abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163827573
Welkom in Zwangerschap en Geboorte!

28 juli: Fien10 (jongen)
31 juli: Ggirl (meisje)

7 augustus: Fieder (jongen)
7 augustus: Miezziej (meisje)
8 augustus: ikke_84 (jongen)
9 augustus: Marjolijntje (jongen)
13 augustus: angelatje (meisje)
27 augustus: Quoi (jongen)
29 augustus: Nazil (jongen)

10 september: Ereshkigal
12 september: Mies_poes (meisje)
13 september: NisaSayshi (jongen)
14 september: Soof-87
19 september: Twinkle20 (meisje)
24 september: Unihipili
28 september: Klaprooss (meisje)

1 oktober: Little_Acorn (jongen)
8 oktober: Saarah (jongen)
10 oktober: jUsTmE13o2 (meisje)
23 oktober: *** Burdie & webspider ***
23 oktober: ViviRAWRS & Kyran (meisje)
27 oktober: Veruca_Assault

3 november: snoenk (meisje)
5 november: gewoonmezelf87 (jongen)
9 november: sproetjes (jongen)
10 november: Roomsnoes (jongen)
27 november: Queens (jongen)
29 november: Tinos85

1 december: Radyhyn (jongen)
12 december: Goudreinette
16 december: Ooi86
23 december: Mienepien
28 december: BlueEyes

2017

30 januari: Selvaria

2 februari: SmallishBear

19 maart: Cygne

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote.

[ Bericht 0% gewijzigd door Twinkle20 op 19-07-2016 21:02:59 ]
pi_163827761
Ach ja we zullen het zien, wat betreft die strepen. Er zijn ergere dingen.
  maandag 18 juli 2016 @ 13:31:14 #3
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163827806
Fijn Nazil! Had je een echo?
En als je medisch bent heb je natuurlijk geen keus en wordt het het ziekenhuis.

Ik ben eigenlijk best overtuigd geweest van thuisbevallen tijdens mijn hele zwangerschap. Als geen indicatie, waarom naar het zkh? Maar net als het fles/borstvoedingsdilemma staat die overtuiging even op wankele schroeven. Omdat het dichtbij komt vermoed ik :P Van fles en thuis ben ik momenteel naar borst en zkh veranderd, maar dat ksn nog veranderen. Keuzes!

Mies, als ik begin met klagen houd ik niet meer op, dus ja herkenbaar. En daarom stap ik er maar overheen. En bedenk ik me wat ik niet heb: striae en dikke voeten, hoezee w/

Rady, klinkt goed, die kattenkamer bij jou! En nu inspiratie opdoen voor de babykamer. Pinteresten tot je het niet meer weet :)
pi_163827990
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:31 schreef Quoi het volgende:
Fijn Nazil! Had je een echo?
En als je medisch bent heb je natuurlijk geen keus en wordt het het ziekenhuis.

Ik ben eigenlijk best overtuigd geweest van thuisbevallen tijdens mijn hele zwangerschap. Als geen indicatie, waarom naar het zkh? Maar net als het fles/borstvoedingsdilemma staat die overtuiging even op wankele schroeven. Omdat het dichtbij komt vermoed ik :P Van fles en thuis ben ik momenteel naar borst en zkh veranderd, maar dat ksn nog veranderen. Keuzes!

Mies, als ik begin met klagen houd ik niet meer op, dus ja herkenbaar. En daarom stap ik er maar overheen. En bedenk ik me wat ik niet heb: striae en dikke voeten, hoezee w/

Rady, klinkt goed, die kattenkamer bij jou! En nu inspiratie opdoen voor de babykamer. Pinteresten tot je het niet meer weet :)
Nee, puur door voelen en meten wist ze dat. Beetje tegenstrijdig wel, buik ligt 2 weken voor,baby is wel gemiddeld maar buik is wel heel vol als in er past niet zo veel meer bij? Je zou zeggen dat als de buik groot is er ook meer baby in past _O- buik groot is trouwens ook puur schaambot - bovenkant baarmoeder gemeten, zo ver steekt hij nog steeds niet uit :P

En die twijfels zullen idd wel komen omdat het nu zo dichtbij komt. Doe waar je je op dat moment goed bij voelt, je hoeft het nu nog niet te weten hé.. Als jij tzt in een keer naar zh wil is dat ook prima. En ook wat betreft fles/bv.

En dikke voeten heb ik ook nog niet *O* trouwring pas ik niet meer aan de hand waar ik 'm normaal heb maar aan de andere hand nog wel dus doen we dat wel.
pi_163828194
Fijn te lezen dat ik toch niet de enige ben die thuis wil bevallen (wat mijn omgeving me wel laat vermoeden). Alleen als ik dan de post van Burdie lees, denk ik weer dat ik gek ben en onnodig risico op zoek. Terwijl ik ook al meerdere keren heb gelezen dat wetenschappelijk is aangetoond dat thuis of in het ziekenhuis bevallen even veilig is.
Ik ga mijn gevoel gewoon volgen, we kunnen altijd nog beslissen om naar het ziekenhuis te gaan :)
pi_163828256
Twinkel ik zal baby opdracht geven snel te komen zodat je in de top 10 staat begin augustus ;)

Mij maakt het niet veel uit, thuis of in het ziekenhuis bevallen, maar man wil naar het ziekenhuis dus gaan we voor poliklinisch bevallen.
We hebben wel afgesproken met de vk dat ik met 6cm of meer niet meer de auto in stap omdat het bij Mats zo snel ging en we minimaal 20 minuten moeten rijden.
Bij Mats heb ik van de eerste 3 cm niks gevoeld (toen gingen de weeën opwekkers aan en voelde ik het wel) Daardoor denk ik stiekem dat het wel eens een thuis bevalling kan worden. Man vindt het niet tof als ik dat hard op zeg :D

Mies die benauwdheid is herkenbaar. Ligt er wel een beetje aan hoe de baby ligt en hoe ik zit/lig. Maar kan echt een vervelend gevoel zijn.
Een *O* voor je 32 weken

Deze keer hou ik geen vocht vast *O* zo blij mee

Ik zou best willen weten of er al wat gebeurt down under omdat ik zoveel voorwerk heb. Maar ik denk niet dat de vk met 37.3 al gaat voelen of dat zo is :') ik ben gewoon nieuwsgierig O-)
  maandag 18 juli 2016 @ 13:50:09 #7
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163828272
Het ligt er vind ik ook een beetje aan hoe ver het ziekenhuis is :) voor ons is het 20 minuten rijden, dan vind ik het een grotere gok dan wanneer het dichterbij zou zijn.
KuikenGuppy
  maandag 18 juli 2016 @ 13:50:26 #8
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163828280
Mijn omgeving reageert ook altijd een beetje verbaasd. Thuisbevallen is de laatste tijd ook (onterecht) wat negatief in de media geweest. Als er niks met je aan de hand is verder zou je gewoon op de vk moeten kunnen bouwen, rationeel gedacht ;)

Nazil, dat doe ik zeker. Wil het alleen voor mezelf toch een beetje uitgepuzzeld hebben vooraf :) Maar alles kan op het moment suprème idd. Fijn.
  maandag 18 juli 2016 @ 13:53:14 #9
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163828357
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:50 schreef Quoi het volgende:
Mijn omgeving reageert ook altijd een beetje verbaasd. Thuisbevallen is de laatste tijd ook (onterecht) wat negatief in de media geweest. Als er niks met je aan de hand is verder zou je gewoon op de vk moeten kunnen bouwen, rationeel gedacht ;)

Nazil, dat doe ik zeker. Wil het alleen voor mezelf toch een beetje uitgepuzzeld hebben vooraf :) Maar alles kan op het moment suprème idd. Fijn.
Klopt, bij een normaal verlopende zwangerschap zonder complicaties, kan je prima zonder extra risico thuis bevallen. En je vk is ervaren genoeg om je op tijd naar het zkh te sturen of indien nodig een ambulance te bellen.
KuikenGuppy
pi_163828449
Vorige week bij de voorlichting van vk/gyn/kraamzorg zeiden ze nog dat het niks uit maakt thuis of zh. Thuis kunnen ze alles wat in het ziekenhuis ook kan, behalve pijnstilling. Alleen als de placenta niet los komt moet je met ambulance naar het zh.
pi_163828480
Ow ja nazil een sticker bij de vk *O*
Hoe bevalt je verlof?
Volgens mij meten ze de bovenkant van je baarmoeder tot aan je schaambot en als dat dan bv 20 cm is dan ben je 22 weken. (Weet niet of ik het helemaal goed zeg) maar denk dat ze aan de hand van die meting heeft gezegt dat je buik voor loopt?
pi_163828697
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:57 schreef Nazil het volgende:
Vorige week bij de voorlichting van vk/gyn/kraamzorg zeiden ze nog dat het niks uit maakt thuis of zh. Thuis kunnen ze alles wat in het ziekenhuis ook kan, behalve pijnstilling. Alleen als de placenta niet los komt moet je met ambulance naar het zh.
Vacuümpomp moet je ook voor naar het ziekenhuis, alleen gynaecologen mogen dat doen.
Daar heb je gelijk in, Burdie, dat het uit maakt hoe ver je van het ziekenhuis woont. Voor ons is het ongeveer tien minuten rijden (maar dan moet het niet in de spits zijn...). Ambulance is er natuurlijk zo.
pi_163828956
Ik ben ook nieuwsgierig naar de naam van amsels kleine. Mag ik een pm?
pi_163829000
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:19 schreef Arja het volgende:
Ik ben ook nieuwsgierig naar de naam van amsels kleine. Mag ik een pm?
+1 :)
pi_163829038
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:09 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Vacuümpomp moet je ook voor naar het ziekenhuis, alleen gynaecologen mogen dat doen.
Daar heb je gelijk in, Burdie, dat het uit maakt hoe ver je van het ziekenhuis woont. Voor ons is het ongeveer tien minuten rijden (maar dan moet het niet in de spits zijn...). Ambulance is er natuurlijk zo.
Je gaat niet voor een vacuüm naar het ziekenhuis, je gaat wegens een niet vorderende uitdrijving. Of foetale nood. Bij een niet vorderende uitdrijving is, hoe vervelend de situatie ook is, geen superspoed, dus ga je vaak met eigen vervoer. Zelfde voor niet vorderende ontsluiting of pijnstillingswens. Echte spoedsituaties tijdens een thuisbevalling zijn gelukkig maar zeldzaam.
  maandag 18 juli 2016 @ 14:34:29 #16
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_163829326
Een thuisbevalling en een poliklinische verschillen weinig, ja je bent in het ziekenhuis en ja er staan spullen die gebruikt kunnen worden maar besef je goed dat het dan dus niet meer poliklinisch is en het niet zo is dat de verloskundige dan alles maar gewoon even uit de kast kan pakken.

Soms is er dus geen tijdswinst vergeleken met het vanuit huis vertrekken.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_163829443
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:59 schreef ikke_84 het volgende:
Ow ja nazil een sticker bij de vk *O*
Hoe bevalt je verlof?
Volgens mij meten ze de bovenkant van je baarmoeder tot aan je schaambot en als dat dan bv 20 cm is dan ben je 22 weken. (Weet niet of ik het helemaal goed zeg) maar denk dat ze aan de hand van die meting heeft gezegt dat je buik voor loopt?
Ja die meting denk ik. Gooien ze dan in een grafiekje en als je af gaat wijken mag je voor een groeiecho.

En idd, bij een niet vorderende bevalling moet je ook naar het zh, maar dan word je ook medisch. Zelfde als bij poliklinisch alleen ben je dan al op de goede plek.
pi_163829527
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:23 schreef WupWup het volgende:

[..]

Je gaat niet voor een vacuüm naar het ziekenhuis, je gaat wegens een niet vorderende uitdrijving. Of foetale nood. Bij een niet vorderende uitdrijving is, hoe vervelend de situatie ook is, geen superspoed, dus ga je vaak met eigen vervoer. Zelfde voor niet vorderende ontsluiting of pijnstillingswens. Echte spoedsituaties tijdens een thuisbevalling zijn gelukkig maar zeldzaam.
Dat bedoelde ik.
pi_163829687
Ik moet ook ziekenhuis bevallen, hoop wel dat baby zelf kiest wanneer we gaan ziekenhuis bevallen.. Vorige keer waren we al in 't ziekenhuis toen het spontaan begon (gelukkig ook maar, toen ziekenhuis op 45 minuten rijden). Nu moeten we een klein half uur rijden. (Fantastisch, dat Limburgs platteland).
En als ik het me 20 weken eerder bedacht had was het misschien wel een belgje geworden, daar hebben we een ziekenhuis op nog geen 5 minuten rijden..

Team varkenspootjes hier hoor. Net eventjes lekker in het zwembad gezeten met zoonlief. Die ligt nu in bed, en ik ook!
Alleen vriendlief vanavond maar even opdracht geven tot het ophangen van het schaduwdoek.. Heerlijk zo'n tuin op 't zuiden maar de schommel en het zwembad staan in de volle zon en dat is toch wat minder.
pi_163829779
En bij een poliklinische bevalling kan er ook wel eens geen 'medische' plek zijn, en moet je alsnog ergens anders heen.
Maar dat komt zelden voor geloof ik.

Wij gaan ook voor poliklinisch. Vorige keer was ik medisch, nu (nog) niet. Vorige keer wilde ik ook stellig niet thuis trouwens, leek me spannend, dat heb ik nu niet. Maar toch liever poliklinisch.

Ik voel sinds een paar dagen schopjes O+ Bij de eerste paar plopjes twijfelde ik nog even maar nu voel ik het echt zo duidelijk! schopjes en gedraai in mijn buik. Nu 16+4, vorige keer bij een week of 20. Placenta ligt ook anders geloof ik maar vooral weet ik veel beter hoe het voelt nu. Zei ik al ' O+ '!
pi_163829838
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:23 schreef WupWup het volgende:

[..]

Maar hoe zit dat dan met foetale nood bij het persen? Bij mij ging alles nog goed tot ik begon te persen, toen was het gelijk dippende hartslag en al na 20 min de vacuumpomp erop. Ik was al in het zkh, maar als ik thuis was geweest had het veel te lang geduurd voordat ik in het zkh was. Hoe doe je dat dan als vk thuis?
Maargoed, dit was toch al niet natuurlijk, want ingeleid, bij een normale thuisbevalling was het misschien niet zo geweest.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_163829935
Mijn man wil een poliklische bevalling omdat hij "de troep" niet thuis wil. Maar ik denk zelf dat hij het gewoon veiliger vindt. Mocht er iets gebeuren dan zijn we al daar.
Mats kwam tijdens het persen in nood en moesten de kinderarts en gynaecoloog met spoed komen. Gyn stond met 2 tellen binnen en de kinderarts kwam kort daarna maar hij was al te laat want Mats was al geboren.
Thuis heb je die acute zorg natuurlijk niet.
Maar ik ben bij een ziekenhuis bevalling juist weer bang dat je eerder kans hebt op een infectie of dat ze te snel kiezen voor een vacuümpomp ofzo...
Nou ja allebei heeft voordelen en nadelen je moet doen waar je je goed bij voelt.
pi_163830724
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:50 schreef Ggirl het volgende:
(Fantastisch, dat Limburgs platteland).

*) *) *)

Vandaag trouwens 31 weken wissel *O* *O*
Met een beetje geluk over een week of 9 weer lekker op mijn buik slapen! Het idee alleen al
pi_163830760
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 15:28 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

*) *) *)

Met een beetje geluk over een week of 9 weer lekker op mijn buik slapen! Het idee alleen al
Jij ging toch voor borstvoeding? *)
pi_163830980
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:55 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Maar hoe zit dat dan met foetale nood bij het persen? Bij mij ging alles nog goed tot ik begon te persen, toen was het gelijk dippende hartslag en al na 20 min de vacuumpomp erop. Ik was al in het zkh, maar als ik thuis was geweest had het veel te lang geduurd voordat ik in het zkh was. Hoe doe je dat dan als vk thuis?
Maargoed, dit was toch al niet natuurlijk, want ingeleid, bij een normale thuisbevalling was het misschien niet zo geweest.
Dan ga je naar het ziekenhuis als je daar eerder zal zijn dan dat de baby geboren wordt. De meeste veronderstelde foetale nood, blijkt achteraf niet zo met kinderen die met een goede start geboren worden. En áls er daadwerkelijk een baby geboren wordt die hulp nodig heeft, geeft de verloskundige dezelfde basic life support (reanimatie) als de kinderarts. Mocht de situatie dan alsnog persisteren, dan is een kinderarts nodig voor verdere hulp. Maar ook dat is weer uitzondering op uitzondering. Ik denk dat ik in de jaren dat ik nu werk misschien drie keer aan de reanimatietafel heb gestaan, waarvan er twee kinderen al onderweg naar die kamer begonnen te huilen en eentje slechts wat zuurstof op de kap nodig had, dus geen actieve behandeling.
pi_163831154
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 15:28 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

*) *) *)

Team Limburgs platteland? 😎

Oh, buikslapen.. En geen 9 weken meer hoeven wachten... *) vorige zwangerschap tot het einde stug buik geslapen, deze baby is alleen een stuk minder tolerant..
pi_163831168
Ik kom weer eens buurten! Peuter is bij opa dus even tijd voor mezelf!
Woensdag al 30 weken! Man wat gaat de tijd snel!
Alles gaat goed, peuter die niet slaapt is wel vermoeiend maar hij is heel nieuwsgierig naar de baby O+ !

Twink wisselslag *O*

En vorige bevalling was poliklinisch nu wil ik hoe dan ook thuis. Hopelijk gaat alles prima de aankomende weken en kunnen we dit op onze 'eigen' manier doen.
♥ J & S
pi_163831752
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 15:49 schreef Ggirl het volgende:

[..]

Team Limburgs platteland? 😎

Oh, buikslapen.. En geen 9 weken meer hoeven wachten... *) vorige zwangerschap tot het einde stug buik geslapen, deze baby is alleen een stuk minder tolerant..
Ik heb vooral 's avonds en 's nachts een stuiterbaby en als ikhet al in mijn hoofdhaal om iets te ver door te draaien van zij naar buik krijg ik al commentaar van binnenuit :+

En over bv gesproken.. mja ik moet eerlijk bekennen dat team kv meer en meer terrein lijkt te winnen om voor mij allemaal goede redenen. Bij bv had ik vooral als motivatie omdat ik dat gewoon een keer meegemaakt wilde hebben. En ik merk dat die motivatie met de dag minder stand lijkt te houden. Maar we zullen zien. Zodra je baby op je buik ligt doe je ooit de dingen 180 graden anders als dat je je eerst allemaal bedacht hebt, weet ik inmiddels uit ervaring.
  maandag 18 juli 2016 @ 16:39:39 #29
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163832155
Dat denk ik ook Twinkle :Y

Lekker een stukje gaan fietsen door het groen richting een fijne lunchlocatie in een durp dichtbij. Erna even boodschappen daar gedaan en weer terug. Fijn, die beweging én de tweewekelijkse vrije maandag van mijn meneer. Schoolbordmuur is af en nu de lampjes in de babykamer. Heerlijk O+
pi_163832441
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 15:40 schreef WupWup het volgende:

[..]

Dan ga je naar het ziekenhuis als je daar eerder zal zijn dan dat de baby geboren wordt. De meeste veronderstelde foetale nood, blijkt achteraf niet zo met kinderen die met een goede start geboren worden. En áls er daadwerkelijk een baby geboren wordt die hulp nodig heeft, geeft de verloskundige dezelfde basic life support (reanimatie) als de kinderarts. Mocht de situatie dan alsnog persisteren, dan is een kinderarts nodig voor verdere hulp. Maar ook dat is weer uitzondering op uitzondering. Ik denk dat ik in de jaren dat ik nu werk misschien drie keer aan de reanimatietafel heb gestaan, waarvan er twee kinderen al onderweg naar die kamer begonnen te huilen en eentje slechts wat zuurstof op de kap nodig had, dus geen actieve behandeling.
Mjoh ja, bij mij was dat dus wel zo... Vacuumpomp, Kinderarts, beademing (weet niet wat voor soort...), nacht in de couveuse...

Ik zou ooit nog wel eens een thuisbevalling willen (dat wou ik de eerste keer al), maar mn man durft het nu echt niet meer, die heeft al het medische gedoe gezien. Ik was zelf vooral blij dat het voorbij was :@
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 18 juli 2016 @ 17:01:48 #31
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_163832754
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:53 schreef Heliotrope het volgende:
En bij een poliklinische bevalling kan er ook wel eens geen 'medische' plek zijn, en moet je alsnog ergens anders heen.
Maar dat komt zelden voor geloof ik.
Bij 2 van de 3 zkh hier in de directe omgeving (regio Utrecht) geweigerd, vorige maand.. Nummer 3 wilde eigenlijk ook weigeren....
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  maandag 18 juli 2016 @ 17:07:13 #32
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163832885
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 15:50 schreef klaprooss het volgende:
Ik kom weer eens buurten! Peuter is bij opa dus even tijd voor mezelf!
Woensdag al 30 weken! Man wat gaat de tijd snel!
Alles gaat goed, peuter die niet slaapt is wel vermoeiend maar hij is heel nieuwsgierig naar de baby O+ !

Twink wisselslag *O*

En vorige bevalling was poliklinisch nu wil ik hoe dan ook thuis. Hopelijk gaat alles prima de aankomende weken en kunnen we dit op onze 'eigen' manier doen.
Klap *O* ik miste je al eventjes :W.
Zijn jullie al over, of ga je bij je schoonouders thuis bevallen? :o
KuikenGuppy
pi_163832991
quote:
3s.gif Op maandag 18 juli 2016 17:01 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Bij 2 van de 3 zkh hier in de directe omgeving (regio Utrecht) geweigerd, vorige maand.. Nummer 3 wilde eigenlijk ook weigeren....
Was je toen al in het ziekenhuis voor een poliklinische bevalling toen je geweigerd werd? :o
Of was je nog thuis?
pi_163833006
Als het aan mij ligt beval ik thuis.
Helaas vanwege een keizersnede de vorige keer zit dat er niet in.
Vond het de vorige keer oprecht jammer dat het niet thuis was ivm hoge bloeddruk.
Nu heb ik het maar naast me neergelegd.
Wel ga ik vragen of ik de laatste weken gewoon mijn controles door de vk mag hebben en met hun de bevalling thuis starten.
Mijn vk-en zien dat wel zitten, nu nog overleggen met de gyn.
pi_163833353
En echt hoor, volgens mij ben ik door de HCG mijn kook en bakskills kwijt.
Vlees brand steeds aan, aardappels/ groentes koken droog, pasta tot snot, ongare cake (vanwege een stand op de oven die ik noooit gebruik)
:')
  maandag 18 juli 2016 @ 17:26:31 #36
220609 Nouk84
pi_163833451
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 17:11 schreef ikke_84 het volgende:

[..]

Was je toen al in het ziekenhuis voor een poliklinische bevalling toen je geweigerd werd? :o
Of was je nog thuis?
Was nog thuis, vk was aan t bellen..
pi_163833884
quote:
7s.gif Op maandag 18 juli 2016 17:26 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Was nog thuis, vk was aan t bellen..
Dat kan ik me wel voorstellen. Vol is vol (heel lullig gezegt) :7
Maar als je al op een verloskamer ligt voor een poliklinische bevalling en je wordt klinisch dan kan ik me niet voorstellen dat ze je weigeren. Zou dat echt gebeuren?
pi_163833951
goed excuus om je man te laten koken bleu ;)
  maandag 18 juli 2016 @ 17:47:55 #39
220609 Nouk84
pi_163833992
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 17:43 schreef ikke_84 het volgende:

[..]

Maar als je al op een verloskamer ligt voor een poliklinische bevalling en je wordt klinisch dan kan ik me niet voorstellen dat ze je weigeren. Zou dat echt gebeuren?
Ooh ik las het verkeerd. :')

Lijkt me niet dat dat gebeurt! Hoop ik niet voor diegene iig..
pi_163834477
Gefeliciteerd dames met de wisseldagen. Ook mijn wisseldag, week 39. *O*
pi_163834672
Amsel *O* . Van harte met jullie zoon O+.

En Ophelia ook! *O* Jullie ook van harte! Wat een snelle bevalling, wow jaloers! O+
pi_163836586
Hoera voor de weekwissels! *O*

Ik heb er een lekker dagje strand opzitten en die hebben we afgesloten met een wandeltochtje richting snackbar en daar lekker op het terras een frietje gegeten. Vervolgens bij de ijssalon een ijsje gehaald en met een flinke omweg naar huis gewandeld.
Vannacht mag hij wel komen van mij. Alhoewel ik dan wel dinsdag en woensdag bloedhete kraamdagen heb. :')
pi_163836736
Geeft niks fien, je zweet ook in midwinter in je kraamdagen :'). Klinkt als een fijne dag!

Blue herkenbaar! Mijn kookzin verdwijnt als sneeuw voor de zon met preggers. Inmiddels schuif ik het liefst dingen naar binnen die klaar zijn. Maakt me niet uit wat. :')
  maandag 18 juli 2016 @ 19:49:35 #44
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163836756
Zo Fien, lekker! :Y)

In hoeverre hebben jullie trouwens dekentjes? Ik moet 'officieel volgens het lijstje' nog één dekentje halen voor in de wieg, maar denk nu: een dubbel (of als het warm is enkel) lakentje kan in de zomer toch ook wel? Ik stik nl van de lakentjes :P
pi_163836870
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 19:49 schreef Quoi het volgende:
Zo Fien, lekker! :Y)

In hoeverre hebben jullie trouwens dekentjes? Ik moet 'officieel volgens het lijstje' nog één dekentje halen voor in de wieg, maar denk nu: een dubbel (of als het warm is enkel) lakentje kan in de zomer toch ook wel? Ik stik nl van de lakentjes :P
Wij hebben een ledikantje en een co-sleeper. Ik heb bij allebei 2 dekentjes en 2 lakentjes. Bij het wiegje 2 hoeslakens en bij het ledikantje 4 hoeslakens (dat kwam omdat ik 2 pakken gekocht had en niet doorhad dat ze er 2 in een pakje zaten) bij het ledikant ook 2 moltons. Ik dacht mocht het bevuild zijn heb ik een set om het te verschonen. We hebben een droger dus in 2 uurtjes is alles weer schoon en droog. Mocht later blijken dat het toch te weinig is kunnen we altijd weer bijkopen.
pi_163836914
Ik ben al niet zo'n Jamie Oliver maar al preggie zijnde al he-le-maal niet.. tis net wat Crump zegt :')

En Quoi ik heb twee dekentjes en daar had ik bij nr 1 en 2 genoeg aan dus bij nr 3 vast ook wel :Y)
Eentje lag meestal boven in bedje en eentje hier onder in dr box of maxi cosi.
pi_163836954
Klinkt ongeveer gelijk aan wat ik heb fien. 4 hoeslakens is ook niet overdreven voor een ledikant hoor, als je baby van 8 maanden een keer ziek is ben je er wel blij mee. Met een wiegje loopt het nog niet zo'n vaart als je geen spuger hebt.

Ik heb 1 dekentje voor beiden. Ik vind het wel best :') vorige keer kwamen we er ook wel uit, en voor je het weet liggen ze toch in een slaapzakje. :Y)
pi_163837082
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:46 schreef Mies_poes het volgende:
Fijn te lezen dat ik toch niet de enige ben die thuis wil bevallen (wat mijn omgeving me wel laat vermoeden). Alleen als ik dan de post van Burdie lees, denk ik weer dat ik gek ben en onnodig risico op zoek. Terwijl ik ook al meerdere keren heb gelezen dat wetenschappelijk is aangetoond dat thuis of in het ziekenhuis bevallen even veilig is.
Ik ga mijn gevoel gewoon volgen, we kunnen altijd nog beslissen om naar het ziekenhuis te gaan :)
Ik ga ook voor een thuisbevalling. Ben ook de enige in mijn omgeving, maar geen negatieve reacties gehad nog. Eigenlijk zelfs ook een paar die stiekem thuis hadden willen bevallen maar toch voor ziekenhuisbevalling zijn gegaan (zowel poliklinisch als medisch).

Ik heb 3 lakens en 3 hoeslakens en een moltonhoeslaken en nog geen dekentje(s). Weet niet of ik er 1 of 2 of 37 haal :'). En vandaag is de bijbehorende co-sleeper bezorgd :o.

[ Bericht 2% gewijzigd door Unihipili op 18-07-2016 20:08:46 ]
pi_163837403
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 19:56 schreef Crumpette het volgende:
Klinkt ongeveer gelijk aan wat ik heb fien. 4 hoeslakens is ook niet overdreven voor een ledikant hoor, als je baby van 8 maanden een keer ziek is ben je er wel blij mee. Met een wiegje loopt het nog niet zo'n vaart als je geen spuger hebt.

Ik heb 1 dekentje voor beiden. Ik vind het wel best :') vorige keer kwamen we er ook wel uit, en voor je het weet liggen ze toch in een slaapzakje. :Y)
Dat dacht ik ook al met 4 hoeslakens inderdaad. En ik dacht ook dat het met een wiegje/co-sleeper niet zo'n vaart zou lopen. En meer dan 2 lakentjes voor een ledikant leek me ook onnodig want tegen de tijd dat hij uit de co-sleeper is slaapt hij vast en zeker in slaapzak en dan is het te betwijfelen of ze überhaupt een dekentje willen of deze alleen maar weg schoppen hoorde ik van sommigen om mij heen. Voor de kinderwagen hebben we trouwens wel weer een apart setje hoeslaken, laken en dekentje. Maar wel maar 1 setje, en voor de maxicosi hebben we zo'n koeka voetenzak.
pi_163837695
Wij hebben drie dekentjes en drie lakentjes voor het ledikant en twee dekentjes en twee lakentjes voor de cosleeper.

Een tijdje geleden heb ik mijn vriend een cadeau gegeven, omdat de zwangerschap voor hem ook niet al te makkelijk is :P een waardebon om twee uur te wakeboarden met een vriend en die heeft hij vandaag ingewilligd. Ik zit nu heerlijk aan het strand pootje te baden en naar mijn vriend te kijken terwijl de baby lekker aan het verbouwen is O+ zo fijn.
  maandag 18 juli 2016 @ 20:35:51 #51
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163838022
Leuk Mies! Goed om daaraan te denken.

Mmm... misschien dat ik anders zo'n miltifunctioneel dekentje aanschaf: voor in wieg, ledikant, box, maxi cosi of kinderwagen. Nooit overbodig.
  maandag 18 juli 2016 @ 20:42:06 #52
30252 Soempie
Procreating
pi_163838217
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 04:46 schreef _Ophelia_ het volgende:
Gisteravond, in anderhalf uur tijd gerekend vanaf de eerste serieuze wee. (Of 3,5 vanaf het eerste plensje vruchtwater) Ik kon nog net mijn grote O+ in bed leggen. Mini O+ en ik doen het goed al is ze nog wel erg misselijk van de snelle bevalling.
Tjee wat snel! Gefeliciteerd en heel veel liefde en geluk samen!!! O+ :*
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_163838276
Zijn er hier nog dames met veel harde buiken?

Ik ben nu 28+2 weken zwanger. Precies een week geleden kreeg ik mijn kinkhoestvaccin. De volgende dag (dinsdag dus) voelde ik me echt ellendig: grieperig, pijnlijke spieren enz. Maar aangezien dat door het vaccin kwam, maakte ik me verder geen zorgen.

's Avonds voelde ik me beter maar kreeg ik echter veel last van harde buiken. Op een gegeven moment om de vijf minuten... Ze deden wel geen pijn maar ik was toch niet gerust, dus naar materniteit gebeld en ze zeiden om even langs te komen.

Vervolgens heb ik aan de monitor gehangen een half uurtje (3 harde buiken) en is er een echo gemaakt. Alles was verder wel in orde: baarmoederhals van 3,1 cm en dat zou goed zijn. Dus ik mocht terug naar huis, maar ze zeiden wel dat als de harde buiken pijn begonnen te doen of als ze nog regelmatiger kwamen, dat ik moest terugkomen.

Sindsdien nog altijd geen pijn gehad maar toch nog altijd veel harde buiken hoor... Ook 's avonds, als ik gewoon in de zetel lig. Ik zou denken dat ik dan ontspannen ben en dus minder harde buiken krijg, maar nee.

Morgen heb ik een afspraak bij de gynaecoloog dus dan ga ik haar ook eens vragen of dit wel normaal is :) maar heeft iemand van jullie er ervaring mee?

De vroedvrouw vorige week zei dat de vele harde buiken dan waarschijnlijk toch door het kinkhoestvaccin zouden komen (dat zou ook op de spieren kunnen werken), maar nja. Aangezien de harde buiken blijven komen (weliswaar iets minder vaak dan die avond), kan het toch niet meer door het vaccin komen.
  maandag 18 juli 2016 @ 21:01:47 #54
30252 Soempie
Procreating
pi_163838860
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 14:51 schreef MaJo het volgende:

[..]

:o Gefeliciteerd! *O* NIet in de planning dus? :D
Klopt, bij zorgvuldig gebruik van anticonceptie. B-)
S. wilde misschien wel een derde, maar ik zag dat echt niet zitten. Ondertussen ben ik wel om... in elk geval niet meer overstuur.

Vandaag de eerste afspraak gehad bij de verloskundige en maandag mag ik de eerste echo laten maken. *O* Ik ben heel benieuwd hoeveel weken ik zwanger ben.

Saarah, wat rot van de harde buiken. Hopelijk kan de gyn er iets zinnigs over zeggen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_163838978
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 17:43 schreef ikke_84 het volgende:

[..]

het WKZ en Diak nemen geen poliklinische bevallingen aan als de medische verloskamers al vol zijn. dus dat zou aan de hand geweest kunnen zijn.

Waar was je allemaal afgewezen Nouk? daar ben ik dus zo bang voor, ik wil naar Diak, diak vol, dan WKZ, wkz vol.. waar moet je dan heen? No way dat ik mijn kind in Nieuwegein ter wereld laat komen :')
  maandag 18 juli 2016 @ 21:07:48 #56
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_163839074
Ophelia bevallen? Waarom is daar geen update van? Nu moet ik terug gaan zoeken.

Gefeliciteerd! *O* O+
  maandag 18 juli 2016 @ 21:09:08 #57
30252 Soempie
Procreating
pi_163839121
Ik dacht dat de lijst niet goed was geladen, maar ze is echt bevallen :D
pi_163839122
mijn kraampakket is trouwens al bezorgd! ben maandag pas 28 weken! ik heb het nog niet open durven maken :')
pi_163839136
Ophelia! gefeliciteerd :D
  maandag 18 juli 2016 @ 21:12:00 #60
220609 Nouk84
pi_163839204
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 21:04 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

het WKZ en Diak nemen geen poliklinische bevallingen aan als de medische verloskamers al vol zijn. dus dat zou aan de hand geweest kunnen zijn.

Waar was je allemaal afgewezen Nouk? daar ben ik dus zo bang voor, ik wil naar Diak, diak vol, dan WKZ, wkz vol.. waar moet je dan heen? No way dat ik mijn kind in Nieuwegein ter wereld laat komen :')
Haha dat laatste vond ik ook, maar dichtbij dus swa. Vol dus, Diak ook vol, uiteindelijk WKZ geworden. Is ze toch Utrechtse 8-)
pi_163839406
quote:
2s.gif Op maandag 18 juli 2016 21:07 schreef Kyara het volgende:
Ophelia bevallen? Waarom is daar geen update van? Nu moet ik terug gaan zoeken.

Gefeliciteerd! *O* O+
:Y O+
Je eigen update maken is ook weer zo wat ... ;)
  maandag 18 juli 2016 @ 21:18:23 #62
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163839426
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 19:53 schreef Fien10 het volgende:

[..]

Wij hebben een ledikantje en een co-sleeper. Ik heb bij allebei 2 dekentjes en 2 lakentjes. Bij het wiegje 2 hoeslakens en bij het ledikantje 4 hoeslakens (dat kwam omdat ik 2 pakken gekocht had en niet doorhad dat ze er 2 in een pakje zaten) bij het ledikant ook 2 moltons. Ik dacht mocht het bevuild zijn heb ik een set om het te verschonen. We hebben een droger dus in 2 uurtjes is alles weer schoon en droog. Mocht later blijken dat het toch te weinig is kunnen we altijd weer bijkopen.
En voor de wandelwagen dan? :P.
Ik heb vorige keer na de bevalling flink bij moeten kopen; ik had drie dekentjes geloof ik en dat was net aan genoeg, er kon niks in de was ;).
KuikenGuppy
pi_163839570
Ophelia, gefeliciteerd *O*
  maandag 18 juli 2016 @ 21:38:15 #64
327807 Mariposas
יה&#14
pi_163840171
Die koeka maxi cosi zak is ook ideaal voor in de kinderwagen! ^O^
Ik heb het overigens gered met 1 wiegdeken.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 18 juli 2016 @ 21:45:47 #65
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163840508
Ophelia gefeliciteerd *O* je hebt mijn record verbroken :( :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  Manager PR/Moderator maandag 18 juli 2016 @ 22:02:51 #66
269689 crew  Viv
pi_163841276
quote:
No way dat ik mijn kind in Nieuwegein ter wereld laat komen :')
Haha, dat komt hier vaker voorbij. Staan ze daar met hun mooie ziekenhuis. :')
pi_163841401
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 22:02 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Haha, dat komt hier vaker voorbij. Staan ze daar met hun mooie ziekenhuis. :')
Zo mooi is het niet. Over een paar jaar kun je in Leidsche Rijn bevallen.
  maandag 18 juli 2016 @ 22:07:37 #68
149959 SQ
snelle trees
pi_163841457
Ik heb even de update van ophelia geplaatst. Ik heb een beetje het idee dat veel mensen tegenwoordig afwachten tot de modjes dat doen?
In elk geval is het leuk als een van de andere users het nieuws deelt ;) het is geen mod-only topic, iedereen kan updates plaatsen! ;)
disclaimer
pi_163842002
quote:

[..]

Mooi niet! Er zijn zes medische verloskamers en drie poliklinische. Hoewel we ze echt wel met elkaar delen, weiger ik echt geen poliklinische bevallingen omdat zíj druk zijn!
pi_163842748
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 20:44 schreef Saarah het volgende:

Ik ben nu 28+2 weken zwanger. Precies een week geleden kreeg ik mijn kinkhoestvaccin. De volgende dag (dinsdag dus) voelde ik me echt ellendig: grieperig, pijnlijke spieren enz. Maar aangezien dat door het vaccin kwam, maakte ik me verder geen zorgen.

's Avonds voelde ik me beter maar kreeg ik echter veel last van harde buiken. Op een gegeven moment om de vijf minuten... Ze deden wel geen pijn maar ik was toch niet gerust, dus naar materniteit gebeld en ze zeiden om even langs te komen.

Vervolgens heb ik aan de monitor gehangen een half uurtje (3 harde buiken) en is er een echo gemaakt. Alles was verder wel in orde: baarmoederhals van 3,1 cm en dat zou goed zijn. Dus ik mocht terug naar huis, maar ze zeiden wel dat als de harde buiken pijn begonnen te doen of als ze nog regelmatiger kwamen, dat ik moest terugkomen.

Sindsdien nog altijd geen pijn gehad maar toch nog altijd veel harde buiken hoor... Ook 's avonds, als ik gewoon in de zetel lig. Ik zou denken dat ik dan ontspannen ben en dus minder harde buiken krijg, maar nee.

Morgen heb ik een afspraak bij de gynaecoloog dus dan ga ik haar ook eens vragen of dit wel normaal is :) maar heeft iemand van jullie er ervaring mee?

De vroedvrouw vorige week zei dat de vele harde buiken dan waarschijnlijk toch door het kinkhoestvaccin zouden komen (dat zou ook op de spieren kunnen werken), maar nja. Aangezien de harde buiken blijven komen (weliswaar iets minder vaak dan die avond), kan het toch niet meer door het vaccin komen.
Jup precies met die termijn ook, zonder vaccin overigens. Ook tijd aan ctg gehangen, wel meer harde buiken dan jij, ook baarmoederdinges opgemeten, 3 cm. Rustig aan doen, minder werken, idd met regelmaat of pijn direct aan de bel trekken. Heb het nu nog steeds (34 weken) maar het hoort bij mij denk ik. Baby doet het geweldig iig.

Ga dus heel rustig aan doen, ik ging van 28 uur werken naar 4x3,5 uur, luister naar je lijf en laat het huishouden voor wat het is waar mogelijk. En ja, das kut maar volgens de vk had ik nog geluk dat ze mij daar in het zh niet gehouden hebben.

Sterkte, het is echt niet fijn.
pi_163842772
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 22:07 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb even de update van ophelia geplaatst. Ik heb een beetje het idee dat veel mensen tegenwoordig afwachten tot de modjes dat doen?
In elk geval is het leuk als een van de andere users het nieuws deelt ;) het is geen mod-only topic, iedereen kan updates plaatsen! ;)
:N Snap er geen reet van :P
S. 2014
J. 2016
pi_163842916
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 20:44 schreef Saarah het volgende:

:W

Al vanaf 22 weken, schijn een extreem gevoelige baarmoeder te hebben, zodra daar maar iets gebeurt heb ik een harde buik, zelfs de rand van mn spijkerbroek triggert harde buiken dus ik draag enkel nog jurkjes en loszittende broeken.
Baarmoeder nu 2x opgemeten, beide keren netjes rond de 4.5cm maar moet t wel rustig aan doen.
S. 2014
J. 2016
  maandag 18 juli 2016 @ 22:47:37 #73
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_163843013
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 22:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

:N Snap er geen reet van :P
meer oefenen dus ~O>
pi_163843149
Hier ook al heel snel harde pijnlijke buiken. Nog voordat ik het vaccin had gehad.

Niet helemaal het goede topic maar gooi m er hier toch maar in 8-)
37 weken vandaag en de babykamer is eindelijk klaar.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_163843251
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 22:22 schreef WupWup het volgende:

[..]

Mooi niet! Er zijn zes medische verloskamers en drie poliklinische. Hoewel we ze echt wel met elkaar delen, weiger ik echt geen poliklinische bevallingen omdat zíj druk zijn!
Dit is anders wel wat ons verteld werd tijdens de open dagen bij beide ziekenhuizen. Ze zeiden dat ze niet willen dat je komt als de medische vol zijn, omdat je dan niet kan doorstromen mocht dat nodig zijn.
pi_163843320
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 22:06 schreef Arja het volgende:

[..]

Zo mooi is het niet. Over een paar jaar kun je in Leidsche Rijn bevallen.
Oh, ik hoop het zo! Vind het zo jammer dat het daar nu niet kan, perfecte locatie voor ons. En met mijn operatie vorig jaar vond ik het echt een fijn ziekenhuis!
  maandag 18 juli 2016 @ 22:58:40 #77
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163843464
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 22:50 schreef ikke_84 het volgende:
Hier ook al heel snel harde pijnlijke buiken. Nog voordat ik het vaccin had gehad.

Niet helemaal het goede topic maar gooi m er hier toch maar in 8-)
37 weken vandaag en de babykamer is eindelijk klaar.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel mooi! Die letterbak is gaaf zeg O+. Waar is die van?
KuikenGuppy
pi_163843892
Schattig kamertje, Ikke O+
pi_163844459
@saarah hier ook heel veel harde buiken vanaf een week of 24 al. Het is ook regelmatig onderzocht maar uiteindelijk werd ook gezegd, je bent een van de vrouwen bij wie het bij de zwangerschap hoort. Nu is het ook nog steeds. Ook in rust. Als de baby maar draait of een knie of elleboog uitsteekt krijg ik een harde buik.

@burdie, daar kwam ik een post later nog op terug, ook in de kinderwagen een apart setje hoeslaken, laken, dekentje en voor de maxicosi een koeka voetenzak. Voor nu leek me dit prima. Mocht blijken dat het niet voldoende is vanwege een spuug baby of iets dan is een ritje naar Hema of een bestelling bij Wehkamp zo gedaan.
pi_163844480
Mooi kamertje ikke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')