We hebben het over de verkankering van Iraq in zijn geheel?quote:Op vrijdag 8 juli 2016 17:51 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar wat een BS. Het is het begonnen met toen Mo doodging en er splitsingen ontstonden binnen de islam.
Jij bent van mening dat moslims een dictator nodig hebben begrijp ik?quote:Op vrijdag 8 juli 2016 22:24 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
We hebben het over de verkankering van Iraq in zijn geheel?
Ik denk eerder dat ze geen bemoeienis van andere landen nodig hebben.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 22:35 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Jij bent van mening dat moslims een dictator nodig hebben begrijp ik?
Zonder die bemoeienis stonden ze elkaar al naar het leven en ze zullen elkaar naar het leven blijven staan.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 00:16 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat ze geen bemoeienis van andere landen nodig hebben.
Dat hebben ze niet nodig. Ze vermoorden elkaar al met hoopjes tegelijk omdat een shia of ander sunni is. Het Syrische leger rukt op richting Aleppo. Dat wordt de grootste slag in tijden als ze die stad binnendringen. Zo'n 40.000 terroristen zitten in die stad. Reken maar uit hoeveel bloed zal vloeien als het leger van Assad de stad Aleppo gaat aanvallen. Zeker 25 a 30% van de terroristen zal uitgemoord worden. De Russen zullen ze uit hun terroristennesten bombarderen dat gespuis. Dus grond en lucht. Bloedbad is coming over niet al te lange tijd.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 00:16 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat ze geen bemoeienis van andere landen nodig hebben.
Waarom moet de rest van de wereld er dan mee bemoeien als het er niet beter op wordt.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 00:56 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Zonder die bemoeienis stonden ze elkaar al naar het leven en ze zullen elkaar naar het leven blijven staan.
Dit sektarisch geweld is niet pas vanaf 2003 ontstaan.
Te ingewikkeld om uit te kunnen leggen maar macht: geopolitiek. Midden-Oosten is sowieso een machtsstrijd aan de gang tussen SA en Iran. Dit zijn de deelnemende partijen in Syrië alleen al. Assad is op de hand van Iran en Rusland, terwijl Saoedi-Arabië en VS hem willen wippen voor hun eigen belangen. Turkije overigens ook. Die kochten zelfs olie van IS en lieten wapenleveranties de vrije loop door een oogje dicht te knijpen. Dus Turkije kun je scharen in de SA en VS-kamp. De Turkse onderzoeksjournalist Can Dündar die dat aan de kaak stelde is gearresteerd, heeft een aanslag op zijn leven overleefd pal voor een rechtbank en moet nu 5 jaar de bak in.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 01:23 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Waarom moet de rest van de wereld er dan mee bemoeien als het er niet beter op wordt.
Moreel gezien omdat de meest ontwikkelde landen een bepaalde verantwoordelijkheid hebben tegen de achtergrond van het welzijn voor de mensheid, denk ik.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 01:23 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Waarom moet de rest van de wereld er dan mee bemoeien als het er niet beter op wordt.
Wie spreekt hier over moslims?quote:Op vrijdag 8 juli 2016 22:35 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Jij bent van mening dat moslims een dictator nodig hebben begrijp ik?
Wel verergerd.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 00:56 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Zonder die bemoeienis stonden ze elkaar al naar het leven en ze zullen elkaar naar het leven blijven staan.
Dit sektarisch geweld is niet pas vanaf 2003 ontstaan.
Voor de christenen zou men dit wel kunnen stellen, maar ik weet niet of jij de An-Anfal campagne of Halabja kent? En de sjiitische meerderheid is onder de periode Saddam altijd onderdrukt geweest.quote:
quote:Op zaterdag 9 juli 2016 09:54 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Voor de christenen zou men dit wel kunnen stellen, maar ik weet niet of jij de An-Anfal campagne of Halabja kent? En de sjiitische meerderheid is onder de periode Saddam altijd onderdrukt geweest.
De Irak-Iran oorlog is een direct gevolg van de Iraanse revolutie en de angst dat de Sjiitische islam zou overslaan naar de directe omgeving, speciaal Irak met haar grote sjiitische populatie.
Met andere woorden is jouw stellingname erg relatief en eenzijdig.
Wat ik jou probeer duidelijk te maken is dat dit niet de hoofdconditie is voor de jihadistische doodcultus, dat het land nu treft.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 09:59 schreef Stimorol- het volgende:
[..]Ok.
Sinds VS is het geweld naar elkaar toegenomen en extremer geworden. Snap je het nu? Of ga je blijven denken dat ik dacht dat de wereld eerst helemeaal liefdevol was tot 200x?
Als NL ze had "bevrijdt" had ik daarnaar gewezen. Ze hebben ze vrij spel gegeven.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 10:06 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wat ik jou probeer duidelijk te maken is dat dit niet de hoofdconditie is voor de jihadistische doodcultus, dat het land nu treft.
'Blame it on the States'; komt goed uit, maar nogmaals heel eenzijdig en eigenlijk ook kortzichtig.
Van mij mag je. Alleen dat dit dan deugt is weer iets anders.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 10:09 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Als NL ze had "bevrijdt" had ik daarnaar gewezen. Ze hebben ze vrij spel gegeven.
Ik ga daar niet aan voorbij.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 10:12 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Van mij mag je. Alleen dat dit dan deugt is weer iets anders.
De verschrikkingen en misdaden tegen de mensheid die vonden in dezelfde equivalent plaats onder de Saddam periode.
Daar ga je aan voorbij. Soit ik heb mijn best gedaan.
Jawel, want daar reageer ik juist op. En daar gaan al mijn berichten hierboven over.quote:
quote:Op vrijdag 8 juli 2016 06:35 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Het is juist begonnen door inmenging van het westen. In Irak dan.
Het openlijk geweld plegen, dus elkaar op deze wijze aanvallen. Wil je svp niet doen alsof ik Saddam een held vind.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 11:11 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Jawel, want daar reageer ik juist op. En daar gaan al mijn berichten hierboven over.
[..]
Dit gebeurde ook al voor 2003 wat ik hierboven al heb aangegeven.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 11:47 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Het openlijk geweld plegen, dus elkaar op deze wijze aanvallen. Wil je svp niet doen alsof ik Saddam een held vind.
Ik hoop dat de IS voor 2017 uitgeroeid is.quote:Op maandag 11 juli 2016 17:35 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
VS sturen 560 extra militairen naar Irak voor offensief tegen Mosul
[ afbeelding ]
De VS sturen 560 extra militairen naar Irak om de militaire campagne tegen Islamitische Staat (IS) op te voeren. Een deel van de militaire adviseurs zal worden ondergebracht op de strategisch gelegen luchtmachtbasis Qayara, vlakbij Mosul, die het Iraakse leger zaterdag op IS heroverde. Het aantal Amerikaanse militairen in Irak komt nu op 4.650.
De VS en Irak willen de belangrijke basis gaan gebruiken voor een offensief tegen Mosul. De tweede stad van Irak is het belangrijkste bolwerk van IS, na Raqqa in Syrië. De Amerikaanse minister van Defensie Carter maakte het sturen van de extra troepen maandag bekend tijdens een bezoek aan Bagdad. Qayara bevindt zich op zo'n zestig kilometer van Mosul. De Irakezen veroverden de basis met hulp van Amerikaanse luchtaanvallen op posities van IS. 'Met deze extra militairen leveren we extra steun aan het Iraakse leger op een cruciaal moment in de strijd', aldus Carter.
Drie maanden geleden stuurden de VS ook al extra militairen naar Irak, zo'n 200, om de legereenheden te adviseren en te helpen die de de afgelopen maanden oprukten naar Mosul. Qayara moet worden omgebouwd tot een logistieke basis om troepen en materieel aan te voeren ten zuiden van Mosul. Mogelijk kan de basis ook worden gebruikt om luchtaanvallen uit te voeren op IS-strijders. Amerikaanse militairen hebben de afgelopen dagen al de luchtmachtbasis bezocht om te kijken hoe erg hij er aan toe is en of de basis snel kan worden opgeknapt. Er bevinden zich nog strijders van IS in het vlakbij gelegen dorp Qayara. Zij vormen een bedreiging voor de Amerikanen en de Iraakse soldaten.
Opmars
Het Iraakse leger rukte vorige week snel op richting de strategische luchtmachtbasis. Elite-eenheden en twee divisies begonnen vorige maand vanuit een noordelijke oliestad aan een opmars richting Qayara. Premier Abadi heeft gezegd dat Mosul tegen het einde van het jaar moet zijn heroverd op IS. Bagdad zei dinsdag dat legereenheden een serie dorpen hadden veroverd op IS-strijders ten zuiden van Mosul. Volgens het ministerie van Defensie slaagde het leger er in IS te verdrijven uit alle zeven dorpen in de regio Haj Ali, zo'n zestig kilometer ten zuiden van Mosul. Het leger begon de operatie in maart maar door het verzet van IS-strijders verliep de opmars sindsdien traag. Het leger werd vanuit de lucht ondersteund door bombardementen van de VS en andere landen uit de internationale coalitie tegen IS. De dorpen bevinden zich op de oostelijke oever van de Tigris. De Qayara-basis is op de westelijke oever.
Bron
Het Iraakse leger krijgt wat versterking tegen IS. Het doel is om nog in 2016 het laatste grote bolwerk van IS in Irak in te nemen: Mosul. Als dat over en uit is dan is het niet meer dan een spintergroepje die het moet hebben van terroristische aanslagen.
Nee, zoiets kun je niet uitroeien voor 2017. Je kunt ze wel uit de grote steden verdrijven en ze net zo klein maken als Al-Qaida. Verdwijnen zullen ze niet. Dan moet heel de Arabische Wereld de vlucht omhoog vinden: onderwijs, eerlijke verdeling van welvaart, een rechtsstaat opbouwen, werkgelegenheid creëren, toekomst voor haar inwoners etc. etc. Dan hebben mensen geen reden meer om te radicaliseren of veel minder.quote:Op maandag 11 juli 2016 17:42 schreef Vluchteling het volgende:
[..]
Ik hoop dat de IS voor 2017 uitgeroeid is.
Daarmee is het natuurlijk niet voorbij. Moslim extremisme zal gewoon onder een andere naam weer terug komen natuurlijk, want de onderliggende oorzaken zijn niet veranderd.quote:[b]Op maandag 11 juli 2016 17:35 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Het Iraakse leger krijgt wat versterking tegen IS. Het doel is om nog in 2016 het laatste grote bolwerk van IS in Irak in te nemen: Mosul. Als dat over en uit is dan is het niet meer dan een spintergroepje die het moet hebben van terroristische aanslagen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |