Dit is een goede tip ja. Verder Werkspot en Marktplaats diensten.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 08:19 schreef StuntmanPiloot het volgende:
Freelance account ofzo aanmaken bij de vele gratis freelancewebsites
Media.quote:
Tips?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 08:19 schreef StuntmanPiloot het volgende:
Freelance account ofzo aanmaken bij de vele gratis freelancewebsites
Tip: zoek werk in de branche waar je wél vaste opdrachtgevers had.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 05:17 schreef 0906 het volgende:
Ik zit momenteel zonder werk, voorheen altijd vaste opdrachtgevers gehad, zit nu helaas in een sector waar het werk niet voor het oprapen ligt, wordt veelal met stagiaires, flexcontracten en freelancers gewerkt waardoor het de gewoonte is dat men van job naar job hopt.
Wat vind je over de werkzaam in de online marketing? Er zijn alleen opdrachten voor seniors en niet voor de beginners. Mijn dochter is al lang bezig op zoek naar een goede baan met een HBO diploma.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 13:46 schreef GSbrder het volgende:
De persoonlijkheid van een ICT'er, werkzaam in de Media, nee, dat helpt niet. Als je nog niet te vast zit zou je omscholing kunnen overwegen, want iets doen wat je niet ligt is ook geen pretje.
Ik ben zelf niet werkzaam in de online marketing, de media of de ICT. Van wat ik van vrienden weet die werkzaam zijn, is enkel een hbo-diploma onvoldoende om aan de bak te komen voor online marketing. Wellicht kan ze investeren door haar NIMA A te halen, maar ik betwijfel of dat voldoende is, het gaat toch ook goeddeels om "klusjes doen" en dan geleidelijk wat meer gegund worden.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 14:12 schreef west985 het volgende:
[..]
Wat vind je over de werkzaam in de online marketing? Er zijn alleen opdrachten voor seniors en niet voor de beginners. Mijn dochter is al lang bezig op zoek naar een goede baan met een HBO diploma.
quote:Op dinsdag 28 juni 2016 14:12 schreef west985 het volgende:
[..]
Wat vind je over de werkzaam in de online marketing? Er zijn alleen opdrachten voor seniors en niet voor de beginners. Mijn dochter is al lang bezig op zoek naar een goede baan met een HBO diploma.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd mooi dat bij 'omscholen' gelijk I(C)T wordt genoemd. IT is zo makkelijk, ff een jaartje omscholen en je doet het!
quote:Op dinsdag 28 juni 2016 14:16 schreef xzaz het volgende:
[..]Het is misschien een veelgebruikte richting omdat het een (diensten)sector is waar je het meest eenvoudig binnenkomt als buitenstaander. Misschien een overblijfsel van de jaren '90 en '00, toen veel mensen de I(C)T binnen kwamen rollen vanuit een compleet ander vakgebied.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd mooi dat bij 'omscholen' gelijk I(C)T wordt genoemd. IT is zo makkelijk, ff een jaartje omscholen en je doet het!Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
NIMA A is meer geschikt voor (offline) marketing en niet voor online marketing volgens mij.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 14:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik ben zelf niet werkzaam in de online marketing, de media of de ICT. Van wat ik van vrienden weet die werkzaam zijn, is enkel een hbo-diploma onvoldoende om aan de bak te komen voor online marketing. Wellicht kan ze investeren door haar NIMA A te halen, maar ik betwijfel of dat voldoende is, het gaat toch ook goeddeels om "klusjes doen" en dan geleidelijk wat meer gegund worden.
Nee. Sinds het voltooien van mijn opleiding had ik al wat connecties vanuit mijn stage dus dat was gelukkig vrij makkelijk, alleen nu zitten er andere mensen waar ik voorheen altijd opdrachten van kreeg die nu naar iemand anders gaan. Kortom ik zal opzoek moeten gaan naar nieuwe opdrachten maar dat netwerken is best lastig als je het nog nooit gedaan hebt en het trucje niet kent.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 11:37 schreef MCH het volgende:
Dus die vaste opdrachtgevers had je in een andere sector?
Ik denk dat het weinig uitmaakt, ook in de ICT moet je het hebben van je netwerk. Ook in de bouw wordt vaak uitsluitend met zzp'ers gewerkt, dus ik denk niet dat omscholen veel zin heeft.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 13:46 schreef GSbrder het volgende:
De persoonlijkheid van een ICT'er, werkzaam in de Media, nee, dat helpt niet. Als je nog niet te vast zit zou je omscholing kunnen overwegen, want iets doen wat je niet ligt is ook geen pretje.
Nee van websites. Ik ben benieuwd wat een beetje goede zijn in de non it en klus sector.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 15:11 schreef StuntmanPiloot het volgende:
[..]
account aanmaken (gratis) en op opdrachten spammen tot 1 je gunt.
Zie http://www.nima.nl/opleiding/nima-a-online-marketeer. Relevante hbo-studie? Relevante werkervaring tijdens studie? Netwerk? In welke regio?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 14:48 schreef west985 het volgende:
[..]
NIMA A is meer geschikt voor (offline) marketing en niet voor online marketing volgens mij.
Waar zitten die mensen van eerst dan nu? Is daar geen werk voor je?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 15:12 schreef 0906 het volgende:
[..]
Nee. Sinds het voltooien van mijn opleiding had ik al wat connecties vanuit mijn stage dus dat was gelukkig vrij makkelijk, alleen nu zitten er andere mensen waar ik voorheen altijd opdrachten van kreeg die nu naar iemand anders gaan. Kortom ik zal opzoek moeten gaan naar nieuwe opdrachten maar dat netwerken is best lastig als je het nog nooit gedaan hebt en het trucje niet kent.
[..]
Ik denk dat het weinig uitmaakt, ook in de ICT moet je het hebben van je netwerk. Ook in de bouw wordt vaak uitsluitend met zzp'ers gewerkt, dus ik denk niet dat omscholen veel zin heeft.
Je kunt wel een eigen website over jezelf maken maar ik betwijfel of het direct extra klandizie oplevert.
Freelance.nl?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 15:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee van websites. Ik ben benieuwd wat een beetje goede zijn in de non it en klus sector.
@baskick bedankt voor je tip. ik wist het nietquote:Op dinsdag 28 juni 2016 15:56 schreef baskick het volgende:
[..]
Zie http://www.nima.nl/opleiding/nima-a-online-marketeer. Relevante hbo-studie? Relevante werkervaring tijdens studie? Netwerk? In welke regio?
[..]
Waar zitten die mensen van eerst dan nu? Is daar geen werk voor je?
[..]
Freelance.nl?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |