abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163399125
SunPolitics twitterde op dinsdag 28-06-2016 om 17:11:27 .@Nigel_Farage just destroyed the European Parliament in one brutal speech. https://t.co/rCWe5ssESw reageer retweet
Zie het filmpje in die tweet _O-
pi_163399229
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2016 21:10 schreef Arthur_Spooner het volgende:
SunPolitics twitterde op dinsdag 28-06-2016 om 17:11:27 .@Nigel_Farage just destroyed the European Parliament in one brutal speech. https://t.co/rCWe5ssESw reageer retweet
Zie het filmpje in die tweet _O-
Wat een zuurpruim.

En voor een deel liegt hij ook gewoon.
pi_163399522
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 21:09 schreef agter het volgende:
Rutte zal er wel een probleem mee hebben.
Ik denk dat ie niet eens weet wat het is. :D

Ik denk er over om eens een serieus topic te gaan openen over het Rijnlands(e) model.
Het is natuurlijk zo dat jonge mensen Angelsaksisch gewend zijn en niet eens beseffen dat het ook anders kan. Het is wel zo dat het Angelsaksisch model zeer goed aansluit bij natuurlijke eigenschappen van de mens zoals egoïsme, winstbejag, en een laag gehalte aan empathie. Dus het is niet zo gek dat het globaal geadopteerd is. Een vervelende eigenschap van dit model is dat armen armer worden en rijken rijker, want hoe rijker men wordt, hoe makkelijker het gaat. En we zien nu het resultaat dat iets van 1% iets van 99% van alle waarde globaal bezit. En dat wordt nog erger. Dat kan m.i. niet zo door gaan.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163399596
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 21:21 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik denk dat ie niet eens weet wat het is. :D

Ik denk er over om eens een serieus topic te gaan openen over het Rijnlands(e) model.
Het is natuurlijk zo dat jonge mensen Angelsaksisch gewend zijn en niet eens beseffen dat het ook anders kan. Het is wel zo dat het Angelsaksisch model zeer goed aansluit bij natuurlijke eigenschappen van de mens zoals egoïsme, winstbejag, en een laag gehalte aan empathie. Dus het is niet zo gek dat het globaal geadopteerd is. Een vervelende eigenschap van dit model is dat armen armer worden en rijken rijker. En we zien nu het resultaat dat iets van 1% iets van 99% van alle waarde globaal bezit. En dat wordt nog erger. Dat kan m.i. niet zo door gaan.
Doen!
Ik wil er wel eens wat meer meningen visies over horen namelijk.
Make my day!
pi_163399635
71,8% van de MKB'ers is voor een Nexit
  woensdag 29 juni 2016 @ 21:27:27 #281
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_163399724
quote:
11s.gif Op woensdag 29 juni 2016 21:25 schreef cofox het volgende:
71,8% van de MKB'ers is voor een Nexit
Bron?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 29 juni 2016 @ 21:27:32 #282
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163399732
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 21:06 schreef agter het volgende:
Op naar het Rijnlandmodel.

Ik heb namelijk de indruk dat we al jaren lijden aan een algehele pro-angelsaksische verblinding en overschatting.
Alsof Engeland het meest moderne land in Europa is.
Ik ben dol op museums: vooral levende. Daarom ben ik minstens 1x per jaar in GB. :)
pi_163400479
Leave donor plans new party to replace Ukip – possibly without Farage

We must ensure public get what they voted for, says Arron Banks, also saying Leave.EU will be ‘rightwing Momentum’

The Brexit campaign’s biggest financial donor has said he is considering backing a new political party taking in members of Ukip, Labour and the Conservatives.

In a sign that the referendum aftershocks already rocking the Conservative and Labour parties could be spreading to Ukip, the insurance multi-millionaire and Ukip funder Arron Banks criticised the party’s growth and proposed harnessing Brexit support in a new party. When asked if Farage would be in charge, he said the Ukip leader “may have had enough”.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_163400931
Ik ben voor een nexit referendum maar ik wil niet op pvv stemmen om dat voor elkaar te krijgen zijn er nog andere opties?
pi_163401351
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 22:02 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik ben voor een nexit referendum maar ik wil niet op pvv stemmen om dat voor elkaar te krijgen zijn er nog andere opties?
Nee.
  woensdag 29 juni 2016 @ 22:20:24 #286
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_163401398
quote:
SP
The End Times are wild
  woensdag 29 juni 2016 @ 22:32:54 #287
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_163401755
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 29 juni 2016 @ 22:34:23 #288
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163401794
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 22:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

SP
Die zijn niet voor een nexit.
  Forum Admin woensdag 29 juni 2016 @ 22:36:00 #289
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_163401845
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 22:34 schreef beantherio het volgende:

[..]

Die zijn niet voor een nexit.
Vast wel als het ze uitkomt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 29 juni 2016 @ 22:42:46 #290
8369 speknek
Another day another slay
pi_163402057
quote:
Nee en dat zou toch te denken moeten geven.

Of anders dit wel.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 29 juni 2016 @ 22:53:09 #291
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_163402394
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2016 17:42 schreef Kaas- het volgende:

[..]

[quote]Salarissen liggen bij multinationals doorgaans hoger dan bij niet-multinationals, dus wat jij zegt is dat het goed is om al die werkgelegenheid en belastinginkomsten en welvaart kwijt te raken, omdat je dan tenminste weer eerlijke lage salarissen hebt?
Voor wie liggen die salarissen hoger dan, voor de mensen op de werk vloer of voor de dames en heren boven. Ik zeg niet dat multinationals niks doen, maar vraag me ten zeerste af of dit is om de burgers te helpen om of hun eigen portemonnee bij te vullen met extra bonussen.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  woensdag 29 juni 2016 @ 23:16:38 #292
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_163403127
quote:
'Europa is een deel van wie we zijn – dus neem de Brexit-stemmer serieus' - rtlz.nl

"Wij stemden vertrek, dus vertrek dan", schreeuwden Britten tegen buitenlanders. Na de winst voor het 'leave'-kamp in Groot-Brittannië is er een grote toename van racistische incidenten in het land, melden Britse media. Waar komt dit vandaan?

Een kleine meerderheid wil weg uit de Europese Unie, de rest wil blijven. Die verdeeldheid onder de bevolking is niet uniek voor Groot-Brittannië. In heel Europa zijn rechtse en populistische partijen populair. Mensen die ontevreden zijn over de Europese Unie en zich zorgen maken om de komst van (islamitische) immigranten, stemmen hier massaal op. Ook linkse arbeiderspartijen kunnen op veel stemmen rekenen.

Die stemmers worden nu neergezet als dom en racistisch. Het is bekend dat mensen die voor vertrek zijn, vaak een lagere opleiding hebben gehad dan anderen. Tegelijkertijd zijn burgers nog nooit zo betrokken bij Europa geweest als nu: we lezen er van alles over en zien het op tv. En wat de EU doet, merken we ook in bijvoorbeeld Den Haag, schrijft voormalig hoogleraar sociologie Dick Pels in een artikel.

Maar dat we er zo mee bezig zijn, heeft ook gevolgen. Volgens massapsycholoog Jaap van Ginneken vinden veel mensen dat we onszelf kwijtraken, en dat bijvoorbeeld europeanisering iets is waar we geen controle over hebben. Het moest goed zijn voor ons allemaal, maar dat geloven veel mensen allang niet meer.

Socioloog Pels waarschuwt om de onvrede niet te negeren. Want dat gevoel is niet altijd fout. Volgens hem moeten we die gevoelens van de burgers juist serieus nemen en begrijpen waarom dit leeft. Zo zijn de vertrek-stemmers uit Groot-Brittannië vaak mensen die uit industriesteden komen en hun baan kwijtraakten, mede door Europees beleid. Daar zijn ze boos over. Europa hoeft voor hen niet meer, legt Pels uit. "Daarbij: het ís ook gewoon een rommeltje in Europa."

Arbeiders, maar ook ouderen die hun wereld in rap tempo zagen veranderen, staan nu lijnrecht tegenover jonge mensen die graag in de EU wilden blijven. Een oplossing hiervoor heeft de socioloog wel: niet de EU achter je laten en meer nationalistisch worden, maar ervoor zorgen dat deze mensen gehoord worden. De EU moet hen daarnaast meer sociale zekerheid geven, om het verlies van banen te compenseren.

De vertrek-stemmers wonnen nipt, met een paar procent verschil. Pels vraagt zich af of het eerlijk is een grote minderheid straks op te zadelen met de gevolgen: "Er zijn zoveel leugens verteld in beide kampen. Mensen stemden vanuit emotie, waardoor nu een drastische beslissing wordt genomen."

Mensen uit het 'blijf'-kamp, de ochtend van de uitslag.

Als de uitslag andersom was geweest, had Pels er niet anders over gedacht. "Je moet iets met die onvrede aan beide kanten. Het grote gelijk van de populisten is dat het wijst op de gevolgen van het neoliberale Europa, maar het ongelijk is dat de buitenlander tot vijand wordt gemaakt. De Europese Unie moet simpelweg opnieuw uitgevonden worden. Dat is de enige manier om wat aan de onvrede te doen."

Naast al die onvrede ziet Pels juist ook dat we, als ergens in Europa een aanslag is, samen rouwen en elkaar steunen. Denk aan 'Je suis Charlie' na de aanslag op het satirische blad Charlie Hebdo, en de vredesbetoging op de Dam na de terreur in Brussel.

Pels: "We zijn vaak heel dubbel in hoe we denken. Europa zit gewoon heel diep in onze cultuur. Kijk maar naar de gezamenlijke filmfestivals, het EK voetbal, het Eurovisiesongfestival en de vakanties die we vieren op het strand van Spanje: we reizen overal heen. Dat is ook een deel van wie we zijn."

Bron: www.rtlz.nl
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_163403454
Weet niet of hij al voorbij is gekomen

Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 29 juni 2016 @ 23:39:18 #294
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163403668
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 22:53 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Voor wie liggen die salarissen hoger dan, voor de mensen op de werk vloer of voor de dames en heren boven. Ik zeg niet dat multinationals niks doen, maar vraag me ten zeerste af of dit is om de burgers te helpen om of hun eigen portemonnee bij te vullen met extra bonussen.
Ligt geheel aan de bedrijfsvoering. Het is waar dat je als arbeider beter bij een mutinational zit. Niet vanwege het salaris alleen, maar je hebt betere arbeidsvoorwaarden en een vakbond die meer invloed heeft dan bij een niet multinational. Wat dat betreft moet ik Kaas gelijk geven.

Je moet alleen hopen dat zij een Rijnland model volgen. Dat is wel belangrijk
Ik heb bij diverse Ingenieursbureaus gewerkt en ook als freelancer een tijdje. Dan heb je een veel beter salaris maar de arbeidsvoorwaarden zijn bizar. Bovendien heb je geen vakbond achter je staan.
Nu werk ik bij een kleine multinational zal ik maar zeggen. Het salaris is stukken lager maar betere arbeidsvoorwaarden, meer zekerheid en jongeren kunnen daar doorgroeien ook al zijn ze laag opgeleid. Nou ja laag opgeleid volgens de Fok norm(mbo).
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 29 juni 2016 @ 23:58:26 #295
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163404092
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 19:00 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Dat ben ik helemaal met je eens. Een hoop denken alleen niet. Die weten met een bijna religieuze overtuiging. En dat vind ik eng.

Zoiets is voor niemand te voorspellen.

[..]

Bijna geen van deze dingen komt door de EU.
Tenzij je de EU de schuld wilt geven van het feit dat ze de lidstaten afdwingen een maximaal aantal procent van hun BNP te laten bijlenen.

Maar misschien is dat moeilijk te begrijpen voor een oudere groep arbeiders die opgegroeid is met een hoop "gratis geld".
Nu kan ik me deels in je post vinden. Ook je laatste opmerking is een prima gedachte als het om de oudere groep gaat. Tenminste als je echt een voorstander bent voor complete nivellering. Ben je dat niet dan is dat ook een populistische uitspraak. Een hoop gratis geld nog wel. Dat moet je me toch even uitleggen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_163404494
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 23:58 schreef Cherna het volgende:

[..]

Nu kan ik me deels in je post vinden. Ook je laatste opmerking is een prima gedachte als het om de oudere groep gaat. Tenminste als je echt een voorstander bent voor complete nivellering. Ben je dat niet dan is dat ook een populistische uitspraak. Een hoop gratis geld nog wel. Dat moet je me toch even uitleggen.
Ik doel vooral op een periode waarin er vaak een begrotingstekort was. Waarin er dus veel geld was voor alle sociale zaken.
Helaas is die periode voorbij. We moeten letten op onze altijd groeiende staatsschuld. En dat betekend snijden. En snijden in de uitgaven is nooit leuk.

Een bepaalde groep is helaas wel opgegroeid met het idee dat er genoeg geld was voor zulke zaken. En het is niet de schuld van de EU dat deze dingen uiteindelijk verdwijnen. Het enige waar de EU op staat is dat er een maximaal geleend kan worden.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  donderdag 30 juni 2016 @ 03:00:26 #297
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163405111
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 19:49 schreef agter het volgende:

[..]

Oaken we die van een jaar:

[ afbeelding ]

En wie gaat dit betalen? De consument. :{
Wie gaat wat betalen? Heb je wel enig idee waar je het over hebt? Koersen fluctueren, er was een tijd dat je 80 dollarcent voor een euro kreeg, een paar jaar geleden kreeg je 150 dollarcent voor een euro en nu ongeveer 110 dollarcent. Vertel me eens, wanneer heeft wie wat betaald bij al die verschillende eurokoersen?
pi_163405115
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 22:18 schreef fixatoman het volgende:

[..]

Nee.
Ok dan stem ik wel weer op Partij voor de Dieren.
  donderdag 30 juni 2016 @ 03:31:44 #299
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163405122
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 20:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nou nee, gezien ze een enorm handelstekort hebben moeten ze producten importeren die veel duurder zjn geworden.

En omdat ze zelf geen sterke industrie meer hebben hebben ze er aan de exportkant weer weinig aan.
Zo werkt dat niet. Je moet eerst geld verdienen om het uit te kunnen geven. De meeste import in een land is consumptieve import. Mensen kunnen of willen maar een bepaald gedeelte van hun inkomen uitgeven. Als iets te duur wordt dan kopen ze het niet of ze kopen minder of een goedkoper merk of ergens anders. Ze moeten niet consumeren. Hetzelfde geldt trouwens voor bedrijven met het verschil dat zij niet eerst kijken naar wat ze verdienen maar wat ze kunnen verdienen.
  donderdag 30 juni 2016 @ 08:24:22 #300
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_163405676
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 03:31 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Zo werkt dat niet. Je moet eerst geld verdienen om het uit te kunnen geven. De meeste import in een land is consumptieve import. Mensen kunnen of willen maar een bepaald gedeelte van hun inkomen uitgeven. Als iets te duur wordt dan kopen ze het niet of ze kopen minder of een goedkoper merk of ergens anders. Ze moeten niet consumeren. Hetzelfde geldt trouwens voor bedrijven met het verschil dat zij niet eerst kijken naar wat ze verdienen maar wat ze kunnen verdienen.
Kort gezegd, ze kunnen dus minder kopen voor hun pond. Ik denk niet dat ze dat leuk gaan vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')