Als je geen enkele diploma of werkervaring hebt kan ik je met 99,99% zekerheid garanderen dat als je werk vind (en dan niet bij een aardige oom met een eigen zaak maar gewoon op de arbeidsmarkt) dat tegen minimumloon zal zijn. Als je al iets vindt. Vervolgens kun je door jezelf te bewijzen en op te klimmen meer gaan verdienen maar reken er op dat je de eerste jaren minimum of net iets meer zal verdienen.quote:Op donderdag 7 juli 2016 06:56 schreef 0906 het volgende:
Helaas nog geen 1000 euro, zou wel willen werken hoor mits er perspectief op een hoger inkomen inzit. Het is wel zo dat ik er in totaal wel op achteruit ga als ik fulltime ga werken.
Slechte troll.quote:Op donderdag 7 juli 2016 06:56 schreef 0906 het volgende:
Helaas nog geen 1000 euro, zou wel willen werken hoor mits er perspectief op een hoger inkomen inzit. Het is wel zo dat ik er in totaal wel op achteruit ga als ik fulltime ga werken.
Dus je zou het wel kunnen?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:13 schreef 0906 het volgende:
[..]
Dat wil ik niet, moet je de hele dag werken voor slechts het minimumloon.
Werken loont niet in de wajong.
Met deze instelling moeten ze je wajong stopzetten en je reeds ontvangen bedrag bij je ophalen...quote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:13 schreef 0906 het volgende:
[..]
Denk dat je niet moet blindstaren op wat iemand in de wajong (of andere uitkering) er zelf over denkt.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 08:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dus je zou het wel kunnen?
Want die wajong krijg je natuurlijk niet omdat je geen zin hebt in een minimumloon baantje.
Aha, ts is een irritante troll.quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:37 schreef Maureentje het volgende:
WGR / Geen opdrachten, geen werk
En in dit topic heb je wel een opleiding en werk gehad?
Ben je 18 of zo?quote:Op donderdag 7 juli 2016 06:56 schreef 0906 het volgende:
Tegen de tijd dat hij met pensioen mag is die pot allang op.quote:Op woensdag 6 juli 2016 08:25 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Succes met je karige pensioen straks, want dit gaat hem niet worden.
Werken is niet alleen maar geld verdienen, maar ook eigenwaarde kweken.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:13 schreef 0906 het volgende:
[..]
Echt dit soort mensen.....Nou én dat je de hele dag moet werken voor het minimumloon, is nog altijd beter dan je handje ophouden toch?(althans je suggereert dat je eigenlijk prima kan werken) Weet je hoeveel hardwerkende mensen er zijn die ook elke dag voor het minimumloon staan te buffelen?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:13 schreef 0906 het volgende:
[..]
Hoe kan toch dat Wajong bij sommige mensen zo vanzelfsprekend is? Ik ken letterlijk niemand met een dergelijke uitkering, maar hier op Fok wordt het altijd in één adem genoemd met stufi, huursubsidie, zorgtoeslag en andere subsidies van de overheid. Beetje vreemd.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 13:37 schreef Alieda-R het volgende:
Mijn vriend en broertje hebben daar al een brief over gehad namelijk.
Ik ken bijna niemand die nog nooit een uitkering heeft gehad. En bijna iedereen die ik ken ontvangt huur+zorg toeslag, ook de fulltime werkenden. Ik werk zelf ook fulltime en krijg ook beide toeslagen want anders red ik het financieel niet.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 14:28 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hoe kan toch dat Wajong bij sommige mensen zo vanzelfsprekend is? Ik ken letterlijk niemand met een dergelijke uitkering, maar hier op Fok wordt het altijd in één adem genoemd met stufi, huursubsidie, zorgtoeslag en andere subsidies van de overheid. Beetje vreemd.
Lopende band werk is ook iets wat niet iedereen kan. Heb dat zelf ook 2,5 jaar lang gedaan. Assemblagewerk (verlichtingsarmaturen voor koeienstallen en kwekerijen in elkaar schroeven) en om de 20 seconden liep de band door, heb meerdere keren gezien dat iemand helemaal flipte omdat hij/zij het tempo niet bij kon houden en vervolgens huilend er vandoor ging. Je moet er echt tegen kunnen.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 13:48 schreef DieselTank het volgende:
Je zal maar zo'n zoutzak als TS zijnik zou mijn ogen uit mijn kop schamen.
Dat je een laag IQ hebt zegt nog niet dat je dom bent en niks kan. Misschien ben je wel handig met je handen of heb je een passie voor de natuur ofzo. Lopende band werk hoeft niet heel erg te zijn, toen ik jong was (dat is niet heel lang geleden hoor)heb ik ook lopende band werk gedaan maar ik vond het wel leuk. (Mits leuke collegas en leuk bedrijf en veel afwisseling in het werk hebt)
Mensen met een ''onterechte'' wajong hoef ik bijv ook niet in mijn vriendengroep. bah bah
hoi. Aangenaam!quote:Op zaterdag 9 juli 2016 17:30 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Ik ken bijna niemand die nog nooit een uitkering heeft gehad. En bijna iedereen die ik ken ontvangt huur+zorg toeslag, ook de fulltime werkenden. Ik werk zelf ook fulltime en krijg ook beide toeslagen want anders red ik het financieel niet.
Zulke standaard brieven heeft iedere wajonger inmiddels gekregen (ook ik) maar volgens de planning wordt ik pas rond juni 2017 beoordeeld (oud wajongers van boven de 50 jaar zijn dan aan de beurt) want ik heb al een wajong uit de AAW tijd (van voor 1996). Maar ik hoeft mij als echte oud wajonger niet druk te maken, er zijn geen passende banen en als ik aan de beurt ben voor de herbeoordeling ben ik intussen 52 jaar.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 13:37 schreef Alieda-R het volgende:
Iedereen gaat toch opnieuw beoordeeld worden? Mijn vriend en broertje hebben daar al een brief over gehad namelijk. En mensen die wel kunnen werken krijgen dan hulp met scholing en het vinden van een baan.
Ze hebben mijn vriend een brief gestuurd waarin staat dat hij wel kan werken, hoe ze aan dat idee komen snap ik niet helemaal want hij heeft al jaren niet met iemand van het UWV gesproken. Hij zou wel aan het werk willen maar heeft PTSS, heeft soms periodes dat hij weken lang last heeft van hyperventilatie aanvallen, nauwelijks slaapt en zonder dat ik of zijn vader erbij is durft/kan die dan de straat niet op.
Lichamelijk mankeert die dus niks, en hij zou best willen werken maar een werkgever zit niet te wachten op iemand die zomaar opeens wekenlang niet komt doordat hij weer eens een terugval heeft met per dag meerdere aanvallen van hyperventilatie.
Probeer je eens onder andere mensen te begeven.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 17:30 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Ik ken bijna niemand die nog nooit een uitkering heeft gehad. En bijna iedereen die ik ken ontvangt huur+zorg toeslag, ook de fulltime werkenden. Ik werk zelf ook fulltime en krijg ook beide toeslagen want anders red ik het financieel niet.
Dan verdien je geen uitkering, maar een plaats op de gesloten afdeling.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 18:49 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Zulke standaard brieven heeft iedere wajonger inmiddels gekregen (ook ik) maar volgens de planning wordt ik pas rond juni 2017 beoordeeld (oud wajongers van boven de 50 jaar zijn dan aan de beurt) want ik heb al een wajong uit de AAW tijd (van voor 1996). Maar ik hoeft mij als echte oud wajonger niet druk te maken, er zijn geen passende banen en als ik aan de beurt ben voor de herbeoordeling ben ik intussen 52 jaar.
Mijn dossier is een regelrechte beerput met een gewelddadig verleden waar zelfs de meest doorgewinterde verzekeringsarts van het UWV een hartverzakking van krijgt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |