abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163831154
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 15:28 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

*) *) *)

Vandaag trouwens 31 weken wissel *O* *O*
Met een beetje geluk over een week of 9 weer lekker op mijn buik slapen! Het idee alleen al
Team Limburgs platteland? 😎

Oh, buikslapen.. En geen 9 weken meer hoeven wachten... *) vorige zwangerschap tot het einde stug buik geslapen, deze baby is alleen een stuk minder tolerant..
pi_163831168
Ik kom weer eens buurten! Peuter is bij opa dus even tijd voor mezelf!
Woensdag al 30 weken! Man wat gaat de tijd snel!
Alles gaat goed, peuter die niet slaapt is wel vermoeiend maar hij is heel nieuwsgierig naar de baby O+ !

Twink wisselslag *O*

En vorige bevalling was poliklinisch nu wil ik hoe dan ook thuis. Hopelijk gaat alles prima de aankomende weken en kunnen we dit op onze 'eigen' manier doen.
♥ J & S
pi_163831752
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 15:49 schreef Ggirl het volgende:

[..]

Team Limburgs platteland? 😎

Oh, buikslapen.. En geen 9 weken meer hoeven wachten... *) vorige zwangerschap tot het einde stug buik geslapen, deze baby is alleen een stuk minder tolerant..
Ik heb vooral 's avonds en 's nachts een stuiterbaby en als ikhet al in mijn hoofdhaal om iets te ver door te draaien van zij naar buik krijg ik al commentaar van binnenuit :+

En over bv gesproken.. mja ik moet eerlijk bekennen dat team kv meer en meer terrein lijkt te winnen om voor mij allemaal goede redenen. Bij bv had ik vooral als motivatie omdat ik dat gewoon een keer meegemaakt wilde hebben. En ik merk dat die motivatie met de dag minder stand lijkt te houden. Maar we zullen zien. Zodra je baby op je buik ligt doe je ooit de dingen 180 graden anders als dat je je eerst allemaal bedacht hebt, weet ik inmiddels uit ervaring.
  maandag 18 juli 2016 @ 16:39:39 #29
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163832155
Dat denk ik ook Twinkle :Y

Lekker een stukje gaan fietsen door het groen richting een fijne lunchlocatie in een durp dichtbij. Erna even boodschappen daar gedaan en weer terug. Fijn, die beweging én de tweewekelijkse vrije maandag van mijn meneer. Schoolbordmuur is af en nu de lampjes in de babykamer. Heerlijk O+
pi_163832441
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 15:40 schreef WupWup het volgende:

[..]

Dan ga je naar het ziekenhuis als je daar eerder zal zijn dan dat de baby geboren wordt. De meeste veronderstelde foetale nood, blijkt achteraf niet zo met kinderen die met een goede start geboren worden. En áls er daadwerkelijk een baby geboren wordt die hulp nodig heeft, geeft de verloskundige dezelfde basic life support (reanimatie) als de kinderarts. Mocht de situatie dan alsnog persisteren, dan is een kinderarts nodig voor verdere hulp. Maar ook dat is weer uitzondering op uitzondering. Ik denk dat ik in de jaren dat ik nu werk misschien drie keer aan de reanimatietafel heb gestaan, waarvan er twee kinderen al onderweg naar die kamer begonnen te huilen en eentje slechts wat zuurstof op de kap nodig had, dus geen actieve behandeling.
Mjoh ja, bij mij was dat dus wel zo... Vacuumpomp, Kinderarts, beademing (weet niet wat voor soort...), nacht in de couveuse...

Ik zou ooit nog wel eens een thuisbevalling willen (dat wou ik de eerste keer al), maar mn man durft het nu echt niet meer, die heeft al het medische gedoe gezien. Ik was zelf vooral blij dat het voorbij was :@
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 18 juli 2016 @ 17:01:48 #31
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_163832754
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:53 schreef Heliotrope het volgende:
En bij een poliklinische bevalling kan er ook wel eens geen 'medische' plek zijn, en moet je alsnog ergens anders heen.
Maar dat komt zelden voor geloof ik.
Bij 2 van de 3 zkh hier in de directe omgeving (regio Utrecht) geweigerd, vorige maand.. Nummer 3 wilde eigenlijk ook weigeren....
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  maandag 18 juli 2016 @ 17:07:13 #32
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163832885
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 15:50 schreef klaprooss het volgende:
Ik kom weer eens buurten! Peuter is bij opa dus even tijd voor mezelf!
Woensdag al 30 weken! Man wat gaat de tijd snel!
Alles gaat goed, peuter die niet slaapt is wel vermoeiend maar hij is heel nieuwsgierig naar de baby O+ !

Twink wisselslag *O*

En vorige bevalling was poliklinisch nu wil ik hoe dan ook thuis. Hopelijk gaat alles prima de aankomende weken en kunnen we dit op onze 'eigen' manier doen.
Klap *O* ik miste je al eventjes :W.
Zijn jullie al over, of ga je bij je schoonouders thuis bevallen? :o
KuikenGuppy
pi_163832991
quote:
3s.gif Op maandag 18 juli 2016 17:01 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Bij 2 van de 3 zkh hier in de directe omgeving (regio Utrecht) geweigerd, vorige maand.. Nummer 3 wilde eigenlijk ook weigeren....
Was je toen al in het ziekenhuis voor een poliklinische bevalling toen je geweigerd werd? :o
Of was je nog thuis?
pi_163833006
Als het aan mij ligt beval ik thuis.
Helaas vanwege een keizersnede de vorige keer zit dat er niet in.
Vond het de vorige keer oprecht jammer dat het niet thuis was ivm hoge bloeddruk.
Nu heb ik het maar naast me neergelegd.
Wel ga ik vragen of ik de laatste weken gewoon mijn controles door de vk mag hebben en met hun de bevalling thuis starten.
Mijn vk-en zien dat wel zitten, nu nog overleggen met de gyn.
pi_163833353
En echt hoor, volgens mij ben ik door de HCG mijn kook en bakskills kwijt.
Vlees brand steeds aan, aardappels/ groentes koken droog, pasta tot snot, ongare cake (vanwege een stand op de oven die ik noooit gebruik)
:')
  maandag 18 juli 2016 @ 17:26:31 #36
220609 Nouk84
pi_163833451
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 17:11 schreef ikke_84 het volgende:

[..]

Was je toen al in het ziekenhuis voor een poliklinische bevalling toen je geweigerd werd? :o
Of was je nog thuis?
Was nog thuis, vk was aan t bellen..
pi_163833884
quote:
7s.gif Op maandag 18 juli 2016 17:26 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Was nog thuis, vk was aan t bellen..
Dat kan ik me wel voorstellen. Vol is vol (heel lullig gezegt) :7
Maar als je al op een verloskamer ligt voor een poliklinische bevalling en je wordt klinisch dan kan ik me niet voorstellen dat ze je weigeren. Zou dat echt gebeuren?
pi_163833951
goed excuus om je man te laten koken bleu ;)
  maandag 18 juli 2016 @ 17:47:55 #39
220609 Nouk84
pi_163833992
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 17:43 schreef ikke_84 het volgende:

[..]

Dat kan ik me wel voorstellen. Vol is vol (heel lullig gezegt) :7
Maar als je al op een verloskamer ligt voor een poliklinische bevalling en je wordt klinisch dan kan ik me niet voorstellen dat ze je weigeren. Zou dat echt gebeuren?
Ooh ik las het verkeerd. :')

Lijkt me niet dat dat gebeurt! Hoop ik niet voor diegene iig..
pi_163834477
Gefeliciteerd dames met de wisseldagen. Ook mijn wisseldag, week 39. *O*
pi_163834672
Amsel *O* . Van harte met jullie zoon O+.

En Ophelia ook! *O* Jullie ook van harte! Wat een snelle bevalling, wow jaloers! O+
pi_163836586
Hoera voor de weekwissels! *O*

Ik heb er een lekker dagje strand opzitten en die hebben we afgesloten met een wandeltochtje richting snackbar en daar lekker op het terras een frietje gegeten. Vervolgens bij de ijssalon een ijsje gehaald en met een flinke omweg naar huis gewandeld.
Vannacht mag hij wel komen van mij. Alhoewel ik dan wel dinsdag en woensdag bloedhete kraamdagen heb. :')
pi_163836736
Geeft niks fien, je zweet ook in midwinter in je kraamdagen :'). Klinkt als een fijne dag!

Blue herkenbaar! Mijn kookzin verdwijnt als sneeuw voor de zon met preggers. Inmiddels schuif ik het liefst dingen naar binnen die klaar zijn. Maakt me niet uit wat. :')
  maandag 18 juli 2016 @ 19:49:35 #44
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163836756
Zo Fien, lekker! :Y)

In hoeverre hebben jullie trouwens dekentjes? Ik moet 'officieel volgens het lijstje' nog één dekentje halen voor in de wieg, maar denk nu: een dubbel (of als het warm is enkel) lakentje kan in de zomer toch ook wel? Ik stik nl van de lakentjes :P
pi_163836870
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 19:49 schreef Quoi het volgende:
Zo Fien, lekker! :Y)

In hoeverre hebben jullie trouwens dekentjes? Ik moet 'officieel volgens het lijstje' nog één dekentje halen voor in de wieg, maar denk nu: een dubbel (of als het warm is enkel) lakentje kan in de zomer toch ook wel? Ik stik nl van de lakentjes :P
Wij hebben een ledikantje en een co-sleeper. Ik heb bij allebei 2 dekentjes en 2 lakentjes. Bij het wiegje 2 hoeslakens en bij het ledikantje 4 hoeslakens (dat kwam omdat ik 2 pakken gekocht had en niet doorhad dat ze er 2 in een pakje zaten) bij het ledikant ook 2 moltons. Ik dacht mocht het bevuild zijn heb ik een set om het te verschonen. We hebben een droger dus in 2 uurtjes is alles weer schoon en droog. Mocht later blijken dat het toch te weinig is kunnen we altijd weer bijkopen.
pi_163836914
Ik ben al niet zo'n Jamie Oliver maar al preggie zijnde al he-le-maal niet.. tis net wat Crump zegt :')

En Quoi ik heb twee dekentjes en daar had ik bij nr 1 en 2 genoeg aan dus bij nr 3 vast ook wel :Y)
Eentje lag meestal boven in bedje en eentje hier onder in dr box of maxi cosi.
pi_163836954
Klinkt ongeveer gelijk aan wat ik heb fien. 4 hoeslakens is ook niet overdreven voor een ledikant hoor, als je baby van 8 maanden een keer ziek is ben je er wel blij mee. Met een wiegje loopt het nog niet zo'n vaart als je geen spuger hebt.

Ik heb 1 dekentje voor beiden. Ik vind het wel best :') vorige keer kwamen we er ook wel uit, en voor je het weet liggen ze toch in een slaapzakje. :Y)
pi_163837082
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:46 schreef Mies_poes het volgende:
Fijn te lezen dat ik toch niet de enige ben die thuis wil bevallen (wat mijn omgeving me wel laat vermoeden). Alleen als ik dan de post van Burdie lees, denk ik weer dat ik gek ben en onnodig risico op zoek. Terwijl ik ook al meerdere keren heb gelezen dat wetenschappelijk is aangetoond dat thuis of in het ziekenhuis bevallen even veilig is.
Ik ga mijn gevoel gewoon volgen, we kunnen altijd nog beslissen om naar het ziekenhuis te gaan :)
Ik ga ook voor een thuisbevalling. Ben ook de enige in mijn omgeving, maar geen negatieve reacties gehad nog. Eigenlijk zelfs ook een paar die stiekem thuis hadden willen bevallen maar toch voor ziekenhuisbevalling zijn gegaan (zowel poliklinisch als medisch).

Ik heb 3 lakens en 3 hoeslakens en een moltonhoeslaken en nog geen dekentje(s). Weet niet of ik er 1 of 2 of 37 haal :'). En vandaag is de bijbehorende co-sleeper bezorgd :o.

[ Bericht 2% gewijzigd door Unihipili op 18-07-2016 20:08:46 ]
pi_163837403
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 19:56 schreef Crumpette het volgende:
Klinkt ongeveer gelijk aan wat ik heb fien. 4 hoeslakens is ook niet overdreven voor een ledikant hoor, als je baby van 8 maanden een keer ziek is ben je er wel blij mee. Met een wiegje loopt het nog niet zo'n vaart als je geen spuger hebt.

Ik heb 1 dekentje voor beiden. Ik vind het wel best :') vorige keer kwamen we er ook wel uit, en voor je het weet liggen ze toch in een slaapzakje. :Y)
Dat dacht ik ook al met 4 hoeslakens inderdaad. En ik dacht ook dat het met een wiegje/co-sleeper niet zo'n vaart zou lopen. En meer dan 2 lakentjes voor een ledikant leek me ook onnodig want tegen de tijd dat hij uit de co-sleeper is slaapt hij vast en zeker in slaapzak en dan is het te betwijfelen of ze überhaupt een dekentje willen of deze alleen maar weg schoppen hoorde ik van sommigen om mij heen. Voor de kinderwagen hebben we trouwens wel weer een apart setje hoeslaken, laken en dekentje. Maar wel maar 1 setje, en voor de maxicosi hebben we zo'n koeka voetenzak.
pi_163837695
Wij hebben drie dekentjes en drie lakentjes voor het ledikant en twee dekentjes en twee lakentjes voor de cosleeper.

Een tijdje geleden heb ik mijn vriend een cadeau gegeven, omdat de zwangerschap voor hem ook niet al te makkelijk is :P een waardebon om twee uur te wakeboarden met een vriend en die heeft hij vandaag ingewilligd. Ik zit nu heerlijk aan het strand pootje te baden en naar mijn vriend te kijken terwijl de baby lekker aan het verbouwen is O+ zo fijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')