Tja er zijn ook verschillende soorten lopende band hequote:Op zaterdag 9 juli 2016 17:32 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Lopende band werk is ook iets wat niet iedereen kan. Heb dat zelf ook 2,5 jaar lang gedaan. Assemblagewerk (verlichtingsarmaturen voor koeienstallen en kwekerijen in elkaar schroeven) en om de 20 seconden liep de band door, heb meerdere keren gezien dat iemand helemaal flipte omdat hij/zij het tempo niet bij kon houden en vervolgens huilend er vandoor ging. Je moet er echt tegen kunnen.
Helemaal niet nodig, niks mis met mijn familie en vrienden. De meesten zijn bijna altijd wel aan het werk of druk aan het solliciteren. Probleem hier in het noord-oosten is gewoon dat er weinig werk is, dat betekend niet dat mensen niet willen werken.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 20:06 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Probeer je eens onder andere mensen te begeven.
En hoe zit het met geldproblemen dan? Ik ken namelijk via mijn werk veel mensen uit de regio en weet/merk dat deze bepaalde groep mensen elkaar wel eens in het slob trekken met veel geld lenen onderling en het niet teruggeven etc. etc.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 22:31 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Helemaal niet nodig, niks mis met mijn familie en vrienden. De meesten zijn bijna altijd wel aan het werk of druk aan het solliciteren. Probleem hier in het noord-oosten is gewoon dat er weinig werk is, dat betekend niet dat mensen niet willen werken.
Ik ken zelf niemand die grote problemen heeft, de meesten redden zich prima, zelfs met een bijstandsuitkering. Geld wat je niet hebt kun je ook niet uitgeven dus gewoon zuinig leven, geen onnodige spullen kopen en dan lukt het prima. Ik heb zelf in de afgelopen jaren 2x een half jaar en 1x drie maanden in de WW gezeten, had netto ongeveer 950 euro per maand en was prima te doen. Hoor van veel mensen dat ze dan spullen (tv's pc's, auto's e.d.) verkopen om extra geld te hebben maar ik reed nog gewoon in mijn auto'tje, geen onnodige ritjes uiteraard maar alleen de langere afstanden. En goedkoop boodschappen doen, naar aanbiedingen kijken en gewoon 2 dagen achter elkaar hetzelfde eten.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 22:41 schreef Renesite het volgende:
[..]
En hoe zit het met geldproblemen dan? Ik ken namelijk via mijn werk veel mensen uit de regio en weet/merk dat deze bepaalde groep mensen elkaar wel eens in het slob trekken met veel geld lenen onderling en het niet teruggeven etc. etc.
Allemaal fantastisch en je vindt een vriend in mij als je adviseert om geen geld aan onnodige zaken en consumptiedrift uit te geven.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 22:57 schreef Alieda-R het volgende:
Geld wat je niet hebt kun je ook niet uitgeven dus gewoon zuinig leven, geen onnodige spullen kopen en dan lukt het prima. Ik heb zelf in de afgelopen jaren 2x een half jaar en 1x drie maanden in de WW gezeten, had netto ongeveer 950 euro per maand en was prima te doen. Hoor van veel mensen dat ze dan spullen (tv's pc's, auto's e.d.) verkopen om extra geld te hebben maar ik reed nog gewoon in mijn auto'tje, geen onnodige ritjes uiteraard maar alleen de langere afstanden. En goedkoop boodschappen doen, naar aanbiedingen kijken en gewoon 2 dagen achter elkaar hetzelfde eten.
Des te beter. Beslag op je uitkering kan bijna niet (40 euro in de maand) en je zoekt/raapt je schulden bij elkaar en levert het in bij de kredietbank. Drie jaar krom liggen, huis verkocht, in een sociale huurwoning en low profile leven.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 23:02 schreef blomke het volgende:
[..]
Allemaal fantastisch en je vindt een vriend in mij als je adviseert om geen geld aan onnodige zaken en consumptiedrift uit te geven.
Maarree... hoe zit het met de woonlasten? Je zult maar opgescheept zitten met een torenhoge hypotheek, huis onder water en diverse levensverzekeringen om t.z.t. de aflossing op te hoesten. Ga je het dan ook redden met een WW-uitkering gevolgd door bijstand?
Perfecte oplossing, waarvoor mijn dank.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 23:09 schreef Renesite het volgende:
Des te beter. Beslag op je uitkering kan bijna niet (40 euro in de maand) en je zoekt/raapt je schulden bij elkaar en levert het in bij de kredietbank. Drie jaar krom liggen, huis verkocht, in een sociale huurwoning en low profile leven.
Het hoeft allemaal niet zo moeilijk.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 23:13 schreef blomke het volgende:
[..]
Perfecte oplossing, waarvoor mijn dank.
Hoe het met hypotheken zit heb ik geen idee van. Ik heb zelf een huurwoning.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 23:02 schreef blomke het volgende:
[..]
Allemaal fantastisch en je vindt een vriend in mij als je adviseert om geen geld aan onnodige zaken en consumptiedrift uit te geven.
Maarree... hoe zit het met de woonlasten? Je zult maar opgescheept zitten met een torenhoge hypotheek, huis onder water en diverse levensverzekeringen om t.z.t. de aflossing op te hoesten. Ga je het dan ook redden met een WW-uitkering gevolgd door bijstand?
Staat nergens dat hij dader is he.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 20:08 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Dan verdien je geen uitkering, maar een plaats op de gesloten afdeling.
WGR / Geen opdrachten, geen werkquote:Op zondag 10 juli 2016 02:02 schreef 0906 het volgende:
Sorry hoor maar ik heb jaren geleden wel wat werk gedaan dat slechts het minimumloon opleverde, het was werk oké, maar als je ziet hoe weinig je krijgt ten opzichte van een uitkering vind ik dat wel krom.
Een hogere opleiding is niet voor iedereen weggelegd, maar welke opties heb ik om hogerop te komen als je niet genoeg intellect hebt om een hogere opleiding te volgen?
nou er hard voor werken. Niet iedereen kan een hogere functie hebben he.quote:Op zondag 10 juli 2016 02:02 schreef 0906 het volgende:
Sorry hoor maar ik heb jaren geleden wel wat werk gedaan dat slechts het minimumloon opleverde, het was werk oké, maar als je ziet hoe weinig je krijgt ten opzichte van een uitkering vind ik dat wel krom.
Een hogere opleiding is niet voor iedereen weggelegd, maar welke opties heb ik om hogerop te komen als je niet genoeg intellect hebt om een hogere opleiding te volgen?
Ben je knap?quote:Op zondag 10 juli 2016 02:02 schreef 0906 het volgende:
Liever parasiteren inderdaad. Dat ze snel iedereen mogen herkeuren.quote:Op zondag 10 juli 2016 02:02 schreef 0906 het volgende:
Bij een baan met minimumloon doe je ervaring op, kun je doorgroeien, en ga je op een gegeven moment qua salaris ook stappen maken. Het gaat alleen minder snel dan wanneer je een hogere opleiding hebt. Dan wordt je geacht wat sneller je carriere naar een hoger niveau te kunnen tillen.quote:Op zondag 10 juli 2016 02:02 schreef 0906 het volgende:
Ik denk, als je serieus iets wil, je een tijdje met behoud van uitkering zal moeten werken. Niemand gaat je direct een salaris geven wat veel hoger is, en waar je veel aan over zal houden. Maar je krijgt wel de benodigde ervaring, het ritme en je laat zien dat je gemotiveerd bent.(Daarnaast is werken voor minimumloon niet slecht of verkeerd of iets dergelijks. Je verdiend geld, dat is altijd respectabel. Al helemaal met beperkingen als de jouwe).quote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:13 schreef 0906 het volgende:
[..]
Dat wil ik niet, moet je de hele dag werken voor slechts het minimumloon.
Werken loont niet in de wajong.
Niet alleen te makkelijk, ook zeer demotiverend voor de persoon zelf. Een goede vriend van me is visueel gehandicapt en heeft lichamelijke problemen. Hij werkt al tijden op een soort sociale werkplaats zonder kansen tot echte groei. Als je ziet wat dat doet met een mens, daar word je niet vrolijk van(manmanmanmanman).quote:Op dinsdag 5 juli 2016 23:16 schreef Azpilicueta het volgende:
[..]
Nee, ze altijd blijven behandelen als porseleinen potjes en vertroetelen is te makkelijk. Je ziet TS toch? Hij wil niet voor het minimum werken want dan kan hij net zo goed zijn WAjong behouden.
Minimum uurloon is 8,80 bruto per uur, als je fulltime werkt heb je netto per maand meer dan Wajong. Ik verdien zelf ook niet heel veel met mijn fulltime baan maar ben blij met wat ik heb. Ik ben tenminste bezig, en dat vind ik belangrijker dan een hoog salaris. Ik werk liever voor een minimumloon dan dat ik thuis zit met een uitkering.quote:Op zondag 10 juli 2016 02:02 schreef 0906 het volgende:
Dat dacht ik ook toen ik eraan begon, maar het wende snel en had leuke collega's, veel lol onder elkaar dus daardoor was het prima vol te houden.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 20:21 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Tja er zijn ook verschillende soorten lopende band heBij sommige lopende banden is er minder constante tijdsdruk. Ik zou in principe het ook niet volhouden om iets de hele dag hetzelfde tempo te doen.
Dat eerste slaat nergens op.quote:Op zondag 10 juli 2016 10:02 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Ik denk, als je serieus iets wil, je een tijdje met behoud van uitkering zal moeten werken. Niemand gaat je direct een salaris geven wat veel hoger is, en waar je veel aan over zal houden. Maar je krijgt wel de benodigde ervaring, het ritme en je laat zien dat je gemotiveerd bent.(Daarnaast is werken voor minimumloon niet slecht of verkeerd of iets dergelijks. Je verdiend geld, dat is altijd respectabel. Al helemaal met beperkingen als de jouwe).
Zelf heb ik een jaar bijstand gehad door psychische problemen. Ik ben opgeleid en heb een vak geleerd maar ben door middel van een minimumloon-participatiefunctie weer aan het werk gegaan. Ik verdien 100 euro meer als ik zou krijgen in de bijstand. Maar ik heb in vergelijking met toen weer verschillende serieuze kansen. Ook met mijn verleden.
Je zal offers moeten maken, en je zal moeten aantonen dat jij een functie en toekomst verdient. want voor jou 200 anderen. Maar de participatiewetgeving is zowat in het leven geroepen om mensen als jezelf en mij weer in de arbeidsmarkt te laten meekomen. Maak er gebruik van, ook al word je er niet direct rijk van.
Beggers can't be choosers. And at this point in time, you're a beggar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |