Andere meldingenquote:Leger Turkije verklaart macht te hebben overgenomen
Het Turkse leger heeft de macht overgenomen in Turkije. Dat heeft het leger zelf zojuist bekendgemaakt. De Bosporusbrug en de Fatih Sultan Mehmetbrug in Istanbul zijn vanavond afgesloten door militairen. In Ankara zouden schoten zijn gehoord, melden ooggetuigen. Daar vliegen ook straaljagers en helikopters boven de stad.
twitter:AlptekinAkdogan twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 21:30:38Blokkade van Turkse leger op de Bosporusbrug. https://t.co/VTRZOFrybX reageer retweet
Vergeeft me mijn gebrek aan kennis inzake Turkije. Maar de grijze wolven zijn extreem nationalistisch. Je zou zeggen dat ze meer affiniteit hebben met het seculiere gedachtegoed van Atatürk, dan met de religieuze Erdogan. Waarom zouden dan eerder Erdogan steunen dan het leger?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:58 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
10% van de stemmers maar hebben een flinke laag die durft ten strijde te trekken. Extreem-rechtse nationalisten.
Bovendien controle over de Bosporus en het ideale stootkussen tussen het MO en Europaquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
De enige reden dat die apen in de NAVO zitten is dat we destijds raketten hadden die enkel vanuit Turks grondgebied Moskou konden raken.
twitter:SageJYoung twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 22:58:21Lining up for money at ATM's. #Turkey #turkeycoup #militarycoup https://t.co/o8Nsx2GUDF reageer retweet
twitter:seythal twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:00:06Two Istanbul-bound flights by KLM and British Airways have just turned around #Turkey (via @flightradar24) https://t.co/qmawMKoNti reageer retweet
Ik denk dat er helemaal niemand op vakantie naar Turkije gaat.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:02 schreef DrDentz het volgende:
Wie gaat er binnenkort naar Turkije op vakantie? Ziet er gezellig uit dat Istanbul. Tankje hier straaljager daar.
quote:Militairen zijn volgens CNN Turkije op dit moment het hoofdkwartier van de AK-partij van president Erdogan aan het belegeren
Gulen is helemaal geen moslimextremistquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:02 schreef xminator het volgende:
[..]
Een deel steunt fetullah gulen (extremistische moslimgekkie) die wil erdogan weg hebben. Die plegen dus nu een coup.
Daar wordt voorlopig niet gevlogen. KL1617 naar Istanbul is zojuist uitgeweken en ik vermoed dat het vliegverkeer nog wel even platligt..quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:02 schreef DrDentz het volgende:
Wie gaat er binnenkort naar Turkije op vakantie? Ziet er gezellig uit dat Istanbul. Tankje hier straaljager daar.
Ik ken er een paar die al geboekt hebben.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat er helemaal niemand op vakantie naar Turkije gaat.
Bankrun?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:04 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]twitter:SageJYoung twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 22:58:21Lining up for money at ATM's. #Turkey #turkeycoup #militarycoup https://t.co/o8Nsx2GUDF reageer retweet
[ afbeelding ]twitter:seythal twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:00:06Two Istanbul-bound flights by KLM and British Airways have just turned around #Turkey (via @flightradar24) https://t.co/qmawMKoNti reageer retweet
''Niemand weet, niemand weet, dat ik Repelsteeltje heet.'' - Peter Repelsteeltje de Vriesquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:03 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Nos meld nog steeds dat Erdogan niet in Turkije is.
Eigenlijk weet niemand het.
twitter:ulu_manitu twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 22:43:28AKP Istanbul local party head calling supporters to go out to the streets. Very dangerous developments. reageer retweet
Hopen dat ze een annuleringsverzekering hebben.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:04 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik ken er een paar die al geboekt hebben.
Omdat Gulenisten een stuk extremere gelovigen zijn en al jaren proberen de macht over te nemen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:04 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Vergeeft me mijn gebrek aan kennis inzake Turkije. Maar de grijze wolven zijn extreem nationalistisch. Je zou zeggen dat ze meer affiniteit hebben met het seculiere gedachtegoed van Atatürk, dan met de religieuze Erdogan. Waarom zouden dan eerder Erdogan steunen dan het leger?
quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:05 schreef hafcfan het volgende:
Dit is beter dan het afgelopen EK. Wat een topshow
quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:04 schreef Twiitch het volgende:
Het grootste aandeel Erdogan aanhangers zit op het platteland toch?
Alles is beter dan het afgelopen EK.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:05 schreef hafcfan het volgende:
Jawel, meteen de deal met Europa voortzetten omdat zich als betrouwbare partners te laten zien.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:04 schreef TeenWolf het volgende:
Turks leger gaat Syriers niet meer in de gaten houden, houd rekening met meer vluchtelingen.
Oh ja, dat natuurlijk ook. De hele AKP-top zal wel achter tralies verdwijnen.quote:
Erdogan ook? Hij zit toch in het buitenland?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:04 schreef onlogisch het volgende:
Trans: #Erdogan has been arrested. Military Chief of Staff arrested. Head of intelligence service missing. #Turkey https://t.co/OEenO8stJG
Zal wel meevallen. Het Turkse leger heeft er een handje van om staatsgrepen te plegen als would-be-dictatortjes teveel mach naar zich toetrekken of te veel islam willen verwerken in hun machtsuitvoering.quote:
Hij is de klap nog niet te boven, z'n heilige Erdo is misschien wel voor altijd weg straks. Laat hem lekker ijlen hiero.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:05 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Ga even ergens anders onzin spuien.
Domme bullshit,quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:05 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Omdat Gulenisten een stuk extremere gelovigen zijn en al jaren proberen de macht over te nemen.
Ik hoop van niet.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:05 schreef Katoenplukkert het volgende:
Turkije is gered van een dictator, maar het land zelf gaat vanaf nu naar de klote. Zonde van zo'n mooi land.
quote:Militairen zijn volgens CNN Turkije op dit moment het hoofdkwartier van de AK-partij van president Erdogan aan het belegeren
Nee, Bodrumquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:06 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Erdogan ook? Hij zit toch in het buitenland?
Vriend van me as donderdag met vrouw en twee kinderenquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:04 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik ken er een paar die al geboekt hebben.
twitter:AlptekinAkdogan twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:02:45Als de coup slaagt, betekent het dat het druk gaat worden in Den Haag (ICC) reageer retweet
Is dat een mening of een feit. Ik had even gegoogled en daar werd hij juist neergezet als een zeer gematigd gelovige, die nadrukkelijk de dialoog met andere religies zoekt ook.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:05 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Omdat Gulenisten een stuk extremere gelovigen zijn en al jaren proberen de macht over te nemen.
Goeie inhoudelijke reactie. Bedankt voor de ontkrachtingquote:
Als ze slim zijn executeren ze die meteen op een achterafveldje. Dan is er no way back.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:04 schreef onlogisch het volgende:
Trans: #Erdogan has been arrested. Military Chief of Staff arrested. Head of intelligence service missing. #Turkey https://t.co/OEenO8stJG
Oh, fun for the whole family!quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:06 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Vriend van me as donderdag met vrouw en twee kinderen
in je natste dromen Turkenhaterquote:
DLH 1304 omgedraaid, BAW 680 diverted naar?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:04 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Daar wordt voorlopig niet gevlogen. KL1617 naar Istanbul is zojuist uitgeweken en ik vermoed dat het vliegverkeer nog wel even platligt..
Ah, die hadden we nog niet.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:06 schreef Pap89 het volgende:
Als we het treffen krijgen we zo nog turkse vluchtelingen
En met een versplinterd Turkije is het een stukje makkelijker onderhandelen. Een nieuwe regering wil zich zo snel mogelijk laten gelden, daar hoort een goede band bij Europa bij.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Jawel, meteen de deal met Europa voortzetten omdat zich als betrouwbare partners te laten zien.
Ja dat is ook zo. Degenen die Gulen als terrorist afschilderen zijn Erdogan propagandisten.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:06 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Is dat een mening of een feit. Ik had even gegoogled en daar werd hij juist neergezet als een zeer gematigd gelovige, die nadrukkelijk de dialoog met andere religies zoekt ook.
Op TRT gaat het de hele tijd over voedselquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:07 schreef Infection het volgende:
Lust wel een Turkse pizza nu eigenlijk.
Coup experts incomingquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:06 schreef Kyran het volgende:
Het is een rare coup ...
Nog overal elektriciteit, internet nog steeds online, pro-AKP zenders nog steeds bezig met propaganda, leden van de regering nog steeds aan de macht en doen overal oproepen.
... dit stinkt naar een spelletje.
Zowel gevlucht als gearresteerd, zowel in Mongolië als in Turkije.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:04 schreef onlogisch het volgende:
De Grieken schijnen, als het waar is, al snel ingelicht te zijnquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:07 schreef TheVulture het volgende:
Ik vraag me wel af of de EU en de VS niet toch al wisten dat het leger dit van plan was. Als het leger goodwill wil kweken zullen ze dit toch wel ergens hebben laten landen via geheime diensten
twitter:monasaliba twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:04:39Access to social media restricted in #Turkey reageer retweet
Kapsalonnetje gescoord. Ingredienten net zo onduidelijk als deze coup.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:07 schreef Infection het volgende:
Voor pro-Erdo's is hij de duivel. Hij is zeg maar wat moslims zijn voor de mensen die Wilders aanhangen. De as van al het kwaad en alles wat misgaat.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:06 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Is dat een mening of een feit. Ik had even gegoogled en daar werd hij juist neergezet als een zeer gematigd gelovige, die nadrukkelijk de dialoog met andere religies zoekt ook.
Ach hou toch op.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:05 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:08 schreef DSVM het volgende:
-Vertel wat je hebt gezien
-Een helicopter...
stilte
Het is ook wel gedaan met dan soort politici in NL, denk ik, ben benieuwd wat het wordt bij de verkiezingen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:07 schreef LXIV het volgende:
En dan te bedenken dat Peggold zich nog hard heeft proberen te maken voor een visum voor alle 70 miljoen Turken into Europa!
Denk ik ook. Ze zullen wel via omwegen geinformeerd hebben of ze toestemming kregen dit te doen. Anders heeft het geen zin.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:07 schreef TheVulture het volgende:
Ik vraag me wel af of de EU en de VS niet toch al wisten dat het leger dit van plan was. Als het leger goodwill wil kweken zullen ze dit toch wel ergens hebben laten landen via geheime diensten
Ik weet het beter als jij denk ik. Een man die religieuze samenwerking wil, Multi-partijen democratie, tegen provocatie van Israël is en voor vrouwenrechten is.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Goeie inhoudelijke reactie. Bedankt voor de ontkrachting![]()
![]()
Als je niet weet wie Fetullah Gulen is, is dat oké hoor
Hahhahahah, je vergeet de avondklok. Dus flink stappen kun je ook wel vergeten.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:02 schreef DrDentz het volgende:
Het enige wat er gaat gebeuren is dat er een flinke zuivering in het zuid-oosten van Turkije en Syrië gaat plaatsvinden als deze coup lukt.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:08 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ach hou toch op.
Het rijk van sultan Erdogan is ten einde. Turkije gaat weer terugkeren naar daar waar Atatürk het wou hebben: seculier. En daarmee basta.
Je bent nogal moordlustig aangelegd vanavond, is het niet?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als ze slim zijn executeren ze die meteen op een achterafveldje. Dan is er no way back.
Voetbalt Turkije vanavond? Zo stil op straat.quote:
Niets is wat het lijkt.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:09 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Zoveel Erdogan fanboys en toch ziet het er naar uit dat de coup gaat lukken.
Werkt nog hierquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:08 schreef b2py het volgende:
sociale media (FB, Twitter, YT) inmiddels plat, Instagram & Vimeo nog onlinetwitter:monasaliba twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:04:39Access to social media restricted in #Turkey reageer retweet
Het is een mening. Gulenisten zijn gelovig, maar willen niet dat staat en geloof één worden. AKP wil dit juist wel. Gulenisten zijn al decennia lang aanwezig in Turkije, nooit last van gehad. Ook de eerste jaren van AKP niet, totdat AKP ze als zondebok ging gebruiken om steeds meer macht naar zich toe te trekken.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:06 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
twitter:zerohedge twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:09:27MARTIAL LAW DECLARED ACROSS TURKEY UNTIL FURTHER NOTICE: TRT reageer retweet
Met een fles knoflooksausquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:07 schreef Infection het volgende:
In eerste instantie de legertop, afhankelijk van hun strategie zullen ze of snel verkiezingen uitschrijven maar er zijn ook landen waarbij de ene dictator de ander opvolgt...quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:09 schreef HighVolume het volgende:
Maar wie gaat erdogan vervangen dan? Komen neem ik aan verkiezingen ?
Nog nooit eerder een coupe meegmaakt....
Martial Lawquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:10 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:zerohedge twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:09:27MARTIAL LAW DECLARED ACROSS TURKEY UNTIL FURTHER NOTICE: TRT reageer retweet
Nee we hebben hier alleen Erdogan fanboys..quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:10 schreef Pap89 het volgende:
Al oude mercedesen toeterend door de straten?
Jij schat de kiezer in NL hoog in... In maart is iedereen dit weer vergeten.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is ook wel gedaan met dan soort politici in NL, denk ik, ben benieuwd wat het wordt bij de verkiezingen.
Die zitten nu waarschijnlijk in Turkije vakantie te vieren en daar is nu geen internet meer.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:09 schreef pussycatdoll het volgende:
Al die Erdogan-users zijn er ineens niet meer
Die mag door naar Brave New World hierquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:10 schreef iBenny het volgende:
Volgens RTL correspondent zou hij de coupe in scene hebben gezet?
statement from a few rebelsquote:
Of ze het nu wel of niet wisten boeit niet. Internet zorgt wel voor genoeg BNW theorieen dat de EU en de VS de veroorzakers zijn.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:07 schreef TheVulture het volgende:
duidelijkquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
In eerste instantie de legertop, afhankelijk van hun strategie zullen ze of snel verkiezingen uitschrijven maar er zijn ook landen waarbij de ene dictator de ander opvolgt...
Eerste berichten kwamen toen al. Kijk maar hoe laat deze reeks is geopend.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:08 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ver voor tienen al begonnen... Voorkennis
http://www.valuta.nl/turkse_lira
Ik zei al ze mogen de Nederturken ook wel bedanken voor deze situatie. Het overgrote deel was pro-Erdogan. Alle kritiek ten spijt maar ze zagen altijd een complot in. Het is natuurlijk makkelijk stemmen vanuit NL en zeker als je maar één keer per jaar in het Beste Land Ter Wereld bent. Een politieke visie van een uilskuiken. Het zijn niet meer dan populisten. Ze vallen voor wat woorden.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:09 schreef pussycatdoll het volgende:
twitter:DeSpeld twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 22:46:48Rutte reageert op militaire coup: 'Dit is waarom het zo belangrijk is om 30 jaar lang te bezuinigen op Defensie.' #Turkey reageer retweet
Nee, dat gaat niet gebeuren.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:08 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ach hou toch op.
Het rijk van sultan Erdogan is ten einde. Turkije gaat weer terugkeren naar daar waar Atatürk het wou hebben: seculier. En daarmee basta.
https://www.reddit.com/live/x9gf3donjlkqquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
WHAT THE FUCK GEBEURT ER JONGENS
vertel het me
NWS / Turkse premier: militaire staatsgreep aan de gangquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
vertel het me
Ludo is weer terug bij Janinequote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
vertel het me
Is een staatsgreep niet een van de voorwaarden voor toetreding?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:07 schreef LXIV het volgende:
En dan te bedenken dat Peggold zich nog hard heeft proberen te maken voor een visum voor alle 70 miljoen Turken into Europa!
Die zijn hun oogjes uit aan het wrijven.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:09 schreef pussycatdoll het volgende:
quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:08 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Kapsalonnetje gescoord. Ingredienten net zo onduidelijk als deze coup.
quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:11 schreef Physsic het volgende:
twitter:DeSpeld twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 22:46:48Rutte reageert op militaire coup: 'Dit is waarom het zo belangrijk is om 30 jaar lang te bezuinigen op Defensie.' #Turkey reageer retweet
Hey! Ikkuh niet hoor!quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:10 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Nee we hebben hier alleen Erdogan fanboys..
Wat?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:10 schreef iBenny het volgende:
Volgens RTL correspondent zou hij de coupe in scene hebben gezet?
Riepen ze ook in Egypte.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:12 schreef alopio het volgende:
Als het leger doet wat ze nu zeggen, dus de seculiere staat herstellen, mensenrechten gaan respecteren, de afspraken met Europa nakomen, dan is het een positief scenario
twitter:AlptekinAkdogan twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:11:35Avondklok in heel Turkije. (Leger) reageer retweet
Ik snap er geen flikker van maat, praat me eens bij in 4 zinnenquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
NWS / Turkse premier: militaire staatsgreep aan de gang
Succes
Het leger neemt het over van de regering. Bij de coup van 1980 duurde het drie jaar voordat het leger vertrok...quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:09 schreef HighVolume het volgende:
Maar wie gaat erdogan vervangen dan? Komen neem ik aan verkiezingen ?
Nog nooit eerder een coupe meegmaakt....
Weet niet, zit in een hotel hier.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:10 schreef b2py het volgende:
Z
[..]
Zou aan je DNS kunnen liggen als ik het goed lees, ene doet het wel, andere niet ofzo
Nederlandse Turken moeten gewoon hun bek houden.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:11 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Ik zei al ze mogen de Nederturken ook wel bedanken voor deze situatie. Het overgrote deel was pro-Erdogan. Alle kritiek ten spijt maar ze zagen altijd een complot in. Het is natuurlijk makkelijk stemmen vanuit NL en zeker als je maar één keer per jaar in het Beste Land Ter Wereld bent. Een politieke visie van een uilskuiken. Het zijn niet meer dan populisten. Ze vallen voor wat woorden.
Staatsgreepquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik snap er geen flikker van maat, praat me eens bij in 4 zinnen
Ik denk het niet. Dit is heel goed voorbereid.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:11 schreef Ryan3 het volgende:
Ik vraag me af of die aanslag in Nice gisteren nog van invloed is geweest op het besluit om nu in te grijpen.
Chaos in Turkijequote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik snap er geen flikker van maat, praat me eens bij in 4 zinnen
Ja, lekker duidelijkquote:
twitter:RT_com twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:12:41BREAKING: Shots at Turkish interior ministry #Turkeycoup Erdogan statement expected soon https://t.co/B86WmvscrR https://t.co/tBU6BUxVv0 reageer retweet
Vroeg ik me ook al af, het enige wat ze zegt is dat ze niet in Bodrum isquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:13 schreef Cracka-ass het volgende:
Wat is de toegevoegde waarde van contact met deze mevrouw bij de NOS?
Precies. Eigenlijk niet goed om een militaire coup toe te juichen maar dit zou best eens een positief effect kunnen hebben.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:12 schreef alopio het volgende:
Als het leger doet wat ze nu zeggen, dus de seculiere staat herstellen, mensenrechten gaan respecteren, de afspraken met Europa nakomen, dan is het een positief scenario
twitter:Conflicts twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:11:08PHOTO: Soldiers have reportedly taken control of state broadcaster TRT . - @Jakoben1789 https://t.co/pw4YzVcE87 reageer retweet
Dat kun je wel stellen ja, zeker voor zo'n enorm land gaat dit toch vrij snel en relatief zonder geweld waarbij burgers betrokken rakenquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Dit is heel goed voorbereid.
twitter:FT twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 22:37:22LATEST: The Greek military has put its forces on alert following reports of an attempted military coup in Turkey https://t.co/Cd7oVcyVuy reageer retweet
Ze is Turks en spreekt accentloos Nederlandsquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:13 schreef Cracka-ass het volgende:
Nare reacties inderdaad. Vind Erdoğan een akelige dictator maar wens geen enkel volk een burgeroorlog toe.quote:
twitter:neontaster twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:12:40People cheering the military. #Turkey https://t.co/8jgIpr9oli reageer retweet
Hoezo dit dan?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:14 schreef UpsideDown het volgende:
twitter:FT twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 22:37:22LATEST: The Greek military has put its forces on alert following reports of an attempted military coup in Turkey https://t.co/Cd7oVcyVuy reageer retweet
Die moet je in de gaten houden.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:14 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ze is Turks en spreekt accentloos Nederlands
Snel! Zoek een Turk met een mening!quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:13 schreef Cracka-ass het volgende:
Waaromquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:14 schreef UpsideDown het volgende:
Cyprus?quote:
Voorzorg. Het blijft een buurland waarmee de verhoudingen niet heel best zijnquote:
Lekker voor jequote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:15 schreef Zelfscanner het volgende:
Daar gaat mijn vakantie volgende week.
Omdat het een buurland is natuurlijk. Zouden wij ook doen als er een coup in België zou worden gepleegd.quote:
Thuis blijvenquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:15 schreef Zelfscanner het volgende:
Hopelijk slingert deze IS supporter ergens aan een touw...quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:03 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Nos meld nog steeds dat Erdogan niet in Turkije is.
Eigenlijk weet niemand het.
Goed moment voor Griekenland om Cyprus weer volledig in te nemen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:14 schreef UpsideDown het volgende:
Leg uit?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:16 schreef Opsonisatie het volgende:
Griekenland gaat ook zo aanvallen, kijk en zie.
Heel nutteloos overigensquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:16 schreef b2py het volgende:
Live periscope in Istanbul: https://www.periscope.tv/w/1zqJVzyMBgXJB
Waarom zou die vakantie niet doorgaan?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:15 schreef Zelfscanner het volgende:
Enosis en Megali ideaquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:16 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Goed moment voor Griekenland om Cyprus weer volledig in te nemen.
Hier hebben we het weleens over gehadquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:15 schreef Triggershot het volgende:
Alle militaire personeel met verlof is geannuleerd.
En die hebben ook helemaal niks met deze coup te maken.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:16 schreef Capi het volgende:
Dat gelul met gulenisten is ook onzin, zijn gewoon seculiere lieden die er genoeg van hebben. Hoezeer dat ook pijn doet in het hart van Turkse wolfjes als ClapClap en co.
Standaard. Turkije en Griekenland hebben altijd al problemen gehad. Als het in het ene land rommelt, is het andere land paraat. Betekent verder niks.quote:
Niet echt. Hoewel theoretisch kan alles.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:16 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hier hebben we het weleens over gehadkunnen jullie eik ook.opgeroepen worden?
Wat zeggen ze?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:17 schreef caspervc het volgende:
Sow statement is helemaal niet zo slecht...
Niet gaan vechten lanquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:15 schreef Triggershot het volgende:
KPN 76 is TRTquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:16 schreef onlogisch het volgende:
Militairen zouden op tv zijn.
Iemand een turkse zender?
twitter:itvnews twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:16:38People 'stocking up on water and essentials' in #Turkey after 'coup' by military https://t.co/g2vXPZurfT https://t.co/e3dbx3pdTH reageer retweet
twitter:RamiAILoIah twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:14:19#Photo More and more #Turkey army tanks and APCs heading to state TV/Radio HQ in Ankara now.. https://t.co/tfo1eDIeYy reageer retweet
twitter:Trushar twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:08:29Been in touch with friend at Turkish state TV. All staff told to stay at home. No broadcast until after Saturday morning at least reageer retweet
Ik neem aan dat het verlof is geannuleerd?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:15 schreef Triggershot het volgende:
Dat zou wel slim zijn. Alleen duurt het geen 6 maanden voordat die coupplegers orde op zaken gesteld hebben. En dan pakken ze het gewoon weer terug.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:16 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Goed moment voor Griekenland om Cyprus weer volledig in te nemen.
Dit ja. Het Turkse leger is best een aparte eigenlijk. Die waren altijd toch een soort van onafhankelijk van de politieke machthebbers. Ze hebben eerder dit soort coupes gedaan. Een soort hoeders van de seculiere staat. Maak je het te bond als politieke leider dan grijpen ze in. En aangezien Erdogan richting dictatorschap vaarde dan snap ik deze coupe wel.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:14 schreef PalmRoyale het volgende:
Het eerste wat ik dacht bij het lezen van dit nieuws was: "Hèhè, hebben ze er eindelijk genoeg van? Goed gedaan van die Gulenisten." Turkije heeft een geschiedenis van coupe d'états waarna het leger de vrijheid en democratie hersteld. Ze zijn het nu gewoon zat dat ze Erdogan en steeds meer islamisering moesten tolereren en dat ze niet echt iets konden doen om IS te stoppen.
Strijden voor hun god.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:17 schreef Capi het volgende:
Waar zijn xminator, clapclap, teenwolf en Atak??
Turkije moet je sowieso vermijden met vakantiesquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:15 schreef Zelfscanner het volgende:
Is normaal; zou hier ook gebeuren als het leger in België de macht greep.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:17 schreef Twiitch het volgende:
Vinden jullie het echt raar dat Griekenland het leger paraat zet wanneer er een militaire coup plaatsvind bij de buren? Buren met wie ze toch al niet zo'n denderende relatie hebben?
Vooral niet geloven wat de media zegt!quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:18 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Hebben de haatbaarden van DENK al gereageerd op de situatie?
Er zijn toch nog een paar van die mafklappers?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:17 schreef Capi het volgende:
Waar zijn xminator, clapclap, teenwolf en Atak??
yesquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:18 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het verlof is geannuleerd?
Tja, eigenlijk zouden Grijze internetwolfjes zich niet moeten bemoeien met Turkije. Het is niet meer dan een vakantieland in hun realiteit. Het is niet alleen bij Turken maar mensen die al jaren niet meer wonen in het land van hun dromen hebben altijd een heel romantisch beeld. Daarbij vallen Nederturken vrij snel voor nationalistische populisten.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:16 schreef Capi het volgende:
Dat gelul met gulenisten is ook onzin, zijn gewoon seculiere lieden die er genoeg van hebben. Hoezeer dat ook pijn doet in het hart van Turkse wolfjes als ClapClap en co.
Het was van Griekenland. Totdat er op zeker moment zoveel Turken woonden dat Turkije het rechtvaardig vond het land in te nemen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:17 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Cyprus is van Turkije en dat blijft het.
NAVO artikel 5 geldt alleen voor dreigingen van buitenaf.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:18 schreef Windhapper het volgende:
Turkije is een bondgenoot toch? Moeten we niet gaan helpen? Aan wiens kant staan wij?
Snel naar een Turkse nachtwinkel.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:17 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik heb bier gehaald maar ben nootjes vergeten. Fuck my life...
Die zullen nu wel sancties tegen Turkije gaan eisen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:18 schreef Donnie-Brasco het volgende:
je gaat toch niet EN een coupe plegen EN direct een land de oorlog verklaren en aanvallen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:17 schreef Twiitch het volgende:
Vinden jullie het echt raar dat Griekenland het leger paraat zet wanneer er een militaire coup plaatsvind bij de buren? Buren met wie ze toch al niet zo'n denderende relatie hebben?
Daar zeg je zo wat...! Die weten plotseling totaal niet meer wat ze moeten doen natuurlijkquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:18 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Neutraal.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:18 schreef Windhapper het volgende:
Turkije is een bondgenoot toch? Moeten we niet gaan helpen? Aan wiens kant staan wij?
Er zijn echt veel AKP stemmers die er ook niet achter staan, maar puur uit noodzaak op AKP stemmen. Als ze nu niks van zich laten horen zegt het genoeg lijkt me.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:18 schreef Odaiba het volgende:
Mochten alle turken thuis blijven zitten is dat een grote overwinning voor de coupplegers. Tot nu toe doet de bevolking weinig, lijkt het.
Ja, Erdogan wordt de partijvoorzitter van DENK nu hij geen president meer is.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:18 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Ik zie een vrouw in beha TRT kijken?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:16 schreef b2py het volgende:
quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:16 schreef b2py het volgende:
Je hebt bericht #309.quote:
quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het was van Griekenland. Totdat er op zeker moment zoveel Turken woonden dat Turkije het rechtvaardig vond het land in te nemen.
Deze coup is in ons belang....quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:18 schreef Windhapper het volgende:
Want die gaan plichtgetrouw soldaatjes neer poppenquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:18 schreef TwentyFourr het volgende:
Op beelden lijken politieagenten gewoon vredig bij het leger te staan?
koekoek.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:16 schreef b2py het volgende:
quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:20 schreef Falco het volgende:
https://www.periscope.tv/w/1zqJVzyMBgXJB
WAT IS DEZE
Voor het geval iemand dit terug wil lezen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:20 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Komt omdat er een hoop offtopic geneuzel gedelete wordt.
Recht van de sterkste.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het was van Griekenland. Totdat er op zeker moment zoveel Turken woonden dat Turkije het rechtvaardig vond het land in te nemen.
Lees je alsjeblieft eens in over de vorige coupes. Man man.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:18 schreef alopio het volgende:
[..]
Dit ja. Het Turkse leger is best een aparte eigenlijk. Die waren altijd toch een soort van onafhankelijk van de politieke machthebbers. Ze hebben eerder dit soort coupes gedaan. Een soort hoeders van de seculiere staat. Maak je het te bond als politieke leider dan grijpen ze in. En aangezien Erdogan richting dictatorschap vaarde dan snap ik deze coupe wel.
Turkse leger is best een prima leger hoor, eervol, en komen afspraken na. Ze doen dit niet voor eigen macht en eer en gewin, maar echt voor Turkije
spuit 11quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:20 schreef Falco het volgende:
https://www.periscope.tv/w/1zqJVzyMBgXJB
WAT IS DEZE
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |