abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 juli 2016 @ 18:02:11 #1
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_163763097
Zie ook: FOK Liveblog
Aanslag Nice: 84 doden, 18 gewonden kritiek

quote:
Dodental na aanslag Nice opgelopen naar 84

Een vrachtwagen is donderdagavond ingereden op een menigte op de boulevard van Nice. Er zijn zeker 84 mensen om het leven gekomen bij de aanslag.
Volgens lokale autoriteiten is er sprake van honderden gewonden. De Franse minister van Binnenlandse Zaken, Bernard Cazeneuve, meldt dat achttien mensen in kritieke toestand in het ziekenhuis liggen.

De burgemeester van Nice, Christian Estrosi, noemt het "het ergste drama in de geschiedenis van Nice".

De vrachtwagen reed donderdagavond rond 22.30 uur met hoge snelheid in op de mensenmassa op de Promenade des Anglais, zoals de boulevard heet. Vervolgens reed het voertuig nog enkele honderden meters door over de drukke boulevard, waar veel mensen bijeen waren om te kijken naar een vuurwerkshow.

Na de aanslag brak paniek uit en sloegen mensen op de vlucht. Volgens persbureau AFP heeft de chauffeur geschoten voordat hij werd doodgeschoten door politie.

Aanslag in Nice

De aanslag wordt beschouwd als een daad van terrorisme. Officieel is de aanslag nog niet opgeëist. Volgens persbureau AFP was de chauffeur een 31-jarige Frans-Tunesische man, die in Tunesië is geboren. Dat zou blijken uit identiteitspapieren die zijn gevonden in de vrachtwagen. De man was een bekende van de politie, maar voor andere kleine delicten en niet voor terrorisme-gerelateerde zaken.

De Franse president Francois Hollande reageerde donderdagnacht op de aanslag. Hij zei onder andere dat Frankrijk zijn aanvallen in Syrië en Irak gaat intensiveren. "We moeten alles doen om terrorisme te blijven bestrijden. Frankrijk zal altijd sterker zijn dan diegenen die tegen ons strijden."

De Franse president Hollande verlengt de noodtoestand met drie maanden. Eerder op donderdag, nog voor de aanslag, zei hij dat de noodtoestand in Frankrijk, die sinds de aanslagen op Parijs 13 november gold, op 26 juli wordt opgeheven. "Het heeft geen zin om de noodtoestand oneindig te verlengen", aldus Hollande toen.

Frankrijk verlengde de noodtoestand tweemaal eerder, waardoor de politie extra bevoegdheden kreeg en andere veiligheidsmaatregelen werden ingevoerd.

Wapens
In de vrachtwagen lagen vuurwapens en handgranaten, zo ontdekte de politie. Volgens Franse media is na onderzoek gebleken dat de wapens nep zijn. Onderzocht wordt nog of de chauffeur alleen handelde. Er zou mogelijk een tweede inzittende zijn geweest die op de vlucht is geslagen, maar officieel is dit nog niet bevestigd.

In de stad waren veel mensen op de been vanwege Quatorze Juillet, de nationale feestdag van Frankrijk. De autoriteiten hebben mensen opgeroepen om binnen te blijven. Op Twitter boden verschillende inwoners uit Nice toeristen onderdak aan. Op het strand van Nice werd een noodhospitaal ingericht om de gewonden te verzorgen, meldt BNO News.

Nederlanders
Over de identiteit van de slachtoffers is vrijdagochtend nog niets bekend. Het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken zegt in nauw contact te staan met Franse autoriteiten en zoekt uit of er Nederlanders betrokken zijn bij de aanslag. Dat lijkt op dit moment niet het geval. Er zijn ook geen mensen die zich bij de alarmcentrale van de ANWB hebben gemeld.

Via de site van het Rode Kruis ikbenveilig.nl hebben ruim honderd mensen zich gemeld om het thuisfront te laten weten dat ze in orde zijn. Een woordvoerster kon niet zeggen of dit allemaal Nederlanders betreft.

Onder de gewonden van de aanslag zijn meer dan vijftig kinderen. Ze zijn opgenomen in het Lenval-ziekenhuis, dicht bij de plek van de aanslag. Dat meldt de lokale krant Nice-Matin. De gouverneur van de regio waar Nice onder valt, had eerder gezegd dat onder de 84 doden ook ongeveer tien kinderen zijn.

Afschuwelijk
Premier Mark Rutte heeft geschokt gereageerd op de aanslag. "Het is afschuwelijk om te zien dat wederom vele tientallen mensen, onschuldige burgers, zijn getroffen door een dodelijke aanslag. Na de gruwelijke aanslagen van vorig jaar in Parijs wordt Frankrijk nu weer hard getroffen. Onze gedachten zijn op dit moment bij de slachtoffers, de nabestaanden en bij het Franse volk en haar leiders, die wederom zwaar op de proef worden gesteld.''

Minister Bert Koenders (Buitenlandse Zaken) spreekt in een reactie van "opnieuw een wrede en afschuwelijke misdaad tegen de menselijkheid''. "We moeten gezamenlijk onze vuist nog krachtiger ballen tegen de epidemie van terroristisch geweld'', zegt de bewindsman. Hij liet ook weten mee te leven met het Franse volk.

"Europa staat verenigd achter het Franse volk en de regering in de strijd tegen geweld en haat.'' Met die woorden heeft de president van de Europese Unie Donald Tusk op de aanslag in Nice gereageerd.

De Amerikaanse president Barack Obama heeft in een verklaring laten weten mee te leven met Frankrijk. Hij spreekt van een "gruwelijke terroristische aanslag". Hij zegt ook dat de Verenigde Staten alles zullen doen om de Fransen te helpen bij het onderzoek naar de aanslag en om zij die verantwoordelijk zijn te berechten.
Video's

Live-Streams
http://pv.viewsurf.com/?id=40
http://news.sky.com/watch-live
  vrijdag 15 juli 2016 @ 18:03:12 #2
452947 frietenstamp
pi_163763113
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:01 schreef frietenstamp het volgende:
84 doden
202 gewonden
waarvan 52 in levensgevaar
waarvan 25 kunstmatig in leven gehouden worden

http://www.bfmtv.com/soci(...)ictimes-1006546.html
  vrijdag 15 juli 2016 @ 18:03:19 #3
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163763117
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 17:59 schreef john2406 het volgende:

[..]

Alweer dat WIJ, ik niet hoor en ze zaten er de volkvertegenwoordigers en ik kon niet stemmen!
Wij als NL en wij als EU.. moeilijker is het niet...

Gooi Blair voor het scheveningentribunaal.. en evt Balkenende.. neem openbaar afstand van Amerika.. dan is er al heel wat dreiging minder...
pi_163763123
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:00 schreef Gia het volgende: [..] Misschien wel geïnspireerd door IS? Maakt het des te linker. Dit kan zomaar overal gebeuren, dergelijke eenmansacties.
Geeft aan dat elke moslim diep van binnen de hoop koestert om ongelovigen op te blazen. En als hun leven dan tegenvalt, voegen ze de dag bij het woord. Ze hoeven niet eens geronseld te worden. Moslim zijn is al genoeg om explosief te zijn.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 18:04:56 #5
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_163763135
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 17:56 schreef SuperHarregarre het volgende:
Gaan we al iets doen met z'n allen of wachten we tot de volgende aanslag?
Ik vrees dat je hier moeilijk iets kan tegen doen?
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  vrijdag 15 juli 2016 @ 18:05:21 #6
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_163763143
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:03 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Wat een tol zeg :{
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  vrijdag 15 juli 2016 @ 18:06:07 #7
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163763153
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:03 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Geeft aan dat elke moslim diep van binnen de hoop koestert om ongelovigen op te blazen. En als hun leven dan tegenvalt, voegen ze de dag bij het woord. Ze hoeven niet eens geronseld te worden. Moslim zijn is al genoeg om explosief te zijn.
Klinkklare onzin...
Als ik jouw sla, sla je terug... etc.. Als ik stop met slaan, mn excuses aanbied en voorkom dat je verder geslagen gaat worden dan hebben we gauw vrede..
Heeft niets met geloof te maken...
  vrijdag 15 juli 2016 @ 18:07:01 #8
3542 Gia
User under construction
pi_163763162
quote:

[..]

Nee, ik denk niet zozeer dat het 'het moslim zijn' is, maar wel het gevoel dat je, omdat je moslim bent, aangekeken wordt op de daden van IS, en dan, als het leven je tegenzit, tot dit soort daad kunt komen. Dat 'allahu akbar' roepen is dan ook bedoeld om verwarring te stichten als zou IS hier achter zitten. Ik denk echt dat dit totaal los staat van IS.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 18:08:05 #9
3542 Gia
User under construction
pi_163763173
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:06 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Klinkklare onzin...
Als ik jouw sla, sla je terug... etc.. Als ik stop met slaan, mn excuses aanbied en voorkom dat je verder geslagen gaat worden dan hebben we gauw vrede..
Dit nooit, hè! We gaan niet door het stof kruipen voor dit soort achterlijken.
pi_163763189
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:01 schreef Vallon het volgende:

[..]

Zover ik begreep uit de Perso, leggen er een vijftigtal op de reanimatie.
Weet ik, maar de vraag werd gesteld waarom het vanmorgen over 20 gewonden ging en nu over 200. Met die 20 van vanmorgen werden alleen die in kritieke toestand bedoeld (en dat blijken er nu dus meer te zijn).
pi_163763191
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:03 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Ik vrees dat het dodental boven de 100 gaat komen.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 18:09:38 #12
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163763195
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Dit nooit, hè! We gaan niet door het stof kruipen voor dit soort achterlijken.
Eehm.. wie zijn de achterlijken dan die zich een oorlog in hebben laten lullen die we vervolgens zelf gemaakt hebben?
Vervolgens zijn we daar maar weer weg gegaan nadat alles vernield was...

Het heeft een oorzaak die wij niet willen erkennen...
pi_163763198
quote:

[..]

Klinkklare onzin...
Als je ander hard genoeg slaat zodat deze niet meer opstaat is er ook vrede.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_163763204
quote:

[..]

Klinkklare onzin...
Stel jij bent heel sterk kan je niet aan, dan als je het zo doet en je draait je rug niet naar me toe hebben we inderdaad snel vrede!
Maar kijk je een moment niet pak ik je terug al is het jaren later!

Offtopic.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 18:10:16 #15
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163763208
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:09 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Als je ander hard genoeg slaat zodat deze niet meer opstaat is er ook vrede.
Nee want die ander heeft familie en vrienden...
pi_163763212
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:10 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Nee want die ander heeft familie en vrienden...
Dan sla je die ook hard genoeg : )
- Fernando Pessoa
pi_163763229
quote:

[..]

:') :') :') :') :')

Kom eens buiten, moslims hebben wel wat beters te doen.

Wat is er zo moeilijk aan te accepteren dat er gekken zijn? Deze gek heeft een islamistische achtergrond dus heeft dat als excuus gebruikt, blanke gekken gebruiken 'ik werd gepest :'(' of 'de islam neemt Europa over' als argument om te moorden. Geen enkel verschil tussen.
pi_163763245
Het is ook de schuld van die kut Fransen, die kut linkse mensen die maar geen acties durven te nemen, die het beest niet bij zijn naam noemt. Altijd maar verschuilen achter terrorisme maar wij weten allemaal wat heeft geleid tot dit soort terrorisme.

Hoe lang je het gaat ontkennen hoe vaker dit gaat gebeuren. Ze moeten die gütmenschen die dit soort acties goedpraten gewoon kapot knallen. Ja echt, zo doen ze dat in China, Rusland etc. Ze geven islamitische extremisten geen enkele kans om ook maar te denken om iets te flikken.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 18:13:26 #19
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163763249
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:10 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Dan sla je die ook hard genoeg : )
Ben je dan op het eind goed of slecht?
  Moderator vrijdag 15 juli 2016 @ 18:13:57 #20
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_163763257
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:13 schreef vigen98 het volgende:
Het is ook de schuld van die kut Fransen, die kut linkse mensen die maar geen acties durven te nemen, die het beest niet bij zijn naam noemt. Altijd maar verschuilen achter terrorisme maar wij weten allemaal wat heeft geleid tot dit soort terrorisme.

Hoe lang je het gaat ontkennen hoe vaker dit gaat gebeuren. Ze moeten die gütmenschen die dit soort acties goedpraten gewoon kapot knallen. Ja echt, zo doen ze dat in China, Rusland etc. Ze geven islamitische extremisten geen enkele kans om ook maar te denken om iets te flikken.
Zo zeg, wat een hoop onzin in één post
  vrijdag 15 juli 2016 @ 18:14:14 #21
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163763261
quote:

Maar flikken zelf ook niets...
  vrijdag 15 juli 2016 @ 18:14:41 #22
117098 Hathor
Effe niet
pi_163763265
quote:

In Rusland zijn toch ook al diverse aanslagen gepleegd.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_163763266
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:13 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ben je dan op het eind goed of slecht?
Gezien moreel en ethiek geen definieerbare zekerheid zijn kan ik dat inderdaad als goed zien ja : )
- Fernando Pessoa
pi_163763271
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:13 schreef noodgang het volgende:

[..]

Hoe zou Hoesein met zijn kroost zijn omgegaan, bij of onder hem kwam toch zelden tot nooit iets voor of niet?
  vrijdag 15 juli 2016 @ 18:15:53 #25
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_163763285
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:09 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Weet ik, maar de vraag werd gesteld waarom het vanmorgen over 20 gewonden ging en nu over 200. Met die 20 van vanmorgen werden alleen die in kritieke toestand bedoeld (en dat blijken er nu dus meer te zijn).
Idd. momenteel 25 aan de beademing en ruim 50 op de intensive care.
Ik vermoed dat in alle consternatie sommige getallen een eigen leven gingen leiden.
Het zou mij niet verbazen dat het totaal aantal hoger zal worden.....

Andere kant, die 84 doden en 200+ gewonden vallen mij (nog hoe triest ook) nog ergens mee. Het had op die volgepakte boulevard over een afstand van 2 kilometer !!! , heel makkelijk het (drie)dubbele kunnen zijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_163763299
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:14 schreef Hathor het volgende:

[..]

In Rusland zijn toch ook al diverse aanslagen gepleegd.
Ja maar dan wordt er meteen keihard teruggeslagen, mega invallen, terror moskeeën die gesloten worden en zelfs opgeblazen worden. De islamitische terroristen krijgen geen enkele adempauze in dit soort landen. Hier in het westen krijgen ze zoveel kansen om dit soort dingen te doen en toch blijven er ultra linkse sukkels die dit blijven ontkennen
  Moderator vrijdag 15 juli 2016 @ 18:17:01 #27
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_163763306
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:14 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hoe zou Hoesein met zijn kroost zijn omgegaan, bij of onder hem kwam toch zelden tot nooit iets voor of niet?
Ik zie de link niet direct, maar je pleit voor een dictatoriaal regime?
  vrijdag 15 juli 2016 @ 18:17:03 #28
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163763307
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:14 schreef john2406 het volgende:

[..]

Was wel een lul.. maar rusland en china zijn nog grotere lullen...
(wat dictatorschap betreft)

Maar daar hebben we net zo goed niets te zoeken idd..
  vrijdag 15 juli 2016 @ 18:17:59 #29
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163763320
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:15 schreef Vallon het volgende:

[..]

Idd. momenteel 25 aan de beademing en ruim 50 op de intensive care.
Ik vermoed dat in alle consternatie sommige getallen een eigen leven gingen leiden.
Het zou mij niet verbazen dat het totaal aantal hoger zal worden.....

Andere kant, die 84 doden en 200+ gewonden vallen mij (nog hoe triest ook) nog ergens mee. Het had op die volgepakte boulevard over een afstand van 2 kilometer !!! , heel makkelijk het (drie)dubbele kunnen zijn.
50 in levensgevaar.. (nos) dus intensive care en beademing door elkaar denk ik...
pi_163763322
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:13 schreef noodgang het volgende:

[..]

Goede argumentatie zeg, praat aub niet met mij want jij bent ook zo'n domme ontkenner.
pi_163763323
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:17 schreef noodgang het volgende:

[..]

Nee pleit ik niet voor hoe kon het onder hem wel en nou niet vraag ik me af?
pi_163763325
quote:
Many Arabs and Muslims were also targeted in truck attack in the French city of Nice on Thursday evening, according to an Iranian journalist who was present on the ground.

Maryam Violette said she saw bodies on the ground with either the Muslim head covering hijab or some clothing of Arabic nature.

Many on social media are taking her statements as evidence that that driver, a French citizen of Tunisian ancestry, was indiscriminate as he ploughed through the Bastille Day crowd near the French Riviera.

“There were so many Muslim people who were victims because I could see they had scarves over their head and some were speaking Arabic, one family lost a mother and in Arabic, they were saying she’s a martyr,” Violette, who works for the ZananTV, told the Guardian.

Arabs feeling ‘immense fear’
Few Arab sources Al Arabiya English spoke to in Nice over the phone described the absence of police and emergency personnel during the first 30 minutes of the attack. Syrian graduate student Zehni Khairullah told Al Arabiya English of the immense fear Arab tourists and students felt who were near the attack.

“What I experienced in Nice last night will never leave my memory. People running around and screaming while I was a kilometer away from the location of the attack,” Khairullah said. “Walking back to the residence was not an as easy. Every car, motorcycle or person we saw, we stopped, counted to 10 in fear that this person might shoot us,” he recounted.

Khairullah, who was with a fellow Syrian and seven other Jordanian students, was attending a European Innovation Academy workshop on web development for the past week.

“We are being advised to stay indoors in the residence and not move out in the streets. Many are nervous and scared and waiting for more information,” he said.

Warning: Images and footage in video below contains graphic content. Viewer discretion advised.

WATCH: ARAB MOTHER SCREAMS ‘WHERE’S MY DAUGHTER’ IN FRANCE TRUCK ATTACK

'Waiting for more information'
Many Arabs, especially from the Arab Gulf countries, vacation in the French Riviera areas during the summer months. Reporting from Nice, Al Arabiya reporter Nada al-Tuwaijri said that she, along with several Arab tourists, were 10 minutes away from the scene when the attack took place.

“Ten minutes away after this happened, right after the fireworks took place in celebration of the 14th of July, we didn't feel an immediate impact,” our reporter said. “People couldn't find any policemen or someone to inform them whether to evacuate the restaurants or not.”

As of Friday morning, restaurants and shops remained closed to the public in Nice especially near the promenade, although Al Arabiya's reporter on the ground couldn't confirm whether this was a direct result of the Bastille Day holiday or the attack.

“As of noon, we haven't heard confirmed reports whether any Gulf Arab nationals were killed or injured in the attack as news coming out has been slow. People are told to expect more news as the day continues.” al-Tuwaijri reported.
http://english.alarabiya.(...)ce-truck-attack.html
  Moderator vrijdag 15 juli 2016 @ 18:18:39 #33
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_163763327
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:18 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Goede argumentatie zeg, praat aub niet met mij want jij bent ook zo'n domme ontkenner.
Prima ^O^
  vrijdag 15 juli 2016 @ 18:19:02 #34
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163763333
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:17 schreef noodgang het volgende:

[..]

Daar? dat moeten ze daar helemaal zelf weten.. net als dat wij hier geen aanslagen willen.. dat mogen we ook zelf weten toch?
pi_163763334
quote:
Oh kom op alsjeblieft zeg :') Het goedpraten is al bezig.
pi_163763347

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2016 18:20:26 ]
  Moderator vrijdag 15 juli 2016 @ 18:20:15 #37
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_163763350
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:19 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Daar? dat moeten ze daar helemaal zelf weten.. net als dat wij hier geen aanslagen willen.. dat mogen we ook zelf weten toch?
Klopt, we moeten ons niet teveel bemoeien wat ze daar doen. De vergelijking tussen regimes in Rusland e.d. en hier werd gemaakt, daarom vroeg ik me af of er hier ook voor werd gepleit :)
pi_163763354
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:19 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Goedpraten? Wtf lul je nou? Wat praat ik hier goed?
  vrijdag 15 juli 2016 @ 18:20:49 #39
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163763361
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:20 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zouden ze er nog niet rijp voor zijn?
Dat hebben ze daar.. maar wij bemoeien ons ermee..
pi_163763372
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:20 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Goedpraten? Wtf lul je nou? Wat praat ik hier goed?
Jij niet, dat nieuwsbericht. ''Ja maar hij heeft ook moslims geraakt hoor1!!11''
  vrijdag 15 juli 2016 @ 18:22:04 #41
117098 Hathor
Effe niet
pi_163763381
quote:
Als je in volle vaart op zo'n grote mensenmassa afstormt is de kans inderdaad aanwezig dat er wat moslims tussen zitten ja, alhoewel het er niet zo veel zullen zijn aangezien de gemiddelde moslim niet zoveel heeft met die Franse nationale feestdag.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_163763391
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:19 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Lezen we hetzelfde? Er wordt niets goedgepraat.
pi_163763393
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:20 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dat hebben ze daar.. maar wij bemoeien ons ermee..
Alweer wij, als ik niet voor of tegen stem hoor ik er niet bij, net zo als de meeste slachtoffers niet voor of tegen gestemd hebben.
Hun volks vertegenwoordigers hebben dat gedaan niemand anders, niet wij dus!
pi_163763394
Op NPO 1 hoor ik net dat de dader Mohamed heet :)

Woehhahahahaha je verwacht het gewoon niet :+
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_163763399
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:21 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Jij niet, dat nieuwsbericht. ''Ja maar hij heeft ook moslims geraakt hoor1!!11''
Dus? Dat is toch ook zo? Je hoort toch duidelijk in dat filmpje een vrouw zeggen in het Arabisch: "aina binti" Oftewel: "Waar is mijn dochter?" Denk je nou werkelijk dat een terrorist een verschil gaat maken tussen een moslim en niet-moslim of een Arabier en niet-Arabier?
pi_163763403
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:22 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Over een psychotisch wereldbeeld gesproken... Loop je zelf even naar de scheveningse gevangenis?
Gast echt? "nee jij dan"? is dat alles?

Besef je wel hoe gestoord je bent door te zeggen dat het de eigen schuld is van het Westen.
Moeten vrouwen en kinderen, onschuldig, daar onder lijden?
  vrijdag 15 juli 2016 @ 18:24:29 #47
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163763419
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:22 schreef john2406 het volgende:

[..]

Alweer wij, als ik niet voor of tegen stem hoor ik er niet bij, net zo als de meeste slachtoffers niet voor of tegen gestemd hebben.
Hun volks vertegenwoordigers hebben dat gedaan niemand anders, niet wij dus!
Das dan heel jammer want in een democratie is het wij... niet mee eens?
Ga in een communistisch land wonen... ^O^
pi_163763427
NOS twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 18:20:49 Buren omschrijven de verdachte van de aanslag in Nice als een stille en eenzame man: https://t.co/HdUi58B3Am https://t.co/fBegQdHcU8 reageer retweet
Volgens de buurtbewoners ging het om een eenzame psychopaat die niet eens meedeed aan de ramadan :')
pi_163763430
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 09:35 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Er wordt niet van uit gegaan dat iets niet kan gebeuren. Maar een aanslag met een vrachtwagen is zo'n ding wat je niet van tevoren bedenkt. Nu kun je wel om elk evenement een cordon van beton gaan leggen, maar is dat proportioneel voor het gevaar wat het vormt? Als dit wekelijks zou gebeuren, dan is het aan te raden. Nu gebeurt het één keer en zou het heel veel geld kosten om het definitief te voorkomen. Daarbuiten ben je gewoon nog hartstikke vatbaar voor al die andere manieren waarop terreur gezaaid kan worden.

Je zult moeten accepteren dat terreur altijd een mogelijkheid is. Daarom werkt een sleepnetstrategie bij terreurbestrijding beter dan specifieke aanpak gericht op één verschijningsvorm. Die strategie wordt al breed toegepast. Nog steeds zullen er aanslagen zijn, dat kun je niet voorkomen.
Sind 30 april 2009 konden ze erop wachten dat dit een keer zou gebeuren. En het was te voorkomen geweest. De boulevard had ontoegankelijk moeten zijn geweest voor alle verkeer. Verder hadden er mensen beschikbaar moeten zijn die de chauffeur uit konden schakelen voor hij over de barricades heen keek. Uit de video blijkt dat er eigenlijk niks werd gedaan tot vlak voordat hij gas gaf en in de massa ploegde.
pi_163763440
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:25 schreef JubaUrbicus het volgende:
NOS twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 18:20:49 Buren omschrijven de verdachte van de aanslag in Nice als een stille en eenzame man: https://t.co/HdUi58B3Am https://t.co/fBegQdHcU8 reageer retweet
Volgens de buurtbewoners ging het om een eenzame psychopaat die niet eens meedeed aan de ramadan :')
Een German Wings scenario is ook mogelijk he? Zelfmoord op een spectaculaire manier.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 18:26:57 #51
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163763449
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:23 schreef Denivellering het volgende:

[..]

Besef je wel hoe gestoord je bent door te zeggen dat het de eigen schuld is van het Westen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:20 schreef Denivellering het volgende:
Deze terroristen zijn pure evil. Net als de vele andere moslims. Ik zeg, deporteer alle mannelijke moslims. Vrouwen mogen blijven.
Onschuldig.... daar maak jij je niet druk over lees ik ...
pi_163763463
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:24 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Das dan heel jammer want in een democratie is het wij... niet mee eens?
Ga in een communistisch land wonen... ^O^
Ben ik niet met je eens, maar dan ga ik teveel offtopic, naar mijn mening is het niet wij!

Dan kan ik wel gaan uitweiden neem dat geval met dat slaan van jou, als jou iemand slaat sla je dan zijn kinderen terug of de persoon wat het doet!
  vrijdag 15 juli 2016 @ 18:28:22 #53
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163763474
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:25 schreef HiZ het volgende:

[..]

Sind 30 april 2009 konden ze erop wachten dat dit een keer zou gebeuren. En het was te voorkomen geweest. De boulevard had ontoegankelijk moeten zijn geweest voor alle verkeer. Verder hadden er mensen beschikbaar moeten zijn die de chauffeur uit konden schakelen voor hij over de barricades heen keek. Uit de video blijkt dat er eigenlijk niks werd gedaan tot vlak voordat hij gas gaf en in de massa ploegde.
En toen bedachten ze iets anders.. en toen zaten wij in een bunker een vuurwerkshow te kijken.. en toen kwam er een kernbom.. en toen........
pi_163763489
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:12 schreef Donnis het volgende:

[..]

:') :') :') :') :')

Kom eens buiten, moslims hebben wel wat beters te doen.

Wat is er zo moeilijk aan te accepteren dat er gekken zijn? Deze gek heeft een islamistische achtergrond dus heeft dat als excuus gebruikt, blanke gekken gebruiken 'ik werd gepest :'(' of 'de islam neemt Europa over' als argument om te moorden. Geen enkel verschil tussen.
Karst Tates was ook zo iemand.
pi_163763509
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:28 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

En toen bedachten ze iets anders.. en toen zaten wij in een bunker een vuurwerkshow te kijken.. en toen kwam er een kernbom.. en toen........
Ga je nu zitten doen alsof dit iets nieuws was?
pi_163763548
LOL die gast op NPO 1 noemt een vliegdekschip een vliegkampschip Ik val van mijn stoel van het laggen *O* *O*
  vrijdag 15 juli 2016 @ 18:33:07 #57
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163763555
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:29 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ga je nu zitten doen alsof dit iets nieuws was?
Je wou in een betonnen sarcofaag leven omdat het dan wel veilig is..?

Je kunt je niet wapenen tegen aanslagen... Geen vliegtuig? dan wel een vrachtauto.. Geen bomgordel.. dan wel een drone met bijtende vloeistof... etc...
Voorbereiden kan niet....
  vrijdag 15 juli 2016 @ 18:33:22 #58
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163763560
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:32 schreef MMXMMX het volgende:
LOL die gast op NPO 1 noemt een vliegdekschip een vliegkampschip Ik val van mijn stoel van het laggen *O* *O*
_O-
  vrijdag 15 juli 2016 @ 18:34:12 #59
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_163763570
quote:
Die nu een grootst gebaar heeft gemaakt om de goedkeuring van allah te krijgen en hoppa de hemel in te gaan......
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_163763591
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:33 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Je wou in een betonnen sarcofaag leven omdat het dan wel veilig is..?

Je kunt je niet wapenen tegen aanslagen... Geen vliegtuig? dan wel een vrachtauto.. Geen bomgordel.. dan wel een drone met bijtende vloeistof... etc...
Voorbereiden kan niet....
Dus je bent tegen logische en simpele veiligheidsmaatregelen? Die eigenlijk ook al zouden moeten worden uitgevoerd als er geen terroristische dreigingen zijn?
pi_163763601
Er zijn verschillende filmpjes dat leden van IS mensen oproepen op met zo min mogelijk middelen ongelovigen te doden in landen die meedoen met het bombarderen in Syrië en Irak. Daarbij wordt letterlijk als voorbeeld gegeven het met een auto op menigtes inrijden. Dit is ook al op kleine schaal minstens twee keer eerder gebeurd in Frankrijk.
pi_163763614
Nu een item hierover bij RTL Boulevard.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_163763617
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:23 schreef Denivellering het volgende:

[..]

Het probleem met types zoals jou is het totale gebrek aan zelfreflectie. Het Westen heeft godverdomme al sinds begin jaren 80 het Midden-Oosten aangevallen. Stabiele landen zijn kapot gemaakt omdat het Westen democratie wil brengen, miljoenen slachtoffers vanwege oorlogsmisdadigers Blair en Bush en omdat we zo graag olie willen is SA, de bron van extremistische islam, een van onze beste holmaatjes.

En dan vind jij het gek dat mensen ook naar het Westen wijzen als we het over terrorisme hebben. Wat denk jij dat er gebeurt met een 16 jarige jongen die zijn ouders verliest door een drone? Waarom kijk je er van op dat dat soort mensen radicaliseren?

Als wij niet van dit soort schandalige gedrag hadden als Westen, en we werden tóch continu aangevallen mag je terugkomen. Ga lekker vissen met die irrelevante mening van je, het is mooi weer.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 18:37:08 #64
452947 frietenstamp
pi_163763627
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:26 schreef HiZ het volgende:

[..]

Een German Wings scenario is ook mogelijk he? Zelfmoord op een spectaculaire manier.
Wellicht scenario MH370. Was ook net gedumpt door z'n vrouw.
pi_163763645
Waarom zou die vrouw eigenlijk in voorarrest zitten? Zou ze er van geweten hebben?
pi_163763678
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:37 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarom zou die vrouw eigenlijk in voorarrest zitten? Zou ze er van geweten hebben?
Gewoon standaard procedure. Voor verhoren etc.
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 15 juli 2016 @ 18:39:40 #67
452947 frietenstamp
pi_163763681
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:37 schreef bloodymary1 het volgende:
Die zullen ze wel willen kapotbevragen.
pi_163763717
Hoe erg het ook is... NOS besteedt wel erg veel aandacht op TV hieraan, hele dag zelfde gesprekje. Constante herhaling van hetzelfde. Op den duur is het wel mooi geweest, doe dan gewoon lekker bij het journaal wat. Of als er echt wat nieuws te melden valt, wat er nu telkens niet is.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 18:42:01 #69
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163763718
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:35 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dus je bent tegen logische en simpele veiligheidsmaatregelen? Die eigenlijk ook al zouden moeten worden uitgevoerd als er geen terroristische dreigingen zijn?
Logisch en simpel.. Je hebt het over mensen beschikbaar op de plek waar de truck stopte...

Hoe weet je waar die stopt.. en hoeveel man heb je dan nodig..?
Niets simpels aan...

En wegen blokkeren... dan komen ze met iets anders... En welke wegen moet je dan blokkeren?
En hoe moeten bezoekers dan van a naar b zonder een dag lang in de file te staan..?

Het is niet mogelijk..

Sterker.. als ik nu naar buiten loop.. een gaslocatie of een energiecentrale wil kapot maken.. dan doe ik dat ruim voor er ingegrepen kan worden.. terwijl de beveiliging enorm hoog is...
Een aanslag plegen is een fluitje van een cent...
of je nou mensen neerzet met een pistooltje of een bazooka op hun nek... dat maakt geen verschil in veiligheid..

Je hebt simpelweg niet genoeg om alles te beveiligen, en niemand kan voorspellen wie er vandaag beslist de deur uit te lopen en een aanslag te plegen
pi_163763722
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:39 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Gewoon standaard procedure. Voor verhoren etc.
Ja? Ondervrragen oke, maar echt in voorarrest? Dat wist ik niet.
pi_163763762
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:42 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Logisch en simpel.. Je hebt het over mensen beschikbaar op de plek waar de truck stopte...

Hoe weet je waar die stopt.. en hoeveel man heb je dan nodig..?
Niets simpels aan...

En wegen blokkeren... dan komen ze met iets anders... En welke wegen moet je dan blokkeren?
En hoe moeten bezoekers dan van a naar b zonder een dag lang in de file te staan..?

Het is niet mogelijk..

Sterker.. als ik nu naar buiten loop.. een gaslocatie of een energiecentrale wil kapot maken.. dan doe ik dat ruim voor er ingegrepen kan worden.. terwijl de beveiliging enorm hoog is...
of je nou mensen neerzet met een pistooltje of een bazooka op hun nek... dat maakt geen verschil in veiligheid..

Je hebt simpelweg niet genoeg om alles te beveiligen, en niemand kan voorspellen wie er vandaag beslist de deur uit te lopen en een aanslag te plegen
Wow, gefeliciteerd, je hebt net bewezen dat veiligheid onmogelijk is. Bel even naar Den Haag dat ze zich geen zorgen meer hoeven te maken over terrorisme.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 18:45:09 #72
452947 frietenstamp
pi_163763766
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:42 schreef Zolderkamer het volgende:
Daarom moet je zo min mogelijk mensen in je land toelaten die aanslagen willen plegen. :)
  vrijdag 15 juli 2016 @ 18:45:18 #73
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163763770
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:42 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ja? Ondervrragen oke, maar echt in voorarrest? Dat wist ik niet.
Jij mag ook zomaar in voorarrest... dat mag iedereen voor een bepaalde tijd.. :Y
pi_163763794
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:45 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Jij mag ook zomaar in voorarrest... dat mag iedereen voor een bepaalde tijd.. :Y
Dat kan zelfs een paar keer verlengt worden!
pi_163763797
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:45 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Echt? Ik dacht dat er dan wel een vermoeden van een strafbaar feit zou moeten zijn.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 18:48:55 #76
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163763821
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:45 schreef HiZ het volgende:

[..]

Wow, gefeliciteerd, je hebt net bewezen dat veiligheid onmogelijk is. Bel even naar Den Haag dat ze zich geen zorgen meer hoeven te maken over terrorisme.
Veiligheid is niet hetzelfde als terrorisme..
En als jij nou even belt om te vragen neutraal te worden... Dan hoeven we ook niet meer bang te zijn voor die aanslag die als het moet toch wel komt...
  vrijdag 15 juli 2016 @ 18:51:02 #77
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163763856
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:45 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Daarom moet je zo min mogelijk mensen in je land toelaten die aanslagen willen plegen. :)
Nee je moet zorgen dat je geen doelwit word.. Toelaten... je loopt hier al eeuwen zo de grens over... Wou je een muurtje bouwen?
pi_163763892
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:51 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Nee je moet zorgen dat je geen doelwit word.. Toelaten... je loopt hier al eeuwen zo de grens over... Wou je een muurtje bouwen?
Ja dan ben je op vakantie en vragen ze welke nationaliteit iemand heeft tijdens een aanslag.

Waren er niet ook Nederlanders onder de gewonden?
  vrijdag 15 juli 2016 @ 18:56:28 #79
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163763944
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:47 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Echt? Ik dacht dat er dan wel een vermoeden van een strafbaar feit zou moeten zijn.
Nee ze mogen zo een groep mensen oppakken en meenemen... om later rustig uit te zoeken wie wat.. of helemaal niets gedaan heeft...

Daar maakt het OM ook altijd gebruik van door te zeggen dat ze bij een inval 45 mensen hebben vastzitten/opgepakt...
Je hoort ze alleen niet als ze zo weer het bureau uitwandelen omdat ze niets gedaan hebben..
pi_163763972
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:32 schreef MMXMMX het volgende:
Ze zijden net bij het nieuws ook avondvierdaagse toen ze het over dat feest in Nijmegen hadden. _O-
pi_163763992
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:56 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Nee ze mogen zo een groep mensen oppakken en meenemen... om later rustig uit te zoeken wie wat.. of helemaal niets gedaan heeft...

Daar maakt het OM ook altijd gebruik van door te zeggen dat ze bij een inval 45 mensen hebben vastzitten/opgepakt...
Je hoort ze alleen niet als ze zo weer het bureau uitwandelen omdat ze niets gedaan hebben..
Of niks kunnen bewijzen toch?

Het leven kan wel naar de klote zijn voor die mensen trouwens, als het max aantal uren bereikt is.
pi_163764014
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:59 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Zo.. dus daar was je al die tijd mee bezig...
Nou.. niet leuk..
Doei..
Permban vind ik wel op z'n plaats.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 19:00:26 #83
28033 Pek
je moet wat
pi_163764025
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:59 schreef MCH het volgende:

[..]

Permban vind ik wel op z'n plaats.
Stel je niet aan, jankbal :')
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 19:03:11 #84
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163764080
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:58 schreef john2406 het volgende:

[..]

Of niks kunnen bewijzen toch?

Het leven kan wel naar de klote zijn voor die mensen trouwens, als het max aantal uren bereikt is.
Klopt.. inval.. kinderbescherming.. kind weg.. vrouw weg..
En dan heb je dus niets gedaan...

Neem bijv die motorclubs enzo... 45 hells angels gearresteerd.. en dan drie die vast blijven zitten omdat ze wel iets gedaan hadden...
Maar dat zijn dus wel ongeveer 45 invallen...

Buiten proportioneel is dat..

Maar een beetje offtopic enzo :@
pi_163764302
Ik vraag me af of je overlevingskans groter is wanneer je kans ziet om meteen achter een lantaarnpaal of een andere soort paal te staan/schuilen
pi_163764323
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 19:14 schreef Sjappel het volgende:
Ik vraag me af of je overlevingskans groter is wanneer je kans ziet om meteen achter een lantaarnpaal of een andere soort paal te staan/schuilen
ga maar proberen tijdens de gaypride
pi_163764347
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 19:14 schreef Sjappel het volgende:
Technisch gezien ja, maar de praktijk, met de snelheid van het gebeuren, de paniek, drukte et cetera een stuk lastiger om uit te voeren. Zeker als een grote groep mensen wegrent bijvoorbeeld; niet iedereen rent even snel, sommigen struikelen enzovoorts en je krijgt al snel een 'opstopping' terwijl je op papier kan stellen, "iedereen rent in zijn of haar eigen pad".
- Fernando Pessoa
pi_163764377
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:36 schreef Donnis het volgende:

[..]

Het probleem met types zoals jou is het totale gebrek aan zelfreflectie. Het Westen heeft godverdomme al sinds begin jaren 80 het Midden-Oosten aangevallen. Stabiele landen zijn kapot gemaakt omdat het Westen democratie wil brengen, miljoenen slachtoffers vanwege oorlogsmisdadigers Blair en Bush en omdat we zo graag olie willen is SA, de bron van extremistische islam, een van onze beste holmaatjes.

En dan vind jij het gek dat mensen ook naar het Westen wijzen als we het over terrorisme hebben. Wat denk jij dat er gebeurt met een 16 jarige jongen die zijn ouders verliest door een drone? Waarom kijk je er van op dat dat soort mensen radicaliseren?

Als wij niet van dit soort schandalige gedrag hadden als Westen, en we werden tóch continu aangevallen mag je terugkomen. Ga lekker vissen met die irrelevante mening van je, het is mooi weer.
Dat het westen zelf niet lief is snappen we. Maar wie moet IS dan verslaan? Moeten wij ons terugtrekken en hopen dat Rusland en de Arabische landen IS verslaan? Dan kunnen wij nog lang wachten neem ik aan.
pi_163764425
quote:

Toch wel opmerkelijk inderdaad. China onderdrukt alle geloven, stuurt Han-Chinezen naar de Oeigoerse gebieden maar heeft momenteel minder terreur te verduren. Frankrijk biedt godsdienstvrijheid maar krijgt tegelijkertijd wel de meeste aanslagen te verduren.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 19:23:18 #90
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_163764451
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 19:19 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat het westen zelf niet lief is snappen we. Maar wie moet IS dan verslaan? Moeten wij ons terugtrekken en hopen dat Rusland en de Arabische landen IS verslaan? Dan kunnen wij nog lang wachten neem ik aan.
Bekijk het anders... waarom moet IS verslagen worden ?

Laat ze hun staat bouwen, zet er een hek omheen, laat ze doen wat ze willen doen en verder geen handel noch bemoeienis.....

Voor de goede orde ik ben tegen elke vorm van indoctrinerende en onderdrukkende religie, Islam incluis.
pi_163764455
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:59 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Zo.. dus daar was je al die tijd mee bezig...
Nou.. niet leuk..
Doei..
Kun je het ook verwoorden waarom je deze semi cartoon niet leuk vind ?
pi_163764504
quote:
'Moslimterrorist Nice dronk alcohol en at varkensvlees'

Mohamed Lahouaiej Bouhlel, de 31-jarige Fransman van Tunesische komaf die verantwoordelijk wordt gehouden voor het bloedbad in Nice, was volgens een familielid 'één van de meest onwaarschijnlijke jihadisten ooit'. ,,Hij ging nooit naar de moskee, sloeg zijn vrouw, dronk alcohol, gebruikte drugs en was gek op voor moslims ten strengste verboden varkensvlees'', vertelt de neef van zijn ex-echtgenote aan de DailyMail.
http://www.ad.nl/dossier-(...)rkensvlees~a5d67523/

Vrome 'moslim' is het toch _O-
pi_163764514
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 19:08 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Spijker, kop.
Racist gespot.
pi_163764548
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 19:23 schreef Vallon het volgende:

[..]

Bekijk het anders... waarom moet IS verslagen worden ?

Laat ze hun staat bouwen, zet er een hek omheen, laat ze doen wat ze willen doen en verder geen handel noch bemoeienis.....

Voor de goede orde ik ben tegen elke vorm van indoctrinerende en onderdrukkende religie, Islam incluis.
IS is expansief. Als je niets doet, zullen ze vanzelf tegen andere landen strijden om hun kalifaat uit te breiden. Hun doelstelling is dan ook een kalifaat van Zuid-Spanje tot aan Centraal-Azie.

Niet te vergeten dat de niet-moslims die onder het kalifaat moeten leven verschrikkelijk onderdrukt en gediscrimineerd worden, volgens de sharia.

Als de islam verschrikkelijk maar niet imperialistisch zou zijn, dan ben ik het met je eens. Geef ze dan gewoon Saoedi-Arabie en daarme klaar. Dan zou het leef en laat leven zijn. Helaas zijn kalifaten op expansie uit.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 19:28:37 #95
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_163764555
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:23 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Dus? Dat is toch ook zo? Je hoort toch duidelijk in dat filmpje een vrouw zeggen in het Arabisch: "aina binti" Oftewel: "Waar is mijn dochter?" Denk je nou werkelijk dat een terrorist een verschil gaat maken tussen een moslim en niet-moslim of een Arabier en niet-Arabier?
heel soms denk ik dat wel
pi_163764580
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 19:28 schreef Marrije het volgende:

[..]

heel soms denk ik dat wel
De jihadisten zien gemiddelde moslims sowieso niet als moslims.
pi_163764585
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:25 schreef HiZ het volgende:
De boulevard had ontoegankelijk moeten zijn geweest voor alle verkeer.
Handig ja, voor als er brand uitbreekt of iemand een hartaanval krijgt.

quote:
Verder hadden er mensen beschikbaar moeten zijn die de chauffeur uit konden schakelen voor hij over de barricades heen keek. Uit de video blijkt dat er eigenlijk niks werd gedaan tot vlak voordat hij gas gaf en in de massa ploegde.
Je wil iemand uitschakelen omdat hij in een vrachtwagen zit?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_163764588
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 19:26 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Wat willen ze nou zeggen hiermee? Dat hij het zeker niet uit de naam van Allah heeft gedaan? Maar waarom heeft hij allemaal van die Koranteksten op zijn facebookpagina als hij absoluut niet religieur is? Ik heb dat niet hoor. Ook geen facebook trouwens.
pi_163764631
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 19:30 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Wat willen ze nou zeggen hiermee? Dat hij het zeker niet uit de naam van Allah heeft gedaan? Maar waarom heeft hij allemaal van die Koranteksten op zijn facebookpagina als hij absoluut niet religieur is? Ik heb dat niet hoor. Ook geen facebook trouwens.
Dus als je Islam of Arabische teksten op je facebook zet ben je automatisch vroom en heilig? Die gast was duidelijk in de war als je dat artikel leest, scheiding, drugs en andere zaken. Die gast was mentaal niet in orde en hij zat ook niet bij een terroristische organisatie, ik snap dus niet hoe het komt dat we nu spreken om een terroristische aanval terwijl de motieven van deze gozer tot nu nog steeds onbekend zijn.
pi_163764635
Mohamed had die vrachtwagen gehuurd ik denk dat hij zijn borg nu wel kwijt is :o
pi_163764655
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 19:26 schreef Donnis het volgende:

[..]

Racist gespot.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 19:34:20 #102
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_163764674
Hoeveel procent van Frankrijk is ondertussen wel niet Moslim? Het mag namelijk niet officieel geteld worden. Ik gok op zo'n 20-30 procent, gezien het feit dat men inschat dat Frankrijk de meeste niet-westerse allochtonen en moslims heeft.

Gaat een leuke eeuw worden met zo'n 6e colonne in je bevolking... Dat een simpele arbeidsmigratie uit de jaren 70 zo uit de hand kan lopen dat we onderhand naar een terroristische guerrilla-oorlog gaan waar de eigen bevolking afgemaakt wordt door deze 6e colonne... Ongelovelijk.
₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ₂₄fᵃⁿ
pi_163764678
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 19:32 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Dus als je Islam of Arabische teksten op je facebook zet ben je automatisch vroom en heilig? Die gast was duidelijk in de war als je dat artikel leest, scheiding, drugs en andere zaken. Die gast was mentaal niet in orde en hij zat ook niet bij een terroristische organisatie, ik snap dus niet hoe het komt dat we nu spreken om een terroristische aanval terwijl de motieven van deze gozer tot nu nog steeds onbekend zijn.
Niet vroom en heilig, maar wel gelovig. Ik vind dat er erg krampachtig in het nieuws gebracht wordt dat het zeker geen religieuze achtergrond heeft. Maar als je dan die teksten ziet en ook het feit dat IS letterlijk heeft opgeroepen tot het inrijden op menigtes met voertuigen in bepaalde landen zet ik daar toch wel vraagtekens bij.
pi_163764704
Zijn 'we' nog steeds met meer?
Dat hoorde je steeds na de aanslagen. We zijn met meer!
Er zijn er weer heel wat platgemaaid.
pi_163764705
Assad had in 2011 trouwens het westen gewaarschuwd dat als het westen de rebellen zou steunen Europa terreuraanvallen zou krijgen. Het westen luisterde niet naar Assad. Assad heeft gelijk gekregen.
pi_163764712
quote:
8s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 19:34 schreef 24Fan het volgende:
Hoeveel procent van Frankrijk is ondertussen wel niet Moslim? Het mag namelijk niet officieel geteld worden. Ik gok op zo'n 20-30 procent, gezien het feit dat men inschat dat Frankrijk de meeste niet-westerse allochtonen en moslims heeft.

Gaat een leuke eeuw worden met zo'n 6e colonne in je bevolking... Dat een simpele arbeidsmigratie uit de jaren 70 zo uit de hand kan lopen dat we onderhand naar een terroristische guerrilla-oorlog gaan waar de eigen bevolking afgemaakt wordt door deze 6e colonne... Ongelovelijk.
Frankrijk kan je niet vergelijken met Nederland natuurlijk... Frankrijk heeft miljoenen noord Afrikanen afgeslacht (mijn opa kan er nog goed over meepraten) en daarom hebben ze ook veel noord Afrikanen opgenomen.
pi_163764723
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 19:36 schreef DrDentz het volgende:
Zijn 'we' nog steeds met meer?
Dat hoorde je steeds na de aanslagen. We zijn met meer!
Er zijn er weer heel wat platgemaaid.
Het is dan ook gewoon wachten op de volgende aanslag. Breng de Pechtolds en de Ruttes voor een tribunaal. Zij zijn uiteindelijk hier verantwoordelijk voor.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 19:37:52 #108
452947 frietenstamp
pi_163764732
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 19:32 schreef MMXMMX het volgende:
Mohamed had die vrachtwagen gehuurd ik denk dat hij zijn borg nu wel kwijt is :o
Zou het verhuurbedrijf verzekerd zijn? Die vrachtwaggel van de vrede zal wel total loss zijn?
pi_163764736
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 19:36 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Frankrijk kan je niet vergelijken met Nederland natuurlijk... Frankrijk heeft miljoenen noord Afrikanen afgeslacht (mijn opa kan er nog goed over meepraten) en daarom hebben ze ook veel noord Afrikanen opgenomen.
Frankrijk heeft na de WO2 zelfs nog een bloedige strijd in Algerije gevoerd. Vrijheid: ja maar niet voor de Algerijnen.

Frankrijk is wel een hypocriet land.
pi_163764745
quote:
3s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 19:36 schreef Zienswijze het volgende:
Assad had in 2011 trouwens het westen gewaarschuwd dat als het westen de rebellen zou steunen Europa terreuraanvallen zou krijgen. Het westen luisterde niet naar Assad. Assad heeft gelijk gekregen.
Klopt:

pi_163764762
Hoeveel haat moet je wel niet in je hebben om zoiets te kunnen doen? En dan nog met voorbedachte rade.
pi_163764764
quote:
Maar het westen is zoals altijd weer dom arrogant. Het westen steunde in de jaren 80 ook de Taliban.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 19:40:19 #113
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_163764782
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 19:30 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

nou, #bloodymary1zonderfacebook, iemand kan best een religieuze achtergrond hebben, maar als hij deze daad uit naam van Allah heeft gedaan dan is dat wellicht niet zo islamitisch als hij misschien dacht toen hij Allah Akbar riep.
pi_163764796
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 19:37 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Zou het verhuurbedrijf verzekerd zijn? Die vrachtwaggel van de vrede zal wel total loss zijn?
Er schijnt nog een tweede vrachtwagen te zijn geweest maar of dat klopt weet ik niet.

http://en.alalam.ir/news/1838712
  vrijdag 15 juli 2016 @ 19:41:51 #115
452947 frietenstamp
pi_163764804
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 19:39 schreef bloodymary1 het volgende:
Hoeveel haat moet je wel niet in je hebben om zoiets te kunnen doen? En dan nog met voorbedachte rade.
Niet zoveel vermoed ik. Gematigde afkeer kan al genoeg zijn. Een slachter staat ook niet te haten.
pi_163764831
quote:
3s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 19:39 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Maar het westen is zoals altijd weer dom arrogant. Het westen steunde in de jaren 80 ook de Taliban.
Het westen had nooit mogen ingrijpen in het midden oosten, het is allemaal misgegaan na Irak. Als Saddam, Gadafi, Taliban en alle andere dictatoren nog hadden bestaan, dan hadden we een veel mooier midden oosten gehad waar we waarschijnlijk nog tenminste op vakantie hadden kunnen gaan. Irak was een mooi vakantie land onder de periode van Saddam, lekker zwemmen in de Eufraat en in de nacht lekker genieten van de Arabische mystieke woestijnen. Arabische volkeren kunnen niet leven behalve onder een dictatuur en dat heeft het westen behoorlijk onderschat, niet elke bevolking is klaar om democratie aan te nemen. De Arabieren zijn daar duidelijk niet klaar voor en hebben er ook duidelijk geen interesse in en daarom moet je ze gewoon onder een dictatuur plaatsen.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 19:44:12 #117
28033 Pek
je moet wat
pi_163764849
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 19:26 schreef Donnis het volgende:

[..]

Racist gespot.
Gelul, soms ben je de hamer, soms ben je de spijker :{w
  vrijdag 15 juli 2016 @ 19:46:09 #118
452947 frietenstamp
pi_163764885
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 19:43 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Het westen had nooit mogen ingrijpen in het midden oosten, het is allemaal misgegaan na Irak. Als Saddam, Gadafi, Taliban en alle andere dictatoren nog hadden bestaan, dan hadden we een veel mooier midden oosten gehad waar we waarschijnlijk nog tenminste op vakantie hadden kunnen gaan. Irak was een mooi vakantie land onder de periode van Saddam, lekker zwemmen in de Eufraat en in de nacht lekker genieten van de Arabische mystieke woestijnen. Arabische volkeren kunnen niet leven behalve onder een dictatuur en dat heeft het westen behoorlijk onderschat, niet elke bevolking is klaar om democratie aan te nemen. De Arabieren zijn daar duidelijk niet klaar voor en hebben er ook duidelijk geen interesse in en daarom moet je ze gewoon onder een dictatuur plaatsen.
Ik denk dat je gelijk hebt maar wat kunnen we nu doen om die fouten te herstellen?
  vrijdag 15 juli 2016 @ 19:46:21 #119
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_163764890
quote:
Daar is niet heel veel voor nodig wanneer je geïsoleerd bent in je leven en de (levens)waarde van anderen niet (langer) respecteert.
pi_163764901
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 19:46 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Ik denk dat je gelijk hebt maar wat kunnen we nu doen om die fouten te herstellen?
Mijn oplossingen zijn de volgende:

Alle moslims en buitenlanders terug deporteren naar hun eigen landen in ruil voor een volledige terugtrekking uit hun landen. We zetten dan grote hekken om Europa heen waar niemand in mag, en elke vluchteling, asielaanvrager of weet ik veel wat die zonder uitnodiging Europa probeert binnen te komen een nekschot geven. Dit is de enige oplossing om Europa veilig te houden imo. We kunnen in Europa zeker weten wel zonder buitenlanders, het is niet alsof we onze economie niet draaiende kunnen houden als we alle moslims en buitenlanders het land uittrappen.
pi_163764906
quote:

[..]

_O_
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_163764911
quote:

[..]

Eens met het eerste. Na de val van de Sovjet-Unie was Amerika opeens het enigste machtigste land ter wereld en dan krijg je van die rare avonturen. Amerika kon alles uithalen wat ze wilde, want geen enkel ander land was sterk genoeg om er iets tegen te doen. De Europese landen zijn verder gewoon domme schoothondjes die blind achter Amerika aanlopen.

Had Amerika de Taliban niet gesteund, had Amerika niet illegaal Irak aangevallen en waren Assad en Khadaffi gewoon op hun oude plek dan had het westen het zelf iets rustiger.

Overigens heeft Frankrijk in de vorige eeuw heel vieze spelletjes in Noord-Afrika gespeeld. Frankrijk is geen vredelievend land a la Noorwegen.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 19:48:12 #123
28033 Pek
je moet wat
pi_163764928
quote:

[..]

Inderdaad, we hadden beter Saddam, Khadaffi en Assad lekker laten zitten...je hebt nu eenmaal een enorme klootzak nodig om de regio in gareel te houden. Foutje, damn :|W |:(
pi_163764931
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 19:46 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Alle moslims en buitenlanders terug deporteren naar hun eigen landen in ruil voor een volledige terugtrekking uit hun landen. We zetten dan grote hekken om Europa heen waar niemand in mag, en elke vluchteling, asielaanvrager of weet ik veel wat die zonder uitnodiging Europa probeert binnen te komen een nekschot geven. Dit is de enige oplossing om Europa veilig te houden imo. We kunnen in Europa zeker weten wel zonder buitenlanders, het is niet alsof we onze economie niet draaiende kunnen houden als we alle moslims en buitenlanders het land uittrappen.
En hoe ga je dat doen bij de mensen die een Europees paspoort hebben maar wel moslim zijn?
pi_163764951
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 19:48 schreef Pek het volgende:

[..]

Inderdaad, we hadden beter Saddam, Khadaffi en Assad lekker laten zitten...je hebt nu eenmaal een enorme klootzak nodig om de regio in gareel te houden. Foutje, damn :|W |:(
Voor westerlingen zelf zou dat de betere oplossing zijn. Democratie is prima maar het moet van de bevolking zelf komen zonder dat Amerika democrate met bommen komt brengen.
pi_163764954
quote:
3s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 19:47 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Eens met het eerste. Na de val van de Sovjet-Unie was Amerika opeens het enigste machtigste land ter wereld en dan krijg je van die rara avontuur. Amerika kon alles uithalen wat ze wilde, want geen enkel ander land was sterk genoeg om er iets tegen te doen. De Europese landen zijn verder gewoon domme schoothondjes die blind achter Amerika aanlopen.

Had Amerika de Taliban niet gesteund, had Amerika niet illegaal Irak aangevallen en waren Assad en Khadaffi gewoon op hun oude plek dan had het westen het zelf iets rustiger.

Overigens heeft Frankrijk in de vorige eeuw heel vieze spelletjes in Noord-Afrika gespeeld. Frankrijk is geen vredelievend land a la Noorwegen.
Klopt ook, daarom gaf ik ook eerder aan dat een land als Frankrijk absoluut niet te vergelijken is met Nederland. Veel Noord Afrikanen zijn slachtoffer geweest van Frans terreur en bijna elk Algerijns huishouden heeft wel een opa, oma, ooms of tantes verloren aan de Franse bezetting van Noord Afrika die gepaard ging met veel geweld.
pi_163764955
quote:

[..]

Ja hier heb je wel gelijk in maar wat kun je er nu nog aan doen? In al die landen weer een dictator installeren?
  vrijdag 15 juli 2016 @ 19:49:57 #128
452947 frietenstamp
pi_163764968
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 19:48 schreef Pek het volgende:

[..]

Eerste wereld westerlingen kunnen die volkeren niet de baas. Kan een Poetin bijvoorbeeld ze wel aan?
pi_163765051
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 19:49 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Klopt ook, daarom gaf ik ook eerder aan dat een land als Frankrijk absoluut niet te vergelijken is met Nederland. Veel Noord Afrikanen zijn slachtoffer geweest van Frans terreur en bijna elk Algerijns huishouden heeft wel een opa, oma, ooms of tantes verloren aan de Franse bezetting van Noord Afrika die gepaard ging met veel geweld.
Klopt. Dat mag in het Nederlandse onderwijs ook wel meer naar voren komen. Nederlanders waren geen lieverdjes maar Fransen waren tig keer erger en wreder.

Zelfs na de WO2 zijn ze in Algerije vreselijk tekeer gegaan.
pi_163765085
quote:

[..]

Er zijn genoeg voorbeelden waar moslims mochten gaan terwijl de niet-moslims werden afgeslacht, zoals begin deze maand in Bangladesh gebeurde door IS.

Bij een bomaanslag komen er moslims om (zoals in Madrid en Londen), in Nice ook, dit zijn aanslagen waar het moeilijk is om onderscheid te maken, maar er zijn genoeg voorbeelden waar moslims werden vrijgelaten als ze een vers uit de Koran konden reciteren, bijvoorbeeld in Kenia of India.

quote:
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 19:26 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Oke, hij deed niet mee aan ramadan, dronk alcohol en at varkensvlees. Maar de jihad is meer waard in de islam dan al die voorgenoemde zaken gecombineerd. De beste manier om van je zondes af te komen is door middel van de jihad. Dus als dit nieuws al waar is en geen karaktermoord, dan is het toch niet raar dat een zondaar aan jihad doet aangezien dat de gemakkelijkste manier is om het paradijs te bereiken?
SIMON
  vrijdag 15 juli 2016 @ 19:57:51 #131
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_163765118
quote:

[..]

Dit is inderdaad de enige effectieve oplossing. Echter gaat dit nooit gebeuren want zachte eieren, schuldgevoel na WW2 en mensenrechten. In plaats daarvan moeten we accepteren dat moslimterreur een structurele rol gaat spelen in onze samenleving.

Edit: autocorrectie meende het beter te weten

[ Bericht 2% gewijzigd door Achterhoker op 15-07-2016 20:18:00 ]
Fade to Black
  vrijdag 15 juli 2016 @ 19:59:15 #132
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_163765141
quote:

[..]

:{

Dan denk ik dat massaal binnenvallen, koloniseren, "opvoeden" en mededelen dat ze bij zeer goed gedrag over 50-100 jaar de kans krijgen om zelf hun regering te vormen onder koloniaal bestuur, een humanere oplossing is.
pi_163765175
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 19:59 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dan denk ik dat massaal binnenvallen, koloniseren, "opvoeden" en mededelen dat ze bij zeer goed gedrag over 50-100 jaar de kans krijgen om zelf hun regering te vormen onder koloniaal bestuur, een humanere oplossing is.
Hier maak je een grote fout, democratie moet nooit geforceerd worden! Zo maak je het proces alleen nog moeilijker. Laat het vanuit hunzelf komen want uiteindelijk draait democratie om de wil van de bevolking. Als je het gaar forceren gaat het mis, daarom moet je ze gewoon laten en alles zelf laten uitzoeken.
  Moderator vrijdag 15 juli 2016 @ 20:02:31 #134
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_163765197
quote:

[..]

kost ons een veelvoud aan levens zonder enige garantie
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_163765258
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:01 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Hier maak je een grote fout, democratie moet nooit geforceerd worden! Zo maak je het proces alleen nog moeilijker. Laat het vanuit hunzelf komen want uiteindelijk draait democratie om de wil van de bevolking. Als je het gaar forceren gaat het mis, daarom moet je ze gewoon laten en alles zelf laten uitzoeken.
Democratie moet je niet forceren, maar dictatuur wel? Of denk je dat veel van die dictators aan de overkant op eigen houtje aan de macht zijn gekomen zonder westerse inmenging?
SIMON
pi_163765294
quote:
Hij leefde in armoede en zijn vrouw is van hem gescheiden enzovoort.
Ik vermoed dat hij gewoon geen uitweg meer in het leven heeft gezien.
En natuurlijk niet vergeten dat zijn naam Mohamed was.

Daarom is het ook zo een slim beleid dat we hier in Nederland zo makkelijk uitkeringen afpakken en of stoppen dit raakt voor al de moslim gemeenschap die sowieso al het gevoel hebben derde rangs burgers te zijn :(

Ik adviseer dan ook het kabinet om de laagste laag van de bevolking zo hard mogelijk te pakken in de portemonnee als maar mogelijk is. En natuurlijk hun een baan weigeren omdat ze Mohamed heten 8)7

Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Ik denk dat dit hier het geval is geweest :Y
pi_163765328
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:07 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Daarom is het ook zo een slim beleid dat we hier in Nederland zo makkelijk uitkeringen afpakken en of stoppen dit raakt voor al de moslim gemeenschap die sowieso al het gevoel hebben derde rangs burgers te zijn :(

hiezo stoppen we makkelijk uitkeringen?
pi_163765340
quote:

[..]

Dan heb ik het vast gedroomd dat ik eerder deze week in het NCTV-rapport las dat ze nog steeds niet de uitkeringen, toeslagen en stufi van Syriëgangers hebben stopgezet.
SIMON
pi_163765347
Ik snap niet waarom de NOS een oproep voor terrorisme gaat uitzenden(oude oproep) eigenlijk... nu net op 't nieuws.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 20:11:36 #140
6484 ExTec
pi_163765358
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:01 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Die tijd hebben we niet.

Want die grote hekken van je gaan voor een zeer groot deel doen wat ze beogen. En voor een klein deel niet.

Er zullen dus altijd mensen door dat hek komen.

En de mensen binnen het hek zullen altijd willen ontsnappen.

En dan krijg je een keer, in de toekomst, de situatie, dat gezeten is ons technologische paradijs, we de laatste fratsen van die zandapen echt zat zijn, en we een handjevol drones sturen, of whatever smerig veilig op afstand wapentuig we dan hebben, en ze echt uitmoorden.

Dus: hun zullen mee moeten, anders gaat het ophouden.
pi_163765372
De aanslagen zijn afschuwelijk en verwerpelijk. We moeten echter ook benoemen dat de bombardementen van moslimlanden door westerse landen belangrijke oorzaken zijn. Al het moorden moet stoppen. Peace for everybody. Let love win.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 20:13:18 #142
6484 ExTec
pi_163765391
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

kost ons een veelvoud aan levens zonder enige garantie
Dat ligt aan hoe lang je adem is.

Als jij er 10 generaties blijft, wedden dat er geen gram oorspronkelijke cultuur meer over is?
  Moderator vrijdag 15 juli 2016 @ 20:14:40 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_163765417
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:13 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat ligt aan hoe lang je adem is.

Als jij er 10 generaties blijft, wedden dat er geen gram oorspronkelijke cultuur meer over is?
zoals in Indie?

dan nog kost het meer levens dan je ermee bespaard ... 4 jaar politionele acties kostte ons al 5000 levens, tel maar op
  vrijdag 15 juli 2016 @ 20:17:53 #144
6484 ExTec
pi_163765467
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:14 schreef sp3c het volgende:

[..]

zoals in Indie?
Die deden het toch heel aardig?

Voordat Saudi Arabië zoals gewoonlijk extreme elementen ging financieren?
pi_163765609
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:12 schreef polderturk het volgende:
De aanslagen zijn afschuwelijk en verwerpelijk. We moeten echter ook benoemen dat de bombardementen van moslimlanden door westerse landen belangrijke oorzaken zijn. Al het moorden moet stoppen. Peace for everybody. Let love win.
dan IS andere moslims laten afslachten?
I´m back.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 20:29:24 #146
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163765674
Dit was gewoon een suicidale depressieveling. Hij deed niet eens mee aan de ramadan.
IS-stijder my ass.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  vrijdag 15 juli 2016 @ 20:29:39 #147
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_163765678
Moest ff drie keer checken of het wel het goede topic was, over Nice of een van de anderen 5 topics over het Kalifaat en de IS.

Maar het is de goede.
De eerste BN-er die het op een haar na heeft overleefd, heeft zich gelukkig gemeld:

quote:
Gordon Heuckeroth
9 uur ·
Was dus bijna naar Nice gevlogen om 14e juli te vieren?op laatste moment afgezegd. Krankzinnig allemaal pffff
https://www.facebook.com/(...)s/10154979029714237#

pfff, wat een geluk weer, :?
  vrijdag 15 juli 2016 @ 20:32:25 #148
6484 ExTec
pi_163765741
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:14 schreef sp3c het volgende:

dan nog kost het meer levens dan je ermee bespaard ... 4 jaar politionele acties kostte ons al 5000 levens, tel maar op
Je verdient er aan.

Je zal een groot bezettingsleger moeten aanhouden.

Heel veel mensen hebben dan langdurig werk en zingeving.

Het westen zou dan een universeel leger op kunnen zetten. Met dienstplichtigen uit alle landen. Dan bind je in 1 keer al heel het westen aan elkaar, sterker dan wat de EU ooit voor elkaar heeft gekregen voor haar landen.

Net zoals dat onze cultuur een lik heeft gehad van de kolonisatie van Indonesië (culinair, literair) kan dat breder plaatsvinden.

Dat zijn immateriële voordelen.

Maar je hebt natuurlijk gelijk dat het levens kost. ;)
pi_163765745
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:29 schreef ootjekatootje het volgende:
Moest ff drie keer checken of het wel het goede topic was, over Nice of een van de anderen 5 topics over het Kalifaat en de IS.

Maar het is de goede.
De eerste BN-er die het op een haar na heeft overleefd, heeft zich gelukkig gemeld:

[..]

https://www.facebook.com/(...)s/10154979029714237#

pfff, wat een geluk weer, :?
Bijna is niet helemaal of maakt deze gebruik om wat mee aandacht te krijgen ervan?

De een zijn dood is de ander zijn brood?
  vrijdag 15 juli 2016 @ 20:33:53 #150
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_163765766
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:32 schreef john2406 het volgende:

[..]

Bijna is niet helemaal of maakt deze gebruik om wat mee aandacht te krijgen ervan?

De een zijn dood is de ander zijn brood?
Hij rept met geen woord over de slachtoffers, was natuurlijk weer een mooie kans om de aandacht op zichzelf te trekken.
pi_163765770
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:32 schreef ExTec het volgende:

[..]

Je verdient er aan.

Het westen zou dan een universeel leger op kunnen zetten. Met dienstplichtigen uit alle landen. Dan bind je in 1 keer al heel het westen aan elkaar, sterker dan wat de EU ooit voor elkaar heeft gekregen voor haar landen.

Net zoals dat onze cultuur een lik heeft gehad van de kolonisatie van Indonesië (culinair, literair) kan dat breder plaatsvinden.

En het is ook onmogelijk uit te voeren in 2016, omdat witten een minderheid zijn in de wereld en de niet-witten over kernbommen beschikken.
SIMON
pi_163765787
quote:

Dit.
pi_163765820
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:29 schreef Gutmensch het volgende:
Dit was gewoon een suicidale depressieveling. Hij deed niet eens mee aan de ramadan.
IS-stijder my ass.
Ja, dan neem je honderden mensen mee in je depressiviteit, zit echt wel wat meer achter.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 20:36:56 #154
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163765821
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:34 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dit.
Niemand praat dit goed.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 20:37:48 #155
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163765839
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:36 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Ja, dan neem je honderden mensen mee in je depressiviteit, zit echt wel wat meer achter.
Sommige mensen zijn nou eenmaal zo ziek in hun hoofd, als ze een einde aan hun leven maken willen ze zoveel mogelijk mensen meenemen.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 20:38:40 #156
6484 ExTec
pi_163765856
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:34 schreef PXY225 het volgende:

[..]

En het is ook onmogelijk uit te voeren in 2016, omdat witten een minderheid zijn in de wereld en de niet-witten over kernbommen beschikken.
Je bedoeld dat de gelen ook kernbommen hebben? :)

Daarbij hebben we het over een hypothetisch conflict, westen vs. het oosten, maar in dat conflict is China westers.
pi_163765867
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:38 schreef ExTec het volgende:

[..]

Je bedoeld dat de gelen ook kernbommen hebben? :)

Daarbij hebben we het over een hypothetisch conflict, westen vs. het oosten, maar in dat conflict is China westers.
Nee, zandapen zoals jij hen noemde hebben ook kernwapens.
SIMON
  vrijdag 15 juli 2016 @ 20:39:33 #158
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_163765874
http://nos.nl/artikel/211(...)maken-met-islam.html

Ik zag dit filmpje ook, maar ik geloof het niet.

Ja kan ook met je vrachtwagen tegen een muur oprijden.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 20:39:52 #159
6484 ExTec
pi_163765888
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:39 schreef PXY225 het volgende:

[..]

Nee, zandapen zoals jij hen noemde hebben ook kernwapens.
Vertel?

Oh, vergeet ook niet dat witten ook raketschilden hebben ;)
  vrijdag 15 juli 2016 @ 20:40:31 #160
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_163765894
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:37 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Sommige mensen zijn nou eenmaal zo ziek in hun hoofd, als ze een einde aan hun leven maken willen ze zoveel mogelijk mensen meenemen.
Nee, dat geloof ik niet.
pi_163765903
Slappe woorden weer van de pinokkio der Lage Landen en ondertussen laat hij nog steeds asielzoekers (waaronder IS strinders) ons land binnen. De asielknuffelaars van de VVD en de PvdA blijven maar asielzoekers opvangen met gevaar voor het eigen volk. Stem wijs in maart 2017!!!!
pi_163765909
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:39 schreef tesssssssss het volgende:

Met een pistool in de hand?

Een kogel doet het betere werk desnoods over een steen iets bot schuren!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2016 20:42:06 ]
pi_163765911
quote:

[..]

Ik denk dan meer aan een moslim die de ongelovigen dan maar even wil meenemen in zijn dood. Denk eerlijk gezegd ook niet dat dit echt iets met IS te maken heeft, al zal dat in zijn achterhoofd gespeeld kunnen hebben.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 20:43:48 #164
78780 deedeetee
pi_163765949
quote:

Zoveelste poging om de islam er buiten proberen te houden om paniek en/of afkeer te willen mijden.
pi_163765961
AFP twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 20:18:07 #BREAKING Nice attacker 'probably linked to radical Islam': French PM reageer retweet
No shit...
  vrijdag 15 juli 2016 @ 20:45:15 #166
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_163765972
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:41 schreef john2406 het volgende:

[..]

Met een pistool in de hand?

Een kogel doet het betere werk desnoods over een steen iets bot schuren!
Je gaat als je zelfmoord pleegt niet 84 mensen, waaronder tien kinderen meenemen.

Dat geloof ik niet.

Niet zonder reden.

Een kogel, overdosis medicijnen, van een brug springen, van een flat springen.

Het kan ook met helium en een zak over je hoofd. Afgesloten.

Je neemt niet zomaar 84 mensen mee.

Zo bedoelde ik het.
pi_163765991
Justitie in Frankrijk bevestigt dat de dader van de aanslag in Nice Mohamed Lahouaiej Bouhlel is, een 31-jarige Tunesiër die in Frankrijk woonde. Hij was getrouwd, had kinderen en werkte als bezorger-chauffeur, heeft de Franse hoofdaanklager die belast is met terreurzaken bekendgemaakt. Het lijkt er niet op dat de aanslag het werk is van een islamitische terreurorganisatie.

NOS
pi_163765994
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:45 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Je gaat als je zelfmoord pleegt niet 84 mensen, waaronder tien kinderen meenemen.

Dat geloof ik niet.

Niet zonder reden.

Zo bedoelde ik het.
Of diezelfde vrachtwagen lopen laten slang op de uitlaat naar de cabine in, en men gaat alleen!
  vrijdag 15 juli 2016 @ 20:47:01 #169
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_163766002
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:43 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Zoveelste poging om de islam er buiten proberen te houden om paniek en/of afkeer te willen mijden.
Ja maar dat gelooft echt niemand. :N
  vrijdag 15 juli 2016 @ 20:47:31 #170
28033 Pek
je moet wat
pi_163766011
quote:
Gelukkig hebben die Koran teksten op zijn Facebook niks met Islam te maken, stel je voor zeg :{w

https://www.facebook.com/(...)f=ts&hc_location=ufi
pi_163766017
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:46 schreef Kosmoproleet het volgende:
Justitie in Frankrijk bevestigt dat de dader van de aanslag in Nice Mohamed Lahouaiej Bouhlel is, een 31-jarige Tunesiër die in Frankrijk woonde. Hij was getrouwd, had kinderen en werkte als bezorger-chauffeur, heeft de Franse hoofdaanklager die belast is met terreurzaken bekendgemaakt. Het lijkt er niet op dat de aanslag het werk is van een islamitische terreurorganisatie.

NOS
De staatspropaganda draait ook weer op volle toeren.
  Moderator vrijdag 15 juli 2016 @ 20:48:31 #172
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_163766035
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:17 schreef ExTec het volgende:

[..]

Die deden het toch heel aardig?

Voordat Saudi Arabië zoals gewoonlijk extreme elementen ging financieren?
die zijn hun cultuur toch niet kwijt geraakt door kolonialisme?

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:32 schreef ExTec het volgende:

[..]

Je verdient er aan.

het kost levens, geld, materiaal, alles

totaal onzinnig idee, net als dat idee van die andere kerel die alle 'buitenlanders en moslims' eruit wil trappen :')
pi_163766054
Dat is een hele andere gozer dan die krullebol die ik eerder voorbij zag komen?
  vrijdag 15 juli 2016 @ 20:49:43 #174
6484 ExTec
pi_163766067
quote:

[..]

Mensenleven is in die culturen is minderwaard.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 20:49:57 #175
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163766075
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:40 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nee, dat geloof ik niet.
Er zijn gekkere mensen dan je denkt.
pi_163766097
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:49 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Er zijn gekkere mensen dan je denkt.
En die vallen nooit eens ergens door de mand?
  vrijdag 15 juli 2016 @ 20:51:22 #177
6484 ExTec
pi_163766116
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

die zijn hun cultuur toch niet kwijt geraakt door kolonialisme?

[..]

het kost levens, geld, materiaal, alles
Geld en materiaal dus niet, we zaten niet in Indonesië vanwege het mooie weer.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 20:51:32 #178
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_163766121
quote:

[..]

zoiets als een 'bioscoopschutter'
  vrijdag 15 juli 2016 @ 20:52:54 #179
28033 Pek
je moet wat
pi_163766148
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:49 schreef Yasmin23 het volgende:
Dat is een amerikaanse komiek, hihaho :P
  vrijdag 15 juli 2016 @ 20:53:01 #180
452947 frietenstamp
pi_163766152
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:47 schreef Pek het volgende:

[..]

Gelukkig hebben die Koran teksten op zijn Facebook niks met Islam te maken, stel je voor zeg :{w

https://www.facebook.com/(...)f=ts&hc_location=ufi
"Allahu Akbar" heeft gelukkig ook niks met islam te maken. http://www.mirror.co.uk/n(...)rist-shouted-8426243
pi_163766171
quote:
12s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:52 schreef Pek het volgende:

[..]

Dat is een amerikaanse komiek, hihaho :P
Wat mis ik nou weer :p

Er was toch eerder vandaag of gisteren een andere naam bekend?
  vrijdag 15 juli 2016 @ 20:57:31 #182
452947 frietenstamp
pi_163766268
quote:

[..]

Ik adviseer dan ook het kabinet om de laagste laag van de bevolking zo hard mogelijk te pakken in de portemonnee als maar mogelijk is. En natuurlijk hun een baan weigeren omdat ze Mohamed heten 8)7

Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Ik denk dat dit hier het geval is geweest :Y
Deze manier van denken staat volgens mij als vermijdende stoornis te boek.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 21:04:01 #183
78780 deedeetee
pi_163766450
quote:

[..]

Geen schijn van kans op succes :D De verandering moet van uit hun zelf komen en dat is een lastige zaak want de islam zit heel slim in elkaar om verandering onmogelijk te maken. Die zogenaamde godsdienst staat geen eigen inbreng/aanpassing toe.
pi_163766460
quote:

[..]

Koekoek. 8)7
pi_163766488
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 21:04 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Geen schijn van kans op succes :D De verandering moet van uit hun zelf komen en dat is een lastige zaak want de islam zit heel slim in elkaar om verandering onmogelijk te maken. Die zogenaamde godsdienst staat geen eigen inbreng/aanpassing toe.
Was dat niet vroeger hier ook zo streng katholiek of protestant of evt de zwartrokken boven in het land?

Sorry als ik er iemand mee beledig is niet mijn bedoeling weet de juiste benaming niet!

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2016 21:07:34 ]
  Moderator vrijdag 15 juli 2016 @ 21:06:07 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_163766500
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:51 schreef ExTec het volgende:

[..]

Geld en materiaal dus niet, we zaten niet in Indonesië vanwege het mooie weer.
fine, wat jij wil

blijft een onhaalbaar idee, terug naar Nice
  vrijdag 15 juli 2016 @ 21:07:06 #187
6484 ExTec
pi_163766520
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 21:04 schreef deedeetee het volgende:
Die zogenaamde godsdienst staat geen eigen inbreng/aanpassing toe.
Dan roei je die godsdienst toch uit?

En mocht je twijfel hebben over hoe succesvol dat kan zijn, moet je de geschiedenis even bekijken. Er zijn ontelbare mensen in de geschiedenis van geloof veranderd. Al dan niet onder dwang.

Maar nergens in de geschiedenis had een geloof de fysieke macht om zich wereldwijd te laten gelden.

Dat is nu niet zo'n probleem meer.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 21:09:03 #188
78780 deedeetee
pi_163766563
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 21:05 schreef john2406 het volgende:

[..]

Was dat niet vroeger hier ook zo streng katholiek of protestant of evt de zwartrokken boven in het land?
Wanneer vroeger ? Je kunt zaken die eeuwen geleden speelden niet vergelijken met nu. Nog afgezien daarvan dat er sindsdien hier heel veel veranderd is en binnen de islam veranderd er niks.
pi_163766611
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 21:09 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Wanneer vroeger ? Je kunt zaken die eeuwen geleden speelden niet vergelijken met nu. Nog afgezien daarvan dat er sindsdien hier heel veel veranderd is en binnen de islam veranderd er niks.
Hier niet klopt maar daar wel toch, voor hoeveel jaar geleden werden ze nog onderdrukt, van dat of van daar opeens naar alles vrij en blij hoeveel jaar deed de westerse samenleving erover?
  Forum Admin vrijdag 15 juli 2016 @ 21:11:28 #190
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_163766624
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 21:09 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat is nog vrij recent hoor. We hebben pas sinds een aantal jaren vrije zondagen.. allemaal religiegekkies. Zijn we eindelijk bijna af van de christengekkies geven we een nog achterlijke abragamistische vrij spel om hun invloed uit te oefenen op onze maatschappij. En die staat nog haakser op onze normen en waarden ook.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 15 juli 2016 @ 21:12:24 #191
78780 deedeetee
pi_163766646
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 21:10 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hier niet klopt maar daar wel toch, voor hoeveel jaar geleden werden ze nog onderdrukt, van dat of van daar opeens naar alles vrij en blij hoeveel jaar deed de westerse samenleving erover?
Waar heb je t over :?
pi_163766765
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 21:12 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Waar heb je t over :?
Wat was het ook weer het alfabet of het 1plus 1?
  vrijdag 15 juli 2016 @ 21:18:22 #193
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163766791
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:16 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ja maar dan wordt er meteen keihard teruggeslagen, mega invallen, terror moskeeën die gesloten worden en zelfs opgeblazen worden. De islamitische terroristen krijgen geen enkele adempauze in dit soort landen. Hier in het westen krijgen ze zoveel kansen om dit soort dingen te doen en toch blijven er ultra linkse sukkels die dit blijven ontkennen
Moslims zijn succesvoller in Rusland dan in West-Europa:

https://en.wikipedia.org/wiki/Moscow_theater_hostage_crisis
https://en.wikipedia.org/wiki/Beslan_school_siege
https://en.wikipedia.org/(...)onal_Airport_bombing

Om maar even wat voorbeelden op te noemen

Je betoog slaat dus nergens op.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 15 juli 2016 @ 21:19:05 #194
78780 deedeetee
pi_163766808
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 21:11 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat is nog vrij recent hoor. We hebben pas sinds een aantal jaren vrije zondagen.. allemaal religiegekkies. Zijn we eindelijk bijna af van de christengekkies geven we een nog achterlijke abragamistische vrij spel om hun invloed uit te oefenen op onze maatschappij. En die staat nog haakser op onze normen en waarden ook.
Haha ik ben opgegroeid met een moeder die een tik van de godsdienst molen had. Ik heb de protestantse kerk de mormoonse kerk en de rooms-katholieke kerk uitgebreid van binnen mogen bekijken en heb de hele bijbel mogen lezen+ het boek van mormon. Maar neem van mij aan dat de christelijke stromingen totaal niet te vergelijken zijn met de onderdrukking die islam heet. Islam is niet voor niks het woord voor onderwerping. Ik vermoed dat juist die gedwongen onderwerping aan die zogenaamde godheid zo vaak tot gewelddadig gedrag bij de volgelingen leidt. En de hypocrisie die samen gaat met de islam en met de paplepel wordt ingegoten maakt het er ook niet beter op.
Maar goed dit is niet OT.
pi_163766917
quote:

Precies.
pi_163766978
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:49 schreef Yasmin23 het volgende:
Die van vanmorgen? Die heette Antwan en was een Amerikaanse acteur of zoiets...
  Moderator vrijdag 15 juli 2016 @ 21:26:40 #197
138438 crew  Pizzakoppo
pi_163766994
quote:

[..]

:') euh, ja?
pi_163767001
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 21:07 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dan roei je die godsdienst toch uit?

En mocht je twijfel hebben over hoe succesvol dat kan zijn, moet je de geschiedenis even bekijken. Er zijn ontelbare mensen in de geschiedenis van geloof veranderd. Al dan niet onder dwang.

Maar nergens in de geschiedenis had een geloof de fysieke macht om zich wereldwijd te laten gelden.

Dat is nu niet zo'n probleem meer.
Hoe roei je een godsdienst uit?
pi_163767040
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 21:27 schreef Rami. het volgende:

[..]

Hoe roei je een godsdienst uit?
Alle leden executeren, boeken verbranden, doodstraf op elke minimale uiting van de religie en internet zoveel mogelijk zuiveren van de betreffende religie? Duurt dan een generatie (of twee), maar dan heb je ook wat? :P
- Fernando Pessoa
  vrijdag 15 juli 2016 @ 21:29:24 #200
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_163767043
quote:

Haha. Ik wou net vragen: Heeft de NOS al geroepen dat het niets met islam te maken heeft!
The End Times are wild
  vrijdag 15 juli 2016 @ 21:32:18 #201
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_163767098
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 21:29 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Alle leden executeren, boeken verbranden, doodstraf op elke minimale uiting van de religie en internet zoveel mogelijk zuiveren van de betreffende religie? Duurt dan een generatie (of twee), maar dan heb je ook wat? :P
Dan heb je ook meteen wat aan de overbevolking gedaan.
pi_163767122
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 21:32 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dan heb je ook meteen wat aan de overbevolking gedaan.
Wat gij niet wil wat U geschiedt doe dat ook een ander niet!
pi_163767182
http://www.telegraaf.nl/b(...)_verspreiden___.html
Komt nog veel meer ellende aan, maar dat was ook te verwachten...
pi_163767209
:^)

- Fernando Pessoa
  vrijdag 15 juli 2016 @ 21:39:04 #205
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_163767251
Ik ben blij dat alles er op wijst dat we met een gek te maken hebben. Ik hoop dat de massa hier wat mee doet. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_163767265
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 21:37 schreef Eufonie het volgende:
:^)

[ afbeelding ]
Damn die laatste.
  Forum Admin vrijdag 15 juli 2016 @ 21:41:01 #207
pi_163767299
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 21:39 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Damn die laatste.
Zo zijn er heel veel. In mindere mate zie je het terug in alles wat Nederlands is, gehaat wordt. Oppertunisme ten top.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_163767303
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 21:39 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben blij dat alles er op wijst dat we met een gek te maken hebben. Ik hoop dat de massa hier wat mee doet. :{

Alle andere aanslagen zijn niet gepleegd door gekken? Ik weet niet wat jouw definitie van een gek is maar oké.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 21:41:13 #209
13462 BansheeBoy
pi_163767304
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 21:19 schreef deedeetee het volgende:

En de hypocrisie die samen gaat met de islam en met de paplepel wordt ingegoten maakt het er ook niet beter op.
Geef eens wat voorbeelden. Want ik herken hier niks van. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 21:42:00 #210
13462 BansheeBoy
pi_163767332
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 21:41 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Alle andere aanslagen zijn niet gepleegd door gekken? Ik weet niet wat jouw definitie van een gek is maar oké.
Wie heeft het over andere aanslagen? Beperk je tot de aanslag waar ik het over heb. Het is al moeilijk genoeg. :{

vrijdag 15 juli 2016 @ 21:42:49 #211
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_163767350
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 21:41 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Geef eens wat voorbeelden. Want ik herken hier niks van. :{

De gemiddelde moslim die vanaf de prille jeugd krijgt aangeleerd dat het westen verderfelijk is. Dat de Nederlandse normen en waarden slecht zijn en elke westerse vrouw een hoer is.
₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ₂₄fᵃⁿ
pi_163767362
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 21:42 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Wie heeft het over andere aanslagen? Beperk je tot de aanslag waar ik het over heb. Het is al moeilijk genoeg. :{

Omdat jij dit bij de volgende aanslag weer zegt :)
  Forum Admin vrijdag 15 juli 2016 @ 21:43:44 #213
pi_163767375
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 21:42 schreef 24Fan het volgende:

[..]

De gemiddelde moslim die vanaf de prille jeugd krijgt aangeleerd dat het westen verderfelijk is. Dat de Nederlandse normen en waarden slecht zijn en elke westerse vrouw een hoer is.
Ik wil dat niet de gemiddelde moslim noemen, maar daar zijn er wel veel van, ja.
pi_163767533
Ik zie juist dat de prille jeugd steeds minder religieus wordt...
pi_163767553
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 21:42 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het is al moeilijk genoeg. :{

Moeilijk of erg genoeg?
  vrijdag 15 juli 2016 @ 22:08:02 #216
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_163768131
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 21:39 schreef BansheeBoy het volgende:

Dat is helaas niet zo, ik zit nu naar Nieuwsuur te kijken.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 22:15:33 #217
6484 ExTec
pi_163768449
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 21:50 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik zie juist dat de prille jeugd steeds minder religieus wordt...
Dat word wel weer rechtgetrokken als de volgende analfabete neef of nicht ingevlogen word als huwelijkspartner.
pi_163769917
quote:

[..]

Dat geloof ik niet.

Niet zonder reden.

Zo bedoelde ik het.
Heb jij dat verhaal van die Duitse piloot dan gemist ?

http://www.nu.nl/vliegram(...)lig-neerstorten.html
  vrijdag 15 juli 2016 @ 22:48:26 #219
451005 Grems
Clown World
pi_163769990
pi_163770095
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 22:48 schreef Grems het volgende:
[ afbeelding ]
had je al wel gehoord dat de knakker een fransman van tunesische oorsprong was, al lang woonachtig in Nice?
pi_163770146
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:57 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Deze manier van denken staat volgens mij als vermijdende stoornis te boek.
Nou daar is dan wat mij betreft niks mis mee :)
pi_163770213
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 21:04 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Koekoek. 8)7
Goed verhaal 8)7
pi_163770226
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 22:46 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Heb jij dat verhaal van die Duitse piloot dan gemist ?

http://www.nu.nl/vliegram(...)lig-neerstorten.html
Hier nog iets van vernomen?

http://www.nu.nl/buitenla(...)iet-uitgesloten.html
pi_163770471
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 22:53 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hier nog iets van vernomen?

http://www.nu.nl/buitenla(...)iet-uitgesloten.html
Ja in dat artikel staat gewoon dit :

Het meest waarschijnlijk is dat de Duitse copiloot het toestel met opzet heeft laten neerstorten. Hij liet de gezagvoerder, die de cockpit even had verlaten, niet meer naar binnen en zette een fatale daling in. Bij de crash in de Franse Alpen kwamen alle 150 inzittenden om het leven.
pi_163770595
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 22:58 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Ja in dat artikel staat gewoon dit :

Het meest waarschijnlijk is dat de Duitse copiloot het toestel met opzet heeft laten neerstorten. Hij liet de gezagvoerder, die de cockpit even had verlaten, niet meer naar binnen en zette een fatale daling in. Bij de crash in de Franse Alpen kwamen alle 150 inzittenden om het leven.
Begint echter met dit.

Franse onderzoekers houden er nog altijd rekening mee dat het toestel van Germanwings door een technisch mankement in de Franse Alpen is neergestort.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2016 23:01:44 ]
pi_163770727
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 23:01 schreef john2406 het volgende:

[..]

Begint echter met dit.

Franse onderzoekers houden er nog altijd rekening mee dat het toestel van Germanwings door een technisch mankement in de Franse Alpen is neergestort.
Je wel heel tegenstrijdig artikel en ook offtopic :o
Het maakt me ook niet zoveel uit :)

Belanrijker is nu ff de staatsgreep in turkije
pi_163770728
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 21:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

Haha. Ik wou net vragen: Heeft de NOS al geroepen dat het niets met islam te maken heeft!
The truck did it
pi_163770802
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 23:03 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Je wel heel tegenstrijdig artikel en ook offtopic :o
Het maakt me ook niet zoveel uit :)

Belanrijker is nu ff de staatsgreep in turkije
Dan begin er niet over krijg je ook geen reactie erop je gaat zelf offtopic dus!
Kom met iets standvastigs of houd je mond dus, je wou even laten gelden dat men ook mensen zou kunnen willen meenemen.
pi_163770899
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 23:05 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dan begin er niet over krijg je ook geen reactie erop je gaat zelf offtopic dus!
Kom met iets standvastigs of houd je mond dus, je wou even laten gelden dat men ook mensen zou kunnen willen meenemen.
Wojoooooooooo RUSTEEEEEEEEEEEEG Ik val je niet aan en er staat tog een :)
pi_163771648
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 22:50 schreef computergirl het volgende:

[..]

had je al wel gehoord dat de knakker een fransman van tunesische oorsprong was, al lang woonachtig in Nice?
Gewoon weer een incidentje.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 06:12:45 #231
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163778516
quote:
[ afbeelding ]
Ergens wel schokkend dat je een dood kind voor je eigen hetze tegen vluchtelingen misbruikt. Eerlijk : schaam je jezelf daar zelfs geen klein beetje voor?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_163778574
quote:
rot op met je Pegida propaganda
pi_163778580
Zijn er al handlangers gevonden of was het een doorgedraaide Tunesiër in Frankrijk?
  zaterdag 16 juli 2016 @ 08:30:51 #234
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_163778918
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 07:01 schreef Piet_Piraat het volgende:
Zijn er al handlangers gevonden of was het een doorgedraaide Tunesiër in Frankrijk?
Ik denk dat het rotte met IS symphatisanten is dat ze geen handlangers hebben. Niet centraal aangestuurd worden. Individuen die door de propaganda opgezweept worden en dan besluiten een lone wolf aanslag te plegen.

Daar kun je als inlichtingendienst niet veel tegen doen als je IS netwerken in kaart brengt omdat deze lui geen contacten hebben met IS.

edit. natuurlijk heb je ook nog gecoordineerde aanslagen zoals in parijs, daar kun je wel wat tegen doen qua preventieve opsporing en netwerken detecteren.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_163778942
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 08:30 schreef nixxx het volgende:

[..]

Ik denk dat het rotte met IS symphatisanten is dat ze geen handlangers hebben. Niet centraal aangestuurd worden. Individuen die door de propaganda opgezweept worden en dan besluiten een lone wolf aanslag te plegen.

Daar kun je als inlichtingendienst niet veel tegen doen als je IS netwerken in kaart brengt omdat deze lui geen contacten hebben met IS.

Dan wordt het erg lastig inderdaad, Karst T was gelukkig nog amateur, deze ging al flinke stap verder.
Was nog relatief kleine vrachtwagen. Het moment waarop is misselijkmakend.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 09:23:16 #236
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_163779222
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 07:01 schreef Piet_Piraat het volgende:
Kreeg een smsje van Petrus, Mohamed Lahouaiej Bouhlel vond geen 72 maagden in het paradijs maar Bud Spencer
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_163779223
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:36 schreef Donnis het volgende:

[..]

Die 16-jarige jongen moet niet boos worden op het Westen, maar op zijn inferieure leider. Die is de oorzaak van de dood van zijn ouders, niet het Westen, dat slechts de bommen laat vallen.

Neem bv. Sadam Hussein. Als wij hem niet hadden afgezet, waren er veel meer slachtoffers gevallen. Liever dus 10.000 slachtoffers, dan 100.000 of meer.

Dus eigenlijk mogen deze landen ons dankbaar zijn. Wij zijn een soort van Allah eigenlijk.
pi_163779290
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 08:36 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dan wordt het erg lastig inderdaad, Karst T was gelukkig nog amateur, deze ging al flinke stap verder.
Was nog relatief kleine vrachtwagen. Het moment waarop is misselijkmakend.
:')
Oow dus een ander moment was beter geweest?
Karst ja, een stap te ver. Meen je.. ik denk dat je z'n actie daarmee te kort doet.
The secret of getting ahead is getting started
pi_163779293
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kreeg een smsje van Petrus, Mohamed Lahouaiej Bouhlel vond geen 72 maagden in het paradijs maar Bud Spencer
En 72 kogels.
pi_163779306
quote:
[ afbeelding ]
Wat een vreemde post.
Totaal uit z'n verband en respectloos
pi_163779312
Beetje simpel om die Karst T. er steeds bij te halen. Vergelijk het dan met Nantes en Dijon anderhalf jaar geleden, dat was ook om religieuze redenen na een oproep van IS om op menigten in te rijden met een voertuig.
pi_163779333
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:32 schreef Poison-Ivy het volgende:

[..]

Wat een vreemde post.
Nee, ik kan mij die post nog goed herinneren van die Groenlinks-hippie. Het zou hysterie zijn dat IS-terroristen mee reizen in de vluchtelingenstromen. Het sloeg helemaal nergens op volgens wat Linksadepten. Een jaar later weten we veel beter. Hij slaat de spijker op zijn kop. De wereld is geen Alice in Wonderland zoals veel dames het zien.
pi_163779348
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:30 schreef Poison-Ivy het volgende:

[..]

:')
Oow dus een ander moment was beter geweest?
Karst ja, een stap te ver. Meen je.. ik denk dat je z'n actie daar te kort meedoet.
Met een Suzuki Swift het koningshuis omver werpen ga je geen zoden aan de dijk zetten.
Deze dwaas had ook zo´n soort dag uitgekozen en heeft het wat grootser aangepakt.
Je kan ook in vliegtuig zitten dat verdwijnt, per ongeluk neergeschoten wordt of tegen berg aanvliegt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2016 09:38:17 ]
pi_163779365
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:36 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Nee, ik kan mij die post nog goed herinneren van die Groenlinks-hippie. Het zou hysterie zijn dat IS-terroristen mee reizen in de vluchtelingenstromen. Het sloeg helemaal nergens op volgens wat Linksadepten. Een jaar later weten we veel beter. Hij slaat de spijker op zijn kop. De wereld is geen Alice in Wonderland zoals veel dames het zien.
Ik vind niet dat je daar zo'n foto voor nodig hebt. Hoe denk je dat de ouders van dat kind erover denken?

[ Bericht 0% gewijzigd door Poison-Ivy op 16-07-2016 09:53:37 ]
pi_163779376
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:23 schreef Denivellering het volgende:

[..]

Die 16-jarige jongen moet niet boos worden op het Westen, maar op zijn inferieure leider. Die is de oorzaak van de dood van zijn ouders, niet het Westen, dat slechts de bommen laat vallen.

Neem bv. Sadam Hussein. Als wij hem niet hadden afgezet, waren er veel meer slachtoffers gevallen. Liever dus 10.000 slachtoffers, dan 100.000 of meer.

Dus eigenlijk mogen deze landen ons dankbaar zijn. Wij zijn een soort van Allah eigenlijk.
Met zo'n verknipt wereldbeeld valt niet eens te discussieren. Irakezen moeten ons dankbaar zijn dat hun stabiele samenleving platgebombardeerd is.. Sorry maar dan begrijp je er niks van.
pi_163779380
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:37 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Met een Suzuki Swift het koningshuis omver werpen ga je geen zoden aan de dijk zetten.
Deze dwaas had ook zo´n soort dag uitgekozen en heeft het wat grootser aangepakt.
Je kan ook in vliegtuig zitten dat verdwijnt, per ongeluk neergeschoten wordt of tegen berg aanvliegt.
Laat maar je snapt het niet.
pi_163779513
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:39 schreef Poison-Ivy het volgende:

[..]

Ik vind niet dat je daar zo'n foto voor nodig hebt. Hoe denk je hoe de ouders van dat kind erover denken?
Dat is het tijdperk waar we in leven. Het digitale tijdperk. Ik denk dat je te veel bent blijven hangen in de jaren 90.
pi_163779552
'Hoe' moet 'dat' zijn ;)
Maar nee ik blijf niet hangen.
Dat zijn normen en waarden vind ik.
pi_163779570
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:55 schreef Poison-Ivy het volgende:
'Hoe' moet 'dat' zijn ;)
Maar nee ik blijf niet hangen.
Dat zijn normen en waarden vind ik.
Ik ben geen volbloed Nederlander. De Nederlandse taal heb ik in een tijdsbestek van twee jaar redelijk vloeiend leren schrijven en spreken. Ik denk niet dat jij mijn moedertaal zo goed zal leren spreken als je besluit om vandaag te verkassen.

De normen en waarderen zijn aan verandering onderhevig. Het is geen statistisch vaststaand plaatje. Ik denk dat de ontwikkelingen net wat te snel zijn gegaan voor bepaald groepen in de samenleving. Voornamelijk de veertigers en babyboomers.
pi_163779584
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:57 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Ik ben geen volbloed Nederlander. De Nederlandse taal heb ik in een tijdsbestek van twee jaar redelijk vloeiend leren schrijven en spreken. Ik denk niet dat jij mijn moedertaal zo goed zal leren spreken als je besluit om vandaag te verkassen.
Schat ik heb het over mijn eigen taalfout. :')
:)
pi_163779585
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:58 schreef Poison-Ivy het volgende:

[..]

Schat ik heb het over mijn eigen taalfout. :')
:)
Excuses.
pi_163779591
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:59 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Excuses.
Communicatie...daar valt of staat alles mee.
Had je me al bijna gelanceerd terwijl ik niks kwaads bedoel
Meteen op jezelf betrekken.
pi_163779602
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:00 schreef Poison-Ivy het volgende:
Communicatie...daar valt of staat alles mee.
Had je me al bijna gelanceerd terwijl ik niks kwaads bedoel
Meteen op jezelf betrekken.
Ik heb mijn excuses al aangeboden.
pi_163779654
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:01 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Ik heb mijn excuses al aangeboden.
Ok is niet erg hoor :)
pi_163779809
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:36 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Wat is er respectloos aan de gegeven feiten met man en paard te benoemen? Er is stelselmatig ontkent dat er IS strijders zouden meeliften met deze vluchtelingenstroom. (en waarvan ruim 60% niet eens oorlogsvluchteling is)

Er is nu onomstotelijk aangetoond dat er wel degelijk IS strijders meeliften met deze stroom mensen.

Dit zie je dus vaker met dit soort discussies op social media. Stelselmatige ontkenning, het demoniseren van degene die het aankaart en dan vervolgens de onschuld uithangen als het achteraf waar blijkt te zijn. Dát vind ik dus respectloos en bovendien laf.
pi_163779853
IS wil niets met die doorgedraaide Tunesiër te maken hebben, het resultaat van zijn actie komt ze wel goed uit.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:28:00 #257
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_163779900
"Hij dronk, nam drugs en sloeg zijn vrouw. Hij is geen jihadist, maar een sukkel"
pi_163779971
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:24 schreef Piet_Piraat het volgende:
IS wil niets met die doorgedraaide Tunesiër te maken hebben, het resultaat van zijn actie komt ze wel goed uit.
Raar dat IS de aanslag opeist dan.
quote:
Terreurgroep Islamitische Staat (IS) heeft de verantwoordelijkheid voor de aanslag van donderdagavond in het Franse Nice opgeëist,

Dat is bekendgemaakt via het eigen persbureau van IS, Amaq.

Bij de aanslag in Nice, waarbij een vrachtwagen op een menigte inreed, kwamen 84 mensen om het leven. Volgens IS is de aanslag uitgevoerd door een 'soldaat van Islamitische Staat'.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:35:49 #259
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163779993
Voor een eenmansactie van een gek worden er wel verdacht veel mensen opgepakt. Ik wacht nog even af.

quote:
AANSLAG NICE - Na de aanslag donderdagavond in Nice, waarbij 84 mensen omkwamen nadat een 31-jarige Tunesiër met een vrachtwagen inreed op een mensenmassa, zijn vier mannen uit de entourage van de dader opgepakt en in voorlopige hechtenis geplaatst, melden Franse gerechtelijke bronnen. Vrijdag was de ex-vrouw van de verdachte al in voorlopige hechtenis geplaatst.

Bij de vier mannen die onder voorlopige hechtenis zijn geplaatst, en waarvan de identiteit niet bekend is, werd één persoon vrijdag opgepakt en de drie anderen zaterdagochtend.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)taties-in-Nice.dhtml
pi_163780129
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:34 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Raar dat IS de aanslag opeist dan.

[..]

Natuurlijk proberen ze de credit te nemen. Maar ik denk toch eerder aan een lone wolf die geïnspireerd werd door de propaganda van IS. Maar goed, misschien heb ik het mis en was er wel degelijk sprake van een georganiseerde cel.
pi_163780175
De dader zelf kan niks meer ontkennen of bevestigen dus stel het is een eenmans actie dan heeft IS baat bij het opeisen. Al is het alleen maar om olie op het vuur te gooien.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:50:35 #262
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_163780196
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:48 schreef Poison-Ivy het volgende:
De dader zelf kan niks meer ontkennen of bevestigen dus stel het is een eenmans actie dan heeft IS baat bij het opeisen. Al is het alleen maar om olie op het vuur te gooien.
Volgens mij was het dus totaal geen éénmanszaak, maar gezamenlijk gepland.
pi_163780215
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:50 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Volgens mij was het dus totaal geen éénmanszaak, maar gezamenlijk gepland.
Ja dat zijn ze nou aan het uitzoeken, dat is de grote vraag.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:53:22 #264
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_163780238
Terreurorganisatie Islamitische Staat (IS) heeft de bloedige aanslag van donderdag in Nice opgeëist. De meldt het persagentschap Amaq, dat beschouwd wordt als de spreekbuis van de terreurbeweging, zaterdag.

Bij de aanslag, waarbij een vrachtwagen inreed op de menigte op de Promenade des Anglais in Nice, vielen donderdagavond minstens 84 doden.

Dus toch geen Lone Wolve?
pi_163780295
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:53 schreef banaantjeEE het volgende:
Terreurorganisatie Islamitische Staat (IS) heeft de bloedige aanslag van donderdag in Nice opgeëist. De meldt het persagentschap Amaq, dat beschouwd wordt als de spreekbuis van de terreurbeweging, zaterdag.

Bij de aanslag, waarbij een vrachtwagen inreed op de menigte op de Promenade des Anglais in Nice, vielen donderdagavond minstens 84 doden.

ik geloof er niet zoveel van, ze zijn wel rijkelijk laat met de aanslag opeisen..

meestal doen ze dat wel direct want voor hen is het een stukje trots.. (althans, dat idee heb ik)
  zaterdag 16 juli 2016 @ 11:06:10 #266
78780 deedeetee
pi_163780431
De vrachtwagen was gehuurd. Dat kost een hoop geld er zal ook een fikse borg zijn gevraagd. Waar haalde de dader dat geld vandaan ?
  zaterdag 16 juli 2016 @ 11:13:22 #267
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_163780525
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:06 schreef deedeetee het volgende:
De vrachtwagen was gehuurd. Dat kost een hoop geld er zal ook een fikse borg zijn gevraagd. Waar haalde de dader dat geld vandaan ?
Hij wist waarschijnlijk dat hij als martelaar de komende maand geen onkosten meer zou hebben... zo vreselijk duur is dat trouwens ook niet, vrachtauto huren.
  Moderator zaterdag 16 juli 2016 @ 11:21:01 #268
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_163780641
  zaterdag 16 juli 2016 @ 11:32:32 #269
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_163780866
quote:

Normaal gesproken vermelden ze op z'n minst de naam van de dader in hun claims of hebben ze foto's vanuit de tijd van voorbereiding. Niets dit keer, waardoor dit een loze claim lijkt. Dit kan de paus namelijk ook roepen, bij wijze van spreken.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_163780923
quote:

Denk eerder dat het én én is. Wel geïnspireerd geraakt door de oproep van IS om een aanslag te plegen maar zelfstandig gehandeld. Dat zijn de gevaarlijkste natuurlijk, zonder communicatie handelen. Daar valt voor inlichtingendiensten niet tot nauwelijks op te anticiperen.
pi_163780963
quote:

[..]

Hahahahahahahhahahahahahahahah

Mooie troll
pi_163780979
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:32 schreef Poison-Ivy het volgende:

[..]

Wat een vreemde post.
Respectloos? Die idiote uitspraak van dat naar mens staat inmiddels bekend als feitelijk onjuist
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_163781001
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:21 schreef sp3c het volgende:
valt allemaal wel mee idd

http://www.europcar.nl/vrachtwagen-verhuur
200-375 per dag, vrachtwagen was al enige tijd geleden gehuurd. Lijkt mij best veel geld voor een kneus als hij
pi_163781024
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:39 schreef eight het volgende:

[..]

Respectloos? Die idiote uitspraak van dat naar mens staat inmiddels bekend als feitelijk onjuist
volstrekt niet relevant in dit topic aangezien deze dader geen vluchteling was maar iemand met frans paspoort.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 11:42:17 #275
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_163781032
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:40 schreef computergirl het volgende:

[..]

200-375 per dag, vrachtwagen was al enige tijd geleden gehuurd. Lijkt mij best veel geld voor een kneus als hij
Wie zegt dat hij al alles betaald had
pi_163781034
quote:

[..]

Dus eigenlijk mogen deze landen ons dankbaar zijn.
Wij zijn een soort van Allah eigenlijk.
Juist niet. Die mensen hebben al redenen om boos te zijn. Na het verdrijven van Saddam zijn er honderden kleinere Saddams opgestaan. Het heeft de mensen daar alleen maar meer ellende opgebracht.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_163781038
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:40 schreef computergirl het volgende:

[..]

Vrijwel altijd betaal je alleen borg en pas achteraf de factuur. Ook omdat er een limiet zit aan het aantal vrije kilometers bijv.
pi_163781040
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:42 schreef Szura het volgende:

[..]

iemand anders, niet ik.
pi_163781049
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:28 schreef banaantjeEE het volgende:
"Hij dronk, nam drugs en sloeg zijn vrouw. Hij is geen jihadist, maar een sukkel"
Dat zijn 3 zaken die jihadisten ook doen.
pi_163781052
IS heeft inmiddels de aanslag opgeeist!!!!

Stem op de PVV in maart 2017. Anders hebben wij in de nabije toekomst een 9/11 in Nederland!!!!
  zaterdag 16 juli 2016 @ 11:45:45 #281
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_163781077
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:43 schreef juliusceasar het volgende:

Stem op de PVV in maart 2017. Anders hebben wij in de nabije toekomst een 9/11 in Nederland!!!!
Zegt helemaal niks die claim zoals die nu is gepubliceerd.

PVV :'). Ook die lost dit niet op maar zal alleen onze samenleving verder verdelen en kapotmaken.
pi_163781160
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:45 schreef Szura het volgende:

[..]

Zegt helemaal niks die claim zoals die nu is gepubliceerd.

PVV :'). Ook die lost dit niet op maar zal alleen onze samenleving verder verdelen en kapotmaken.
Het enige wat we heel zeker weten is dat de VVD en PvdA absoluut niet capabel zijn.
De kans dat de PVV er ook een zooitje van gaat maken is heel groot.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 12:04:23 #283
3542 Gia
User under construction
pi_163781424
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:50 schreef eight het volgende:

[..]

Het enige wat we heel zeker weten is dat de VVD en PvdA absoluut niet capabel zijn.
De kans dat de PVV er ook een zooitje van gaat maken is heel groot.
Ik geloof niet dat er één partij is die deze zooi wel op kan lossen.
SP? Die gaan kruipen voor IS en de Islam hier meer rechten geven, zoals sharia-wetten invoeren voor moslims, want dat is wel zo 'sociaal', als zij dat nou graag willen...
pi_163781428
Ik weet niet of deze al gepost was, maar geeft aan hoor onverwachts de vrachtwagen eraan kwam.

http://www.liveleak.com/view?i=b81_1468627473
pi_163781445
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 12:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat er één partij is die deze zooi wel op kan lossen.
SP? Die gaan kruipen voor IS en de Islam hier meer rechten geven, zoals sharia-wetten invoeren voor moslims, want dat is wel zo 'sociaal', als zij dat nou graag willen...
Ja. Kwaliteit van deze generatie politici is gewoon zeer matig.
pi_163781943
quote:
9s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 12:04 schreef Travel. het volgende:
Ik weet niet of deze al gepost was, maar geeft aan hoor onverwachts de vrachtwagen eraan kwam.

Zag hem ook vannacht, wat je het meest raakt is die man/vrouw die constant "my daughter" roept.
pi_163782069
quote:

:o
pi_163782111
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:42 schreef Szura het volgende:

[..]

Zonder borg krijgt die hem niet mee, tenminste hier in het land, hoeveel zou de borg daar in Frankrijk zijn?
Hier vaak het drievoudige van de huurprijs?
Stel dat is daar ook dan is het toch niemand met geldgebrek of wel?
pi_163782129
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:43 schreef juliusceasar het volgende:

IS heeft de file vanmorgen op de A9 ook opgeëist, we gaan er aan
pi_163782455
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 12:38 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

IS heeft de file vanmorgen op de A9 ook opgeëist, we gaan er aan
Met je nick, waar maak je je druk om 1 x ga ik toch of dat vroeg of laat is, als de lijdensweg maar kort en snel is!
  zaterdag 16 juli 2016 @ 12:52:40 #291
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163782482
quote:

Natuurlijk claimen die de aanslag. Gratis de credits krijgen voor iets waar je zelf niets voor hebt hoeven doen. Natuurlijk wil IS haar reikwijdte groter laten lijken dan die is.

Ik vind dat de media (en politici) hier ook verkeerd mee omgaan en IS veel machtiger laten lijken dan zij is. Dat was met Al Qaida ook al zo. Als er geen centrale organisatie is die dit heeft georganiseerd dan geeft het een vertekend beeld als je suggereert dat "IS" er achter zit, zelfs als de terrorist zelf claimt voor IS te strijden (wat hier niet eens het geval is).

IS in Irak is misschien een organisatie, maar veel aanslagen worden gepleegd door binnenlandse losers die het gewoon als banner gebruiken en verder helemaal geen contact hebben met die organisatie.

Het is wel belangrijk om dat onderscheid te maken want in het ene geval kun je het terrorisme bestrijden door de organisatie uit te schakelen en in het andere geval niet.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_163782501
De uitleg van links, die je wist dat zou komen.
De dader is opnieuw een aanhanger van het Verwardemannisme, en hij had net zo goed Jean-Pierre kunnen heten als Mohammed.

http://www.krapuul.nl/bui(...)orde-agressieve-aso/
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 12:54:15 #293
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_163782523
quote:

Je hoort zo de beuken op de vrachtwagen ;(
  zaterdag 16 juli 2016 @ 12:55:46 #294
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163782561
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 12:53 schreef Twentsche_Ros het volgende:
De dader is opnieuw een aanhanger van het Verwardemannisme, en hij had net zo goed Jean-Pierre kunnen heten als Mohammed.

Geen aandacht geven aan dat soort rommel. Waarom nou weer linken naar die onzinsite?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 16 juli 2016 @ 12:56:22 #295
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_163782577
quote:

Negeren dit.
pi_163782614
quote:

Alle info wijst erop dat het wel klopt wat er gezegd wordt.
pi_163782679
quote:
18s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 12:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Geen aandacht geven aan dat soort rommel. Waarom nou weer linken naar die onzinsite?
Ik lees ook Geenstijl.nl, daar hebben ze er ook een handje van. Alleen dan met types als Anders Breivik. Ik heb de archieven van beide fora nog eens nagekeken. Het is werkelijk vermakelijk hoe beide partijen aanslagen "duiden". Als het hen goed uitkomt, zijn het getrainde geheimagenten die hun opdrachten vanuit een gigantisch mondiaal netwerk krijgen, waar zo'n beetje een paar honderd groeperingen aan verbonden zijn, en als de "deugniet" min of meer uit "eigen kring" komt, is het een verwarde lone wolf.
Beide fora zijn de ene keer frusties, en soms kunnen beide fora een tot dan toe onderbelicht element naar voren brengen.

Mijn motto luidt:
http://www.bijbelencultuu(...)en-behoudt-het-goede
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_163782715
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 13:01 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik lees ook Geenstijl.nl, daar hebben ze er ook een handje van. Alleen dan met types als Anders Breivik. Ik heb de archieven van beide fora nog eens nagekeken. Het is werkelijk vermakelijk hoe beide partijen aanslagen "duiden". Als het hen goed uitkomt, zijn het getrainde geheimagenten die hun opdrachten vanuit een gigantisch mondiaal netwerk krijgen, waar zo'n beetje een paar honderd groeperingen aan verbonden zijn, en als de "deugniet" min of meer uit "eigen kring" komt, is het een verwarde lone wolf.
Beide fora zijn de ene keer frusties, en soms kunnen beide fora een tot dan toe onderbelicht element naar voren brengen.

Mijn motto luidt:
http://www.bijbelencultuu(...)en-behoudt-het-goede
Wat is er mis mee neem de gulden midden weg, als alle kanten zonder persoonlijk tintje melden en er is 10% van waar is toch al iets info of niet?

Mijn mening ik heb al vaker aangegeven, als ik boven in de straat verkouden ben, en het gaat door genoeg monden of mondjes, heb ik onder in de straat een ongeneselijke ziekte!

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2016 13:04:21 ]
  zaterdag 16 juli 2016 @ 13:06:34 #299
452947 frietenstamp
pi_163782792
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 12:58 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Alle info wijst erop dat het wel klopt wat er gezegd wordt.
IS noemt hem een 'soldier'. Dat betekent niet per se dat hij door hen gefinancierd en opgeleid is maar kan ook dat hij gehoor gegeven heeft aan hun oproep om kaffers te vermoorden met de middelen die je hebt.
pi_163782822
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 13:06 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

IS noemt hem een 'soldier'. Dat betekent niet per se dat hij door hen gefinancierd en opgeleid is maar kan ook dat hij gehoor gegeven heeft aan hun oproep om kaffers te vermoorden met de middelen die je hebt.
Enige wat ik kan bedenken is dat zijn leven downhill ging en hij in zeer korte tijd radicaliseerde en dit ondernam om nog wat aanzien te hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')