abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163827573
Welkom in Zwangerschap en Geboorte!

28 juli: Fien10 (jongen)
31 juli: Ggirl (meisje)

7 augustus: Fieder (jongen)
7 augustus: Miezziej (meisje)
8 augustus: ikke_84 (jongen)
9 augustus: Marjolijntje (jongen)
13 augustus: angelatje (meisje)
27 augustus: Quoi (jongen)
29 augustus: Nazil (jongen)

10 september: Ereshkigal
12 september: Mies_poes (meisje)
13 september: NisaSayshi (jongen)
14 september: Soof-87
19 september: Twinkle20 (meisje)
24 september: Unihipili
28 september: Klaprooss (meisje)

1 oktober: Little_Acorn (jongen)
8 oktober: Saarah (jongen)
10 oktober: jUsTmE13o2 (meisje)
23 oktober: *** Burdie & webspider ***
23 oktober: ViviRAWRS & Kyran (meisje)
27 oktober: Veruca_Assault

3 november: snoenk (meisje)
5 november: gewoonmezelf87 (jongen)
9 november: sproetjes (jongen)
10 november: Roomsnoes (jongen)
27 november: Queens (jongen)
29 november: Tinos85

1 december: Radyhyn (jongen)
12 december: Goudreinette
16 december: Ooi86
23 december: Mienepien
28 december: BlueEyes

2017

30 januari: Selvaria

2 februari: SmallishBear

19 maart: Cygne

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote.

[ Bericht 0% gewijzigd door Twinkle20 op 19-07-2016 21:02:59 ]
pi_163827761
Ach ja we zullen het zien, wat betreft die strepen. Er zijn ergere dingen.
  maandag 18 juli 2016 @ 13:31:14 #3
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163827806
Fijn Nazil! Had je een echo?
En als je medisch bent heb je natuurlijk geen keus en wordt het het ziekenhuis.

Ik ben eigenlijk best overtuigd geweest van thuisbevallen tijdens mijn hele zwangerschap. Als geen indicatie, waarom naar het zkh? Maar net als het fles/borstvoedingsdilemma staat die overtuiging even op wankele schroeven. Omdat het dichtbij komt vermoed ik :P Van fles en thuis ben ik momenteel naar borst en zkh veranderd, maar dat ksn nog veranderen. Keuzes!

Mies, als ik begin met klagen houd ik niet meer op, dus ja herkenbaar. En daarom stap ik er maar overheen. En bedenk ik me wat ik niet heb: striae en dikke voeten, hoezee w/

Rady, klinkt goed, die kattenkamer bij jou! En nu inspiratie opdoen voor de babykamer. Pinteresten tot je het niet meer weet :)
pi_163827990
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:31 schreef Quoi het volgende:
Fijn Nazil! Had je een echo?
En als je medisch bent heb je natuurlijk geen keus en wordt het het ziekenhuis.

Ik ben eigenlijk best overtuigd geweest van thuisbevallen tijdens mijn hele zwangerschap. Als geen indicatie, waarom naar het zkh? Maar net als het fles/borstvoedingsdilemma staat die overtuiging even op wankele schroeven. Omdat het dichtbij komt vermoed ik :P Van fles en thuis ben ik momenteel naar borst en zkh veranderd, maar dat ksn nog veranderen. Keuzes!

Mies, als ik begin met klagen houd ik niet meer op, dus ja herkenbaar. En daarom stap ik er maar overheen. En bedenk ik me wat ik niet heb: striae en dikke voeten, hoezee w/

Rady, klinkt goed, die kattenkamer bij jou! En nu inspiratie opdoen voor de babykamer. Pinteresten tot je het niet meer weet :)
Nee, puur door voelen en meten wist ze dat. Beetje tegenstrijdig wel, buik ligt 2 weken voor,baby is wel gemiddeld maar buik is wel heel vol als in er past niet zo veel meer bij? Je zou zeggen dat als de buik groot is er ook meer baby in past _O- buik groot is trouwens ook puur schaambot - bovenkant baarmoeder gemeten, zo ver steekt hij nog steeds niet uit :P

En die twijfels zullen idd wel komen omdat het nu zo dichtbij komt. Doe waar je je op dat moment goed bij voelt, je hoeft het nu nog niet te weten hé.. Als jij tzt in een keer naar zh wil is dat ook prima. En ook wat betreft fles/bv.

En dikke voeten heb ik ook nog niet *O* trouwring pas ik niet meer aan de hand waar ik 'm normaal heb maar aan de andere hand nog wel dus doen we dat wel.
pi_163828194
Fijn te lezen dat ik toch niet de enige ben die thuis wil bevallen (wat mijn omgeving me wel laat vermoeden). Alleen als ik dan de post van Burdie lees, denk ik weer dat ik gek ben en onnodig risico op zoek. Terwijl ik ook al meerdere keren heb gelezen dat wetenschappelijk is aangetoond dat thuis of in het ziekenhuis bevallen even veilig is.
Ik ga mijn gevoel gewoon volgen, we kunnen altijd nog beslissen om naar het ziekenhuis te gaan :)
pi_163828256
Twinkel ik zal baby opdracht geven snel te komen zodat je in de top 10 staat begin augustus ;)

Mij maakt het niet veel uit, thuis of in het ziekenhuis bevallen, maar man wil naar het ziekenhuis dus gaan we voor poliklinisch bevallen.
We hebben wel afgesproken met de vk dat ik met 6cm of meer niet meer de auto in stap omdat het bij Mats zo snel ging en we minimaal 20 minuten moeten rijden.
Bij Mats heb ik van de eerste 3 cm niks gevoeld (toen gingen de weeën opwekkers aan en voelde ik het wel) Daardoor denk ik stiekem dat het wel eens een thuis bevalling kan worden. Man vindt het niet tof als ik dat hard op zeg :D

Mies die benauwdheid is herkenbaar. Ligt er wel een beetje aan hoe de baby ligt en hoe ik zit/lig. Maar kan echt een vervelend gevoel zijn.
Een *O* voor je 32 weken

Deze keer hou ik geen vocht vast *O* zo blij mee

Ik zou best willen weten of er al wat gebeurt down under omdat ik zoveel voorwerk heb. Maar ik denk niet dat de vk met 37.3 al gaat voelen of dat zo is :') ik ben gewoon nieuwsgierig O-)
  maandag 18 juli 2016 @ 13:50:09 #7
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163828272
Het ligt er vind ik ook een beetje aan hoe ver het ziekenhuis is :) voor ons is het 20 minuten rijden, dan vind ik het een grotere gok dan wanneer het dichterbij zou zijn.
KuikenGuppy
  maandag 18 juli 2016 @ 13:50:26 #8
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163828280
Mijn omgeving reageert ook altijd een beetje verbaasd. Thuisbevallen is de laatste tijd ook (onterecht) wat negatief in de media geweest. Als er niks met je aan de hand is verder zou je gewoon op de vk moeten kunnen bouwen, rationeel gedacht ;)

Nazil, dat doe ik zeker. Wil het alleen voor mezelf toch een beetje uitgepuzzeld hebben vooraf :) Maar alles kan op het moment suprème idd. Fijn.
  maandag 18 juli 2016 @ 13:53:14 #9
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163828357
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:50 schreef Quoi het volgende:
Mijn omgeving reageert ook altijd een beetje verbaasd. Thuisbevallen is de laatste tijd ook (onterecht) wat negatief in de media geweest. Als er niks met je aan de hand is verder zou je gewoon op de vk moeten kunnen bouwen, rationeel gedacht ;)

Nazil, dat doe ik zeker. Wil het alleen voor mezelf toch een beetje uitgepuzzeld hebben vooraf :) Maar alles kan op het moment suprème idd. Fijn.
Klopt, bij een normaal verlopende zwangerschap zonder complicaties, kan je prima zonder extra risico thuis bevallen. En je vk is ervaren genoeg om je op tijd naar het zkh te sturen of indien nodig een ambulance te bellen.
KuikenGuppy
pi_163828449
Vorige week bij de voorlichting van vk/gyn/kraamzorg zeiden ze nog dat het niks uit maakt thuis of zh. Thuis kunnen ze alles wat in het ziekenhuis ook kan, behalve pijnstilling. Alleen als de placenta niet los komt moet je met ambulance naar het zh.
pi_163828480
Ow ja nazil een sticker bij de vk *O*
Hoe bevalt je verlof?
Volgens mij meten ze de bovenkant van je baarmoeder tot aan je schaambot en als dat dan bv 20 cm is dan ben je 22 weken. (Weet niet of ik het helemaal goed zeg) maar denk dat ze aan de hand van die meting heeft gezegt dat je buik voor loopt?
pi_163828697
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:57 schreef Nazil het volgende:
Vorige week bij de voorlichting van vk/gyn/kraamzorg zeiden ze nog dat het niks uit maakt thuis of zh. Thuis kunnen ze alles wat in het ziekenhuis ook kan, behalve pijnstilling. Alleen als de placenta niet los komt moet je met ambulance naar het zh.
Vacuümpomp moet je ook voor naar het ziekenhuis, alleen gynaecologen mogen dat doen.
Daar heb je gelijk in, Burdie, dat het uit maakt hoe ver je van het ziekenhuis woont. Voor ons is het ongeveer tien minuten rijden (maar dan moet het niet in de spits zijn...). Ambulance is er natuurlijk zo.
pi_163828956
Ik ben ook nieuwsgierig naar de naam van amsels kleine. Mag ik een pm?
pi_163829000
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:19 schreef Arja het volgende:
Ik ben ook nieuwsgierig naar de naam van amsels kleine. Mag ik een pm?
+1 :)
pi_163829038
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:09 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Vacuümpomp moet je ook voor naar het ziekenhuis, alleen gynaecologen mogen dat doen.
Daar heb je gelijk in, Burdie, dat het uit maakt hoe ver je van het ziekenhuis woont. Voor ons is het ongeveer tien minuten rijden (maar dan moet het niet in de spits zijn...). Ambulance is er natuurlijk zo.
Je gaat niet voor een vacuüm naar het ziekenhuis, je gaat wegens een niet vorderende uitdrijving. Of foetale nood. Bij een niet vorderende uitdrijving is, hoe vervelend de situatie ook is, geen superspoed, dus ga je vaak met eigen vervoer. Zelfde voor niet vorderende ontsluiting of pijnstillingswens. Echte spoedsituaties tijdens een thuisbevalling zijn gelukkig maar zeldzaam.
  maandag 18 juli 2016 @ 14:34:29 #16
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_163829326
Een thuisbevalling en een poliklinische verschillen weinig, ja je bent in het ziekenhuis en ja er staan spullen die gebruikt kunnen worden maar besef je goed dat het dan dus niet meer poliklinisch is en het niet zo is dat de verloskundige dan alles maar gewoon even uit de kast kan pakken.

Soms is er dus geen tijdswinst vergeleken met het vanuit huis vertrekken.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_163829443
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:59 schreef ikke_84 het volgende:
Ow ja nazil een sticker bij de vk *O*
Hoe bevalt je verlof?
Volgens mij meten ze de bovenkant van je baarmoeder tot aan je schaambot en als dat dan bv 20 cm is dan ben je 22 weken. (Weet niet of ik het helemaal goed zeg) maar denk dat ze aan de hand van die meting heeft gezegt dat je buik voor loopt?
Ja die meting denk ik. Gooien ze dan in een grafiekje en als je af gaat wijken mag je voor een groeiecho.

En idd, bij een niet vorderende bevalling moet je ook naar het zh, maar dan word je ook medisch. Zelfde als bij poliklinisch alleen ben je dan al op de goede plek.
pi_163829527
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:23 schreef WupWup het volgende:

[..]

Je gaat niet voor een vacuüm naar het ziekenhuis, je gaat wegens een niet vorderende uitdrijving. Of foetale nood. Bij een niet vorderende uitdrijving is, hoe vervelend de situatie ook is, geen superspoed, dus ga je vaak met eigen vervoer. Zelfde voor niet vorderende ontsluiting of pijnstillingswens. Echte spoedsituaties tijdens een thuisbevalling zijn gelukkig maar zeldzaam.
Dat bedoelde ik.
pi_163829687
Ik moet ook ziekenhuis bevallen, hoop wel dat baby zelf kiest wanneer we gaan ziekenhuis bevallen.. Vorige keer waren we al in 't ziekenhuis toen het spontaan begon (gelukkig ook maar, toen ziekenhuis op 45 minuten rijden). Nu moeten we een klein half uur rijden. (Fantastisch, dat Limburgs platteland).
En als ik het me 20 weken eerder bedacht had was het misschien wel een belgje geworden, daar hebben we een ziekenhuis op nog geen 5 minuten rijden..

Team varkenspootjes hier hoor. Net eventjes lekker in het zwembad gezeten met zoonlief. Die ligt nu in bed, en ik ook!
Alleen vriendlief vanavond maar even opdracht geven tot het ophangen van het schaduwdoek.. Heerlijk zo'n tuin op 't zuiden maar de schommel en het zwembad staan in de volle zon en dat is toch wat minder.
pi_163829779
En bij een poliklinische bevalling kan er ook wel eens geen 'medische' plek zijn, en moet je alsnog ergens anders heen.
Maar dat komt zelden voor geloof ik.

Wij gaan ook voor poliklinisch. Vorige keer was ik medisch, nu (nog) niet. Vorige keer wilde ik ook stellig niet thuis trouwens, leek me spannend, dat heb ik nu niet. Maar toch liever poliklinisch.

Ik voel sinds een paar dagen schopjes O+ Bij de eerste paar plopjes twijfelde ik nog even maar nu voel ik het echt zo duidelijk! schopjes en gedraai in mijn buik. Nu 16+4, vorige keer bij een week of 20. Placenta ligt ook anders geloof ik maar vooral weet ik veel beter hoe het voelt nu. Zei ik al ' O+ '!
pi_163829838
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:23 schreef WupWup het volgende:

[..]

Maar hoe zit dat dan met foetale nood bij het persen? Bij mij ging alles nog goed tot ik begon te persen, toen was het gelijk dippende hartslag en al na 20 min de vacuumpomp erop. Ik was al in het zkh, maar als ik thuis was geweest had het veel te lang geduurd voordat ik in het zkh was. Hoe doe je dat dan als vk thuis?
Maargoed, dit was toch al niet natuurlijk, want ingeleid, bij een normale thuisbevalling was het misschien niet zo geweest.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_163829935
Mijn man wil een poliklische bevalling omdat hij "de troep" niet thuis wil. Maar ik denk zelf dat hij het gewoon veiliger vindt. Mocht er iets gebeuren dan zijn we al daar.
Mats kwam tijdens het persen in nood en moesten de kinderarts en gynaecoloog met spoed komen. Gyn stond met 2 tellen binnen en de kinderarts kwam kort daarna maar hij was al te laat want Mats was al geboren.
Thuis heb je die acute zorg natuurlijk niet.
Maar ik ben bij een ziekenhuis bevalling juist weer bang dat je eerder kans hebt op een infectie of dat ze te snel kiezen voor een vacuümpomp ofzo...
Nou ja allebei heeft voordelen en nadelen je moet doen waar je je goed bij voelt.
pi_163830724
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:50 schreef Ggirl het volgende:
(Fantastisch, dat Limburgs platteland).

*) *) *)

Vandaag trouwens 31 weken wissel *O* *O*
Met een beetje geluk over een week of 9 weer lekker op mijn buik slapen! Het idee alleen al
pi_163830760
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 15:28 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

*) *) *)

Met een beetje geluk over een week of 9 weer lekker op mijn buik slapen! Het idee alleen al
Jij ging toch voor borstvoeding? *)
pi_163830980
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:55 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Maar hoe zit dat dan met foetale nood bij het persen? Bij mij ging alles nog goed tot ik begon te persen, toen was het gelijk dippende hartslag en al na 20 min de vacuumpomp erop. Ik was al in het zkh, maar als ik thuis was geweest had het veel te lang geduurd voordat ik in het zkh was. Hoe doe je dat dan als vk thuis?
Maargoed, dit was toch al niet natuurlijk, want ingeleid, bij een normale thuisbevalling was het misschien niet zo geweest.
Dan ga je naar het ziekenhuis als je daar eerder zal zijn dan dat de baby geboren wordt. De meeste veronderstelde foetale nood, blijkt achteraf niet zo met kinderen die met een goede start geboren worden. En áls er daadwerkelijk een baby geboren wordt die hulp nodig heeft, geeft de verloskundige dezelfde basic life support (reanimatie) als de kinderarts. Mocht de situatie dan alsnog persisteren, dan is een kinderarts nodig voor verdere hulp. Maar ook dat is weer uitzondering op uitzondering. Ik denk dat ik in de jaren dat ik nu werk misschien drie keer aan de reanimatietafel heb gestaan, waarvan er twee kinderen al onderweg naar die kamer begonnen te huilen en eentje slechts wat zuurstof op de kap nodig had, dus geen actieve behandeling.
pi_163831154
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 15:28 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

*) *) *)

Team Limburgs platteland? 😎

Oh, buikslapen.. En geen 9 weken meer hoeven wachten... *) vorige zwangerschap tot het einde stug buik geslapen, deze baby is alleen een stuk minder tolerant..
pi_163831168
Ik kom weer eens buurten! Peuter is bij opa dus even tijd voor mezelf!
Woensdag al 30 weken! Man wat gaat de tijd snel!
Alles gaat goed, peuter die niet slaapt is wel vermoeiend maar hij is heel nieuwsgierig naar de baby O+ !

Twink wisselslag *O*

En vorige bevalling was poliklinisch nu wil ik hoe dan ook thuis. Hopelijk gaat alles prima de aankomende weken en kunnen we dit op onze 'eigen' manier doen.
♥ J & S
pi_163831752
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 15:49 schreef Ggirl het volgende:

[..]

Team Limburgs platteland? 😎

Oh, buikslapen.. En geen 9 weken meer hoeven wachten... *) vorige zwangerschap tot het einde stug buik geslapen, deze baby is alleen een stuk minder tolerant..
Ik heb vooral 's avonds en 's nachts een stuiterbaby en als ikhet al in mijn hoofdhaal om iets te ver door te draaien van zij naar buik krijg ik al commentaar van binnenuit :+

En over bv gesproken.. mja ik moet eerlijk bekennen dat team kv meer en meer terrein lijkt te winnen om voor mij allemaal goede redenen. Bij bv had ik vooral als motivatie omdat ik dat gewoon een keer meegemaakt wilde hebben. En ik merk dat die motivatie met de dag minder stand lijkt te houden. Maar we zullen zien. Zodra je baby op je buik ligt doe je ooit de dingen 180 graden anders als dat je je eerst allemaal bedacht hebt, weet ik inmiddels uit ervaring.
  maandag 18 juli 2016 @ 16:39:39 #29
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163832155
Dat denk ik ook Twinkle :Y

Lekker een stukje gaan fietsen door het groen richting een fijne lunchlocatie in een durp dichtbij. Erna even boodschappen daar gedaan en weer terug. Fijn, die beweging én de tweewekelijkse vrije maandag van mijn meneer. Schoolbordmuur is af en nu de lampjes in de babykamer. Heerlijk O+
pi_163832441
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 15:40 schreef WupWup het volgende:

[..]

Dan ga je naar het ziekenhuis als je daar eerder zal zijn dan dat de baby geboren wordt. De meeste veronderstelde foetale nood, blijkt achteraf niet zo met kinderen die met een goede start geboren worden. En áls er daadwerkelijk een baby geboren wordt die hulp nodig heeft, geeft de verloskundige dezelfde basic life support (reanimatie) als de kinderarts. Mocht de situatie dan alsnog persisteren, dan is een kinderarts nodig voor verdere hulp. Maar ook dat is weer uitzondering op uitzondering. Ik denk dat ik in de jaren dat ik nu werk misschien drie keer aan de reanimatietafel heb gestaan, waarvan er twee kinderen al onderweg naar die kamer begonnen te huilen en eentje slechts wat zuurstof op de kap nodig had, dus geen actieve behandeling.
Mjoh ja, bij mij was dat dus wel zo... Vacuumpomp, Kinderarts, beademing (weet niet wat voor soort...), nacht in de couveuse...

Ik zou ooit nog wel eens een thuisbevalling willen (dat wou ik de eerste keer al), maar mn man durft het nu echt niet meer, die heeft al het medische gedoe gezien. Ik was zelf vooral blij dat het voorbij was :@
  maandag 18 juli 2016 @ 17:01:48 #31
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_163832754
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:53 schreef Heliotrope het volgende:
En bij een poliklinische bevalling kan er ook wel eens geen 'medische' plek zijn, en moet je alsnog ergens anders heen.
Maar dat komt zelden voor geloof ik.
Bij 2 van de 3 zkh hier in de directe omgeving (regio Utrecht) geweigerd, vorige maand.. Nummer 3 wilde eigenlijk ook weigeren....
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  maandag 18 juli 2016 @ 17:07:13 #32
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163832885
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 15:50 schreef klaprooss het volgende:
Ik kom weer eens buurten! Peuter is bij opa dus even tijd voor mezelf!
Woensdag al 30 weken! Man wat gaat de tijd snel!
Alles gaat goed, peuter die niet slaapt is wel vermoeiend maar hij is heel nieuwsgierig naar de baby O+ !

Twink wisselslag *O*

En vorige bevalling was poliklinisch nu wil ik hoe dan ook thuis. Hopelijk gaat alles prima de aankomende weken en kunnen we dit op onze 'eigen' manier doen.
Klap *O* ik miste je al eventjes :W.
Zijn jullie al over, of ga je bij je schoonouders thuis bevallen? :o
KuikenGuppy
pi_163832991
quote:
3s.gif Op maandag 18 juli 2016 17:01 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Bij 2 van de 3 zkh hier in de directe omgeving (regio Utrecht) geweigerd, vorige maand.. Nummer 3 wilde eigenlijk ook weigeren....
Was je toen al in het ziekenhuis voor een poliklinische bevalling toen je geweigerd werd? :o
Of was je nog thuis?
pi_163833006
Als het aan mij ligt beval ik thuis.
Helaas vanwege een keizersnede de vorige keer zit dat er niet in.
Vond het de vorige keer oprecht jammer dat het niet thuis was ivm hoge bloeddruk.
Nu heb ik het maar naast me neergelegd.
Wel ga ik vragen of ik de laatste weken gewoon mijn controles door de vk mag hebben en met hun de bevalling thuis starten.
Mijn vk-en zien dat wel zitten, nu nog overleggen met de gyn.
pi_163833353
En echt hoor, volgens mij ben ik door de HCG mijn kook en bakskills kwijt.
Vlees brand steeds aan, aardappels/ groentes koken droog, pasta tot snot, ongare cake (vanwege een stand op de oven die ik noooit gebruik)
:')
  maandag 18 juli 2016 @ 17:26:31 #36
220609 Nouk84
pi_163833451
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 17:11 schreef ikke_84 het volgende:

[..]

Was je toen al in het ziekenhuis voor een poliklinische bevalling toen je geweigerd werd? :o
Of was je nog thuis?
Was nog thuis, vk was aan t bellen..
pi_163833884
quote:
7s.gif Op maandag 18 juli 2016 17:26 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Was nog thuis, vk was aan t bellen..
Dat kan ik me wel voorstellen. Vol is vol (heel lullig gezegt) :7
Maar als je al op een verloskamer ligt voor een poliklinische bevalling en je wordt klinisch dan kan ik me niet voorstellen dat ze je weigeren. Zou dat echt gebeuren?
pi_163833951
goed excuus om je man te laten koken bleu ;)
  maandag 18 juli 2016 @ 17:47:55 #39
220609 Nouk84
pi_163833992
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 17:43 schreef ikke_84 het volgende:

[..]

Maar als je al op een verloskamer ligt voor een poliklinische bevalling en je wordt klinisch dan kan ik me niet voorstellen dat ze je weigeren. Zou dat echt gebeuren?
Ooh ik las het verkeerd. :')

Lijkt me niet dat dat gebeurt! Hoop ik niet voor diegene iig..
pi_163834477
Gefeliciteerd dames met de wisseldagen. Ook mijn wisseldag, week 39. *O*
pi_163834672
Amsel *O* . Van harte met jullie zoon O+.

En Ophelia ook! *O* Jullie ook van harte! Wat een snelle bevalling, wow jaloers! O+
pi_163836586
Hoera voor de weekwissels! *O*

Ik heb er een lekker dagje strand opzitten en die hebben we afgesloten met een wandeltochtje richting snackbar en daar lekker op het terras een frietje gegeten. Vervolgens bij de ijssalon een ijsje gehaald en met een flinke omweg naar huis gewandeld.
Vannacht mag hij wel komen van mij. Alhoewel ik dan wel dinsdag en woensdag bloedhete kraamdagen heb. :')
pi_163836736
Geeft niks fien, je zweet ook in midwinter in je kraamdagen :'). Klinkt als een fijne dag!

Blue herkenbaar! Mijn kookzin verdwijnt als sneeuw voor de zon met preggers. Inmiddels schuif ik het liefst dingen naar binnen die klaar zijn. Maakt me niet uit wat. :')
  maandag 18 juli 2016 @ 19:49:35 #44
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163836756
Zo Fien, lekker! :Y)

In hoeverre hebben jullie trouwens dekentjes? Ik moet 'officieel volgens het lijstje' nog één dekentje halen voor in de wieg, maar denk nu: een dubbel (of als het warm is enkel) lakentje kan in de zomer toch ook wel? Ik stik nl van de lakentjes :P
pi_163836870
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 19:49 schreef Quoi het volgende:
Zo Fien, lekker! :Y)

In hoeverre hebben jullie trouwens dekentjes? Ik moet 'officieel volgens het lijstje' nog één dekentje halen voor in de wieg, maar denk nu: een dubbel (of als het warm is enkel) lakentje kan in de zomer toch ook wel? Ik stik nl van de lakentjes :P
Wij hebben een ledikantje en een co-sleeper. Ik heb bij allebei 2 dekentjes en 2 lakentjes. Bij het wiegje 2 hoeslakens en bij het ledikantje 4 hoeslakens (dat kwam omdat ik 2 pakken gekocht had en niet doorhad dat ze er 2 in een pakje zaten) bij het ledikant ook 2 moltons. Ik dacht mocht het bevuild zijn heb ik een set om het te verschonen. We hebben een droger dus in 2 uurtjes is alles weer schoon en droog. Mocht later blijken dat het toch te weinig is kunnen we altijd weer bijkopen.
pi_163836914
Ik ben al niet zo'n Jamie Oliver maar al preggie zijnde al he-le-maal niet.. tis net wat Crump zegt :')

En Quoi ik heb twee dekentjes en daar had ik bij nr 1 en 2 genoeg aan dus bij nr 3 vast ook wel :Y)
Eentje lag meestal boven in bedje en eentje hier onder in dr box of maxi cosi.
pi_163836954
Klinkt ongeveer gelijk aan wat ik heb fien. 4 hoeslakens is ook niet overdreven voor een ledikant hoor, als je baby van 8 maanden een keer ziek is ben je er wel blij mee. Met een wiegje loopt het nog niet zo'n vaart als je geen spuger hebt.

Ik heb 1 dekentje voor beiden. Ik vind het wel best :') vorige keer kwamen we er ook wel uit, en voor je het weet liggen ze toch in een slaapzakje. :Y)
pi_163837082
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:46 schreef Mies_poes het volgende:
Fijn te lezen dat ik toch niet de enige ben die thuis wil bevallen (wat mijn omgeving me wel laat vermoeden). Alleen als ik dan de post van Burdie lees, denk ik weer dat ik gek ben en onnodig risico op zoek. Terwijl ik ook al meerdere keren heb gelezen dat wetenschappelijk is aangetoond dat thuis of in het ziekenhuis bevallen even veilig is.
Ik ga mijn gevoel gewoon volgen, we kunnen altijd nog beslissen om naar het ziekenhuis te gaan :)
Ik ga ook voor een thuisbevalling. Ben ook de enige in mijn omgeving, maar geen negatieve reacties gehad nog. Eigenlijk zelfs ook een paar die stiekem thuis hadden willen bevallen maar toch voor ziekenhuisbevalling zijn gegaan (zowel poliklinisch als medisch).

Ik heb 3 lakens en 3 hoeslakens en een moltonhoeslaken en nog geen dekentje(s). Weet niet of ik er 1 of 2 of 37 haal :'). En vandaag is de bijbehorende co-sleeper bezorgd :o.

[ Bericht 2% gewijzigd door Unihipili op 18-07-2016 20:08:46 ]
pi_163837403
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 19:56 schreef Crumpette het volgende:
Klinkt ongeveer gelijk aan wat ik heb fien. 4 hoeslakens is ook niet overdreven voor een ledikant hoor, als je baby van 8 maanden een keer ziek is ben je er wel blij mee. Met een wiegje loopt het nog niet zo'n vaart als je geen spuger hebt.

Ik heb 1 dekentje voor beiden. Ik vind het wel best :') vorige keer kwamen we er ook wel uit, en voor je het weet liggen ze toch in een slaapzakje. :Y)
Dat dacht ik ook al met 4 hoeslakens inderdaad. En ik dacht ook dat het met een wiegje/co-sleeper niet zo'n vaart zou lopen. En meer dan 2 lakentjes voor een ledikant leek me ook onnodig want tegen de tijd dat hij uit de co-sleeper is slaapt hij vast en zeker in slaapzak en dan is het te betwijfelen of ze überhaupt een dekentje willen of deze alleen maar weg schoppen hoorde ik van sommigen om mij heen. Voor de kinderwagen hebben we trouwens wel weer een apart setje hoeslaken, laken en dekentje. Maar wel maar 1 setje, en voor de maxicosi hebben we zo'n koeka voetenzak.
pi_163837695
Wij hebben drie dekentjes en drie lakentjes voor het ledikant en twee dekentjes en twee lakentjes voor de cosleeper.

Een tijdje geleden heb ik mijn vriend een cadeau gegeven, omdat de zwangerschap voor hem ook niet al te makkelijk is :P een waardebon om twee uur te wakeboarden met een vriend en die heeft hij vandaag ingewilligd. Ik zit nu heerlijk aan het strand pootje te baden en naar mijn vriend te kijken terwijl de baby lekker aan het verbouwen is O+ zo fijn.
  maandag 18 juli 2016 @ 20:35:51 #51
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163838022
Leuk Mies! Goed om daaraan te denken.

Mmm... misschien dat ik anders zo'n miltifunctioneel dekentje aanschaf: voor in wieg, ledikant, box, maxi cosi of kinderwagen. Nooit overbodig.
  maandag 18 juli 2016 @ 20:42:06 #52
30252 Soempie
Procreating
pi_163838217
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 04:46 schreef _Ophelia_ het volgende:
Gisteravond, in anderhalf uur tijd gerekend vanaf de eerste serieuze wee. (Of 3,5 vanaf het eerste plensje vruchtwater) Ik kon nog net mijn grote O+ in bed leggen. Mini O+ en ik doen het goed al is ze nog wel erg misselijk van de snelle bevalling.
Tjee wat snel! Gefeliciteerd en heel veel liefde en geluk samen!!! O+ :*
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_163838276
Zijn er hier nog dames met veel harde buiken?

Ik ben nu 28+2 weken zwanger. Precies een week geleden kreeg ik mijn kinkhoestvaccin. De volgende dag (dinsdag dus) voelde ik me echt ellendig: grieperig, pijnlijke spieren enz. Maar aangezien dat door het vaccin kwam, maakte ik me verder geen zorgen.

's Avonds voelde ik me beter maar kreeg ik echter veel last van harde buiken. Op een gegeven moment om de vijf minuten... Ze deden wel geen pijn maar ik was toch niet gerust, dus naar materniteit gebeld en ze zeiden om even langs te komen.

Vervolgens heb ik aan de monitor gehangen een half uurtje (3 harde buiken) en is er een echo gemaakt. Alles was verder wel in orde: baarmoederhals van 3,1 cm en dat zou goed zijn. Dus ik mocht terug naar huis, maar ze zeiden wel dat als de harde buiken pijn begonnen te doen of als ze nog regelmatiger kwamen, dat ik moest terugkomen.

Sindsdien nog altijd geen pijn gehad maar toch nog altijd veel harde buiken hoor... Ook 's avonds, als ik gewoon in de zetel lig. Ik zou denken dat ik dan ontspannen ben en dus minder harde buiken krijg, maar nee.

Morgen heb ik een afspraak bij de gynaecoloog dus dan ga ik haar ook eens vragen of dit wel normaal is :) maar heeft iemand van jullie er ervaring mee?

De vroedvrouw vorige week zei dat de vele harde buiken dan waarschijnlijk toch door het kinkhoestvaccin zouden komen (dat zou ook op de spieren kunnen werken), maar nja. Aangezien de harde buiken blijven komen (weliswaar iets minder vaak dan die avond), kan het toch niet meer door het vaccin komen.
  maandag 18 juli 2016 @ 21:01:47 #54
30252 Soempie
Procreating
pi_163838860
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 14:51 schreef MaJo het volgende:

[..]

:o Gefeliciteerd! *O* NIet in de planning dus? :D
Klopt, bij zorgvuldig gebruik van anticonceptie. B-)
S. wilde misschien wel een derde, maar ik zag dat echt niet zitten. Ondertussen ben ik wel om... in elk geval niet meer overstuur.

Vandaag de eerste afspraak gehad bij de verloskundige en maandag mag ik de eerste echo laten maken. *O* Ik ben heel benieuwd hoeveel weken ik zwanger ben.

Saarah, wat rot van de harde buiken. Hopelijk kan de gyn er iets zinnigs over zeggen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_163838978
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 17:43 schreef ikke_84 het volgende:

[..]

het WKZ en Diak nemen geen poliklinische bevallingen aan als de medische verloskamers al vol zijn. dus dat zou aan de hand geweest kunnen zijn.

Waar was je allemaal afgewezen Nouk? daar ben ik dus zo bang voor, ik wil naar Diak, diak vol, dan WKZ, wkz vol.. waar moet je dan heen? No way dat ik mijn kind in Nieuwegein ter wereld laat komen :')
  maandag 18 juli 2016 @ 21:07:48 #56
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_163839074
Ophelia bevallen? Waarom is daar geen update van? Nu moet ik terug gaan zoeken.

Gefeliciteerd! *O* O+
  maandag 18 juli 2016 @ 21:09:08 #57
30252 Soempie
Procreating
pi_163839121
Ik dacht dat de lijst niet goed was geladen, maar ze is echt bevallen :D
pi_163839122
mijn kraampakket is trouwens al bezorgd! ben maandag pas 28 weken! ik heb het nog niet open durven maken :')
pi_163839136
Ophelia! gefeliciteerd :D
  maandag 18 juli 2016 @ 21:12:00 #60
220609 Nouk84
pi_163839204
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 21:04 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

het WKZ en Diak nemen geen poliklinische bevallingen aan als de medische verloskamers al vol zijn. dus dat zou aan de hand geweest kunnen zijn.

Waar was je allemaal afgewezen Nouk? daar ben ik dus zo bang voor, ik wil naar Diak, diak vol, dan WKZ, wkz vol.. waar moet je dan heen? No way dat ik mijn kind in Nieuwegein ter wereld laat komen :')
Haha dat laatste vond ik ook, maar dichtbij dus swa. Vol dus, Diak ook vol, uiteindelijk WKZ geworden. Is ze toch Utrechtse 8-)
pi_163839406
quote:
2s.gif Op maandag 18 juli 2016 21:07 schreef Kyara het volgende:
Ophelia bevallen? Waarom is daar geen update van? Nu moet ik terug gaan zoeken.

Gefeliciteerd! *O* O+
:Y O+
Je eigen update maken is ook weer zo wat ... ;)
  maandag 18 juli 2016 @ 21:18:23 #62
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163839426
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 19:53 schreef Fien10 het volgende:

[..]

Wij hebben een ledikantje en een co-sleeper. Ik heb bij allebei 2 dekentjes en 2 lakentjes. Bij het wiegje 2 hoeslakens en bij het ledikantje 4 hoeslakens (dat kwam omdat ik 2 pakken gekocht had en niet doorhad dat ze er 2 in een pakje zaten) bij het ledikant ook 2 moltons. Ik dacht mocht het bevuild zijn heb ik een set om het te verschonen. We hebben een droger dus in 2 uurtjes is alles weer schoon en droog. Mocht later blijken dat het toch te weinig is kunnen we altijd weer bijkopen.
En voor de wandelwagen dan? :P.
Ik heb vorige keer na de bevalling flink bij moeten kopen; ik had drie dekentjes geloof ik en dat was net aan genoeg, er kon niks in de was ;).
KuikenGuppy
pi_163839570
Ophelia, gefeliciteerd *O*
  maandag 18 juli 2016 @ 21:38:15 #64
327807 Mariposas
יה&#14
pi_163840171
Die koeka maxi cosi zak is ook ideaal voor in de kinderwagen! ^O^
Ik heb het overigens gered met 1 wiegdeken.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 18 juli 2016 @ 21:45:47 #65
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163840508
Ophelia gefeliciteerd *O* je hebt mijn record verbroken :( :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  Manager PR/Moderator maandag 18 juli 2016 @ 22:02:51 #66
269689 crew  Viv
pi_163841276
quote:
No way dat ik mijn kind in Nieuwegein ter wereld laat komen :')
Haha, dat komt hier vaker voorbij. Staan ze daar met hun mooie ziekenhuis. :')
pi_163841401
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 22:02 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Haha, dat komt hier vaker voorbij. Staan ze daar met hun mooie ziekenhuis. :')
Zo mooi is het niet. Over een paar jaar kun je in Leidsche Rijn bevallen.
  maandag 18 juli 2016 @ 22:07:37 #68
149959 SQ
snelle trees
pi_163841457
Ik heb even de update van ophelia geplaatst. Ik heb een beetje het idee dat veel mensen tegenwoordig afwachten tot de modjes dat doen?
In elk geval is het leuk als een van de andere users het nieuws deelt ;) het is geen mod-only topic, iedereen kan updates plaatsen! ;)
disclaimer
pi_163842002
quote:

[..]

Mooi niet! Er zijn zes medische verloskamers en drie poliklinische. Hoewel we ze echt wel met elkaar delen, weiger ik echt geen poliklinische bevallingen omdat zíj druk zijn!
pi_163842748
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 20:44 schreef Saarah het volgende:

Ik ben nu 28+2 weken zwanger. Precies een week geleden kreeg ik mijn kinkhoestvaccin. De volgende dag (dinsdag dus) voelde ik me echt ellendig: grieperig, pijnlijke spieren enz. Maar aangezien dat door het vaccin kwam, maakte ik me verder geen zorgen.

's Avonds voelde ik me beter maar kreeg ik echter veel last van harde buiken. Op een gegeven moment om de vijf minuten... Ze deden wel geen pijn maar ik was toch niet gerust, dus naar materniteit gebeld en ze zeiden om even langs te komen.

Vervolgens heb ik aan de monitor gehangen een half uurtje (3 harde buiken) en is er een echo gemaakt. Alles was verder wel in orde: baarmoederhals van 3,1 cm en dat zou goed zijn. Dus ik mocht terug naar huis, maar ze zeiden wel dat als de harde buiken pijn begonnen te doen of als ze nog regelmatiger kwamen, dat ik moest terugkomen.

Sindsdien nog altijd geen pijn gehad maar toch nog altijd veel harde buiken hoor... Ook 's avonds, als ik gewoon in de zetel lig. Ik zou denken dat ik dan ontspannen ben en dus minder harde buiken krijg, maar nee.

Morgen heb ik een afspraak bij de gynaecoloog dus dan ga ik haar ook eens vragen of dit wel normaal is :) maar heeft iemand van jullie er ervaring mee?

De vroedvrouw vorige week zei dat de vele harde buiken dan waarschijnlijk toch door het kinkhoestvaccin zouden komen (dat zou ook op de spieren kunnen werken), maar nja. Aangezien de harde buiken blijven komen (weliswaar iets minder vaak dan die avond), kan het toch niet meer door het vaccin komen.
Jup precies met die termijn ook, zonder vaccin overigens. Ook tijd aan ctg gehangen, wel meer harde buiken dan jij, ook baarmoederdinges opgemeten, 3 cm. Rustig aan doen, minder werken, idd met regelmaat of pijn direct aan de bel trekken. Heb het nu nog steeds (34 weken) maar het hoort bij mij denk ik. Baby doet het geweldig iig.

Ga dus heel rustig aan doen, ik ging van 28 uur werken naar 4x3,5 uur, luister naar je lijf en laat het huishouden voor wat het is waar mogelijk. En ja, das kut maar volgens de vk had ik nog geluk dat ze mij daar in het zh niet gehouden hebben.

Sterkte, het is echt niet fijn.
pi_163842772
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 22:07 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb even de update van ophelia geplaatst. Ik heb een beetje het idee dat veel mensen tegenwoordig afwachten tot de modjes dat doen?
In elk geval is het leuk als een van de andere users het nieuws deelt ;) het is geen mod-only topic, iedereen kan updates plaatsen! ;)
:N Snap er geen reet van :P
S. 2014
J. 2016
pi_163842916
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 20:44 schreef Saarah het volgende:

:W

Al vanaf 22 weken, schijn een extreem gevoelige baarmoeder te hebben, zodra daar maar iets gebeurt heb ik een harde buik, zelfs de rand van mn spijkerbroek triggert harde buiken dus ik draag enkel nog jurkjes en loszittende broeken.
Baarmoeder nu 2x opgemeten, beide keren netjes rond de 4.5cm maar moet t wel rustig aan doen.
S. 2014
J. 2016
  maandag 18 juli 2016 @ 22:47:37 #73
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_163843013
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 22:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

:N Snap er geen reet van :P
meer oefenen dus ~O>
pi_163843149
Hier ook al heel snel harde pijnlijke buiken. Nog voordat ik het vaccin had gehad.

Niet helemaal het goede topic maar gooi m er hier toch maar in 8-)
37 weken vandaag en de babykamer is eindelijk klaar.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_163843251
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 22:22 schreef WupWup het volgende:

[..]

Mooi niet! Er zijn zes medische verloskamers en drie poliklinische. Hoewel we ze echt wel met elkaar delen, weiger ik echt geen poliklinische bevallingen omdat zíj druk zijn!
Dit is anders wel wat ons verteld werd tijdens de open dagen bij beide ziekenhuizen. Ze zeiden dat ze niet willen dat je komt als de medische vol zijn, omdat je dan niet kan doorstromen mocht dat nodig zijn.
pi_163843320
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 22:06 schreef Arja het volgende:

[..]

Zo mooi is het niet. Over een paar jaar kun je in Leidsche Rijn bevallen.
Oh, ik hoop het zo! Vind het zo jammer dat het daar nu niet kan, perfecte locatie voor ons. En met mijn operatie vorig jaar vond ik het echt een fijn ziekenhuis!
  maandag 18 juli 2016 @ 22:58:40 #77
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163843464
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 22:50 schreef ikke_84 het volgende:
Hier ook al heel snel harde pijnlijke buiken. Nog voordat ik het vaccin had gehad.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel mooi! Die letterbak is gaaf zeg O+. Waar is die van?
KuikenGuppy
pi_163843892
Schattig kamertje, Ikke O+
pi_163844459
@saarah hier ook heel veel harde buiken vanaf een week of 24 al. Het is ook regelmatig onderzocht maar uiteindelijk werd ook gezegd, je bent een van de vrouwen bij wie het bij de zwangerschap hoort. Nu is het ook nog steeds. Ook in rust. Als de baby maar draait of een knie of elleboog uitsteekt krijg ik een harde buik.

@burdie, daar kwam ik een post later nog op terug, ook in de kinderwagen een apart setje hoeslaken, laken, dekentje en voor de maxicosi een koeka voetenzak. Voor nu leek me dit prima. Mocht blijken dat het niet voldoende is vanwege een spuug baby of iets dan is een ritje naar Hema of een bestelling bij Wehkamp zo gedaan.
pi_163844480
Mooi kamertje ikke!
  maandag 18 juli 2016 @ 23:38:31 #81
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163844993
Leuk Ikke!

Hier alleen nog harde buiken bij grensoverschrijdend gedrag :P en bij het fietsen over hobbels! Maar gevaarlijk om zwangerschappen te vergelijken op dat vlak.

Net als gewichtstoename, ik weet het, niet te vergelijken. Maar toch: +12 kg ineens!

Hopelijk een goede nacht vannacht O-)
pi_163847344
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 21:09 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
mijn kraampakket is trouwens al bezorgd! ben maandag pas 28 weken! ik heb het nog niet open durven maken :')
Heheh vriend vroeg wat zit hier in? Dus ik zei maak maar open is leuk :D.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 06:17:31 #83
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163848081
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 01:30 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Heheh vriend vroeg wat zit hier in? Dus ik zei maak maar open is leuk :D.
En? :D Hij heeft er nog een besteld?

Ik moet er binnenkort eens goed doorheen om te kijken hoe/wat. Had ik ff geparkeerd.

Mán wat een nacht O+ Goed slapen doet een mens goed! Nog maar even van genieten.
pi_163848097
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 06:17 schreef Quoi het volgende:

[..]

En? :D Hij heeft er nog een besteld?

Ik moet er binnenkort eens goed doorheen om te kijken hoe/wat. Had ik ff geparkeerd.

Mán wat een nacht O+ Goed slapen doet een mens goed! Nog maar even van genieten.
Vroeg wakker voor goed geslapen.. 😉
Wij hebben een nieuwe krantenbezorger geloof ik, deze rammelt met de brievenbus en is 'n uur later, en nu ben ik er al de tweede dag op rij wakker van!

Ik lig vriendje dus maar wat te kriebelen, die denkt geloof ik dat ik een mug ben en is steeds gefrustreerder om zich heen aan 't slaan 😂

Kraampakket? Dat heb ik op de babykamer in 'n hoek geparkeerd.. De kraam komt vanzelf melden als ze iets nodig heeft! (Vorige keer volgens mij alleen alcohol, watten en de 'spatlappen' gebruikt!).
pi_163848144
Leuk kamertje Ikke! O+

Ik heb het eerste uit het kraampakket al in gebruik :+ Matrasplasticding. Daaroverheen oude handdoeken en zo'n dunne matrasbeschermer van ikea. Als ik die verpest kopen we wel een nieuwe :P slaap nog steeds kraakvrij 8-)

Soms ben ik best wel nerveus, want we hebben nog steeds niet echt een naam. Er is er eentje die ik altijd heel leuk vond, en mijn man vindt die naam ook leuk. Alleen de naam van mijn nichtje lijkt erop (scheelt 1 letter), dus begin ik toch weer te twijfelen ;( andere naam die ik leuk vind, vindt mijn man weer niets.
  Manager PR/Moderator dinsdag 19 juli 2016 @ 06:51:45 #86
269689 crew  Viv
pi_163848158
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 22:53 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Dit is anders wel wat ons verteld werd tijdens de open dagen bij beide ziekenhuizen. Ze zeiden dat ze niet willen dat je komt als de medische vol zijn, omdat je dan niet kan doorstromen mocht dat nodig zijn.
In het ziekenhuis waar ik mijn coschap gynaecologie liep, gebeurde dat doorstromen zonder van kamer te wisselen. De poliklinische verloskamers hadden dezelfde apparatuur als de medische, maar dat werd gewoon niet gebruikt tot iemand medisch werd. Er moet dan uiteraard wel genoeg ziekenhuispersoneel zijn om die extra bevalling over te nemen.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 06:55:23 #87
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163848171
Jammer dan voor het nichtje hoor :P

Qua matrasdekzeilen ed :+ moet ik er ook maar ff induiken idd. Of een waterdichte molton aanschaffen en klaar. Pakket staat verder in de slaapkamer.
pi_163848369
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 22:50 schreef ikke_84 het volgende:

SPOILER
Oh wat leuk. Hopelijk geeft het je een fijn gevoel. O+
pi_163848396
Hier ook 37 weken vandaag, wanneer is dat gebeurd? :o help!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_163848452
Miez gewoon de naam kiezen die jullie leuk vinden.
Wij hadden dat dilemma ook, ik had al jaren een naam die ik leuk vind maar neefje van man heet zo. Na maanden zoeken naar een andere naam hebben we nu toch die naam gekozen omdat we die allebei leuk vinden.
Neefje woont aan de andere kant van t land en zien we 1x per jaar.

Marjo ook meldplicht *O*
Zo ineens is het dan zover hè. Het is echt bizar snel gegaan.

Ggirl :') is je man nu chagrijnig?

Wie gaat er vandaag dan bevallen? O-) elke dag 1 verse baby lijkt me wel mooi

Ik ben helemaal blij met het kamertje O+ kan er zo een hele tijd in de stoel gaan zitten en om me heen kijken :')
Letterbak komt van de intratuin :D stond in de koopjeshoek voor ¤5 dus die moest ik meenemen
pi_163848473
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 06:51 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

In het ziekenhuis waar ik mijn coschap gynaecologie liep, gebeurde dat doorstromen zonder van kamer te wisselen. De poliklinische verloskamers hadden dezelfde apparatuur als de medische, maar dat werd gewoon niet gebruikt tot iemand medisch werd. Er moet dan uiteraard wel genoeg ziekenhuispersoneel zijn om die extra bevalling over te nemen.
In een van beide (diak/wkz) ga je echt de gang over als je medisch wordt, bij de andere weet ik het niet zo zeker. Maar ik vind het wel vreemd dat ze dit vertellen bij een open dag/rondleiding als het niet waar zou zijn..
pi_163848482
Er werd hier wel eens gesproken over fijne broeken van de hema, is dit er zo een? http://www.hema.nl/winkel(...)1ed21%2C&color=zwart
Ik moet nog iets van een zomerboek maar eigenlijk geen zin om de positieversie te kopen..
pi_163848495
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 08:05 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Er werd hier wel eens gesproken over fijne broeken van de hema, is dit er zo een? http://www.hema.nl/winkel(...)1ed21%2C&color=zwart
Ik moet nog iets van een zomerboek maar eigenlijk geen zin om de positieversie te kopen..
:Y
Die elastieken band kan dan fijn onder je buik! Alleen niks in je zakken doen, dan zakt ie af :P

Ikke, ik wil wel over 1,5e week ofzo. Kunnen het maar gehad hebben ;) Nog niet vandaag hoor!
pi_163848549
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 08:07 schreef Marjolijntje het volgende:

[..]

:Y
Die elastieken band kan dan fijn onder je buik! Alleen niks in je zakken doen, dan zakt ie af :P

Ikke, ik wil wel over 1,5e week ofzo. Kunnen het maar gehad hebben ;) Nog niet vandaag hoor!
Haha goeie tip! Dan haal ik hem, vind hem er wel leuk uit zien 😃
  dinsdag 19 juli 2016 @ 08:17:44 #95
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163848567
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 08:05 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Jaaaaaaa, die O+ Ik verslijt die broek!
pi_163848741
Meld :7
pi_163848831
Ikke wat een mooi kamertje zeg!

Marjo meldplicht *O* *O* .. Wat gaan jullie bizar snel ineens :D

En ik .. tja .. de zoveelste nacht op rij met bij elkaar geteld 3 uur slaap :O .. Story of my life inmiddels. Zal iemand daarboven wel afgedwongen hebben zodat ik me alvast weer in kan stellen op de nachtvoedingen ofzo :') .. Koffie! :Y) ... en straks lekker verkoeling met de kindjes in het zwembad ^O^
pi_163848832
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 08:35 schreef Crumpette het volgende:
Meld :7
:o nu al??
pi_163848930
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 08:44 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

:o nu al??
Grapje? De tijd staat stil hier ondertussen :').
pi_163849205
quote:

[..]

Dat idd. In het Diak moet je verplaatst worden, in het WKZ niet. Bij "bijna vol" wordt er wel onderscheid gemaakt tussen eigen populatie en mensen van buitenpraktijken. Eigen zwangeren gaan dan voor.
pi_163849631
Om die reden kies ik voor bevallen in het ziekenhuis waar je niet hoeft te verplaatsen :Y. Wel zo rustig.

Wie heeft er nog meer een kraakbuik? Soms krijg ik een schop en maakt mijn buik een kraakgeluid. Ik ben steeds bang dat mijn water breekt als ik het hoor :'). Ik had het vorige keer ook overigens. Wup, weet jij wat dat is? *nieuwsgierig
pi_163849685
Nou ik vroeg me gisteren hetzelfde af crump!! :o ik voel/hoor ook regelmatig wat knakken :?

Mijn peuter is opgehaald door oma en komt vanavond pas terug. Ik heb geen idee war ik kan gaan doen :D heerlijk!
pi_163849710
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 09:44 schreef ikke_84 het volgende:
Nou ik vroeg me gisteren hetzelfde af crump!! :o ik voel/hoor ook regelmatig wat knakken :?

Mijn peuter is opgehaald door oma en komt vanavond pas terug. Ik heb geen idee war ik kan gaan doen :D heerlijk!
Persen! :%
pi_163849916
Ik heb dat ook wel eens. Ik dacht zelf misschien een knakkend botje vd baby? :P
  dinsdag 19 juli 2016 @ 10:01:23 #105
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163849942
En ik heb dat ook weleens :Y
pi_163850037
Ik verloor net onder de douche een naaktslak. :Y)
Nu denk ik dat ik van alles voel maar ik denk meer dat ik van alles wil voelen en het me inbeeld. :')
pi_163850048
Ik hoorde een soort blub laatst.
pi_163850106
quote:

[..]

Bij ons ook, ik was medisch maar kwam door drukte op een poliklinische kraamsuite. Het verschil is dat de kamer iets kleiner is en geen crashroom ernaast heeft, maar verder is de uitrusting precies hetzelfde. Het personeel in dit geval ook.
pi_163850217
Naaktslak voor fien! *O*
  dinsdag 19 juli 2016 @ 10:19:33 #110
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163850235
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 10:07 schreef Fien10 het volgende:
Ik verloor net onder de douche een naaktslak. :Y)
Nu denk ik dat ik van alles voel maar ik denk meer dat ik van alles wil voelen en het me inbeeld. :')
Dat zou ik ook hebben. Dat wachten ook. Ik vind het al erg als ik niet weet wanneer TNT gaat komen.. :P
pi_163850542
Ow gelukkig er zijn meer mensen die het kraken en knakken herkennen.
Een blub herken ik niet uni :D

Fien je naaktslak *O*
Spannend!! Wat denk je te voelen?
Hopelijk hoef je niet meer zo lang te wachten
pi_163850601
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 10:19 schreef Quoi het volgende:

[..]

Dat zou ik ook hebben. Dat wachten ook. Ik vind het al erg als ik niet weet wanneer TNT gaat komen.. :P
Dat wachten op vind ik eigenlijk wel leuk en spannend en het is ook niet dat ik het helemaal zat ben maar ik wil gewoon zo graag. Ik zou t bij een geplande keizersnede ook jammer vinden dat je al weet wanneer het gaat gebeuren. Nu kijken m'n vriend en ik elkaar iedere ochtend aan en zeggen we zou het vandaag?
Ik lig lekker op de loungebank onder de parasol in bikini met zo'n waterspuitje met ingebouwde ventilator. Aanrader!
pi_163850645
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 10:38 schreef ikke_84 het volgende:
Ow gelukkig er zijn meer mensen die het kraken en knakken herkennen.
Een blub herken ik niet uni :D

Fien je naaktslak *O*
Spannend!! Wat denk je te voelen?
Hopelijk hoef je niet meer zo lang te wachten
Ik voel niks meer haha! Ik heb overigens wel de laatste dagen in de ochtend wat krampjes enzo dat ik denk zou het? Maar dat neemt iedere keer weer helemaal af.
pi_163851016
Oh dat klinkt heerlijk fien!
Ik lig in me onderbroek op de bank met een ijsje :D misschien zo maar eens naar buiten verkassen.
Er gebeurt iig wel van alles. Ik denk dat je het verschil wel voelt als je je eerste echte wee hebt.

Mijn moeder vertelde net dat ze de eerste 7cm bij mij (2e bevalling) helemaal niet heeft gevoeld :o
Mijn tante is in de hal bevallen van haar 2e omdat het zo snel ging. Ik ben zo benieuwd of ik het ziekhuis ga halen deze keer :D
pi_163851508
Spannend dames!

Ikke lekker chillen *O* *O*

Ik zit in mijn bikinitop en super sexy zwangerschapsboxer lekker buiten met de kinderen. Zij in het zwembad.. ik in de schaduw.
pi_163851842
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 10:59 schreef ikke_84 het volgende:
Oh dat klinkt heerlijk fien!
Ik lig in me onderbroek op de bank met een ijsje :D misschien zo maar eens naar buiten verkassen.
Er gebeurt iig wel van alles. Ik denk dat je het verschil wel voelt als je je eerste echte wee hebt.

Mijn moeder vertelde net dat ze de eerste 7cm bij mij (2e bevalling) helemaal niet heeft gevoeld :o
Mijn tante is in de hal bevallen van haar 2e omdat het zo snel ging. Ik ben zo benieuwd of ik het ziekhuis ga halen deze keer :D
Dat had mijn moeder ook. Ik durf er niet eens op te hopen dat ik dat ook ga krijgen. Al is m'n moeder ervan overtuigd. Net zoals dat iedereen in m'n omgeving ervanuit gaat dat ik eerder dan de UD beval. Terwijl ik zelf denk dat ik overtijd ga lopen. Ik krijg nu trouwens ineens ook echt zoveel appjes van m'n omgeving of alles nog rustig is.

Lekker twinkle!
Ik wil ook een zwembad! Maar wij hebben een bad in de badkamer dus misschien ga ik vanmiddag wel in een lauw bad zitten. Vanavond lekker aanschuiven aan de barbecue bij m'n ouders. :Y)
  dinsdag 19 juli 2016 @ 11:46:20 #117
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163851944
Bikini :o Ik ben niet zo'n bikini figuur, maar kan die best ook eens gaan aanhijsen, als 'ie nog past!

Mijn moeder heeft al 2 appjes gestuurd met daarin dat ik voldoende moet drinken en vooral niet teveel moet doen. Als er nog eentje volgt volgen er reprimandes :( Valt best mee allemaal. Heerlijk vind ik het, eindelijk zomer!
pi_163852295
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:46 schreef Quoi het volgende:
Bikini :o Ik ben niet zo'n bikini figuur, maar kan die best ook eens gaan aanhijsen, als 'ie nog past!

Mijn moeder heeft al 2 appjes gestuurd met daarin dat ik voldoende moet drinken en vooral niet teveel moet doen. Als er nog eentje volgt volgen er reprimandes :( Valt best mee allemaal. Heerlijk vind ik het, eindelijk zomer!
Mijn moeder kan ook doen alsof ik gehandicapt ben omdat ik hoogzwanger ben. Dan gaat ze erop aandringen om m'n tas te dragen als ik met d'r aan t winkelen ben of als ze bij mij op visite is en ik wil boven iets pakken zegt ze, neee neee laat mij maar naar boven lopen! Super lief bedoeld maar het is gewoon echt niet nodig. Laat mij maar gewoon lekker m'n ding doen.
pi_163852360
Fien, je naaktslak :Y)

Ik zit ook even lekker buiten in de schaduw. En ik baal dat we geen hek meer hebben want wat moet ik nu met K doen vanmiddag? Anders had hij lekker buiten kunnen spelen. Dus ik vent opgebeld dat hij vanavond maar een hek van pallets gaat fabriceren
}) ~O>

Oh en ik ben mijn enkels kwijt :o dus maar snel knappe slippers kopen denk ik ;)
pi_163852478
O stel je van dat zwembad niet teveel voor hoor. Is zo'n cheap opblaasding van een paar euro waar een paar liter water in kan. Maar het is genoeg om in af te koelen :Y
  dinsdag 19 juli 2016 @ 12:26:38 #121
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163852818
Nou hop, waterdichte molton en een wiegdekentje extra besteld. Morgen even ophalen en check!
pi_163853663
Hier ook zn 2 euro badje van de action. Maar Mats heeft er schik in en ik pas er net bij :D heerlijk! Morgen maar opzetten en lekker walvissen

Angelatje geen hek hebben is toch wel balen ja. Dan zit je ook niet rustig terwijl het buiten lekker is

Fien lekker bbqen vanavond :Y)
Ik vind die spanning van wanneer zou het gaan gebeuren ook wel leuk. En zo leuk dat mensen om je heen van alles denken.
Ik ben benieuwd wanneer je echt mag Fien O+

Quoi je moeder :D toch ook wel weer lief dat ze zo bezorgd is. Ook al kan ik me voorstellen dat het ook irritant kan zijn haha

Ik ben maar gaan poetsen :') je moet toch wat
pi_163853821
Even zonder bijlezen:

10w5d! Echt zo gaaf weer O+ Hij was heel druk aan het bewegen en we hebben al zoveel kunnen zien! Tien vingers en tenen, hartkamers, hersenhelften, maag, wervelkolom, nieren, ooglenzen..!! Ik sta elke keer weer perplex hoe knap die techniek is.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 13:15:33 #124
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163853871
O+ mooi plaatje Wup!
KuikenGuppy
pi_163854044
Wat fijn dat het er goed uitziet wup.
En die echo :D geweldig plaatje
pi_163854081
Fijn wup O+ hij/ zij jompelt voor zichzelf *O*
pi_163854178
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 09:40 schreef Crumpette het volgende:
Om die reden kies ik voor bevallen in het ziekenhuis waar je niet hoeft te verplaatsen :Y. Wel zo rustig.

Wie heeft er nog meer een kraakbuik? Soms krijg ik een schop en maakt mijn buik een kraakgeluid. Ik ben steeds bang dat mijn water breekt als ik het hoor :'). Ik had het vorige keer ook overigens. Wup, weet jij wat dat is? *nieuwsgierig
Nee! Ik hoor er vaker mensen over en het is verder niet gelinkt aan iets ofzo. Volgens mij had zelfs mignonne dat geknak, maar heeft ze er ook nooit een verklaring aan kunnen geven. Gek he? Mijn beste gok zou overigens toch schaambeen zijn, meestal zit het daar in de buurt.
pi_163854194
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:22 schreef Fieder het volgende:
Fijn wup O+ hij/ zij jompelt voor zichzelf *O*
:D
  dinsdag 19 juli 2016 @ 13:28:22 #129
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163854235
Precies, een jompel is niet meer nodig :D Prachtig plaatje Wup!

Dat gekraak is nu juist bovenaan of aan de zijkant. Whatever, het zal wel weer overgaan!
pi_163854295
Wup, wat cool! Van harte met je zwangerschap O+
pi_163854498
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:28 schreef Quoi het volgende:
Precies, een jompel is niet meer nodig :D Prachtig plaatje Wup!

Dat gekraak is nu juist bovenaan of aan de zijkant. Whatever, het zal wel weer overgaan!
Bij mij is het ook bovenaan of aan de zijkant :Y
Eerste keer dat ik het hoorde en voelde dacht ik dat het me vliezen waren :D
pi_163854555
Wup O+ mooi!

Zwembadje... Tja, dat was het plan maar zonder pomp wordt het zon gedoe :') en ik ging het dorp in net omdat ik geen één hemdje heb om aan te trekken maar dikke fail.. Ik pas niks meer :')

Kraak: check.
pi_163854683
Dan toch niet het schaambot :D kweetniet!
pi_163854705
Ikke ik weet niet he maar er is zon hitteprotocol gaande momenteel waarin volgens mij toch echt in staat dat met name kwetsbare groepen (en daar schaar ik ons walvissen even voor het gemak onder :7 ) rustig aan moesten doe met dit weer? :D

Zwembad is trouwens wel gelijk tjokvol als ik erbij ga liggen
:')

O wauw Wup wat een mooie echo! En al ver zeg!
pi_163854734
Bij mij is het knakken altijd gekoppeld aan n trap/ strekken van het beentje. Daarom dacht ik aan de botjes.

Ik heb sinds deze week ook als ik stilzit dat mijn buik soms heeeel lichtjes snel op en neer gaat. Alsof de baby heel snel ademt. Op de plek waar het ruggetje ligt. Misschien oefenen voor straks buiten de buik? O+
pi_163854883
Wup *O* O+

Ik heb soms dat mijn schaambot/heup/whatever knakt :') Ik had gister wel een soort van geborrel boven in mijn buik, dat klonk als iets tussen darmen/maag in. Dus niet echt gekraak ofzo.
pi_163855027
Dankjulliewel voor de ervaringen mbt de harde buiken!

Op de controle was gelukkig alles goed met de baby, hij doet het prima! Al 1300 gram :)

Ivm de harde buiken heeft de gynaecoloog als eerste magnesium voorgeschreven. Verder denkt ze dat ik beginnende zwangerschapsdiabetes heb. Ik had vorige week een test waarbij ik vier dagen voor en na elke maaltijd mijn glucose moest meten en daarbij was alles perfect op 2 waarden na.

Door die twee afwijkende waarden en door het feit dat ik blijkbaar veel vruchtwater heb, vermoedt ze dus dat ik op dit moment zwangerschapsdiabetes "aan het krijgen" ben. Ze vermoedt niet dat dit veel problemen zal geven als ik me aan een aangepast dieet houd, zeker niet omdat ze er zo snel bij zijn.

Maar ze denkt wel dat dat te maken heeft met de harde buiken, meer bepaald omdat mijn baarmoeder en de baby de afgelopen week heel erg gegroeid zou zijn.

Zwangerschapsdiabetes is natuurlijk niet leuk, maar achja... Nog maar 11,5 week volhouden en voor de baby heb ik dat wel over :wink: morgen krijg ik meer uitleg over hoe ze het juist gaan opvolgen.
pi_163855088
Komt iemand dit bekend voor ?
Al weken t idee dat ik door mn benen zak minder kracht erin heb.
Maar gister stond ik met peuter in de action draai om en ik kreeg me ineens een steek in mn lies straalde door tot mn knie met t gevolg dat ik er zo door zak! Mn been deed ook gewoon even niks meer! Deed echt vreselijk pijn al strompelend bij de auto kunnen komen en rest van de avond vaker die pijnscheuten gehad.
Ook vanochtend weer al is t minder dan t gister was....
Vrijdag 33 weken zwanger misschien indalen ofzo? En heb natuurlijk al eeuwen die bekkenklachten....
Hoop toch echt dat dit minder wordt geen idee hoe ik anders die 7weken nog door moet komwn :X
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_163855164
Eh, ik zou er maar eens mee naar de dokter gaan, eresh -O- dat klinkt niet tof.
pi_163855365
Dat zou best ischias kunnen zijn, ereshkigal. Bel de fysio!
pi_163855421
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:04 schreef Ereshkigal het volgende:
Komt iemand dit bekend voor ?
Al weken t idee dat ik door mn benen zak minder kracht erin heb.
Maar gister stond ik met peuter in de action draai om en ik kreeg me ineens een steek in mn lies straalde door tot mn knie met t gevolg dat ik er zo door zak! Mn been deed ook gewoon even niks meer! Deed echt vreselijk pijn al strompelend bij de auto kunnen komen en rest van de avond vaker die pijnscheuten gehad.
Ook vanochtend weer al is t minder dan t gister was....
Vrijdag 33 weken zwanger misschien indalen ofzo? En heb natuurlijk al eeuwen die bekkenklachten....
Hoop toch echt dat dit minder wordt geen idee hoe ik anders die 7weken nog door moet komwn :X
Ai klinkt flink pijnlijk! Die steken/pijnscheuten in de lies herken ik wel,maar dacht aan bekken/banden gedoe.

Overleg met fysio?
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 19 juli 2016 @ 14:20:51 #142
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163855526
Eresh, ook dat komt me bekend voor helaas. Ik wijt dit aan de best relatief grote toename in gewicht (dat allemaal op een gewricht neerkomt) in combi met het staan/bewegen op één been. Soms schiet het in mijn enkel, soms in mijn knie, soms in mijn heup. Aan één kant is de knie zelfs blijvend vervelend. Ik probeer dus niks meer te laten concentreren op één been/gewricht. Uitstappen uit de auto op twee benen bijv. etc.

Dat heeft de fysio overigens ook aangeraden. Doe alles "in symmetrie" :)
Edit: alleen nu ik jouw verhaal nog eens lees is het zeker goed om dit nogmaals even aan te kaarten bij je fysio :Y

Wat kun je je soms walvis voelen daardoor hè? Ik wel iig. Toen we gister een stukje fietsten vroeg ik ook telkens aan mijn vriend: gaat dat wel goed met mijn achterband? Is nogal een fietsbarrel nl. :+

Saraahtje, dat klinkt wel als best serieus obv twee afwijkende waarden. Maar goed, dat dieet zal weinig kwaad doen en ik hoop dat het helpt! Doe je fysiek zwaarder werk (ook huishoudelijk) waardoor de harde buiken anders kunnen komen?

[ Bericht 8% gewijzigd door Quoi op 19-07-2016 14:30:30 ]
  Manager PR/Moderator dinsdag 19 juli 2016 @ 14:21:40 #143
269689 crew  Viv
pi_163855560
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:14 schreef WupWup het volgende:
Even zonder bijlezen:

[ afbeelding ]
Ik sta elke keer weer perplex hoe knap die techniek is.
En die natuur ook, dat er al ooglenzen in een wezentje van een paar centimeter zitten joh! :o

Heel veel hartjes voor mijn kraamzorg trouwens: door de verhuizing kom ik eigenlijk net buiten hun werkgebied te wonen, maar omdat ik al aangemeld was mag ik toch blijven! O+ Fijn, want ik heb een goed gevoel bij ze, en als je zo laat in de zwangerschap overstapt heb je kans dat je geen vaste kraamverzorgende krijgt.
pi_163855582
Fysio afspraak staat sowieso voor volgende week, ze is nu met vakantie :{ maar vorige afspraak liet ze al vallen dat ze nog maar weinig voor mij kon doen
De oefeningen die ik heb doe ik ook braaf elke dag maar neemt nu ook echt de pijn niet weg. Voelt zo anders dan de bekende bekkenpijn....alsof er iets klem zit....wachten nog maar ff af

maandag mag ik naar de gynaecoloog dus ben benieuwd wat die te vertellen heeft...hoop dat die pijn dan ook weg is want anders barst ik vast in snikken uit en ga ik smeken om straks een keizersnede te plannen ipv het maar af te wachten tot uk zelf gaat komen... :{

Maar wel bijna verlof jeej *O*

[ Bericht 11% gewijzigd door Ereshkigal op 19-07-2016 14:29:28 ]
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  dinsdag 19 juli 2016 @ 14:33:12 #145
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_163855882
Klinkt herkenbaar eresh en ik heb zwangerschapsischias (helaas hier al vanaf week 14)
Helaas kan de fysio voor mij ook weinig meer doen als indd wat oefeningen en moet ik alles aanpassen qua belasting en beweging. Niet te lang autorijden enz.
Gisteren na uiteten vanwege onze trouwdag (2 uur zitten) kon ik bijna niet meer lopen :') Osteopaat hielp hier wel een aantal weken goed maar nu wordt t weer erger dus denk dat ik daar maar weer een afspraak inplan.
pi_163856258
Ik heb bij de zwangerschap van Boaz ischias gekregen vanaf een week of 12 (dus dat was januari 2014 ofzo) en bij mij heeft dit heel lang geduurd. Ik was zelfs al zwanger van dit kindje! Dus dan praat ik echt over dik 2 jaar. Echt very not cool. Ben ervoor bij de osteopaat geweest die me er wel iedere keer tijdelijk (als in een paar dagen) vanaf kon helpen. 4 Maanden na de zwangerschap van Boaz bij de neuroloog terecht gekomen die godzijdank geen beschadiging kon vinden. Maar de pijn bleef :{
Het schoot bij mij altijd vanaf mijn bil naar mijn onderbeen, een hele felle steek waardoor ik ook met geen mogelijkheid kon steunen op dat been. Niet handig als je een baby in je armen hebt :X

Uiteindelijk heb ik een hele goede fysiotherapeut getroffen die mij aan het begin van deze zwangerschap een paar keer in de week flink heeft 'geknuffeld' :X . Maar!!! Ik ben er nu wel vanaf terwijl ik echt de vrees had hier nooit meer vanaf te komen. Alleen als ik echt echt echt heel erg teveel heb gedaan, dan komt het terug maar dan is het mijn eigem stomme schuld :+ . Het had ook te maken met het SI-gewricht en een heel lullig spiertje ergens verstopt in mijn bil waar bijna niet bij te komen was.
pi_163856382
Saarah fijn dat je er dan iig op tijd bij bent!

Eresh -O- :*
pi_163856389
Maar t zit niet in mn bil
Begint echt in mn lies en straalt uit tot mijn knie
En als die steken komen kan ik er ook echt niet op staan kracht is weg. Daarna strompel ik ook want hoewel pijn weg is is de kracht in mn been niet terug dat duurt echt even...
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_163856552
Vervelend Eresh! -O-

Zou Gaddle al aan het babyknuffelen zijn? Nog niet gemeld vandaag en ze was van plan om in het vorige topic te gaan bevallen dus ik denk zomaar......
pi_163856693
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:50 schreef Ereshkigal het volgende:
Maar t zit niet in mn bil
Begint echt in mn lies en straalt uit tot mijn knie
En als die steken komen kan ik er ook echt niet op staan kracht is weg. Daarna strompel ik ook want hoewel pijn weg is is de kracht in mn been niet terug dat duurt echt even...
Ik hoop dat je snel bij iemand terecht kan die je verder kan helpen c.q. behandelen want iedere dag die je er langer mee door moet lopen is killing
pi_163856779
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:55 schreef Fien10 het volgende:
Vervelend Eresh! -O-

Zou Gaddle al aan het babyknuffelen zijn? Nog niet gemeld vandaag en ze was van plan om in het vorige topic te gaan bevallen dus ik denk zomaar......
Daar gok ik ook op O+
  dinsdag 19 juli 2016 @ 15:05:30 #152
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_163856813
Oh twinkle ik hoop dat ik er niet zo lang mee blijf zitten dan :X
Ik plofte net iets te hard op de bank en toen kreeg ik me toch een steek in/over mn buik :% niet meer doen dus :')
pi_163857624
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:20 schreef Quoi het volgende:
Saraahtje, dat klinkt wel als best serieus obv twee afwijkende waarden. Maar goed, dat dieet zal weinig kwaad doen en ik hoop dat het helpt! Doe je fysiek zwaarder werk (ook huishoudelijk) waardoor de harde buiken anders kunnen komen?
Ik denk dat het de twee afwijkende waarden waren in combinatie met de vele harde buiken en de tamelijk grote hoeveelheid vruchtwater, waardoor ze heeft "beslist" tot zwangerschapsdiabetes.

Maar idd, kwaad zal zo'n dieet sowieso niet kunnen :)

Nee ik doe voornamelijk bureauwerk, weliswaar met behoorlijk veel stress soms. Bepaalde dagen zit ik wel lang in de auto (een uur enkele reis) en dat wordt wel zwaarder merk ik.

Huishoudelijk werk probeer ik te beperken, gelukkig doet mijn vriend héél veel. Strijken is voorlopig het enige dat ik nog voor mijn rekening neem en af en toe eens met de stofzuiger rondgaan, de rest laat ik grotendeels aan hem over :)
pi_163858497
Wat een prachtige echo, Wup O+

Ik ben net weer goedgekeurd door de verloskundige ^O^ ze schat de baby bij de geboorte zo'n 3100 gram dus dat is mooi. Mag de huisarts ook bellen voor een slaappil. Baby ligt vast in mijn bekken en is al lekker ingedaald.
Verder hadden wij vandaag een zwangerschapsfotoshoot en ik ben heel benieuwd naar de foto's O+
  dinsdag 19 juli 2016 @ 16:29:07 #155
52229 Chanty
pi_163858618
Wat een toffe echo wup :D
pi_163861736
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:26 schreef WupWup het volgende:

[..]

Nee! Ik hoor er vaker mensen over en het is verder niet gelinkt aan iets ofzo. Volgens mij had zelfs mignonne dat geknak, maar heeft ze er ook nooit een verklaring aan kunnen geven. Gek he? Mijn beste gok zou overigens toch schaambeen zijn, meestal zit het daar in de buurt.
Oh echt? Ik heb het vooral bovenin eigenlijk. Denk ik. En het is knakken soms maar ook gekraak. Alsof het een plastic zak is, of dat je een tik geeft tegen een opengeslagen krant, bijv. Raar lijf. :')

Mooie echo! O+
pi_163862807
Verbouwing en zwangerschap gaan niet samen he :(
Een dak dat in april/mei vervangen zou worden wordt nu pas half augustus.
En daarna moet de hele bovenverdieping opnieuw gestuct en geverfd worden ivm waterschade.
Dat ķan pas eind oktober door onze kusjesman gedaan worden vertelde hij net.
Gewoon tot die tijd kan er niks boven gedaan worden en dat trekken mijn hormonen dus absoluut NIET
:'(
pi_163863023
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:14 schreef WupWup het volgende:
Even zonder bijlezen:

[ afbeelding ]
10w5d! Echt zo gaaf weer O+ Hij was heel druk aan het bewegen en we hebben al zoveel kunnen zien! Tien vingers en tenen, hartkamers, hersenhelften, maag, wervelkolom, nieren, ooglenzen..!! Ik sta elke keer weer perplex hoe knap die techniek is.
Mooie echo! O+
pi_163863102
Dat kan ik me heel goed voorstellen bleu. Wat balen zeg!!

Mies weer een sticker binnen ^O^
Fijn dat je baby al ingedaald ligt en 3100 is een mooi gewicht
Leuk een fotoshoot!

Eresh wat vervelend zeg! Vooral omdat het onvoorspelbaar is en je ook nog met een kindje zit wat je mee moet krijgen terwijl je pijn hebt.
Ik herken de pijn en uitval wel maar dan van mijn hernia en niet van de zwangerschap. Misschien wordt er een zenuw afgeklemd ofzo?

Zou Gaddle aan het babyknuffelen zijn ja? Ik hoop het maar O+
pi_163863246
Zo, ik ga nog lekker eventjes met zoonlief in het zwembad liggen.. Die heeft het toch veel te warm om te gaan slapen!

mooi gewicht Mies. Ik kreeg vandaag het geboortekaartje van collega binnen, 2600 gram bij 40 weken precies, het leek op de foto's ook al een kleintje. Kan me daar helemaal niets meer bij voorstellen! Ben benieuwd wat het bij ons gaat zijn deze keer!
pi_163863995
Onze kleine meisje is vandaag om 15:41 uur geboren. We kijken er met een toch wel fijn gevoel op terug. Hele lieve mensen in het ziekenhuis voor de naam stuur me pmtje. Ze is zo mooi. Ps ik heb even niet bijgelezen
pi_163864013
Gefeliciteerd Gaddle *O*
pi_163864017
Gefeliciteerd Gaddle *O* *O*
S. 2014
J. 2016
pi_163864024
Proficiat Gaddle!!
  dinsdag 19 juli 2016 @ 20:38:32 #165
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163864039
Gefeliciteerd Gaddle en de andere verse mama's O+ *O* O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_163864106
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:36 schreef Gaddle het volgende:
Onze kleine meisje is vandaag om 15:41 uur geboren. We kijken er met een toch wel fijn gevoel op terug. Hele lieve mensen in het ziekenhuis voor de naam stuur me pmtje. Ze is zo mooi. Ps ik heb even niet bijgelezen
Gaddle eindelijk daar is ze
Knap goed op, laat je verwennen en ga ervan genieten *O*
pi_163864143
Gaddle gefeliciteerd! *O* *O*
pi_163864154
Gefeliciteerd gaddle!!
pi_163864166
Gefeliciteerd Gaddle! *O*
pi_163864215
Gefeliciteerd Gaddle *O* *O*
pi_163864336
Gefeliciteerd gaddle! *O*
  dinsdag 19 juli 2016 @ 20:50:50 #172
327807 Mariposas
יה&#14
pi_163864372
Gefeliciteerd Gaddle!
pi_163864464
Gaddle gefelicitaart! *O*

Blue nee daar zou ik ook heul niet blij van worden :{
pi_163864467
Gefeliciteerd Gaddle *O*
pi_163864568
Gefeliciteerd Gaddle!
pi_163864954
pi_163864969
Gaddle, gefeliciteerd! Daar is ze dan, je meisje!
pi_163864984
Blue :* dat zou ik ook slecht trekken nee }:|. Gelukkig heb je wel echt nog veel tijd!
  dinsdag 19 juli 2016 @ 21:12:43 #179
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_163865062
Gaddle gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! *O*
pi_163865444
Gaddle gefeliciteerd met jullie dochter *O* geniet van deze bijzondere tijd O+
  dinsdag 19 juli 2016 @ 21:28:55 #181
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163865514
Het is toch wat, die mensen die bevallen zijn en eerst niet even bijlezen :+ gekkie, da's toch niet nodig!

Gaddle gefeliciteerd met jullie meisje!
pi_163865560
Ik kreeg net 3 harde buiken in een half uur tijd. Man stond gelijk op om handdoeken en een vuilniszak te pakken voor in de auto _O-
Leuk om hem zo te zien zweten terwijl er niks aan de hand is :D
pi_163865651
Jaaaa gefeliciteerd Gaddle! *O*

Nummer 1 :X
Morgen wil ik wel bevallen. Dan heb ik tenminste een beetje airco in het ziekenhuis.
pi_163865753
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:33 schreef Fien10 het volgende:
Jaaaa gefeliciteerd Gaddle! *O*

Nummer 1 :X
Morgen wil ik wel bevallen. Dan heb ik tenminste een beetje airco in het ziekenhuis.
Doen we morgen een datumtweeling dan?
Voor morgen is de opvang geregeld, en die airco klinkt wel héél aanlokkelijk!
  dinsdag 19 juli 2016 @ 21:41:23 #185
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163865899
Gaddle gefeliciteerd *O*.
KuikenGuppy
pi_163865983
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:36 schreef Ggirl het volgende:

[..]

Doen we morgen een datumtweeling dan?
Voor morgen is de opvang geregeld, en die airco klinkt wel héél aanlokkelijk!
Prima! Ik beval in het Erasmus. Jij? :P
pi_163866152
Fien nummer 1 *O*
Benieuwd hoe lang je die plek gaat vasthouden

Ik sta op 5 :o *O*
pi_163866923
Gaddle gefeliciteerd! O+

Fien op 1, go for morgen! Ziekenhuis airco klinkt ineens bijna aantrekkelijk ;)

Ik heb vandaag een lijstje telefoonnummers opgehangen voor vriend, vk, doula, fotograaf.. Hangen in het zicht, voor het grijpen nu.
En stiekem moet ik nog een vluchttas inpakken (en een tas voor F., voor als ze weg moet) maar eh, geen zin enzo. Ik blijf lekker thuis en F. ligt te slapen als ik beval :+
pi_163867007
Gefeliciteerd Gaddle! :*
  dinsdag 19 juli 2016 @ 22:17:39 #190
149959 SQ
snelle trees
pi_163867060
Van harte gefeliciteerd, gaddle!
disclaimer
pi_163867100
Gaddle, gefeliciteerd!
Veel geluk saampjes O+

En Cygne wat heerlijk om jou hier te zien posten O+
Hoe voel je je?
  Manager PR/Moderator dinsdag 19 juli 2016 @ 22:19:20 #192
269689 crew  Viv
pi_163867356
Fien, tis morgennacht volle maan! :D
pi_163867432
Gaddle, gefeliciteerd *O*

Blue, i feel you :*
Toen ik zwanger was van K moest bij ons het gehele dak en bovenverdieping eraf. Toen ontzettend veel tegenslagen gehad met enorm veel regen en stormen (flinke stormschade) 1 keer was het zo erg dat de voorgevel heen en weer zwiepte en ik mocht alleen in het achterste deel van het huis blijven omdat de boel kon instorten :'( . En ook veel lekkage gehad.

Een paar dagen voor ik moest bevallen zat het dak erop :+ en dat was in december...
pi_163867979
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:27 schreef angelatje het volgende:
Gaddle, gefeliciteerd *O*

Blue, i feel you :*
Toen ik zwanger was van K moest bij ons het gehele dak en bovenverdieping eraf. Toen ontzettend veel tegenslagen gehad met enorm veel regen en stormen (flinke stormschade) 1 keer was het zo erg dat de voorgevel heen en weer zwiepte en ik mocht alleen in het achterste deel van het huis blijven omdat de boel kon instorten :'( . En ook veel lekkage gehad.

Een paar dagen voor ik moest bevallen zat het dak erop :+ en dat was in december...
Oooh jah dat verhaal herinner ik me nog :o
pi_163868049

Ook Ophelia nog gefeliciteerd! *O*
pi_163868098
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:25 schreef Crumpette het volgende:
Fien, tis morgennacht volle maan! :D
Vannacht! *)

20 juli 0:59
  dinsdag 19 juli 2016 @ 22:48:40 #198
52229 Chanty
pi_163868317
Gaddle gefeliciteerd :)
pi_163868373
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:18 schreef Arja het volgende:
Gaddle, gefeliciteerd!
Veel geluk saampjes O+

En Cygne wat heerlijk om jou hier te zien posten O+
Hoe voel je je?
O+

Nog een beetje in niemandsland. Wel allemaal kwaaltjes die ik nog nooit heb gehad. Over een week de eerste echo, in principe om te kijken om een bbz uit te sluiten maar hopelijk kunnen we ook al een hartje zien. Daarna eind augustus nog een echo en als dat goed is zijn we klaar in Utrecht.
pi_163868443
Fijn Gaddle! Gefeliciteerd!
pi_163868572
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:42 schreef Fien10 het volgende:

[..]

Vannacht! *)

20 juli 0:59
Oh :o ja je hebt gelijk! Nou succes he :Y)
  dinsdag 19 juli 2016 @ 23:26:39 #202
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163869595
Fien ook al vannacht aan het bevallen. Zo ga ik met stip omhoog!
  dinsdag 19 juli 2016 @ 23:38:40 #203
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_163869981
Gaddle gefeliciteerd *O*
pi_163870515
Gefeliciteerd Gaddle!
pi_163871087
Gefeliciteerd Gaddle! *O* O+
  woensdag 20 juli 2016 @ 00:56:26 #206
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_163871548
Gefeliciteerd gaddle! *O*

En wup wat een mooie echofoto idd!
  woensdag 20 juli 2016 @ 02:12:34 #207
220609 Nouk84
pi_163872363
pi_163873056
Fien10, volle maan baby? Hier nog alles rustig, 18 augustus pas weer volle maan, dat is toch écht te lang.. Dus ik ga tóch voor die aircobevalling! 😂
pi_163873199
Ik was ook niet van plan om op de volgende volle maan te wachten :D

Mogguh. Ik ben klaar met de warmte :(
pi_163873263
En anders ik wel :7
Ik overleef momenteel op gemiddeld 3 uur slaap per nacht en da's best een uitdaging :7 . Combineer dat met twee kleintjes die ook ernstig slaaptekort hebben door, ik denk, de warmte en elkaar gruwelijk in de weg zitten en dan is het feest compleet :7 . Ik heb een uitdaging vandaag.

Zo toch maar eens proberen of ik onze mega ventilator vanaf zolder naar beneden krijg. Mijn rug is nu al brak en dan is de dag pas 2 uur bezig :7

Denk dat wij vandaag ook tussen 12 - 16 binnen blijven want de lijfjes van mini en maxi zijn op de kwetsbare delen al aardig rood/bruin van gisteren en eergisteren ondanks veelvuldig insmeren.
pi_163873281
Meld! Zonder baby weliswaar.
Ik heb wel gelachen vannacht. Ik kreeg ineens kramp in m'n kuit maar dat heb ik nog niet eerder gehad en het schoot in een keer erin en ik zei keihard auuuu en m'n vriend zat rechtop in z'n bed. Jaa? Jaaa? Ik zeg nee kramp. :')
Arme schat.
Straks controle in t ziekenhuis. Ik ben benieuwd of ze gaan kijken of er al wat gaande is. Ze zijn nogal laagdrempelig daar en de vorige controle (een week geleden) boden ze het al aan maar toen vond ik het onzin. Ben nu na het verliezen van de slijmprop wel benieuwd of al het gerommel en de hardebuiken al iets hebben opgeleverd. Al wil ik niet gestript worden als daar geen medische noodzaak voor is.
  woensdag 20 juli 2016 @ 08:16:06 #212
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163873342
Strippen heeft voor 41 weken ook niet zoveel zin.
KuikenGuppy
pi_163873385
Ja dat weet ik niet Burdie. Ik ben vorige ronde al met 39 weken gestript. En daarna dan nog eens en inderdaad bij mij werkte het niet.

Maar als et echt 0,0 kans op was dan waren ze daar toen niet eens aan begonnen lijkt me :? . Dus ik vind het te stellig om te zeggem dat het geen zin heeft.

Bovendien.. een UD is ook maar een UD. Het blijft milimeterwerk met 10 weken zwangerschap. Dan kan het goed zijn dat je voor de meting een bepaalde UD hebt maar dat je feitelijk toch een paar dagen vroeger/langer zwanger bent.

En Fien als je daar geen trek in hebt dan zeg je dat toch gewoon lijkt me? Jouw lijf.. jouw wensen.
pi_163873424
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juli 2016 08:16 schreef Burdie het volgende:
Strippen heeft voor 41 weken ook niet zoveel zin.
Vorige keer zeiden ze, ja indien het lichamelijk te zwaar wordt voor je (ik geef iedere afspraak aan dat het echt prima gaat en ik niks te klagen heb) kunnen we vanaf 38 weken proberen of strippen mogelijk is. Maar ik denk ook, die baby komt pas als hij er zin in heeft en dat vind ik helemaal prima ook. Ik vind het een soort van zielig voor hem als ik me ga laten strippen terwijl hij er misschien nog niet klaar voor is, omdat ik het zat zou zijn. :') Dat laatste valt ook mee ook trouwens. Ik kijk er gewoon enorm naar uit maar het is nog prima te doen en ik kan er ook echt nog van genieten.
Wetende dat dit voorlopig even de laatste extreem hete dag wordt en vanavond verkoeling komt met onweer en regen. Ik had gisteravond ook echt mega dikke poten vol vocht en dat vond ik toch wel wat minder.
pi_163873442
Trouwens met dat laten strippen wil ik niemand voor t hoofd stoten hoor! Want als je een hele vervelende zwangerschap heb kan ik het me wel indenken.
Maar aangezien ik niks te klagen heb op wat kleine ongemakjes na voelt het voor mij niet goed om dat te doen omdat het dan alleen zou zijn omdat ik ongeduldig ben.

[ Bericht 3% gewijzigd door Fien10 op 20-07-2016 08:36:49 ]
pi_163873496
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 08:22 schreef Twinkle20 het volgende:

En Fien als je daar geen trek in hebt dan zeg je dat toch gewoon lijkt me? Jouw lijf.. jouw wensen.
Dat sowieso! Ik ben wel benieuwd of er al verweking is enzo, dus als ze aanbieden om te kijken sla ik dat denk ik niet af. Maar strippen is in mijn geval gewoon onnodig.
pi_163873504
Volgens mij is uit studies gebleken dat voor 41 weken minder nut heeft.
Heb ik de vorige zwangerschap mij eens in verdiept.
  woensdag 20 juli 2016 @ 08:37:12 #218
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163873505
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 08:22 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja dat weet ik niet Burdie. Ik ben vorige ronde al met 39 weken gestript. En daarna dan nog eens en inderdaad bij mij werkte het niet.

Maar als et echt 0,0 kans op was dan waren ze daar toen niet eens aan begonnen lijkt me :? . Dus ik vind het te stellig om te zeggem dat het geen zin heeft.

Bovendien.. een UD is ook maar een UD. Het blijft milimeterwerk met 10 weken zwangerschap. Dan kan het goed zijn dat je voor de meting een bepaalde UD hebt maar dat je feitelijk toch een paar dagen vroeger/langer zwanger bent.

Er is een aantal jaar geleden een redelijk uitgebreide studie naar gedaan, ik zal het zo even opzoeken.
KuikenGuppy
  woensdag 20 juli 2016 @ 08:38:20 #219
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163873514
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 08:27 schreef Fien10 het volgende:
Ik vind het een soort van zielig voor hem als ik me ga laten strippen terwijl hij er misschien nog niet klaar voor is, omdat ik het zat zou zijn. :')
Oh maar strippen helpt alleen als 'laatste zetje', om iets wat al in gang gezet is even wat kracht bij te zetten. Als er nog helemaal niks gaande is, is strippen vaak niet eens mogelijk ;).
KuikenGuppy
pi_163873540
Spannend Fien, ben benieuwd of er al wat gebeurt!

Ik moet deze echt even delen! Zo lief dat bolle wangetje. Pretecho gedaan, maar ze lag helemaal tegen de wand aan met een hand voor haar mond dus dit is de beste foto die we hebben, haha

pi_163873543
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 08:37 schreef Burdie het volgende:

[..]

Er is een aantal jaar geleden een redelijk uitgebreide studie naar gedaan, ik zal het zo even opzoeken.
Volgens mij was dat een studie.uit het UMC Utrecht
pi_163873554
Okay ja dat dacht ik al .. jou kennende dat er vast een wetenschappenlijke onderbouwing voor is. Jij pluistvdat soort dingen altijd heel mooi uit :D. Ik heb daar nooit zin of geduld voor :@ :+ . Wil ik niks slechts mee zeggen he! Begrijp me niet verkeerd :)

Ik ben meer het type van (onderbuik)gevoel denk ik :Y . And that works for me :)
  woensdag 20 juli 2016 @ 08:45:54 #223
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163873565
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 08:42 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Volgens mij was dat een studie.uit het UMC Utrecht
Ik kan zo 123 alleen dit er over vinden: http://www.uvcutrecht.nl/bevalling_stimuleren.php

Maar daar staan alleen de conclusies, niet het onderzoek.
KuikenGuppy
  woensdag 20 juli 2016 @ 08:47:06 #224
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163873576
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 08:42 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Spannend Fien, ben benieuwd of er al wat gebeurt!

Ik moet deze echt even delen! Zo lief dat bolle wangetje. Pretecho gedaan, maar ze lag helemaal tegen de wand aan met een hand voor haar mond dus dit is de beste foto die we hebben, haha

[ link | afbeelding ]
Leuk hè, pretecho O+. Wij mogen vanmiddag!
KuikenGuppy
pi_163873614
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 08:38 schreef Burdie het volgende:

[..]

Oh maar strippen helpt alleen als 'laatste zetje', om iets wat al in gang gezet is even wat kracht bij te zetten. Als er nog helemaal niks gaande is, is strippen vaak niet eens mogelijk ;).
Dat weet ik, als de boel nog pot dicht zit kan het niet. Maar zoals ik al zei wil ik het ook helemaal niet want het is nog prima te doen en ik ben er ook nog niet helemaal klaar mee. Ik ben alleen wel heel nieuwsgierig en kijk er enorm naar uit dus wat dat betreft mag hij zich snel laten zien. Wie weet duurt het nog 3 weken en daar ben ik me ook van bewust, en dat idee vind ik ook niet erg. Hoelang op een mensenleven ben je nu zwanger?

Wat zijn de plannen vandaag met de warmte?
pi_163873627
Mooie echo justme! O+
Burdie veel plezier vanmiddag!
  woensdag 20 juli 2016 @ 08:53:15 #227
327807 Mariposas
יה&#14
pi_163873628
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 08:45 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik kan zo 123 alleen dit er over vinden: http://www.uvcutrecht.nl/bevalling_stimuleren.php

Maar daar staan alleen de conclusies, niet het onderzoek.
http://dare.uva.nl/document/2/52794
pi_163873665
Pretecho's O+

Wij gaan zaterdag voor een 3/4D echo. Ben erg benieuwd.
S. 2014
J. 2016
  woensdag 20 juli 2016 @ 08:57:33 #229
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_163873669
Mooie echo justme! En zag bij wupwup ook nog zo'n leuke voorbij komen :)
Spannend gm! Wij hadden afgelopen zaterdag een korte 3d echo alleen lag meneer met zn hoofd in de placenta dus weinig mooie plaatjes. Met 28 weken gaan we voor een uitgebreide. We gingen nu naar huis met:

Hier weer nachtploeg en ochtendploeg, slapen is er nog maar weinig bij de afgelopen tijd }:|
pi_163873723
Mooie plaatjes vh gezichtje zo.

Bij dochter hadden we ook rond de 25 weken de echo,heeft toen hele leuke plaatjes opgeleverd, benieuwd of kleine broer mee wil werken.
S. 2014
J. 2016
pi_163873724
Ik ben bij mats met 39 weken gestript en ging daarop in 1 nacht van 1 naar 3cm.
Je moet doen wat goed voelt fien. Succes met de controle vandaag.
Ow ja en arme man :D

Twinkle succes vandaag met 2 kleintjes die elkaar in de weg zitten en de hitte :{
Dat is niet tof. En pas je op met het tillen.

Ik ben zo lomp de afgelopen week. Al een paar keer bijna gevallen en ik struikel overal over }:| zal er ook wel bij horen ofzo

Hier hangt het schaduwdoek, bad staat en watertafel is gevuld. En nou wil peuter naar binnen :')

Just mooi plaatje O+
pi_163873742
Ha leuk die 3d! Onze mevrouw van de echo had ook de 3d even aan gedaan, gewoon omdat ze dat apparaat heeft (en ik te knieperig ben om zoveel voor een echo te betalen en dus alleen 2d deed 😁), maar je zag er echt niks op omdat kind in de wand gedrukt zat met ook nog een hand voor haar mond! Ik blij dat ik niet voor die dure 3d was gegaan. Denk dat ik niet nog een keer ga maar als ik het toch doe ga ik wel rond trappeltijd, dan zie je misschien wat meer
pi_163873764
Sproetjes ook al zo mooie echo O+

Burdie veel plezier vanmiddag
  woensdag 20 juli 2016 @ 09:10:43 #234
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_163873803
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 09:04 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Ha leuk die 3d! Onze mevrouw van de echo had ook de 3d even aan gedaan, gewoon omdat ze dat apparaat heeft (en ik te knieperig ben om zoveel voor een echo te betalen en dus alleen 2d deed 😁), maar je zag er echt niks op omdat kind in de wand gedrukt zat met ook nog een hand voor haar mond! Ik blij dat ik niet voor die dure 3d was gegaan. Denk dat ik niet nog een keer ga maar als ik het toch doe ga ik wel rond trappeltijd, dan zie je misschien wat meer
Snap ik hoor haha. Wij deden dit alleen omdat een t een leuke actie was vanwege een eenjarig bestaan. 15 euro voor 15 min en een flinke korting als je een afspraak maakte voor een langere echo. Als ik sommige prijzen zie... :X
pi_163873900
Mooie echo Justme!
Veel plezier met de pretecho vanmiddag Burdie O+
En Sproetjes ook al zo'n mooie echo O+
Haha Ikke, wat een eigenwijze peuter :')

Wij hebben met 24 en 26 weken een pretecho laten doen (ene met mijn vader, andere met mijn moeder, valt niet te combineren die twee). Met 24 weken was wel beduidend mooier beeld dan met 26 weken, ondanks dat baby hetzelfde lag. Was gewoon echt al een stuk gegroeid en daardoor minder mooi in beeld te brengen.
pi_163873931
Leuk om die gezichtjes te zien O+

Mijn kind ligt echt iedere keer met 1 of 2 handen voor zijn gezicht. Is niks op te maken bij echo's. Ben blij dat we (behalve dan de geslachtsbepaling) geen verdere pret echo's hebben laten maken ;)
pi_163874099
Wij hebben dit keer ook geen 3D echo gedaan, en maar goed ook. Altijd voeten/handen voor het gezichtje!

Zo. Zoon wakker, zwembadje onder de parasol.. Daar amuseren we ons wel eventjes! Gisteren heeft hij 't heetst vd dag geslapen, en ik kunnen rusten, hopelijk kunnen we dat nu weer zo regelen!
pi_163874231
Ik kreeg een 3D echo van het ziekenhuis omdat ik meedeed aan een onderzoek en met 9 weken zette ze hem op 3D stand.
De laatste 3D echo was met 33 weken en toen lag hij al een heel eind ingedaald waardoor we echt bijna niets konden zien maar toevallig is er 1 foto uitgekomen waarop we z'n gezichtje best goed kunnen zien en ik ben toch wel heel blij met die foto.

Klinkt goed Ggirl!
  woensdag 20 juli 2016 @ 10:01:33 #239
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_163874446
Wat leuk al die 3d echo's!
Ik heb zaterdag ook 3d echo. Zag op Groupon een actie en kijk altijd graag naar mijn meisje O+
  woensdag 20 juli 2016 @ 10:50:19 #240
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163875261
Ja groupon heeft vaak leuke acties idd. Wij gaan wel voor de dure variant, zelfde echo bureau als bij kuiken O+. Ik had toen een heel naar een onzeker begin van de zwangerschap, en de pret echo met 16 weken gaf mij weer wat lol en vertrouwen er in :Y. Wij gingen vlak daarna op vakantie en hebben mede daardoor een fantastische tijd gehad.
Later werd de zwangerschap medischer en daardoor weer vervelender, en toen bood ook de pret echo een fijne afleiding O+.
Dit keer val ik niet onder het obesitas protocol en als alles goed blijft gaan, zal dit waarschijnlijk de laatste echo zijn van deze zwangerschap.
KuikenGuppy
  woensdag 20 juli 2016 @ 10:51:02 #241
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163875271
Leuke echo's zeg! :)

Fien, die kuitkramp :D Erg is dat hè? Benieuwd of ze zien dat er al iets gaande is.

Twinkle, je klinkt idd alsof je het flink zat bent. Alleen telkens met al twee én die warmte lijkt me ook aanpoten met jouw termijn. Take care!

Ik ben er na vertrek van meneer (6:30) uitgegaan om even van een koel terras te genieten, wat ramen tegen elkaar open te zetten en wat wasjes aan te zetten. Toen weer gaan slapen en net de boel buiten gehangen. Ik zeg: efficiënt :P

Eind vd middag komt een vriendin naar Delft en gaan we lekker op het allerfijnste terrasje eten: pasta pesto :Y) Nu al trek!
pi_163878466
En weet je wat nu zo stom is .. kroost ligt op bed (meestal tussen 13 -15 uur) .. en ik? Ik kan gewoon echt met geen mogelijkheid een dutje doen hoe brak ik vanmorgen om 6 uur was, zo wakker ben ik nu.

En het goede voornemen om vanavond op tijd naar bed te gaan haalt ook niet zoveel uit als het zo warm is buiten. Misschien dat het hier aan het einde van de middag al los barst qua onweer en regen zodat het wat afkoelt.

We shall see.
pi_163878750
Ik ben heel erg slecht in overdag slapen Twinkle, maar het helpt me altijd wel om gewoon even te gaan liggen en niks te doen als dreumes op bed ligt. Hopelijk krijg je je rust toch nog even. :)

Herkent iemand dit? Sinds gisteren of eergisteren kan ik niet meer op mijn zij liggen zonder het gevoel te hebben dat er 'iets' knelt/verdrukt wordt in mijn heup waardoor ik dan vervolgens weer een slapend been/slapende voet krijg. :? Geen idee of het zwangerschapsgerelateerd is, maar het is wel superirritant. :(
pi_163879884
Slapen lukt mij overdag ook niet ('s avonds na het eten als ik het niet wil soms wel :')) maar gewoon ff liggen en rusten is al fijn.

Sel ik herken het niet, maar op mijn zij liggen is niet meer comfortabel voor mijn rug/buik omdat het dan hangt maar een kussen er onder werkt ook niet. Op mijn rug is dan nog het fijnst.

Even iets meer richting baby: wij kunnen geen rolluik maken in de babykamer omdat het dak direct boven het kozijn ligt. We hebben nu verduisteende gordijnen gekocht maar het is de warmste kamer in het huis en ik heb de babyfoon ff aangesloten om te kijken hoe warm het daar wordt. De teller staat nu op 29 graden. Is dit echt te warm? We kunnen ev wel een zonnescherm laten maken maar ik weet niet of dat nog zo veel helpt naast dubbel glas en die verduisteende gordijnen.
  woensdag 20 juli 2016 @ 14:21:29 #245
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163879962
Hier ook een warm kamertje Nazil. Vanmorgen vroeg raam dicht gedaan, verduisterende gordijnen dicht en isolerende rolgordijnen dicht (hebben daar geen dubbel glas helaas). Zal zo ook eens kijken hoe warm het is.

Als ik lig slaap ik al! Ook overdags. Luxe :P

Selvaria, geen ervaring mee.
pi_163880136
Selvaria, ik herken het niet. Mijn heupen doen wel pijn met liggen, maar veroorzaakt geen slapende benen. Als het aanhoudt zou ik even naar de huisarts gaan.

Herkent iemand dit? Ik heb het gevoel alsof mijn kind mijn baarmoedermond kopjes geeft of zo :') Kan het niet goed uitleggen, maar het is een maf gevoel heel laag in m'n buik (voelt bijna als vagina).

[ Bericht 8% gewijzigd door Mies_poes op 20-07-2016 14:47:05 ]
pi_163880262
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 14:17 schreef Nazil het volgende:
Slapen lukt mij overdag ook niet ('s avonds na het eten als ik het niet wil soms wel :')) maar gewoon ff liggen en rusten is al fijn.

Sel ik herken het niet, maar op mijn zij liggen is niet meer comfortabel voor mijn rug/buik omdat het dan hangt maar een kussen er onder werkt ook niet. Op mijn rug is dan nog het fijnst.

Even iets meer richting baby: wij kunnen geen rolluik maken in de babykamer omdat het dak direct boven het kozijn ligt. We hebben nu verduisteende gordijnen gekocht maar het is de warmste kamer in het huis en ik heb de babyfoon ff aangesloten om te kijken hoe warm het daar wordt. De teller staat nu op 29 graden. Is dit echt te warm? We kunnen ev wel een zonnescherm laten maken maar ik weet niet of dat nog zo veel helpt naast dubbel glas en die verduisteende gordijnen.
Woon jij in ons huis? :D
De 2 kamers aan de voorzijde zijn momenteel ook 29 graden. Links is/wordt de babykamer, rechts slapen B&D. Wij zitten er wel over na te denken om zonneschermen aan te schaffen. Maar eerst ons laten informeren of dat wel zin heeft.

We hebben daar sinds 3 jaar nieuwe kozijnen en nieuwe beglazing. Voorheen zaten er rolluiken voor, nu niet meer. Maar ik heb niet het idee dat rolluiken voor de warmte veel verschil maakt. Want op onze slaapkamer hebben we wel rolluiken maar ook daar is het bloedje heet, ondanks ook verduisterende gordijnen en dubbel glas.
pi_163880426
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 14:38 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Woon jij in ons huis? :D
De 2 kamers aan de voorzijde zijn momenteel ook 29 graden. Links is/wordt de babykamer, rechts slapen B&D. Wij zitten er wel over na te denken om zonneschermen aan te schaffen. Maar eerst ons laten informeren of dat wel zin heeft.

We hebben daar sinds 3 jaar nieuwe kozijnen en nieuwe beglazing. Voorheen zaten er rolluiken voor, nu niet meer. Maar ik heb niet het idee dat rolluiken voor de warmte veel verschil maakt. Want op onze slaapkamer hebben we wel rolluiken maar ook daar is het bloedje heet, ondanks ook verduisterende gordijnen en dubbel glas.
Ik merk nu ook weinig verschil tussen onze kamer (wel rolluiken) en de babykamer. Liggen beide aan de zelfde kant van het huis, onze kamer is wel een stuk groter. Man maakt alleen zo weinig aanstalten om te informeren naar zonneschermen en ik vind dat echt een mannending :')
pi_163880495
Mijn man weet dat als ik me iets in mijn hoofd haal en hij regelt het zelf niet een bietje heel snel, dat ik dat dan wel doe :') :D

Ik weet nog wel .. toen ik van onze eerste zwanger was. Hele huis stond hier op zijn kop. En we hadden al maaaaaaaaanden dat de wc beneden (type donkergroene tegeltjes uit de jaren '70 :X ) compleet in puin lag. Daar zat nog zo'n oude pot op en mijn man zou wel even een hangtoilet plaatsen en dan betegelen en klaar ben je. Maar dat duurde dus maaaaaaaanden en ik liep tegen het einde van de zwangerschap en kreeg ineens nesteldrang. Dus zonder dat hij het wist, heb ik die klus toen op werkspot gezet en een klusser uitgezocht die dat even ging fixen voor ons. Komt ie op een dag thuis van zijn werk, treft ie daar zo'n onbekende kerel die al druk doende op onze wc bezig was :X :D .... Ik had dat moment eigenlijk moeten filmen :') :D
pi_163880591
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 14:51 schreef Twinkle20 het volgende:
Mijn man weet dat als ik me iets in mijn hoofd haal en hij regelt het zelf niet een bietje heel snel, dat ik dat dan wel doe :') :D

Ik weet nog wel .. toen ik van onze eerste zwanger was. Hele huis stond hier op zijn kop. En we hadden al maaaaaaaaanden dat de wc beneden (type donkergroene tegeltjes uit de jaren '70 :X ) compleet in puin lag. Daar zat nog zo'n oude pot op en mijn man zou wel even een hangtoilet plaatsen en dan betegelen en klaar ben je. Maar dat duurde dus maaaaaaaanden en ik liep tegen het einde van de zwangerschap en kreeg ineens nesteldrang. Dus zonder dat hij het wist, heb ik die klus toen op werkspot gezet en een klusser uitgezocht die dat even ging fixen voor ons. Komt ie op een dag thuis van zijn werk, treft ie daar zo'n onbekende kerel die al druk doende op onze wc bezig was :X :D .... Ik had dat moment eigenlijk moeten filmen :') :D
:') als ik ga dreigen het zelf te doen zegt hij : dan doe je dat toch? Ook met bijvoorbeeld stofzuigen, dat moet ik nu ook echt niet meer doen maar ik vind het sneller nodig dan hij. 'Dan doe je het toch zelf? Je merkt morgen wel waarom je op mij moet wachten ' :')
In ons balkon zit betonrot en ik had dat zo graag gemaakt hebben voor de baby komt maar ja. Snap ik ook niks van een moet man regelen vind ik.

Wel briljant om het op die manier te doen btw _O-
  woensdag 20 juli 2016 @ 15:03:02 #251
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_163880771
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 14:55 schreef Nazil het volgende:

[..]

:') als ik ga dreigen het zelf te doen zegt hij : dan doe je dat toch? Ook met bijvoorbeeld stofzuigen, dat moet ik nu ook echt niet meer doen maar ik vind het sneller nodig dan hij. 'Dan doe je het toch zelf? Je merkt morgen wel waarom je op mij moet wachten ' :')
Dit is precies mijn man }:| :P
pi_163880929
Haha Twinkle mooi verhaal.
Hier is de babykamer ook de warmste kamer van het huis op de zolder na. Onze slaapkamer is best koel en deze hele zomer zal de baby nog bij ons slapen. Volgend jaar kan ik eventueel in de kamer naast ons die ook koel is een campingbedje neerzetten op de hele hete dagen want ik denk dat het wel een graad of 6 scheelt met de babykamer.

Controle was goed. Ze hebben inderdaad gekeken of er iets gaande was en...... Al 1 cm in de pocket! *O*
Strippen heb ik afgeslagen en nu maar afwachten of dit de laatste afspraak was of dat we er volgende week weer zitten.
  woensdag 20 juli 2016 @ 15:09:59 #253
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163880965
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 14:17 schreef Nazil het volgende:

Wij hebben voor die 5 snikhete dagen per jaar mobiele airco's aangeschaft. 29 graden vind ik echt veel en veel te warm, daar slaap ik zelf ook niet in.
KuikenGuppy
pi_163880992
Nou als die andere 9 net zo makkelijk gaan als deze 1 cm, dan heb je het goed voor elkaar *O*
pi_163881077
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 15:09 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wij hebben voor die 5 snikhete dagen per jaar mobiele airco's aangeschaft. 29 graden vind ik echt veel en veel te warm, daar slaap ik zelf ook niet in.
Dit hebben wij ook gedaan, maar dan voor onze eigen slaapkamer. Gelukkig is de babykamer het koelste kamertje van het huis. Zou haar niet in zo'n warme ruimte willen leggen.
  woensdag 20 juli 2016 @ 15:25:06 #256
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163881381
Hier 28 gr in de babykamer :X Maar ook wel een uitzonderlijke dag vandaag. We zien het wel tzt.

Twinkle, prachtoplossing, dat verhaal over werkspot!

Fien 1 cm w/
  woensdag 20 juli 2016 @ 15:50:31 #257
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163882069
Oeh, dekentje net opgehaald dat ik had besteld. Behalve lief en leuk een perfecte oplossing. Lekker katoen, niet te dik en superzacht!

SPOILER
  woensdag 20 juli 2016 @ 16:03:28 #258
149959 SQ
snelle trees
pi_163882497
Ter geruststelling: onze "babykamer" is nu, potdicht en met rolluiken, 29 graden. Vorig jaar nog geen rolluiken en zelfs 33 gezien. Ze doet het nog prima ;)
disclaimer
pi_163883244
Hier ook alles dicht en alsnog 29 graden, zonnescherm, rolluiken etc helpen niks. Die mobiele airco vind ik wel slim!

Fien fijn!
  woensdag 20 juli 2016 @ 16:29:36 #260
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163883251
Ik altijd maar mijn best doen de kamer koel te houden, hoor ik vandaag dat t ivm huisstofmijt niet onder de 18 graden mag worden :') (ivm astmelle)
Kwak
pi_163883266
Ja hoi. Mijn kind heeft ook in een kamer van 31 graden geslapen vannacht :o vraag me niet hoe, ik was voorbereid op drama, maar het is hem gelukt.

Hier weer een sticker van de vk gehad, baby ligt vibi klaar voor de start! :7 maar vermaakt zich nog prima. Ze verwachtte me volgende week nog wel op controle te zien :P.
Ik heb buik-huidpijn vandaag. :( rekbuik. Auw. Maar gelukkig ook een heel vrolijke dreumes, dat maakt een hoop goed.
pi_163883328
ach, die babies hebben zo lang in 37 graden gewoond dat een beetje hitte ze niet kapot maakt.

Hier is het ook 28 graden op de slaapkamer, maar mini slaapt in slaapzak en romper en slaapt (voor zijn doen) prima.
  woensdag 20 juli 2016 @ 16:33:04 #263
149959 SQ
snelle trees
pi_163883377
En zuideuropese baby's overleven ook zomers ;)
disclaimer
pi_163883543
Nu ook opgelopen tot 31 graden daarbinnen.

En ehm, nesteldrang komt op. Ik heb nu wat wasjes gesorteerd om van de week te wassen (geen tijd nu meer voor) maar welke temperatuur? Het is allemaal nieuw of tweedehands al gewassen dus echt vies is het niet. Hydrofielen /lakens/witte kleding heb ik bij elkaar, lakens en hydrofielen mag wel op 60 vind ik maar dat vind ik voor de kleertjes die er bij zitten weer jammer :')

Dekens? Op wasvoorschrift staat lage temperaturen (30?40?) en niet in de droger alleen ik houd niet van harde dekens :')

En knuffel? Ik heb een trauma van knuffel wassen, toen mijn broertje geboren is wilde ik hem een van mijn lievelingsknuffels geven maar die moest gewassen worden van mijn moeder en toen werd de hele vacht klonterig.. Oh wat had ik een spijt dat ik die knuffel af had gegeven. Dat is 15 jaar geleden maar kan het mij nog als de dag van gisteren herinneren. Dus: to do or not to do?
pi_163883878
Misschien te stomen hangen in de douche ofzo? Of alleen/daarna/na oppervlakkig handwasje op standje koud opfrissen in de droger?
Geen ervaring met knuffels wassen overigens. Iig niet van die fluffy teddyberen.

Ik heb ook al wel wat babywasjes gedaan. Doe het later toch nog wel een keer (katoen iig). Sommige dingen ook al 2x gedaan.
Ook helpt eerst een keer lage temperatuur wassen tegen krimp. Katoen kan meestal op 60 maar ligt een beetje aan de weving of print erop ofzo.

We moeten hier wel nog een droger bestellen want ik wil nu eindelijk echt zachte handdoeken en lakens enzo :D.

En volgens mij scoor ik het laagst met 27,5 graden? :o :s) Op de hoogste verdieping met veel raam op het zuiden... wel benaaaauwd.

[ Bericht 26% gewijzigd door Unihipili op 20-07-2016 16:53:33 ]
  woensdag 20 juli 2016 @ 16:56:41 #266
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163884181
Ik heb alles op 30 gr gewassen :) En met een beeeeeetje wasverzachter.

En idd, in Afrika liggen er ook babies in tentjes :+

Lekker aan het afkoelen hier. Ik ga richting terras :Y)
pi_163884281
Hier in de huiskamer is het 28,5 graden maar boven blaast de mobiele airco *O*
pi_163884504
Hier in de woonkamer is t 26 graden. Onder platdak en raam op t zuiden maar ik speel vals want zonnescherm. O+
  woensdag 20 juli 2016 @ 17:26:58 #269
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163884972
Ik heb geen knuffels gewassen en gewoon wasmiddel gebruikt. Living on the edge. En alles na de geboorte gekocht is uberhaupt niet van te voren meer gewassen, oh yeah! :7
Kwak
pi_163885073
Hier is het beneden 24 en boven 27 graden. En dat is met alle rolluiken dicht.
Vanavond gaan de rolluiken omhoog en alle ramen open en dan slapen we heerlijk

Fien 1cm ^O^
Fijn dat alles goed was

Crump ook een sticker en wat fijn dat je baby vibi ligt!

Twink :D dat is wel een goede actie van die wc haha
Heb je de dag tot nu toe een beetje overleeft?

Burdie hoe was je echo?

Ik ben mishandeld door mijn peuter }:| hij gooide zo uit het niks de tablet van zich af, vast tegen mijn neus. Bloeden als een gek en nu heb ik een dikke pijnlijke neus.
Tis dat we geen behang hebben anders had ik m er achter geplakt :7 8-)

Knuffel van peuter gaat regelmatig in de was op 60 graden. Hij wrijft er altijd mee over zijn gezicht en dus ook over zijn snottebellen. Hij mag het konijn er altijd zelf in stoppen en dan vindt hij het goed.
Nieuw spul voor de baby heb ik op 30 graden gewassen en idd de eerste keer in de droger om het lekker soepel te maken
  woensdag 20 juli 2016 @ 17:47:16 #271
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163885363
De echo was tof, lekker lang 3D mogen spieken en het gezichtje lijkt al zo bekend, 't is duidelijk familie O+.
KuikenGuppy
pi_163885427
Hier geen knuffels gewassen Nazil.
Ik heb alles op 30 graden gewassen met neutral zonder wasverzachter en niets in de droger gedaan (jawel hydrofieldoeken maar dat was niet zo'n succes dus ze erna nogmaals gewassen) Ik vond wel dat de kleertjes hard werden na het wassen en niet meer zo lekker zacht, heb alles gestreken dus toen is het wel weer zacht geworden. Maar zoals kwakzor zegt, living on the edge. Ik heb ook alleen maat 50/56 gewassen en van de grotere maten alleen de rompers. Ik heb zo vreselijk veel en ik werd chagrijnig van dat alles hard werd dus toen vond ik het wel best. Mocht blijken dat we een kind met een gevoelig huidje hebben kijk ik m'n moeder wel lief aan of zij het wilt wassen met neutral tegen die tijd maar ik denk niet dat het nodig is.

Leuk Burdie! Ben benieuwd naar het geslacht, ik vind het altijd leuk van de zijlijn als mensen het niet weten.
Vibi voor Crump!
En :* op de zere neus van ikke
  woensdag 20 juli 2016 @ 17:55:19 #273
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163885510
Mijn moeder bracht pas de wieg incl gewassen beddengoed (had ze allemaal gekocht!). Dat rook heul sterk naar wasverzachter, "omdat ze dat zo lekker vond ruiken" :D

Ik denk trouwens dat hij het wel gaat overleven :Y
pi_163885649
Oh bah bah wasverzachter. Dat stinkt zo en plakt gauw, vooral bij handdoeken dan kun je je echt niet meer afdrogen. Enige wat ik soms doe is azijn als wasverzachter gebruiken.
pi_163885799
Ik hou echt van wasverzachter. Lenor O+
pi_163886013
Ik gebruik nooit wasverzachter, ben ik te lui voor :') en ik flikker toch alles in de droger. Voordat we die hadden gebruikte ik het wel. Nu gebruik ik robijn klein en krachtig, die ruikt ook zo lekker O+ behalve voor baby, die krijgt dat hypoallergene spul.

Burdie wat leuk dat je alles zo uitgebreid hebt kunnen bekijken!
pi_163886015
Hoi, hier ben ik weer. Ken je die grap van dat meisje, die met 7 cm ontsluiting ineens in stuit bleek te liggen...

Om 13.40 uur is ze geboren..
SPOILER
We zijn de aller-aller-eerste op de gisteren nieuw geopende kinderafdeling (deel van het moeder-kindcentrum) die gebruik maken van een couveusesuite. Onze dochter was namelijk zo flabbergasted van het hele gebeuren dat ze het even moeilijk had en we een nachtje blijven.

Maar, ze ligt nu lekker in een warmhoudbedje en als alles zo blijft mogen we waarschijnlijk morgen naar huis!
  woensdag 20 juli 2016 @ 18:21:37 #278
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163886057
Zo dan Ggirl! Dat is vast even spannend geweest :o

Gefeliciteerd met jullie meisje!
  woensdag 20 juli 2016 @ 18:23:28 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_163886097
Jeetje ggirl, die zie je ook niet aankomen :o van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!
Nu heb je TWEE kinderen van nul! *O* :D
disclaimer
pi_163886098
Wow Ggirl wat heftig! Toen een keizersnee gehad of toch natuurlijk doorgegaan?

Fijn dat het goed gaat, hopelijk snel lekker naar huis *O* gefeliciteerd
pi_163886103
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:19 schreef Ggirl het volgende:
Hoi, hier ben ik weer. Ken je die grap van dat meisje, die met 7 cm ontsluiting ineens in stuit bleek te liggen...

Om 13.40 uur is ze geboren..
SPOILER
We zijn de aller-aller-eerste op de gisteren nieuw geopende kinderafdeling (deel van het moeder-kindcentrum) die gebruik maken van een couveusesuite. Onze dochter was namelijk zo flabbergasted van het hele gebeuren dat ze het even moeilijk had en we een nachtje blijven.

Maar, ze ligt nu lekker in een warmhoudbedje en als alles zo blijft mogen we waarschijnlijk morgen naar huis!
Wauw gefeliciteerd! *O*
Lag ze daarvoor gewoon? Al ingedaald? En ineens gedraaid? Weird! Hopelijk mag ze snel mee naar huis O+
  woensdag 20 juli 2016 @ 18:24:58 #282
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_163886117
Gefeliciteerd Ggirl! *O*
Hopelijk zijn jullie morgen lekker thuis
  woensdag 20 juli 2016 @ 18:25:55 #283
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163886138
Wow Ggirl, gefeliciteerd!
KuikenGuppy
pi_163886141
Ik gebruik geen wasverzachter maar wel wasmiddel en alle kinders leven nog :7

Maar ik kan me voorstellen dat je daar bv wat terughoudender mee bent op het moment dat er bv allergieen of eczeem of net wat in de familie of bij jezelf heerst.

O ikke je peuter :X
ja hoor! ^O^ . Ik heb de ventilator straks bij de kindjes op de kamer gezet tijdens hun dutje. Wel naar de muur gericht en niet naar hen. Geen idee of het geholpen heeft. Boaz vond het na een uurtje wel genoeg. Djenna ben ik na twee uur maar gaam halen maar die lag nog in coma :o . Maar das altijd wel een slapertje geweest. Mijn man is nu alles tegen elkaar open aan het zetten. Dat hebben we gisteravond niet gedaan.. dus hoop dat dat het verschil gaat maken tussen 3 en ... mwoah met 5-6 uurtjes slaap ben ik dik tevreden ^O^
pi_163886176
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:23 schreef Nazil het volgende:

[..]

Wauw gefeliciteerd! *O*
Lag ze daarvoor gewoon? Al ingedaald? En ineens gedraaid? Weird! Hopelijk mag ze snel mee naar huis O+
Nee, ze is pas vandaag, bij het breken van mijn vliezen ingedaald, en dat bleek dus niet helemaal op de juiste manier te zijn..

We hebben nog de 'keuze' voor een keizersnede of pijnstilling gehad, maar eigenlijk nog voordat we überhaupt een keuze konden maken was er persdrang en binnen één wee was er een voetje en kontje geboren.

Afgelopen zondag, tijdens ctg en echo lag ze nog netjes met het hoofdje beneden, beweegbaar in het bekken, blijkbaar té beweegbaar. Maar ze is er, zonder knip, scheur of hechting!😍
  woensdag 20 juli 2016 @ 18:28:30 #286
149959 SQ
snelle trees
pi_163886191
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:27 schreef Ggirl het volgende:

[..]

Nee, ze is pas vandaag, bij het breken van mijn vliezen ingedaald, en dat bleek dus niet helemaal op de juiste manier te zijn..

We hebben nog de 'keuze' voor een keizersnede of pijnstilling gehad, maar eigenlijk nog voordat we überhaupt een keuze konden maken was er persdrang en binnen één wee was er een voetje en kontje geboren.

Afgelopen zondag, tijdens ctg en echo lag ze nog netjes met het hoofdje beneden, beweegbaar in het bekken, blijkbaar té beweegbaar. Maar ze is er, zonder knip, scheur of hechting!😍
dus het is nog supervlot gegaan ook! Goed man O+
disclaimer
  woensdag 20 juli 2016 @ 18:29:21 #287
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163886203
Jeetje wat een verhaal zeg! Fijn dat het uiteindelijk zo goed gelopen is _O_
pi_163886205
Je dochter houdt wel enorm van verrassingen zeg, ggirl :o
Van harte gefeliciteerd *O* *O*
pi_163886245
Jeetje wat een verhaal/avontuur zeg! :o .. maar gefelicitaart!
*O*
pi_163886408
Wauw Ggirl! Gefeliciteerd! Wat een verhaal zeg! Jouw meisje heeft geluisterd naar het verzoek van haar moeder om met deze hitte in de airco te bevallen. Mijn knulletje niet dus geen datumtweeling.
Geniet, kom lekker bij en heel veel geluk!
pi_163886465
quote:

[..]

Wat fijn dat het dan toch allemaal nog zo goed is gegaan! Bizar hoor, ineens zo'n draai!
pi_163886604
Gefeliciteerd Ggirl, bijzondere wending maar alsnog vlot gegaan!
pi_163886644
Proficiat Ggirl!!
pi_163886771
Ggirl irish twins! *O* wat een verassende wending :o maar superfijn dat het zo goed verlopen is! Gefeliciteerd!
pi_163887143
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 17:07 schreef Burdie het volgende:

[..]

Klap *O* ik miste je al eventjes :W.
Zijn jullie al over, of ga je bij je schoonouders thuis bevallen? :o
:W ! Nee, toch waarschijnlijk pas november! We wonen in bij mijn ouders, bij schoonouders hell no :') _O- ! Bij mijn ouders hebben we heel de zolder, ik heb hem nu al echt helemaal opgeknapt dus echt een fijn plekje voor ons als gezin. En ergens ook mooi, mijn dochter die hopelijk geboren zal worden in hetzelfde huis als waar ik het levenslicht zag O+

Hoe is het bij jou?
♥ J & S
pi_163887178
wauw Ggirl! Gefeliciteerd O+
♥ J & S
pi_163887286
quote:

[..]

Gefeliciteerd! Mooie naam ook!

Wauw, klinkt alsof je een hele fijne bevalling hebt gehad en dat met een stuit! Zonder knip zelfs (bij mij zeiden ze vantevoren al dat dat het standaard was bij een stuit :{)
pi_163887471
Nou ja Ggirl, wat een verhaal. :o Maar fantastisch gedaan zeg, gefeliciteerd! *O*
  Manager PR/Moderator woensdag 20 juli 2016 @ 19:33:08 #299
269689 crew  Viv
pi_163887507
quote:
17s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:47 schreef Burdie het volgende:
De echo was tof, lekker lang 3D mogen spieken en het gezichtje lijkt al zo bekend, 't is duidelijk familie O+.
Wat fijn! O+

Ggirl wat een avontuur! Gefeliciteerd! *O*
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:34:05 #300
327807 Mariposas
יה&#14
pi_163887535
Gefeliciteerd Ggirl! Irish twins! :o *O*
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:34:09 #301
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_163887536
Wauw Ggirl! Gefeliciteerd! klinkt indd als een mooie bevalling :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')