abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163728248
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 07:48 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Ik ga overigens volgende week beginnen met een cursus standaard Arabisch. Denk dat ik binnen twee a drie maanden de taal redelijk moet kunnen lezen. Ik wil graag kunnen lezen waar die woestijnratten het over hebben.
Vet :P

Dacht hier ook over na maar ben toch te lui denk ik. Doe je die cursus thuis?
pi_163778644
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 10:55 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Vet :P

Dacht hier ook over na maar ben toch te lui denk ik. Doe je die cursus thuis?
Zeker weten. Waarom zou je honderden euro's verspillen als al het benodigde materiaal op de WWW beschikbaar is. Ja, we hebben allemaal wel eens geen zin maar het gevaar achter 'luiheid' is dat je alleen maar leert uit te stellen. Dan zul je je doelen nooit verwezenlijken.
pi_163915549
Herovering Mosul op IS volgens Amerikanen in zicht

De Noord-Iraakse stad Mosul kan binnenkort worden heroverd op Islamitische Staat (IS). Een Amerikaanse diplomaat heeft dat donderdag gezegd. Volgens Brett McGurk, de Amerikaanse afgezant van de internationale coalitie tegen IS, is de herovering van Mosul "een haalbaar doel".

Mosul is verreweg de grootste stad die in handen is van IS. Het Iraakse leger begon in maart een offensief om de stad te bevrijden, maar dat mislukte. Na drie weken werd de campagne onderbroken in afwachting van versterking. Sindsdien wordt internationaal gesproken over een gezamenlijke aanpak.

Het grondgebied van IS wordt steeds kleiner. Vorige maand wist het Iraakse leger de stad Fallujah succesvol te heroveren op de terreurorganisatie. Ook moest IS Palmyra, Ramadi en Tikrit afstaan. Experts menen dat als Mosul ook valt, IS een beweging wordt die lijkt op al-Qaeda. De bevrijding van Mosul is nu in zicht volgens McGurk. Dat zei hij donderdag tegen verschillende ministers van Defensie en Buitenlandse Zaken die bijeen waren in Washington D.C..

Er wordt gewerkt aan een gedetailleerde planning voor de aanval. McGurk wil ervan verzekerd zijn dat hulporganisaties snel voedsel en onderdak kunnen regelen zodra dat mogelijk is. Er wonen ongeveer een miljoen mensen in Mosul.

Bron
pi_163919839
En nu?
pi_163921384
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 00:18 schreef Atak het volgende:
En nu?
Heel belangrijk nieuws. Binnen nu en 5 maanden is Mosul niet meer in handen van IS. Daarmee verliezen ze praktisch hun kalifaat in Irak. Het enige land waar ze dan Kalifaat kunnen spelen is Syrië. De VS, Iraakse leger, Koerden en internationale hulporganisaties maken zich op voor een enorme operatie. Alleen al het vluchtelingenkamp dat opgebouwd zal moeten worden vlakbij Mosul....... Geen wonder dat de voorbereidingen maanden duren voordat men de aanval in zet op Mosul. Men kan ook halsoverkop aanvallen maar dan zijn de burgerdoden niet meer te tellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')