abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163488849
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 17:08 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik blijf dit een raar statement vinden. Dit zou namelijk betekenen dat ze een dictator nodig hebben.... Wie weet wat de er in Irak was gebeurd met de arabische lente, net zoals Egypte, Lybie, Syrie, Tunesië.
Een dictator is niet altijd ''slecht''. Ik ben sws voorstander van interne verandering en geen aggressief buitenlandse invloed, maar dat gaat niet meer in deze globale wereld.
pi_163488982
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 17:11 schreef Odaiba het volgende:
Een dictator is niet altijd ''slecht''.
Hier ben ik het niet mee eens.
quote:
Ik ben sws voorstander van interne verandering en geen aggressief buitenlandse invloed, maar dat gaat niet meer in deze globale wereld.
Ik ben wel met je eens dat het vanuit interne verandering moet komen. Echter ik vind het soms ook lastig, het is altijd erg makkelijk om de slachtoffers van een regime (religieus of dictatoriaal) te negeren. Maar ze zijn er wel.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_163489240
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 17:16 schreef truthortruth het volgende:

[..]

[..]

Ik ben wel met je eens dat het vanuit interne verandering moet komen. Echter ik vind het soms ook lastig, het is altijd erg makkelijk om de slachtoffers van een regime (religieus of dictatoriaal) te negeren. Maar ze zijn er wel.
Sowieso zijn er slachtoffers van een dictator :p
En lastig wanneer je moet ingrijpen maar als de situatie daarna slechter wordt moet je het dan wel doen?

Sowieso geloof ik niet dat ze de intentie hadden om het volk te bevrijden van Saddam.
pi_163489265
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 17:25 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
En lastig wanneer je moet ingrijpen maar als de situatie daarna slechter wordt moet je het dan wel doen?

Sowieso geloof ik niet dat ze de intentie hadden om het volk te bevrijden van Saddam.
Wie bedoel je met ze? De haviken van bush, nee die niet. De gewone Amerikaan, je zal versteld staan.
pi_163489281
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 17:27 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Wie bedoel je met ze? De haviken van bush, nee die niet. De gewone Amerikaan, je zal versteld staan.
Ja de gewone Amerikaan maar die bedoel ik niet nee :p
pi_163489300
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 17:25 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Natuurlijk was dat de intentie niet. Geopolitiek draait om eigen belangen, niet meer niet minder.

Helaas doet het westen niet altijd aan goede risico-inschattingen. Al die aanslagen hebben wij mede te danken aan het machtsvacuüm die wij daar hebben gecreëerd.
pi_163489321
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 17:29 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Natuurlijk was dat de intentie niet. Geopolitiek draait om eigen belangen, niet meer niet minder.

Helaas doet het westen niet altijd aan goede risico-inschattingen. Al die aanslagen hebben wij mede te danken aan het machtsvacuüm die wij daar hebben gecreëerd.
Nee maar ik weet nog dat dat Bush volgens mij toen zei tijdens die persconferentie, dat ze zouden binnenvallen.

Zouden ze die aanslagen niet al verwachten en gewoon voor lief nemen?
pi_163489343
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 17:29 schreef SupportIceland het volgende:

Ik vind dat nogal een aanname. Zeker als je naar de andere landen kijkt waar net zo goed een islamitische revolutie bezig is, of is geweest.
pi_163489352
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 15:41 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Wow man... Ben je zo koud geworden?
Dat is niet wat het is. Aanslagen blijven altijd verschrikkelijk en als je zo iets meemaakt dan is dat voor vrijwel ieder mens traumatisch.

Maar als buitenstaander komen aanslagen over als het nieuwe belletje trekken. Tot je weer foto's ziet van bloederige lijken, kinderen. Dan ga je weer beseffen dat er mensen om zijn gekomen door een paar idioten.
pi_163489414
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 17:30 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee maar ik weet nog dat dat Bush volgens mij toen zei tijdens die persconferentie, dat ze zouden binnenvallen.

Zouden ze die aanslagen niet al verwachten en gewoon voor lief nemen?
Geen idee. Het enige dat zeker is dat geopolitiek om eigen belangen draait.

De rest is speculatie.
pi_163489423
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 17:31 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik vind dat nogal een aanname. Zeker als je naar de andere landen kijkt waar net zo goed een islamitische revolutie bezig is, of is geweest.
Islam kent zijn problemen met bepaalde interpretaties, zeker. Maar onze bemoeienissen maken het er niet beter op.
pi_163489725
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 17:16 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dus alle heersers die de geschiedenis kent en die het welzijn etc van zijn volk beter hebben gemaakt, waren slechte leiders? Verklaar je nader.
pi_163489745
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 17:51 schreef Odaiba het volgende:
Dus alle heersers die de geschiedenis kent en die het welzijn etc van zijn volk beter hebben gemaakt, waren slechte leiders? Verklaar je nader.
Noem eens wat dictators die dat gedaan hebben? Ze zijn op 1 hand te tellen tegenover de vele slechteriken.
pi_163489784
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 17:52 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Noem eens wat dictators die dat gedaan hebben? Ze zijn op 1 hand te tellen tegenover de vele slechteriken.
Het is maar net waar je de focus op legt. Geen enkele goede leider voert een volledig goed bestuur, en andersom. Maar dat heb je ook met gekozen leiders.
pi_163489803
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 17:55 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Het is maar net waar je de focus op legt. Geen enkele goede leider voert een volledig goed bestuur, en andersom. Maar dat heb je ook met gekozen leiders.
Nou mijn focus ligt dan op mensenrechten en de vrijheden die daarbij horen. Er zijn niet zoveel dictators geweest die zich daar om bekommerde.
pi_163489815
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 17:55 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Een gekozen leider staat een dictatoriaal beleid ook niet in de weg. Je kunt beter over systemen spreken.

Het is waar dat een dictator niet per definitie slecht hoeft te zijn. Maar hij/zij is wel per definitie anti-transparant en anti-democratisch.
  zondag 3 juli 2016 @ 17:58:09 #67
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_163489834
Sektarisch en religieus geweld is er in deze regio al eeuwenlang. Al nog voor het Sykes-Picot verdrag.
Dat de oorzaak maar een variabele kent, namelijk westerse interventie, is een stelling die niet houdbaar is.
De geschiedenis is niet namelijk begonnen bij de inval van de Amerikanen (samen met VK, Polen, Australië en Koerdische troepen van Irak Koerdistan).
De positie van vrouwen in moslim gedomineerde samenlevingen, de manier waarop wordt omgegaan met de vrije meningsuiting, het dagelijkse bloedvergieten tussen Sjiieten en Soennieten, enz. heeft niets met het Amerikaanse buitenlands beleid te maken of de stichting van de staat Israël.
Natuurlijk worden politiek en andere ongenoegen in het conflict betrokken, maar het is het oprechte geloof in het martelaarschap dat van gewone mensen gevaarlijke religieuze gekken maakt en voor dood en verderf zorgt, zoals beschreven in het bericht uit de OP.

[ Bericht 0% gewijzigd door damian5700 op 03-07-2016 18:04:54 ]
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_163489864
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 17:56 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nou mijn focus ligt dan op mensenrechten en de vrijheden die daarbij horen. Er zijn niet zoveel dictators geweest die zich daar om bekommerde.
Zeker wel, maarja mensenrechten en vrijheden zoals we die nu kennen die had men vroeger natuurlijk niet.
pi_163490240
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 17:59 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Zeker wel, maarja mensenrechten en vrijheden zoals we die nu kennen die had men vroeger natuurlijk niet.
Het probleem met absolute macht is dat absolute macht altijd corrumpeert (John Dalberg-Acton). Ze hebben recent zelfs de stofjes combi ontdekt in je hersenen die dat stimuleer (een vorm van the winner effect)t, iets van testosteron, dopamine en nog een of twee andere. Je ziet het nu gebeuren bij Erdogan, en Putin is ook zo'n voorbeeld.
pi_163490551
Ondertussen in Europa wordt geknield voor de profeet Mohammed.

https://twitter.com/islamwatchVL/status/748780072325177345
pi_163490691
125 doden nu ook door de BBC gemeld..... Waarom zou je je kinderen nog willen opvoeden met een gedachtegoed wat dit kan veroorzaken....
pi_163491121
quote:
2s.gif Op zondag 3 juli 2016 17:58 schreef damian5700 het volgende:
Sektarisch en religieus geweld is er in deze regio al eeuwenlang. Al nog voor het Sykes-Picot verdrag.
Dat de oorzaak maar een variabele kent, namelijk westerse interventie, is een stelling die niet houdbaar is.
De geschiedenis is niet namelijk begonnen bij de inval van de Amerikanen (samen met VK, Polen, Australië en Koerdische troepen van Irak Koerdistan).
De positie van vrouwen in moslim gedomineerde samenlevingen, de manier waarop wordt omgegaan met de vrije meningsuiting, het dagelijkse bloedvergieten tussen Sjiieten en Soennieten, enz. heeft niets met het Amerikaanse buitenlands beleid te maken of de stichting van de staat Israël.
Natuurlijk worden politiek en andere ongenoegen in het conflict betrokken, maar het is het oprechte geloof in het martelaarschap dat van gewone mensen gevaarlijke religieuze gekken maakt en voor dood en verderf zorgt, zoals beschreven in het bericht uit de OP.
Het Westen moet nu wel eens een keer een mening geven over wel of niet een zelfstandige staat Koerdistan.
Dan pas kun je ook de andere problemen inventariseren.

Niet zoals nu het maar op het beloop laten, en dan hopen dat het vanzelf wel oplost,
pi_163491436
We miss Sadam Husein! Sadam Husein was de enige die een land als Irak veilig kon houden.
pi_163495206
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 17:03 schreef Odaiba het volgende:
Ik vind het zo zonde dat Irak zo verscheurd is door alle ellende die is gecreëerd en ontstaan.

[ afbeelding ]
Irak 1960s

Irak en die hele regio had er zo anders uit kunnen zien als het Westen zich er gewoon niet mee zou bemoeien. Nu hebben de extremen het voor het zeggen daar en wordt het westen niet meer gezien als iets om van te leren en over te nemen, maar waar afstand genomen moet worden. Nu zijn ze allemaal fanatieke gelovigen, wat soms nogal rare uitwerkingen kan hebben.
Nou klopt niet helemaal he, het westen zat al in Irak al voor de jaren 60. Irak was een Britse mandaat he :P Deels ook daarom dat je zulke vrouwen had in Irak. Kwam door westerse invloed.
pi_163495919
Houden ze nog wel wat van die geitenneukers over daar met al die aanslagen man man man :r
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 3 juli 2016 @ 23:58:56 #76
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_163501117
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 19:04 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Het Westen moet nu wel eens een keer een mening geven over wel of niet een zelfstandige staat Koerdistan.
Dan pas kun je ook de andere problemen inventariseren.

Niet zoals nu het maar op het beloop laten, en dan hopen dat het vanzelf wel oplost,
Hier gaat mijn post niet over, dus ik weet niet waarom je die quote.
Ik had het over het martelaarschap. Een soort bejubelende verheerlijking van dood en verderf. Een significant element van de islamitische doctrine en ook hetgeen een cruciaal verschil is in vergelijking met andere monotheïstische religies.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_163501280
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 21:20 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Nou klopt niet helemaal he, het westen zat al in Irak al voor de jaren 60. Irak was een Britse mandaat he :P Deels ook daarom dat je zulke vrouwen had in Irak. Kwam door westerse invloed.
Dat snap ik wel, maar juist daardoor is men zich later ook totaal gaan afzetten tegen het westen (Iran). Irak was lang het speelkameraadje van de VS, tot Saddam zich niet meer liet dicteren door Washington, toen moest hij weg.
  maandag 4 juli 2016 @ 11:42:16 #78
22273 Dizer
Save the beard!
pi_163506444
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 17:08 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik blijf dit een raar statement vinden. Dit zou namelijk betekenen dat ze een dictator nodig hebben.... Wie weet wat de er in Irak was gebeurd met de arabische lente, net zoals Egypte, Lybie, Syrie, Tunesië.
Ik kan uit ervaring spreken hoe het is om te leven onder dictator Saddam Hoessein. Ik heb daar de jaren 80 meegemaakt. Ik kan je vertellen dat in de jaren 80 mijn familie uit Nederland gewoon veilig op vakantie naar Irak kwamen. Het was een prachtig land, met veel toerisme en westerse beïnvloeden. Ja er was ook oorlog met Iran, maar daar merkte je in de rest van het land niet veel van (behalve in Basra dan).

Je kan veel zeggen over Saddam maar hij zorgde goed voor het land, het volk en de welvaart. Er was armoede maar niet de armoede zoals die kennen in Afrika. Mensen konden toen gewoon alsnog een huis en inkomen krijgen.

Wat deed Saddam verkeerd dan? Hij was tegen de koerden en de sjiieten en soeniten etc. Heeft hele foute en inhumane acties daartegen gevoerd Maar dat komt omdat hij wist wat voor volk dat was en als hij hun eigen gang liet gaan... oh wacht dat is dus wat er NU is gebeurt.... :/
Overigens zijn natuurlijk niet alle koerden zo he.

In een land waar Arabische/Islamitische religie zo sterk vertegenwoordigd wordt en uit 10tallen vormen bestaat, moet je wel een "dictator" neerzetten vind ik.

Saddam was geen lieverdje en hij zaaide wel angst op het volk, maar dat was helaas wel nodig in zo een land.
Friends don't let friends remain beardless...
  maandag 4 juli 2016 @ 11:45:30 #79
22273 Dizer
Save the beard!
pi_163506518
Overigens dodental al meer dan 200.
Laf en dat helemaal tijdens Ramadan. IS heeft geen eens respect voor haar eigen geloof..
pi_163506814
Irak moet zichzelf zuiveren van dit tuig.
pi_163507026
Pray for Iraq.
pi_163507434
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 11:45 schreef Dizer het volgende:
Laf en dat helemaal tijdens Ramadan. IS heeft geen eens respect voor haar eigen geloof..
Ik begrijp dat niet, mensen die janken over IS maar tegelijkertijd pro-Saddam zijn.

Saddam heeft in Halabja in een dag tijd 5.000 mensen afgeslacht. Waar heeft IS dat gedaan? Nergens.

Als je voor een daadkrachtige fuhrer bent die geen problemen heeft met het afslachten van een paar honderd man om de orde te houden, waarom ben je dan wel voor Saddam maar tegen Abu Bakr leider van IS?

Zou Abu Bakr dan niet de beste vervanger zijn voor Saddam als je per se zo'n leider wilt?

Oh wacht, je vindt het wel erg als de fuhrer jouw volk afslacht (net als Abu Bakr doet momenteel?) maar niet als de fuhrer Koerden afslacht zoals Saddam deed. Aha.

