http://www.funx.nl/news/u(...)bied-bagdad-83-dodenquote:Bij twee bomaanslagen in Bagdad zijn in de nacht van zaterdag op zondag tientallen mensen om het leven gekomen of gewond geraakt. Dat meldt de lokale televisiezender al-Sumaria.
In de wijk Karrada van de Iraakse hoofdstad ging een autobom af vlakbij een restaurant, meldt de politie. Ten minste twintig mensen kwamen daarbij om het leven of raakten gewond. Karrada is een populair winkelgebied, waar veel mensen 's nachts komen om te eten tijdens ramadan. Op beelden is een enorme vuurzee te zien, die door de explosie is veroorzaakt.
Een tweede bom ging af in de wijk al-Shaab in het noorden van de stad. Ook daar kwamen verschillende mensen om het leven of raakten bij de explosie gewond. De aanslagen zijn opgeëist door Islamitische Staat.
Bizar.quote:Op zondag 3 juli 2016 11:24 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Wekelijkse en soms dagelijkse kost. Daar waar we in het westen nog sporadisch met deze verschrikkingen te maken hebben. Hoe moet dat zijn om in Bagdad op een markt of drukke plek te lopen.
In diezelfde docu wordt ook gezegd dat deze shit pas begon toen de Amerikanen kwamen. Daarvoor hadden ze nog nooit dit soort aanslagen gehad.quote:Op zondag 3 juli 2016 12:44 schreef Nintex het volgende:
http://www.imdb.com/title/tt3587396/
Deze docu is een aanrader. Kun je met eigen ogen zien hoe Irak is geimplodeerd en de Islamitische staat is opgericht en wat voor een strijd de Amerikaanse soldaten hebben moeten leveren om onze vrijheid te beschermen.
Ze zagen het als een kans toen Saddam weg was om de boel over te nemen. En Saddam vocht ook al tegen deze lui. De Amerikanen hebben het machtsvacuum gecreëerd, maar uiteindelijk heeft Abu Musab al-Zarqawi zijn kans gezien om een staat van haat en verderf te stichten.quote:Op zondag 3 juli 2016 12:46 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
In diezelfde docu wordt ook gezegd dat deze shit pas begon toen de Amerikanen kwamen. Daarvoor hadden ze nog nooit dit soort aanslagen gehad.
Ja dus hoezo vechten voor onze vrijheid dan :pquote:Op zondag 3 juli 2016 12:50 schreef Nintex het volgende:
[..]
Ze zagen het als een kans toen Saddam weg was om de boel over te nemen. En Saddam vocht ook al tegen deze lui. De Amerikanen hebben het machtsvacuum gecreëerd, maar uiteindelijk heeft Abu Musab al-Zarqawi zijn kans gezien om een staat van haat en verderf te stichten.
Ze hebben daar met gevaar voor eigen leven tientallen zo niet honderden Jihadi's gedood, maar helaas het karwei niet af kunnen maken, omdat Obama de troepen terug haalde.quote:Op zondag 3 juli 2016 12:51 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dus hoezo vechten voor onze vrijheid dan :p
Ze hadden gewoon daar nooit moeten zijn. Nu lijkt het net alsof ze daar heen zijn gegaan om onze veiligheid te beschermen. Weet niet of ik het daar mee eens ben. Ze hebben iets gestart en zijn nu bezig met de puinhoop op te ruimen.quote:Op zondag 3 juli 2016 12:54 schreef Nintex het volgende:
[..]
Ze hebben daar met gevaar voor eigen leven tientallen zo niet honderden Jihadi's gedood, maar helaas het karwei niet af kunnen maken, omdat Obama de troepen terug haalde.
Tja, mensen hadden ook nooit een Koran moeten lezen, maar dat draai je ook niet terug.quote:Op zondag 3 juli 2016 12:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ze hadden gewoon daar nooit moeten zijn. Nu lijkt het net alsof ze daar heen zijn gegaan om onze veiligheid te beschermen. Weet niet of ik het daar mee eens ben. Ze hebben iets gestart en zijn nu bezig met de puinhoop op te ruimen.
Die mensen hadden daar nog nooit een aanslag met een autobom gehad.
Vreemde opmerking?quote:Op zondag 3 juli 2016 12:58 schreef Nintex het volgende:
[..]
Tja, mensen hadden ook nooit een Koran moeten lezen, maar dat draai je ook niet terug.
Nee hoor. Maar je kunt de Irak-invasie niet terugdraaien. Je kunt ook het terugtrekken van de troepen door Obama niet terugdraaien of het verspreiden van de Islam of de kruistochten of...quote:
Nee maar vond je opmerking dat ze vechten voor onze vrijheid niet terecht.quote:Op zondag 3 juli 2016 12:59 schreef Nintex het volgende:
[..]
Nee hoor. Maar je kunt de Irak-invasie niet terugdraaien. Je kunt ook het terugtrekken van de troepen door Obama niet terugdraaien of het verspreiden van de Islam of de kruistochten of...
Jij woont toch ook in het westen?quote:Op zondag 3 juli 2016 13:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee maar vond je opmerking dat ze vechten voor onze vrijheid niet terecht.
Ja en hoe liep ik voor de invasie risico dan?quote:Op zondag 3 juli 2016 13:02 schreef Nintex het volgende:
[..]
Jij woont toch ook in het westen?
Zij hebben daar tientallen Jihadi's gedood die nu geen aanslagen meer kunnen plegen.
De oorlog tussen de sjiieten en de soennieten is van ver voor Sadam. Ik vind het altijd een beetje raar om te denken dat je een dictator nodig hebt voor vrede in islamitische landen.quote:Op zondag 3 juli 2016 13:06 schreef Yasmin23 het volgende:
Ze kunnen het nu niet terug draaien nee. Ze zijn fucked. Daar blijven gaat niet echt goed en weg gaan kan ook niet meer nee. En ondertussen kan je verdomme niet eens meer naar een park zonder opgeblazen te worden.
Ik snap het niet. Je kan wijken best goed hermetisch afsluiten en maar twee doorgangen openlaten en alles controleren met goede technologie en maatregelen.quote:Op zondag 3 juli 2016 11:49 schreef vigen98 het volgende:
En altijd ook in de sjiitische wijken
Ik kan me nog herinneren die laffe aanval op een kerk in Bagdad![]()
Ach, ze doen het toch echt zelf.quote:Op zondag 3 juli 2016 13:06 schreef Yasmin23 het volgende:
Ze kunnen het nu niet terug draaien nee. Ze zijn fucked. Daar blijven gaat niet echt goed en weg gaan kan ook niet meer nee. En ondertussen kan je verdomme niet eens meer naar een park zonder opgeblazen te worden.
Ik moet hier wel een beetje om lachen, dat er nog zulke naieve mensen in europa leven die dit werkelijk geloven.....quote:Op zondag 3 juli 2016 12:44 schreef Nintex het volgende:
wat voor een strijd de Amerikaanse soldaten hebben moeten leveren om onze vrijheid te beschermen.
wtf, 172 doden!twitter:HoseinMortada twitterde op zondag 03-07-2016 om 13:03:28#حسين_مرتضى #العراقارتفاع عدد ضحايا التفجيرين الإرهابيين اللذين وقعا في العاصمة العراقية بغداد الليلة الماضية إلى 172 شهيدا و 196 جريحا . reageer retweet
Nee maar je hebt dus ook geen buitenlandse wereldmachten nodig. En geloof er niks van dat dat hun ware intenties waren, ook al hebben ze het wel zo verkocht.quote:Op zondag 3 juli 2016 13:40 schreef truthortruth het volgende:
[..]
De oorlog tussen de sjiieten en de soennieten is van ver voor Sadam. Ik vind het altijd een beetje raar om te denken dat je een dictator nodig hebt voor vrede in islamitische landen.
Zie nu op twitter een filmpje van net na de aanslag.quote:Op zondag 3 juli 2016 13:52 schreef Zahreddine het volgende:
wtf, 172 doden!twitter:HoseinMortada twitterde op zondag 03-07-2016 om 13:03:28#حسين_مرتضى #العراقارتفاع عدد ضحايا التفجيرين الإرهابيين اللذين وقعا في العاصمة العراقية بغداد الليلة الماضية إلى 172 شهيدا و 196 جريحا . reageer retweet
Martelaren, toch?quote:Op zondag 3 juli 2016 13:52 schreef Zahreddine het volgende:
Ik zit het nu te kijken, goede docuquote:Op zondag 3 juli 2016 12:44 schreef Nintex het volgende:
http://www.imdb.com/title/tt3587396/
Deze docu is een aanrader. Kun je met eigen ogen zien hoe Irak is geimplodeerd en de Islamitische staat is opgericht en wat voor een strijd de Amerikaanse soldaten hebben moeten leveren om onze vrijheid te beschermen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |