abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163394956
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juni 2016 18:14 schreef Falco het volgende:

[..]

Dit bevestigt voor mij het beeld dat dat hele artikel 50 waarschijnlijk niet eens aangeroepen wordt. Beter worden al die idiote Britse politici geloosd en gaan ze nieuwe verkiezingen uitschrijven. Het EU-lidmaatschap zal dan de inzet daarvan worden uiteraard.
Hadden ze dat hier maar ook gedaan of doen ze dat ook maar in de toekomst als men verkiezings beloftes breekt!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2016 18:18:42 ]
  woensdag 29 juni 2016 @ 18:27:26 #202
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163395176
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 18:09 schreef JimmyDean het volgende:
Ter weerlegging van de bullshit over de "enorme klap" die de beurs gemaakt zou hebben:
[ afbeelding ]

Idioot dat de media totaal non-nieuws zo kunnen framen.
De Brexit en de daarbijbehorende politieke chaos is na maandag ingeprijsd. Nu beheerst ander nieuws de beurs, zoals Aziatische steunpakketten en geruchten op renteverlaging. Interessanter wordt het om per kwartaal de economische groeipercentages, inkoopmanagersindex en cijfers van het consumentenvertrouwen vanuit de VK te vernemen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 29 juni 2016 @ 18:30:35 #203
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163395235
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 18:17 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Met nieuwe verkiezingen in zo een situatie verwacht ik dat UKIP ontzettend veel stemmen pakt omdat de Brexiteers bang zijn dat die Brexit hun door de neus geboord gaat worden (Labour en Tories waren remain). Ik weet niet of een UKIP overwinning is waar de UK op zit te wachten. Ik denk dan ook niet dat er verkiezingen worden uitgeschreven, maar wie weet.
Farage die gaat onderhandelen? Dat wordt helemaal drama en een zeer slechte deal voor het VK. Gisteren zette hij al de toon met een dieptrieste toespraak. Je kunt dan niet verwachten dat de EU iets gaat toegeven aan UKIP. Ik vond de Britten al retards, vond ze nog meer retards na de Brexit maar ik mag toch hopen dat ze inzien dat Farage niet het juiste antwoord is op de juist ontstane crisis.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 29 juni 2016 @ 18:31:13 #204
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163395245
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 18:17 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hadden ze dat hier maar ook gedaan of doen ze dat ook maar in de toekomst als men verkiezings beloftes breekt!
No worries. Volgend jaar wordt het EU het thema van de verkiezingen!
pi_163395301
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juni 2016 18:30 schreef Falco het volgende:

[..]

Farage die gaat onderhandelen? Dat wordt helemaal drama en een zeer slechte deal voor het VK. Gisteren zette hij al de toon met een dieptrieste toespraak. Je kunt dan niet verwachten dat de EU iets gaat toegeven aan UKIP. Ik vond de Britten al retards, vond ze nog meer retards na de Brexit maar ik mag toch hopen dat ze inzien dat Farage niet het juiste antwoord is op de juist ontstane crisis.
Voor zover ik weet gaat de nieuwe Tory PM onderhandelen, niet Farange. Wsl of wel Boris, of wel Theresa May.
pi_163395404
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 18:17 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

De hogeropgeleiden profiteren er van, de arbeidersklasse niet. Zoals ook in het artikel van de Volkskrant staat;

[..]

Van die welvaart zien lageropgeleiden in ieder geval weinig tot niets. Zij zien een afbraak van het sociaal stelsel, verkorten duur WW, geen vast werk meer maar zo veel mogelijk flexwerken, onzekerheid, hogere zorgkosten, lagere uitkeringen, werken voor je uitkering, werken tot je 70e, concurrentie van goedkopere arbeidskrachten uit Oost-Europa, korten op pensioen, geen thuishulp meer en ga zo maar door.

Daar komt dan nog bij dat die afbraak niet zorgt voor lagere belastingen, je ziet eerder het tegenovergestelde. Vanaf januari van dit jaar zijn eindelijk eens maatregelen genomen dat men netto meer overhoudt aan hun salaris, maar daar blijft het mijns inziens bij. Dat valt niet te rijmen met elkaar. Ze gaan er eerder op achteruit dan dat zij profiteren van die 'welvaart'.

Daarom zie je juist bij die groep de onvrede toenemen richting de Nederlandse politiek en de EU.
Ten eerste is 50% hoog opgeleid, dus dat doet al aardig af aan de claim wat "het volk" is.

Ten tweede hebben de laag opgeleiden dan alsnog baat bij die multinationals, aangezien de welvaart en werkgelegenheid die ze creeren doorwerken in de gehele economie en aangezien hun eigen pauperbestaan enkel gefinancierd kan worden met de omzet- en inkomstenbelasting die bij deze bedrijven wordt opgehaald.
pi_163395452
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 18:39 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ten eerste is 50% hoog opgeleid, dus dat doet al aardig af aan de claim wat "het volk" is.

Ten tweede hebben de laag opgeleiden dan alsnog baat bij die multinationals, aangezien de welvaart en werkgelegenheid die ze creeren doorwerken in de gehele economie en aangezien hun eigen pauperbestaan enkel gefinancierd kan worden met de omzet- en inkomstenbelasting die bij deze bedrijven wordt opgehaald.
Inkomstenbelasting bij bedrijven, Kaas-?

Hoogopgeleid is ook niet meer wat het ooit eens was :D
pi_163395467
quote:

[..]

Ze hebben er zeker baat bij net zo als die anderen weer baat hebben van hun!
De ene hand wast immers de andere.
pi_163395599
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 11:57 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Met 600.000 geregistreerde werklozen, allerlei verplichte trajecten om mensen aan het werk te krijgen en misschien nog zo'n miljoen extra verborgen werklozen is hier geen gebrek aan arbeid. De marges zijn gewoon heel erg klein. Veel bedrijven, zeker in productie, hebben hele, hele kleine winstmarges. Elke stuiver die je per uur meer moet betalen aan je werknemers weegt heel zwaar. Dat zodat wij in de supermarkt onze doperwten voor 20 cent kunnen kopen in plaats van voor 30 cent.

Ik denk dat het best een probleem is. Maar je hebt gelijk, écht inzicht is er niet dus dit is deels gebaseerd op vermoedens en eigen interpretatie.

[..]

Ik ben het er mee eens dat de EU kan helpen om de situatie in Polen beter te maken. Want zelfs als ze daar evenveel verdienen als hier, dan nog loont het om hier te werken vanwege alle voorzieningen. De EU kan de ontwikkeling van zorg en sociale voorzieningen enorm stimuleren en daar ben ik ook best bereid om aan mee te betalen.

Ik vind het wel raar dat je blijkbaar van mensen mag verwachten dat ze maar naar pakweg Portugal gaan verhuizen om daar een vrachtwagen te besturen of om planten te bestuiven als hier geen werk is. Voor wie is dat nou precies winst als dat werk ook gewoon hier voorhanden is maar dan gedaan wordt door iemand die er 4000 kilometer voor gereisd heeft?

Arbeidsmigratie zou een win-win-win-situatie moeten zijn. Goed voor de werknemer, goed voor de mensen in het land waar naar gemigreerd wordt en goed voor de werkgever. Als je er goed over nadenkt is het nu vooral voordelig voor de laatste, maar de eerste twee profiteren er weinig van. Met name de mensen in het land waar naar gemigreerd wordt profiteren maar minimaal.
Goede post. Een ongemakkelijke waarheid. ;)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163395633
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 18:40 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Inkomstenbelasting bij bedrijven, Kaas-?

Uh ja, dat bestaat gewoon.
pi_163395690
Brexit kamp voor referendum: "we willen eruit en een deal als Zwitserland en Noorwegen krijgen!"

EU na referendum: "dat is prima mogelijk!"

Brexit kamp nu: "boe!!! dat is oneerlijk!"
pi_163395814
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 18:40 schreef invalidusername het volgende:

Vandaar al die 'hoogopegeleide' jongeren die voor remain hebben gestemd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 29 juni 2016 @ 18:57:54 #213
37769 erodome
Zweefteef
pi_163395817
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 17:06 schreef Dutchguy het volgende:
[ afbeelding ]

:') |:(
Neem je die foto echt serieus en niet als grapje van degene die de handen voor die camera houdt?
Je bent je ervan bewust dat hij die andere camera ('s) gewoon kan zien en weet dat die ook foto/film maken op datzelfde moment van diezelfde situatie?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163395844
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 18:57 schreef erodome het volgende:

[..]

Neem je die foto echt serieus en niet als grapje van degene die de handen voor die camera houdt?
Je bent je ervan bewust dat hij die andere camera ('s) gewoon kan zien en weet dat die ook foto/film maken op datzelfde moment van diezelfde situatie?
Zou het een Britse camera zijn geweest?
pi_163395854
quote:

[..]

35% is hoogopgeleid, niet zo overdrijven :{w
https://www.onderwijsinci(...)ingsniveau-bevolking

quote:
Ten tweede hebben de laag opgeleiden dan alsnog baat bij die multinationals, aangezien de welvaart en werkgelegenheid die ze creeren doorwerken in de gehele economie
en aangezien hun eigen pauperbestaan enkel gefinancierd kan worden met de omzet- en inkomstenbelasting die bij deze bedrijven wordt opgehaald.
Noem eens wat punten waar de lageropgeleiden van hebben geprofiteerd en hun welvaart is toegenomen. Niet de uitkeringsgerechtigden, maar de werkenden tussen minimumloon en modaal zeg maar.
  woensdag 29 juni 2016 @ 19:00:02 #216
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163395858
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 18:47 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Goede post. Een ongemakkelijke waarheid. ;)
aarde ene kant zeggen dat werkgevers elke stuiver moeten omdraaien om maar een kleine marge te houden en aan de andere kant de werkgever als enige aanwijzen die voordeel heeft van immigratie

klopt ergens its niet
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_163395866
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 16:10 schreef MrvanTrapZ het volgende:
Dus het zal me niks verbazen dat dadelijk ons pensioenpotje gebruikt gaat worden om het omslagstelsel van de andere landen te financieren.
Dat is niet eens zo'n gekke gedachte.
pi_163395871
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 18:10 schreef john2406 het volgende:

[..]

Denken staat vrij ook voor jou en mij toch?

wat wie en hoe zal de tijd het leren?
Dat ben ik helemaal met je eens. Een hoop denken alleen niet. Die weten met een bijna religieuze overtuiging. En dat vind ik eng.

Zoiets is voor niemand te voorspellen.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 18:17 schreef Sylv3se het volgende:
Van die welvaart zien lageropgeleiden in ieder geval weinig tot niets. Zij zien een afbraak van het sociaal stelsel, verkorten duur WW, geen vast werk meer maar zo veel mogelijk flexwerken, onzekerheid, hogere zorgkosten, lagere uitkeringen, werken voor je uitkering, werken tot je 70e, concurrentie van goedkopere arbeidskrachten uit Oost-Europa, korten op pensioen, geen thuishulp meer en ga zo maar door.

Daar komt dan nog bij dat die afbraak niet zorgt voor lagere belastingen, je ziet eerder het tegenovergestelde. Vanaf januari van dit jaar zijn eindelijk eens maatregelen genomen dat men netto meer overhoudt aan hun salaris, maar daar blijft het mijns inziens bij. Dat valt niet te rijmen met elkaar. Ze gaan er eerder op achteruit dan dat zij profiteren van die 'welvaart'.
Bijna geen van deze dingen komt door de EU.
Tenzij je de EU de schuld wilt geven van het feit dat ze de lidstaten afdwingen een maximaal aantal procent van hun BNP te laten bijlenen.

Maar misschien is dat moeilijk te begrijpen voor een oudere groep arbeiders die opgegroeid is met een hoop "gratis geld".
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_163395914
quote:
3s.gif Op woensdag 29 juni 2016 19:00 schreef Re het volgende:
van immigratie
En van globalisering. Makkelijk outsourcen. Er was hier iemand die postte dat men niets menselijks, fatsoenlijks, empathisch, sociaals van werkgevers hoeft te verwachten en dat klopt helemaal volgens mij.
pi_163395942
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 18:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Vandaar al die 'hoogopegeleide' jongeren die voor remain hebben gestemd.
Sowieso hebben hoger opgeleide mensen meer voor remain gestemd. Daarin maakt leeftijd al minder uit.
  woensdag 29 juni 2016 @ 19:04:34 #221
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163395947
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 19:02 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

En van globalisering. Makkelijk outsourcen. Er was hier iemand die postte dat men niets menselijks, fatsoenlijks, empathisch, sociaals van werkgevers hoeft te verwachten en dat klopt helemaal volgens mij.
retentie/turn-over ligt aan het soort werk natuurlijk... dat valt niet over een kam te scheren
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_163396252
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juni 2016 18:27 schreef Falco het volgende:

[..]

De Brexit en de daarbijbehorende politieke chaos is na maandag ingeprijsd. Nu beheerst ander nieuws de beurs, zoals Aziatische steunpakketten en geruchten op renteverlaging. Interessanter wordt het om per kwartaal de economische groeipercentages, inkoopmanagersindex en cijfers van het consumentenvertrouwen vanuit de VK te vernemen.
De centrale bank is al jarenlang bezig de geldpers aan te zwengelen, omdat arme mensen nog armer maken goed voor de economie is. Als we de EU en ECB mogen geloven gaat GB met de desastreuze duik van de pond een gouden toekomst tegemoet.
pi_163396266
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 19:20 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

De centrale bank is al jarenlang bezig de geldpers aan te zwengelen, omdat arme mensen nog armer maken goed voor de economie is. Als we de EU en ECB mogen geloven gaat GB met de desastreuze duik van de pond een gouden toekomst tegemoet.
Hebben ze dat werkelijk gezegd of ben je alweer dingen aan het verzinnen?
pi_163396311
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2016 19:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hebben ze dat werkelijk gezegd of ben je alweer dingen aan het verzinnen?
Inflatie aanjagen is al jaren het uitgesproken doel van de ECB.
pi_163396337
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 19:23 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Inflatie aanjagen is al jaren het uitgesproken doel van de ECB.
Tot het percentage waarmee de Pond onderuit ging :)?
pi_163396432
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2016 19:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als de doelstellingen de afgelopen 4 jaar gehaald waren inderdaad met iets meer dan 10 procent.
pi_163396439
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2016 19:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het Pond loopt qua waardeverlies als je meer dan drie dagen terugkijkt nog extreem zwaar achter op het waardeverlies van de euro (en daarmee de koopkracht van de burgers op het zo geroemde wereldtoneel waar we zo graag op meespelen), en het heeft geen fuck geholpen qua inflatie.

Niet zo raar, want koopkrachtverlaging van je bevolking is meestal niet zo bevorderend voor inflatie.

Maar merk je niks van als je onder een hunnebed slaapt hoor :D
pi_163396469
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 19:30 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als de doelstellingen de afgelopen 4 jaar gehaald waren inderdaad met iets meer dan 10 procent.
Aha en het was de doelstelling van de ECB om zoiets in 1 dag te realiseren voor 4 jaar?

Ik houd het toch maar op alweer een verzinsel van je.
pi_163396517
quote:
Ter weerlegging van de bullshit over de "enorme klap" die de beurs gemaakt zou hebben:
[ afbeelding ]

Van hoe lang is je plaatje?

als je de afgelopen maand GBP-USD bekijkt is het wel heel heftig.
Hoeveel procent is er verloren? 10% ofzo tot nu toe?
En de Bexit is nog lang geen feit. Kun je nagaan.
Make my day!
pi_163396521
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 19:30 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Het Pond loopt qua waardeverlies als je meer dan drie dagen terugkijkt nog extreem zwaar achter op het waardeverlies van de euro (en daarmee de koopkracht van de burgers op het zo geroemde wereldtoneel waar we zo graag op meespelen), en het heeft geen fuck geholpen qua inflatie.

Niet zo raar, want koopkrachtverlaging van je bevolking is meestal niet zo bevorderend voor inflatie.

Maar merk je niks van als je onder een hunnebed slaapt hoor :D
Dit vind ik nog wel het meest bijzondere van de afgelopen paar dagen. De hoeveelheid mensen die denken dat het belangrijk is dat Europa meedoet op het wereldtoneel. Ik ben een behoorlijk lange tijd geweest in een land dat meedoet op het wereldtoneel en het merendeel van de wereld haat ze, bij de lokale supermarkt hangt een lijst lokale dode 18-25 jarigen doodgegaan in een land dat de meeste mensen in hun omgeving niet aan kunnen wijzen en steeds meer mensen duiken onder de armoedegrens zonder oplossing in zicht. Nou echt feest dat meedoen.
pi_163396550
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 19:34 schreef agter het volgende:

[..]

Van hoe lang is je plaatje?

als je de afgelopen maand GBP-USD bekijkt is het wel heel heftig.
Hoeveel procent is er verloren? 10% ofzo tot nu toe?
En de Bexit is nog lang geen feit. Kun je nagaan.
Sinds Januari, dus 6 maanden. En de pond daalt ook al maanden.

]

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2016 19:38:21 ]
pi_163396648
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 19:36 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Sinds Januari, dus 6 maanden. En de pond daalt ook al maanden.

]
6 maanden GBP USD:

Ik vind het heftig. Terwijl er nog geen Brexit is.
Make my day!
  woensdag 29 juni 2016 @ 19:41:51 #233
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_163396667
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 18:17 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Met nieuwe verkiezingen in zo een situatie verwacht ik dat UKIP ontzettend veel stemmen pakt omdat de Brexiteers bang zijn dat die Brexit hun door de neus geboord gaat worden (Labour en Tories waren remain). Ik weet niet of een UKIP overwinning is waar de UK op zit te wachten. Ik denk dan ook niet dat er verkiezingen worden uitgeschreven, maar wie weet.
Met het Britse kiesstelsel wordt de uitslag ook volkomen onvoorspelbaar.
pi_163396688
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 19:41 schreef agter het volgende:

[..]

6 maanden GBP USD:

[ afbeelding ]

Ik vind het heftig. Terwijl er nog geen Brexit is.
Och, even een schokje, vind het wel meevallen.
pi_163396724
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 19:42 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

The white cliffs of Dover. :D
Make my day!
pi_163396734
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 19:44 schreef agter het volgende:

[..]

The white cliffs of Dover. :D
Ja, met zo'n schaal wel ja. Perceptie.
pi_163396764
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 19:42 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Dat zie je verkeerd, je kan beter 3x zoveel daling hebben, maar dan over een langere periode, als beleid zelfs, godbetere het. Minder koopkracht = goed. Dat is nou beloofde super welvaart, één van de pijlers onder dit experiment.
pi_163396813
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 19:45 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Oaken we die van een jaar:

En wie gaat dit betalen? De consument. :{
Make my day!
pi_163396849
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 19:49 schreef agter het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zet er de euro maar bij, zeg maar wie dat gaat betalen? :)

Wereldspelertje hoor. En die maffiabaas is nog niet klaar terwijl iedereen zich juichend aftrekt..... :D
pi_163396862
quote:

[..]

Pond is goedkoop dus producten zijn goedkoper juist.
  woensdag 29 juni 2016 @ 19:52:19 #241
8369 speknek
Another day another slay
pi_163396898
quote:
[ afbeelding ]

"totaal non-nieuws"
De beurzen veren weer wat op doordat Cameron heeft laten weten dat het nog minstens een half jaar duurt voordat de onderhandelingen beginnen.

quote:
Deutsche Bank (DB) — The German bank is bouncing back after two days of declines following Britain’s decision to leave the European Union. Barclays (BCS), Royal Bank of Scotland (RBS), Lloyds (LYG) and HSBC (HSBC) are also in focus. But the upward momentum may not last. Goldman Sachs (GS) said European bank profits could drop $35 billion through 2018 due to the aftershocks of Brexit.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_163397002
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 19:52 schreef speknek het volgende:

[..]

"totaal non-nieuws"
De beurzen veren weer wat op doordat Cameron heeft laten weten dat het nog minstens een half jaar duurt voordat de onderhandelingen beginnen.

En met de kans ook nog dat het hele Brexit mss niet eens doorgaat.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_163397082
quote:

[..]

"totaal non-nieuws"

[..]

Ik vond deze analyse van Martin Armstrong interessant, hij denkt dat juist de EU in een crisis terecht komt en niet de Britten.
https://www.armstrongecon(...)-british-its-the-eu/

quote:
August looks to be rather chaotic. We should begin to see other countries move more rapidly for referendums. As this process begins, we should begin to see the realization that the euro is in crisis; not the pound.
pi_163397251
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 19:50 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Dus het is volgens jou beter als het nog lager wordt?
Make my day!
  woensdag 29 juni 2016 @ 20:09:20 #245
8369 speknek
Another day another slay
pi_163397291
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 20:00 schreef Sylv3se het volgende:
Ik vond deze analyse van Martin Armstrong interessant, hij denkt dat juist de EU in een crisis terecht komt en niet de Britten.
Wie is dat?
quote:
He is known for claiming to have predicted the crash of 1987 to the very day.[6] Using his theory that boom-bust cycles occur once every 3,141 days, or 8.6 years (the number pi multiplied by 1000).
Hmmm
quote:
Armstrong was jailed for seven years for contempt of court, until judge Owen was removed from the case and Armstrong reached a plea agreement with federal prosecutors.[13] Armstrong pleaded guilty to conspiracy and was sentenced to five years in prison.[14] He was released from Federal custody on September 2, 2011.
Aaah
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_163397317
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 20:00 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

[..]

Deze Armstrong ?

Criminal conviction

In 1999, Japanese fraud investigators determined that Armstrong had been collecting money from Japanese investors, improperly "commingling" these funds with funds from other investors, and using the fresh money to cover losses he had incurred while trading. Assisting Armstrong in his scheme was the Republic New York Bank, which produced false account statements to reassure Armstrong's investors. In 2001, the bank agreed to pay US$606 million as restitution for its part in the scandal.

Armstrong was indicted in 1999, and was ordered by judge Richard Owen to turn over a number of gold bars, computers, and antiquities that had been bought with the fund's money; the list included bronze helmets and a bust of Julius Caesar. Armstrong produced some of the items, but claimed the others were not in his possession; this led to several contempt of court charges. Armstrong was jailed for seven years for contempt of court, until judge Owen was removed from the case and Armstrong reached a plea agreement with federal prosecutors. Armstrong pleaded guilty to conspiracy and was sentenced to five years in prison. He was released from Federal custody on September 2, 2011.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_163397390
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 20:09 schreef speknek het volgende:

[..]

Wie is dat?

[..]

Hmmm

[..]

Aaah
Hij is opgepakt omdat hij zijn rekenmodellen niet aan overheden wil geven omdat zijn modellen heel nauwkeurig zijn. Kijk anders even de docu 'the forecaster', daar wordt alles uitgelegd.
  woensdag 29 juni 2016 @ 20:18:31 #248
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_163397473
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 19:50 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Nou nee, gezien ze een enorm handelstekort hebben moeten ze producten importeren die veel duurder zjn geworden.

En omdat ze zelf geen sterke industrie meer hebben hebben ze er aan de exportkant weer weinig aan.
  woensdag 29 juni 2016 @ 20:24:13 #249
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163397609
Ik heb het in dit of een vergelijkbaar topic al eens eerder gezegd maar dit referendum voelde al vanaf het begin als een gevalletje "hoe houden we de suicidaaltjes bij de scherpe objecten vandaan?" aan. Een belangrijk deel van de bevolking wilde iets heel graag waarvan je simpel zou kunnen beredeneren dat het niet goed of op z'n minst heel risicovol voor je is. Is 51,8% van de Britse kiezers wel in staat om zichzelf overeind te houden?
pi_163397616
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 20:15 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Hij is opgepakt omdat hij zijn rekenmodellen niet aan overheden wil geven omdat zijn modellen heel nauwkeurig zijn. Kijk anders even de docu 'the forecaster', daar wordt alles uitgelegd.
Ik weet niet hoor, krijg er een BNW gevoel bij :D

http://giel.vara.nl/media/329137
pi_163397631
quote:

[..]

Hij is opgepakt omdat hij zijn rekenmodellen niet aan overheden wil geven omdat zijn modellen heel nauwkeurig zijn.
Ga alsjeblieft naar BNW met zulke claims. :')
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_163397711
quote:
6s.gif Op woensdag 29 juni 2016 20:24 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor, krijg er een BNW gevoel bij :D

http://giel.vara.nl/media/329137
Dat is het verre van :P
pi_163397723
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 19:45 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Liegen overdijven met grafieken. Die 1.300 rechts hoort gewoon op 0* te beginnen. Gaat om een eurodubbeltje. De beursjongens en daardoor de wisselkoers gedragen zich sowieso altijd als autistische jongetjes. Het zegt verder weinig over de economie alleen over wat beursjongens / speculanten weer gewonnen of verloren hebben. Zwaar overschat.

*Vanaf de eerste grafieken hebben mensen zich in de luren laten leggen. Wil je een stijgende/dalende trend benadrukken, begin de verticale as dan niet bij 0 maar bij een veel hoger getal, zodat je de verticale schaal kan vergroten.

[ Bericht 12% gewijzigd door Bart2002 op 29-06-2016 20:34:08 ]
pi_163397751
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 20:24 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Ga alsjeblieft naar BNW met zulke claims. :')
Verdiep je er eens in voordat je zo panisch reageert :')
pi_163397769
quote:

[..]

Heel betrouwbare rekenmodellen :') Dankzij dwazen die dit soort flauwekul durfden beweren zijn we in de crisis gestort in 2007/2008 8)7
pi_163397841
quote:

[..]

"totaal non-nieuws"

[..]

Jammer, ik las net zoveel goed nieuws in je post.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_163397931
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 20:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jammer, ik las net zoveel goed nieuws in je post.
Ook dat is perceptie. :)
pi_163398009
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 20:30 schreef J.B. het volgende:

[..]

Heel betrouwbare rekenmodellen :') Dankzij dwazen die dit soort flauwekul durfden beweren zijn we in de crisis gestort in 2007/2008 8)7
Hou toch op, dat is nog altijd begonnen door de sub-prime hypotheken in de VS. Iedereen kon een huis kopen van Bush, het maakte niet uit wat je inkomen was. Een voorspelling de oorzaak van een crisis noemen. 8)7
pi_163398156
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 20:38 schreef Sylv3se het volgende:
begonnen door de sub-prime hypotheken
Door de "giftige" pakketjes die men ging verpakken en verkopen als hoogrenderende topproducten. Als het zuiver om hypotheken gegaan was dan waren slechts enkele Amerikaanse hypotheekbanken omgevallen en was er niets aan de hand geweest. Maar iedereen wereldwijd wilde deze fopproducten kopen en weer doorverkopen. De grootste scam allertijden is dit geweest.
pi_163398257
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 20:43 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Door de "giftige" pakketjes die men ging verpakken en verkopen als hoogrenderende topproducten. Als het zuiver om hypotheken gegaan was dan waren slechts enkele Amerikaanse hypotheekbanken omgevallen en was er niets aan de hand geweest. Maar iedereen wereldwijd wilde deze fopproducten kopen en weer doorverkopen. De grootste scam allertijden is dit geweest.
Ja, dat ook inderdaad.
pi_163398379
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 20:38 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Hou toch op, dat is nog altijd begonnen door de sub-prime hypotheken in de VS. Iedereen kon een huis kopen van Bush, het maakte niet uit wat je inkomen was. Een voorspelling de oorzaak van een crisis noemen. 8)7
Ja en door die in mooie ondoorzichtige pakketjes te stoppen ontstond een spaghetti die niemand meer kon begrijpen, maar dankzij de mooie 'betrouwbare' rekenmodellen kregen die pakketjes wel een AAA-rating mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2016 20:49:55 ]
pi_163398402
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 20:46 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Ja, dat ook inderdaad.
Nee, juist dat. Het waren die hypotheken gebundeld tot pakketjes. En wereldwijd maakte men elkaar gek met die pakketjes. Tot men door kreeg dat het rotzooi was. We zijn door de hebzucht van banken en verzekeraars meegesleurd in deze ellende.

Maar je hebt gelijk: als die hypotheken er niet waren hadden die pakketjes ook niet bestaan. Hoewel ik het idee heb dat ze dan wel iets anders hadden bedacht. De tijd was rijp.
pi_163398483
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 20:49 schreef J.B. het volgende:
kregen die pakketjes wel een AAA-rating mee.
Dat was onderdeel van de scam. Het waren 1-2'tjes van het financiële graaituig.
pi_163398515
quote:

[..]

Ja en door die in mooie ondoorzichtige pakketjes te stoppen ontstond een spaghetti die niemand meer kon begrijpen, maar dankzij de mooie 'betrouwbare' rekenmodellen kregen die pakketjes wel een AAA-rating mee.
Rekenmodellen van banken en overheden, daarom is het ook misgegaan. Als ze de modellen van Armstrong hadden gebruikt was dat wellicht niet gebeurd. :P
pi_163398520
Enfin het is een man die zijn broncode niet wil afgeven, maar mensen mogen zich wel inkopen voor 5 miljoen? _O- Dan gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen iig :P
pi_163398593
quote:
6s.gif Op woensdag 29 juni 2016 20:53 schreef Kijkertje het volgende:
Enfin het is een man die zijn broncode niet wil afgeven, maar mensen mogen zich wel inkopen voor 5 miljoen? _O- Dan gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen iig :P
Is dit het Jan Sloot topic? Dan ben ik verdwaald. :)

Edit: filmpje niet gekeken. Maar een vlinder die opstijgt in Japan kan een Amerikaans rekenmodel vernietigen. Rekenmodellen zijn niet solide en niet bestand tegen zeg maar "onverwachte" dingen. :)
pi_163398615
quote:

[..]

Voor zover ik weet was het probleem ook dat banken dachten van: we smeren arme mensen ene hypotheek aan, die slechts een paar jaar rentevast is met een lage lok-rente en als die periode afgelopen is, dan knijpen we die mensen uit. En als dat mis gaat, dan hebben we het huis nog als onderpand, dus wat kan er mis gaan?

Wat er mis kon gaan is dat als alle banken dat tegelijk doen, en al die rentevaste periodes dus na 5 jaar tegelijk aflopen, en dan een hele berg huizen tegelijk de executieveiling in gaat, dat dan de waarde van die huizen als onderpand ineens gigantisch daalt.
pi_163398669
En door die 'pakketjes' had niemand door waar die slechte leningen waren beland. Maar dat was niet de oorzaak op zich.
pi_163398810
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 20:57 schreef Igen het volgende:
En door die 'pakketjes' had niemand door waar die slechte leningen waren beland. Maar dat was niet de oorzaak op zich.
De oorzaak is de rotte mentaliteit van bankiers, die over hun klanten als "muppets" praten en hun doel is om "klantgericht" deze lieden zoveel mogelijk geld afhandig te maken. Het is eigenlijk dezelfde mentaliteit die je aantreft bij EU- en ook vele andere bestuurders.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_163398818
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 20:57 schreef Igen het volgende:
Dat was het wel. Rotzooi verkopen met een prachtige strik eromheen en een aanstekelijk verhaal dat sprak van ongekende rendementen. En iedereen wilde het, en op een zwarte dag kreeg men door dat het rotzooi was en toen stond iedereen voor honderden miljarden bij elkaar in het krijt. Ondertussen hadden GS en hun vrinden fijn gecashed.

Van de wiki:
De crisis werd in belangrijke mate geïnitieerd door een stagnerende huizenmarkt in de Verenigde Staten en doordat de als obligaties verpakte gebundelde hypotheken in het laagste segment (subprime) in een hoog tempo minder waard werden. Hierdoor kwamen financiële instellingen in problemen en werden er uiteindelijk honderden miljarden afgeschreven op gekochte obligaties. Doordat onduidelijk was welke instellingen hierdoor in de problemen zouden komen droogde de interbancaire geldmarkt op, banken leenden elkaar geen geld meer. Verschillende banken zijn genationaliseerd, failliet gegaan of overgenomen. Negatieve ontwikkelingen op verschillende deelmarkten hebben elkaar versterkt.

[ Bericht 10% gewijzigd door Bart2002 op 29-06-2016 21:45:55 ]
pi_163398898
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 21:01 schreef Oud_student het volgende:

[..]

De oorzaak is de rotte mentaliteit van bankiers, die over hun klanten als "muppets" praten en hun doel is om "klantgericht" deze lieden zoveel mogelijk geld afhandig te maken. Het is eigenlijk dezelfde mentaliteit die je aantreft bij EU- en ook vele andere bestuurders.
Wat prachtig in het Angelsaksisch model is in te passen. De burger kan (en moet) hier enkel ellende van verwachten. Als graaiers echt gaan graaien dan zijn "wij" kansloos.
pi_163398930
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 21:01 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat was het wel. Rotzooi verkopen met een prachtige strik eromheen en een aanstekelijk verhaal dat sprak van ongekende rendementen. En iedereen wilde het en op een zwarte dag kreeg men door dat het rotzooi was en toen stond iedereen voor honderden miljarden bij elkaar in het krijt.
In die tijd heb ik geprobeerd te begrijpen hoe dit soort producten in elkaar zaten, maar de "financiële bijsluiter" van die producten telde meer dan 30.000 bladzijden met onbegrijpelijke tekst en niet alleen onbegrijpelijk voor leken. ING kocht destijds ook voor meer dan 1 miljard van die rommel, wrs. ook niet gelezen ;)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_163398988
Op naar het Rijnlandmodel.

Ik heb namelijk de indruk dat we al jaren lijden aan een algehele pro-angelsaksische verblinding en overschatting.
Alsof Engeland het meest moderne land in Europa is.
Make my day!
pi_163399055
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 21:06 schreef agter het volgende:

Ik heb namelijk de indruk dat we al jaren lijden aan een algehele pro-angelsaksische verblinding en overschatting.
Hoezee! *O*
Ik hoop dat ik het bij leven nog meemaak. Dienstbaarheid zonder dubbele bodems. Beter voor 99,1 procent van de mensheid. En die 0,9 procent is toch al binnen.
pi_163399110
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 21:08 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Hoezee! *O*
Ik hoop dat ik het bij leven nog meemaak. Dienstbaarheid zonder dubbele bodems. Beter voor 99,1 procent van de mensheid. En die 0,9 procent is toch al binnen.
Rutte zal er wel een probleem mee hebben.
Onderzoek wijst uit dat hij vaker met de Britten dan met de Duitsers meestemde.
Maar Rutte is vervangbaar. :D
Make my day!
pi_163399125
SunPolitics twitterde op dinsdag 28-06-2016 om 17:11:27 .@Nigel_Farage just destroyed the European Parliament in one brutal speech. https://t.co/rCWe5ssESw reageer retweet
Zie het filmpje in die tweet _O-
pi_163399229
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2016 21:10 schreef Arthur_Spooner het volgende:
SunPolitics twitterde op dinsdag 28-06-2016 om 17:11:27 .@Nigel_Farage just destroyed the European Parliament in one brutal speech. https://t.co/rCWe5ssESw reageer retweet
Zie het filmpje in die tweet _O-
Wat een zuurpruim.

En voor een deel liegt hij ook gewoon.
pi_163399522
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 21:09 schreef agter het volgende:
Rutte zal er wel een probleem mee hebben.
Ik denk dat ie niet eens weet wat het is. :D

Ik denk er over om eens een serieus topic te gaan openen over het Rijnlands(e) model.
Het is natuurlijk zo dat jonge mensen Angelsaksisch gewend zijn en niet eens beseffen dat het ook anders kan. Het is wel zo dat het Angelsaksisch model zeer goed aansluit bij natuurlijke eigenschappen van de mens zoals egoïsme, winstbejag, en een laag gehalte aan empathie. Dus het is niet zo gek dat het globaal geadopteerd is. Een vervelende eigenschap van dit model is dat armen armer worden en rijken rijker, want hoe rijker men wordt, hoe makkelijker het gaat. En we zien nu het resultaat dat iets van 1% iets van 99% van alle waarde globaal bezit. En dat wordt nog erger. Dat kan m.i. niet zo door gaan.
pi_163399596
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 21:21 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik denk dat ie niet eens weet wat het is. :D

Ik denk er over om eens een serieus topic te gaan openen over het Rijnlands(e) model.
Het is natuurlijk zo dat jonge mensen Angelsaksisch gewend zijn en niet eens beseffen dat het ook anders kan. Het is wel zo dat het Angelsaksisch model zeer goed aansluit bij natuurlijke eigenschappen van de mens zoals egoïsme, winstbejag, en een laag gehalte aan empathie. Dus het is niet zo gek dat het globaal geadopteerd is. Een vervelende eigenschap van dit model is dat armen armer worden en rijken rijker. En we zien nu het resultaat dat iets van 1% iets van 99% van alle waarde globaal bezit. En dat wordt nog erger. Dat kan m.i. niet zo door gaan.
Doen!
Ik wil er wel eens wat meer meningen visies over horen namelijk.
Make my day!
pi_163399635
71,8% van de MKB'ers is voor een Nexit
  woensdag 29 juni 2016 @ 21:27:27 #281
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_163399724
quote:
11s.gif Op woensdag 29 juni 2016 21:25 schreef cofox het volgende:
71,8% van de MKB'ers is voor een Nexit
Bron?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 29 juni 2016 @ 21:27:32 #282
38114 beantherio
pi_163399732
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 21:06 schreef agter het volgende:

Ik ben dol op museums: vooral levende. Daarom ben ik minstens 1x per jaar in GB. :)
pi_163400479
Leave donor plans new party to replace Ukip – possibly without Farage

We must ensure public get what they voted for, says Arron Banks, also saying Leave.EU will be ‘rightwing Momentum’

The Brexit campaign’s biggest financial donor has said he is considering backing a new political party taking in members of Ukip, Labour and the Conservatives.

In a sign that the referendum aftershocks already rocking the Conservative and Labour parties could be spreading to Ukip, the insurance multi-millionaire and Ukip funder Arron Banks criticised the party’s growth and proposed harnessing Brexit support in a new party. When asked if Farage would be in charge, he said the Ukip leader “may have had enough”.
pi_163400931
Ik ben voor een nexit referendum maar ik wil niet op pvv stemmen om dat voor elkaar te krijgen zijn er nog andere opties?
pi_163401351
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 22:02 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik ben voor een nexit referendum maar ik wil niet op pvv stemmen om dat voor elkaar te krijgen zijn er nog andere opties?
Nee.
  woensdag 29 juni 2016 @ 22:20:24 #286
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_163401398
quote:
SP
The End Times are wild
  woensdag 29 juni 2016 @ 22:32:54 #287
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_163401755
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 29 juni 2016 @ 22:34:23 #288
38114 beantherio
pi_163401794
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 22:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

SP
Die zijn niet voor een nexit.
  Forum Admin woensdag 29 juni 2016 @ 22:36:00 #289
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_163401845
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 22:34 schreef beantherio het volgende:

[..]

Die zijn niet voor een nexit.
Vast wel als het ze uitkomt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 29 juni 2016 @ 22:42:46 #290
8369 speknek
Another day another slay
pi_163402057
quote:
Nee en dat zou toch te denken moeten geven.

Of anders dit wel.

woensdag 29 juni 2016 @ 22:53:09 #291
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_163402394
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2016 17:42 schreef Kaas- het volgende:

[..]

[quote]Salarissen liggen bij multinationals doorgaans hoger dan bij niet-multinationals, dus wat jij zegt is dat het goed is om al die werkgelegenheid en belastinginkomsten en welvaart kwijt te raken, omdat je dan tenminste weer eerlijke lage salarissen hebt?
Voor wie liggen die salarissen hoger dan, voor de mensen op de werk vloer of voor de dames en heren boven. Ik zeg niet dat multinationals niks doen, maar vraag me ten zeerste af of dit is om de burgers te helpen om of hun eigen portemonnee bij te vullen met extra bonussen.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  woensdag 29 juni 2016 @ 23:16:38 #292
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_163403127
quote:
'Europa is een deel van wie we zijn – dus neem de Brexit-stemmer serieus' - rtlz.nl

"Wij stemden vertrek, dus vertrek dan", schreeuwden Britten tegen buitenlanders. Na de winst voor het 'leave'-kamp in Groot-Brittannië is er een grote toename van racistische incidenten in het land, melden Britse media. Waar komt dit vandaan?

Een kleine meerderheid wil weg uit de Europese Unie, de rest wil blijven. Die verdeeldheid onder de bevolking is niet uniek voor Groot-Brittannië. In heel Europa zijn rechtse en populistische partijen populair. Mensen die ontevreden zijn over de Europese Unie en zich zorgen maken om de komst van (islamitische) immigranten, stemmen hier massaal op. Ook linkse arbeiderspartijen kunnen op veel stemmen rekenen.

Die stemmers worden nu neergezet als dom en racistisch. Het is bekend dat mensen die voor vertrek zijn, vaak een lagere opleiding hebben gehad dan anderen. Tegelijkertijd zijn burgers nog nooit zo betrokken bij Europa geweest als nu: we lezen er van alles over en zien het op tv. En wat de EU doet, merken we ook in bijvoorbeeld Den Haag, schrijft voormalig hoogleraar sociologie Dick Pels in een artikel.

Maar dat we er zo mee bezig zijn, heeft ook gevolgen. Volgens massapsycholoog Jaap van Ginneken vinden veel mensen dat we onszelf kwijtraken, en dat bijvoorbeeld europeanisering iets is waar we geen controle over hebben. Het moest goed zijn voor ons allemaal, maar dat geloven veel mensen allang niet meer.

Socioloog Pels waarschuwt om de onvrede niet te negeren. Want dat gevoel is niet altijd fout. Volgens hem moeten we die gevoelens van de burgers juist serieus nemen en begrijpen waarom dit leeft. Zo zijn de vertrek-stemmers uit Groot-Brittannië vaak mensen die uit industriesteden komen en hun baan kwijtraakten, mede door Europees beleid. Daar zijn ze boos over. Europa hoeft voor hen niet meer, legt Pels uit. "Daarbij: het ís ook gewoon een rommeltje in Europa."

Arbeiders, maar ook ouderen die hun wereld in rap tempo zagen veranderen, staan nu lijnrecht tegenover jonge mensen die graag in de EU wilden blijven. Een oplossing hiervoor heeft de socioloog wel: niet de EU achter je laten en meer nationalistisch worden, maar ervoor zorgen dat deze mensen gehoord worden. De EU moet hen daarnaast meer sociale zekerheid geven, om het verlies van banen te compenseren.

De vertrek-stemmers wonnen nipt, met een paar procent verschil. Pels vraagt zich af of het eerlijk is een grote minderheid straks op te zadelen met de gevolgen: "Er zijn zoveel leugens verteld in beide kampen. Mensen stemden vanuit emotie, waardoor nu een drastische beslissing wordt genomen."

Mensen uit het 'blijf'-kamp, de ochtend van de uitslag.

Als de uitslag andersom was geweest, had Pels er niet anders over gedacht. "Je moet iets met die onvrede aan beide kanten. Het grote gelijk van de populisten is dat het wijst op de gevolgen van het neoliberale Europa, maar het ongelijk is dat de buitenlander tot vijand wordt gemaakt. De Europese Unie moet simpelweg opnieuw uitgevonden worden. Dat is de enige manier om wat aan de onvrede te doen."

Naast al die onvrede ziet Pels juist ook dat we, als ergens in Europa een aanslag is, samen rouwen en elkaar steunen. Denk aan 'Je suis Charlie' na de aanslag op het satirische blad Charlie Hebdo, en de vredesbetoging op de Dam na de terreur in Brussel.

Pels: "We zijn vaak heel dubbel in hoe we denken. Europa zit gewoon heel diep in onze cultuur. Kijk maar naar de gezamenlijke filmfestivals, het EK voetbal, het Eurovisiesongfestival en de vakanties die we vieren op het strand van Spanje: we reizen overal heen. Dat is ook een deel van wie we zijn."

Bron: www.rtlz.nl
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_163403454
Weet niet of hij al voorbij is gekomen

Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 29 juni 2016 @ 23:39:18 #294
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163403668
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 22:53 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Voor wie liggen die salarissen hoger dan, voor de mensen op de werk vloer of voor de dames en heren boven. Ik zeg niet dat multinationals niks doen, maar vraag me ten zeerste af of dit is om de burgers te helpen om of hun eigen portemonnee bij te vullen met extra bonussen.
Ligt geheel aan de bedrijfsvoering. Het is waar dat je als arbeider beter bij een mutinational zit. Niet vanwege het salaris alleen, maar je hebt betere arbeidsvoorwaarden en een vakbond die meer invloed heeft dan bij een niet multinational. Wat dat betreft moet ik Kaas gelijk geven.

Je moet alleen hopen dat zij een Rijnland model volgen. Dat is wel belangrijk
Ik heb bij diverse Ingenieursbureaus gewerkt en ook als freelancer een tijdje. Dan heb je een veel beter salaris maar de arbeidsvoorwaarden zijn bizar. Bovendien heb je geen vakbond achter je staan.
Nu werk ik bij een kleine multinational zal ik maar zeggen. Het salaris is stukken lager maar betere arbeidsvoorwaarden, meer zekerheid en jongeren kunnen daar doorgroeien ook al zijn ze laag opgeleid. Nou ja laag opgeleid volgens de Fok norm(mbo).
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 29 juni 2016 @ 23:58:26 #295
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163404092
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 19:00 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Dat ben ik helemaal met je eens. Een hoop denken alleen niet. Die weten met een bijna religieuze overtuiging. En dat vind ik eng.

Zoiets is voor niemand te voorspellen.

[..]

Bijna geen van deze dingen komt door de EU.
Tenzij je de EU de schuld wilt geven van het feit dat ze de lidstaten afdwingen een maximaal aantal procent van hun BNP te laten bijlenen.

Maar misschien is dat moeilijk te begrijpen voor een oudere groep arbeiders die opgegroeid is met een hoop "gratis geld".
Nu kan ik me deels in je post vinden. Ook je laatste opmerking is een prima gedachte als het om de oudere groep gaat. Tenminste als je echt een voorstander bent voor complete nivellering. Ben je dat niet dan is dat ook een populistische uitspraak. Een hoop gratis geld nog wel. Dat moet je me toch even uitleggen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_163404494
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 23:58 schreef Cherna het volgende:

[..]

Nu kan ik me deels in je post vinden. Ook je laatste opmerking is een prima gedachte als het om de oudere groep gaat. Tenminste als je echt een voorstander bent voor complete nivellering. Ben je dat niet dan is dat ook een populistische uitspraak. Een hoop gratis geld nog wel. Dat moet je me toch even uitleggen.
Ik doel vooral op een periode waarin er vaak een begrotingstekort was. Waarin er dus veel geld was voor alle sociale zaken.
Helaas is die periode voorbij. We moeten letten op onze altijd groeiende staatsschuld. En dat betekend snijden. En snijden in de uitgaven is nooit leuk.

Een bepaalde groep is helaas wel opgegroeid met het idee dat er genoeg geld was voor zulke zaken. En het is niet de schuld van de EU dat deze dingen uiteindelijk verdwijnen. Het enige waar de EU op staat is dat er een maximaal geleend kan worden.
  donderdag 30 juni 2016 @ 03:00:26 #297
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163405111
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Wie gaat wat betalen? Heb je wel enig idee waar je het over hebt? Koersen fluctueren, er was een tijd dat je 80 dollarcent voor een euro kreeg, een paar jaar geleden kreeg je 150 dollarcent voor een euro en nu ongeveer 110 dollarcent. Vertel me eens, wanneer heeft wie wat betaald bij al die verschillende eurokoersen?
pi_163405115
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 22:18 schreef fixatoman het volgende:

[..]

Nee.
Ok dan stem ik wel weer op Partij voor de Dieren.
  donderdag 30 juni 2016 @ 03:31:44 #299
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163405122
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 20:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nou nee, gezien ze een enorm handelstekort hebben moeten ze producten importeren die veel duurder zjn geworden.

En omdat ze zelf geen sterke industrie meer hebben hebben ze er aan de exportkant weer weinig aan.
Zo werkt dat niet. Je moet eerst geld verdienen om het uit te kunnen geven. De meeste import in een land is consumptieve import. Mensen kunnen of willen maar een bepaald gedeelte van hun inkomen uitgeven. Als iets te duur wordt dan kopen ze het niet of ze kopen minder of een goedkoper merk of ergens anders. Ze moeten niet consumeren. Hetzelfde geldt trouwens voor bedrijven met het verschil dat zij niet eerst kijken naar wat ze verdienen maar wat ze kunnen verdienen.
  donderdag 30 juni 2016 @ 08:24:22 #300
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_163405676
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 03:31 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Zo werkt dat niet. Je moet eerst geld verdienen om het uit te kunnen geven. De meeste import in een land is consumptieve import. Mensen kunnen of willen maar een bepaald gedeelte van hun inkomen uitgeven. Als iets te duur wordt dan kopen ze het niet of ze kopen minder of een goedkoper merk of ergens anders. Ze moeten niet consumeren. Hetzelfde geldt trouwens voor bedrijven met het verschil dat zij niet eerst kijken naar wat ze verdienen maar wat ze kunnen verdienen.
Kort gezegd, ze kunnen dus minder kopen voor hun pond. Ik denk niet dat ze dat leuk gaan vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')