beval. Terwijl ik zelf denk dat ik overtijd ga lopen. Ik krijg nu trouwens ineens ook echt zoveel appjes van m'n omgeving of alles nog rustig is.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 10:59 schreef ikke_84 het volgende:
Oh dat klinkt heerlijk fien!
Ik lig in me onderbroek op de bank met een ijsjemisschien zo maar eens naar buiten verkassen.
Er gebeurt iig wel van alles. Ik denk dat je het verschil wel voelt als je je eerste echte wee hebt.
Mijn moeder vertelde net dat ze de eerste 7cm bij mij (2e bevalling) helemaal niet heeft gevoeld
Mijn tante is in de hal bevallen van haar 2e omdat het zo snel ging. Ik ben zo benieuwd of ik het ziekhuis ga halen deze keer
Mijn moeder kan ook doen alsof ik gehandicapt ben omdat ik hoogzwanger ben. Dan gaat ze erop aandringen om m'n tas te dragen als ik met d'r aan t winkelen ben of als ze bij mij op visite is en ik wil boven iets pakken zegt ze, neee neee laat mij maar naar boven lopen! Super lief bedoeld maar het is gewoon echt niet nodig. Laat mij maar gewoon lekker m'n ding doen.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 11:46 schreef Quoi het volgende:
BikiniIk ben niet zo'n bikini figuur, maar kan die best ook eens gaan aanhijsen, als 'ie nog past!
Mijn moeder heeft al 2 appjes gestuurd met daarin dat ik voldoende moet drinken en vooral niet teveel moet doen. Als er nog eentje volgt volgen er reprimandesValt best mee allemaal. Heerlijk vind ik het, eindelijk zomer!
Nee! Ik hoor er vaker mensen over en het is verder niet gelinkt aan iets ofzo. Volgens mij had zelfs mignonne dat geknak, maar heeft ze er ook nooit een verklaring aan kunnen geven. Gek he? Mijn beste gok zou overigens toch schaambeen zijn, meestal zit het daar in de buurt.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 09:40 schreef Crumpette het volgende:
Om die reden kies ik voor bevallen in het ziekenhuis waar je niet hoeft te verplaatsen. Wel zo rustig.
Wie heeft er nog meer een kraakbuik? Soms krijg ik een schop en maakt mijn buik een kraakgeluid. Ik ben steeds bang dat mijn water breekt als ik het hoor. Ik had het vorige keer ook overigens. Wup, weet jij wat dat is? *nieuwsgierig
Bij mij is het ook bovenaan of aan de zijkantquote:Op dinsdag 19 juli 2016 13:28 schreef Quoi het volgende:
Precies, een jompel is niet meer nodigPrachtig plaatje Wup!
Dat gekraak is nu juist bovenaan of aan de zijkant. Whatever, het zal wel weer overgaan!
Ai klinkt flink pijnlijk! Die steken/pijnscheuten in de lies herken ik wel,maar dacht aan bekken/banden gedoe.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 14:04 schreef Ereshkigal het volgende:
Komt iemand dit bekend voor ?
Al weken t idee dat ik door mn benen zak minder kracht erin heb.
Maar gister stond ik met peuter in de action draai om en ik kreeg me ineens een steek in mn lies straalde door tot mn knie met t gevolg dat ik er zo door zak! Mn been deed ook gewoon even niks meer! Deed echt vreselijk pijn al strompelend bij de auto kunnen komen en rest van de avond vaker die pijnscheuten gehad.
Ook vanochtend weer al is t minder dan t gister was....
Vrijdag 33 weken zwanger misschien indalen ofzo? En heb natuurlijk al eeuwen die bekkenklachten....
Hoop toch echt dat dit minder wordt geen idee hoe ik anders die 7weken nog door moet komwn
En die natuur ook, dat er al ooglenzen in een wezentje van een paar centimeter zitten joh!quote:Op dinsdag 19 juli 2016 13:14 schreef WupWup het volgende:
Even zonder bijlezen:
[ afbeelding ]
Ik sta elke keer weer perplex hoe knap die techniek is.
Ik hoop dat je snel bij iemand terecht kan die je verder kan helpen c.q. behandelen want iedere dag die je er langer mee door moet lopen is killingquote:Op dinsdag 19 juli 2016 14:50 schreef Ereshkigal het volgende:
Maar t zit niet in mn bil
Begint echt in mn lies en straalt uit tot mijn knie
En als die steken komen kan ik er ook echt niet op staan kracht is weg. Daarna strompel ik ook want hoewel pijn weg is is de kracht in mn been niet terug dat duurt echt even...
Daar gok ik ook opquote:Op dinsdag 19 juli 2016 14:55 schreef Fien10 het volgende:
Vervelend Eresh!![]()
Zou Gaddle al aan het babyknuffelen zijn? Nog niet gemeld vandaag en ze was van plan om in het vorige topic te gaan bevallen dus ik denk zomaar......
Ik denk dat het de twee afwijkende waarden waren in combinatie met de vele harde buiken en de tamelijk grote hoeveelheid vruchtwater, waardoor ze heeft "beslist" tot zwangerschapsdiabetes.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 14:20 schreef Quoi het volgende:
Saraahtje, dat klinkt wel als best serieus obv twee afwijkende waarden. Maar goed, dat dieet zal weinig kwaad doen en ik hoop dat het helpt! Doe je fysiek zwaarder werk (ook huishoudelijk) waardoor de harde buiken anders kunnen komen?
Oh echt? Ik heb het vooral bovenin eigenlijk. Denk ik. En het is knakken soms maar ook gekraak. Alsof het een plastic zak is, of dat je een tik geeft tegen een opengeslagen krant, bijv. Raar lijf.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 13:26 schreef WupWup het volgende:
[..]
Nee! Ik hoor er vaker mensen over en het is verder niet gelinkt aan iets ofzo. Volgens mij had zelfs mignonne dat geknak, maar heeft ze er ook nooit een verklaring aan kunnen geven. Gek he? Mijn beste gok zou overigens toch schaambeen zijn, meestal zit het daar in de buurt.
Mooie echo!quote:Op dinsdag 19 juli 2016 13:14 schreef WupWup het volgende:
Even zonder bijlezen:
[ afbeelding ]
10w5d! Echt zo gaaf weerHij was heel druk aan het bewegen en we hebben al zoveel kunnen zien! Tien vingers en tenen, hartkamers, hersenhelften, maag, wervelkolom, nieren, ooglenzen..!! Ik sta elke keer weer perplex hoe knap die techniek is.
Gaddle eindelijk daar is zequote:Op dinsdag 19 juli 2016 20:36 schreef Gaddle het volgende:
Onze kleine meisje is vandaag om 15:41 uur geboren. We kijken er met een toch wel fijn gevoel op terug. Hele lieve mensen in het ziekenhuis voor de naam stuur me pmtje. Ze is zo mooi. Ps ik heb even niet bijgelezen
Doen we morgen een datumtweeling dan?quote:Op dinsdag 19 juli 2016 21:33 schreef Fien10 het volgende:
Jaaaa gefeliciteerd Gaddle!![]()
Nummer 1![]()
Morgen wil ik wel bevallen. Dan heb ik tenminste een beetje airco in het ziekenhuis.
Prima! Ik beval in het Erasmus. Jij?quote:Op dinsdag 19 juli 2016 21:36 schreef Ggirl het volgende:
[..]
Doen we morgen een datumtweeling dan?
Voor morgen is de opvang geregeld, en die airco klinkt wel héél aanlokkelijk!
Oooh jah dat verhaal herinner ik me nogquote:Op dinsdag 19 juli 2016 22:27 schreef angelatje het volgende:
Gaddle, gefeliciteerd![]()
Blue, i feel you![]()
Toen ik zwanger was van K moest bij ons het gehele dak en bovenverdieping eraf. Toen ontzettend veel tegenslagen gehad met enorm veel regen en stormen (flinke stormschade) 1 keer was het zo erg dat de voorgevel heen en weer zwiepte en ik mocht alleen in het achterste deel van het huis blijven omdat de boel kon instorten. En ook veel lekkage gehad.
Een paar dagen voor ik moest bevallen zat het dak eropen dat was in december...
quote:Op dinsdag 19 juli 2016 22:18 schreef Arja het volgende:
Gaddle, gefeliciteerd!
Veel geluk saampjes![]()
En Cygne wat heerlijk om jou hier te zien posten![]()
Hoe voel je je?
Vorige keer zeiden ze, ja indien het lichamelijk te zwaar wordt voor je (ik geef iedere afspraak aan dat het echt prima gaat en ik niks te klagen heb) kunnen we vanaf 38 weken proberen of strippen mogelijk is. Maar ik denk ook, die baby komt pas als hij er zin in heeft en dat vind ik helemaal prima ook. Ik vind het een soort van zielig voor hem als ik me ga laten strippen terwijl hij er misschien nog niet klaar voor is, omdat ik het zat zou zijn.quote:Op woensdag 20 juli 2016 08:16 schreef Burdie het volgende:
Strippen heeft voor 41 weken ook niet zoveel zin.
Dat sowieso! Ik ben wel benieuwd of er al verweking is enzo, dus als ze aanbieden om te kijken sla ik dat denk ik niet af. Maar strippen is in mijn geval gewoon onnodig.quote:Op woensdag 20 juli 2016 08:22 schreef Twinkle20 het volgende:
En Fien als je daar geen trek in hebt dan zeg je dat toch gewoon lijkt me? Jouw lijf.. jouw wensen.
Er is een aantal jaar geleden een redelijk uitgebreide studie naar gedaan, ik zal het zo even opzoeken.quote:Op woensdag 20 juli 2016 08:22 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja dat weet ik niet Burdie. Ik ben vorige ronde al met 39 weken gestript. En daarna dan nog eens en inderdaad bij mij werkte het niet.
Maar als et echt 0,0 kans op was dan waren ze daar toen niet eens aan begonnen lijkt me. Dus ik vind het te stellig om te zeggem dat het geen zin heeft.
Bovendien.. een UD is ook maar een UD. Het blijft milimeterwerk met 10 weken zwangerschap. Dan kan het goed zijn dat je voor de meting een bepaalde UD hebt maar dat je feitelijk toch een paar dagen vroeger/langer zwanger bent.
En Fien als je daar geen trek in hebt dan zeg je dat toch gewoon lijkt me? Jouw lijf.. jouw wensen.
Oh maar strippen helpt alleen als 'laatste zetje', om iets wat al in gang gezet is even wat kracht bij te zetten. Als er nog helemaal niks gaande is, is strippen vaak niet eens mogelijkquote:Op woensdag 20 juli 2016 08:27 schreef Fien10 het volgende:
Ik vind het een soort van zielig voor hem als ik me ga laten strippen terwijl hij er misschien nog niet klaar voor is, omdat ik het zat zou zijn.
Volgens mij was dat een studie.uit het UMC Utrechtquote:Op woensdag 20 juli 2016 08:37 schreef Burdie het volgende:
[..]
Er is een aantal jaar geleden een redelijk uitgebreide studie naar gedaan, ik zal het zo even opzoeken.
Ik kan zo 123 alleen dit er over vinden: http://www.uvcutrecht.nl/bevalling_stimuleren.phpquote:Op woensdag 20 juli 2016 08:42 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Volgens mij was dat een studie.uit het UMC Utrecht
Leuk hè, pretechoquote:Op woensdag 20 juli 2016 08:42 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Spannend Fien, ben benieuwd of er al wat gebeurt!
Ik moet deze echt even delen! Zo lief dat bolle wangetje. Pretecho gedaan, maar ze lag helemaal tegen de wand aan met een hand voor haar mond dus dit is de beste foto die we hebben, haha
[ link | afbeelding ]
Dat weet ik, als de boel nog pot dicht zit kan het niet. Maar zoals ik al zei wil ik het ook helemaal niet want het is nog prima te doen en ik ben er ook nog niet helemaal klaar mee. Ik ben alleen wel heel nieuwsgierig en kijk er enorm naar uit dus wat dat betreft mag hij zich snel laten zien. Wie weet duurt het nog 3 weken en daar ben ik me ook van bewust, en dat idee vind ik ook niet erg. Hoelang op een mensenleven ben je nu zwanger?quote:Op woensdag 20 juli 2016 08:38 schreef Burdie het volgende:
[..]
Oh maar strippen helpt alleen als 'laatste zetje', om iets wat al in gang gezet is even wat kracht bij te zetten. Als er nog helemaal niks gaande is, is strippen vaak niet eens mogelijk.
http://dare.uva.nl/document/2/52794quote:Op woensdag 20 juli 2016 08:45 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik kan zo 123 alleen dit er over vinden: http://www.uvcutrecht.nl/bevalling_stimuleren.php
Maar daar staan alleen de conclusies, niet het onderzoek.
Snap ik hoor haha. Wij deden dit alleen omdat een t een leuke actie was vanwege een eenjarig bestaan. 15 euro voor 15 min en een flinke korting als je een afspraak maakte voor een langere echo. Als ik sommige prijzen zie...quote:Op woensdag 20 juli 2016 09:04 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Ha leuk die 3d! Onze mevrouw van de echo had ook de 3d even aan gedaan, gewoon omdat ze dat apparaat heeft (en ik te knieperig ben om zoveel voor een echo te betalen en dus alleen 2d deed 😁), maar je zag er echt niks op omdat kind in de wand gedrukt zat met ook nog een hand voor haar mond! Ik blij dat ik niet voor die dure 3d was gegaan. Denk dat ik niet nog een keer ga maar als ik het toch doe ga ik wel rond trappeltijd, dan zie je misschien wat meer
Woon jij in ons huis?quote:Op woensdag 20 juli 2016 14:17 schreef Nazil het volgende:
Slapen lukt mij overdag ook niet ('s avonds na het eten als ik het niet wil soms wel) maar gewoon ff liggen en rusten is al fijn.
Sel ik herken het niet, maar op mijn zij liggen is niet meer comfortabel voor mijn rug/buik omdat het dan hangt maar een kussen er onder werkt ook niet. Op mijn rug is dan nog het fijnst.
Even iets meer richting baby: wij kunnen geen rolluik maken in de babykamer omdat het dak direct boven het kozijn ligt. We hebben nu verduisteende gordijnen gekocht maar het is de warmste kamer in het huis en ik heb de babyfoon ff aangesloten om te kijken hoe warm het daar wordt. De teller staat nu op 29 graden. Is dit echt te warm? We kunnen ev wel een zonnescherm laten maken maar ik weet niet of dat nog zo veel helpt naast dubbel glas en die verduisteende gordijnen.
Ik merk nu ook weinig verschil tussen onze kamer (wel rolluiken) en de babykamer. Liggen beide aan de zelfde kant van het huis, onze kamer is wel een stuk groter. Man maakt alleen zo weinig aanstalten om te informeren naar zonneschermen en ik vind dat echt een mannendingquote:Op woensdag 20 juli 2016 14:38 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Woon jij in ons huis?![]()
De 2 kamers aan de voorzijde zijn momenteel ook 29 graden. Links is/wordt de babykamer, rechts slapen B&D. Wij zitten er wel over na te denken om zonneschermen aan te schaffen. Maar eerst ons laten informeren of dat wel zin heeft.
We hebben daar sinds 3 jaar nieuwe kozijnen en nieuwe beglazing. Voorheen zaten er rolluiken voor, nu niet meer. Maar ik heb niet het idee dat rolluiken voor de warmte veel verschil maakt. Want op onze slaapkamer hebben we wel rolluiken maar ook daar is het bloedje heet, ondanks ook verduisterende gordijnen en dubbel glas.
quote:Op woensdag 20 juli 2016 14:51 schreef Twinkle20 het volgende:
Mijn man weet dat als ik me iets in mijn hoofd haal en hij regelt het zelf niet een bietje heel snel, dat ik dat dan wel doe![]()
![]()
Ik weet nog wel .. toen ik van onze eerste zwanger was. Hele huis stond hier op zijn kop. En we hadden al maaaaaaaaanden dat de wc beneden (type donkergroene tegeltjes uit de jaren '70) compleet in puin lag. Daar zat nog zo'n oude pot op en mijn man zou wel even een hangtoilet plaatsen en dan betegelen en klaar ben je. Maar dat duurde dus maaaaaaaanden en ik liep tegen het einde van de zwangerschap en kreeg ineens nesteldrang. Dus zonder dat hij het wist, heb ik die klus toen op werkspot gezet en een klusser uitgezocht die dat even ging fixen voor ons. Komt ie op een dag thuis van zijn werk, treft ie daar zo'n onbekende kerel die al druk doende op onze wc bezig was
![]()
.... Ik had dat moment eigenlijk moeten filmen
![]()
Dit is precies mijn manquote:Op woensdag 20 juli 2016 14:55 schreef Nazil het volgende:
[..]als ik ga dreigen het zelf te doen zegt hij : dan doe je dat toch? Ook met bijvoorbeeld stofzuigen, dat moet ik nu ook echt niet meer doen maar ik vind het sneller nodig dan hij. 'Dan doe je het toch zelf? Je merkt morgen wel waarom je op mij moet wachten '
![]()
Wij hebben voor die 5 snikhete dagen per jaar mobiele airco's aangeschaft. 29 graden vind ik echt veel en veel te warm, daar slaap ik zelf ook niet in.quote:Op woensdag 20 juli 2016 14:17 schreef Nazil het volgende:
Slapen lukt mij overdag ook niet ('s avonds na het eten als ik het niet wil soms wel) maar gewoon ff liggen en rusten is al fijn.
Sel ik herken het niet, maar op mijn zij liggen is niet meer comfortabel voor mijn rug/buik omdat het dan hangt maar een kussen er onder werkt ook niet. Op mijn rug is dan nog het fijnst.
Even iets meer richting baby: wij kunnen geen rolluik maken in de babykamer omdat het dak direct boven het kozijn ligt. We hebben nu verduisteende gordijnen gekocht maar het is de warmste kamer in het huis en ik heb de babyfoon ff aangesloten om te kijken hoe warm het daar wordt. De teller staat nu op 29 graden. Is dit echt te warm? We kunnen ev wel een zonnescherm laten maken maar ik weet niet of dat nog zo veel helpt naast dubbel glas en die verduisteende gordijnen.
Dit hebben wij ook gedaan, maar dan voor onze eigen slaapkamer. Gelukkig is de babykamer het koelste kamertje van het huis. Zou haar niet in zo'n warme ruimte willen leggen.quote:Op woensdag 20 juli 2016 15:09 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wij hebben voor die 5 snikhete dagen per jaar mobiele airco's aangeschaft. 29 graden vind ik echt veel en veel te warm, daar slaap ik zelf ook niet in.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We zijn de aller-aller-eerste op de gisteren nieuw geopende kinderafdeling (deel van het moeder-kindcentrum) die gebruik maken van een couveusesuite. Onze dochter was namelijk zo flabbergasted van het hele gebeuren dat ze het even moeilijk had en we een nachtje blijven.
Maar, ze ligt nu lekker in een warmhoudbedje en als alles zo blijft mogen we waarschijnlijk morgen naar huis!
quote:Op woensdag 20 juli 2016 18:19 schreef Ggirl het volgende:
Hoi, hier ben ik weer. Ken je die grap van dat meisje, die met 7 cm ontsluiting ineens in stuit bleek te liggen...
Om 13.40 uur is ze geboren..Wauw gefeliciteerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We zijn de aller-aller-eerste op de gisteren nieuw geopende kinderafdeling (deel van het moeder-kindcentrum) die gebruik maken van een couveusesuite. Onze dochter was namelijk zo flabbergasted van het hele gebeuren dat ze het even moeilijk had en we een nachtje blijven.
Maar, ze ligt nu lekker in een warmhoudbedje en als alles zo blijft mogen we waarschijnlijk morgen naar huis!![]()
Lag ze daarvoor gewoon? Al ingedaald? En ineens gedraaid? Weird! Hopelijk mag ze snel mee naar huis![]()
Nee, ze is pas vandaag, bij het breken van mijn vliezen ingedaald, en dat bleek dus niet helemaal op de juiste manier te zijn..quote:Op woensdag 20 juli 2016 18:23 schreef Nazil het volgende:
[..]
Wauw gefeliciteerd!![]()
Lag ze daarvoor gewoon? Al ingedaald? En ineens gedraaid? Weird! Hopelijk mag ze snel mee naar huis
dus het is nog supervlot gegaan ook! Goed manquote:Op woensdag 20 juli 2016 18:27 schreef Ggirl het volgende:
[..]
Nee, ze is pas vandaag, bij het breken van mijn vliezen ingedaald, en dat bleek dus niet helemaal op de juiste manier te zijn..
We hebben nog de 'keuze' voor een keizersnede of pijnstilling gehad, maar eigenlijk nog voordat we überhaupt een keuze konden maken was er persdrang en binnen één wee was er een voetje en kontje geboren.
Afgelopen zondag, tijdens ctg en echo lag ze nog netjes met het hoofdje beneden, beweegbaar in het bekken, blijkbaar té beweegbaar. Maar ze is er, zonder knip, scheur of hechting!😍
Wat fijn dat het dan toch allemaal nog zo goed is gegaan! Bizar hoor, ineens zo'n draai!quote:Op woensdag 20 juli 2016 18:27 schreef Ggirl het volgende:
[..]
Nee, ze is pas vandaag, bij het breken van mijn vliezen ingedaald, en dat bleek dus niet helemaal op de juiste manier te zijn..
We hebben nog de 'keuze' voor een keizersnede of pijnstilling gehad, maar eigenlijk nog voordat we überhaupt een keuze konden maken was er persdrang en binnen één wee was er een voetje en kontje geboren.
Afgelopen zondag, tijdens ctg en echo lag ze nog netjes met het hoofdje beneden, beweegbaar in het bekken, blijkbaar té beweegbaar. Maar ze is er, zonder knip, scheur of hechting!😍
quote:Op maandag 18 juli 2016 17:07 schreef Burdie het volgende:
[..]
Klapik miste je al eventjes
.
Zijn jullie al over, of ga je bij je schoonouders thuis bevallen?
Gefeliciteerd! Mooie naam ook!quote:Op woensdag 20 juli 2016 18:27 schreef Ggirl het volgende:
[..]
Wat fijn!quote:Op woensdag 20 juli 2016 17:47 schreef Burdie het volgende:
De echo was tof, lekker lang 3D mogen spieken en het gezichtje lijkt al zo bekend, 't is duidelijk familie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |