Nee, puur door voelen en meten wist ze dat. Beetje tegenstrijdig wel, buik ligt 2 weken voor,baby is wel gemiddeld maar buik is wel heel vol als in er past niet zo veel meer bij? Je zou zeggen dat als de buik groot is er ook meer baby in pastquote:Op maandag 18 juli 2016 13:31 schreef Quoi het volgende:
Fijn Nazil! Had je een echo?
En als je medisch bent heb je natuurlijk geen keus en wordt het het ziekenhuis.
Ik ben eigenlijk best overtuigd geweest van thuisbevallen tijdens mijn hele zwangerschap. Als geen indicatie, waarom naar het zkh? Maar net als het fles/borstvoedingsdilemma staat die overtuiging even op wankele schroeven. Omdat het dichtbij komt vermoed ikVan fles en thuis ben ik momenteel naar borst en zkh veranderd, maar dat ksn nog veranderen. Keuzes!
Mies, als ik begin met klagen houd ik niet meer op, dus ja herkenbaar. En daarom stap ik er maar overheen. En bedenk ik me wat ik niet heb: striae en dikke voeten, hoezee![]()
Rady, klinkt goed, die kattenkamer bij jou! En nu inspiratie opdoen voor de babykamer. Pinteresten tot je het niet meer weet
Klopt, bij een normaal verlopende zwangerschap zonder complicaties, kan je prima zonder extra risico thuis bevallen. En je vk is ervaren genoeg om je op tijd naar het zkh te sturen of indien nodig een ambulance te bellen.quote:Op maandag 18 juli 2016 13:50 schreef Quoi het volgende:
Mijn omgeving reageert ook altijd een beetje verbaasd. Thuisbevallen is de laatste tijd ook (onterecht) wat negatief in de media geweest. Als er niks met je aan de hand is verder zou je gewoon op de vk moeten kunnen bouwen, rationeel gedacht
Nazil, dat doe ik zeker. Wil het alleen voor mezelf toch een beetje uitgepuzzeld hebben voorafMaar alles kan op het moment suprème idd. Fijn.
Vacuümpomp moet je ook voor naar het ziekenhuis, alleen gynaecologen mogen dat doen.quote:Op maandag 18 juli 2016 13:57 schreef Nazil het volgende:
Vorige week bij de voorlichting van vk/gyn/kraamzorg zeiden ze nog dat het niks uit maakt thuis of zh. Thuis kunnen ze alles wat in het ziekenhuis ook kan, behalve pijnstilling. Alleen als de placenta niet los komt moet je met ambulance naar het zh.
+1quote:Op maandag 18 juli 2016 14:19 schreef Arja het volgende:
Ik ben ook nieuwsgierig naar de naam van amsels kleine. Mag ik een pm?
Je gaat niet voor een vacuüm naar het ziekenhuis, je gaat wegens een niet vorderende uitdrijving. Of foetale nood. Bij een niet vorderende uitdrijving is, hoe vervelend de situatie ook is, geen superspoed, dus ga je vaak met eigen vervoer. Zelfde voor niet vorderende ontsluiting of pijnstillingswens. Echte spoedsituaties tijdens een thuisbevalling zijn gelukkig maar zeldzaam.quote:Op maandag 18 juli 2016 14:09 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Vacuümpomp moet je ook voor naar het ziekenhuis, alleen gynaecologen mogen dat doen.
Daar heb je gelijk in, Burdie, dat het uit maakt hoe ver je van het ziekenhuis woont. Voor ons is het ongeveer tien minuten rijden (maar dan moet het niet in de spits zijn...). Ambulance is er natuurlijk zo.
Ja die meting denk ik. Gooien ze dan in een grafiekje en als je af gaat wijken mag je voor een groeiecho.quote:Op maandag 18 juli 2016 13:59 schreef ikke_84 het volgende:
Ow ja nazil een sticker bij de vk![]()
Hoe bevalt je verlof?
Volgens mij meten ze de bovenkant van je baarmoeder tot aan je schaambot en als dat dan bv 20 cm is dan ben je 22 weken. (Weet niet of ik het helemaal goed zeg) maar denk dat ze aan de hand van die meting heeft gezegt dat je buik voor loopt?
Dat bedoelde ik.quote:Op maandag 18 juli 2016 14:23 schreef WupWup het volgende:
[..]
Je gaat niet voor een vacuüm naar het ziekenhuis, je gaat wegens een niet vorderende uitdrijving. Of foetale nood. Bij een niet vorderende uitdrijving is, hoe vervelend de situatie ook is, geen superspoed, dus ga je vaak met eigen vervoer. Zelfde voor niet vorderende ontsluiting of pijnstillingswens. Echte spoedsituaties tijdens een thuisbevalling zijn gelukkig maar zeldzaam.
Maar hoe zit dat dan met foetale nood bij het persen? Bij mij ging alles nog goed tot ik begon te persen, toen was het gelijk dippende hartslag en al na 20 min de vacuumpomp erop. Ik was al in het zkh, maar als ik thuis was geweest had het veel te lang geduurd voordat ik in het zkh was. Hoe doe je dat dan als vk thuis?quote:Op maandag 18 juli 2016 14:23 schreef WupWup het volgende:
[..]
Je gaat niet voor een vacuüm naar het ziekenhuis, je gaat wegens een niet vorderende uitdrijving. Of foetale nood. Bij een niet vorderende uitdrijving is, hoe vervelend de situatie ook is, geen superspoed, dus ga je vaak met eigen vervoer. Zelfde voor niet vorderende ontsluiting of pijnstillingswens. Echte spoedsituaties tijdens een thuisbevalling zijn gelukkig maar zeldzaam.
quote:
Jij ging toch voor borstvoeding?quote:Op maandag 18 juli 2016 15:28 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Vandaag trouwens 31 weken wissel![]()
![]()
Met een beetje geluk over een week of 9 weer lekker op mijn buik slapen! Het idee alleen al
Dan ga je naar het ziekenhuis als je daar eerder zal zijn dan dat de baby geboren wordt. De meeste veronderstelde foetale nood, blijkt achteraf niet zo met kinderen die met een goede start geboren worden. En áls er daadwerkelijk een baby geboren wordt die hulp nodig heeft, geeft de verloskundige dezelfde basic life support (reanimatie) als de kinderarts. Mocht de situatie dan alsnog persisteren, dan is een kinderarts nodig voor verdere hulp. Maar ook dat is weer uitzondering op uitzondering. Ik denk dat ik in de jaren dat ik nu werk misschien drie keer aan de reanimatietafel heb gestaan, waarvan er twee kinderen al onderweg naar die kamer begonnen te huilen en eentje slechts wat zuurstof op de kap nodig had, dus geen actieve behandeling.quote:Op maandag 18 juli 2016 14:55 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Maar hoe zit dat dan met foetale nood bij het persen? Bij mij ging alles nog goed tot ik begon te persen, toen was het gelijk dippende hartslag en al na 20 min de vacuumpomp erop. Ik was al in het zkh, maar als ik thuis was geweest had het veel te lang geduurd voordat ik in het zkh was. Hoe doe je dat dan als vk thuis?
Maargoed, dit was toch al niet natuurlijk, want ingeleid, bij een normale thuisbevalling was het misschien niet zo geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |