Succes met je karige pensioen straks, want dit gaat hem niet worden.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:13 schreef 0906 het volgende:
[..]
Dat wil ik niet, moet je de hele dag werken voor slechts het minimumloon.
Werken loont niet in de wajong.
Daar is TS te hoog voor opgeleid.quote:
Edit: nee, dat doen we niet zo.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:13 schreef 0906 het volgende:
[..]
Met zo'n luie instelling kom je nergensquote:Op dinsdag 5 juli 2016 20:27 schreef 0906 het volgende:
Nee helaas, of het verdient erg slecht dat je nog beter met een wajong thuis kunt zitten.
Werken. Maar dat wil je niet, zeg je, want dat loont niet.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 20:15 schreef 0906 het volgende:
Ik ben wanhopig, wat kan ik nog doen om meer geld te kunnen verdienen?
goede insteek welquote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:13 schreef 0906 het volgende:
[..]
Netto of bruto?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Denk dat wel meevalt, met je aow uiteindelijk heb je praktisch net zoveel als de meeste laag opgeleide.
Zo ook de vader van mijn vriendin, 46 jaar gewerkt, vandaag hem nog geholpen met pensioen overzicht en zulk soort zaken.
Die mag blij zijn met nog minder dan 1400 euro vanaf 67.(en tegen die tijd zal er nkg minder over zijn in de praktijk)
Dat is dan incl. Van pensioen en aow.
Maw, als je nu met je huidige inkomen vanuit wajong kan rondkomen, misschien zelfs wel kan sparen, ben je niet echt veel slechter af dan de onderste 50% van Nederland.
Netto.quote:
dat maakt mij ook furieus. Social vangnet ben ik helemaal voor.quote:Op woensdag 6 juli 2016 08:25 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Succes met je karige pensioen straks, want dit gaat hem niet worden.
Met zo'n luie instelling kom je nergensquote:Op dinsdag 5 juli 2016 20:27 schreef 0906 het volgende:
Nee helaas, of het verdient erg slecht dat je nog beter met een wajong thuis kunt zitten.
Met zo'n instelling zul je nooit iets bereiken. Wat dacht je van trots zijn omdat je voorziet in je eigen levensonderhoud. Mensen zoals jij hebben geen eergevoel.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:13 schreef 0906 het volgende:
[..]
Sparen van een Wajong uitkering? Ik weet niet hoe oud Ts is maar als 23 jarige krijg je maar 1400 euro aan Wajong. Ben je nog jonger dan is je Wajong een stuk lager. Maar hoger dan 1400 wordt het in ieder geval niet.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Denk dat wel meevalt, met je aow uiteindelijk heb je praktisch net zoveel als de meeste laag opgeleide.
Zo ook de vader van mijn vriendin, 46 jaar gewerkt, vandaag hem nog geholpen met pensioen overzicht en zulk soort zaken.
Die mag blij zijn met nog minder dan 1400 euro vanaf 67.(en tegen die tijd zal er nkg minder over zijn in de praktijk)
Dat is dan incl. Van pensioen en aow.
Maw, als je nu met je huidige inkomen vanuit wajong kan rondkomen, misschien zelfs wel kan sparen, ben je niet echt veel slechter af dan de onderste 50% van Nederland.
Wajong is geen 1400 euro, dat is alleen als je echt 100% arbeidsongeschikt bent, aka totaal hulpbehoevende bent.quote:Op woensdag 6 juli 2016 22:14 schreef Bloem75 het volgende:
[..]
Sparen van een Wajong uitkering? Ik weet niet hoe oud Ts is maar als 23 jarige krijg je maar 1400 euro aan Wajong. Ben je nog jonger dan is je Wajong een stuk lager. Maar hoger dan 1400 wordt het in ieder geval niet.
Als hij geen betaald werk zal verrichten dan krijgt hij later enkel AOW, dus geen pensioen die je opbouwt bij een werkgever.
De AOW is voor een alleenstaande 1112 bruto per maand. Dus na zijn pensioenleeftijd krijgt hij nog minder. Bittere armoede dus....
Oftewel Ts, vraag om begeleiding bij het UWV en maak een plan die haalbaar is. Ga desnoods met behoud van uitkering een werk/leer traject in. Zo ontdek je wat je wel en niet kan ( of wil). Ook ontdek je welke competenties je bezit of wilt ontwikkelen. Stapje voor stapje...
De meeste mensen zijn ooit begonnen op het minimumloon en verdienen nu ook een normaal salaris.
Je zal wel moeten, ook jij wordt elke 5 jaar herkeurd en als het UWV ineens besluit dat je wel in staat bent om te werken dan heb je in ieder geval al werkervaring.
ongeschoold? 10tje in het uur in een callcenter. 1200/1300 netto voor 40u pezen.quote:Op donderdag 7 juli 2016 06:56 schreef 0906 het volgende:
Helaas nog geen 1000 euro, zou wel willen werken hoor mits er perspectief op een hoger inkomen inzit. Het is wel zo dat ik er in totaal wel op achteruit ga als ik fulltime ga werken.
bijstand is 924 en wajong 972 netto.quote:Op woensdag 6 juli 2016 23:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Wajong is geen 1400 euro, dat is alleen als je echt 100% arbeidsongeschikt bent, aka totaal hulpbehoevende bent.
De meeste zijn 80-100% (niet te verwarren met de volle 100%), of minder.
Wat neerkomt op maximaal 75% ofwel, 970euro netto per maand.
Zelfde als de bijstand eigenlijk voor een alleenstaande.
Edit, je verwart verder netto met bruto voor aow alleenstaande, dat is dan dus om en nabij de 1200 netto.
770 euro als je dan samenwoont/getrouwd bent.
Je hebt met werk altijd meer kans op een hoger inkomen dan wanneer je thuis blijft zitten. Ik betwijfel ook of je er echt op achteruit gaat als je fulltime voor minimumloon zou gaan werken. Tenzij je werken voor je geld als achteruitgang zietquote:Op donderdag 7 juli 2016 06:56 schreef 0906 het volgende:
Helaas nog geen 1000 euro, zou wel willen werken hoor mits er perspectief op een hoger inkomen inzit. Het is wel zo dat ik er in totaal wel op achteruit ga als ik fulltime ga werken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |