abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163542030
Ik heb nu al een aantal jaar een Wajong uitkering, eerst was dit wel fijn want het bracht veel rust en je had een vast inkomen maar inmiddels jaren later begint het toch te knagen dat ik tot mijn oude dag op minder dan het minimumloon moet rondkomen.

Ik heb geen CV, geen diploma's, benedengemiddeld iq met lvb notering en concentratieproblemen. Ik ben wanhopig, wat kan ik nog doen om meer geld te kunnen verdienen?
pi_163542251
Lukt het om een cursus of studie te doen?
dag
pi_163542305
Nee helaas, of het verdient erg slecht dat je nog beter met een wajong thuis kunt zitten.
pi_163542369
Een cursus kost geld, daar verdien je niets mee..

Maar ben je psychisch en fysiek in staat iets te leren waar je later wel geld mee kunt verdienen?
dag
pi_163542771
Hoe oud ben je
5 Ferrari's op videoband!
pi_163542859
krantenwijk
folders bezorgen
vakkenvullen (bij ons doet een mongool dat, dus jij kan het ook!)
fietskoerier
pizza bezorgen
lopende band werk
vuilnisman
straatveger
lijsttrekker bij de pvda
verkoop je kunst
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_163542921
Bouwvakker.
Buschauffeur.
pi_163543108
Heb je geen contactpersoon bij het UWV die je hiermee kan helpen? En zo een eventueel plan van aanpak (qua opleiding of werkervaring opdoen) opstellen waarbij je grenzen goed in de gaten gehouden worden?

Ik snap dat het krap is met enkel een Wajong uitkering. Maar je hebt ook de maximale zorgtoeslag, huurtoeslag. Kwijtschelding van gemeentelijke belastingen. Misschien een langdurigheidstoeslag vanuit de gemeente? ( speciaal voor mensen die al lang op het bestaansminimum leven)

Met een baan zonder noemenswaardige diploma en ervaring verdien je net boven de grens van het minimum en geen kwijtschelding van gemeentelijke belasting, minder huurtoeslag en zorgtoeslag.
Dus niet per se financieel beter af.
pi_163543160
Er zijn speciaal vacatures voor Wajong mensen, zoek maar eens in jouw regio, vraag ook bij uwv om hulp. Wat mogelijk is is natuurlijk ook afhankelijk van de beperkingen.
pi_163543205
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:09 schreef Wespensteek het volgende:
Er zijn speciaal vacatures voor Wajong mensen, zoek maar eens in jouw regio, vraag ook bij uwv om hulp. Wat mogelijk is is natuurlijk ook afhankelijk van de beperkingen.
Dat wil ik niet, moet je de hele dag werken voor slechts het minimumloon.

Werken loont niet in de wajong.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 21:14:27 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_163543230
Maar je hebt wel de voldoening dat je iets presteert voor je geld, plus een dagbesteding en meer sociale contacten en de mogelijkheid om door te groeien.
The love you take is equal to the love you make.
pi_163543244
Je moet uit je slachtoffer rol. Eerst een paar jaar wat minder verdienen is niet erg. Dan kan je daarna wat, ben je tot nut en kan je gaan groeien. Niemand begint met een topsalaris.
pi_163543327
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:13 schreef 0906 het volgende:

[..]

Logisch dat je dat denkt, maar dat minimumloon hou je niet voor altijd. Door je ervaring en de eventuele relevante diploma's die je kan halen ( vaak op kosten van de werkgever) verhoog je je waarde. Dus uiteindelijk ga je meer verdienen.
Daarnaast bouw je pensioen op. Zonder pensioen krijg je later alleen AOW ( vergelijkbaar met de hoogte van een Wajong uitkering) En zit je na je pensioen nog steeds in de armoede.

En een dagbesteding, en sociale contacten etc. is ook veel waard.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 21:20:17 #14
436595 Sked
Zonnestraal
pi_163543362
quote:

[..]

Met die instelling kan je het inderdaad wel vergeten. Je moet wel willen investeren in je toekomst.
pi_163543709
quote:

[..]

Dat heet -zoals al gezegd- investeren in jezelf.
Als je écht verder wil komen moet je het misschien een tijdje met minder geld en/of minder tijd voor jezelf doen. Kun en wil je dat?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_163543943
Denk dat wel meevalt, met je aow uiteindelijk heb je praktisch net zoveel als de meeste laag opgeleide.

Zo ook de vader van mijn vriendin, 46 jaar gewerkt, vandaag hem nog geholpen met pensioen overzicht en zulk soort zaken.

Die mag blij zijn met nog minder dan 1400 euro vanaf 67.(en tegen die tijd zal er nkg minder over zijn in de praktijk)

Dat is dan incl. Van pensioen en aow.

Maw, als je nu met je huidige inkomen vanuit wajong kan rondkomen, misschien zelfs wel kan sparen, ben je niet echt veel slechter af dan de onderste 50% van Nederland.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 21:53:51 #17
80310 rouletteking
kom op met die elf!!!
pi_163544240
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:53 schreef bijdehand het volgende:
krantenwijk
folders bezorgen
vakkenvullen (bij ons doet een mongool dat, dus jij kan het ook!)
fietskoerier
pizza bezorgen
lopende band werk
vuilnisman
straatveger
lijsttrekker bij de pvda
verkoop je kunst
:')
wie vloekt verliest, wie verliest vloekt nog meer...
pi_163544252
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:34 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dat heet -zoals al gezegd- investeren in jezelf.
Als je écht verder wil komen moet je het misschien een tijdje met minder geld en/of minder tijd voor jezelf doen. Kun en wil je dat?
Wat TS bedoeld is dat de doorstroom naar vast werk of een vast contract nihil is.
De werkgever, met die speciale vacatures, krijgt dikke subsidie en flikkert je eruit zodra dat persoonlijke potje op is.
Dit nieuwe systeem is ter vervanging van hoe net ging in de wsw, zelfde werkwijze eigenlijk in de praktijk.

Daarmee bouw je niets op, misschien een klein beetje extra op "je oude dag".
Je krijgt wel ervaring, maar aangenomen worden ergens anders op basis daarvan? Terwijl je steeds ouder word of al bent? Je weet hoe dat gaat.. zeker bij de wat laagbetaalde baantjes, jongeren zijn goedkoper.

Daarbij is net nog maar de vraag of er over 30 40 jaar nog wel wat over is gezien het is overgemaakt naar Brussel incl., jouw eigen pensioen.
pi_163544306
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Denk dat wel meevalt, met je aow uiteindelijk heb je praktisch net zoveel als de meeste laag opgeleide.

Zo ook de vader van mijn vriendin, 46 jaar gewerkt, vandaag hem nog geholpen met pensioen overzicht en zulk soort zaken.

Die mag blij zijn met nog minder dan 1400 euro vanaf 67.(en tegen die tijd zal er nkg minder over zijn in de praktijk)

Dat is dan incl. Van pensioen en aow.

Maw, als je nu met je huidige inkomen vanuit wajong kan rondkomen, misschien zelfs wel kan sparen, ben je niet echt veel slechter af dan de onderste 50% van Nederland.
Als je vooruit hebt gedacht is die 1400 euro prima om van rond te komen. Met een (zo goed als) afbetaald huis heb je weinig vaste lasten meer.
pi_163544328
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:15 schreef 0906 het volgende: Ik ben wanhopig, wat kan ik nog doen om meer geld te kunnen verdienen?
Niets legaals in ieder geval
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_163544351
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:15 schreef 0906 het volgende:

Ik heb geen CV, geen diploma's, benedengemiddeld iq met lvb notering en concentratieproblemen. Ik ben wanhopig, wat kan ik nog doen om meer geld te kunnen verdienen?
Ergens beginnen met werken, dat is altijd beter dan niets doen.
pi_163544695
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:57 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Als je vooruit hebt gedacht is die 1400 euro prima om van rond te komen. Met een (zo goed als) afbetaald huis heb je weinig vaste lasten meer.
Daarom zitten de meeste ouderen in de schulden.
pi_163544792
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 22:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Daarom zitten de meeste ouderen in de schulden.
Definieer ouderen.

Daarnaast zijn er inderdaad genoeg mensen die hun aflossingsvrije hypotheek niet meer op kunnen brengen aan het einde van de looptijd. Die toevallig ongeveer gelijk valt met de pensioenleeftijd. Had je maar na moeten denken.
pi_163545357
Ga in de leer bij een ervaren vakman (glazenwasser / loodgieter / cv-ketel onderhoud, etc.).
Dat zal een paar jaren rond minimumloon zijn, maar daarna heb je de ervaring (en evt. certificaten) om voor jezelf te beginnen. Ik denk dat je best een mooi inkomen hebt dan. Neem er zelf weer een leerling bij waarvoor jij een gedeelte van de inkomsten opstrijkt en je verdient nog meer.
pi_163545582
quote:

[..]

Met deze instelling dan zal je inderdaad nooit een toekomst hebben. Je zou maar hele dagen moet werken voor het minimumloon dat terwijl je nog nooit een poot hebt opgetild voor de maatschappij. Ja, om er geld in gedrukt te krijgen.

Als je niks kan en niks geleerd hebt dan kan je niet verwachten dat je zo van een WAjong in een 2k+ baan stapt en zelfs 1500 lijkt mij zeer twijfelachtig.

Begin ergens, bouw een cv op en dan kan je gaan denken aan eisen stellen. De bouw is een goede hiervoor alleen kies dan wel een beroep dat minder gevoelig is voor de tijden van het jaar anders zit je iedere winter een paar maanden thuis.
pi_163545634
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:58 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Ergens beginnen met werken, dat is altijd beter dan niets doen.
Niet echt. De meeste wajongers worden behandeld alsof ze achterlijk zijn.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_163545701
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 22:41 schreef eight het volgende:

[..]

Alsnog, op de bank blijven hangen bereik je helemaal niets mee.
pi_163545831
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 22:41 schreef eight het volgende:

[..]

Bewijs je het tegendeel
pi_163545880
Je zou ook eerst vrijwilligerswerk kunnen doen. Heb je tenminste iets op je CV en geeft waarschijnlijk meer voldoening dan een baan waar je niks extra's mee verdient.
  Moderator dinsdag 5 juli 2016 @ 22:49:35 #30
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_163545949
Loopbaancoaches?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')