Abdus18 | zondag 10 juli 2016 @ 21:40 |
![]() De maand juli kent liefst vier races en na Oostenrijk raast de F1 dus met hoge snelheid door. Next stop: de Britse Grand Prix op Silverstone Circuit. Een historische baan op een voormalig vliegveld in het graafschap Northamptonshire. Verscholen tussen weilanden, cottages en villages, ligt het circuit dat zichzelf The Home of British Motor Racing noemt. En dat is allerminst grootspraak. Tijdens de eerste vijf jaren van het wereldkampioenschap stond Silverstone immers al op de F1-kalender. Daarna rouleerde het circuit met andere Britse locaties als Aintree en Brands Hatch. Sinds 1987 wordt de Britse GP echter permanent verreden op Silverstone. Al is de lay-out van de baan in de loop der jaren wel veranderd. Momenteel is het circuit 5.891 kilometer lang en zal het komende zondag 52 keer gerond moeten worden. De Britse GP is één van de klassiekers op de kalender. De race werd inmiddels al zeventig keer verreden. Dat is ook niet vreemd, want het Britse eiland kent een immense racegeschiedenis. Zo was de zege van Lewis Hamilton afgelopen weekend in Oostenrijk, inmiddels alweer de 250e Britse zege. Daarmee zijn de Britten veruit het meest succesvolle volk uit de F1-geschiedenis. Van al die zeges werden er 23 behaald op Brits grondgebied. De man die de Engelse racefans het vaakst uit hun dak liet gaan, was Jim Clark. De Schotse racelegende won liefst vijfmaal voor eigen publiek, waarmee hij één zege meer boekte dan de Britse volksheld Nigel Mansell. Lewis Hamilton won de race inmiddels ook alweer drie keer, waaronder de afgelopen twee jaar. De wereldkampioen zal ook komend weekend de topfavoriet zijn voor de eindzege, al zal teamgenoot en aartsrivaal Nico Rosberg daar anders over denken. Na de controversiële slotronde van de GP van Oostenrijk zal de Duitser er veel aangelegen zijn zich ditmaal van zijn beste kant te laten zien. Een zege in het thuisland van zijn rivaal zal hem mentaal sterken in zijn strijd om de wereldtitel. Voor Max Verstappen lijken er op voorhand weer volop kansen te liggen. Na een uitstekende tweede plek in Oostenrijk zal de Nederlander ook in Engeland mikken op een topnotering. Een nieuw podium is zeker niet uitgesloten op Silverstone. Snelle en technische bochten als Woodcote, Copse, Maggots en Beckets, vragen veel van de aerodynamica van de wagens. De Red Bull van Verstappen zou daar geschikt voor moeten zijn. Hopelijk kan Max na dit weekend dus weer een hoop punten bijschrijven. ![]() ![]() FIA Grand Prix van Engeland Informatie ![]() Kalender: ![]() ![]() Coureurs: ![]() Constructeurs: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Actueel weer Silverstone | |
exile79 | zondag 10 juli 2016 @ 21:46 |
Moest je nou perse Klaasweetniks z'n tt overnemen? | |
Peterselieman | zondag 10 juli 2016 @ 21:48 |
Ik ben altijd bloedserieus | |
tja77 | zondag 10 juli 2016 @ 21:48 |
Sommige mensen hier zijn wel zo sneu ![]() | |
Geralt | zondag 10 juli 2016 @ 21:51 |
TR gemacht ![]() | |
motorbloempje | zondag 10 juli 2016 @ 21:53 |
Goh, volgens mij ben ik blij dat ik gewoon niet echt in het topic was vandaag. Morgen even wat feauteaus uitzoeken als ik thuis ben. ![]() | |
WEST | zondag 10 juli 2016 @ 21:54 |
![]() | |
motorbloempje | zondag 10 juli 2016 @ 21:54 |
dat. | |
Geralt | zondag 10 juli 2016 @ 21:55 |
Als ik de keus heb tussen in het topic rondhangen en op de GP zelf rondhangen dan is dat een makkelijke keus natuurlijk ![]() Laat de foto's maar komen ![]() | |
Geralt | zondag 10 juli 2016 @ 21:55 |
Btw morgen pas thuis? Wonen jullie zover er vandaan dan? ![]() | |
Abdus18 | zondag 10 juli 2016 @ 21:55 |
Oh, ik kan ook titels aanpassen? oeps, sorry ! ![]() | |
ChatGirl | zondag 10 juli 2016 @ 21:55 |
Ik zou het ook wel weten als ik de keuze zou hebben ![]() | |
motorbloempje | zondag 10 juli 2016 @ 21:56 |
dat sowieso, maar gewoon thuis kijken en tussen het gelazer door moeten posten is ook geen pretje ![]() | |
Geralt | zondag 10 juli 2016 @ 21:57 |
Moet toch niet. Doe ik ook vaak niet, alleen bij begin of na de race. Tijdens ben ik ook druk met bier en nootjes en joelen naar de tv en alles ![]() | |
exile79 | zondag 10 juli 2016 @ 21:57 |
hahahaha, ja dat kan dus. | |
motorbloempje | zondag 10 juli 2016 @ 21:57 |
we zitten met m'n ouders nog in een huisje een half uurtje van het circuit af. Circuit is +/- 2.5 uur rijden van huis, da's met bier op geen succes ![]() | |
sasquatsch | zondag 10 juli 2016 @ 22:00 |
Met bier op naar dat huisje ook niet. ![]() | |
ChatGirl | zondag 10 juli 2016 @ 22:00 |
Goeie! Ik trek er ff een open, proost! ![]() | |
Abdus18 | zondag 10 juli 2016 @ 22:01 |
kijk je nog eens de inhaalactie terug op sky....was me niet opgevallen dat Brundle roept "What? o.O" nog net geen wtf van Brundle XD | |
motorbloempje | zondag 10 juli 2016 @ 22:02 |
jawel, met een BoB werkt dat prima! | |
sasquatsch | zondag 10 juli 2016 @ 22:04 |
Zeker. Alleen zo las ik het niet. Dan heb ik niets gezegd. ![]() | |
motorbloempje | zondag 10 juli 2016 @ 22:13 |
de BOB kon ons helaas niet 'even' naar huis rijden. Had graag nu al aan de foto's gezeten. En weer met z'n tweeën, want pfffffffff ![]() | |
Sinister-D- | zondag 10 juli 2016 @ 22:18 |
Hier, omdat het kan......![]() | |
Fopje | zondag 10 juli 2016 @ 22:23 |
Nog 10 puntjes te gaan ![]() | |
caspervc | zondag 10 juli 2016 @ 22:23 |
Je foto's zagen dr leuk uit van de quali enzo! Leuke tijd gehad? | |
WEST | zondag 10 juli 2016 @ 22:23 |
En dan heeft hij ook gelijk al zijn doel voor dit jaar te pakken. Een podiumplaats en een verdubbeling van de punten van vorig jaar. | |
Geralt | zondag 10 juli 2016 @ 22:26 |
Jamaar dat was toen hij nog voor TR reed he. Dus dat telt nu niet meer. Als hij Ricardo op het einde van het seizoen weet te verslaan qua punten dan heeft hij het echt echt heel erg ongekend goed gedaan ![]() En het gaat wel hard die kant op in elk geval ![]() | |
daNpy | zondag 10 juli 2016 @ 22:27 |
![]() | |
WEST | zondag 10 juli 2016 @ 22:27 |
Die doel haalt hij dus met 2 vingers in de neus. Volgende doel is dus zijn teamgenoot verslaan ermee. | |
buzz1291 | zondag 10 juli 2016 @ 22:29 |
Ik vind een TR melding voor een (vermeende) troll zoooo NSB achtig. Laat lekker staan zolang het geen doodsverwensing, racistisch of zwaar kwetsend is. Al is dat laatste nogal subjectief en het blijkbaar al gauw bij een paar tere zieltjes die hier rondhangen. Die vermeende trollen, zoals dat blijkbaar genoemd moet worden, kun je natuurlijk ook, of negeren, of gewoon met een fatsoenlijk antwoord onderuit halen. Vrijheid, blijheid en ieder zijn eigen mening, zelfs als iemand beweert dat Max wéér een kadootje van Mercedes gekregen heeft, of dat Sainz een wereldwedstrijd gereden heeft, wie ben je dan om die MENING te bekritiseren, of daar zelfs een TR melding op te doen. Dat laat je je echt kennen en geef je toch heel duidelijk blijk dat je er niet mee om kunt gaan. Zo en nu weer 12 nachtjes slapen totdat het volgende feestje ![]() | |
Fopje | zondag 10 juli 2016 @ 22:29 |
Dat zou echt te mooi zijn ![]() | |
tja77 | zondag 10 juli 2016 @ 22:29 |
Een uur te laat. | |
S95Sedan | zondag 10 juli 2016 @ 22:31 |
Als de dalende lijn en het gebakkelei tussen Hamilton en Rosberg zo doorzet dan zie ik nog wel iemand tussen plaats 3-6 WDC worden. | |
Geralt | zondag 10 juli 2016 @ 22:31 |
Ik kan daar prima mee omgaan, echter werd door een mod gevraagd om er niet op in te gaan maar om een TR te plaatsen. Dus dan doe ik dat gewoon netjes. ![]() | |
daNpy | zondag 10 juli 2016 @ 22:36 |
Crap ![]() | |
daNpy | zondag 10 juli 2016 @ 22:37 |
Deze dan?![]() | |
WEST | zondag 10 juli 2016 @ 22:42 |
ben ik deels mee eens. Maar als een zelfde persoon het constant doet en daar users van wegblijven is het wel onze taak om daar op in te grijpen. Wij kunnen natuurlijk niet alles zien en daar zijn tr knop een handige hulpmiddel voor. Wij beoordelen dan of het gegrond is of niet. In dit geval na enig overleg is dit wel het geval. het is natuurlijk ook een stukje verantwoordelijkheid van users om daar niet op in te gaan..., maar helaas gebeurt dat praktisch nooit. Tot zover enig uitleg. En over om naar Hongarije te gaan. Ik zou zeggen doen. Het is erg goedkoop en misschien kun je een goedkope vliegticket kopen naar Boedapest. * WEST spreekt uit ervaring. Ik ben er in 2004 geweest en het grandioos. | |
tjaptjoep | zondag 10 juli 2016 @ 22:49 |
Koop een vliegticket. Het circuit ligt naast de stad en er rijden gratis bussen (vanaf Boedapest) naar het circuit toe (op vertoon van je toegangskaart). | |
VEM2012 | zondag 10 juli 2016 @ 22:52 |
Dat vind ik een rare reden. Als mensen wegblijven omdat ze niet om kunnen gaan met andere meningen, dan ligt dat probleem bij hen en niet de 'dwarse denker' (in de meest ruime zin van het woord). Zelfs een mening als 'of Max de beste aller tijde wordt valt nog te bezien' is voor sommigen al te 'tegendraads' om mee om te kunnen gaan heb ik moeten constateren. Mods moeten neutraal zijn. Net zo goed als dat je Hamilton een matige rijder en zeurpiet mag noemen zou je dat ten aanzien van eender wie mogen beweren. Het is hier niet de Max Verstappen fanclub. | |
Meike26 | zondag 10 juli 2016 @ 23:10 |
Daar gaat het denk ik niet om, het is ook een vorm van sfeer verpesten voor de anderen. Als je als troll constant iedereen loopt te irriteren, blijft er uiteindelijk altijd wel iemand weg uit de zinloze discussie, er op reageren is niet wat je moet doen, maar als iedereen denkt "daar reageer ik maar niet op", dan word het topic ook doods en saai. Een topic moet/hoeft ook weer niet kapot gemoddert te worden, maar af en toe ingrijpen is als af en toe wat onkruid weghalen als je thuis komt ![]() | |
WEST | zondag 10 juli 2016 @ 23:19 |
Waarom zou een mod neutraal moeten zijn? Wij zijn net zo goed fans. En als het op het modereren aankomt zijn we wel neutraal en wordt er ook wel overleg gepleegd achter de schermen. En wat Meike26 zegt is duidelijk uitleg.
| |
Swetsenegger | zondag 10 juli 2016 @ 23:23 |
hou deze discussie lekker in FB zou ik zeggen. | |
WEST | zondag 10 juli 2016 @ 23:25 |
inderdaad daar mag het ook voortgezet worden. | |
VEM2012 | maandag 11 juli 2016 @ 00:03 |
Ik bedoel natuurlijk met het modereren. En ik ben bang dat dat niet altijd even goed lukt, maar daar gaan we toch niet uitkomen. | |
bloodymary1 | maandag 11 juli 2016 @ 01:49 |
Ik heb heel de dag meegelezen hier, maar eerlijk gezegd geen idee waar dit over gaat. Gelukkig. | |
#ANONIEM | maandag 11 juli 2016 @ 02:04 |
Hierom.
![]() [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2016 02:06:01 ] | |
ZaZoe | maandag 11 juli 2016 @ 07:15 |
![]() | |
ZaZoe | maandag 11 juli 2016 @ 07:18 |
![]() | |
Meike26 | maandag 11 juli 2016 @ 08:35 |
Ik kan dat radio fragment niet meer terug vinden van Bbc radio met inhaalactie van Max.. ? ![]() | |
SnowOokami | maandag 11 juli 2016 @ 09:03 |
https://twitter.com/grandprixradio/status/752161998566219776 | |
MakkieR | maandag 11 juli 2016 @ 09:15 |
Ik ben benieuwd hoe de topteams over twee weken de boordradio regels gaan hanteren, nu we weten dat de straf momenteel op 10 seconden staat. Ik kan mij voorstellen, dat het gebruik van de boordradio over de gehele wedstrijd, meer tijdwinst oplevert dan de 10 strafseconden. Straks neemt elke topteam de 10 seconden nog gewoon voor lief en houdt niemand meer zich aan die radio regels. Ik zou echt in een deuk liggen ![]() | |
_-_ratjetoe_-_ | maandag 11 juli 2016 @ 09:19 |
Dat valt wel op te lossen door 10 seconden per overtreding te geven. | |
Luctor.et.Emergo | maandag 11 juli 2016 @ 09:38 |
Maar dan wel progressief. | |
SnowOokami | maandag 11 juli 2016 @ 09:40 |
Snap trouwens nog steeds niet waarom de eerste instructie wel mocht... zou anders de bak geploft zijn? Maar goed, remproblemen doorgeven mag dan weer niet... rare regels zijn raar. | |
_-_ratjetoe_-_ | maandag 11 juli 2016 @ 10:08 |
Het zijn problemen die een rijder in principe ook zelf kan bemerken. Neem aan dat de achterliggende gedachte is dat F1 niet moet verworden tot op afstand bestuurbare autootjes. En de uitzondering zal zijn als iets op een directe manier de veiligheid van een driver in gevaar brengt. Lijkt mij. | |
SnowOokami | maandag 11 juli 2016 @ 10:18 |
Dan nog vind ik het vreemd, de bak zit achter de motor... maar goed, het zal idd wel zo zijn uitgelegd dat de bak een gevaar vormde voor Rosberg. Oververhitte remmen is natuurlijk geen gevaar voor de rijder ![]() | |
Klummie | maandag 11 juli 2016 @ 10:40 |
Moest plots weg gisteren, spoedgeval, maar heb de race inmiddels gedownload en bekeken. 2 woorden, fucking bizar ![]() ![]() ![]() | |
Jane | maandag 11 juli 2016 @ 10:42 |
Dat dat van die remmen niet gecommuniceerd mocht worden snapte ik sowieso al niet. Als er nou iets is dat gevaar oplevert... Als ze die communicatie dan toch willen bestraffen, zouden ze iemand misschien beter een plaats in de eindklassering kunnen laten zakken. Wat het nu effectief ook was, maar dan ongeacht het aantal seconden voorsprong dat je hebt. Voor elk ongeoorloofd contact een plek naar beneden. Dat voorkomt dan in ieder geval dat iemand die ver voorop ligt zich van alles kan permitteren. Maar ik geloof niet dat dat soort straffen bestaan? | |
loveli | maandag 11 juli 2016 @ 10:45 |
Of voor de rijder erachter. De race uitrijden en gokken op een kleine straf vs dnf. Win. | |
Fer | maandag 11 juli 2016 @ 10:48 |
Brake temp high komt in principe op het display, net zoals Rosberg begon over meldingen op zijn display in Canada. | |
Sinister-D- | maandag 11 juli 2016 @ 12:20 |
dan nog zit je met een probleem als regelgeving zijnde. Laatste race van het seizoen, titel kandidaat ligt 3de en heeft genoeg aan 4de plaats. Heeft advies nodig wegens dwarsligger keutel en wordt geholpen door team, 1 plaats terug en heeft gewoon dat WK binnen. Eerlijke strijd dan? | |
motorbloempje | maandag 11 juli 2016 @ 12:31 |
Is het al volgend jaar? Ik wil weer! ![]() | |
nils7 | maandag 11 juli 2016 @ 12:31 |
Niemand houdt je tegen naar Hongarije te gaan ![]() | |
Sinister-D- | maandag 11 juli 2016 @ 12:33 |
of Spa ![]() ![]() | |
ondeugend | maandag 11 juli 2016 @ 12:34 |
De Duitsers hebben de rijders punten gegeven. http://www.auto-motor-und(...)niveau-11482444.html | |
Beach | maandag 11 juli 2016 @ 12:41 |
http://www.silverstone.co(...)h-grand-prix-motogp/ | |
ondeugend | maandag 11 juli 2016 @ 12:41 |
![]() | |
Rossdale | maandag 11 juli 2016 @ 13:08 |
Ik heb nog een klein plekje over in mijn koffer denk ik ![]() | |
VacaLoca | maandag 11 juli 2016 @ 13:09 |
Autosport.com ook: http://www.autosport.com/(...)-prix-driver-ratings | |
TargaFlorio | maandag 11 juli 2016 @ 13:09 |
Max ![]() ![]() ![]() | |
bloodymary1 | maandag 11 juli 2016 @ 13:28 |
Was het je eerste keer? Een race bijwonen is altijd supergaaf, maar ik denk wel dat Silverstone ook qua sfeer een heel speciaal circuit is. | |
zoem | maandag 11 juli 2016 @ 13:34 |
Tof om te lezen, al ben ik het niet helemaal eens met 'his best race yet in F1'. Qua verdedigingswerk vond ik Spanje toch mooier. | |
Hare | maandag 11 juli 2016 @ 14:06 |
En alweer de 4e keer ![]()
| |
#ANONIEM | maandag 11 juli 2016 @ 14:07 |
Terecht deze keer. | |
SnowOokami | maandag 11 juli 2016 @ 14:12 |
Dat staat er toch ook...
| |
FireFox1 | maandag 11 juli 2016 @ 14:14 |
Mwoah, ik had dit keer op Hamilton gestemd. | |
#ANONIEM | maandag 11 juli 2016 @ 14:17 |
Lewis heeft super gereden, top pole gehaald en vandaar uit bijna foutloos gereden. Klopt. Maar vond dat Max er meer voor moest vechten, mooie inhaal actie en op het natte de snelste tijden. Hij zorgde voor de kijker weer voor het meeste spektakel. Vorige keer vond ik het niet terecht, toen mocht Wehlrein hem hebben. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2016 14:18:06 ] | |
FireFox1 | maandag 11 juli 2016 @ 14:19 |
Max heeft 2 (onbestrafte) foutjes gemaakt. Maar goed, d'r gingen wel meer coureurs in bocht 1 de mist in ![]() | |
Meike26 | maandag 11 juli 2016 @ 14:19 |
Niet gestemd, maar Kvyat heeft eindelijk ook een goede race gereden.. en Button voor Alonso geëindigd voor de zoveelste keer dit jaar. W.b.t. niet echt een uitblinker deze race.. ik had even weer op Perez gehoopt. | |
#ANONIEM | maandag 11 juli 2016 @ 14:23 |
Hamilton ging er ook af daar, naast de andere wereldkampioenen, Vettel, Alonso, Raikonen. Maargoed, zonder geluk vaart niemand wel. | |
#ANONIEM | maandag 11 juli 2016 @ 14:25 |
Ach, Hamilton had hem ook mogen hebben van mij. ![]() | |
FireFox1 | maandag 11 juli 2016 @ 14:43 |
Duurt even, maar je snapt het wel ![]() | |
VacaLoca | maandag 11 juli 2016 @ 14:43 |
Hamilton goed gereden, maar Max was even snel in een langzamere auto en had een brilliante inhaal actie | |
MakkieR | maandag 11 juli 2016 @ 14:44 |
Was Mercedes gewoon niet haastig op zoek naar een lame excuus dat de instructies valt te rechtvaardigen? Volgens mij maken zij er een mooi verhaaltje van waardoor je het op veiligheid kunt afschuiven terwijl we allemaal zagen dat de veiligheid van Rosberg niet in het geding kwam. En ook al zou dit wel zo wezen, moet je dan niet gewoon zeggen Box Box Box. of zet je auto veilig aan de kant. | |
Jane | maandag 11 juli 2016 @ 14:45 |
Peter Windsor maakt wel een interessant punt v.w.b. Lewis en Max die er daar beide in dezelfde ronde af gingen. Max lijkt zich beter voorbereid te hebben (en zo kennen we hem inmiddels ook wel). | |
MakkieR | maandag 11 juli 2016 @ 14:50 |
Het is misschien ook wel opvallend dat Rosberg de straf precies in Engeland krijgt haha. Ik kan mij voorstellen dat de stewards van het circuit allemaal lokaal zijn en dus Engels. Engelsen kunnen de Duitsers niet uitstaan en die Stewards dus ook niet. Misschien kunnen we wraak verwachten bij de GP van Duitsland ![]() | |
Meike26 | maandag 11 juli 2016 @ 14:55 |
Beetje alu-hoedje theorie dit ![]() Nee, Mercedes had 2 keuzes.. of niets zeggen met de kans op een verdere terugval buiten top 10 of DNF. Of een mogelijke tijdpenalty óf DSQ riskeren door eens te kijken wat de stewards doen bij een theatrale 'fout' vanaf de pitmuur en mogelijk behoud van wat kostbare constructeurspunten. | |
Djoetma | maandag 11 juli 2016 @ 15:07 |
Laat eens duidelijk zijn dat Rosberg met die vraag ontzettend gespaard is. DSQ was gezien de omstandigheden niet overdreven geweest. Het is immers maar zeer de vraag of zijn probleem minder dan 10 seconden vertraging had opgeleverd. Misschien had hij wel moeten uitvallen en was Ricciardo en wellicht ook anderen een plek hoger geëindigd. Doordat Mercedes de regels overtreden heeft, hebben ze die 3e plek binnengehaald. Dit ipv uit te vallen of een grotere vertraging. Voor een kleinere vertraging hadden ze dat risico natuurlijk niet genomen. | |
KingRadler | maandag 11 juli 2016 @ 15:20 |
heeft Max een afkoopsom? | |
sasquatsch | maandag 11 juli 2016 @ 15:21 |
Nee, niet allemaal Engelsen. De stewards voor deze Grand Prix waren een Amerikaan, Singaporees en twee Engelsen waaronder Nigel Mansell. http://www.fia.com/events(...)timing-information-4 | |
Kleffe_Dop | maandag 11 juli 2016 @ 15:22 |
Dit vind ik dan wel weer klasse van Britney. ![]() Hij had ook gewoon verstek kunnen laten gaan. Waar zou die naartoe moeten met een net getekend Red Bull contract? Die zit op precies de juiste plek momenteel. | |
Meike26 | maandag 11 juli 2016 @ 15:25 |
Zou Newey ná zijn hobby projectje met Aston Martin nu ook weer zich meer met RedBullRacign gaan bemoeien en de auto van volgend jaar gaan tekenen? Zover ik weet wilde hij een stap terug zetten in de sport, maar hij zal toch ook wel dondersgoed weten dat dit een enorm gemiste kans is als hij zich hier niet mee gaat bemoeien. | |
sasquatsch | maandag 11 juli 2016 @ 15:25 |
Volgens Horner is Newey volledig betrokken bij het ontwerp van de 2017 Red Bull. | |
motorbloempje | maandag 11 juli 2016 @ 15:32 |
Eerste keer ja. En het is denk ik nergens zo ' compleet ' als hier. Hebben echt 4 dagen volop genoten (mede door het winnen van de pitwalk passen). We gaan ook wel nog naar een andere race volgend jaar, maar we gaan zeker weer voor Silverstone volgend jaar en dan ook kamperen (we hebben niet voor niets een kampeerbusje) en dergelijken, want we hebben nu wel eea gemist aan muziek enzo omdat we elders sliepen (en niet met z'n tweeen waren). ![]() | |
Operc | maandag 11 juli 2016 @ 15:37 |
Komt er nog een uitgebreid verslag een deze dagen? ![]() | |
motorbloempje | maandag 11 juli 2016 @ 15:43 |
![]() Met feauteas. Zit nu op de uni even ivm een meeting en ben vanavond pas thuis, morgen weer een dag op 't werk, dus wordt wrsch woensdag ![]() | |
bloodymary1 | maandag 11 juli 2016 @ 16:09 |
Ja, dat is dan wel weer iets om naar uit te kijken, met dat kamperen er bij. Ben jarenlang naar de Nurburgring geweest en dat was naast het racespektakel een heel gebeuren op zich. Met elke dag feesten, barbecuen etc. En dat op zijn Duits natuurlijk (en dan heb ik het toch liever op zijn Engels eerlijk gezegd...). Maar wel lachen voor een paar dagen. In Spa is het soortgelijk. Monaco zijn we ook geweest, dat was ook een aparte ervaring. Liep je 's avonds ook gewoon door de pitstraat (weet niet of dat nu nog mag) en langs de grote jachten waar complete feesten aan de gang waren. Op Monza hing ook altijd enorm veel sfeer, die Italiaantjes kunnen er natuurlijk ook wel wat van. | |
VacaLoca | maandag 11 juli 2016 @ 16:17 |
Wolff slijmt weer publiekelijk bij Max "“Zijn manier van racen is spectaculair, met name de wijze waarop hij zijn wagen positioneert op de baan” http://nl.motorsport.com/(...)-in-engeland-797683/ | |
M.Melandri | maandag 11 juli 2016 @ 16:41 |
Perez een mooi voorbeeld dat WK punten een vertekenend beeld kunnen geven. Net als in Monaco had hij weer ongelofelijk veel geluk. | |
Sunri5e | maandag 11 juli 2016 @ 16:42 |
Hij zal wel naar Mercedes gaan. | |
Fopje | maandag 11 juli 2016 @ 16:43 |
![]() | |
Sunri5e | maandag 11 juli 2016 @ 16:44 |
Was een reactie met een knipoog | |
MakkieR | maandag 11 juli 2016 @ 17:21 |
Gisteren heeft Max wel laten blijken, hoe sterk hij is als coureur, Alleen het opdrogen van het circuit heeft Rosberg geholpen om Max op het einde van de race achter zich te houden, omdat de Mercedes auto met droog weer een stuk sterker is dan de Red Bull auto. Verder wil ik het nog wel zien of Hamilton zijn auto voor Max had kunnen houden als het constant door had blijven regenen. | |
W.H.I.S.T.L.E | maandag 11 juli 2016 @ 17:36 |
Rosberg was beter dan Schumacher ten tijde dat ze allebei voor Mercedes reden. Ricciardo was beter dan Vettel ten tijde dat ze allebei voor RB reden. Feit is dat of Hamilton de beste is of Max. De rest doet er niet toe. | |
Fopje | maandag 11 juli 2016 @ 17:38 |
Zo kan je toch geen conclusies trekken joh ![]() | |
motorbloempje | maandag 11 juli 2016 @ 17:42 |
FI deed 't heel verdienstelijk anders gisteren. Goed gereden. | |
Geralt | maandag 11 juli 2016 @ 18:14 |
https://streamable.com/e/x9le Engelse fans ![]() Ok wellicht ook gejuich wegens anti Rosberg natuurlijk, maar toch leuk om te zien/horen als Max inhaalt ![]() | |
Geralt | maandag 11 juli 2016 @ 18:15 |
Behalve als je Weltschmerz heet. ![]() [offtopic]T300 al gekocht? ![]() | |
#ANONIEM | maandag 11 juli 2016 @ 18:29 |
Geen protest van Mercedes tegen straf Rosberg https://www.mercedesamgf1(...)intention-to-appeal/ | |
Fopje | maandag 11 juli 2016 @ 18:46 |
Ik zit as we speak in dubio of ik nog ff naar de winkel cross ![]() | |
Geralt | maandag 11 juli 2016 @ 18:47 |
Doen. Krijg je geen spijt van. | |
Spockjuh_ | maandag 11 juli 2016 @ 18:50 |
Verrassend... Mercedes gaat niet in beroep tegen de straf voor Rosberg | |
Fopje | maandag 11 juli 2016 @ 18:59 |
Die Alcantara versie he, is dat hard plastic waar je vast pakt? Ik krijg altijd zweethanden als ik aan het rijden ben. Dan is plastic wat fijner dan een soort van leer/rubber ![]() | |
VEM2012 | maandag 11 juli 2016 @ 19:03 |
Alcantara is een soort van stof. Microvezel. Fijne grip (beter dan leer), zeker als je zweethanden hebt. | |
Geralt | maandag 11 juli 2016 @ 19:03 |
Die alcantara versie is bekleed met alcantara van dezelfde fabriek als waarvan ook het alcantara stuur van de echte Ferrari 599XX mee bekleed is. Ergo: het is dus alcantara. ![]() =edit= En verder in het simracetopic waar ik je naartoe gelokkwoot heb ![]() | |
LWD-Godius | maandag 11 juli 2016 @ 19:14 |
Altijd handig wanneer de voorkant wordt opgetild terwijl ze aan de achterkant een band moeten verwisselen. | |
Gezicht | maandag 11 juli 2016 @ 19:15 |
Hoe mooi dit ![]() | |
motorbloempje | maandag 11 juli 2016 @ 19:57 |
zo was het bij ons ook, zo niet luider ![]() | |
KingRadler | maandag 11 juli 2016 @ 19:58 |
![]() | |
Spockjuh_ | maandag 11 juli 2016 @ 20:06 |
linkje? ![]() | |
Geralt | maandag 11 juli 2016 @ 20:22 |
GAM / Het algemene sim race topic Zo en nu weer verder over F1 hier ![]() Ik heb zin in Hongarije. Benieuwd of de RB's daar de Mercs dichter op de huis kunnen zitten. En benieuwd of Ferrari nog verder wegzakt. Die lijken echt momentum compleet kwijt te zijn; evenals Williams ![]() | |
Geralt | maandag 11 juli 2016 @ 20:31 |
![]() Mercedes trekt zn intentie om in beroep te gaan (waar ze officieel 96 uur de tijd voor hadden om definitief in beroep te gaan (en wat volgens mij een straf was waartegen beroep niet eens mogelijk was volgens de regels)) in. | |
tjaptjoep | maandag 11 juli 2016 @ 21:28 |
Koop wel aparte pedals. De pedals die bij de T300 zitten zijn enorm kut en van amateuristische kwaliteit. Het wiel daarentegen is wel top ![]() | |
buzz1291 | maandag 11 juli 2016 @ 22:17 |
Ja, ik ken de stad en omgeving op mijn duimpje. Alleen zal mijn baas van een ticket met vertrek op zaterdagmorgen van 621 euro niet vrolijk van worden, wanneer het op maandagmorgen ook voor 178 euro kan. Daarnaast nog ff hotels gecheckt, maar die zijn ook echt drie keer duurder dat weekend. Dat gaat 'm dus niet worden. Ik beperk het wel tot Marina Bay en Sepang. | |
buzz1291 | maandag 11 juli 2016 @ 22:20 |
Waarbij die laatste op Twitter een, terechte, enorme bak bagger over zich heen gekregen heeft vanwege wat al te chauvinistische tweets dat HAM fenomenaal was. Kun je als Steward ook niet maken natuurlijk. | |
nils7 | maandag 11 juli 2016 @ 22:55 |
Nu op RTL 4 | |
Peterselieman | maandag 11 juli 2016 @ 23:18 |
Ze mag blij zijn dat het Vettel was en niet Kimi ![]() | |
ondeugend | dinsdag 12 juli 2016 @ 10:03 |
De beelden dan nog even Bridget Maasland zat gisteren even bij Vettel in de auto, http://www.rtllatenight.n(...)r_haar_stiekeme_ritj En ze hadden het ook nog even over Max .https://www.facebook.com/groups/1406010146320165/ [ Bericht 3% gewijzigd door ondeugend op 12-07-2016 10:14:10 ] | |
Bonobo11 | dinsdag 12 juli 2016 @ 10:22 |
De FIA doet niet aan precedenten he. Alleen de regels geven al tig mogelijke straffen voor dit vergrijp. Ze moesten nu wel iets doen, omdat de overtreding overduidelijk was. Die engineer zag er ook betrapt met zeep in z'n mond uit. | |
sasquatsch | dinsdag 12 juli 2016 @ 10:23 |
Vandaag is de eerste dag van de tweedaagse test op Silverstone. De line-up is als volgt: Esteban Ocon (Mercedes), Charles Leclerc (Ferrari), Alex Lynn (Williams), Pierre Gasly (Red Bull), Nikita Mazepin (Force India), Sergey Sirotkin (Renault), Carlos Sainz (Toro Rosso), Fernando Alonso (McLaren), Rio Haryanto (Manor) Santino Ferrucci (Haas F1) Pascal Wehrlein (Pirelli, 2014 Mercedes) [ Bericht 3% gewijzigd door sasquatsch op 12-07-2016 11:31:39 ] | |
motorbloempje | dinsdag 12 juli 2016 @ 10:29 |
Werk toch thuis vandaag, dus straks in de pauze eens even wat foto's uitzoeken. Het zijn er maar 2000 ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 12 juli 2016 @ 10:30 |
De line-up voor de test van morgen is: Esteban Ocon (Mercedes) Kimi Räikkönen (Ferrari) Valtteri Bottas (Williams) Pierre Gasly (Red Bull) Nikita Mazepin (Force India) Jolyon Palmer (Renault) Sérgio Sette Câmara (Toro Rosso) Stoffel Vandoorne (McLaren) Jordan King (Manor) Santino Ferrucci (Haas) Pascal Wehrlein (Pirelli, 2014 Mercedes) | |
sasquatsch | dinsdag 12 juli 2016 @ 10:34 |
Gasly test met de halo![]() | |
Greys | dinsdag 12 juli 2016 @ 10:40 |
Oef, succes daarmee. Maar ben wél benieuwd ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 12 juli 2016 @ 11:25 |
Gasly ontbreekt nog in dit rijtje ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 12 juli 2016 @ 11:32 |
Fixed. Stond niet in het lijstje van de bron maar werd apart genoemd. Dat had ik even gemist. | |
Gezicht | dinsdag 12 juli 2016 @ 12:12 |
Ziet zo uit alsof het behoorlijk je zicht ontneemt, maar kan aan de hoek van de foto liggen. | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 12 juli 2016 @ 12:16 |
Ik zie ook niet echt het nut van zo'n ding eigenlijk. | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 12 juli 2016 @ 12:20 |
-verkeerd topic- | |
ender_xenocide | dinsdag 12 juli 2016 @ 13:18 |
| |
motorbloempje | dinsdag 12 juli 2016 @ 13:36 |
Voor de geinteresseerden, een 'kleine' selectie aan foto's: http://imgur.com/a/liWNs Met een mooi hobbeltje voor Max: ![]() Het weekend was echt súpergaaf. We hadden in December de kaarten al gekocht, dus het was een lange wacht, maar het was het zeker waard. Pit Walk Passes gewonnen, dus we konden er écht een heel vol weekend van maken. Helaas niet kamperen aangezien we met familie waren die in een huisje wilden verblijven, maar volgend jaar gaan we zéker kamperen. De sfeer was echt geweldig gezellig en leuk, personeel en vrijwilligers waren ontzettend vriendelijk en behulpzaam, en de enige downer was het constante ge-boe voor Rosberg (en een beetje de overijverige Hamiltonfans ![]() De pit walk was wel super druk, en het koste even wat tijd en moeite om een rustige 'plek' in de drukte te vinden om ons langzaam maar zeker door de pitstraat te begeven. Helaas geen rijders gezien (Vettel, Button en Hamilton kwamen pas in de groep na ons naar buiten even hoi zeggen), maar dat is allemaal wel prima, want het was dan toch te druk geweest om daar wat van mee te krijgen, en ik ben niet zo'n duwer/giller die dan vooraan moet staan. Daarna was de uitzending van de F1 show waar we dus in het publiek zaten. Dat was echt super hilarisch en gezellig. Goede voorbode voor wat komen zou. De vrijdag was het heerlijk weer, en goed verbrand. Begonnen op de International Pit Straight met uitzicht op Club corner voor FP1, en daarna via Stowe voor wat GP2 actie naar Becketts voor FP2. Wát een plek was dat zeg, die snelheid, boooaaaah!!! ![]() Op zaterdag FP3 op Abbey gezeten, maar dat was een beetje saai ![]() De Quali hebben we doorgebracht op Village, en dat is echt dé plek waar we wrsch volgend jaar gaan zitten voor de race. ![]() ![]() De race zelf zaten we op Woodcote A, met een prima uitzicht over de Wellington Straight , heel Luffield, Woodcote natuurlijk, en een stukje National Pit Straight. De race was super, beetje jammer dat ze achter de SC startten, maar het was niet anders. Veel wiel-aan-wiel actie gezien, wat near-misses, een spinnend-driftende Sainz, en veel gejuich als Hamilton en Verstappen voorbij kwamen, en ookal was het niet bij ons voor de tribune, toen Max Rosberg voorbij ging en we het op het scherm zagen ging ook de hele tribune los. Ok, dat was vooral uit Rosberg haat, maar het was iig weer eens wat anders dan het boe-geroep. Volgend jaar gaan we zéker weten weer. De sfeer, de races, het buitenleven. We hebben geluk gehad met het weer, maar ook in de regen en met wat wind hebben we het prima naar ons zin gehad ![]() [ Bericht 30% gewijzigd door motorbloempje op 12-07-2016 14:35:08 ] | |
sasquatsch | dinsdag 12 juli 2016 @ 13:39 |
Gaaf! ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 12 juli 2016 @ 13:43 |
Goede platen ![]() ![]() | |
AnneX | dinsdag 12 juli 2016 @ 14:27 |
@Moblo ![]() | |
habitue | dinsdag 12 juli 2016 @ 14:32 |
Leuk verslag, goede foto`s | |
Greys | dinsdag 12 juli 2016 @ 14:36 |
Waar haal je dat vandaan? ![]() | |
Greys | dinsdag 12 juli 2016 @ 14:37 |
Tof verslag Mo! Straks thuis even de foto's uitgebreid kijken. | |
Damius | dinsdag 12 juli 2016 @ 14:44 |
Mooie foto's, vind die foto met de Red Bull en Torro Rosso wel apart, van toen(6 GP's geleden ![]() ![]() Is deze trouwens al voorbij gekomen, zag hem op het verstappen forum: https://twitter.com/NatalieMayyx/status/752613033097265152 | |
loveli | dinsdag 12 juli 2016 @ 14:52 |
Bronartikel: http://www.autosport.com/(...)-to-be-reckoned-with | |
sasquatsch | dinsdag 12 juli 2016 @ 15:07 |
Dat komt volgens Vettel omdat coureurs geen vertrouwen in de regenband hebben.
| |
M.Melandri | dinsdag 12 juli 2016 @ 15:12 |
Was toch al lang duidelijk dat de full wets van Pirelli belachelijk slecht zijn. | |
ender_xenocide | dinsdag 12 juli 2016 @ 17:25 |
oh de bron vergeten http://www.ad.nl/formule-(...)verstappen~a7dd28d6/ En die hebben het van de eerder geposte oorspronkelijke bron. | |
sasquatsch | dinsdag 12 juli 2016 @ 17:50 |
De bandenkeuze voor Hongarije.![]() De coureurs moeten minimaal een setje mediums en soft overhouden voor de race en een setje supersofts voor Q3. | |
Fir3fly | dinsdag 12 juli 2016 @ 18:07 |
Als ze die domme regel eindelijk een keer schrappen zou het nog leuk kunnen worden. | |
Wolve000 | dinsdag 12 juli 2016 @ 18:08 |
Die mediums zullen wel in de kast blijven liggen.We hebben volgens mij nog nooit zoveel verschillende bandenstrategieen gezien als dit seizoen. Volgens mij werkt het huidige systeem prima. ![]() | |
Gezicht | dinsdag 12 juli 2016 @ 18:13 |
Kan bij een fikse crash natuurlijk wel levens van coureurs redden. | |
Jane | dinsdag 12 juli 2016 @ 18:23 |
Bedankt voor het verslag. Lijkt me inderdaad superleuk om mee te maken. ![]() Daar heb ik me op tv al aan gestoord. Dat was wel een beetje (erg) jammer, ja. ![]() | |
VacaLoca | dinsdag 12 juli 2016 @ 18:27 |
Wat is er mis bij Red Bull dat ze maar zeven rondjes gereden hebben? ![]() | |
Wolve000 | dinsdag 12 juli 2016 @ 18:29 |
Ze hadden vanochtend een probleem met de bedrading wat de nodige tijd heeft gekost. En vanmiddag was er veel regen. De teller staat ondertussen al op 35 trouwens. | |
Automatic_Rock | dinsdag 12 juli 2016 @ 19:42 |
Veel mooie foto's! ![]() | |
Bonobo11 | dinsdag 12 juli 2016 @ 21:56 |
Of levens kosten, bv Alonso's crash in AUS. Kruip er maar eens uit met die halo voor je snufferd. Ding in de fik hmmmm. Tuurlijk, dat zijn freakaccidents, maar dat zijn ongelukken waar de halo tegen beschermt ook. Hoe zuur ook, JB's crash in Suzuka (waar dit allemaal een gevolg van is) was driver error en brute pech. @ Moblo ![]() | |
exile79 | dinsdag 12 juli 2016 @ 22:44 |
was toch een crash met Kimi en Fernando? | |
Sinister-D- | woensdag 13 juli 2016 @ 06:35 |
en de startcrash van Grosjean/Alonso/Hamilton/Perez in Spa 2012. Zijn er wel een paar op te noemen als voorbeeld waren de FIa zich gedwongen voelt deze richting op te gaan. | |
Meike26 | woensdag 13 juli 2016 @ 07:31 |
Wat ik mij ook afvraag, hoe zit dat met het doorrollen van een F1 bij een crash. De hoge airbox + sidepods zorgen er in principe altijd voor dat de auto doorrolt. Deze driehoek word in feite verstoord door de Halo straks en wagens zullen sneller op de kop blijven liggen. Bij een ongelukkige rol in de grindbak zou de Halo er denk ik ook voor kunnen zorgen dat deze zich ingraaft. De auto zelf maakt een draaibeweging over zijn lengte as, de buis van de Halo uiteraard ook, maar zodra deze in aanraking met het grind komt, verlaat deze zich van de draai beweging en wil gewoon naar de grond = ingraving. Ik heb niet alle verstand van physics, maar dit lijkt mij toch een logisch scenario. Een beetje de discus van een discuswerper, werper draait 2/3 keer en bij loslaten gaat de discus die kant op als waar werper hem in lijn met loslaat-moment wilde hebben. Maar wbt de Halo + grind oncontroleerbaar en lijkt mij erg als rijder beangstigend te kunnen eindigen met je kop in het grind. | |
Meike26 | woensdag 13 juli 2016 @ 07:34 |
En wat te denken van dat andere freak accident, met die testcoureur, vrouw die met haar hoofd op een laadklep reed. Nog maar af te vragen of de Halo daarbij het ongeval had kunnen voorkomen?! | |
TagForce | woensdag 13 juli 2016 @ 09:21 |
http://www.ad.nl/formule-(...)verstappen~a7dd28d6/ Staat verder geen ene ruk in dat artikel(tje), dus die quote was genoeg om te posten. | |
TagForce | woensdag 13 juli 2016 @ 09:27 |
Dat is precies waar ik ook het probleem met de halo in zie. Als de wagen op de kop ligt is er nu ruimte voor de coureur om te ontsnappen tussen de grond en de cockpitrand. Als die halo er op zit zit er ergens precies in het midden nog een stang waar je je omheen moet wurmen. Was Alonso hier zelf uitgekomen als de halo er op had gezeten? ![]() Ik waag het te betwijfelen, en zeker niet zo makkelijk als het nu ging. De halo zit dan precies op de plek waar zijn been zit, namelijk. | |
Jane | woensdag 13 juli 2016 @ 09:48 |
Max Verstappen in gevarenzone: vijf ECU’s gebruiktHoe groot is de kans dat Max nog een keer een nieuwe ECU nodig heeft? En waarom heeft hij er zoveel versleten? Het is een standaardonderdeel, toch? | |
Rossdale | woensdag 13 juli 2016 @ 10:00 |
Zo te zien krijgen de laatste races de gehele top 10 waarschijnlijk gridstraffen aan hun broek, dus dan is een pole voor Williams gewoon een optie ![]() | |
Wolve000 | woensdag 13 juli 2016 @ 10:05 |
Uit dat artikel:Dat klopt dus al sinds halverwege vorig jaar niet meer. Toen hebben ze dat geschrapt. Sta je achteraan, dan sta je gewoon achteraan zonder nog extra straffen tijdens de race. | |
Fer | woensdag 13 juli 2016 @ 10:13 |
Als Hamilton een nieuwe TC/MGU-H (2 elementen) nodig heeft, zal hij 15 plekken terug moeten. Het is te verwachten dat ze dan gelijk een 7e TC/MGU-H monteren, dan staat ie helemaal achter ipv 15e, maar wel twee nieuwe setjes voor de rest van het seizoen. Voor Max zou het 10 of 20 plaatsen zijn, maar wellicht kan een ECU wel langer mee dan 5-6 races. De ECU's zijn trouwens vervangen na crashes of compleet vervangen van de motor van Kvyat en Max. Wellicht preventief en zijn de oude uitgebreid getest en nog inzetbaar. [ Bericht 10% gewijzigd door Fer op 13-07-2016 10:21:13 ] | |
Swetsenegger | woensdag 13 juli 2016 @ 10:59 |
Verstappen staat al een race of 4 a 5 op 5 ECU's volgens mij. | |
opreis | woensdag 13 juli 2016 @ 11:25 |
Snap niet dat ze dat nog steeds toestaan zoals mclaren dat vorig seizoen deed. Bovendien vallen die gridpentalties naarmate ze hoger worden ook steeds minder zwaar uit. De mercs/rbs/ferraris kijken niet op van 2 manors/saubers/renaults die ze extra moeten inhalen als ze eens laatste starten ipv 15de ofzo. | |
Gezicht | woensdag 13 juli 2016 @ 11:48 |
Ik neem toch aan dat bij de ontwikkeling van zo'n halo wel rekening wordt gehouden met de zaken die jij aandraagt. Althans, laten we het hopen, anders kan dat behoorlijke akelige situaties gaan veroorzaaken ![]() | |
Meike26 | woensdag 13 juli 2016 @ 12:04 |
Ik krijg steeds meer het idee dat ze dit erg graag snel willen doorvoeren, met name Jean Todt, maar dat er onvoldoende rekening word gehouden met neven effecten als doorrollen, grindbakken en dergelijke. Freak accidents blijven freak accidents. Ook deze Halo kan er weer een zooitje bizarre scenarios de wereld in slingeren. | |
opreis | woensdag 13 juli 2016 @ 12:18 |
Dat jij er niks over hoort wil niet zeggen dat het niet besproken wordt | |
potjecreme | woensdag 13 juli 2016 @ 12:56 |
Ik weet niet of deze al gepost is maar kon deze stukjes waarderen. Er zijn meer clipjes van dit interview. | |
BeamofLight | woensdag 13 juli 2016 @ 13:19 |
ik heb het idee dat jij denkt dat je er ook maar een beetje verstand van hebt omdat je op de PlayStation F1 speelt | |
motorbloempje | woensdag 13 juli 2016 @ 14:25 |
Lachende Kimi![]() | |
OscarMopperkont | woensdag 13 juli 2016 @ 14:36 |
Die halo's vind ik ook niks. ![]() Maak er anders gewoon DTM wagens van enzo. | |
Meike26 | woensdag 13 juli 2016 @ 14:56 |
Nee, gewoon nee ![]() | |
motorbloempje | woensdag 13 juli 2016 @ 14:58 |
Je speelt geen F1 op de Playstation? | |
Meike26 | woensdag 13 juli 2016 @ 15:08 |
Ook dat niet.. ![]() Mijn zogenaamde playstation kennis zegt, door het gebrek van testbeelden (alleen een bevroren kip of iets dergelijks recht van voren afgeschoten op een dummy), en weinig onderbouwingen van de Fia bij de vragen over de Halo.. De vrees over het ondersteboven raken is ook niet nieuw en heb ik tot nu toe nergens beantwoord zien worden met simulaties. Bij de invoering van HANS en de gegroefde banden was er meer onderbouwing ?? | |
Afhaalchinees | woensdag 13 juli 2016 @ 16:17 |
| |
Geralt | woensdag 13 juli 2016 @ 16:38 |
Dus jij denkt dat ze dat wel degelijk allemaal testen en rekening mee houden? Prima hoor, maar ik geloof er geen zak van dat ze een F1 auto met halo op afstandsbesturing met dezelfde snelheid en onder dezelfde hoek onder eenzelfde shovel als waar Bianchi onderdoor schoot gestuurd hebben om te kijken of die halo niet gewoon afbreekt. Ik gok zomaar dat dat ding bij zo een test knapt als een lucifertje. Dat zijn krachten daar is niet zo heel veel tegen bestand lijkt me. Men wil dit allemaal veel te snel invoeren om maar te laten zien dat men veiligheid hoog in het vaandel heeft staan. Leuk en alles, maar shovels langs de baan terwijl er geel hangt en waarbij de coureurs meestal slechts even de voet kort van het gas halen en niet eens remmen is vragen om problemen. Pak zoiets bij de bron aan en zorg dat je geen shovels langs de baan hebt. En als die er om wat voor reden dan ook wel moeten zijn dan gooi je Bernd maar naar buiten met zn Merc. En vanaf het signaal SC tot het moment dat iedereen erachter hangt laat je die shovel gewoon binnen staan. Opgelost. Kost niets. Nul euro. En is vele malen veiliger dan zo een halo; daar durf ik gerust geld op in te zetten. Zoals meerdere mensen hier ook al zeggen brengt zo een halo ook weer een hele hoop mogelijkheden voor freak accidents met zich mee. | |
Geralt | woensdag 13 juli 2016 @ 16:40 |
Het enige wat je daarvoor hoeft aan te passen zijn wellicht regels en werkinstructies. Vele malen goedkoper dan een halo en het neemt direct 99,99999% van de kans op een vergelijkbaar ongeval weg, zonder daarbij mogelijke andere gevaren te introduceren waar je op voorhand wellicht rekening mee moeten houden of die over het hoofd gezien kunnen worden. Het slaat gewoon nergens op heel die halo en ik hoop van harte dat het ding weggestemd gaat worden. Horner stemt tegen heeft ie alvast gezegd; dus we kunnen straks zien of hij voet bij stuk houdt of wellicht een carrière in de politiek kan overwegen na zijn loopbaan bij Red Bull ![]() | |
Afhaalchinees | woensdag 13 juli 2016 @ 16:48 |
Ja klopt want shovels zijn de enige reden dat een halo besproken wordt ![]() kijk grosjean op spa of nog recenter alonso op de red bull ring waar gigantische wagens op centimeters langs iemands hoofd schieten.. dat jullie de halo geen mooie oplossing vinden betekent niet dat de Halo een slechte oplossing is en dat alle minpunten die je hier op een forumpje kan verzinnen ook echt waar zijn en niet besproken worden bij de invoering ervan. | |
Meike26 | woensdag 13 juli 2016 @ 17:05 |
Slecht voorbeeld, bij dat ongeval met Alonso op de RedBull ring had hij denk ik minder geluk gehad met de Halo erop. De auto van Kimi scheerde er over en miste Alonso op een fractie. Met de Halo erop had het zomaar kunnen gebeuren dat de Halo het glij moment had kunnen blokkeren en de Halo naar binnen had gedrukt naar Alonso toe. Ik vetrouw het net als Geralt ook niet dat ze het zo snel willen invoeren.. ze missen denk ik echt een enorme vracht aan data. Maarjs, Jean todt he met z'n hobbies.. ![]() | |
Sjemmert | woensdag 13 juli 2016 @ 17:07 |
Die halo komt er denk ik ook niet. In ieder geval nog niet volgend jaar. | |
Bluurgh | woensdag 13 juli 2016 @ 17:10 |
Lijkt me toch wel dat ze dat in ieder geval wel getest hebben. Zoiets lijkt me vrij makkelijk na te bootsen... | |
Geralt | woensdag 13 juli 2016 @ 17:17 |
Jamaar waarom lezen we daar niets over? Die canopy zijn filmpjes van vrijgegeven toen men daar mee getest heeft. Van de halo heb ik nog geen actiefilmpjes gezien. | |
Sjemmert | woensdag 13 juli 2016 @ 17:28 |
Het uitstappen hadden ze toch ook getest en daaruit kwam dat het veelste lang duurde. | |
Meike26 | woensdag 13 juli 2016 @ 17:28 |
Maar dat is het ook, ze kunnen 1 van de duizenden scenario's testen, maar de wind hoeft iets anders te staan, de auto heeft wat minder benzine aan boord of de hoek is net wat anders en je hebt alweer een andere uitkomst van die test. Neem het ongeval van Surtees. Echt domme pech wat hij heeft gehad. Stel dat zo'n ongeval weer eens gebeurt, maar de rijder heeft iets meer geluk en de band komt naast hem terecht. Met de Halo zou je dan het ongeval kunnen krijgen dat de band aan de binnenkant van de Halo afketst direct tegen de helm van de coureur? Terwijl de band anders, zonder Halo, tegen de hoge schouderbescherming zou zijn gekomen en juist van de auto af ketst naar zijkant circuit. Dit Halo ding roept naar mijn gevoel meer narigheid op dan dat het nu ingecalculeerd is. | |
Afhaalchinees | woensdag 13 juli 2016 @ 17:30 |
je bevestigt precies mijn punt ![]() | |
rockstah | woensdag 13 juli 2016 @ 17:39 |
Sloop gelijk alle veiligheidsopties er dan maar af toch. Het beschermd niet tegen een meteoriet die op het hoofd van een coureur valt dus het is allemaal waardeloos, en zo'n monocoque en al die onzin belemmert het uitstappen alleen maar. Ze denken gewoon niet na daaro. | |
tralalala | woensdag 13 juli 2016 @ 18:04 |
Nog even Max zijn inhaalactie met Ch 4 commentaar ![]() https://streamable.com/nhzk | |
Bluurgh | woensdag 13 juli 2016 @ 18:06 |
Wat ik daarvan las ging het om de procedure en niet om de snelheid. ofzo. Kan het verkeerd gelezen hebben...
![]() Als een band 'plat' erinvliegt (alsof je hem op de grond legt zegmaar) kan dat misschien gebeuren maar dan wordt je als coureur sowieso wel geraakt, anders lijkt het me onmogelijk. Voor vliegende banden/brokstukken kan het prima werken, en uiteindelijk zal je een aantal freak-accidents kunnen voorkomen. Hou je nog dubbele-freak-accidents over maar dat zijn er al een heel stuk minder. Grote probleem is gewoon wat hier al is aangehaald, wat als een auto over de kop vliegt. En dat gebeurt vaker dan een band of een voorvleugel die over de baan vliegt. En tegen kleine onderdelen (zoals bij Massa) werkt het sowieso niet. En dat is de reden dat ze het niet moeten doen. En het ziet er gewoon niet uit natuurlijk. x1000. | |
Meike26 | woensdag 13 juli 2016 @ 18:27 |
Ja, inderdaad.. precies wat ik bedoel ![]() Nee dus. o.a. Ted Kravitz, Will Buxton en Brundle hebben ook al eens hun vraagtekens gezet bij de snelle invoer van de Halo. Normaliter als er een voorstel voor wijzigingen komt, word deze met 2/3 jaar of ingevoerd of heroverwogen. De komende wijzigingen van 2017 zijn bijv ook al ter sprake sinds 2012/2013? De versnelde invoer van de Halo lijkt eerder te zijn om een statement te willen maken vanuit de FIA door het ongeval van Bianchi. Want als ze dat niet doen, dan verzaakt de F1 en FIA iets te doen aan de veiligheid van de sport sinds dat ongeval, of dat door familie Bianchi komt of andere bronnen, maar dat is wat ik begrepen heb waarom de Halo er zo snel moest komen. En op basis daarvan denk ik (en daar is het een forum voor) dat ze teveel dingen over het hoofd zien. Ik ben niet 100% tegen hoofdbescherming, een koepel ala F16 gaat er misschien nog wel eens komen, maar de Halo is te open en lomp denk ik om de hoofdbescherming te bieden wat ze er van verwachten. Een laadklep, complete chovel of veer zoals bij Massa.. het is nog steeds plausibel. | |
opreis | woensdag 13 juli 2016 @ 18:31 |
Als ze met een nieuwe neus willen rijden moeten die eerst ook door de crashtests komen, zie je die ook allemaal? | |
Geralt | woensdag 13 juli 2016 @ 18:34 |
Genoeg crashtesten gezien in de loop der tijd hoor. ![]() | |
motorbloempje | woensdag 13 juli 2016 @ 18:37 |
Geralt | woensdag 13 juli 2016 @ 18:38 |
Ik dacht gelezen te hebben dat ze er zonder halo 2 minuten over doen en met halo 10 minuten. Om iemand stabiel eruit te halen mocht het nodig zijn. Maargoed, een bron heb ik daar zo even 123 niet van. ![]() | |
Geralt | woensdag 13 juli 2016 @ 20:16 |
https://www.instagram.com/p/BHy8ocPA8BG/![]() | |
ESF1Gamer | woensdag 13 juli 2016 @ 23:31 |
![]() | |
motorbloempje | donderdag 14 juli 2016 @ 09:38 |
Dit interview met Jenson: ![]() ![]() "I was too scared most of the time" | |
matig | donderdag 14 juli 2016 @ 10:11 |
Lol "Fernando Alfonso i think his name is" ![]() | |
motorbloempje | donderdag 14 juli 2016 @ 10:17 |
Uh huh. Als JB niet gaat commentatoren na z'n carreire samen met DC ben ik zéér teleurgesteld in deze wereld ![]() | |
OscarMopperkont | donderdag 14 juli 2016 @ 10:39 |
![]() | |
motorbloempje | donderdag 14 juli 2016 @ 10:46 |
Formula Awkward is tof. | |
aapnoodmies | donderdag 14 juli 2016 @ 11:07 |
https://www.facebook.com/video.php?v=1622773021369039 | |
Klummie | donderdag 14 juli 2016 @ 11:41 |
http://www.gpblog.nl/6266(...)lijk-weer-gridstraf/ | |
Rossdale | donderdag 14 juli 2016 @ 11:57 |
Betere kansen voor Max is alleen maar mooi natuurlijk ![]() Vorig jaar P4 toen ik op de tribune zat, dit jaar hopelijk weer een podium ![]() ![]() | |
Meike26 | donderdag 14 juli 2016 @ 12:25 |
Ik weet niet waar ik het gelezen heb, maar Max schijnt al bij zijn 5e CPU te zijn (met dank aan Kvyat?). Dus Max is ook binnenkort aan de beurt. | |
TagForce | donderdag 14 juli 2016 @ 12:26 |
Max stapte volgens mij al bij de 5e ECU in die Red Bull in... Dus ik denk dat het nog wel even zou kunnen duren. | |
Wolve000 | donderdag 14 juli 2016 @ 12:34 |
Dat heb je wellicht in dit topic gelezen. Vanaf hier: SPT / [F1 Algemeen] 2016 Formula 1 GP's #276 MAX IN EEN MERCEDES! | |
Klummie | donderdag 14 juli 2016 @ 12:35 |
Klopt. http://www.f1today.net/nl(...)pen-in-komende-races | |
Dutchguy | donderdag 14 juli 2016 @ 12:44 |
'Zelf kan Verstappen er weinig aan doen, want toen hij in Spanje instapte bij Red Bull, had voorganger Daniil Kvyat al drie CE's gebruikt'. Dat zou wel extra zuur zijn. | |
Peterselieman | donderdag 14 juli 2016 @ 12:47 |
mja, het schijnt dat er van die vijf twee of drie bruikbaar zijn, dus voorlopig nog geen zorgen | |
opreis | donderdag 14 juli 2016 @ 12:57 |
Max zou wel weer een enorm statement maken door weer de ferrari's en ricciardo te verslaan | |
motorbloempje | donderdag 14 juli 2016 @ 13:32 |
http://www.skysports.com/(...)til-he-decides-plans | |
Nober | donderdag 14 juli 2016 @ 14:03 |
Kyle Busch verslaat Hamilton bij ESPY Awards. Best Driver Kyle Busch, NASCAR – 2015 NASCAR Sprint Cup Champion Lewis Hamilton, Formula One – 2015 Formula One World Champion Erica Enders-Stevens, NHRA – Won the 2015 NHRA Pro Stock Championship Scott Dixon, IndyCar – 2015 IndyCar Series Champion Alexander Rossi, IndyCar – 2016 Indy 500 winner | |
motorbloempje | donderdag 14 juli 2016 @ 15:27 |
Et tu, Brute ![]()
| |
ondeugend | donderdag 14 juli 2016 @ 16:14 |
Hungary - supersoft, soft, medium Germany - supersoft, soft, medium Italy - supersoft, soft, medium Belgium - supersoft, soft, medium Singapore - ultrasoft, supersoft, soft Malaysia - soft, medium, hard Japan - soft, medium, hard United States - supersoft, soft, medium Mexico - supersoft, soft, medium | |
#ANONIEM | donderdag 14 juli 2016 @ 16:20 |
Misschien toch maar eens de namen van die banden veranderen. Zo is er wel erg veel 'soft'. Supersoft (nu ultra) - soft (nu super) - medium (nu soft) - hard (nu medium) - superhard (nu hard)? | |
Meike26 | donderdag 14 juli 2016 @ 16:33 |
Goed punt ! ![]() Alleen wat mij ook weer stoort dat er tussen 2 verschillende setjes soms maar 2 tot 4 ronden verschil zit. Dan moet Pirelli dus of de compound van die sets wijzigen of andere soorten banden meenemen met grotere verschillen. | |
Beach | donderdag 14 juli 2016 @ 17:48 |
http://www.formula1.com/e(...)_-_Rio_Haryanto.html | |
caspervc | donderdag 14 juli 2016 @ 21:08 |
Interessant. Iemand trouwens wel eens bedacht waar wielen en brokstukken heen gaan als ze door zo'n canopy worden afgeketst? De lucht in... en waar ze met deze snelheden neerkomen? God Knows Where, maar ik vraag me af of dat veiliger is dan hoe het nu gaat.... | |
caspervc | donderdag 14 juli 2016 @ 21:11 |
Of gewoon iedere race 'soft', 'medium', en 'hard' noemen wat je meeneemt. Maakt het voor de fans een stuk duidelijker. Wat maakt het precies uit hoe ultra hard of uber soft de band is waar ze mee racen...? | |
APK | donderdag 14 juli 2016 @ 21:41 |
Misschien iets met de reputatie van de leverancier? Als een softe band kapot gaat ligt het aan de rijder die te lang doorrijdt of niet met zijn banden om kan gaan, als een harde band opeens ontploft maakt Pirelli prutsbandjes? | |
Coelho | donderdag 14 juli 2016 @ 21:57 |
Eigenlijk heb je maar 3 sets nodig, de UltraSofts, de Softs en de Hards. Dan zijn de verschillen een stuk groter omdat je de tussenliggende types eruit haalt. En vervolgens verplicht je ze nog steeds dat ze 2 compounds moeten gebruiken. Of nog beter, alle 3. | |
Meike26 | donderdag 14 juli 2016 @ 22:46 |
Ja maar dat gaat weer niet omdat je gedurende het seizoen met vele verschillende soorten asfalt te maken hebt. Die harde band is op straten circuits compleet onbruikbaar. En de ultra softs zullen op een circuit als Silverstone en Monza weer minder goed werken. | |
opreis | vrijdag 15 juli 2016 @ 07:52 |
Onzin, op sommige circuits gaat de ultra soft nog geen ronde mee, dus dan zou die niet bruikbaar zijn. Op andere circuits gaan de softs een hele race mee dus waarom zouden ze dan met de harde band rijden? | |
H0D3NPYL | vrijdag 15 juli 2016 @ 12:36 |
![]() https://www.autobahn.eu/1353/natuurlijk-apple-koopt-de-formule-1/ | |
VacaLoca | vrijdag 15 juli 2016 @ 12:46 |
http://www.dumpert.nl/med(...)en_onboard_pr0n.html Vast al gepost maar heerlijk filmpje waarop goed te zien is hoeveel sneller Max dan Rosberg was door geheel andere lijnen te rijden. Max heeft bewezen ook in de regen baas te zijn | |
Fer | vrijdag 15 juli 2016 @ 13:37 |
Ze heten prime, option en qualifier. | |
ZaZoe | vrijdag 15 juli 2016 @ 19:21 |
![]() | |
Jane | vrijdag 15 juli 2016 @ 19:31 |
Het satirische 'verslag' van Diederik Smit in Radio 1 Sportzomer van gisteravond was wel grappig. Diederik Live: Verstappen doet een Froompje | |
Inbox4me | zaterdag 16 juli 2016 @ 09:22 |
Wat maakte de inhaalactie van Verstappen op Rosberg precies zo speciaal: bijzondere lijn? Volle bak erin terwijl je afwijkt van de racelijn en niet weet of er grip is? Snelheid? Combi? | |
_-_ratjetoe_-_ | zaterdag 16 juli 2016 @ 09:26 |
Vond em niet zó bijzonder eigenlijk. Hij houdt auto goed onder controle, maar gaat er vooral langs omdat Rosberg een foutje maakte. | |
exile79 | zaterdag 16 juli 2016 @ 09:34 |
Combinatie van het metéén reageren en dan buitenlangs er voorbij gaan. | |
Jane | zaterdag 16 juli 2016 @ 10:10 |
Inderdaad de snelheid waarmee hij op het foutje van Rosberg reageert en gelijk inhaalt, op een manier en een plek 'waar het eigenlijk niet kan'. Het commentaar van Channel 4 zegt alles wel zo'n beetje. https://streamable.com/nhzk "Surely no way through at this section..." "Verstappen's trying to go around the outside! Can't do that, surely?!" "But he's in front!!! Max Verstappen, what a move!" "That was inspired stuff. Absolutely fantastic" "Superb stuff. What a racer!" ![]() | |
kareltjoo | zaterdag 16 juli 2016 @ 10:54 |
Mark Webber naast DC en Edwards is me uitstekend bevallen, mogen ze vaker doen bij channel 4 ![]() | |
Jane | zaterdag 16 juli 2016 @ 12:32 |
Volledige artikel: http://ht.ly/tyuq301ZiM5 Terechte klacht, lijkt me. | |
Fer | zaterdag 16 juli 2016 @ 12:42 |
En met een bak meer snelheid Bakkets en Maggots in kwam, maar dat is de downforce van Redbull natuurlijk. En in zo'n situatie aas je continue op een fout van de ander lijkt mij. | |
Peterselieman | zaterdag 16 juli 2016 @ 15:20 |
absoluut terechte klacht. | |
Geralt | zaterdag 16 juli 2016 @ 17:08 |
Zeer terechte klacht. Compleet absurd en eens met Force India ![]() Was dit artikel van Jonathan Noble al langs gekomen hier: http://www.motorsport.com(...)d-f1-s-gloom-798610/ ![]() | |
motorbloempje | zaterdag 16 juli 2016 @ 17:10 |
M'n zusje is goftedomme tot zondag in Budapest... ![]() | |
habitue | zaterdag 16 juli 2016 @ 17:53 |
Pics van je zusje. | |
habitue | zaterdag 16 juli 2016 @ 17:54 |
Zin in hockenheim! | |
Asschen_sukar | zaterdag 16 juli 2016 @ 17:55 |
De reacties op die site zijn briljant:
| |
Bonobo11 | zondag 17 juli 2016 @ 09:57 |
DC: "WooWOo" ![]() | |
franklop | zondag 17 juli 2016 @ 10:59 |
Jaar geleden dat Bianchi overleed | |
sasquatsch | zondag 17 juli 2016 @ 11:10 |
En 21 jaar geleden dat Fangio overleed. | |
Meike26 | zondag 17 juli 2016 @ 11:32 |
2 jaar geleden dat er +200 mensen omkwamen bij de MH17 ramp.. Goed, totaal niet relevant aan autosport, maar als je als familie of vriend social media leest en voornamelijk #JB17 leest, lijkt het mij voor die nabestaanden toch een raar gevoel, 1 coureur herdenken die in feite in harnas gestorven is of mensen die in 1 ruk uit het leven genomen zijn?! Niet dat ik zelf iemand te betreuren heb, maar iedereen kent wel iemand via via die bij die vlucht betrokken was. | |
Caland | zondag 17 juli 2016 @ 11:35 |
Ehhh, oke. | |
fathank | zondag 17 juli 2016 @ 12:06 |
Morgen jaar+1 dag | |
exile79 | zondag 17 juli 2016 @ 12:08 |
Hoe is het met Schumacher? | |
Peterselieman | zondag 17 juli 2016 @ 12:10 |
nog steeds belabberd en dat gaat helaas ook niet meer veranderen | |
Geralt | zondag 17 juli 2016 @ 12:17 |
Ik denk dat die nooit meer in het openbaar zal verschijnen en over een tijd gewoon een spuitje gaat krijgen. ![]() | |
Sinister-D- | zondag 17 juli 2016 @ 13:12 |
zou het je verbazen als ie in alle rust al onder de zoden ligt, en dat het niet publiek gemaakt wordt om geen bedevaartoord te hebben? | |
Geralt | zondag 17 juli 2016 @ 13:13 |
Eigenlijk niet nee. Hoezo, ligt ie al onder de zoden dan ja? ![]() | |
edraket31 | zondag 17 juli 2016 @ 13:14 |
Wat een onzin....dus ivm MH17 zouden anderen niet herdacht mogen worden? Misschien moet je je niet verplaatsen in nabestaanden van mh17 en voor hun willen denken...... | |
Meike26 | zondag 17 juli 2016 @ 13:31 |
Nee, misschien komt het wat vreemd en raar over, maar zo bedoelde ik het niet. Ik bedoelde het meer als relativering. En waarom zou ik mij daar niet in kunnen/willen verplaatsen? Dingen en gebeurtenissen eens terughalen en zien vanuit een ander perspectief zie ik niet als iets slechts? De discussie over Schumacher zijn situatie kan je indd als fan vervelend en onbegrijpelijk vinden dat er niet wat meer duidelijkheid word gegeven, maar wat als je naam Mick Schumacher is? Je ook een toekomst voor je had, gelijk aan dat van Max, maar ipv dat je vader elke gp mee gaat, ligt hij al 2 jaar als coma patiënt thuis in ouderlijk huis. Lijkt me ook geen makkie voor die familie (en tegelijk nog steeds onbegrijpelijk). | |
Sinister-D- | zondag 17 juli 2016 @ 13:54 |
dat weet ik dus niet, het is niet publiek gemaakt..... | |
Tarado | zondag 17 juli 2016 @ 14:31 |
ik hoop dat het waar is, ik gun niemand de dood maar ik denk dat zijn situatie (op basis van de info die doorkomt) erger is. | |
Beach | zondag 17 juli 2016 @ 15:02 |
Zal ik het dan maar ongezouten zeggen? Een beroemd iemand waar je tegen op kijkt is erg. Bijvoorbeeld Michael Jackson of Cruijff. Iemand waar je niks mee hebt zoals kindertjes in Afrika of slachtoffers van IS is natuurlijk erg maar daar voel je niet hetzelfde verdriet over. Ik in elk geval niet. Zo kende ik niemand van de MH17 vlucht en zal me dat worst wezen. | |
Justevo | zondag 17 juli 2016 @ 21:40 |
Is er dan een limiet waarbij je het wel of niet erg mag vinden? 1,2,3,50,100? Waar ligt die grens? Moet je iemand via via kennen of is alleen via voldoende? Vliegen is een risico, net als racen. Dat het ene risico groter is dan het ander dat zal best, maar een leven is een leven. En dit is echt enorm off-topic. | |
tofastTG | zondag 17 juli 2016 @ 21:53 |
Hoezo zou dat niet veiliger zijn? Omdat er een risico bestaat dat een stuk debris ipv een coureur onthoofd, wellicht op een andere plek kan neerstorten? | |
Sinister-D- | zondag 17 juli 2016 @ 22:03 |
publiek? | |
caspervc | zondag 17 juli 2016 @ 22:15 |
Ja dat... | |
motorbloempje | zondag 17 juli 2016 @ 22:54 |
![]() ![]() | |
Beach | zondag 17 juli 2016 @ 22:57 |
MotoGP ging gewoon van de start in de regen terwijl de F1 achter de SC de baan droogrijdt ![]() ![]() ![]() | |
sasquatsch | zondag 17 juli 2016 @ 23:01 |
Omdat de coureurs geen vertrouwen in de full wets hebben. Die schijnen niet zo goed te zijn. | |
HerrFritz | maandag 18 juli 2016 @ 06:21 |
Ondanks dat het offtopic is. Nog een ding toe te voegen, vliegen is een risico, uit de lucht geschoten worden, hoort bij dat risico echter niet. Tenzij vandaag of morgen wo3 begint. Volgend weekend budapest ![]() | |
opreis | maandag 18 juli 2016 @ 07:48 |
Want brokstukken kunnen niet door andere delen van de auto worden afgeketst ofzo? Kijk ff terug hoe hoog Justin Wilson dat brokstuk omhoog kopte. | |
Coelho | maandag 18 juli 2016 @ 10:22 |
Dan moet je maar wat minder hard rijden, als je bang bent. Onderscheidt meteen de mannen van de jongetjes. | |
Wolve000 | maandag 18 juli 2016 @ 10:25 |
Waarbij je even compleet negeert dat het iets totaal anders is. Wegens het veel kleinere contactoppervlak van de banden is aquaplaning voor motoren bijna geen issue. | |
Beach | maandag 18 juli 2016 @ 11:04 |
Wat heb ik daar als toeschouwer mee te maken? Niet mijn probleem. Ik kijk om een show en spektakel te zien. | |
Jane | maandag 18 juli 2016 @ 11:04 |
Misschien een domme vraag, maar waarom gebruiken ze eigenlijk geen ZOAB op F1-circuits? Is dat niet sterk genoeg? Ik weet dat het minder stroef is, maar dat is alleen als het net gelegd is. | |
Tijn | maandag 18 juli 2016 @ 11:12 |
Ik kijk niet om doden te zien vallen, thank you very much. | |
Jane | maandag 18 juli 2016 @ 11:25 |
Als ZOAB zou kunnen, lijkt het me ideaal. Kun je wel gewoon regenraces rijden, maar dan zonder het risico op aquaplaning. De weg is nog steeds nat, maar niet onberijdbaar. Er moet een reden zijn dat ze het niet gebruiken, maar op het eerste oog zie ik het niet. | |
nils7 | maandag 18 juli 2016 @ 11:32 |
Volgens mij mag elk circuit zelf bepalen wat voor asfalt ze leggen. ZOAB is natuurlijk niet echt onderhoudsvriendelijk zodra het vriest. Denk dat een circuit daar wel naar kijkt. | |
fathank | maandag 18 juli 2016 @ 11:40 |
Kunnen ze dan niet beter overal een dak bouwen als ze niet in de regen durven racen | |
sasquatsch | maandag 18 juli 2016 @ 11:42 |
Hamilton wilde ook wel, Vettel niet. Die vindt de full wets alleen maar goed genoeg om achter de SC te rijden. http://www.gpupdate.net/e(...)rust-full-wet-tyres/ | |
loveli | maandag 18 juli 2016 @ 11:42 |
Hoe gladder het asfalt, des te meer contactoppervlak en grip. Als het niet regent (gelukkig is het vaker droog dan nat). | |
Beach | maandag 18 juli 2016 @ 11:47 |
Wat Coelho zegt. Een Schumacher of Senna zou niet snel jammeren over aquaplaning. | |
Jane | maandag 18 juli 2016 @ 11:48 |
Dat zou een reden kunnen zijn, ja. | |
Kleffe_Dop | maandag 18 juli 2016 @ 11:49 |
Dat lijkt mij ook de meest aannemelijke reden in noordelijk gelegen landen, na strenge vorst heeft ZOAB vaak onderhoud en lapmiddelen nodig. Lapmiddelen die prima zijn op de openbare weg, maar niet wenselijk op een circuit. Echter zijn er natuurlijk ook voldoende circuits op de kalender die in een deel van de wereld liggen waar zelden of nooit sprake is van serieuze vorst. Daar zou ZOAB een goed alternatief kunnen zijn. En dat brengt je bij het andere punt; er zijn grofweg twee landen in de wereld die voldoende technische know-how hebben om goede kwaliteit ZOAB neer te leggen die kwa levensduur nauwelijks onderdoet voor regulier asfalt, Nederland en Japan en dan houdt het wel op. [ Bericht 1% gewijzigd door Kleffe_Dop op 18-07-2016 12:17:04 ] | |
loveli | maandag 18 juli 2016 @ 11:55 |
Ik stel me voor dat er toch wel ander asfalt op een racetrack ligt dan op de snelweg. | |
THEFXR | maandag 18 juli 2016 @ 12:12 |
Grand Prix van Hongarije![]() | |
Jane | maandag 18 juli 2016 @ 12:14 |
Er wordt zoveel geld en moeite gestoken in allerlei dingen ter verbetering van de safety, dat ik me nauwelijks kan voorstellen dat de kosten van eventueel extra onderhoud van de circuits dan teveel is, maar misschien verkijk ik me daar op. En die kosten zijn natuurlijk voor de eigenaar van het circuit. Dus tenzij de teams anders weigeren te racen, hebben die niet echt een reden om ander asfalt neer te leggen, denk ik. Maar op zich krijg je er ook wat voor terug, natuurlijk. Bijvoorbeeld zekerheid dat de race niet afgeblazen hoeft te worden vanwege teveel water op de baan. Of dat je niet naar 20 rondjes achter de safety car zit te kijken vanwege het risico op aquaplaning en teveel opspattend water. [ Bericht 2% gewijzigd door Jane op 18-07-2016 12:26:24 ] | |
Kleffe_Dop | maandag 18 juli 2016 @ 12:37 |
• ZOAB heeft lapmiddelen nodig na vorst, een circuit dat vol ligt met reparatieplakken asfalt is niet wenselijk. • Dat betekent in de praktijk dat een circuit nog eerder nieuw asfalt neer zou moeten gaan leggen; life-cycle kosten vliegen dan door het dak. • Kennis en materiaal om ZOAB neer te leggen en te onderhouden zullen geïmporteerd moeten worden, gooi dus nog maar een schep bovenop de life-cycle kosten. • En dat alles omdat er gemiddeld één keer in de tien jaar op dat specifieke circuit een natte Grand Prix wordt verreden? Bovendien... is ZOAB überhaupt wel geschikt voor gebruik op een circuit? Ik heb geen flauw idee. | |
Jane | maandag 18 juli 2016 @ 12:40 |
Nou ja, dat weet ik dus ook niet. Vandaar ook mijn 'domme' vraag hierboven. ![]() | |
caspervc | maandag 18 juli 2016 @ 12:41 |
Nee, maar mijn opmerking kwam vooral over dat wiel dat op die canopy werd afgevuurd en echt snoeihard omhoog ketste. die kan echt wel tientallen, zoniet honderden meters ver weg worden geslingerd... | |
TagForce | maandag 18 juli 2016 @ 14:05 |
ZOAB niet, maar er is een afgeleide van ZOAB wat wel zeer geschikt is voor circuits. Het heeft dezelfde waterafvoerende werking als ZOAB, maar mist de kleine steentjes die los komen als er over gereden wordt (met hoge snelheid) of als het vriest. Dit asfalt ligt bijvoorbeeld op Assen. Nadeel van dit asfalt is dat het erg stroef is (meer slijtage aan de banden), voordeel is dat het verdomd snel opdroogt, en heel veel grip geeft (dus hogere snelheden). | |
Red_85 | maandag 18 juli 2016 @ 14:23 |
Pressiemiddel naar Monza of bloedserieus? Je gaat toch geen Monza van de F1 kalender afhalen? Daar ga je toch alles aan doen om die te laten blijven? Het is 1 van de 'signature' F1 GP's.. Monza is iets bijzonders. http://www.nu.nl/sport/42(...)mule-1-kalender.html
| |
nils7 | maandag 18 juli 2016 @ 15:23 |
Monza was toch al safe na de miljoen van Heineken? | |
Red_85 | maandag 18 juli 2016 @ 15:24 |
Schijnbaar dus niet... | |
Jane | maandag 18 juli 2016 @ 15:41 |
Ha, dit is het antwoord waar ik naar op zoek was. ![]() Ik vind het wel goed klinken. Zelfs het nadeel hoeft geen (groot) nadeel te zijn. Extra pitstops maken het niet per se minder spannend. | |
buzz1291 | maandag 18 juli 2016 @ 20:11 |
Met als bijkomend nadeel van de grootste crashes natuurlijk. Op het asfalt van Assen gaat een F1, MotoGP of Sidecar ook bijna nooit driften maar wanneer die uitbreekt is het ook gelijk goed mis. Ik heb het nooit fijn asfalt gevonden. Kon er redelijk uit de voeten maar het gevoel was er nooit echt. | |
ondeugend | dinsdag 19 juli 2016 @ 10:05 |
Het topic is op |