Team Limburgs platteland? 😎quote:Op maandag 18 juli 2016 15:28 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Vandaag trouwens 31 weken wissel![]()
![]()
Met een beetje geluk over een week of 9 weer lekker op mijn buik slapen! Het idee alleen al
Ik heb vooral 's avonds en 's nachts een stuiterbaby en als ikhet al in mijn hoofdhaal om iets te ver door te draaien van zij naar buik krijg ik al commentaar van binnenuitquote:Op maandag 18 juli 2016 15:49 schreef Ggirl het volgende:
[..]
Team Limburgs platteland? 😎
Oh, buikslapen.. En geen 9 weken meer hoeven wachten...vorige zwangerschap tot het einde stug buik geslapen, deze baby is alleen een stuk minder tolerant..
Mjoh ja, bij mij was dat dus wel zo... Vacuumpomp, Kinderarts, beademing (weet niet wat voor soort...), nacht in de couveuse...quote:Op maandag 18 juli 2016 15:40 schreef WupWup het volgende:
[..]
Dan ga je naar het ziekenhuis als je daar eerder zal zijn dan dat de baby geboren wordt. De meeste veronderstelde foetale nood, blijkt achteraf niet zo met kinderen die met een goede start geboren worden. En áls er daadwerkelijk een baby geboren wordt die hulp nodig heeft, geeft de verloskundige dezelfde basic life support (reanimatie) als de kinderarts. Mocht de situatie dan alsnog persisteren, dan is een kinderarts nodig voor verdere hulp. Maar ook dat is weer uitzondering op uitzondering. Ik denk dat ik in de jaren dat ik nu werk misschien drie keer aan de reanimatietafel heb gestaan, waarvan er twee kinderen al onderweg naar die kamer begonnen te huilen en eentje slechts wat zuurstof op de kap nodig had, dus geen actieve behandeling.
Bij 2 van de 3 zkh hier in de directe omgeving (regio Utrecht) geweigerd, vorige maand.. Nummer 3 wilde eigenlijk ook weigeren....quote:Op maandag 18 juli 2016 14:53 schreef Heliotrope het volgende:
En bij een poliklinische bevalling kan er ook wel eens geen 'medische' plek zijn, en moet je alsnog ergens anders heen.
Maar dat komt zelden voor geloof ik.
Klapquote:Op maandag 18 juli 2016 15:50 schreef klaprooss het volgende:
Ik kom weer eens buurten! Peuter is bij opa dus even tijd voor mezelf!
Woensdag al 30 weken! Man wat gaat de tijd snel!
Alles gaat goed, peuter die niet slaapt is wel vermoeiend maar hij is heel nieuwsgierig naar de baby!
Twink wisselslag
En vorige bevalling was poliklinisch nu wil ik hoe dan ook thuis. Hopelijk gaat alles prima de aankomende weken en kunnen we dit op onze 'eigen' manier doen.
Was je toen al in het ziekenhuis voor een poliklinische bevalling toen je geweigerd werd?quote:Op maandag 18 juli 2016 17:01 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Bij 2 van de 3 zkh hier in de directe omgeving (regio Utrecht) geweigerd, vorige maand.. Nummer 3 wilde eigenlijk ook weigeren....
Was nog thuis, vk was aan t bellen..quote:Op maandag 18 juli 2016 17:11 schreef ikke_84 het volgende:
[..]
Was je toen al in het ziekenhuis voor een poliklinische bevalling toen je geweigerd werd?![]()
Of was je nog thuis?
Dat kan ik me wel voorstellen. Vol is vol (heel lullig gezegt)quote:
Ooh ik las het verkeerd.quote:Op maandag 18 juli 2016 17:43 schreef ikke_84 het volgende:
[..]
Dat kan ik me wel voorstellen. Vol is vol (heel lullig gezegt)![]()
Maar als je al op een verloskamer ligt voor een poliklinische bevalling en je wordt klinisch dan kan ik me niet voorstellen dat ze je weigeren. Zou dat echt gebeuren?
Wij hebben een ledikantje en een co-sleeper. Ik heb bij allebei 2 dekentjes en 2 lakentjes. Bij het wiegje 2 hoeslakens en bij het ledikantje 4 hoeslakens (dat kwam omdat ik 2 pakken gekocht had en niet doorhad dat ze er 2 in een pakje zaten) bij het ledikant ook 2 moltons. Ik dacht mocht het bevuild zijn heb ik een set om het te verschonen. We hebben een droger dus in 2 uurtjes is alles weer schoon en droog. Mocht later blijken dat het toch te weinig is kunnen we altijd weer bijkopen.quote:Op maandag 18 juli 2016 19:49 schreef Quoi het volgende:
Zo Fien, lekker!![]()
In hoeverre hebben jullie trouwens dekentjes? Ik moet 'officieel volgens het lijstje' nog één dekentje halen voor in de wieg, maar denk nu: een dubbel (of als het warm is enkel) lakentje kan in de zomer toch ook wel? Ik stik nl van de lakentjes
Ik ga ook voor een thuisbevalling. Ben ook de enige in mijn omgeving, maar geen negatieve reacties gehad nog. Eigenlijk zelfs ook een paar die stiekem thuis hadden willen bevallen maar toch voor ziekenhuisbevalling zijn gegaan (zowel poliklinisch als medisch).quote:Op maandag 18 juli 2016 13:46 schreef Mies_poes het volgende:
Fijn te lezen dat ik toch niet de enige ben die thuis wil bevallen (wat mijn omgeving me wel laat vermoeden). Alleen als ik dan de post van Burdie lees, denk ik weer dat ik gek ben en onnodig risico op zoek. Terwijl ik ook al meerdere keren heb gelezen dat wetenschappelijk is aangetoond dat thuis of in het ziekenhuis bevallen even veilig is.
Ik ga mijn gevoel gewoon volgen, we kunnen altijd nog beslissen om naar het ziekenhuis te gaan
Dat dacht ik ook al met 4 hoeslakens inderdaad. En ik dacht ook dat het met een wiegje/co-sleeper niet zo'n vaart zou lopen. En meer dan 2 lakentjes voor een ledikant leek me ook onnodig want tegen de tijd dat hij uit de co-sleeper is slaapt hij vast en zeker in slaapzak en dan is het te betwijfelen of ze überhaupt een dekentje willen of deze alleen maar weg schoppen hoorde ik van sommigen om mij heen. Voor de kinderwagen hebben we trouwens wel weer een apart setje hoeslaken, laken en dekentje. Maar wel maar 1 setje, en voor de maxicosi hebben we zo'n koeka voetenzak.quote:Op maandag 18 juli 2016 19:56 schreef Crumpette het volgende:
Klinkt ongeveer gelijk aan wat ik heb fien. 4 hoeslakens is ook niet overdreven voor een ledikant hoor, als je baby van 8 maanden een keer ziek is ben je er wel blij mee. Met een wiegje loopt het nog niet zo'n vaart als je geen spuger hebt.
Ik heb 1 dekentje voor beiden. Ik vind het wel bestvorige keer kwamen we er ook wel uit, en voor je het weet liggen ze toch in een slaapzakje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |