abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163581475
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 06:56 schreef 0906 het volgende:
Helaas nog geen 1000 euro, zou wel willen werken hoor mits er perspectief op een hoger inkomen inzit. Het is wel zo dat ik er in totaal wel op achteruit ga als ik fulltime ga werken.
Als je geen enkele diploma of werkervaring hebt kan ik je met 99,99% zekerheid garanderen dat als je werk vind (en dan niet bij een aardige oom met een eigen zaak maar gewoon op de arbeidsmarkt) dat tegen minimumloon zal zijn. Als je al iets vindt. Vervolgens kun je door jezelf te bewijzen en op te klimmen meer gaan verdienen maar reken er op dat je de eerste jaren minimum of net iets meer zal verdienen.

Wat ik trouwens zeer merkwaardig vind is dat werken kennelijk voor jou een optie is, maar jij toch een Wajong geniet, en dan is die wajong mijns inziens onterecht want die is voor mensen waarbij werken geen optie is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_163581488
WGR / Geen opdrachten, geen werk

En in dit topic heb je wel een opleiding en werk gehad? :{
  donderdag 7 juli 2016 @ 15:41:08 #78
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_163581568
Wat ik hier mis is het antwoord op de vraag: Hoe oud is TS nu?

Want als het om een 55+'er gaat, dan zal het niet makkelijk worden om een werkgever te vinden die iemand van die leeftijd, zonder diploma's of werkervaring, en mét een rugzakje, aan te willen nemen, tenzij ze "onder druk" van het UWV worden gezet.

Ook een opleiding volgen zal dan niet makkelijk worden, om te beginnen is het dan maar hopen dat het UWV die wil betalen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  donderdag 7 juli 2016 @ 16:02:33 #79
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_163582139
quote:
Helaas nog geen 1000 euro, zou wel willen werken hoor mits er perspectief op een hoger inkomen inzit. Het is wel zo dat ik er in totaal wel op achteruit ga als ik fulltime ga werken.
Slechte troll.
pi_163595313
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:13 schreef 0906 het volgende:

[..]

Dat wil ik niet, moet je de hele dag werken voor slechts het minimumloon.

Werken loont niet in de wajong.
Dus je zou het wel kunnen?

Want die wajong krijg je natuurlijk niet omdat je geen zin hebt in een minimumloon baantje.
pi_163595636
quote:

[..]

Met deze instelling moeten ze je wajong stopzetten en je reeds ontvangen bedrag bij je ophalen...
suck my asshole taco bender
pi_163595670
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 08:19 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dus je zou het wel kunnen?

Want die wajong krijg je natuurlijk niet omdat je geen zin hebt in een minimumloon baantje.
Denk dat je niet moet blindstaren op wat iemand in de wajong (of andere uitkering) er zelf over denkt.

Vaak is de wil of enige motivatie er wel, niemand wil buiten de boot vallen of dat zo voelen.
Uiteindelijk weten we niet wat de motivatie is van het UVW om te zeggen "laten we maar niets doen".
pi_163596335
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 15:37 schreef Maureentje het volgende:

En in dit topic heb je wel een opleiding en werk gehad? :{
Aha, ts is een irritante troll.

Schopje ONZ dan maar?
  vrijdag 8 juli 2016 @ 13:38:17 #84
3542 Gia
User under construction
pi_163600218
quote:
Ben je 18 of zo?
pi_163602016
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juli 2016 08:25 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Succes met je karige pensioen straks, want dit gaat hem niet worden. :W
Tegen de tijd dat hij met pensioen mag is die pot allang op.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 15:03:35 #86
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_163602417
quote:

[..]

Werken is niet alleen maar geld verdienen, maar ook eigenwaarde kweken.
Probeer anders via vrijwilligerswerk door te stromen naar een betaalde baan?
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_163602686
quote:

[..]

Echt dit soort mensen.....Nou én dat je de hele dag moet werken voor het minimumloon, is nog altijd beter dan je handje ophouden toch?(althans je suggereert dat je eigenlijk prima kan werken) Weet je hoeveel hardwerkende mensen er zijn die ook elke dag voor het minimumloon staan te buffelen?

Sociaal vangnet is super belangrijk voor de mensen die het echt nodig hebben omdat zij lichamelijk of psychisch iets 'mankeren'. Helaas wordt door de types als deze TS het mooie systeem helemaal leeggevroten.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 09:39:27 #88
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_163617382
Ts, wat zijn je beperkingen waardoor je wajong hebt gekregen? Wat is wel haalbaar? Als je een opleiding zou kunnen volgen, wat voor niveau kan je aan?

Ik kan me wel voorstellen dat er situaties zijn waarbij het loont om wajong te houden, zeker ook gezien het niet alleen het netto bedrag wat je op je rekening krijgt beïnvloedt als je gaat werken. Denk ook aan andere kortingen die lager worden of wegvallen.

Heb je er al eens over gedacht vrijwilligerswerk te gaan doen? Daar kun je veel voldoening uithalen en werkervaring opdoen die je mee kan nemen.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 12:22:17 #89
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_163619334
Ik denk dat het tijd wordt om te stoppen met denken aan je beperkingen. Je kruipt daardoor alleen maar in een slachtofferrol.

Er is maar één manier om iets van je leven te maken en dat is er voor werken. Of je nou succesvol en hoogopgeleid bent of concentratieproblemen hebt, de weg naar geluk is voor iedereen min of meer hetzelfde. Door te werken leer je omgaan met verschillende persoonlijkheden en rollen, je ontwikkelt jezelf al mens, waardoor je eigenwaarde stijgt en je simpelweg meer voldoening ui het leven kan halen. Dat lijkt me, zeker op lange termijn, veel belangrijker dan de financiële vergoeding. Daarnaast zullen de competenties die je ontwikkelt door te werken zich vroeg of laat zeker gaan uitbetalen, dus zie het ook als een investering.

Je hebt klaarblijkelijk problemen anders had je geen Wajong uitkering, maar ik adviseer je sterk om die problemen zo min mogelijk als excuus te gebruiken. Je laat jezelf toch niet karakteriseren door een paar stoornissen die wetenschappers hebben bedacht? Ik zou met alle macht het tegendeel proberen te bewijzen, laten zien dat je wel succesvol kan zijn ondanks je problemen. Echter, dat vereist een bepaalde mindset, en die mindset is het tegenovergestelde van 'ik heb concentratieproblemen dus ik ga nooit wat bereiken in het leven'. Die mindset moet zijn dat je maar één leven hebt en dat er maar één iemand in staat is om er wat van te maken en dat ben jij. Het enige wat de maatschappij kan doen is zorgen dat je niet dood van de honger gaat, maar voor alles wat je meer wilt dan dat ben je toch echt zelf verantwoordelijk.

Werk aan jezelf en ga werken en stop met excuses zoeken.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_163620596
Iedereen gaat toch opnieuw beoordeeld worden? Mijn vriend en broertje hebben daar al een brief over gehad namelijk. En mensen die wel kunnen werken krijgen dan hulp met scholing en het vinden van een baan.

Ze hebben mijn vriend een brief gestuurd waarin staat dat hij wel kan werken, hoe ze aan dat idee komen snap ik niet helemaal want hij heeft al jaren niet met iemand van het UWV gesproken. Hij zou wel aan het werk willen maar heeft PTSS, heeft soms periodes dat hij weken lang last heeft van hyperventilatie aanvallen, nauwelijks slaapt en zonder dat ik of zijn vader erbij is durft/kan die dan de straat niet op.

Lichamelijk mankeert die dus niks, en hij zou best willen werken maar een werkgever zit niet te wachten op iemand die zomaar opeens wekenlang niet komt doordat hij weer eens een terugval heeft met per dag meerdere aanvallen van hyperventilatie.
pi_163620801
Je zal maar zo'n zoutzak als TS zijn :') ik zou mijn ogen uit mijn kop schamen.

Dat je een laag IQ hebt zegt nog niet dat je dom bent en niks kan. Misschien ben je wel handig met je handen of heb je een passie voor de natuur ofzo. Lopende band werk hoeft niet heel erg te zijn, toen ik jong was (dat is niet heel lang geleden hoor :') )heb ik ook lopende band werk gedaan maar ik vond het wel leuk. (Mits leuke collegas en leuk bedrijf en veel afwisseling in het werk hebt)

Mensen met een ''onterechte'' wajong hoef ik bijv ook niet in mijn vriendengroep. bah bah
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_163621175
Hoe je je toekomst ziet valt en staat voor een groot deel met je motivatie.

Ik kan me voorstellen dat je weinig erkenning voelt als er zo weinig over blijft. Maar het is een begin. Daarnaast kun je misschien proberen je vaardigheden te blijven ontwikkelen. Groei van competenties motiveert ook. En enige verbondenheid met wat mensen eveneens.

Al doe je mee in een koor, t maakt niet uit. Je doet iets samen, het kost geen fluit, je kunt zingen als een vaardigheid zien en als je er toevallig goed in bent kun je misschien nog een centje bij verdienen. T is maar een voorbeeld, zo zijn er legio voorbeelden te bedenken. Dus ja, toekomst maak je vooral zelf. Handel naar je mogelijkheden. Doet moeten mensen zonder wajong ook.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  zaterdag 9 juli 2016 @ 14:28:24 #93
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_163621581
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 13:37 schreef Alieda-R het volgende:
Mijn vriend en broertje hebben daar al een brief over gehad namelijk.
Hoe kan toch dat Wajong bij sommige mensen zo vanzelfsprekend is? Ik ken letterlijk niemand met een dergelijke uitkering, maar hier op Fok wordt het altijd in één adem genoemd met stufi, huursubsidie, zorgtoeslag en andere subsidies van de overheid. Beetje vreemd.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 9 juli 2016 @ 15:55:06 #94
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_163623137
Je kan eens kijken bij de gemeente waar je woont. Die gaan meestal over hulp voor mensen die een afstand hebben tot de arbeidsmarkt. Maar dat verschuilt per gemeente.
pi_163625239
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 14:28 schreef TC03 het volgende:

[..]

Hoe kan toch dat Wajong bij sommige mensen zo vanzelfsprekend is? Ik ken letterlijk niemand met een dergelijke uitkering, maar hier op Fok wordt het altijd in één adem genoemd met stufi, huursubsidie, zorgtoeslag en andere subsidies van de overheid. Beetje vreemd.
Ik ken bijna niemand die nog nooit een uitkering heeft gehad. En bijna iedereen die ik ken ontvangt huur+zorg toeslag, ook de fulltime werkenden. Ik werk zelf ook fulltime en krijg ook beide toeslagen want anders red ik het financieel niet.
pi_163625269
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 13:48 schreef DieselTank het volgende:
Je zal maar zo'n zoutzak als TS zijn :') ik zou mijn ogen uit mijn kop schamen.

Dat je een laag IQ hebt zegt nog niet dat je dom bent en niks kan. Misschien ben je wel handig met je handen of heb je een passie voor de natuur ofzo. Lopende band werk hoeft niet heel erg te zijn, toen ik jong was (dat is niet heel lang geleden hoor :') )heb ik ook lopende band werk gedaan maar ik vond het wel leuk. (Mits leuke collegas en leuk bedrijf en veel afwisseling in het werk hebt)

Mensen met een ''onterechte'' wajong hoef ik bijv ook niet in mijn vriendengroep. bah bah
Lopende band werk is ook iets wat niet iedereen kan. Heb dat zelf ook 2,5 jaar lang gedaan. Assemblagewerk (verlichtingsarmaturen voor koeienstallen en kwekerijen in elkaar schroeven) en om de 20 seconden liep de band door, heb meerdere keren gezien dat iemand helemaal flipte omdat hij/zij het tempo niet bij kon houden en vervolgens huilend er vandoor ging. Je moet er echt tegen kunnen.
  Moderator zaterdag 9 juli 2016 @ 18:21:10 #97
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_163626098
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 17:30 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Ik ken bijna niemand die nog nooit een uitkering heeft gehad. En bijna iedereen die ik ken ontvangt huur+zorg toeslag, ook de fulltime werkenden. Ik werk zelf ook fulltime en krijg ook beide toeslagen want anders red ik het financieel niet.
hoi. Aangenaam!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_163626450
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 13:37 schreef Alieda-R het volgende:
Iedereen gaat toch opnieuw beoordeeld worden? Mijn vriend en broertje hebben daar al een brief over gehad namelijk. En mensen die wel kunnen werken krijgen dan hulp met scholing en het vinden van een baan.

Ze hebben mijn vriend een brief gestuurd waarin staat dat hij wel kan werken, hoe ze aan dat idee komen snap ik niet helemaal want hij heeft al jaren niet met iemand van het UWV gesproken. Hij zou wel aan het werk willen maar heeft PTSS, heeft soms periodes dat hij weken lang last heeft van hyperventilatie aanvallen, nauwelijks slaapt en zonder dat ik of zijn vader erbij is durft/kan die dan de straat niet op.

Lichamelijk mankeert die dus niks, en hij zou best willen werken maar een werkgever zit niet te wachten op iemand die zomaar opeens wekenlang niet komt doordat hij weer eens een terugval heeft met per dag meerdere aanvallen van hyperventilatie.
Zulke standaard brieven heeft iedere wajonger inmiddels gekregen (ook ik) maar volgens de planning wordt ik pas rond juni 2017 beoordeeld (oud wajongers van boven de 50 jaar zijn dan aan de beurt) want ik heb al een wajong uit de AAW tijd (van voor 1996). Maar ik hoeft mij als echte oud wajonger niet druk te maken, er zijn geen passende banen en als ik aan de beurt ben voor de herbeoordeling ben ik intussen 52 jaar.
Mijn dossier is een regelrechte beerput met een gewelddadig verleden waar zelfs de meest doorgewinterde verzekeringsarts van het UWV een hartverzakking van krijgt.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_163627791
quote:

[..]

Probeer je eens onder andere mensen te begeven.
pi_163627810
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 18:49 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]

Zulke standaard brieven heeft iedere wajonger inmiddels gekregen (ook ik) maar volgens de planning wordt ik pas rond juni 2017 beoordeeld (oud wajongers van boven de 50 jaar zijn dan aan de beurt) want ik heb al een wajong uit de AAW tijd (van voor 1996). Maar ik hoeft mij als echte oud wajonger niet druk te maken, er zijn geen passende banen en als ik aan de beurt ben voor de herbeoordeling ben ik intussen 52 jaar.
Mijn dossier is een regelrechte beerput met een gewelddadig verleden waar zelfs de meest doorgewinterde verzekeringsarts van het UWV een hartverzakking van krijgt.
Dan verdien je geen uitkering, maar een plaats op de gesloten afdeling.
pi_163628010
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 17:32 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Lopende band werk is ook iets wat niet iedereen kan. Heb dat zelf ook 2,5 jaar lang gedaan. Assemblagewerk (verlichtingsarmaturen voor koeienstallen en kwekerijen in elkaar schroeven) en om de 20 seconden liep de band door, heb meerdere keren gezien dat iemand helemaal flipte omdat hij/zij het tempo niet bij kon houden en vervolgens huilend er vandoor ging. Je moet er echt tegen kunnen.
Tja er zijn ook verschillende soorten lopende band he ;) Bij sommige lopende banden is er minder constante tijdsdruk. Ik zou in principe het ook niet volhouden om iets de hele dag hetzelfde tempo te doen.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_163630865
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 20:06 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Probeer je eens onder andere mensen te begeven.
Helemaal niet nodig, niks mis met mijn familie en vrienden. De meesten zijn bijna altijd wel aan het werk of druk aan het solliciteren. Probleem hier in het noord-oosten is gewoon dat er weinig werk is, dat betekend niet dat mensen niet willen werken.
  Moderator zaterdag 9 juli 2016 @ 22:41:14 #103
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_163631103
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 22:31 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Helemaal niet nodig, niks mis met mijn familie en vrienden. De meesten zijn bijna altijd wel aan het werk of druk aan het solliciteren. Probleem hier in het noord-oosten is gewoon dat er weinig werk is, dat betekend niet dat mensen niet willen werken.
En hoe zit het met geldproblemen dan? Ik ken namelijk via mijn werk veel mensen uit de regio en weet/merk dat deze bepaalde groep mensen elkaar wel eens in het slob trekken met veel geld lenen onderling en het niet teruggeven etc. etc.
pi_163631476
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 22:41 schreef Renesite het volgende:

[..]

En hoe zit het met geldproblemen dan? Ik ken namelijk via mijn werk veel mensen uit de regio en weet/merk dat deze bepaalde groep mensen elkaar wel eens in het slob trekken met veel geld lenen onderling en het niet teruggeven etc. etc.
Ik ken zelf niemand die grote problemen heeft, de meesten redden zich prima, zelfs met een bijstandsuitkering. Geld wat je niet hebt kun je ook niet uitgeven dus gewoon zuinig leven, geen onnodige spullen kopen en dan lukt het prima. Ik heb zelf in de afgelopen jaren 2x een half jaar en 1x drie maanden in de WW gezeten, had netto ongeveer 950 euro per maand en was prima te doen. Hoor van veel mensen dat ze dan spullen (tv's pc's, auto's e.d.) verkopen om extra geld te hebben maar ik reed nog gewoon in mijn auto'tje, geen onnodige ritjes uiteraard maar alleen de langere afstanden. En goedkoop boodschappen doen, naar aanbiedingen kijken en gewoon 2 dagen achter elkaar hetzelfde eten.
pi_163631548
troll, nvm
pi_163631597
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 22:57 schreef Alieda-R het volgende:
Geld wat je niet hebt kun je ook niet uitgeven dus gewoon zuinig leven, geen onnodige spullen kopen en dan lukt het prima. Ik heb zelf in de afgelopen jaren 2x een half jaar en 1x drie maanden in de WW gezeten, had netto ongeveer 950 euro per maand en was prima te doen. Hoor van veel mensen dat ze dan spullen (tv's pc's, auto's e.d.) verkopen om extra geld te hebben maar ik reed nog gewoon in mijn auto'tje, geen onnodige ritjes uiteraard maar alleen de langere afstanden. En goedkoop boodschappen doen, naar aanbiedingen kijken en gewoon 2 dagen achter elkaar hetzelfde eten.
Allemaal fantastisch en je vindt een vriend in mij als je adviseert om geen geld aan onnodige zaken en consumptiedrift uit te geven.

Maarree... hoe zit het met de woonlasten? Je zult maar opgescheept zitten met een torenhoge hypotheek, huis onder water en diverse levensverzekeringen om t.z.t. de aflossing op te hoesten. Ga je het dan ook redden met een WW-uitkering gevolgd door bijstand?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator zaterdag 9 juli 2016 @ 23:09:44 #107
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_163631736
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 23:02 schreef blomke het volgende:

[..]

Allemaal fantastisch en je vindt een vriend in mij als je adviseert om geen geld aan onnodige zaken en consumptiedrift uit te geven.

Maarree... hoe zit het met de woonlasten? Je zult maar opgescheept zitten met een torenhoge hypotheek, huis onder water en diverse levensverzekeringen om t.z.t. de aflossing op te hoesten. Ga je het dan ook redden met een WW-uitkering gevolgd door bijstand?
Des te beter. Beslag op je uitkering kan bijna niet (40 euro in de maand) en je zoekt/raapt je schulden bij elkaar en levert het in bij de kredietbank. Drie jaar krom liggen, huis verkocht, in een sociale huurwoning en low profile leven.
pi_163631802
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 23:09 schreef Renesite het volgende:
Des te beter. Beslag op je uitkering kan bijna niet (40 euro in de maand) en je zoekt/raapt je schulden bij elkaar en levert het in bij de kredietbank. Drie jaar krom liggen, huis verkocht, in een sociale huurwoning en low profile leven.
Perfecte oplossing, waarvoor mijn dank.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator zaterdag 9 juli 2016 @ 23:15:58 #109
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_163631856
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 23:13 schreef blomke het volgende:

[..]

Perfecte oplossing, waarvoor mijn dank.
Het hoeft allemaal niet zo moeilijk.
pi_163632021
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 23:02 schreef blomke het volgende:

[..]

Hoe het met hypotheken zit heb ik geen idee van. Ik heb zelf een huurwoning.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 23:50:06 #111
451005 Grems
Clown World
pi_163632589
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 20:08 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Dan verdien je geen uitkering, maar een plaats op de gesloten afdeling.
Staat nergens dat hij dader is he.
  zondag 10 juli 2016 @ 02:02:01 #112
433930 0906
Jurist
pi_163634527
Sorry hoor maar ik heb jaren geleden wel wat werk gedaan dat slechts het minimumloon opleverde, het was werk oké, maar als je ziet hoe weinig je krijgt ten opzichte van een uitkering vind ik dat wel krom.

Een hogere opleiding is niet voor iedereen weggelegd, maar welke opties heb ik om hogerop te komen als je niet genoeg intellect hebt om een hogere opleiding te volgen?
pi_163634702
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 02:02 schreef 0906 het volgende:
Sorry hoor maar ik heb jaren geleden wel wat werk gedaan dat slechts het minimumloon opleverde, het was werk oké, maar als je ziet hoe weinig je krijgt ten opzichte van een uitkering vind ik dat wel krom.

Een hogere opleiding is niet voor iedereen weggelegd, maar welke opties heb ik om hogerop te komen als je niet genoeg intellect hebt om een hogere opleiding te volgen?

Hoe zit het met dit topic dan?
Heb je nou wel of niet een opleiding gedaan?
  zondag 10 juli 2016 @ 03:29:38 #114
258802 Yreal
henk..!
pi_163634888
quote:

nou er hard voor werken. Niet iedereen kan een hogere functie hebben he.
  zondag 10 juli 2016 @ 09:26:05 #115
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_163635730
Kijk eens in de bouw of techniek, werken in bejaardentehuizen (kan je beginnen als vrijwiliger), dieren asiel, pretpark in de buurt als host, schoonmaker (en als je goed wil verdienen, 's nachts toeslagen vangen)
Genoeg banen die niemand wilt.
pi_163635853
quote:

Ben je knap?
Facts don't care about your feelings
  zondag 10 juli 2016 @ 09:48:56 #117
451005 Grems
Clown World
pi_163635909
quote:

Liever parasiteren inderdaad. Dat ze snel iedereen mogen herkeuren.
pi_163635974
quote:

Bij een baan met minimumloon doe je ervaring op, kun je doorgroeien, en ga je op een gegeven moment qua salaris ook stappen maken. Het gaat alleen minder snel dan wanneer je een hogere opleiding hebt. Dan wordt je geacht wat sneller je carriere naar een hoger niveau te kunnen tillen.

Bij een uitkering of gesubsidieerde baan zal het nooit veel meer worden.

Trouwens, een voorbeeld, ik heb een kennis die is stratenmaker. Die verdiend bijna elk weekend wel bij. Soms kunnen ze een aantal terrassen en opritten in dezelfde straat doen. Dan vraagt hij een paar vrienden. Harken ze zo 1000 euro of meer binnen met z'n 3en of 4en voor nog niet eens een volle dag werk. Daarna gaan ze naar huis, ff douchen en op stap, flink geld uitgeven, meisjes versieren. Naar de sportschool hoeven ze met dit werk ook niet :')
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  zondag 10 juli 2016 @ 10:02:36 #119
270077 Triptamine2
Lux Aeterna
pi_163636024
quote:

[..]

Ik denk, als je serieus iets wil, je een tijdje met behoud van uitkering zal moeten werken. Niemand gaat je direct een salaris geven wat veel hoger is, en waar je veel aan over zal houden. Maar je krijgt wel de benodigde ervaring, het ritme en je laat zien dat je gemotiveerd bent.(Daarnaast is werken voor minimumloon niet slecht of verkeerd of iets dergelijks. Je verdiend geld, dat is altijd respectabel. Al helemaal met beperkingen als de jouwe).

Zelf heb ik een jaar bijstand gehad door psychische problemen. Ik ben opgeleid en heb een vak geleerd maar ben door middel van een minimumloon-participatiefunctie weer aan het werk gegaan. Ik verdien 100 euro meer als ik zou krijgen in de bijstand. Maar ik heb in vergelijking met toen weer verschillende serieuze kansen. Ook met mijn verleden.

Je zal offers moeten maken, en je zal moeten aantonen dat jij een functie en toekomst verdient. want voor jou 200 anderen. Maar de participatiewetgeving is zowat in het leven geroepen om mensen als jezelf en mij weer in de arbeidsmarkt te laten meekomen. Maak er gebruik van, ook al word je er niet direct rijk van.

Beggers can't be choosers. And at this point in time, you're a beggar.

[ Bericht 2% gewijzigd door Triptamine2 op 10-07-2016 10:08:18 ]
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
  zondag 10 juli 2016 @ 10:06:36 #120
270077 Triptamine2
Lux Aeterna
pi_163636067
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:16 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Nee, ze altijd blijven behandelen als porseleinen potjes en vertroetelen is te makkelijk. Je ziet TS toch? Hij wil niet voor het minimum werken want dan kan hij net zo goed zijn WAjong behouden.

Niet alleen te makkelijk, ook zeer demotiverend voor de persoon zelf. Een goede vriend van me is visueel gehandicapt en heeft lichamelijke problemen. Hij werkt al tijden op een soort sociale werkplaats zonder kansen tot echte groei. Als je ziet wat dat doet met een mens, daar word je niet vrolijk van(manmanmanmanman).

Terwijl die gozer wel beperkingen heeft, maar zeker geen debiel is, is er grotendeels door die wajong geen andere toekomst voor hem. Terwijl hij via de participatiewet ook kans zou maken op persoonlijke groei en een beter leven.
pi_163642625
quote:

Minimum uurloon is 8,80 bruto per uur, als je fulltime werkt heb je netto per maand meer dan Wajong. Ik verdien zelf ook niet heel veel met mijn fulltime baan maar ben blij met wat ik heb. Ik ben tenminste bezig, en dat vind ik belangrijker dan een hoog salaris. Ik werk liever voor een minimumloon dan dat ik thuis zit met een uitkering.
pi_163643422
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 20:21 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Tja er zijn ook verschillende soorten lopende band he ;) Bij sommige lopende banden is er minder constante tijdsdruk. Ik zou in principe het ook niet volhouden om iets de hele dag hetzelfde tempo te doen.
Dat dacht ik ook toen ik eraan begon, maar het wende snel en had leuke collega's, veel lol onder elkaar dus daardoor was het prima vol te houden.
pi_163725929
Je krijgt de Wajong toch juist omdat je niet KAN werken? Waarom is werken voor jou wel een optie? Ze zouden je dwangarbeid moeten laten verrichten met die instelling van jou.
pi_163725949
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 10:02 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Ik denk, als je serieus iets wil, je een tijdje met behoud van uitkering zal moeten werken. Niemand gaat je direct een salaris geven wat veel hoger is, en waar je veel aan over zal houden. Maar je krijgt wel de benodigde ervaring, het ritme en je laat zien dat je gemotiveerd bent.(Daarnaast is werken voor minimumloon niet slecht of verkeerd of iets dergelijks. Je verdiend geld, dat is altijd respectabel. Al helemaal met beperkingen als de jouwe).

Zelf heb ik een jaar bijstand gehad door psychische problemen. Ik ben opgeleid en heb een vak geleerd maar ben door middel van een minimumloon-participatiefunctie weer aan het werk gegaan. Ik verdien 100 euro meer als ik zou krijgen in de bijstand. Maar ik heb in vergelijking met toen weer verschillende serieuze kansen. Ook met mijn verleden.

Je zal offers moeten maken, en je zal moeten aantonen dat jij een functie en toekomst verdient. want voor jou 200 anderen. Maar de participatiewetgeving is zowat in het leven geroepen om mensen als jezelf en mij weer in de arbeidsmarkt te laten meekomen. Maak er gebruik van, ook al word je er niet direct rijk van.

Beggers can't be choosers. And at this point in time, you're a beggar.
Dat eerste slaat nergens op.

Als ze een "normaal" iemand zouden aannemen kun je diegen ook niet vertellen het werk eerst maar even op bijstandsniveau te gaan doen qua salaris.. beggars cant be choosers? Daarvoor hebben we het minimumloon uitgevonden, dat een beggar tenminste dat kan krijgen.

Daarnaast heeft een werkgever alleen maar financiële voordelen, geen afdracht, geen risico bij ziek zijn en vaak ook nog eens subsidie om een werkplek te maken.

Nee, ik denk eerder dat werkgevers de beggars zijn, maar dan naar de overheid toe om alles aub zo asociaal goedkoop mogelijk te houden voor ze, alsof werkgevers belangrijker zijn. :')
pi_163726374
Typisch geval van 'verwend' door de WAjong.

Waarom werken , als je met niets doen ook geld krijgt?

Voor minder dan modaal willen ze toch niet 😂
  donderdag 14 juli 2016 @ 14:51:37 #126
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_163732896
quote:

Buiten een stukje intelligentie kom je me ook niet echt gemotiveerd over.
Wat verwacht je nou met dit topic, buiten aandacht?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  vrijdag 15 juli 2016 @ 08:45:11 #127
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_163751939
quote:

[..]

Gadverdamme wat een instelling. Als je kunt werken moet je werken lamlul. Al zou het alleen maar zijn zodat je nog wat nuttigs doet voor het belastinggeld wat je maandelijks bijgeschreven krijgt.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_163754646
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 08:45 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Gadverdamme wat een instelling. Als je kunt werken moet je werken lamlul. Al zou het alleen maar zijn zodat je nog wat nuttigs doet voor het belastinggeld wat je maandelijks bijgeschreven krijgt.
Moet er wel werk zijn he, voor 8% van iedereen die "kan/wil' werken is dat er simpelweg niet, hoe hoog of laag je ook springt wat dit betreft.

Grappig hoe men blijft denken dat er 100% werkgelegenheid is, met 71000 vacatures en 660.000 mensen in de bijstand/ww. :')
pi_163754880
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 11:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Moet er wel werk zijn he, voor 8% van iedereen die "kan/wil' werken is dat er simpelweg niet, hoe hoog of laag je ook springt wat dit betreft.

Grappig hoe men blijft denken dat er 100% werkgelegenheid is, met 71000 vacatures en 660.000 mensen in de bijstand/ww. :')
Volgens mij mis je de essentie van wat er gezegd wordt. TS geeft aan dat hij niet eens WIL werken voor het minimumloon, ongeacht of er werk IS. TS blijft dan liever zijn handje ophouden en dan ben je in mijn ogen een smerige parasiet.
pi_163755327
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 11:50 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Volgens mij mis je de essentie van wat er gezegd wordt. TS geeft aan dat hij niet eens WIL werken voor het minimumloon, ongeacht of er werk IS. TS blijft dan liever zijn handje ophouden en dan ben je in mijn ogen een smerige parasiet.
Mwah komt ook door de regelgeving vanuit de wajong, het is niet zo dat je er wat aan hebt als je aangeeft te willen werken.
Je wordt gestraft voor zo'n mentaliteit, hoewel ik begrijp prima dat jij zoiets dan als logisch beschouwd want hey je geeft aan het te willen proberen.

Maak wel onderscheid tussen willen proberen en het ook kunnen.
Maar goed, ik heb begrepen ondertussen dat TS blijkbaar gewoon werkte als je zijn geschiedenis bekijkt, dus hier is wel meer aan de hand.
pi_163755971
quote:

[..]

Dat is dus puur het milieu waarin je verkeert. Want zo vanzelfsprekend is dat namelijk niet. Ik ken bijna niemand die huur of zorgtoeslag ontvangt en ik ken nog minder mensen die ooit een uitkering hebben gehad. Iemand met Wajong heb ik nog nooit ontmoet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_163756229
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 08:45 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Hahaha, maar zelf niet bereid zijn om tegen het minimumloon te gaan werken.
pi_163756419
Dus TS: het korte antwoord is: Ja je hebt een toekomst. Maar je zult zelf moeten kiezen: OF je blijft je hand ophouden, en dan zal je toekomst er even rooskleurig uitzien als je huidige situatie met alle gevolgen van dien.

OF je gaat werken: dat levert je niet direct iets financieels op, maar wel werkervaring, kennis, kunde, ethos en een netwerk. Die laatste dingen KUNNEN lijden tot een betere toekomst, je krijgt geen garanties, maar je hebt er wel een goede kans op.

Het is echt niet zo onmogelijk hoor: bij mij in het team is er ook 1 aan de wajong ontsnapt. Gast draait tegen een normaal salaris mee maar presteert dan ook als een normale werknemer. Hij werkt hard, doet zijn best, leert bij en wordt daar voor beloond. De reden voor zijn wajong is in ons vak minder relevant dus heeft ie niet veel last van feitelijk. Hij heeft wel zelf zijn kansen gecreert en gepakt: zelf gesolliciteerd en laten zien wat ie kon voor we hem volwaardig gingen betalen, dat wel.

De keus is dus aan jou: ben je tevreden met je huidige mogelijkheden, of wil je proberen om iets beters te bereiken.
pi_163756532
quote:

[..]

Dan ken je alleen maar sloebers :')
Facts don't care about your feelings
pi_163756666
Dankzij Fok! denk ik bij Wajongers automatisch aan lamlendige figuren zonder enig doorzettingsvermogen. Altijd en overal excuses voor zoeken etc

Misschien moet je eens een plan bedenken om uit die Wajong te komen, dat moet kunnen toch? Neem je zelf voor om er binnen 3 jaar uit te zijn, gewoon aan de slag en niet vast blijven zitten in dat Wajong hokje. Desnoods werk je in een callcenter of iets dergelijks.
٩๏̯͡๏)۶
  Moderator vrijdag 15 juli 2016 @ 13:23:48 #136
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_163756902
quote:
3s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 13:13 schreef Ronaldsen het volgende:
Dankzij Fok! denk ik bij Wajongers automatisch aan lamlendige figuren zonder enig doorzettingsvermogen. Altijd en overal excuses voor zoeken etc

Misschien moet je eens een plan bedenken om uit die Wajong te komen, dat moet kunnen toch? Neem je zelf voor om er binnen 3 jaar uit te zijn, gewoon aan de slag en niet vast blijven zitten in dat Wajong hokje. Desnoods werk je in een callcenter of iets dergelijks.
Mijn ervaring (zakelijk) is dat het in veel gevallen ook wel zo is Ronald.
pi_163756992
quote:
3s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 13:13 schreef Ronaldsen het volgende:
Dankzij Fok! denk ik bij Wajongers automatisch aan lamlendige figuren zonder enig doorzettingsvermogen. Altijd en overal excuses voor zoeken etc.
Bij mij net zo. Ik ben tamelijk links ingesteld wat betreft sociale zekerheden maar als ik dit soort verhalen weer lees... Ik vind het een erg goede zaak dat de Wajong aangepakt wordt, wel jammer dat de mensen die er echt recht op hebben moeten lijden onder dit soort gasten. Veel succes met je leven ts en om antwoord te geven op je vraag; nee op deze manier ben je kansloos.
pi_163759915
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 12:56 schreef 0906 het volgende:

[..]

Tsjah, zonder opleiding, cv of weet ik veel wat kun je natuurlijk niet verwachten een premium loon te krijgen..
  vrijdag 15 juli 2016 @ 16:09:38 #139
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_163760802
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 11:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Er worden hem verschillende opties geboden. Hij zegt niet dat niemand hem aan wil nemen, hij zegt dat hij niet wil werken voor een minimumloon.

En ja, er is een reden waarom je persoon A thuis zit en persoon B werk heeft.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 16:13:28 #140
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_163760880
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 12:56 schreef 0906 het volgende:

[..]

Jammer joh, je argument gaat niet op. Ik heb twee jaar lang tegen minimum loon gewerkt. Jeugd minimumloon zelfs. Nog geen ¤1000,00 per maand voor 40 uur inzet. Dit deed ik omdat ik wilde werken en leren (full time school is niets voor mij) en die werkgevers mij niet meer wilde betalen omdat ik nog geen 'ervaring' had. Ik presteerde niets minder dan mensen die volledig verdiende en voelde me vaak uitgeknepen.

Maar he, ik werk nu full time en doe erbij een deeltijdstudie. Verdien meer dan het dubbele van het minimumloon, krijg wekelijks banen aangeboden van recruiters en heb het goed naar mijn zin.
  zondag 17 juli 2016 @ 07:43:20 #141
270077 Triptamine2
Lux Aeterna
pi_163801434
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 07:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat eerste slaat nergens op.

Als ze een "normaal" iemand zouden aannemen kun je diegen ook niet vertellen het werk eerst maar even op bijstandsniveau te gaan doen qua salaris.. beggars cant be choosers? Daarvoor hebben we het minimumloon uitgevonden, dat een beggar tenminste dat kan krijgen.

Daarnaast heeft een werkgever alleen maar financiële voordelen, geen afdracht, geen risico bij ziek zijn en vaak ook nog eens subsidie om een werkplek te maken.

Nee, ik denk eerder dat werkgevers de beggars zijn, maar dan naar de overheid toe om alles aub zo asociaal goedkoop mogelijk te houden voor ze, alsof werkgevers belangrijker zijn. :')
"normale" mensen gaan ook niet aan het werk met een CV gat en een beperking + Wajong stempel. Met behoud van uitkering betekend niet dat je voor minder dan minimum moet gaan werken. Ik heb bijvoorbeeld, toen ik weer begon, mijn bijstand(+-800 euro p/m) mogen houden terwijl ik in eerste instantie slechts 12 uur werkte.

Hij kan ook minimumloon krijgen. Maar het is voor een werkgever niet alleen maar voordelen. Zo komt er soms meer begeleiding en meer papierwerk bij kijken. Om nog maar te zwijgen rond het gedoe rondom een gecompliceerde loonwaardemeting.

Werkgevers zijn overduidelijk niet de bedelaars in deze vergelijking. Er is namelijk meer dan genoeg aanbod van werkzoekenden. En "normale"(niet sociale werkplaatsen) bedrijven nemen je juist aan omdat de overheid subsidies biedt.

En waar je vandaan haalt dat ik werkgevers belangrijker vind snap ik echt niet. Mijn punt was meer: TS kan beter nu even al het werk aanpakken wat hij kan krijgen, zelfs met behoud van uitkering. Dan ga je er inderdaad niet veel op vooruit maar kom je in ieder geval weer in het arbeidsproces en in een werkritme.
pi_163801625
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 07:43 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

"normale" mensen gaan ook niet aan het werk met een CV gat en een beperking + Wajong stempel. Met behoud van uitkering betekend niet dat je voor minder dan minimum moet gaan werken. Ik heb bijvoorbeeld, toen ik weer begon, mijn bijstand(+-800 euro p/m) mogen houden terwijl ik in eerste instantie slechts 12 uur werkte.

Hij kan ook minimumloon krijgen. Maar het is voor een werkgever niet alleen maar voordelen. Zo komt er soms meer begeleiding en meer papierwerk bij kijken. Om nog maar te zwijgen rond het gedoe rondom een gecompliceerde loonwaardemeting.

Werkgevers zijn overduidelijk niet de bedelaars in deze vergelijking. Er is namelijk meer dan genoeg aanbod van werkzoekenden. En "normale"(niet sociale werkplaatsen) bedrijven nemen je juist aan omdat de overheid subsidies biedt.

En waar je vandaan haalt dat ik werkgevers belangrijker vind snap ik echt niet. Mijn punt was meer: TS kan beter nu even al het werk aanpakken wat hij kan krijgen, zelfs met behoud van uitkering. Dan ga je er inderdaad niet veel op vooruit maar kom je in ieder geval weer in het arbeidsproces en in een werkritme.
Enorm aanbod en ze nemen praktisch niemand aan.
Nee het ligt echt niet aan de werkgevers hoor.
  zondag 17 juli 2016 @ 09:02:40 #143
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_163801767
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:27 schreef 0906 het volgende:
Nee helaas, of het verdient erg slecht dat je nog beter met een wajong thuis kunt zitten.
Er wel eens over nagedacht wanneer alle jongeren met een minimum loon er zo'n verachtelijke gedachte op na zouden houden?

Je bent één van die ratjes in deze samenleving die we kunnen missen als kiespijn.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_163801932
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 12:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat is dus puur het milieu waarin je verkeert. Want zo vanzelfsprekend is dat namelijk niet. Ik ken bijna niemand die huur of zorgtoeslag ontvangt en ik ken nog minder mensen die ooit een uitkering hebben gehad. Iemand met Wajong heb ik nog nooit ontmoet.
Dit. De enige toeslagen waar ik wel eens wat over hoor in mijn omgeving zijn van die kindertoeslagen die blijkbaar iedereen met kinderen krijgt. Qua uitkeringen komt WW soms voor als men tussen twee banen zit. Verder ken ik ook niemand met toeslagen / uitkeringen.
  zondag 17 juli 2016 @ 10:27:37 #145
270077 Triptamine2
Lux Aeterna
pi_163802601
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 08:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Enorm aanbod en ze nemen praktisch niemand aan.
Nee het ligt echt niet aan de werkgevers hoor.
Kudo's voor het gebruiken van geweldige argumenten.

Maar goed: Moet ik nu echt uitleggen dat ik met "enorm aanbod" bedoel dat een werkgever voor 1 functie vaak uit een sollicitant of 100 kan kiezen? Je snapt ook dat enorm aanbod niet betekend dat werkgevers zo maar uit het niets extra mensen gaan aannemen?

Werkloosheid ligt soms aan de werkgevers of de regels waaraan zij gebonden zijn. Soms ligt het aan de maatschappij of de Rabobank. Soms ligt het aan de staat met zijn regelzucht en belastingdruk, en in sommige gevallen ligt het ook aan de uitkeringsgerechtigde zelf.
pi_163803259
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 10:27 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Kudo's voor het gebruiken van geweldige argumenten.

Maar goed: Moet ik nu echt uitleggen dat ik met "enorm aanbod" bedoel dat een werkgever voor 1 functie vaak uit een sollicitant of 100 kan kiezen? Je snapt ook dat enorm aanbod niet betekend dat werkgevers zo maar uit het niets extra mensen gaan aannemen?

Werkloosheid ligt soms aan de werkgevers of de regels waaraan zij gebonden zijn. Soms ligt het aan de maatschappij of de Rabobank. Soms ligt het aan de staat met zijn regelzucht en belastingdruk, en in sommige gevallen ligt het ook aan de uitkeringsgerechtigde zelf.
Dan ook niet miepen als men liever thuis op de bank zit met een uitkering.
Het werk is er blijkbaar niet voor verreweg het overgrote gedeelte "parasieten".

Volgens je eigen beredeneren heeft het meer te maken met het overschot zelf, werkgevers die niet perse extra aannemen en eventuele regelgeving.

Het is een stoelendans met bij voorbaat te weinig stoelen, en dan ook nog eens neerkijken als men het dan (terecht want wat er niet is, is er niet) eigenlijk maar opgeeft.
pi_163803482
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 11:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dan ook niet miepen als men liever thuis op de bank zit met een uitkering.
Het werk is er blijkbaar niet voor verreweg het overgrote gedeelte "parasieten".
Er is een groot verschil tussen A; een uitkering ontvangen en stinkend je best doen om aan het werk te komen en B; geen enkele poging doen om aan het werk te komen en je handje ophouden. In het geval van A hoor je mij nooit geen commentaar geven, in het geval van B ben je inderdaad een parasiet. TS suggereert dat hij onder B valt want hij gaat toch zeker niet voor het minimumloon werken? En dat is exact de insteek wat mij zo vreselijk stoort. Dit zijn het soort mensen dat het sociale vangnet verneuken, dit zijn het soort mensen dat ervoor zorgt dat de hele bijstand/wajong/etc tot een zwaar regime met allerlei belachelijke regels wordt maakt waarbij (welwillende werkzoekenden) helemaal mur worden gemaakt.
pi_163804322
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 11:34 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Er is een groot verschil tussen A; een uitkering ontvangen en stinkend je best doen om aan het werk te komen en B; geen enkele poging doen om aan het werk te komen en je handje ophouden. In het geval van A hoor je mij nooit geen commentaar geven, in het geval van B ben je inderdaad een parasiet. TS suggereert dat hij onder B valt want hij gaat toch zeker niet voor het minimumloon werken? En dat is exact de insteek wat mij zo vreselijk stoort. Dit zijn het soort mensen dat het sociale vangnet verneuken, dit zijn het soort mensen dat ervoor zorgt dat de hele bijstand/wajong/etc tot een zwaar regime met allerlei belachelijke regels wordt maakt waarbij (welwillende werkzoekenden) helemaal mur worden gemaakt.
Een wajonger heeft over het algemeen niet zelf het beste inzicht, ondanks wat de meeste geloven of beweren, die wajong kreeg je niet zomaar zonder slag of stoot.
Indianen verhalen dat het zomaar gegeven werd is puur dat.

Dat een groep het voor de rest verkloot klopt wel, dat ben ik zeker met je eens.
Aan de andere kant, je suf zoeken naar werk wat er sowieso niet is, tja.. in mijn mening past de mentaliteit niet meer bij de realiteit.

Zoals ik al eerder zei geloof ik, 71000 vacatures met 660.000 werkzoekenden (eigenlijk 1.4miljoen).. tja.. wat kun je nou realistisch van iemand verwachten?
  zondag 17 juli 2016 @ 12:57:30 #149
258802 Yreal
henk..!
pi_163804785
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Een wajonger heeft over het algemeen niet zelf het beste inzicht, ondanks wat de meeste geloven of beweren, die wajong kreeg je niet zomaar zonder slag of stoot.
Indianen verhalen dat het zomaar gegeven werd is puur dat.

Dat een groep het voor de rest verkloot klopt wel, dat ben ik zeker met je eens.
Aan de andere kant, je suf zoeken naar werk wat er sowieso niet is, tja.. in mijn mening past de mentaliteit niet meer bij de realiteit.

Zoals ik al eerder zei geloof ik, 71000 vacatures met 660.000 werkzoekenden (eigenlijk 1.4miljoen).. tja.. wat kun je nou realistisch van iemand verwachten?
Dan kunnen er sowieso al 71000 aan het werk. Of laten we er gewoon nog eens 600.000 extra werkzoekende bij gooien. Hoppa, 2 miljoen! Bekt wel lekkerder natuurlijk.
pi_163804815
quote:
De Wajong-regeling kent inderdaad een perverse prikkel. Extra bijverdiensten - bijvoorbeeld in een tijdelijk zomerbaantje - resulteren na de eerste ¤100,- direct in een 100% gelijke korting op je uitkering. Althans, dat was vroeger zo. In de komende tijd wordt iedereen met een Wajong-uitkering (weer) herkeurd. Heb jij volgens UWV arbeidsvermogen TS? Ik zou in ieder geval contact opnemen met UWV om te kijken welke mogelijkheden er zijn om jouw toekomst verder in te kleuren. Dat kan met betaald werk, maar als dat er niet in zit zou je natuurlijk ook naar vrijwilligerswerk kunnen kijken.

Het is al door meer mensen gezegd, maar hogerop komen kán door middel van een opleiding, maar ook door middel van werkervaring en je netwerk. Leg je focus NIET op je STARTsalaris. Met zeer geringe werkervaring, zonder opleiding en een gat in je cv zal dat salaris, zeker in het begin, gewoon niet veel hoger zijn dan je uitkering. Maar je bouwt er wel kennis en ervaring mee op, leert andere mensen kennen en bent van nut voor anderen. Werk draait niet alleen om dat salaris dat je eens per maand op je bankrekening gestort krijgt: de sociale en verbindende component ervan is net zo belangrijk! Als je nu recht hebt op toeslagen en kwijtschelding van lokale of regionale belasting, dan is de kans groot dat je dat behoudt. Ach, het is hiervoor ook allemaal al door anderen geschreven. Maar in je OP ben je volledig gefocust op je inkomen. Het lijkt je niet te storen dat je werkeloos en kansarm thuis zit, maar dat niet maandelijks de zilvervloot bij je binnenvaart. En dat stoort mij dan weer. Als dat jouw werkethos is ....!

En voor Azpilicueta, Ronaldsen en Renesite wil ik er graag nog aan toe voegen dat ik tijdens mijn hele studie een Wajong-uitkering heb gehad, maar nu al jaren mijn volledige inkomen bij elkaar werk en geen enkele subsidie, kwijtschelding of toeslag meer ontvang. En ik zou het ook niet anders willen. Ik dacht, ik meld het maar even ter compensatie voor dit topic.

[ Bericht 0% gewijzigd door Groepfunder op 17-07-2016 13:13:02 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')