Nee, ik kan mij die post nog goed herinneren van die Groenlinks-hippie. Het zou hysterie zijn dat IS-terroristen mee reizen in de vluchtelingenstromen. Het sloeg helemaal nergens op volgens wat Linksadepten. Een jaar later weten we veel beter. Hij slaat de spijker op zijn kop. De wereld is geen Alice in Wonderland zoals veel dames het zien.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 09:32 schreef Poison-Ivy het volgende:
[..]
Wat een vreemde post.
Totaal uit z'n verband en respectloos
Met een Suzuki Swift het koningshuis omver werpen ga je geen zoden aan de dijk zetten.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 09:30 schreef Poison-Ivy het volgende:
[..]![]()
Oow dus een ander moment was beter geweest?
Karst ja, een stap te ver. Meen je.. ik denk dat je z'n actie daar te kort meedoet.
Ik vind niet dat je daar zo'n foto voor nodig hebt. Hoe denk je dat de ouders van dat kind erover denken?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 09:36 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Nee, ik kan mij die post nog goed herinneren van die Groenlinks-hippie. Het zou hysterie zijn dat IS-terroristen mee reizen in de vluchtelingenstromen. Het sloeg helemaal nergens op volgens wat Linksadepten. Een jaar later weten we veel beter. Hij slaat de spijker op zijn kop. De wereld is geen Alice in Wonderland zoals veel dames het zien.
Met zo'n verknipt wereldbeeld valt niet eens te discussieren. Irakezen moeten ons dankbaar zijn dat hun stabiele samenleving platgebombardeerd is.. Sorry maar dan begrijp je er niks van.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 09:23 schreef Denivellering het volgende:
[..]
Die 16-jarige jongen moet niet boos worden op het Westen, maar op zijn inferieure leider. Die is de oorzaak van de dood van zijn ouders, niet het Westen, dat slechts de bommen laat vallen.
Neem bv. Sadam Hussein. Als wij hem niet hadden afgezet, waren er veel meer slachtoffers gevallen. Liever dus 10.000 slachtoffers, dan 100.000 of meer.
Dus eigenlijk mogen deze landen ons dankbaar zijn. Wij zijn een soort van Allah eigenlijk.
Laat maar je snapt het niet.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 09:37 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Met een Suzuki Swift het koningshuis omver werpen ga je geen zoden aan de dijk zetten.
Deze dwaas had ook zo´n soort dag uitgekozen en heeft het wat grootser aangepakt.
Je kan ook in vliegtuig zitten dat verdwijnt, per ongeluk neergeschoten wordt of tegen berg aanvliegt.
Dat is het tijdperk waar we in leven. Het digitale tijdperk. Ik denk dat je te veel bent blijven hangen in de jaren 90.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 09:39 schreef Poison-Ivy het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je daar zo'n foto voor nodig hebt. Hoe denk je hoe de ouders van dat kind erover denken?
Ik ben geen volbloed Nederlander. De Nederlandse taal heb ik in een tijdsbestek van twee jaar redelijk vloeiend leren schrijven en spreken. Ik denk niet dat jij mijn moedertaal zo goed zal leren spreken als je besluit om vandaag te verkassen.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 09:55 schreef Poison-Ivy het volgende:
'Hoe' moet 'dat' zijn![]()
Maar nee ik blijf niet hangen.
Dat zijn normen en waarden vind ik.
Schat ik heb het over mijn eigen taalfout.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 09:57 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Ik ben geen volbloed Nederlander. De Nederlandse taal heb ik in een tijdsbestek van twee jaar redelijk vloeiend leren schrijven en spreken. Ik denk niet dat jij mijn moedertaal zo goed zal leren spreken als je besluit om vandaag te verkassen.
Excuses.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 09:58 schreef Poison-Ivy het volgende:
[..]
Schat ik heb het over mijn eigen taalfout.![]()
Communicatie...daar valt of staat alles mee.quote:
Ik heb mijn excuses al aangeboden.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 10:00 schreef Poison-Ivy het volgende:
Communicatie...daar valt of staat alles mee.
Had je me al bijna gelanceerd terwijl ik niks kwaads bedoel
Meteen op jezelf betrekken.
Ok is niet erg hoorquote:Op zaterdag 16 juli 2016 10:01 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Ik heb mijn excuses al aangeboden.
Wat is er respectloos aan de gegeven feiten met man en paard te benoemen? Er is stelselmatig ontkent dat er IS strijders zouden meeliften met deze vluchtelingenstroom. (en waarvan ruim 60% niet eens oorlogsvluchteling is)quote:Op zaterdag 16 juli 2016 09:36 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Nee, ik kan mij die post nog goed herinneren van die Groenlinks-hippie. Het zou hysterie zijn dat IS-terroristen mee reizen in de vluchtelingenstromen. Het sloeg helemaal nergens op volgens wat Linksadepten. Een jaar later weten we veel beter. Hij slaat de spijker op zijn kop. De wereld is geen Alice in Wonderland zoals veel dames het zien.
Raar dat IS de aanslag opeist dan.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 10:24 schreef Piet_Piraat het volgende:
IS wil niets met die doorgedraaide Tunesiër te maken hebben, het resultaat van zijn actie komt ze wel goed uit.
quote:Terreurgroep Islamitische Staat (IS) heeft de verantwoordelijkheid voor de aanslag van donderdagavond in het Franse Nice opgeëist,
Dat is bekendgemaakt via het eigen persbureau van IS, Amaq.
Bij de aanslag in Nice, waarbij een vrachtwagen op een menigte inreed, kwamen 84 mensen om het leven. Volgens IS is de aanslag uitgevoerd door een 'soldaat van Islamitische Staat'.
quote:AANSLAG NICE - Na de aanslag donderdagavond in Nice, waarbij 84 mensen omkwamen nadat een 31-jarige Tunesiër met een vrachtwagen inreed op een mensenmassa, zijn vier mannen uit de entourage van de dader opgepakt en in voorlopige hechtenis geplaatst, melden Franse gerechtelijke bronnen. Vrijdag was de ex-vrouw van de verdachte al in voorlopige hechtenis geplaatst.
Bij de vier mannen die onder voorlopige hechtenis zijn geplaatst, en waarvan de identiteit niet bekend is, werd één persoon vrijdag opgepakt en de drie anderen zaterdagochtend.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)taties-in-Nice.dhtml
Natuurlijk proberen ze de credit te nemen. Maar ik denk toch eerder aan een lone wolf die geïnspireerd werd door de propaganda van IS. Maar goed, misschien heb ik het mis en was er wel degelijk sprake van een georganiseerde cel.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 10:34 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Raar dat IS de aanslag opeist dan.
[..]
Volgens mij was het dus totaal geen éénmanszaak, maar gezamenlijk gepland.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 10:48 schreef Poison-Ivy het volgende:
De dader zelf kan niks meer ontkennen of bevestigen dus stel het is een eenmans actie dan heeft IS baat bij het opeisen. Al is het alleen maar om olie op het vuur te gooien.
Ja dat zijn ze nou aan het uitzoeken, dat is de grote vraag.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 10:50 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Volgens mij was het dus totaal geen éénmanszaak, maar gezamenlijk gepland.
ik geloof er niet zoveel van, ze zijn wel rijkelijk laat met de aanslag opeisen..quote:Op zaterdag 16 juli 2016 10:53 schreef banaantjeEE het volgende:
Terreurorganisatie Islamitische Staat (IS) heeft de bloedige aanslag van donderdag in Nice opgeëist. De meldt het persagentschap Amaq, dat beschouwd wordt als de spreekbuis van de terreurbeweging, zaterdag.
Bij de aanslag, waarbij een vrachtwagen inreed op de menigte op de Promenade des Anglais in Nice, vielen donderdagavond minstens 84 doden.
Dus toch geen Lone Wolve?
Hij wist waarschijnlijk dat hij als martelaar de komende maand geen onkosten meer zou hebben... zo vreselijk duur is dat trouwens ook niet, vrachtauto huren.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 11:06 schreef deedeetee het volgende:
De vrachtwagen was gehuurd. Dat kost een hoop geld er zal ook een fikse borg zijn gevraagd. Waar haalde de dader dat geld vandaan ?
Normaal gesproken vermelden ze op z'n minst de naam van de dader in hun claims of hebben ze foto's vanuit de tijd van voorbereiding. Niets dit keer, waardoor dit een loze claim lijkt. Dit kan de paus namelijk ook roepen, bij wijze van spreken.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 10:53 schreef banaantjeEE het volgende:
Terreurorganisatie Islamitische Staat (IS) heeft de bloedige aanslag van donderdag in Nice opgeëist. De meldt het persagentschap Amaq, dat beschouwd wordt als de spreekbuis van de terreurbeweging, zaterdag.
Bij de aanslag, waarbij een vrachtwagen inreed op de menigte op de Promenade des Anglais in Nice, vielen donderdagavond minstens 84 doden.
Denk eerder dat het én én is. Wel geïnspireerd geraakt door de oproep van IS om een aanslag te plegen maar zelfstandig gehandeld. Dat zijn de gevaarlijkste natuurlijk, zonder communicatie handelen. Daar valt voor inlichtingendiensten niet tot nauwelijks op te anticiperen.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 10:53 schreef banaantjeEE het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |