abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163764954
quote:
3s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 19:47 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Eens met het eerste. Na de val van de Sovjet-Unie was Amerika opeens het enigste machtigste land ter wereld en dan krijg je van die rara avontuur. Amerika kon alles uithalen wat ze wilde, want geen enkel ander land was sterk genoeg om er iets tegen te doen. De Europese landen zijn verder gewoon domme schoothondjes die blind achter Amerika aanlopen.

Had Amerika de Taliban niet gesteund, had Amerika niet illegaal Irak aangevallen en waren Assad en Khadaffi gewoon op hun oude plek dan had het westen het zelf iets rustiger.

Overigens heeft Frankrijk in de vorige eeuw heel vieze spelletjes in Noord-Afrika gespeeld. Frankrijk is geen vredelievend land a la Noorwegen.
Klopt ook, daarom gaf ik ook eerder aan dat een land als Frankrijk absoluut niet te vergelijken is met Nederland. Veel Noord Afrikanen zijn slachtoffer geweest van Frans terreur en bijna elk Algerijns huishouden heeft wel een opa, oma, ooms of tantes verloren aan de Franse bezetting van Noord Afrika die gepaard ging met veel geweld.
pi_163764955
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 19:43 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Het westen had nooit mogen ingrijpen in het midden oosten, het is allemaal misgegaan na Irak. Als Saddam, Gadafi, Taliban en alle andere dictatoren nog hadden bestaan, dan hadden we een veel mooier midden oosten gehad waar we waarschijnlijk nog tenminste op vakantie hadden kunnen gaan. Irak was een mooi vakantie land onder de periode van Saddam, lekker zwemmen in de Eufraat en in de nacht lekker genieten van de Arabische mystieke woestijnen. Arabische volkeren kunnen niet leven behalve onder een dictatuur en dat heeft het westen behoorlijk onderschat, niet elke bevolking is klaar om democratie aan te nemen. De Arabieren zijn daar duidelijk niet klaar voor en hebben er ook duidelijk geen interesse in en daarom moet je ze gewoon onder een dictatuur plaatsen.
Ja hier heb je wel gelijk in maar wat kun je er nu nog aan doen? In al die landen weer een dictator installeren?
  vrijdag 15 juli 2016 @ 19:49:57 #128
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_163764968
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 19:48 schreef Pek het volgende:

[..]

Inderdaad, we hadden beter Saddam, Khadaffi en Assad lekker laten zitten...je hebt nu eenmaal een enorme klootzak nodig om de regio in gareel te houden. Foutje, damn :|W |:(
Eerste wereld westerlingen kunnen die volkeren niet de baas. Kan een Poetin bijvoorbeeld ze wel aan?
pi_163765051
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 19:49 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Klopt ook, daarom gaf ik ook eerder aan dat een land als Frankrijk absoluut niet te vergelijken is met Nederland. Veel Noord Afrikanen zijn slachtoffer geweest van Frans terreur en bijna elk Algerijns huishouden heeft wel een opa, oma, ooms of tantes verloren aan de Franse bezetting van Noord Afrika die gepaard ging met veel geweld.
Klopt. Dat mag in het Nederlandse onderwijs ook wel meer naar voren komen. Nederlanders waren geen lieverdjes maar Fransen waren tig keer erger en wreder.

Zelfs na de WO2 zijn ze in Algerije vreselijk tekeer gegaan.
pi_163765085
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:23 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Dus? Dat is toch ook zo? Je hoort toch duidelijk in dat filmpje een vrouw zeggen in het Arabisch: "aina binti" Oftewel: "Waar is mijn dochter?" Denk je nou werkelijk dat een terrorist een verschil gaat maken tussen een moslim en niet-moslim of een Arabier en niet-Arabier?
Er zijn genoeg voorbeelden waar moslims mochten gaan terwijl de niet-moslims werden afgeslacht, zoals begin deze maand in Bangladesh gebeurde door IS.

Bij een bomaanslag komen er moslims om (zoals in Madrid en Londen), in Nice ook, dit zijn aanslagen waar het moeilijk is om onderscheid te maken, maar er zijn genoeg voorbeelden waar moslims werden vrijgelaten als ze een vers uit de Koran konden reciteren, bijvoorbeeld in Kenia of India.

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:25 schreef JubaUrbicus het volgende:
NOS twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 18:20:49 Buren omschrijven de verdachte van de aanslag in Nice als een stille en eenzame man: https://t.co/HdUi58B3Am https://t.co/fBegQdHcU8 reageer retweet
Volgens de buurtbewoners ging het om een eenzame psychopaat die niet eens meedeed aan de ramadan :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 19:26 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

http://www.ad.nl/dossier-(...)rkensvlees~a5d67523/

Vrome 'moslim' is het toch _O-
Oke, hij deed niet mee aan ramadan, dronk alcohol en at varkensvlees. Maar de jihad is meer waard in de islam dan al die voorgenoemde zaken gecombineerd. De beste manier om van je zondes af te komen is door middel van de jihad. Dus als dit nieuws al waar is en geen karaktermoord, dan is het toch niet raar dat een zondaar aan jihad doet aangezien dat de gemakkelijkste manier is om het paradijs te bereiken?
SIMON
  vrijdag 15 juli 2016 @ 19:57:51 #131
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_163765118
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 19:46 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Mijn oplossingen zijn de volgende:

Alle moslims en buitenlanders terug deporteren naar hun eigen landen in ruil voor een volledige terugtrekking uit hun landen. We zetten dan grote hekken om Europa heen waar niemand in mag, en elke vluchteling, asielaanvrager of weet ik veel wat die zonder uitnodiging Europa probeert binnen te komen een nekschot geven. Dit is de enige oplossing om Europa veilig te houden imo. We kunnen in Europa zeker weten wel zonder buitenlanders, het is niet alsof we onze economie niet draaiende kunnen houden als we alle moslims en buitenlanders het land uittrappen.
Dit is inderdaad de enige effectieve oplossing. Echter gaat dit nooit gebeuren want zachte eieren, schuldgevoel na WW2 en mensenrechten. In plaats daarvan moeten we accepteren dat moslimterreur een structurele rol gaat spelen in onze samenleving.

Edit: autocorrectie meende het beter te weten

[ Bericht 2% gewijzigd door Achterhoker op 15-07-2016 20:18:00 ]
Fade to Black
pi_163765141
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 19:46 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Mijn oplossingen zijn de volgende:

Alle moslims en buitenlanders terug deporteren naar hun eigen landen in ruil voor een volledige terugtrekking uit hun landen. We zetten dan grote hekken om Europa heen waar niemand in mag, en elke vluchteling, asielaanvrager of weet ik veel wat die zonder uitnodiging Europa probeert binnen te komen een nekschot geven. Dit is de enige oplossing om Europa veilig te houden imo. We kunnen in Europa zeker weten wel zonder buitenlanders, het is niet alsof we onze economie niet draaiende kunnen houden als we alle moslims en buitenlanders het land uittrappen.
:{

Dan denk ik dat massaal binnenvallen, koloniseren, "opvoeden" en mededelen dat ze bij zeer goed gedrag over 50-100 jaar de kans krijgen om zelf hun regering te vormen onder koloniaal bestuur, een humanere oplossing is.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_163765175
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 19:59 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dan denk ik dat massaal binnenvallen, koloniseren, "opvoeden" en mededelen dat ze bij zeer goed gedrag over 50-100 jaar de kans krijgen om zelf hun regering te vormen onder koloniaal bestuur, een humanere oplossing is.
Hier maak je een grote fout, democratie moet nooit geforceerd worden! Zo maak je het proces alleen nog moeilijker. Laat het vanuit hunzelf komen want uiteindelijk draait democratie om de wil van de bevolking. Als je het gaar forceren gaat het mis, daarom moet je ze gewoon laten en alles zelf laten uitzoeken.
  Moderator vrijdag 15 juli 2016 @ 20:02:31 #134
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_163765197
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 19:59 schreef ExTec het volgende:

[..]

kost ons een veelvoud aan levens zonder enige garantie
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_163765258
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:01 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Hier maak je een grote fout, democratie moet nooit geforceerd worden! Zo maak je het proces alleen nog moeilijker. Laat het vanuit hunzelf komen want uiteindelijk draait democratie om de wil van de bevolking. Als je het gaar forceren gaat het mis, daarom moet je ze gewoon laten en alles zelf laten uitzoeken.
Democratie moet je niet forceren, maar dictatuur wel? Of denk je dat veel van die dictators aan de overkant op eigen houtje aan de macht zijn gekomen zonder westerse inmenging?
SIMON
pi_163765294
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 19:39 schreef bloodymary1 het volgende:
Hoeveel haat moet je wel niet in je hebben om zoiets te kunnen doen? En dan nog met voorbedachte rade.
Hij leefde in armoede en zijn vrouw is van hem gescheiden enzovoort.
Ik vermoed dat hij gewoon geen uitweg meer in het leven heeft gezien.
En natuurlijk niet vergeten dat zijn naam Mohamed was.

Daarom is het ook zo een slim beleid dat we hier in Nederland zo makkelijk uitkeringen afpakken en of stoppen dit raakt voor al de moslim gemeenschap die sowieso al het gevoel hebben derde rangs burgers te zijn :(

Ik adviseer dan ook het kabinet om de laagste laag van de bevolking zo hard mogelijk te pakken in de portemonnee als maar mogelijk is. En natuurlijk hun een baan weigeren omdat ze Mohamed heten 8)7

Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Ik denk dat dit hier het geval is geweest :Y
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_163765328
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:07 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Hij leefde in armoede en zijn vrouw is van hem gescheiden enzovoort.
Ik vermoed dat hij gewoon geen uitweg meer in het leven heeft gezien.
En natuurlijk niet vergeten dat zijn naam Mohamed was.

Daarom is het ook zo een slim beleid dat we hier in Nederland zo makkelijk uitkeringen afpakken en of stoppen dit raakt voor al de moslim gemeenschap die sowieso al het gevoel hebben derde rangs burgers te zijn :(

hiezo stoppen we makkelijk uitkeringen?
pi_163765340
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:07 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Dan heb ik het vast gedroomd dat ik eerder deze week in het NCTV-rapport las dat ze nog steeds niet de uitkeringen, toeslagen en stufi van Syriëgangers hebben stopgezet.
SIMON
pi_163765347
Ik snap niet waarom de NOS een oproep voor terrorisme gaat uitzenden(oude oproep) eigenlijk... nu net op 't nieuws.
pi_163765358
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:01 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Die tijd hebben we niet.

Want die grote hekken van je gaan voor een zeer groot deel doen wat ze beogen. En voor een klein deel niet.

Er zullen dus altijd mensen door dat hek komen.

En de mensen binnen het hek zullen altijd willen ontsnappen.

En dan krijg je een keer, in de toekomst, de situatie, dat gezeten is ons technologische paradijs, we de laatste fratsen van die zandapen echt zat zijn, en we een handjevol drones sturen, of whatever smerig veilig op afstand wapentuig we dan hebben, en ze echt uitmoorden.

Dus: hun zullen mee moeten, anders gaat het ophouden.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_163765372
De aanslagen zijn afschuwelijk en verwerpelijk. We moeten echter ook benoemen dat de bombardementen van moslimlanden door westerse landen belangrijke oorzaken zijn. Al het moorden moet stoppen. Peace for everybody. Let love win.
pi_163765391
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

kost ons een veelvoud aan levens zonder enige garantie
Dat ligt aan hoe lang je adem is.

Als jij er 10 generaties blijft, wedden dat er geen gram oorspronkelijke cultuur meer over is?
  Moderator vrijdag 15 juli 2016 @ 20:14:40 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_163765417
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:13 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat ligt aan hoe lang je adem is.

Als jij er 10 generaties blijft, wedden dat er geen gram oorspronkelijke cultuur meer over is?
zoals in Indie?

dan nog kost het meer levens dan je ermee bespaard ... 4 jaar politionele acties kostte ons al 5000 levens, tel maar op
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_163765467
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:14 schreef sp3c het volgende:

[..]

zoals in Indie?
Die deden het toch heel aardig?

Voordat Saudi Arabië zoals gewoonlijk extreme elementen ging financieren?
pi_163765609
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:12 schreef polderturk het volgende:
De aanslagen zijn afschuwelijk en verwerpelijk. We moeten echter ook benoemen dat de bombardementen van moslimlanden door westerse landen belangrijke oorzaken zijn. Al het moorden moet stoppen. Peace for everybody. Let love win.
dan IS andere moslims laten afslachten?
I´m back.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 20:29:24 #146
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163765674
Dit was gewoon een suicidale depressieveling. Hij deed niet eens mee aan de ramadan.
IS-stijder my ass.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  vrijdag 15 juli 2016 @ 20:29:39 #147
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_163765678
Moest ff drie keer checken of het wel het goede topic was, over Nice of een van de anderen 5 topics over het Kalifaat en de IS.

Maar het is de goede.
De eerste BN-er die het op een haar na heeft overleefd, heeft zich gelukkig gemeld:

quote:
Gordon Heuckeroth
9 uur ·
Was dus bijna naar Nice gevlogen om 14e juli te vieren?op laatste moment afgezegd. Krankzinnig allemaal pffff
https://www.facebook.com/(...)s/10154979029714237#

pfff, wat een geluk weer, :?
pi_163765741
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:14 schreef sp3c het volgende:

dan nog kost het meer levens dan je ermee bespaard ... 4 jaar politionele acties kostte ons al 5000 levens, tel maar op
Je verdient er aan.

Je zal een groot bezettingsleger moeten aanhouden.

Heel veel mensen hebben dan langdurig werk en zingeving.

Het westen zou dan een universeel leger op kunnen zetten. Met dienstplichtigen uit alle landen. Dan bind je in 1 keer al heel het westen aan elkaar, sterker dan wat de EU ooit voor elkaar heeft gekregen voor haar landen.

Net zoals dat onze cultuur een lik heeft gehad van de kolonisatie van Indonesië (culinair, literair) kan dat breder plaatsvinden.

Dat zijn immateriële voordelen.

Maar je hebt natuurlijk gelijk dat het levens kost. ;)
pi_163765745
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:29 schreef ootjekatootje het volgende:
Moest ff drie keer checken of het wel het goede topic was, over Nice of een van de anderen 5 topics over het Kalifaat en de IS.

Maar het is de goede.
De eerste BN-er die het op een haar na heeft overleefd, heeft zich gelukkig gemeld:

[..]

https://www.facebook.com/(...)s/10154979029714237#

pfff, wat een geluk weer, :?
Bijna is niet helemaal of maakt deze gebruik om wat mee aandacht te krijgen ervan?

De een zijn dood is de ander zijn brood?
  vrijdag 15 juli 2016 @ 20:33:53 #150
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_163765766
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:32 schreef john2406 het volgende:

[..]

Bijna is niet helemaal of maakt deze gebruik om wat mee aandacht te krijgen ervan?

De een zijn dood is de ander zijn brood?
Hij rept met geen woord over de slachtoffers, was natuurlijk weer een mooie kans om de aandacht op zichzelf te trekken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')