En wat weet jij nou van de islam af? De IS leider is een Sharia deskundige en heeft een PhD. Abu Bakr weet dondersgoed dat Ramadan de maand van jihad is in de islam, daarom zie je ook zoveel aanslagen. Jij bent naïef met je islam is vrede hahaha.
SIMON
pi_163507466
Jammer.
pi_163507732
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 11:45 schreef Dizer het volgende:
De aanslag is gepleegd op sjiieten he.. ik denk niet dat IS sjiieten beschouwt als geloofsgenoten
pi_163507998
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 11:42 schreef Dizer het volgende:
Saddam was geen lieverdje en hij zaaide wel angst op het volk, maar dat was helaas wel nodig in zo een land.
Maar dit is dus het statement waar ik moeite mee heb. Dit is een racistisch statement. Ik denk dat je dus moet kijken naar het element wat de conflicten veroorzaakt, en dat is niet omdat je toevallig in Irak geboren wordt. Er is een ander element wat zorgt dat die mensen niet met elkaar kunnen leven.
pi_163508028
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 12:47 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar dit is dus het statement waar ik moeite mee heb. Dit is een racistisch statement. Ik denk dat je dus moet kijken naar het element wat de conflicten veroorzaakt, en dat is niet omdat je toevallig in Irak geboren wordt. Er is een ander element wat zorgt dat die mensen niet met elkaar kunnen leven.
Ik hoor mensen dit wel vaker zeggen maar geloof dat het altijd door mensen wordt gezegd die aan de goede kant van de dictator zitten. Ja dan is het lekker makkelijk om te zeggen :P
pi_163508247
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 12:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik hoor mensen dit wel vaker zeggen maar geloof dat het altijd door mensen wordt gezegd die aan de goede kant van de dictator zitten. Ja dan is het lekker makkelijk om te zeggen :P
Je ziet het vaak gebruikt worden, ook door linkse mensen die met een beschuldigend vingertje willen wijzen. Zich niet beseffen dat het ontzettend racistisch is om te zeggend dat een land een dictator nodig heeft om vrede te bewaren. Ik was ook tegen de tweede Irak oorlog, maar het verwijderen van Saddam heb ik nooit betreurd.
pi_163508314
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 12:55 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Je ziet het vaak gebruikt worden, ook door linkse mensen die met een beschuldigend vingertje willen wijzen. Zich niet beseffen dat het ontzettend racistisch is om te zeggend dat een land een dictator nodig heeft om vrede te bewaren. Ik was ook tegen de tweede Irak oorlog, maar het verwijderen van Saddam heb ik nooit betreurd.
Hmm volgens mij ben ik toch wel links of word zo gezien maar zou nooit denken dat een volk een dictator nodig heeft. Je zet mensen dan weg als een stel neanderthalers ofzo :P
pi_163508364
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 12:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hmm volgens mij ben ik toch wel links of word zo gezien maar zou nooit denken dat een volk een dictator nodig heeft. Je zet mensen dan weg als een stel neanderthalers ofzo :P
Het is ook niet specifiek links als dat al bestaat. Maar inderdaad een bizar argument. Ik vond de arabische lente in het begin ook prachtig en had hele goede hoop, maar dat schijn je ook niet meer te mogen zeggen door de uitkomst.
pi_163508454
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 12:58 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het is ook niet specifiek links als dat al bestaat. Maar inderdaad een bizar argument. Ik vond de arabische lente in het begin ook prachtig en had hele goede hoop, maar dat schijn je ook niet meer te mogen zeggen door de uitkomst.
Ja ik was ook enthousiast toen het begon. Had hoop voor ze en vond het erg moedig. Helaas is het allemaal niet zo positief gelopen maar wat niet is kan nog komen :p
pi_163508578
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 13:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja ik was ook enthousiast toen het begon. Had hoop voor ze en vond het erg moedig. Helaas is het allemaal niet zo positief gelopen maar wat niet is kan nog komen :p
Ik hoop ook dat het een transitie fase is, het huidige geweld als een soort laatste oprisping van een oude conservatieve religieuze gedachtewereld. Maar nu weer 200 doden is wel een hoge prijs.
  maandag 4 juli 2016 @ 13:05:02 #92
22273 Dizer
Save the beard!
pi_163508605
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 12:26 schreef PXY225 het volgende:

[..]

Ik begrijp dat niet, mensen die janken over IS maar tegelijkertijd pro-Saddam zijn.

Saddam heeft in Halabja in een dag tijd 5.000 mensen afgeslacht. Waar heeft IS dat gedaan? Nergens.

Als je voor een daadkrachtige fuhrer bent die geen problemen heeft met het afslachten van een paar honderd man om de orde te houden, waarom ben je dan wel voor Saddam maar tegen Abu Bakr leider van IS?

Zou Abu Bakr dan niet de beste vervanger zijn voor Saddam als je per se zo'n leider wilt?

Oh wacht, je vindt het wel erg als de fuhrer jouw volk afslacht (net als Abu Bakr doet momenteel?) maar niet als de fuhrer Koerden afslacht zoals Saddam deed. Aha.

En wat weet jij nou van de islam af? De IS leider is een Sharia deskundige en heeft een PhD. Abu Bakr weet dondersgoed dat Ramadan de maand van jihad is in de islam, daarom zie je ook zoveel aanslagen. Jij bent naïef met je islam is vrede hahaha.
Damn je hebt de hele context gemist.
Ik praat geen enkel afslachting van Saddam goed. Ik praat alleen goed wat hij onder controle kon houden want geen enkel ander westers land kan doen.
pi_163508628
quote:
2s.gif Op maandag 4 juli 2016 13:05 schreef Dizer het volgende:

[..]

Ik praat geen enkel afslachting van Saddam goed. Ik praat alleen goed wat hij onder controle kon houden want geen enkel ander westers land kan doen.
Ja maar jij zat blijkbaar aan de goede kant.
pi_163508689
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 13:04 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik hoop ook dat het een transitie fase is, het huidige geweld als een soort laatste oprisping van een oude conservatieve religieuze gedachtewereld. Maar nu weer 200 doden is wel een hoge prijs.
Ja klopt..

Nja over 30 jaar ofzo moeten we nog maar een keer terugkijken op de afgelopen periode, wie weet wat er allemaal is verandert :P
  maandag 4 juli 2016 @ 13:07:45 #95
22273 Dizer
Save the beard!
pi_163508691
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 13:05 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja maar jij zat blijkbaar aan de goede kant.
Ik ben geboren in Basra. Bommen om ons heen die vielen. Zat mijn eerste levensjaren niet aan de goede kant.

Vraag elke Irakees die het land kent wat ie er vindt..
Dit of terug naar de de tijd van de Saddam en de jaren 70 en 80..
pi_163508698
quote:
2s.gif Op maandag 4 juli 2016 13:05 schreef Dizer het volgende:

[..]

Heb jij mijn punt gemist dan, als geen enkel westers land dat kan doen, hoe zit het dan met Abu Bakr?

Of geef mij maar de macht, wedden dat het mij ook lukt om orde te houden als ik chemische wapens mag inzetten tegen de Koerden, sjiieten en soennieten. Binnen 30 dagen herstel ik de orde in Irak, 100.000 dode rebellen en 900.000 collateral damage ham-burgers.
SIMON
  maandag 4 juli 2016 @ 13:09:44 #97
22273 Dizer
Save the beard!
pi_163508758
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 12:37 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

De aanslag is gepleegd op sjiieten he.. ik denk niet dat IS sjiieten beschouwt als geloofsgenoten
Nou wat ook hun doel zijn, als ze een beetje islamitisch zijn, hou je je koest tijdens de Ramadan..
Ben geen moslim hoor, maar geloof niet dat Ramadan bedoelt is voor geweld ;) In geen enkel Islamitisch geloof..
pi_163508770
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 13:07 schreef Dizer het volgende:

[..]

Ik ben geboren in Basra. Bommen om ons heen die vielen. Zat mijn eerste levensjaren niet aan de goede kant.

Vraag elke Irakees die het land kent wat ie er vindt..
Dit of terug naar de de tijd van de Saddam en de jaren 70 en 80..
Ja ik kan niet uit ervaring spreken maar kan mij niet voorstellen dat als ik zo iets heb mee gemaakt wetende dat sommige groepen het haasje waren zou vinden dat het een goede leider was.
  maandag 4 juli 2016 @ 13:10:43 #99
22273 Dizer
Save the beard!
pi_163508785
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 12:47 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar dit is dus het statement waar ik moeite mee heb. Dit is een racistisch statement.
Wow wat een Sylvana Simons opmerking :')
In geen enkel opzicht was dit racistisch bedoeld...
pi_163508819
Men gaat hier gewoon even een vent beschermen die aan volkerenmoorden deed?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')