http://www.funx.nl/news/u(...)bied-bagdad-83-dodenquote:Bij twee bomaanslagen in Bagdad zijn in de nacht van zaterdag op zondag tientallen mensen om het leven gekomen of gewond geraakt. Dat meldt de lokale televisiezender al-Sumaria.
In de wijk Karrada van de Iraakse hoofdstad ging een autobom af vlakbij een restaurant, meldt de politie. Ten minste twintig mensen kwamen daarbij om het leven of raakten gewond. Karrada is een populair winkelgebied, waar veel mensen 's nachts komen om te eten tijdens ramadan. Op beelden is een enorme vuurzee te zien, die door de explosie is veroorzaakt.
Een tweede bom ging af in de wijk al-Shaab in het noorden van de stad. Ook daar kwamen verschillende mensen om het leven of raakten bij de explosie gewond. De aanslagen zijn opgeëist door Islamitische Staat.
Bizar.quote:Op zondag 3 juli 2016 11:24 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Wekelijkse en soms dagelijkse kost. Daar waar we in het westen nog sporadisch met deze verschrikkingen te maken hebben. Hoe moet dat zijn om in Bagdad op een markt of drukke plek te lopen.
In diezelfde docu wordt ook gezegd dat deze shit pas begon toen de Amerikanen kwamen. Daarvoor hadden ze nog nooit dit soort aanslagen gehad.quote:Op zondag 3 juli 2016 12:44 schreef Nintex het volgende:
http://www.imdb.com/title/tt3587396/
Deze docu is een aanrader. Kun je met eigen ogen zien hoe Irak is geimplodeerd en de Islamitische staat is opgericht en wat voor een strijd de Amerikaanse soldaten hebben moeten leveren om onze vrijheid te beschermen.
Ze zagen het als een kans toen Saddam weg was om de boel over te nemen. En Saddam vocht ook al tegen deze lui. De Amerikanen hebben het machtsvacuum gecreëerd, maar uiteindelijk heeft Abu Musab al-Zarqawi zijn kans gezien om een staat van haat en verderf te stichten.quote:Op zondag 3 juli 2016 12:46 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
In diezelfde docu wordt ook gezegd dat deze shit pas begon toen de Amerikanen kwamen. Daarvoor hadden ze nog nooit dit soort aanslagen gehad.
Ja dus hoezo vechten voor onze vrijheid dan :pquote:Op zondag 3 juli 2016 12:50 schreef Nintex het volgende:
[..]
Ze zagen het als een kans toen Saddam weg was om de boel over te nemen. En Saddam vocht ook al tegen deze lui. De Amerikanen hebben het machtsvacuum gecreëerd, maar uiteindelijk heeft Abu Musab al-Zarqawi zijn kans gezien om een staat van haat en verderf te stichten.
Ze hebben daar met gevaar voor eigen leven tientallen zo niet honderden Jihadi's gedood, maar helaas het karwei niet af kunnen maken, omdat Obama de troepen terug haalde.quote:Op zondag 3 juli 2016 12:51 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dus hoezo vechten voor onze vrijheid dan :p
Ze hadden gewoon daar nooit moeten zijn. Nu lijkt het net alsof ze daar heen zijn gegaan om onze veiligheid te beschermen. Weet niet of ik het daar mee eens ben. Ze hebben iets gestart en zijn nu bezig met de puinhoop op te ruimen.quote:Op zondag 3 juli 2016 12:54 schreef Nintex het volgende:
[..]
Ze hebben daar met gevaar voor eigen leven tientallen zo niet honderden Jihadi's gedood, maar helaas het karwei niet af kunnen maken, omdat Obama de troepen terug haalde.
Tja, mensen hadden ook nooit een Koran moeten lezen, maar dat draai je ook niet terug.quote:Op zondag 3 juli 2016 12:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ze hadden gewoon daar nooit moeten zijn. Nu lijkt het net alsof ze daar heen zijn gegaan om onze veiligheid te beschermen. Weet niet of ik het daar mee eens ben. Ze hebben iets gestart en zijn nu bezig met de puinhoop op te ruimen.
Die mensen hadden daar nog nooit een aanslag met een autobom gehad.
Vreemde opmerking?quote:Op zondag 3 juli 2016 12:58 schreef Nintex het volgende:
[..]
Tja, mensen hadden ook nooit een Koran moeten lezen, maar dat draai je ook niet terug.
Nee hoor. Maar je kunt de Irak-invasie niet terugdraaien. Je kunt ook het terugtrekken van de troepen door Obama niet terugdraaien of het verspreiden van de Islam of de kruistochten of...quote:
Nee maar vond je opmerking dat ze vechten voor onze vrijheid niet terecht.quote:Op zondag 3 juli 2016 12:59 schreef Nintex het volgende:
[..]
Nee hoor. Maar je kunt de Irak-invasie niet terugdraaien. Je kunt ook het terugtrekken van de troepen door Obama niet terugdraaien of het verspreiden van de Islam of de kruistochten of...
Jij woont toch ook in het westen?quote:Op zondag 3 juli 2016 13:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee maar vond je opmerking dat ze vechten voor onze vrijheid niet terecht.
Ja en hoe liep ik voor de invasie risico dan?quote:Op zondag 3 juli 2016 13:02 schreef Nintex het volgende:
[..]
Jij woont toch ook in het westen?
Zij hebben daar tientallen Jihadi's gedood die nu geen aanslagen meer kunnen plegen.
De oorlog tussen de sjiieten en de soennieten is van ver voor Sadam. Ik vind het altijd een beetje raar om te denken dat je een dictator nodig hebt voor vrede in islamitische landen.quote:Op zondag 3 juli 2016 13:06 schreef Yasmin23 het volgende:
Ze kunnen het nu niet terug draaien nee. Ze zijn fucked. Daar blijven gaat niet echt goed en weg gaan kan ook niet meer nee. En ondertussen kan je verdomme niet eens meer naar een park zonder opgeblazen te worden.
Ik snap het niet. Je kan wijken best goed hermetisch afsluiten en maar twee doorgangen openlaten en alles controleren met goede technologie en maatregelen.quote:Op zondag 3 juli 2016 11:49 schreef vigen98 het volgende:
En altijd ook in de sjiitische wijken
Ik kan me nog herinneren die laffe aanval op een kerk in Bagdad![]()
Ach, ze doen het toch echt zelf.quote:Op zondag 3 juli 2016 13:06 schreef Yasmin23 het volgende:
Ze kunnen het nu niet terug draaien nee. Ze zijn fucked. Daar blijven gaat niet echt goed en weg gaan kan ook niet meer nee. En ondertussen kan je verdomme niet eens meer naar een park zonder opgeblazen te worden.
Ik moet hier wel een beetje om lachen, dat er nog zulke naieve mensen in europa leven die dit werkelijk geloven.....quote:Op zondag 3 juli 2016 12:44 schreef Nintex het volgende:
wat voor een strijd de Amerikaanse soldaten hebben moeten leveren om onze vrijheid te beschermen.
wtf, 172 doden!twitter:HoseinMortada twitterde op zondag 03-07-2016 om 13:03:28#حسين_مرتضى #العراقارتفاع عدد ضحايا التفجيرين الإرهابيين اللذين وقعا في العاصمة العراقية بغداد الليلة الماضية إلى 172 شهيدا و 196 جريحا . reageer retweet
Nee maar je hebt dus ook geen buitenlandse wereldmachten nodig. En geloof er niks van dat dat hun ware intenties waren, ook al hebben ze het wel zo verkocht.quote:Op zondag 3 juli 2016 13:40 schreef truthortruth het volgende:
[..]
De oorlog tussen de sjiieten en de soennieten is van ver voor Sadam. Ik vind het altijd een beetje raar om te denken dat je een dictator nodig hebt voor vrede in islamitische landen.
Zie nu op twitter een filmpje van net na de aanslag.quote:Op zondag 3 juli 2016 13:52 schreef Zahreddine het volgende:
wtf, 172 doden!twitter:HoseinMortada twitterde op zondag 03-07-2016 om 13:03:28#حسين_مرتضى #العراقارتفاع عدد ضحايا التفجيرين الإرهابيين اللذين وقعا في العاصمة العراقية بغداد الليلة الماضية إلى 172 شهيدا و 196 جريحا . reageer retweet
Martelaren, toch?quote:Op zondag 3 juli 2016 13:52 schreef Zahreddine het volgende:
Ik zit het nu te kijken, goede docuquote:Op zondag 3 juli 2016 12:44 schreef Nintex het volgende:
http://www.imdb.com/title/tt3587396/
Deze docu is een aanrader. Kun je met eigen ogen zien hoe Irak is geimplodeerd en de Islamitische staat is opgericht en wat voor een strijd de Amerikaanse soldaten hebben moeten leveren om onze vrijheid te beschermen.
Ze hebben gevochten om de rijke elite nog rijker te maken terwijl ze de wereld onveiliger hebben gemaakt voor het klootjesvolk wereldwijd. Ze hebben jihadisten gedood, maar terrorisme is met 765% toegenomen na hun zgn. oorlog tegen terrorisme. Wat een succes zeg. En onze vrijheid is juist afgenomen!quote:Op zondag 3 juli 2016 13:02 schreef Nintex het volgende:
[..]
Jij woont toch ook in het westen?
Zij hebben daar tientallen Jihadi's gedood die nu geen aanslagen meer kunnen plegen.
Mij wel?quote:Op zondag 3 juli 2016 15:19 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dit is toch geen nieuws meer? Dit boeit niemand wat.
Wow man... Ben je zo koud geworden?quote:Op zondag 3 juli 2016 15:19 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Heb een beetje respect idioot!quote:Op zondag 3 juli 2016 15:19 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wie geeft een fuck dat de VS Irak binnenviel ( door olie? ) alsof de burgers van Irak ook maar iets kregen van die olie tijdens Saddam. Ze hebben Saddam verjaagd een gruwelijke dictator. Irak was redelijk stabiel nadat Saddam verdreven was, het waren de terroristen die van Irak een onstabiel land hebben gemaakt.quote:Op zondag 3 juli 2016 14:58 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Ze hebben gevochten om de rijke elite nog rijker te maken terwijl ze de wereld onveiliger hebben gemaakt voor het klootjesvolk wereldwijd. Ze hebben jihadisten gedood, maar terrorisme is met 765% toegenomen na hun zgn. oorlog tegen terrorisme. Wat een succes zeg. En onze vrijheid is juist afgenomen!
Duizenden jihadisten gedood maar 5 miljoen jihadisten erbij na hun illegale invasie, martelpraktijken in Abu Ghraib, Guantanamo, Bagram, vanwege een war of CHOICE (dus een oorlog waar ze voor hebben gekozen en totaal niet had gehoeven omdat Irak geen dreiging vormde voor de VS).
Misschien hadden die terroristen toen al door wat de ware intenties waren van de Amerikanen en waren wij degenen die naïef in het Amerikaanse sprookje geloofden.quote:Op zondag 3 juli 2016 15:43 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Wie geeft een fuck dat de VS Irak binnenviel ( door olie? ) alsof de burgers van Irak ook maar iets kregen van die olie tijdens Saddam. Ze hebben Saddam verjaagd een gruwelijke dictator. Irak was redelijk stabiel nadat Saddam verdreven was, het waren de terroristen die van Irak een onstabiel land hebben gemaakt.
Irak kon opgebouwd worden na Saddam maar dat wouden die terroristen niet. Die waren te trots om Amerikanen ''hun'' land binnen te laten.
Denk je niet dat de Amerikanen best wel wisten wat de mogelijke gevolgen waren van dit?quote:Op zondag 3 juli 2016 16:26 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Misschien hadden die terroristen toen al door wat de ware intenties waren van de Amerikanen en waren wij degenen die naïef in het Amerikaanse sprookje geloofden.
Je hoeft alleen maar naar het resultaat van die oorlog te kijken om te kunnen concluderen wat een puinhoop het is geworden, de wereld is er niet beter door geworden.
Sterker nog, zelfs degenen die het Amerikaanse beleid maakten wisten wat de gevolgen waren. Veel van die beleidsmakers van George W. Bush hadden ook in eerder Amerikaanse regeringen gediend en als je naar hun uitspraken kijkt van begin jaren 90 dan zie je dat ze dondersgoed wisten wat de gevolgen zouden zijn van hun invasie van Irak.quote:Op zondag 3 juli 2016 16:29 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Denk je niet dat de Amerikanen best wel wisten wat de mogelijke gevolgen waren van dit?
Lijkt mij toch best logisch dat ze genoeg knappe koppen hebben die het een en ander wel kunnen voorzien.
Het zou ook raar zijn als ze het eigenlijk niet wisten.quote:Op zondag 3 juli 2016 16:38 schreef PXY225 het volgende:
Check deze video bijvoorbeeld, zegt genoeg toch over die schurk
Het erge is dat Europa met de gebakken peren zit, want het is Europa dat aan de islamitische wereld grenst, terwijl Amerika tussen twee grote oceanen zit.quote:Op zondag 3 juli 2016 16:45 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het zou ook raar zijn als ze het eigenlijk niet wisten.
Vergis je niet in de hoeveelheid rednecks die wijs was gemaakt dat Sadam vriendjes was met AlQuaida en achter 9/11 zat. Zonder dat verhaal had Bush intern nooit genoeg politieke steun gekregen.quote:Op zondag 3 juli 2016 13:00 schreef Yasmin23 het volgende:
Nee maar vond je opmerking dat ze vechten voor onze vrijheid niet terecht.
Ja maar dan nog steeds vechten ze niet voor onze vrijheid. Wat je mensen ook wijsmaaktquote:Op zondag 3 juli 2016 17:07 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Vergis je niet in de hoeveelheid rednecks die wijs was gemaakt dat Sadam vriendjes was met AlQuaida en achter 9/11 zat. Zonder dat verhaal had Bush intern nooit genoeg politieke steun gekregen.
Ik blijf dit een raar statement vinden. Dit zou namelijk betekenen dat ze een dictator nodig hebben.... Wie weet wat de er in Irak was gebeurd met de arabische lente, net zoals Egypte, Lybie, Syrie, Tunesië.quote:Op zondag 3 juli 2016 17:03 schreef Odaiba het volgende:
Ik vind het zo zonde dat Irak zo verscheurd is door alle ellende die is gecreëerd en ontstaan.
Irak en die hele regio had er zo anders uit kunnen zien als het Westen zich er gewoon niet mee zou bemoeien. Nu hebben de extremen het voor het zeggen daar en wordt het westen niet meer gezien als iets om van te leren en over te nemen, maar waar afstand genomen moet worden. Nu zijn ze allemaal fanatieke gelovigen, wat soms nogal rare uitwerkingen kan hebben.
Ligt natuurlijk aan je definitie van ons. Maar er zijn behoorlijk wat VS soldaten naar toe gegaan onder het mom van het verdedigen van het vrije westen en de democratie.quote:Op zondag 3 juli 2016 17:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]Ja maar dan nog steeds vechten ze niet voor onze vrijheid. Wat je mensen ook wijsmaakt
Een dictator is niet altijd ''slecht''. Ik ben sws voorstander van interne verandering en geen aggressief buitenlandse invloed, maar dat gaat niet meer in deze globale wereld.quote:Op zondag 3 juli 2016 17:08 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik blijf dit een raar statement vinden. Dit zou namelijk betekenen dat ze een dictator nodig hebben.... Wie weet wat de er in Irak was gebeurd met de arabische lente, net zoals Egypte, Lybie, Syrie, Tunesië.
Hier ben ik het niet mee eens.quote:
Ik ben wel met je eens dat het vanuit interne verandering moet komen. Echter ik vind het soms ook lastig, het is altijd erg makkelijk om de slachtoffers van een regime (religieus of dictatoriaal) te negeren. Maar ze zijn er wel.quote:Ik ben sws voorstander van interne verandering en geen aggressief buitenlandse invloed, maar dat gaat niet meer in deze globale wereld.
Sowieso zijn er slachtoffers van een dictator :pquote:Op zondag 3 juli 2016 17:16 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Hier ben ik het niet mee eens.
[..]
Ik ben wel met je eens dat het vanuit interne verandering moet komen. Echter ik vind het soms ook lastig, het is altijd erg makkelijk om de slachtoffers van een regime (religieus of dictatoriaal) te negeren. Maar ze zijn er wel.
Wie bedoel je met ze? De haviken van bush, nee die niet. De gewone Amerikaan, je zal versteld staan.quote:Op zondag 3 juli 2016 17:25 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Sowieso zijn er slachtoffers van een dictator :p
En lastig wanneer je moet ingrijpen maar als de situatie daarna slechter wordt moet je het dan wel doen?
Sowieso geloof ik niet dat ze de intentie hadden om het volk te bevrijden van Saddam.
Ja de gewone Amerikaan maar die bedoel ik niet nee :pquote:Op zondag 3 juli 2016 17:27 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Wie bedoel je met ze? De haviken van bush, nee die niet. De gewone Amerikaan, je zal versteld staan.
Natuurlijk was dat de intentie niet. Geopolitiek draait om eigen belangen, niet meer niet minder.quote:Op zondag 3 juli 2016 17:25 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Sowieso zijn er slachtoffers van een dictator :p
En lastig wanneer je moet ingrijpen maar als de situatie daarna slechter wordt moet je het dan wel doen?
Sowieso geloof ik niet dat ze de intentie hadden om het volk te bevrijden van Saddam.
Nee maar ik weet nog dat dat Bush volgens mij toen zei tijdens die persconferentie, dat ze zouden binnenvallen.quote:Op zondag 3 juli 2016 17:29 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Natuurlijk was dat de intentie niet. Geopolitiek draait om eigen belangen, niet meer niet minder.
Helaas doet het westen niet altijd aan goede risico-inschattingen. Al die aanslagen hebben wij mede te danken aan het machtsvacuüm die wij daar hebben gecreëerd.
Ik vind dat nogal een aanname. Zeker als je naar de andere landen kijkt waar net zo goed een islamitische revolutie bezig is, of is geweest.quote:Op zondag 3 juli 2016 17:29 schreef SupportIceland het volgende:
Natuurlijk was dat de intentie niet. Geopolitiek draait om eigen belangen, niet meer niet minder.
Helaas doet het westen niet altijd aan goede risico-inschattingen. Al die aanslagen hebben wij mede te danken aan het machtsvacuüm die wij daar hebben gecreëerd.
Dat is niet wat het is. Aanslagen blijven altijd verschrikkelijk en als je zo iets meemaakt dan is dat voor vrijwel ieder mens traumatisch.quote:
Geen idee. Het enige dat zeker is dat geopolitiek om eigen belangen draait.quote:Op zondag 3 juli 2016 17:30 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee maar ik weet nog dat dat Bush volgens mij toen zei tijdens die persconferentie, dat ze zouden binnenvallen.
Zouden ze die aanslagen niet al verwachten en gewoon voor lief nemen?
Islam kent zijn problemen met bepaalde interpretaties, zeker. Maar onze bemoeienissen maken het er niet beter op.quote:Op zondag 3 juli 2016 17:31 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik vind dat nogal een aanname. Zeker als je naar de andere landen kijkt waar net zo goed een islamitische revolutie bezig is, of is geweest.
Dus alle heersers die de geschiedenis kent en die het welzijn etc van zijn volk beter hebben gemaakt, waren slechte leiders? Verklaar je nader.quote:
Noem eens wat dictators die dat gedaan hebben? Ze zijn op 1 hand te tellen tegenover de vele slechteriken.quote:Op zondag 3 juli 2016 17:51 schreef Odaiba het volgende:
Dus alle heersers die de geschiedenis kent en die het welzijn etc van zijn volk beter hebben gemaakt, waren slechte leiders? Verklaar je nader.
Het is maar net waar je de focus op legt. Geen enkele goede leider voert een volledig goed bestuur, en andersom. Maar dat heb je ook met gekozen leiders.quote:Op zondag 3 juli 2016 17:52 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Noem eens wat dictators die dat gedaan hebben? Ze zijn op 1 hand te tellen tegenover de vele slechteriken.
Nou mijn focus ligt dan op mensenrechten en de vrijheden die daarbij horen. Er zijn niet zoveel dictators geweest die zich daar om bekommerde.quote:Op zondag 3 juli 2016 17:55 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Het is maar net waar je de focus op legt. Geen enkele goede leider voert een volledig goed bestuur, en andersom. Maar dat heb je ook met gekozen leiders.
Een gekozen leider staat een dictatoriaal beleid ook niet in de weg. Je kunt beter over systemen spreken.quote:Op zondag 3 juli 2016 17:55 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Het is maar net waar je de focus op legt. Geen enkele goede leider voert een volledig goed bestuur, en andersom. Maar dat heb je ook met gekozen leiders.
Zeker wel, maarja mensenrechten en vrijheden zoals we die nu kennen die had men vroeger natuurlijk niet.quote:Op zondag 3 juli 2016 17:56 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Nou mijn focus ligt dan op mensenrechten en de vrijheden die daarbij horen. Er zijn niet zoveel dictators geweest die zich daar om bekommerde.
Het probleem met absolute macht is dat absolute macht altijd corrumpeert (John Dalberg-Acton). Ze hebben recent zelfs de stofjes combi ontdekt in je hersenen die dat stimuleer (een vorm van the winner effect)t, iets van testosteron, dopamine en nog een of twee andere. Je ziet het nu gebeuren bij Erdogan, en Putin is ook zo'n voorbeeld.quote:Op zondag 3 juli 2016 17:59 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Zeker wel, maarja mensenrechten en vrijheden zoals we die nu kennen die had men vroeger natuurlijk niet.
Het Westen moet nu wel eens een keer een mening geven over wel of niet een zelfstandige staat Koerdistan.quote:Op zondag 3 juli 2016 17:58 schreef damian5700 het volgende:
Sektarisch en religieus geweld is er in deze regio al eeuwenlang. Al nog voor het Sykes-Picot verdrag.
Dat de oorzaak maar een variabele kent, namelijk westerse interventie, is een stelling die niet houdbaar is.
De geschiedenis is niet namelijk begonnen bij de inval van de Amerikanen (samen met VK, Polen, Australië en Koerdische troepen van Irak Koerdistan).
De positie van vrouwen in moslim gedomineerde samenlevingen, de manier waarop wordt omgegaan met de vrije meningsuiting, het dagelijkse bloedvergieten tussen Sjiieten en Soennieten, enz. heeft niets met het Amerikaanse buitenlands beleid te maken of de stichting van de staat Israël.
Natuurlijk worden politiek en andere ongenoegen in het conflict betrokken, maar het is het oprechte geloof in het martelaarschap dat van gewone mensen gevaarlijke religieuze gekken maakt en voor dood en verderf zorgt, zoals beschreven in het bericht uit de OP.
Nou klopt niet helemaal he, het westen zat al in Irak al voor de jaren 60. Irak was een Britse mandaat hequote:Op zondag 3 juli 2016 17:03 schreef Odaiba het volgende:
Ik vind het zo zonde dat Irak zo verscheurd is door alle ellende die is gecreëerd en ontstaan.
[ afbeelding ]
Irak 1960s
Irak en die hele regio had er zo anders uit kunnen zien als het Westen zich er gewoon niet mee zou bemoeien. Nu hebben de extremen het voor het zeggen daar en wordt het westen niet meer gezien als iets om van te leren en over te nemen, maar waar afstand genomen moet worden. Nu zijn ze allemaal fanatieke gelovigen, wat soms nogal rare uitwerkingen kan hebben.
Hier gaat mijn post niet over, dus ik weet niet waarom je die quote.quote:Op zondag 3 juli 2016 19:04 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het Westen moet nu wel eens een keer een mening geven over wel of niet een zelfstandige staat Koerdistan.
Dan pas kun je ook de andere problemen inventariseren.
Niet zoals nu het maar op het beloop laten, en dan hopen dat het vanzelf wel oplost,
Dat snap ik wel, maar juist daardoor is men zich later ook totaal gaan afzetten tegen het westen (Iran). Irak was lang het speelkameraadje van de VS, tot Saddam zich niet meer liet dicteren door Washington, toen moest hij weg.quote:Op zondag 3 juli 2016 21:20 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Nou klopt niet helemaal he, het westen zat al in Irak al voor de jaren 60. Irak was een Britse mandaat heDeels ook daarom dat je zulke vrouwen had in Irak. Kwam door westerse invloed.
Ik kan uit ervaring spreken hoe het is om te leven onder dictator Saddam Hoessein. Ik heb daar de jaren 80 meegemaakt. Ik kan je vertellen dat in de jaren 80 mijn familie uit Nederland gewoon veilig op vakantie naar Irak kwamen. Het was een prachtig land, met veel toerisme en westerse beïnvloeden. Ja er was ook oorlog met Iran, maar daar merkte je in de rest van het land niet veel van (behalve in Basra dan).quote:Op zondag 3 juli 2016 17:08 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik blijf dit een raar statement vinden. Dit zou namelijk betekenen dat ze een dictator nodig hebben.... Wie weet wat de er in Irak was gebeurd met de arabische lente, net zoals Egypte, Lybie, Syrie, Tunesië.
Ik begrijp dat niet, mensen die janken over IS maar tegelijkertijd pro-Saddam zijn.quote:Op maandag 4 juli 2016 11:45 schreef Dizer het volgende:
Overigens dodental al meer dan 200.
Laf en dat helemaal tijdens Ramadan. IS heeft geen eens respect voor haar eigen geloof..
De aanslag is gepleegd op sjiieten he.. ik denk niet dat IS sjiieten beschouwt als geloofsgenotenquote:Op maandag 4 juli 2016 11:45 schreef Dizer het volgende:
Overigens dodental al meer dan 200.
Laf en dat helemaal tijdens Ramadan. IS heeft geen eens respect voor haar eigen geloof..
Maar dit is dus het statement waar ik moeite mee heb. Dit is een racistisch statement. Ik denk dat je dus moet kijken naar het element wat de conflicten veroorzaakt, en dat is niet omdat je toevallig in Irak geboren wordt. Er is een ander element wat zorgt dat die mensen niet met elkaar kunnen leven.quote:Op maandag 4 juli 2016 11:42 schreef Dizer het volgende:
Saddam was geen lieverdje en hij zaaide wel angst op het volk, maar dat was helaas wel nodig in zo een land.
Ik hoor mensen dit wel vaker zeggen maar geloof dat het altijd door mensen wordt gezegd die aan de goede kant van de dictator zitten. Ja dan is het lekker makkelijk om te zeggenquote:Op maandag 4 juli 2016 12:47 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar dit is dus het statement waar ik moeite mee heb. Dit is een racistisch statement. Ik denk dat je dus moet kijken naar het element wat de conflicten veroorzaakt, en dat is niet omdat je toevallig in Irak geboren wordt. Er is een ander element wat zorgt dat die mensen niet met elkaar kunnen leven.
Je ziet het vaak gebruikt worden, ook door linkse mensen die met een beschuldigend vingertje willen wijzen. Zich niet beseffen dat het ontzettend racistisch is om te zeggend dat een land een dictator nodig heeft om vrede te bewaren. Ik was ook tegen de tweede Irak oorlog, maar het verwijderen van Saddam heb ik nooit betreurd.quote:Op maandag 4 juli 2016 12:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik hoor mensen dit wel vaker zeggen maar geloof dat het altijd door mensen wordt gezegd die aan de goede kant van de dictator zitten. Ja dan is het lekker makkelijk om te zeggen
Hmm volgens mij ben ik toch wel links of word zo gezien maar zou nooit denken dat een volk een dictator nodig heeft. Je zet mensen dan weg als een stel neanderthalers ofzoquote:Op maandag 4 juli 2016 12:55 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Je ziet het vaak gebruikt worden, ook door linkse mensen die met een beschuldigend vingertje willen wijzen. Zich niet beseffen dat het ontzettend racistisch is om te zeggend dat een land een dictator nodig heeft om vrede te bewaren. Ik was ook tegen de tweede Irak oorlog, maar het verwijderen van Saddam heb ik nooit betreurd.
Het is ook niet specifiek links als dat al bestaat. Maar inderdaad een bizar argument. Ik vond de arabische lente in het begin ook prachtig en had hele goede hoop, maar dat schijn je ook niet meer te mogen zeggen door de uitkomst.quote:Op maandag 4 juli 2016 12:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hmm volgens mij ben ik toch wel links of word zo gezien maar zou nooit denken dat een volk een dictator nodig heeft. Je zet mensen dan weg als een stel neanderthalers ofzo
Ja ik was ook enthousiast toen het begon. Had hoop voor ze en vond het erg moedig. Helaas is het allemaal niet zo positief gelopen maar wat niet is kan nog komen :pquote:Op maandag 4 juli 2016 12:58 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het is ook niet specifiek links als dat al bestaat. Maar inderdaad een bizar argument. Ik vond de arabische lente in het begin ook prachtig en had hele goede hoop, maar dat schijn je ook niet meer te mogen zeggen door de uitkomst.
Ik hoop ook dat het een transitie fase is, het huidige geweld als een soort laatste oprisping van een oude conservatieve religieuze gedachtewereld. Maar nu weer 200 doden is wel een hoge prijs.quote:Op maandag 4 juli 2016 13:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja ik was ook enthousiast toen het begon. Had hoop voor ze en vond het erg moedig. Helaas is het allemaal niet zo positief gelopen maar wat niet is kan nog komen :p
Damn je hebt de hele context gemist.quote:Op maandag 4 juli 2016 12:26 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Ik begrijp dat niet, mensen die janken over IS maar tegelijkertijd pro-Saddam zijn.
Saddam heeft in Halabja in een dag tijd 5.000 mensen afgeslacht. Waar heeft IS dat gedaan? Nergens.
Als je voor een daadkrachtige fuhrer bent die geen problemen heeft met het afslachten van een paar honderd man om de orde te houden, waarom ben je dan wel voor Saddam maar tegen Abu Bakr leider van IS?
Zou Abu Bakr dan niet de beste vervanger zijn voor Saddam als je per se zo'n leider wilt?
Oh wacht, je vindt het wel erg als de fuhrer jouw volk afslacht (net als Abu Bakr doet momenteel?) maar niet als de fuhrer Koerden afslacht zoals Saddam deed. Aha.
En wat weet jij nou van de islam af? De IS leider is een Sharia deskundige en heeft een PhD. Abu Bakr weet dondersgoed dat Ramadan de maand van jihad is in de islam, daarom zie je ook zoveel aanslagen. Jij bent naïef met je islam is vrede hahaha.
Ja maar jij zat blijkbaar aan de goede kant.quote:Op maandag 4 juli 2016 13:05 schreef Dizer het volgende:
[..]
Damn je hebt de hele context gemist.
Ik praat geen enkel afslachting van Saddam goed. Ik praat alleen goed wat hij onder controle kon houden want geen enkel ander westers land kan doen.
Ja klopt..quote:Op maandag 4 juli 2016 13:04 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik hoop ook dat het een transitie fase is, het huidige geweld als een soort laatste oprisping van een oude conservatieve religieuze gedachtewereld. Maar nu weer 200 doden is wel een hoge prijs.
Ik ben geboren in Basra. Bommen om ons heen die vielen. Zat mijn eerste levensjaren niet aan de goede kant.quote:Op maandag 4 juli 2016 13:05 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar jij zat blijkbaar aan de goede kant.
Heb jij mijn punt gemist dan, als geen enkel westers land dat kan doen, hoe zit het dan met Abu Bakr?quote:Op maandag 4 juli 2016 13:05 schreef Dizer het volgende:
[..]
Damn je hebt de hele context gemist.
Ik praat geen enkel afslachting van Saddam goed. Ik praat alleen goed wat hij onder controle kon houden want geen enkel ander westers land kan doen.
Nou wat ook hun doel zijn, als ze een beetje islamitisch zijn, hou je je koest tijdens de Ramadan..quote:Op maandag 4 juli 2016 12:37 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
De aanslag is gepleegd op sjiieten he.. ik denk niet dat IS sjiieten beschouwt als geloofsgenoten
Ja ik kan niet uit ervaring spreken maar kan mij niet voorstellen dat als ik zo iets heb mee gemaakt wetende dat sommige groepen het haasje waren zou vinden dat het een goede leider was.quote:Op maandag 4 juli 2016 13:07 schreef Dizer het volgende:
[..]
Ik ben geboren in Basra. Bommen om ons heen die vielen. Zat mijn eerste levensjaren niet aan de goede kant.
Vraag elke Irakees die het land kent wat ie er vindt..
Dit of terug naar de de tijd van de Saddam en de jaren 70 en 80..
Wow wat een Sylvana Simons opmerkingquote:Op maandag 4 juli 2016 12:47 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar dit is dus het statement waar ik moeite mee heb. Dit is een racistisch statement.
Daarom zijn er enkele beroemde islamitische oorlogen gevoerd tijdens de Ramadan, de bekendste Battle of Badr op de 17de dag van Ramadan werden de Arabische pagans afgeslacht:quote:Op maandag 4 juli 2016 13:09 schreef Dizer het volgende:
[..]
Nou wat ook hun doel zijn, als ze een beetje islamitisch zijn, hou je je koest tijdens de Ramadan..
Ben geen moslim hoor, maar geloof niet dat Ramadan bedoelt is voor geweldIn geen enkel Islamitisch geloof..
Een groot gedeelte van die groepen, die bombarderen momenteel Europa.. En dan mag je het racistisch of niet vinden..quote:Op maandag 4 juli 2016 13:10 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja ik kan niet uit ervaring spreken maar kan mij niet voorstellen dat als ik zo iets heb mee gemaakt wetende dat sommige groepen het haasje waren zou vinden dat het een goede leider was.
Het westen is daar ook bezig. Niemand is onschuldig geloof ik :pquote:Op maandag 4 juli 2016 13:12 schreef Dizer het volgende:
[..]
Een groot gedeelte van die groepen, die bombarderen momenteel Europa.. En dan mag je het racistisch of niet vinden..
Nee, dat kan dat het zo niet bedoeld is. Maar zeggen dat een volk een dictator nodig heeft is dat wel.quote:Op maandag 4 juli 2016 13:10 schreef Dizer het volgende:
[..]
Wow wat een Sylvana Simons opmerking
In geen enkel opzicht was dit racistisch bedoeld...
Ok ik weet weer waarom ik niet meer op NWS zit. Niet lezen en blaten.quote:Op maandag 4 juli 2016 13:12 schreef SupportIceland het volgende:
Men gaat hier gewoon even een vent beschermen die aan volkerenmoorden deed?
En daar heb je een hele dikke vette punt.quote:Op maandag 4 juli 2016 13:13 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het westen is daar ook bezig. Niemand is onschuldig geloof ik :p
Doeiquote:Op maandag 4 juli 2016 13:13 schreef Dizer het volgende:
[..]
Ok ik weet weer waarom ik niet meer op NWS zit. Niet lezen en blaten.
Ik ga weer aan het werk
Wat is racistisch daaraan? Wat heeft dat met racisme te maken?quote:Op maandag 4 juli 2016 13:13 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Nee, dat kan dat het zo niet bedoeld is. Maar zeggen dat een volk een dictator nodig heeft is dat wel.
Ik was een tijd terug op vakantie en heb daar een jongen uit Libië leren kennen. Hij zei ook dat het leven onder Khadaffi veel beter was dan nu. En niet dat ik er zoveel van weet maar wat we hier hoorden waren toch vrijwel alleen maar slechte dingen.quote:Op maandag 4 juli 2016 13:14 schreef Dizer het volgende:
[..]
En daar heb je een hele dikke vette punt.
Runnnnnnnnnn... dan hoef je ook niet meer te zien hoe ik je inconsistentie aantoon (wel voor Saddam, maar tegen Abu Bakr) of je gebrek aan kennis van de islamitische religie.quote:Op maandag 4 juli 2016 13:13 schreef Dizer het volgende:
[..]
Ok ik weet weer waarom ik niet meer op NWS zit. Niet lezen en blaten.
Ik ga weer aan het werk
Weer zo een. Sommigen moeten ook werken..quote:Op maandag 4 juli 2016 13:16 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Runnnnnnnnnn... dan hoef je ook niet meer te zien hoe ik je inconsistentie aantoon (wel voor Saddam, maar tegen Abu Bakr) of je gebrek aan kennis van de islamitische religie.
Het idee dat het ene volk zonder dictator kan en het andere volk een dictator nodig heeft is een onderscheid wat racistisch is.quote:Op maandag 4 juli 2016 13:16 schreef Dizer het volgende:
Wat is racistisch daaraan? Wat heeft dat met racisme te maken?
Nee laten we lekker de IS gewoon met rust want oh zo zielig volk...
Dat is dan heel wijs van je, je weet in ieder geval wat het concept van schaakmat betekent.quote:Op maandag 4 juli 2016 13:22 schreef Dizer het volgende:
[..]
2. Ik heb NIKS gezegd over Abu Bakr dus kan ik niet inconsistent zijn..
Als je daardoor blij van wordt, veel plezier er mee. Je hebt gewonnen jongen.quote:Op maandag 4 juli 2016 13:25 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Dat is dan heel wijs van je, je weet in ieder geval wat het concept van schaakmat betekent.
*fap fap fap*quote:Op maandag 4 juli 2016 13:29 schreef Dizer het volgende:
[..]
Als je daardoor blij van wordt, veel plezier er mee. Je hebt gewonnen jongen.
Dat is het ook. Ik zag in het Istanbul topic Turken klagen over te weinig reacties en hier ze je ze helemaal niet.quote:Op maandag 4 juli 2016 16:16 schreef Stimorol- het volgende:
Jeetje zeg, drk bezocht topic hoor![]()
200 mensen die zijn overleden, maar het is nogal ver weg, dus ja dan komt het niet dichtbij.
Probleem is juist dat Irakezen geen volk zijn maar een gedwongen samenvoeging van verschillende etnische, religieuze en culturele groepen welke elkaar naar het leven staan en nooit om deze cohesie gevraagd hebben.quote:Op maandag 4 juli 2016 13:13 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Nee, dat kan dat het zo niet bedoeld is. Maar zeggen dat een volk een dictator nodig heeft is dat wel.
Die zijn dan ook schijnheilig.quote:Op maandag 4 juli 2016 18:23 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat is het ook. Ik zag in het Istanbul topic Turken klagen over te weinig reacties en hier ze je ze helemaal niet.
Dat zal, maar 200 doden is verschrikkelijk, wie het dan ook zijn.quote:Op maandag 4 juli 2016 19:07 schreef Eufonie het volgende:
Probleem is juist dat Irakezen geen volk zijn maar een gedwongen samenvoeging van verschillende etnische, religieuze en culturele groepen welke elkaar naar het leven staan en nooit om deze cohesie gevraagd hebben.
twitter:Conflicts twitterde op maandag 04-07-2016 om 19:42:47BREAKING: Sounds of missiles heard in #Baghdad tonight. People on the ground reporting at least 10 #Iraq https://t.co/IGYgY4XTR9 reageer retweet
Is dut hetzelfde danquote:Op maandag 4 juli 2016 20:31 schreef vigen98 het volgende:
Wat weinig aandacht hier over... Gewoon 230 doden! Waar zijn de Turken dan? Waar zijn de Palestijnen dan? Waar zijn de Marokkanen nu dan? Andersom is de wereld te klein voor hun maar nu...
Omdat die mensen sjiieten haten, de slachtoffers waren sjiitische varkens volgens hen, daarom zie je ze nergens. Maar ze claimen dat IS door Mossad is opgericht want de sjiietenhaat van IS moet wel een Israëlische conpiracy zijn!quote:Op maandag 4 juli 2016 20:31 schreef vigen98 het volgende:
Wat weinig aandacht hier over... Gewoon 230 doden! Waar zijn de Turken dan? Waar zijn de Palestijnen dan? Waar zijn de Marokkanen nu dan? Andersom is de wereld te klein voor hun maar nu...
Maar islam is alleen maar vrede toch?quote:Op maandag 4 juli 2016 20:41 schreef PXY225 het volgende:
Ga op Marokko.nl kijken, daar juichen ze om de aanslagen in Bagdad tegen de rafida. Krijgen die lui nog steeds subsidie van NS? De Nederlandse Staat?
Ik vind juist dat er onverwachts wel heel veel aandacht isquote:Op maandag 4 juli 2016 20:31 schreef vigen98 het volgende:
Je moet niet zomaar dingen overnemen, ik zie niemand daar juigen.quote:Op maandag 4 juli 2016 20:58 schreef Geerd het volgende:
[..]
Maar islam is alleen maar vrede toch?
Of was het weer een incidentje![]()
![]()
Wie zijn het die daar de aanslagen plegen? Die al die onschuldigen mensen vermoorden?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 09:32 schreef LionPopChoc het volgende:
Het westen heeft dit gestart. Door daar in te vallen, en de balans te verschuiven. (Sadam wou de euro gaan accepteren voor olie ipv. De dollar, khadafi wou de dinar gaan introduceren) ze zijn daar ingevallen hebben vrouwen verkracht, gezinnen uitgemoord ga op YouTube kijken je ziet zelfs militairen over de lijken heen pissen. Isis doet hier wat het westen daar deed, en niet eens half zo erg. We kennen allemaal dat gevangenisverhaal, ga voor de grap eens die foto's bekijken. Is dat echt mensen "beschermen"? Het collaterale damage filmpje bijv. Edward snowden werd vastgezet ipv. Geprezen.
En nu komt Isis hier bombarderen. Ja ik vind het zielig voor de slachtoffers maar dat is niks vergeleken bij het aantal slachtoffers dat in al die landen is gevallen. Misschien doen mensen hun ogen open als ze zelf wat tereur meemaken en hun dochters en zoons vaders moeders broers zussen opas omas en geliefden verliezen. Als hun dochters/moeders of echtgenotes voor hun ogen worden verkracht.
Waarschijnlijk ook niet.
Fuck the poor finance the war right?
Isis maar ook het westen maar ook andere groeperingen. Isis is gewoon de zondebok. (En nee ik keur niet goed wat ze doen, maar dit is gewoon actie reactie).quote:Op dinsdag 5 juli 2016 09:59 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Wie zijn het die daar de aanslagen plegen? Die al die onschuldigen mensen vermoorden?
Ok,dus Isis vermoord als reactie op het westen onschuldige moslims en is daarmee de zondebok....ok.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 10:15 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Isis maar ook het westen maar ook andere groeperingen. Isis is gewoon de zondebok. (En nee ik keur niet goed wat ze doen, maar dit is gewoon actie reactie).
Tja Isis is nu de grote boeman, en de rest word van tafel geveegd. Ik keur het niet goed wat Isis doet maar actie reactie.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 11:05 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ok,dus Isis vermoord als reactie op het westen onschuldige moslims en is daarmee de zondebok....ok.
Het punt is, het samenleven gaat perfect. Alleen verpesten een paar extremistische salafisten het.quote:Op maandag 4 juli 2016 19:07 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Probleem is juist dat Irakezen geen volk zijn maar een gedwongen samenvoeging van verschillende etnische, religieuze en culturele groepen welke elkaar naar het leven staan en nooit om deze cohesie gevraagd hebben.
Ik snap werkelijk niet waarom je dat aangeeft, aangezien 200 burgers doden sowieso niet goed valt te praten. Wie ook de dader is.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:02 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Tja Isis is nu de grote boeman, en de rest word van tafel geveegd. Ik keur het niet goed wat Isis doet maar actie reactie.
Ja, echt afschuwelijkquote:
quote:Op maandag 4 juli 2016 19:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Aanslagen de afgelopen 10 jaar.... verbaasd je nog dat er nog iets overeind staat daar....
[ afbeelding ]
Moet je per se overal je agenda gaan tentoonstellen? Dit zijn moslims die het elkaar aan doen waar heb je het ffs over?! Hypocriet dat je deze reacties niet hoort al een blanke een kerk overhoop schiet. Een mens die kwaad wil vindt overal wel rechtvaardiging in.quote:Op maandag 4 juli 2016 20:58 schreef Geerd het volgende:
[..]
Maar islam is alleen maar vrede toch?
Of was het weer een incidentje![]()
![]()
Mensen zonder hersenen, gevoel en menselijkheid.quote:Op woensdag 6 juli 2016 07:41 schreef truthortruth het volgende:
250 doden, meer dan 300 gewonden en dan het idee dat er mensen zijn die hier blij om zijn.....
Daarom gekker kan het bijna niet worden met dat volkquote:Op woensdag 6 juli 2016 07:58 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Moet je per se overal je agenda gaan tentoonstellen? Dit zijn moslims die het elkaar aan doen waar heb je het ffs over?! Hypocriet dat je deze reacties niet hoort al een blanke een kerk overhoop schiet. Een mens die kwaad wil vindt overal wel rechtvaardiging in.
Het zal, maar die rechtvaardiging wordt wel heel erg vaak gezocht in religieuze ideeen. En ja, de cijfers beamen dat. En aangezien moslims zelf nog het meest slachtoffer zijn snap ik die weerzin om te veranderen helemaal niet.quote:Op woensdag 6 juli 2016 07:58 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Moet je per se overal je agenda gaan tentoonstellen? Dit zijn moslims die het elkaar aan doen waar heb je het ffs over?! Hypocriet dat je deze reacties niet hoort al een blanke een kerk overhoop schiet. Een mens die kwaad wil vindt overal wel rechtvaardiging in.
Hoe hou je het volk dom en creëer je de beste mogelijkheid om legitiem de macht te grijpen? Je geeft ze een reden. Die kan overal in te vinden zijn. Er zal NOOIT vrede komen daar, mensen maken geen ontwikkeling door en er wordt grof geld verdiend aan oorlogen en hun domheid. Zie jij de USA ook maar een enkel vorm van kritiek leveren op Saudi-arabie bijv? Waarom vallen ze die niet aan?quote:Op woensdag 6 juli 2016 20:18 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het zal, maar die rechtvaardiging wordt wel heel erg vaak gezocht in religieuze ideeen. En ja, de cijfers beamen dat. En aangezien moslims zelf nog het meest slachtoffer zijn snap ik die weerzin om te veranderen helemaal niet.
Insallah maak je het eens mee.quote:Op woensdag 6 juli 2016 18:22 schreef Geerd het volgende:
[..]
Daarom gekker kan het bijna niet worden met dat volk![]()
Je vergelijkt oorlog met individueel geweld. Diegene die de oorlog starten, staan op afstand, plegen geen zelfmoordaanslag. Vaak net zo erg, maar onvergelijkbaar.quote:Op woensdag 6 juli 2016 21:31 schreef Stimorol- het volgende:
Hoe hou je het volk dom en creëer je de beste mogelijkheid om legitiem de macht te grijpen? Je geeft ze een reden. Die kan overal in te vinden zijn. Er zal NOOIT vrede komen daar, mensen maken geen ontwikkeling door en er wordt grof geld verdiend aan oorlogen en hun domheid. Zie jij de USA ook maar een enkel vorm van kritiek leveren op Saudi-arabie bijv? Waarom vallen ze die niet aan?
Als jij dat niet kan zien dan weet ik het ook niet. Je hebt t nieuws ook gelezen he? Er waren geweldloze opties om het gedoe in Irak te stoppen (zgn nuclaire wapens, het blanke volk pikt dat wel), maar men greep toch naar wapens. En wat is het gevolg??
Wie schuift wat af op domme moslims?quote:Men bracht Khaddafi om omdat hij iets te ver ging, wat is het gevolg? Wie of wat heeft het midden oosten zo verkankerd? Wie heeft de Taliban gecreëerd? Waarom sponsorde de CIA ze? Schuif maar af op die domme moslims. Maar het Westen doet er aan mee.
Geld speelt geen enkele rol in deze en andere aanslagen. Dat jij niet de echte factor wil zien voor de polarisatie en daaruit komend geweld is erg. Ik kan jou en andere moslims alleen niet helpen en dat vind ik best jammer.quote:Money makes the world go round. En daar mogen onschuldigen die gaan winkelen onder lijden. En de families die hun kinderen niet kunnen begraven omdat ze geen lichaam meer hebben.
Bah. Mensen die niet verder kunnen kijken maken me misselijk.
quote:Op woensdag 6 juli 2016 21:48 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Je vergelijkt oorlog met individueel geweld. Diegene die de oorlog starten, staan op afstand, plegen geen zelfmoordaanslag. Vaak net zo erg, maar onvergelijkbaar.
[..]
Wie schuift wat af op domme moslims?
[..]
Geld speelt geen enkele rol in deze en andere aanslagen. Dat jij niet de echte factor wil zien voor de polarisatie en daaruit komend geweld is erg. Ik kan jou en andere moslims alleen niet helpen en dat vind ik best jammer.
Het was maar 1 busje toch?quote:Op donderdag 7 juli 2016 17:15 schreef Vluchteling het volgende:
292 doden inmiddels...
http://www.nu.nl/buitenla(...)agdad-loopt-292.html
Dit was ook maar 1 busje... :/ (Oklahoma)quote:
Dat land heeft hulp nodig, maar als je in gaat mengen dan is het weer westen dit en westen dat. Laat ze het maar uitvechten. Hoewel ik mij afvraag waar het einde is. Ik bedoel het sektarisch geweld tussen sjieten en soennieten is eeuwenoud. Al sinds de dood van Mohammed in 632 aan de gang. En het helpt ook niet dat Saoedi-Arabië haar jeugd haat voor sjieten, ongelovigen en alles wat anders is met de paplepel in giet. Ook het verspreiden van salafistische literatuur helpt niet. Die liggen tegenwoordig overal in de boekhandel en geen enkele tegenbeweging die in actie komt. Dus je zult de Golfstaten ook moeten aanpakken om dit te beëindigen. Het sektarisch geweld begon in die woestijn en moet in die woestijn beëindigd worden. Laten we verder eerlijk zijn SA is het gidsland bij uitstek voor de moslim. Het is niet de facto moslimleider maar wel een met de meeste aanzien in de Oemma. Het is verontrustend dat het land een steeds meer orthodoxe wind vaart want dat zal wereldwijd gevolgen gaan hebben.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 01:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wie opent het volgende topic?
Tientallen doden bij nieuwe aanslag op sjiieten in Irak
http://www.nu.nl/algemeen(...)jiieten-in-irak.html
Het is juist begonnen door inmenging van het westen. In Irak dan.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 02:25 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Dat land heeft hulp nodig, maar als je in gaat mengen dan is het weer westen dit en westen dat. Laat ze het maar uitvechten. Hoewel ik mij afvraag waar het einde is. Ik bedoel het sektarisch geweld tussen sjieten en soennieten is eeuwenoud. Al sinds de dood van Mohammed in 632 aan de gang. En het helpt ook niet dat Saoedi-Arabië haar jeugd haat voor sjieten, ongelovigen en alles wat anders is met de paplepel in giet. Ook het verspreiden van salafistische literatuur helpt niet. Die liggen tegenwoordig overal in de boekhandel en geen enkele tegenbeweging die in actie komt. Dus je zult de Golfstaten ook moeten aanpakken om dit te beëindigen. Het sektarisch geweld begon in die woestijn en moet in die woestijn beëindigd worden. Laten we verder eerlijk zijn SA is het gidsland bij uitstek voor de moslim. Het is niet de facto moslimleider maar wel een met de meeste aanzien in de Oemma. Het is verontrustend dat het land een steeds meer orthodoxe wind vaart want dat zal wereldwijd gevolgen gaan hebben.
De zooi in het huidige Irak wel, maar de haat tussen sjieten en soennieten moet je bij de Arabische golfstaten zijn. Zolang die niet gaan transformeren in hun gedachtegoed inclusief Iran komt het nooit goed in die woestijn. Het westen heeft geen schuld in dat moslims elkaar uitmoorden. Dat doen ze geheel zelf. Alleen progressie is een vies woord onder moslims. Ze willen vasthouden aan het oude terwijl de hele wereld transformeert. Een van de redenen dat ze vaak mijlen achterlopen.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 06:35 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Het is juist begonnen door inmenging van het westen.
Mijn excuus ik was er niet van op de hoogte dat alleen marokanen bashen gepast was in dit soort topics.quote:Op woensdag 6 juli 2016 00:37 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk niet waarom je dat aangeeft, aangezien 200 burgers doden sowieso niet goed valt te praten. Wie ook de dader is.
Misschien moet je eerst nadenken voordat je wat roept.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 14:11 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Mijn excuus ik was er niet van op de hoogte dat alleen marokanen bashen gepast was in dit soort topics.
oke nagedacht, geen spijt van... Doei!quote:Op vrijdag 8 juli 2016 14:14 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Misschien moet je eerst nadenken voordat je wat roept.
Zoveel waarheid in deze post. En het geeft zo'n machteloos gevoel.quote:Op woensdag 6 juli 2016 21:31 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Hoe hou je het volk dom en creëer je de beste mogelijkheid om legitiem de macht te grijpen? Je geeft ze een reden. Die kan overal in te vinden zijn. Er zal NOOIT vrede komen daar, mensen maken geen ontwikkeling door en er wordt grof geld verdiend aan oorlogen en hun domheid. Zie jij de USA ook maar een enkel vorm van kritiek leveren op Saudi-arabie bijv? Waarom vallen ze die niet aan?
Als jij dat niet kan zien dan weet ik het ook niet. Je hebt t nieuws ook gelezen he? Er waren geweldloze opties om het gedoe in Irak te stoppen (zgn nuclaire wapens, het blanke volk pikt dat wel), maar men greep toch naar wapens. En wat is het gevolg?? Men bracht Khaddafi om omdat hij iets te ver ging, wat is het gevolg? Wie of wat heeft het midden oosten zo verkankerd? Wie heeft de Taliban gecreëerd? Waarom sponsorde de CIA ze? Schuif maar af op die domme moslims. Maar het Westen doet er aan mee.
Money makes the world go round. En daar mogen onschuldigen die gaan winkelen onder lijden. En de families die hun kinderen niet kunnen begraven omdat ze geen lichaam meer hebben.
Bah. Mensen die niet verder kunnen kijken maken me misselijk.
Ik snap werkelijk niet waarom hij dat aangeeft, aangezien 200 burgers doden sowieso niet goed valt te praten. Wie ook de dader is.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 17:20 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Zoveel waarheid in deze post. En het geeft zo'n machteloos gevoel.
Sorry hoor, maar wat een BS. Het is het begonnen met toen Mo doodging en er splitsingen ontstonden binnen de islam.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 06:35 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Het is juist begonnen door inmenging van het westen. In Irak dan.
Wat is je punt?quote:Op vrijdag 8 juli 2016 17:47 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk niet waarom hij dat aangeeft, aangezien 200 burgers doden sowieso niet goed valt te praten. Wie ook de dader is.
![]()
![]()
We hebben het over de verkankering van Iraq in zijn geheel?quote:Op vrijdag 8 juli 2016 17:51 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar wat een BS. Het is het begonnen met toen Mo doodging en er splitsingen ontstonden binnen de islam.
Jij bent van mening dat moslims een dictator nodig hebben begrijp ik?quote:Op vrijdag 8 juli 2016 22:24 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
We hebben het over de verkankering van Iraq in zijn geheel?
Ik denk eerder dat ze geen bemoeienis van andere landen nodig hebben.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 22:35 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Jij bent van mening dat moslims een dictator nodig hebben begrijp ik?
Zonder die bemoeienis stonden ze elkaar al naar het leven en ze zullen elkaar naar het leven blijven staan.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 00:16 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat ze geen bemoeienis van andere landen nodig hebben.
Dat hebben ze niet nodig. Ze vermoorden elkaar al met hoopjes tegelijk omdat een shia of ander sunni is. Het Syrische leger rukt op richting Aleppo. Dat wordt de grootste slag in tijden als ze die stad binnendringen. Zo'n 40.000 terroristen zitten in die stad. Reken maar uit hoeveel bloed zal vloeien als het leger van Assad de stad Aleppo gaat aanvallen. Zeker 25 a 30% van de terroristen zal uitgemoord worden. De Russen zullen ze uit hun terroristennesten bombarderen dat gespuis. Dus grond en lucht. Bloedbad is coming over niet al te lange tijd.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 00:16 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat ze geen bemoeienis van andere landen nodig hebben.
Waarom moet de rest van de wereld er dan mee bemoeien als het er niet beter op wordt.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 00:56 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Zonder die bemoeienis stonden ze elkaar al naar het leven en ze zullen elkaar naar het leven blijven staan.
Dit sektarisch geweld is niet pas vanaf 2003 ontstaan.
Te ingewikkeld om uit te kunnen leggen maar macht: geopolitiek. Midden-Oosten is sowieso een machtsstrijd aan de gang tussen SA en Iran. Dit zijn de deelnemende partijen in Syrië alleen al. Assad is op de hand van Iran en Rusland, terwijl Saoedi-Arabië en VS hem willen wippen voor hun eigen belangen. Turkije overigens ook. Die kochten zelfs olie van IS en lieten wapenleveranties de vrije loop door een oogje dicht te knijpen. Dus Turkije kun je scharen in de SA en VS-kamp. De Turkse onderzoeksjournalist Can Dündar die dat aan de kaak stelde is gearresteerd, heeft een aanslag op zijn leven overleefd pal voor een rechtbank en moet nu 5 jaar de bak in.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 01:23 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Waarom moet de rest van de wereld er dan mee bemoeien als het er niet beter op wordt.
Moreel gezien omdat de meest ontwikkelde landen een bepaalde verantwoordelijkheid hebben tegen de achtergrond van het welzijn voor de mensheid, denk ik.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 01:23 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Waarom moet de rest van de wereld er dan mee bemoeien als het er niet beter op wordt.
Wie spreekt hier over moslims?quote:Op vrijdag 8 juli 2016 22:35 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Jij bent van mening dat moslims een dictator nodig hebben begrijp ik?
Wel verergerd.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 00:56 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Zonder die bemoeienis stonden ze elkaar al naar het leven en ze zullen elkaar naar het leven blijven staan.
Dit sektarisch geweld is niet pas vanaf 2003 ontstaan.
Voor de christenen zou men dit wel kunnen stellen, maar ik weet niet of jij de An-Anfal campagne of Halabja kent? En de sjiitische meerderheid is onder de periode Saddam altijd onderdrukt geweest.quote:
quote:Op zaterdag 9 juli 2016 09:54 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Voor de christenen zou men dit wel kunnen stellen, maar ik weet niet of jij de An-Anfal campagne of Halabja kent? En de sjiitische meerderheid is onder de periode Saddam altijd onderdrukt geweest.
De Irak-Iran oorlog is een direct gevolg van de Iraanse revolutie en de angst dat de Sjiitische islam zou overslaan naar de directe omgeving, speciaal Irak met haar grote sjiitische populatie.
Met andere woorden is jouw stellingname erg relatief en eenzijdig.
Wat ik jou probeer duidelijk te maken is dat dit niet de hoofdconditie is voor de jihadistische doodcultus, dat het land nu treft.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 09:59 schreef Stimorol- het volgende:
[..]Ok.
Sinds VS is het geweld naar elkaar toegenomen en extremer geworden. Snap je het nu? Of ga je blijven denken dat ik dacht dat de wereld eerst helemeaal liefdevol was tot 200x?
Als NL ze had "bevrijdt" had ik daarnaar gewezen. Ze hebben ze vrij spel gegeven.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 10:06 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wat ik jou probeer duidelijk te maken is dat dit niet de hoofdconditie is voor de jihadistische doodcultus, dat het land nu treft.
'Blame it on the States'; komt goed uit, maar nogmaals heel eenzijdig en eigenlijk ook kortzichtig.
Van mij mag je. Alleen dat dit dan deugt is weer iets anders.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 10:09 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Als NL ze had "bevrijdt" had ik daarnaar gewezen. Ze hebben ze vrij spel gegeven.
Ik ga daar niet aan voorbij.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 10:12 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Van mij mag je. Alleen dat dit dan deugt is weer iets anders.
De verschrikkingen en misdaden tegen de mensheid die vonden in dezelfde equivalent plaats onder de Saddam periode.
Daar ga je aan voorbij. Soit ik heb mijn best gedaan.
Jawel, want daar reageer ik juist op. En daar gaan al mijn berichten hierboven over.quote:
quote:Op vrijdag 8 juli 2016 06:35 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Het is juist begonnen door inmenging van het westen. In Irak dan.
Het openlijk geweld plegen, dus elkaar op deze wijze aanvallen. Wil je svp niet doen alsof ik Saddam een held vind.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 11:11 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Jawel, want daar reageer ik juist op. En daar gaan al mijn berichten hierboven over.
[..]
Dit gebeurde ook al voor 2003 wat ik hierboven al heb aangegeven.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 11:47 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Het openlijk geweld plegen, dus elkaar op deze wijze aanvallen. Wil je svp niet doen alsof ik Saddam een held vind.
Ik hoop dat de IS voor 2017 uitgeroeid is.quote:Op maandag 11 juli 2016 17:35 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
VS sturen 560 extra militairen naar Irak voor offensief tegen Mosul
[ afbeelding ]
De VS sturen 560 extra militairen naar Irak om de militaire campagne tegen Islamitische Staat (IS) op te voeren. Een deel van de militaire adviseurs zal worden ondergebracht op de strategisch gelegen luchtmachtbasis Qayara, vlakbij Mosul, die het Iraakse leger zaterdag op IS heroverde. Het aantal Amerikaanse militairen in Irak komt nu op 4.650.
De VS en Irak willen de belangrijke basis gaan gebruiken voor een offensief tegen Mosul. De tweede stad van Irak is het belangrijkste bolwerk van IS, na Raqqa in Syrië. De Amerikaanse minister van Defensie Carter maakte het sturen van de extra troepen maandag bekend tijdens een bezoek aan Bagdad. Qayara bevindt zich op zo'n zestig kilometer van Mosul. De Irakezen veroverden de basis met hulp van Amerikaanse luchtaanvallen op posities van IS. 'Met deze extra militairen leveren we extra steun aan het Iraakse leger op een cruciaal moment in de strijd', aldus Carter.
Drie maanden geleden stuurden de VS ook al extra militairen naar Irak, zo'n 200, om de legereenheden te adviseren en te helpen die de de afgelopen maanden oprukten naar Mosul. Qayara moet worden omgebouwd tot een logistieke basis om troepen en materieel aan te voeren ten zuiden van Mosul. Mogelijk kan de basis ook worden gebruikt om luchtaanvallen uit te voeren op IS-strijders. Amerikaanse militairen hebben de afgelopen dagen al de luchtmachtbasis bezocht om te kijken hoe erg hij er aan toe is en of de basis snel kan worden opgeknapt. Er bevinden zich nog strijders van IS in het vlakbij gelegen dorp Qayara. Zij vormen een bedreiging voor de Amerikanen en de Iraakse soldaten.
Opmars
Het Iraakse leger rukte vorige week snel op richting de strategische luchtmachtbasis. Elite-eenheden en twee divisies begonnen vorige maand vanuit een noordelijke oliestad aan een opmars richting Qayara. Premier Abadi heeft gezegd dat Mosul tegen het einde van het jaar moet zijn heroverd op IS. Bagdad zei dinsdag dat legereenheden een serie dorpen hadden veroverd op IS-strijders ten zuiden van Mosul. Volgens het ministerie van Defensie slaagde het leger er in IS te verdrijven uit alle zeven dorpen in de regio Haj Ali, zo'n zestig kilometer ten zuiden van Mosul. Het leger begon de operatie in maart maar door het verzet van IS-strijders verliep de opmars sindsdien traag. Het leger werd vanuit de lucht ondersteund door bombardementen van de VS en andere landen uit de internationale coalitie tegen IS. De dorpen bevinden zich op de oostelijke oever van de Tigris. De Qayara-basis is op de westelijke oever.
Bron
Het Iraakse leger krijgt wat versterking tegen IS. Het doel is om nog in 2016 het laatste grote bolwerk van IS in Irak in te nemen: Mosul. Als dat over en uit is dan is het niet meer dan een spintergroepje die het moet hebben van terroristische aanslagen.
Nee, zoiets kun je niet uitroeien voor 2017. Je kunt ze wel uit de grote steden verdrijven en ze net zo klein maken als Al-Qaida. Verdwijnen zullen ze niet. Dan moet heel de Arabische Wereld de vlucht omhoog vinden: onderwijs, eerlijke verdeling van welvaart, een rechtsstaat opbouwen, werkgelegenheid creëren, toekomst voor haar inwoners etc. etc. Dan hebben mensen geen reden meer om te radicaliseren of veel minder.quote:Op maandag 11 juli 2016 17:42 schreef Vluchteling het volgende:
[..]
Ik hoop dat de IS voor 2017 uitgeroeid is.
Daarmee is het natuurlijk niet voorbij. Moslim extremisme zal gewoon onder een andere naam weer terug komen natuurlijk, want de onderliggende oorzaken zijn niet veranderd.quote:[b]Op maandag 11 juli 2016 17:35 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Het Iraakse leger krijgt wat versterking tegen IS. Het doel is om nog in 2016 het laatste grote bolwerk van IS in Irak in te nemen: Mosul. Als dat over en uit is dan is het niet meer dan een spintergroepje die het moet hebben van terroristische aanslagen.
Ik weet het. Het is een bende in de Arabische en zwarte wereld. Onmogelijke bende. Het is met geen pen te beschrijven. Politici die denken aan hun eigen zak en clan/stamverband in plaats van het volk te dienen. Een toekomst voor hun volk te schapen.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 05:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Daarmee is het natuurlijk niet voorbij. Moslim extremisme zal gewoon onder een andere naam weer terug komen natuurlijk, want de onderliggende oorzaken zijn niet veranderd.
Er zijn nog steeds miljoenen jonge mannen zonder toekomst perspectief in Afrika en het MO die zo weer aangezogen kunnen worden door de die hard jihadisten. Vooral als er geld (en seks) te verdienen valt. IS had nu wel geluk dat dat ze zo vroeg in hun offensief die bank konden veroveren, wat hen toegang gaf tot een enorme hoeveelheid geld. Zonder die bank was het nooit zover gekomen met IS denk ik.
Dat is toch niet nieuw ofzo. Is van alle tijden.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 05:58 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Ik weet het. Het is een bende in de Arabische en zwarte wereld. Onmogelijke bende. Het is met geen pen te beschrijven.
Het kalifaat in Spanje was best schappelijk/vooruitstrevend. Nog veel sporen van te vinden in het Spaanse Cordoba. Die stad wordt elk jaar meer en meer overspoeld door Arabieren en andere moslims die worden getrokken door de Moorse historie.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 06:00 schreef Piet_Piraat het volgende:
Dat is toch niet nieuw ofzo. Is van alle tijden.
Die hebben het stierenvechten uitgevonden toch?quote:Op dinsdag 12 juli 2016 06:01 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Het kalifaat in Spanje was best schappelijk/vooruitstrevend.
Niet uitgevonden, dat waren de Romeinen, maar ze hebben het wel geïntroduceerd in Spanje.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 06:03 schreef Piet_Piraat het volgende:
Die hebben het stierenvechten uitgevonden toch?
Europa is een wankel evenwicht,. kan maar zo helemaal fout gaan weer.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 06:03 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Niet uitgevonden, dat waren de Romeinen, maar ze hebben het wel geïntroduceerd in Spanje.
Uiteraard haar problemen maar Europa is een wankel evenwicht van de ontwikkelde wereld. Dat is toch even wat anders dan de smuilende puinhopen in de Arabische wereld en zwart Afrika. De Europese leiders willen zo graag een federaal Europa smeden waarin landen niet meer dan provincies zijn dat ze de wensen van de 500 miljoen Europeanen compleet uit het oog verloren zijn. Een van de redenen voor de Brexit in combinatie met het niet aanpakken van de Eurocrisis en vluchtelingencrisis. Waren zelfs wensen om een Europees leger te vormen maar nu ze Groot-Brittannië hebben verloren kunnen ze dat voorlopig in de ijskast zetten. Niemand wil dat eurocraten tanden krijgen.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 06:05 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Europa is een wankel evenwicht,. kan maar zo helemaal fout gaan weer.
Er zijn wat Europese landen die daar een grote bijdrage hebben geleverd.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 06:06 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Uiteraard haar problemen maar Europa is een wankel evenwicht van de ontwikkelde wereld. Dat is toch even wat anders dan de smuilende puinhopen in de Arabische wereld en zwart Afrika.
Tuurlijk, maar zelfs als die mensen de vrije hand hebben dan maken ze een puinhoop van. Het is te omvangrijk om uit te schrijven maar zie alleen hoe het aan toe gaat met het uitdelen van banen op belangrijke posities. De banen gaan naar de eigen stam, een kleine vijvertje om uit te vissen, in plaats van dat de beste kandidaat wordt uitgepikt uit een oceaan: het volk. Saoedi-Arabië heeft nu alle mogelijkheden om een leuk land voor haar onderdanen te maken, het geld klotst aan de plinten, maar in plaats daarvan is ontspanning heel schaars en goed onderwijs een grap: alles staat in het teken van de Islam. Daarmee bouw je geen economie op. Voor intelligent werk huren ze westerlingen in en voor dom werk trekken ze pakistanen en Indiërs aan.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 06:09 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Er zijn wat Europese landen die daar een grote bijdrage hebben geleverd.
Zijn wel een paar dingen anders nu dan in vroegere tijden. Bijvoorbeeld: internet. Iedereen kan nu direct op elkaar reageren en geconfronteerd worden met bepaalde meningen/opvattingen die anders zijn. Dat was vroeger toch lastiger, toen je echt fysiek uit je dorp moest komen om andere meningen te vinden.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 06:00 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat is toch niet nieuw ofzo. Is van alle tijden.
Prachtig?quote:Op dinsdag 12 juli 2016 10:25 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Het is een prachtig land. Alleen een beetje jammer dat een paar ratten het moeten verpesten.
1: Mooi landschap, vriendelijke mensen.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 22:36 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Want? Als het prachtig is waarom ga je daar niet wonen?
Ik zou daar iets meer voor uittrekken dan "twee a drie maanden"quote:Op donderdag 14 juli 2016 07:48 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Ik ga overigens volgende week beginnen met een cursus standaard Arabisch. Denk dat ik binnen twee a drie maanden de taal redelijk moet kunnen lezen. Ik wil graag kunnen lezen waar die woestijnratten het over hebben.
Ik ga veel tijd in steken. Heb vakantie.quote:Op donderdag 14 juli 2016 08:01 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ik zou daar iets meer voor uittrekken dan "twee a drie maanden"
Succes. Het handschrift heb je zo geleerd. Woordenschat echter en grammatica is pittig maar wel nodig om te begrijpen wat je leest.quote:Op donderdag 14 juli 2016 08:02 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Ik ga veel tijd in steken. Heb vakantie.
Het alfabet zal niet een probleem zijn. Uitspraak en grammatica zeker wel. Vooral uitspraak maar zal tegen die tijd wat lange videoconferenties bekijken om dat te oefenen. Thanks.quote:Op donderdag 14 juli 2016 08:03 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Succes. Het handschrift heb je zo geleerd. Woordenschat echter en grammatica is pittig maar wel nodig om te begrijpen wat je leest.
Vetquote:Op donderdag 14 juli 2016 07:48 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Ik ga overigens volgende week beginnen met een cursus standaard Arabisch. Denk dat ik binnen twee a drie maanden de taal redelijk moet kunnen lezen. Ik wil graag kunnen lezen waar die woestijnratten het over hebben.
Zeker weten. Waarom zou je honderden euro's verspillen als al het benodigde materiaal op de WWW beschikbaar is. Ja, we hebben allemaal wel eens geen zin maar het gevaar achter 'luiheid' is dat je alleen maar leert uit te stellen. Dan zul je je doelen nooit verwezenlijken.quote:Op donderdag 14 juli 2016 10:55 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Vet
Dacht hier ook over na maar ben toch te lui denk ik. Doe je die cursus thuis?
Heel belangrijk nieuws. Binnen nu en 5 maanden is Mosul niet meer in handen van IS. Daarmee verliezen ze praktisch hun kalifaat in Irak. Het enige land waar ze dan Kalifaat kunnen spelen is Syrië. De VS, Iraakse leger, Koerden en internationale hulporganisaties maken zich op voor een enorme operatie. Alleen al het vluchtelingenkamp dat opgebouwd zal moeten worden vlakbij Mosul....... Geen wonder dat de voorbereidingen maanden duren voordat men de aanval in zet op Mosul. Men kan ook halsoverkop aanvallen maar dan zijn de burgerdoden niet meer te tellen.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |